abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zondag 4 mei 2003 @ 11:37:56 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10193406
Bush gaat Amerikanen die naar Cuba op vakantie gaan een boete geven van maximaal 55000 dollar. Het is namelijk verboden de economie van het land te helpen dmv bv toerisme. Cuba is heel erg populair als vakantiebestemming bij Amerikanen, die via Mexico of Canada naar het land reizen.

Wat een doorn in het oog is is dat bekende Amerikanen openlijk voor een reizen naar Cuba uitkomen. Bush probeert nu om deze mensen op een Patriotisme aan te spreken. Wat niet lukt.

Ben benieuwd of Bush na Irak Cuba gaat aanvallen.

(bron: Telegraaf)

zondag 4 mei 2003 @ 11:39:39 #2
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_10193432
Boetes? Als die mensen op vakantie willen laat ze lekker gaan.
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  zondag 4 mei 2003 @ 11:41:37 #3
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_10193458
Pfff.. ik moet moeite doen om hier een serieuze reactie op te geven.. maar ik ga het toch proberen..

Mensen een boete geven omdat naar Cuba gaan..? Waar is die Bush in hemelsnaam mee bezig? Zíjn wil opleggen aan de rest van de Amerikaanse bevolking? Zoiets van: ik vind Cuba maar niets, dus als jullie er naartoe gaan dan betalen jullie een boete..

[Spoort die gast wel ooit?]

(Un)masking for the greater good.
pi_10193461
sjongejonge, als er één gedateerd iets is, is het het embargo van Cuba wel...

laat die mensen toch gaan waar ze willen, het is alweer bijna 40 jaar geleden dat de Cuba-crisis was en nog steeds is dat land geïsoleerd.

zondag 4 mei 2003 @ 11:46:19 #5
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_10193507
Iedere keer als die kerel (Bush, niet Sunchaser ) weer ergens meer komt, denk ik dat het nu écht niet stommer meer kan... Maar toch slaagt-ie er iedere keer weer in!

Kan iemand hem even vertellen dat je jaren 50 voorbij zijn?

Nou ja, laat hem maar lekker doorleuteren zo. Dit soort opmerkingen lijken me ideaal in verband met de verkiezingen volgend jaar!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 4 mei 2003 @ 11:47:43 #6
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_10193523
Overigens ook wel lekker rustig als ik zélf binnenkort nog naar Cuba wil...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_10193524
super triest
  zondag 4 mei 2003 @ 11:48:01 #8
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_10193528
Het is al tijden verboden voor Amerikanen om naar Cuba te reizen. Al liep het er wel vol mee toen ik er was... die waren idd allemaal via Canada of Mexico gekomen.

-edit-
verkeerde pi dus...

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_10193541
Lijkt me toch dat Bush dit niet kan maken, op deze manier wordt amerika dus echt een dictatuur
  zondag 4 mei 2003 @ 11:50:58 #10
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_10193565
quote:
Op zondag 4 mei 2003 11:48 schreef Cheiron het volgende:
Het is al tijden verboden voor Amerikanen om naar Cuba te reizen. Al liep het er wel vol mee toen ik er was... die waren idd allemaal via Canada of Mexico gekomen.

-edit-
verkeerde pi dus...

Mensen verbieden om ergens naar toe te gaan weet je dat dat een vorm van dictatuur is.
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  Redactie Frontpage zondag 4 mei 2003 @ 11:51:09 #11
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10193567
En dan komt dit bericht er direct achteraan.
quote:
Bush houdt vast aan 'preventieve' oorlogen

President Bush onderstreept dat de Verenigde Staten indien nodig opnieuw een "preventieve oorlog" zullen voeren zoals in Irak.

WASHINGTON - President Bush heeft zaterdag onderstreept dat de Verenigde Staten indien nodig opnieuw een "preventieve oorlog" zullen voeren zoals in Irak. De blijvende dreiging van het internationaal terrorisme kan ertoe leiden dat de Amerikanen zullen moeten toeslaan voordat de "vijanden" dat doen.

De Amerikaanse president zei dat zaterdag in een wekelijks radiopraatje. Vrijdag zei Bush al dat de oorlog in Irak een nieuw hoofdstuk was in de strijd tegen de internationale terreur. Hoewel bewijzen daarvoor ontbreken, zien veel Amerikanen een direct verband tussen de aanslagen van 11 september 2001, toegeschreven aan het al-Qaedanetwerk van Osama bin Laden, en het intussen verslagen Iraakse regime van Saddam Hussein.

Bush zei later zaterdag op zijn ranch in Crawford (Texas) dat het "een kwestie van tijd" is voordat in Irak massavernietigingswapens gevonden zullen worden. De dreiging van deze wapens, die in Irak nog altijd niet zijn gevonden, vormde de directe aanleiding voor de 'preventieve oorlog' in Irak. "We zullen ze vinden", verzekerde Bush tijdens een bezoek van de Australische premier Howard aan zijn ranch.

www.telegraaf.nl

zondag 4 mei 2003 @ 11:52:32 #12
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10193587
quote:
Op zondag 4 mei 2003 11:51 schreef SunChaser het volgende:
En dan komt dit bericht er direct achteraan.
[..]
Amerikanen zullen toeslaan voordat de vijanden dat
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  Redactie Frontpage zondag 4 mei 2003 @ 11:54:05 #13
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10193614
quote:
Op zondag 4 mei 2003 11:52 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Amerikanen zullen toeslaan voordat de vijanden dat

Okidoki, was alleen maar om de waanzin van dit bericht te onderstrepen. ":)
  zondag 4 mei 2003 @ 11:54:47 #14
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_10193623
quote:
Op zondag 4 mei 2003 11:48 schreef erikh het volgende:
Lijkt me toch dat Bush dit niet kan maken, op deze manier wordt amerika dus echt een dictatuur
Ik wilde het niet zeggen...
(Un)masking for the greater good.
  Redactie Frontpage zondag 4 mei 2003 @ 11:55:37 #15
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10193634
Maar dat embargo is dus niet van Bush he. Hij gaat overtredingen nu alleen straffen.
  zondag 4 mei 2003 @ 12:11:25 #16
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_10193814
Maar onder Clinton is er toch wel geprobeerd dat embargo-af te schaffen? (Het reis-embargo in ieder geval... )
  zondag 4 mei 2003 @ 12:15:05 #17
3542 Gia
User under construction
pi_10193855
Het zou beter zijn als Bush dat oude embargo gewoon afschaft. Om nu hier aan vast te houden is gewoon waanzin en maakt hem niet populairder in andere landen.

Maar ja, regels zijn regels hè?

Er zijn hier ook mensen die het eens zijn dat in Islamitische landen bepaalde, in onze ogen belachelijke, sharia wetten worden gehandhaafd. Onder het mom van, zo zijn daar de regels!

Tja, zo zijn in Amerika de regels!

pi_10194046
Ach... Het slaat weer nergens op. Maar laat die bush maar lekker zo doorgaan joh. Hij is een hele diepe kuil voor zich zelf aan't graven. Het duurt volgens mij hooguit tot de verkiezingen voordat 'ie er in valt. Het grootste deel van de wereld is hem best wel zat volgens mij. De Amerikanen zelf zijn hem inmiddels ook spuugzat. Hij heeft gewoon net zoveel grootheidswaanzin als Sadam.
pi_10207350
WAT!!!! Ik dacht dat Amerika een vrij land was en zichzelf ook zo noemde? En ze zijn toch zo trots op het vrijheidsbeeld? Dit land gaat aardig de kant van een regime op.
  maandag 5 mei 2003 @ 12:14:20 #20
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_10215372
Als ik dit soort dingen lees wordt mijn vermoeden alleen maar bevestigd: bush is een poedel die oorspronkelijk van planeet Doeshpoepert komt en hier nu is omdat hij de Nobelprijs voor onnozelste persoon op deze aarde wilt winnen...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 5 mei 2003 @ 12:16:48 #21
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_10215439
quote:
Op maandag 5 mei 2003 12:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Als ik dit soort dingen lees wordt mijn vermoeden alleen maar bevestigd: bush is een poedel die oorspronkelijk van planeet Doeshpoepert komt en hier nu is omdat hij de Nobelprijs voor onnozelste persoon op deze aarde wilt winnen...

Nee, niet de planeet Doeshpoepert, denk ik. Deze stond ten tijde van zijn geboorte net achter Niburu en dus zou zijn kleine, als komeet gecamoufleerde, ruimteschip hier niet kunnen komen, in verband met de zwaartekrachtsvelden.
Ik gok meer op het zeta Riticuli stelsel.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  maandag 5 mei 2003 @ 13:54:29 #22
23226 Gurgeh
heel mobiel
pi_10218754
quote:
Op zondag 4 mei 2003 11:37 schreef SunChaser het volgende:
Bush gaat Amerikanen die naar Cuba op vakantie gaan een boete geven van maximaal 55000 dollar. Het is namelijk verboden de economie van het land te helpen dmv bv toerisme. Cuba is heel erg populair als vakantiebestemming bij Amerikanen, die via Mexico of Canada naar het land reizen.
Die wet bestaat al tientallen jaren. Beetje flauw om dat op Bush af te schuiven.

Maar daarnaast is die wet eigenlijk nooit echt uitgevoerd. Als Amerikaan kun (kon?) je gewoon naar Cuba op vakantie, zonder dat je bang hoefde te zijn bij terugkeer opgepakt te worden.

Jiskefetisjist
pi_10225160
quote:
Op maandag 5 mei 2003 13:54 schreef Gurgeh het volgende:

[..]

Die wet bestaat al tientallen jaren. Beetje flauw om dat op Bush af te schuiven.

Maar daarnaast is die wet eigenlijk nooit echt uitgevoerd. Als Amerikaan kun (kon?) je gewoon naar Cuba op vakantie, zonder dat je bang hoefde te zijn bij terugkeer opgepakt te worden.

ja maar je kun jezelf ook afvragen waarom deden die presidenten voor bush er niks aan? dat komt waarschijmelijk omdat ze dat niet goed vonden voor de vrijheid van Amerika.

amerika heef een te machtige president.
en helaas is 1 van mijn grootste angsten uitgekomen. dat er iemand op die post zit die totaal niet met macht om kan gaan!!!!!!!

pi_10225604
quote:
Op maandag 5 mei 2003 17:13 schreef Wolf2b het volgende:
amerika heef een te machtige president.
en helaas is 1 van mijn grootste angsten uitgekomen. dat er iemand op die post zit die totaal niet met macht om kan gaan!!!!!!!
En hoe zat het eigenlijk met de leiding in Cuba ?

Ontopic: Dura lex sed lex.

pi_10225637
quote:
Op maandag 5 mei 2003 13:54 schreef Gurgeh het volgende:

[..]

Inderdaad, daarom is het enige wat Bush hiermee doet een signaal geven dat de touwtjes nog strakker aangetrokken gaan worden. Beetje een onduidelijke zet in mijn optiek, wie is hierbij gebaat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')