abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10145821
40 jaar geleden was het simpel.
Jij ontmoette een jongen of meisje (uiteraard alleen hetero relaties), je ging verloven, je ging trouwen. Toen kwamen de jaren 60, alles moest anders worden, geen ouderwetse burgerlijke tradities meer zoals trouwen maar communes, free love en alternatieve leefwijzen.

En hoe is de stand nu?
Willen de meesten hier uiteindelijk toch maar weer ouderwets burgerlijk trouwen ( ), samenwonen? Hoe kijken jullie aan tegen zaken als meerdere partners binnen een relatie? Zijn wij heel anders als onze grootouders of gaan wij steeds meer terug naar 'ouderwetse' waarden zoals het huwelijk?

Als een persoonlijke noot wil ik hieraan toevoegen dat ik zelf een vrij ongebruikelijke relatie heb, ik leef samen met 2 vrouwen en wij zijn gedrieen heel gelukkig en ik ondervind weinig tot geen slechte reacties daarop.

Voor degenen die denken dat ik het aards paradijs heb gevonden bedenk dan dat dit ook 2x maal per maand PMS betekent en niet eens in dezelfde week.

pi_10145838
de mensen willen het weer zoals vroeger heb ik in de gaten
pi_10145878
edit: zeg iets inhoudelijks of zeg niets.

[Dit bericht is gewijzigd door Moonah op 01-05-2003 23:40]

pi_10145887
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:31 schreef NightH4wk het volgende:
Fuck the '60.
waar slaat dat nou op?
pi_10145910
Er...dit topic had in R&P moeten staan

pi_10145915
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:28 schreef Tijger_m het volgende:
Voor degenen die denken dat ik het aards paradijs heb gevonden bedenk dan dat dit ook 2x maal per maand PMS betekent en niet eens in dezelfde week.
Ik dacht dat vrouwen die bij elkaar wonen tegelijk ongesteld werden. maar dat heb je wel netjes voor elkaar lijkt me zo.
  donderdag 1 mei 2003 @ 23:37:43 #7
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_10146003
Toevallig afgelopen weekend een bijlage in het NRC gelezen over trendwatchers.

In dat stukje werd genoemd dat trouwen weer helemaal in is, en dat ongetrouwd samenwonen (met kinderen) nu weer als ouderwets wordt beschouwd. Ik heb geen flauw idee hoe men aan die informatie is gekomen, maar goed dat stond er dus.

Persoonlijk ben ik idd voor (uiteindelijk!) trouwen. Niet omdat dat hoort, maar als bevestiging van je relatie (voor elkaar dus, niet voor de maatschappij). Ik denk dat dat laatste een van de grootste verschillen is met de jaren 40 - 60 t/m 80. Eerst ging je wél trouwen om aan de maatschappij te laten zien dat je erbij hoorde, toen ging je niet trouwen om te laten zien dat je erbij hoorde, en nu doen de mensen wat ze zélf het leukst vinden.

Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
  Admin donderdag 1 mei 2003 @ 23:38:06 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_10146013
Moest in R&P
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_10146039
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:38 schreef yvonne het volgende:
Moest in R&P
Dank je, yvonne
  donderdag 1 mei 2003 @ 23:42:55 #10
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_10146130
Tja, ik doe niet mee met de trend 'trouwen'. Dat zal nooit mijn ding worden. Ik vind het niet nodig mijn 'band' met iemand te bevestigen dmv een contractje, wat beloftes en een ringetje. ik vind het juist een prestatie als je al die jaren bij elkaar kunt blijven zonder verplichtingen.
Een tweede vrouw of man in onze relatie lijkt me toch wel erg raar en ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat prima vinden, maar ik denk toch dat ik er te jaloers voor ben.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_10146159
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:31 schreef NightH4wk het volgende:
edit: zeg iets inhoudelijks of zeg niets.
Hij zei iets inhoudelijks, stomme mod!

Fuck the 60's ben ik het mee eens!

pi_10146178
Toen kwamen de jaren 60, alles moest anders worden, geen ouderwetse burgerlijke tradities meer zoals trouwen maar communes, free love en alternatieve leefwijzen.
pi_10146210
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:44 schreef ITCHY1 het volgende:

Waarom ben jij het daar mee eens dan?
Is mischien ook leuk als jij dat een beetje onderbouwd?

Ik gaf overigens geen waardeoordeel over de 60's, ik noemde de periode omdat daarin de mores aangaande relaties vrij revolutionair veranderden met name onder de jeugd.

[Dit bericht is gewijzigd door Tijger_m op 01-05-2003 23:59]

donderdag 1 mei 2003 @ 23:55:13 #14
11682 Moonah
Jolie femme
pi_10146395
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:44 schreef ITCHY1 het volgende:

[..]

Pardon?
In plaats van mij voor stomme mod uit te maken, mag je ook wel een fatsoenlijke toon aanslaan, hoor.
En als je niets bijdraagt aan een discussie, hoef je ook niet te posten.
Punt. Klaar.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_10146512
Ik vind dat je zelf je leeftijd mag bepalen wanneer je voor het eerst een partner krijgt, ook vind ik dat je sex mag hebben op de leeftijd dat jij het wil. Je mag wel meerdere keren verkering hebben (maar niet tegelijkertijd) in je leven. Ik weet niet of ik zou willen trouwen, maar het leven dat je voor altijd bij elkaar blijft spreekt me wel aan. Hou niet van losse relaties of iets dergelijks. Ik ben dus redelijk vrij met relaties, maar ik vind het zelf fijn om bij dezelfde partner te blijven, niet vreemd gaan of meerdere partners te hebben vind ik trouwens gewoon belachelijk.
pi_10146568
ik bedoelde dus dak vreemdgaan belachelijk vind en meerdere partners hebben ook.
pi_10146742
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 00:01 schreef Salie het volgende:
ik bedoelde dus dak vreemdgaan belachelijk vind en meerdere partners hebben ook.
Dat mag je belachelijk vinden, ik stoor mij daar niet aan, dat zijn jouw waarden en da's prima.
pi_10147880
Ach, ik zal uiteindelijk misschien wel een keer trouwen, al is het alleen om de cadeau's Maar voorlopig vind ik het prima zo, niet al te veel vastigheid, geen benauwde situaties en niet te ver vooruit kijken.
Maar ja, ik ben dan ook nog jong he
Ik maak geen fouten. Ik beperk mij tot blunders.
pi_10148278
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 00:52 schreef poebeertjuh het volgende:
Ach, ik zal uiteindelijk misschien wel een keer trouwen, al is het alleen om de cadeau's
Maar ja, ik ben dan ook nog jong he
Dat komt inderdaad een beetje jong over, trouwen om de cadeau's
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_10148311
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 01:18 schreef nozem het volgende:

[..]

Dat komt inderdaad een beetje jong over, trouwen om de cadeau's

Whehehe ja daarom, ik dacht, laat ik het er maar meteen bij zetten
pi_10148325
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 01:20 schreef poebeertjuh het volgende:

Whehehe ja daarom, ik dacht, laat ik het er maar meteen bij zetten

Dan maar hopen dat de cadeau's meer waard zijn dan de kosten van de trouwerij
pi_10148335
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 01:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan maar hopen dat de cadeau's meer waard zijn dan de kosten van de trouwerij

Daar hou ik wel rekening mee bij het schrijven van mijn verlanglijstje
pi_10148339
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 01:22 schreef poebeertjuh het volgende:

Daar hou ik wel rekening mee bij het schrijven van mijn verlanglijstje

Ah, jong maar niet dom, dus
pi_10148359
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 01:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, jong maar niet dom, dus

Nee niet dom!! Dat heb ik vandaag geleerd, toen ik een brief van de hogeschool van utrecht kreeg dat ik voor een selectietoets 75e van de 454 was geworden en daardoor een plaats in de opleiding heb gekregen En ik meld je dit, omdat ik gewoon heel blij ben en het nog ff kwijt moest
pi_10148375
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 01:25 schreef poebeertjuh het volgende:

[..]

Nee niet dom!! Dat heb ik vandaag geleerd, toen ik een brief van de hogeschool van utrecht kreeg dat ik voor een selectietoets 75e van de 454 was geworden en daardoor een plaats in de opleiding heb gekregen En ik meld je dit, omdat ik gewoon heel blij ben en het nog ff kwijt moest

En dan is het natuurlijk de bedoeling dat wij jou feliciteren

GEFELICITEERD!

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_10148382
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 01:25 schreef poebeertjuh het volgende:

In dat geval, van harte gefeliciteerd
pi_10148386
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 01:26 schreef nozem het volgende:

[..]

En dan is het natuurlijk de bedoeling dat wij jou feliciteren

GEFELICITEERD!

Ach, bedoeling, bedoeling

Maar bedankt

pi_10148394
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 01:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In dat geval, van harte gefeliciteerd

Jeetje, wat een felicitaties, bedankt zeg
  vrijdag 2 mei 2003 @ 12:02:02 #29
11682 Moonah
Jolie femme
pi_10153209
En maar weer ontopic.

Ik denk dat ik vrij traditioneel ben qua relatie.
Ik ben serieel monogaam, zoals dat heet.
Oftewel, ik heb een aantal monogame relaties achter de rug.
Ik kan me niet voorstellen dat ik me zou kunnen binden aan meer dan een man tegelijk.
Momenteel ben ik samen met de man van mijn leven. Met hem wil ik echt graag trouwen, oud worden, de rest van mijn leven mee delen.
Waarin ik mss verschil met het echt traditionele, is dat ik inmiddels 34 ben, en pas een jaar samen met mijn allerliefste. En ook nog niet samenwoon.

vrijdag 2 mei 2003 @ 12:09:29 #30
27074 Dezz
The Dog
pi_10153431
Ik wil gewoon trouwen, kindjes krijgen enzo geen gekkigheid dus
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_10154585
Ach, als m'n vriend me op gegeven moment ten huwelijk zou vragen, zou ik geen nee zeggen, maar ik zou het ook wel prima vinden om 'gewoon' bij elkaar te blijven. Als je echt van elkaar houdt kun je dat ook wel laten merken zonder ringen.
Voor de rest, ach... We zijn nu gezellig met z'n tweetjes, maar we zitten absoluut niet alleen aan elkaar vast. Wat dat soort dingen betreft ben ik misschien toch wel behoorlijk modern. Ik zou het bijvoorbeeld niet erg vinden als hij met iemand anders naar bed zou gaan, zolang het maar niet de eerste de beste is. Ze moet wel de moeite waard zijn, zeg maar. En ik wil achteraf alle details horen...
Die houding komt misschien doordat onze relatie ontstaan is uit een jarenlange vriendschap, we waren zo gewend om met elkaar te praten over bijvoorbeeld mensen die we wel leuk vonden, en dates met anderen enzo, dat we dat nu nog steeds doen, ondanks het feit dat we daarnaast ook van elkáar houden en vaak verliefd zijn op elkaar.
Wat wij hebben is gewoon raar, ik zou er eigenlijk geen woord voor weten. Soms is het vooral vriendschap, soms lijkt het meer op een seksrelatie en meestal zoeken we elkaar gewoon op omdat we samen over alles kunnen praten, en voor de geborgenheid. Al met al hou ik heel veel van hem, dat is dan weer wel constant, en hij (voor zover ik weet ) ook van mij, dus ik vind het prima zo.
Ik zou niets liever willen dan de rest van mijn leven op deze manier met hem samenblijven, en kinderen grootbrengen en samen oud worden.
Ik geloof ook echt dat een relatie die gebaseerd is op liefde ontstaan uit vriendschap en veel om elkaar geven, in plaats van romantiek en verliefdheid ofzo, op een of andere manier veel meer kans van slagen heeft. Maar goed, of dat ook zo blijkt te zijn? Only time will tell...
Misschien is het beste woord nog wel gewoon 'soulmates'.

[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 02-05-2003 13:13]

Are you pondering what I'm pondering?
pi_10154632
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 12:52 schreef Mini_rulez het volgende:
Behalve als we ruzie hebben
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_10154672
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 12:54 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Behalve als we ruzie hebben

Die meestal alleen maar voortkomt uit stress of bezorgdheid om bijv. jouw examen, maar okee...
Niet slowchatten...
  vrijdag 2 mei 2003 @ 12:56:29 #34
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_10154676
monogamie

Ik vind het altijd zo vreemd om te denken:

"ik wil voor mijn hele leven bij iemand blijven."

Iedereen weet donders goed dat je dat nooit met 100% zekerheid kunt zeggen. Hooguit 99% in de meest optimistische gevallen.

Ik weet overigens wel hoe het voelt om een "ware" gevonden te hebben, iemand die bij je past en die na jaren tijd nog steeds bij je blijft passen. Maar van de andere kant besef ik me dan tot in hoeverre dat niet een moment opname is? Pas op mijn sterfbed zou ik met 100% zekerheid kunnen zeggen dat ik mijn hele leven van haar gehouden heb.

Ik denk dat het goed is om een beetje kritisch te blijven kijken naar langdurige monogamie, want ik zie zoveel mensen om mij heen luchtkastelen bouwen onder het mom van de illusie eeuwige trouw. En vervolgens donderen ze onherroepelijk uit de lucht, hoe hoger het luchtkasteel zweefde, hoe harder ze vallen.

Nee, eeuwige trouw kán ik niet zweren, alleen zeggen dat je op het moment voelt alsof je diegene eeuwig trouw wilt blijven. De tijd zal leren hoe goed je je beloftes kan houden.

bigamie (polygamie dussss)

Bigamie is leuk voor de bindingsangstigen, de levensgenieters en de dromers. Mij lijkt het niets om al je dromen te vangen, te verwezenlijken en er uiteindelijk achter te komen dat je niets meer te dromen hebt. Het leven is een droom, ik zal gek zijn om dat te vernietigen. Je langdurig willen binden aan iemand heeft niet alleen te maken met gevoelens van liefde. Het heeft ook te maken dat je iemand in je leven vind waarbij je je op lange termijn goed kan voelen, iemand die je steunt, iemand waar je je thuis bij voelt, kortom, iemand waar je van houdt en waarmee je samen het leven aan gaat.

Uiteraard is het een geweldige fantasie om van zoveel mogelijk vrouwen tegelijk te kunnen genieten. Maar ik zou er denk ik snel genoeg achterkomen dat je dan ook al je energie en liefde moet gaan verdelen. Dat is lang niet zo efficient als het investeren van die energie en liefde in een goede intense relatie met één iemand.

Rest mij dus de keuze, lange termijn geluk of korte termijn geluk. Beiden hebben de voor en nadelen, maar persoonlijk ben ik met weinig gelukkig, zodat onbereikbare dromen mij niet ongelukkig kunnen maken. En daarbij geloof ik niet dat een mens per definitie niet monogaam kan zijn. Ook al denkt 70% van de nederlanders vaak over vreemdgaan, of doen het ook daadwerkelijk. Dat is waarschijnlijk alleen maar een grensoverschrijdend uitstapje naar bovengenoemde fantasie, waar ze achteraf ook ongelooflijk spijt van hebben.

Hoewel ik liever voor de monogamie kies, ben ik wel een voorstander van de zogenaamde vrije relatie. Monogamie kun je niet opeisen. Niemand hoeft zich te binden aan mij, maar ze mag wel samen zijn met mij, zolang ze wilt. En als ze graag zo'n uitstapje wilt maken om te kijken of het gras niet groener is bij de buurman, dan valt dat met veel (met nadruk op véél) hartepijn waarschijnlijk ook nog wel te vergeven. Want ik zou niet willen dat degene waar ik van houd door mij een kans op beter geluk zal missen. Het wordt anders als degene waar ik een relatie zou hebben er een losbandig leven op nahoudt. Dan is het aspect "rekening houden met" helemaal weg en heeft de relatie eigenlijk ook geen recht van bestaan.

Tja, toch veel weer getypt, maar de mens is sinds het wegvallen van de conservatieve normen en waarde en de taboes alleen maar gecompliceerder geworden op het gebied van relaties. De mens moet het nu zélf uitzoeken en weet daardoor niet vaak wat ze nu écht wilt en zoekt.

Maar één ding kan ik jullie met zekerheid zeggen, een mens zoekt immer en altijd naar geborgenheid, genegenheid en affectie. Of het nu van meerdere mensen (tegelijk) is, of van één iemand.

[Dit bericht is gewijzigd door chocolatemoeze op 02-05-2003 13:48]

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  vrijdag 2 mei 2003 @ 12:59:44 #35
15660 chocolatemoeze
pi_10154778
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 12:52 schreef Mini_rulez het volgende:
*herkenbaar... . Maar leg het maar eens uit aan de buitenwereld. Als je niet zegt dat het "je vriendin" is, as in you're wife, dan snapt niemand er wat van.

Btw. Hoe lang waren jullie eerst vrienden, en hoe lang hebben jullie deze relatie al? Ben erg benieuwd naar de ervaringen eigenlijk!

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  vrijdag 2 mei 2003 @ 13:03:25 #36
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_10154860
Tja, wat mij betreft: als iedereen in de relatie het eens is met de situatie, moeten ze lekker zelf weten wat ze doen. Parenclubs, samenwonen met zijn 3-tjes, monogaam, polygaam, jdoe maar lekker wat bij jou past en wat jij en je partner overeen zijn gekomen. Zolang er niemand bij gekwetst wordt vind ik het prima.

Voor mezelf lijkt een LAT-relatie mij het beste bij mij passen. Een monogame relatie, waarbij je niet constant op elkaars lip zit, dat lijkt mij ideaal. Maar ja, wie weet zie ik dat over 5 jaar weer anders.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 13:06:37 #37
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_10154957
Er is een tijd geweest dat trouwen helemaal 'uit' was. Men ging samenwonen & werkte hard aan een carrière. Kinderen werden pas later geboren. En trouwen... sja.
Ik vind het leuk dat het tegenwoordig weer wat aan het veranderen is. Men gaat weer wat sneller trouwen enzo Persoonlijk vind ik dat heel leuk om te zien.
Trouwen is weer 'in'
(Un)masking for the greater good.
pi_10155002
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 12:59 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

*herkenbaar... . Maar leg het maar eens uit aan de buitenwereld. Als je niet zegt dat het "je vriendin" is, as in you're wife, dan snapt niemand er wat van.

Btw. Hoe lang waren jullie eerst vrienden, en hoe lang hebben jullie deze relatie al? Ben erg benieuwd naar de ervaringen eigenlijk!

Tja, idd... Wij hadden al een tijdje zoiets tussen vriendschap en relatie in (eigenlijk gewoon diepe vriendschap met lichamelijk contact erbij, knuffelen enzo, ik was ook wel behoorlijk verliefd op gegeven moment), en dat voelde toch wel goed, dus hebben we uiteindelijk een keer zo'n gesprek gehad van 'zullen we als iemand het vraagt dan maar gewoon zeggen dat we iets hebben?', omdat dat het duidelijkst zou zijn voor de buitenwereld, en sindsdien is hij dus officieel mijn vriend.
Al met al waren we voordat we iets kregen denk ik een jaar of 4,5 vrienden (met ups en downs, en periodes dat hij verliefd op mij was ), en we hebben nu iets meer dan 9 maanden iets met elkaar. Eerder ook wel een paar keer geprobeerd maar toen was hij er nog niet klaar voor (hij was net op een nogal rotte manier gedumpt), dus toen hebben we het ook maar weer uitgemaakt.
Het is wel zo dat onze 'relatie' heel veel verschillende vormen heeft gehad, het was niet meteen zoals het nu is, dus hoe lang dit al zo is weet ik niet precies. Het is zo gegroeid.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 13:14:31 #39
15660 chocolatemoeze
pi_10155249
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 13:07 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Tja, idd... Wij hadden al een tijdje zoiets tussen vriendschap en relatie in (eigenlijk gewoon diepe vriendschap met lichamelijk contact erbij, knuffelen enzo, ik was ook wel behoorlijk verliefd op gegeven moment), en dat voelde toch wel goed, dus hebben we uiteindelijk een keer zo'n gesprek gehad van 'zullen we als iemand het vraagt dan maar gewoon zeggen dat we iets hebben?', omdat dat het duidelijkst zou zijn voor de buitenwereld, en sindsdien is hij dus officieel mijn vriend.
Al met al waren we voordat we iets kregen denk ik een jaar of 4,5 vrienden (met ups en downs, en periodes dat hij verliefd op mij was ), en we hebben nu iets meer dan 9 maanden iets met elkaar. Eerder ook wel een paar keer geprobeerd maar toen was hij er nog niet klaar voor (hij was net op een nogal rotte manier gedumpt), dus toen hebben we het ook maar weer uitgemaakt.
Het is wel zo dat onze 'relatie' heel veel verschillende vormen heeft gehad, het was niet meteen zoals het nu is, dus hoe lang dit al zo is weet ik niet precies. Het is zo gegroeid.

Argh! Zoooooooooo herkenbaar, bijna identiek hiero! Alleen dat stukje "wat vertellen we aan de buitenwereld" is er (nog) niet. Maar jullie ervaring stemt me positief!

Ik geloof, dat als je echte soulmates bent, de vorm er uiteindelijk helemaal niet toe doet. Zolang je van elkaar kan genieten, mentaal & fysiek, is alles goed en heeft het eigenlijk ook geen nut om er een labeltje aan te hangen (verkering, verloofd of getrouwd) omdat het er "gewoon is". Ik vind het een hele vreemde, rare kermisattractie. In het begin werd ik er misselijk van, maar nu voelt het alleen maar beter en beter .

I.i.g. thx for sharing!

pi_10155406
Even iets rechtzetten, meerdere partners heet polygamie, bigamie kan alleen als je met meerdere vrouwen (of mannen) trouwt

De situatie bij ons is door een tragedie tot stand gekomen, Tia en ikzelf waren al bij elkaar toen onze beste vriendin overleed door een auto ongeluk, haar partner (missy) is toen een tijdje bij ons komen wonen om er over heen te komen....en nooit meer weggegaan.

Ik ben zelf eigenlijk best ouderwets in mijn relaties, ik dacht altijd dat ik maar van 1 persoon kon houden en niet van 2, dat bleek dus iets anders te liggen maar ik had nooit bewust gekozen voor deze vorm van relatie, dat is bij toeval tot stand gekomen en we hebben het voor elkaar gekregen om het voor ons allemaal werkbaar te maken.

Het is niet altijd makkelijk maar wij praten veel en bij eventuele problemen helpt het vaak dat wij met zijn drieen zijn, problemen worden snel uitgepraat en opgelost.
Vertellen aan de buitenwereld...tja, da's iets wat mij af en toe nog een beetje moeilijk afgaat hoor, 'dit is mijn vriendin...en dit ook', het bekt niet echt lekker

Mijn ouders hadden er in het geheel geen problemen mee, wat meeviel uiteraard, ik weet dat er in de familie af en toe gek gekeken wordt maar da's hun probleem denk ik dan.

[Dit bericht is gewijzigd door Tijger_m op 02-05-2003 13:20]

pi_10155442
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 13:14 schreef chocolatemoeze het volgende:

Ik geloof, dat als je echte soulmates bent, de vorm er uiteindelijk helemaal niet toe doet. Zolang je van elkaar kan genieten, mentaal & fysiek, is alles goed en heeft het eigenlijk ook geen nut om er een labeltje aan te hangen (verkering, verloofd of getrouwd) omdat het er "gewoon is". Ik vind het een hele vreemde, rare kermisattractie. In het begin werd ik er misselijk van, maar nu voelt het alleen maar beter en beter .

Klopt... Er zijn geen woorden voor, maar je weet allebei dat het er is.
Ik zou zelfs durven te zeggen dat dit de meest intense relatie is die je kunt hebben, omdat het gewoon alle vormen van liefde (vriendschap, verliefdheid, van elkaar houden) tegelijk in zich heeft.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 13:21:08 #42
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_10155471
Burgertrut of modern? Hmm...
Wat mezelf betreft ben ik een echt burgertrutje. Pas getrouwd, wil graag kindjes enzovoorts. Ik heb geen behoefte aan andere mannen of vrouwen (al kijk ik natuurlijk graag ), maar wat een ander doet, moet die natuurlijk helemaal zelf weten. Zolang er geen sprake is van achterbaks gedoe en iedereen in de relatie weet haar hij/zij aan toe is en er geen problemen mee heeft, is er toch niets verkeerd?
  vrijdag 2 mei 2003 @ 13:33:40 #43
15660 chocolatemoeze
pi_10155860
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 13:20 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Klopt... Er zijn geen woorden voor, maar je weet allebei dat het er is.
Ik zou zelfs durven te zeggen dat dit de meest intense relatie is die je kunt hebben, omdat het gewoon alle vormen van liefde (vriendschap, verliefdheid, van elkaar houden) tegelijk in zich heeft.

Wees er maar zuinig en trots op, jullie hebben écht iets speciaals!
pi_10155908
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 13:21 schreef jerney het volgende:
Burgertrut of modern? Hmm...
Wat mezelf betreft ben ik een echt burgertrutje. Pas getrouwd, wil graag kindjes enzovoorts. Ik heb geen behoefte aan andere mannen of vrouwen (al kijk ik natuurlijk graag ), maar wat een ander doet, moet die natuurlijk helemaal zelf weten. Zolang er geen sprake is van achterbaks gedoe en iedereen in de relatie weet haar hij/zij aan toe is en er geen problemen mee heeft, is er toch niets verkeerd?
Wat mij betreft hetzelfde, alleen dan even de tekst herschrijven in een mannelijke versie . Natuurlijk staat het anderen vrij om hun relatie zo vrij te houden als ze willen, maar ik zou mij er niet in kunnen vinden. Oke, dan ben ik misschien conservatief of burgerlijk, maar ik voel me er goed bij
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_10156031
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 13:35 schreef Peregrijn het volgende:

Oke, dan ben ik misschien conservatief of burgerlijk, maar ik voel me er goed bij

Niks mis mee toch?
Da's het aardige van dit topic, blijkbaar zijn wij nu heel modern want je mag zowel uiterst 'burgelijk' zijn als het tegen overgestelde zonder dat iemand daar problemen mee heeft.

dat is dan burgerlul

pi_10156397
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:28 schreef Tijger_m het volgende:
Door hun hormonen zou dit uiteindelijk toch gelijk moeten lopen als ze veel met elkaar omgaan
pi_10156786
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 13:51 schreef Brad het volgende:

[..]

Door hun hormonen zou dit uiteindelijk toch gelijk moeten lopen als ze veel met elkaar omgaan

Als je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt , wel ja.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_10156868
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 14:05 schreef milagro het volgende:

[..]

Als je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt , wel ja.

Niets met sex te maken. feromonen en dergelijke.

Was in een documentaire. Stop vrouwen lange/veel tijd bij elkaar en hun biologisch ritme wordt op elkaar afgestemd.

pi_10156939
Men mag lekker zelf weten wat ze doen, maar ik hou het bij de 1 op 1 relaties als ik echt gek op iemand ben.

Ten tijde van wat rondneuzen heb ik er wel eens meerdere tegelijk op na gehouden, maar nu woon ik samen met 1 dame. En daar hou ik het voorlopig bij. Derde personen erbij is geen optie, hoewel ik het uiteraard wel eens zou willen (en zij ook) zijn we beiden te jaloers daarvoor.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_10156967
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 14:07 schreef Brad het volgende:

[..]

Was in een documentaire. Stop vrouwen lange/veel tijd bij elkaar en hun biologisch ritme wordt op elkaar afgestemd.

Ja duh, maar de pil overheerst natuurlijk!
Die regelt dan de maandelijkse tijd!
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_10156972
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 14:07 schreef Brad het volgende:

[..]

Nee muts.... als je de pil slikt is de menstruatie vastgelegd, doordat je de pil slikt.. je weet dus wanneer je ongesteld zult worden, voor de rest van het jaar.

Maar goed, dit is off topic.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_10157008
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 14:11 schreef milagro het volgende:

[..]

Nee muts.... als je de pil slikt is de menstruatie vastgelegd, doordat je de pil slikt.. je weet dus wanneer je ongesteld zult worden, voor de rest van het jaar.

Maar goed, dit is off topic.

god.... je hebt gelijk.

En verder heb ik op dit moment denk ik weinig aan dit topic toe te voegen.

pi_10157755
Ik heb meerdere monogame relaties gehad en ook puur lichamelijke relaties.
Nu, heb ik dus The One gevonden (niet dat ik op zoek naar em was, maarja,.. daar stond ie dan he ) en dat was HEEL anders dan al mijn andere relaties die ik tot dan had gehad. We zijn Soulmates, voelen elkaar erg goed aan, en zowel geestelijk als lichamelijk zit het allemaal erg goed.
Ik zou er niet aan moeten denken om hem te delen met een ander. Dat zou echt niks voor mij zijn (als in een relatie met zijn 3'n ) op sexueel gebied zou het wellicht wel kunnen, maar echt een relatie met zijn 3'n ben ik veels te jaloers voor. Vind het wel erg knap dat iemand het kan, maar voor mij zou het niks zijn, ook een open relatie (dat je allebei lekker je gang mag gaan buiten de deur) zou niks voor mij zijn. Ik wil hem voor mij alleen hebben.
Ook wil ik toch trouwen, en een kindje... (trouwen omdat het leuk is om een keer een feestje te geven, en het scheelt weer een samenlevingscontract(die we nu dus niet hebben ondanks dat we een huis samen hebben ) opstellen enzo, en met een kindje is het toch ook handiger/leuker

Als je me 5 jaar terug had gezegt dat ik dit ooit zo zou voelen had ik je voor gek verklaard maargoed

Dus voormezelf ben ik redelijk 'ouderwets', maar mensen die een andere relatievorm hebben bekritiseer ik niet.

The captain of your brainship is drunk.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 15:49:01 #54
1405 addicted_to_jellybeans
Nieuwsgierig Aagje
pi_10159633
Momenteel vrijgezel en dat bevalt me qua relaties weet ik eigenlijk niet zo heel goed hoe ik ben omdat ik toch niet veel relaties heb gehad .
Maar ik vind wel heel belangrijk dat ik mijn eigen gang kan gaan en hij ook , ook al ben je samen vind ik niet dat je eigen invidu mag gaan verliezen.
Ik ben wel iemand die heel erg op vrijheid gesteld is , en mijn eigen gang moet kunnen blijven gaan, als ik een relatie krijg dan denk ik niet gauw een suf bankkoppel te gaan worden , daar ben ik gewoon te druk en eigenwijs voor .
Ik heb niet als ideaal te gaan trouwen , maar als ik toch trouw dan denk ik ook dat het heel anders word dan de andere huwelijken. Ik wil ten eerste zeker gewoon in het zwart trouwen , dat is iets wat ik eigenlijk altijd al gezegd heb.
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_10159819
Ik heb een serieuze (lange) relatie en mijn vriend en ik zijn inmiddels op een leeftijd (25 en 30) dat samenwonen en/of trouwen een logische zet zou zijn. Toch is er geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Ik woon alleen in mijn eigen appartement, mijn vriend woont 25 km verder op en we zien elkaar meestal in het weekend.

Als ik in de toekomst kijk zie ik ons niet samenwonen, hooguit dichter bij elkaar. Mijn omgeving neemt onze relatie niet serieus, terwijl het voor mij juist de meest serieuze relatie ooit is. Ik ben stapelgek op mijn vriend en we voelen ons beide heel prettig in onze relatie zoals deze nu is. Latten is de toekomst!

vrijdag 2 mei 2003 @ 22:25:43 #56
11682 Moonah
Jolie femme
pi_10168833
In verband met leesbaarheid wat storend offtopic gedoe verwijderd.
pi_10176793
Volgens mij zijn we niet zo modern. Niet in vergelijking met tien, twintig jaar geleden. Veel mensen gaan nog met hart en ziel voor die ene bijzonder liefde en als het even kan voor altijd.

Wat me wel opvalt is dat steeds meer mensen wachten met de uiteindelijke bezegeling van die relatie (trouwen) en dat er ook meer mensen het zegel steeds makkelijker lijken te verbreken (scheiden). Ik denk niet dat we als mens voorbestemd zijn om ons leven lang met één partner door te brengen (niet van nature in ieder geval) en hoewel het een beetje kort door de bocht is om op basis van mijn eigen bovenstaande observaties conclusies te trekken, denk ik toch dat meer mensen die indruk hebben.

Maar de zekerheden in een dergelijke vaste traditionele relatie, wegen zwaar. Heel zwaar.

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  zaterdag 3 mei 2003 @ 13:34:10 #58
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_10177236
Tijger_m, mag ik je dan eens iets vragen. En dat is een serieuze vraag van een serieuze bijna-dertiger :

Hoe doen jullie dat dan met slapen? Met drie in één bed?
En als jullie apart slapen, ehm... wandelen jullie dan af en toe gewoon heen en weer en zijn daar afspraken over ofzo?

Misschien een te intieme vraag en als het te ver gaat hoor ik het wel

Trouwens: als dit voor jullie goed werkt, en dat werkt het zo te lezen... mijn complimenten. Trek je vooral niets aan van de ´buitenwereld´. Jullie zijn er gelukkig mee, wat wil je nog meer

People are like pieces of a puzzle: we all fit together but not all of us connect.
pi_10182356
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 13:34 schreef Loesje29 het volgende:
Tijger_m, mag ik je dan eens iets vragen. En dat is een serieuze vraag van een serieuze bijna-dertiger :

Hoe doen jullie dat dan met slapen? Met drie in één bed?
En als jullie apart slapen, ehm... wandelen jullie dan af en toe gewoon heen en weer en zijn daar afspraken over ofzo?

Misschien een te intieme vraag en als het te ver gaat hoor ik het wel

Trouwens: als dit voor jullie goed werkt, en dat werkt het zo te lezen... mijn complimenten. Trek je vooral niets aan van de ´buitenwereld´. Jullie zijn er gelukkig mee, wat wil je nog meer

Sorry voor de late reactie, ik had jouw vragen geheel gemist

Wij hebben een heel groot bed waar wij met zijn drieen in slapen.
Ik slaap in het midden want de dames zijn koukleumen eerste klas, hebben altijd en eeuwig koude handen en voeten en ik ben schijnbaar altijd warm
Zoals je ziet is dat geen al te intieme vraag

Ja, het werkt voor ons, hoe dat weten we zelf eigenlijk ook niet want het is niet zo dat wij geen jaloezie kennen, als ik naar een andere vrouw maar zou kijken grommen ze al en als zij naar een andere man kijken dan ga ik grommen, maar onderling is er geen jaloezie.

Tia en missy kennen elkaar al hun hele leven en de partner van missy die overleden is was ruim 30 jaar Tia's beste vriendin, ik denk dat die relatie er veel mee te maken heeft gehad om elkaar te accepteren.
Sterker nog, het was voor mij het moeilijkste om een modus te creeren voor mijzelf waarin ik daarmee om kon gaan, ik had altijd het idee dat 100% monogaam ingesteld was.

Hou me ten goede, tis niet altijd pais en vree natuurlijk maar dat geldt denk ik voor iedere relatie en iedere relatie heeft ups en downs waar je door heen moet werken.
Tot op heden zijn wij gelukking met elkaar iig.

zaterdag 3 mei 2003 @ 18:23:51 #60
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_10182537

Aangemoedigd door je openhartige antwoord nog een (iets intiemer ) vraagje:

Jullie slapen dus in 1 bed met zijn drieën.
Hoe zit dat dan met sex? Kan me zo voorstellen dat jullie niet altijd alledrie tegelijk in the mood zijn. Mag er door 2 van jullie gesext worden als de derde geen zin heeft?

Pffff vergeef me mijn nieuwsgierigheid.

People are like pieces of a puzzle: we all fit together but not all of us connect.
  zaterdag 3 mei 2003 @ 18:30:11 #61
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_10182661
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 18:23 schreef Loesje29 het volgende:

Hoe zit dat dan met sex? Kan me zo voorstellen dat jullie niet altijd alledrie tegelijk in the mood zijn. Mag er door 2 van jullie gesext worden als de derde geen zin heeft?

Wat zij zegt, dat vroeg ik me nou namenlijk ook gelijk af...

While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_10182709
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 18:23 schreef Loesje29 het volgende:

Tja, hoe ga ik dat nu uitleggen zonder in een ander forum te belanden

Laat ik het simpel houden, nee we zijn niet altijd gedrieen, ook niet met sex en dat is geen probleem.
Als ik er verder op in ga ben ik bang dat Moonah dit topic naar SEX verhuisd

Hint: Ik vond ons perfect in het Keldertje Forum passen

zaterdag 3 mei 2003 @ 18:38:56 #63
11682 Moonah
Jolie femme
pi_10182835
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 18:33 schreef Tijger_m het volgende:
Als ik er verder op in ga ben ik bang dat Moonah dit topic naar SEX verhuisd
Nee hoor, want Moonah was ook wel benieuwd.
pi_10182861
Quelle surprise....

En dan zeggen ze dat mannen een dirty mind hebben, ja ja...

Speciaal voor Loesje die mijn hint niet begreep, wij hebben een D/s relatie (zoals in BDSM)

verdere antwoorden moeten helaas even geduld hebben, mijn eten is klaar namelijk

zaterdag 3 mei 2003 @ 18:52:24 #65
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_10183087
Ok, ik snapte de hint ook niet helemaal...Maar dacht wel gelijk hieraan..
(dus snapte ik hem eigenlijk wel)

Maarr, wat ik me nou afvroeg...Hebben de dames ook een relatie met elkaar (sexueel) of accepteren ze alleen dat jij met beide een relatie hebt?
En is er nooit 1 van de 3 die zich weleens buitengesloten voelt?

T lijkt mij in ieder geval knap lastig en ingewikkeld om op deze manier te leven, maar whatever makes your boat float hè...

Als jullie er alledrie gelukkig mee zijn, is 't alleen maar perfect toch?

While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_10183251
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 18:52 schreef She-Wolf het volgende:
Maarr, wat ik me nou afvroeg...Hebben de dames ook een relatie met elkaar (sexueel) of accepteren ze alleen dat jij met beide een relatie hebt?
En is er nooit 1 van de 3 die zich weleens buitengesloten voelt?
Ja, ze zijn beide bi-sexueel en ze hebben een relatie met elkaar zogezegd alhoewel wij het nooit 'los maken', we hebben een relatie met elkaar, alle 3, niemand wordt buitengesloten.
quote:
T lijkt mij in ieder geval knap lastig en ingewikkeld om op deze manier te leven, maar whatever makes your boat float hè...

Als jullie er alledrie gelukkig mee zijn, is 't alleen maar perfect toch?

Waar het ook door komt, het werkt en wordt door ons nooit als ingewikkeld ervaren, de rolverdeling is vrij duidelijk, iedereen heeft zijn/haar plaats en die wordt niet bedreigd door de ander.
  zondag 4 mei 2003 @ 13:34:27 #67
54520 MANI
arggg blub blub
pi_10194875
tja ik zit ook in een vrij ongebruikelijke relatie(s)
Ik heb een vriendin van wie ik erg veel hou, en met wie ik al een tijdje een relatie heb, en wij hebben de afspraak dat mannen "vrij" zijn. Daar mag je dus alles mee doe (wel veilig he).

Nu ben ik dus perongeluk een jongen tegen gekomen met wie het echt klikte, en ik ga nu een maand of 3 met hun allebei om dat is toch een stuk moeilijker dan ik gedacht had. Mijn vriendin gaat steeds meer aan me trekken terwijl die jongen er helemaal geen probleem mee heeft. En ik hou niet van de guilt trips die ik van mijn vriendin krijg. Ik KAN niet iemands bezit zijn, ik ben van mij.

Naja gaat dus niet altijd goed, ben van plan ze nu alle 2 te dumpen om maar weer es wat rust in de keet te krijgen, maar de twijfel de twijfel aaarg relaties zijn moeilijk

"Ik weet niets, en zelfs dat weet ik niet zeker" Socrates
  zondag 4 mei 2003 @ 13:37:28 #68
11682 Moonah
Jolie femme
pi_10194931
quote:
Op zondag 4 mei 2003 13:34 schreef MANI het volgende:
tja ik zit ook in een vrij ongebruikelijke relatie(s)
Ik heb een vriendin van wie ik erg veel hou
<knip>
Naja gaat dus niet altijd goed, ben van plan ze nu alle 2 te dumpen om maar weer es wat rust in de keet te krijgen, maar de twijfel de twijfel aaarg relaties zijn moeilijk
Hoe veel hou je van haar? Valt eea niet te overwinnen?
  zondag 4 mei 2003 @ 14:49:11 #69
54520 MANI
arggg blub blub
pi_10196291
quote:
Op zondag 4 mei 2003 13:37 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hoe veel hou je van haar? Valt eea niet te overwinnen?

Moeilijk, zij is degene die steeds op mijn geweten probeert in te werken en dat maakt dat ik afstand van haar neem. Ze wist from the get go dat ik zo in elkaar steek, ik heb daar nooit over gelogen, en wil haar ook geen pijn doen, dat doe ik nu dus wel. Opties- veranderen en heel tegen natuurlijk voor mij monogaam gaan zijn -haar loslaten en hopen dat zij een relatie vind die haar wel de zekerheid geeft die ze nodig heeft.

Ik weet niet kan aan mij liggen maar ik heb nog nooit 1 persoon gevonden die alle aspecten van mijn persoonlijkheid bevredigd (of wil ik nu teveel). Ze vervuld veel in me, maar zonder die ander was ik zeker een stuk gefrusteerder

"Ik weet niets, en zelfs dat weet ik niet zeker" Socrates
  zondag 4 mei 2003 @ 14:50:51 #70
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_10196330
Ik wil eerst gaan samenwonen en daarna trouwen
Meteen vanuit ouderlijk huis samenwonen, dat wel. Ik wil niet op mezelf gaan wonen, lijkt me nix.
En daarna gewoon huisje, boompje, beestje. 2 Kiddies en een hond
Heel burgerlijk dus eigenlijk
To infinity…and beyond!
  zondag 4 mei 2003 @ 14:56:25 #71
11682 Moonah
Jolie femme
pi_10196504
quote:
Op zondag 4 mei 2003 14:50 schreef ivetje het volgende:
Ik wil niet op mezelf gaan wonen, lijkt me nix.
Waarom lijkt het je niks?
  zondag 4 mei 2003 @ 15:52:41 #72
11458 ivetje
pi_10197486
quote:
Op zondag 4 mei 2003 14:56 schreef Moonah het volgende:

[..]

Waarom lijkt het je niks?

dan moet ik alles echt zelf doen...niemand op wie je terug kan vallen als iets niet lukt oid...
Daarnaast, ik woon nu nog thuis en heb al 8 maanden een vriend...als hij op zichzelf gaat kom ik bij hem wonen. Om dan eerst nog op mezelf te gaan wonen heeft niet zoveel zin voor 1/1,5 jaar...En ik wil gewoon het liefst zo snel mogelijk bij m'n vriend wonen als het eenmaal kan
To infinity…and beyond!
pi_10197582
quote:
Op zondag 4 mei 2003 15:52 schreef ivetje het volgende:

dan moet ik alles echt zelf doen...niemand op wie je terug kan vallen als iets niet lukt oid...
Daarnaast, ik woon nu nog thuis en heb al 8 maanden een vriend...als hij op zichzelf gaat kom ik bij hem wonen. Om dan eerst nog op mezelf te gaan wonen heeft niet zoveel zin voor 1/1,5 jaar...En ik wil gewoon het liefst zo snel mogelijk bij m'n vriend wonen als het eenmaal kan

Zelf kennis is goed, als jij denkt dat je het alleen niet red dan moet je er ook inderdaad niet aan beginnen.
Overigens, met 'burgelijk' zijn is niks mis, als jij daar happy bij bent dan moet je het gewoon doen
  zondag 4 mei 2003 @ 16:22:53 #74
11682 Moonah
Jolie femme
pi_10198065
quote:
Op zondag 4 mei 2003 15:52 schreef ivetje het volgende:

[..]

Lijkt me juist een reden om een tijdje op je zelf te wonen.
Ik ben er altijd erg voor, dat mensen een poosje zelfstandig wonen. Je eigen huishouden runnen. Jezelf zien bezig te houden. Zelf oplossingen zoeken als iets niet meteen lukt. Je eigen verantwoordelijkheid dragen. Niet leunen op een ander.
Daarmee ontwikkel je onafhankelijkheid en dat komt imo zeker ten goede aan je persoonlijkheid.
/offtopic.
  zondag 4 mei 2003 @ 17:00:06 #75
11458 ivetje
pi_10198905
quote:
Op zondag 4 mei 2003 15:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zelf kennis is goed, als jij denkt dat je het alleen niet red dan moet je er ook inderdaad niet aan beginnen.
Overigens, met 'burgelijk' zijn is niks mis, als jij daar happy bij bent dan moet je het gewoon doen

Ik zou denk ik te bang zijn dat er iets goed mis gaat en dat ik er niet uit kom. Bijvoorbeeld bankzaken enz zelf regelen...of hypotheken enz. Als ik dan samenwoon kan ik het aan m'n vriend vragen...en ik vind het zowiezo gezelliger om samen te wonen, alleen is zo alleen lijkt me. En ik wil gewoon graag bij m'n vriend zijn natuurlijk
Daarnaast verdien ik niet genoeg om op mezelf te kunnen wonen...da's dus ook een groot probleem. En omdat ik nu nogal ver van mijn vriend af woon schiet het ook niet echt op om dan op mezelf te gaan en dan daarna weer bij hem intrekken. Eer dat ik een huisje heb voor mezelf ben ik een jaar of 23/24 en dan wil ik toch wel bij mijn vriend intrekken hoor schiet dus allemaal niet zo op
To infinity…and beyond!
  zondag 4 mei 2003 @ 17:12:00 #76
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_10199121
quote:
Op zondag 4 mei 2003 17:00 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ik zou denk ik te bang zijn dat er iets goed mis gaat en dat ik er niet uit kom. Bijvoorbeeld bankzaken enz zelf regelen...of hypotheken enz. ...
<knip<

Misschien heb ik iets gemist in jouw persoonlijke situatie (sorry dan alvast ). Maar je woont nu nog thuis, toch? En als je dan op jezelf zou wonen en je hebt geen flauw benul hoe je die acceptgiro nou toch moet invullen... kan je dan niet naar je ´ouderlijk huis´ bellen, is daar dan NIEMAND die dat even uit kan leggen?

Het is niet zo dat, zodra je op jezelf gaat wonen, alle mensen buiten je vriendje het contact met je verbreken hoor

En ik ben het ermee eens dat het GOED is om eerst op jezelf te gaan wonen. In het algemeen dan, jij hebt aangegeven dat er praktische bezwaren zijn zoals geld enzo. Je leert jezelf te redden, het met jezelf gezellig te hebben (ook heel belangrijk) en het geeft een gevoel van trots en voldoening als je een huishouden in je eentje weet te runnen

zondag 4 mei 2003 @ 17:54:35 #77
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_10199995
Ik ben lekker single, en dat zal voorlopig ook wel zo blijven.

Maar stel dat er een wonder gebeurt en ik vind een vriendin dan niet samenwonen en zeker niet trouwen.

Elk beetje vrijheid dat je opgeeft is teveel.

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_10200308
quote:
Op zondag 4 mei 2003 17:54 schreef Aaargh! het volgende:

Maar stel dat er een wonder gebeurt en ik vind een vriendin dan niet samenwonen en zeker niet trouwen.

Welke vrijheid denk jij op te moeten geven dan?
pi_10200333
Trouwen is tof, maar ik denk dat het er de komende 10 jaar nog niet van gaat komen.
pi_10202804
quote:
Op zondag 4 mei 2003 17:54 schreef Aaargh! het volgende:

Als je dingen delen je vrijheid opgeven noemt... Dan hoef je helemaal geen vriendin,.. want dan moet je je pik ook delen met haar, en dat neemt ook teveel vrijheid weg natuurlijk

Duidelijk geen geloof in het vinden van een Soulmate, als je die hebt gevonden vind je niet dat het je vrijheid afneemt. Het verrijkt alles juist.
Zo, wat klink ik zweverig

The captain of your brainship is drunk.
pi_10203241
quote:
Op zondag 4 mei 2003 21:03 schreef Swatkat het volgende:

[..]

Als je dingen delen je vrijheid opgeven noemt... Dan hoef je helemaal geen vriendin,.. want dan moet je je pik ook delen met haar, en dat neemt ook teveel vrijheid weg natuurlijk

Duidelijk geen geloof in het vinden van een Soulmate, als je die hebt gevonden vind je niet dat het je vrijheid afneemt. Het verrijkt alles juist.
Zo, wat klink ik zweverig

Neem nog een joint

Hmmm, wat zal ik zeggen. Ik denk dat ik altijd als huisje boompje beestje gedacht heb. Nu zit ik daar compleet anders over te denken. Wellicht als ik de juiste persoon tegenkom dat ik er weer compleet anders over denk.

zondag 4 mei 2003 @ 21:28:32 #82
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_10203534
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo modern, nou ja, trouwen vind ik persoonlijk onzin. Alsof je anders niet echt van elkaar houdt en bovendien kan je er de nodige problemen mee krijgen mocht het huwelijksbootje een ijsberg tegenkomen.'

Misschien ben ik ook wel te nuchter om echt superverliefd te worden,ik zou het niet weten. Maar goed daar gaat het niet om.

Ik vind nl al heel snel dingen die afwijken van het normale gewoonweg 'raar' zeg maar (trio's, parenclub, 'in eigen doel schieten', SM, al die dingen), kan (en wil) er eigenlijk niet zoveel aan doen.

Dan ben ik maar lekker saai en zoals vroegah!

pi_10204068
Modern, wat is dat, ik zou liever in een postmoderne tijd leven, waarin deze zaken niet meer ter zake doend zijn

Sowieso is in mijn omgeving de scheidslijn tussen hetero en homoseksuealiteit weg is gevallen. Het schijnt niet overal zo te zijn, maar voor mij is het vrij normaal. Ik heb daarom ook verschillende relaties met mannen en vrouwen achter de rug. Momenteel ben ik echter alweer een tijdje alleen, en druk bezig met de vraag aan welke eisen mijn partner zou moeten voldoen. Zo zou ik absoluut diepongelukkig worden van een hetero man, die zich ongemakkelijke zou voelen in een multiseksuele omgeving, waarin personen niet gebonden zijn aan een bepaalde partner of aan een bepaalde vaststaande identiteit van zichzelf. Met vrouwen kan ik makkelijker een realtie aan, maar ik wil en kan niets uitsluiten...

Ook ben ik bang dat een monogame relatie niet mijn ding is. Niet dat ik het niet kan, dat is namelijk best mogelijk om aan iemand te beloven is gebleken, maar ik voel me er niet echt prettig bij als ik door iemand anders mijn vrijheid beperkt zie. Ik ben een vrij mens, en de culturele plicht tot monogamie binnen een relatie komt me steeds meer verplicht over, en dat zit me helemaal niet lekker. In het verleden kon ik er ook nooit vreselijk zwaar aan tillen als mijn partner eens met iemand ander zoende. (met ander dingen heb ik geen ervaring)

Maar ja, wellicht als ik ook nog iemand tref zou ik net zo snel weer trouw zweren, dat weet ik gewoon niet, het lijkt me alleen zo vreemd. Of ik dus modern ben? Daarin durf ik niet te oordelen. Voor mezelf voel ik niet of ik zo revolutionair bezig ben, misschien voor anderen. Maar voorlopig ben ik alleen maar single

pi_10205210
quote:
Op zondag 4 mei 2003 21:45 schreef marsterretje het volgende:
Maar ja, wellicht als ik ook nog iemand tref zou ik net zo snel weer trouw zweren, dat weet ik gewoon niet, het lijkt me alleen zo vreemd. Of ik dus modern ben? Daarin durf ik niet te oordelen. Voor mezelf voel ik niet of ik zo revolutionair bezig ben, misschien voor anderen. Maar voorlopig ben ik alleen maar single
Het is wel redelijk "modern" om niet monogaam te zijn of in ieder geval in staat te zijn er een polygaam bestaan op na te houden. Het is niet nieuw maar ligt meer in de menselijke natuur dan één partner voor het leven.
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_10281267
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 00:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat mag je belachelijk vinden, ik stoor mij daar niet aan, dat zijn jouw waarden en da's prima.

edit: nutteloze reactie.

[Dit bericht is gewijzigd door Moonah op 07-05-2003 22:55]

pi_10521678
quote:
Op zondag 4 mei 2003 22:24 schreef thoth het volgende:

[..]

Het is wel redelijk "modern" om niet monogaam te zijn of in ieder geval in staat te zijn er een polygaam bestaan op na te houden. Het is niet nieuw maar ligt meer in de menselijke natuur dan één partner voor het leven.

mwah dat vind ik dan weer juist niet

modern is juist als je een partner voor het leven hebt. biologisch gezien is het verstandig dat een man zoveel mogelijk vrouwen bevrucht, bij mensen net zo goed als bij alle andere dieren. oude beschavingen hebben ook vaak polygamie gekend. dus zo 'modern' vind ik dat verschijnsel niet.

ik denk dat als ik eerlijk ben, dat als ik echt van iemand houd, ik het niet leuk zou vinden als ze nog andere partners heeft. en zelf heb ik daar dan ook geen behoefte aan. misschien als je meerder partners hebt, voel je voor al die partners niet wat je zou voelen voor je 'grote liefde'.....

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')