abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10165168
Dankzij het Topic Nibiru in TRU, werd mij interesse weer gewekt in de planeet Venus. Alhoewel het daar onleefbaar is, en we er nooit zullen kunnen landen, boeit de planeet mij erg veel.

Al jaren geleden had ik op discovery er kleine documantaire er over gezien. Er werd vertelt dat er een onbekende metaalsoort in de bergtoppen zat. Dit werd ook een beetje gelinkt naar een zeldzame metaal soort op Aarde, alleen ik weet niet welke. Weet iemand hier misschien meer van, want ik ben er wel aardig in geintereseerd. Je mag gerust meer foto's en weetjes van Venus plaatsen

Ik heb het topic hier maar geplaatst omdat het niet echt een Truth topic is.

Hier wat Foto's van Venus:

Meer informatie: http://www.urania.be/sterrenkunde/zonnestelsel/venus.php

edit: Om er maar even bij te zeggen, je mag het gerust hebben over andere planeten en planetaire dingen.

misschien dat een mod effe het topic effe kan modden, zodat we meer over andere planeten/manen kunnen lullen

[Dit bericht is gewijzigd door This_World_Is_Lost op 03-05-2003 15:44]

pi_10165424
volgens mij is venus ongeveer evengroot als de aarde en is het er zo'n 400 graden, dat is het warmste van alle planeten, nog warmer dan mercurius omdat het een dampkring heeft

maargoed verder boeit venus me weinig.. mars wel

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_10165500
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 19:57 schreef Wisp het volgende:
volgens mij is venus ongeveer evengroot als de aarde en is het er zo'n 400 graden, dat is het warmste van alle planeten, nog warmer dan mercurius omdat het een dampkring heeft

Dat komt volgens mij door het wolkendek hoor, dat houd enorm veel warmte vast . Damn wist ik maar waar ik op moet googlen, om meer te weten over dat speciale metaal
  vrijdag 2 mei 2003 @ 20:03:01 #4
38316 BoomSmurf
pi_10165557
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 19:57 schreef Wisp het volgende:

Venus boeit me best wel eik.. Zeker omdat ze denken dat het er vroeger wel eens net als de aarde geweest zou kunnen zijn, en dat de aarde over een aantal miljoen jaar precies venus zou kunnen zijn....

En dat metaal... eeuh... Zeldzanium?

Am-Ende! | Tree huggin' hippiesmurf | Ik doe niet aan zelf avatars maken, dus ik jat de jouwe! Elke refresh een andere.
BoomSmurf's Avatar Plagiaat Pleger Pagina Gallery Dinges v1.0!
pi_10165649
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 20:03 schreef BoomSmurf het volgende:

[..]

Venus boeit me best wel eik.. Zeker omdat ze denken dat het er vroeger wel eens net als de aarde geweest zou kunnen zijn, en dat de aarde over een aantal miljoen jaar precies venus zou kunnen zijn....

En dat metaal... eeuh... Zeldzanium?

hehehe lol Trouwens die atmosfeer van Venus is best wel leefbaar in de bovenste toppen, de temperatuur hangt er rond 15 graden celcius Als er nou niet zoveel zwafelzuur aanwezig was
pi_10165768
De bewoners van Venus leven binnen in de planeet. Het zijn langharige blonde, slanke wezens, zowel mannelijk al vrouweijk. In hun leefruimte is alles afgerond, niets is er hoekig.

dat jullie dat even weten

pi_10165794
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 20:12 schreef bijtje_182 het volgende:
De bewoners van Venus leven binnen in de planeet. Het zijn langharige blonde, slanke wezens, zowel mannelijk al vrouweijk. In hun leefruimte is alles afgerond, niets is er hoekig.

dat jullie dat eveb weten

bron !?
fokschaap
pi_10165823
quote:

was het maar
pi_10165864
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 20:13 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

bron !?

boek: 'Andere demensies, voorbij tijd en ruimte'
auteur: Rudi Klijnstra
isbn: 907563617-2

is beetje mijn bijbel geworden, jah i know, ben te extreem, maar het is echt super

pi_10166424
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 20:06 schreef This_World_Is_Lost het volgende:

[..]

hehehe lol Trouwens die atmosfeer van Venus is best wel leefbaar in de bovenste toppen, de temperatuur hangt er rond 15 graden celcius Als er nou niet zoveel zwavelzuur aanwezig was

pi_10166652
Ik kan al bijna niet wachten tot de Huygens-sonde een succesvolle landing op Titan maakt!

pi_10166745
quote:

Wil je een enkeltje Terra Aphrodite?
pi_10169543

leuk vergelijkingskaartje

Venera-beelden

pi_10169826
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 20:51 schreef Chrissieboy het volgende:
Ik kan al bijna niet wachten tot de Huygens-sonde een succesvolle landing op Titan maakt!

[afbeelding]

Daar ben ik het ook mee eens Als het goed is zou die in 2005 aanmoeten komen. Vooral die beelden van de surface wil ik graag
zien

edit: damn wat is alles daar plat op Venus Geen wonder als de luchtdruk daar 100x keer hoger is dan hier

pi_10174840
Hoe kan zo'n lander daar ooit overleven. 480 graden Celsius bij een druk van 90 bar is snelle opwarming!
pi_10175074
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 23:11 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
edit: damn wat is alles daar plat op Venus Geen wonder als de luchtdruk daar 100x keer hoger is dan hier
De druk is vergelijkbaar met 1 kilometer diepte in de aardse oceanen

Dus 90 keer zoveel

[15:25] <Scorpie> inn0ruuk vind zelfs een schaap van achter nog sexy
[15:25] <Inn0ruuK> Is daar wat mis mee scorpie :)
pi_10175472
quote:
De eerste sonde die erin slaagde de planeet te bereiken was de Amerikaanse Mariner 2, in 1962. De eerdere sonde Mariner 1 was kort na de lancering verloren gegaan. Mariner 2 ontdekte de retrograde beweging van Venus, onderzocht de atmosfeer en het klimaat en vond geen magnetisch veld.

Vijf jaar later werd de sonde Mariner 5 naar Venus gestuurd. Mariner 5 was een backupsonde voor de Mariner 4, die naar Mars was gestuurd. De Mariner 5 onderzocht vooral de effecten van het ontbreken van een magnetisch veld rondom Venus. Een derde Mariner die de planeet Venus bezocht, was de Mariner 10 die op weg was naar Mercurius. Deze sonde leverde echter nauwelijks nieuwe informatie over Venus op.

Intussen had ook de USSR sinds 1961 geprobeerd Venus te bereiken. Pas in 1967 slaagde de Venera 4 erin de planeet te bereiken. Venera 4 dook de atmosfeer in en nam rechtstreekse metingen van de temperatuur, druk en windsnelheden. Ook de opeenvolgende Veneras 5 en 6 daalden af in de Venusatmosfeer. De logische volgende stap was de Venera 7 die als eerste een geslaagde landing op Venus uitvoerde. Gedurende 23 minuten zond de landingscapsule metingen vanop het planeetoppervlak door. Venera 8 hield het 50 minuten uit, en in 1975 werd Venera 9 de eerste sonde die ons foto's van het Venusoppervlak terugstuurde. Venera 10 deed precies hetzelfde. De USSR lanceerde nog tot 1983 sondes naar Venus. De Venera 13 stuurde kleurenbeelden van het oppervlak door. Venera 15 en 16 waren uitgerust van sterke radars die het oppervlak van de planeet ruwweg in kaart brachten.

Het vervolg op de Venera-sondes waren de Vega 1 en 2 die in 1985 voorbij Venus vlogen op hun weg naar de komeet Halley. Tijdens hun passage voorbij Venus lieten ze twee afdalingssondes neer die uitgebreide metingen van de atmosfeer deden en na hun landing een bodemmonster onderzochten.

Intussen had ook NASA in 1978 een nieuwe Venusmissie gelanceerd, de Pioneer Venus. Deze sonde bestond uit een orbiter, die de atmosfeer, magnetosfeer en het oppervlak van de planeet onderzocht, en vier afdalingsmodules die gedetailleerde metingen van de Venuswolken deden terwijl ze aan een parachute doorheen de atmosfeer vlogen.

De Pioneer Venus orbiter werd in 1991 opnieuw geactiveerd om de zuidpool van de planeet te onderzoeken, waarna de sonde in 1992 in de atmosfeer van Venus opbrandde.

Edit: er was ook nog 1 die hield het 120 minuten uit.

pi_10176161
ik vind dat er een sonde neergezet moet worden die net zulke panoramafoto's maakt als de Mars Pathfinder

maarja, da's wetenschappelijk natuurlijk vrij waardeloos...

pi_10176949
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 12:33 schreef Chrissieboy het volgende:
ik vind dat er een sonde neergezet moet worden die net zulke panoramafoto's maakt als de Mars Pathfinder

maarja, da's wetenschappelijk natuurlijk vrij waardeloos...

Ja eigenlijk wel ja. Maar ben wel benieuwd hoe de omgeving daar is. Maar ja 1 ding maakt het hoop ik goed: Foto's van Titan's oppervlak
  zaterdag 3 mei 2003 @ 14:27:50 #20
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_10178441
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 22:59 schreef Chrissieboy het volgende:
[afbeelding]
leuk vergelijkingskaartje
Damn, wat is die zon toch onmogelijk groot hè!

Wat zijn we toch klein...

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_10178761
Trouwens die dichtheid van Saturnus schijnt dichter dan water te zijn, dus in principe zou hij moeten drijven op water
  zaterdag 3 mei 2003 @ 14:48:17 #22
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_10178874
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 14:42 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Trouwens die dichtheid van Saturnus schijnt dichter dan water te zijn, dus in principe zou hij moeten drijven op water
*vult afwasteiltje*
pi_10178913
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 14:48 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

*vult afwasteiltje*

*gooit touw om Saturnus en sleept naar teiltje

oke ontopic: heeft niemand een idee van dat metaal of kan mij er meer informatie over geven

pi_10178978
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 14:27 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Damn, wat is die zon toch onmogelijk groot hè!

Wat zijn we toch klein...

En dan te bedenken dat de zon nog een dwergster is vergeleken bij sterren als Betelgeuse...

pi_10179133
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 14:50 schreef This_World_Is_Lost het volgende:

[..]

*gooit touw om Saturnus en sleept naar teiltje

oke ontopic: heeft niemand een idee van dat metaal of kan mij er meer informatie over geven

Ik denk alleen dat Venus meer zware metalen bevat dan de aarde, gezien de dichtheid van de gehele planeet 5,2x die van water is, terwijl die van de aarde slechts 3,5 is t.o.v. water. Het zal wel met het accretieproces te maken hebben gehad in de vroege juigd van het zonnestelsel. Hoe dichter een planeet bij de zon staat, hoe krachtiger de zonnewind is, die alle lichte elementen uit de gas-en stofwolk heeft geblazen.
  zaterdag 3 mei 2003 @ 15:10:28 #26
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_10179283
Ik ben toch echt wat meer geinteresseerd in Europa. Wat zit er nou onder het oppervlak???

Maar Io vind ik de mooiste maan.

Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
pi_10179358
totaal geen atmosfeer
pi_10179695
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 15:15 schreef Chrissieboy het volgende:
totaal geen atmosfeer
Io is toch bezig een kleine atmosfeer te ontwikkelen. Dankzij alle volkaan uitbarstingen, worden er constant kleine atmosfeertjes geproduceerd. En wat Europa betreft, er zit volgens de meeste geleerden toch een oceaan onder het ijs. Alhoewel je eerst 20 kilometer diep moet om er bij te komen
  zaterdag 3 mei 2003 @ 15:42:44 #29
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_10179702
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 15:10 schreef Kebab het volgende:
Ik ben toch echt wat meer geinteresseerd in Europa. Wat zit er nou onder het oppervlak???
"All these worlds are yours, except Europa. Attempt no landings there."
(2001, A Space Odyssee)

Het zou kunnen dat er zich een oceaan onder het (ijs)oppervlakte bevond, toch? Ben er ook heel erg benieuwd naar.

pi_10179731
Ook zijn er nog andere manen van jupiter waar men van denkt dat er een oceaan onder zit
pi_10179744
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 15:41 schreef This_World_Is_Lost het volgende:

[..]

Io is toch bezig een kleine atmosfeer te ontwikkelen. Dankzij alle volkaan uitbarstingen, worden er constant kleine atmosfeertjes geproduceerd. En wat Europa betreft, er zit volgens de meeste geleerden toch een oceaan onder het ijs. Alhoewel je eerst 20 kilometer diep moet om er bij te komen

Io bevindt zich in een buitenste stralignsgordel van Jupiter en ontvangt bovendien nog relatief veel zonnewind. Aangezien Io daarbij ook nog vrij klein is, kan ie nooit een atmosfeer vasthouden.
pi_10179790
True

Wat me in 1 keer te binnen schiet is dat ze in SF films soms op Io mijnen. Ik vind dit wel erg leuk bedacht, maar ik denk dat dit bijna onmogelijk is omdat jupiter 1 grote stralingsmagnetron is. Zelfs meters lood houd het lang niet allemaal tegen dacht ik

pi_10179896
inderdaad, het is ook de reden dat die rookpluimen van dat mooie licht geven tegen de zwarte achtergrond van de ruimte.

Ik heb een keer een documentaire op Discovery gezien, daar werd beweerd dat we ooit in bepaalde ruimtepakken op Io kunnen mountainbiken!

pi_10179934
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 15:57 schreef Chrissieboy het volgende:
inderdaad, het is ook de reden dat die rookpluimen van dat mooie licht geven tegen de zwarte achtergrond van de ruimte.

Ik heb een keer een documentaire op Discovery gezien, daar werd beweerd dat we ooit in bepaalde ruimtepakken op Io kunnen mountainbiken!

lol die heb ik ook gezien 101 moons and counting... heettte die docu dacht ik zo. Dan konden we ook als een dolfijn zwemmen op titan, en gewichtsheffen op phobos
pi_10180001
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 16:00 schreef This_World_Is_Lost het volgende:

[..]

lol die heb ik ook gezien 101 moons and counting... heettte die docu dacht ik zo. Dan konden we ook als een dolfijn zwemmen op titan, en gewichtsheffen op phobos

dat was 'm ja!
zwemmen op titan .. moet je je eens voorstellen, -192 graden Celsius op je dak
wat 't was zelfs nog veel gekker: je kon vliegen als je kleine vleugeltjes aandeed!
pi_10180202
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 16:04 schreef Chrissieboy het volgende:

[..]

dat was 'm ja!
zwemmen op titan .. moet je je eens voorstellen, -192 graden Celsius op je dak
wat 't was zelfs nog veel gekker: je kon vliegen als je kleine vleugeltjes aandeed!

hehehe ja Oh en je kon ook nog wat op Triton doen, waar al die stikstofgijzers zitten, alleen ik weet niet meer wat
pi_10180279
klimmen!
pi_10180372
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 16:18 schreef Chrissieboy het volgende:
klimmen!
Dat was Miranda toch als je daar naar beneden pleurt, dan ben je 11 minuten onderweg
pi_10180406
ja, maar je kon met de juiste timing ook klimmen op Triton.

damn een vrije val in een vacuum, dat wordt een harde smak

pi_10180439
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 16:24 schreef Chrissieboy het volgende:
ja, maar je kon met de juiste timing ook klimmen op Triton.

damn een vrije val in een vacuum, dat wordt een harde smak

Een val in Triton bedoel je? ja dat is niet echt fijn, vooral niet als al het stikstof naar boven komt
pi_10180467
nouja je krijgt uiteindelijk toch wel een koude douche lijkt me zo..
pi_10184544
Trouwens wanneer komt die Cassini bij Saturnus aan? rond 2005 ofzo
  zaterdag 3 mei 2003 @ 20:28:36 #43
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_10184912
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 20:07 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Trouwens wanneer komt die Cassini bij Saturnus aan? rond 2005 ofzo

1 juli 2004 dus

pi_10185025
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 20:28 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

[afbeelding]

1 juli 2004 dus

beter
pi_10185249
zo'n ding moet best nog wel wat rondjes maken .. allemaal om kinetische energie van planeten te winnen..
  zondag 4 mei 2003 @ 23:12:46 #46
16442 Dutchman77
Wat krijgen we #$%^& nou?
pi_10206608
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 20:28 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

[afbeelding]

1 juli 2004 dus

Klopt, hier issie nou:
The Dude: "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man."
pi_10229083
hebben ze nog andere plannen met cassini, behalve dan een sonde naar Titan sturen en foto's nemen van saturnus zijn atmosfeer

Hij mag van mijn part ook een reisje naar neptunes of uranus maken als ze toevallig op het goeie punt staan

pi_10229638
Cassini gaat 5 jaar lang als een satelliet om Saturnus fungeren. Als de kernbrandstof op is (op zonne-energie hoef je 't daar echt niet te doen met slechts 1% van het vermogen wat je op 1 AE haalt) verbrandt ie in de atmosfeer van Saturnus.
pi_10229872
quote:
Op maandag 5 mei 2003 20:25 schreef Chrissieboy het volgende:
Cassini gaat 5 jaar lang als een satelliet om Saturnus fungeren. Als de kernbrandstof op is (op zonne-energie hoef je 't daar echt niet te doen met slechts 1% van het vermogen wat je op 1 AE haalt) verbrandt ie in de atmosfeer van Saturnus.
Nou mooi is dat
pi_10229952
Ik geloof dat er plannen waren om een sonde naar de Kuipergordel te sturen. Die zal ongetwijfeld via de buitenplaneten gaan 'kosmisch biljarten'.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 14:51:47 #51
16442 Dutchman77
pi_10246753
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 15:10 schreef Kebab het volgende:

Maar Io vind ik de mooiste maan.

[afbeelding]

Wel een vaag achtergrondkleurtje. Of is dat een stuk Jupiter?
  woensdag 7 mei 2003 @ 19:47:03 #52
36712 Niogura
Hold on!!
pi_10279563
Wat voor een soort metaal is er dan te vinden op Venus. Ik neem aan dat het wel valt onder de stabiele metaalatomen uit het perodiek systeem. Of is het een stabiel isotoop?
pi_10280310
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 19:47 schreef Niogura het volgende:
Wat voor een soort metaal is er dan te vinden op Venus. Ik neem aan dat het wel valt onder de stabiele metaalatomen uit het perodiek systeem. Of is het een stabiel isotoop?
Geen flauw idee. Op radarbeelden was het goudkleurig en het zat overal op bergtoppen. Voor de rest echt geen idee. Het zou dan waarschijnlijk gaan om een zeldzaam soort metal. Meer weet ik ook niet
pi_10281622
Wat op venus voorkomt, komt op aarde ook voor (qua elementen dan)
  donderdag 8 mei 2003 @ 02:34:38 #55
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_10288705
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 14:51 schreef Dutchman77 het volgende:

[..]

Wel een vaag achtergrondkleurtje. Of is dat een stuk Jupiter?

De foto is color enhanced dus er zal wel het een en ander veranderd zijn. Het is waarschijnlijk Jupiter ja.
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
pi_10304853
Voor de liefhebber:

http://www.urania.be/sterrenkunde/zonnestelsel/manen-groot.php

Zeer interessant artikeltje.

pi_10305102
Woei! Interessant stuk. Als je kijkt wat onder de korst van Europa zit, dan zal er toch hoogstwaarschijnlijk water zitten Ganymede maakt ook veel kans zie ik De 2de interessante maan vind ik dan toch wel Titan, ben razendbenieuwd wat onder de atmosfeer zit

Check die atmosfeer!

quote:
This graphic illustrates the differences in Titan¹s and Earth¹s atmospheres. Titan¹s atmosphere extends 10 times further into space than Earth¹s.
bron: http://saturn.jpl.nasa.gov/index.cfm

Er staan trouwens allemaal vette foto's op die site.

