quote:Of waren die adhd-kinderen er vroeger ook, maar werden die niet gediagnostiseerd en gewoon als lastig bestempeld?
Op maandag 5 mei 2003 13:19 schreef erodome het volgende:
Dat is ook duidelijk te merken, adhd, pdd nos, add en dat soort termen vliegen je om je oren tegenwoordig....Is onze genenpoel echt zo verrot of verandert de mens(evolutie)?
Imho een verandering van hoe volwassenen met (die) kinderen omgaan. Geen verandering in de kinderen zelf.
quote:ADHD = groter bewustzijn van de lichting na wo2, groter bewustzijn betekend meer opname van informatie/prikkels uit de omgeving.
Op donderdag 15 januari 2004 17:32 schreef Rasing het volgende:
Of waren die adhd-kinderen er vroeger ook, maar werden die niet gediagnostiseerd en gewoon als lastig bestempeld?
De oude garde (medici, psychologen) die dat (groter bewustzijn) niet heeft stelt de diagnose op basis van oudere modellen, in de waan dat die nog altijd van toepassing zijn.
quote:ADHD is niet 'meer opname van informatie/prikkels uit de omgeving', het is een verstoorde reactie op die prikkels, zodat ADHD-kinderen minder prikkels kunnen verwerken, en zo hyperactief worden en minder goed hun aandacht bij dingen kunnen houden.
Op donderdag 15 januari 2004 17:46 schreef The_Shining het volgende:[..]
ADHD = groter bewustzijn van de lichting na wo2, groter bewustzijn betekend meer opname van informatie/prikkels uit de omgeving.
De oude garde (medici, psychologen) die dat (groter bewustzijn) niet heeft stelt de diagnose op basis van oudere modellen, in de waan dat die nog altijd van toepassing zijn.
Je doet alsof ADHD-kinderen bevoorecht zijn, terwijl ze echt problemen hebben. Hyperactiviteit is geen pretje.
quote:Dat doe ik dus niet, jij legt de woorden in mijn mond.
Op donderdag 15 januari 2004 18:05 schreef Rasing het volgende:
Je doet alsof ADHD-kinderen bevoorecht zijn, terwijl ze echt problemen hebben. Hyperactiviteit is geen pretje.
ook denken ze bij voorbaat dat ze meer zijn als alle andere mensen en meer mogen en er boven staan (zij iig wel)......
* LeeHarveyOswald heeft adhd, "ziet" en "weet" bepaalde dingen, maar vindt nieuwetijdskinderen onzin ....
quote:et meisje waar ik het over had zag een lichtbol zweven naast dr bed... en kreeg er een warm en liefdevol gevoel van....
Op donderdag 15 januari 2004 09:31 schreef Ilsjee het volgende:
Ik vraag me echt af hoe jullie erbij komen dat het 'kinderen' want zijn het kunnen netzo goed mensen van 50 zijn of 20 zelf 80 het maakt niet uit..nieuwetijdskinderen is gewoon een ander woord voor wat het eigenlijk is 'hoogsensitief' je bent niet ANDERS..je ziet alleen dingen anders..je vangt signalen op die andere niet opvangen enz..sterk voorgevoel enz..en waarom sommige zeggen dat het onzin is? het is niks om je echt druk over te maken maar het is wel vaak vervelend en het is fijn dat er nu een naam en erkenning voor is..
en ze was psych. patient... (borderline, voedselstoornissen (als in: zelfverwonding) , ...)
quote:dat is wat ik netjes zei
Op vrijdag 16 januari 2004 00:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Nieuwetijds kinderen, das esotherische crap die door zweefteven en Antroposofen is verzonnen omdat hun kind "speciaal" is.
Wel is opvallend dat ouders met kinderen die adhd zijn of 'borderline' zijn meteen dat toeschrijven naar Nieuwetijdskinderen.
Maar ook hier geldt dat je niet alles over één kam kan scheren....
quote:Ik leg het je inderdaad in de mond. Maar het staat er wel een beetje: groter bewustzijn zeg je. Kleiner bewustzijn is misschien beter (zonder ADHD'ers voor het hoofd te willen stoten).
Op donderdag 15 januari 2004 18:34 schreef The_Shining het volgende:[..]
Dat doe ik dus niet, jij legt de woorden in mijn mond.
Wat Pietverdriet zei, dat dekt de lading idd wel zo'n beetje.
quote:Dat is een zelfimunisatie, en maakt dat je niets kan falsifieren, hoe fout de uitspraak ook is.
Op vrijdag 16 januari 2004 10:36 schreef MacMeester het volgende:
Wie niet ziet kan niet oordelen.
quote:Als ik de gemiddelde zweefteef iets gun is het zo een kind, dat dan op zijn 18 als beroepsmilitair carriere wil maken, om daarna aan de beurs te gaan werken en verschrikkelijk veel geld te verdienen, en in een enorm vette bak te gaan rijden.
Op vrijdag 16 januari 2004 20:52 schreef xenobinol het volgende:
nieuwetijdskinderen: dat zijn kinderen die geweldig goed met hun playstation of X-box overweg kunnen, alle high-scores weten te breken etc
quote:ik weet niet of mijn posts ook al onder het "niet normale" vallen....
Op vrijdag 16 januari 2004 20:56 schreef MUUS het volgende:
En kan het weer normaal?
maar het beeld dat (oa. geschept wordt door nieuwetijdspunt.nl ) ik heb over nieuwetijdskinderen, is dat het gewoon kinderen zijn met een allerdaagse stoornis, maar door (Vaak borderline) dit ontkennen en dus ineens nieuwetijdskind zijn, want dat klinkt hip bij de visite......
quote:Ach, borderline is ook hip. Kinderen die iets 'hebben' bestaan, zoals ze altijd al bestaan hebben, maar in onze welvaartsmaatschappij let men er pas op.
Op zaterdag 17 januari 2004 01:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:[..]
ik weet niet of mijn posts ook al onder het "niet normale" vallen....
maar het beeld dat (oa. geschept wordt door nieuwetijdspunt.nl ) ik heb over nieuwetijdskinderen, is dat het gewoon kinderen zijn met een allerdaagse stoornis, maar door (Vaak borderline) dit ontkennen en dus ineens nieuwetijdskind zijn, want dat klinkt hip bij de visite......
quote:Nounou...die ene opmerking over ene weer, beetje overdreven.
Op zaterdag 17 januari 2004 21:31 schreef MUUS het volgende:
Pietverdriet en Vivi, jullie posts zijn verwijderd. Dit is geen slowchat-forum Ze hebben e-mail uitgevonden een tijdje geleden. Probeer dat eens.
Trouwens, Piet....
quote:Oh, je bedoelt die ene zin? Waarin je ook je mening niet uitlegt? Op de manier waarop dat niet gewenst is in Truth?
Op zaterdag 17 januari 2004 21:40 schreef Vivi het volgende:
Btw, ik wil mijn opmerking over nieuwetijdskinderen wel graag in dit topic! B-tje raar om dat ook te editten!
Gut, dat zal een boel werk zijn om weer opnieuw te typen.
quote:Is goed hoor, als jij dat perse wilt dat het niet gezellig is, dan houden we het wel zakelijk. Echter bevatte die opmerkingen van mij wel degelijk aanvullende informatie.
Op zaterdag 17 januari 2004 21:31 schreef MUUS het volgende:
Pietverdriet en Vivi, jullie posts zijn verwijderd. Dit is geen slowchat-forum Ze hebben e-mail uitgevonden een tijdje geleden. Probeer dat eens.
Maar goed, JIJ bent de MOD, en als jij zegt dat dit OT is, dan heb jij natuurlijk gelijk. Wie ben ik om je daar te beleeren.
quote:Blijkbaar heb je mijn post niet eens gelezen gezien deze opmerking, stuk chagrijn.
Op zaterdag 17 januari 2004 21:42 schreef MUUS het volgende:[..]
Oh, je bedoelt die ene zin? Waarin je ook je mening niet uitlegt? Op de manier waarop dat niet gewenst is in Truth?
Gut, dat zal een boel werk zijn om weer opnieuw te typen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |