abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10199366
Goldfrapp heeft net een tweede cd uit, genaamd Black Cherry. Ik heb nog maar 1 nummer gehoord, genaamd train, en dat klinkt al veelbelovend. Iemand die het album al gehoord heeft?

Haar vorige cd, Felt Mountain, was ook erg leuk, en voor degenen die hem nog niet hebben, hij ligt in de aanbieding bij de Plato. Het is een beetje Trip Hop achtig, maar aan dit eerste nummer van de nieuwe plaat te horen is ze nu een beetje de andere kant op gegaan.

Allison Goldfrapp is ook bekend als zangers van volgens mij Orbital en diverse andere 'elektronische' artiesten. Maar ik zou zeggen, ga het eens beluisteren in de betere platenzaak!

pi_10199961
volgens mij had ze ook nog ergens een gastvocaal op een Add N to (X) album.

goldfrapp maakt ook prettige muziek zelf, ik wilde ze nog wel zien deze donderdag in paradiso, maar dat wordt net iets te duur allemaal.

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  maandag 5 mei 2003 @ 10:51:32 #3
22343 Ruudboy
Teruggekeerde fokkerd.
pi_10213096
Ja, ik heb dit album gehoord, en ik vind het erg goed
Momenteel vind ik Train nog het beste nummer, maar dat heb ik ook al het vaakst gehoord...
"Five out of four people have a problem with math."
pi_10213871
Op Train speelt Mark Linkous van Sparklehorse op dat vage casio ding en die gast van Portishead speelt er ook op mee . Lekker nummer! Ik heb hem gister in de Plato even beluisterd, en hij is best leuk, maar ik weet niet of ik hem helemaal zo geweldig vind dat ik hem ga kopen. Ik twijfel nog wel een beetje .
  zaterdag 7 juni 2003 @ 16:59:36 #5
51280 LteZ
toedeloe!
pi_10950635
Jaa!! Ontzettend fijn album. Train is één van de betere nummers op de CD, maar ook meeste andere zijn pareltjes! (overigens is dit wel zo'n cd waar je 'van moet houden'.
taim efter taim
  zaterdag 7 juni 2003 @ 17:53:32 #6
32575 Lacrimosa
ZOAB Fundamentalist
pi_10951480
Erg prettig relaxed cdtje!
de moeite waard!
Mensen leren eerst lopen en praten... later stilzitten en hun mond houden :X
pi_10951888
Ik vind het ook, na een aantal keertjes luisteren een erge fijne plaat! En vergeet niet ook nog hun eerste cd te halen, die nu vast nog wel bij de Plato in de aanbieding ligt.
  zondag 8 juni 2003 @ 10:48:07 #8
32575 Lacrimosa
ZOAB Fundamentalist
pi_10960499
Felt mountain is ook lekker ja!
Mensen leren eerst lopen en praten... later stilzitten en hun mond houden :X
pi_11033535
Ik vond felt mountain beter, die zet ik nu nog wel eens op, Black Cherry was ik na een paar dagen wel beu. Op Maxinquaye van Tricky zingt Alisson Goldfrapp ook mee en dat is ook wel heel mooi.
I say we line em all up and gun em all down, and we all celebrate when they hit the ground ~Transplants, We trust in you
  woensdag 6 augustus 2003 @ 20:24:49 #10
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_12264268
Ik vind het een fijne cd!
Het nummer "Tiptoe" staat al voor de 6e keer achter elkaar te draaien .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_12266990
Ik hoorde op mijn werk ineens Strict Machine op de radio. Ik wist niet wat ik hoorde. Weet niet meer welke zender, waarschijnlijk Rebecca.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 22:35:53 #12
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_12267130
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 22:30 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik hoorde op mijn werk ineens Strict Machine op de radio. Ik wist niet wat ik hoorde. Weet niet meer welke zender, waarschijnlijk Rebecca.
3FM draait die plaat ook heel regelmatig. Khad eerlijk gezegd nog nooit iets van Goldfrapp gehoord, maar kvind dit toch wel een zeer aanstekelijk nummer.
pi_12891660
Ik zag ze op Lowlands, en kende Train al Ik kon niet stil blijven staan, en dus kreeg ik van vriendjelief en kosmische tweelingzus (Gryts) de cd. Ik stuiter het huis door met mijn discman op.

Whooaah!

pi_14322496
Twist, goed nummer dus
. . . i n t h e h o u s e . . .
. . . n e l l a c a s a . . .
  zondag 2 november 2003 @ 16:34:16 #15
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_14322523
Ik heb Felt Mountain.

Prachtige sound. Doet me soms een beetje denken aan die ouwe James Bond themes, gezongen door Shirley Bassey.

"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
pi_14330307
Sinds ik hun nummer Lovely Head van het The Felt Mountain album voor het eerst in de geweldige intro (in tegenstelling tot de rest van de film, hoewel het zijn charme heeft, haha) van Swept Away hoorde was ik verslaafd aan Goldfrapp. Ik maakte eerst nog de kapitale blunder door ervan uit te gaan dat het nummer van Michel Colombier was en aan hem te vragen of het ook op de soundtrack stond...

Maar goed, Felt Mountain was een ontdekking voor me. Ik vind het ook iets lekkerder, of beter, cinematischer dan Black Cherry. Maar Black Cherry heeft meer een 'bite'. Ze hebben allebei wat en ik hoop dat ze zo doorgaan.

De video's zijn overigens top. Pilots, Utopia, Strict Machine, Human, en de meest recente, Twist; allemaal juweeltjes!

pi_14800490
Die clip van Twist. Ik waande me in een echte achtbaan .
pi_15123083
Ik had er nog nooit van gehoord; nooit op de radio/tv tegengekomen (zouden ze wat aan moeten doen).

Naar aanleiding van de Armani reclame ben ik driftig op zoek gegaan naar de artiest, Strict Machine is echt vet!

Heb ondertussen de hele cd euh, beluisterd, en er staan wel meer relaxte nummers op. Met name Tiptoe en Crystalline Green, de rustigere liedjes vind ik wat minder. Haalt me dan weer uit het ritme, beetje jammer is dat. Maar nog wel zeker een goeie plaat!

Plaats hier uw quasi-diepe quote, bij voorkeur in een vreemde taal.
pi_15123235
Strict Machine, Twist, Utopia, Train

Erg fijn, zo een nieuwe ontdekking doen enzo

yankee charlie dinges
  donderdag 4 december 2003 @ 18:03:52 #20
22975 mandark2000
Roxanne (put on the red light)
pi_15152004
Die video van Twist is echt geweldig
pi_15152119
Leuk album, optreden op Lowlands was ook erg oké.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  donderdag 4 december 2003 @ 18:22:37 #22
64792 Mryc
play me one more song
pi_15152395
superband

geweldige cd Black Cherry, vooral Strict Machine is echt top

pi_25133431
Zijn ze eigenlijk nou eens bezig met een nieuw album

Ja, ik zit weer even in een Goldfrapp fase
pi_25149855
Om het zelf maar even te beantwoorden:
quote:
14-01-2005
Happy New Year!

a belated happy new year to everyone and thanks for all your cards, emails, good wishes and support last year.
Apologies for lack of news recently due to Goldfrapp being hard at work in the studio on the new album but watch out for some special announcements in the coming weeks
Bron: www.goldfrapp.co.uk

Ze zijn dus bezig. Ik had ook ergens gelezen dat het in de zomer uitkomt en dat ze weer met een nieuwe sound komen. Cool!
pi_25149973
Vet Black cherry is een erg lekker albumpje
pi_25154181
Geweldige band. De stem van Alison is echt héél mooi! Ze kan zo zuiver, zwoel en dromerig zingen (en zo hoog!). Absolute aanrader is ook de dvd Wonderful Electric live.
Echt perfecte muziek om 'in the mood' te komen
pi_25166923
Ja, dat wilde ik net vragen. Is de DVD wat? Zijn de performances wat? Ik zou best wel eens een live optreden mee willen maken!

Overigens, is er een DVD met al hun briljante video's verkrijgbaar?
pi_25169536
De dvd is echt gaaf. Je krijgt dan 2 dvd's met ieder een apart concert. Op de eerste disc is een openluchtconcert (Somerset House) waarop tracks staan van beide cd's. Op de 2e disc een concert in een theater (Shepherds Bush Empire) waarop alleen nummers staan van hun cd Felt Mountain. Op disc 1 is ook een documentaire van hun 'Black Cherry'-tour en op cd 2 een interview.
De performances zijn echt gaaf! Alison weet echt alle aandacht te trekken (hoewel ze niet echt uitbundig danst heeft ze echt een geweldige uitstraling wat weet te boeien). Het ziet er intiem uit en zo klinkt het ook. Had al eens eerder een optreden van hun gezien op t.v. tijdens Pinkpop verleden jaar (mocht je dat gezien hebben: zoiets kun je verwachten). Vooral live kun je horen hoe mooi Alison kan zingen.
Hier kun je het via de Free Record Shop bestellen (Ik zou zelf niet weten of er een dvd beschikbaar is met hun videoclips).
pi_25169860
Dank je voor deze uitgebreide review!

Ik twijfel altijd, omdat sommige artiesten een leuke stem en muziek hebben, maar verder weinig performance. Ik had wel verwacht dat Alison een aandachtstrekker zou zijn. Volgens mij is het wel een meid die weet wat ze wel. Sommigen zouden haar een bitch noemen, LOL.

Ik ga eens kijken. Het feit dat het twee concerten zijn, is zeker de moeite waard denk ik. En 21 zoveel euries is dan ook niet veel!
  maandag 21 februari 2005 @ 22:25:56 #30
64792 Mryc
play me one more song
pi_25196395
heb gisteren de dvd gekocht! Zeker kopen MadGuy! Is je geld meer dan waard
pi_25206480
Ik heb hem besteld! Woei

Overigens: dé site voor Goldfrapp fans is http://goldfrapp.free.fr

Kijk op deze site vooral naar de videos section en kies dan het optreden van 'Yes Sir' op Pinkpop. Reteranzig, retegeil en retegoed!
pi_25215986
Ja die staat dus ook op de dvd en dan doet ze dezelfde 'trucjes' (echt, toen ik dat nummer hoorde... like wow )
  woensdag 23 februari 2005 @ 16:00:46 #33
112214 JMB
Klopt als een bus:
pi_25216100
Album kickt idd ass kheb ze beide op plaat en meest recente albm staat ook leuke nr's op
'They're not people, they are hippies!'
pi_25218511
@ hydraulix. Dat is gewoon geweldig! Little Death staat er ook op toch? Is het geluid 5.1?
pi_25218957
Ik zie geen links voor mp3's van dat Pinkpop optreden.
pi_25219508
Geen mp3's inderdaad...

Videos, en dan zie je links een menuutje. Kies daar 'Yes Sir' en je krijgt een keur aan live videos van het liedje. Pinkpop kiezen.

Het is even zoeken inderdaad...
pi_25220431
Ah, bedankt. .

Ze is goed live.
pi_25220886
Zeker. het viel me ook al op hoe goed ze live zijn! De DVD is bijna binnen volgens Free Record Shop. Jammer dat ik vrijdag niet mijn huisje uit kom, moet ik tot na het weekend wachten...
pi_25223646
Ja de dvd is 5:1 (total running time: 2 uur en 10 minuten ) en Little Death staat er ook op (unreleased track)
Hopelijk komen ze dit jaar op Lowlands (weet iemand wat hun tourdata is eigenlijk?)
pi_25235989
Dat zou ik ook wel eens willen weten. Ik ga nooit naar Lowlands. Ik heb geen zin om de volle pond te betalen voor het beetje dat ik leuk vind. Maar een concertje van hen meepikken lijkt me heel erg tof. Tegen de zomer wordt hun nieuwe album verwacht, dus wellicht dan?
pi_25236226
Goldfrapp live zien is zeker voor herhaling vatbaar. Lowlands lijkt me ook erg leuk. En anders misschien Melkweg ofzo?
pi_25236900
8 mei 2003 hebben ze ook in Paradise opgetreden. Ik kwam daar pas later achter, toen ik Black Cherry had gekocht... En dat was later dan 8 mei.

Maar met een nieuw album verwacht ik ze zeker weer!
pi_25249592
Weer een dubbelpost, maar what the heck:

Van http://goldfrapp.free.fr:
quote:
Goldfrapp has sent the following message about their forthcoming third album; the message reads :

"We've been spending the cold winter nights in our studio deep
in the woods and we've both been hard at it - writing & recording
the new album that is.

we think it will be released in the summer, but we hope to give
you a little preview in the next month or two, so keep your eyes
tuned to http://www.goldfrapp.co.uk for some musical & visual
surprises."
pi_25250708
Dat filmpje Cooking with Alison. Geniaal! Je ziet haar gewoon denken: "Wat DOE ik hier?!"
pi_25251193
Ja LOL! Die is hilarisch inderdaad!

Ze heeft een leuk eigen willetje.
pi_25252081
Ik heb diverse interviews gelezen waarin ze ontzettend bitchy was. Bij een interview met Playboy liep ze zelfs al na 4 vragen kwaad weg. Heerlijk!
pi_25253685
Ze houdt haar mening over bepaalde artiesten ook niet bepaald voor zich en laat het inderdaad merken als ze niet gecharmeerd is van een bepaalde interviewer. Noem het stom, noem het bitchy, ik noem het gewoon een meid die op alles is voorbereid!

Overigens, staan die interviews waar jij het over hebt nu ook op goldfrapp.free.fr? En die van Playboy? Ik heb de site namelijk nog niet helemaal uitgepluisd...
pi_25253815
Nee, dat Playboy interview staat in de Nederlandse Playboy. Ik heb het hier vast nog wel ergens liggen. De journalist was iig niet gecharmeerd van haar gedrag. Ik wel. .
pi_25254673
Ik weet niet of het een groot artikel is, maar zou je het eventueel kunnen scannen/ overtypen? Als het teveel moeite is, moet je het maar laten hoor...
pi_25256502
Bwuh, ik heb echt geen idee meer in welke Playboy dat staat hoor. Maar ik ga morgen wel even zoeken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')