zie deel 3 The Island Fantasy Tavern (praat topic 3)
voor character beschrijvingen: http://www.dreamersweb.nl/character.htm
Van mij gisteren geen fantasy posts en vandaag denk ik ook niet , beetje drukjes .
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 09:24 schreef pluisje het volgende:
andere is op slot
---
Ohw * Lord Dreamer kreeg net een inspiratie golf.
quote:geeft niets ik ben druk druk aan het typen. Vandaag komt er hopelijk iets moois
Op donderdag 1 mei 2003 09:21 schreef Lord Dreamer het volgende:
Die van jou was eerderdus die van mij kan op slot.
Van mij gisteren geen fantasy posts en vandaag denk ik ook niet , beetje drukjes .
quote:Count me in!
Op donderdag 1 mei 2003 09:25 schreef Bar_the_Grey het volgende:[..]
geeft niets ik ben druk druk aan het typen. Vandaag komt er hopelijk iets moois
Ik had een gekke ingeving is er animo voor een storyteller topic? ik bedoel dan een topic waar je korte verhaaltjes kunt plaatsen of anekdotes als rollenspeler/dm?
Nog express aan het F5-en geweest, maar jullie waren me allebei voor met het plaatsen van het topic. Ik tik te langzaam denk ik. mompel grrmph
[Dit bericht is gewijzigd door Werik op 01-05-2003 09:29]
quote:Hey dat is een leuk idee zxeg .. cewl !
geeft niets ik ben druk druk aan het typen. Vandaag komt er hopelijk iets moois
Ik had een gekke ingeving is er animo voor een storyteller topic? ik bedoel dan een topic waar je korte verhaaltjes kunt plaatsen of anekdotes als rollenspeler/dm?
quote:Hebbie van mij gepikt, zat er ook al aan te denken
Want een anekdote kan ook een kort stukje van een compleet verhaal zijn bijvoorbeeld.
/offtopic
Ehmm, Nyphai ben jij dat trouwens die op afwezig staat in mijn MSN? (Sorry ik kan de naam niet goed plaatsen)
[Dit bericht is gewijzigd door Werik op 01-05-2003 09:34]
quote:je anekdote kun je toch ook beschrijven vanuit het character perspectief? dan is het ook een soort verhaaltje
Op donderdag 1 mei 2003 09:31 schreef Werik het volgende:
Maar zit er niet een groot verschil tussen Storyteller en anekdotes van rollenspellen?Want een anekdote kan ook een kort stukje van een compleet verhaal zijn bijvoorbeeld.
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 09:31 schreef nyphai het volgende:[..]
Hebbie van mij gepikt, zat er ook al aan te denken
Niet beleefd om mensen hun gedachten te lezen
quote:Diep in je verhaaltjes .. maare komen we de kerker nog uit
Op donderdag 1 mei 2003 09:34 schreef Bar_the_Grey het volgende:[..]
tss vergeet ik weer dat alleen mijn fantasy ik deze krachten bezit. Tss waar zit ik toch met mijn gedachten
quote:oei oei het gedachten lezen virus heeft toegeslagen ik ben namelijk druk aan het typen aan die post.
Op donderdag 1 mei 2003 09:43 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Diep in je verhaaltjes .. maare komen we de kerker nog uit
jij kan je opsplitsen in meerdere Barretjes maar ehm ikke niet.
quote:oei zal het niet meer doen ...:P
Op donderdag 1 mei 2003 09:49 schreef Bar_the_Grey het volgende:[..]
oei oei het gedachten lezen virus heeft toegeslagen ik ben namelijk druk aan het typen aan die post.
quote:Hij's weer fijn
Op donderdag 1 mei 2003 10:29 schreef Bar_the_Grey het volgende:
zow en dat is post 1![]()
Okiedokie LD ik hoop maar dat je zwaard niet bot is geworden van al dat demonenbloed want je hebt nu een andere knakker voor je zijn bloed heeft ene beetje een lastig bij effect
quote:wie weet kun je hem verjagen door hem de gehele collectie van fransje bauer kado te doen. das ook een mogelijkheid. Maar ik denk dat ik als Questor ook maar voortaan me anders ga kleden, jij hebt nog een harnas, ik heb slechts een wit gewaad. Dadelijk sta ik nog in mijn onderbroek tegen dat gedrocht. maar dat geeft hem wel weer afleiding waardoor jij kunt toeslaan
Op donderdag 1 mei 2003 10:33 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Hij's weer fijn
heb ik dat een beetje accu zuur op m'n mooie harnas .. Kan dat beest niet gewoon een schop onder z'n hol krijgen
quote:Afleiding in positieve of negatieve zin?
Op donderdag 1 mei 2003 10:38 schreef Bar_the_Grey het volgende:[..]
wie weet kun je hem verjagen door hem de gehele collectie van fransje bauer kado te doen. das ook een mogelijkheid. Maar ik denk dat ik als Questor ook maar voortaan me anders ga kleden, jij hebt nog een harnas, ik heb slechts een wit gewaad. Dadelijk sta ik nog in mijn onderbroek tegen dat gedrocht. maar dat geeft hem wel weer afleiding waardoor jij kunt toeslaan
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 11:03 schreef Werik het volgende:[..]
Afleiding in positieve of negatieve zin?
