quote:Haha, ja het LIJKT niet zo erg. Maar reken even uit wat je verliest. Als je 1000 euro inlegt ben je dus wel in 1 dag 700 euro kwijt. En de kans dat een bedrijf dat echt naar beneden knalt vanwege faillisement weer opkrabbelt is minimaal. Maar succes. Is leuke handel. Ik heb KPNQwest van 4 tot 5 cent gehad en UPC van 2 cent tot 4 cent. Dan maak je spetterende winsten. Maar ja, risico om alles kwijt te zijn is ook stukken groter dan een stapeltje Koninklijke Olie of Unilever.
Op dinsdag 13 mei 2003 20:47 schreef MR_Appelflap het volgende:
Maar bestaat er een kans dat ze op eens echt failliet zijn en dat je alles kwijt bent ? Van 3 cent naar 1 cent vind ik geen ramp, dan klimt ie misschien wel weer eens terug.
quote:Ja dat is zo. Alleen heb je zo weinig unilever aandelen voor 1000 euri. Dan moet unilever wel erg gekke dingen gaan doen om een winstje te pakken. En bij 2 cent kun je voorlopig hoog uit de helft verliezen
Maar ja, risico om alles kwijt te zijn is ook stukken groter dan een stapeltje Koninklijke Olie of Unilever.
* sgoldie neemt nog een biertje ipv melk
Heeft er iemand LOGICACMG? ZIt daar nog schot in in de nabije toekomst?
[Dit bericht is gewijzigd door sgoldie op 14-05-2003 08:56]
quote:Prolion weet ik niets van en heb ook niet de intentie om ze te kopen (als ik er echt niets van weet gok ik liever niet).
Op woensdag 14 mei 2003 08:45 schreef sgoldie het volgende:
Weet iemand nog iets zinnigs over Prolion te vertellen? Morgen worden de 3e kwartaalcijfers bekend gemaakt....misschien leuk voor een klein ritje?* sgoldie neemt nog een biertje ipv melk
Heeft er iemand LOGICACMG? ZIt daar nog schot in in de nabije toekomst?
Ik heb nog 500 stukjes Logica. Sta er ondertussen op klein winstje mee, maar heb wel een doorlopende verkooporder staan op 1.79E. Heb echt helemaal geen vertrouwen in het bedrijf maar dat wil niet zeggen dat ik bestens verkoop.
Ik heb een kooporder op Prolion gezet op 0,26, hopelijk lukt het.
Heeft er iemand een bied-laat boekje van?
quote:hm..Corus is al lange tijd stabiel, ik weet niet of die op korte termijn zal stijgen, dan moet er wel iets positiefs gebeuren, en sopheon zal ik niet zo snel instappen. Hier wordt totaal niks verwacht, ik heb nog wel wat corus, maar sopheon hoef ik toch echt niet.
Op woensdag 14 mei 2003 11:03 schreef moonflower343 het volgende:
Check trouwens ook eens corus en sopheon. Beide pennystocks, voor beide valt nog wat te verwachten.
quote:Alstu...
Op woensdag 14 mei 2003 11:08 schreef sgoldie het volgende:
tering, Simac heeft een flinke stijging gehad de laatste weken, niet normaal meer....
ZOu het nog zin hebben om in te stappen?Ik heb een kooporder op Prolion gezet op 0,26, hopelijk lukt het.
Heeft er iemand een bied-laat boekje van?
quote:dankejwel
Op woensdag 14 mei 2003 11:31 schreef JeOma het volgende:[..]
Alstu...
http://www.swissquote.fr/fcgi-bin/stockfquote2?symbols=NL0000378743
quote:Indien hij nog meer dreigt te stijgen dan mijn opgegeven limiet kan ik dat toch direct weer opheffen?
0.28 852993 40
0.27 2220093 40
0.26 1587179 61
0.25 3772729 130
0.24 5716647 225
26 672890 0.23
140 4823651 0.22
54 1605596 0.21
84 1831875 0.20
40 1834639 0.19
het kwakkeld nu al een half jaar rond de 20 ct. Kunnen die goede jaarcijfers daar wel zoveel verandering in brengen?
quote:Dan moeten ze wel HEEL goed zijn, maar verkijk je niet op die grafiek. 70% van ALLE grafieken van AEX en AMX aandelen zien er zo uit. De niveaus van 2 a 3 jaar geleden worden de komende maanden echt niet gehaald ofzo.
Op woensdag 14 mei 2003 13:18 schreef Joachim het volgende:
Even nog over prolion. Ik kijk even naar het 5 jaren overzicht en dan krijg je dit te zien:het kwakkeld nu al een half jaar rond de 20 ct. Kunnen die goede jaarcijfers daar wel zoveel verandering in brengen?
quote:Als jij die aandelen echt wilt verkopen op 0,28E, en je weet dat nu al, dan moet je inderdaad direct een order plaatsen met een looptijd tot eind juni ofzo. Het is inderdaad "first come first serve". Ik sta al een week in de wachtrij om Versatel Warrants te kopen voor 4 cent.
Op woensdag 14 mei 2003 11:49 schreef sgoldie het volgende:
nu ik die orderboeken eens bekijk bedenk ik me ineens dat het misschien wel handig is om bijvoorbeeld corus op een limiet te zetten voor de verkoop om zo alvast in de rij te gaan staan, of hoe doen jullie dat? Als ik bij corus kijk zie ik hem al aardig vol zitten tot 0,28
[..]Indien hij nog meer dreigt te stijgen dan mijn opgegeven limiet kan ik dat toch direct weer opheffen?
quote:Absoluut. Doe ik heel regelmatig, als ik iets gekocht heb met een hoog "gok-gehalte" tel ik 15 tot 20% bij de aanschafprijs op en knal 'm direct in de verkoop. Dankzij deze manier had ik direct na de koersval van Ahold gekocht op 3.02E en drie uur later verkocht voor 3.95E. Als jouw opgegeven limiet niet gehaald wordt, ach...so what? Kost je nix. Uiteraard wel rekening houden met transactiekosten.
Op woensdag 14 mei 2003 13:33 schreef sgoldie het volgende:
ok,dankje voor de uitleg. Ik heb net Prolion gekocht voor 0,27, dan is het toch wel verstandig om een deel direct op bijvoorbeeld 0,32 in de verkoop te zetten?
Even een vraagje, wat houden warrants precies in, die lopen toch af op een bepaald tijdstip? En kan je die precies op dezelfde manier verhandelen als aandelen? Waarom zijn de prijzen stukken lager dan het aandeel, heeft dat met divident ofzo te maken?
Bedankt alvast voor de uitleg![]()
(worstkaas dagje vrij?)
quote:Ik doe niet me tje mee met Prolion. Ik ken het bedrijf helemaal niet (en de laat op 27 cent is al weg trouwens). Succes morgen!
Op woensdag 14 mei 2003 14:15 schreef sgoldie het volgende:
ja ok, daar let ik inderdaad op. Ik gok op Prolion, gaat er iemand met mij mee?
Als je snel bent kan je hem nog kopen voor 0,27.
Het orderboek stond op 68.000 stuks voor 0,27 , nu nog maar 20.000
Er wordt momenteel veel verhandelt/gekocht. Ik ben benieuwd wat deze melkmachinefabriek morgen gaat doen na het bekendmaken van de 3e kwartaalcijfers.Even een vraagje, wat houden warrants precies in, die lopen toch af op een bepaald tijdstip? En kan je die precies op dezelfde manier verhandelen als aandelen? Waarom zijn de prijzen stukken lager dan het aandeel, heeft dat met divident ofzo te maken?
Bedankt alvast voor de uitleg(worstkaas dagje vrij?)
Warrants zijn soort opties. (alleen kun je als particulier volgens mij geen warrants "schrijven", of short gaan in warrants dus)
Ten opzichte van koers aandeel veel lager (meestal), net als met opties. Ligt aan je overeenkomst met je bank of je er in mag handelen. Ik mag niet in opties handelen (heb geen krabbel gezet, ga ik nog wel een keer doen binnenkort), maar wel in warrants.
quote:Ik ben er nog.
Op woensdag 14 mei 2003 14:15 schreef sgoldie het volgende:(worstkaas dagje vrij?)
Heb Pharming voor 1.19 en Tulip voor 0.36 aangekocht.
We zien wel wat deze deeltjes brengen.
Voor de rest heb ik nog Ahold op 5.85, Corus op 0.18 en Versatel op 0.92 staan.
[Centraal] Beleggen, Speculeren & Aandelen Deel 3 ???
quote:JIj gaat er ook vanuit dat Pharming een grote wetenschappelijke doorbraak gaat maken met dat medicijn ofzo?
Op woensdag 14 mei 2003 16:44 schreef WorstKaas het volgende:[..]
Ik ben er nog.
Saai dagje vandaag.Heb Pharming voor 1.19 en Tulip voor 0.36 aangekocht.
We zien wel wat deze deeltjes brengen.Voor de rest heb ik nog Ahold op 5.85, Corus op 0.18 en Versatel op 0.92 staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |