abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10226504
M'n vriendin vroeg zich af of er in de bijbel duidelijk vermeld wordt, of het wel of niet toegestaan is om bij elkaar te blijven slapen.
Weet iemand misschien of dit idd mag of niet en waar dit eventueel staat geschreven.

B.v.t. Arjen

maandag 5 mei 2003 @ 18:15:21 #2
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_10226510
Ben je getrouwd?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_10226514
"Heb uw naaste lief", dus zolang je naast elkaar in bed ligt, is er weinig mis.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
  maandag 5 mei 2003 @ 18:15:54 #4
51319 Maaikietje
sex on the beach
pi_10226519
ligt eraan wat er onder slapen verstaan wordt he!
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_10226552
Ehmmmm ... in feite willen we gewoon bij elkaar blijven slapen (ja, in bed) ...

We zijn nog niet getrouwd, maar willen wel graag bij elkaar kunnen blijven pitten ...

[Dit bericht is gewijzigd door alamme op 05-05-2003 18:19]

pi_10226586
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:17 schreef alamme het volgende:
Wil je ook neuken ?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  maandag 5 mei 2003 @ 18:19:52 #7
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_10226591
quote:
Nou, dan doe je dat toch?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  † In Memoriam † maandag 5 mei 2003 @ 18:21:08 #8
47213 ArmaniMania
pi_10226620
quote:

We zijn nog niet getrouwd, maar willen wel graag bij elkaar kunnen blijven pitten ...

Is de bijbel daar een wetboek voor die dat zou verbieden ? Gewoon doen, ooit krijg je er spijt van als je het niet doet
....
  maandag 5 mei 2003 @ 18:22:07 #9
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_10226637
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:19 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Nou, dan doe je dat toch?

juist,..
Doe waarvan je denkt dat je het goed doet, en bij twijfel moet je het gewoon proberen. Er is geen bijbels figuur die je daarop aan zal spreken hoor,.. was bij mij ook niet zo.
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_10226728
Haar ouders zijn hier fel op tegen omdat zij redeneren vanuit geloofsprincipes ... dit is volgens hun "het kat om het spek binden" ...
pi_10226739
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:28 schreef alamme het volgende:
Haar ouders zijn hier fel op tegen omdat zij redeneren vanuit geloofsprincipes ... dit is volgens hun "het kat om het spek binden" ...
De kat op het spek binden. Anders heb je wel een heel lenige kat nodig
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 5 mei 2003 @ 18:29:11 #12
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_10226746
Die hoeven het toch niet te weten
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  † In Memoriam † maandag 5 mei 2003 @ 18:29:33 #13
47213 ArmaniMania
pi_10226752
quote:
Dan zeg maar tegen die ouders dat het spek verpakt zit in rubber...
pi_10226757
quote:
Daar hebben ze uiteraard wel gelijk in, maar je kan je toch wel inhouden, toch
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_10226762
Nou staat er m.i. al nergens overduidelijk vermeld dat je geen seks mag hebben voor het huwelijk, dus staat er ook niks over bij elkaar slapen.
Van mij mag je...

Wat vind je vriendin er zelf van?
En wat dacht je van gescheiden bedden? Dan is er toch nx aan de hand?

quote:
Is de bijbel daar een wetboek voor die dat zou verbieden ? Gewoon doen, ooit krijg je er spijt van als je het niet doet
....
Hebben we het hier nou over puur en alleen slapen, of over verdergaande dingen??

[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 05-05-2003 18:30]

pi_10226770
Er staat nergens in de Bijbel dat je niet bij elkaar zou mogen slapen.

Wel staat er in de Bijbel:

De schepper heeft de mens als man en vrouw gemaakt. Daarom zal de
man zijn ouders verlaten om zich te binden aan zijn vrouw en zij zullen één vlees worden
(Mc.10,6-8).

Maar of dit nou betekent dat je niet meer bij je ouders terug mag komen daarna?

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

pi_10226789
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:29 schreef trance40 het volgende:
Die hoeven het toch niet te weten
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Die moeten het zowieso wel weten ... tis niet iets wat je maar 1 x wilt doen ofzow ...
Beetje elkaars leven instappen vind ik vrij normaal in een relatie ... dus een paar x in de maand ofzow ...
  maandag 5 mei 2003 @ 18:31:41 #18
38743 Kozz
Nu ff niet!
pi_10226790
De bijbel kan je op meerdere manieren Interpreteren. Toch staat er niets over bij elkaar slapen. Vroeger was dit onzedelijk gedrag...nu is men niet zo preuts meer. Denk dat er niks aan de hand is als je bij elkaar slaapt. Zolang jullie er zelf maar een goed gevoel bij hebben. Wat vindt jouw omgeving ervan?
"If we'd stop trying to be happy we could have a pretty good time."
pi_10226813
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:30 schreef BladE-l----- het volgende:
Er staat nergens in de Bijbel dat je niet bij elkaar zou mogen slapen.

Wel staat er in de Bijbel:

De schepper heeft de mens als man en vrouw gemaakt. Daarom zal de
man zijn ouders verlaten om zich te binden aan zijn vrouw en zij zullen één vlees worden
(Mc.10,6-8).

Maar of dit nou betekent dat je niet meer bij je ouders terug mag komen daarna?

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Zo te zien mag alleen de MAN niet terugkomen bij zijn ouders ... dan heb ik nog het geluk dat mijn ouders niet zo gelovig zijn als die van haar ...
pi_10226817
Ff een voorbeeldje uit de tv-serie 7th Heaven (die over het algemeen erg geloofwaardig overkomt, tenminste qua religieuze ideeën): daar werd er helemaal panisch over gedaan toen een 19-jarige jongen bij zo'n ongeveer even zo oude vriendin wou blijven slapen, toen ze al een paar maanden hadden.
Maar toen hij zei dat het aparte bedden waren, was papa gerustgesteld
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_10226832
Staat er zowiezo wel ergens in de bijbel dat je geen sex voor het huwelijk mag hebben? En zo ja, kan iemand die tekst even quoten?
pi_10226848
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:31 schreef Kozz het volgende:
De bijbel kan je op meerdere manieren Interpreteren. Toch staat er niets over bij elkaar slapen. Vroeger was dit onzedelijk gedrag...nu is men niet zo preuts meer. Denk dat er niks aan de hand is als je bij elkaar slaapt. Zolang jullie er zelf maar een goed gevoel bij hebben. Wat vindt jouw omgeving ervan?
De gelovige kant van m'n vriendin vind het niks en keurt het af. D'r ouders willen haar niet bij mij laten slapen ..
pi_10226868
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:34 schreef DaForZz het volgende:
Staat er zowiezo wel ergens in de bijbel dat je geen sex voor het huwelijk mag hebben? En zo ja, kan iemand die tekst even quoten?
In Korinthiers staat iets vaags... Voor de rest weet ik ook nx. Mag je zelf opzoeken
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_10226882
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:35 schreef alamme het volgende:

De gelovige kant van m'n vriendin vind het niks en keurt het af. D'r ouders willen haar niet bij mij laten slapen ..

Hoe oud ben jij, hoe oud is je vriendin, hoe lang hebben jullie al met elkaar?
pi_10226917
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:36 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij, hoe oud is je vriendin, hoe lang hebben jullie al met elkaar?

Ikz11 ben 20 (bijna 21) en m'n vriendin is 17 ... we hebben iets meer dan 8 maanden met elkaar ...
Lijkt mij toch een redelijk lange tijd gew8 ... :-S
pi_10226946
Is dit een grap of zo?
I´m back.
  maandag 5 mei 2003 @ 18:40:40 #27
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_10226967
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:14 schreef alamme het volgende:

M'n vriendin vroeg zich af of er in de bijbel duidelijk vermeld wordt

Dumpen. Bewaren voor later.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  maandag 5 mei 2003 @ 18:41:12 #28
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_10226976
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:31 schreef alamme het volgende:

[..]

Die moeten het zowieso wel weten ... tis niet iets wat je maar 1 x wilt doen ofzow ...
Beetje elkaars leven instappen vind ik vrij normaal in een relatie ... dus een paar x in de maand ofzow ...

Ja maar je hoef toch niet meteen bij de eerste keer alles te vertellen
pi_10226982
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:38 schreef alamme het volgende:

Ikz11 ben 20 (bijna 21) en m'n vriendin is 17 ... we hebben iets meer dan 8 maanden met elkaar ...
Lijkt mij toch een redelijk lange tijd gew8 ... :-S

Nou ja... met 17 ben je nog niet volwassen...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Maar als het puur en alleen om het slapen gaat, kun je dan geen logeerkamer regelen?

pi_10227012
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:28 schreef Litpho het volgende:

[..]

De kat op het spek binden. Anders heb je wel een heel lenige kat nodig

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.

Lol
Pffff... moeilijk man!
pi_10227017
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:29 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

hahaha ROFL
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN!
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
pi_10227026
Ik vind dit, sorry voor de topicopener, toch meer een gewetensvraagje voor R&P. Ik bedoel als dit WFT wordt dan is het einde zoek hè, want dan wil ik ook wel eens weten of buiten de missionarishouding van de bijbel nog overige standjes toelaatbaar zijn om de liefde te bedrijven...
I´m back.
  maandag 5 mei 2003 @ 18:51:20 #33
20741 generalist
Watch me do it!
pi_10227190
quote:
"Heb uw naaste lief", dus zolang je naast elkaar in bed ligt, is er weinig mis"
quote:
Wil je ook neuken ?
quote:
Nog meer vragen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
  maandag 5 mei 2003 @ 18:51:41 #34
45897 Pascalle27
nitro's meissie
pi_10227198
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:43 schreef Ryan3 het volgende:
Ik vind dit, sorry voor de topicopener, toch meer een gewetensvraagje voor R&P. Ik bedoel als dit WFT wordt dan is het einde zoek hè, want dan wil ik ook wel eens weten of buiten de missionarishouding van de bijbel nog overige standjes toelaatbaar zijn om de liefde te bedrijven...
Uhm, dat is jouw interpretatie. Gezien de vele ontopic reakties, zijn heel veel mensen het hier wel over eens dat dit toch iets met theologie te maken heeft. Kan ik me iets bij voorstellen, want het gaat toch om het interpreteren van bepaalde teksten in de Bijbel. Is naast elkaar in één bed (of bij elkaar in dezelfde kamer of hetzelfde huis) pitten ook tegen de regels van de Bijbel of is alleen echt sexen verboden? Lijkt mij een typisch WFT-onderwerp
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
12-5-03 -- Beroepslieverd en amateurkreng -- 29-5-2003 -- 14-11-2003
pi_10227254
Maar STEL dat het verboden
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
is?

Wat is dan de straf?
Wie spreekt die uit en wanneer?
En wat zijn de gevolgen?

Hans Teeuwen had leuke oplossingen over "wat geschreven stond"

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

geen commentaar
pi_10227257
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:51 schreef Pascalle27 het volgende:

[..]

Uhm, dat is jouw interpretatie. Gezien de vele ontopic reakties, zijn heel veel mensen het hier wel over eens dat dit toch iets met theologie te maken heeft. Kan ik me iets bij voorstellen, want het gaat toch om het interpreteren van bepaalde teksten in de Bijbel. Is naast elkaar in één bed (of bij elkaar in dezelfde kamer of hetzelfde huis) pitten ook tegen de regels van de Bijbel of is alleen echt sexen verboden? Lijkt mij een typisch WFT-onderwerp

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Als dat zo is dan kan die vraag uitstekend gesteld worden in de topicreeks seks en geloof. Voor de rest interpreteer ik het gewoon als iets relationeels, want de vraag is gerechtvaardigd, ook voor zijn schoonouders, wat hij onder bij elkaar slapen verstaat. Vrijen of echt slapen? Dus het gaat uiteindelijk voor een goed deel over de mores...
I´m back.
pi_10227334
Alsof iedereen ook die niet in de Here is meteen maar gaat liggen raggen...
I´m back.
pi_10227443
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:58 schreef Ryan3 het volgende:
dat niet maar neuken wel
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
pi_10227458
quote:
7 Want ik wilde, dat alle mensen waren, gelijk als ikzelf ben; maar een iegelijk heeft zijn eigen gave van God, de een wel aldus, maar de andere alzo.
8 Doch ik zeg den ongetrouwden, en den weduwen: Het is hun goed, indien zij blijven, gelijk als ik.
9 Maar indien zij zich niet kunnen onthouden, dat zij trouwen; want het is beter te trouwen dan te branden.
in 1 korintiers 7 vers 8 zegt Paulus dat het beter is vrijgezel te blijven om zo de Heer beter te kunnen dienen. Echter voor hen die zich niet kunnen beheersen is het beter te trouwen.

Wat hiermee bedoelt wordt, is dus inderdaad geen seks voor het huwelijk. Seks mag volgens de Bijbel best zolang er maar aan twee voorwaarden wordt voldaan:
1 niet voor het huwelijk
2 enkel met je eigen vrouw
In de Bijbel staat niet voor niets vaak 'en hij verwekte een kind' wat dus direct refereert naar de seksuele daad.

Dus indien jullie enkel bij elkaar slapen om de genegenheid die het oplevert, zonder geslachtsgemeenschap te hebben, is daar niets mis mee. De reden waarom haar ouders zo bezorgt zijn, is dat het wel steeds aanlokkelijker wordt om toch voortijds te liefde te gaan bedrijven. Jullie gaan door nu bij elkaar te slapen steeds een stapje verder zeg maar... totdat jullie jezelf niet meer kunnen beheersen. En dat bedoelt ze met de kat op het spek binden. Door bij elkaar te blijven slapen maken jullie de verleiding wel onnodig groot... Haar ouders roepen op verstandig te handelen en wijheid te gebruiken, om te voorkomen dat jullie een misstap zouden begaan...

People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_10227550
Dit is inderdaad meer iets voor R&P...
Het gaat wel over de bijbel, maar niet alles dat over de bijbel gaat is meteen theologie.
Wil je het toch specifiek over het theologische aspect hebben, dan is er dit topic: Seks en geloof, deel 4.
Unox, the worst operating system.
  maandag 5 mei 2003 @ 19:10:31 #41
45897 Pascalle27
nitro's meissie
pi_10227595
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als dat zo is dan kan die vraag uitstekend gesteld worden in de topicreeks seks en geloof. Voor de rest interpreteer ik het gewoon als iets relationeels, want de vraag is gerechtvaardigd, ook voor zijn schoonouders, wat hij onder bij elkaar slapen verstaat. Vrijen of echt slapen? Dus het gaat uiteindelijk voor een goed deel over de mores...

Daar had ik nog niet aan gedacht nee
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
, die reeks, bedoel ik.

[filosofeermodus aan]Maar idd zit hier ook een psychologie-deel in de situatie die de topicstarter schetst, en ik kan me ook levendig voorstellen waar zijn schoonouders zich zorgen om maken. Het zijn tenslotte uiteindelijk écht niet alleen de mensen die niet 'in de Here zijn' voor wie de verleiding om te gaan 'raggen' erg groot kan worden.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
[filosofeermodus uit]

Maar dat gaat misschien net iets té off-topic

12-5-03 -- Beroepslieverd en amateurkreng -- 29-5-2003 -- 14-11-2003
pi_10227605
quote:
Op maandag 5 mei 2003 19:04 schreef Logical het volgende:

[..]

in 1 korintiers 7 vers 8 zegt Paulus dat het beter is vrijgezel te blijven om zo de Heer beter te kunnen dienen. Echter voor hen die zich niet kunnen beheersen is het beter te trouwen.

Wat hiermee bedoelt wordt, is dus inderdaad geen seks voor het huwelijk. Seks mag volgens de Bijbel best zolang er maar aan twee voorwaarden wordt voldaan:
1 niet voor het huwelijk
2 enkel met je eigen vrouw
In de Bijbel staat niet voor niets vaak 'en hij verwekte een kind' wat dus direct refereert naar de seksuele daad.

Dus indien jullie enkel bij elkaar slapen om de genegenheid die het oplevert, zonder geslachtsgemeenschap te hebben, is daar niets mis mee. De reden waarom haar ouders zo bezorgt zijn, is dat het wel steeds aanlokkelijker wordt om toch voortijds te liefde te gaan bedrijven. Jullie gaan door nu bij elkaar te slapen steeds een stapje verder zeg maar... totdat jullie jezelf niet meer kunnen beheersen. En dat bedoelt ze met de kat op het spek binden. Door bij elkaar te blijven slapen maken jullie de verleiding wel onnodig groot... Haar ouders roepen op verstandig te handelen en wijheid te gebruiken, om te voorkomen dat jullie een misstap zouden begaan...

Ik noem het sadomasochisme, heel graag willen rampe tampen maar het niet doen omdat het in een boekje staat dat het beter is van niet...

Als je iets wil moet je dat doen. Als je er later spijt van krijgt, heb je iets gedaan waar je niet goed over nagedacht hebt.

Zul je er ooit ook maar IETS van merken als je voor je huwelijk het bed/bank/auto/bos/koffer etc. induikt met iemand die best amusant vind?

Ik snap echt niets van dat hele geloof, sorry dat ik zo dom ben...

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ik vind het wel knap dat mensen er echt helemaal voor gaan. Ik mis denk iets
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

ps. Volgens mij heeft die vent die de bijbel heeft geschreven er niet verstandig aan gedaan geen copyright te vragen... Had'ie toch een leuke harem voor kunnen onderhouden.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ohwnee, dat mag niet
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

pi_10227607
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:55 schreef Smirnoff_ice het volgende:
Maar STEL dat het verboden
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
is?
Wat is dan de straf?
Wie spreekt die uit en wanneer?
En wat zijn de gevolgen?
Bij overspel werd in de tijd van de Bijbel de vrouw die deze zonde begaan had gestenigd en de man zou dan gewurgd zijn. Bij seks voor het huwelijk was er sprake van een schande en kon iemand verbannen worden...
Tot slot komt de uiteindelijke straf bij het eindoordeel, wanneer besloten wordt of we de hemel of de hel zullen binnentreden.
pi_10227653
quote:
Op maandag 5 mei 2003 19:11 schreef Logical het volgende:

[..]
Tot slot komt de uiteindelijke straf bij het eindoordeel, wanneer besloten wordt of we de hemel of de hel zullen binnentreden.

Zullen ze daar nu ondertussen ook niet eens woningnood hebben?
pi_10227665
quote:
Op maandag 5 mei 2003 19:12 schreef robin0223 het volgende:

[..]

Zullen ze daar nu ondertussen ook niet eens woningnood hebben?

En zullen we het ook ontoppic houden?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_10227670
Weet je wat het mooie van godsdienst is ?

Als je iets niet mag pak je een andere, daar mag het wel.

Gawd do we loooove this planet

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Zolang je op de dag des oordeels maar niet moet uitleggen dat alles is mislukt :)
pi_10227698
quote:
Op maandag 5 mei 2003 19:10 schreef robin0223 het volgende:
Had'ie toch een leuke harem voor kunnen onderhouden.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Een aantal schrijvers van de Bijbel hadden ook een harem hoor ! (koning David als ik het goed heb was er zo een)
pi_10227739
quote:
Op maandag 5 mei 2003 19:14 schreef Logical het volgende:

[..]

Een aantal schrijvers van de Bijbel hadden ook een harem hoor ! (koning David als ik het goed heb was er zo een)

En dat zonder copyright! Waarschijnlijk van de aflatingen enzo
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_10227748
Als iedereen trouwens zoals de Bijbel voorschrijft bij z'n eigen vrouw was gebleven, hadden we nu vandaag de dag ook geen last van aids gehad !
  Redactie Games maandag 5 mei 2003 @ 19:19:09 #50
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_10227801
Djeez, ik krijg zoveel dames over me vloer die alleen maar blijven slapen (neej niet neuken), waar maken mensen zich tegenwoordig druk om zeg
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Is alleen maar makkelijk, scheelt die dames weer een "gevaarlijke" fietstocht door de enge nacht. En de ouders weten dat ze veilig is.
Wat willen ze nog meer? Stelletje zeurouders ook!

Af en toe wordt je gewoon zo strontziek van al die religies

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ben blij dat ik niet bij één of andere "propagandagroepering" zit.

[Dit bericht is gewijzigd door Mr.Noodle op 05-05-2003 19:21]

How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_10227850
quote:
Op maandag 5 mei 2003 19:17 schreef Logical het volgende:
Als iedereen trouwens zoals de Bijbel voorschrijft bij z'n eigen vrouw was gebleven, hadden we nu vandaag de dag ook geen last van aids gehad !
Ehm... daar hadden alle priesters, dominees en pastoors wel voor gezorgd via onze kinderen...
  maandag 5 mei 2003 @ 19:23:14 #52
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_10227896
jullie mogen ook niet samen op vakantie??
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  Redactie Games maandag 5 mei 2003 @ 19:29:52 #53
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_10228059
quote:

Van wat ik begrijp wil je gewoon bij elkaar slapen en niet de daadwerkelijke daad der liefde (of whatever) uitvoeren. Gewoon doen, lijkt me niks verkeerd aan. Je ligt gewoon knus tegenelkaar. Ik bedoel ze verliest daardoor echt niet haar maagdelijkheid. Ja en so what, als het verkeerd is ga je toch gewoon een keer naar de biechtstoel...dat doen christenen toch altijd
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_10228087
Begin gewoon met eerst jij een keer bij haar in de logeerkamer slapen. Daar hebben de ouder het meeste controle over en zullen ze het minste problemen mee hebben. Als ze daar geen problemen mee hebben kan je haar een keer bij jou laten slapen. Tot jullie uiteindelijk gezellig bij elkaar kunnen slapen zonder ongeruste ouder. Ouders willen vaak dat hun lieve kleine meisje onschuldig blijft. Je moet niet teveel in een keer willen.
pi_10228094
quote:
Op maandag 5 mei 2003 19:29 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Van wat ik begrijp wil je gewoon bij elkaar slapen en niet de daadwerkelijke daad der liefde (of whatever) uitvoeren. Gewoon doen, lijkt me niks verkeerd aan. Je ligt gewoon knus tegenelkaar. Ik bedoel ze verliest daardoor echt niet haar maagdelijkheid. Ja en so what, als het verkeerd is ga je toch gewoon een keer naar de biechtstoel...dat doen christenen toch altijd

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Daar is jezus toch voor gestorven toen? De zonden van de mensen...
pi_10228167
quote:
Op maandag 5 mei 2003 19:04 schreef Logical het volgende:

Paulus was niet goed wijs op veel punten.

Bovendien wordt alleen weer dit puntje uit de bijbel geplukt als ware het de letterlijke wil van God. Even verderop schrijft hij dat een gescheiden vrouw ook niet meer opnieuw mag trouwen met een andere man.

Paulus was maar iemand die zijn mening verkondigde, er een bepaalde interpretatie op na hield.

Redactie Games maandag 5 mei 2003 @ 19:37:57 #57
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_10228265
quote:
Op maandag 5 mei 2003 19:34 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Bovendien wordt alleen weer dit puntje uit de bijbel geplukt als ware het de letterlijke wil van God. Even verderop schrijft hij dat een gescheiden vrouw ook niet meer opnieuw mag trouwen met een andere man.

Paulus was maar iemand die zijn mening verkondigde, er een bepaalde interpretatie op na hield.

Paulus was/is maar een domme kabouter
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  maandag 5 mei 2003 @ 19:42:26 #58
16976 Fling
Fan o' man
pi_10228373
quote:
Op maandag 5 mei 2003 19:31 schreef Fio het volgende:
Begin gewoon met eerst jij een keer bij haar in de logeerkamer slapen. Daar hebben de ouder het meeste controle over en zullen ze het minste problemen mee hebben. Als ze daar geen problemen mee hebben kan je haar een keer bij jou laten slapen. Tot jullie uiteindelijk gezellig bij elkaar kunnen slapen zonder ongeruste ouder.
Lijkt me een goede aanpak. En als jij niet bij hen mag slapen, kan je het al helemaal vergeten dat ze bij jou mag slapen.
Wat ik hier wel uit begrijp is dat je met die ouders wilt argumenteren op basis van hun geloofsregels (die jij nauwelijks kent). Ben bang dat je dat echter nooit gaat winnen. Redeneer liever vanuit je eigen normen en waarden; dan blijf je trouw aan jezelf en krijg je waarschijnlijk nog meer respect ook.
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_10228379
quote:
Op maandag 5 mei 2003 19:37 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Paulus was/is maar een domme kabouter

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Hij woont in het bos, heeft een baard en een puntmuts en heeft altijd pech.

Niemand?

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Paulus de Kloskabouter.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

pi_10228533
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:58 schreef Ryan3 het volgende:
HELL YEAH !!!!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Blaat
pi_10228540
quote:
daar hadden alle priesters, dominees en pastoors wel voor gezorgd via onze kinderen
Helaas bevindt zich er tegen de leer van de Bijbel in idd veel ontucht plaats. Ook binnen het christendom komt er zowel goed als kwaad voor. Er zullen altijd mensen zijn die het geloof aan zullen grijpen om onzedelijke handelingen uit te kunnen voeren, of om er materieel beter op te worden.
quote:
Ja en so what, als het verkeerd is ga je toch gewoon een keer naar de biechtstoel
Ja, doet Volkert waarschijnlijk ook... lekker makkelijk joh... Neen zo werkt het zekers niet, ieder mens behoort te leven naar best kunnen.
quote:
Daar is jezus toch voor gestorven toen? De zonden van de mensen...
Nee, alleen voor de mensen die in Hem leven en berouw bij Hem tonen. Om hun zonden te kunnen wegnemen heeft Jezus moeten lijden.
quote:
schrijft hij dat een gescheiden vrouw ook niet meer opnieuw mag trouwen
Dat klopt, en dat werd in die tijd dan ook absoluut niet getollereerd. Mettertijd zijn wij dat wel als algemeen geaccepteerd gaan aanvaarden. En of dat nu goed is of niet, voor beide stellingen valt wel wat te zeggen...
quote:
De Bijbel is het geinsprireerde woord van God. Hij heeft Zijn woord laten schrijven door een aantal van zijn volgelingen. Het enige wat Hij zelf heeft geschreven zijn de 10 geboden in de stenen tafelen.
pi_10228793
quote:
Op maandag 5 mei 2003 19:48 schreef Logical het volgende:

[..]

Je kan maar geen hobbies hebben...
pi_10228798
quote:

Dat klopt, en dat werd in die tijd dan ook absoluut niet getollereerd. Mettertijd zijn wij dat wel als algemeen geaccepteerd gaan aanvaarden. En of dat nu goed is of niet, voor beide stellingen valt wel wat te zeggen...

En volgens diezelfde redenatie is het nu algemeen geaccepteerd om seks te hebben vóór het huwelijk.
pi_10228930
quote:
Op maandag 5 mei 2003 19:56 schreef DennisMoore het volgende:
En volgens diezelfde redenatie is het nu algemeen geaccepteerd om seks te hebben vóór het huwelijk.
In werkelijkheid zijn er vandaag de dag idd nog maar zeer weinig mensen die zich nog daadwerkelijk aan deze regel houden ja.
pi_10228981
quote:
Op maandag 5 mei 2003 20:01 schreef Logical het volgende:

In werkelijkheid zijn er vandaag de dag idd nog maar zeer weinig mensen die zich nog daadwerkelijk aan deze regel houden ja.

En christenen die het goedkeuren dat gescheiden vrouwen opnieuw trouwen, zouden dus ook niet moeilijk moeten doen over seks voor het huwelijk?
pi_10229152
hmm gewoon doen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
... mijn moeder heeft er ook problemen mee... maar ja boeiuh...
  Redactie Games maandag 5 mei 2003 @ 20:10:14 #67
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_10229184
quote:

[..]

[quote]
Helaas bevindt zich er tegen de leer van de Bijbel in idd veel ontucht plaats. Ook binnen het christendom komt er zowel goed als kwaad voor. Er zullen altijd mensen zijn die het geloof aan zullen grijpen om onzedelijke handelingen uit te kunnen voeren, of om er materieel beter op te worden.

Ik haat mensen die je ten eerste proberen te hersenspoelen en vervolgens kinderen te misbruiken en ze in het waan laten dat het "for god's sake" is
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
quote:
Ja, doet Volkert waarschijnlijk ook... lekker makkelijk joh... Neen zo werkt het zekers niet, ieder mens behoort te leven naar best kunnen.
Hij heeft toch daadwerkelijk berouw getoond, volgens mij is het plaatsje voor em in de "hemel" is nog steeds gereserveerd
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
quote:
Nee, alleen voor de mensen die in Hem leven en berouw bij Hem tonen. Om hun zonden te kunnen wegnemen heeft Jezus moeten lijden.
Sorry, maar een beetje oneerlijk of niet? Heb je wel berouw voor je zonden maar toevallig niet bij Jezus getoond en geloof je in Allah, één of andere boeddha of je gelooft in jezelf das dan pech hebben
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Naar mijn weten was het nog steeds nog voor iedereen, volgens mijn godsdienstlessen. (Ook al had ik een hekel aan godsdienst) En hij staat trouwens toch elk jaar weer op?

Ik wil nu niet schoppen tegen de mensen met een religieuze achtergrond ofzo, maar het klopt gewoon niet volgens mij mening.

[Dit bericht is gewijzigd door Mr.Noodle op 05-05-2003 20:14]

maandag 5 mei 2003 @ 20:13:08 #68
35189 Troel
scherp en bot
pi_10229259
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:35 schreef alamme het volgende:

[..]

Nou, dan zou ik zeggen, jammer dan... Zodra zij zelf er ook voor de 100 % achter staat kan je altijd nog bij elkaar blijven slapen...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_10229420
Er mogen van mijn ouders ook geen vriendinnen thuis blijven slapen (bij mij in bed dan). Heb hun regels gewoon te respecteren, ook al ben ik het er niet mee eens.
Mag wel gewoon bij andere blijven slapen, dus krijg me gezonde portie sex wel
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_10229425
Persoonlijk vind ik dat je er na 8 maanden best aan toe zou kunnen zijn, aan seks, bedoel ik. Dan ben je niet al te vlug. Bovendien bestaat er bij 17, within reason, al een zekere mate van seksuele zelfbeschikking. Zoals er ook een morele zelfbeschikking bestaat op die leeftijd. Kortom: ik zou er gewoon over praten met die schoonouders. En seks hebben wanneer jullie er aan toe zijn...
I´m back.
pi_10229540
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:14 schreef alamme het volgende:
M'n vriendin vroeg zich af of er in de bijbel duidelijk vermeld wordt, of het wel of niet toegestaan is om bij elkaar te blijven slapen.
Weet iemand misschien of dit idd mag of niet en waar dit eventueel staat geschreven.

B.v.t. Arjen

nergens.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_10229601
quote:
En christenen die het goedkeuren dat gescheiden vrouwen opnieuw trouwen, zouden dus ook niet moeilijk moeten doen over seks voor het huwelijk?
idd, of beide accepteren, of beide afkeuren, maar wel een beetje consistent met jezelf blijven dus
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
quote:
Heb je wel berouw voor je zonden maar toevallig niet bij Jezus getoond en geloof je in Allah
Een geloof hang je niet toevallig aan, maar vanuit overtuiging. En van diegene die dwalen en niet bij Hem om vergiffenis vragen, maar bij een of andere afgod, zal dus de zonde dan ook niet van kwijtgescholden worden.
quote:
En hij staat trouwens toch elk jaar weer op?
Jij had zeker geen hoog cijfer voor godsdienst of wel
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_10230248
jeetje zulk soort mensen bestaat nog? SGP stemmers zeker..
De tijd heeft zeker stil gestaan bij die mensen.

pffffffff...

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

ontopic: ik vind dat die ouders jullie 2 met rust moeten laten. Als je vriendin wilt geloven moet ze het zelf weten, en moet vanuit daar zelf beslissen of ze mag blijven slapen volgens HAAR geloof.

maandag 5 mei 2003 @ 20:49:21 #74
50140 Mr.LovaLova
Life is Life
pi_10230327
Jah handig he zo'n boekje waarin staat hoe je moet leven
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

kom op man je doet toch waar je zin in hebt :S!!!

8 maanden w88 , moet er niet aan denken zeg

pi_10230756
quote:
Op maandag 5 mei 2003 20:49 schreef Mr.LovaLova het volgende:
kom op man je doet toch waar je zin in hebt :S!!!
Ja, en omdat iedereen dat onderhand denkt is het nu zo'n geweldige puinzooi in nederland.
En maar klagen over al die ziektes, zinloos geweld, diefstallen e.d.
Dan is zo'n boekje toch een heel goede handleiding voor je leven hoor!
Als iedereen volgens de bijbel zou leven zou de samenleving er een stuk beter voor staan.
pi_10231016
quote:
Op maandag 5 mei 2003 18:43 schreef Ryan3 het volgende:
... want dan wil ik ook wel eens weten of buiten de missionarishouding van de bijbel nog overige standjes toelaatbaar zijn om de liefde te bedrijven...
Leg nog eens uit waar dat standje te vinden is
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_10231107
quote:
Op maandag 5 mei 2003 19:34 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Sterker nog, Paulus heeft in zijn brieven zelf ook wel eens aangegeven dat hij op eigen titel sprak, maar nog riskeer je haast de brandstapel als je bij sommige kerkgenoten suggereert dat je Paulus niet al te serieus moet nemen.
Toch was het een overfanatieke Jood die een overfanatieke Christen werd, dat moet je toch echt van een afstandje bekijken...Net als de crap die hij over scheiden schrijft. Er zijn nog vrouwen die niet bij hun man weg durven gaan vanwege zijn teksten.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
quote:
Ja en so what, als het verkeerd is ga je toch gewoon een keer naar de biechtstoel...dat doen christenen toch altijd
Katholieken doen dat, katholieken.
Het christendom omvat veel meer dan alleen katholieken.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_10232048
quote:
ik vind dat die ouders jullie 2 met rust moeten laten
Daar heb je als dochter van zulke ouders weinig over te zeggen niet ?
Verder is de basis van communiceren het inleven in de ander. Pas als dat goed gebeurt kan men effectief communiceren. Dus als de ouders van je vriendin bepaalde overtuigingen hebben is het verstandig eerst te kijken wat die overtuigingen precies zijn en waarom zulke mensen dergelijke overtuigingen hebben. Daarna pas kun je op hun visie inspelen en jouw wensen voor elkaar krijgen...
quote:
Er zijn nog vrouwen die niet bij hun man weg durven gaan vanwege zijn teksten.
Paulus is idd een man van uitersten die hier en daar op bepaalde vlakken overdrijft. Wel valt er wat voor te zeggen om niet zomaar vanwege het eerste de beste akkevietje te gaan scheiden...
  maandag 5 mei 2003 @ 21:48:35 #79
11682 Moonah
Jolie femme
pi_10232060
Ach.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Uit WFT gekicked,
en nou schoppen ze je ook nog weg uit R&P...
Maar hij past hier toch ook niet.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_10232135
Gevangen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ontopic blijven svp.
  maandag 5 mei 2003 @ 21:53:14 #81
52246 eXite
----------------
pi_10232198
Maatje, hoe oud ben jij..?

Wat kan jou het nu schelen wat er in de bijbel staat? Als jij naast het meisje/de jongen waar je van houdt in slaap wil vallen dan moet je dag gewoon dóen. De bijbel is geen boek dat jouw hele leven zou moeten bepalen! Geloof is iets moois, iets fijns.. en niet iets om jezelf grenzen op te leggen

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Dat is nu juist wat ik zo fout vind aan het hedendaagse geloof... er wordt alleen nog maar gesproken over wat er allemaal niet mag van je geloof.. Onzin! Jij bent toch zeker een zoon Gods? Je erkent hem toch zeker als schepper? Waarom zou hij jou verbieden om samen met een persoon die jou ontzettend dierbaar is de nacht door te brengen

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Gewoon doen.

No waaaaaaayyy!
- yes, way.
pi_10232823
quote:
Op maandag 5 mei 2003 19:29 schreef Mr.Noodle het volgende:

Ja en so what, als het verkeerd is ga je toch gewoon een keer naar de biechtstoel...dat doen christenen toch altijd

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

1: dat zijn alleen de katholieken
2: voorkomen is beter dan genezen. Volgens mij is het beter om te zorgen dat je helemaal niet zondigt, dan dat je moet gaan biechten.

En wat iemand anders ook zal gezegd heeft: misschien zijn haar ouders wel gewoon bezorgd om haar en willen ze niet dat ze dingen gaat doen waar ze later misschien spijt van krijgt.

quote:
Persoonlijk vind ik dat je er na 8 maanden best aan toe zou kunnen zijn, aan seks, bedoel ik. Dan ben je niet al te vlug. Bovendien bestaat er bij 17, within reason, al een zekere mate van seksuele zelfbeschikking. Zoals er ook een morele zelfbeschikking bestaat op die leeftijd. Kortom: ik zou er gewoon over praten met die schoonouders. En seks hebben wanneer jullie er aan toe zijn...
Ik zal wel weer hopeloos ouderwets zijn (en dan te bedenken dat Ryan3 2 keer zo oud is), maar ik zou zeggen: wacht zolang je kunt.
quote:
Wat kan jou het nu schelen wat er in de bijbel staat?
Tja, nou... de Bijbel is wel het boek der boeken enzo...
quote:
Geloof is iets moois, iets fijns.. en niet iets om jezelf grenzen op te leggen
Ik ga te veel de WFT-richting op, maar grenzen aan jezelf stellen doe je dan toch juist uit eerbied voor God?
quote:
Waarom zou hij jou verbieden om samen met een persoon die jou ontzettend dierbaar is de nacht door te brengen
Volgens mij doet Hij dat ook niet, maar goed
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_10233745
quote:
Persoonlijk vind ik dat je er na 8 maanden best aan toe zou kunnen zijn, aan seks, bedoel ik. Dan ben je niet al te vlug
Als je het niet nodig vind een jaartje te wachten met de seks, waarom zou je dan wel wachten met te gaan trouwen ?
quote:
Maatje, hoe oud ben jij
hij 20 & zij 17
quote:
Wat kan jou het nu schelen wat er in de bijbel staat?
Wat hij er van vind doet er nou niet bepaald toe, het gaat erom dat de ouders van z'n vriendin niet toestaan dat hun dochter bij hem blijft overnachten...
quote:
en niet iets om jezelf grenzen op te leggen
De Bijbel steld die beperkingen om je te behoeden voor onheil. Zie het hedendaags geweld, het vele overspel en de scheidingen, de ziektes als aids en ga zo nog maar even door...
  maandag 5 mei 2003 @ 23:39:22 #84
27074 Dezz
The Dog
pi_10235367
Ga gewoon een keer flink van bil zolang haar ouders er niet achter komen is het toch goed!
8 maanden met elkaar en dan geen een keer sex, tja tis een keuze........
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_10235417
quote:
Op maandag 5 mei 2003 23:39 schreef Dezz het volgende:
Ga gewoon een keer flink van bil zolang haar ouders er niet achter komen is het toch goed!
Ja nou... Ik zou natuurlijk hele biologielessen kunnen gaan geven, maar ik zou zeggen 'Ware liefde wacht'
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

disclaimer: niks met deze organisatie van doen heeft
quote:
8 maanden met elkaar en dan geen een keer sex, tja tis een keuze........
Dat andere ook..
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  maandag 5 mei 2003 @ 23:42:25 #86
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_10235452
Heel simpel,

Zolang je niet gaat trouwen is er geen sprake van een huwelijk. Er is dan ook geen sprake van sex voor het huwelijk, er is alleen sprake van sex, verdomd goeie sex !

Als je ooit trouwplannen kijgt zul je je lul een tijdje in de ijskast moeten zetten....

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_10235465
quote:
Op maandag 5 mei 2003 23:42 schreef Pikkebaas het volgende:
Heel simpel,

Zolang je niet gaat trouwen is er geen sprake van een huwelijk. Er is dan ook geen sprake van sex voor het huwelijk, er is alleen sprake van sex, verdomd goeie sex !

Diepzinnig!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  Redactie Games woensdag 7 mei 2003 @ 00:01:32 #88
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_10261421
quote:
Op maandag 5 mei 2003 22:16 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

[quote]
1: dat zijn alleen de katholieken
2: voorkomen is beter dan genezen. Volgens mij is het beter om te zorgen dat je helemaal niet zondigt, dan dat je moet gaan biechten.

Tja, ik wist niet of het alleen katholieken waren dus daarom schreef ik even christenen (beetje generaliserend misschien). En verder vind ik dat biechten ook onzin,
Voorbeeld: "Als je iemand gewoon dood voor "de maatschappij" ben je gewoon goed ziek in je hoofd. Vind niet dat je daar vergiffenis voor mag krijgen. Tja en als het zelfverdediging was kun je je zelf ook niks verwijten vind ik. Iedereen begaat wel eens een zonde, mocht je het volgens de 7 zondes geloven en niet altijd bewust. Je moet er toch vervolgens mee leven....
quote:
En wat iemand anders ook zal gezegd heeft: misschien zijn haar ouders wel gewoon bezorgd om haar en willen ze niet dat ze dingen gaat doen waar ze later misschien spijt van krijgt.
Tja, maar hoe wil je die ouders je dan laten vertrouwen. Je zal toch wel iets moeten doen om te "bewijzen" dat die ouders je kunnen vertrouwen.
Vond het trouwens wel een goed idee, om eerst bij z'n vriendin te logeren zodat de ouders in ieder geval nog een beetje "controle" hebben.
quote:
Ik zal wel weer hopeloos ouderwets zijn (en dan te bedenken dat Ryan3 2 keer zo oud is), maar ik zou zeggen: wacht zolang je kunt.
Klinkt idd cliché, niet raar opkijken als mensen het daarom uitmaken. Keur het niet goed dat zoiets gebeurd, maar ja that's life...
quote:
Tja, nou... de Bijbel is wel het boek der boeken enzo...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Vind LOTR I II en III eigenlijk wel boeiender om te lezen d8 ik zo
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
quote:
Ik ga te veel de WFT-richting op, maar grenzen aan jezelf stellen doe je dan toch juist uit eerbied voor God?
Uh, neuj. Als ik grenzen op stel dan doe ik dat voor mezelf. Ik rook niet omdat ik dat gewoon slecht vind voor me gezondheid en doe dat niet uit eerbied voor god. Oke, misschien beetje simpel voorbeeld, maar dan nog ik doe het niet voor iemand anders
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 7 mei 2003 @ 00:04:55 #89
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_10261486
Als een van jullie een geit is mag het niet volgens de bijbel.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Redactie Games woensdag 7 mei 2003 @ 00:18:52 #90
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_10261773
quote:
Op maandag 5 mei 2003 21:03 schreef dehero het volgende:

[..]

Ja, en omdat iedereen dat onderhand denkt is het nu zo'n geweldige puinzooi in nederland.
En maar klagen over al die ziektes, zinloos geweld, diefstallen e.d.
Dan is zo'n boekje toch een heel goede handleiding voor je leven hoor!
Als iedereen volgens de bijbel zou leven zou de samenleving er een stuk beter voor staan.

Meeste oorlogen ontstaan toch door uiteenlopende opvattingen van verschillende religies. Kijk de geschiedenisboeken er maar op na. recente voorbeelden: Joegoslavië (moslims, christenen, joden), Ierland (katholieken, protestanten)

Uh, ik ben niet gelovig. Nooit ook maar een neiging gehad om iemand neer te steken, te schieten of me lazarus te zuipen zodat ik de volgende dag met een lever/hersen tumor zit, iets te jatten, respectloos tegenover andere mensen of wat dan ook. Normen en waarden leer je van je ouders en familie vind ik. Als jij gewoon een kutkoter bent die heel de buurt terroriseert ben je het gewoon niet waard om te leven

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Tja, en aan ziektes kun je niks aan doen geloof ik. Al zijn er nog zoveel goede medicijnen, bacteriën zijn er nu eenmaal op de wereld en mensen gaan een keer dood. Lijkt me gewoon niks om eeuwig leven te hebben.

Misschien is een bijbeltje leuk als richtlijn, maar alsjeblieft soms nemen mensen ook alles zo letterlijk. Persoonlijk vinnik gewoon dat sommige dingen uit de bijbel gewoon niet bij tijds zijn. En zoals het met alles eigenlijk gaat veranderd alles mee met de tijd. Ik heb een stukje uit de bijbel te lezen, maar ondertussen maar weer mee gekapt. Ik werd er zo moe van

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

woensdag 7 mei 2003 @ 02:02:34 #91
54808 Kevkov
Want Volkert had het zo gewild
pi_10263058
In de 2e wereldoorlog is in duitsland een hoop goeie literatuur verbrand.....ze hadden beter de Bijbel kunnen verbranden. Wat een nutteloos boek, het maakt de mensen alleen maar blind, DAT noem ik nog eens staatsgevaarlijk
Jullie zuigen, ik niet, een prettige dag verder
pi_10268008
Gewoon doen.

Ik ben dan wel geen kerkganger maar is de vader van Jezus niet god, en Maria was zijn moeder? Maria was voor zover ik weet getrouwd met Josef. De christelijke god heeft dus overspel gepleegd wat volgens de bijbel ook niet mag. Als jou god mag zondigen dan mag jij dat ook (in ieder geval van mij mag het wel).

's nachts een spons, 's ochtends een dweil.
pi_10269816
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 00:01 schreef Mr.Noodle het volgende:

Voorbeeld: "Als je iemand gewoon dood voor "de maatschappij" ben je gewoon goed ziek in je hoofd. Vind niet dat je daar vergiffenis voor mag krijgen. Tja en als het zelfverdediging was kun je je zelf ook niks verwijten vind ik. Iedereen begaat wel eens een zonde, mocht je het volgens de 7 zondes geloven en niet altijd bewust. Je moet er toch vervolgens mee leven....

Of God dat wil vergeven, moet Hij weten.
M.i. kan een eenvoudige aardworm
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
nooit net doen of hij weet wat vergeven kan worden en niet. Hij kan hooguit op persoonlijke titel vergeven, niet uit naam van God.
quote:
Klinkt idd cliché, niet raar opkijken als mensen het daarom uitmaken
Als iemand het daarom uitmaakt, weet ik dat dat niet de juiste knul is
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Beter snel uitmaken dan jaren doorsukkelen, zou ik zeggen.

Ik vind LOTR trouwens heeeeeel saai geschreven hoor

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Maar de verhalen zijn
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

quote:
Op woensdag 7 mei 2003 11:58 schreef Sigmund-Fruit het volgende:
Gewoon doen.

Ik ben dan wel geen kerkganger maar is de vader van Jezus niet god, en Maria was zijn moeder? Maria was voor zover ik weet getrouwd met Josef. De christelijke god heeft dus overspel gepleegd wat volgens de bijbel ook niet mag. Als jou god mag zondigen dan mag jij dat ook (in ieder geval van mij mag het wel).

Maria was in ondertrouw met Jozef. Ze waren dus nog niet getrouwd, en hadden (waarschijnlijk, veschillende theorien) ook niet liggen kindjes verwekken.
Daarbij heeft God geen overspel gepleegd, maar Maria zwanger gemaakt. Had Hij dat gedaan door flink met haar te liggen rollebollen, dan was het overspel geweest. Nu niet.
Conclusie: God heeft niet gezondigd, een ieder ander mag het ook niet.
  woensdag 7 mei 2003 @ 14:35:32 #94
54808 Kevkov
pi_10271872
Ik denk eerlijk gezeg gewoon dat maria vreemdgegaan is, en toen ze zwanger was kreeg ze schijt. Heef ze een compleet lulverhaal opgehangen en toen jezus er eenmaal was heef ze `m dat verhaal ook verteld, alles zodat zij maar niet te blameren was... in die tijd zal immers een leuke straf hebbe gestaan daarop (iets met hoofd en bijl of zo)
Als mensen dus die onbewezen dingen massaal blind achterna lopen getuigt dat van weinig nadenkendheid. Als er een dag komt dat god naar beneden komt en zegt: Nou hier ben ik dan, dan geloof ik er volledig in, maar anders ook niet
pi_10272719
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 14:35 schreef Kevkov het volgende:
Ik denk eerlijk gezeg gewoon dat maria vreemdgegaan is, en toen ze zwanger was kreeg ze schijt. Heef ze een compleet lulverhaal opgehangen en toen jezus er eenmaal was heef ze `m dat verhaal ook verteld, alles zodat zij maar niet te blameren was... in die tijd zal immers een leuke straf hebbe gestaan daarop (iets met hoofd en bijl of zo)
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
quote:
Als mensen dus die onbewezen dingen massaal blind achterna lopen getuigt dat van weinig nadenkendheid. Als er een dag komt dat god naar beneden komt en zegt: Nou hier ben ik dan, dan geloof ik er volledig in, maar anders ook niet
Analyseer het woord geloven eens...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 7 mei 2003 @ 15:15:24 #96
54808 Kevkov
pi_10272859
quote:
[b]Op woensdag 7 mei 2003 15:08 schreef ChrisJX het volgende
Analyseer het woord geloven eens...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

ge·Žlo·ven
I {onov.ww.}
1 (met 'in') vast vertrouwen op
2 (met 'aan') er vast van overtuigd zijn dat iem. of iets niet alleen in de verbeelding, maar in werkelijkheid bestaat

Goed genoeg voor je?

woensdag 7 mei 2003 @ 16:29:40 #97
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_10274960
wat zegt de bijbel over een odol
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_10300164
De Bijbel heeft het idd niet voor niets over de maagd Maria...
(hoewel ze na haar eerste geborene genaamd Jezus wel ontmaagd is)

Matth. 1:25: "en bekende haar niet, totdat zij dezen haren eerstgeboren zoon gebaard had, en heette zijnen naam Jezus".
Bekennen betekent: geslachtelijke gemeenschap hebben. Uit "totdat" wil men besluiten, dat deze daarna wel heeft plaatsgehad.

Luc. 1:34: "En Maria zeide tot de engel: Hoe zal dat wezen, dewijl ik geen man beken?" Maria kan daarmee niet bedoeld hebben, dat het onmogelijk was, omdat zij het huwelijksgebruik nog niet gehad had, want daar zij reeds ondertrouwd was, kon dit spoedig gebeuren. Maria heeft dus willen zeggen, dat zij met St. Joseph had afgesproken in maagdelijkheid te leven.

Ze heeft haar maagdelijkheid behouden de Heilige Geest. De engel gaf haar op de vraag aangaande de man immers ten antwoord in Luc. 1:35: "De Heilige Geest zal over U komen, en de kracht des Allerhoogsten zal U overschaduwen: daarom ook, dat Heilige dat uit U geboren zal worden, zal Gods Zoon genaamd worden". En toen Joseph in verwarring geraakte, omdat Maria, zonder met hem het huwelijksgebruik gehad te hebben, zwanger was, zeide de engel tot hem: "Jozef, gij zoon Davids, wees niet bevreesd Maria Uwe vrouw tot U te nemen; want hetgeen in haar ontvangen is, dat is uit de Heilige Geest". Wanneer God zo'n groot wonder deed, om Maria's maagedleijkheid te behouden, zou Hij dan hebben toegelaten, dat zij haar voornemen niet trouw bleef, en later nog door middel van een man andere kinderen ter wereld bracht?

pi_10301314
quote:
7 Want ik wilde, dat alle mensen waren, gelijk als ikzelf ben; maar een iegelijk heeft zijn eigen gave van God, de een wel aldus, maar de andere alzo.
8 Doch ik zeg den ongetrouwden, en den weduwen: Het is hun goed, indien zij blijven, gelijk als ik.
9 Maar indien zij zich niet kunnen onthouden, dat zij trouwen; want het is beter te trouwen dan te branden.
Er staat toch niet dat je eerst moet trouwen? Ze gáán later ook trouwen, dus mogen ze nu best vieze dingen doen hoor, vind ik.

(Volgens mij is het trouwens een folder over soa's van 2000 jaar oud... Je kunt beter trouwen, als je overal rondneukt krijg je zo'n branderig gevoel...)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop