quote:Geen mooi schouwspel....
Op vrijdag 2 mei 2003 20:56 schreef Oom_Agent het volgende:Blijft nagenoeg droog in Heerhugowaard.
Groningen krijgt nog wat matige regen
Wellicht heeft het iets met de vallende avond te maken. Het windje trek WEL weer aan met af en toe een paar spatten. Volgens mij zit het fraaiste stukje nog steeds ten oosten van hier.
quote:Nou er zit bijna niks meer in NL. Die bui bij Roosendaal is eigenlijk het enigste nog.
Op vrijdag 2 mei 2003 21:03 schreef Captain_Chaos het volgende:
Rare staalachtige lucht ten zuiden van Rotterdam.Wellicht heeft het iets met de vallende avond te maken. Het windje trek WEL weer aan met af en toe een paar spatten. Volgens mij zit het fraaiste stukje nog steeds ten oosten van hier.
quote:en waar gaat het allemaal heen eigelijk
Op vrijdag 2 mei 2003 21:04 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Nou er zit bijna niks meer in NL. Die bui bij Roosendaal is eigenlijk het enigste nog.
of gaat het allemaal Duitseland in
quote:Tegen de tijd dat ik daar ben, zal het daar ook wel over zijn....
Op vrijdag 2 mei 2003 21:02 schreef Oom_Agent het volgende:
Voor een mooi onweer moet je toch echt even naar Roosendaal en Etten-Leur en omgeving. (of Dusseldorf en Keulen)
Ik blijf hopen
quote:Ik vrees dat me dat toch een beetje te ver rijden is............ tegen de tijd dat ik daar ben is het allang voorbij
Op vrijdag 2 mei 2003 21:02 schreef Oom_Agent het volgende:
Voor een mooi onweer moet je toch echt even naar Roosendaal en Etten-Leur en omgeving. (of Dusseldorf en Keulen)
quote:Roemloos einde he.....................
Op vrijdag 2 mei 2003 21:04 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Nou er zit bijna niks meer in NL. Die bui bij Roosendaal is eigenlijk het enigste nog.
Het is geevolueerd in een druilerig trutbuitje hier....
quote:Klopt. Ik had ook meer verwacht, maar het is weer droog.
Op vrijdag 2 mei 2003 21:13 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
Roemloos einde he.....................
Het is geevolueerd in een druilerig trutbuitje hier....
quote:Het trekt inderdaad de Waddenzee en in Duitsland in. De regen zit er nog wel in het oosten en noorden maar trekt ook spoedig weg. Het onweer van vanmiddag was ontstaan in Normandie (Frankrijk), 1 grote bui trok via Duinkerken, Oostende, Vlissingen, Den Haag richting Amsterdam- Enkhuizen en Leeuwarden. (waar het nu nog een beetje onweert)
Op vrijdag 2 mei 2003 21:07 schreef Jan-jaap het volgende:[..]
en waar gaat het allemaal heen eigelijk
of gaat het allemaal Duitseland in
De 2e ontstond bij Dinant en trok richting Eindhoven - Nijmegen - Twente, maar bij deze bui doofde het onweer toen het de grens overstak en Eindhoven naderde.
De 3e bui ontstond bij Lille en trok via Midden Belgie, Weert naar Venlo en Duisburg.
De 4e bui ontstond in Luxemburg en trok via Trier en Bitburg richting Keulen en zit nu bij Dusseldorf met nog steeds onweer.
De 5e bui leeft nog, ontstond ook aan de Franse kust (Calais) trok via West Belgie naar Roosendaal en omgeving en trekt nu verder noordoostwaarts.
Zo...........en nu gaat Oom_Agent een biertje pakken en van het weekend genieten.
Zondagavond zal ik er wel weer zijn want dan krijgen we weer: ONWEER !!!
Fijne avond allemaal !!!
quote:Tot later
Op vrijdag 2 mei 2003 21:21 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Het trekt inderdaad de Waddenzee en in Duitsland in. De regen zit er nog wel in het oosten en noorden maar trekt ook spoedig weg. Het onweer van vanmiddag was ontstaan in Normandie (Frankrijk), 1 grote bui trok via Duinkerken, Oostende, Vlissingen, Den Haag richting Amsterdam- Enkhuizen en Leeuwarden. (waar het nu nog een beetje onweert)
De 2e ontstond bij Dinant en trok richting Eindhoven - Nijmegen - Twente, maar bij deze bui doofde het onweer toen het de grens overstak en Eindhoven naderde.
De 3e bui ontstond bij Lille en trok via Midden Belgie, Weert naar Venlo en Duisburg.
De 4e bui ontstond in Luxemburg en trok via Trier en Bitburg richting Keulen en zit nu bij Dusseldorf met nog steeds onweer.
De 5e bui leeft nog, ontstond ook aan de Franse kust (Calais) trok via West Belgie naar Roosendaal en omgeving en trekt nu verder noordoostwaarts.
Zo...........en nu gaat Oom_Agent een biertje pakken en van het weekend genieten.
![]()
Fijne avond allemaal !!!
en euh proost!
quote:jij ook fijne avond en bedankt
Op vrijdag 2 mei 2003 21:21 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Het trekt inderdaad de Waddenzee en in Duitsland in. De regen zit er nog wel in het oosten en noorden maar trekt ook spoedig weg. Het onweer van vanmiddag was ontstaan in Normandie (Frankrijk), 1 grote bui trok via Duinkerken, Oostende, Vlissingen, Den Haag richting Amsterdam- Enkhuizen en Leeuwarden. (waar het nu nog een beetje onweert)
![]()
Fijne avond allemaal !!!
quote:Deze bui is hier niet gekomen, mogelijk uitgedoofd of afgezwaaid.
Op vrijdag 2 mei 2003 20:22 schreef NT-T.BartMan het volgende:
In een ander topic wordt gemeld dat om 20:07 een tweede grote bui over amsterdam heen getrokken is met grote hagel.De wind staat mijn kant op, ik zal weer reageren als die bui hier komt (ca. 30 km ten noorden van Amsterdam)
Het is schitterend om te zien, wij zitten op zolder achter de pc's naar buiten te kijken naar het weerlicht wat misschien straks in onweer zal overgaan.
Die derde bui is de 5e bui waar Oom Agent het overhad, en de experts menen dat het een zgn supercell was.
http://www.usatoday.com/weather/tg/wsupercl/wsupercl.htm
http://users.pandora.be/donderkop/weerfotos/supercell_02-05-03/supercell.html
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 20:15 schreef NT-T.BartMan het volgende:[..]
Vanmiddag om 17:30 meende ik ten noord-oosten van Hoorn, NH rotatie waar te nemen, maar het zicht werd toen snel slechter door een bui die losbarstte.
Zo'n wolkenflard als hier op de foto hangt was hier dus ook zichtbaar, hier herkende ik een rotatie in (wolk leek van links naar rechts te bewegen, dan van rechts naar links). Helaas barstte de regen vrij snel los en was het zicht te weinig om nog iets te zien.
Daar ben ik weer.......
Er is zojuist onweer gedecteerd in NW Frankrijk, dit activeert en de eerste buien komen in het begin van de nacht in het ZW van het land binnen. Morgen zal het, vooral in het oosten flink kunnen gaan onweren.
zie dit stukje uit de guidance van het KNMI:
MODELBEOORDELING DRUKVELD:
Drukevolutie in de diverse modellen vrijwel gelijk. De
verplaatsing van de vore met de convergentielijn is mogelijk
iets te snel (de kans is groot dat, in tegenstelling tot de
huidige modelberekening de convergentielijn meer energie
verbruikt ten koste van de frontale aktiviteit). In elk geval
zorgt een rug van hogeluchtdruk ten westen van de vore voor
stabilisatie en met de westenwind voor afkoeling.
GRONDWIND EN WINDSTOTEN:
HiRLAM prima uitgangspunt.
Tijdens (onweers)buien in de middag is er in het oosten van het
land kans op zware windstoten tot 45 kts.
ZICHT:
+10 km, afnemend 5-8 km. Overdag tijdens zware buien sterk
afnemend, 3-5 km. Na frontpassage 7-12 km.
NEERSLAG:
Van het westen uit af en toe regen of motregen (frontale
neerslag), langzaam naar het oosten verplaatsend. Overdag in
het midden en vooral in het oosten kans grote kans op buien,
mogelijk met onweer en hagel.
BEWOLKING:
Van het westen uit toenemende frontale bewolking, met stratus
condities rond 700 voet. Overdag langzaam naar het oosten
bewegend. In het midden en oosten in de middag ontwikkeling van
Cb-clusters met aanvankelijk een hoge basis (4000 voet), maar
later rond 2000 voet en stratusflarden daaronder.
Maar goed, we houden het in de gaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |