abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 mei 2003 @ 13:02:12 #1
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_10129411
  • Het grote GBA (SP) Topic (deel 9)
  • Sinds 28 maart is de GBA SP uit. Grootste verschillen met de gewone Gameboy zijn een backlit scherm en een mooi volwassen design! Enige nadeel is dat er geen koptelefoonuitgang op het apparaat zit. Om dit te verhelpen brengt Nintendo brengt eind maart een eigen koptelefoon (past in andere port) en een adaptor uit.

Vorige delen:

• http://forum.fok.nl/showtopic.php/45734

• http://forum.fok.nl/showtopic.php/218087

• http://forum.fok.nl/showtopic.php/252223

• http://forum.fok.nl/showtopic.php/282544

• http://forum.fok.nl/showtopic.php/291886

• http://forum.fok.nl/showtopic.php/293413

• http://forum.fok.nl/showtopic.php/297840

• http://forum.fok.nl/showtopic.php/302887
  • Must have games die de komende tijd verschijnen:

• Final Fantasy: Tactics Advance
  • Payback
  • Wing Commander: Prophecy
  • Stuntman

• video1
    video2

• Monster Truck Madness
  • Verder gaat Nintendo flink investeren in de link mogelijkheid tussen de GBA en de GC. Metroid Prime en Zelda: WW zullen allemaal extra features hebben die alleen maar met een GBA te benaderen zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door err op 01-05-2003 16:02]

pi_10129424
    openingspost?
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      donderdag 1 mei 2003 @ 13:04:06 #3
    44699 err
    pi_10129435
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2003 13:03 schreef Strolie75 het volgende:
    openingspost?
    moment
      donderdag 1 mei 2003 @ 13:21:06 #4
    44699 err
    pi_10129771
    waarom verschijnen er geen topictitels?
      Moderator donderdag 1 mei 2003 @ 13:21:06 #5
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_10129772
    toch lijken de textures in stuntman nog steeds wat te warpen als je het mij vraagt (was in V-rally ook al maar het lijkt nu wat minder)
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
      donderdag 1 mei 2003 @ 13:36:07 #6
    44699 err
    pi_10130169
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2003 13:21 schreef sp3c het volgende:
    toch lijken de textures in stuntman nog steeds wat te warpen als je het mij vraagt (was in V-rally ook al maar het lijkt nu wat minder)
    bedoel je dat het een beetje vervormd? Idd, maar idem in Wing Commander..vind het niet zo erg tho, dit ziet er imo supergelikt uit. Ze moeten alleen de schaduw nog weghalen bij het jumpen
      Moderator donderdag 1 mei 2003 @ 14:44:54 #7
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_10132203
    mjah de muren nogal, wing commander is idd veel erger maar daar kom je uberhaupt niet zo dicht bij de poly's om ze te laten warpen

Ik neem aan dat er ook weer een first person mode komt in Stuntman en daarbij zal het alleen maar erger worden (je zit dichter op de actie) was in V-rally ook, ik had eerlijk gezegd gehoopt dat ze dit wel zouden hebben gefixt onder hand.

maja V-rally vond ik ook

edit: ter illustratie, check de muur aan de linkerkant

[Dit bericht is gewijzigd door sp3c op 01-05-2003 15:01]

donderdag 1 mei 2003 @ 15:06:28 #8
    33317 GotenSSJ
    eilander 4-life
    pi_10132748
    ik heb er laatst op gespeeld ik vondt het maar een klein rot dingetje

waren wel mooie graphics enzo maar de besturing van dat spel was wat minder

Xbox Live Gamertag : ThaD16
      donderdag 1 mei 2003 @ 16:00:26 #9
    44699 err
    pi_10134314
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2003 14:44 schreef sp3c het volgende:
    mjah de muren nogal, wing commander is idd veel erger maar daar kom je uberhaupt niet zo dicht bij de poly's om ze te laten warpen

Ik neem aan dat er ook weer een first person mode komt in Stuntman en daarbij zal het alleen maar erger worden (je zit dichter op de actie) was in V-rally ook, ik had eerlijk gezegd gehoopt dat ze dit wel zouden hebben gefixt onder hand.

maja V-rally vond ik ook

edit: ter illustratie, check de muur aan de linkerkant
    [afbeelding]

ik denk niet dat er een 1st person mode inkomt, aangezien er al een heleboel andere dingen inzitten dit keer. Verbazend trouwens dat ze dit alles op een 32mbit cart hebben gepropt. Ook jammer, want je had dus een veel groter spel kunnen hebben :/
      donderdag 1 mei 2003 @ 16:33:25 #10
    44699 err
    pi_10135298
    Check deze demo (public domain dus niet illegaal) op je emulator.

donderdag 1 mei 2003 @ 23:27:14 #11
    4259 JK
    In for a penny, in for a pound
    pi_10145787
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2003 16:33 schreef err het volgende:
    Check deze demo (public domain dus niet illegaal) op je emulator.

Dat ziet er zeker goed uit! Zo'n gameboy kan toch best aardig wat
    Doet me een beetje denken aan het Amiga tijdperk toen ze ook allemaal mooie demo's maakten...
      vrijdag 2 mei 2003 @ 07:11:41 #12
    44699 err
    pi_10149171
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2003 23:27 schreef JK het volgende:

[..]

Dat ziet er zeker goed uit! Zo'n gameboy kan toch best aardig wat
    Doet me een beetje denken aan het Amiga tijdperk toen ze ook allemaal mooie demo's maakten...

klopt ja, alhoewel ik meen dat de GBA al meer kan dan de amiga destijds. Al vind ik vind die demo grafisch trouwens nog niet eens zo goed, de 3d delen dan, te lage fps en erg blokkerig.
    Wat ik wel supervet vind is de muziek
    pi_10152648
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2003 13:21 schreef sp3c het volgende:
    Dat warpen komt door het texturing algorithme. Het is een stuk zwaarder voor de processor om het helemaal goed te doen. Je kunt het ook zien in oude PC spellen... Verwacht dus maar niet dat het nog gaat verdwijnen
      Moderator vrijdag 2 mei 2003 @ 11:49:21 #14
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_10152882
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2003 11:41 schreef tsuihark het volgende:

[..]

Dat warpen komt door het texturing algorithme. Het is een stuk zwaarder voor de processor om het helemaal goed te doen. Je kunt het ook zien in oude PC spellen... Verwacht dus maar niet dat het nog gaat verdwijnen

jah ik weet wat het is de PSX heeft hier ook veel last van (omdat het geen perspective correct textures aankan oid) maar op de GBA moet het wel mogenlijk zijn.

check www.pocketeers.com of www.bobbeetec.com maar is bijvoorbeeld, de eerste is nu bezig aan need for speed (de tweede aan nix) en die zijn wel perspective correct (iig beter dan dit). verder ziet het er idd goed uit.

en je hebt er in principe vrij weinig last als de snelheid er een beetje inzit dus het boeit verder niet eens zo heel veel maar het viel me gewoon op.

pi_10160433
    Hey Sp3c! Jij ook hier? Kom je vanaaf ook? Ik wel

Ik heb net Sheep gekocht! Echt een lekker spelletje om op de plee te spelen Voor maar 10 euro.

vrijdag 2 mei 2003 @ 17:59:21 #16
    11577 lizardtattoo
    consecotaleofoob
    pi_10162964
    Lange inleiding, lees onderaan verder als je deze niet wilt lezen.

[Lange inleiding]
    Ik ga in oktober/november waarschijnlijk een paar maanden naar Nieuw Zeeland (zakenreis/opfriscursus bij opdrachtgever).

Omdat het voor een paar weken is ga ik waarschijnlijk bij iemand in de schuur/backpacker hotel overnachten, erg karig dus. Om me niet te vervelen wil ik naast een stapel boeken nog meer vermaak meenemen.
    Een van opties is een GameBoy Advance.

Game-ervaring en voorkeuren:
    Ik heb wel ooit een GameBoy gehad met Metroid (deel II denk ik), Swamp Thing (?) en nog een spel met een jongen die via allerlei liften omhoog en omlaag moest. Ik vond die spellen wel aardig maar speel toch liever adventures (point'n'click) en RPGs (non hack'n'slash) op de PC.

Ik heb namelijk zeer slechte hand-oog coordinatie en kan daardoor niet/nauwelijks snel op knopjes drukken/richten/schieten. Ook het steeds weer helemaal opnieuw moeten beginnen als je "dood" of "af" bent vond ik maar niks, ik wil gewoon overal kunnen saven en dan de volgende keer vanaf daar verder kunnen spelen!

Sinds kort hebben we een XBOX en GameCube. Daarop speel ik resp. Morrowind en StarFox Adventures/Zelda Wind Waker LE. Deze laatste twee zijn erg leuk maar er zitten stukken in die onmogelijk zijn voor mij (Ijsrace in SFA, eerste boss in ZWW) vanwege het supersnel moeten reageren. Die stukken laat ik dan ook door mijn man doen. Metroid Prime/Eternal Darkness begin ik niet eens aan, ik kijk er wel naar als mijn man ze speelt. Hard lopen en richten/schieten tegelijk kan ik echt niet.

Nu twijfel ik dus of ik een laptop mee zal nemen met wat adventures en RPGs die ik nog in de kast heb liggen of dat ik een GBA zal kopen.
    [/Lange inleiding]

Ik heb de afgelopen 8 topics vanmiddag helemaal doorgelezen en heb het volgende rijtje opgesteld van games die me wel wat lijken.
    Welke hiervan kan ik meteen weer wegstrepen omdat ze niet leuk zijn/wel zeer snelle reflexen benodigd zijn/niet meer te verkrijgen? Ik weet dat er een paar GBC spellen tussen zitten maar dat maakt me niet zo veel uit, ik vind gameplay oneindig belangrijker dan graphics/looks... en welke zijn het allerleukst/houden je het langst bezig zonder te vervelen?

-Golden Sun 1/2
    -Legend of Zelda: Oracle of Seasons
    -Legend of Zelda: Oracle of Ages
    -Broken Sword Shadow of the Templars
    -Kurukuru Kururin
    -Castlevania: Circle of the Moon
    -Castlevania: White night concerto
    -Castlevania: Aria of Sorrow
    -Legend of Zelda: A Link to the Past
    -Magical Vacation
    -Breath of Fire 1/2
    -Metroid Fusion
    -Phantasy Star Chronicles
    -Lufia
    -Boktai
    -Yoshi's World
    -Advance Wars
    -Secret of Mana
    -Sheep

Andere suggesties ook meer dan welkom. Ik hou niet van voetbal/race/boks/ski/golf spellen. Ook Mario-achtige platform-spellen vind ik niks.

Ik weet ook nog niet of ik, als ik voor de GBA optie kies, deze hier haal of tijdens de tussenstop (waarschijnlijk ergens in Azie, tenzij SARS verslechterd dan wordt het USA).

Bij voorbaat dank!

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
    Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
    pi_10163238
    Megaman Battle Network 1+2 zijn ook wel leuk
    moh
      vrijdag 2 mei 2003 @ 18:25:27 #18
    32686 G1Ace
    Be only the best you can be
    pi_10163352
    pokemon ruby/saphire kan je in de VS krijgen, is rpg
    August 1998- March 2018
    The exile ends, and a hero will return home
    pi_10165175
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2003 17:59 schreef lizardtattoo het volgende:
    Lange inleiding, lees onderaan verder als je deze niet wilt lezen.

-Golden Sun 1/2
    -Legend of Zelda: Oracle of Seasons
    -Legend of Zelda: Oracle of Ages
    -Broken Sword Shadow of the Templars
    -Kurukuru Kururin
    -Legend of Zelda: A Link to the Past
    -Breath of Fire 1/2
    -Phantasy Star Chronicles
    -Lufia
    -Advance Wars
    -Secret of Mana

-knip-

Voor deze spellen heb je geen snelle reflexen nodig, omdat ze turnbased zijn, of niet echt bestaan uit behendigheidsdingetjes. Kurukuru kururin weet ik niet zeker, omdat ik deze nooit gespeeld heb .
    Golden Sun is echt een aanrader, zeker als je van turnbased rpg's houdt . Zelda is natuurlijk altijd een aanrader
    pi_10168415
    Golden Sun roeleert de pan uit
      zaterdag 3 mei 2003 @ 00:30:11 #21
    9440 Khadgar
    Knutselaar
    pi_10171664
    Kuru Kuru Kururin is een vlot behendigheidsspel. Je moet met een draaiend stokje door een doolhof heen bewegen. Tis wel enorm verslavend en goed! (m'n broertje is er sinds de launch van de gba mee zoet...)
      zaterdag 3 mei 2003 @ 10:47:12 #22
    43679 timostanovic
    Planet Gameboy
    pi_10174837
    Idd.. Kurukuru Kururin speel ik nu nog, maar aangezien je goede controle moet hebben en snel op de toetsen moet drukken is dit denk ik niet de geschikte game voor jou.
    Planet Gameboy: www.planetgameboy.cjb.net
      zaterdag 3 mei 2003 @ 13:17:56 #23
    44699 err
    pi_10176955
    ik w8 nog steeds op de EU/USA versie van Kururin Paradise eigenlijk
      zaterdag 3 mei 2003 @ 15:46:15 #24
    4259 JK
    In for a penny, in for a pound
    pi_10179748
    Vandaag eindelijk ook een Gameboy Advance SP gekocht. De zilverkleurige. Stad en land afgereist om er een te vinden. De meeste winkels hadden 'm niet meer, maar gelukkig een winkeltje in Amersfoort wel. Waar vaker leuke aanbiedingen zijn. Helemaal mazzel dat ze alleen nog maar de zilverkleurige hadden liggen

Heb er verder nog het spel Sheep bij gekocht, las hier dat dat een grappig spelletje was. De rest van de spellen komt later wel.
    Ik ga het ding nu maar eens uitpakken denk ik, ben net thuis

In elk geval een Gameboy Advance SP gekocht voor in de bus naar Salou, is wel erg leuk in de bus, maar 18-22u in de bus is erg lang.

pi_10184686
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2003 15:46 schreef JK het volgende:
    Heb er verder nog het spel Sheep bij gekocht, las hier dat dat een grappig spelletje was. De rest van de spellen komt later wel.
    Ik was 1 van die mensen die Sheep leuk vond. Na een level of tien, twintig wordt het wel een beetje zwaar irritant als je sgapies maar al te graag kampvuurtjes inlopen... Ik speel het dus niet meer Maar het was wel even leuk
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')