Edit: wtf is het verschil tussen ijs en waterijs of is dit nu een domme vraag

[Dit bericht is gewijzigd door This_World_Is_Lost op 08-05-2003 20:02]

pi_10305122

Artist concept van de Atmosfeer van Titan

Edit: Extra plaatjes toegevoegd.

pi_10305562
Shit wat lijkt me dat mooi zeg. Op Titan staan en zo'n reusachtige planeet (Saturnus) met cirkel boven het landschap uit zien steken! Dat moet er ongelooflijk mooi uit zien. Daar wil ik straks de foto's van als desktopachtergrond hebben. Hopelijk maken zie die dan ook.
pi_10305643
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 20:11 schreef Disorder het volgende:
Shit wat lijkt me dat mooi zeg. Op Titan staan en zo'n reusachtige planeet (Saturnus) met cirkel boven het landschap uit zien steken! Dat moet er ongelooflijk mooi uit zien. Daar wil ik straks de foto's van als desktopachtergrond hebben. Hopelijk maken zie die dan ook.
ja dat vraag ik me ook af. Zit er wel een camera aan die sonde van Cassini vast? Ik meende wel dat er een infrarood instrument aanboord was.
pi_10305663
Ik betwijfel of de atmosfeer zo transparant is als veel artiesten doen vermoeden...

Ik weet niet, dit lijkt me toch iets realistischer.

Het is toch niet zo verwonderlijk dat de atmosfeer tot 10x hoger reikt dan de aardatmosfeer, de aantrekkingskracht van de planeet is slechts een fractie van de aarde en de atmosfeer bevat veel vluchtiger gassen.

Waarom zou het zuidelijk halfrond altijd lichter gekleurd zijn dan het noordelijk halfrond? Exact op de evenaar ligt de scheiding.

pi_10305859
er scheen wel genoeg licht te zijn om de omgeving te bekijken.
pi_10305926
maar toch niet om Saturnus en de sterren te bekijken?
  donderdag 8 mei 2003 @ 20:28:00 #64
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_10305935
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 19:50 schreef This_World_Is_Lost het volgende:

Artist concept van de Atmosfeer van Titan

Edit: Extra plaatjes toegevoegd.

Je zou maar zo'n uitzicht hebben met Saturnus aan de horizon, echt mooi.
quote:
Op maandag 5 mei 2003 20:25 schreef Chrissieboy het volgende:
(op zonne-energie hoef je 't daar echt niet te doen met slechts 1% van het vermogen wat je op 1 AE haalt)
Waar stond dat ook alweer voor AE?
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_10305995
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 20:28 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Je zou maar zo'n uitzicht hebben met Saturnus aan de horizon, echt mooi.
[..]

Waar stond dat ook alweer voor AE?

Dat uitzicht zal helaas in praktijk niet kloppen, denk dat de zon daar te zwak voor is. AE staat voor astronomische eenheid toch
pi_10305997
Astronomische Eenheid, afstand aarde-zon. Oftewel: 149,6 miljoen kilometer.
pi_10306171
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 20:30 schreef Chrissieboy het volgende:
Astronomische Eenheid, afstand aarde-zon. Oftewel: 149,6 miljoen kilometer.

Trouwens ik ben die site aan het doorspitten en herinner me in 1 keer een aflevering van discovery. Die ging over de "black matter" theory. Nou hadden ze de stelling dat het heelal zich uitbreid maar het licht niet. Volgens hun was al het licht opgebrand over 100 miljard jaar. Ze lieten ook een Pioneer zien die, zeg maar zover het heelal in was, dat je alle zonnestelsels op een hoop zag, al het licht bij elkaar ,en die sonde in de oneindige duisternis zag vliegen...

Dat zag er echt eng uit, die gedachte al

pi_10306300
Over dat metaal, is het misschien iridium?
Is op aarde zeldzaam, maar komt in de ruimte wel voor (asteroiden).

In deze artikels hebben ze het over 'metaalzouten':
http://www.science-frontiers.com/sf101/sf101a02.htm
http://cse.ssl.berkeley.edu/SegwayEd/lessons/ice_on_venus/VenusIce.article.html

pi_10306328
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 20:43 schreef Sassie het volgende:

Iridium is zeer licht, dat zou eerder in de kern van Neptunus voorkomen dan op Venus.
pi_10306404
quote:

[url="http://cse.ssl.berkeley.edu/SegwayEd/lessons/ice_on_venus/VenusIce.article.html"]

http://cse.ssl.berkeley.edu/SegwayEd/lessons/ice_on_venus/VenusIce.article.html[/url]

Joepie thx dit zocht ik

You're a lifesafer

pi_10306412
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 20:37 schreef This_World_Is_Lost het volgende:

[..]

Trouwens ik ben die site aan het doorspitten en herinner me in 1 keer een aflevering van discovery. Die ging over de "black matter" theory. Nou hadden ze de stelling dat het heelal zich uitbreid maar het licht niet. Volgens hun was al het licht opgebrand over 100 miljard jaar. Ze lieten ook een Pioneer zien die, zeg maar zover het heelal in was, dat je alle zonnestelsels op een hoop zag, al het licht bij elkaar ,en die sonde in de oneindige duisternis zag vliegen...

Dat zag er echt eng uit, die gedachte al

Het licht breidt zich toch gewoon uit met de tijdruimte?
pi_10306471
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 20:48 schreef Chrissieboy het volgende:

[..]

Het licht breidt zich toch gewoon uit met de tijdruimte?

leg uit
pi_10306496
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 20:48 schreef This_World_Is_Lost het volgende:

[..]

Joepie thx dit zocht ik

You're a lifesafer

Gewoon ff gegoogled hoor.
http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=ISO-8859-1&q=planet+Venus+metal+mountains&lr=
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 20:45 schreef Chrissieboy het volgende:

[..]

Iridium is zeer licht, dat zou eerder in de kern van Neptunus voorkomen dan op Venus.

Mwa, Iridium licht, volgens de volgende site is de dichtheid 22650 kg/m3
http://nl.wikipedia.org/wiki/Iridium
Iridium is ook bekend van: http://www-astronomy.mps.ohio-state.edu/~ryden/ast161_11/notes46.html
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 20:53 schreef This_World_Is_Lost het volgende:

[..]

Ik google briek waarschijnlijk

Googlen moet je ook leren (kaf tvan het koren scheiden)

[Dit bericht is gewijzigd door Sassie op 08-05-2003 21:00]

pi_10306531
En ik maar zoeken op die crap

Het is dus het Metal "Frost" gebeuren wat ik bedoelde, maar ik had geen flauw idee dat het zo heette

pi_10306562
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 20:51 schreef Sassie het volgende:

[..]

Gewoon ff gegoogled hoor.
http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=ISO-8859-1&q=planet+Venus+metal+mountains&lr=

Ik google briek Blijkbaar

[Dit bericht is gewijzigd door This_World_Is_Lost op 08-05-2003 20:56]

pi_10306566
Naarmate het heelal verder uitbreid, breidt de inhoud (deeltjes) ook uit.

Wat men in die theorie waarschijnlijk bedoelt, is dat de zwaartekracht van het gehele universum bij elkaar de inhoud 'remt' in hun uitdijing. In dit geval zou de wand van het universum dus niet gevoelig zijn voor de zwaartekrachts-wisselwerking en alle materie en straling in een soort van bal bijeenblijven terwijl het universum blijft uitbreiden.

pi_10306592
quote:

Wat een afschuwelijke hel moet het daar zijn, als metaal als damp in de atmosfeer voorkomt...
pi_10306664
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 20:55 schreef Chrissieboy het volgende:

[..]

Wat een afschuwelijke hel moet het daar zijn, als metaal als damp in de atmosfeer voorkomt...

Ja idd. ik had zeker die docu op discovery verkeerd begrepen. Maar ze lieten radarbeelden van bergtoppen zien met goudkleurige plekken. En dat beschrijven ze dus ook in die artikels. Mooi het was me altijd al een raadsel
pi_10306748
Op Magellan-beelden in deze database valt het extreem reflecterende vermogen op hoge bergketens meteen op. Het lijkt inderdaad niet echt op 'lava flow', dat gaat meer straalsgewijs.

http://photojournal.jpl.nasa.gov/targetFamily/Venus?subselect=Mission%3AMagellan%3A&start=20

pi_10306875
Het zou me niks verbazen als er looddruppeltjes () in de atmosfeer voorkomen.
pi_10308558
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 21:02 schreef Chrissieboy het volgende:
Op Magellan-beelden in deze database valt het extreem reflecterende vermogen op hoge bergketens meteen op. Het lijkt inderdaad niet echt op 'lava flow', dat gaat meer straalsgewijs.

http://photojournal.jpl.nasa.gov/targetFamily/Venus?subselect=Mission%3AMagellan%3A&start=20

interessant Trouwens die foto's zijn 40 mb!!! Wel erg gedetailleerd
pi_10308901
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 20:54 schreef Chrissieboy het volgende:
Naarmate het heelal verder uitbreid, breidt de inhoud (deeltjes) ook uit.

Wat men in die theorie waarschijnlijk bedoelt, is dat de zwaartekracht van het gehele universum bij elkaar de inhoud 'remt' in hun uitdijing. In dit geval zou de wand van het universum dus niet gevoelig zijn voor de zwaartekrachts-wisselwerking en alle materie en straling in een soort van bal bijeenblijven terwijl het universum blijft uitbreiden.

Er zijn twee lopende theorien. Als er zwarte materie bestaat houdt de groei van het heelal inderdaad op omdat de zwaartekracht te sterk is. Nu hebben de hemellichamen nog snelheid maar zofrda de zwaartekracht ze tot stilstand heeft gebracht trekt alles weer naar elkaar. Als gevolg dat alle materia implodeert tot een singularis. Dit vormt dan opnieuw een Big Bang (een explosie van alle energie/materie binnen het singularis).

Een andere theorie is dat zwarte materie onzin is en dat het heelal eeuwig uitdijt. Op een gegeven moment zullen dan alle sterren hun energie hebben verbruikt en veranderen in dode sterren of zwarte gaten. Dit duurt nog lang maar op een gegeven moment zal alle energie verdwenen zijn, dus ook geen uitzending meer van licht (hoewel het bestaande licht in het oneidige door zou gaan).

vrijdag 9 mei 2003 @ 22:30:48 #83
16442 Dutchman77
pi_10330133
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 20:45 schreef Chrissieboy het volgende:

[..]

Iridium zeer licht??? Leg dat eens uit. Atoomgetal 77, behoort dus tot de zware nog stabiele elementen.

Verder is Iridium samen met osmium het meest dichte element. Ongeveer 22.5 kg/l. Daarmee is het ongeveer 2 keer zo zwaar als lood (11.4 kg/l) en ruim zwaarder dan kwik (13.5 kg/l) en goud (19.3 kg/l)

http://environmentalchemistry.com/yogi/periodic/density.html
Zwaarste elementen onderin.

pi_10330688
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 22:30 schreef Dutchman77 het volgende:

[..]

Iridium zeer licht??? Leg dat eens uit. Atoomgetal 77, behoort dus tot de zware nog stabiele elementen.

Verder is Iridium samen met osmium het meest dichte element. Ongeveer 22.5 kg/l. Daarmee is het ongeveer 2 keer zo zwaar als lood (11.4 kg/l) en ruim zwaarder dan kwik (13.5 kg/l) en goud (19.3 kg/l)

http://environmentalchemistry.com/yogi/periodic/density.html
Zwaarste elementen onderin.

Hoogstwaarschijnlijk ben ik in de war geweest met Lithium. Iridium is inderdaad een zwaar metaal (zwaarder dan ijzer).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')