abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 januari 2001 @ 13:55:46 #1
5981 Ettepet
Schrijft veelzeggend weinig
pi_689885
Helaas is het vorige topic voortijdig gesloten, vandaar opnieuw een poging..

Er is een hoop onduidelijkheid over dit topic: de zwaarte van de straffen, de kant van de kindermisbruiker en die van degene die zich op hem/haar wreekt.

Er waren in ieder geval nog een aantal mensen die vragen hadden aan Zusje, waarvan de mijne was:

quote:
Op 24 januari 2001 22:56 schreef Zusje het volgende:
Ik zie kinderen die kapot zijn gemaakt en waarbij ik machteloos moet toekijken dat hun behandleing niet of nauwelijks verbetering geeft en ik zie met angst hun 18 jarige leven tegemoet, de leeftijd dat ze uit de jeugdhulpverlening komen en de kans erg groot is om uiteindelijk te eindigen in een TBS kliniek.
Zusje, kun je wat getallen of indicaties geven over om hoeveel zwaar beschadigde kinderen (tot 18) en volwassenen (vanaf 18) dit gaat? En hoeveel mensen buiten deze risico-groep tot misbruik overgaan, en wat hun achtergrond vaak is.

Of een recent onderzoeksrapport leesbaar voor het algemene publiek? (link op internet zou helemaal ideaal zijn)

ps: ben zelf ook benieuwd wat je antwoord is op de reactie van Gia, over 'verborgen' pedoseksuelen.

pps: anderen kunnen natuurlijk ook reageren.. (zometeen hebben we nog een overspannen 'Zusje' )

Deze zin loopt dood. Deze gaat door...
  vrijdag 26 januari 2001 @ 00:08:14 #2
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_691925
quote:
Ik vraag me af hoe jij denkt waar dit "zieke" gedrag ( want dat is het in mijn ogen ) dan wel vandaan komt.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op 22 januari 2001 23:33 schreef Zusje het volgende:
Pedoseksuelen worden in mijn ogen dus gemaakt en niet geboren.
--------------------------------------------------------------------------------

Omdat je zelf in je omgeving bepaalde zaken waarneemt kan je daar nog niet een algemene regel uit destilleren.
Er zijn pedofielen die nooit zijn misbruikt en er zijn misbruikten die geen pedofiel zijn.
Ook bij pedofiele zal de oorzaak dus gedeeltelijk vanwege een erfelijke factor worden veroorzaakt en gedeeltelijk vanwege omgevingsfactoren (bv. misbruik). (in deze zin kan toch nog even de vergelijking met de stand van zaken in de wetenschap betreffende homoseksualiteit erbij gehaald worden, dat is nl. dat ongeveer 50% homoseksueel is als gevolg van een genetische predispositie en de rest veroorzaakt vanwege andere (biologische, psychische, sociologische) omstandigheden)

Maar goed: dit is eigenlijk off topic.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
  vrijdag 26 januari 2001 @ 13:26:30 #3
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_693216
En nog een keer off topic: misschien een tip voor de misbruikten onder ons om naar de teksten van Korn te luisteren.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_710366
Stukkie uit de volkskrant.

Sympathisanten maken volksheld van 'pedokiller'

1 februari 2001

- Van onze verslaggever Peter de Graaf

'Natuurlijk mag je niet zomaar iemand vermoorden. Maar ik heb er wel begrip voor', zegt de 43-jarige D. van Dongen uit Breda. 'Wat Lucien heeft gedaan, zouden wij ook wel willen. Maar wíj hebben er het lef niet voor.'

Vandaag velt de Bredase rechtbank vonnis over Lucien van V. uit Oosterhout, die vorig jaar september de aanrander van zijn zoontje doodstak. Vijf jaar cel en tbs, luidt de eis. Sinds zijn daad is de Oosterhouter (37) in bepaalde kringen tot een soort volksheld uitgegroeid. 'Hulde aan de pedokiller' en 'Heldendaden dien je te belonen, niet te bestraffen' zijn twee van de vele reacties in het gastenboek van de actiegroep tegen pedofilie, die Van Dongen samen met een vriendin onlangs heeft gevormd.
De dochter van haar vriendin is jarenlang misbruikt, door haar eigen man. Van Dongen: 'Toen ze van de Oosterhoutse pedozaak hoorde, sloegen bij haar alle stoppen door. Mensen die zoiets niet hebben meegemaakt, kunnen zich geen voorstelling maken van alle pijn en leed als gevolg van het misbruik van je kind.'

Twee weken geleden zaten ze in de rechtszaal, om Lucien een hart onder de riem te steken. 'Hij zag geen andere mogelijkheden meer om zijn kind te beschermen', zeggen de actievoerders. In een buurthuis aan de Bredase Scheldestraat zijn ze bezig een spandoek van wel zes kilometer lang te maken, vol teksten tegen pedofilie, misbruik en onrecht.

Op zondag 22 april willen ze met het spandoek ('smartlap' geheten) de straat op, om te demonstreren voor meer dadendrang bij justitie.

Van alle kanten krijgt Lucien van L. steunbetuigingen binnen, bevestigt zijn advocaat M. Schönfeld. Volgens Lucien heeft hij zelfs tijdens zijn verhoor een schouderklopje van een agent gekregen, met de mededeling: 'Je hebt de maatschappij een dienst bewezen.' Bijna dagelijks komen er brieven binnen van wildvreemde mensen, die hem openlijk steun betuigen .

Ook in het huis van bewaring in Grave is Lucien een held. Schönfeld: 'Hij wordt er de pedokiller genoemd. Maar mijn cliënt heeft het daar best moeilijk mee. Het is zo'n tweeslachtige situatie. Hij realiseert zich heel goed dat wat hij heeft gedaan, niet kan. Maar anderzijds krijgt hij daarvoor schouderklopjes van mensen met wie hij eigenlijk niks te maken wil hebben.'

Volgens zijn advocaat heeft Lucien uit 'psychische overmacht' gehandeld toen hij in september vorig jaar de 22-jarige Dennis B. met tien messteken om het leven bracht. Dat gebeurde op straat, in het winkelcentrum Zuiderhout, waar hij de ontuchtpleger 'bij toeval' tegen het lijf liep. Volgens Schönfeld was zijn cliënt ten einde raad, omdat zijn 11-jarige zoontje in een toestand van totale ontreddering verkeerde.

Hij wilde niet meer bij zijn vader op schoot, durfde niet meer onder de douche. Hij wilde een einde aan zijn leven maken, verbrak vriendschappen en sloot zich op. Deskundigen signaleerden ernstige posttraumatische stoornissen. Toen de ontuchtpleger vrijkwam, verfde de jongen zijn haar en durfde hij niet meer de straat op. 'Hij was in een staat van paranoia', zegt Schönfeld. Pas sinds enkele maanden wordt hij behandeld in een centrum voor kinderpsychiatrie.

Volgens het Openbaar Ministerie mag niemand voor eigen rechter spelen. De pedofiel had zijn straf (een jaar cel) uitgezeten voor zijn ontucht met jongetjes. Dennis B. was net weer bezig een nieuwe start te maken en deed alles om zijn pedoseksuele geaardheid te onderdrukken. Hij sloot zich aan bij een evangelische gemeente en vond werk als systeembeheerder. Zelfs zijn aansluiting op internet maakte hij ongedaan.

'Wat kun je nog meer doen om weer een plaats te verwerven in de maatschappij?', zei officier W. Korver in zijn requisitoir. Hij vindt dat ook aan alle sympathisanten moet worden duidelijk gemaakt dat eigenrichting niet wordt getolereerd.

gratis en voor niet
pi_710957
quote:
Op 01 februari 2001 12:07 schreef TomBombadil het volgende:
...Van alle kanten krijgt Lucien van L. steunbetuigingen binnen, bevestigt zijn advocaat M. Schönfeld. Volgens Lucien heeft hij zelfs tijdens zijn verhoor een schouderklopje van een agent gekregen, met de mededeling: 'Je hebt de maatschappij een dienst bewezen.' Bijna dagelijks komen er brieven binnen van wildvreemde mensen, die hem openlijk steun betuigen .
...
De rillingen lopen over mijn rug...
pi_711027
4 jaar dus.
Copyright Š 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  donderdag 1 februari 2001 @ 15:41:58 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_711211
4 jaar en geen TBS?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_711230
quote:
Op 01 februari 2001 15:41 schreef Re het volgende:
4 jaar en geen TBS?
Weet ik niet ik ving 4 jaar op via de radio. Was niet echt aan het luisteren.
Copyright Š 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  donderdag 1 februari 2001 @ 17:08:22 #9
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_711551
4 jaar + TBS
pi_712672
quote:
Op 01 februari 2001 14:51 schreef fokje het volgende:
Werkelijk te sneu voor woorden inderdaad.

En die 4 jaar + TBS zijn terecht. En deze gast is alles behalve een held. Hij is een pa die bijzonder emotioneel en ondoordacht gehandeld heeft, die het recht in eigen hand genomen heeft en daar nu voor moet boeten.

En zijn dochter, die juist nu de hulp van haar vader meer nodig heeft dan ooit te voren (lijkt me) moet het nu dus 4 jaar zonder hem doen.

Woede begrijpelijk
Eigen rechter spelen onvergeeflijk

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammā, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_712963
op 2 februari schreef bn de stem zoals gewoonlijk weer laat het volgende:
quote:
vier jaar cel en tbs voor van v.

breda- de rechtbank in breda heeft de 37-jarige lucien van V. uit oosterhout veroordeeld tot 4 jaar celstraf en tbs met dwangverpleging.
De rechtbank acht moord op de pedoseksueel dennis brocken niet bewezen, doodslag wel.

Officier van justitie mr. W. Korver hield het tijdens de terechtstelling wel op moord. hij eiste 5 jaar en tbs. voor de officier gaf daarbij de doorslag dat van V. altijd een groot mes bij zich droeg en dat hij bij de politie had verklaard dat hij dennis brocken veroordeeld voor misbruik van V.'s 9-jarig zoontje, in gedachten al miljoenen keren aan de hoogste boom had opgeknoopt. voor de rechtbank is dat niet doorslag gevend

affen wie alles wil lezen moet bn-de stem maar kopen maar goed
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
pi_712978
quote:
Op 25 januari 2001 13:55 schreef Ettepet het volgende:
Of een recent onderzoeksrapport leesbaar voor het algemene publiek? (link op internet zou helemaal ideaal zijn)

pps: anderen kunnen natuurlijk ook reageren.. (zometeen hebben we nog een overspannen 'Zusje' )

Heb even in m'n boekenkast gekeken en er zijn genoeg cijfers bekend, maar ik heb weinig zin om op dit tijdstip een uittreksel te gaan maken
"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
pi_713220
Zag het hele verhaal in NOVA gisteravond. Het misbruikte kind, wat met naam genoemd werd(!), is trouwens een jongen. Vond het verhaal van die moeder erg ongeloofwaardig, over die zogenaamde zelfmoordpoging van het kind en hoe hij reageerde op de moord op Dennis Brocken, zijn misbruiker. Hij is nu dubbel gepakt. Misbruikt, en zijn vader is opeens een moordenaar en zit in de cel.

Pedokiller een held? Hij heeft er een behoorlijke puinhoop van gemaakt, over de puinhoop van de pedo heen.

_-L'avenir est déja lā
pi_713347
quote:
Op 01 februari 2001 14:51 schreef fokje het volgende:
gisteren was er naar aan leiding van deze zaak een poll bij het nieuws van sbs...

de stelling was : In sommige gevallen is eigen rechter spelen aanvaardbaar.

bijna 2000 mensen reageerden.
91 procent was het hiermee eens

daar krijg je het toch koud van?

pi_713362
quote:
Op 02 februari 2001 11:51 schreef Subliminal_Me het volgende:
gisteren was er naar aan leiding van deze zaak een poll bij het nieuws van sbs...

Dat betekent dus dat er toch grote onverde is onder de Nederlandse bevolking over het strafrecht. Iets wat dus door de politiek zou moeten worden opgepakt en verbeterd.
pi_713385
quote:
Op 02 februari 2001 11:55 schreef Party-pooper het volgende:
Dat betekent dus dat er toch grote onverde is onder de Nederlandse bevolking over het strafrecht. Iets wat dus door de politiek zou moeten worden opgepakt en verbeterd.
daar ben ik het best wel mee eens
maar zelf het recht in eigenhand nemen is niet goed
pi_713390
quote:

Zegt meer iets over het niveau van de SBS kijker ("Jerry! Jerry!") dan over de mening van Nederland. Als het nou de NOS was geweest...
_-L'avenir est déja lā
pi_713391
quote:
Op 02 februari 2001 12:02 schreef Subliminal_Me het volgende:
daar ben ik het best wel mee eens
maar zelf het recht in eigenhand nemen is niet goed
Tuurlijk is dat niet oke, zou niet best zijn. Maar er moet dus iets gebeuren om het vertrouwen in het Nederlands recht te herstellen. Hoe of wat gedaan moet worden heb ik geen idee van. Zwaardere straffen lijkt me iets teb simpel..
pi_713407
quote:
Op 01 februari 2001 12:07 schreef TomBombadil het volgende:
'Natuurlijk mag je niet zomaar iemand vermoorden. Maar ik heb er wel begrip voor', zegt de 43-jarige D. van Dongen uit Breda. 'Wat Lucien heeft gedaan, zouden wij ook wel willen. Maar wíj hebben er het lef niet voor.'

Vandaag velt de Bredase rechtbank vonnis over Lucien van V. uit Oosterhout, die vorig jaar september de aanrander van zijn zoontje doodstak. Vijf jaar cel en tbs, luidt de eis. Sinds zijn daad is de Oosterhouter (37) in bepaalde kringen tot een soort volksheld uitgegroeid. 'Hulde aan de pedokiller' en 'Heldendaden dien je te belonen, niet te bestraffen' zijn twee van de vele reacties in het gastenboek van de actiegroep tegen pedofilie, die Van Dongen samen met een vriendin onlangs heeft gevormd.
De dochter van haar vriendin is jarenlang misbruikt, door haar eigen man. Van Dongen: 'Toen ze van de Oosterhoutse pedozaak hoorde, sloegen bij haar alle stoppen door. Mensen die zoiets niet hebben meegemaakt, kunnen zich geen voorstelling maken van alle pijn en leed als gevolg van het misbruik van je kind.'
Helemaal mee eens.
quote:
Twee weken geleden zaten ze in de rechtszaal, om Lucien een hart onder de riem te steken. 'Hij zag geen andere mogelijkheden meer om zijn kind te beschermen', zeggen de actievoerders. In een buurthuis aan de Bredase Scheldestraat zijn ze bezig een spandoek van wel zes kilometer lang te maken, vol teksten tegen pedofilie, misbruik en onrecht.
Zou niemand nu eens in gaan zien dat het rechtsysteem dus gewoon NIET KLOPT ?
Hoeveel pedo's wil je nog afgeslacht zien ? Je zegt het maar ...
quote:
Op zondag 22 april willen ze met het spandoek ('smartlap' geheten) de straat op, om te demonstreren voor meer dadendrang bij justitie.

Van alle kanten krijgt Lucien van L. steunbetuigingen binnen, bevestigt zijn advocaat M. Schönfeld. Volgens Lucien heeft hij zelfs tijdens zijn verhoor een schouderklopje van een agent gekregen, met de mededeling: 'Je hebt de maatschappij een dienst bewezen.' Bijna dagelijks komen er brieven binnen van wildvreemde mensen, die hem openlijk steun betuigen .

En terecht.
quote:
Ook in het huis van bewaring in Grave is Lucien een held. Schönfeld: 'Hij wordt er de pedokiller genoemd. Maar mijn cliënt heeft het daar best moeilijk mee. Het is zo'n tweeslachtige situatie. Hij realiseert zich heel goed dat wat hij heeft gedaan, niet kan. Maar anderzijds krijgt hij daarvoor schouderklopjes van mensen met wie hij eigenlijk niks te maken wil hebben.'

Volgens zijn advocaat heeft Lucien uit 'psychische overmacht' gehandeld toen hij in september vorig jaar de 22-jarige Dennis B. met tien messteken om het leven bracht. Dat gebeurde op straat, in het winkelcentrum Zuiderhout, waar hij de ontuchtpleger 'bij toeval' tegen het lijf liep. Volgens Schönfeld was zijn cliënt ten einde raad, omdat zijn 11-jarige zoontje in een toestand van totale ontreddering verkeerde.

Het was een emotionele reactie als gevolg van een misdrijf, hier moet wat milder naar gekeken worden.
quote:
Hij wilde niet meer bij zijn vader op schoot, durfde niet meer onder de douche. Hij wilde een einde aan zijn leven maken, verbrak vriendschappen en sloot zich op. Deskundigen signaleerden ernstige posttraumatische stoornissen. Toen de ontuchtpleger vrijkwam, verfde de jongen zijn haar en durfde hij niet meer de straat op. 'Hij was in een staat van paranoia', zegt Schönfeld. Pas sinds enkele maanden wordt hij behandeld in een centrum voor kinderpsychiatrie.
Grrrr.
quote:
Volgens het Openbaar Ministerie mag niemand voor eigen rechter spelen. De pedofiel had zijn straf (een jaar cel) uitgezeten voor zijn ontucht met jongetjes. Dennis B. was net weer bezig een nieuwe start te maken en deed alles om zijn pedoseksuele geaardheid te onderdrukken. Hij sloot zich aan bij een evangelische gemeente en vond werk als systeembeheerder. Zelfs zijn aansluiting op internet maakte hij ongedaan.
Gelul, de overheid doet er TE weinig aan en dus krijg je dus deze acties.
De volgende keer gaat het weer precies zo, of nog erger ...
quote:
'Wat kun je nog meer doen om weer een plaats te verwerven in de maatschappij?',
20 jaar vast zetten en hopen dat de omgeving het dan vergeten is, eigen schuld.
quote:
zei officier W. Korver in zijn requisitoir. Hij vindt dat ook aan alle sympathisanten moet worden duidelijk gemaakt dat eigenrichting niet wordt getolereerd.
Dat zeg ik, maak het eerst zelf maar eens mee, dan pas mag je er zulk dom gebral uitgooien.
Nederlandse vuurwapenliefhebbers online: http://www.vuurwapens.net
pi_713428
Ik las dat die vader in een winkelcentrum per ongeluk die pedoseksueel tegenkwam en hem toen neerstak.

Vraagt niemand zich af wat een kerel met een mes op zak doet tijdens de boodschappen? Dan spoor je zelf ook niet helemaal. En net wat al eerder gezegd is: hier straf je alleen je eigen kind nog meer mee. De laatste steun in een toch al moeilijke tijd valt dan ook weg. Wat voor een vader ben je dan?

pi_713433
Wat mij betreft mogen ze alle pedosexuelen om zeep brengen, ze beschadigen onze kinderen en onze kinderen zijn toch immers de toekomst!!
pi_713434
quote:
Op 02 februari 2001 12:21 schreef turkoois het volgende:
Wat mij betreft mogen ze alle pedosexuelen om zeep brengen, ze beschadigen onze kinderen en onze kinderen zijn toch immers de toekomst!!
Daar gaat het niet om. We hebben het over het feit of je zelf maatregelen mag nemen of dat je het de overheid laat doen. Bij eigen gericht is meestal geen sprake van naukeurig handelen. Er kan dus ook iemand achter jou aan komen met het waanbeeld dat je pedo bent. Mag hij dan ook eigen rechter spelen?
_-L'avenir est déja lā
pi_713437
briljante eerste post turkoois
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  vrijdag 2 februari 2001 @ 12:33:19 #24
3542 Gia
User under construction
pi_713455
Het is ten eerste ronduit belachelijk dat de pedofiel maar 1 jaar cel had gekregen.
Dit is voor de slachtoffers en hun omgeving veel te kort om het maar enigszins te verwerken.

En dan, als zo'n man vrijkomt, verhuis hem dan in godsnaam naar de andere kant van het land, om te voorkomen dat slachtoffers wraak gaan nemen.

Nee, eventjes de bak in, effe huilen en zeggen dat hij zijn leven gebeterd heeft en dan vrolijk weer rond laten lopen in de omgeving van z'n slachtoffertjes.

Echt goed werk!

pi_713463
Ben inderdaad niet subtiel in mijn uitlatingen, laat ik dat dan maar eens proberen.Misschien moeten mensen zich wat anders opstellen in plaats van vermoedens te veranderen in waanideeen.Als die vader de dader niet had "gepakt" was hij zoals zovelen weer vrij gekomen en was het "spelletje" gewoon weer doorgegaan.
pi_713469
quote:
Op 02 februari 2001 12:18 schreef MrBig het volgende:
Vraagt niemand zich af wat een kerel met een mes op zak doet tijdens de boodschappen?
Zo ook net wakker geworden van een winterslaap van tig jaartjes. Welcome to the real world. Er zijn zoveel mensen die rondlopen met een mes op zak, dat is dus niet vreemd. En ook niet zo gek als je kijkt naar de recente gevallen van zinloos geweld. Zelf heb ik ook een tijdje met een mes rondgelopen(zo'n zwitserse met allemaal extra dingetjes eraan, reuze handig).
quote:
Dan spoor je zelf ook niet helemaal. En net wat al eerder gezegd is: hier straf je alleen je eigen kind nog meer mee. De laatste steun in een toch al moeilijke tijd valt dan ook weg. Wat voor een vader ben je dan?
Ik vind dit dus ongefundeerd polittiek correct gelul, sorry hoor, verder no offence. Maar jij zit niet in zo'n situatie en kunt dus heel makkelijk de andere kant op redeneren. Probeer jezelf eens in die situatie voor te stellen. Ik zou niet weten of ik ook niet zo zou reageren als ik hem op straat zou tegenkomen. Ik snap ook niet dat je zo'n figuur weer naar zijn oude woonplaats laat gaan. Laat hem aan de andere kant van het land gaan wonen zodat er weinig kanss is dat ze elkaar tegen waren gekomen. En zeg nou zelf 1 jaar cel voor het misbruik van 6 kinderen is toch echt wel iets aan de lage kant.
pi_713472
Las net dat Gia iets ongeveer hetzelfde beweert als ik hierboven, sorry voor de dubbele post dus.
pi_713479
quote:
Op 02 februari 2001 12:40 schreef Party-pooper het volgende:
En zeg nou zelf 1 jaar cel voor het misbruik van 6 kinderen is toch echt wel iets aan de lage kant.
Daar gaat het niet over. We hebben het over eigen rechter spelen voor 4 jaar cel en tbs. Je probeert de misdaad te relativeren door te zeggen dat zijn gezin iets ergs heeft meegemaakt. Oke. Dat zal idd van invloed zijn. Maar ga niet zeggen dat je eigen rechter mag spelen wanneer je het met de uitspraak van de rechter niet eens bent.
_-L'avenir est déja lā
pi_713485
quote:
Op 02 februari 2001 12:44 schreef Paddo het volgende:
Daar gaat het niet over. We hebben het over eigen rechter spelen voor 4 jaar cel en tbs. Je probeert de misdaad te relativeren door te zeggen dat zijn gezin iets ergs heeft meegemaakt. Oke. Dat zal idd van invloed zijn. Maar ga niet zeggen dat je eigen rechter mag spelen wanneer je het met de uitspraak van de rechter niet eens bent.
Ik ben ook niet voor het eigen rechter spelen, maar ik kan me HEEL goed voorstellen dat als jouw kind misbruikt is en je die gast na een jaar ineens voor je neus ziet staan dat dan alle stoppen doorslaan.
pi_713540
over de vraag of het beter is om het aan de overheid over te laten,...dan is mijn antwoord nee. Ik zou ze de kost niet willen geven die zeggen ik ben o.k. want ik ben immers politie. Er bestaat ook nog zoiets als CORRUPTIE weet je wel.Ik kan daar indien nodig wel een akelig voorbeeld van geven? Anyway, zoals men zegt.."de vis rot het eerste aan de kop".Dus praat mij niet van het rechtssysteem, dat SUCKT van alle kanten!
pi_713541
quote:
Op 02 februari 2001 12:44 schreef Paddo het volgende:
En dan gaan er dus nog geen oogjes open bij het gerecht ??
Als meerdere mensen juist na de uitspraak zulke acties gaan ondernemen zou er toch wel een lichtje moeten gaan branden of niet ?

Weet je wat ? Ik zou de straffen nog lichter maken in Nederland, dan hoeven de mensen in het vervolg nog minder lang te wachten voordat ze 'hun' pedofiel tegen het lijf lopen.

Ik ben in ieder geval heel erg blij voor de man in kwestie dat deze nu geen moord maar doodslag op z'n strafblad heeft staan.
Als het aan mij lag kreeg hij een eervolle vermelding en een medaille voor het 'beschermen' van de medemens.

pi_713568
En ik denk dat dit een eindeloze discusie is, waarin mensen totaal niet naar elkaar kunnen luisteren of redelijk beredeneren.

Mijn mening is dat ik het zeer begrijpelijk vind, zeker naar een jaar. Ik spreek de moord echter niet goed, maar vind dat wij als maatschappij (kinderen=toekomst) de toekomst beter mogen beschermen. Als iemand een 6 voudig misbruik op zijn naam heeft, vind ik dat
a. Deze persoon dubbel en dwars heeft bewezen zich niet te verbeteren.
b. Mensen die zo'n gevaar zijn voor de mensheid uit de mensheid moeten verwijderen door middel van een verbannen of executie, dit na overduidelijk bewijs.

Ik vind dat de straf te mild is, en dat de overheid zich mag aanpassen naar deze "noodkreten" van ouders.
Ongeacht of de vader de dader heeft opgezocht of niet, ik kan begrijpen dat hij zijn kroost heeft willen beschermen. De situatie na de gevangenis straf vind ik namelijk niet verbeterd voor het slachtoffer.

pi_713600
quote:
Op 02 februari 2001 13:10 schreef §erum het volgende:
Als het aan mij lag kreeg hij een eervolle vermelding en een medaille voor het 'beschermen' van de medemens.
Zijn zoontje kan trots op hem zijn!
_-L'avenir est déja lā
pi_713682
quote:
Op 02 februari 2001 13:27 schreef Paddo het volgende:
Zijn zoontje kan trots op hem zijn!
Dat zeker ja !
Maar niet alleen z'n zoontje, de meerderheid is trots op hem !

En terecht ...

pi_713700
quote:
Op 02 februari 2001 12:40 schreef Party-pooper het volgende:
Zo ook net wakker geworden van een winterslaap van tig jaartjes. Welcome to the real world. Er zijn zoveel mensen die rondlopen met een mes op zak, dat is dus niet vreemd. En ook niet zo gek als je kijkt naar de recente gevallen van zinloos geweld. Zelf heb ik ook een tijdje met een mes rondgelopen(zo'n zwitserse met allemaal extra dingetjes eraan, reuze handig).
LOL Wakker was ik al, maar ik wist niet dat je iemand helemaal kapot kan steken met het lemmet van een Zwitsers zakmesje. Dit zal wel waarschijnlijk maatje vleesmes geweest zijn. En sorry hoor, maar als ik boodschappen ga doen, neem ik nog altijd geen mes mee. Al is dat in de meest criminele buurt van Amsterdam (zal niet veel schelen). Ik zou bij god niet eens weten waar ik dat stomme ding zou laten....
quote:
Ik vind dit dus ongefundeerd polittiek correct gelul, sorry hoor, verder no offence. Maar jij zit niet in zo'n situatie en kunt dus heel makkelijk de andere kant op redeneren. Probeer jezelf eens in die situatie voor te stellen. Ik zou niet weten of ik ook niet zo zou reageren als ik hem op straat zou tegenkomen.
Maar daar heb ik het in het andere topic al over gehad. Niemand kan zich voorstellen hoe je je voelt als je kind dat overkwam behalve de mensen die het is overkomen. Ik heb daar ook al verteld dat ik ook bloedjelink zou worden, maar als we allemaal onze mening geven zonder objectief te kunnen zijn, dan kunnen we net zo goed ons aansluiten bij die 90% van de Nederlanders.
quote:
Ik snap ook niet dat je zo'n figuur weer naar zijn oude woonplaats laat gaan. Laat hem aan de andere kant van het land gaan wonen zodat er weinig kanss is dat ze elkaar tegen waren gekomen. En zeg nou zelf 1 jaar cel voor het misbruik van 6 kinderen is toch echt wel iets aan de lage kant.
Kijk en dat is nou het probleem wat ik ook zie. Waarom maar 1 jaar geven? Blijkbaar zijn inderdaad veel Nederlanders teleurgesteld in de strafmaat die in Nederland bij sommige zaken wordt toegekend. Dat is iets wat van mij ook wel eens hoog op de agenda van politiek Den Haag mag staan.

Maar goedkeuren dat die kerel die pedo doodstak? Nooit....

pi_713725
quote:
Op 02 februari 2001 13:54 schreef MrBig het volgende:
maar ik wist niet dat je iemand helemaal kapot kan steken met het lemmet van een Zwitsers zakmesje.
Zullen we dit dan eens toetsen volgende week zaterdag, dan piep je echt wel anders.

[Dit bericht is gewijzigd door Party-pooper op 02-02-2001 14:00]

vrijdag 2 februari 2001 @ 14:51:16 #37
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_713891
quote:
Het waren 400 mensen die reageerden. Bitter weinig dus, en de manier waarop zo'n poll wordt uitgevoerd zorgt ervoor dat de uitslag ervan op geen enkele manier representatief is voor de mening van de Nederlander i.h.a. Geniepig en naar populisme van SBS dus, maar ja, wie had anders verwacht?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_713907
quote:
Op 02 februari 2001 14:51 schreef Ringo het volgende:
Het waren 400 mensen die reageerden. Bitter weinig dus, en de manier waarop zo'n poll wordt uitgevoerd zorgt ervoor dat de uitslag ervan op geen enkele manier representatief is voor de mening van de Nederlander i.h.a. Geniepig en naar populisme van SBS dus, maar ja, wie had anders verwacht?
Toch zou hier wel eens een gedegen onderzoek naar mogen komen want als ik naar de mensen om me heen luister hebben de meesten toch geen hoge pet op van het Nederlandse rechtsysteem.
pi_713930
Juist als je weet dat bij het zien van de misbruiker van je zoontje alle stoppen door zullen slaan - en dat weet je als je fantaseert over het opknopen van hem, zoals de vader heeft verteld - zou je zo verstandig moeten zijn geen mes bij je te dragen.
  vrijdag 2 februari 2001 @ 16:19:44 #40
3542 Gia
User under construction
pi_714176
quote:
Op 02 februari 2001 14:51 schreef Ringo het volgende:
Hoe kom je erbij dat het 400 mensen waren.

Ze zeiden dat 1900 mensen gereageerd hadden. Daarvan waren 90% van mening dat eigen rechter spelen in sommige gevallen aanvaardbaar is.

pi_714184
quote:
Op 02 februari 2001 16:19 schreef Gia het volgende:
Hoe kom je erbij dat het 400 mensen waren.

Ze zeiden dat 1900 mensen gereageerd hadden. Daarvan waren 90% van mening dat eigen rechter spelen in sommige gevallen aanvaardbaar is.

Wat maakt het in vredesnaam uit hoeveel mensen gebeld hebben, vraag eens in je omgeving rond en je zult toch merken dat de meesten niet erg positief stan tegenover de strafmaat die gehanteerd wordt in Nederland.
  vrijdag 2 februari 2001 @ 19:59:47 #42
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_714812
Voordat we weten waarom de pedo maar 1 jaar gevangenisstraf heeft gekregen, dus voordat we de overwegingen van de rechter kennen, kunnen we niet stellen dat de pedo te weinig straf heeft gekregen.

Iets anders: misschien is het wel wenselijk om een misbruiker te verplichten na gevangenisstraf te verhuizen van plaats misbruik weg. Dit mag wat mij betreft wel in de regering aan de orde komen.

Maar geen, ik herhaal, geen ad hoc populistische regelgeving! (zoals recentelijk bv. virtuele kinderporno strafbaar stellen)

zaterdag 3 februari 2001 @ 01:08:48 #43
3542 Gia
User under construction
pi_715317
quote:
Op 02 februari 2001 16:22 schreef Party-pooper het volgende:
Wat maakt het in vredesnaam uit hoeveel mensen gebeld hebben, vraag eens in je omgeving rond en je zult toch merken dat de meesten niet erg positief stan tegenover de strafmaat die gehanteerd wordt in Nederland.
Ik heb in mijn omgeving rondgevraagd, en eerlijk gezegd vinden de meesten dat Lucien een medaille verdient.

Echt waar!

zaterdag 3 februari 2001 @ 10:40:52 #44
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_715565
quote:
Op 03 februari 2001 01:08 schreef Gia het volgende:
Ik heb in mijn omgeving rondgevraagd, en eerlijk gezegd vinden de meesten dat Lucien een medaille verdient.

Echt waar!

zaterdag 3 februari 2001 @ 11:05:22 #45
272 R@b
No-nonsens
pi_715598
Volgens een aantal poster in dit topic zou de vader van de vermoorde pedofiel op zijn beurt de pedokiller ook weer dood mogen steken.

Stel je zoon heeft iemand misbruikt, krijgt één jaar gevangenisstraf van de rechter, gaat daarna in therapie en is zijn leven aan het beteren (hoop je) en wordt dan doodgestoken door de geestelijk in de war zijnde vader van het slachtoffer.

Kan me voorstellen dat je op jouw beurt die vader ook weer terug gaat pakken.

Oog om oog tand om tand.

Precies de reden dat de pedokiller de cel in moet. Niemand heeft in Nederland het recht om maar op eigen houtje de doodstraf te gaan lopen invoeren.

Kijk ik begrijp ook best dat de je de dader van een pedodelict dood wil maken, en als je het lef hebt (of zo idioot bent) om dat te doen, moet je niet gaan lopen janken dat jezelf de cel in wordt geflikkerd.

If you can't do the time, don't do the crime.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zaterdag 3 februari 2001 @ 12:16:01 #46
2603 Zusje
beroepsoptimist
pi_715653
quote:
Op 03 februari 2001 01:08 schreef Gia het volgende:

Echt waar!

Goh, ik heb ook eens in mijn omgeving rondgevraagd, en de meesten vonden allemaal dat deze man de cel in moest.
Echt waar !
Typisch hé
pi_715671
ik denk dat gia een andere kenniskring heeft..
niet de mijne iig
  zaterdag 3 februari 2001 @ 12:38:18 #48
2603 Zusje
beroepsoptimist
pi_715690
quote:
Op 03 februari 2001 12:28 schreef the-O het volgende:
ik denk dat gia een andere kenniskring heeft..
niet de mijne iig
Nee, de mijne dus ook niet. Daarbij kijkt mijn omgeving ook niet of nauwelijks naar SBS6, hart van Nederland, 5 in het land en heeft bijna iedereen die ik ken de schurft aan Willebrord Frequin, waarvan ik vermoed dat sommige posters hem een grote held zullen vinden.
pi_716044
quote:
Op 03 februari 2001 12:38 schreef Zusje het volgende:
Nee, de mijne dus ook niet. Daarbij kijkt mijn omgeving ook niet of nauwelijks naar SBS6, hart van Nederland, 5 in het land en heeft bijna iedereen die ik ken de schurft aan Willebrord Frequin, waarvan ik vermoed dat sommige posters hem een grote held zullen vinden.
Den heb ik het idee dat die kennissen kring van jou hem ook een 2e kans zou willen geven.
En met dat 'begrip' begint alle ellende.
pi_716234
serum
met een medaille voor een moordenaar..
ach wat we kunnen hier 100 keer over lullen, we worden het toch niet eens
ik blijf erbij dat de scheiding van de machten in ons land een groot goed is en laat deze discussie verder maar lopen

met vriendelijke groet

pi_717905
quote:
Op 03 februari 2001 16:34 schreef the-O het volgende:
serum
met een medaille voor een moordenaar..
Nee, een medaille voor een man die zijn probleem zelf oplost op het moment dat 'ons goed doordachte rechtsysteem' WEER eens faalt.
quote:
ach wat we kunnen hier 100 keer over lullen, we worden het toch niet eens
ik blijf erbij dat de scheiding van de machten in ons land een groot goed is en laat deze discussie verder maar lopen
Laten we dat doen joh.
pi_717935
quote:
Op 04 februari 2001 02:12 schreef §erum het volgende:
Nee, een medaille voor een man die zijn probleem zelf oplost op het moment dat 'ons goed doordachte rechtsysteem' WEER eens faalt.
Zijn zoontje heeft een probleem. Dat is nu opgelost denk je?
  zondag 4 februari 2001 @ 12:52:00 #53
3542 Gia
User under construction
pi_718355
Het zoontje zal het niet 1,2,3, verwerkt hebben, nee, maar de zekerheid dat hij die vent nooit meer tegen zal komen maakt het verwerken wel makkelijker.
  zondag 4 februari 2001 @ 15:11:56 #54
272 R@b
No-nonsens
pi_718612
quote:
Op 04 februari 2001 12:52 schreef Gia het volgende:
Het zoontje zal het niet 1,2,3, verwerkt hebben, nee, maar de zekerheid dat hij die vent nooit meer tegen zal komen maakt het verwerken wel makkelijker.
Het feit dat zijn vader nu ook een echte crimineel is geworden in de gevangenis zit en bovendien een TBS op zijn naam heeft staan maakt het er ook allemaal makkelijker op ??????

Ja die vader heeft zijn zoontje echt een goede dienst bewezen. Kan hem nu vanuit een inrichting verder opvoeden

† In Memoriam † zondag 4 februari 2001 @ 17:35:34 #55
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_718853
TBS krijg je niet zomaar, het was waarschijnlijk toeval dat de pedo het slachtoofer werd. TBS krijg je na onderzoek en als in het rapport staat dat de betreffende zijn drift zo slecht onder controle heeft dat er herhaling op kan treden.

Overigens ben ik het met de posters eens dat de pedo langer had moeten zitten en niet naar zijn oude woonplaats terug had mogen keren, is ook voor de pedo zelf beter.

Verder verwijs ik naar een uitspraak van een Amsterdamse commisaris die zei dat 90% van de criminaliteit gepleegd wordt door hooguit 10 % van de criminelen. Hij had het over draaideur justitie.
Omdat de gevangenis in principe een resosalicatie opdracht heeft denk ik dat een recidivist eik elke eerdere straf onverkort eerst moet uitzitten voordat ie aan de nieuwe begint, zorg dat die draaideur steeds langzamer gaat draaien.

The future is after you
pi_719577
quote:
Op 04 februari 2001 15:11 schreef R@b het volgende:
Het feit dat zijn vader nu ook een echte crimineel is geworden in de gevangenis zit en bovendien een TBS op zijn naam heeft staan maakt het er ook allemaal makkelijker op ??????
Het enige wat deze man nu een crimineel maakt is de uitspraak van 1 enkele rechter, voor de gewone burger is hij een held.
Dus een echte crimineel mag hij niet genoemd worden.
  zondag 4 februari 2001 @ 22:15:45 #57
272 R@b
No-nonsens
pi_719791
quote:
Op 04 februari 2001 21:21 schreef §erum het volgende:
Het enige wat deze man nu een crimineel maakt is de uitspraak van 1 enkele rechter, voor de gewone burger is hij een held.
Jij spreekt namens alle burgers ???
quote:
Volgens de wet is hij een moordenaar, bovendien geestelijk niet helemaal 100%.
pi_719875
quote:
Rare conclusie (logica a la $erum )

Ik voel me bij deze dus géén gewone burger.

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
  zondag 4 februari 2001 @ 23:20:04 #59
3542 Gia
User under construction
pi_720006
quote:

Jij spreekt namens alle burgers ???
quote:
Nee, maar wel voor de GEWONE burger!!!

pi_720027
Shit, ben ik dan OOK al geen gewone burger?!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 februari 2001 @ 10:10:23 #61
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_720589
De 'gewone burger' is eng. Meer dan ik een pedofiel vrees, vrees ik de gewone burger die denkt dat-ie het allemaal zo goed weet dat-ie hoogst persoonlijk voor eigen rechter mag spelen en zonder proces de doodstraf denkt te mogen uitdelen. De gewone burger denkt ook dat-ie z'n buurman een klap mag verkopen als-ie een kras op de auto maakt. En denk je nou werkelijk dat een hardere strafmaat pedofilie tegen gaat?

Wie zich door wraak zal leiden zal nooit verlicht worden...

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  maandag 5 februari 2001 @ 12:01:33 #62
2764 Trainspotter
Nu mčt goedkope zonnebril
pi_720818
quote:
Ik ben vrij gewoontjes hoor, maar een held is ie toch echt niet voor mij.
pi_720879
quote:
voor de gewone burger is hij een held.
Dit zijn dus de drogredenen die ik hier bedoelde.
_-L'avenir est déja lā
pi_723368
Paddo, en weer probeer je over de rug van een ander de aandacht op te eisen, erg domme manier van discussieren vind ik.
Iemands mening wordt radicaal de grond in geboord en afgedaan als droogreden.
Jammer, op een andere manier lukt het je blijkbaar niet ...

En het kon ook niet anders natuurlijk, op FOK! hebben we te maken met zulke vredelievende 'ongewone' burgers die allemaal de pedofielen een 2e kans geven.
Ach ja, ze kunnen er toch ook niets aan doen, ze zijn immers ziek.

En laatst was er nog een discussie over agressieve honden waarin dezelfde mensen als hardste riepen dat ze meteen afgemaakt moesten worden omdat ze een gevaar dreigde voor de mens. Wat een arrogant zootje volk zeg.

pi_723670
quote:
Op 06 februari 2001 09:32 schreef §erum het volgende:
Iemands mening wordt radicaal de grond in geboord en afgedaan als droogreden.
Jammer, op een andere manier lukt het je blijkbaar niet ...
Serum,

het is drogreden en geen droogreden. Drogredenen zijn manieren om te discussieren die niet eerlijk zijn. Een of andere griek heeft ze in de oudheid al verzameld.

Dit hier was de drogreden van de onbewezen achterban.
In je posts stel je dat een niet nader te omschrijven groep, de burgers, een bepaalde mening hebben. Tenzij je enquetes hebt gehouden en de uitslag openbaar maakt, mag je de burgers niet als argument gebruiken. Deze drogreden zie je ook vaak in ingezonden brieven in bepaalde dagbladen. Ze beginnen dan met zinnen als:"Ik, en velen met mij...".

Je kunt er dan niet meer over praten/discussieren, want het wordt als een (onbewezen) feit gebracht.

_-L'avenir est déja lā
pi_723713
quote:
Op 06 februari 2001 12:23 schreef Paddo het volgende:
Serum,

het is drogreden en geen droogreden. Drogredenen zijn manieren om te discussieren die niet eerlijk zijn. Een of andere griek heeft ze in de oudheid al verzameld.

Dank je voor de overbodige uitleg, en dat voor een typfout.
quote:
Dit hier was de drogreden van de onbewezen achterban.
In je posts stel je dat een niet nader te omschrijven groep, de burgers, een bepaalde mening hebben. Tenzij je enquetes hebt gehouden en de uitslag openbaar maakt, mag je de burgers niet als argument gebruiken. Deze drogreden zie je ook vaak in ingezonden brieven in bepaalde dagbladen. Ze beginnen dan met zinnen als:"Ik, en velen met mij...".
Er zijn verschillende enquetes gehouden en er is zelf een actiegroep opgericht VOOR de rechten van de zgn. 'pedokiller'. Wat wil je nog meer ?
Jouw eigen enquete ?
quote:
Je kunt er dan niet meer over praten/discussieren, want het wordt als een (onbewezen) feit gebracht.
Natuurlijk wel, leuk praatje in jouw voordeel.
Als iemand ieder tegen-argument tot drogreden bombardeerd loopt de discussie al snel op de klippen.
  dinsdag 6 februari 2001 @ 12:49:41 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_723727
ik denk dat als men vraagt in een enquette:

"vindt U dat je voor eigen rechter mag spelen"

dit een compleet andere uitslag geeft als

"Kunt U begrijpen dat deze persoon voor eigen rechter heeft gespeeld?"

Deze persoon is nu door de rechter als 'psychisch' ziek bestempeld (TBS).. hij is dus geen moordenaar in koele bloedde (het is immers doodslag)en de kans op herhaling lijkt mij zeer klein (de pedo is al dood)

Hij was fout, is gestraft, heeft grote aanhang en of dat laatste nou terecht is of niet, het omhooggehouden vingertje door vele hier gebruikt zal er weinig toe doen en heeft weinig impact op het gevoel van die 'normale' burger

pi_723737
*Paddo had beter moeten weten

*Paddo wist dat dit verspilde moeite was

_-L'avenir est déja lā
pi_723762
quote:
Op 06 februari 2001 12:52 schreef Paddo het volgende:
*Paddo had beter moeten weten

*Paddo wist dat dit verspilde moeite was

Je voelt je echt heel wat he ?
Probeer de volgende keer gewoon een ander z'n mening te respecteren.
Je komt zo arrogant over.
  dinsdag 6 februari 2001 @ 13:49:01 #70
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_723868
§erum is me toch teveel de brullende burger van de morele verontwaardiging. Iemand die denkt vanuit zijn onderbuik zijn hele presoonlijkheid te kunnen regeren.
§erum, ik kan best indenken dat iemand wiens kind door een pedofiel is misbruikt, daar zo kwaad om is dat hij/zij in staat is die pedofiel te vermoorden. Dit soort onbeheerste, instinctieve uitingen van pure woede zijn een heel logische eerste reactie. Ik hoop echter toch, dat de meeste mensen zo beschaafd zullen zijn om die primitieve reacties van woest instinct uiteindelijk te beteugelen: oog om oog, tand om tand is namelijk een volkomen achterhaald ideaal en levert alleen maar de grootste ellende op. (kijk naar Israël, Joegoslavië, Noord-Ierland, Ruanda, Zuid-Afrika -moet ik doorgaan?)
Menselijke zelfbeheersing is een groot goed, en wie die zelfbeheersing niet kan opbrengen, overtreedt hoe dan ook fundamentele regels van een beschaving en moet daarvoor bestraft worden (eerlijk en rechtvaardig).
§erum, we hebben het hier over pedofielen: jij kan klaarblijkelijk niet wachten om ze hardhandig en definitief een lesje te leren, jij als rechtvaardig burger; en wat te denken dan van roofovervallers, gewelddadige tasjesdieven, inbrekers, vrouwenverkrachters, plegers van een crime-passionel, doodslagers, nalatigen bij dodelijke catastrofes, drankrijders, spookrijders, wanhopige junks: allemaal potentiële misdadigers (in de ruimste zin van het woord) die bij hun slachtoffers levensgrote trauma's (kunnen) veroorzaken. Voor de betrokkenen kunnen die trauma's net zo erg zijn als de verkrachting van een kind. Naar analogie van jouw duidelijke opvattingen hoe een pedofiel aan te pakken, vermoed ik dat jij ook die andere 'klootzakken' het liefste met een molensteen de plomp in zou flikkeren. De rechtstaat 'doet toch niks'. Nou ja, dan maar onbeheerste woede zijn kille werk laten doen en voor eigen rechter spelen. Simpel toch, en wel zo rechtvaardig...?
Of heb ik het nou mis?

[Dit bericht is gewijzigd door Ringo op 06-02-2001 14:15]

pi_723921
Ringo, ik ben blij voor je dat je het allemaal zo zonnig wilt bekijken.
Maar blijven roepen dat je lief voor elkaar moet zijn en ondertussen toeschouwer zijn van slachtpartijen schiet natuurlijk niet op.
Heb je nu ook daadwerkelijk een werkende oplossing ?

IK ben nu eenmaal van mening dat hardere straffen een grote stap in de goede richting zouden zijn !

[Dit bericht is gewijzigd door §erum op 06-02-2001 14:18]

pi_723937
quote:
Op 06 februari 2001 14:12 schreef §erum het volgende:
Maar blijven roepen dat je lief voor elkaar moet zijn en ondertussen toeschouwer zijn van slachtpartijen schiet natuurlijk niet op.

IK ben nu eenmaal van mening dat hardere straffen een grote stap in de goede richting is !

Persoonlijk weet ik niet of strenger straffen de uitkomst is. Ik ben het wel met je eens dat er iets moet veranderen omdat we anders achter de feiten aan blijven lopen. En hoewel hier de algemene opinie tegen strengere straffen lijkt te zijn kan ik je verzekeren dat in mijn directe omgeving 75%(schatting) je gelijk zal geven.
pi_723951
quote:
Op 06 februari 2001 14:19 schreef Party-pooper het volgende:
En hoewel hier de algemene opinie tegen strengere straffen lijkt te zijn kan ik je verzekeren dat in mijn directe omgeving 75%(schatting) je gelijk zal geven.
In mijn directe omgeving is dat net zo inderdaad.
En ik denk dat dat op de gehele nederlandse bevolking ook wel richting die koers zal lopen.
Hoe spijtig ook voor de meesten hier ...

[Dit bericht is gewijzigd door §erum op 06-02-2001 14:26]

dinsdag 6 februari 2001 @ 14:28:46 #74
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_723961
quote:
Op 06 februari 2001 14:12 schreef §erum het volgende:
Bekijk ik het zonnig? Zolang opvattingen als die van jou door blijven woekeren, is er weinig zon te zien. Ik wil alleen maar zeggen dat je te allen tijde moet blijven nadenken over je daden, en zogenaamd rechtvaardigend geweld nooit te rechtvaardigen is. Blinde woede mag nooit een leidraad voor 'rechtspraak' zijn, en dat is nou juist wat jij WEL verkondigt.
quote:
Nee, maar zolang jij je volgens een beschaafd normen- en waardenstelsel gedraagt, hoef je jezelf in elk geval niets te verwijten. En bovendien zijn er heel wat meer oplossingen te bedenken dan alleen jouw stompzinnige manier van 'in actie komen': sla terug voordat zij terug kunnen slaan.
quote:

Ik gooi de vraag terug: heb JIJ een redelijke oplossing voor het toenemende geweld in onze samenleving?
quote:
IK ben nu eenmaal van mening dat hardere straffen een grote stap in de goede richting is !
Juist, en dan mag jij mij eens heel duidelijk en helder uitleggen wat jouw 'hardere' straffen precies inhouden en tegen welke soort criminelen die straffen gebruikt gaan worden.
  dinsdag 6 februari 2001 @ 14:48:00 #75
3542 Gia
User under construction
pi_724003
quote:
Op 06 februari 2001 13:49 schreef Ringo het volgende:
en wat te denken dan van roofovervallers, gewelddadige tasjesdieven, inbrekers, vrouwenverkrachters, plegers van een crime-passionel, doodslagers, nalatigen bij dodelijke catastrofes, drankrijders, spookrijders, wanhopige junks: allemaal potentiële misdadigers (in de ruimste zin van het woord) die bij hun slachtoffers levensgrote trauma's (kunnen) veroorzaken.
Roofovervallers, geweldadige tasjesdieven en inbrekers: Fikse gevangenisstraf.

Crime passionel, doodslag: Levenslang gevangenisstraf (dus tot ze dood gaan)

Vrouwenverkrachters: Fikse gevangenisstraf en het hele zaakje eraf.(doen ze nooit meer)

Drankrijders en junks: in geval van het veroorzaken van iemands dood, zie doodslag. Verder gevangenisstraf en verplicht afkicken.

Nalatigen bij dodelijke catastrofes: Als je Volendam bedoelt, dat was een groot ongeluk. Wie steekt er nou vuurwerk binnenshuis af. Gewoon heel stom. De verantwoordelijke zal hier wel voor moeten boeten, maar het is geen moord of doodslag. Het was een ongeluk.

Kinderverkrachters en moordenaars: Geen pardon, Doodstraf!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 06-02-2001 14:50]

dinsdag 6 februari 2001 @ 14:49:07 #76
3542 Gia
User under construction
pi_724009
quote:
Op 06 februari 2001 14:48 schreef Gia het volgende:

Vrouwenverkrachters: Fikse gevangenisstraf en het hele zaakje eraf.(doen ze nooit meer)

Drankrijders en junks: in geval van het veroorzaken van iemands dood, zie doodslag. Verder gevangenisstraf en verplicht afkicken.

Nalatigen bij dodelijke catastrofes: Als je Volendam bedoelt, dat was een groot ongeluk. Wie steekt er nou vuurwerk binnenshuis af. Gewoon heel stom. De verantwoordelijke zal hier wel voor moeten boeten, maar het is geen moord of doodslag. Het was een ongeluk.

Foutje, wilde editten en quote per ongeluk.
Dus deze kan weg.

[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 06-02-2001 14:52]

pi_724018
quote:
Op 06 februari 2001 14:28 schreef Ringo het volgende:
Juist, en dan mag jij mij eens heel duidelijk en helder uitleggen wat jouw 'hardere' straffen precies inhouden en tegen welke soort criminelen die straffen gebruikt gaan worden.
Gia was me voor met een aantal goede voorbeelden.
Nu jij weer ...
  dinsdag 6 februari 2001 @ 14:51:57 #78
262 Re
Kiss & Swallow
pi_724022
zo kunnen we J.Z er ook bij gaan halen hier
  dinsdag 6 februari 2001 @ 14:53:32 #79
3542 Gia
User under construction
pi_724028
Die man heeft niets gedaan behalve zijn werk en dan nog goed ook.

Maar daar zijn andere topics voor.

pi_724058
quote:
Hier ben ik het wel mee eens
quote:
En als je nou op een dag thuiskomt en je vindt je vrouw in bed met een ander. Je wordt blind van woede en gooit het eerste het beste wat voor handen komt naar die ander zijn hoofd. Hij sterft, vindt jij dan niet dat dat best wat minder bestraft mag worden.
quote:
Fikse gevangenis straf okee, maar ik betwijfel of het zaakje eraf helpt. Verkrachters gaat het meestal niet om de sexuele daad alleen maar meer om het machtsgevoel dat ze over een ander hebben en dat los je niet op door het zaakje te verwijderen.
quote:
Allereerst drankrijders en junks scheer jij over 1 kam, wat niet kan. Junks doen zichzelf meer leed toe dan een alcoholrijder, die moedwillig anderen in gevaar brengt. En ik zie ook niet zo in wat er crimineel is aan junk zijn(of ze moeten gaan roven, maar dat valt onder het eerste punt van je betoog)
quote:
[quote]
Mee eens, weinig aan toe te voegen. had overal kunnen gebeuren.
[quote]
Twijfelachtig. Maar levenslange opsluiting is wel op zijn plaats.

Als jij aan de macht komt krijgen we dus een grote schoonmaak.

dinsdag 6 februari 2001 @ 15:22:57 #81
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_724123
Aan GIA en Serum:

In al deze patserige, dikdoenerige, schreeuwerige ik-heb-gelijk-halerij wordt 1 ding vergeten: de scheiding tussen rechterlijke macht en de bevolking. Dat er een aantal mensen hier voor de doodstraf zijn, is nog tot daar aan toe (al wijst het op een fundamenteel disrespect voor het leven), maar er werd hier ook geschreeuwd dat pedofielen desnoods door burgers zouden mogen worden afgemaakt. Zou in een dergelijk geval niet ook gewoon sprake zijn van moord? Die redenatie volgend, zou ik namelijk degene die mijn vriendin verkracht, kunnen 'afmaken' (laten we het subtiel houden), en is dat in jullie opinie dan ook te rechtvaardigen of moet ik in dat geval wel bestraft worden, omdat op vrouwenverkrachting nu eenmaal niet de doodstraf staat?
Woede laat zich niet leiden, maar ja, sommigen is dat niet aan het verstand te brengen. Komt nog wel hoor, zeker als jullie zo doorgaan.

dinsdag 6 februari 2001 @ 15:26:00 #82
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_724141
quote:
Op 06 februari 2001 15:03 schreef Party-pooper het volgende:
Als jij [Gia] aan de macht komt krijgen we dus een grote schoonmaak.
Inderdaad. Een soort van Endlösung. Ruimt tenminste lekker op hč, en het scheelt een hoop vertragend denkwerk.

[Dit bericht is gewijzigd door Ringo op 06-02-2001 15:26]

pi_724146
quote:
Op 06 februari 2001 15:22 schreef Ringo het volgende:
Aan GIA en Serum:

In al deze patserige, dikdoenerige, schreeuwerige ik-heb-gelijk-halerij wordt 1 ding vergeten: de scheiding tussen rechterlijke macht en de bevolking. Dat er een aantal mensen hier voor de doodstraf zijn, is nog tot daar aan toe (al wijst het op een fundamenteel disrespect voor het leven),

Dus abortus schaffen we morgen ook af??
pi_724149
quote:
Aan GIA en Serum:

In al deze patserige, dikdoenerige, schreeuwerige ik-heb-gelijk-halerij bla bla bla ...

Ja joh, blaas het maar op, vergelijk het maar met wat dan ook.
Maar serieus over de voorgelegde punten nadenken zit er bij jouw niet in he ?
En jij hebt het over ik-heb-gelijk-halerij ?
pi_724154
quote:
Op 06 februari 2001 15:27 schreef Party-pooper het volgende:
HEEL goed punt, vertel eens Ringo ? Wat is jouw ideetje ?
pi_724157
De nuance is weer ver te zoeken Gia.

Overigens zijn die stenge straffen praktisch gezien niet haalbaar. Denk alleen al aan het te kort aan bewakend/behandelend personeel, het cellentekort, etc.

pi_724172
quote:
Op 06 februari 2001 15:30 schreef k_man het volgende:
Overigens zijn die stenge straffen praktisch gezien niet haalbaar. Denk alleen al aan het te kort aan bewakend/behandelend personeel, het cellentekort, etc.
Nou, als je de erg daders van erg zware delicten de doodstraf had gegeven zaten die cellen nu ook niet zo vol ...
= Meer personeel.
  dinsdag 6 februari 2001 @ 15:35:47 #88
262 Re
Kiss & Swallow
pi_724176
alsof de doodstraf zo goedkoop is, ik geef liever mijn belasting centjes aan iets structurelere dingen
pi_724180
quote:
Op 06 februari 2001 15:30 schreef k_man het volgende:
De nuance is weer ver te zoeken Gia.

Haalbaarheid kan vergroot worden door:
Accoordje met rusland, alle zware misdadigers 10 jaar op strafkamp in Siberie sturen(moordenaars, verkrachters, zware geweldsdelicten, alcoholrijders met dodelijk ongeval op hun naam). Is veel goedkoper als die dure gevangenissen en de volgende keer laten ze het echt wel uit hun hoofd
  dinsdag 6 februari 2001 @ 15:39:20 #90
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_724183
quote:
Nee. In bepaalde gevallen, als een vrouw redelijkerwijs aan een arts kan aantonen dat het verzorgen van een kind teveel problemen oplevert en zij niet inziet hoe zij het kind een gelukkige opvoeding kan geven (en dat kan op velerlei manieren) dan vind ik abortus pijnlijk maar niet in strijd met mijn normen- en waardenstelsel. In een aantal goed doordachte gevallen is het beter een nieuw leven in de kiem een halt toe te roepen.
Dat is dus wel iets anders dan iemand die in de aardse werkelijkheid een eigen leven en persoonlijkheid heeft opgebouwd, zomaar, zonder rechtvaardig proces, de keel door te snijden omdat je het 'niet eens bent' met de beslissingen van Justitie. (Want dat is waar het omgaat, hier, remember)
pi_724193
quote:
Op 06 februari 2001 15:37 schreef Party-pooper het volgende:
Haalbaarheid kan vergroot worden door:
Accoordje met rusland, alle zware misdadigers 10 jaar op strafkamp in Siberie sturen(moordenaars, verkrachters, zware geweldsdelicten, alcoholrijders met dodelijk ongeval op hun naam). Is veel goedkoper als die dure gevangenissen en de volgende keer laten ze het echt wel uit hun hoofd
Alsof dat wel haalbaar is. Die Russen zien ons al aankomen. Ze hebben daar zelf nog geen problemen genoeg om hun eigen criminelen in de cel te krijgen en te houden zeker.
pi_724212
quote:
Op 06 februari 2001 15:41 schreef k_man het volgende:
Alsof dat wel haalbaar is. Die Russen zien ons al aankomen. Ze hebben daar zelf nog geen problemen genoeg om hun eigen criminelen in de cel te krijgen en te houden zeker.
Ach wat geld zal ze zeker over de streep trekken en dat kan voor minder geld als de Nederlandse gevangenissen opslokken.
  dinsdag 6 februari 2001 @ 15:48:46 #93
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_724216
In een tijd waarin laffe motor-ratten journalisten op hun bek slaan omdat die niet zeggen wat zij willen dat ze zeggen, is het overigens niet verwonderlijk dat Wild-West figuren zich als weldenkende burgers presenteren.
pi_724238
quote:
Dat er een aantal mensen hier voor de doodstraf zijn, is nog tot daar aan toe (al wijst het op een fundamenteel disrespect voor het leven)
quote:
Op 06 februari 2001 15:39 schreef Ringo het volgende:
Nee. In bepaalde gevallen, als een vrouw redelijkerwijs aan een arts kan aantonen dat het verzorgen van een kind teveel problemen oplevert en zij niet inziet hoe zij het kind een gelukkige opvoeding kan geven (en dat kan op velerlei manieren) dan vind ik abortus pijnlijk maar niet in strijd met mijn normen- en waardenstelsel. In een aantal goed doordachte gevallen is het beter een nieuw leven in de kiem een halt toe te roepen.
Sorry hoor maar ik vindt je hier ontiegelijk hypocriet. Tegen de doodstraf maar voor abortus. Beide gevallen neem je in weze een leven. En bij een ongeboren baby heeft het niet eens een kans gehad, die ter dood veroordeelde heeft die kans nog wel gehad, maar hij heeft het ZELF verpest
quote:
Dat is dus wel iets anders dan iemand die in de aardse werkelijkheid een eigen leven en persoonlijkheid heeft opgebouwd, zomaar, zonder rechtvaardig proces, de keel door te snijden omdat je het 'niet eens bent' met de beslissingen van Justitie. (Want dat is waar het omgaat, hier, remember)
Het ging hier toch om ter dood veroordeling bij een gevangene die al een proces heeft genoten.
pi_724260
quote:
Op 06 februari 2001 15:53 schreef Party-pooper het volgende:
Sorry hoor maar ik vindt je hier ontiegelijk hypocriet. Tegen de doodstraf maar voor abortus. Beide gevallen neem je in weze een leven. En bij een ongeboren baby heeft het niet eens een kans gehad, die ter dood veroordeelde heeft die kans nog wel gehad, maar hij heeft het ZELF verpest.
Oh Puh-lease! Het is vreselijk off topic, maar dit is wel zo'n vreemde gedachtegang.
Als je tegen de doodstraf bent moet je ook tegen abortus zijn? Wat een nonsens. Abortus en de doodstraf zijn totaal niet vergelijkbaar.

[Dit bericht is gewijzigd door k_man op 06-02-2001 16:01]

pi_724266
quote:
Op 06 februari 2001 16:00 schreef k_man het volgende:
Oh Puh-lease! Het is vreselijk off topic, maar dit is wel zo'n vreemde gedachtegang.
Als je tegen de doodstraf bent moet je ook tegen abortus zijn? Wat een nonsens. Abortus en de doodstraf zijn totaal niet vergelijkbaar.
Waarom niet dan, in beide gevallen beeindig je een leven.
  dinsdag 6 februari 2001 @ 16:02:46 #97
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_724268
quote:
Op 06 februari 2001 15:53 schreef Party-pooper het volgende:
Het ging hier toch om ter dood veroordeling bij een gevangene die al een proces heeft genoten.
Hoe heet dit topic ook alweer? Juist: De 'Pedokiller'. Dat was een of andere vader die dacht 'ik steek de verkrachter van mijn kind zelf wel efkes neer'. En toen is hij daarvoor -geheel volgens rechtvaardige normen- berecht en nu zit hij in de bak. Weet je het nog?

En over die abortus-kwestie: het klinkt misschien allemaal wel wat hypocriet, maar in zo'n vluchtige discussie denk je toch niet dat ik de doodstraf accepteer omdat ik abortus accepteer? Griezelig andersom-redeneren... Ik heb best moeite met abortus, maar ik vind dat begrijpelijker dan de doodstraf, temeer daar een ongeboren embryo nog lichamelijk deel uitmaakt van de vrouw, en aangezien ik het zelfbeschikkingsrecht van mensen nog steeds erg belangrijk vind, is er in elk geval iets te zeggen voor de mogelijheid om je van je eigen ongeboren kind te ontdoen (mits binnen een bepaalde periode). Zo bekeken, komt de abortus-discussie op een heel ander niveau te staan dan die over de doodstraf. En nu jij weer.

pi_724294
quote:
Op 06 februari 2001 16:02 schreef Party-pooper het volgende:
Waarom niet dan, in beide gevallen beeindig je een leven.
Het ligt er maar aan wat je beschouwt als een mensenleven. Is daar al sprake van zo gauw het zaadje en eitje elkaar innig omhelsen? De meningen hierover zijn (uiteraard) verdeeld, maar ik denk toch dat je dat nog niet als een mensje moet beschouwen.
Overigens ben ik er ook niet voor dat iedereen er zo maar onbeschermd op los neukt, omdat ze het toch wel kunnen laten aborteren of abortus omdat zwanger zijn zo lastig is op die vakantie die je al geboekt had. Maar vrouwen die tegen hun zin zwanger zijn geraakt zou je niet de mogelijkheid moeten ontnemen daar wat tegen te doen.
pi_724309
Nou ja, ik ben ook voor abortus, omdat er gewoon gevallen zijn waarbij het kind meer zou lijden onder het leven. Maar ik kan me in bepaalde gevallen best vinden in de doodstraf, hoewel daar het gevaar zit van de onschuldige. Maar in weze vindt ik een abortus erger dan een doodstraf bij iemand die verschillende mensen vermoord heeft(en dat is glashard bewezen). Dat ongeboren kind heeft nl nooit een kans gehad en die moordenaar wel maar die heeft het verknald. Maar ja das mijn mening.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 februari 2001 @ 16:18:56 #100
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_724317
quote:

Wat dacht je van een verhuizing naar Iran. Voldoet mooi aan je eisen voor een ideale rechtstaat. Ook vaak mooi weer. Ideetje?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 februari 2001 @ 16:26:33 #101
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_724344
quote:
Op 06 februari 2001 16:16 schreef Party-pooper het volgende:
Maar in weze vindt ik een abortus erger dan een doodstraf bij iemand die verschillende mensen vermoord heeft(en dat is glashard bewezen). Dat ongeboren kind heeft nl nooit een kans gehad en die moordenaar wel maar die heeft het verknald. Maar ja das mijn mening.
Er zijn in NL grenzen gesteld voor de tijd dat de vrouw het kind als onderdeel van haar eigen lichaam mag zien (en dus zelfbeschikking daarover heeft en dus abortus mag plegen) en de tijd dat dat niet meer het geval is. Als abortus dus oor die tijd plaats vind, is het dus niet schouwen als moord. Mocht je vinden dat de vrouw te lang het ongeboren kind als onderdeel van het eigen lichaam mag zien, is de vraag, wat de ideale duur zou zijn, met een minimum van 0 dagen, waarmee meteen alle voorbehoedsmiddelen afgeschaft kunnen worden (te beginnen met het spiraaltje, die de innesteling van het bevruchte eitje voorkomt, en de morning after pil; beiden abrupte beeindiging van jong leven).

De grenzen die nu bepaald zijn ,zijn gebaseerd op de levensvataarheid van het ongboren kind. Voor een aantal weken is het niet levensvatbaar. Andere grenzen zijn ook denkbaar, maar eveneens arbirar te noemen.

Maar goed dat is weer een hele andere discussie.

pi_724347
als de mening van gia hier ooit gemeengoed wordt is het iig tijd voor mij om te verkassen naar een warm land
  dinsdag 6 februari 2001 @ 16:45:20 #103
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_724397
quote:
Op 06 februari 2001 16:27 schreef the-O het volgende:
als de mening van gia hier ooit gemeengoed wordt is het iig tijd voor mij om te verkassen naar een warm land
Je maakt me blij . Ik was al bijna zoiets van plan, maar nu blijf ik nog wel even. Maar even serieus, het is wel erg Taliban meets Eva Braun wat Gia schrijft. Als zulke mensen op machtige plekken komen te zitten, wordt het uitkijken...

Gia, mede-discussiepanel-lid, heeft u nog behoefte om mee te praten of komt de vrijheid van meningsuiting u zo enorm de strot uit dat u die maar alvast heeft doorgesneden? Doeltreffende methode... en daar bent u immers dol op.

pi_724464
quote:
Op 06 februari 2001 16:45 schreef Ringo het volgende:
Je maakt me blij . Ik was al bijna zoiets van plan, maar nu blijf ik nog wel even. Maar even serieus, het is wel erg Taliban meets Eva Braun wat Gia schrijft. Als zulke mensen op machtige plekken komen te zitten, wordt het uitkijken...
Taliban vergelijken met een strengere strafmaat. Dat is appels en peren vergelijken. En ik weet ook niet waar jullie leven, maar kijk eens om je heen. Het Nederlandse strafsysteem werkt gewoon niet zoals het zou behoren te werken. Als je dat ontkent doe je aan struisvogelpraktijken en maak je het probleem alleen maar groter. Dat helpt ook voor geen meter. En om dan iedereen die er een andere mening op na houdt maar met de Taliban te vergelijken. Yak. De rehabilitatie van gevangenen is bij ons nog steeds een groot goed, maar je zal toch moeten onderkennen dat er mensen zijn die gewoon niet te rehabiliteren zijn. Om ze dan steeds maar los te laten op de maatschappij met alle gevolgen van dien is ook niet de manier.
Strengere straffen zijn waarschijnlijk ook niet de manier omdat de echte crimineel dan ook harder zijn best zal doen om niet gepakt te worden wat dus zal zorgen voor een neerwaartse spiraal in de vorm van een toename van geweld.
quote:
Gia, mede-discussiepanel-lid, heeft u nog behoefte om mee te praten of komt de vrijheid van meningsuiting u zo enorm de strot uit dat u die maar alvast heeft doorgesneden? Doeltreffende methode... en daar bent u immers dol op.
SOrry hoor dit raakt kant noch wal. Er is hier maar 1 die zijn mening probeert op te dringen door de rest af te doen als dom geneuzel.
pi_724530
quote:
Als je Volendam bedoelt, dat was een groot ongeluk. Wie steekt er nou vuurwerk binnenshuis af. Gewoon heel stom. De verantwoordelijke zal hier wel voor moeten boeten, maar het is geen moord of doodslag. Het was een ongeluk.
"De verantwoordelijke" is dood Gia

(overigens ben ik tegen de doodstraf, geen uitzonderingen mogelijk!Misdaad is niet minder in staten waar de doodstraf nog wel gebruikt wordt en het lost dus totaal niets op om dat als een "strafmaatregel" te gebruiken)

[Dit bericht is gewijzigd door Xamira op 06-02-2001 17:14]

pi_724546
quote:
Op 06 februari 2001 16:26 schreef Doc het volgende:
Er zijn in NL grenzen gesteld voor de tijd dat de vrouw het kind als onderdeel van haar eigen lichaam mag zien (en dus zelfbeschikking daarover heeft en dus abortus mag plegen) en de tijd dat dat niet meer het geval is. Als abortus dus oor die tijd plaats vind, is het dus niet schouwen als moord. Mocht je vinden dat de vrouw te lang het ongeboren kind als onderdeel van het eigen lichaam mag zien, is de vraag, wat de ideale duur zou zijn, met een minimum van 0 dagen, waarmee meteen alle voorbehoedsmiddelen afgeschaft kunnen worden (te beginnen met het spiraaltje, die de innesteling van het bevruchte eitje voorkomt, en de morning after pil; beiden abrupte beeindiging van jong leven).
Je krijgt inderdaad hele vreemde situaties als je abortus altijd beschouwt als moord, ongeacht de duur van de zwangerschap.
Als abortus altijd moord is, dan is een miskraam zelfmoord?

Nah ja, maar weer verder on topic...

pi_724595
Er wordt door sommigen zo naarstig gezocht voor een oplossing. Ik denk dat een goede oplossing gewoon niet kan, geen enkele strafmaat deugt als zodanig, dat criminaliteit sterk vermindert zou kunnen worden.

Ik denk wel dat het hier en daar er het één-en-ander aan schort aan het Ned. rechtssysteem. Bijv. kinderen die op hun 18e uit een penetiaire inrichting komen, staan op vrijers-voeten. Het strafblad vervalt namelijk, terwijl diegene misschien een aantal verkrachtingen en moorden op zijn geweten heeft. Men wéét dat hij het weer zal doen, maar men kán er niets aan doen, totdat hij het weer flikt. Ik denk dat er zo wel meer voorbeelden zijn, waar het systeem dan in tekort schiet.

pi_724663
Sinds wanneer heet een kinderverkrachter trouwens een 'pedoseksueel'? Zijn perdofielen soms langzaam een gediscrimineerde bevolkingsgroep aan het worden? Gaan ze straks vechten voor hun emancipatie? Hun wettelijke rechten?

Het schijnt tegenwoordig ook al acceptabel te zijn als je als pedofiel zegt door het twaalfjarige kind 'verleid' te zijn.

Pedofilie is geen seksuele voorkeur, het is een misdrijf. Weerloze kinderen houden er levensgrote trauma's aan over. En de dader misschien ook een celstraf van een jaartje...

pi_724684
quote:
Op 06 februari 2001 17:56 schreef sbesselsen het volgende:
Sinds wanneer heet een kinderverkrachter trouwens een 'pedoseksueel'?
Zo heet dat...
quote:
Zijn perdofielen soms langzaam een gediscrimineerde bevolkingsgroep aan het worden? Gaan ze straks vechten voor hun emancipatie? Hun wettelijke rechten?
Hoe kom je daar nu bij?
quote:
Het schijnt tegenwoordig ook al acceptabel te zijn als je als pedofiel zegt door het twaalfjarige kind 'verleid' te zijn.
Door wie???
quote:
Pedofilie is geen seksuele voorkeur, het is een misdrijf. Weerloze kinderen houden er levensgrote trauma's aan over. En de dader misschien ook een celstraf van een jaartje...
Pedofilie is een seksuele voorkeur, het praktizeren ervan is een misdrijf. Hoe kom je erbij dat iemand hier vind dat dat niet misdadig is???
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 februari 2001 @ 18:06:53 #110
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_724694
quote:
Op 06 februari 2001 17:56 schreef sbesselsen het volgende:
Pedofilie is geen misdrijf: het is een seksuele voorkeur hebben voor kleine kinderen.

Het aan die voorkeur toegeven leidt volgens mij in vrijwel alle gevallen tot een misdrijf.

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 februari 2001 @ 18:11:19 #111
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_724705
Fokje was me net voor

Goed, over de lage strafmaten/rechtssysteem in NL:
- Aan welk land zou NL een voorbeeld moeten nemen?
- Zijn de misdaad cijfers daar inderdaad lager?
- Gaat het alternatieve systeem ten koste van bepaalde zaken, zoals vrijheid van meningsuiting?

dinsdag 6 februari 2001 @ 18:30:49 #112
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_724763
quote:
Op 06 februari 2001 17:34 schreef fokje het volgende:
Ik denk wel dat het hier en daar er het één-en-ander aan schort aan het Ned. rechtssysteem. Bijv. kinderen die op hun 18e uit een penetiaire inrichting komen, staan op vrijers-voeten. Het strafblad vervalt namelijk, terwijl diegene misschien een aantal verkrachtingen en moorden op zijn geweten heeft. Men wéét dat hij het weer zal doen, maar men kán er niets aan doen, totdat hij het weer flikt.
Kijk, dit zijn punten waarvan ik denk, daar kan ik in meegaan. Lokt discussie uit, en overpeinzing. Keihard roepen 'de criminaliteit rijst hier de pan uit dus harder straffen, hak verkrachters hun pik d'raf en executeer alle pedofielen', dat is verbale barbarij.
Er is ongetwijfeld iets mis aan het Nederlandse rechtssysteem, maar de vraag is: wat precies?
- Straft men te laag?
- Werkt het politiële opsporingsapparaat niet goed?
- Is de psychiatrische begeleiding niet doeltreffend?
- Zijn de gevangenissen te vol?

Ik zit niet zo in de materie maar dit lijken me toch een aantal factoren waar rekening mee gehouden dient te worden. Vraag is alleen: waar zit de kern van dit alles? Geef daar maar eens 123 antwoord op zonder in grove, populistische clichés te vervallen.

dinsdag 6 februari 2001 @ 18:36:01 #113
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_724781
quote:
Op 06 februari 2001 16:59 schreef Party-pooper het volgende:
En om dan iedereen die er een andere mening op na houdt maar met de Taliban te vergelijken. Yak.
Iemand die voorstelt om verkrachters van hun geslacht te ontdoen, geeft mijns inziens blijk van een aantal onfrisse ideeën. Dus 'iedereen die er een andere mening op na houdt': nee. Ik sloeg wat aan het associëren, that's all.
pi_724795
Voor Serum en Gia (en anderen die vinden dat eigen rechter spelen prima is) de vraag: Wanneer mag dan in jullie ogen iemand eigen rechter spelen? en wat is dan passend om te doen?

Mag je eigen rechter spelen als je het niet eens bent met de straf van een dader waarvan jij of een bekende van het slachtoffer was? En wat moet diegene dan geflikt hebben? Mag je een aanrander doden? een pedofiel? een roofovervaller? waar exact ligt de grens, want mocht je in willen voeren wat jullie dus goed lijkt, dan moet je die grens heel exact, zonder enige vorm van twijfel ooit, neer kunnen leggen. net zo iets als met de doodstraf dus.

Maar goed, een maatschappij zoals jullie 2 dat kennelijk beter achten, daar walg ik van, en zoals jullie kunnen zien geldt dat voor de meesten hier die hier reageren.

Maar ik ben zeer benieuwd: geef maar heel nauwkeurig en exact aan wanneer eigen rechter spelen toegstaan is, wie wanneer voor eigen rechter mag spelen, op welke wijze etc. Want als jullie het zo goed weten: gaat uw gang.

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 06-02-2001 18:49]

dinsdag 6 februari 2001 @ 18:47:39 #115
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_724814
Mooi gezegd, Digger.
  dinsdag 6 februari 2001 @ 18:59:34 #116
262 Re
Kiss & Swallow
pi_724842
Digger... wie ben ik om niet te begrijpen dat sommige mensen het voor eigen rechter spelen een welverwogen actie vinden

ik keur het af en de rechter ook aangezien de strafmaat ongeveer dat wat er geeist is.

niet iedereen is gelijk qua emotie en sommige zullen het niet kunnen verkroppen als zij oog in oog komen te staan met de aanstichter van hun leed. op zo'n moment (en dat kan dus langzaam groeien) ben je niet voor rede vatbaar en leef je je oerinstincten uit (bescherming van je naasten door het kwaad wegtehalen)

Dat de meerderheid van de mensen hun instincten kunnen beheersen is normaal. Maar iets doen terwijl het niet mag wordt ook veel gebezigd in deze maatschappij en daar is deze man voor gestraft... punt.

~3 minuten arghhh~

[Dit bericht is gewijzigd door Re op 06-02-2001 19:01]

pi_724889
quote:
Op 06 februari 2001 18:59 schreef Re het volgende:
Niet iedereen is gelijk qua emotie en sommige zullen het niet kunnen verkroppen als zij oog in oog komen te staan met de aanstichter van hun leed. op zo'n moment (en dat kan dus langzaam groeien) ben je niet voor rede vatbaar en leef je je oerinstincten uit (bescherming van je naasten door het kwaad wegtehalen)
Klopt, en ik kan me dit wel voorstellen. Maar dat is dus als je niet voor rede vatbaar bent. Als je hier meepraat ben je dat neem ik aan wel, en toch zijn er nog steeds mensen die het prima vinden dat je dan maar ff zelf beslist dat je iemand dood steekt en dan een medaille behoort te krijgen. Of discussieren die mensen mbv hun oerinstincten of zo
  dinsdag 6 februari 2001 @ 19:53:17 #118
262 Re
Kiss & Swallow
pi_724972
misschien bewonderen ze die oerinstincten omdat het nu om iemand anders gaat die dan de held is? Een verkapte manier om lekker fout te zijn zonder zelf gestraft te worden
  dinsdag 6 februari 2001 @ 20:21:31 #119
3542 Gia
User under construction
pi_725031
Uiteraard zal ik maar even reageren.

Ik heb de straffen natuurlijk wel overdreven, om aan te geven dat ik de straffen in Nederland veel te laag vind.

Wat betreft de haalbaarheid van strenger en langer straffen, wil ik graag even opmerken dat ik vind dat criminele niet-Nederlanders terug moeten worden gestuurd naar hun eigen land.(indien dit veilig kan, als ze er op vakantie kunnen, kunnen ze er ook wonen)
Moet je eens zien hoeveel plaats er vrijkomt in de gevangenis.

En eigen rechter spelen mag natuurlijk niet, maar in het geval waar het hier over gaat is het alleszins begrijpelijk en is 4 jaar + TBS wat aan de hoge kant.

Verder zou ik het wel prettig vinden als iedereen mijn naam met slechts één hoofdletter schrijft. Het is namelijk de naam van een actrice en fotomodel, zie plaatje en niet van een radicale groepering in Algerije.

En sorry, ik kon niet eerder reageren, want mijn man en kinderen moesten eten en de kinderen hadden gym vandaag.
Ik ben net terug, dus bij deze.

dinsdag 6 februari 2001 @ 20:42:56 #120
3542 Gia
User under construction
pi_725075
quote:
Op 06 februari 2001 15:26 schreef Ringo het volgende:
Inderdaad. Een soort van Endlösung. Ruimt tenminste lekker op hč, en het scheelt een hoop vertragend denkwerk.
In je profiel staat dat je Nederlandse Taal- en letterkunde studeert, waarom wil je dan hier laten zien dat je een woordje als 'grote schoonmaak' in het Duits kunt vertalen.
Overigens betwijfel ik of het goed vertaald is.

Enneh... ik weet heus wel dat hij er wat anders mee bedoelt, maar daarop reageren doe ik liever niet.
Het zal zijn leeftijd wel zijn, hij weet nog niet beter.

dinsdag 6 februari 2001 @ 20:45:38 #121
3542 Gia
User under construction
pi_725084
quote:
Ongewenst zwanger raken hoeft tegenwoordig niet meer, behalve in geval van verkrachting, dan vind ik abortus een optie.

In geval van onveilige sex vind ik: Eigen schuld, dikke bult.

dinsdag 6 februari 2001 @ 20:49:15 #122
3542 Gia
User under construction
pi_725095
quote:
Op 06 februari 2001 16:18 schreef Doc het volgende:
Wat dacht je van een verhuizing naar Iran. Voldoet mooi aan je eisen voor een ideale rechtstaat. Ook vaak mooi weer. Ideetje?
Daar geloof ik niks van, volgens mij worden daar onschuldigen ter dood veroordeelt en daar heb ik het niet over gehad.

[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 06-02-2001 21:07]

dinsdag 6 februari 2001 @ 20:53:38 #123
3542 Gia
User under construction
pi_725109
quote:
Op 06 februari 2001 16:45 schreef Ringo het volgende:

Waarom ben jij zo dom om er contstant Nazi-verhalen bij te halen, daar gaat het hier helemaal niet om.

Ik heb een eigen mening, en vind het te ver gaan om vergeleken te worden met Nazi's.
Ik veroordeel mensen niet omdat ze Joods, zigeuner of wat dan ook zijn.

Ik heb het over criminelen niet over een etnische minderheid.

dinsdag 6 februari 2001 @ 20:56:32 #124
3542 Gia
User under construction
pi_725114
quote:
Op 06 februari 2001 17:12 schreef Xamira het volgende:
"De verantwoordelijke" is dood Gia
Nee hoor, een kind is hier niet alleen verantwoordelijk voor.
De sterretjes zijn aan hem gegeven door een personeelslid.
De jongen dacht dus dat hij ze aan mocht steken, want daar zijn ze toch voor?!
  dinsdag 6 februari 2001 @ 21:03:11 #125
3542 Gia
User under construction
pi_725135
quote:
Op 06 februari 2001 15:03 schreef Party-pooper het volgende:En als je nou op een dag thuiskomt en je vindt je vrouw in bed met een ander. Je wordt blind van woede en gooit het eerste het beste wat voor handen komt naar die ander zijn hoofd. Hij sterft, vindt jij dan niet dat dat best wat minder bestraft mag worden.
Ten eerste, ik heb een man.
Als ik die in bed tref met een andere vrouw, dan schop ik haar zonder pardon de straat op zoals ik haar aantref, dus naakt.
Daar sterft ze niet van, vind ik ook niet nodig, iemand moet toch die overspelige man opvangen, want ook die vliegt er dan uit.
pi_725345
quote:
Op 06 februari 2001 18:41 schreef DIGGER het volgende:
Voor Serum en Gia (en anderen die vinden dat eigen rechter spelen prima is) de vraag: Wanneer mag dan in jullie ogen iemand eigen rechter spelen? en wat is dan passend om te doen?
Ik vind dat eigen rechter spelen op het moment van heterdaad in veel gevallen wel is toegestaan, sterker nog, 'je helpt er de politie mee die het toch al zo druk heeft met andere onzinnige zaken'.

In bepaalde gevallen mag iemand inderdaad dus eigen rechter spelen:

Als er bij mij s'nachts een inbreker door m'n huis wandeld is hij de lul en zal hij moeten rennen voor z'n leven. En dat is logisch, hij heeft daar niets te zoeken.
Je moet gewoon het recht hebben om je eigen leven en eigendommen te beschermen tegen zoiets.

Als ik iemand zie fietsen op mijn gejatte fiets, houd ik hem aan en bel de politie.
In Nederland mag dat niet, je mag die gast namelijk niet aanhouden maar je moet meteen de politie bellen en de man met rust laten. De politie komt vervolgens in 9 van de 10 gevallen NIET.

Als ik terug kom van een avondje winkelen en ik tref een autodief aan die druk bezig is aan m'n auto, dan moet ik heb volgens ons 'intelligent doordachte rechtssysteem' wegjagen en aangifte doen.
Vervolgens gaat de politie op zoek naar de dader die ik eigenlijk al had aan kunnen houden en zal deze dan in de veel gevallen niet meer vinden, daarnaast zal je van de hele zaak ook nooit meer wat horen trouwens.

Als ik een pedo betrap op het misbruiken van mijn of een ander z'n kind breek ik beide z'n benen en overhandig ik hem aan de politie.
Op dat moment ben ik strafbaar want ik had hem moeten laten gaan, de politie moet dit doen.
(Ook al had ik z'n benen niet gebroken en hem alleen vast gehouden was ik trouwens net zo strafbaar geweest.)

Het is toch te gek voor woorden ??

quote:
Mag je eigen rechter spelen als je het niet eens bent met de straf van een dader waarvan jij of een bekende van het slachtoffer was? En wat moet diegene dan geflikt hebben? Mag je een aanrander doden? een pedofiel? een roofovervaller? waar exact ligt de grens, want mocht je in willen voeren wat jullie dus goed lijkt, dan moet je die grens heel exact, zonder enige vorm van twijfel ooit, neer kunnen leggen. net zo iets als met de doodstraf dus.
Ik zeg niet dat de moord op de pedo juist was.
Ik zeg wel dat ik het een heel menselijke reactie vind en de dader in dit geval meer een held vind dan een moordenaar.

Ik ben nu eenmaal een voorstander van de doodstraf in bepaalde gevallen.
Niet zoals het in de USA gebeurd maar wel zo dat er in ieder geval de mogelijkheid bestaat en dat deze ook toegepast kan/mag worden bij de juiste gevallen.

quote:
Maar goed, een maatschappij zoals jullie 2 dat kennelijk beter achten, daar walg ik van, en zoals jullie kunnen zien geldt dat voor de meesten hier die hier reageren.
Die 'meesten' hier zoals je dat zo leuk zegt beschouw ik absoluut niet als voorbeelden.
Op het moment dat er nazi- of iranese praktijken vergeleken gaan worden met uitspraken in deze discussie zakt het niveau van de discussie al naar nul. Ringo komt dus ook niet over als iemand die serieus op dit onderwerp wil ingaan maar niets meer wil dan alleen zijn gelijk wil halen.
quote:
Maar ik ben zeer benieuwd: geef maar heel nauwkeurig en exact aan wanneer eigen rechter spelen toegstaan is, wie wanneer voor eigen rechter mag spelen, op welke wijze etc. Want als jullie het zo goed weten: gaat uw gang.
Het hoeft niet te worden zoals op Iran, dat is het andere uiterste. Maar er is toch wel een middenweg ?
Iran is extreem, de USA is extreem maar Nederland is vergeleken met die landen een paradijs voor de crimineel, hier kan veel en met een paar jaartjes loop je toch weer vrij rond.

Als je namelijk een top crimineel bent en je hebt iemand in de weg lopen die je zaakjes verneukt heb je de keus.
Je verliest een hoop geld of je knalt hem af.
Het is hier het overwegen waard, want wat is het duurste ? Een goede advocaat inschakelen die van je opruiming een ongelukje maakt en je na 3 jaar weer vrij heeft of een hoop geld verliezen ?

Het rechtsysteem in Nederland zit zo krom in elkaar omdat we zo ontzettend gefixeerd zijn op de rechten van de mens.
Die gedachte vind ik hier heel vaak terug op FOK! zonder dat er eigenlijk een andere oplossing voorgedragen wordt.

Als een mens een ernstig misdrijf begaat heeft hij op dat moment al z'n rechten verspeeld en moet ze eerst maar eens zien terug te verdienen. PUNT.

pi_725394
quote:
Op 06 februari 2001 22:20 schreef §erum het volgende:

Als er bij mij s'nachts een inbreker door m'n huis wandeld is hij de lul en zal hij moeten rennen voor z'n leven

Dus je vermoordt iemand als je de kans krijgt omdat ie je VCR onder zijn arm heeft

Maar verder heb je me vraagstelling niet helemaal juist begrepen. Mocht je namelijk zoiets willen instellen als de doodstraf of eigen rechter spelen wat is sommige gevallen mag, dan zul je HEEL EXACT, ELKE TWIJFEL UITSLUITEND dat in een wet moeten kunnen opnemen, zodat precies duidelijk is wat nog net niet de doostraf oplevert en wat net wel. En dat is simpelweg onmogelijk.

Als de doodstraf ter sprake komt, dan lult iedereen zo simpel van: geef die seriemoordenaar die 14 mensen heeft vermoord maar de doodstraf. En op zich kan ik daar inkomen, sterker nog ik zou het ook niet erg vinden, er wel voor zijn. MAAR... als je de doostraf invoert, dan gaat het niet om de uitersten, het gaat juist om de grensgevallen. En waar leg je die?

Want als iemand eigen rechter zou mogen spelen, dan is het wel zo 'fijn' dat diegene dan precies zou weten wat nog net wel kan, en wat net 1 miniscuul stapje te ver is.

En die grens leggen is onmogelijk. Misschien is dat nog wel het grootste bezwaar tegen eigen rechter spelen en de doodstraf. ga maar na: iedereen zou die grens anders leggen en anders interpreteren, alles zou afhankelijk zijn van emoties.

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 06-02-2001 22:36]

dinsdag 6 februari 2001 @ 22:41:57 #128
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_725412
quote:
Als ik iemand zie fietsen op mijn gejatte fiets, houd ik hem aan en bel de politie.
In Nederland mag dat niet, je mag die gast namelijk niet aanhouden maar je moet meteen de politie bellen en de man met rust laten. De politie komt vervolgens in 9 van de 10 gevallen NIET.

Als ik terug kom van een avondje winkelen en ik tref een autodief aan die druk bezig is aan m'n auto, dan moet ik heb volgens ons 'intelligent doordachte rechtssysteem' wegjagen en aangifte doen.
Vervolgens gaat de politie op zoek naar de dader die ik eigenlijk al had aan kunnen houden en zal deze dan in de veel gevallen niet meer vinden, daarnaast zal je van de hele zaak ook nooit meer wat horen trouwens.

Als ik een pedo betrap op het misbruiken van mijn of een ander z'n kind breek ik beide z'n benen en overhandig ik hem aan de politie.
Op dat moment ben ik strafbaar want ik had hem moeten laten gaan, de politie moet dit doen.
(Ook al had ik z'n benen niet gebroken en hem alleen vast gehouden was ik trouwens net zo strafbaar geweest.)

Het eerste geval klopt. Het is nl. geen heterdaad.

In het tweede en derde geval mag je de verdachte gewoon aanhouden, het is namelijk op heterdaad. Elke burger mag dan iemand aanhouden. Wel zo snel mogelijk aan de politie overdragen daarna. En uiteraard niet zelf foute dingen gaan doen als benen breken e.d.

Over die rechten van de verdachte had ik al een keer wat gezegd in reactie op een post van jou. Het vorige topic geloof ik. Kort nog: iemand is verdacht. Dat wil dus zeggen dat er nog niks is bewezen. Vandaar dat je rechten hebt, iedereen is nl. onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Ook jij kan onterecht ergens van beschuldigd worden!
En uiteraard verlies je niet alle rechten als je veroordeeld bent: je mensenrechten houdt je ten allen tijde!

pi_725880
quote:
Op 06 februari 2001 22:35 schreef DIGGER het volgende:
Dus je vermoordt iemand als je de kans krijgt omdat ie je VCR onder zijn arm heeft
Vermoord ? Waar staat dat ?
Ooit van spreekwoordelijk gehoord ?
quote:
Maar verder heb je me vraagstelling niet helemaal juist begrepen. Mocht je namelijk zoiets willen instellen als de doodstraf of eigen rechter spelen wat is sommige gevallen mag, dan zul je HEEL EXACT, ELKE TWIJFEL UITSLUITEND dat in een wet moeten kunnen opnemen, zodat precies duidelijk is wat nog net niet de doostraf oplevert en wat net wel. En dat is simpelweg onmogelijk.
Jammer genoeg wel, maar maar zoals het nu gaat vind ik het ook niet werken.
Laat onze rechtsstaat er eens naar kijken zou ik zeggen.
quote:
Als de doodstraf ter sprake komt, dan lult iedereen zo simpel van: geef die seriemoordenaar die 14 mensen heeft vermoord maar de doodstraf. En op zich kan ik daar inkomen, sterker nog ik zou het ook niet erg vinden, er wel voor zijn. MAAR... als je de doostraf invoert, dan gaat het niet om de uitersten, het gaat juist om de grensgevallen. En waar leg je die?
Daar zou je eens een goed overleg aan kunnen wagen.
Zoals ik al zei, Iran en Amerika leggen de grens vrij laag en Nederland leg geen grens en vind zowat alles prima lijkt het wel.
quote:
Want als iemand eigen rechter zou mogen spelen, dan is het wel zo 'fijn' dat diegene dan precies zou weten wat nog net wel kan, en wat net 1 miniscuul stapje te ver is.

En die grens leggen is onmogelijk. Misschien is dat nog wel het grootste bezwaar tegen eigen rechter spelen en de doodstraf. ga maar na: iedereen zou die grens anders leggen en anders interpreteren, alles zou afhankelijk zijn van emoties.

Klopt, maar zoals nu iedere crimineel precies weet wat hij wel en niet kan/mag doen kan ook dat aangeleerd worden.
Het is zo simpel, bij bijvoorbeeld inbraak heeft de eigenaar het recht de inbreker goedschiks of kwaadschiks te overhandigen aan de politie zonder gezeik aan z'n broek te krijgen over mishandeling.
Het is toch te gek dat in zulk geval nog gekeken wordt naar de rechten van de inbreker ??
pi_725891
quote:
Op 06 februari 2001 22:41 schreef DiEr het volgende:
Het eerste geval klopt. Het is nl. geen heterdaad.
En toch is het een misdaad om op een gejatte fiets rond te rijden.
quote:
In het tweede en derde geval mag je de verdachte gewoon aanhouden, het is namelijk op heterdaad. Elke burger mag dan iemand aanhouden. Wel zo snel mogelijk aan de politie overdragen daarna. En uiteraard niet zelf foute dingen gaan doen als benen breken e.d.
Pas was er bij rondom 10 nog een vrouw die een stel jongens vast gehouden had thuis om de politie te waarschuwen van het feit dat ze aan vandalisme deden.
De Politie kwam niet, pas na lang zeuren kwamen ze wel en daarna kreeg ze nog op haar flikker omdat ze die gasten vast gehouden had.
quote:
Over die rechten van de verdachte had ik al een keer wat gezegd in reactie op een post van jou. Het vorige topic geloof ik. Kort nog: iemand is verdacht. Dat wil dus zeggen dat er nog niks is bewezen. Vandaar dat je rechten hebt, iedereen is nl. onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Verdachte ... weer zo'n lief woord, en wordt in veel gevallen nog verkeerd gebruikt ook.
Als ik iemand op heterdaad betrap is deze geen verdachte maar een dader !
quote:
Ook jij kan onterecht ergens van beschuldigd worden!
... en dan ben je dus een verdachte omdat er geen sprake is van op heterdaad.
quote:
En uiteraard verlies je niet alle rechten als je veroordeeld bent: je mensenrechten houdt je ten allen tijde!
Ja, en in sommige gevallen is dat erg jammer.
pi_726226
quote:
Op 07 februari 2001 08:34 schreef §erum het volgende:
En toch is het een misdaad om op een gejatte fiets rond te rijden.
Nee hoor. Het simpele feit dat iemand op een gestolen fiets rijdt zegt niks. Als deze persoon de fiets 'te goeder trouw' gekocht heeft gaat ie volledig vrij uit.
quote:
Verdachte ... weer zo'n lief woord, en wordt in veel gevallen nog verkeerd gebruikt ook.
Als ik iemand op heterdaad betrap is deze geen verdachte maar een dader !
Het is niet aan jou om te beoordelen of iemand een dader is of niet. Daar hebben we rechters voor.
In sommige gevallen kan het natuurlijk erg duidelijk zijn, maar iemand kan ook de schijn erg tegen zich hebben. Hoe dan ook; je mag iemand wel aanhouden, maar niet veroordelen.
pi_726244
quote:
Nee hoor. Het simpele feit dat iemand op een gestolen fiets rijdt zegt niks. Als deze persoon de fiets 'te goeder trouw' gekocht heeft gaat ie volledig vrij uit.
pi_726490
Het voorbeeld van de "gestolen" fiets is zo slecht nog niet.

Het legt iig het probleem bloot, dat er bestaat tussen politie en justitie.
Hoe vaak hebben we via de media al niet mogen vernemen, dat de politie gefrustreerd is, omdat justitie niets doet met de door de politie gearresteerden. Auto-krakers lopen een uurtje na te zijn gearresteerd al weer rond om hun volgende auto te kraken.

Het is niet vreemd, dat er bij het Nederlandse volk de gedachte heeft post gevat, dat misdadigers kunnen doen en laten wat ze willen. De politie komt niet, want justitie doet toch niets.
Daarnaast zijn er teveel justiciële dwalingen bij aanklachten alswel onbegrijpelijk milde oordelen.

Een voorbeeld:
Het geval van die jongen, die dood geschopt werd, maar waarbij geen van de vier beklaagden voor doodslag werd veroordeeld, omdat er geen van hen aansprakelijk kon worden gesteld de laatste dodelijke schop/klap te hebben gegeven. Justiciëel juist, maar volgens het rechtsgevoel onjuist. Indien de wet had toegestaan de gehele groep aansprakelijk te stellen, had de straf hoger uit kunnen vallen en was het rechtsgevoel versterkt.
Men zou zich nu voor kunnen stellen, dat dit voorbeeld geleid zou hebben bij de opstellers van de wetten om de nodige voorzieningen te treffen om aan dit onrecht een einde te maken. Dit is niet het geval.
Dit houdt dus in, dat men met een groep een tegenstander kan doden zonder daarvoor een zware straf te krijgen, zolang niet aangetoond kan worden, dat opzet in het spel was.

In het geval van de pedokiller zou het dus hebben betekend, dat hij deze pedofiel in een opwelling van woede met een paar vrienden bij een toevallige ontmoeting op straat had moeten doden.
Voor hem en zijn vrienden zou het dan op ca. 6 maanden brommen zonder TBS zijn neergekomen, omdat niet onaantastbaar bewijs geleverd kon worden, wie de fatale schop/klap uitdeelde.

De onvrede over de misdaadaanpak ligt daarom voor mij ook bij de ontzettend grote hiaten tussen: de uitvoerende, de vervolgende en de wetgevende macht.
Het is onder dit soort omstandigheden niet verwonderlijk, dat de roep naar zelf-justitie steeds groter wordt, omdat het in de media geschetste beeld van een valende overheid en politiek steeds indrukwekkender wordt.

Het geval nu ook weer met dat Belgische pedofielen-echtpaar en hun dochter zal alleen maar nog meer olie op het vuur gooien. De Belgen hebben weer eens een paar grote flaters begaan, die via de media ook wel in Nederland hun schaduw zullen werpen op aanhoudings- en vervolgingsbeleid.

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 februari 2001 @ 12:40:07 #134
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_726514
quote:
Het hoeft niet te worden zoals op Iran, dat is het andere uiterste. Maar er is toch wel een middenweg ?
Iran is extreem, de USA is extreem maar Nederland is vergeleken met die landen een paradijs voor de crimineel.
Maar in welk land is het dan wel OK geregeld? Waar wordt volgens jou de juiste middenweg bewandeld? Is de misdaad in dat land ook minder en voelen de de mensen zich er veiliger?
  woensdag 7 februari 2001 @ 12:53:41 #135
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_726562
quote:
Op 06 februari 2001 20:42 schreef Gia het volgende:
In je profiel staat dat je Nederlandse Taal- en letterkunde studeert, waarom wil je dan hier laten zien dat je een woordje als 'grote schoonmaak' in het Duits kunt vertalen.
Omdat ik wel verder kijk dan mijn neus lang is...
quote:
Overigens betwijfel ik of het goed vertaald is.
Het ging mij meer om het globale beeld, maar dat had u al lang door.
quote:
Het zal zijn leeftijd wel zijn, hij weet nog niet beter.
Ik lees in uw gegevens dat u een vrouw van 37 bent... Als we het dan toch over leeftijd hebben: ik had van u een wat meer volwassen, rijpere, bedachtzamere stellingname in dit soort discussies verwacht. Zolang oudere vrouwen als u primitieve holbewonerspraat blijven aandragen en de onderbuik als het centrum van het intellect blijven beschouwen, deins ik er inderdaad niet voor terug om in mijn jeugdige onschuld keihard terug te slaan.
  woensdag 7 februari 2001 @ 12:57:23 #136
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_726576
quote:
Op 06 februari 2001 20:53 schreef Gia het volgende:
Ik heb een eigen mening, en vind het te ver gaan om vergeleken te worden met Nazi's.
Ik veroordeel mensen niet omdat ze Joods, zigeuner of wat dan ook zijn.
Ik heb het over criminelen niet over een etnische minderheid.
Dat vind ik een humaan standpunt dat u daar inneemt. Ik dank u daarvoor. Er zijn een hoop mensen die dat onderscheid niet kunnen maken, hoor, vergis u niet!
pi_727288
quote:
Op 07 februari 2001 12:40 schreef Doc het volgende:
Maar in welk land is het dan wel OK geregeld? Waar wordt volgens jou de juiste middenweg bewandeld? Is de misdaad in dat land ook minder en voelen de de mensen zich er veiliger?
Waar is het beter ? Ik weet het niet joh ...
Maar wat ik wel weet is dat de misdadiger zich in nederland zowat veiliger kan gaan voelen dan de burger.
  woensdag 7 februari 2001 @ 16:36:17 #138
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_727345
quote:
Op 07 februari 2001 16:18 schreef §erum het volgende:
Maar wat ik wel weet is dat de misdadiger zich in nederland zowat veiliger kan gaan voelen dan de burger.
Is dat niet wat gechargeerd...? Ik pas er voor om vanuit de opvatting dat het justitieel apparaat hier in Nederland niet werkt, dan maar te gaan roepen dat 'de brave burger zich hier onveiliger voelt dan de ordinaire boef'. Dat is namelijk gewoon niet waar: ten eerste voel ik me in Nederland, ook in de meeste grotestadscentra, buitengewoon veilig; ten tweede zijn er een groot aantal sociale randgroeperingen in ons land die, mede door de ongenuanceerde, groeiende onverdraagzaamheid van de 'burger', zich juist bijzonder onveilig voelen en steeds meer het idee krijgen hoe dan ook niet te worden geaccepteerd, of zij zich nu crimineel gedragen of niet. Ik heb het hier over daklozen, junks, zwerfjongeren, psychiatrische patiënten, asielzoekers. Zogenaamd 'tuig van de straat', dat hoe langer hoe meer met de nek aan wordt gekeken, door politie, justitie en bevolking. Subsidiekranen voor degelijke opvang en (geestelijke) zorg worden dichtgedraaid, slaaphuizen gaan dicht vanwege te weinig geld/werknemers, wijken worden om de haverklap 'schoongeveegd' zonder dat er naar een goede oplossing voor overlastproblemen wordt gekeken en intussen speelt de politiek struisvogel. En de 'fatsoenlijke burger'? Een aantal mensen zoekt daadwerkelijk naar de oorzaak, kijkt verder dan de neus lang is, maar een groot gedeelte wil eigenlijk niets met die takkezooi te maken hebben en schreeuwt moreel verontwaardigd bij het zoveelste bericht over een beroving, diefstal, inbraak of erger: "Kop d'raf met die klootzakken".
Vind je het gek dat ik geen behoefte heb aan een 'goede discussie' met zulke lui?
pi_727514
quote:
Op 07 februari 2001 16:36 schreef Ringo het volgende:
Vind je het gek dat ik geen behoefte heb aan een 'goede discussie' met zulke lui?
En ook al had je die behoefte wel dan lukte je dat nog nooit met zulke beschuldigingen.
  woensdag 7 februari 2001 @ 17:30:56 #140
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_727534
quote:
Op 07 februari 2001 17:20 schreef §erum het volgende:
En ook al had je die behoefte wel dan lukte je dat nog nooit met zulke beschuldigingen.
Als je dan zo overtuigd bent van je eigen gelijk, haal mijn betoog dan eens flink onderuit, dan zie ik wel wat ik met de puinresten doe. Of ga je nou zitten mokken omdat ik je heb beledigd?

[Dit bericht is gewijzigd door Ringo op 07-02-2001 17:36]

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 februari 2001 @ 17:55:16 #141
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_727586
quote:
Op 07 februari 2001 16:18 schreef §erum het volgende:
Ik zou graag een mooi alternatief zien van een land waar de burger zich veiliger kan gaan voelen dan de misdadiger. En waar het ook nog eens prettig leven is. Kan je dat geven? Waarom niet? Geen zin in of houdt het in dat een beter alternatief wellicht niet voor handen ligt?
pi_727637
De burger en de misdadiger zijn in wezen een en dezelfde... Onmogelijke vraag dus.
Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
pi_727639
quote:
Op 07 februari 2001 17:30 schreef Ringo het volgende:
Of ga je nou zitten mokken omdat ik je heb beledigd?
Nee joh, het moment dat ik je serieus nam liep al ten einde op 1 van de eerste pagina's van deze discussie.
Dus maak je niet druk.
pi_727642
quote:
Op 07 februari 2001 17:55 schreef Doc het volgende:
Ik zou graag een mooi alternatief zien van een land waar de burger zich veiliger kan gaan voelen dan de misdadiger. En waar het ook nog eens prettig leven is. Kan je dat geven?
Helaas niet, jij wel ?
  woensdag 7 februari 2001 @ 18:25:43 #145
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_727658
quote:
Op 07 februari 2001 18:15 schreef §erum het volgende:
Nee joh, het moment dat ik je serieus nam liep al ten einde op 1 van de eerste pagina's van deze discussie.
Dus maak je niet druk.
Veel respect voor andermans meningen heb je dus niet, ik ben blij dat je het zelf toegeeft. Als je maar lang genoeg zeurt komt de duivel vanzelf naar buiten. Mag ik u eraan herinneren dat ik wel serieus op uw argumenten ben ingegaan?
Enfin, een groot denker zal aan u niet verloren gaan...
  woensdag 7 februari 2001 @ 18:27:07 #146
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_727660
quote:
Op 07 februari 2001 18:16 schreef §erum het volgende:
Helaas niet, jij wel ?
En ook nog een gebrek aan fantasie... aiaiai.
pi_727783
Het rationeel verwerpen van de moord op een pedofiel is iets anders dan dit gevoelsmatig kunnen. Ik denk dat mensen als Gia het vooral vanuit hun gevoel benaderen. Op zich kies ik ook liever voor de rationele kant, om fair te blijven tegenover de betrokkenen. Gevoelsmatig ligt het anders, en ik vind dat er in dit forum te snel en gemakkelijk voorbij wordt gegaan aan dit aspect, vooral doordat iedereen zo tegen elkaar aan het op schreeuwen is.

Als je als kind bent misbruikt, of hebt meegemaakt dat iemand die je zeer lief is werd misbruikt, dan weet je wat een intens, heftig pijn dat oplevert. Omdat ik dat gevoel ken, voel ik veel heftige emoties tegenover een pedofiel (die e.e.a. in de praktijk heeft gebracht). Het is voor mij moeilijk om zo iemand als 'mens' te blijven zien, en als ik mijn verstand er niet bij zou houden zou ik ook roepen: vermoord hem maar !

Ik weet dat dit niet de juiste manier van straffen is, en ik ben tegen de doodstraf, dus ik roep het niet. Maar ik kan ook wel begrip opbrengen voor mensen die het wel doen. In plaats van dat zo iemand zeer ernstig gestraft wordt, heb ik liever dat er wordt nagedacht over het hoe en waarom. Volgens sommige onderzoeken zou pedofilie genetisch bepaald zijn, maar ik weet vrijwel zeker dat in veel gevallen opvoeding e.d. een grote rol spelen. In plaats van iemand levenslang op te sluiten, zou ik liever zien dat de oorzaak van de misdaad wordt aangepakt en uitgezocht. Met vergelding bevredig je emoties, maar het lost verder niets op.

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_728107
Voor mijn gevoel is er nog steeds een groot verschil tussen de titels 'pedofiel' en 'pedoseksueel'. Bij pedoseksueel klinkt het al bijna alsof het gewoon een seksuele voorkeur is. Dat is het in theorie ook wel, maar het kan niet in de praktijk gebracht worden zonder de wet te breken. Dus ik zal het even accentueren: Het in de praktijk brengen van pedofilie is per definitie een misdrijf, en daarmee wijkt het als 'seksuele voorkeur' af van andere geaardheden.

Het is trouwens echt zo dat een vent die bij een twaalfjarig meisje dat bij hem logeerde een kind heeft verwekt, glashard heeft beweerd door het kind 'verleid' te zijn. Wie verzint nou zoiets?

pi_728227
quote:
Op 07 februari 2001 20:59 schreef sbesselsen het volgende:
Voor mijn gevoel is er nog steeds een groot verschil tussen de titels 'pedofiel' en 'pedoseksueel'. Bij pedoseksueel klinkt het al bijna alsof het gewoon een seksuele voorkeur is. Dat is het in theorie ook wel, maar het kan niet in de praktijk gebracht worden zonder de wet te breken. Dus ik zal het even accentueren: Het in de praktijk brengen van pedofilie is per definitie een misdrijf, en daarmee wijkt het als 'seksuele voorkeur' af van andere geaardheden.

Het is trouwens echt zo dat een vent die bij een twaalfjarig meisje dat bij hem logeerde een kind heeft verwekt, glashard heeft beweerd door het kind 'verleid' te zijn. Wie verzint nou zoiets?

Het is een bekend fenomeen dat daders van sexueel misbruik ook het slachtoffer wijs maken dat deze het zelf heeft uitgelokt. Veel slachtoffers van misbruik kampen dan ook met grote schuldgevoelens en/of zelfhaat. Het is natuurlijk een manier om de verantwoordelijkheid van je af te schuiven en neer te leggen bij het slachtoffer. Het geldt tevens als 'excuus' om het misbruik voort te zetten.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_729126
quote:
Op 07 februari 2001 18:25 schreef Ringo het volgende:
Veel respect voor andermans meningen heb je dus niet, ik ben blij dat je het zelf toegeeft.
Ja als je het zo wil zien.
Jouw gestook zie ik niet als een mening, dus denk wat je wilt.
quote:
Mag ik u eraan herinneren dat ik wel serieus op uw argumenten ben ingegaan?
En je bent er nog van overtuigd ook ? Knap van je.
quote:
Enfin, een groot denker zal aan u niet verloren gaan...
Maar jij wel en dat zegt al genoeg.
pi_729127
quote:
Op 07 februari 2001 18:27 schreef Ringo het volgende:
En ook nog een gebrek aan fantasie... aiaiai.
Gelukkig wel zeg, stel je eens voor dat beslissingen over zulke dingen gebaseerd worden op fantasie.
Maar nu snap ik ook in eens waar je je argumentatie van daan haalt.
Ga zo door !
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 februari 2001 @ 09:11:18 #152
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_729140
quote:
Op 07 februari 2001 18:16 schreef §erum het volgende:
Helaas niet, jij wel ?
Ik ook niet, maar ik moet dan ook zeggen dat ik me over het algemeen heel goed kan vinden in het Nederlands rechtsysteem. Jij zegt dat het anders moet, maar ik zou graag een ECHT voorbeeld zien van hoe het anders BETER is. En dat kan het best door een ECHT land aan te wijzen waar het beter geregeld is. Dat maakt meer indruk dan dat je roept dat de straffen zwaarder moeten worden (Is dat beter? Empirische voorbeelden graag) en dat het rechtsysteem in NL niet deugt (welk rechtsysteem is dan beter? Empirische voorbeelden graag). Zolang ik niet zie dat er een beter alternatief is, ga ik absoluut voor de NL situatie.

Als je zou kunnen aantonen dat er alternatieven zijn die werken, kan ik misschien overtuigd worden. Voor die tijd niet.

donderdag 8 februari 2001 @ 11:44:42 #153
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_729576
quote:
Op 07 februari 2001 20:59 schreef sbesselsen het volgende:
Voor mijn gevoel is er nog steeds een groot verschil tussen de titels 'pedofiel' en 'pedoseksueel'.
Is niet meer dan een (politiek-correcte?) 'switch of terms'. Net zoals nu alleen de EO nog een homoseksueel een 'homofiel' noemt. Nah ja, het blijft natuurlijk exact hetzelfde: een volwassene die op kinderen geilt.
pi_729616
quote:
Op 08 februari 2001 09:11 schreef Doc het volgende:
Ik ook niet, maar ik moet dan ook zeggen dat ik me over het algemeen heel goed kan vinden in het Nederlands rechtsysteem.
Mijn vraag is dan heb jij het rechtsysteem wel eens echt nodig gehad. [edit] laat het voorbeeld ook maar zitten, daar wordt toch niemand wijzer van [edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Party-pooper op 08-02-2001 12:03]

donderdag 8 februari 2001 @ 12:25:52 #155
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_729695
quote:
Op 07 februari 2001 19:10 schreef RaisinGirl het volgende:
Het rationeel verwerpen van de moord op een pedofiel is iets anders dan dit gevoelsmatig kunnen. Ik denk dat mensen als Gia het vooral vanuit hun gevoel benaderen. Op zich kies ik ook liever voor de rationele kant, om fair te blijven tegenover de betrokkenen. Gevoelsmatig ligt het anders, en ik vind dat er in dit forum te snel en gemakkelijk voorbij wordt gegaan aan dit aspect, vooral doordat iedereen zo tegen elkaar aan het op schreeuwen is.
Heb je wel gelijk in. Ik ben blij dat jij dat onderscheid tenminste kan maken. Eerder schreef ik al dat ik mij goed de woede van iemand kan indenken die zelf, of van wie een naaste het slachtoffer is van een zedenmisdrijf. (Overigens zonder persoonlijke ervaring, gelukkig.) Dat is blinde, machteloze woede. Net zoals bij een heleboel andere zware misdaden (want, denk eraan, er zijn nog genoeg andere voorbeelden te bedenken waarbij de slachtoffers even grote trauma's oplopen) zoekt een slachtoffer in eerste instantie vooral naar vergelding. De keren dat ik vroeger gepest ben (niet overdreven veel maar wel een aantal keer) kon ik het bloed van de pester achteraf wel drinken en thuis bedacht ik me de meest grove martelmethodes om van zijn (op dat moment duivelse) persoon af te zijn. Echter, zelfs een verstandig kind kan weten dat dit soort gedachten vooral geen werkelijkheid dienen te worden: zodra de buitenwereld (ouders, docenten, rechterlijke macht) zich ermee gaat bemoeien, gaan verstand en zelfbeheersing een rol spelen. Men dient afstand te bewaren; het oog-om-oog-tand-om-tand-principe is waardeloos in een democratie, dat bedekt de eerste pijn voor een tijdje maar daarna komt die pijn schreeuwend terug.
Ik zeg niet dat een rechtstaat zich als een luie hond moet gedragen, en in dat opzicht verdient ons land wellicht een beter systeem, maar of die verbetering nu te zoeken is in simpelweg 'strenger straffen': ik weet het niet. Waarom moet je elk geval van kindermisbruik als op zichzelfstaand geval behandelen? Wat is er op tegen om vanuit psychiatrische hoek meer aandacht te geven aan pedofielen? Waarom niet zoeken naar de oorzaken van kindermisbruik, waarom niet zoeken naar gedegen middelen om kindermisbruik in de toekomst te voorkomen? Alles beter dan de botte bijl van de 'harde doch rechtvaardige' ad-hoc-rechtspraak die een aantal hier voorstaan.
Een bekend feit is (verbeter mij als je dat kan) dat veel actieve pedofielen zelf ook een leven vol misbruik achter zich hebben. In zulke gevallen is het al een stuk moeilijker om de lijn tussen dader en slachtoffer straight te trekken. Nog afgezien van andere 'littekens' die het doen en laten van iemand negatief kunnen beīnvloeden. Niet dat die factoren moeten leiden tot een softe rechtspraak, integendeel, maar een minder eenzijdige benadering van de zaak zou denk ik goed zijn. Het is geen schande om ook vanuit het perspectief van een dader te kijken; daar kunnen we alleen maar van leren.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 februari 2001 @ 14:10:39 #156
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_730030
quote:
Op 08 februari 2001 11:57 schreef Party-pooper het volgende:
Mijn vraag is dan heb jij het rechtsysteem wel eens echt nodig gehad. [edit] laat het voorbeeld ook maar zitten, daar wordt toch niemand wijzer van [edit]
Lijkt mij ook. Dan kom je snel op een N=1 studie. Antwoord is in ieder geval ja. En ik ben nog steeds tevreden genoeg om er niet aan te willen morrelen.

Heb overigens ook mensen meegemaakt die echt en onrechte verdacht waren: dat schijnt dus ook tamelijk een hel te zijn. Als de politie te snel conclusies trekt en mensen schuldig door verdenking worden ben je ook ver van huis.

donderdag 8 februari 2001 @ 15:26:11 #157
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_730329
quote:
Op 08 februari 2001 14:10 schreef Doc het volgende:
Heb overigens ook mensen meegemaakt die echt en onrechte verdacht waren: dat schijnt dus ook tamelijk een hel te zijn. Als de politie te snel conclusies trekt en mensen schuldig door verdenking worden ben je ook ver van huis.
En dat soort misstanden werk je dus in de hand als je de rechten van de mens gaat zien als een onhandig obstakel op de weg naar een snel en doeltreffend rechtsysteem. Een van de posters schreef dat namelijk hier:
quote:
Het rechtsysteem in Nederland zit zo krom in elkaar omdat we zo ontzettend gefixeerd zijn op de rechten van de mens.
Die gedachte vind ik hier heel vaak terug op FOK! zonder dat er eigenlijk een andere oplossing voorgedragen wordt.
Als een mens een ernstig misdrijf begaat heeft hij op dat moment al z'n rechten verspeeld en moet ze eerst maar eens zien terug te verdienen. PUNT.
Dat vind ik dus een heel gevaarlijk standpunt. Op zo'n manier haal je de bodem weg onder een democratie. Keihard, met dynamiet. Hier spreekt een blinde adoratie voor het Gezag uit. Alsof dat gezag geen fouten zou maken zeg, wat een naīviteit...
pi_730718
quote:
Op 08 februari 2001 15:26 schreef Ringo het volgende:
Dat vind ik dus een heel gevaarlijk standpunt. Op zo'n manier haal je de bodem weg onder een democratie. Keihard, met dynamiet. Hier spreekt een blinde adoratie voor het Gezag uit. Alsof dat gezag geen fouten zou maken zeg, wat een naīviteit...
Fouten maken ? Alsof dat nu niet gebeurd ? En denk nog wel erger ook, want als ze het zouden doen zoals in mijn voorbeeld zouden er namelijk letterlijk onschuldige koppen gaan rollen.

Maar goed, dit is dus volgens jou het andere uiterste.
Wat is dan een goede middenweg ? Leg maar eens uit.

donderdag 8 februari 2001 @ 17:19:38 #159
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_730740
quote:
Op 08 februari 2001 17:09 schreef §erum het volgende:
Fouten maken ? Alsof dat nu niet gebeurd ? En denk nog wel erger ook, want als ze het zouden doen zoals in mijn voorbeeld zouden er namelijk letterlijk onschuldige koppen gaan rollen.
Ik snap je redenatie niet helemaal, of ik kan jouw voorbeeld niet vinden.
quote:
Wat is dan een goede middenweg ? Leg maar eens uit.
In dit geval van de rechten van de mens, is er wat mij betreft geen middenweg: je respecteert ze, altijd, zonder uitzondering, bij iedereen. Zodra dat principe wegvalt, begeef je je op een donkere weg die naar de ondergang van de beschaving leidt. Gechargeerd maar waar.
Maar als dat niet is wat je bedoelde, moet je het zeggen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 februari 2001 @ 17:57:28 #160
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_730807
quote:
Ik ook niet, maar ik moet dan ook zeggen dat ik me over het algemeen heel goed kan vinden in het Nederlands rechtsysteem. Jij zegt dat het anders moet, maar ik zou graag een ECHT voorbeeld zien van hoe het anders BETER is. En dat kan het best door een ECHT land aan te wijzen waar het beter geregeld is. Dat maakt meer indruk dan dat je roept dat de straffen zwaarder moeten worden (Is dat beter? Empirische voorbeelden graag) en dat het rechtsysteem in NL niet deugt (welk rechtsysteem is dan beter? Empirische voorbeelden graag). Zolang ik niet zie dat er een beter alternatief is, ga ik absoluut voor de NL situatie.

Als je zou kunnen aantonen dat er alternatieven zijn die werken, kan ik misschien overtuigd worden. Voor die tijd niet.

Beste Serum, kan je hier nog op reageren?
pi_731326
quote:
Op 08 februari 2001 17:19 schreef Ringo het volgende:
In dit geval van de rechten van de mens, is er wat mij betreft geen middenweg: je respecteert ze, altijd, zonder uitzondering, bij iedereen. Zodra dat principe wegvalt, begeef je je op een donkere weg die naar de ondergang van de beschaving leidt. Gechargeerd maar waar.
Maar als dat niet is wat je bedoelde, moet je het zeggen.
Ai, is een lastige.

In eerste instantie, vanuit principe, moet inderdaad het recht van ieder mens gerespecteerd worden , zowel van dader als slachtoffer. Alhoewel ik ontzettend veel moeite heb om (bv) seriemoordenaars nog als mens te beschouwen..... Echter, ook in de rechtspraak dient het recht van ieder mens gerespecteerd te worden en hier wordt m.i. te vaak het recht van de dader meer gerespecteerd dan die van het slachtoffer, gelet op menig reactie wanneer men vindt dat een dader te licht gestraft is.

Vanuit dat standpunt gezien vind ik dat er best meer steun mag komen voor het recht van het slachtoffer. Niets kan het goed maken wat hen is aangedaan maar ik kan me voorstellen dat leed verzacht kan worden door een rechtvaardige uitspraak. Een uitspraak waar het slachtoffer mee verder kan.

Eigen rechter spelen kan niet, maar is onder omstandigheden begrijpelijk.

“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 8 februari 2001 @ 22:58:59 #162
3542 Gia
User under construction
pi_731501
quote:
Op 08 februari 2001 17:19 schreef Ringo het volgende:
Waar is jouw respect voor mijn mening dan?
Of heb ik daar geen recht op?
Noem jij het respect als je iemand platvloers uitscheld voor Eva Braun?

Wie leidt ons nu naar de ondergang van de beschaving?

donderdag 8 februari 2001 @ 23:03:49 #163
3542 Gia
User under construction
pi_731515
quote:
Op 08 februari 2001 12:25 schreef Ringo het volgende:
Een bekend feit is (verbeter mij als je dat kan) dat veel actieve pedofielen zelf ook een leven vol misbruik achter zich hebben. In zulke gevallen is het al een stuk moeilijker om de lijn tussen dader en slachtoffer straight te trekken.
Nee hoor, het is altijd wel duidelijk wie er slachtoffer en wie er dader is.
Als de dader vroeger ook een slachtoffer is geweest, maakt dat de zaak des te triester, omdat deze persoon weet wat voor trauma hij/zij dit kind aandoet.

Ik vind dat in dit laatste geval de dader ook TBS moet krijgen, wat zelden gebeurt, tenzij het slachtoffer ook nog is vermoord.
Kans op herhaling is namelijk enorm. Die genezen niet van 1 jaartje cel.

donderdag 8 februari 2001 @ 23:09:25 #164
3542 Gia
User under construction
pi_731541
quote:

Heeft er iemand ergens beweerd dat er landen zijn waar de rechtspraak wel perfect geregeld is?
Waarom zouden we een voorbeeld moeten volgen van een ander land?
Is de Nederlandse overheid te dom om zelf te bedenken dat de straffen die nu uitgedeeld worden veel te mild zijn?
pi_731548
quote:
Op 08 februari 2001 23:03 schreef Gia het volgende:
Nee hoor, het is altijd wel duidelijk wie er slachtoffer en wie er dader is.
Als de dader vroeger ook een slachtoffer is geweest, maakt dat de zaak des te triester, omdat deze persoon weet wat voor trauma hij/zij dit kind aandoet.

tip:lees eens een boek : " de jeugdige zedendeliquent"(*diagnostiek,rapportage & behandeling/hulpverlening--ISBN 90-6665-190-3)

[Dit bericht is gewijzigd door Xamira op 08-02-2001 23:15]

pi_731575
gia je denkt dus nog steeds dat strengere straffen preventief werken
nogmaals, een dader denkt niet aan straffen
  donderdag 8 februari 2001 @ 23:29:51 #167
3542 Gia
User under construction
pi_731593
quote:
Op 08 februari 2001 23:13 schreef Xamira het volgende:

tip:lees eens een boek : " de jeugdige zedendeliquent"(*diagnostiek,rapportage & behandeling/hulpverlening--ISBN 90-6665-190-3)

Waar slaat dit nou in godsnaam weer op.
Ik heb het niet over jeugdige zedendelinquenten, maar over de zaak van een volwassen pedofiel die zich vergrijpt aan jonge kinderen.

Lijkt mij duidelijk dat die pedofiel de dader is, en die jonge kinderen de slachtoffers.

Wat vroeger met die vent gebeurd is, doet er niet toe, hij zou beter moeten weten. Het is nooit een excuus, en het maakt het delict ook niet minder erg.

Wat erna is gebeurd, doet er ook niet toe, want als justitie haar werk goed had gedaan, was dat niet gebeurd. (langere straf, langere behandeling, verhuizen naar andere plaats in Nederland)

pi_731602
quote:
Op 08 februari 2001 21:40 schreef Montagui het volgende:
Ai, is een lastige.

In eerste instantie, vanuit principe, moet inderdaad het recht van ieder mens gerespecteerd worden , zowel van dader als slachtoffer. Alhoewel ik ontzettend veel moeite heb om (bv) seriemoordenaars nog als mens te beschouwen..... Echter, ook in de rechtspraak dient het recht van ieder mens gerespecteerd te worden en hier wordt m.i. te vaak het recht van de dader meer gerespecteerd dan die van het slachtoffer, gelet op menig reactie wanneer men vindt dat een dader te licht gestraft is.

Vanuit dat standpunt gezien vind ik dat er best meer steun mag komen voor het recht van het slachtoffer. Niets kan het goed maken wat hen is aangedaan maar ik kan me voorstellen dat leed verzacht kan worden door een rechtvaardige uitspraak. Een uitspraak waar het slachtoffer mee verder kan.

Eigen rechter spelen kan niet, maar is onder omstandigheden begrijpelijk.

Het klinkt misschien wat hard, maar ik vind niet dat het recht van de slachtoffer er toe doet in de rechtszaal. De dader wordt berecht en daar mee af.

Ik vind niet dat het slachtoffer zijn/haar heil moet halen uit de rechtbank.

pi_731607
quote:
Op 08 februari 2001 23:29 schreef Gia het volgende:
Waar slaat dit nou in godsnaam weer op.
Ik heb het niet over jeugdige zedendelinquenten, maar over de zaak van een volwassen pedofiel die zich vergrijpt aan jonge kinderen.
misschien dat je daardoor "iets" meer snapt van de denkwijze e.d van de latere deliquent?
quote:
Lijkt mij duidelijk dat die pedofiel de dader is, en die jonge kinderen de slachtoffers.
Ik zeg nergens dat ik vind dat de pedofiel geen dader is en de kinderen geen slachtoffer zijn..
quote:
Wat vroeger met die vent gebeurd is, doet er niet toe, hij zou beter moeten weten. Het is nooit een excuus, en het maakt het delict ook niet minder erg.
quote:
Wat erna is gebeurd, doet er ook niet toe, want als justitie haar werk goed had gedaan, was dat niet gebeurd. (langere straf, langere behandeling, verhuizen naar andere plaats in Nederland)
Alwaar iemand in eenzaamheid en anonimiteit weer opnieuw zou kunnen vervallen in zijn oude patroon?
Of opjagen in zijn leefomgeving waardoor iemand onder stress..
pi_731639
quote:
Op 08 februari 2001 23:32 schreef fokje het volgende:
Het klinkt misschien wat hard, maar ik vind niet dat het recht van de slachtoffer er toe doet in de rechtszaal. De dader wordt berecht en daar mee af.

Nee...zijn/haar 'heil' niet, heb ik ook niet zo beweerd. Wel dat het voor die persoon mogelijk een bemoedigendere stap betekent in de verwerking van wat hem/haar is aangedaan als in zijn/haar ogen degene die hem/haar dat heeft aangedaan een rechtvaardige straf heeft gekregen.

Lijkt me namelijk zwaar frustrerend als (bv) je verkrachter binnen 1 dag weer vrij op straat rondloopt door een procedure fout...

“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 8 februari 2001 @ 23:45:25 #171
3542 Gia
User under construction
pi_731641
quote:
Op 08 februari 2001 23:34 schreef Xamira het volgende:
misschien dat je daardoor "iets" meer snapt van de denkwijze e.d van de latere deliquent?
Daar hoef ik geen boekjes voor te lezen.
Ik ben zelf jaren sexueel misbruikt als kind (van 4 tot 9 jaar) en kan met recht zeggen dat het onzin is dat je dan later een delinquent wordt.
Daarom vind ik het ook geen excuus. Ik kan voor praktizerende pedosexuelen echt geen begrip opbrengen.

De vader van dat jongetje kan ik echter heel goed begrijpen.
Het is fout, okay, ben ik met je eens. Maar het had voorkomen kunnen worden.

pi_731655
o

maar ik dacht dat jij vond dat hij een medaille verdiende
toch?

donderdag 8 februari 2001 @ 23:56:08 #173
3542 Gia
User under construction
pi_731672
quote:
Op 08 februari 2001 23:49 schreef the-O het volgende:
o

maar ik dacht dat jij vond dat hij een medaille verdiende
toch?

Als ik zeg dat het eigenlijk fout is, bedoel ik gewoon fout. Van mij hoeft hij niet zo lang de bak in, nee.

En langer straffen van de pedofiel bedoel ik niet als preventieve maatregel, maar het geeft de slachtoffers langer de tijd om alles een beetje te verwerken.
Nu was het verwerkingsproces nog niet eens begonnen en stond die vent al weer voor hun neus.

[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 08-02-2001 23:58]

pi_731679
maar dus geen medaille?
  vrijdag 9 februari 2001 @ 00:02:24 #175
3542 Gia
User under construction
pi_731694
Een jaar gevangenis, psychische begeleiding en verwerkingstherapie...

en een klein medailletje?

pi_731701
de eerste keer dat ik met een glimlach op m'n mond zit bij jouw post gia
maar er is voor alles een eerste keer
  vrijdag 9 februari 2001 @ 00:11:41 #177
3542 Gia
User under construction
pi_731727
Ik ben niet echt slecht, maar heb gewoon veel meegemaakt. Ben misschien wat afgestompt, maar ik wil eerst bewijs zien dat de wereld mooi en eerlijk is, anders blijf ik me toch verweren.

En wie daar niet tegen kan, heeft dan pech gehad.

pi_731774
mmm lastig parket waar je in zit
lijkt me prettiger voor jezelf als je een wat minder negatief wereldbeeld hebt, maar ik heb makkelijk lullen natuurlijk

straffen zijn niet bedoeld als genoegdoening voor de slachtoffers, niet voor jou of mij
iemand die het waagt om een kras op mijn auto te maken wens ik regelrecht de hel in, maar ik heb die bevoegdheid niet
en maar goed ook

vrijdag 9 februari 2001 @ 00:37:25 #179
3542 Gia
User under construction
pi_731801
En wat doe je als een stel kinderen onder je ogen je wagen bekrast?
Tuurlijk: Je zegt er wat van, of stapt naar de ouders.

En wat als die kinderen je vervolgens de huid volschelden en de ouders zeggen dat hun kinderen zoiets niet doen?
En als die engeltjes van kinderen dan tegen hun moeder zeggen dat ze echt niks gedaan hebben?

Okay, slaan mag niet. Zou ik ook nooit doen, maar je wordt er wel pisnijdig van.
Gelukkig wonen we nu in een betere buurt en ik voel me al wat gelukkiger worden.

Maar ik ben altijd tegen iedereen (zonder uitzondering) aardig en behulpzaam en altijd weer loop je tegen die muur , dat ik soms wel eens denk, ach schijt allemaal!

pi_731824
precies gia, slaan mag niet, al zou ik het dan wel willen
en precies daarom hebben we in nederland een scheiding van de machten, zodat slachtofers geen rechter worden
  vrijdag 9 februari 2001 @ 00:45:00 #181
3542 Gia
User under construction
pi_731838
Ja maar, als je dan naar de politie gaat en zegt wat er gebeurd is, dan krijg je te horen dat goed fatsoen nou eenmaal niet bij wet is geregeld.
M.a.w. als de kinderen ontkennen, en de ouders geloven ze, kan de politie niets doen, zeggen ze.
pi_731841
nou ga je alweer van het negatieve scenario uit
ik denk dat de meeste ouders anders reageren
  vrijdag 9 februari 2001 @ 00:50:45 #183
3542 Gia
User under construction
pi_731853
In het geval van zulke brutale kinderen, reageren de ouders echt niet anders. Geen enkele ouder wil inzien dat hun kinderen niet deugen.

Dit is geen scenario, maar is dus echt gebeurd.

(deze discussie kan misschien wel overkomen als off-topic, maar is het niet. Het betreft nog steeds falend justitieel optreden, zoals in het geval van de pedokiller)

[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 09-02-2001 00:52]

pi_732082
quote:
Op 08 februari 2001 23:32 schreef fokje het volgende:

Dat klinkt helemaal niet hard.
Prima omschreven zelfs ! Zo zou het moeten zijn.
quote:
Er zijn naar mijn idee geen goede voorbeelden te noemen van landen waar het wel goed geregeld is. Maar ik persoonlijk vind dat om te beginnen de doodstraf in sommige gevallen een optie moet worden in Nederland.
Dat jij dit rechtsysteem lekker vind lopen is prima, ik niet.
Mijn mening is gebaseerd op een aantal zaken die de afgelopen tijd zijn voorgevallen in Nederland waarvan de afloop vreem verliep omdat er werd gewezen op de rechten van de crimineel of omdat er een te lage straf werd opgelegd.
quote:
Ik betwijfel het dat ik jou of bijvoorbeeld Ringo zou kunnen overtuigen, jullie lijken me meer blind voor andere ideeen.
(En kom nou niet met dat gelul over de rechten van de mens aanzetten.)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 februari 2001 @ 09:19:39 #185
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_732109
quote:
Op 08 februari 2001 23:09 schreef Gia het volgende:
1) Heeft er iemand ergens beweerd dat er landen zijn waar de rechtspraak wel perfect geregeld is?

2) Waarom zouden we een voorbeeld moeten volgen van een ander land?

3) Is de Nederlandse overheid te dom om zelf te bedenken dat de straffen die nu uitgedeeld worden veel te mild zijn?

1)Nee niemand heeft dat ooit beweerd, maar ik zou graag een WERKEND alternatief zien voor de NL situatie.

2) Een reden om een voorbeeld te volgen is om te zien of het alternatief van strengere straffen ook daadwerkelijk de misdaad is ernst en frequentie terug brengt, en om te zien of het niet ten koste gaat van andere zaken.

3) Als het zo makkelijk zou zijn zou toch wel ergens een land zijn waar het goed geregeld is? Of is iedereen gek en is de mensheid als geheel te dom om het te snappen?
Als er geen land bestaat waar het goed geregeld is dan houdt het in dat er geen goed alternatief bestaat, lijkt mij.

quote:
serum zei
4) Er zijn naar mijn idee geen goede voorbeelden te noemen van landen waar het wel goed geregeld is.

5) Maar ik persoonlijk vind dat om te beginnen de doodstraf in sommige gevallen een optie moet worden in Nederland.

4) zie punt 2) en 3). Het alternatief van zwaardere straffen heeft dus nergens zijn heil bewezen? Waarom dan dit alternatief? Of gaat ten koste van andere nadelen in een land?

5) Dat is een andere discussie die volgens mij ooit wel eens eerder gevoerd is. Een van de nadelen vind ik het risico om een onschuldig persoon de doodstraf te geven. Dat is uberhaupt een nadeel van strengere straffen. Van mensen die ten onrechte betraft of zelfs maar beschuldigd zijn voor daden die ze nooit gepleegd hebben zal je zeker niet horen dat het rechtssysteem of straffen in NL te mild zijn. Maar laten we het elders hebben over de doodstraf.

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 09-02-2001 09:31]

maandag 12 februari 2001 @ 12:34:58 #186
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_738970
quote:
Op 08 februari 2001 22:58 schreef Gia het volgende:
Waar is jouw respect voor mijn mening dan?
Of heb ik daar geen recht op?
Noem jij het respect als je iemand platvloers uitscheld voor Eva Braun?
Ik heb welzeker respect voor jouw mening: ik laat je de dingen immers zeggen die je te zeggen hebt. Jouw geschreeuw en geroep van een aantal posts eerder vond ik echter zo afgestompt, dom, bekrompen, rechtlijnig, populistisch, onnadenkend, dat ik het niet meer dan redelijk vond om je op dezelfde wijze te beantwoorden. En dus noemde ik je Eva Braun. Dat was maar een klein cynisch grapje, meer niet; als je daar niet tegen kan moet je voortaan beter nadenken over wat je opschrijft.
quote:
Wie leidt ons nu naar de ondergang van de beschaving?
Ik niet. Ik stel je, net als iedereen hier op dit forum, toch voldoende in de gelegenheid om terug te vechten? Ik haal je niet onderuit, steek geen mes in je rug, bespuug je niet; alleen wat gepast verbaal geweld maar dat is nu juist een vorm van geweld die erg zinvol kan zijn.

Hoe dan ook: ik heb in mijn kwaaie anti-Gia posts toch wel wat constructieve vragen gesteld, klaarblijkelijk had je geen zin (of lukte het je niet?) om die te beantwoorden. Jammer, maar goed...

maandag 12 februari 2001 @ 15:31:05 #187
262 Re
Kiss & Swallow
pi_739474
quote:
Op 12 februari 2001 12:34 schreef Ringo het volgende:
bla bla.. Eva Braun... klein cynisch grapje bla bla
geef nou maar toe dat die opmerking gewoon fout was en niet te rechtvaardigen is ipv weer in de aanval te gaan en een ander van bekrompen kortzichtige en stompzinnige meningen te veroordelen

~ontopic~

iemand gisteren nog naar Reportage gekeken met die Bobby O. (10 jaar wegens oa sodomie op zijn zoontje) in Canada?

maandag 12 februari 2001 @ 15:36:52 #188
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_739490
quote:
Op 12 februari 2001 15:31 schreef Re het volgende:
geef nou maar toe dat die opmerking gewoon fout was en niet te rechtvaardigen is
Dat mag jij me dan wel eens uitleggen. Ik maak zo'n grapje niet voor niets.

[Dit bericht is gewijzigd door Ringo op 12-02-2001 15:46]

pi_739550
quote:
Op 12 februari 2001 15:31 schreef Re het volgende:
iemand gisteren nog naar Reportage gekeken met die Bobby O. (10 jaar wegens oa sodomie op zijn zoontje) in Canada?
Yep, deels gezien.
Ik vond het wel interessant om te zien.
Buurtbewoners die heftig protesteren tegen de gecontroleerde, begeleide terugkeer in de maatschappij en allerlei dreigementen uiten. Zo erg dat die man niet alleen buiten kon wandelen.
Daardoor onstond het gevaar dat hij de rest van zijn straf niet in zo'n tussenhuis zou willen uitzitten, maar gewoon in de gevangenis. Als ie daar uit komt is dat niet gecontroleerd en kan ie zo een andere identiteit aan nemen en verdwijnen.
Dus door zo enorm te protesteren en te dreigen wat betreft de komst van die man in HUN buurt, maakten ze eigenlijk het gevaar voor de samenleving als GEHEEL alleen maar groter.
Ik vind, die man komt zowiezo weer een keer naar buiten. Als dat gebeurt kan dat het beste onder begeleiding. En dat moet nou eenmaal ergens gebeuren. Is dat in jouw buurt? Jammer, je kunt niet alles hebben. De pedofiel in jouw buurt ken je dan tenminste en kun je in de gaten houden.
pi_739553
Even rustig allemaal. We hebben allemaal onze eigen mening, hoe ver die dan ook uit elkaar mogen liggen. Laten we gewoon deze discussie constructief houden
  dinsdag 13 februari 2001 @ 13:14:09 #191
3542 Gia
User under construction
pi_741569
quote:
Op 12 februari 2001 12:34 schreef Ringo het volgende:ik laat je de dingen immers zeggen die je te zeggen hebt.

Ik stel je, net als iedereen hier op dit forum, toch voldoende in de gelegenheid om terug te vechten?

Jij laat me dingen zeggen?

Dacht het niet, die macht heb jij niet.

Jij stelt mij in de gelegenheid om terug te vechten?

Ben jij de oprichter van dit Forum?

Goh, wist ik nog niet.

Ik heb een mening, en die mag ik hier zeggen, ik zeg niets wat grof is, of iemand kwetst.

Nooit!

Denk jij van wel, dan quote me maar!

pi_741621
Godver Gia, doe niet zo kinderachtig, je weet heel goed wat Ringo bedoelt.

En nou weer on-topic!

Ik ben het met k-man eens, maar het zal wel heel moeilijk worden voor zo iemand, er blijven altijd mensen te dom die zo iemand dwars gaan zitten. Het is nou eenmaal heel makkelijk om iemand met een lagere sociale status lekker ff dwars te gaan zitten, zich profileren over de rug van zo iemand.

dinsdag 13 februari 2001 @ 14:00:22 #193
3542 Gia
User under construction
pi_741680
quote:
Op 12 februari 2001 15:51 schreef k_man het volgende:
Is dat in jouw buurt? Jammer, je kunt niet alles hebben. De pedofiel in jouw buurt ken je dan tenminste en kun je in de gaten houden.
Daarom vond ik het ook niet zo erg dat er vorige zomer een lijst met veroordeelde pedofielen werd gemaakt door die Engelse krant.

Ik bedoel daarmee te zeggen, dat als men een pedofiel weer uit de gevangenis laat, dan is het het beste om dat in een andere gemeente te doen dan die waar zijn slachtoffers wonen.
Maar de mensen in die andere gemeente weten niet hoe die man/vrouw eruit ziet, dus zijn ze niet in staat hun kinderen hier mogelijk tegen te beschermen. Of tenminste hun kinderen te waarschuwen.

Justitie kan namelijk niet garanderen dat deze persoon niet weer de fout ingaat.

En als dat dan toch gebeurt, lijkt het mij begrijpelijk dat de mensen woedend worden over het feit dat zo iemand is vrijgelaten, zonder de omwonenden ervoor te waarschuwen.

pi_741741
quote:
Op 13 februari 2001 14:00 schreef Gia het volgende:
Daarom vond ik het ook niet zo erg dat er vorige zomer een lijst met veroordeelde pedofielen werd gemaakt door die Engelse krant.
Dat was wel erg, omdat:
* Het mensen betrof die hun straf al hadden uitgezeten, maar buurtbewoners het vaak nodig vonden deze mensen nog eens extra te straffen door intimidatie, stenen door ruiten, etc.
* Enkele mensen op de lijst uit angst voor het vorige punt, of erger, zelfmoord pleegden
* De lijst verouderd of onnauwkeurig was. Er stonden iig verkeerde namen op.

Zo'n lijst zou werken als die mensen inderdaad alleen bewust zou maken van de aanwezigheid. Maar de realiteit is dat zo'n lijst veel agressie uitlokt.

[Dit bericht is gewijzigd door k_man op 13-02-2001 14:24]

pi_741759
quote:
Op 13 februari 2001 13:42 schreef fokje het volgende:
Ik ben het met k-man eens, maar het zal wel heel moeilijk worden voor zo iemand, er blijven altijd mensen te dom die zo iemand dwars gaan zitten. Het is nou eenmaal heel makkelijk om iemand met een lagere sociale status lekker ff dwars te gaan zitten, zich profileren over de rug van zo iemand.
Yep, ik zou willen dat veroordeelden die weer vrijgelateen worden onder strenge begeleiding blijven, maar zonder dat de buurt dat hoeft te weten.
Dat was echter kennelijk een mogelijkheid die - in het geval van de documentaire - niet bestond.
  dinsdag 13 februari 2001 @ 14:45:38 #196
3542 Gia
User under construction
pi_741848
Bij mij in de straat woont een man die aangeklaagd is wegens pedofilie.
Het slachtoffertje woont in dezelfde straat.

In afwachting van het proces is deze man gewoon thuis. Niet leuk natuurlijk.

De hele buurt weet ervan en er wordt niet met stenen gegooid, of muren bekladt. De man wordt niet eens lastig gevallen.

Toch ben ik blij dat ik weet wie het is, want of hij straks wel of niet veroordeeld zal worden, mijn kinderen heb ik op het hart gedrukt daar uit de buurt te blijven.
Nu heb ik jongens en die man valt schijnbaar op meisjes, maar toch, zekerheid voor alles.

pi_741855
Gelukkig woon jij kennelijk in een beetje beschaafde buurt.
  dinsdag 13 februari 2001 @ 15:08:17 #198
3542 Gia
User under construction
pi_741951
Ja, schijnbaar, maar misschien is het ook wel de stilte voor de storm.

Stel dat die man vrijgesproken wordt. Ik weet niet hoe de ouders van dat meisje dan zullen reageren.

Ik heb er nu in elk geval heel veel respect voor, want ze lopen al maanden met dat kind naar de hulpverlening, om nu alvast het verwerkingsproces in gang te zetten.

Laten we hopen dat gerechtigheid zal geschieden, want dat zou toch wel helpen, denk ik.

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 februari 2001 @ 16:07:29 #199
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_742202
quote:
Op 13 februari 2001 14:45 schreef Gia het volgende:
Bij mij in de straat woont een man die aangeklaagd is wegens pedofilie.
Het slachtoffertje woont in dezelfde straat.

In afwachting van het proces is deze man gewoon thuis. Niet leuk natuurlijk.

De hele buurt weet ervan en er wordt niet met stenen gegooid, of muren bekladt. De man wordt niet eens lastig gevallen.

Toch ben ik blij dat ik weet wie het is, want of hij straks wel of niet veroordeeld zal worden, mijn kinderen heb ik op het hart gedrukt daar uit de buurt te blijven.
Nu heb ik jongens en die man valt schijnbaar op meisjes, maar toch, zekerheid voor alles.

Deze man is dus 'schuldig door verdenking'. Zolang hij niet veroordeeld wordt is het geen misdadiger.

Ik bedoel, stel dat iemand je man beschuldigd van pedofilie -terwijl bijvoorbeeld in het geval het kind een incestslachtoffer is en door de eigen vader aangerand wordt en het kind dat geestelijk niet aankan dat zijn eigen vader zoiets doet en de daden vervolgens projecteert op jouw echtgenoot-, vind je het dan normaal dat als er (terecht) geen veroordeling plaats vind alsnog de ruiten sneuvelen? Dat jullie gezin et de nek wordt aan gekeken, omdat de hele buurt het zogenaamd weet dat je man schuldig is? En zeg niet dat dit een raar en onwaarschijnlijk scenario is, want er worden voldoende mensen ook ten onrechte beschuldigd (over veroordeeld nog maar te zwijgen).

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 13-02-2001 16:10]

dinsdag 13 februari 2001 @ 16:15:54 #200
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_742233
Ik sluit mij aan bij Doc.

V

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 13 februari 2001 @ 19:27:35 #201
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_742731
Dubbel.

[Dit bericht is gewijzigd door DiEr op 13-02-2001 19:28]

dinsdag 13 februari 2001 @ 19:28:10 #202
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_742734
Idem!
  dinsdag 13 februari 2001 @ 20:47:29 #203
3542 Gia
User under construction
pi_742897
Het is niet zo dat het kind van de straat gegrepen werd, het werd bij die mensen buiten schooltijd opgevangen.
In die tijd is het dus gebeurd.

Hoe ver het misbruik is gegaan, weet ik niet, ik ga daar natuurlijk ook niet naar vragen.
Maar ik ken het meisje en de moeder goed genoeg om te weten dat ze dit niet uit hun duim hebben gezogen.

En ik weet ook wel dat er gevallen voorkomen waarbij een meisje misbruik binnen het gezin projecteert op een ander.
Maar dit gegeven wordt door pedofielen ook weer gebruikt in de rechtbank en dat is natuurlijk ook niet best.

Het blijft het woord van een kind, tegen dat van een volwassenen. Tenzij er spermasporen gevonden zijn, maar dat komt niet zo vaak voor.

We zullen wel zien hoe het afloopt.
Voor alle zekerheid houd ik mijn kinderen daar uit de buurt. En daarmee doe ik niets verkeerds.

pi_743105
quote:
Op 13 februari 2001 16:07 schreef Doc het volgende:
Deze man is dus 'schuldig door verdenking'. Zolang hij niet veroordeeld wordt is het geen misdadiger.

Ik bedoel, stel dat iemand je man beschuldigd van pedofilie -terwijl bijvoorbeeld in het geval het kind een incestslachtoffer is en door de eigen vader aangerand wordt en het kind dat geestelijk niet aankan dat zijn eigen vader zoiets doet en de daden vervolgens projecteert op jouw echtgenoot-, vind je het dan normaal dat als er (terecht) geen veroordeling plaats vind alsnog de ruiten sneuvelen? Dat jullie gezin et de nek wordt aan gekeken, omdat de hele buurt het zogenaamd weet dat je man schuldig is? En zeg niet dat dit een raar en onwaarschijnlijk scenario is, want er worden voldoende mensen ook ten onrechte beschuldigd (over veroordeeld nog maar te zwijgen).

Idd Doc, het bovenstaande overkwam een bovenbuurjongen van mij. Vervolgends meed de hele buurt hem alsof hij de pest had en sprak niemand meer met hem (men keek mij ook vreemd aan want ik "heulde met de vijand", de jongen in kwestie kwam ook nadat hij overdag van straat was geplukt voor verhoor nog regelmatig bij mij over de vloer. Na 2 maanden bleek dat de kinderen hadden gelogen en dat er binnen hun eigen gezin het 1 en ander speelde waarmee zij nooit naar buiten durfde te komen..De vader van de kids die het hardst had meegeholpen om mijn bovenbuurjongen 'zwart" te maken was de dader..

[Dit bericht is gewijzigd door Xamira op 13-02-2001 22:34]

dinsdag 13 februari 2001 @ 22:34:21 #205
136 V.
pi_743116
quote:
Op 13 februari 2001 20:47 schreef Gia het volgende:
Voor alle zekerheid houd ik mijn kinderen daar uit de buurt. En daarmee doe ik niets verkeerds.
Dat klopt

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 13-02-2001 22:35]

Ja inderdaad, V. ja.
pi_810955
  zondag 11 maart 2001 @ 14:21:51 #207
3542 Gia
User under construction
pi_813011
Goeie actie, ik hoop dat ze de 6 kilometer halen.
  zondag 11 maart 2001 @ 14:50:38 #208
136 V.
pi_813089
Slechte actie.
Ik hoop niet dat ze de zes kilometer halen.
Ik ben al duidelijk geweest waarom.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 11 maart 2001 @ 22:48:25 #209
136 V.
pi_814332
quote:
Op 10 maart 2001 20:57 schreef Xamira het volgende:
http://www.zeskilometerlang.nl/

Laffe bende... heb een reactie geplaatst waar ze het niet mee eens zijn, binnen een paar uur verwijderd.

Stelletje zelflikkende populisten

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_814732
quote:
Op 11 maart 2001 22:48 schreef Verbal het volgende:
Laffe bende... heb een reactie geplaatst waar ze het niet mee eens zijn, binnen een paar uur verwijderd.

Stelletje zelflikkende populisten

V.

Is mij eergisteren dus ook overkomen
  maandag 12 maart 2001 @ 08:34:27 #211
136 V.
pi_815133
quote:
Op 12 maart 2001 00:24 schreef Xamira het volgende:
Is mij eergisteren dus ook overkomen
Censuur om je eigen verwrongen standpunten een kans te geven... tsja, wat moet je er verder nog over zeggen?

Zouden ze toch weten dat ze het mis hebben?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')