quote:Ja.
Op vrijdag 2 mei 2003 00:48 schreef zjeckyll16 het volgende:
Heb net een paar .avi filmpjes gedownload en nu weet ik niet met welk programma ik deze moet afspelen.
Iemand die het weet?
(Dit topic lijkt me trouwens meer DIG)
-edit: Al verplaatst door Mike -
[Dit bericht is gewijzigd door Veerboot op 02-05-2003 00:51]
Dit is een omgebouwde versie van de beste Windows Media Player (wmp 6.4).
Deze kan je kan je hier downloaden.
Kijk bij DOWNLOADS, en dan Media Players
Succes
quote:Of doe gewoon run -> mplayer2... das gewoon de 6.4, werkt super, weinig resources
Op vrijdag 2 mei 2003 09:18 schreef sgoldie het volgende:
Het beste programma wat momenteel gebruikt wordt, onder andere doormij, is:
Windows Media Player Classic.Dit is een omgebouwde versie van de beste Windows Media Player (wmp 6.4).
Succes
quote:Jij mag journalist bij de Computer Idee worden.
Het beste programma wat momenteel gebruikt wordt, onder andere door mij, is: (..)
quote:ROFL! Dat was wel een heel vreemde zin ja.
Op zaterdag 3 mei 2003 19:01 schreef Stonehead het volgende:[..]
Jij mag journalist bij de Computer Idee worden.
quote:die draaien ook best met mediaspeler hor...
Op vrijdag 2 mei 2003 00:51 schreef ThE_ED het volgende:
Mediaplayer... tenzij het avi met bijv DivX compressie is.
btw: als ik een xvid wil afspelen in Winamp dan verandert de kleur helemaal
Dan ziet het beeld er ineens heel raar uit... iemand enig idee hoe dat komt?
En je hebt natuurlijk de nodige codecs nodig. Ik raad je aan om gewoon nimo 5 build 8 te installeren op de volgende manier:
computer resetten (anders gaan er snel dingen fout bij het installeren, omdat sommige van de al aanwezige codecs mogelijk nog in gebruik zijn)
alle videocodecs (of ipv alle drie de divx-codecs apart, alléén divx 5... wat jij wil)
alle audiocodecs, maar slechts één van de twee aanwezige mp3-codecs!
standaard selectie filters, maar ffdshow moet uitgeschakeld worden!
op deze manier installeren.
Vervolgens download je de nieuwste alphaversie van ffdshow, en installeer je deze apart.
quote:
Media Player Classic.Dit is een omgebouwde versie van de beste Windows Media Player (wmp 6.4).
Succes
Ik heb een DiVX bestand (AVI Video staat erachter) en ik kon het niet openen met bovenstaande programma's. Nu heb ik dus begrepen dat je dan iets moet aan of uit klikken in die programma's maar waar...?
quote:dan nog kan je mediaplayer gebruiken... als je de juiste codecs installed hebt.
quote:Waar doe je dat dan bij Media Player?
Op zondag 11 mei 2003 17:43 schreef DaNiToNeS het volgende:[..]
dan nog kan je mediaplayer gebruiken... als je de juiste codecs installed hebt.
quote:in dat geval kan het met Mediaplayer
quote:Gspot gebruiken, kijken welke codecs je mist om het af te kunnen spelen.
Op zondag 11 mei 2003 17:36 schreef Leila het volgende:
Kan iemand het nog een x uitleggen?
Ik heb vandaag en gisteren wel 4 verschillende programma's geinstalleerd en weer eraf gehaald omdat het bij allen niet lukte.Ik heb een DiVX bestand (AVI Video staat erachter) en ik kon het niet openen met bovenstaande programma's. Nu heb ik dus begrepen dat je dan iets moet aan of uit klikken in die programma's maar waar...?
Maar je zou alles moeten hebben, als je gedaan hebt wat in m'n vorige post in de topic staat.
quote:niet. Moet je los installeren.
Op zondag 11 mei 2003 17:45 schreef Leila het volgende:[..]
Waar doe je dat dan bij Media Player?
Doe nou maar wat in m'n andere post staat (nimo-verhaal)
Heb je in 2 stappen alle codecs, en een goed filter, en zou je alles moeten kunenn afspelen.
Zoomplayer
FFDShow.
Klaar.
quote:WAAR zet ik alle video codecs apart en hoe?
Op zaterdag 3 mei 2003 23:18 schreef Jordy-B het volgende:
BS-player is een heerlijke player voor divx. Vette aanrader.En je hebt natuurlijk de nodige codecs nodig. Ik raad je aan om gewoon nimo 5 build 8 te installeren op de volgende manier:
computer resetten (anders gaan er snel dingen fout bij het installeren, omdat sommige van de al aanwezige codecs mogelijk nog in gebruik zijn)alle videocodecs (of ipv alle drie de divx-codecs apart, alléén divx 5... wat jij wil)
alle audiocodecs, maar slechts één van de twee aanwezige mp3-codecs!
standaard selectie filters, maar ffdshow moet uitgeschakeld worden!
op deze manier installeren.Vervolgens download je de nieuwste alphaversie van ffdshow, en installeer je deze apart.
Als ik die BsPlayer aanstaat (ik had het al) dan kan ik niks openen ook, ik heb geen flauw idee waar er ergens Open File staat...
Ga op zoek naar Tsunami Codec Pack en speel al je films af met Windows Media Player 6.4. D'as mijn goede raad voor vandaag.
quote:900.002980 Is de versie die ik heb..
Op zondag 11 mei 2003 22:38 schreef American_Nightmare het volgende:
Geen Nimo please..Ga op zoek naar Tsunami Codec Pack en speel al je films af met Windows Media Player 6.4. D'as mijn goede raad voor vandaag.
quote:demn...
Op zondag 11 mei 2003 22:36 schreef Leila het volgende:[..]
WAAR zet ik alle video codecs apart en hoe?
WAAR zet ik alle selectiefilters aan, welk tabje?
je kan kiezen om òf alle 3 de divx-codecs te installeren, zodat bestanden van iedere versie door een aparte codec worden afgespeeld, òf je kiest ervoor om alleen divx 5 te installeren en die de bestanden van alle divx-versies af te laten spelen.
Je gebruikt verder geen tabje (tabje?). Gewoon aanvinken wat je wil installeren, en ffdshow moet je dus uitvinken.
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 11-05-2003 22:45]
quote:op het ffdshow/xvid-gebeuren is er niets mis met nimo's codecpack.
Op zondag 11 mei 2003 22:38 schreef American_Nightmare het volgende:
Geen Nimo please..Ga op zoek naar Tsunami Codec Pack en speel al je films af met Windows Media Player 6.4. D'as mijn goede raad voor vandaag.
quote:
Op zondag 11 mei 2003 22:36 schreef Leila het volgende:
Als ik die BsPlayer aanstaat (ik had het al) dan kan ik niks openen ook, ik heb geen flauw idee waar er ergens Open File staat...
je krijgt zo'n zooi knopjes te zien als je BS-player opstart? Die knopjes doen sterk denken aan die op een CD-speler... Dus het knopje om een bestand te openen zal dan wel dat knopje met het driehoekje omhoog en het streepje zijn, denk je niet?
Maar als je je cursor even op een knop laat zweven, krijg je te zien wat die knop voorstelt.
quote:Ik heb DivX Player 2.1 geinstalleerd, programma staat nu open.
Op zondag 11 mei 2003 22:44 schreef Jordy-B het volgende:[..]
demn...
je kan kiezen om òf alle 3 de divx-codecs te installeren, zodat bestanden van iedere versie door een aparte codec worden afgespeeld, òf je kiest ervoor om alleen divx 5 te installeren en die de bestanden van alle divx-versies af te laten spelen.
Je gebruikt verder geen tabje (tabje?). Gewoon aanvinken wat je wil installeren, en ffdshow moet je dus uitvinken.
quote:Ja, ziet eruit als cdspeler.
Op zondag 11 mei 2003 22:48 schreef Jordy-B het volgende:[..]
je krijgt zo'n zooi knopjes te zien als je BS-player opstart? Die knopjes doen sterk denken aan die op een CD-speler... Dus het knopje om een bestand te openen zal dan wel dat knopje met het driehoekje omhoog en het streepje zijn, denk je niet?
Maar als je je cursor even op een knop laat zweven, krijg je te zien wat die knop voorstelt.
quote:divx player?
Op zondag 11 mei 2003 22:54 schreef Leila het volgende:[..]
Ik heb DivX Player 2.1 geinstalleerd, programma staat nu open.
Waar kan ik dingen aanvinken dan? Linksboven in options heb ik al gedaan...
'k had 't volgens mij over nimo's codecpack...
Installeren van Nimo:
Dit is versie 5 build 8.
Draai het installatieprogramma van Nimo. Zodra je het opstart, zie je waarschuwing. Deze mag je negeren, dus druk op "next".
Nu zie je een venster met daarin verschillende categorieën van codecs. Ieder categorie kan je openen door op het plusje te drukken.
Nu kan je de boel installeren door op "next" te drukken.
-----------------------------------------------------
-----------------------------------------------------
sneltoetsen van BSplayer zijn als die van Winamp:
Z - vorige
X - afspelen
C - pauze
V - stop
B - volgende (net als Z alleen van belang als je meerdere bestanden in je playlist hebt, maar dit zal jij niet vaak hebben)
L - openen
F - fullscreen (ook dubbelklikken op scherm geeft fullscreen)
omhoog/omlaag - volume harder/zachter
links-rechts - vooruit/achteruit spoelen
Alt+E - playlist (je kan makkelijk bestanden in je playlist zetten mbv Drag and Drop.)
Ctrl+P - preferences (in het laatste tabblad van preferences kan je de rest van de sneltoetsen vinden)
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 12-05-2003 00:28]
Ik weet er zelf niet al te veel van, ik download niet veel en als ik zelf wat omzet (van DVD of uit mijn eigen camera) doe ik het altijd met DivX 5 dus ik heb hier zelf nooit problemen mee. Dus als iemand hier iets meer van weet - en een paar posters hierboven lijken mij behoorlijk ter zake kundig - dan zou ik willen zeggen: jongens, schrijf een FAQ!
Aanmelden kan hier: FAQ Digital Corner
Dan kunnen al deze talloze codec-topics ten minste op slot, dat ruimt lekker op.
quote:Mensen moeten gewoon de search gebruiken. Aan de andere kant kunnen mods ook wel vaker topics dichtgooien met een verwijzing naar de search.
Op maandag 12 mei 2003 00:47 schreef JeroenH het volgende:
Is het misschien een goed idee om eens een stukje over video-/audio-codec toe te voegen aan de FAQ van DIG? Ik zie dit soort topics heel regelmatig voorbijkomen...Ik weet er zelf niet al te veel van, ik download niet veel en als ik zelf wat omzet (van DVD of uit mijn eigen camera) doe ik het altijd met DivX 5 dus ik heb hier zelf nooit problemen mee. Dus als iemand hier iets meer van weet - en een paar posters hierboven lijken mij behoorlijk ter zake kundig - dan zou ik willen zeggen: jongens, schrijf een FAQ!
Aanmelden kan hier: FAQ Digital Corner
Dan kunnen al deze talloze codec-topics ten minste op slot, dat ruimt lekker op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |