abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10434024
Het nadeel van zo'n rugzak die aan de zijkant opengaat lijkt mij, dat als je de tas van bovenaf inpakt en goed "aanstampt" en vervolgens de tas van de zijkant opent, de spullen eruit puilen en je weer moeite hebt om de tas goed dicht te krijgen. Of dit echt zo is weet ik niet, maar ik heb wel eens iemand bezig gezien die last had van dit probleem...
Een ander nadeel vind ik dat er vaak een rits inzit om de tas aan de zijkant te openen. Ik heb het niet zo op ritsen, ze kunnen kapot gaan, en mocht dat bij zo'n tas gebeuren, dan ben je niet blij.
Ik heb zelf gewoon een nieuw klassieke (van bovenaf in te pakken) tas gekocht. Die vind ik toch het meest degelijk.
  woensdag 14 mei 2003 @ 23:17:57 #27
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_10438138
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 21:00 schreef case_ het volgende:
Het nadeel van zo'n rugzak die aan de zijkant opengaat lijkt mij, dat als je de tas van bovenaf inpakt en goed "aanstampt" en vervolgens de tas van de zijkant opent, de spullen eruit puilen en je weer moeite hebt om de tas goed dicht te krijgen. Of dit echt zo is weet ik niet, maar ik heb wel eens iemand bezig gezien die last had van dit probleem...
Een ander nadeel vind ik dat er vaak een rits inzit om de tas aan de zijkant te openen. Ik heb het niet zo op ritsen, ze kunnen kapot gaan, en mocht dat bij zo'n tas gebeuren, dan ben je niet blij.
Ik heb zelf gewoon een nieuw klassieke (van bovenaf in te pakken) tas gekocht. Die vind ik toch het meest degelijk.
Vergeet ook niet dat deze rugzakken niet gemaakt zijn om mee te lopen. het zijn echte travelpacks, gewoon handig om van hostel naar hostel te hoppen maar totaal niet comfortabel om lange afstanden mee te lopen. Er gaat niets boven de ouderwetse bovenlader.

tipje!: stop je ondergoed, sokken, etc. etc. in kleinde pouches die je een beetje in een vorm kneed. zo hou je alles bij elkaar en lekker compact. (werkt als een compressie zakje)

pi_10438272
Dat is voor mij ook een reden om voor een "bovenlader" te blijven kiezen: ik wandel zo nu en dan ook eens graag een weekendje in de Belgische Ardennen e.d. (25 km/dag) En dan is het inderdaad nodig om een tas te hebben, die echt lekker zit. En ook volgens mij zit een echte rugzak dan snel inderdaad veel lekkerder dan een travelpack.
pi_10445874
Over bovenladers en rugzakken met ritsen aan de zijkant: Rugzakken met openingen aan de zijkant kun je vaak óók aan de bovenkant openmaken (die van mij wel iig) en hij is perfect geschikt om te hiken en al helemaal geen travelpack (heb een Arc'teryx RT 65). Ik vind die optie erg handig om snel bij je spullen te kunnen.

Tip voor Dago: Arc'teryx is een Canadees merk en is het beste wat er op buitensportgebied te krijgen is. Het scheelt echt enorm veel in de prijs als je dat daar koopt. Mocht je wat buitensportspul nodig hebben schaf dat dan in Canada aan bij een of andere coörporatie, die proberen nl. geen winst te maken.

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_10450520
www.obelink.nl

ik heb een hypercamp backpack rugzak 70l gekocht 39 euro maar een superfijne tas

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_10474499
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 23:17 schreef Gumtree het volgende:

Vergeet ook niet dat deze rugzakken niet gemaakt zijn om mee te lopen. het zijn echte travelpacks, gewoon handig om van hostel naar hostel te hoppen maar totaal niet comfortabel om lange afstanden mee te lopen. Er gaat niets boven de ouderwetse bovenlader.

Uit ervaring kan ik zeggen dat de meeste 'backpackers' in Australië slechts korte stukjes lopen: je zou bij wijze van spreken net zo goed een koffer mee kunnen nemen, vooral als je van plan bent een auto te kopen daar.

Zelf heb ik een bovenlader, maar die tassen die aan de voorkant opengaan zien er echt een stuk handiger en overzichtelijker uit! Als ik nu een rugzak zou moeten kopen zou ik zeker daarvoor kiezen.

Mijn Nomad onyx is trouwens 55L en bevalt prima. Alles wat ik nodig heb/had past erin, zolang je de ruimte maar goed benut.

Wat ik niet snap is waarom mensen denken dat je voor een jaar een grotere rugzak nodig zou hebben dan voor een maand : bepaalde dingen moet je nu eenmaal standaard mee nemen en kleding kun je wassen en kopen (maw je hoeft niet je complete garderobe in je tas te proppen).

En tja, het mooie van reizen is juist dat je niet alles mee kunt nemen, maar toch overleven met de dingen die je hebt. Hoe groot je tas ook is, je zult hem altijd helemaal vol stoppen. De vraag is alleen of je 'm ook nog kunt dragen...

Ik zoek niet, ik vind.
pi_10512680
ah, het aloude bovenlader probleem

maargoed
de tassen die aan de zijkant of aan de voorkant openkunnen zijn er in 2 soorten
1: soort tarvelpacks
gewoon grote rugzakken die aan de voorkant opengaan, en niet als toploader te gebruiken zijn. draagsysteem kan weggeborgen worden om tas las soort weekendtas te gebruiken. draagsysteem is simpel niet voor lange afstanden. bv, karrimor continental serie
2: combi alpine/travelpack
zegt het al. volwaardige alpinepacks (in simpele en uitgebreidere vorm) draagsysteem is redelijk tot goed, ligt aan het model. tas is eigenlijk alpinepack met extra rits aan de voor- of zijkant. bv nomad ynca serie

ook nog njet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')