Ik ben benieuwd naar LD zijn reactie, leuk stuk om te lezen.
quote:ow wee als je dat gedrocht zijn adem in mijn gezicht laat blazen of laat staan het wezen
Op donderdag 1 mei 2003 11:06 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
misschien vanavond, maar heb al wel wat verzonnen
[Dit bericht is gewijzigd door Werik op 01-05-2003 11:42]
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 11:23 schreef Bar_the_Grey het volgende:[..]
ow wee als je dat gedrocht zijn adem in mijn gezicht laat blazen of laat staan het wezen
over me laat doen
quote:Dan kun je toch verzorgd worden door 1 of andere betoverende verpleegster
Op donderdag 1 mei 2003 11:23 schreef Bar_the_Grey het volgende:[..]
ow wee als je dat gedrocht zijn adem in mijn gezicht laat blazen of laat staan het wezen
over me laat doen
Zulke stukjes bedoel je Bar?
Dit is een anekdote/gebeurtenis uit de vorige D&D sessie die wij hebben gespeeld. Beetje kort stukje. Ik zou hem eventueel langer kunnen maken. Ik vind het persoonlijk wel leuk een open einde. Gaat nu even alleen om het voorbeeld.
quote:inderdaad zulke dingen de topic wordt zodadelijk geopend, ik ben er al mee bezig.
Op donderdag 1 mei 2003 12:26 schreef Werik het volgende:
Na het onderzoeken van de deur blijkt dus dat er geen val op de deur geplaatst is. Eerst maar eens voelen of de deur soepel open gaat dan.
Op het moment dat de roque de deur deurklink naar beneden duwt gaat de val af die de roque dus blijkbaar over het hoofd heeft gezien. Verdwaast kijkt de roque om zich heen. Hij kon toch zweren dat de elf die achter hem stond net tegen hem aan het praten was.Zulke stukjes bedoel je Bar?
Dit is een anekdote/gebeurtenis uit de vorige D&D sessie die wij hebben gespeeld. Beetje kort stukje. Ik zou hem eventueel langer kunnen maken. Ik vind het persoonlijk wel leuk een open einde. Gaat nu even alleen om het voorbeeld.
quote:Wij wachten in spanning af
Op donderdag 1 mei 2003 12:45 schreef Bar_the_Grey het volgende:[..]
inderdaad zulke dingen de topic wordt zodadelijk geopend, ik ben er al mee bezig.
quote:Nog meer verhaaltjes tikken.... tik me rot
Op donderdag 1 mei 2003 12:52 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Wij wachten in spanning af
leuk begin zo
Had zelf ook nog een idee dat misschien wel leuk is:
een kloon aan te maken met als naam The_Storyteller, en daarvan het password aan iedereen vrij te geven, zodat die 'storyteller' door wie dat wil gebruikt kan worden om verhaal-topics in te leiden, of intermezzo's (of zelfs plotwisselingen) te schrijven....
behoeft misschien nog wat uitwerking.....
[Dit bericht is gewijzigd door Abbadon op 01-05-2003 13:51]
Ik ga vast tikken, weet niet wat het is maar om de een of andere reden doe ik hier op me werk de meeste inspiratie op
Ow ja Nyphai, ik ga zeker reageren op je post bij de grot maar vandaag lukt me dat niet meer ben ik bang, ik moet nog een fc fok scoutingrapportje opstellen en nog wat andere dingetjes. Ik heb wel iets in petto. ennuh wil je me niet zo laten schrikken. Grootvader, tss
quote:Ja god dat kind heeft het zwaar enzow
Op donderdag 1 mei 2003 14:13 schreef Bar_the_Grey het volgende:leuk die reacties allemaal ik ga bijna blozen, nu maar hopen dat jullie het eerste verhaaltje van mijn hand ook net zo kunnen waarderen
Ow ja Nyphai, ik ga zeker reageren op je post bij de grot maar vandaag lukt me dat niet meer ben ik bang, ik moet nog een fc fok scoutingrapportje opstellen en nog wat andere dingetjes. Ik heb wel iets in petto. ennuh wil je me niet zo laten schrikken. Grootvader, tss
Mooi verhaaltje... hoop dat jullie die van mij ook leuk vinden. Hij zal geplaatst worden door mijn evil-ik Nocens
Dit vind ook leuk bedacht van je: De dwerg was zwaargewond en zijn baard was verschroeid.
Ik heb ook nog een leuke, zal hem zo posten
quote:kut.... stomme koekies... ik heb het dus zelf geplaatst.
Op donderdag 1 mei 2003 14:19 schreef nyphai het volgende:[..]
Ja god dat kind heeft het zwaar enzow
Vond dat het ff tijd werd voor een kleine comic reliefMooi verhaaltje... hoop dat jullie die van mij ook leuk vinden. Hij zal geplaatst worden door mijn evil-ik Nocens
quote:Jazekers, dat stukje in de storyteller doel je toch op he? Erg leuk gedaan. Zoals ik al zei, zometeen een stukje van mij over ongeveer 3 kwartier denk ik.
Op donderdag 1 mei 2003 15:37 schreef nyphai het volgende:[..]
kut.... stomme koekies... ik heb het dus zelf geplaatst.
hoop dat jullie het leuk vinden
Enne Nyphai heb jij je nog bij mijn MSN aangemeld?
quote:Yep die, dank
Op donderdag 1 mei 2003 15:42 schreef Werik het volgende:[..]
Jazekers, dat stukje in de storyteller doel je toch op he? Erg leuk gedaan. Zoals ik al zei, zometeen een stukje van mij over ongeveer 3 kwartier denk ik.
Enne Nyphai heb jij je nog bij mijn MSN aangemeld?
voeg mij maar toe, swirlylexy@yahoo.com want het lukt geloof ik niet zo.
Ben overigens pas na werktijden op msn enzow
quote:btw ik had je vanmorgen al geaccepteerd tis maar dat je het weet
Op donderdag 1 mei 2003 15:45 schreef nyphai het volgende:[..]
Yep die, dank
quote:Hmmm, wie is dan die Delirium die bij mij in mijn lijst staat. (Ik dacht eigenlijk dat jij dat was) Nou ja, ik zie wel. Maar laat jij dan de hele dag MSN op afwezig staan Nyphai? (Bericht is geedit na het lezen van LD zijn post hieronder)
Op donderdag 1 mei 2003 15:45 schreef nyphai het volgende:[..]
Yep die, dank
[Dit bericht is gewijzigd door Werik op 01-05-2003 16:05]
quote:dat is ICQ
Op donderdag 1 mei 2003 15:57 schreef Werik het volgende:[..]
Hmmm, wie is dan die Delirium die bij mij in mijn lijst staat. (Ik dacht eigenlijk dat jij dat was) Nou ja, ik zie wel.
quote:Oh... dan is het dus wel gelukt LoL want ik ben ook delirium op icq en msn
Op donderdag 1 mei 2003 15:57 schreef Werik het volgende:[..]
Hmmm, wie is dan die Delirium die bij mij in mijn lijst staat. (Ik dacht eigenlijk dat jij dat was) Nou ja, ik zie wel. Mompeldemompel. Toevoegen lukt niet Nyphai, probeer anders de mijne maar even talon_drizzt@hotmail.com (Raad maar waar de namen vandaan komen)
Maar weer ontopic
Ik ga vanavond eens Mists of Avalon kijken, of iig een deel daarvan want hij duurt "maar" 172 minuten
quote:50% goed! Nu de andere helft nog.
Op donderdag 1 mei 2003 16:05 schreef nyphai het volgende:[..]
Oh... dan is het dus wel gelukt LoL want ik ben ook delirium op icq en msn
Ik denk zomaar dat die nick van hrm.... moeilijk uhm van Salvatore afkomt?Maar weer ontopic
Ik ga vanavond eens Mists of Avalon kijken, of iig een deel daarvan want hij duurt "maar" 172 minuten
quote:Oi, does mij toevoegen op msn voordat ik je verhaal in de war schop met mijn evil-ik
Op donderdag 1 mei 2003 14:33 schreef AirRaid het volgende:
na wat kleine probleempjes met mijn pc en geen inspiratie zal ik vanaaf proberen om weer te psoten
quote:als je het maar niet te moeilijkk maakt voor ons
Op donderdag 1 mei 2003 16:11 schreef nyphai het volgende:[..]
Oi, does mij toevoegen op msn voordat ik je verhaal in de war schop met mijn evil-ik
ik wacht eerst maar op de poat van AiRaid
Zo is hij ook wel aardig dacht ik zo.
quote:Thanx
Op donderdag 1 mei 2003 19:21 schreef Lord Dreamer het volgende:
Leuk stukje
Nou nog een vervolg op mijn eigen topic O ja en natuurlijk mijn karakterbeschrijving nog
quote:Ik ben inmiddels ook al begonnen aan mijn verleden... Hierkan je zien hoe ver ik ben
Op donderdag 1 mei 2003 20:00 schreef Sitethief het volgende:
Ik ben nu bezig om mijn stukje voor de characters pagina te schrijven. Het wordt eeen beetje lang dus ik ga het in deeltjes opleveren en mischien wordt het wel een heel verhaal... dat moet ik dan nog even bezien
quote:neem de tijd , de site loopt niet weg
Op donderdag 1 mei 2003 19:31 schreef Dagobert het volgende:
* Dagobert is trouwens ooit aan zn character beschrijving begonnen, maar dat komt niet af vandaag. Komt wel als ik weer in NL ben een keertje
geschriften van midden-aarde
de silmarillion de hobbit en nagelaten vertellingen in 1
quote:Laat even weten je van de Silmarillion en de nagelaten vertellingen vind. Ik zit al een hele tijd te twijfelen over de Silmarillion
Op donderdag 1 mei 2003 20:41 schreef Jan-jaap het volgende:
heb net weer iets voor verzameling gekochtgeschriften van midden-aarde
de silmarillion de hobbit en nagelaten vertellingen in 1
quote:ik had ze al een keer gelezen
Op donderdag 1 mei 2003 20:51 schreef Werik het volgende:[..]
Laat even weten je van de Silmarillion en de nagelaten vertellingen vind. Ik zit al een hele tijd te twijfelen over de Silmarillion
quote:Same here ... momenteel ideeën genoeg .. maar geen zin om het uit te werken voor een verhaal dat ik toch niet kan volgen.
Op donderdag 1 mei 2003 22:35 schreef Lord Dreamer het volgende:
Ik niet .. wel inspiratie maar eff geen tja "zin" is niet het juiste woord
quote:Tja en ik vraag me het af na de discussie waar ik het voor doe .
Op donderdag 1 mei 2003 22:40 schreef Asschen_sukar het volgende:[..]
Same here ... momenteel ideeën genoeg .. maar geen zin om het uit te werken voor een verhaal dat ik toch niet kan volgen.
quote:We doen het voor ons plezier. En zo gauw dat plezier eraf is heeft het geen zin meer.
Op donderdag 1 mei 2003 22:52 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Tja en ik vraag me het af na de discussie waar ik het voor doe .
En dat is wat mij dwars zit .. door al het gezeur is er voor mijn geen plezier meer te vinden in het schrijven van fantasy. Ik hoop dat het over een tijdje allemaal wat minder is dan nu. Dan kunnen de mensen die wat minder tijd hebben, en graag hun posts wat langer voorbereiden ook weer mee doen.
quote:sorry werd meegesleurd naar de bios en heb dus weer niet kunnen posten
Op donderdag 1 mei 2003 21:10 schreef Jan-jaap het volgende:
AirRaid ga je nog wat posten vanaaf
quote:Ja ik vind het alleen jammer dat ik in je verhaal nog doof ben, terwijl dat later vanzelf oplost, gelukkig tenminste. een sorcerer die doof is, is toch echt geen pretje.
Op donderdag 1 mei 2003 19:16 schreef Werik het volgende:
Iets later dan ik zei, maar mijn verhaal in de storyteller is gepost. Ik heb alleen onderlinge gesprekken er maar uitgelaten en alleen een beschrijving van de gebeurtenissen gegeven, want anders werd het helemaal een veel te lang verhaal.Zo is hij ook wel aardig dacht ik zo.
Zoiets misschien: Fantasy (Beperk klonen, post 1x per week)
Is misschien wat te lang. Ideeen? En misschien al mensen met ideeen voor een openingspost. O en misschien is het ook slim om de kracht van sommige karakters wat in te perken in dit topic. Maar dat laatste is een iets meer persoonlijke nood. (moet geen verplichting worden)
En uit respect voor elkaar en het verhaal is het wel van belang, dat als sommige users een week niet kunnen posten, ze dat bijvoorbeeld in dit topic even laten weten. Dan kunnen de andere users hier rekening mee houden. En daar bedoel ik dus niet mee dat je verplicht iedere week een verhaaltje moet posten.
-edit - stukje toegevoegd
[Dit bericht is gewijzigd door Werik op 02-05-2003 10:53]
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 09:27 schreef Amethist het volgende:[..]
Ja ik vind het alleen jammer dat ik in je verhaal nog doof ben, terwijl dat later vanzelf oplost, gelukkig tenminste. een sorcerer die doof is, is toch echt geen pretje.
Werik, we moeten nog es msn'en over D&D
quote:Ja weet ik. Jij staat overdag meestal op afwezig en ik ben s'avonds eigenlijk weinig online. Hmmm, misschien dat het vananvond lukt, als het van Amethist mag tenminste.
Op vrijdag 2 mei 2003 10:35 schreef nyphai het volgende:[..]
Hi Amethist, wordt nog gezellig bij m'n huis... jammer dat ik er niet ben LoL
Werik, we moeten nog es msn'en over D&D
p.s. Ik had al gezegd dat ik het eerst moest overleggen en dat we zo en zo nog een andere campagne moesten afmaken. Maar praten kan altijd natuurlijk
quote:nee heb er de ballen verstand van, daarom wou ik ff msn'en... Als ik nog een keer mee mag doen is dat al helemaal prachtig natuurlijk, maar ik reken er niet op
Op vrijdag 2 mei 2003 10:57 schreef Werik het volgende:
Heb je trouwens al enig idee hoe het spelen van D&D in zijn werk gaat Nyphai?
Werik: ik ga dit weekend het een en ander uitwerken maandag is er meer duidelijk over de weektopic van fantasy.
LD: geweldige post. Zal ik nu reageren dat we in slaap sukkelen en over 100 jaar als skeletten gevonden worden?
quote:Ben je vanavond op MSN dan?
Op vrijdag 2 mei 2003 11:12 schreef nyphai het volgende:[..]
nee heb er de ballen verstand van, daarom wou ik ff msn'en... Als ik nog een keer mee mag doen is dat al helemaal prachtig natuurlijk, maar ik reken er niet op
de regels zijn niet erg ingewikkeld (vrij logisch en samenhangend, in tegenstelling tot de regels van eerdere edities.) en het meeste zal tijdens het spelen snel genoeg duidelijk worden denk ik.....
Ik vind eigenlijk dat we gewoon een fok D&D groepje moeten beginnen
quote:lol
Op vrijdag 2 mei 2003 11:49 schreef Bar_the_Grey het volgende:LD: geweldige post. Zal ik nu reageren dat we in slaap sukkelen en over 100 jaar als skeletten gevonden worden?
quote:leuk idee dat zeker !
Op vrijdag 2 mei 2003 12:07 schreef nyphai het volgende:Ik vind eigenlijk dat we gewoon een fok D&D groepje moeten beginnen
quote:Ja third edition. Het grootste verschil met 2nd vinden wij dat je daar met Thaco werkt (Een negatieve armor class) en met 3th gewoon met AC (Een positieve armor class). Maar het gaat erom dat je uiteindelijk zelf de regels min of meer bepaald. Bij bepaalde spreuken ofzo, ontkom je er soms niet aan om een boek te raadplegen, maar meestal laten we die zoveel mogelijk links liggen.
