abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 mei 2003 @ 12:07:01 #1
51124 Amethist
See shadows gathering around
pi_10153364
Zijn er meer mensen als ik op FOK die chronische hoofdpijn hebben?
Ik ben nu 23 jaar en heb al bijna 4 jaar spierspanningshoofdpijn, wat bij mij neer komt op elke dag hoofdpijn, ook heb ik soms last van migraine.
Wat zijn jullie ervaringen ermee en wat heb je allemaal geprobeerd om er van af te komen.
Hoe reageren de mensen in jullie omgeving.
Ik merk namelijk dat er een hoop mensen zijn die je proberen te helpen, maar dat er ook veel onbegrip voor is.
Why was I one of the chosen ones? Until the fight I could not see,[br]The magic and the strength of my power, It was beyond my wildest dreams,[br] One by one they are falling, Every time they try to strike us down.
pi_10153463
Is het niet soms begonnen toen je de pil ging gebruiken???
  vrijdag 2 mei 2003 @ 12:14:41 #3
3744 Kleintje
op en top!
pi_10153570
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 12:07 schreef Amethist het volgende:
Ik merk namelijk dat er een hoop mensen zijn die je proberen te helpen, maar dat er ook veel onbegrip voor is.
Bij mij heeft de hoofdpijn een compleet andere reden, maar onbegrip....
Je kan beter een been breken, half dood in het ziekenhuis liggen of in een rolstoel zitten. Mensen hebben lijkt wel alleen de eerste dagen begrip of er moet echt iets te zien zijn.

Ben hier al vele 'vrienden' door verloren omdat ik voor mezelf kies en dus niet op visite ga als ik me zwaar klote voel. En ja, dan is het begrip snel weg. Nodigen me vaak niet eens meer uit, ik zal toch wel afbellen!

vrijdag 2 mei 2003 @ 12:15:39 #4
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_10153602
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je zou eens wat goede ontspanningstechnieken aan kunnen leren, deze kan je uit boeken halen ("Ontspanje", bijvoorbeeld staan vele ontspanningsoefeningen in, ook tegen hoofdpijn/migraine), of aanleren bij mensendieck etc.)
Tevens moet je goed kijken wanneer het optreed, kan je het bijvoorbeeld met de gedachte aan hoofdpijn al voelen, is het stress-gerelateerd, of is het echt iets lichamelijks, bijv. overgevoeligheid voor iets.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 12:19:05 #5
3744 Kleintje
op en top!
pi_10153688
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 12:15 schreef Deliverance het volgende:
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je zou eens wat goede ontspanningstechnieken aan kunnen leren, deze kan je uit boeken halen ("Ontspanje", bijvoorbeeld staan vele ontspanningsoefeningen in, ook tegen hoofdpijn/migraine), of aanleren bij mensendieck etc.)
Tevens moet je goed kijken wanneer het optreed, kan je het bijvoorbeeld met de gedachte aan hoofdpijn al voelen, is het stress-gerelateerd, of is het echt iets lichamelijks, bijv. overgevoeligheid voor iets.
Dit soort berichten zijn zo lief bedoeld, maar dit kan zo tegenstrijdig werken.

Iemand die 4 jaar hoofdpijn heeft die heeft vast allang naar overgevoeligheid, stress en oefeningen gekeken.

Ik heb kaas, chocola, thee, citrusvruchten en nog veel meer laten staan. Vast leefpatroon, gezette tijden eten, geen suiker meer, ruim 1,5 liter water etc. etc. alles geprobeerd.
Op tijd naar bed, ontspanningsoefeningen, toch sporten omdat het goed is (ondanks dat je lijf helemaal niet wil)... van alles gedaan.

Maar no way dat het stopt.

Denk zelf dat iemand die het al vier jaar heeft bijna alles al heeft geprobeerd. Zo niet... dan is het idd. nog aan te raden!

pi_10153765
Zou ik accupunctuur als eventuele oplossing mogen aandragen?

Was niet bij mij de oplossing hoor, ik had een anti-stottercursus nodig om er bijna vanaf te komen

When does the hurting stop ? ...
pi_10153838
Een vriendin van mij die heeft het ook al een jaar of 5 idd, ze heeft alles al geprobeerd van medicijnen tot fysio tot reiki tot accupunctuur etc etc. Niets lijkt te helpen. Waarschijnlijk ligt het bij haar wel aan de stress in haar leven, ze heeft namelijk pas sinds jaren weer contact met haar vader (In de tijd dat ze weer contact met elkaar hadden opgenomen ging het gelijk al een tijdje beter) en haar moeder loopt al jaren met kanker rond waar niks aan te doen is behalve afwachten.
Dus het is iets chronisch maar ook ontzettende spanning denk ik.
;)
  vrijdag 2 mei 2003 @ 12:25:39 #8
51262 AdTheOne
Nothing is for free
pi_10153846
Of een hele goede massage, dat helpt ook bij mji.

Ook een keer geen koffie gedronken, de hoofdpijn die ik had 's avonds was echt niet meer normaal.
Maar dat is weer iets anders.

Maar het is kl*te natuurlijk.

If you don't love me then lie to me! please?
  vrijdag 2 mei 2003 @ 12:27:54 #9
51124 Amethist
pi_10153901
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 12:10 schreef frennie het volgende:
Is het niet soms begonnen toen je de pil ging gebruiken???
nee ik was vergeten te vertellen dat ik zo'n vier jaar geleden van de trap ben gevallen en daarbij heb ik mijn hoofd gestoten, daarna heb ik de spieren in mijn nek verkeerd gebruikt en dat kan ik nu niet meer veranderen, waardoor mijn spieren constant gespannen zijn.
Heb Fysiotherapie gehad en ben bij een psycholoog geweest en bij een chiropractor.
De neuroloog zei ook dat al die dingen niet zou helpen, want op de behandeltafel gaat het goed, maar zodra ik de deur uitstap en die spieren aanspan, heb ik de behandeling al teniet gedaan, met andere woorden niks helpt, heb ook allerlei pillen gehad enzo.
Ik ben nu ongeveer 9 a 10 jaar aan de pil ofzo, dus dat heeft er niks mee te maken.
Maar jullie hebben dus ook onbegrip in jullie omgeving?
Why was I one of the chosen ones? Until the fight I could not see,[br]The magic and the strength of my power, It was beyond my wildest dreams,[br] One by one they are falling, Every time they try to strike us down.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 12:33:53 #10
38059 Sathaana
Inner Beauty Is Terror Minded
pi_10154049
Hoofdpijn kan door allerlei oorzaken ontstaan. Zelf zit ik nu zo'n 18 maanden in de WAO (a.g.v. kanker). Ehm.. Er gebeurde van alles met me, en op het laatst kon ik honger nog niet eens meer onderscheiden van pijn of vrolijkheid. Moeilijk uit te leggen.

In ieder geval... Ik voelde dat ik wel vaak hoofdpijn had - eigenlijk voortdurend. Men schoof het af op het feit dat ik gestresses was en in een depressie zat. Zou best mogelijk zijn in principe.

Toch had ik er geen vrede mee. Maarja, wat kon ik er nog meer aan doen he. Mijn moeder raadde me aan eens langs de opticien te gaan om mijn ogen te laten testen. Dit heb ik gedaan, en het bleek inderdaad dat mijn ogen oververmoeid waren, en in kwaliteit achteruit gegaan waren. Ook dit zou een mogelijke oorzaak voor de voortdurende hoofdpijn kunnen zijn.

Door voortdurende hoofdpijn kun je je flink afsluiten van alles om je heen - da's wat ik ook wel doe eigenlijk. In de weekenden ga ik echter veel uit, dus ik heb gelukkig genoeg sociale contacten die me ook regelmatig door de week bellen enzo. Niets te klagen dus.

maar.... Ik ga NOOIT op bezoek door-de-weeks bij iemand, en ik kan er niet goed tegen als er hier bezoek is. Ik weet niet of dat iets met die hoofdpijn te doen heeft, maar het lijkt me wel. Het kost teveel energie om jezelf gaande te houden etc.

Ik zie bij je naam (topic starter) Amethist staan, en blessed be... Wellicht dat je het volgende wel interessant vind dan

Zelf heb ik me veel bezig gehouden met het verdiepen in spirituele zaken. Zo ben ik nauw in aanraking geweest met eerst satanisme, daarna wicca, en nu tegenwoordig druidisme. Ik heb mijn pad wel gevonden. >>>

Je krijgt dingen geleerd als medidatie en zelfbewustwording (klinkt lekker vaag - I know). Maar het helpt dus echt!! Daarnaast heb ik ook met een aantal mensen contact die bezig zijn met Reiki - de 7 chakra's. Dit heeft te maken met allerlei energiestromen in je lichaam, ook meditatie enzo. Werkt ook heel goed.

Ik weet niet of je het spirituele pad van Wicca volgt ofzo, misschien wel aan je naam te zien, maar probeer anders eens een amulet te maken. In jou geval, voor gezondheid dus, zou je gebruik moeten maken van bergkristal, zonnesteen of barnsteen. Als je meer informatie hier over wilt dan mag je me gerust emailen of toevoegen op MSN (cschols@planet.nl).

Ik hoop nu niet dat ik allerlei reacties krijg van "vage dit en vage dat" enzo. Ik probeer hier alleen een steentje bij te dragen door mijn eigen ervaringen te delen.

An ghealach )o(

pi_10154143
vraagje Amethist: doe je aan pijnbestrijding en zo ja wat? Bijv. paracetamol oid, of natuurlijke pijnbestrijding? (suggestie e.d.)
  vrijdag 2 mei 2003 @ 12:46:33 #12
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_10154402
Buiten dat hoofdpijn natuurlijk ontzettend ellendig is, (zelf kan ik niet goed functioneren als ik hoofdpijn heb.. ik kan me amper voorstellen hoe het moet zijn voor iemand die al 4 jaar constant hoofdpijn heeft) lijkt het onbegrip me ook iets moeilijks.
Aan de buitenkant kan men namelijk niet zien zien dat je al 4 jaar chonische hoofdpijn heb. Je ziet er namelijk gezond uit. Ik kan me zo voorstellen dat je vaak opmerkingen krijgt als:' iedereen heeft wel eens hoofdpijn' of 'neem eens een pijnstiller'. Terwijl jij weet dat het laatste gewoon niet helpt.

Zelf heb ik een problemen met m'n darmen. Ook dit is chronisch & aan de buitenkant niet te zien. Doordat m'n darmen niet goed werken ben ik redelijk vaak ziek & zit ik thuis. Ik merk zelf dat sommigen (ook collega's) daar weinig begrip voor kunnen opbrengen & vinden dat ik me aanstel.
Pijn hoeft niet altijd aan de buitenkant te zien te zijn. Pijn die niet te zien is, is ook echte pijn. Ik vind het jammer dat sommigen dat niet kunnen/willen inzien.

(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 13:18:22 #13
51124 Amethist
pi_10155374
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 12:37 schreef fokje het volgende:
vraagje Amethist: doe je aan pijnbestrijding en zo ja wat? Bijv. paracetamol oid, of natuurlijke pijnbestrijding? (suggestie e.d.)
Ik heb niet echt aan pijnbestrijding gedaan, heb wel homeopatische gebruikt, maar dat helpt bij mij niet echt, heb ook antidepressivia geslikt onder controle van mijn neuroloog, maar ook dat hielp niet en nu slik ik eigenlijk niks meer, behalve als ik dus migraine heb en dan heb ik een poeder migpriv en dat helpt gelukkig vaak wel, kan ik echt aanraden aan mensen die migraine hebben.
Paracetemol helpt ook niet, soms wil een ibrupofen nog wel helpen, maar ik probeer eigenlijk zo weinig mogelijk te slikken anders heb je weer kans op medicijn afhankelijke hoofdpijn.
Ja het is soms echt moeilijk om met mensen om te gaan die het eigenlijk niet begrijpen, ook artsen hebben er soms geen begrip mee, meestal zeggen ze leer er maar mee leven en dat vind ik makkelijk gezegt, ze zijn tegenwoordig zo ver met de medische techniek, maar dit kunnen ze niet oplossen en de meeste zien hoofdpijn niet als een ziekte, terwijl het toch flink je leven kan beinvloeden
  vrijdag 2 mei 2003 @ 14:12:46 #14
51124 Amethist
pi_10157019
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 12:46 schreef Natalie het volgende:
Buiten dat hoofdpijn natuurlijk ontzettend ellendig is, (zelf kan ik niet goed functioneren als ik hoofdpijn heb.. ik kan me amper voorstellen hoe het moet zijn voor iemand die al 4 jaar constant hoofdpijn heeft) lijkt het onbegrip me ook iets moeilijks.
Aan de buitenkant kan men namelijk niet zien zien dat je al 4 jaar chonische hoofdpijn heb. Je ziet er namelijk gezond uit. Ik kan me zo voorstellen dat je vaak opmerkingen krijgt als:' iedereen heeft wel eens hoofdpijn' of 'neem eens een pijnstiller'. Terwijl jij weet dat het laatste gewoon niet helpt.

Zelf heb ik een problemen met m'n darmen. Ook dit is chronisch & aan de buitenkant niet te zien. Doordat m'n darmen niet goed werken ben ik redelijk vaak ziek & zit ik thuis. Ik merk zelf dat sommigen (ook collega's) daar weinig begrip voor kunnen opbrengen & vinden dat ik me aanstel.
Pijn hoeft niet altijd aan de buitenkant te zien te zijn. Pijn die niet te zien is, is ook echte pijn. Ik vind het jammer dat sommigen dat niet kunnen/willen inzien.

Ja dat kom ik ook vaak tegen inderdaad, veel mensen denken dat je je aanstelt en willen het gewoon niet zien of vinden het geen ziekte omdat ze het niet aan je kunnen zien, ze hebben sneller medelijden met iemand die bijvoorbeeld mank loopt, door een gebroken been ofzo dan als je zegt dat je hoofdpijn hebt of iets anders dat je niet kunt zien, niet dat ik medelijden wil hoor, het is alleen een verschil die je vaak ziet.
Het lijkt er vaak op dat je alleen ziek kan zijn als je het aan de buitenkant ziet.
pi_10157080
Uhmm ben je wel eens bij de oogarts geweest? Ik ken mensen die ook een lange tijd met hoofdpijn rondgelopen hebben.. Naja ze gingen gewoon even langs de opticien.. Ogentest, toen bleek dat ze een bril nodig hadden en met die bril hadden ze ook meteen geen hoofdpijn meer
Hallowww
  vrijdag 2 mei 2003 @ 14:57:45 #16
51124 Amethist
pi_10158318
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 14:15 schreef suxjahh het volgende:
Uhmm ben je wel eens bij de oogarts geweest? Ik ken mensen die ook een lange tijd met hoofdpijn rondgelopen hebben.. Naja ze gingen gewoon even langs de opticien.. Ogentest, toen bleek dat ze een bril nodig hadden en met die bril hadden ze ook meteen geen hoofdpijn meer
Toen ik hoofdpijn kreeg was dat ook mijn eerste zet, want ik bracht het ook eerst niet in verband met de val van de trap, mijn ogen waren toen goed, nu heb ik 1 oog waar ik een lens voor heb, maar ik heb nog steeds hoofdpijn, dus dat is het helaas niet, maar wel bedankt voor je reactie.
Je kunt inderdaad ook van slechte ogen hoofdpijn krijgen en ik merkte ook dat ik toen ik last kreeg van mijn oog, doordat ik meer hoofdpijn kreeg, maar mijn hoofdpijn komt dus niet door slechte ogen, want daar heb ik dus nu mijn lens voor en vier jaar terug toen mijn hoofdpijn begon had ik goede ogen.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 15:46:30 #17
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_10159586
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 14:12 schreef Amethist het volgende:

Ja dat kom ik ook vaak tegen inderdaad, veel mensen denken dat je je aanstelt en willen het gewoon niet zien of vinden het geen ziekte omdat ze het niet aan je kunnen zien, ze hebben sneller medelijden met iemand die bijvoorbeeld mank loopt, door een gebroken been ofzo dan als je zegt dat je hoofdpijn hebt of iets anders dat je niet kunt zien, niet dat ik medelijden wil hoor, het is alleen een verschil die je vaak ziet.
Het lijkt er vaak op dat je alleen ziek kan zijn als je het aan de buitenkant ziet.

Je verwoordt het precies zoals het is! Ik zou het niet beter kunnen omschrijven.
Gelukkig zijn er ook mensen die het wel serieus nemen & er rekening mee houden. [In mijn geval: mijn vriend, m'n familie & vrienden]
  vrijdag 2 mei 2003 @ 16:03:11 #18
51124 Amethist
pi_10159961
Ja ik heb gelukkig ook veel mensen die me wel serieus nemen en me ook goed begrijpen en die zien ook aan mij als het fout zit, als ik me dus echt ontzettend beroerd voel.
Mijn vriend is daar ook goed in, die ziet het ook aan me en hij is een echte steun voor me, ik heb het er soms ook namelijk wel moeilijk mee, omdat je toch beperkt word in je bezeigheden, tenminste dat heb ik.
Ik probeer wel gewoon de dingen te doen die ik wil, maar soms is dat best moeilijk en daar is soms ook onbegrip voor, maar het is wel fijn om mensen te spreken die dit herkennen.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 16:50:17 #19
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_10161134
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 16:03 schreef Amethist het volgende:
Ja ik heb gelukkig ook veel mensen die me wel serieus nemen en me ook goed begrijpen en die zien ook aan mij als het fout zit, als ik me dus echt ontzettend beroerd voel.
Mijn vriend is daar ook goed in, die ziet het ook aan me en hij is een echte steun voor me, ik heb het er soms ook namelijk wel moeilijk mee, omdat je toch beperkt word in je bezeigheden, tenminste dat heb ik.
Ik probeer wel gewoon de dingen te doen die ik wil, maar soms is dat best moeilijk en daar is soms ook onbegrip voor, maar het is wel fijn om mensen te spreken die dit herkennen.
Dat heb ik ook. Ik word soms echt beperkt in m'n bezigheden en moet er altijd rekening mee houden. Soms dan plan ik bijvoorbeeld iets.. maar dan kan het ineens niet doorgaan omdat ik 't niet trek.. Voor mezelf.. ach, ik ben er aan gewend. Maar voor de anderen vind ik het zo naar. Dan heb ik echt het idee dat ik het ook voor hun verpest.
Een lichtpuntje is dat het de laatste tijd een stuk beter met me gaat. M'n vriend is daar voor een groot deel verantwoordelijk voor.

't Is inderdaad goed te lezen dat er meer mensen zijn die weten hoe het voelt

vrijdag 2 mei 2003 @ 17:06:27 #20
3744 Kleintje
op en top!
pi_10161620
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 16:50 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Ik word soms echt beperkt in m'n bezigheden en moet er altijd rekening mee houden. Soms dan plan ik bijvoorbeeld iets.. maar dan kan het ineens niet doorgaan omdat ik 't niet trek.. Voor mezelf.. ach, ik ben er aan gewend. Maar voor de anderen vind ik het zo naar. Dan heb ik echt het idee dat ik het ook voor hun verpest.
Een lichtpuntje is dat het de laatste tijd een stuk beter met me gaat. M'n vriend is daar voor een groot deel verantwoordelijk voor.

't Is inderdaad goed te lezen dat er meer mensen zijn die weten hoe het voelt

Oeh... wat klinkt dit bekent!
Weer afbellen, weer niet kunnen, weer vroeg naar bed willen.
En mijn man past zich maar aan. En dan voel ik me zo shit, zo klein, zo nietig... alsof ik het expres doe, maar dat is niet zo. Ik voel me gewoon schuldig tegenover hem, ook al zegt hij miljoenen keren dat het niet nodig is!

Het is rot om je altijd aan te moeten passen, om te leren luisteren naar je lichaam. Maar helaas... ik moet ermee leren leven!

vrijdag 2 mei 2003 @ 20:42:18 #21
51124 Amethist
pi_10166460
Ik herken dat zo erg, je schuldig voelen enzo, je kunt er niks aan doen, maar ook als ik bijvoorbeeld uit ben en dan is het net gezellig en dan voel je je in ene weer beroerd en wil je weer naar huis, dat is ook niet leuk om dat telkens te hebben of je zit bij mensen op visite en dan ga je maar weer vroeg naar huis omdat je toch niet lekker bent, daar baal ik ook vaak van en ook al kan ik er niks aan doen, ik ben altijd degene die dan weer weg wil.
Het is ook best moeilijk om te accepteren dat je sommige dingen niet kan en vaak ben ik nog eigenwijs en probeer het dan nog wel eens, ook in mijn huishouden en daar moet ik later dan weer voor boeten zeg maar, dan ben ik de volgende dag helemaal ziek bijvoorbeeld.
Maar het is fijn om te merken dat er meer mensen zijn die dit hebben, fijn om ervaringen uit te wisselen.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 22:49:16 #22
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_10169346
O zo herkenbaar, inderdaad!
Ik ben ook zo'n eigenwijs typje. Eigenlijk mag ik bepaalde dingen niet eten.. maar ik doe het tóch.. en dan lig ik de volgende dag dus wel in m'n bedje ziek te zijn. M'n eigen schuld.. ik weet het.
Iemand zei eens tegen me dat ze me zo egoitisch en egocentrisch vond.. Ze vond dat ik alleen aan mezelf dacht. En vermeldde daar leuk bij dat 'zíj met een pijntje wel gewoon ging werken en bij mensen op visite ging'. Alsof ik daar een boodschap aan heb.
  zaterdag 3 mei 2003 @ 10:37:02 #23
3744 Kleintje
op en top!
pi_10174767
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 22:49 schreef Natalie het volgende:
O zo herkenbaar, inderdaad!
Ik ben ook zo'n eigenwijs typje. Eigenlijk mag ik bepaalde dingen niet eten.. maar ik doe het tóch.. en dan lig ik de volgende dag dus wel in m'n bedje ziek te zijn. M'n eigen schuld.. ik weet het.
Iemand zei eens tegen me dat ze me zo egoitisch en egocentrisch vond.. Ze vond dat ik alleen aan mezelf dacht. En vermeldde daar leuk bij dat 'zíj met een pijntje wel gewoon ging werken en bij mensen op visite ging'. Alsof ik daar een boodschap aan heb.
Of wat denk je van de opmerking... gewoon doorzetten.
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet.
Je weet het zelf het beste, en dat dan met een ondertoon!

Zelf heb ik weleens gehoord dat ze dachten dat het aandachttrekkerij was. Die personen zijn dus ook gelijk op een zijspoor gezet door me.
Rot op! Alleen maar omdat hun de ergste tijd niet hebben meegemaakt en niet hebben gezien dat ik heb moeten vechten voor mijn leven.
Nee hoor.. zulke mensen hoeven van mij niet.
Te kortzichtig!

zaterdag 3 mei 2003 @ 13:29:22 #24
51124 Amethist
pi_10177143
Ook weer erg herkenbaar.
Er zijn vaak mensen die inderdaad denken dat je je alleen maar aanstelt, dat het niks ergs is, want iedereen heeft toch wel eens hoofdpijn, dat is toch niks, maar probeer het maar eens elke dag en dat zeg ik soms ook tegen die mensen, bedenk eens dat je een flinke hoofdpijn heb en dat je dat dan elke dag hebt en dan beginnen sommige het een beetje te begrijpen, maar er zijn ook veel mensen die niet begrijpen dat er best veel verschillende hoofdpijnen zijn, ik bedoel ik heb soms echt van die steken en de andere keer weer een kloppende hoofdpijn zeg maar.
Je went er nooit aan, maar je leert er wel een beetje mee omgaan, je weet op een gegeven moment een beetje wat je wel en niet kan doen, maar dat is bij mij nog vaak verschillend, want de ene keer kan ik wel lekker uitgaan zeg maar, zonder de volgende dag ziek te zijn en de volgende keer moet ik vroeg naar huis en lig ik de volgende dag nog ziek in bed, zo weet je ook nooit waar je echt aan toe bent en wat je wel en niet kan en dat is toch best moeilijk om daar mee om te gaan.
pi_10179146
Ik heb dat ook een tijd lang elke dag gehad. Erg veel last van gehad en onbegrip ook. Ach, die stelt zich aan. Was vaak niet op school en dan gingen ze me in de pauze opbellen en als m'n moeder dan opnam hingen ze snel op. Bij mij duurde het best lang voordat ze wisten waardoor het was maar ik had dus geen gaten in mn neusholtes. Altijd ontstekingen. Was ook altijd verkouden. Nog wel vaak maar een stuk minder. Ze hebben het opengemaakt en heb bijna nooit meer hoofdpijn
Maar het ergste vond ik die mensen die me altijd liepen af te zeiken.
pi_10179643
daarom heet je nu ook radiohoofdje natuurlijk
  Moderator / Miss SHO zaterdag 3 mei 2003 @ 15:39:41 #27
22592 crew  Ole
pi_10179668
Heb je wel eens wiet geprobeerd??

Dit meen ik heel serieus!! Het schijnt vaak goed te helpen bij spanningshoofdpijn/ migraine..

Het schijnt er ook in capsulevorm te zijn..

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 3 mei 2003 @ 15:48:35 #28
51983 KwikFlup
Fryslân Boppe
pi_10179786
Hoihoi,
Ik heb nu zelf bijna een jaar last van elke dag hoofdpijn. Na veel onderzoeken en dergelijke blijkt het ook spierspanningshoofdpijn te zijn. Volgens de artsen komt dit voornamelijk door stress en verkeerde houdingen. (wat ook wel kan kloppen in mijn geval)
Daarbij komt nog dat ik ook migrainepatiënt ben. Ik las dat de topicstartster hier ook last van heeft.

Nu komt het...
Ik loop nu bijna de hele dag met een zonnebril op (vooral buiten of in fel licht) en ik merk dat je hierdoor de hoofdpijn een stuk minder kunt maken. Probeer dus fel licht eens te vermijden, buiten een zonnebril dragen, misschien een dimlicht en geen felle spots....
Ook krijg ik binnenkort een bril, omdat mijn ogen zich te veel in moeten spannen om maar scherp te kunnen zien. (wat ook weer hoofdpijn veroorzaakt.)
Zelf probeer ik zo weinig mogelijk te slikken tegen de hoofdpijn, omdat je daar vaak nog ergere, andere klachten mee krijgt. (ook uit ervaring)

Ik las dat je je eetpatroon al aardig hebt aan weten te passen. Ook voor de migraine is dit van groot belang ! Zo kan ik zelf het genoemde niet eten, want dan krijg ik gegarandeerd een aanval.

Wat betreft het onbegrip en ongeloof van mensen om je heen... Het is erg rot om altijd maar van die nutteloze opmerkingen te moeten aanhoren van mensen die het 'zo goed bedoelen'. Ik denk dan maar zo: "als ik zelf maar weet hoe het zit.."

Met alle respect....mijn opmerkingen zijn goedbedoeld.....

Somewhere down the line, I'm sure we'll meet... again
  zaterdag 3 mei 2003 @ 17:30:06 #29
51124 Amethist
pi_10181503
Ik heb gelukkig nu minder last van mensen die me niet begrijpen, ook omdat ik me er minder van aantrek.
Ik kan inderdaad ook niet goed tegen fel licht, maar het punt is dat ik ook niet tegen een bril op mijn neus kan, want daar krijg ik ook weer hoofdpijn van, vandaar at ik ook voor een lens heb gekozen, toen die keuze kwam.
Bij mij is ook mijn neus en bijholten onderzocht, want de dokter dacht in het begin dat ik voorhoofdholte onstekking zou hebben, maar mijn holten zijn dus schoon, ik weet dus dat het daar niet aan ligt, bij mij komt het echt van de spieren in mijn nek.
De poeders migpriv helpen als ik migraine heb of als ik erge hoofdpijn heb, dus dat geluk heb ik nog wel, ik probeer het dan ok niet te vaak te gebruiken, want anders heb ik weer kans dat het bij mij niet meer werkt op een gegeven moment.
Ik heb deze poeders dan via de huisarts gekregen en daar ben ik dus erg blij mee.
Toch zijn er dus veel mensen die mijn verhaal herkennen.
  zaterdag 3 mei 2003 @ 17:31:30 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_10181516
Jeps ken ik, en ik heb er nu Carbamazepine tegen en dat werkt redelijK!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 3 mei 2003 @ 21:19:48 #31
51124 Amethist
pi_10185744
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 17:31 schreef Troel het volgende:
Jeps ken ik, en ik heb er nu Carbamazepine tegen en dat werkt redelijK!
Werkt dat echt, hoe lang gebruik je dat nu? in een mix of alleen Carbamazepine?
  zaterdag 3 mei 2003 @ 22:18:35 #32
53296 nyphai
Fish go m00
pi_10186986
Nou mensen, van mijn kant uit begrip en respect

Ik heb bijna nooit hoofdpijn, maar als ik het heb dan is het ook heftig.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat jullie dat kunnen uithouden en dan ook toch nog de dagelijkse dingen doen.

Ik hoop dat jullie een oplossing vinden en op z'n minst begrip van je omgeving

Too soon, too late I could not see[br]Perhaps in time you will return to me[br]And if you wont, I still won't be alone[br]Your touch lingers, giving me a small sense of being home
  zondag 4 mei 2003 @ 09:15:56 #33
51124 Amethist
pi_10192645
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 22:18 schreef nyphai het volgende:
Nou mensen, van mijn kant uit begrip en respect

Ik heb bijna nooit hoofdpijn, maar als ik het heb dan is het ook heftig.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat jullie dat kunnen uithouden en dan ook toch nog de dagelijkse dingen doen.

Ik hoop dat jullie een oplossing vinden en op z'n minst begrip van je omgeving

Dank je nyphai voor je begrip en respect.
Fijn dat er mensen zijn die ondanks dat ze niet voelen wat wij voelen toch je een beetje begrijpen of in ieder geval proberen te begrijpen.
  zondag 4 mei 2003 @ 09:35:06 #34
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_10192700
quote:
Op zondag 4 mei 2003 09:15 schreef Amethist het volgende:

Dank je nyphai voor je begrip en respect.
Fijn dat er mensen zijn die ondanks dat ze niet voelen wat wij voelen toch je een beetje begrijpen of in ieder geval proberen te begrijpen.

* Natalie sluit zich aan bij de woorden van Amethist
  zondag 4 mei 2003 @ 10:23:26 #35
20741 generalist
Watch me do it!
pi_10192878
Hmmm... ik zie dat er meer mensen met dit probleem zitten. Ik heb nu zo'n 5 jaar hoofdpijn. Ik lees dat bij de meesten bekend is wat de oorzaak is.

Ik heb redelijk vaak geprobeerd er achter te komen wat bij mij de oorzaak is en denk dit inmiddels te weten. Luchtverontreiniging. Het is namelijk zo dat ik op vakantie geen last heb. Ook wanneer je niet thuis ben (als in: in een andere stad ben o.i.d.) heb ik ook minder last.

Dagje Veluwe klaar mijn hoofd helemaal op.

Ik woon in Amsterdam, vlakbij de havens en merk dat in stank en vervuiling erg goed. Alleen een nieuwe woning zoeken duurt nu al een behoorlijke tijd en de vraag is maar of ik hier in de stad een woning kan vinden die een omgeving kent die schoon genoeg is. Tot die tijd, waarschijnlijk hoofdpijn

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
pi_10193230
Heb ook vaak hoofdpijn, maar het is bij mij meestal in het weekend of als ik te lang geslapen heb of te weinig gegeten heb. Ook heb ik het vaak nadat ik in een drukke ruimte ben geweest (bv. concerten).

Moet wel zeggen dat ik er af en toe wel gestoord van wordt. Want ik ben vaak ook meteen nergens meer toe in staat en wil alleen nog maar in m'n bed liggen.

Maar ja, het zal wel een familiekwaal zijn, want m'n ouders hebben er ook geregeld last van.

Oh, en ik ben laatst een weekje naar Gran Canaria geweest en had zowaar de hele week geen last van hoofdpijn, terwijl ik daar toch ook vaak te lang in bed lag..

zondag 4 mei 2003 @ 16:43:40 #37
51124 Amethist
pi_10198527
quote:
Op zondag 4 mei 2003 11:22 schreef Minnie_ het volgende:
Heb ook vaak hoofdpijn, maar het is bij mij meestal in het weekend of als ik te lang geslapen heb of te weinig gegeten heb. Ook heb ik het vaak nadat ik in een drukke ruimte ben geweest (bv. concerten).

Moet wel zeggen dat ik er af en toe wel gestoord van wordt. Want ik ben vaak ook meteen nergens meer toe in staat en wil alleen nog maar in m'n bed liggen.

Maar ja, het zal wel een familiekwaal zijn, want m'n ouders hebben er ook geregeld last van.

Oh, en ik ben laatst een weekje naar Gran Canaria geweest en had zowaar de hele week geen last van hoofdpijn, terwijl ik daar toch ook vaak te lang in bed lag..

Dit word ook wel vaak weekend hoofdpijn genoemd, dat krijg je als je dus je dagelijkse bezigheden verandert, dus bijvoorbeeld met uitslapen, terwijl je dat doordeweeks niet hebt, je hebt het dan in de vakantie niet, omdat je lichaam zich daar dan op insteld.
Ook als je doordeweeks s'morgens vroeg koffie drinkt en in het weekend dus later kun je ook hoofdpijn van krijgen.
Ik heb het overigens ook vaak als ik langer uitslaap dat ik ook meer hoofdpijn heb, heeft ook hier mee te maken, maar ik heb dan geen zin om de wekker vroeger te zetten, want uitslapen vind ik ook erg lekker.
pi_10310839
Ik heb zelf eens in de zoveel tijd migraine-achtige hoofdpijnaanvallen, die meestal ongeveer een volle dag duren, vanaf dat ik wakker word tot rond zeven uur 's avonds. Soms lukt het me om de aanval eerder te stoppen door te gaan slapen.
Wat ook een remedie lijkt te zijn is warm eten. Een kom soep of gewoon avondeten. Brood eten oid 'kouds' heeft geen zin, maar warm eten wel. Ook als ik dit eerder op de dag probeer dan rond etenstijd werkt het soms.
Herkent iemand dit? Ik zou graag horen of andere mensen hier ervaring mee hebben. Ben benieuwd...
  vrijdag 9 mei 2003 @ 11:51:23 #39
51124 Amethist
pi_10315883
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 00:05 schreef sassefrassie het volgende:
Ik heb zelf eens in de zoveel tijd migraine-achtige hoofdpijnaanvallen, die meestal ongeveer een volle dag duren, vanaf dat ik wakker word tot rond zeven uur 's avonds. Soms lukt het me om de aanval eerder te stoppen door te gaan slapen.
Wat ook een remedie lijkt te zijn is warm eten. Een kom soep of gewoon avondeten. Brood eten oid 'kouds' heeft geen zin, maar warm eten wel. Ook als ik dit eerder op de dag probeer dan rond etenstijd werkt het soms.
Herkent iemand dit? Ik zou graag horen of andere mensen hier ervaring mee hebben. Ben benieuwd...
Ja dat ken ik ook, wel raar vind ik dat maar ik kan overdag ontzettende hoofdpijn hebben of migraine en als ik dan mijn avondeten op heb is het soms een stuk minder, ik dacht altijd dat ik dan misschien een beetje honger had, ook al had ik daarvoor wat gegeten, maar het kan ook zijn dat warm eten helpt, daar had ik nog niet eens aan gedacht, nooit aan gedacht dat andere mensen dit ook hadden, weer wat geleerd.
  zaterdag 31 mei 2003 @ 15:25:23 #40
51124 Amethist
pi_10789940
Heeft iemand met dit warme weer meer hoofdpijn? Ik heb dat wel, als het erg benauwd is, overigens heb ik dat altijd al gehad, dus kan het niet meteen aan mijn spierspanningshoofpdijn liggen, maar het is wel erger geworden.
pi_10790308
Ik heb nu ook lichte hoofdpijn, heeft wel met het weer te maken denk ik.
pi_10793055
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 15:25 schreef Amethist het volgende:
Heeft iemand met dit warme weer meer hoofdpijn? Ik heb dat wel, als het erg benauwd is, overigens heb ik dat altijd al gehad, dus kan het niet meteen aan mijn spierspanningshoofpdijn liggen, maar het is wel erger geworden.
Yep, heb ik ook. En het feit dat ik 3 hoog woon met de zon de hele dag pal aan deze kant, helpt ook niet echt. Heb net maar even een uurtje geslapen.
pi_10793687
Mijn moeder had ook vaak migrainne

reden?

Een raam dat altijd los stond voor de frisse lucht...
en daardoor kouvatten

Als ik hoofdpijn heb komt dat altijd door spieren die verrekt zijn...
of door spierpijn in mijn nekgebied...

wat dito reden kan zijn is een slecht bed, of verkeerd hoofdkussen...

enne wie weet wel rsi?

Succes ermee..

grtz

zucht
pi_10793912
ik heb ook al een paar jaar lang elke dag hoofdpijn. Vooral als ik door de wekker wakker word. of net als met dit weer dat het zo benauwd is en zo warm. Ik heb ook al alles geprobeert niks helpt.
pi_10794190
Ik heb btw nu zo'n hoofdpijnroller in huis, van de reformzaak. Het helpt best wel. Niet bij zware hoofdpijn, uiteraard.
  zondag 1 juni 2003 @ 02:10:11 #46
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_10799564
Ik heb sinds ik 2 1/2 jaar oud was, last van migraine. En ook nog steeds bij mij is er onbegrip.... vaak krijg je het commentaar, een beetje hoofdpijn, dat is toch nog wel te doen....Mensen begrijpen of willen niet begrijpen dat migraine of spanningshoofdpijn heel veel erger is dan bijvoorbeeld hoofdpijn door een griepje... "gewone" hoofdpijn kan ik bijvoorbeeld makkelijk mee door lopen de hele dag, maar met echte migraine kan ik totaal niets om me heen verdragen, alle geluiden of beelden komen dan 10x zo veel meer op je af... Iemand heeft me ooit gevraagd met welke pijn het te vergelijken is... we kwamen erop neer dat het ongeveer zo voelt als dat je een bot gescheurd hebt...

Het beinvloed mijn leven ook nog steeds, ik kan geen afspraken maken aangezien ik niet weet wanneer er een aanval op kan komen zetten, ik kan niet te ver weg gaan omdat ik niet weet waar ik terecht kan als ik een aanval krijg.... als ik een aanval op voel komen heb ik nog ongeveer 5 minuten om ergens een rustplaats te vinden, lukt het me niet dan kan ik nog amper lopen/staan.

'Wat mij ooit wel geholpen heeft is een dagboek bijhouden een paar maanden lang met wat ik at, of deed of waar spanningen van kwamen.. Het heeft samen met medicatie ervoor gezorgd dat ik van 3 aanvallen in de week naar 1 aanval in de maand ben gegaan... Wel een (ziekenhuis)specialist. Wat ik zo van jou merk is dat het toch veelal om spanningshoofdpijn (is ook vorm van migraine inderdaad) gaat, wat misschien kan helpen is het natuurlijke middel valeriaan... in druppels en in pillen te verkrijgen... het werkt alleen pas na 2 weken gebruiken.

Groetjes,
Korine en veel suc6

Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
  zondag 1 juni 2003 @ 17:55:11 #47
51124 Amethist
pi_10807977
Wat een reacties weer.

Met dit weer, als het dus erg benauwd is en erg drukkend zeg maar, is mijn hoofdpijn ook meer drukkend en anders, omdat ik dit soort hoofdpijn niet zo vaak heb, kan ik er ook minder goed mee omgaan.
Ik ben nu bezig met magnesiumpilletjes, ook weer natuurlijk en dat werkt gelukkig wel.
Ik ben ook blij dat er een speciaal forum bestaat voor hoofdpijnpatienten en natuurlijk hun familieleden en vrienden enzo. Je kunt er echt met lotgenoten praten of gewoon even je verhaal kwijt:
www.kopzorgen.nl
Ben ook blij dat hier veel mensen erop reageren, het is namelijk een best voorkomende "ziekte" Ik zet het tussen aanhalingstekens, omdat veel mensen het inderdaad niet als ziekte zien, maar het je leven toch wel flink kan verzieken.
Dat met dat afspreken kan ik heel goed begrijpen, heb er wel mee leren omgaan en weet nu een aantal uitlokkende factoren, maar nog steeds niet alles en dat kan de boel flink in de war sturen. Ik ben dan ook vaak angstig om wat met iemand af te spreken, maar de meeste mensen weten het en accepteren het gelukkig ook. En dat is erg belangrijk.

maandag 2 juni 2003 @ 09:02:47 #48
51124 Amethist
pi_10819645
Waar ik eigenlijk ook nieuwgierig naar ben, hoe gaan familieleden er mee om, zijn er fokkers die vrienden, familieleden of ken je iemand die migraine of chronische hoofdpijn hebben? Wat is jouw reactie erop, hoe ga je dan met zo iemand om, lijkt me voor die mensen ook moeilijk, je moet toch telkens rekening met diegene houden en ik ziehet alleen maar van mijn kant, natuurlijk
pi_10819710
Hmm, op schoolreis naar Rome was ook een jongen met migraine. Wij dachten allemaal dat hij een kater had () maar dat was dus niet zo. Maar als je migraine hebt is het toch niet prettig om in de zon te zitten of wel? Hij wou namelijk voor in de bus zitten
  maandag 2 juni 2003 @ 09:09:02 #50
51124 Amethist
pi_10819739
quote:
Op maandag 2 juni 2003 09:07 schreef da_rippah het volgende:
Hmm, op schoolreis naar Rome was ook een jongen met migraine. Wij dachten allemaal dat hij een kater had () maar dat was dus niet zo. Maar als je migraine hebt is het toch niet prettig om in de zon te zitten of wel? Hij wou namelijk voor in de bus zitten
Daar schud de bus het minst volgens mij, vandaar waarschijnlijk dat hij voorin wilde zitten, want je kunt behoorlijk misselijk zijn en worden van migraine en dan is dat geschut erger dan de zon zeg maar.
  maandag 2 juni 2003 @ 09:18:00 #51
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_10819857
ben je weleens bij een homeopaat geweest? Ik zeg niet dat ie je kan helpen, maar ik ken veel mensen die door een normale dokter niet echt geholpen werden en naar een homeopaat gingen. Bij hun allemaal is het overgegaan, gewoon omdat een homeopaat dingen op een andere manier bekijk.

ben even vergeten hoe t heet
maar dr is ook een chineze geneeswijze met naaldjes, die ze dan i je huis steken heel zachtjes, als het echt spierspanninghoofdpijn is, zou het daardoor misschien wel over kunnen gaan.

imagination is more important than knowledge
  maandag 2 juni 2003 @ 09:29:36 #52
51124 Amethist
pi_10820018
quote:
Op maandag 2 juni 2003 09:18 schreef akkien het volgende:
ben je weleens bij een homeopaat geweest? Ik zeg niet dat ie je kan helpen, maar ik ken veel mensen die door een normale dokter niet echt geholpen werden en naar een homeopaat gingen. Bij hun allemaal is het overgegaan, gewoon omdat een homeopaat dingen op een andere manier bekijk.

ben even vergeten hoe t heet
maar dr is ook een chineze geneeswijze met naaldjes, die ze dan i je huis steken heel zachtjes, als het echt spierspanninghoofdpijn is, zou het daardoor misschien wel over kunnen gaan.

Leuk dat je meedenkt, Homeopathie is voor mij geen optie, gebruik al andere homeopathische middeltjes en al die dingen helpen bij mij niet, Medicijnen helpen toch al niet zo bij mij, homeopathisch of chemisch.
Over de nut van Accupunctuur staan vele vragen, de een heeft er iets baat bij de andere niet, ik wil het een keertje gaan proberen, maar op dit moment heb ik gewoon liever even niks, klinkt misschien raar, maar ik heb al veel dingen geprobeert en om elke keer een terleustelling te moeten verwerken is veel zwaarder dan met je hoofdpijn omgaan, af en toe is het wel zo erg dat ik weer wat wil proberen, maar dan komt je weer in een hele cirkel en dan moet je maar weer afwachten of het helpt en het kost allemaal best veel geld. Dus misschien dat ik dat nog ga doen, maar dat is iets voor de toekomst.
pi_10820229
Ik heb ook last van hoofdpijn, zo'n twee keer per week. De afgelopen 3 dagen heb ik echter continu hoofdpijn gehad. Ik denk zelf dat het komt door het warme weer en het op het strand liggen. Mijn hoofdpijn komt uit mijn nek, ik weet niet precies waardoor het begonnen is. Waarschijnlijk door mijn zware boekentas op de middelbare school. Ik was toen 11 jaar en een heel lang dun meisje. Verder heb ik ook een blokbeugel gehad en daar zou het ook goed door kunnen komen denk ik.
Tegenwoordig heb ik wel dat als ik de hele dag kauwgom heb lopen kauwen dat dat hoofdpijn oplevert. Verder krijg ik hoofdpijn van bepaalde schoenen, oncomfortabele kleren, stress, scheef zitten, eigenlijk heel veel dingen.
Wat ik er aan heb geprobeerd te doen is paracetamol, maar daar ga ik van over mijn nek, en fysiotherapie en mensendieck, maar dat werkt maar eventjes, net als de topicstarter zei, zodra je daar weggaat verpest je het weer. Ook heb ik een nieuw kussen gekocht om op te slapen, dat werkt wel, en ik wil ook nog een nieuw matras. Slaaphouding is echt heel belangrijk. Soms word ik 's morgens wakker na een slachte nacht, en dan weet ik al dat ik weer hoofdpijn ga krijgen.
Ik wens de topicstarter veel sterkte toe, probeer eens te letten op je slaaphouding, misschien helpt het.
  maandag 2 juni 2003 @ 10:00:39 #54
32958 Splackavellie
Binka is a bad motherfucker!
pi_10820532
zo'n hoofdpijn heb ik ook
[url=http://home.wanadoo.nl/ezzebleef/n64/nintendo64.htm][[b]NINTENDO64 inc. spellen en meer TE KOOP, 70 EURO [/b][/url]][i] ! ! Where would I be without my Unnekupke ! ! [/i]
  maandag 2 juni 2003 @ 10:19:10 #55
51124 Amethist
pi_10820796
quote:
Op maandag 2 juni 2003 09:43 schreef Toeps het volgende:
Ik heb ook last van hoofdpijn, zo'n twee keer per week. De afgelopen 3 dagen heb ik echter continu hoofdpijn gehad. Ik denk zelf dat het komt door het warme weer en het op het strand liggen. Mijn hoofdpijn komt uit mijn nek, ik weet niet precies waardoor het begonnen is. Waarschijnlijk door mijn zware boekentas op de middelbare school. Ik was toen 11 jaar en een heel lang dun meisje. Verder heb ik ook een blokbeugel gehad en daar zou het ook goed door kunnen komen denk ik.
Tegenwoordig heb ik wel dat als ik de hele dag kauwgom heb lopen kauwen dat dat hoofdpijn oplevert. Verder krijg ik hoofdpijn van bepaalde schoenen, oncomfortabele kleren, stress, scheef zitten, eigenlijk heel veel dingen.
Wat ik er aan heb geprobeerd te doen is paracetamol, maar daar ga ik van over mijn nek, en fysiotherapie en mensendieck, maar dat werkt maar eventjes, net als de topicstarter zei, zodra je daar weggaat verpest je het weer. Ook heb ik een nieuw kussen gekocht om op te slapen, dat werkt wel, en ik wil ook nog een nieuw matras. Slaaphouding is echt heel belangrijk. Soms word ik 's morgens wakker na een slachte nacht, en dan weet ik al dat ik weer hoofdpijn ga krijgen.
Ik wens de topicstarter veel sterkte toe, probeer eens te letten op je slaaphouding, misschien helpt het.
Dank je.
Ik heb ook een nieuwe kussen gekocht, ook eentje die echt je nek ondersteund, zeker omdat ik weet dat het met de spieren in mijn nek te maken heeft, ik merk ook dat als ik slaap ik slecht lig, ik kan ook het beste op mijn rug slapen, want op mijn zij, trek ik op de een of andere manier mijn schouder omhoog, waardoor ik dus kramp in mijn nek krijg en op mijn rug heb ik hier geen last van.
Ik wil ooit nog wel een ander matras, maar degene die we nu hebben is ook goed.
Fysiotherapie heb ik dus ook gedaan en dat heeft wel mijn spieren los gekregen, maar niet mijn hoofdpijn opgelost, heel rottig.
Rottig dat je je oorzaak niet weet, waarom je hoofdpijn hebt, maar het is best wel logisch om met dit weer hoofdpijn te hebben, het is gewoon erg benauwd weer, ik heb er ook meer last van, maar weer een ander soort hoofdpijn dan normaal een wat drukkender gevoel in mijn hoofd.
Ik wil je in ieder geval er sterkte mee wensen.
  maandag 2 juni 2003 @ 15:40:31 #56
51793 Julynell
Het zonnetje in huis!
pi_10828725
Goh, heel verhelderend om dit allemaal te lezen
Heel herkenbaar ook allemaal.
Ikzelf heb ook heel lang elke dag hoofdpijn gehad door verkrampte nekspieren. Ik heb nog steeds af en toe last van migraine aanvallen (ook gedeeltelijk gerelateert aan spanning in mijn nek, veelal door stess) helaas.

Het verbaast me te lezen dat fysio en mensendieck therapie niet helpen. Ik heb mensendieck therapie gehad en gelukkig heeft mij dat wel enigzins geholpen. Ik heb daar geleerd heel bewust met mijn nekspieren om te gaan en het zelf te signaleren als ze gespannen waren (dit gaat namelijk vaak onbewust). Ik ben nu zover dat ik in staat ben om ze zelf bewust te ontspannen.

Voor mijn migraine heb ik een tijdlang een combinatie van diazepam en paracetamol gehad. Diazepam is, mits in een zeer lage dosis, spierontspannend. Dit hielp geweldig.
Sinds ik de pil niet meer slik en een implanon heb, heb ik ook veel minder migraine aanvallen. Van een paar keer per maand, naar nog geen 2 per jaar

Ametist, je schrijft dat je als je op je zij ligt, je je schouder optrekt. Het feit dat je je hiervan bewust bent, ben je op de goede weg. Misschien moet je eens proberen om hem dan bewust te ontspannen, dat vergt wel veel oefening, maar misschien kan het je helpen.

En misschien kun je eens denken aan meditatie of yoga ofzo. Leren te ontspannen kan vaak veel schelen.

Sterkte ermee en suc6

Carpe Diem, Memento Mori
pi_10830974
quote:
Op maandag 2 juni 2003 10:19 schreef Amethist het volgende:

[..]

Dank je.
Ik heb ook een nieuwe kussen gekocht, ook eentje die echt je nek ondersteund, zeker omdat ik weet dat het met de spieren in mijn nek te maken heeft, ik merk ook dat als ik slaap ik slecht lig, ik kan ook het beste op mijn rug slapen, want op mijn zij, trek ik op de een of andere manier mijn schouder omhoog, waardoor ik dus kramp in mijn nek krijg en op mijn rug heb ik hier geen last van.
Ik wil ooit nog wel een ander matras, maar degene die we nu hebben is ook goed.
Fysiotherapie heb ik dus ook gedaan en dat heeft wel mijn spieren los gekregen, maar niet mijn hoofdpijn opgelost, heel rottig.
Rottig dat je je oorzaak niet weet, waarom je hoofdpijn hebt, maar het is best wel logisch om met dit weer hoofdpijn te hebben, het is gewoon erg benauwd weer, ik heb er ook meer last van, maar weer een ander soort hoofdpijn dan normaal een wat drukkender gevoel in mijn hoofd.
Ik wil je in ieder geval er sterkte mee wensen.

Ik las op een site voor whiplash patienten, dat is misschien wel iets anders maar het ging ook over spierspanningshoofdpijn en nekklachten, dat je het beste op je zij kan slapen. Er stond ook een foto bij van een ding waar je goed mee zou kunnen slapen.
  maandag 2 juni 2003 @ 16:51:20 #58
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_10830995
Ik heb het nu elke dag een beetje zo met dit warme weer maar ok dat is totaal anders.Veel sterkte ermee iig
We Are Borg, Resistance Is Futile!
  dinsdag 3 juni 2003 @ 09:23:01 #59
51124 Amethist
pi_10845194
quote:
Op maandag 2 juni 2003 15:40 schreef Julynell het volgende:
Goh, heel verhelderend om dit allemaal te lezen
Heel herkenbaar ook allemaal.
Ikzelf heb ook heel lang elke dag hoofdpijn gehad door verkrampte nekspieren. Ik heb nog steeds af en toe last van migraine aanvallen (ook gedeeltelijk gerelateert aan spanning in mijn nek, veelal door stess) helaas.

Het verbaast me te lezen dat fysio en mensendieck therapie niet helpen. Ik heb mensendieck therapie gehad en gelukkig heeft mij dat wel enigzins geholpen. Ik heb daar geleerd heel bewust met mijn nekspieren om te gaan en het zelf te signaleren als ze gespannen waren (dit gaat namelijk vaak onbewust). Ik ben nu zover dat ik in staat ben om ze zelf bewust te ontspannen.

Voor mijn migraine heb ik een tijdlang een combinatie van diazepam en paracetamol gehad. Diazepam is, mits in een zeer lage dosis, spierontspannend. Dit hielp geweldig.
Sinds ik de pil niet meer slik en een implanon heb, heb ik ook veel minder migraine aanvallen. Van een paar keer per maand, naar nog geen 2 per jaar

Ametist, je schrijft dat je als je op je zij ligt, je je schouder optrekt. Het feit dat je je hiervan bewust bent, ben je op de goede weg. Misschien moet je eens proberen om hem dan bewust te ontspannen, dat vergt wel veel oefening, maar misschien kan het je helpen.

En misschien kun je eens denken aan meditatie of yoga ofzo. Leren te ontspannen kan vaak veel schelen.

Sterkte ermee en suc6

Zoals ik al zei, kunnen verschillende mensen op verschillende therapieen reageren, ik hoor vaak goede en ook slechte verhalen en eigenlijk is het gewoon uitproberen of het bij je past, ben blij dat mensendieck therapie bij je hielp.
Ik mediteer al, al een tijdje en doe ook ontspanningsoefeningen, ook voor ik ga slapen, of als ik dus op mijn zij lig, helaas helpt dit niet.
Meditatie zorgt er in ieder geval wel voor dat ik ontspan, maar de spieren in mijn nek blijven gespannen, ook bij fysiotherapie moest ik ontspanningsoefeningen doen en de fysiotherapeut heeft mijn spieren ook los gekregen, maar nog had ik er kramp in, dus het helpt helaas niet.
Ik heb ook een spierontspannend middel gehad, en ook dat werkte niet, ra ra, beetje raar misschien, maar volgens de neuroloog zit het nog steeds in mijn spieren.

In ieder geval weer bedankt voor de reacties en ook fijn dat er mensen zijn die dit allemaal herkennen, al is fijn, waarschijnlijk een verkeerd woord, maar je merkt zo wel dat er meer mensen zijn met dit probleem.

dinsdag 3 juni 2003 @ 10:37:56 #60
51983 KwikFlup
Fryslân Boppe
pi_10846469
Dit weer is echt funest! voor hoofdpijnpatienten !

Zoals veel fokkers hier heb ik al elke dag hoofdpijn, maar met dit benauwde weer is het nog ellendiger

Hebben jullie dat trouwens ook.. dat je vlak voordat onweer losbarst nog meer druk in hoofd krijgt ?? Als de bui dan redelijk voorbij is, is de druk in mijn hoofd ook weer wat minder.

dinsdag 3 juni 2003 @ 11:21:28 #61
51124 Amethist
pi_10847388
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 10:37 schreef KwikFlup het volgende:
Dit weer is echt funest! voor hoofdpijnpatienten !

Zoals veel fokkers hier heb ik al elke dag hoofdpijn, maar met dit benauwde weer is het nog ellendiger

Hebben jullie dat trouwens ook.. dat je vlak voordat onweer losbarst nog meer druk in hoofd krijgt ?? Als de bui dan redelijk voorbij is, is de druk in mijn hoofd ook weer wat minder.

Heel herkenbaar, met dit drukkende weer lijkt het net of mijn hoofd uit elkaar bast door de druk zeg maar en daar na neemt de druk meestal af, maar het hangt hier al de hele tijd in de lucht, het onweer dan en dus is de druk in mijn hoofd constant aanwezig, erg irritant.

Hebben nog meer mensen hier last van?

pi_10850017
Ik volgens mij ook, dit is al dag 5 dat ik me niet helemaal top voel. Giester was het nog wel goed, maar vandaag is echt weer bagger.
  dinsdag 3 juni 2003 @ 14:15:18 #63
51983 KwikFlup
Fryslân Boppe
pi_10851551
Pff de zon is net weer door de wolken gebroken... dus én het is verhipte benauwd, én het zonlicht is gigantisch fel dus we zijn weer genoodzaakt met een zonnebril op rond te lopen.

[Tijdje geleden had ik onderstaand topic geopend.. ik vraag me nog steeds af hoe jullie allemaal omgaan met de hoofdpijn en je werk..]
Hoofdpijn en werken..

dinsdag 3 juni 2003 @ 19:38:40 #64
51124 Amethist
pi_10860323
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 14:15 schreef KwikFlup het volgende:
Pff de zon is net weer door de wolken gebroken... dus én het is verhipte benauwd, én het zonlicht is gigantisch fel dus we zijn weer genoodzaakt met een zonnebril op rond te lopen.

[Tijdje geleden had ik onderstaand topic geopend.. ik vraag me nog steeds af hoe jullie allemaal omgaan met de hoofdpijn en je werk..]
Hoofdpijn en werken..

Ik heb vanmiddag even een stukje in je topic gepost, werken met hoofdpijn blijft moeilijk, dat bewijst wel die campagne van de apotheek alweer een tijdje terug, er word steeds meer aandacht aan hoofdpijn gegeven, maar er blijft onbegrip bestaan.
Er zijn veel mensen die gewoon zeggen, neem maar een pijnstiller in, doe ik ook als ik hoofdpijn heb, maar vaak helpt dat niet of werken pijnstillers niet.
Voor hun is dat misschien een oplossing als ze soms hoofdpijn hebben, maar het is ook niet echt goed om elke dag een pijnstiller in te nemen, ook al zouden ze helpen, ik heb tenslotte elke dag hoofdpijn.
Het is erg moeilijk, want het is niet alleen de hoofdpijn, het is ook je concentratieverlies, ik heb zelfs geheugenverlies en daarbij heb ik nog andere kwalen, die volgens de neuroloog allemaal gevolgen zijn van mijn hoofdpijn en er is echt niks mis met mijn hoofd, foto's en scans zijn gemaakt. Het is soms best angstig om het allemaal mee te maken, maar je leert er langzamerhand steeds meer mee om te gaan.
pi_10860644
Ik behoor ook tot de grote groep van patienten. Al veel geprobeerd waarvan veel symptoombestrijding. Om van mijn migraine "af" te komen ben ik nu op de goede weg. De hormoon gerelateerde aanvallen vang ik nu op door in de stopweek van de pil hormoonpleisters te plakken, 3 stuks in totaal. Een op eerste stopdag van de pil, deze vervang op de dag voordat je ongesteld moet worden en tenslotte nummer 3 op de dag dat je ongesteld had moeten worden. (Nadeel dat wordt je dus niet meer...........).
Heb dus nu 12 aanvallen per jaar minder
En de rest probeer k weg te krijgen met Maxalt smelt en regelmatig bij de masseur langs te gaan om mijn nekspieren normaal te houden....... (werkt ook wel eens averechts..)
  dinsdag 3 juni 2003 @ 21:58:06 #66
51124 Amethist
pi_10864149
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 19:48 schreef Oceanonix het volgende:
Ik behoor ook tot de grote groep van patienten. Al veel geprobeerd waarvan veel symptoombestrijding. Om van mijn migraine "af" te komen ben ik nu op de goede weg. De hormoon gerelateerde aanvallen vang ik nu op door in de stopweek van de pil hormoonpleisters te plakken, 3 stuks in totaal. Een op eerste stopdag van de pil, deze vervang op de dag voordat je ongesteld moet worden en tenslotte nummer 3 op de dag dat je ongesteld had moeten worden. (Nadeel dat wordt je dus niet meer...........).
Heb dus nu 12 aanvallen per jaar minder
En de rest probeer k weg te krijgen met Maxalt smelt en regelmatig bij de masseur langs te gaan om mijn nekspieren normaal te houden....... (werkt ook wel eens averechts..)
Ik ben blij dat je iets hebt gevonden wat je helpt, ik heb ook hoofdpijn in en voor mijn stopweek, maar om dat op te lossen moet ik eerst mijn menustruatieproblemen opossen endaarvoor loop ik al bij een gynaecoloog, maar dat is weer een ander verhaal en dat staat los van mijn chronische hoofdpijn, al is het dan natuurlijk wel erger, met migraine aanvallen. Daar heb ik dus ook poeders voor, die gelukkig vaak helpen, heb ook wel eens een keertje niet, maar meestal dus wel.
Ik wil je in ieder geval veel sterkte toe wensen op deze weg, hoop dat het steeds minder zal worden, succes.
  donderdag 12 juni 2003 @ 17:52:15 #67
51124 Amethist
pi_11065134
getver, ben weer veel te druk bezig geweest, dus heb nu veel hoofdpijn, ook heb ik net voor iets anders een hormonenprik gehad en daar kan ik ook niet zo goed tegen, als ik hem net heb gehad, duizelig en net of ik dronken ben, duurt gelukkig niet zo lang, maar voel me nu gewoon even beroerd en heel raar. Maar dat verergert ook even de hoofdpijn, gelukkig werkt het voor dat andere wel, anders zou ik het ook niet doen.
  donderdag 12 juni 2003 @ 19:32:38 #68
51983 KwikFlup
Fryslân Boppe
pi_11067354
Sja, (in)spanningen zijn inderdaad funest, pfff.
Ik heb hetzelfde probleem momenteel : op stage zit ik voor een groot deel alleen te werken en wordt afgeleid door de telefoon die ik dan weer op moet nemen, ik kan dus echt mijn hoofd er niet bij houden...rond een uur of half 2 heb ik het echt gehad en stop dan ook om 2 uur. Gelukkig maakt het bedrijf er geen probleem van en begrijpen ze mijn probleem.
[voor de topicstartster] Vervelend dat je naast de hoofdpijnklachten ook nog de menstruatieklachten erbij hebt. Sinds ik de pil slik is het bij mij gelukkig wel goed, al zegt de huisarts dat ik misschien eens met de pil moet stoppen omdat dat de hoofdpijn zou kunnen veroorzaken.. (m'n neus!! ik voel het uit mijn nek komen)

Ik las dat je je nogal beroerd voelde op het moment dat je schreef..
Hopelijk ben je inmiddels weer wat opgeknapt. Sterkte/beterschap in ieder geval...

maandag 16 juni 2003 @ 12:14:06 #69
51124 Amethist
pi_11139197
Dank je, ik voel me al weer wat beter hoor, al wisseld het erg, door de warmte.
Voor mijn ongesteldheidsproblemen loop ik bij een gynaecoloog en op dit moment ben ik niet met de pil bezig, maar met een soort hormonen kuur en in de toekomst moet ik waarschijnlijk weeer geopereerd worden hieraan, een kleine kijkoperatie.
Het heeft dus niks met mijn hoofdpijn te maken, maar is wel net zo irritant zeg maar.
Ja spanningen en inspanningen kunen bij mij verkeerd uitpakken en dan heb ik dus migraine, wat natuurlijk erg vervelend is.
Op mijn werk weten ze ook van mijn problemen af, dus als het echt niet gaat dan kan ik vrij nemen, maar ik ben wel zelf zo, dat ik doorga tot ik bijna niet meer kan en soms is dat fout, omdat ik dan echt super beroerd ben en dan echt niks meer kan, zelf nadenken is dan moeilijk, maar ja, ik wil gewoon mijn werk proberen te doen.
Misschien herkenbaar?
  maandag 16 juni 2003 @ 17:58:23 #70
51983 KwikFlup
Fryslân Boppe
pi_11148280
Heel herkenbaar
Ik heb op stage afgesproken dat ik 3 dagen in de week tot 14:00uur werk. Als ik het echt niet tot die tijd vol kan houden dan mag ik eerder gaan, als ik het maar meldt. En als ik me "goed" voel dan mag ik langer blijven doorgaan (graag zelfs).
Sommige dagen houd ik het vol tot een uur of 3, maar dat is dan ook echt het maximum., omdat ik al om 6 uur op moet staan op zo'n werkdag.

Gelukkig kunnen we het op het werk momenteel aardig koel houden; vroeg in de morgen de zonneschermen laten zakken en er staat een ventilator te brullen. (niet echt bevorderlijk maar het houdt wel koel). Moest vandaag iets van buiten halen... Pfff kreeg meteen een klap van de warmte en een gigantische "hamer in mijn hoofd"...lekker dan...

dinsdag 17 juni 2003 @ 20:29:21 #71
51124 Amethist
pi_11177725
quote:
Op maandag 16 juni 2003 17:58 schreef KwikFlup het volgende:
Heel herkenbaar
Ik heb op stage afgesproken dat ik 3 dagen in de week tot 14:00uur werk. Als ik het echt niet tot die tijd vol kan houden dan mag ik eerder gaan, als ik het maar meldt. En als ik me "goed" voel dan mag ik langer blijven doorgaan (graag zelfs).
Sommige dagen houd ik het vol tot een uur of 3, maar dat is dan ook echt het maximum., omdat ik al om 6 uur op moet staan op zo'n werkdag.

Gelukkig kunnen we het op het werk momenteel aardig koel houden; vroeg in de morgen de zonneschermen laten zakken en er staat een ventilator te brullen. (niet echt bevorderlijk maar het houdt wel koel). Moest vandaag iets van buiten halen... Pfff kreeg meteen een klap van de warmte en een gigantische "hamer in mijn hoofd"...lekker dan...

Dat herken ik dus, als je naar buiten stapt of een kamer in stapt waar het ontzettend heet is dan krijg je meteen zo'n klap.
Ik heb op mijn werk dan airco, maar heb hem eigenlijk nooit aanstaan, omdat dat dan weer te koud word, ook al heb ik hem op nachtstand staan, liever heb ik alle deuren en ramen open staan, voor frisse lucht.
Heb vannacht ook slecht geslapen, dus vandaag weer erge hoofdpijn, gewoon door vermoeidheid.
Wel fijn voor je dat je op je werk begrip vind, ik heb dat gelukkig ook, al hoor ik ook verhalen dat het anders is.
De meeste zien het gewoon niet als een ziekte, als iets waar je flink beroerd van kan zijn, eigenlijk omdat iedereen wel eens hoofdpijn heeft en het dan daarmee vergelijkt, maar voor mij is het in ieder geval heel anders, want het kan je leven flink verzieken, om het zo maar te zeggen.
Het komt op de rottigste momenten opzetten.
pi_11270145
Ik heb al sinds mijn dertiende elke dag hoofdpijn (spannningshoofdpijn in combinatie met migraine) en ik moest er maar mee leren leven omdat ik niet goed op medicijnen reageer.

Ik heb dus al die jaren mijn hoofdpijn zo onderdrukt dat ik niet eens meer merkte dat ik hoofdpijn had. De pijn was gewoon een deel van mij zelf geworden.

Nu is vorig jaar bij mij bij toeval de diagnose Pseudo Tumor Celebri geconstateerd.
Dit houdt in dat er te veel hersenvocht in mijn hoofd zit en dit geeft dezelfde symptomen als een tumor, maar het is geen tumor. Er is geen oorzaak bekend dus kunnen ze alleen maar de gevolgen bestrijden.
Deze ziekte heeft normaal gesproken als gevolg dat het zicht sterk afneemt doordat er een te hoge druk op de oogzenuwen ontstaat. Helaas ben ik altijd al een medisch wonder geweest, dus je raadt het al bij mij blijven mijn ogen perfect, maar de hoge druk heeft als gevolg dat mijn hoofdpijn sinds vorig jaar bijna ondraaglijk is geworden.

Het enige wat aan deze kwaal gedaan kan worden is een drain plaatsen, maar dat doen ze alleen als het zicht sterk verminderd is.
Dus de enige mogelijke optie voor mij was via een lumbaal punctie het te veel aan vocht verwijderen.
Helaas gaat dat bij ook weer niet zoals het zou moeten. Ik heb twee lumbaal puncties gehad (waarvoor ze beide keren 6 keer hebben moeten prikken om het hersenvocht af te kunnen tappen) en als gevolg is mijn hoofdpijn nog veel heviger geworden.

Op een gegeven moment vond mijn neuroloog het nodig om mij naar een fysiotherapeut te sturen omdat mijn nekspieren heel erg verkrampt zijn geraakt door alle hoofdpijn.

Ik ben terecht gekomen in een praktijk waar 1 van de fysotherapeuten ook aan acupuntuur doet en hij kon niets voor mij doen met acupunctuur.
Zijn collega heeft naast fysiotherapie ook osteopathie gedaan en hij denkt wel dat hij mij van mijn hoofdpijn kan helpen.
Ik heb inmiddels wel weer hoop gekregen om ooit weer eens zonder pijn door het leven te kunnen gaan.

Ik heb gelijk gekeken op internet en ben op deze site terecht gekomen:
http://www.osteopathy.nl/

Misschien dat je dit ook eens kunt proberen. De osteopaat merkt al heel snel of hij je kan helpen of niet.

Blijf gewoon van alles proberen om van je hoofdpijn af te komen, want wat bij de 1 helpt hoeft bij een ander niet te helpen.

Van mijn acupuncturist heb ik begrepen dat er 60 vormen van hoofdpijn zijn en dat er maar drie zijn die niet met acupunctuur te genezen zijn.
Helaas is mijn vorm van hoofdpijn daar 1 van, maar ik heb nu al mijn hoop op de osteopathie gevestigd.

pi_11270225
Niet het hele topic gelezen, maar toen ik je nick zag staan en de titel vroeg ik me wel iets af

Of de keuze van je nick te maken heb met dit topic, er zijn toch stenen/mineralen die een helende werking hebben?

Nu dacht ik dat amethist ook zo'n steen was die ergens tegen hielp maar of dat nou hoofdpijn is weet ik niet

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 22 juni 2003 @ 23:07:15 #74
51124 Amethist
pi_11302903
DT :
Ik weet wat osteopathie is, heb er ook veel over gelezen en heb er toen bewust voor gekozen om het niet te doen.
Vraag me niet waarom, meer een gevoel, misschien dat ik in de toekomst nog wel wat ga doen hoor, maar eerst maar van mijn endometriose af komen (ongesteldheid en trouwen en dan zie ik verder.
Al die behandelingen kosten ook een hoop geld, krijg het meestal wel 75% van terug, maar dat is maar tot een bepaald bedrag en het is toch nog een hoop wat je zelf moet betalen en met een bruiloft voor de deur, heeft dat toch echt even voorrang, ook vind ik het wel even best zo, heb nog wel veel last, maar al veel minder dan toen ik het net had en ik moet eerst weer hoop krijgen.

Vosss:

Ja, amethist is een steen tegen hoofdpijn, ik heb er een ketting van een armband en oorbellen, vind het ook een hele mooie steen en het heeft voor mij ook betekenis, en niet alleen voor mijn hoofdpijn, ook gewoon voor mijzelf, is moeilijk uit te leggen.
Ik hou me ook bezig met aromatherapie en dat soort dingen, dat is gewoon iets wat mijn interesse heeft, maar goed opgemerkt van je

maandag 30 juni 2003 @ 12:53:00 #75
51124 Amethist
pi_11461625
Vandaag, vroeg op, om half vier opgestaan en ben gewoon om half acht gaan werken, maar voel me nu wel erg moe worden en krijg ook steeds meer hoofdpijn.
Als ik moe ben, ben ik ook huileriger dan normaal en zie ik het wat somberder in, meer mensen daar last van?
Krijg ook sneller hoofdpijn, ben natuurlijk sneller geirriteerd enz.
Maar ik zit toch vooral met die hoofdpijn, gaan slapen is soms een oplossing, maar meestal ook niet, omdat ik daar dan weer suf van word.
Opblijven helpt soms, maar ook niet altijd, mijn medicijn, helpt ook vaak niet, best moeilijk als er eigenlijk niks helpt.
Ach, we hopen gewoon dat het morgen weer beter is.
pi_11461709
Vandaag heb ik ook weer erge hoofdpijn maar het zal wel door de benauwdheid komen
  maandag 30 juni 2003 @ 13:00:12 #77
51124 Amethist
pi_11461761
quote:
Op maandag 30 juni 2003 12:57 schreef Riann het volgende:
Vandaag heb ik ook weer erge hoofdpijn maar het zal wel door de benauwdheid komen
Heb ik ook last van. Komt overigens vaak voor hoor, hoofdpijn door benauwdheid. En weer? Vaker last van?
pi_11461773
quote:
Op maandag 30 juni 2003 13:00 schreef Amethist het volgende:

[..]

Heb ik ook last van. Komt overigens vaak voor hoor, hoofdpijn door benauwdheid. En weer? Vaker last van?

ik heb regelmatig last van hoodpijn vooral in de zomermaanden heb ik het ergst en vaak als ik smorgens door de wekker wakker word dan heb ik het ook.
  maandag 30 juni 2003 @ 13:03:01 #79
51124 Amethist
pi_11461817
quote:
Op maandag 30 juni 2003 13:00 schreef Riann het volgende:

[..]

ik heb regelmatig last van hoodpijn vooral in de zomermaanden heb ik het ergst en vaak als ik smorgens door de wekker wakker word dan heb ik het ook.

Hmm, daar kan ik over mee praten, bij mij is het in de zomer ook erger, door de benauwdheid en gewoon de warmte, al voel ik me wel weer fitter dan in de winter, het lichaam zit maar raar in elkaar.
  maandag 30 juni 2003 @ 13:04:34 #80
45237 Vuur
We are not alone
pi_11461848
Ik wil niemand bang maken. Maar als je al 4 jaar hoofdpijn hebt mag je wel eens aan je huisarts vragen of je een hersenscan kan krijgen. Hier kunnen ze veel op zien.
Ook is misschien een idee om naar een orthopedisch manueel therapeut te gaan. Als je wervels niet goed staan kun je ook veel hoofdpijn oplopen.

Wel veel sterkte ermee.

- Relax - It's just a phase - You'll grow out of it -
  FOK!fotograaf maandag 30 juni 2003 @ 13:16:37 #81
18921 freud
Who's John Galt?
pi_11462076
Krijg je die hoofdpijn doordat je bloedvaten bekneld zijn of is het een soort kramp gevoel?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 30 juni 2003 @ 13:41:37 #82
51124 Amethist
pi_11462586
quote:
Op maandag 30 juni 2003 13:04 schreef Vuur het volgende:
Ik wil niemand bang maken. Maar als je al 4 jaar hoofdpijn hebt mag je wel eens aan je huisarts vragen of je een hersenscan kan krijgen. Hier kunnen ze veel op zien.
Ook is misschien een idee om naar een orthopedisch manueel therapeut te gaan. Als je wervels niet goed staan kun je ook veel hoofdpijn oplopen.

Wel veel sterkte ermee.

Ik heb dit allemaal al gehad, zowel een scan en alles wat je kan krijgen, was niks op te zien, ook mijn wervels zijn nagekeken, het ligt echt aan mijn spieren en vaak heb ik er een soort kramp in.
Ik heb bij een euroloog gelopen en die heeft het allemaal nagekeken, wel toen ik het zelf vroeg hoor, niet uit zich zelf, maar het is allemaal nagekeken.
  maandag 30 juni 2003 @ 13:43:28 #83
51124 Amethist
pi_11462627
quote:
Op maandag 30 juni 2003 13:16 schreef freud het volgende:
Krijg je die hoofdpijn doordat je bloedvaten bekneld zijn of is het een soort kramp gevoel?
Het is een soort kramp gevoel, maar vaak ook voelt het als een druk op je hoofd, alsof er een band strak om je hoofd zit, Typisch voor spanningshoofdpijn, bij mij komt het dus echt uit mijn spieren en ik weet dus de oorzaak, maar ik weet dus niet hoe ik er af kan komen en dat is het probleem.
Er is ook niks ernstig aan de hand, het zijn gewoon maar spieren, maar juist daaraan is zo weinig te doen en dat maakt je hulpeloos, tenminste zo voel jeje.
  maandag 7 juli 2003 @ 10:39:00 #84
51124 Amethist
pi_11613783
Dit zag ik in het blad van de hoofdpijnpatienten vereniging, misschien interessant voor sommige:

Leven met hoofdpijn.

Bent u geïnteresseerd? Wat is eraan te doen? Vraagt u begrip en acceptatie? Wilt u ervaringen uitwisselen? Regio Amersfoort/ 't Gooi/ Almere nodigt u uit voor een informatieve bijeenkomst over oorzaak, behandeling en medicijnen, op 6 september in Almere, aanvang 10.00 uur. De toegang is gratis.

Het programma:
10.00 uur ontvangst.
10.00 uur lezing door drs. J.L. van der Zwan, in hoofdpijn gespecialiseerd neuroloog uit Amersfoor. De heer Van der Zwan stelt in zijn voordracht de verschillende soorten hoofdpijn met de daarbij behorende behandelingsmogelijkheden aan de orde.

Na de pauze is er gelegenheid tot het stellen van vragen. De vragen kunnen ook tevoren schriftelijk bij de vorozitter van de vergadering worden ingediend. Voor aanvang van de lezing en in de pauze is bij de informatiestand specifieke informatie beschikbaar (zowel schriftelijk als mondeling door leden van de vereninging).

De lezing vindt plaats in een van de zalen van het kerkcentrum De Lichtboog, Klokkeluiderstraat 10, hartje centrum Almere (achter het postkantoor/ANWB), 10 minuten lopen van het centraal station Almere.

Route:
Komend vanaf de A6, zowel richting Lelystad e/o Amsterdam afslag 5 Almere-stad nemen. Ook vanaf de A27 (huizen/Almere). Einde afrit richting Almere-stad (S103), de Veluwedreef. Na ca. 2,5 km. linksaf richting centrum, de Cinemadreef. Bij stoplichten linksaf richting Flevo Ziekenhuis. Einde weg rechtsaf: richting VVV/ANWB. Busbaan oversteken, na voetgangersoversteekplaats, bij stoplichten, linksaf, de Meesterstraat. Links ziet u de 'leerling'-parkeergarage.

Per trein vanaf het centraal station neemt u eventueel buslijn 1 of 3 (beide naar Almere Haven) of lijn 4 (station Muziekwijk/Literatuurwijk). Na twee haltes uitstappen; dit is de passage. Loop langs banketbakkerij Visser. Aan het eind bij Bart Smit linksaf. U loopt dan tegen de Lichtboog aan.

Wij hopen met deze informatieve bijeenkomst mensen met hoofdpijn- en migraneklachten door advies en (h)erkenning te kunnen helpen en bevelen het bezoeken ervan dan ook van harte aan.

Datum:
Zaterdag 6 september 2003.
Plaats:
Kerkcentrum De Lichtboog
Klokkenluiderstraat 10, Almere.
Aanvang:
10.00 uur
Voor informatie: 033-2570997.

pi_11613985
Heb ook een aantal jaar lang dagelijks hoofdpijn gehad.
Accupunctuur dat heeft wel een beetje gewerkt.
Bij mij bleek het achteraf door stress en dergelijke te komen.
Misschien moet je eerst naar de oorzaak van die hoofdpijn zoeken, dan is het makkelijker te 'bestrijden'
  maandag 7 juli 2003 @ 12:58:51 #86
51124 Amethist
pi_11616548
quote:
Op maandag 7 juli 2003 10:51 schreef dikkiedik87 het volgende:
Misschien moet je eerst naar de oorzaak van die hoofdpijn zoeken, dan is het makkelijker te 'bestrijden'
Ik heb al vaker verteld, dat ik de oorzaak al weet. Ben zo'n 4 jaar geleden van de trap gevallen op mijn achterhoofd terecht gekomen, door de pijn daarna, mijn spieren in mijn nek verkeerd gebruikt en doe dat nu nog steeds, waardoor een constante spanning ontstaat.
Met stress word het wel erger, maar is niet de oorzaak.
Ben blij dat accupunctuur een beetje geholpen hebt, ken ook verhalen van mensen dat het helemaal niet geholpen heeft.
Ik weet nog niet of ik het ga proberen, moet er nog maar eens goed over nadenken, want de kans dat het helpt is vaak niet zo groot en het kost best veel geld en energie.
  dinsdag 8 juli 2003 @ 22:20:08 #87
51124 Amethist
pi_11653548
quote:
Op maandag 7 juli 2003 10:51 schreef dikkiedik87 het volgende:
Maar je bent er nu wel vanaf? alleen door accupunctuur of ook door andere dingen, zoals stress bestrijding ofzo?
Wil altijd graag een oplossing weten.
Ik slik soms de poeder migrifin en dat werkt bij mij best goed, al neem ik het natuurlijk ook weer niet te vaak in.
pi_11653684
Ik heb laatste tijd dagelijks hoofdpijn, sta er mee op en ga er mee te bed. Ook soms echt hele zware. Ik weet eigenlijk niet waar het door komt, ook wel door benauwd weer en zo maar verder echt duidelijke oorzaak heb ik nog niet kunnen vinden.
pi_11653914
quote:
Op maandag 7 juli 2003 12:58 schreef Amethist het volgende:

[..]

Ik heb al vaker verteld, dat ik de oorzaak al weet. Ben zo'n 4 jaar geleden van de trap gevallen op mijn achterhoofd terecht gekomen, door de pijn daarna, mijn spieren in mijn nek verkeerd gebruikt en doe dat nu nog steeds, waardoor een constante spanning ontstaat.
Met stress word het wel erger, maar is niet de oorzaak.
Ben blij dat accupunctuur een beetje geholpen hebt, ken ook verhalen van mensen dat het helemaal niet geholpen heeft.
Ik weet nog niet of ik het ga proberen, moet er nog maar eens goed over nadenken, want de kans dat het helpt is vaak niet zo groot en het kost best veel geld en energie.

Sorry ik had de rest van de reacties niet echt gelezen...
Bij mij is dit via de huisarts gegaan, dat ik weet is dit gewoon vergoed door het ziekenfonds en hoefden wij er zelf niets aan mee te betalen.
En je kan het op zijn minst proberen
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 22:20 schreef Amethist het volgende:
Maar je bent er nu wel vanaf? alleen door accupunctuur of ook door andere dingen, zoals stress bestrijding ofzo?
Wil altijd graag een oplossing weten.
Ik slik soms de poeder migrifin en dat werkt bij mij best goed, al neem ik het natuurlijk ook weer niet te vaak in.
Ja ik ben er deels wel vanaf.
Door de accupunctuur werd het in ieder geval wel een heel stuk minder.
In het begin merk je er weinig van, maar naar een paar weken merk je echt heel erg duidelijk verschil!!

Toen ze er daarna achter kwamen dat het soort stress en problemen kwamen zijn ze dat inderdaad gaan bestrijden. (door middel van praten met een psycholoog en dat soort dingen)

Nu heb ik bijna nooit meer last van hoofdpijn. Alleen als ik me echt heel erg druk maak.
Maar ik neem er dan ook nooit meer pillen voor in, die werken niet meer bij mij.

woensdag 9 juli 2003 @ 23:45:58 #90
51124 Amethist
pi_11675182
Ik ben blij dat het bij jou werkt, heb ook veel verhalen gehoord dat het niet werkt, ook omdat het bij mij uit mijn spieren komt en niet door spanning, maar verkeerd gebruik.
Heb wel aan accupunctuur gedacht, maar voorlopig, wil ik even rust van alle therapieen etc. Ik ga in december trouwen en ben daar flink voor bezig en ook heb ik problemen met mijn ongesteldheid waarvoor ik nu bij een gynaecoloog loop. Eerst wil ik dat hebben opgelost en dan ga ik weer verder voor mijn hoofdpijn.

Ik heb alleen de laatste tijd weer erg veel last, maar merk in mijn omgeving dat er meerdere zijn en denk dat het door de benauwdheid van het weer komt.

pi_12054650
hoi
Ik ben 16 jaar en ik heb nu ook al zo'n 2 jaar last van spanningshoofdpijn
het komt waarschijnlijk door spanningen en houding, ik heb nog steeds mensendieck, dit leert mij wel om een goed houding aan te nemen (al is het wel erg moeilijk), verder heb ik ook accupunctuur gehad, dit heeft bij mij wel een tijdje geholpen vooral tegen de hoofdpijn, maar het kwam wel steeds weer terug, mede ook doordat mijn schouder-en nekspieren super hard zijn. Hier voor heb ik fysio gehad wat niet hielp (massages, elektrische schokjes en iets van geluid d8 ik, weet ik niet zeker) ook ben ik een keer bij een paranormaal begaafd iemand geweest, en die had een boom in zijn tuin staan met bepaalde gaven, hier moest je dan tegen aan gaan zitten, en mocht je drie ''wensen'' vragen. Maar dit heeft ook niet echt geholpen, in ieder geval nog niet dat ik het merk. Nou ga ik denk ik wel weer een x naar de huisarts...en vragen of ik geen onderzoek ofzo kan krijgen :S ik heb bij mij zelf nog niet gemerkt dat het ook door benauwd weer kan komen......
pi_12055937
quote:
Op maandag 30 juni 2003 13:04 schreef Vuur het volgende:

Wel veel sterkte ermee.

pi_12056051
Oeps ging net iets mis...

Maarre een hersenscan is inderdaad handig al is het maar voor je eigen gemoedsrust...

Maar bang maken nee hoor.... ik heb namelijk al ongeveer 7 jr hoofdpijn.. en nog geen twee mnd geleden een cat-scan laten maken .. Niks gezien GELUKKIG...

Helaas willen ze me verder niet onderzoeken... ze willen me alleen volstoppen met medicijnen.. DAT WEIGER IK .. waarom ?
Vind mezelf nog echt te jong om nu al zoveel medicijnen te slikken.. op een gegeven moment wordt het verslavend voor je lichaam... Wordt er ook een beetje gek van dat iedere dokter zegt oh hoofdpijn/ Migraine ja ach dat is iets waar we niet achter kunnen komen .. bla bla en ja hoor en ze laten het daarbij NIET TE GELOVEN...

Maar ik blijf hier niet bij..

Sterkte voor iedereen met hoofdpijn/migraines

zondag 27 juli 2003 @ 23:17:06 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_12056059
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 21:19 schreef Amethist het volgende:

[..]

Werkt dat echt, hoe lang gebruik je dat nu? in een mix of alleen Carbamazepine?

Ja, dat werkte perfect.. Ik was eerst nogal huiverig erover, maar het heeft echt geholpen. Ik had gewoon tabletten, en verder niets...

Nu ben ik gelukkig geen hoofdpijn meer en ben ik gestopt met de Carbamazepine

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 juli 2003 @ 08:04:18 #95
51124 Amethist
pi_12060427
quote:
Op zondag 27 juli 2003 22:19 schreef Zaai het volgende:
hoi
Ik ben 16 jaar en ik heb nu ook al zo'n 2 jaar last van spanningshoofdpijn
het komt waarschijnlijk door spanningen en houding, ik heb nog steeds mensendieck, dit leert mij wel om een goed houding aan te nemen (al is het wel erg moeilijk), verder heb ik ook accupunctuur gehad, dit heeft bij mij wel een tijdje geholpen vooral tegen de hoofdpijn, maar het kwam wel steeds weer terug, mede ook doordat mijn schouder-en nekspieren super hard zijn. Hier voor heb ik fysio gehad wat niet hielp (massages, elektrische schokjes en iets van geluid d8 ik, weet ik niet zeker) ook ben ik een keer bij een paranormaal begaafd iemand geweest, en die had een boom in zijn tuin staan met bepaalde gaven, hier moest je dan tegen aan gaan zitten, en mocht je drie ''wensen'' vragen. Maar dit heeft ook niet echt geholpen, in ieder geval nog niet dat ik het merk. Nou ga ik denk ik wel weer een x naar de huisarts...en vragen of ik geen onderzoek ofzo kan krijgen :S ik heb bij mij zelf nog niet gemerkt dat het ook door benauwd weer kan komen......
Vervelend, maar herken veel in je verhaal. Ik zie dat je ook veel dingen hebt geprobeerd.
Ik heb wel een uitgebreid onderzoek gehad, maar mij konden ze wat dat betreft niet helpen, alleen dan met pillen, maar dat was ik op een gegeven moment ook zat, ook omdat je nog zo jong bent. Als het had geholpen oke, dan wel, maar al die pillen hielpen ook niet.
Soms zit ik er wel eens aan te denken om naar een andere neuroloog te gaan, maar om dan weer die hele cyclus te moeten ondergaan heb ik ook niet zo'n zin in eigenlijk.
Je bent gewoon ook zo bang dat er niks uitkomt, behalve hetzelfde antwoord: Leer er maar mee leven.
  maandag 28 juli 2003 @ 08:05:19 #96
51124 Amethist
pi_12060431
quote:
Op zondag 27 juli 2003 23:17 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, dat werkte perfect.. Ik was eerst nogal huiverig erover, maar het heeft echt geholpen. Ik had gewoon tabletten, en verder niets...

Zal er is navraag bij doen bij de huisarts, heb ook een andere naam van een medicijn gekregen, dus dat wil ik dan ook navragen: Maxalt. Iemand daar ervaringen mee?
  maandag 28 juli 2003 @ 08:06:33 #97
51124 Amethist
pi_12060436
quote:
Op zondag 27 juli 2003 23:16 schreef Cygnus het volgende:
Oeps ging net iets mis...

Maarre een hersenscan is inderdaad handig al is het maar voor je eigen gemoedsrust...

Maar bang maken nee hoor.... ik heb namelijk al ongeveer 7 jr hoofdpijn.. en nog geen twee mnd geleden een cat-scan laten maken .. Niks gezien GELUKKIG...

Helaas willen ze me verder niet onderzoeken... ze willen me alleen volstoppen met medicijnen.. DAT WEIGER IK .. waarom ?
Vind mezelf nog echt te jong om nu al zoveel medicijnen te slikken.. op een gegeven moment wordt het verslavend voor je lichaam... Wordt er ook een beetje gek van dat iedere dokter zegt oh hoofdpijn/ Migraine ja ach dat is iets waar we niet achter kunnen komen .. bla bla en ja hoor en ze laten het daarbij NIET TE GELOVEN...

Maar ik blijf hier niet bij..

Sterkte voor iedereen met hoofdpijn/migraines

Scans heb ik ook allemaal gehad en ook ik heb iets tegen pillen, zeker omdat je nog zo jong bent.

Dank je, jij ook sterkte ermee.

maandag 28 juli 2003 @ 12:37:49 #98
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_12064667
Hoi Amethist,

Een tijdje geleden heb ik ook in dit topic gepost.
Ik lees dat het nog steeds niet supers met je gaat. Bah
'Er mee leren leven' is niet fijn. Je bent nog jong en je wilt van alles, maar je hoofdpijn houdt je tegen...
Er moet gewoon een oorzaak en een oplossing zijn!

pi_12064937
Ik heb tevens vaak last van hoofdpijn, het begon toen ik ong. 12 was. ik ben toen naar kinderarts geweest, hij dacht eerst dat het door slechte ontlasting kwam, slecht eten, etc.
Maar daar lag het niet aan, ik heb ook EEG-scan gehad maar daar bleek alles normaal te zijn.
Later had mijn moeder van een kennis gehoord dat er in een dokter in Duitsland zit die er misschien wat meer van af zou weten.. Maar die man maakte bijna elke echo's van mijn buik, en snapte er zelf ook niets van.
Huisarts ben ik ook geweest, maar weet ook de oorzaak niet.
En tja.. nu heb ik er nog steeds last van..
En ik kan me voorstellen dat sommige mensen er onbegrip voor hebben, die kunnen zich gewoon niet voorstellen dat je bijna elke dag hoofdpijn hebt.. maarja niets aan te doen..
Imagination fills the void of my existence
pi_12076652
quote:
Op zondag 27 juli 2003 23:17 schreef Troel het volgende:

[..]

Een vraagje: je hebt Carbamazepine gebruikt tegen je hoofdpijnen maar waarom dan ? Want ik zag dit op internet staan over Carbamazepine:

Wat doet dit middel en waarbij wordt het gebruikt!
Carbamazepine is een middel tegen epilepsie.

Alvast bedankt !:)

maandag 28 juli 2003 @ 21:39:32 #101
51124 Amethist
pi_12076813
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:37 schreef Natalie het volgende:
Hoi Amethist,

Een tijdje geleden heb ik ook in dit topic gepost.
Ik lees dat het nog steeds niet supers met je gaat. Bah
'Er mee leren leven' is niet fijn. Je bent nog jong en je wilt van alles, maar je hoofdpijn houdt je tegen...
Er moet gewoon een oorzaak en een oplossing zijn!

De oorzaak is al een tijdje bekent, maar een oplossing is er nog niet, voor mij niet, maar ook voor velen met mij niet die hetzelfde hebben. Erg verveledn, Er zijn zoveel ziektes en voor veel ziekten hebben ze al een oplossing of geneesmiddel, maar voor hoofdpijn is er nog niks dat echt gegarandeerd helpt
  maandag 28 juli 2003 @ 21:42:38 #102
51124 Amethist
pi_12076893
quote:
Op maandag 28 juli 2003 21:32 schreef Cygnus het volgende:

[..]

Een vraagje: je hebt Carbamazepine gebruikt tegen je hoofdpijnen maar waarom dan ? Want ik zag dit op internet staan over Carbamazepine:

Wat doet dit middel en waarbij wordt het gebruikt!
Carbamazepine is een middel tegen epilepsie.

Alvast bedankt !:)

Ik heb ook een middel tegen epilepsie gehad, maar in sommige middelen tegen een andere "ziekte" zitten ook stoffen die goed helpen tegen bijvoorbeeld hoofdpijn. Dat komt in ieder geval wel vaker voor.
Ik weet niet of het met Carbamazepine hetzelfde geldt, maar dat denk ik wel
pi_12088438
quote:
Op maandag 28 juli 2003 21:42 schreef Amethist het volgende:

[..]

maar in sommige middelen tegen een andere "ziekte" zitten ook stoffen die goed helpen tegen bijvoorbeeld hoofdpijn.

En dat begrijp ik dus niet als dat zo is waarom onderzoeken ze dat niet dan ???

Daar maak ik me zo over

dinsdag 29 juli 2003 @ 15:16:23 #104
51124 Amethist
pi_12092498
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 12:24 schreef Cygnus het volgende:

[..]

En dat begrijp ik dus niet als dat zo is waarom onderzoeken ze dat niet dan ???

Daar maak ik me zo over

Dat kan ik me heel goed vorostellen, ik weet het natuurlijk ook niet, maar bij mij werkte dat geneesmiddel in ieder geval niet, weet ook niet of dezelde stoffen in dat andere geneesmiddel zitten, ik hoop alleen dat er snel een oplossing komt.

Ik heb gelukkig na een heel erg beroerde periode, blijkbaar weer een wat betere periode, voel me op het ogenblik redelijk goed, wel even afkloppen natuurlijk, maar het was vorige week veel erger.

vrijdag 8 augustus 2003 @ 13:33:56 #105
51124 Amethist
pi_12301271
Ik wil het even afkloppen, maar zelfs met dit warme weer valt mijn hoofdpijn wel mee. Heb geloof ik weer een goede periode.
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 13:47:16 #106
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_12301557
Blij te horen
Hoewel er veel mensen klagen over de hitte, heb jij misschien juist baat bij een beetje extra zonlicht. Toppie!

Met mij gaat het ook oke. Weinig last van mijn darmproblematiek enzo. Door de zon kan dat niet komen. De regen komt hier in Finland namelijk met bakken naar beneden.

zaterdag 9 augustus 2003 @ 11:01:56 #107
51124 Amethist
pi_12318432
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:47 schreef Natalie het volgende:
Blij te horen
Hoewel er veel mensen klagen over de hitte, heb jij misschien juist baat bij een beetje extra zonlicht. Toppie!

Met mij gaat het ook oke. Weinig last van mijn darmproblematiek enzo. Door de zon kan dat niet komen. De regen komt hier in Finland namelijk met bakken naar beneden.

Finland, leuk. Nooit geweest hoor, maar wil er misschien ooit wel een keer heen ok dat was offtopic
Maar vandaag veel hoofdpijn, stom, want het is mijn eigen schuld, gister ergens veel te druk over gemaakt en dan krijg je dat, zit dus nu gewoon met migraine, maar heb al een poeder ingenomen en ga zo even rustig op de bank zitten. Liggen kan ik toch niet, heb ook last van mijn nek en dan heb ik het idee dat ik nog meer last krijg
Blij dat het met jou ook goed gaat en meestal heb ik veel last met de warmte, maar ik heb verschillende periodes en zit blijkbaar echt in een goede, nou maar hopen dat deze perioden een tijdje aanhoud
pi_12478953
Hallo, ik ben nieuw hier, maar wat ik lees komt me allemaal zo bekend voor. Ik heb zelf ook al jaren last van hoofdpijn. Niet te ontdekken wat het is, leer er maar mee te leven, was het advies van 6 jaar geleden. Maar ik heb nu redelijk baat bij een acupuncturist. Misschien is het een tip voor anderen.
pi_12486959
Toen ik een jaar of 8/9 was, had ik ook 2 jaar lang last van hoofdpijn. Mijn ouders hebben toen vanalles geprobeerd, maar niks hielp echt. Ze hebben zo'n scan laten maken in het ziekenhuis, maar daaraan was niks te zien. Uiteindelijk zijn we, eigenlijk een beetje ten einde raad, naar een homeopaat geweest. Die ging toen met zo'n apparaatje op mijn vingers en tenen en toen kwamen er een paar dingen uit die ik niet mocht eten. Hele rare dingen eigenlijk, zoals bananen, chocolade (oke, ik wist wel dat je hier hoofdpijn van kreeg), oude kaas , varkensvlees. Ik kreeg ook nog een soort pilletjes en toen is het wel een hele tijd over geweest. Ik denk eigenlijk dat je hier niks aan hebt, want zoiets heb je vast al wel geprobeerd na 4 jaar, maar toch...
Maar de laatste jaren heb ik er eigenljik weer steeds meer last van. Het zit bijna altijd achter in mijn hoofd, en ik denk dat het komt omdat mijn spieren veel te gespannen zijn. Je voelt vaak niet eens echt het verschil tussen mijn botten en mijn spieren. Het is niet zo dat ik hierdoor niks meer kan ofzo, maar het is zeker wel lastig. Zou ik een keer moeten proberen naar een masseur te gaan, of zou dat niks oplossen denken jullie?
En TS, veel succes nog!
pi_12494597
Ik heb ook al een aantal jaren (sinds mijn veertiende ofzo) last van hoofdpijn. Ik heb het niet altijd (thank god!), maar het komt met vlagen. Dan weer een aantal weken wel heel erg, dan weer een tijdje niet.

De dokter heeft er niet eens echt naar gekeken. Verandering van sterkte lenzen/bril heeft niet geholpen, ibuprofen en paracetamol helpen in die tijden niet (heb ook wel eens 'gewone' hoofdpijn en dan helpen ze vaak wel) en heb een tijd bij een magnetiseur gelopen. Deze laatste heeft me in het begin heel goed geholpen. Ik ben inmiddels al een tijdje gestopt en heb het idee dat ik het wel minder heb, maar nog wel eens. Ik denk dat het bij mij ligt aan het feit dat ik veel denk en pieker en ik in mijn hoofd redelijk snel in paniek raak of misschien meer ongerust raak als ik het erg druk heb.

Mocht het over een tijdje weer slechter gaat, ga ik het denk ik maar proberen bij een homeopatisch arts hier die tevens gewone arts is. Goede verhalen over gehoord. Maar ja, het liefst heb ik natuurlijk dat de hoofdpijn uit zichzelf wegblijft.

Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_12505070
Ik heb al zo'n 22 jaar hoofdpijn. (en dat terwijl ik nu 27 ben). En ik heb ook al van alles laten testen. Allergietesten, voedseltesten, scans van hoofd, gestopt met het slikken van de pil, bril laten aanmeten, verschillende medicijnen tegen migraine geprobeerd, maar niets is tot nu toe de oorzaak geweest. Ook bij mij komen de hoofdpijnen (althans zo lijk het) door spanningen. Maar ik ben nu aan het onderzoeken of het iets te maken kan hebben met electo-magnetische stralingen. (bv van beeldschermen, wasdrogers, mobiele telefoons of tv's).
  maandag 18 augustus 2003 @ 14:58:04 #112
51124 Amethist
pi_12523987
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 14:50 schreef Cynt het volgende:
Hallo, ik ben nieuw hier, maar wat ik lees komt me allemaal zo bekend voor. Ik heb zelf ook al jaren last van hoofdpijn. Niet te ontdekken wat het is, leer er maar mee te leven, was het advies van 6 jaar geleden. Maar ik heb nu redelijk baat bij een acupuncturist. Misschien is het een tip voor anderen.
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 19:06 schreef Cynt het volgende:
Ik heb al zo'n 22 jaar hoofdpijn. (en dat terwijl ik nu 27 ben). En ik heb ook al van alles laten testen. Allergietesten, voedseltesten, scans van hoofd, gestopt met het slikken van de pil, bril laten aanmeten, verschillende medicijnen tegen migraine geprobeerd, maar niets is tot nu toe de oorzaak geweest. Ook bij mij komen de hoofdpijnen (althans zo lijk het) door spanningen. Maar ik ben nu aan het onderzoeken of het iets te maken kan hebben met electo-magnetische stralingen. (bv van beeldschermen, wasdrogers, mobiele telefoons of tv's).
Erg vervelend zeker omdat je ook van alles geprobeert heb en ik heb het pas 4 jaar, terwijl jij het al 22 jaar hebt, moet er echt niet aan denken dat ik het zo lang zou hebben, maar ja de tijd zal het leren, hoop dat er wat uit je onderzoeken komt, zodat je het probleem kunt oplossen, sterkte ermee en bedankt voor je verhaal, hoop dat je wilt vertellen hoe het verder gaat?
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 21:28 schreef Ilse_01 het volgende:
Toen ik een jaar of 8/9 was, had ik ook 2 jaar lang last van hoofdpijn. Mijn ouders hebben toen vanalles geprobeerd, maar niks hielp echt. Ze hebben zo'n scan laten maken in het ziekenhuis, maar daaraan was niks te zien. Uiteindelijk zijn we, eigenlijk een beetje ten einde raad, naar een homeopaat geweest. Die ging toen met zo'n apparaatje op mijn vingers en tenen en toen kwamen er een paar dingen uit die ik niet mocht eten. Hele rare dingen eigenlijk, zoals bananen, chocolade (oke, ik wist wel dat je hier hoofdpijn van kreeg), oude kaas , varkensvlees. Ik kreeg ook nog een soort pilletjes en toen is het wel een hele tijd over geweest. Ik denk eigenlijk dat je hier niks aan hebt, want zoiets heb je vast al wel geprobeerd na 4 jaar, maar toch...
Maar de laatste jaren heb ik er eigenljik weer steeds meer last van. Het zit bijna altijd achter in mijn hoofd, en ik denk dat het komt omdat mijn spieren veel te gespannen zijn. Je voelt vaak niet eens echt het verschil tussen mijn botten en mijn spieren. Het is niet zo dat ik hierdoor niks meer kan ofzo, maar het is zeker wel lastig. Zou ik een keer moeten proberen naar een masseur te gaan, of zou dat niks oplossen denken jullie?
En TS, veel succes nog!
Ik heb wel vaker gehoord van hoofdpijn reacties op bepaald voedsel, zoals zoete vruchten, zoete zuivelprodukten, koffie, thee, chocolade enz enz. Ik zelf heb me hier nog niet op laten testen, maar ik eet heel gevarieerd en probeer het meeste wat hoofdpijn zou kunnen uitlokken te laten staan, behalve koffie, maar ik heb ook een tijdje geen koffie gedronken en ook dat hielp niet.
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 06:18 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik heb ook al een aantal jaren (sinds mijn veertiende ofzo) last van hoofdpijn. Ik heb het niet altijd (thank god!), maar het komt met vlagen. Dan weer een aantal weken wel heel erg, dan weer een tijdje niet.

De dokter heeft er niet eens echt naar gekeken. Verandering van sterkte lenzen/bril heeft niet geholpen, ibuprofen en paracetamol helpen in die tijden niet (heb ook wel eens 'gewone' hoofdpijn en dan helpen ze vaak wel) en heb een tijd bij een magnetiseur gelopen. Deze laatste heeft me in het begin heel goed geholpen. Ik ben inmiddels al een tijdje gestopt en heb het idee dat ik het wel minder heb, maar nog wel eens. Ik denk dat het bij mij ligt aan het feit dat ik veel denk en pieker en ik in mijn hoofd redelijk snel in paniek raak of misschien meer ongerust raak als ik het erg druk heb.

Mocht het over een tijdje weer slechter gaat, ga ik het denk ik maar proberen bij een homeopatisch arts hier die tevens gewone arts is. Goede verhalen over gehoord. Maar ja, het liefst heb ik natuurlijk dat de hoofdpijn uit zichzelf wegblijft.

Spanning is een van de grootste oorzaken van hoofdpijn, dus het zou heel goed kunnen dat het door de spanningen komt. Ik ben nog niet bij een homeopathisch arts geweest, dus ik kan je hier geen mening over geven, wel heb ik goede maar ook minder goede verhalen gehoord, dus bij de een helpt het wel, bij de ander niet
pi_12532024
[quote]Op maandag 18 augustus 2003 14:58 schreef Amethist het volgende:

[..]

[..]

Erg vervelend zeker omdat je ook van alles geprobeert heb en ik heb het pas 4 jaar, terwijl jij het al 22 jaar hebt, moet er echt niet aan denken dat ik het zo lang zou hebben, maar ja de tijd zal het leren, hoop dat er wat uit je onderzoeken komt, zodat je het probleem kunt oplossen, sterkte ermee en bedankt voor je verhaal, hoop dat je wilt vertellen hoe het verder gaat?
[..]

Ik zal je op de hoogte houden hoor. Verwacht geen wonderen binnen enkele dagen, het vergt een hoop uitzoekwerk. Maar als ik wat weet, dan lees je het hier.

maandag 18 augustus 2003 @ 23:24:27 #114
51124 Amethist
pi_12537926
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 20:06 schreef Cynt het volgende:
[quote]Op maandag 18 augustus 2003 14:58 schreef Amethist het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik zal je op de hoogte houden hoor. Verwacht geen wonderen binnen enkele dagen, het vergt een hoop uitzoekwerk. Maar als ik wat weet, dan lees je het hier.

Graag, ik weet dat het tijd kost, dat is geloof ik met alles, wat met deze hoofdpijn te maken heeft, maar ben altijd benieuwd naar andermans ervaringen, in ieder geval veel sterkte ermee gewenst.
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 10:24:38 #115
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_12544409
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus neem me het niet kwalijk als dit al ter sprake is geweest, maarrr...

Je zegt dat je na een val van een trap last hebt gekregen van hoofdpijn...? Weet je 100% dat je geen whiplash of iets van dien aard hebt opgelopen? Ik ken 2 mensen die dit hebben (bij 1 veroorzaakt door een val van een trap(!)) en de klachten die dat met zich mee kan brengen, zijn dus echt oneindig.

in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  woensdag 20 augustus 2003 @ 13:47:37 #116
51124 Amethist
pi_12576023
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 10:24 schreef Dhalsim het volgende:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus neem me het niet kwalijk als dit al ter sprake is geweest, maarrr...

Je zegt dat je na een val van een trap last hebt gekregen van hoofdpijn...? Weet je 100% dat je geen whiplash of iets van dien aard hebt opgelopen? Ik ken 2 mensen die dit hebben (bij 1 veroorzaakt door een val van een trap(!)) en de klachten die dat met zich mee kan brengen, zijn dus echt oneindig.

Ik weet dit niet zeker, maar mijn spierspanningshoofdpijn heeft veel de zelfde symtomen als een whiplash en ik heb hier ook met mijn neuroloog erover gehad, ik heb ook diverse onderzoeken gehad, en scans, maar daar was niks op te zien, dat heb je met Whiplash ook hoor dat weet ik wel, maar het is dus moeilijk aan te geven of ik een whiplash heb of niet. Ik heb ook al met dit idee rondgelopen hoor, want ik heb met mijn hoofd een behoorlijke klap gemaakt, dus het zou best goed kunnen, maar hoe toon je dat aan?
Dank je dat je met me mee denkt, dat stel ik zeer op prijs.
  woensdag 20 augustus 2003 @ 14:23:44 #117
63900 xelzix
Get on with it!
pi_12576623
spierspanningshoofdpijn; ooit aan spierverslappers gedacht? Natuurlijk geen permanente oplossing maar misschien wel prettig om een keer een nachtje zonder hoofdpijn te kunnen slapen.

Ikzelf merk de afgelopen jaren dat ik genoeg moet slapen minimaal 8 uur per nacht en het liefst meer. Komt het er niet van dan kan ik na een week of twee helemaal niks meer van de hoofdpijn en het enige wat er dan opzit is naar bed te gaan en hopen dat ik in slaap val. Het is echt stevige hoofdpijn waar ik soms wakker van word en meestal erg misselijk. Niet echt gezond maar geen aanleiding om de huisarts te bezoeken.

Igg; veel sterkte!

I can resist everything but temptation.
  woensdag 20 augustus 2003 @ 18:09:44 #118
51124 Amethist
pi_12582317
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 14:23 schreef xelzix het volgende:
spierspanningshoofdpijn; ooit aan spierverslappers gedacht? Natuurlijk geen permanente oplossing maar misschien wel prettig om een keer een nachtje zonder hoofdpijn te kunnen slapen.

Ikzelf merk de afgelopen jaren dat ik genoeg moet slapen minimaal 8 uur per nacht en het liefst meer. Komt het er niet van dan kan ik na een week of twee helemaal niks meer van de hoofdpijn en het enige wat er dan opzit is naar bed te gaan en hopen dat ik in slaap val. Het is echt stevige hoofdpijn waar ik soms wakker van word en meestal erg misselijk. Niet echt gezond maar geen aanleiding om de huisarts te bezoeken.

Igg; veel sterkte!

Ik heb het ooit aan de neuroloog gevraagt, maar die dacht er zelfs niet aan, omdat hij vond dat ik daar nog te jong voor was, toen was ik al 20 hoor, maar hij wilde het niet en had ook niet het idee dat het zou helpen. Overigens moet ik zeggen dat ik wel slaap, mijn hoofdpijn houd me niet uit mijn slaap, ook omdat ik heb geleerd me te ontspannen. Al merk ik wel dat ik stijve spieren heb als ik wakker word en ik word altijd met hoofdpijn wakker, de ene keer met zware hoofdpijn, de andere keer met gewoon minder hoofdpijn, wat ik bijna geen hoofdpijn noem, omdat ik elke dag hoofdpijn heb. Dus om te slapen heb ik dat niet nodig. Al heb ik wel eens perioden dat ik slecht slaap, maar dat zal een gezond mens ook wel eens hebben. Maar bedankt voor het advies en ook jij sterkte.
pi_12705053
Hallo, ik ben een 16 jarige jongen en heb ook last chronische hoofdpijn. Zover ik me kan herinneren heb ik het al heel mijn leven, maar pas deze vakantie begon ik er echt goed op te letten. Ik ben er dan ook achter gekomen dat het niet normaal is. Er is nu geen enkele dag dat ik geen last heb en dit is voor mij zeer moeilijk. Het verklaart ook veel, aangezien mijn omgeving heel erg sportief is en ik juist altijd het tegenovergestelde. Mijn broer bijvoorbeeld is een surfer, wat ik ook ontzettend graag wil doen, maar elke keer als ik dan weer hoofdpijn heb (ochtend/middag) heb ik nergens zin in, ben ik moe en heb ik last van het licht. Ik vind het zeer zonde hoe mijn jeugd aan mij voorbij raast. Ik heb vorig jaar een klas overgeslagen (terwijl ik daarvoor juist was blijven zitten) en krijg nu dus ook een zwaar jaar voor de boeg. Het is moeilijk voor mij om vrolijk door te leren terwijl ik weet dat iedereen mij kent als een zeer saai persoon, ik doe tenslotte niets. Ik wil het wel, heel graag zelfs en ik weet ook precies hoe ik eraan moet beginnen, maarja.... hoofdpijn, elke keer weer.

Ik weet nog niet wat voor een soort hoofdpijn ik heb. Ik had vroeger last van migraine, wat mijn moeder ook heeft, en haar moeder ook had. Nu heb ik daar eigenlijk nooit last van. De hoofdpijn waar ik last van heb is erg zeurderig. Het zit verspreid over mijn gehele hoofd (of hersenen zoals het aanvoelt) en als ik mijn hoofd schudt dan voel ik het overduidelijk. Ik ben er vaak moe bij, heb nergens zin in en heb last van fel licht (zonder hoofdpijn ook gok ik zo). Ik word er tegenwoordig altijd wakker mee. Vervolgens moet ik dan even rechtop tegen de muur aanzitten en dan zakt het meestal weg. Dan later aan het begin van de middag heb ik weer hoofdpijn wat pas weggaat als het donker is. Ik ben er ook een nachtmens door geworden, in de nacht heb ik heel veel energie en heb ik plotseling overal zin in en plannen van wat ik de volgende dag wil gaan doen. Ik forceer mijzelf toch te gaan slapen omdat ik weet dat mijn hoofd erg gevoellig is voor mijn slaapritme. De hoofdpijn is vooral in de zomer altijd aanwezig, in de winter minder.

Ik ben ongeveer 2 weken geleden naar de doctor geweest en heb het idee dat ik mijn hoofdpijn niet goed beschreven heb aangezien ik er nog niet zoveel op gelet had. Hij heeft mijn pillen meegegeven die ik een maand lang moet slikken (3 pillen per dag) tegen _migraine_. De hoofdpijn is totaal niet minder geworden en misschien zelfs alleen maar erger. Ook heb ik rontgenfoto's laten maken van mijn neusholte aangezien ik daar nog altijd klachten heb/had. Mijn oren zitten swinters altijd dicht. Dit was in opdracht van de doctor.

Binnenkort is de doctor terug van vakantie en kan ik weer een afspraak gaan maken en ook de uitslag van die foto's te horen krijgen. Ik ben alleen nog niet klaar met het slikken van die pillen (nog niet eens op de helft). Ik weet alleen niet of het nu juist verstandig is om ermee op te houden of de maand afmaken.

Ik ben erg bang dat ik voor altijd moet blijven leven ermee en daardoor ook een zeer zwak persoon blijf terwijl dit totaal niet bij mijn karakter past.

dinsdag 26 augustus 2003 @ 13:09:13 #120
51124 Amethist
pi_12727596
Jeetje Kaioushin, wat een vervelend verhaal, maar ik moet zeggen dat het zo herkenbaar is, nergens geen zin in hebben, het verkeerd uitleggen aan de dokter, maar ik heb ook vaak het gevoel dat ze het niet echt willen begrijpen. Ook ik heb dat, overgevoelig zijn voor licht en als ik me goed voel plannen maken voor de volgende dag en de volgende dag te beroerd zijn om je plannen uit te voeren.

Op mijn site: http://groups.msn.com/hoofdpijnendergelijke
staat overigens een link naar een hoofdpijntest om te kunnen zien wat voor soort hoofdpijn je hebt, die zou je eventueel ook met je dokter kunnen bespreken en ik zou je ook graag willen verwijzen naar www.kopzorgen.nl dat is een site speciaal voor hoofdpijnpatienten en kan je ook praten met lotgenoten, ook worden daar vaak reacties gegeven op verhalen en zijn er misschien meer mensen die je verhaal herkennen en je kunnen vertellen wat hun ervaringen zijn. In ieder geval veel sterkte ermee gewenst.

dinsdag 16 september 2003 @ 11:07:04 #121
51124 Amethist
pi_13202708
Zo het is geloof ik weer een goede periode, moet het even afkloppen, maar het gaat op het ogenblik redelijk, alleen erg verkouden, maar ja wie niet.
pi_13202883
Ik heb ook niet het hele topic gelezen, maar ik kon me herinneren dat ik ergens iets had gelezen over de invloed van koolhydraten op je lichaam. Symptomen als hoofdpijn, migraine e.d. stonden er ook bij.

Hier is de link, lees het eens door, misschien heb je er wat aan.
Mocht het herkenbaar zijn, kun je het proberen, anders leg je het maar terzijde...

Sterkte!

If it's not tied down, it's a cat toy.
pi_13211647
Hallo,

Ik wilde toch even reageren op jou berichtje, hoop dat je dit nog zult lezen.
Ik heb 7 jaar lang hoofdpijn gehad, en allerlei onderzoeken, van het kastje naar de muur. Totdat bleek dat ik gewoon spannings hoofdpijn had, waardoor ook vaak migraine. Ik heb besloten om daar wat aan te gaan doen en de koe bij de horens te vatten. Nu ben ik al 2 jaar hoofdpijn vrij, en als ik het heb kan ik het zelf weer weg krijgen, zonder medicijnen of andere slechte geneesmiddelen.
Ik ben op zoek gegaan naar een haptonoom, zij heeft mij geholpen, altans je doet daar eigenlijk alles zelf, om weer stevig in het leven te staan, ik weet het het klinkt zweverig, maar dat is het niet. Je leert als het ware jezelf weer even kennen, alleen dan je echte ik.... ik zou er maar eens wat over lezen. het is echt een aanrader!

Nou hoop dat je er wat aan hebt, en heel veel succes gewenst.

Gr. Venna

donderdag 18 september 2003 @ 09:22:27 #124
51124 Amethist
pi_13255597
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:29 schreef venna het volgende:
Hallo,

Ik wilde toch even reageren op jou berichtje, hoop dat je dit nog zult lezen.
Ik heb 7 jaar lang hoofdpijn gehad, en allerlei onderzoeken, van het kastje naar de muur. Totdat bleek dat ik gewoon spannings hoofdpijn had, waardoor ook vaak migraine. Ik heb besloten om daar wat aan te gaan doen en de koe bij de horens te vatten. Nu ben ik al 2 jaar hoofdpijn vrij, en als ik het heb kan ik het zelf weer weg krijgen, zonder medicijnen of andere slechte geneesmiddelen.
Ik ben op zoek gegaan naar een haptonoom, zij heeft mij geholpen, altans je doet daar eigenlijk alles zelf, om weer stevig in het leven te staan, ik weet het het klinkt zweverig, maar dat is het niet. Je leert als het ware jezelf weer even kennen, alleen dan je echte ik.... ik zou er maar eens wat over lezen. het is echt een aanrader!

Nou hoop dat je er wat aan hebt, en heel veel succes gewenst.

Gr. Venna

Dank je Venna.

Ik heb wel vaker over een Haptonoom gehoord, mijn schoonmoeder is er ook heen geweest, die heeft een hernia, ze is ook naar een haptonoom geweest en zegt ook dat het haar geholpen heeft.
Zweverig klinkt het niet hoor, ben zelf met spirituele dingen bezig, zoals tarot, dus dat vinden mensen vaak veel zweveriger
Maar het heeft je dus geholpen, een goede optie om te overwegen dan, dank je wel.

Droekestijger ook bedankt voor de link, zal het even rustig bekijken.

vrijdag 19 september 2003 @ 19:43:41 #125
262 Re
Kiss & Swallow
pi_13297060
netterug van een congres speciaal over hoofdpijn (kijk eens op www.i-h-s.org). Blijkt dat 3/4de van de huisartsen gewoon geen verstand heeft van chronic tension type headache tot/met migraine.

Aldaar besproken de nieuwe hoofdpijn classificatie pdfjes. geef het linkje eens aan je huisarts

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 20 september 2003 @ 08:50:54 #126
51124 Amethist
pi_13307965
Dank je voor de linkjes, zal ik doen. Nog meer wijzer geworden daar?
  zaterdag 20 september 2003 @ 08:59:26 #127
50430 Yuki
Student Midwife
pi_13307987
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 12:25 schreef AdTheOne het volgende:
Of een hele goede massage, dat helpt ook bij mji.

Ook een keer geen koffie gedronken, de hoofdpijn die ik had 's avonds was echt niet meer normaal.
Maar dat is weer iets anders.

Maar het is kl*te natuurlijk.

bij mij zit de hoofdpijn in mn nek zeg maar (al mn nekspieren zitten muurvast en in de knoop). massage is dan zoo lekker
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_13326768
ik heb het vroeger gehad, ik had 2 jaar achter elkaar heel de zomer koppijn. Ook naar de dokter geweest maar je kreeg alleen een stomme neus druppel die niet hielp. Het is gelukkig weggegaan, tenminste dat ik het elke dag had, ik heb tot men 16/17e best veel hoofdpijn gehad, heb nooit uitgezocht hoe het kwam. Nu heb ik het 1x in de 2 a 3 weken nog is maar dan komt het door te weinig slaap, dus eigen schuld.

Maar ben echt blij dat het weg is gegaan want het is gewoon zo kut als je met koppijn moet opstaan en werken, dan heb je echt geen plezierige dag.

Ik hoop voor de topic starter dat er snel een oplossing komt, good luck

zondag 21 september 2003 @ 01:41:22 #129
262 Re
Kiss & Swallow
pi_13326884
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 08:50 schreef Amethist het volgende:
Dank je voor de linkjes, zal ik doen. Nog meer wijzer geworden daar?
heel veel (maar erbij zeggend dat ik daar voor de farmaceutische industrie zit dus ik kan je wel het een en ander vertellen over medicijnen). De nieuwe (maar nog niet echt gewaardeerde) hype is wel BOTOX (ja dat weg met de rimpeltjes behandeling) wat schijnt te helpen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 21 september 2003 @ 16:30:18 #130
51124 Amethist
pi_13337189
Ik heb veel middeltjes gehoord, maar nog maar weinig gehoord van iets dat echt zou helpen, en vraag me af of zoiets wel bestaat. Wat moet je nou proberen, wat helpt, wat niet? Moet je alles maar proberen? dat lijkt me ook niet echt goed?
Ooit van Maxalt gehoord als middel tegen hoofdpijn? Ben wel benieuwd of dat helpt?
  maandag 22 september 2003 @ 10:29:57 #131
51983 KwikFlup
Fryslân Boppe
pi_13353579
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:30 schreef Amethist het volgende:
Ooit van Maxalt gehoord als middel tegen hoofdpijn? Ben wel benieuwd of dat helpt?
Maxalt, ik heb dat voorgeschreven gekregen van de neuroloog bij wie ik toen onderzoeken heb gehad. Bij superzware aanvallen van migraine zou ik dat mogen gebruiken. Ik heb echter sinds lange tijd geen migraine-aanvallen gehad, dus nog niet Maxalt gebruikt.

Bij de dagelijkse hoofdpijn wil ik dat ook helemaal niet gebruiken, Heb slechte ervaring met paracetamol en dergelijke, omdat de pijn elke dag is. Dus raak je op de een of andere manier verslaafd aan die troep en ga je denken dat je er niet zonder kan. Gelukkig kan ik me een beetje over de pijn zetten dat ik nog redelijk kan functioneren.

Ben ook inderdaad wel benieuwd of die Maxalt echt zo helpt. Wat ik heb zijn van die pilletjes die onder je tong moeten.

maandag 22 september 2003 @ 11:06:08 #132
51124 Amethist
pi_13354237
quote:
Op maandag 22 september 2003 10:29 schreef KwikFlup het volgende:

[..]

Maxalt, ik heb dat voorgeschreven gekregen van de neuroloog bij wie ik toen onderzoeken heb gehad. Bij superzware aanvallen van migraine zou ik dat mogen gebruiken. Ik heb echter sinds lange tijd geen migraine-aanvallen gehad, dus nog niet Maxalt gebruikt.

Bij de dagelijkse hoofdpijn wil ik dat ook helemaal niet gebruiken, Heb slechte ervaring met paracetamol en dergelijke, omdat de pijn elke dag is. Dus raak je op de een of andere manier verslaafd aan die troep en ga je denken dat je er niet zonder kan. Gelukkig kan ik me een beetje over de pijn zetten dat ik nog redelijk kan functioneren.

Ben ook inderdaad wel benieuwd of die Maxalt echt zo helpt. Wat ik heb zijn van die pilletjes die onder je tong moeten.

Bedankt voor deze informatie. Ik kan me ook redelijk over mijn hoofdpijn heen zetten, ik ben gewoon vaak te koppig om me er bij neer te leggen, iets wat ik in het begin niet had.
Dus voor dagelijkse hoofdpijn is het niet zo geschikt? Voor mijn migraine heb ik namelijk al een poeder wat vrij goed helpt, dus daar heb ik het niet voor nodig.
Ik slik zo weinig mogelijk medicijnen, ook inderdaad omdat je er anders verslaafd aan kan raken. Of je kan natuurlijk medicijn afhankelijke hoofdpijn krijgen en daar zit ik ook niet op te wachten.
  dinsdag 18 november 2003 @ 12:15:25 #133
51124 Amethist
pi_14725486
Op het ogenblik gaat het wel weer redelijk. Zeker in aanmerking genomen de zenuwen die ik toch wel een beetje hebt rond mijn huwelijk over 3 weken. Al is het maar omdat ik zaterdag mijn proefkapsel en make-up had en met ontzettende hoofdpijn thuis kwam, dat is natuurlijk niet zo best als ik dat 9 december ook heb, maar ja daar moet ik me niet te veel zorgen over maken.
Ik wil wel na mijn huwelijk een afspraak bij het VU in amsterdam maken, misschien dat ze me daar verder kunnen helpen. Ik wordt het gewoon zat om van het kastje naar de muur gestuurd te worden of met de gebruikelijke opmerking: Leer er maar mee leven.
pi_14928418
Ik word er de laatste weken echt gek van Zo erg gewoon niet normaal. En het klopt met de je hartslag mee. En mijn hoofd voelt gewoon zo zwaar en zo vol. Heel raar. Ik kan er bijna niet meer tegen zo erg is het af en toe. Nu ook weer. En waar het aan ligt. I don't know.
pi_14929169
Ik had vroeger ook heel erg vaak last van hoofdpijn. Alle mogelijke redenen zijn aan bod gekomen: Stress, Spier- en Gewrichtsproblemen, noem maar op.

Zelf kwam ik er na een tijdje achter dat wanneer ik hoofdpijn voelde opkomen, ik een onbedwingbare drang naar 'iets te eten' kreeg. Meestal kocht ik een broodje, soms ook een ijsje of ander lekkers. Meestal ging de hoofdpijn ook niet over.

Totdat ik ergens op dit forum iets las over suikers. Dat die SLECHT zijn. Hééél slecht! En dat je er hoofdpijn van kan krijgen. Ik ben me er in gaan verdiepen, en ben uiteindelijk het Atkins-dieet gaan doen. Dat houdt in: Veel vet en geen suiker. Ik de eerste fase van het dieet eet je maar 20 koolhydraten per dag. (Koolhydraten worden omgezet in suikers.)

Het hielp geweldig. De eerste paar dagen moet je er even doorheen, maar daarna komt je suikerspiegel tot rust, omdat je lichaam vet aan het verbranden is.

Het drong ook tot me door dat al die andere mogelijke oorzaken hier op terug te voeren zijn.
Stress: Als je stress hebt verbrand je veel energie. Zo daalt je suikerspiegel. Je krijgt behoefte aan suiker. Hierdoor krijgt je suikerspiegel een piek, om daarna weer met een noodvaart te dalen. (Zo gaat dat dus bij mij.) Dit veroorzaakt de hoofdpijn.
Spier- en Gewrichtsproblemen: Als je suikerspiegel heel laag is heb je weinig energie. Als je dan toch de hele dag bepaalde spieren gebruikt (of nog eens extra gebruikt door stress), worden die dat na een tijdje een beetje zat. Gevolg: Hoofdpijn en een retourtje Fysiotherapeut.

Nu ik het dieet volg, heb ik minder hoofdpijn. Als ik het voel aankomen, als ik bijvoorbeeld te veel brood heb gegeten in een keer, weet ik waardoor het komt. In plaats van aan mijn drang tot zoetigheid toe te geven, grijp ik nu geen Mars uit de automaat, maar eet ik iets vets, of iets wat in ieder geval geleidelijk koolhydraten afgeeft. (Volkorenbrood ofzo.) Mijn hoofdpijn (áls ik het nu heb) is sowieso minder hevig, en, groot voordeel, kan weer over gaan in de loop van de dag.

pi_15001939
Ik heb sinds een half jaar ook iedere dag hoofdpijn. Ik heb het aan één kant van mijn hoofd, beginnend achter mijn oog en dan uitspreidend naar de rest van mijn linkerhoofdhelft. Mijn rechterkant is altijd volledig pijnvrij.
(Ik heb eigenlijk altijd wel last gehad van hoofdpijn, maar dat ging met een goed nachtrust weer vanzelf over. Ik nam dan ook nooit een pijnstiller.)
In eerste instantie dacht ik dat ik bijholteonsteking had. De huisarts heeft me hiervan een antibiotica kuur gegeven. Ik heb deze afgemaakt en eigenlijk had ik er nog steeds last van. Maar aangezien ik nogal leef met de gedachte: "gaat vanzelf wel over" heb ik het er maar bij laten zitten. Totdat het na 3 maanden toch wel heel erg was. Ik weer teruggegaan naar de huisarts, weer een kuurtje gekregen en ook deze hielp niet. De huisarts vertelde me toen dat het gewoon stress was. Maar ik wilde dit natuurlijk niet geloven. rontgenfoto's laten maken, maar daar was niks op te zien. Hij heeft me toen doorgestuurd naar de neuroloog (omdat hij mij gerust wilde stellen dat er niks was en dat het dus stress was).

Een aantal weken later kon ik bij de neuroloog terecht en hij vond dat mijn klachten nogal leker op een zeldzame vorm van clusterhoofdpijn. Ik heb toen medicijnen gekregen (indometacine) om de diagnose vast te stellen (als de hoofdpijn wegging dan wist ie zo goed als zeker dat het clusterhoofdpijn was) De hoofdpijn ging aan de linkerkant weg, maar trok naar de rechterkant, tevens had ik ontzettend last van misselijkheid en een dol gevoel.
De neuroloog wilde ook nog dat ik een CT scan liet maken, om te kijken of ik misschien toch niet een chronische ontsteking had. De uitslag krijg ik midden december.

Ik kan met mijn hoofdpijn opzich heel goed leven. Alhoewel het de laatste tijd mijn schoolwerk wel moeilijker maakt. Ik heb altijd heel veel gesport (minimaal 3 keer per week) en tijdens het sporten wordt de hoofdpijn alleen maar erger, waardoor ik zondags na een wedstrijd heel de dag op mijn bed lig (dan kan ik dus echt niks meer). Ik ben dan zo eigenwijs en ga gewoon door met sporten (en weet dus dat ik zondags weer plat lig).

Hopelijk komt er iets uit die scan, zodat er iets aan gedaan kan worden. Als er niks te zien zou zijn en de neuroloog gooit het dus op clusterhoofdpijn, dan zal het afzien worden. Aangezien daarvoor, net als bij migraine, nog geen perfecte medijnen zijn uitgevonden.

maandag 1 december 2003 @ 08:42:33 #137
51124 Amethist
pi_15053032
Ik heb inderdaad verschillende goede verhalen gehoord over verschillende dieten. Allemaal wel gericht op een bepaalde stof, ben in ieder geval blij dat iets geholpen heeft.

Over clusterhoofdpijn heb ik ook veel gelezen en inderdaad hoor je vaak dat er eigenlijk weinig goede geneesmiddelen ervoor zijn, maar dat kan ik zowat zeggen van allerlei vormen van hoofdpijn. Vind dat ook van de tv reclames tegenwoordig. Hoofdpijn neem dit of neem dat. terwijl die dingen bij mij gewoon niet werken.
Hoewel het misschien wel fijn is dat er nu meer aandacht aan word besteed.

In het nieuwe jaar wil ik even gaan bekijken of er nog meer dingen zijn die kunnen helpen. Nieuw jaar hopelijk nieuwe kansen.

pi_15069864
Ik had het tot voor kort, zo'n 3 maanden geleden hield het opeens op. Bij mij kwam het (denk ik tenminste) omdat ik meer begon te bewegne en minder vaak uren en uren achter de comp ging zitten
Mijn blonde honing
  maandag 1 december 2003 @ 20:38:48 #139
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_15070114
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 12:19 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Dit soort berichten zijn zo lief bedoeld, maar dit kan zo tegenstrijdig werken.

Iemand die 4 jaar hoofdpijn heeft die heeft vast allang naar overgevoeligheid, stress en oefeningen gekeken.

Ik heb kaas, chocola, thee, citrusvruchten en nog veel meer laten staan. Vast leefpatroon, gezette tijden eten, geen suiker meer, ruim 1,5 liter water etc. etc. alles geprobeerd.
Op tijd naar bed, ontspanningsoefeningen, toch sporten omdat het goed is (ondanks dat je lijf helemaal niet wil)... van alles gedaan.

Maar no way dat het stopt.

Denk zelf dat iemand die het al vier jaar heeft bijna alles al heeft geprobeerd. Zo niet... dan is het idd. nog aan te raden!

Uit onderzoek is gebleken dat er in de moderne westerse wetenschap te weinig wordt gedaan aan pijn bestreiding. Wellicht dat je daar eens naar moet kijken. Want er zijn een paar ziekenhuizen die zich daar nu mee bezig houden. Bedenk daarbij dat er nog lang niet alles bekend is over het functioneren van het menselijk lichaam. En dat de klachten lang niet altijd tussen de oren zitten. Maar wel degelijk een oorzaak hebben die ze niet kunnen vinden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_15076675
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 21:52 schreef Riann het volgende:
Ik word er de laatste weken echt gek van Zo erg gewoon niet normaal. En het klopt met de je hartslag mee. En mijn hoofd voelt gewoon zo zwaar en zo vol. Heel raar. Ik kan er bijna niet meer tegen zo erg is het af en toe. Nu ook weer. En waar het aan ligt. I don't know.
Gebruik jij nog Herbalife? Weet niet hoor, zou daar zomaar aan kunnen liggen.
  dinsdag 2 december 2003 @ 09:31:45 #141
51124 Amethist
pi_15081454
Het is echt zo dat je er soms knetter gek van word. Zeker als gewoon niks helpt. Ik heb het ook nu. Zaterdag ha dik mijn vrijgezellenfeest, was erg gezellig. Ben om 11:30 opgehaald en we hebben er een hele leuke dag van gemaakt, maar ben pas om 4:30 naar bed gegaan, moet op zo'n dag kunnen, maar dat gaat dus gewoon niet. Ik ben nu nog aan het bijkomen. ben moe, heb veel hoofdpijn en ook nog eens last van mijn nek. Op zulke momenten baal ik gewoon verschrikkelijk. Ben 24 jaar en heb een keer een leuke dag, maar daar moet ik een week van bijkomen.
pi_15168801
quote:
Op maandag 1 december 2003 23:38 schreef fokje het volgende:

[..]

Gebruik jij nog Herbalife? Weet niet hoor, zou daar zomaar aan kunnen liggen.

Ik was net naar het laatste berichtje aan het scrollen om Herbalife als suggestie te doen.

Mijn man is juist vorige week begonnen met herbalife om het effect op zijn hoofdppijn (al 20 jaar nu naar een zware hersenschudding) te testen. Vaak hebben mensen met hoofdpijn veel baat bij Herbalife. Maar goed afwachten, ik hou jullie wel een keer op de hoogte. Hij heeft na 1 week elke dag een shake genomen te hebben al wel veel meer energie. Ik heb 's avonds geen doodmoe mannetje meer dat van zijn werk thuis komt. Dat scheelt al.

vrijdag 5 december 2003 @ 16:16:44 #143
51124 Amethist
pi_15178321
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:06 schreef nojojo het volgende:

[..]

Ik was net naar het laatste berichtje aan het scrollen om Herbalife als suggestie te doen.

Mijn man is juist vorige week begonnen met herbalife om het effect op zijn hoofdppijn (al 20 jaar nu naar een zware hersenschudding) te testen. Vaak hebben mensen met hoofdpijn veel baat bij Herbalife. Maar goed afwachten, ik hou jullie wel een keer op de hoogte. Hij heeft na 1 week elke dag een shake genomen te hebben al wel veel meer energie. Ik heb 's avonds geen doodmoe mannetje meer dat van zijn werk thuis komt. Dat scheelt al.

Ik hoop dat het helpt, en zou het fijn vinden om op de hoogte te worden gehouden, zou een ideale oplossing zijn.
pi_15194530
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:06 schreef nojojo het volgende:

Vaak hebben mensen met hoofdpijn veel baat bij Herbalife.

Kan wel kloppen, ik ken iemand die op deze manier langzaam maar zeker van zijn migraine af is gekomen. Ik kan me echter voorstellen dat het voor sommigen in het tegendeel kan werken, mijn vorige reply was maar een suggestie en niets meer dan dat.
  zaterdag 6 december 2003 @ 11:39:31 #145
11682 Moonah
Jolie femme
pi_15194876
Ik heb al jarenlang (sinds mij pubertijd) hoofdpijnaanvallen. Soms drie maanden niet, maar soms elke week twee dagen aan een stuk. Niets helpt. Ik ga dan maar in bed liggen met een kruikje in mjin nek (want daar komt het vandaan), en hopen dat ik in slaap val.

Nu ben ik sinds kort onder behandeling van een osteopaat. Hij heeft me uitgelegd hoe eea werkt, en ik heb goede hoop dat mijn hoofdpijn zal verminderen. Wellicht een idee voor jou?

Overigens heb ik niet het hele topic gelezen, dus als dit een overbodige post is, sorry!

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 6 december 2003 @ 15:36:11 #146
51124 Amethist
pi_15199042
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 11:39 schreef Moonah het volgende:
Ik heb al jarenlang (sinds mij pubertijd) hoofdpijnaanvallen. Soms drie maanden niet, maar soms elke week twee dagen aan een stuk. Niets helpt. Ik ga dan maar in bed liggen met een kruikje in mjin nek (want daar komt het vandaan), en hopen dat ik in slaap val.

Nu ben ik sinds kort onder behandeling van een osteopaat. Hij heeft me uitgelegd hoe eea werkt, en ik heb goede hoop dat mijn hoofdpijn zal verminderen. Wellicht een idee voor jou?

Overigens heb ik niet het hele topic gelezen, dus als dit een overbodige post is, sorry!

in ieder geval bedankt voor de suggestie en ik hoop dat het een positieve invloed zal hebben. Ik heb er wel over nagedacht en al veel over gehoord, ook dat het niet helpt, maar dat is bij sommige zo natuurlijk. Ik zou het graag willen weten als het helpt.
  woensdag 10 december 2003 @ 19:24:52 #147
11682 Moonah
Jolie femme
pi_15310118
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 15:36 schreef Amethist het volgende:
Ik zou het graag willen weten als het helpt.
http://forum.fok.nl/showtopic.php/441040/1/25#15307567
Hier kun je de ervaringen van CartWOman en van mij mbt hoofdpijn lezen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_15310431
Het kunnen kleine dingen zijn waardoor je hoofdpijn krijgt.
Bv darmproblemen...
of elke nacht een klein kiertje open bij je ramen kan al zorgen voor pijn en spierpijn in de omgeving van de schouders en de nek waardoor je dus flinke hoofdpijn kunt krijgen.
Ik heb nooit hoofdpijn gehad door hoofdpijn zelf..wel doordat er een spier stijf was door kou oid.
Dus raad je toch aan alles te sluiten als test...
daarnaast herinner ik me de 3 weken hoofdpijn,...smeerde mijn nek in elke dag het hielp niets..
bleek nu...?
In je nek...in het midden onder je haargrens zit een plekje en dan iets in je haar zeg maar daar wordt je haar snel bezweet...
als het koud weer is zoals nu bv...
vat je mega snel kou op die plek..
Ik heb dus maar creme in mijn haar gesmeerd op die plek en het was over , na drie weken ellende..
Ik gebruik altijd de creme van vsm voor verstuikingen..
Jawel..die werkt perfekt bij spierpijnen nml.
Verder denk eens aan je kussens in je bed..
je matras..de schoenen waar je op loopt...etc..etc
denk er ook aan dat je niet met blote voeten op een koude vloer loopt..en
kun je wel goed zien bv?
Of heb je misschien slechte ogen en zijn ze dus vermoeid?
En nog wat...
er zijn veel mensen die smorgens douchen maar...vergis je niet als je kou vat op je hoofd omdat je haar niet goed droog is....kun je dus echt wel een kou in je hoofd krijgen...
en daar ben je niet zomaar vanaf..
Dus ga vooral in de winter beter sávonds onder de douche

Nou dat waren zo de tips van wingzie pingzie..

zucht
pi_15425279
Mijn man heeft nog geen directe hoofdpijn vermindering met Herbalife, maar is dus ook nog niet zolang bezig. Wel gaat het goed met z'n energieniveau, dus wie weet komt het allemaal een beetje opgang nu.

Jaren geleden had hij ook goede resultaten bij de osteopaat, hij was nagenoeg hoofdpijn vrij. Toen kwam hij op het lab waar hij afstudeerde in een explosie terecht en heeft er gelukkig niets aan over gehouden, maar zijn hoofdpijn is weer terug door de implosie en explosie van je hoofd (dat ontstaat door de druk die vrij kwam) en de osteopaat kreeg het toen niet meer voor elkaar

Als de herbalife toch aanslaat laat ik het weten, maar het is wel wat langere termijn met zo'n product op basis van kruiden. Het effect is dan niet direct merkbaar jammergenoeg

Groetjes nojojo
nojojo

zondag 21 december 2003 @ 10:16:38 #150
51124 Amethist
pi_15574553
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:34 schreef nojojo het volgende:
Mijn man heeft nog geen directe hoofdpijn vermindering met Herbalife, maar is dus ook nog niet zolang bezig. Wel gaat het goed met z'n energieniveau, dus wie weet komt het allemaal een beetje opgang nu.

Jaren geleden had hij ook goede resultaten bij de osteopaat, hij was nagenoeg hoofdpijn vrij. Toen kwam hij op het lab waar hij afstudeerde in een explosie terecht en heeft er gelukkig niets aan over gehouden, maar zijn hoofdpijn is weer terug door de implosie en explosie van je hoofd (dat ontstaat door de druk die vrij kwam) en de osteopaat kreeg het toen niet meer voor elkaar

Als de herbalife toch aanslaat laat ik het weten, maar het is wel wat langere termijn met zo'n product op basis van kruiden. Het effect is dan niet direct merkbaar jammergenoeg

Groetjes nojojo
nojojo

Wat vervelend dat je man ervan af was en dan in een explosie terecht komt, erg vervelend. Hij had dus wel eerst baat bij een osteopaat?
Ik hoop dat die herbalife werkt en zulke dingen kosten inderdaad vaak tijd.
pi_47930121
inleespost
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')