abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 mei 2003 @ 00:48:08 #1
46593 zjeckyll16
Stupid is as stupid doe
pi_10147771
Heb net een paar .avi filmpjes gedownload en nu weet ik niet met welk programma ik deze moet afspelen.
Iemand die het weet? Ik ben niet zo een held in deze dingen.
Dj Tiesto in concert-Magik
  vrijdag 2 mei 2003 @ 00:48:43 #2
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10147788
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 00:48 schreef zjeckyll16 het volgende:
Heb net een paar .avi filmpjes gedownload en nu weet ik niet met welk programma ik deze moet afspelen.
Iemand die het weet?
Ja.
  † In Memoriam † vrijdag 2 mei 2003 @ 00:49:28 #3
47213 ArmaniMania
pi_10147810
Winamp of Power DVD als ik screenshots wil maken
  Moderator vrijdag 2 mei 2003 @ 00:50:38 #4
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_10147839
----> DIG.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 00:50:41 #5
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_10147840
Gewoon Windows Media Player?

(Dit topic lijkt me trouwens meer DIG)
-edit: Al verplaatst door Mike -

[Dit bericht is gewijzigd door Veerboot op 02-05-2003 00:51]

vrijdag 2 mei 2003 @ 00:50:49 #6
25300 beertje_
..........
pi_10147842
Media Player al geprobeerd?
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
  vrijdag 2 mei 2003 @ 00:51:41 #7
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_10147864
Mediaplayer... tenzij het avi met bijv DivX compressie is.
[KNE]-Mod
  vrijdag 2 mei 2003 @ 00:52:04 #8
46593 zjeckyll16
Stupid is as stupid doe
pi_10147870
windows media player heb ik geprobeert maar doet het nie
pi_10147883
damn, typisch geval van utfi
pi_10147967
ff de divx/xvid codecs voor mediaplayer instaleren, waarschijnlijk kun je ze dan wel afspelen
pi_10147973
Ga naar www.divx.com/divx/ , download divx, play-> klaar
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  vrijdag 2 mei 2003 @ 01:10:39 #12
46593 zjeckyll16
Stupid is as stupid doe
pi_10148183
keej tis gelukt
Bedankt!
  vrijdag 2 mei 2003 @ 01:34:41 #13
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_10148480
Mplayer onder linux.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 09:14:46 #14
54409 anti-virus
Morgen gratis bier!
pi_10149815
real one player*)
Voulez-vous faire du chill avec moi?
  vrijdag 2 mei 2003 @ 09:18:02 #15
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_10149863
Het beste programma wat momenteel gebruikt wordt, onder andere doormij, is:
Windows Media Player Classic.

Dit is een omgebouwde versie van de beste Windows Media Player (wmp 6.4).
Deze kan je kan je hier downloaden.
Kijk bij DOWNLOADS, en dan Media Players
Succes

vrijdag 2 mei 2003 @ 09:52:29 #16
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_10150280
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 09:18 schreef sgoldie het volgende:
Het beste programma wat momenteel gebruikt wordt, onder andere doormij, is:
Windows Media Player Classic.

Succes

Of doe gewoon run -> mplayer2... das gewoon de 6.4, werkt super, weinig resources
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  zaterdag 3 mei 2003 @ 19:01:56 #17
17309 Stonehead
niet jarig
pi_10183264
quote:
Het beste programma wat momenteel gebruikt wordt, onder andere door mij, is: (..)
Jij mag journalist bij de Computer Idee worden.
pi_10186116
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 19:01 schreef Stonehead het volgende:

[..]

Jij mag journalist bij de Computer Idee worden.

ROFL! Dat was wel een heel vreemde zin ja.
  zaterdag 3 mei 2003 @ 21:41:38 #19
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_10186212
QuickTime.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  zaterdag 3 mei 2003 @ 21:43:01 #20
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_10186241
ATI file player werkt ook prima
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_10186290
http://www.inmatrix.com/files/zoomplayer_download.shtml

maar ik gebruikt nog een versie voor 3.0

x
pi_10186303
BS-Player veel sneller (minder processorkracht voor hetzelfde divxje) en beter dan alle andere player want je kan vanalles instellen (pan-scan, kleuren enz) en er zijn ook ondertitels verkrijgbaar voor films.
pi_10186371
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 00:51 schreef ThE_ED het volgende:
die draaien ook best met mediaspeler hor...
maar als ik een avi (lees: divx/xvid) kijk doe ik dat altijd met BSplayer als ik er ondertitels voor heb... anders Winamp voor gewone avi-filmpjes.

btw: als ik een xvid wil afspelen in Winamp dan verandert de kleur helemaal
Dan ziet het beeld er ineens heel raar uit... iemand enig idee hoe dat komt?

pi_10188159
BS-player is een heerlijke player voor divx. Vette aanrader.

En je hebt natuurlijk de nodige codecs nodig. Ik raad je aan om gewoon nimo 5 build 8 te installeren op de volgende manier:
computer resetten (anders gaan er snel dingen fout bij het installeren, omdat sommige van de al aanwezige codecs mogelijk nog in gebruik zijn)

alle videocodecs (of ipv alle drie de divx-codecs apart, alléén divx 5... wat jij wil)
alle audiocodecs, maar slechts één van de twee aanwezige mp3-codecs!
standaard selectie filters, maar ffdshow moet uitgeschakeld worden!
op deze manier installeren.

Vervolgens download je de nieuwste alphaversie van ffdshow, en installeer je deze apart.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 4 mei 2003 @ 00:06:10 #25
26398 hercules
Nope, I'm The One
pi_10189151
quote:
Media Player Classic.

Succes

...
pi_10356645
Kan iemand het nog een x uitleggen?
Ik heb vandaag en gisteren wel 4 verschillende programma's geinstalleerd en weer eraf gehaald omdat het bij allen niet lukte.

Ik heb een DiVX bestand (AVI Video staat erachter) en ik kon het niet openen met bovenstaande programma's. Nu heb ik dus begrepen dat je dan iets moet aan of uit klikken in die programma's maar waar...?

Vind ik
pi_10356733
quote:
dan nog kan je mediaplayer gebruiken... als je de juiste codecs installed hebt.
[url=http://www.06ringtones.nl]06ringtones.nl[/url]
pi_10356776
quote:
Op zondag 11 mei 2003 17:43 schreef DaNiToNeS het volgende:

[..]

dan nog kan je mediaplayer gebruiken... als je de juiste codecs installed hebt.

Waar doe je dat dan bij Media Player?
Vind ik
  zondag 11 mei 2003 @ 19:13:26 #29
21157 sioux_
lost in space
pi_10358023
quote:
in dat geval kan het met Mediaplayer
pi_10358062
quote:
Op zondag 11 mei 2003 17:36 schreef Leila het volgende:
Kan iemand het nog een x uitleggen?
Ik heb vandaag en gisteren wel 4 verschillende programma's geinstalleerd en weer eraf gehaald omdat het bij allen niet lukte.

Ik heb een DiVX bestand (AVI Video staat erachter) en ik kon het niet openen met bovenstaande programma's. Nu heb ik dus begrepen dat je dan iets moet aan of uit klikken in die programma's maar waar...?

Gspot gebruiken, kijken welke codecs je mist om het af te kunnen spelen.

Maar je zou alles moeten hebben, als je gedaan hebt wat in m'n vorige post in de topic staat.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_10358156
quote:
Op zondag 11 mei 2003 17:45 schreef Leila het volgende:

[..]

Waar doe je dat dan bij Media Player?

niet. Moet je los installeren.

Doe nou maar wat in m'n andere post staat (nimo-verhaal)

Heb je in 2 stappen alle codecs, en een goed filter, en zou je alles moeten kunenn afspelen.

zondag 11 mei 2003 @ 20:42:20 #32
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_10359870
Wat een hoop heisa.

Zoomplayer
FFDShow.

Klaar.

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_10362443
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 23:18 schreef Jordy-B het volgende:
BS-player is een heerlijke player voor divx. Vette aanrader.

En je hebt natuurlijk de nodige codecs nodig. Ik raad je aan om gewoon nimo 5 build 8 te installeren op de volgende manier:
computer resetten (anders gaan er snel dingen fout bij het installeren, omdat sommige van de al aanwezige codecs mogelijk nog in gebruik zijn)

alle videocodecs (of ipv alle drie de divx-codecs apart, alléén divx 5... wat jij wil)
alle audiocodecs, maar slechts één van de twee aanwezige mp3-codecs!
standaard selectie filters, maar ffdshow moet uitgeschakeld worden!
op deze manier installeren.

Vervolgens download je de nieuwste alphaversie van ffdshow, en installeer je deze apart.

WAAR zet ik alle video codecs apart en hoe?
WAAR zet ik alle selectiefilters aan, welk tabje?

Als ik die BsPlayer aanstaat (ik had het al) dan kan ik niks openen ook, ik heb geen flauw idee waar er ergens Open File staat...

Vind ik
pi_10362504
Geen Nimo please..

Ga op zoek naar Tsunami Codec Pack en speel al je films af met Windows Media Player 6.4. D'as mijn goede raad voor vandaag.

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_10362619
quote:
Op zondag 11 mei 2003 22:38 schreef American_Nightmare het volgende:
Geen Nimo please..

Ga op zoek naar Tsunami Codec Pack en speel al je films af met Windows Media Player 6.4. D'as mijn goede raad voor vandaag.

900.002980 Is de versie die ik heb..
Vind ik
pi_10362639
quote:
Op zondag 11 mei 2003 22:36 schreef Leila het volgende:

[..]

WAAR zet ik alle video codecs apart en hoe?
WAAR zet ik alle selectiefilters aan, welk tabje?

demn...

je kan kiezen om òf alle 3 de divx-codecs te installeren, zodat bestanden van iedere versie door een aparte codec worden afgespeeld, òf je kiest ervoor om alleen divx 5 te installeren en die de bestanden van alle divx-versies af te laten spelen.

Je gebruikt verder geen tabje (tabje?). Gewoon aanvinken wat je wil installeren, en ffdshow moet je dus uitvinken.

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 11-05-2003 22:45]

pi_10362655
quote:
Op zondag 11 mei 2003 22:38 schreef American_Nightmare het volgende:
Geen Nimo please..

op het ffdshow/xvid-gebeuren is er niets mis met nimo's codecpack.
pi_10362718
quote:
Op zondag 11 mei 2003 22:36 schreef Leila het volgende:
Als ik die BsPlayer aanstaat (ik had het al) dan kan ik niks openen ook, ik heb geen flauw idee waar er ergens Open File staat...

je krijgt zo'n zooi knopjes te zien als je BS-player opstart? Die knopjes doen sterk denken aan die op een CD-speler... Dus het knopje om een bestand te openen zal dan wel dat knopje met het driehoekje omhoog en het streepje zijn, denk je niet?

Maar als je je cursor even op een knop laat zweven, krijg je te zien wat die knop voorstelt.

pi_10362875
quote:
Op zondag 11 mei 2003 22:44 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

demn...

je kan kiezen om òf alle 3 de divx-codecs te installeren, zodat bestanden van iedere versie door een aparte codec worden afgespeeld, òf je kiest ervoor om alleen divx 5 te installeren en die de bestanden van alle divx-versies af te laten spelen.

Je gebruikt verder geen tabje (tabje?). Gewoon aanvinken wat je wil installeren, en ffdshow moet je dus uitvinken.

Ik heb DivX Player 2.1 geinstalleerd, programma staat nu open.
Waar kan ik dingen aanvinken dan? Linksboven in options heb ik al gedaan...
Vind ik
pi_10362928
quote:
Op zondag 11 mei 2003 22:48 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

je krijgt zo'n zooi knopjes te zien als je BS-player opstart? Die knopjes doen sterk denken aan die op een CD-speler... Dus het knopje om een bestand te openen zal dan wel dat knopje met het driehoekje omhoog en het streepje zijn, denk je niet?

Maar als je je cursor even op een knop laat zweven, krijg je te zien wat die knop voorstelt.

Ja, ziet eruit als cdspeler.
Knopje met driekhoekje naar links en streepjes, als ik daarop druk dan zegt ie File not open!
Ik heb al op alles gedrukt en over alles gezweeft, echt waar...
Ik doe mijn best.
Vind ik
pi_10364321
quote:
Op zondag 11 mei 2003 22:54 schreef Leila het volgende:

[..]

Ik heb DivX Player 2.1 geinstalleerd, programma staat nu open.
Waar kan ik dingen aanvinken dan? Linksboven in options heb ik al gedaan...

divx player?

'k had 't volgens mij over nimo's codecpack...

pi_10364627
  • download Nimo's codecpack...

• Nimo kan je o.a. hier vandaan halen:
    http://nimo.titanesk.com/modules/mydownloads/visit.php?lid=27
    gewoon opslaan op de harde schijf.
  • download de WMP 9 codecs... (hoef je niet te doen als je ze al denkt te hebben)

• Deze haal je hier: http://download.microsoft.com/download/a/0/3/a0398036-25b9-410c-b371-c59957c1b0f4/WM9Codecs.exe
  • download de nieuwste alpha van ffdshow.

• Deze haal je hier: http://prdownloads.sourceforge.net/ffdshow/ffdshow-20030424.exe?use_mirror=switch
    Ook deze gewoon opslaan op de harde schijf (in de buurt van nimo, want je gaat ze na elkaar installeren).
    -----------------------------------------------------

Installeren van Nimo:

Dit is versie 5 build 8.

• start je computer opnieuw op. (Dit moet, om ervoor te zorgen dat er geen codecs in gebruik zijn, en je anders dus foutmeldingen tijdens het installeren kan krijgen.)
  • Draai het installatieprogramma van Nimo. Zodra je het opstart, zie je waarschuwing. Deze mag je negeren, dus druk op "next".
    Nu zie je een venster met daarin verschillende categorieën van codecs. Ieder categorie kan je openen door op het plusje te drukken.

• bij "video" selecteer je alles behalve divx 3.11 en divx 4.12. Dus je zorgt ervoor dat alle onderdelen onder video, behalve de genoemde twee, zijn aangevinkt.
  • bij frameservers selecteer je niets.
  • bij "audio" selecteer je Divx, Frauenhover en Ogg
  • bij "directshow filters" moet je enkel ffdshow uitvinken. Dit is van het allergrootste belang! Aan de rest van de filters verander je niets. Dus het uitvinken van ffdshow is de enige verandering die je toepast aan de standaardselectie filters.
  • Nu kan je de boel installeren door op "next" te drukken.

-----------------------------------------------------

• installeer de WMP 9 codecs (hoef je niet te doen als je ze al denkt te hebben.) door gewoon het installatieprogramma te draaien. Er zijn geen instellingen, dus je jaagt er zo doorheen.
  • -----------------------------------------------------

• Installeer ffdshow door het installatieprogramma te draaien. Het installatieprogramma zoekt zelf uit wat voor je van belang is. Je hoeft dus alleen op "I agree" en op "Next" te drukken.
  • Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    pi_10364748
    Als je iets wil opstarten met BSplayer, kan je ook gewoon het af te spelen bestand in het venster van BSplayer slepen. Even voor de zekerheid: Dit betekent dat je met de cursor op het bestand gaat, je de muisknop indrukt en ingedrukt houdt, terwijl je de knop ingedrukt houdt beweeg je de cursor naar het venster van BSplayer (je zal zien dat het bestand meegesleept wordt) Als je het bestand boven BSplayer loslaat, zal BSplayer het bestand voor je openen. (deze techniek heet "Drag and Drop")

sneltoetsen van BSplayer zijn als die van Winamp:
    Z - vorige
    X - afspelen
    C - pauze
    V - stop
    B - volgende (net als Z alleen van belang als je meerdere bestanden in je playlist hebt, maar dit zal jij niet vaak hebben)

L - openen
    F - fullscreen (ook dubbelklikken op scherm geeft fullscreen)
    omhoog/omlaag - volume harder/zachter
    links-rechts - vooruit/achteruit spoelen
    Alt+E - playlist (je kan makkelijk bestanden in je playlist zetten mbv Drag and Drop.)
    Ctrl+P - preferences (in het laatste tabblad van preferences kan je de rest van de sneltoetsen vinden)

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 12-05-2003 00:28]

pi_10365219
    Is het misschien een goed idee om eens een stukje over video-/audio-codec toe te voegen aan de FAQ van DIG? Ik zie dit soort topics heel regelmatig voorbijkomen...

Ik weet er zelf niet al te veel van, ik download niet veel en als ik zelf wat omzet (van DVD of uit mijn eigen camera) doe ik het altijd met DivX 5 dus ik heb hier zelf nooit problemen mee. Dus als iemand hier iets meer van weet - en een paar posters hierboven lijken mij behoorlijk ter zake kundig - dan zou ik willen zeggen: jongens, schrijf een FAQ!

Aanmelden kan hier: FAQ Digital Corner

Dan kunnen al deze talloze codec-topics ten minste op slot, dat ruimt lekker op.

pi_10365232
    zoomplayer
    [url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
    pi_10365324
    quote:
    Op maandag 12 mei 2003 00:47 schreef JeroenH het volgende:
    Is het misschien een goed idee om eens een stukje over video-/audio-codec toe te voegen aan de FAQ van DIG? Ik zie dit soort topics heel regelmatig voorbijkomen...

Ik weet er zelf niet al te veel van, ik download niet veel en als ik zelf wat omzet (van DVD of uit mijn eigen camera) doe ik het altijd met DivX 5 dus ik heb hier zelf nooit problemen mee. Dus als iemand hier iets meer van weet - en een paar posters hierboven lijken mij behoorlijk ter zake kundig - dan zou ik willen zeggen: jongens, schrijf een FAQ!

Aanmelden kan hier: FAQ Digital Corner

Dan kunnen al deze talloze codec-topics ten minste op slot, dat ruimt lekker op.

Mensen moeten gewoon de search gebruiken. Aan de andere kant kunnen mods ook wel vaker topics dichtgooien met een verwijzing naar de search.
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')