abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15994773
* Ik stap de kamer binnen die Myrddin mij heeft aangewezen, en ik word overweldigd door de kleuren en geuren die me uit de kamer tegemoet komen, het lijkt net of je weer in de tuinen staat maar toch het comford heeft van een ruime slaapkamer.

Elfenmagie mompel ik

Ik loop de kamer door en opeens sta ik in een mooi versierde badkamer met een bad vol met heet water waar de heerlijkste geuren uit komen.
Ik besluit een bad te nemen en als ik me uitgekleed hebt laat ik me langzaam in het water glijden.
Het water is heel ontspannend, ik voel me spieren ontspannen en val bijna in slaap als ik opeens mij maag hoor rommelen.
Ik besluit maar om naar de eetzaal te gaan, en nadat ik weer aangekleed heb met nieuwe kleren die opeens op mij bed zijn verschenen, loop ik de gang op mijn neus achter naar.
Als ik even later een zaal binnenkom zie ik dat er al iemand heeft gegeten.
En denk bij mezelf

Vreemd, wie zou er nou al gegeten hebben

* Ik ga aan de tafel zitten en pak een kan wijn en schenk wat in en begin te eten, ondertussen wachtend op de anderen die wel snel zullen komen

maandag 5 januari 2004 @ 23:11:06 #102
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_15996411
* Opnieuw begint de sneeuw op zijn cape zich op te hopen als Dagobert het bos binnenrijdt. De grond is er beschermd door de bomen zodat het kleine beetje sneeuw dat de grond haalt, meteen wegsmelt.

Hij schudy zijn cape af en laat Hidalgo stapvoets verder gaan. De zon begint aan haar laatste minuten en dus is het lastig om te kijken in het bos.

Het is al bijna volledig duister als er in de verte een lichtje verschijnt. Hidalgo stapt gestaag door in de duisternis.

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
  dinsdag 6 januari 2004 @ 13:14:57 #103
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_16007600
* Niet veel later komt Dagobert bij het lichtje aan. Naast het lampje ligt, onder een grijzige deken, een man. Zijn haar verwilderd. Hij draagt een baard van zeker een week oud.

Voorzichtig maakt Dagobert de man wakker. De vreemdeling kijkt versuft uit zijn ogen en vraagt aan Dagobert wie hij is en wat hij wil.

U lijkt er niet al te best aan toe te zijn, kan ik U ergens mee helpen?

pi_16007888
*hips*
doe maaj eejn bietje Vagobejt
*hips*
  dinsdag 6 januari 2004 @ 13:29:05 #105
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_16007946
* Dagobert kijkt de dronkaard verwonderd aan. Hij grijpt naar zijn zadeltas en vindt alleen nog een kruik met water.

Is wat water ook goed meneer? Bier heb ik helaas niet bij me, maar U mag wel meekomen naar mijn abdij, daar heb ik ook wel een warme droge plaats om te slapen voor U.

pi_16008028
zgoedt!!
  dinsdag 6 januari 2004 @ 18:44:53 #107
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_16016703
* Dagobert geeft de man wat water en helpt hem dan achter op zijn paard. Hij spoort Hidalgo aan en samen rijden ze terug naar Zilea, Abdij van de Verborgen Waarheid.

Onderweg vertelt hij wat over zichzelf en de adbij. Hij heeft niet door dat de dronkaard ondertussen weer ligt te soezen.

dinsdag 6 januari 2004 @ 23:08:37 #108
55482 Ivellios
Tovenaar in hart en nieren
pi_16023532
* Ivellios staat na twee lange dagen van mediteren op en voelt hoe zijn lichaam protesteerd.
Met ietswat ontzag denkt hij terug aan de afgelopen dagen.
Nadat hij zijn meditatie heeft ingezet, is zijn lichaam beginnen te veranderen, de diepe groeven in zijn gezicht werden glad gestreken, de grijze haren werden weer zwart. De lichte ogen, kregen weer de kleur van vroeger. Twee volle dagen heeft hij erover gedaan. Tranen, weet en bloed zijn vergoten, alleen om te volbrengen wat hij nu is.
Hij kan nu zijn wraak gaan volbrengen. De kans van zijn leven.

Met de laatste kracht die hij nog heeft tovert hij zijn staf en cape om en daarna gaat hij even liggen, voor hij de reis terug nar het dorp zal maken

Zij gijt gedoemd
  donderdag 8 januari 2004 @ 19:06:16 #109
51124 Amethist
See shadows gathering around
pi_16077785
* Nadat Myrddin uit de keuken komt stapt ze haar kamer binnen en verruild haar reiskleding voor een mooie jurk en maakt zich netjes.
Dan stapt ze haar kamer uit en loopt richting de eetkamer. Als ze binnenkomt merkt ze gelijk op dat er al wat van het eten gegeten is, ook dat Jan Jaap al aan tafel zit. Met een knikje begroet ze hem en dan ruikt ze even. Er klopt hier iets niet? Ze kijkt naar Jan Jaap en vraagt zich af hoeveel hij weet. Ze kijkt hem aan en ziet dat hij van het eten heeft gegeten, maar als hij het niet was, wie dan wel?

Weet jij wie er nog meer van het eten heeft gegeten?

* Ze ziet hoe Jan Jaap verschrikt opkijkt alsvorens naar het eten te kijken, dan druppelen de andere een voor een de kamer binnen. Als ze ziet dat de anderen aan het eten willen beginnen klinkt er een schreeuw

Nee!!! Niet aan het eten komen, er is iets goed mis met het eten, aangezien de rest er allemaal is, missen we er een en ik ben bang dat die al van het eten heeft gegeten, net als Jan Jaap hier.

[Dit bericht is gewijzigd door Amethist op 08-01-2004 19:13]

Why was I one of the chosen ones? Until the fight I could not see,[br]The magic and the strength of my power, It was beyond my wildest dreams,[br] One by one they are falling, Every time they try to strike us down.
pi_16100109
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 18:44 schreef Dagobert het volgende:
* Dagobert geeft de man wat water en helpt hem dan achter op zijn paard. Hij spoort Hidalgo aan en samen rijden ze terug naar Zilea, Abdij van de Verborgen Waarheid.

Onderweg vertelt hij wat over zichzelf en de adbij. Hij heeft niet door dat de dronkaard ondertussen weer ligt te soezen.

*szoezd*
  woensdag 14 januari 2004 @ 01:17:40 #111
46328 Garoef
Klein doch dapper
pi_16241170
* Garoef loopt door een groot bos met rode bomen. In de verte klinkt een idyllische muziek. Het komt de Dwerg bekend voor. Hij moet denken aan het moment dat zijn moeder de wereld verliet.

Garoef loopt rustig door en gaat op het geluid af. Het is donker in het bos, maar toch ook licht. De maan en de sterren zijn te zien aan de hemel, maar ook op plekken waar de maan niet door de bomen schijnt kan Garoef toch goed voor zich uit kijken en zich een pad banen door de felgekleurde varens.

Als hij bij een klein huisje komt zie hij een vrouw met een luit zitten. Ze heeft prachtig donkerbruin haar en stralende groene ogen. Een zachte stem zet in op de melodie van het lied. Het gaat over vroeger, over de plek waar Garoef vandaan komt. Het duurt even, maar dan ziet hij het. Het is zijn moeder die zachtjes zit te zingen.

Dit kan niet, dit klopt niet denkt Garoef bij zichzelf. Hij loopt rustig op de vrouw af en wil haar hand strelen. Ze lijkt hem niet te zien, totdat ze plots zijn hand vast pakt. Garoef kijkt haar aan en ziet langzaam dat het Myrddin is. Hij kijkt wat verbaasd uit zijn ogen en ziet dan alle gasten om zijn bed staan.

Wat is er aan de hand?

De dwerg is gekomen.
  woensdag 14 januari 2004 @ 16:16:30 #112
51124 Amethist
pi_16256006
* Met grote vaart loopt Myrddin de eetkamer uit, richting de vertrekken die ze de dwerg heeft gegeven, daar aangekomen ziet ze dat ze al te laten is. Garoef ligt te zweten en te praten in bed. Voorzichtig loopt ze op hem af om te kijken hoe hij eraan toe is. Ze legt voorzichtig een hand op zijn schouder en schud zachtjes heen en weer.
Ze voelt hoe zijn hand naar die van haar beweegt en ze pakt die hand vast, laat haar energie erdoorheen stromen. Ze ziet hoe Garoef uit zijn betovering wakker schrikt.

Wat is er aan de hand , * Vraagt Garoef. Myrddin zorgt dat hij weer gaat liggen, aangezien ze de bijwerkingen van deze betovering kent. Ze kijkt om zich heen en ziet dat er iemand mist. Met ruisende rokken draait ze zich om en haast weer de gang op. Snel loopt ze terug naar de eetkamer, waar ze Jan Jaap op de grond aantreft, op dezelfde manier als ze Garoef net aantrof. Ze knielt bij hem neer en schud hem ook aan zijn schouders heen en weer. pakt zijn hand en zend er de energie door die nodig om zo'n betovering te verbreken. Even knippert Jan jaap met zijn ogen, om vervolgens in een gezonde slaap weg te zakken. Ze laat Jan Jaap even liggen en loopt naar de tafel, waar het eten nog staat. Met een hand gebaar laat ze al het eten verdwijnen.

[Dit bericht is gewijzigd door Amethist op 14-01-2004 16:16]

Why was I one of the chosen ones? Until the fight I could not see,[br]The magic and the strength of my power, It was beyond my wildest dreams,[br] One by one they are falling, Every time they try to strike us down.
pi_16260523
* Verschrikt kijk ik op als ik de blik in de ogen zie van Myrddin als ze de eetzaal binnenkomt, ik voel dat er iets mis als ze naar het eten kijkt, en verschrikt gooi ik het stuk brood wat ik net aan het opeten was weer op tafel.
Ik wil net aan Myrddin wat er aan de hand is, als de andere een voor een de eetzaal binnen komen en aan het eten willen beginnen, maar verschrikt schreeuwt Myrddin dat ze van het eten moeten afblijven.

Ik voel opeens me heel moe en zie nog net dat Myrddin haastig de zaal verlaat voordat het zwart voor mij ogen word en mij ledematen slap worden en op de grond ik elkaar zak.

Even later knipper ik met mij ogen en zie dat Myrddin mij hand heeft vastgepakt en ik voel een rare energie stroom door mij heen gaan.
Langzaam doe ik mij ogen maar weer dicht en val in een diepe slaap.

woensdag 14 januari 2004 @ 19:14:11 #114
51124 Amethist
pi_16261010
* Myrddin haalt opgelucht adem als ze al het eten ziet verdwijnen, dan loopt ze weer naar Jan Jaap toe. Ze zwaait met haar toverstaf en een bed veschijnt onder hem. Zo kan hij wel een tijdje blijven liggen. Dan loopt ze weer naar de kamer van Garoef en ziet dat iedereen in een druk gesprek gewikkeld is, over hoe dit had kunnen gebeuren. Als ze binnen komt is het muisstil. Iedereen kijkt haar aan en verwacht een antwoord. Myrddin staat midden in de kamer stil en kijkt een voor een de aanwezige aan. Ze weet niet wie er hier wat geprobeert heeft, maar ze zal het tot de bodem uitzoeken. Uitleg kan ze nog niet geven.

Het lijkt me het beste als iedereen wat gaat slapen, ik neem aan dat iedereen zelf wat te eten in zijn reis benodigdheden heeft, dat lijkt me op dit moment veiliger om te eten. Ik wens iedereen een goede nacht en kijk goed uit.

* Met deze woorden draait ze zich om en stuift ze de kamer uit. Snel loopt ze de trap af naar de kerker waar het lab zich bevind. Daar ligt het eten en snel doet ze wat proefjes op het eten. Veel verder dan wat ze al wist komt ze niet. Buiten begint het al weer licht te worden en met een handgebaar verwijdert ze het eten en sluit de deur zorgvuldig af voor ze naar haar vleugel loopt

woensdag 14 januari 2004 @ 19:52:54 #115
46328 Garoef
Klein doch dapper
pi_16262048
* Garoef zit rechtop op bed. Een voor een verlaten de gasten zijn kamer en voelt hij de slaap terug komen in zijn lichaam. Hij gaat loggen, draait op zijn zij en valt in slaap.

[i]...Mama...

Garoef kijkt diep in haar groene ogen en krijgt ditmaal wel een blik terug. De muziek is gestopt en de jongedame staat op. Zonder een woord te zeggen draait ze zich om en loopt het huisje waar ze voor zat in. Garoef kijkt even rond en besluit haar te volgen. Ze loopt de keuken in en begint een maaltijd te bereiden. Garoef kan zijn ogen niet geloven als ze korte tijd later de keuken uit komt. Hij pakt een stuk brood vast en neemt een hap.

Het is vreemd. Hij lijkt niets te proeven. Hij kijkt om zich heen en ziet dat het ondertussen weer licht is buiten en hij nog steeds op zijn kamer ligt. Naast zijn bed staat een schaaltje met brood waarvan hij een stuk in zijn hand houdt.

De dwerg is gekomen.
  donderdag 15 januari 2004 @ 08:57:14 #116
51124 Amethist
pi_16276051
* Myrddin voelt een koude windvlaag door het kasteel. Er is iets mis. Mist trekt door het kasteel, een koude en kil gevoel verspreidt zich door haar lichaam. Ze doet haar mond open en probeert te schreeuwen, maar haar longen lijken geen zuurstof te hebben, haar keel lijkt dik en opgezet. Ze kijkt om zich heen, niemand in de buurt. Ze voelt hoe de magie van een onbekende door het kasteel dwaalt als een geest in de nacht. Wie of wat doet haar dit aan. Dit ongelooflijke geweld. Ze kan geen been meer verzetten, ze voelt zich verlamd. Met een grote plof valt ze op de grond neer. Niemand die het hoort, in de andere vleugel. Haar ogen vallen langzaam dicht. De droom begint.
pi_16284383
* met een schrik word ik wakker uit een nare droom,als ik om mij heen kijk zie ik dat het koud in het kasteel is geworden en in de tuin die verdord en vies uitziet hang een droevige mist.
klaagliederen van de elfen komen mij tegenmoet als ik door het zo opeens stille kasteel loop naar mij kamer,daar aangekomen voel ik een erge vermoeidheid over mij heen komen ik kan nog net bij mij bed komen voordat ik weer in een diepe slaap terecht komt.
net voordat ik wegzak zie ik mij hele leven op het eiland voor mijn ogen voorbij komen,en met de laatste woorden voordat ik in slaap val moppel ik.

vaarwel Eiland

zondag 18 januari 2004 @ 17:50:15 #118
46328 Garoef
Klein doch dapper
pi_16371631
* Garoef neemt nog een hap brood en valt weer in slaap. Zijn moeder staat tegenover hem. Hij is weer thuis. Voorzichtig raakt hij haar aan. Een lichte tinteling gaat door zijn lichaam. Hij voelt haar. Ze kijkt naar hem, ze praten samen.

* Op het bed blijft slechts een lichaam achter. De geest ie gevlogen naar huis. Naar egborgenheid en zekerheid. Een kille wind komt de kamer binnen. Het blijft donker en koud in het kasteel.

De dwerg is gekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')