quote:kort door de bocht.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:27 schreef Dandelion het volgende:[..]
Is dat een reden om rotzooi af te leveren? Als hij goed te werk was gegaan had ie een partij en programma afgeleverd die ook door zouden kunnen zonder hem.
quote:In de peilingen stond LN ook hoog toen Fortuyn er nog bij was.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:29 schreef Ernst het volgende:[..]
Is dat een reden om hem om te leggen?
Er was op dat moment behoefte aan die partij, er was op dat moment geen behoefte om Fortuyn neer te schieten.
Toch ging hij een nieuwe partij oprichten, omdat hij geen teamspeler is. Altijd moest het zijn weg, wat anderen vonden van LN deed hem niets (kijk vanvond maar op tv2 half 9 ofzo).
En dat ie is vermoord heeft hier niets mee te maken.
quote:Nee.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:29 schreef Tijger_m het volgende:
Mwah, Fortuyn had door dat hij LN niet meer nodig had, bedoel je?
Het is heel simpel, uit de peilingen bleek dat er op dat moment een enorme behoefte was aan zijn partij en meer nog aan hem zelf.
Hij kon bij LN niet zijn eigen ideëen uitdragen (ter herinnering: het is niet vol, het is druk, hmm?), dus richtte hij zijn eigen partij op. Wat gebeurde er? Hij nam zo'n beetje alle zetels die LN in de peilingen had mee naar zijn eigen partij... dus blijkbaar was daar behoefte aan. Sim-pel.
Maar nee, volgens sommige figuren hier moet je dan nog maar 4 jaar wachten voordat je eens op het politieke toneel je bek open mag trekken.
.
quote:Daar gaan we weer.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:30 schreef nossio het volgende:[..]
kort door de bocht.
Gezien het tijdspan,tegenwerking is het al een presentatie dat hij een partij op poten kreeg.
Dat hij daarna geen tijd heeft gekregen om de boel neer te zetten,is een ander verhaal.
Een partij toendertijd van een paar maanden oud,heeft meer impact gehad dan alle partijen de afgelopen 20/30 jaar bij elkaar opgeteld.
Zie de discussies die nog steeds lopen
Dat heeft toch nix met korte tijd en weet ik veel wat te maken.
Het was gewoon prutswerk. Ook al was het een korte tijd. Dan had ie er niet aan moeten beginnen.
quote:Blijft natuurlijk wel staan dat als Fortuyn nog had geleefd hij hoe dan ook verantwoordelijk bleef voor de betrouwbaarheid/inhoudelijkheid van zijn partij.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:30 schreef nossio het volgende:[..]
kort door de bocht.
Gezien het tijdspan,tegenwerking is het al een presentatie dat hij een partij op poten kreeg.
Dat hij daarna geen tijd heeft gekregen om de boel neer te zetten,is een ander verhaal.
quote:En naar mijn mening, gezien de geringe tijd die verstreken is tussen zijn overlijden en de verkiezingen ook gedurende de paar maanden voordat er weer nieuwe verkiezingen waren.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:33 schreef qbus het volgende:Blijft natuurlijk wel staan dat als Fortuyn nog had geleefd hij hoe dan ook verantwoordelijk bleef voor de betrouwbaarheid/inhoudelijkheid van zijn partij.
quote:1,6 miljoen mensen wel, dus jouw mening is verder compleet irrelevant.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:30 schreef Dandelion het volgende:
Ik had géén behoefte aan die partij eerlijk gezegd.
quote:Nee hoor.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:33 schreef Ernst het volgende:[..]
Maar nee, volgens sommige figuren hier moet je dan nog maar 4 jaar wachten voordat je eens op het politieke toneel je bek open mag trekken..
quote:En als hij 4 jaar had gewacht en een beter onderbouwd partijprogramma zou hebben, en met 40 zetels in de peilingen stond, dan was daar behoefte aan. Natuurlijk is dat theorethisch, maar dat was die overstap van LN naar eigen partij ook, naderhand bleek uit de peiling dat hij daar goed aan had gedaan.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:33 schreef Ernst het volgende:[..]
Nee.
.
Het is heel simpel, uit de peilingen bleek dat er op dat moment een enorme behoefte was aan zijn partij en meer nog aan hem zelf.
Hij kon bij LN niet zijn eigen ideëen uitdragen (ter herinnering: het is niet vol, het is druk, hmm?), dus richtte hij zijn eigen partij op. Wat gebeurde er? Hij nam zo'n beetje alle zetels die LN in de peilingen had mee naar zijn eigen partij... dus blijkbaar was daar behoefte aan. Sim-pel.
Ik wil het wel even zeggen: de discussie zoals die nu loopt, is best goed, en ik zie eigenlijk helemaal geen geflame. ![]()
Respect over en weer. ![]()
quote:
Maar nee, volgens sommige figuren hier moet je dan nog maar 4 jaar wachten voordat je eens op het politieke toneel je bek open mag trekken..
[Dit bericht is gewijzigd door Sidekick op 06-05-2003 15:38]
quote:Als dat mensen zoals mijn baas zijn... dan zijn dat dwaze proteststemmen geweest van mensen die totaal geen politiek benul hebben.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:35 schreef Ernst het volgende:[..]
1,6 miljoen mensen wel, dus jouw mening is verder compleet irrelevant.
quote:En omdat hij door de LN continu teruggefloten werd vanwege zijn standpunten en hoe hij zich uitdrukte... Dan is het niks gek dat je een eigen partij opricht en gezien de migratie van de stemmers van LN naar de LPF waren de meeste mensen die die overstap maakten het daar mee eens.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:33 schreef Sidekick het volgende:
In de peilingen stond LN ook hoog toen Fortuyn er nog bij was.Toch ging hij een nieuwe partij oprichten, omdat hij geen teamspeler is.
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 15:37 schreef Maerycke het volgende:
Als dat mensen zoals mijn baas zijn... dan zijn dat dwaze proteststemmen geweest van mensen die totaal geen politiek benul hebben.
quote:Ik denk dat dat altijd een kwestie van speculatie zal blijven gezien de unieke situatie die toen ontstond.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:35 schreef Tijger_m het volgende:[..]
En naar mijn mening, gezien de geringe tijd die verstreken is tussen zijn overlijden en de verkiezingen ook gedurende de paar maanden voordat er weer nieuwe verkiezingen waren.
De manier waarop jij het schetst is in elk geval veel te kort door de bocht.
quote:Tja leuk plaatje, maarze heeft wel gelijk.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:38 schreef Wisp het volgende:[..]
quote:Hij was nog altijd bezig ten tijde van de campagne om zijn partij vorm te geven, maar hij kreeg na 6 mei de kans niet meer om daarmee verder te gaan.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:36 schreef Dandelion het volgende:
Nee hoor.
Maar politiek is een land besturen. Geen spelletje "wie reageerd het assertiefst" of "wie heeft de grootste bek".
Dus hadd hij gewoon een goeie partij op moeten richten.
Dáár gaat het om.
Stel kortzichtige dwazen.
quote:In welk opzicht?
Op dinsdag 6 mei 2003 15:38 schreef qbus het volgende:Ik denk dat dat altijd een kwestie van speculatie zal blijven gezien de unieke situatie die toen ontstond.
De manier waarop jij het schetst is in elk geval veel te kort door de bocht.
quote:Nee, dat maak jij er met je bekrompen geest ineens weer van.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:37 schreef Dandelion het volgende:
goh, betekend dit dat er 14,4 miljoen mensen liever van em af wilden?
1,6 miljoen mensen hadden behoefte aan die partij, dus dat jij er geen behoefte aan had dóet er totaal niet toe.
quote:Dat had ie toch voor de verkiezingen ook niet afgehad.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:38 schreef Ernst het volgende:[..]
Hij was nog altijd bezig ten tijde van de campagne om zijn partij vorm te geven, maar hij kreeg na 6 mei de kans niet meer om daarmee verder te gaan.
Dáár gaat het om.
quote:De verkiezingen waren 2 weken later (of iets langer) en dan nog je hele beleid uitstippelen, een partij vormen.. en dat terwijl je al in de regering zit?
Op dinsdag 6 mei 2003 15:38 schreef Ernst het volgende:[..]
Hij was nog altijd bezig ten tijde van de campagne om zijn partij vorm te geven, maar hij kreeg na 6 mei de kans niet meer om daarmee verder te gaan.
Dáár gaat het om.
Tuurlijk jongen.. dream on..
Het had waarschijnlijk een nog grotere chaos geweest dan nu met de aanwezigheid van zo'n grote rellerd erbij...
quote:Ja en alle Marokkanen stelen, alle negers zijn lui en alle SP'ers zijn geitenwollensokkendragende kuthippies.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:37 schreef Maerycke het volgende:
Als dat mensen zoals mijn baas zijn...
Dáááhaag, simpele ziel.
quote:Dát zullen we dus nooit weten hè?
Op dinsdag 6 mei 2003 15:40 schreef Maerycke het volgende:
Het had waarschijnlijk een nog grotere chaos geweest dan nu met de aanwezigheid van zo'n grote rellerd erbij...
quote:Nog geen 2 weken voor de verkiezingen was hij nog bezig zijn partij vorm te geven, had het programma nog niet klaar (leeeeeeees het boekje!) en had ernstige twijfels over zijn keuzes op de lijst?
Op dinsdag 6 mei 2003 15:38 schreef Ernst het volgende:Hij was nog altijd bezig ten tijde van de campagne om zijn partij vorm te geven, maar hij kreeg na 6 mei de kans niet meer om daarmee verder te gaan.
Dáár gaat het om.
Lijkt mij toch dat niemand dat te verwijten is behalve hemzelf en zijn geldingsdrang om als politicus erkend te worden.
quote:Maar wat doen die 1,6 miljoen er in deze discussie dan toe? Het ging er geloof ik over dat het broddel werk was, zijn partij en het program.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:40 schreef Ernst het volgende:[..]
Nee, dat maak jij er met je bekrompen geest ineens weer van.
1,6 miljoen mensen hadden behoefte aan die partij, dus dat jij er geen behoefte aan had dóet er totaal niet toe.
Kan jij trouwens ook discussieren zonder opmerkingen over bekrompen geesten en dwazen?
-edit-
typo
-edit-
quote:Ja en? Wouter Bos was ook voor de verkiezingen nog bezig om de PvdA te reorganiseren, de standpunten te vernieuwen e.d., dus de PvdA had ook niet mee moeten doen met de verkiezingen? Mede door de PvdA zitten we nu al tijdenlang zonder regering met hun gepruts in de formatie.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:42 schreef Tijger_m het volgende:
Nog geen 2 weken voor de verkiezingen was hij nog bezig zijn partij vorm te geven, had het programma nog niet klaar (leeeeeeees het boekje!) en had ernstige twijfels over zijn keuzes op de lijst?
quote:En die geldingsdrang bleek dus meer dan terecht met 1,6 miljoen stemmers achter zich.
Lijkt mij toch dat niemand dat te verwijten is behalve hemzelf en zijn geldingsdrang om als politicus erkend te worden.
quote:Dat geeft aan dat er op dát moment behoefte aan die partij was, ondanks de onzekerheid van de stabiliteit en dát is enorm veelzeggend.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:43 schreef Dandelion het volgende:
Maar wat doen die 1,6 miljoen er in deze discussie dan toe?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |