B.v.t. Arjen
We zijn nog niet getrouwd, maar willen wel graag bij elkaar kunnen blijven pitten ...
[Dit bericht is gewijzigd door alamme op 05-05-2003 18:19]
quote:Wil je ook neuken ?
Op maandag 5 mei 2003 18:17 schreef alamme het volgende:
Ehmmmm ... in feite willen we gewoon bij elkaar blijven slapen (ja, in bed) ...
quote:Nou, dan doe je dat toch?
Ehmmmm ... in feite willen we gewoon bij elkaar blijven slapen (ja, in bed) ...
quote:Is de bijbel daar een wetboek voor die dat zou verbieden ? Gewoon doen, ooit krijg je er spijt van als je het niet doet
Ehmmmm ... in feite willen we gewoon bij elkaar blijven slapen (ja, in bed) ...We zijn nog niet getrouwd, maar willen wel graag bij elkaar kunnen blijven pitten ...
quote:juist,..
Op maandag 5 mei 2003 18:19 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Nou, dan doe je dat toch?
quote:De kat op het spek binden. Anders heb je wel een heel lenige kat nodig
Op maandag 5 mei 2003 18:28 schreef alamme het volgende:
Haar ouders zijn hier fel op tegen omdat zij redeneren vanuit geloofsprincipes ... dit is volgens hun "het kat om het spek binden" ...
quote:Dan zeg maar tegen die ouders dat het spek verpakt zit in rubber...
Haar ouders zijn hier fel op tegen omdat zij redeneren vanuit geloofsprincipes ... dit is volgens hun "het kat om het spek binden" ...
quote:Daar hebben ze uiteraard wel gelijk in, maar je kan je toch wel inhouden, toch
Wat vind je vriendin er zelf van?
En wat dacht je van gescheiden bedden? Dan is er toch nx aan de hand?
quote:Hebben we het hier nou over puur en alleen slapen, of over verdergaande dingen??
Is de bijbel daar een wetboek voor die dat zou verbieden ? Gewoon doen, ooit krijg je er spijt van als je het niet doet
....
[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 05-05-2003 18:30]
Wel staat er in de Bijbel:
De schepper heeft de mens als man en vrouw gemaakt. Daarom zal de
man zijn ouders verlaten om zich te binden aan zijn vrouw en zij zullen één vlees worden
(Mc.10,6-8).
Maar of dit nou betekent dat je niet meer bij je ouders terug mag komen daarna?
quote:Die moeten het zowieso wel weten ... tis niet iets wat je maar 1 x wilt doen ofzow ...
Op maandag 5 mei 2003 18:29 schreef trance40 het volgende:
Die hoeven het toch niet te wetenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:Zo te zien mag alleen de MAN niet terugkomen bij zijn ouders ... dan heb ik nog het geluk dat mijn ouders niet zo gelovig zijn als die van haar ...
Op maandag 5 mei 2003 18:30 schreef BladE-l----- het volgende:
Er staat nergens in de Bijbel dat je niet bij elkaar zou mogen slapen.Wel staat er in de Bijbel:
De schepper heeft de mens als man en vrouw gemaakt. Daarom zal de
man zijn ouders verlaten om zich te binden aan zijn vrouw en zij zullen één vlees worden
(Mc.10,6-8).Maar of dit nou betekent dat je niet meer bij je ouders terug mag komen daarna?
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:De gelovige kant van m'n vriendin vind het niks en keurt het af. D'r ouders willen haar niet bij mij laten slapen ..
Op maandag 5 mei 2003 18:31 schreef Kozz het volgende:
De bijbel kan je op meerdere manieren Interpreteren. Toch staat er niets over bij elkaar slapen. Vroeger was dit onzedelijk gedrag...nu is men niet zo preuts meer. Denk dat er niks aan de hand is als je bij elkaar slaapt. Zolang jullie er zelf maar een goed gevoel bij hebben. Wat vindt jouw omgeving ervan?
quote:In Korinthiers staat iets vaags... Voor de rest weet ik ook nx. Mag je zelf opzoeken
Op maandag 5 mei 2003 18:34 schreef DaForZz het volgende:
Staat er zowiezo wel ergens in de bijbel dat je geen sex voor het huwelijk mag hebben? En zo ja, kan iemand die tekst even quoten?
quote:Hoe oud ben jij, hoe oud is je vriendin, hoe lang hebben jullie al met elkaar?
Op maandag 5 mei 2003 18:35 schreef alamme het volgende:De gelovige kant van m'n vriendin vind het niks en keurt het af. D'r ouders willen haar niet bij mij laten slapen ..
quote:Ikz11 ben 20 (bijna 21) en m'n vriendin is 17 ... we hebben iets meer dan 8 maanden met elkaar ...
Op maandag 5 mei 2003 18:36 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Hoe oud ben jij, hoe oud is je vriendin, hoe lang hebben jullie al met elkaar?
quote:Dumpen. Bewaren voor later.
Op maandag 5 mei 2003 18:14 schreef alamme het volgende:M'n vriendin vroeg zich af of er in de bijbel duidelijk vermeld wordt
quote:Ja maar je hoef toch niet meteen bij de eerste keer alles te vertellen
Op maandag 5 mei 2003 18:31 schreef alamme het volgende:[..]
Die moeten het zowieso wel weten ... tis niet iets wat je maar 1 x wilt doen ofzow ...
Beetje elkaars leven instappen vind ik vrij normaal in een relatie ... dus een paar x in de maand ofzow ...
quote:Nou ja... met 17 ben je nog niet volwassen...
Op maandag 5 mei 2003 18:38 schreef alamme het volgende:Ikz11 ben 20 (bijna 21) en m'n vriendin is 17 ... we hebben iets meer dan 8 maanden met elkaar ...
Lijkt mij toch een redelijk lange tijd gew8 ... :-S
Maar als het puur en alleen om het slapen gaat, kun je dan geen logeerkamer regelen?
quote:Lol
Op maandag 5 mei 2003 18:28 schreef Litpho het volgende:[..]
De kat op het spek binden. Anders heb je wel een heel lenige kat nodig
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies..Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:hahaha ROFL
Op maandag 5 mei 2003 18:29 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Dan zeg maar tegen die ouders dat het spek verpakt zit in rubber...
quote:
"Heb uw naaste lief", dus zolang je naast elkaar in bed ligt, is er weinig mis"
quote:
Wil je ook neuken ?
quote:Nog meer vragen
Dan zeg maar tegen die ouders dat het spek verpakt zit in rubber...
quote:Uhm, dat is jouw interpretatie. Gezien de vele ontopic reakties, zijn heel veel mensen het hier wel over eens dat dit toch iets met theologie te maken heeft. Kan ik me iets bij voorstellen, want het gaat toch om het interpreteren van bepaalde teksten in de Bijbel. Is naast elkaar in één bed (of bij elkaar in dezelfde kamer of hetzelfde huis) pitten ook tegen de regels van de Bijbel of is alleen echt sexen verboden? Lijkt mij een typisch WFT-onderwerp
Op maandag 5 mei 2003 18:43 schreef Ryan3 het volgende:
Ik vind dit, sorry voor de topicopener, toch meer een gewetensvraagje voor R&P. Ik bedoel als dit WFT wordt dan is het einde zoek hè, want dan wil ik ook wel eens weten of buiten de missionarishouding van de bijbel nog overige standjes toelaatbaar zijn om de liefde te bedrijven...
Wat is dan de straf?
Wie spreekt die uit en wanneer?
En wat zijn de gevolgen?
Hans Teeuwen had leuke oplossingen over "wat geschreven stond"
quote:Als dat zo is dan kan die vraag uitstekend gesteld worden in de topicreeks seks en geloof. Voor de rest interpreteer ik het gewoon als iets relationeels, want de vraag is gerechtvaardigd, ook voor zijn schoonouders, wat hij onder bij elkaar slapen verstaat. Vrijen of echt slapen? Dus het gaat uiteindelijk voor een goed deel over de mores...
Op maandag 5 mei 2003 18:51 schreef Pascalle27 het volgende:[..]
Uhm, dat is jouw interpretatie. Gezien de vele ontopic reakties, zijn heel veel mensen het hier wel over eens dat dit toch iets met theologie te maken heeft. Kan ik me iets bij voorstellen, want het gaat toch om het interpreteren van bepaalde teksten in de Bijbel. Is naast elkaar in één bed (of bij elkaar in dezelfde kamer of hetzelfde huis) pitten ook tegen de regels van de Bijbel of is alleen echt sexen verboden? Lijkt mij een typisch WFT-onderwerp
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:dat niet maar neuken wel
Op maandag 5 mei 2003 18:58 schreef Ryan3 het volgende:
Alsof iedereen ook die niet in de Here is meteen maar gaat liggen raggen...
quote:in 1 korintiers 7 vers 8 zegt Paulus dat het beter is vrijgezel te blijven om zo de Heer beter te kunnen dienen. Echter voor hen die zich niet kunnen beheersen is het beter te trouwen.
7 Want ik wilde, dat alle mensen waren, gelijk als ikzelf ben; maar een iegelijk heeft zijn eigen gave van God, de een wel aldus, maar de andere alzo.
8 Doch ik zeg den ongetrouwden, en den weduwen: Het is hun goed, indien zij blijven, gelijk als ik.
9 Maar indien zij zich niet kunnen onthouden, dat zij trouwen; want het is beter te trouwen dan te branden.
Wat hiermee bedoelt wordt, is dus inderdaad geen seks voor het huwelijk. Seks mag volgens de Bijbel best zolang er maar aan twee voorwaarden wordt voldaan:
1 niet voor het huwelijk
2 enkel met je eigen vrouw
In de Bijbel staat niet voor niets vaak 'en hij verwekte een kind' wat dus direct refereert naar de seksuele daad.
Dus indien jullie enkel bij elkaar slapen om de genegenheid die het oplevert, zonder geslachtsgemeenschap te hebben, is daar niets mis mee. De reden waarom haar ouders zo bezorgt zijn, is dat het wel steeds aanlokkelijker wordt om toch voortijds te liefde te gaan bedrijven. Jullie gaan door nu bij elkaar te slapen steeds een stapje verder zeg maar... totdat jullie jezelf niet meer kunnen beheersen. En dat bedoelt ze met de kat op het spek binden. Door bij elkaar te blijven slapen maken jullie de verleiding wel onnodig groot... Haar ouders roepen op verstandig te handelen en wijheid te gebruiken, om te voorkomen dat jullie een misstap zouden begaan...
quote:Daar had ik nog niet aan gedacht nee
Op maandag 5 mei 2003 18:55 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Als dat zo is dan kan die vraag uitstekend gesteld worden in de topicreeks seks en geloof. Voor de rest interpreteer ik het gewoon als iets relationeels, want de vraag is gerechtvaardigd, ook voor zijn schoonouders, wat hij onder bij elkaar slapen verstaat. Vrijen of echt slapen? Dus het gaat uiteindelijk voor een goed deel over de mores...
[filosofeermodus aan]Maar idd zit hier ook een psychologie-deel in de situatie die de topicstarter schetst, en ik kan me ook levendig voorstellen waar zijn schoonouders zich zorgen om maken. Het zijn tenslotte uiteindelijk écht niet alleen de mensen die niet 'in de Here zijn' voor wie de verleiding om te gaan 'raggen' erg groot kan worden.
Maar dat gaat misschien net iets té off-topic
quote:Ik noem het sadomasochisme, heel graag willen rampe tampen maar het niet doen omdat het in een boekje staat dat het beter is van niet...
Op maandag 5 mei 2003 19:04 schreef Logical het volgende:[..]
in 1 korintiers 7 vers 8 zegt Paulus dat het beter is vrijgezel te blijven om zo de Heer beter te kunnen dienen. Echter voor hen die zich niet kunnen beheersen is het beter te trouwen.
Wat hiermee bedoelt wordt, is dus inderdaad geen seks voor het huwelijk. Seks mag volgens de Bijbel best zolang er maar aan twee voorwaarden wordt voldaan:
1 niet voor het huwelijk
2 enkel met je eigen vrouw
In de Bijbel staat niet voor niets vaak 'en hij verwekte een kind' wat dus direct refereert naar de seksuele daad.Dus indien jullie enkel bij elkaar slapen om de genegenheid die het oplevert, zonder geslachtsgemeenschap te hebben, is daar niets mis mee. De reden waarom haar ouders zo bezorgt zijn, is dat het wel steeds aanlokkelijker wordt om toch voortijds te liefde te gaan bedrijven. Jullie gaan door nu bij elkaar te slapen steeds een stapje verder zeg maar... totdat jullie jezelf niet meer kunnen beheersen. En dat bedoelt ze met de kat op het spek binden. Door bij elkaar te blijven slapen maken jullie de verleiding wel onnodig groot... Haar ouders roepen op verstandig te handelen en wijheid te gebruiken, om te voorkomen dat jullie een misstap zouden begaan...
Als je iets wil moet je dat doen. Als je er later spijt van krijgt, heb je iets gedaan waar je niet goed over nagedacht hebt.
Zul je er ooit ook maar IETS van merken als je voor je huwelijk het bed/bank/auto/bos/koffer etc. induikt met iemand die best amusant vind?
Ik snap echt niets van dat hele geloof, sorry dat ik zo dom ben...
ps. Volgens mij heeft die vent die de bijbel heeft geschreven er niet verstandig aan gedaan geen copyright te vragen... Had'ie toch een leuke harem voor kunnen onderhouden.
quote:Bij overspel werd in de tijd van de Bijbel de vrouw die deze zonde begaan had gestenigd en de man zou dan gewurgd zijn. Bij seks voor het huwelijk was er sprake van een schande en kon iemand verbannen worden...
Op maandag 5 mei 2003 18:55 schreef Smirnoff_ice het volgende:
Maar STEL dat het verbodenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.is?Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Wat is dan de straf?
Wie spreekt die uit en wanneer?
En wat zijn de gevolgen?
quote:Zullen ze daar nu ondertussen ook niet eens woningnood hebben?
Op maandag 5 mei 2003 19:11 schreef Logical het volgende:[..]
Tot slot komt de uiteindelijke straf bij het eindoordeel, wanneer besloten wordt of we de hemel of de hel zullen binnentreden.
quote:En zullen we het ook ontoppic houden?
Op maandag 5 mei 2003 19:12 schreef robin0223 het volgende:[..]
Zullen ze daar nu ondertussen ook niet eens woningnood hebben?
Als je iets niet mag pak je een andere, daar mag het wel.
Gawd do we loooove this planet
quote:Een aantal schrijvers van de Bijbel hadden ook een harem hoor ! (koning David als ik het goed heb was er zo een)
Op maandag 5 mei 2003 19:10 schreef robin0223 het volgende:
Had'ie toch een leuke harem voor kunnen onderhouden.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:En dat zonder copyright! Waarschijnlijk van de aflatingen enzo
Op maandag 5 mei 2003 19:14 schreef Logical het volgende:[..]
Een aantal schrijvers van de Bijbel hadden ook een harem hoor ! (koning David als ik het goed heb was er zo een)
Is alleen maar makkelijk, scheelt die dames weer een "gevaarlijke" fietstocht door de enge nacht. En de ouders weten dat ze veilig is.
Wat willen ze nog meer? Stelletje zeurouders ook!
Af en toe wordt je gewoon zo strontziek van al die religies
[Dit bericht is gewijzigd door Mr.Noodle op 05-05-2003 19:21]
quote:Ehm... daar hadden alle priesters, dominees en pastoors wel voor gezorgd via onze kinderen...
Op maandag 5 mei 2003 19:17 schreef Logical het volgende:
Als iedereen trouwens zoals de Bijbel voorschrijft bij z'n eigen vrouw was gebleven, hadden we nu vandaag de dag ook geen last van aids gehad !
quote:Van wat ik begrijp wil je gewoon bij elkaar slapen en niet de daadwerkelijke daad der liefde (of whatever) uitvoeren. Gewoon doen, lijkt me niks verkeerd aan. Je ligt gewoon knus tegenelkaar. Ik bedoel ze verliest daardoor echt niet haar maagdelijkheid. Ja en so what, als het verkeerd is ga je toch gewoon een keer naar de biechtstoel...dat doen christenen toch altijd
Ehmmmm ... in feite willen we gewoon bij elkaar blijven slapen (ja, in bed) ...We zijn nog niet getrouwd, maar willen wel graag bij elkaar kunnen blijven pitten ...
quote:Daar is jezus toch voor gestorven toen? De zonden van de mensen...
Op maandag 5 mei 2003 19:29 schreef Mr.Noodle het volgende:[..]
Van wat ik begrijp wil je gewoon bij elkaar slapen en niet de daadwerkelijke daad der liefde (of whatever) uitvoeren. Gewoon doen, lijkt me niks verkeerd aan. Je ligt gewoon knus tegenelkaar. Ik bedoel ze verliest daardoor echt niet haar maagdelijkheid. Ja en so what, als het verkeerd is ga je toch gewoon een keer naar de biechtstoel...dat doen christenen toch altijd
ik accepteer de cookies.
quote:Paulus was niet goed wijs op veel punten.
Op maandag 5 mei 2003 19:04 schreef Logical het volgende:in 1 korintiers 7 vers 8 zegt Paulus dat het beter is vrijgezel te blijven om zo de Heer beter te kunnen dienen. Echter voor hen die zich niet kunnen beheersen is het beter te trouwen.
Bovendien wordt alleen weer dit puntje uit de bijbel geplukt als ware het de letterlijke wil van God. Even verderop schrijft hij dat een gescheiden vrouw ook niet meer opnieuw mag trouwen met een andere man.
Paulus was maar iemand die zijn mening verkondigde, er een bepaalde interpretatie op na hield.
quote:Paulus was/is maar een domme kabouter
Op maandag 5 mei 2003 19:34 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Paulus was niet goed wijs op veel punten.
Bovendien wordt alleen weer dit puntje uit de bijbel geplukt als ware het de letterlijke wil van God. Even verderop schrijft hij dat een gescheiden vrouw ook niet meer opnieuw mag trouwen met een andere man.
Paulus was maar iemand die zijn mening verkondigde, er een bepaalde interpretatie op na hield.
quote:Lijkt me een goede aanpak. En als jij niet bij hen mag slapen, kan je het al helemaal vergeten dat ze bij jou mag slapen.
Op maandag 5 mei 2003 19:31 schreef Fio het volgende:
Begin gewoon met eerst jij een keer bij haar in de logeerkamer slapen. Daar hebben de ouder het meeste controle over en zullen ze het minste problemen mee hebben. Als ze daar geen problemen mee hebben kan je haar een keer bij jou laten slapen. Tot jullie uiteindelijk gezellig bij elkaar kunnen slapen zonder ongeruste ouder.
quote:Hij woont in het bos, heeft een baard en een puntmuts en heeft altijd pech.
Op maandag 5 mei 2003 19:37 schreef Mr.Noodle het volgende:[..]
Paulus was/is maar een domme kabouter
ik accepteer de cookies.
Niemand?
Paulus de Kloskabouter.
quote:HELL YEAH !!!!
Op maandag 5 mei 2003 18:58 schreef Ryan3 het volgende:
Alsof iedereen ook die niet in de Here is meteen maar gaat liggen raggen...
quote:Helaas bevindt zich er tegen de leer van de Bijbel in idd veel ontucht plaats. Ook binnen het christendom komt er zowel goed als kwaad voor. Er zullen altijd mensen zijn die het geloof aan zullen grijpen om onzedelijke handelingen uit te kunnen voeren, of om er materieel beter op te worden.
daar hadden alle priesters, dominees en pastoors wel voor gezorgd via onze kinderen
quote:Ja, doet Volkert waarschijnlijk ook... lekker makkelijk joh... Neen zo werkt het zekers niet, ieder mens behoort te leven naar best kunnen.
Ja en so what, als het verkeerd is ga je toch gewoon een keer naar de biechtstoel
quote:Nee, alleen voor de mensen die in Hem leven en berouw bij Hem tonen. Om hun zonden te kunnen wegnemen heeft Jezus moeten lijden.
Daar is jezus toch voor gestorven toen? De zonden van de mensen...
quote:Dat klopt, en dat werd in die tijd dan ook absoluut niet getollereerd. Mettertijd zijn wij dat wel als algemeen geaccepteerd gaan aanvaarden. En of dat nu goed is of niet, voor beide stellingen valt wel wat te zeggen...
schrijft hij dat een gescheiden vrouw ook niet meer opnieuw mag trouwen
quote:De Bijbel is het geinsprireerde woord van God. Hij heeft Zijn woord laten schrijven door een aantal van zijn volgelingen. Het enige wat Hij zelf heeft geschreven zijn de 10 geboden in de stenen tafelen.
quote:Je kan maar geen hobbies hebben...
Op maandag 5 mei 2003 19:48 schreef Logical het volgende:[..]
quote:En volgens diezelfde redenatie is het nu algemeen geaccepteerd om seks te hebben vóór het huwelijk.
Op maandag 5 mei 2003 19:48 schreef Logical het volgende:Dat klopt, en dat werd in die tijd dan ook absoluut niet getollereerd. Mettertijd zijn wij dat wel als algemeen geaccepteerd gaan aanvaarden. En of dat nu goed is of niet, voor beide stellingen valt wel wat te zeggen...
quote:In werkelijkheid zijn er vandaag de dag idd nog maar zeer weinig mensen die zich nog daadwerkelijk aan deze regel houden ja.
Op maandag 5 mei 2003 19:56 schreef DennisMoore het volgende:
En volgens diezelfde redenatie is het nu algemeen geaccepteerd om seks te hebben vóór het huwelijk.
quote:En christenen die het goedkeuren dat gescheiden vrouwen opnieuw trouwen, zouden dus ook niet moeilijk moeten doen over seks voor het huwelijk?
Op maandag 5 mei 2003 20:01 schreef Logical het volgende:In werkelijkheid zijn er vandaag de dag idd nog maar zeer weinig mensen die zich nog daadwerkelijk aan deze regel houden ja.
quote:Ik haat mensen die je ten eerste proberen te hersenspoelen en vervolgens kinderen te misbruiken en ze in het waan laten dat het "for god's sake" is
Op maandag 5 mei 2003 19:48 schreef Logical het volgende:[..]
[quote]
Helaas bevindt zich er tegen de leer van de Bijbel in idd veel ontucht plaats. Ook binnen het christendom komt er zowel goed als kwaad voor. Er zullen altijd mensen zijn die het geloof aan zullen grijpen om onzedelijke handelingen uit te kunnen voeren, of om er materieel beter op te worden.
quote:Hij heeft toch daadwerkelijk berouw getoond, volgens mij is het plaatsje voor em in de "hemel" is nog steeds gereserveerd
Ja, doet Volkert waarschijnlijk ook... lekker makkelijk joh... Neen zo werkt het zekers niet, ieder mens behoort te leven naar best kunnen.
quote:Sorry, maar een beetje oneerlijk of niet? Heb je wel berouw voor je zonden maar toevallig niet bij Jezus getoond en geloof je in Allah, één of andere boeddha of je gelooft in jezelf das dan pech hebben
Nee, alleen voor de mensen die in Hem leven en berouw bij Hem tonen. Om hun zonden te kunnen wegnemen heeft Jezus moeten lijden.
Ik wil nu niet schoppen tegen de mensen met een religieuze achtergrond ofzo, maar het klopt gewoon niet volgens mij mening.
[Dit bericht is gewijzigd door Mr.Noodle op 05-05-2003 20:14]
quote:Nou, dan zou ik zeggen, jammer dan... Zodra zij zelf er ook voor de 100 % achter staat kan je altijd nog bij elkaar blijven slapen...
Op maandag 5 mei 2003 18:35 schreef alamme het volgende:[..]
De gelovige kant van m'n vriendin vind het niks en keurt het af. D'r ouders willen haar niet bij mij laten slapen ..
quote:nergens.
Op maandag 5 mei 2003 18:14 schreef alamme het volgende:
M'n vriendin vroeg zich af of er in de bijbel duidelijk vermeld wordt, of het wel of niet toegestaan is om bij elkaar te blijven slapen.
Weet iemand misschien of dit idd mag of niet en waar dit eventueel staat geschreven.B.v.t. Arjen
quote:idd, of beide accepteren, of beide afkeuren, maar wel een beetje consistent met jezelf blijven dus
En christenen die het goedkeuren dat gescheiden vrouwen opnieuw trouwen, zouden dus ook niet moeilijk moeten doen over seks voor het huwelijk?
quote:Een geloof hang je niet toevallig aan, maar vanuit overtuiging. En van diegene die dwalen en niet bij Hem om vergiffenis vragen, maar bij een of andere afgod, zal dus de zonde dan ook niet van kwijtgescholden worden.
Heb je wel berouw voor je zonden maar toevallig niet bij Jezus getoond en geloof je in Allah
quote:Jij had zeker geen hoog cijfer voor godsdienst of wel
En hij staat trouwens toch elk jaar weer op?
pffffffff...
ontopic: ik vind dat die ouders jullie 2 met rust moeten laten. Als je vriendin wilt geloven moet ze het zelf weten, en moet vanuit daar zelf beslissen of ze mag blijven slapen volgens HAAR geloof.
kom op man je doet toch waar je zin in hebt :S!!!
8 maanden w88 , moet er niet aan denken zeg
quote:Ja, en omdat iedereen dat onderhand denkt is het nu zo'n geweldige puinzooi in nederland.
Op maandag 5 mei 2003 20:49 schreef Mr.LovaLova het volgende:
kom op man je doet toch waar je zin in hebt :S!!!
quote:Leg nog eens uit waar dat standje te vinden is
Op maandag 5 mei 2003 18:43 schreef Ryan3 het volgende:
... want dan wil ik ook wel eens weten of buiten de missionarishouding van de bijbel nog overige standjes toelaatbaar zijn om de liefde te bedrijven...
quote:
Op maandag 5 mei 2003 19:34 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Paulus was niet goed wijs op veel punten.
quote:Katholieken doen dat, katholieken.
Ja en so what, als het verkeerd is ga je toch gewoon een keer naar de biechtstoel...dat doen christenen toch altijd
quote:Daar heb je als dochter van zulke ouders weinig over te zeggen niet ?
ik vind dat die ouders jullie 2 met rust moeten laten
quote:Paulus is idd een man van uitersten die hier en daar op bepaalde vlakken overdrijft. Wel valt er wat voor te zeggen om niet zomaar vanwege het eerste de beste akkevietje te gaan scheiden...
Er zijn nog vrouwen die niet bij hun man weg durven gaan vanwege zijn teksten.
Wat kan jou het nu schelen wat er in de bijbel staat? Als jij naast het meisje/de jongen waar je van houdt in slaap wil vallen dan moet je dag gewoon dóen. De bijbel is geen boek dat jouw hele leven zou moeten bepalen! Geloof is iets moois, iets fijns.. en niet iets om jezelf grenzen op te leggen
Dat is nu juist wat ik zo fout vind aan het hedendaagse geloof... er wordt alleen nog maar gesproken over wat er allemaal niet mag van je geloof.. Onzin! Jij bent toch zeker een zoon Gods? Je erkent hem toch zeker als schepper? Waarom zou hij jou verbieden om samen met een persoon die jou ontzettend dierbaar is de nacht door te brengen
Gewoon doen.
quote:1: dat zijn alleen de katholieken
Op maandag 5 mei 2003 19:29 schreef Mr.Noodle het volgende:Ja en so what, als het verkeerd is ga je toch gewoon een keer naar de biechtstoel...dat doen christenen toch altijd
ik accepteer de cookies.
En wat iemand anders ook zal gezegd heeft: misschien zijn haar ouders wel gewoon bezorgd om haar en willen ze niet dat ze dingen gaat doen waar ze later misschien spijt van krijgt.
quote:Ik zal wel weer hopeloos ouderwets zijn (en dan te bedenken dat Ryan3 2 keer zo oud is), maar ik zou zeggen: wacht zolang je kunt.
Persoonlijk vind ik dat je er na 8 maanden best aan toe zou kunnen zijn, aan seks, bedoel ik. Dan ben je niet al te vlug. Bovendien bestaat er bij 17, within reason, al een zekere mate van seksuele zelfbeschikking. Zoals er ook een morele zelfbeschikking bestaat op die leeftijd. Kortom: ik zou er gewoon over praten met die schoonouders. En seks hebben wanneer jullie er aan toe zijn...
quote:Tja, nou... de Bijbel is wel het boek der boeken enzo...
Wat kan jou het nu schelen wat er in de bijbel staat?
quote:Ik ga te veel de WFT-richting op, maar grenzen aan jezelf stellen doe je dan toch juist uit eerbied voor God?
Geloof is iets moois, iets fijns.. en niet iets om jezelf grenzen op te leggen
quote:Volgens mij doet Hij dat ook niet, maar goed
Waarom zou hij jou verbieden om samen met een persoon die jou ontzettend dierbaar is de nacht door te brengen
quote:Als je het niet nodig vind een jaartje te wachten met de seks, waarom zou je dan wel wachten met te gaan trouwen ?
Persoonlijk vind ik dat je er na 8 maanden best aan toe zou kunnen zijn, aan seks, bedoel ik. Dan ben je niet al te vlug
quote:hij 20 & zij 17
Maatje, hoe oud ben jij
quote:Wat hij er van vind doet er nou niet bepaald toe, het gaat erom dat de ouders van z'n vriendin niet toestaan dat hun dochter bij hem blijft overnachten...
Wat kan jou het nu schelen wat er in de bijbel staat?
quote:De Bijbel steld die beperkingen om je te behoeden voor onheil. Zie het hedendaags geweld, het vele overspel en de scheidingen, de ziektes als aids en ga zo nog maar even door...
en niet iets om jezelf grenzen op te leggen
quote:Ja nou... Ik zou natuurlijk hele biologielessen kunnen gaan geven, maar ik zou zeggen 'Ware liefde wacht'
Op maandag 5 mei 2003 23:39 schreef Dezz het volgende:
Ga gewoon een keer flink van bil zolang haar ouders er niet achter komen is het toch goed!
quote:Dat andere ook..
8 maanden met elkaar en dan geen een keer sex, tja tis een keuze........
Zolang je niet gaat trouwen is er geen sprake van een huwelijk. Er is dan ook geen sprake van sex voor het huwelijk, er is alleen sprake van sex, verdomd goeie sex !
Als je ooit trouwplannen kijgt zul je je lul een tijdje in de ijskast moeten zetten....
quote:Diepzinnig!
Op maandag 5 mei 2003 23:42 schreef Pikkebaas het volgende:
Heel simpel,Zolang je niet gaat trouwen is er geen sprake van een huwelijk. Er is dan ook geen sprake van sex voor het huwelijk, er is alleen sprake van sex, verdomd goeie sex !
quote:Tja, ik wist niet of het alleen katholieken waren dus daarom schreef ik even christenen (beetje generaliserend misschien). En verder vind ik dat biechten ook onzin,
Op maandag 5 mei 2003 22:16 schreef ChrisJX het volgende:[..]
[quote]
1: dat zijn alleen de katholieken
2: voorkomen is beter dan genezen. Volgens mij is het beter om te zorgen dat je helemaal niet zondigt, dan dat je moet gaan biechten.
quote:Tja, maar hoe wil je die ouders je dan laten vertrouwen. Je zal toch wel iets moeten doen om te "bewijzen" dat die ouders je kunnen vertrouwen.
En wat iemand anders ook zal gezegd heeft: misschien zijn haar ouders wel gewoon bezorgd om haar en willen ze niet dat ze dingen gaat doen waar ze later misschien spijt van krijgt.
quote:Klinkt idd cliché, niet raar opkijken als mensen het daarom uitmaken. Keur het niet goed dat zoiets gebeurd, maar ja that's life...
Ik zal wel weer hopeloos ouderwets zijn (en dan te bedenken dat Ryan3 2 keer zo oud is), maar ik zou zeggen: wacht zolang je kunt.
quote:
Tja, nou... de Bijbel is wel het boek der boeken enzo...
quote:Uh, neuj. Als ik grenzen op stel dan doe ik dat voor mezelf. Ik rook niet omdat ik dat gewoon slecht vind voor me gezondheid en doe dat niet uit eerbied voor god. Oke, misschien beetje simpel voorbeeld, maar dan nog ik doe het niet voor iemand anders
Ik ga te veel de WFT-richting op, maar grenzen aan jezelf stellen doe je dan toch juist uit eerbied voor God?
quote:Meeste oorlogen ontstaan toch door uiteenlopende opvattingen van verschillende religies. Kijk de geschiedenisboeken er maar op na. recente voorbeelden: Joegoslavië (moslims, christenen, joden), Ierland (katholieken, protestanten)
Op maandag 5 mei 2003 21:03 schreef dehero het volgende:[..]
Ja, en omdat iedereen dat onderhand denkt is het nu zo'n geweldige puinzooi in nederland.
En maar klagen over al die ziektes, zinloos geweld, diefstallen e.d.
Dan is zo'n boekje toch een heel goede handleiding voor je leven hoor!
Als iedereen volgens de bijbel zou leven zou de samenleving er een stuk beter voor staan.
Uh, ik ben niet gelovig. Nooit ook maar een neiging gehad om iemand neer te steken, te schieten of me lazarus te zuipen zodat ik de volgende dag met een lever/hersen tumor zit, iets te jatten, respectloos tegenover andere mensen of wat dan ook. Normen en waarden leer je van je ouders en familie vind ik. Als jij gewoon een kutkoter bent die heel de buurt terroriseert ben je het gewoon niet waard om te leven
Misschien is een bijbeltje leuk als richtlijn, maar alsjeblieft soms nemen mensen ook alles zo letterlijk. Persoonlijk vinnik gewoon dat sommige dingen uit de bijbel gewoon niet bij tijds zijn. En zoals het met alles eigenlijk gaat veranderd alles mee met de tijd. Ik heb een stukje uit de bijbel te lezen, maar ondertussen maar weer mee gekapt. Ik werd er zo moe van
Ik ben dan wel geen kerkganger maar is de vader van Jezus niet god, en Maria was zijn moeder? Maria was voor zover ik weet getrouwd met Josef. De christelijke god heeft dus overspel gepleegd wat volgens de bijbel ook niet mag. Als jou god mag zondigen dan mag jij dat ook (in ieder geval van mij mag het wel).
quote:Of God dat wil vergeven, moet Hij weten.
Op woensdag 7 mei 2003 00:01 schreef Mr.Noodle het volgende:Voorbeeld: "Als je iemand gewoon dood voor "de maatschappij" ben je gewoon goed ziek in je hoofd. Vind niet dat je daar vergiffenis voor mag krijgen. Tja en als het zelfverdediging was kun je je zelf ook niks verwijten vind ik. Iedereen begaat wel eens een zonde, mocht je het volgens de 7 zondes geloven en niet altijd bewust. Je moet er toch vervolgens mee leven....
quote:Als iemand het daarom uitmaakt, weet ik dat dat niet de juiste knul is
Klinkt idd cliché, niet raar opkijken als mensen het daarom uitmaken
Ik vind LOTR trouwens heeeeeel saai geschreven hoor
quote:Maria was in ondertrouw met Jozef. Ze waren dus nog niet getrouwd, en hadden (waarschijnlijk, veschillende theorien) ook niet liggen kindjes verwekken.
Op woensdag 7 mei 2003 11:58 schreef Sigmund-Fruit het volgende:
Gewoon doen.Ik ben dan wel geen kerkganger maar is de vader van Jezus niet god, en Maria was zijn moeder? Maria was voor zover ik weet getrouwd met Josef. De christelijke god heeft dus overspel gepleegd wat volgens de bijbel ook niet mag. Als jou god mag zondigen dan mag jij dat ook (in ieder geval van mij mag het wel).
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 14:35 schreef Kevkov het volgende:
Ik denk eerlijk gezeg gewoon dat maria vreemdgegaan is, en toen ze zwanger was kreeg ze schijt. Heef ze een compleet lulverhaal opgehangen en toen jezus er eenmaal was heef ze `m dat verhaal ook verteld, alles zodat zij maar niet te blameren was... in die tijd zal immers een leuke straf hebbe gestaan daarop (iets met hoofd en bijl of zo)
quote:Analyseer het woord geloven eens...
Als mensen dus die onbewezen dingen massaal blind achterna lopen getuigt dat van weinig nadenkendheid. Als er een dag komt dat god naar beneden komt en zegt: Nou hier ben ik dan, dan geloof ik er volledig in, maar anders ook niet
quote:ge·Žlo·ven
[b]Op woensdag 7 mei 2003 15:08 schreef ChrisJX het volgende
Analyseer het woord geloven eens...om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Goed genoeg voor je?
Matth. 1:25: "en bekende haar niet, totdat zij dezen haren eerstgeboren zoon gebaard had, en heette zijnen naam Jezus".
Bekennen betekent: geslachtelijke gemeenschap hebben. Uit "totdat" wil men besluiten, dat deze daarna wel heeft plaatsgehad.
Luc. 1:34: "En Maria zeide tot de engel: Hoe zal dat wezen, dewijl ik geen man beken?" Maria kan daarmee niet bedoeld hebben, dat het onmogelijk was, omdat zij het huwelijksgebruik nog niet gehad had, want daar zij reeds ondertrouwd was, kon dit spoedig gebeuren. Maria heeft dus willen zeggen, dat zij met St. Joseph had afgesproken in maagdelijkheid te leven.
Ze heeft haar maagdelijkheid behouden de Heilige Geest. De engel gaf haar op de vraag aangaande de man immers ten antwoord in Luc. 1:35: "De Heilige Geest zal over U komen, en de kracht des Allerhoogsten zal U overschaduwen: daarom ook, dat Heilige dat uit U geboren zal worden, zal Gods Zoon genaamd worden". En toen Joseph in verwarring geraakte, omdat Maria, zonder met hem het huwelijksgebruik gehad te hebben, zwanger was, zeide de engel tot hem: "Jozef, gij zoon Davids, wees niet bevreesd Maria Uwe vrouw tot U te nemen; want hetgeen in haar ontvangen is, dat is uit de Heilige Geest". Wanneer God zo'n groot wonder deed, om Maria's maagedleijkheid te behouden, zou Hij dan hebben toegelaten, dat zij haar voornemen niet trouw bleef, en later nog door middel van een man andere kinderen ter wereld bracht?
quote:Er staat toch niet dat je eerst moet trouwen? Ze gáán later ook trouwen, dus mogen ze nu best vieze dingen doen hoor, vind ik.
7 Want ik wilde, dat alle mensen waren, gelijk als ikzelf ben; maar een iegelijk heeft zijn eigen gave van God, de een wel aldus, maar de andere alzo.
8 Doch ik zeg den ongetrouwden, en den weduwen: Het is hun goed, indien zij blijven, gelijk als ik.
9 Maar indien zij zich niet kunnen onthouden, dat zij trouwen; want het is beter te trouwen dan te branden.
(Volgens mij is het trouwens een folder over soa's van 2000 jaar oud... Je kunt beter trouwen, als je overal rondneukt krijg je zo'n branderig gevoel...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop