abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_691290
Ik heb gisterochtend en vanmorgen iets heel engs gehad. Ik heb dit al vaker gehad en ik vraag me af wat ik er tegen kan doen.
Ik werd wakker en ik had al hele erge kramp in mijn buik. Dus ik dacht: laat ik eerst maar even naar de wc gaan. Dit hielp echter niets. Aangezien ik schoolonderzoeken had, moest ik toch naar school. Dus ben ik gewoon onder de douche gegaan (niet warm! bijna koude douche). Nadat ik maar haar helemaal ingesopt had werd de kramp in mijn buik heel erg. Meteen daarna ben ik flauwgevallen. Toch ben ik op de een of andere manier onder de douche vandaan gekomen en ben op de badrand gaan zitten en heb mijn ouders geroepen.
Op dat moment werd ik ook echt kotsmisselijk en ging ik weer onderuit. Mijn ouders hebben me snel opgetild en in bed gelegd. Daar heb ik een half uur liggen creperen van de pijn. Ik heb een halfuur lang liggen huilen liggen woelen omdat ik gewoon niet wist hoe die pijn minder werd.
Op dat moment had ik nog steeds een licht hoofd. (hoofd tussen mijn benen hielp niets) en zelfs in mijn bed werd het af en toe zwart voor mijn ogen en hoorde ik niets meer.

Ik heb dit al vaker gehad (ik heb het ongeveer 5 keer per jaar) en iedere keer schrik ik me weer rot. Ik weet dat het er mee te maken heeft dat ik ongesteld moet worden. Maar deze keer was het nog erger omdat het twee dagen achter elkaar gebeurde.

Weet iemand misschien wat ik moet doen? De pil is geen oplossing, omdat ik hier absoluut niet aan wil beginnen en hier het probleem niet mee is opgelost.
Alvast bedankt!

-x-

donderdag 25 januari 2001 @ 20:48:19 #2
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_691295
al naar de dokter geweest ?

stomme vraag misschien, maar niks over gelezen in je verhaaltje

sterkte iig, op momenten dat ik zoiets lees ben ik toch wel blij dak man ben

You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
  donderdag 25 januari 2001 @ 20:53:30 #3
3128 Ellen
Ben gewoon mezelf
pi_691310
Flauwvallen bij die erge buikkrampen, is mogelijk, in je buik gebeurd er iets misschien in je darmen, het bloed uit je hoofd gaat dan naar je buik toe daar is het dan nodig en in je hersenen krijg je dan minder bloed waardoor je idd onderuit kan gaan.
Deze klachten heb ik gelukkig niet meegemaakt met een menstruatie wel dat ik erg eng werd na buikkramp klam en zweterig...
Als de oorzaak bij je menstruatie ligt zal ik als ik jou was eens contact opnemen met een gynacoloog misschien dat hij je raad kan geven.
Sterkte ermee, en ga als je die krampen heb niet meer douchen, je zou je nog een breuk kunnen vallen!
To Know Me Is To Love Me
pi_691314
Nee nog niet. dat is idd wel dom. Maar ik bend aar dus heel bang voor. Ik krijg dan gelijk allemaal visioenen van grote tangen en zuig-apparaten voor inwending onderzoek. Maar ik weet ook waar het van komt en ook dat ik gewoon erfelijk belast ben. (mijn moeder en mijn oma hebben het ook gehad..) alleen weet mijn moeder er ook niets tegen.

en ik heb idd wat jij zei Ellen, ook heel reg zweetaanvallen. Echt bloedheet. Vanochtend had ik het we extreem erg, al die klachten.

[Dit bericht is gewijzigd door goddess in heaven op 25-01-2001 20:57]

pi_691333
Hé waarom wil je niet aan de pil dan? Ik bedoel, het kán echt helpen! Ik kan me voorstellen dat je niet aan de pil wilt hoor, maar je zegt dat dat het toch niet oplost, en dát hoeft niet waar te zijn.

Succes in ieder geval!

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  donderdag 25 januari 2001 @ 21:09:23 #6
3128 Ellen
Ben gewoon mezelf
pi_691359
Ik zou als ik jou was echt een arts in de arm nemen, het is denk ik heel angstig om zo'n aanval te krijgen.
To Know Me Is To Love Me
pi_691377
quote:
Op 25 januari 2001 21:01 schreef Merel het volgende:
Hé waarom wil je niet aan de pil dan? Ik bedoel, het kán echt helpen! Ik kan me voorstellen dat je niet aan de pil wilt hoor, maar je zegt dat dat het toch niet oplost, en dát hoeft niet waar te zijn.

Succes in ieder geval!

Om meerdere redenen.
Allereerst omdat ik nu al weet dat ik he vergeet in te nemen, ik ken mezelf goed. Ik ben daarmee zo inconsequent (schrijf je dat zo?). ik heb dat zelfs met vitamine pillen e.d.
Ten tweede weet ik nu al dat ik daar niet tegen kan. (ja misschien wel hoor, is dit gewoon te simpel gedacht) Ik reageer al zo erg op mijn eigen hormonen (eisprong, positief erg vrolijk, menstruatie on his way, dan ben ik ook echt een week super chagerijnig)
Ten derde ben ik er (een beetje) tegen om mijn lijf vol te pompen met hormonen, die eigenlijk niet nodig zijn (al is het zo;n kleine hoeveelheid)

en ik zie er gewoon geen oplossing in. Misschien een beetje 'middeleeuwse' ideeen hierover. Maarja...

donderdag 25 januari 2001 @ 21:56:54 #8
1567 Tha Poeroet
Stiekeme meelezer
pi_691526
Ik had ook hele erge buikpijn als ik ongesteld moest worden, en als ik het al was. Niet zo erg als bij jou, maar wel te erg om iets te kunnen ondernemen. Ik viel niet flauw ofzo, maar ik ging overgeven.
Van de dokter heb ik een hele lichte pil gekregen en toen werd het wel een stuk minder. Soms vergeet ik hem ook heel erg vaak, en dan wordt ik toch weer ziek. Een warme kruik op je buik wil soms ook wel eens helpen. En anders ga ik mezelf bezig houden zodat ik er minder aan denk, want hoemeer ik er aan denk, hoe meer pijn ik dan krijg.
Ik weet het zeker, zekerheid bestaat niet
  vrijdag 26 januari 2001 @ 02:18:17 #9
331 Merel
Be here now.
pi_692244
quote:
Op 25 januari 2001 21:19 schreef goddess in heaven het volgende:
Om meerdere redenen.
Allereerst omdat ik nu al weet dat ik he vergeet in te nemen, ik ken mezelf goed. Ik ben daarmee zo inconsequent (schrijf je dat zo?). ik heb dat zelfs met vitamine pillen e.d.
Tja, daar is inderdaad niet echt heel veel aan te doen. Misschien op een vaste tijd altijd innemen. Bij mij ligt de strip op m'n wekker, dat is het laatste wat ik zie voor ik ga slapen en dus vergeet ik het nooit.
quote:
Ten tweede weet ik nu al dat ik daar niet tegen kan. (ja misschien wel hoor, is dit gewoon te simpel gedacht) Ik reageer al zo erg op mijn eigen hormonen (eisprong, positief erg vrolijk, menstruatie on his way, dan ben ik ook echt een week super chagerijnig)
De pil kan dat ook minder maken hè! Bij sommige mensen wordt het nog erger, maar bij anderen kunnen al die stemmingswisselingen er ook door afgevlakt worden (wat je natuurlijk ook als iets nadeligs kunt zien).
quote:
Ten derde ben ik er (een beetje) tegen om mijn lijf vol te pompen met hormonen, die eigenlijk niet nodig zijn (al is het zo;n kleine hoeveelheid)
Kan ik me wel voorstellen ja.
quote:
en ik zie er gewoon geen oplossing in. Misschien een beetje 'middeleeuwse' ideeen hierover. Maarja...
Denk nou niet dat ik je heel graag aan de pil wil helpen hoor, dat moet je lekker helemaal zelf weten Het is alleen heel waarschijnlijk dat je huisarts waarschijnlijk ook meteen zal roepen "Ga maar aan de pil!" Al heeft hij/zij er misschien ook wel andere hele goede oplossingen voor hoor

Maar ik zou in ieder geval wel even langs de huisarts gaan, zelfs al is het maar voor die paar keer per jaar dat het gebeurt. Ik zou me echt rotschrikken als het mij overkwam!

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  vrijdag 26 januari 2001 @ 14:12:39 #10
2432 Nimue
keep your magic
pi_693408
Ga in ieder geval naar je huisarts. De pil kan het misschien wel veel beter maken en dan ben je misschien wel zo gemotiveerd dat je er wel aan denkt om hem in te nemen. Je kunt ook de strip op je spiegel plakken of zo. Ik zou het in ieder geval proberen. Je kunt ook het Mirena spiraal proberen, da's een hormoonspiraaltje dat veel minder hormonen afgeeft dan de pil en de opbouw van je baarmoederslijmvlies wordt er vrijwel mee stopgelegd. Je wordt dus ook niet of veel minder ongesteld. Ik heb het zelf en vindt het ideaal! Ik weet alleen niet hoe oud je bent en of je huisarts er voor is. Het is ook anticonceptie en je hoeft nergens aan te denken om in te nemen, het kan 5 jaar blijven zitten.

Als de huisarts je niet kan helpen of niet op een manier die je prettig vindt kan hij/zij je nog doorverwijzen naar een gynaecoloog. Je hoeft bij beiden niet bang te zijn voor inwendige onderzoeken. Als het al nodig is dan moet je gewoon zeggen dat je het eng vindt en dan zal hij/zij alles goed uitleggen en heel voorzichtig doen. Ik vind het persoonlijk niet echt leuk of zo, maar ook niet erg. Een gewoon inwendig onderzoek heeft me in ieder geval ook nog nooit pijn gedaan.

Als je dit niet durft of je niet aanspreekt of de huisarts kan je niet verder helpen kun je het ook in de alternatieve hoek zoeken. Een kennis van me is voor menstruatieklachten erg geholpen door acupunctuur. Een bezoek aan een goede homeopaat kan misschien ook helpen.

Verder ken ik zelf nog wel wat verlichtende huismiddelen bij erge menstruatiepijn: een warme kruik op je buik of een warme douche of warm bad. Veel drinken en niet te zwaar eten. Sterkte. En doe er iets aan he, zonde om ermee door te lopen terwijl er misschien wel een simpele oplossing voor is.

It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
pi_693526
quote:
Op 26 januari 2001 14:12 schreef Nimue het volgende:
Je kunt ook het Mirena spiraal proberen, da's een hormoonspiraaltje dat veel minder hormonen afgeeft dan de pil en de opbouw van je baarmoederslijmvlies wordt er vrijwel mee stopgelegd. Je wordt dus ook niet of veel minder ongesteld. Ik heb het zelf en vindt het ideaal! Ik weet alleen niet hoe oud je bent en of je huisarts er voor is. Het is ook anticonceptie en je hoeft nergens aan te denken om in te nemen, het kan 5 jaar blijven zitten.
Het is erg off-topic, maar ik ben er erg nieuwsgierig naar. Ik overweeg het zelf, omdat ik de pil niet goed verdraag. Mijn vraag; merk je iets van die hormoon afgifte; ik bedoel; ik merk dat wanneer ik de pil slik, dat ik me (emotioneel) anders ga voelen. En hoe gaat het inbrengen; is dat pijnlijk en kan je ook een 'verkeerde' reactie krijgen o.i.d.? Ik ben er eerlijk gezegd een beetje bang voor.
  vrijdag 26 januari 2001 @ 22:54:26 #12
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_694877
quote:
Op 26 januari 2001 15:00 schreef fokje het volgende:
Het is erg off-topic, maar ik ben er erg nieuwsgierig naar. Ik overweeg het zelf, omdat ik de pil niet goed verdraag. Mijn vraag; merk je iets van die hormoon afgifte; ik bedoel; ik merk dat wanneer ik de pil slik, dat ik me (emotioneel) anders ga voelen. En hoe gaat het inbrengen; is dat pijnlijk en kan je ook een 'verkeerde' reactie krijgen o.i.d.? Ik ben er eerlijk gezegd een beetje bang voor.
Ik heb zelf ook zo'n Mirena-spiraaltje en ik vind het ideaal. Ik word inderdaad zo goed als niet meer ongesteld (en vind dit niet "onnatuurlijk", ongesteldheid bij pilgebruik is ook niet "natuurlijk", ze noemen het niet voor niets een "onttrekkingsbloeding").

Inbrengen deed een beetje zeer, maar als je ontspant is het zo gebeurd. Misschien een rare vergelijking: maar mijn tandarts heeft de 2 gaatjes die ik in mijn tanden heb gewoon zonder verdoving geboord en dat deed 100 keer meer zeer!

Ik merk niets van de hormoonafgifte. Een doodenkele keer krijg ik een beetje trekkend gevoel op die plek, maar dat is echt zelden.

Of je er "verkeerde" reacties mee kan krijgen weet ik eigenlijk niet goed. Ik heb ze in ieder geval niet. Maar mocht het niet goed gaan kun je het toch weer laten verwijderen?

De pil had op mij ook hormonaal invloed. Ik was veel gelijkmatiger van stemming. Ik merkte al direct het verschil tijdens mijn zwangerschap. Daarna gebruikte ik een tijdje niets (ik deed "het" gewoon niet, ook errug veilig trouwens ) en toen kwamen de ellendige buikpijnen en krampen die hierboven al beschreven zijn weer in een minder zware vorm terug als toen ik 15 was. En een week voor mijn ongesteldheid zo agressief als wat! Misschien wel PMS. (Premenstrueel syndroom). Waar ik uiteraard tijdens mijn zwangerschap ook geen last van had. Toen waren mijn stemmingen net zo als ze nu zijn.

Met het Mirena-spiraaltje ben ik niet zo gelijkmatig als met de pil en ook niet zo extreem soms als zonder de pil. (Door PMS) Meer een gulden tussenweg dus. Maar het kan voor iedereen anders uitpakken natuurlijk.

Succes!

[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 27-01-2001 12:37]

Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
pi_695807
Dank je wel, Larissa
  zaterdag 27 januari 2001 @ 16:09:02 #14
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_695821
quote:
Op 27 januari 2001 16:00 schreef fokje het volgende:
Dank je wel, Larissa
Graag gedaan!
  zondag 28 januari 2001 @ 02:20:29 #15
1829 Jewel
De enige echte!
pi_697171
Er zij een aantal voedingsuplementen (op natuurlijke basis) die de menstruatie beter kunnen laten verlopen.

Als eerste is er "Teunisbloemolie", verkruigbaar bij de drogist of reformhuis.

Ik ben heel gevoelig als het gaat om hormonen, ik ka dus ook absoluut niet tegen de pil, maar ik kan ook niet tegen "Teunisbloemolie", daarom heb ik van mijn arts "Borage oil" gekregen(dat is net zoiets) en daar kan ik wel tegen.

Ik zal even precies opschrijven wat er op het doosje staat:

LAMBERTS®

Borage oil

High GLA* 220mg

Ik denk dat dit ook bij een reformhuis te koop is.

Mail me gerust als je dit wat lijkt of vraag advies bij een drogist of reformhuis.

Sterkte!

Jewel.

[Dit bericht is gewijzigd door Jewel op 28-01-2001 02:21]

maandag 29 januari 2001 @ 17:38:05 #16
2432 Nimue
keep your magic
pi_701619
quote:
Je hebt al een reactie gehad, maar ik reageer ook nog even. Ik merk niets van de hormoonafgifte en merkte met de pil wel wat (meer zweten en zo), maar niet zo heel veel. Het inbrengen is inderdaad wel wat pijnlijk, maar ook zo gebeurd. Verkeerd reageren weet ik niet. Ga gewoon eens met je huisarts praten. Je hoeft nooit meteen te beslissen en het moet zowiezo op de 5e dag van je menstruatie ingebracht worden, aangezien je baarmoedermond dan nog een beetje open staat en dan is het inbrengen eenvoudiger. Mijn huisarts heeft alles uitgelegd en me een recept meegegeven, zodat ik de Mirena kon halen bij de apotheek als ik er klaar voor was en dan kon ik ook een afspraak maken voor het inbrengen. Ik ben er ontzettend tevreden over. Nooit meer oeps de pil vergeten, vrijwel niet meer ongesteld (héérlijk) en veel minder hormonen slikken. Ik vond het irritant om op zo'n drie weken en dan 1 week ongesteld schema te leven. Nu voelt het vrijer. Ik kan het echt aanraden. Alleen het bevat nog steeds hormonen, dus als je daar echt heel heftig op reageert dan zal het niet het ideale voorbehoedmiddel voor je zijn.

OK, nu weer on topic: ik hoop dat je niet meer flauw gevallen bent. Ben je al naar je huisarts geweest of naar een andere arts? Sterkte.

It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
pi_701728
Allereerst: schrijf op waneer je bij je menstruatie flauw valt van de pijn. Kijk op die manier of er op lange termijn een patroon in zit: spanning rond een prestatie tegelijk met je maandelijkse pijn betekent een extra belasting voor je zenuwgestel. In de loop der jaren (ja het is lange termijnplanning) kan je op deze manier voor jezelf een lichaamsagenda maken. Tracht hierop je afspraken in te stellen en spannende of stressvolle afspraken te verzetten.

Wat betreft jouw koude douche: van kou span je je spieren alleen verder aan met alle pijn van dien. Die warme kruik is idd erg goed. Probeer ook ontspannen te worden: een verkrampte houding in bed helpt niet de pijn te verlichten. Probeer de 'foetushouding te vermijden, en je vingers en tenen niet te krommen. Yoga en ademhalingsoeffeningen zijn erg goed om je te ontspannen. Goede rustige diepe ademhaling masseert je bovendien van binnenuit.
Vermijdt koffie, nicotine en andere opwekkende stoffen tijdens je menstruatie.
En probeer de boven geadviseerde kruiden.

De gynacoloog is er om je te helpen: er is niks engs aan. Wat dat betreft kan je jezelf psychologisch kalmeren door je te bedenken wat een lijdensweg vrouwen hadden toen deze artsenij nog niet in de huidige stand van wetenschap was. Kijk vooral niet rond in de praktijk: het merendeel van de instrumenten is niet op jou van toepassing. Maak jezelf niet onnodig bang. Doe je ogen dicht en ga in gedachte naar een mooie plek waar je graag bent.

Bij mij in de familie is extreem pijnlijke menstruatie ook veel voorkomend. Ik heb besloten niet meer naar de ramp-verhalen van mijn familievrouwen te luisteren. Hun maandelijkse anecdotes maken mij al wee bij de gedachte. Misschien heb jij ook naast je klachten last van veel fantasie en beeldend vermogen. Op zich een gave maar bij lichamelijke verhandelingen erg vervelend. Denk dan net als ik: tralala ik luister niet, dit raakt mij niet. Of zeg, hou even op anders ga ik je aftroeven met nog ergere verhalen. Hoe lief de vrouwen in de familie ook zijn: het gaat hier om jou lichamelijk welzijn.

Bedenk je hooguit dat alle vrouwen bij de gynacoloog terecht komen. Laat je niet bang maken door verhalen van andere vrouwen. Het 'pijnlijkste' wat vrouwen kan overkomen is het baren van kinderen en toch blijven ze dit vrijwillig doen. Misschien geeft die gedachte troost.

De oude Grieken noemden menstruatie 'een huilende schoot'. Biologisch gezien zou een vrouw vanaf haar vruchtbare leeftijd vrijwel permanent zwanger zijn. Er zijn legio volksstammen waar dit nog altijd het geval is.
Lang is dit ook zo geweest in onze omgeving. Een oude bijnaam voor de menstruatie heet niet voor niets "de vlag hangt uit". Dit slaat niet alleen op maandelijkse doeken die men vroeger gebruikte. Het was vooral de vreugde van de vrouw als ze haar volgende zwangerschap weer een maand had weten uit te stellen.
Ikzelf had ook altijd erge pijn tot een vrouwenarts mij vertelde dat elke menstruatie een feest hoort te zijn. Die man had gemakkelijk praten. Toch is het mij gelukt mijn maandelijkse pijn te verlichten door te verzuchten: 'gelukkig, weer niet zwanger'. Met dat soort psychologische praatjes kalmeer ik mijn lichaam. De menselijke geest zit raar in elkaar: je kan jezelf vanalles aanpraten. Gebruik die kunst om je lichaam te kalmeren.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt: sterkte meis!!!
van een Fok!bejaarde.

pi_701749
Ik herken je klachten wel een beetje eigenlijk. Ik was iedere maand minstens 3 dagen ziek thuis door buikbijn, flauwvallen en misselijkheid. Wilde ook niet aan de pil omdat ik sowieso toen nog hartstikke jong was (14).

Ik heb echt vanalles geprobeerd. Pilletjes en drankjes die de huisarts voorschreef, homeopatische middeltjes en er is gekeken of ik geen bloedarmoede had. Uiteindelijk heb ik er dan toch voor gekozen om aan de pil te beginnen omdat iedere maand deze klachten echt geen pretje is.

Nou en ik wist niet wat er gebeurde. tegenwoordig heb ik het nog maar nauwelijks in de gaten dat ik menstrueer. Me pijn is over het algemeen helemaal weg en van duizeligheid en flauwvallen heb ik al helemaal geen last meer.

Mijn strip ligt in mijn make-up tasje en steeds als ik opmaak zie ik hem liggen dus dat is ook geen probleem.

In ieder geval succes ermee en hoop dat je toch een manier vind om het op te lossen.

dinsdag 30 januari 2001 @ 23:23:35 #19
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_706089
Heb ik ook, en ik ben inmiddels 32, en minder wordt het niet....

Doorslikken van de pil is voor mij een prima oplossing. Twee keer per jaar stop ik en blijf dan op de bank met flinke pijnstillers.
Dit alles op advies van de gyneacoloog, dus niet zelf gaan zitten dokteren!!!!

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 2 februari 2001 @ 10:41:55 #20
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_713168
ik heb ook van die krampen als ik ongesteld moet worden
maar ik neem dan altijd een paracetamol met codeine
die zijn eigelijk voor me vader maar ze helpen iedergeval
en ze zijn sterker dan de gewone para
mischien moet je dat aan de dokter vragen
de pil werkt bij mij niet omda ik er verkeerd op regeer
ik krijg dan nog meer kramp
  vrijdag 9 februari 2001 @ 17:06:57 #21
5108 equilan
DE elfengodin
pi_733592
Goddess, ik leef heel erg met je mee.

Al sinds zo ongeveer de eerste keer dat ik ongesteld werd, heb ik er op die manier last van. Niet soms, vrijwel elke keer.
Ik zal hier niet mijn verhaal doen want daar word je niet vrolijker van, maar een paar tips kan ik je wel geven.

Over het algemeen zou de pil de menstruatie moeten minderen. In dit soort gevallen wordt vaak als eerste naar de pil gegrepen. Als je dat niet wilt, er zijn diverse hormoon-preparaten die je beschermen tegen zwangerschap en de klachten bij de menstruatie verminderen. Ik noem een mirena spiraaltje, de prikpil, je hebt ook iets, weet helaas de naam niet, is een staafje dat ze onder je huid aanbrengen op je arm.

Zoals je ziet, genoeg mogelijkheden dus. Of ze voor jou ook werken is weer een ander verhaal.

Verder voor de pijn..Koude douche nooit meer doen!! Lekker in je bed blijven liggen, als je kan lopen een warm bad nemen. Ik kan zelf geen kruik verdragen op mn buik, alles is te veel, maar zou willen dat het wel kon.

Er zijn verschillende pijnstillers speciaal voor menstruatie pijn. Femex is echt heel goed, enige nadeel is dat je daar na verloop van tijd immuun voor raakt. Meer zou ik je niet kunnen zeggen, want helaas werken ze bij mij geen van allen (en ik heb heel wat gekregen zo onderhand, zelfs spul dat ze vrouwen geven als ze bevallen).

Probeer niet in elkaar te kruipen, maar blijf recht liggen. Helemaal plat is niet goed, staat je buik te strak. Ik lig meestal op de bank, half tegen de armleuning.
Probeer je te ontspannen. Dat is heel moeillijk, ik weet het, maar als je toegeeft aan de pijn wordt het erger.
Ik gebruik vaak een soort van Mantra ik blijf in mezelf herhalen "Ik ben sterker dan dit" en alleen daar concentreer ik me op.

Als dat niet helpt maakt het weinig meer uit denk ik ik raak volledig van de wereld dan. Dat is heel eng maar daar heb ik zelf weinig last van want ik heb het niet meer door.

Ik heb laatst van een vriendin de tip gekregen Damyana thee te gaan drinken. Zij had er ook altijd heel erg last van en sinds ze drie keer per dag een grote kop Damyana thee drinkt is het over. Het is niet te zuipen, dat kan ik je wel vertellen. Ik heb het twee weken geprobeerd en toen was mn thee op en de winkel had het nog niet (een thee speciaalzaak in amsterdam, op de nieuwmarkt) vrij vlak daarna ben ik door mn specialist op een ander medicijn gezet dus heb ik dat thee drinken even laten rusten. Ik wil niet alles door elkaar doen. Ik kan je dus niet uit eigen ervaring vertellen hoe het is.

Goddess, ga er alsjeblieft mee naar de huisarts en laat je eventueel doorverwijzen. Ja heel eng maar houd jezelf voor, hij heeft al een hoop meer gezien en je bent vast de ergste niet
Maar zorg ervoor dat ze je serieus nemen. Dat is bij mij in het begin niet gedaan (heb je weer zo'n trutje dat niet tegen een beetje buikpijn kan Verdomme ze moesten eens weten!! )en toen was er nog heel simpel iets aan te doen. Nu ligt het voor mij allemaal wat moeillijker wegens complicaties en beinvloed het mijn leven dus heel erg. Zo erg dat ik op mn werk mn uren van voor vier weken in drie weken werk en dan een week ben vrij geroosterd. Ja heb inderdaad mazzel dat ik dat zo heb kunnen regelen anders was ik ontslagen.

Goddess, heel veel succes en als je erover wilt praten of meer vragen hebt, icq zie bloempje en mail is equilan_elf@hotmail.com

Elfensex is superspannend...
  vrijdag 9 februari 2001 @ 17:21:39 #22
5108 equilan
DE elfengodin
pi_733632
quote:
Je hebt al een paar reacties gehad maar wil mijn verhaal hier ook even kwijt.

Ook ik heb het mirena spiraaltje gehad en ik vond het afschuwelijk!!
Ten eerste de pijn bij het inbrengen!! Ow dat deed pijn. Het doet niet bij iedereen zo pijn, maar er staat niets voor niets op de verpakking dat je pijnstillers moet slikken of een plaatselijke verdoving krijgen. Na een tijdje wilde ze het spiraaltje er weer uithalen omdat het echt niet goed was maar dat mocht niet van me. Ik had zoiets van "ja hallo, lig hier al bijna een uur te creperen van de pijn, wacht maar mooi even wie weet gaat het zo weer over!!" En inderdaad, na nog eens een half uurtje ofzo begon ik weer te ontspannen en weer een half uurtje verder reed ik in rolstoel het ziekenhuis uit.
Je moet het spiraaltje ongeveer een jaar de tijd geven om zich te "settelen" in je lichaam. De bedoeling is dat je na verloop van tijd vrijwel niet tot helemaal niet meer ongesteld wordt. Heerlijk leek me dat. Helaas werd bij mij de menstruatie alleen nog maar heftiger en de laatste 6 maanden ofzo (ik heb hem 1,5 jaar gehad) was ik alleen nog maar ongesteld.
Als je gevoelig bent voor hormonen is dit een absolute afrader.

Heel veel mensen weten dit niet, maar door de hormonen uit voorbehoedsmiddelen kunnen vrouwen gezwellen krijgen op hun lever. Dat is bij mij gebeurt en waarschijnlijk komt dat door het mirena spiraaltje.
Ik wil niemand bang maken ofzo, maar als je gevoelig bent voor hormonen, alsjeblieft doe je zelf een plezier en ga op zoek naar een ander voorbehoedsmiddel.

pi_733777
Zow, hier was ik dus bang voor hé! Het ergste scenario wat je kunt bedenken! Dat staat dus nooit in de informatie-foldertjes. Ik zat nog steeds te bedenken wel/niet, maar jouw verhaal komt hard aan. En dat van de laatste maanden constant ongesteld zijn; dat heb ik dus met de pil.

I.i.g. neem ik dit verhaal mee naar de huisarts. Het is een heel mooi voorbehoedmiddel als alles goed gaat, het zal in de meeste gevallen ook wel goed gaan, maar als de pil niet op een goede manier bij je werkt, dan ben je toch wel bang voor de uitwerking van z'on spiraaltje.

Bedankt tot zover. Ik ben blij hier de positieve en negatieve verhalen erover te lezen, dan kan ik tenminste goed afwegen en weet ik wat ik zou kunnen verwachten. Het laatste woord is aan de huisarts, als hij mij kan geruststellen, ondanks het negatieve aspect van wat zou kunnen gebeuren, dan doe ik het waarschijnlijk. Zo niet, dan niet.
(tja, ik ga uit van het negatieve, maar je kan begrijpen waarom!)

pi_733872
Hardstikke bedankt voor alle reacties. Een ding klopt alleen niet in mijn verhaal ik heb niet koud-gedoucht maar met lauw-warm water.
Bedankt ook voor alle tips op homeopatisch gebied. Ik zal de namen noteren en even bij een homeopaat, of iemand anders die er veel vanaf weet, langs gaan.

ben toch wel blij te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem

vrijdag 9 februari 2001 @ 19:54:48 #25
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_733953
quote:
Op 09 februari 2001 17:21 schreef equilan het volgende:
Heel veel mensen weten dit niet, maar door de hormonen uit voorbehoedsmiddelen kunnen vrouwen gezwellen krijgen op hun lever. Dat is bij mij gebeurt en waarschijnlijk komt dat door het mirena spiraaltje.
Ik wil niemand bang maken ofzo, maar als je gevoelig bent voor hormonen, alsjeblieft doe je zelf een plezier en ga op zoek naar een ander voorbehoedsmiddel.
Jeetje, Equilan...kom ik eerst met een jubelverhaal en dan jij met een horrorverhaal over hetzelfde product. Bij mij heeft de huisarts het ingebracht en ik was binnen een kwartier weg. Ik kreeg een paracetamolletje en ben gelijk door naar mijn werk gegaan.
Hebben ze later nog na kunnen gaan of het spiraaltje misschien verkeerd ingebracht was bij je?
Ik heb het spiraaltje nu 2 jaar en na een half jaar werd ik zo goed als niet meer ongesteld. Ik merk er nu eigenlijk niets meer van.
Maar zo zie je maar wat bij de 1 goed uitpakt, dat dat bij de ander niet hoeft.
  maandag 12 februari 2001 @ 10:14:57 #26
5108 equilan
DE elfengodin
pi_738601
Ik zal eerlijk zeggen, ik heb een hele tijd zitten twijfelen of ik hier wel een gedeelte van mijn ervaringen neer zou zetten. Bij mij werkt er dus echt niets Het beinvloed mijn leven op een manier die ik niet had verwacht.

Ik besloot om het toch maar wel te doen, ik weet wel dat het lang bij iedereen niet zo slecht uitpakt allemaal, maar het kan wel gebeuren!!

Ik hoop niet dat ik mensen vreselijk de stuipen op het lijf heb gejaagd, dat is zeer zeker niet mn bedoeling geweest.

En ja het was goed ingebracht bij mij, ik reageer alleen erg beroerd op dat soort dingen. Ik heb het bij de prikpil ook gehad en bij verschillende soorten gewone "de pil".

pi_2129056
quote:
Op vrijdag 09 februari 2001 19:54 schreef Larissa het volgende:
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 februari 2001 17:21 schreef equilan het volgende:
Ik wil niemand bang maken ofzo, maar als je gevoelig bent voor hormonen, alsjeblieft doe je zelf een plezier en ga op zoek naar een ander voorbehoedsmiddel.<HR></BLOCKQUOTE>Jeetje, Equilan...kom ik eerst met een jubelverhaal en dan jij met een horrorverhaal over hetzelfde product. Bij mij heeft de huisarts het ingebracht en ik was binnen een kwartier weg. Ik kreeg een paracetamolletje en ben gelijk door naar mijn werk gegaan.
Hebben ze later nog na kunnen gaan of het spiraaltje misschien verkeerd ingebracht was bij je?
Ik heb het spiraaltje nu 2 jaar en na een half jaar werd ik zo goed als niet meer ongesteld. Ik merk er nu eigenlijk niets meer van.
Maar zo zie je maar wat bij de 1 goed uitpakt, dat dat bij de ander niet hoeft.
Misschien maakt het ook nog verschil of je kinderen hebt of nog nooit bevallen bent. Tenminste daar zou ik me wel iets bij kunnen voorstellen...
#geen
  vrijdag 9 november 2001 @ 10:04:03 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_2131403
Ik heb van de huisarts Femex gekregen. Werkt heel goed, mijn klachten zijn dat wel niet zo heftig als sommige van de poststers hier, maar toch. Je moet ze alleen heel erg op tijd innemen.

Fijn de verhalen over de mirena te horen.
Ik ben dus nu bijna 2 maanden met de pil gestopt om verschillende redenen.
Niet om zwanger te raken, maar we mogen voorlopig geen sex meer, dus het leek me een goed moment. Ik moet eerlijk zeggen dat ik twijfel of ik iets merk van geen hormonen meer, en ik denk van wel, maar het is heel moeilijk te peilen.
Misschien ga ik de mirena ook wel proberen als alternatief, als we weer mogen vrijen.

pi_2134164
Ik heb ook het Mirena-spiraaltje gehad. Mijn ervaring is niet goed. Het inbrengen deed echt ontzettend veel pijn. Ik viel bijna flauw. Daarna heb ik nog 3 dagen met pijn rondgelopen. Het gekke was dat mijn menstruatie wel minder hevig werd maar mijn klachten veel heftiger. Ik had constant opvliegers, was chagerijnig, aggressief, down, krampen, vocht vasthouden enz. enz. en dat allemaal de hele maand door! Ik heb hem dan ook na 4 maanden laten verwijderen. Wat een opluchting. Ik ben nu weer aan de pil en dat bevalt mij toch beter. Ondanks dat mijn klachten niet weg zijn (helaas sinterklaas).
gezonde mensen hebben veel wensen, zieke mensen hebber er maar 1
  maandag 15 december 2003 @ 23:25:46 #30
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_15443771
Ik heb em sinds half september en ik word echt helemaal niet goed van dat ding!

Ik dacht ook eindelijk eens een oplossing gevonden te hebben. Kan ik dus echt om huilen dat dat niet zo is.

Moest het effe kwijt

Proud Powerpauper
  dinsdag 16 december 2003 @ 21:39:34 #31
39128 S_
Shame on you
pi_15466145
Ik neem direct als ik merk dat ik ongesteld ben geworden vier paracetamollen in, anders kom ik de dag echt niet door. En dit helpt bij mij altijd het beste. Het is beter dan als je ze pas slikt als je al pijn hebt
  dinsdag 16 december 2003 @ 23:51:25 #32
45598 Nelennia
Ogre you asshole!!
pi_15470205
[quote]Op vrijdag 9 november 2001 10:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb van de huisarts Femex gekregen.

Werkzame stof in femex is naproxennatrium, ook verkrijgbaar bij de drogist onder die naam, alleen in iets lichtere dosering, werkt bij mij erg goed als mijn menstruatie qua pijnniveau dreigt uit te lopen in een mini-bevalling.

Meervoudig punnikolympics-kampioen
  woensdag 17 december 2003 @ 11:25:03 #33
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_15477650
Naproxennatrium is om krampen van de baarmoeder tegen te gaan geloof ik. Als ik wat voel is het meestal al te laat
Proud Powerpauper
pi_15478118
Ik ben ook aan de pil gegaan, omdat ik een zware pijnlijke menstruatie had. Tijdens mijn examenjaar werd het me teveel en ben ik dus aan de pil begonnen. Daarvoor was het met ibuprofen vaak net te houden. En 4 keer per jaar kon mijn moeder me naar huis halen omdat ik huilend en misselijk van de krampen was.
Na een paar jaar de pil ben ik overgestapt op de prikpil, omdat ik de pil te vaak onregelmatig slikte.
De prikpil werkt goed tegen de menstruatie. Die bleef helemaal weg namelijk. Maar daar waren de bijwerkingen weer te heftig van. Ik zat soms bijna een week elke avond huilend op de bank. Ik werd er dus gewoon depressief van. Daar ben ik mee opgehouden en het heeft ruim een half jaar geduurd voordat mijn menstruatie weer op gang kwam. De eerste keer dat ik weer ongesteld werd (6 weken geleden) had ik lichte kramp, maar dat ging nog wel. Maar de 2 keer was het echt verschrikkelijk. Ik heb 3 dagen op bed gelegen met krampen en heb ook overgegeven. Toen ben ik dus weer aan de pil gegaan.
Ik kan je over een week of 3 wel vertellen hoe het nu gaat. Maar ik verwacht dat het nu weer goed gaat.

Je kunt misschien heel erg tegen de pil zijn. Maar elk medicijn heeft zijn bijwerkingen en effecten op je lichaam. En ik denk dat als je klachten echt zo erg zijn, je toch een oplossing moet gaan zoeken in de medische hoek. Meest voor de hand liggend is de pil. Maar misschien dat de pleisterpil of de nuvaring ook wel werkt. Deze vergeet je minder makkelijk. De prikpil kan ook nog. Maar die is wel heel heftig. Dan krijg je voor 3 maanden aan hormonen in een keer.
Het spiraaltje wordt niet zo snel gegeven aan vrouwen die nog geen kinderen gekregen hebben.
Het beste kun je even met de huisarts of eventueel met de gynaecoloog.

pi_15478388
De meeste dingen in dit topic zijn al uit 2001! Dus op zoiets reageren lijkt me ietwat (te) laat.
The future belongs to those who believe in de beauty of their dreams.
pi_15478445
Ik zou toch even naar de huisarts gaan voor advies over alternatieve middelen. Ik neem meestal ook een warme kruik bij kramp in de buik, op een gegeven trekt het dan wel weg. Maar goed, je blijft altijd wel klachten houden. Ben je van de buikpijn af begint je hoofd te bonken .
pi_15478474
quote:
Op woensdag 17 december 2003 11:53 schreef meXXmo het volgende:
De meeste dingen in dit topic zijn al uit 2001! Dus op zoiets reageren lijkt me ietwat (te) laat.
Ik zie ook nu pas .

Topic kick .

woensdag 17 december 2003 @ 18:10:06 #38
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_15489107
Maakt toch niet uit of het uit 2001 is. Ik heb NU het probleem en wil er NU hopelijk een oplossing op vinden.
Proud Powerpauper
pi_15489187
quote:
Op woensdag 17 december 2003 11:55 schreef schatje het volgende:
Ben je van de buikpijn af begint je hoofd te bonken .
herkenbaar
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_15491011
quote:
Op woensdag 17 december 2003 18:10 schreef Nuek het volgende:
Maakt toch niet uit of het uit 2001 is. Ik heb NU het probleem en wil er NU hopelijk een oplossing op vinden.
Uh, ben je al naar je huisarts geweest??
pi_15499111
je kan ook de prikpil proberen , dan krijg je een spuit en die werkt voor drie maanden , dan kan je de pil ieder geval niet meer vergete
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
  donderdag 18 december 2003 @ 11:06:54 #42
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_15506981
quote:
Op woensdag 17 december 2003 19:27 schreef schatje het volgende:

[..]

Uh, ben je al naar je huisarts geweest??

Wat een rare vraag.
Al vanaf mijn 13e loop ik hiermee een aantal keer naar de huisarts (dat is dus al heel wat jaartjes!). Al bijna alles geprobeert en niets hielp op de lange duur.
Proud Powerpauper
  donderdag 18 december 2003 @ 15:25:52 #43
11948 Xortes
Divide and Conquer
pi_15514866
[LOL, ik had niet gezien dat het topic al erg oud was, sorry!!! Mijn reactie sloeg dus lekker nergens op]
Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
pi_15514945
Heb je wel eens Naproxen geprobeerd? dat werkt echt heel erg goed. ik gebruik het zelf ook wel eens en het helpt bij mij echt heel goed.
  donderdag 18 december 2003 @ 18:45:27 #45
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_15520307
Ja ook dat heb ik geprobeert. Het werkt niet onaardig maar daarmee ben je niet van al je klachten af. Wat erg rot is is dat je hele hormoonhuishouding bijna de gehele maand in de war is. Daar werken wel wat middelen mee zoals bv. de pil maar ja... daar wordt ik weer depri van. En zo gaat het dus maar door.
Proud Powerpauper
pi_15520362
quote:
Op donderdag 25 januari 2001 20:46 schreef goddess in heaven het volgende:
Ik heb gisterochtend en vanmorgen iets heel engs gehad. Ik heb dit al vaker gehad en ik vraag me af wat ik er tegen kan doen.
Ik werd wakker en ik had al hele erge kramp in mijn buik. Dus ik dacht: laat ik eerst maar even naar de wc gaan. Dit hielp echter niets. Aangezien ik schoolonderzoeken had, moest ik toch naar school. Dus ben ik gewoon onder de douche gegaan (niet warm! bijna koude douche). Nadat ik maar haar helemaal ingesopt had werd de kramp in mijn buik heel erg. Meteen daarna ben ik flauwgevallen. Toch ben ik op de een of andere manier onder de douche vandaan gekomen en ben op de badrand gaan zitten en heb mijn ouders geroepen.
Op dat moment werd ik ook echt kotsmisselijk en ging ik weer onderuit. Mijn ouders hebben me snel opgetild en in bed gelegd. Daar heb ik een half uur liggen creperen van de pijn. Ik heb een halfuur lang liggen huilen liggen woelen omdat ik gewoon niet wist hoe die pijn minder werd.
Op dat moment had ik nog steeds een licht hoofd. (hoofd tussen mijn benen hielp niets) en zelfs in mijn bed werd het af en toe zwart voor mijn ogen en hoorde ik niets meer.

Ik heb dit al vaker gehad (ik heb het ongeveer 5 keer per jaar) en iedere keer schrik ik me weer rot. Ik weet dat het er mee te maken heeft dat ik ongesteld moet worden. Maar deze keer was het nog erger omdat het twee dagen achter elkaar gebeurde.

Weet iemand misschien wat ik moet doen? De pil is geen oplossing, omdat ik hier absoluut niet aan wil beginnen en hier het probleem niet mee is opgelost.
Alvast bedankt!

-x-

Ik heb voor die pijnen speciale pilletje die heel erg goed werken.
Je bent zo van alle pijnen af en is echt speciaal voor menstuatiepijn
Unknown_Drunk never want 2 lose YOU!!!
pi_15521919
quote:
Op donderdag 18 december 2003 11:06 schreef Nuek het volgende:

[..]

Wat een rare vraag.
Al vanaf mijn 13e loop ik hiermee een aantal keer naar de huisarts (dat is dus al heel wat jaartjes!). Al bijna alles geprobeert en niets hielp op de lange duur.

Wat zegt hij/zij dan als het om jouw laatste klachten gaat??
  donderdag 18 december 2003 @ 20:39:52 #48
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_15523215
quote:
Op donderdag 18 december 2003 19:51 schreef schatje het volgende:

[..]

Wat zegt hij/zij dan als het om jouw laatste klachten gaat??

'we kunnen dit proberen, we kunnen dat proberen etc etc.' Ook zei er 1 dat ik er maar mee moest leren leven. Wat dus betekent dat ik me 2 weken per maand giga kut voel... Ik vind dat ook geen optie.
Proud Powerpauper
  donderdag 18 december 2003 @ 21:15:21 #49
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_15524234
Ik heb ook hele extreme menstruatie pijnen gehad waar ik dan ook echt ziek van werd. Niet flauwvallen mar wel enorm warm zelfs met hoge koorts.

Wat bleek nu er is iets mis met mijn baarmoeder slijmvlies, niets ernstig maard aardoor werd ik heel hevig ongesteld en reageerde mijn lichaam heel heftig omdat het vlies dikker is dan normaal. Het ging er dus niet snel genoeg uit volgens mijn lichaam en begon het aan te vallen waardoor ik naar werd.

Ik ben toen de pil gaan gebruiken (was pas 12) en het is nu een stuk beter geworden. Ik heb geen bloedarmoede meer maar nogwel buikkrampen alleen een stuk minder heftig. Ongesteld zijn is nog geen pretje en ik zit dat ook te denken aan de prik pil omdat ik van de pil best wel mood swings krijg.

In ieder geval wens ik je enorm veel sterkte toe want ik weet dat het echt geen pretje is en ga alsjeblieft naar de dokter. Hij bjt niet en ze zijn vaak enorm geruststellend. Het zal vast niet enger zijn dan flauwvallen.

donderdag 18 december 2003 @ 22:03:06 #50
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_15525803
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed dat als je pijn zo extreem is je niet naar de huisarts gaat ook al ben je bang,je wil toch een oplossing/weten wat er is?! Ik had het ook heel heftig pijn,ziek enzo ben de pil gaan slikken en heb bijna nergens meer last van,slik de pil vaak door zodat ik helemaal geen gezeik heb. Er zijn zoveel mogelijkheden om minder pijn te hebben,zal niet zeggen dat het altijd werkt maar je moet gewoon kijken wat bij je past en er niet mee blijven rondlopen!
I don't care.....
pi_15525974
Heb het jaren gehad...flauwvallen van de pijn ook in de klas...en toen kreeg ik op mun 30 e een nieuw middel...FEMEX, hielp echt heel erg goed!! Proberen!
geniet nooit met mate
  donderdag 18 december 2003 @ 23:45:02 #52
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_15529124
quote:
Op donderdag 18 december 2003 22:03 schreef sabyne het volgende:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed dat als je pijn zo extreem is je niet naar de huisarts gaat <..>. Er zijn zoveel mogelijkheden om minder pijn te hebben,zal niet zeggen dat het altijd werkt maar je moet gewoon kijken wat bij je past en er niet mee blijven rondlopen!
Zo te horen heb jij het dus niet zo extreem als dat sommige anderen dat hebben. Ik weet niet tegen wie je dit exact schreef maar ik geloof niet dat er ook maar iemand bang is om hiervoor naar de dok te gaan. Het is eerder het geval dat je het gevoel hebt niet serieus genomen te worden, of dat het ontzettend tegenvalt wat je nu weer probeert etc. wat je stopt naar de dok te lopen. Zelf loop ik er mijn halve leven mee rond en heb nog nooit een goede passende oplossing aangeboden gekregen dus dit ligt absoluut niet zo eenvoudig als dat jij het hier zo stelt.

Het lijkt mij juist heel zinvol hier met mensen over te praten, ok te luisteren naar wat anderen hierover te zeggen hebben omdat er misschien wel iets is wat ik niet heb geprobeert. Tevens vind ik het ook fijn te horen dat ik niet de enigste op de wereld ben die hier mee rondloopt.

Proud Powerpauper
  donderdag 18 december 2003 @ 23:54:55 #53
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_15529344
Hm dit lijkt op mijn klachten al heb ik ze veel minder extreem.
Ben vandaag ongesteld geworden en voelde me de hele dag erg slap, vooral in mijn benen, alsof ik elk moment kon flauwvallen. Verder voelde ik me licht in mijn hoofd, en misselijk, alsof ik bijna moest overgeven. Bovendien was ik over mijn hele lichaam klam, en trilde ik erg. Dit hangt echt wel samen met mijn menstruatie denk ik, ik had dit voorgaande maanden ookal. Ik ben nu een halfjaartje ofzo van de pil af. Hiervoor slikte ik hem 3 jaar. Hoe voor die tijd mijn mesntruatie verliep weet ik niet meer zo goed. Ja, wel dat ik 10 dagen bloedde, wat nu helaas ook weer het geval is. Niet keihard, maar wel dat er een volle 10 dagen 'iets'uitkomt zeg maar. Afschuwelijk. Ik vrees dat de enige oplossing voor mij toch de pil is, en voor jou ook, ook al geef je steevast aan het niet te willen.
Ik snap dat niet. Je bent toch geen arts? Jouw terughoudendheid is derhalve nergens op te baseren.
pi_15529544
Ik merk dat het onthouden van zoetigheid en zoutjes e.d. minimaal een week voor de menstruatie veel minder pijn oplevert. Hoewel je juist in die periode zin hebt om te snoepen, ik althans, kan je dat beter laten. Ook geen frisdrank als cola e.d.
Het scheelt bij mij behoorlijk, al vergeet ik het soms nog wel eens.
pi_15529745
Ik slikte vanaf mijn 18de de pil, Microgynon 30. Door deze pil duurde het bloeden korter, 4 dagen itt 8 dagen zonder de pil. Ook was er minder bloed.
Omdat ik last had van doorbraakbloedingen met die pil, ben ik Neocon, een tweedegeneratiepil gaan slikken (de nieuwste pillen zijn allemaal derdegeneratiepillen). Sinds die pil, bloed ik maar 1 dag, en heb ik geen enkel ongemak meer tijdens de stopweek.

Voor mijn 18de en met Microgynon had ik nog wel eens krampen. Ik kan me nu niet eens herinneren hoe menstruatiekrampen voelen. Of hoe kut het voelt om volkomen doorgelekt wakker te worden...

vrijdag 19 december 2003 @ 09:57:17 #56
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_15533772
quote:
Op donderdag 18 december 2003 23:45 schreef Nuek het volgende:

[..]

Zo te horen heb jij het dus niet zo extreem als dat sommige anderen dat hebben. Ik weet niet tegen wie je dit exact schreef maar ik geloof niet dat er ook maar iemand bang is om hiervoor naar de dok te gaan.

Ik schreef dit aan de TS en die schrijft in haar 2e post dat ze niet naar de doktor gaat omdat ze bang is(i.v.m inwendigonderzoek etc....)meschien handig dat je voortaan eerst leest voordat je roept!

Trouwens knap dat je uit die paar regeltjes kan halen hoe extreem ik of iemand anders er last van heeft,zowiezo knap dat je dat kan beordeelen, de enige die dat kan is namelijk de persoon zelf.Het slaat dan ook nergens op dat je schrijft dat het bij mij wel niet zo erg zal zijn geweesd alleen omdat ik mijn mening geeft over dit onderwerp!!

I don't care.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')