Op vrijdag 2 mei 2003 12:04 schreef Abbadon het volgende:
desnoods kun je met vragen over D&D ook wel bij mij terecht hoor, Nyphai.....aangenomen dat Werik gewoon de 3rd edition standaard regels gebruikt....de regels zijn niet erg ingewikkeld (vrij logisch en samenhangend, in tegenstelling tot de regels van eerdere edities.) en het meeste zal tijdens het spelen snel genoeg duidelijk worden denk ik.....
Laat maar even weten wat jullie ervan vinden.
En ik zat me eigenlijk net te bedenken dat ik morgen in principe ook de hele dag tijd heb Nyphai, dus dan kunnen we ook even babbelen over MSN. (Voor het eerst in weken weer eens een weekend thuis)
[Dit bericht is gewijzigd door Werik op 02-05-2003 12:24]
quote:vooral de samenhang is prettig vind ik...je dobbelt gewoon overal een d20 voor en telt er een score bij op (AC, skills, Saving throws)...uiteraard moet je soepel omgaan met de regels (vooral als DM heb ik meestal niet al te veel boodschap aan de regels)..
Op vrijdag 2 mei 2003 12:14 schreef Werik het volgende:[..]
Ja third edition. Het grootste verschil met 2nd vinden wij dat je daar met Thaco werkt (Een negatieve armor class) en met 3th gewoon met AC (Een positieve armor class). Maar het gaat erom dat je uiteindelijk zelf de regels min of meer bepaald. Bij bepaalde spreuken ofzo, ontkom je er soms niet aan om een boek te raadplegen, maar meestal laten we die zoveel mogelijk links liggen.
overigens heb ik het hele 'player's handbook' (en een hele horde andere 3rd ed. shit) ook als PDF....is zo'n 5 mb...ik zal wel ff kijken of ik het ergens heen kan uploaden ofzo, misschien wel handig voor Nyphai
quote:overleg dat eerst even met de moderatoren .. anders wordt het topic gemoved naar UVT
Op vrijdag 2 mei 2003 12:18 schreef Werik het volgende:
Ik heb overigens al een topic lopen in UVT over D&D. Maar als er genoeg interesse voor is, wil ik hier ook wel een topic openen. Misschien is het een leuk idee om een D&D vragentopic aan te maken op het eiland.Laat maar even weten wat jullie ervan vinden.
Ik heb gister de film Mists of Avalon gekeken en de film is dus net zo zwaar te verteren als het boek...
Vond het wel een mooie film, ondanks dat het natuurlijk niet helemaal klopte met het boek
quote:stuk... hij zegt, We're sorry, but this page is currently unavailable for viewing.
Op vrijdag 2 mei 2003 13:23 schreef Abbadon het volgende:
Nyphai...het 3rd edition players handbook staat hier geupload als zip-file van 2,5 MB
quote:kans dat ik met die upload de datalimiet overschreden heb...probeer het anders later nog maar een keer....geocities zuigt, maar ik kon ff nix beters verzinnen......
Op vrijdag 2 mei 2003 13:24 schreef nyphai het volgende:[..]
stuk... hij zegt, We're sorry, but this page is currently unavailable for viewing.
If this site belongs to you, please read this help page for more information and assistance
quote:Ik denk niet dat de andere mensen er moeite mee hebben als er iemand bij komt, maar ja ook ik weet dat niet zeker.
Op vrijdag 2 mei 2003 10:44 schreef Werik het volgende:[..]
Ja weet ik. Jij staat overdag meestal op afwezig en ik ben s'avonds eigenlijk weinig online. Hmmm, misschien dat het vananvond lukt, als het van Amethist mag tenminste.
![]()
![]()
(O ja voor wie het nog niet begrepen heeft. Amethist is idd de sorcerer in mijn verhaal in de storyteller)
p.s. Ik had al gezegd dat ik het eerst moest overleggen en dat we zo en zo nog een andere campagne moesten afmaken. Maar praten kan altijd natuurlijk
quote:Ik wacht eerst wel even tot Pluisje weer beter is
Op vrijdag 2 mei 2003 12:27 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
overleg dat eerst even met de moderatoren .. anders wordt het topic gemoved naar UVT
quote:You're welcome. Ik barstte gisteravond inene van de Inspiratie (Nadat ik tijdens het lezen van Robert Jordan in slaap was gevallen
Op vrijdag 2 mei 2003 13:08 schreef nyphai het volgende:
Sooow... wat een drukte bij m'n huis, dank voor kadootje werikIk heb gister de film Mists of Avalon gekeken en de film is dus net zo zwaar te verteren als het boek...
Vond het wel een mooie film, ondanks dat het natuurlijk niet helemaal klopte met het boek
Ik had eigenlijk nog meer willen schrijven, maar het was een beetje laat
quote:Binnenkort hebben we zo een 2 gig alleen al aan D&D troep. Allemaal digitaal. Hoewel we de core-boeken allemaal wel gekocht hebben. (Alleen ABC is wel niet zo schrikbarend duur geworden vorig jaar, en dan koop ik liever een goed leesboek dan zo een rule-boek)
Op vrijdag 2 mei 2003 12:24 schreef Abbadon het volgende:[..]
vooral de samenhang is prettig vind ik...je dobbelt gewoon overal een d20 voor en telt er een score bij op (AC, skills, Saving throws)...uiteraard moet je soepel omgaan met de regels (vooral als DM heb ik meestal niet al te veel boodschap aan de regels)..
overigens heb ik het hele 'player's handbook' (en een hele horde andere 3rd ed. shit) ook als PDF....is zo'n 5 mb...ik zal wel ff kijken of ik het ergens heen kan uploaden ofzo, misschien wel handig voor Nyphai
quote:ach, het enige echt bruikbare aan al die andere boeken zijn de nieuwe spells en, vooral, de prestige-classes....die prestige classes maken het past echt leuk vind ik....
Op vrijdag 2 mei 2003 13:49 schreef Werik het volgende:[..]
Binnenkort hebben we zo een 2 gig alleen al aan D&D troep. Allemaal digitaal. Hoewel we de core-boeken allemaal wel gekocht hebben. (Alleen ABC is wel niet zo schrikbarend duur geworden vorig jaar, en dan koop ik liever een goed leesboek dan zo een rule-boek)
ik speel persoonlijk liever een lvl5 Wizard/lvl 10 elemental savant/lvl 3 Arch-mage (overigens met afstand mijn bruutste character to dusver) dan een 'simpele' lvl 18 wizard....
quote:Ben ik het wel mee eens. Maar ja zo lang spelen we nog niet, dus we hebben ook (nog) geen prestigeklasses. Ik wil ooit nog wel eens een Blood Bane spelen.
Op vrijdag 2 mei 2003 13:55 schreef Abbadon het volgende:[..]
ach, het enige echt bruikbare aan al die andere boeken zijn de nieuwe spells en, vooral, de prestige-classes....die prestige classes maken het past echt leuk vind ik....
ik speel persoonlijk liever een lvl5 Wizard/lvl 10 elemental savant/lvl 3 Arch-mage (overigens met afstand mijn bruutste character to dusver) dan een 'simpele' lvl 18 wizard....
quote:vind ik ook wel een vooruitgang : ze schuwen er niet voor weg om volstrekt ranzige, evil prestige classes te maken...echt heel ziek soms!
Op vrijdag 2 mei 2003 14:01 schreef Werik het volgende:[..]
Ben ik het wel mee eens. Maar ja zo lang spelen we nog niet, dus we hebben ook (nog) geen prestigeklasses. Ik wil ooit nog wel eens een Blood Bane spelen.
hoe lang spelen jullie 3rd? (hoe hoog leven inmiddels?)
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 14:08 schreef Abbadon het volgende:[..]
vind ik ook wel een vooruitgang : ze schuwen er niet voor weg om volstrekt ranzige, evil prestige classes te maken...echt heel ziek soms!
hoe lang spelen jullie 3rd? (hoe hoog leven inmiddels?)
We spelen nu zo een anderhalf jaar denk ik. In eerste instantie met 5 partyleden per sessie, maar 1 persoon is er mee gestopt. We hebben eerst gewoon een aantal oefensessies gespeeld met tijdelijke karakters. We zijn nu met een grote campagne bezig in het land Ehrlitan. Onze karakters zijn op het moment level 4 (Eigenlijk bijna level 6, maar wij doen de karakterupdate pas als we in een stad of een veilige plek zitten.)
quote:da's wel een vrij klein groepje, komt daar de DM dan nog bij ?...Wij speelden (het ligt op het moment een tijdje stil) altijd met 5-7 mensen, inclusief DM...
Op vrijdag 2 mei 2003 14:26 schreef Werik het volgende:We spelen nu zo een anderhalf jaar denk ik. In eerste instantie met 5 partyleden per sessie, maar 1 persoon is er mee gestopt. We hebben eerst gewoon een aantal oefensessies gespeeld met tijdelijke karakters. We zijn nu met een grote campagne bezig in het land Ehrlitan. Onze karakters zijn op het moment level 4 (Eigenlijk bijna level 6, maar wij doen de karakterupdate pas als we in een stad of een veilige plek zitten.)
waarom pas levellen in een stad eigenlijk? levellen is toch puur gebaseerd op experience, als je genoeg hebt wordt je beter, los van rust of extra training....althans, zo spelen wij het altijd...
vanaf dat je karakters lvl 4 zijn wordt het imho een stuk leuker..ze blijven iig wat langer leven, en je specialiteiten komen wat meer naar voren.op lager level zijn het vooral je stats die er toe doen...
quote:Nee, is exclusief dungeon master. Wij wisselen om de zoveel tijd van DM. Dat updaten in een stad hebben we eigenlijk zo ingevoerd omdat we vonden dat er tijdens het spelen te veel tijd in het updaten ging zitten. (Sommige spelers blijven rotzooien met karaktertrekken) Zo kan iedereen rustig zijn update compleet maken en rustig nakijken welke feats e.d. hij bij zijn karakter vind passen. En wat maakt het trouwens uit. Je moet alleen rekening houden dat je de challenge rating van tegenstanders gewoon ongeveer op dat niveau houdt.
Op vrijdag 2 mei 2003 14:36 schreef Abbadon het volgende:[..]
da's wel een vrij klein groepje, komt daar de DM dan nog bij ?...Wij speelden (het ligt op het moment een tijdje stil) altijd met 5-7 mensen, inclusief DM...
waarom pas levellen in een stad eigenlijk? levellen is toch puur gebaseerd op experience, als je genoeg hebt wordt je beter, los van rust of extra training....althans, zo spelen wij het altijd...
vanaf dat je karakters lvl 4 zijn wordt het imho een stuk leuker..ze blijven iig wat langer leven, en je specialiteiten komen wat meer naar voren.op lager level zijn het vooral je stats die er toe doen...
De afgelopen sessie had de DM een hill giant erin verwerkt. Dat was niet realistisch. De hoogste AC was bij ons 17 (van mijzelf) en hij kreeg een bonus op zijn attack van +16. Nou minimaal gelijk is een hit, dus elke slag die hij deed was raak. Met wat aanpassingen net gered om hem te verslaan. Een karakter kan altijd een keer doodgaan, maar het moet wel reeel gebeuren.
quote:Je weet aan wie je dat min of meer te danken hebt he Amethistje
Op vrijdag 2 mei 2003 15:06 schreef Amethist het volgende:
Ik vind het alleen jammer dat we nog moeten wachten met een level hoger te worden, ik wil er namelijk graag weer spreuken bij, ik heb er nog niet zo veel en nu moet ik dus wachten tot we klaar zijn met de tempel, of ik moet natuurlijk zelf beslissen om naar de stad te gaan, maar ja ik ben ook niet zo iemand die d'r party achterlaat.
quote:natuurlijk kan dat ook, maar ik vind altijd dat het levellen ook wel iets is waar je naar toeleeft...overigens, wij geven altijd pas exp aan het eind van een speelsessie...dus het updaten van een character gebeurd nooit tijdens het spelen zelf...dat zou idd storend zijn
Op vrijdag 2 mei 2003 15:02 schreef Werik het volgende:[..]
Nee, is exclusief dungeon master. Wij wisselen om de zoveel tijd van DM. Dat updaten in een stad hebben we eigenlijk zo ingevoerd omdat we vonden dat er tijdens het spelen te veel tijd in het updaten ging zitten. (Sommige spelers blijven rotzooien met karaktertrekken) Zo kan iedereen rustig zijn update compleet maken en rustig nakijken welke feats e.d. hij bij zijn karakter vind passen. En wat maakt het trouwens uit. Je moet alleen rekening houden dat je de challenge rating van tegenstanders gewoon ongeveer op dat niveau houdt.
quote:tja..da's gewoon slecht voorbereid van je DM...dan moet je teveel gaan rommelen om het voor de party nog enigzins haalbaar te maken....toch moet je ook de spanning erin houden dat characters wel dood kunnen gaan....da's soms lastig.
De afgelopen sessie had de DM een hill giant erin verwerkt. Dat was niet realistisch. De hoogste AC was bij ons 17 (van mijzelf) en hij kreeg een bonus op zijn attack van +16. Nou minimaal gelijk is een hit, dus elke slag die hij deed was raak. Met wat aanpassingen net gered om hem te verslaan. Een karakter kan altijd een keer doodgaan, maar het moet wel reeel gebeuren.
Ik kan me een situatie herinneren waarbij zo ongeveer de hele party (6 man) uitgeroeid werd omdat onze lvl 16 barbarian (met 1 of andere berserker-prestige-class) niet uit z'n rage kwam en 4 anderen af maakte in 2 ronden (zo'n 170 damage per ronde! best veel) en uiteindelijk door de overgebleven mage (ikzelf!) afgemaakt werd met een disintegrate-spell...dag, party!
Hij had dat met die Hill Giant getest op een Half-orc Barbarian (ikzelf) Human fighter (Speelt al een tijdje niet meer mee) en zijn eigen karakter (Half-elf Paladin) Hij was dus alleen even vergeten dit ik met een party daar binnen kwam die bestond uit een Halfling (roque), een elf (Sorceres), een dwerg (Cleric) en een Half-Orc (ikzelf)
Dus hij had het met die 3 karakters geprobeerd die eigenlijk niet meer samenspeelden. Maar ja aldoende leert men. Zo leer ik dingen van hem en hij weer van mij. En als dungeon master heb je in zo een situatie dus het recht om wat dingetjes aan te passen.
Dus het is net hoe je dit soort dingen bekijkt als dungeon master. Ikzelf heb zoiets dat doodgaan er wel bij hoort, maar als ik het op een nette manier iets kan manipuleren ik dat ook zal doen. Voor de speler is het ook een teleurstelling als zijn karakter na middagen spelen doodgaat. En ook wel demotiverend vind ik zelf.
Als DM ben ik gewend alles (maar dan ook echt alles) te manipuleren...alle damage rolls, en alle DC's, of het nou van saves of van skill checks is...op die manier hou je de volle controle...de truuk is natuurlijk om het zo te doen dat de spelers niet doorhebben dat je aan het manipuleren bent...op een gegeven moment kun je dan bijna zonder voorbereiding een hele sessie improviseren...hooguit een paar plotwendingen en 1 of 2 encounters voorbereiden en voorderest alles aan de spelers over laten...
zo heb ik bijvoorbeeld een keer de hele party een uur of drie door een gebouw laten lopen dat geen enkele functie in het avontuur had....ze wilden het per se onderzoeken dus vooruit dan maar...hele plattegrond geimproviseerd.monsters erbij....dichte deuren, kistjes met sleutels etc.
pas na 3 uur zei 1 v/d spelers:"Je bent dit volledig uit je duim aan het zuigen, he!"....dat zijn leuke dingen als DM vind ik....
[Dit bericht is gewijzigd door Abbadon op 02-05-2003 16:53]
quote:dat klopt morgenvroeg zie je mijn vervolg post
Op vrijdag 2 mei 2003 12:10 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
lol
![]()
![]()
![]()
Ik heb je in iedergeval niet in je onderbroek gezet
quote:En zover zijn wij dus nog niet. Ik kom zelf al wel een heel eind al zeg ik het zelf. Het uiteindelijke doel is natuurlijk om de party gewoon ergens in een stad neer te planten en te zeggen zoek het maar uit. Wat ik ook min of meer van plan de volgende keer dat ik DM ben.
Op vrijdag 2 mei 2003 16:15 schreef Abbadon het volgende: Als DM ben ik gewend alles (maar dan ook echt alles) te manipuleren...alle damage rolls, en alle DC's, of het nou van saves of van skill checks is...op die manier hou je de volle controle...de truuk is natuurlijk om het zo te doen dat de spelers niet doorhebben dat je aan het manipuleren bent...op een gegeven moment kun je dan bijna zonder voorbereiding een hele sessie improviseren...hooguit een paar plotwendingen en 1 of 2 encounters voorbereiden en voorderest alles aan de spelers over laten...
Heb jij overigens van te voren bepaald wat voor monsters er ongeveer voor kunnen komen in een bepaalde campagne?
quote:Wel een beetje late reactie, maar je bent nog niet eens thuis geweest. Hoe weet je dan dat er een kadootje ligt?
Op vrijdag 2 mei 2003 13:08 schreef nyphai het volgende:
Sooow... wat een drukte bij m'n huis, dank voor kadootje werikIk heb gister de film Mists of Avalon gekeken en de film is dus net zo zwaar te verteren als het boek...
quote:Ik geef toe, ik heb waarschijnlijk wat meer ervaring en dat scheelt een hoop..wat ik vooral merk is dat je, naarmate je langer speelt, de regels minder gebruikt....regels zijn in het begin een prettig houvast, maar worden op een gegeven moment ook een beperking...
Op vrijdag 2 mei 2003 17:48 schreef Werik het volgende:[..]
En zover zijn wij dus nog niet. Ik kom zelf al wel een heel eind al zeg ik het zelf. Het uiteindelijke doel is natuurlijk om de party gewoon ergens in een stad neer te planten en te zeggen zoek het maar uit. Wat ik ook min of meer van plan de volgende keer dat ik DM ben.
Heb jij overigens van te voren bepaald wat voor monsters er ongeveer voor kunnen komen in een bepaalde campagne?
wat betreft je vraag: welke monsters ik gebruik komt meestal voort uit de campagne/het avontuur dat gespeeld wordt. een beetje samenhang qua monsters vind ik vaak wel prettig...een aanval op een Orc-fort vraagt om andere monsters dan een aanval op een cultus van demon-aanbidders...van de andere kant is het ook wel leuk om er af en toe iets onverwachts tussen te gooien om de spelers scherp te houden...
voordat ik echt 'aparte' monsters (draken, demonen etc.) inzet bouw ik meestal wel een goede reden, of een speciale plek in het avontuur in....zeker als die monsters intelligent zijn....
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 23:49 schreef Werik het volgende:
Leuk verhaal Loth (of is het sitethief)
quote:Ik ben zelf DM en speler in 2 verschillende groepen. De groep waar ik speler ben daar heeft het DM schap gecirkuleerd onder diverse spelers alleen was het dan wel zo dat we een queste speelden die meer dan een jaar duurde. De groep is al met al ruim 12 jaar bij elkaar. In de loop der tijden zijn een paar spelers erbij gekomen en anderen hebben de groep verlaten, maar we zijn met 3 spelers over van de originele groep. Als DM heb ik een groepje onder mijn hoede waar de huidige DM van de andere groep bij zit als speler. Een oud speler van een van mijn vorige speelgroepen samen met zijn vriendin en mijn neef die me ooit geintroduceerd heeft met D&D. Een erg leuke speelgroep. Als DM werk ik een groot geheel uit wat speelt in het avontuur. Zeg maar de hoofdlijnen, daaronder vallen zogenaamde hulplijnen. Maar de spelers bepalen het verhaal. soms is dat balen, als ze bij wijze van spreken besluiten om niet de grot in te gaan, maar het bospad te vervolgen. Maar die onberekenbaarheid is ook hetgene wat DM scap leuk maakt en de spelvreugde die je de spelers geeft. Een goede Dm zo zeg ik dan ook altijd, haalt voldoening uit de spelvreugde van zijn spelers. er voor zorgend dat de adrenaline ook werkelijk aanwezig is als de spelers dan eindelijk na een aantal speelavonden de locatie hebben gevonden waar de vampier schuilt die het gebied onveilig maak. Het binnengaan van de grot waar de vampier zijn nest heeft, doet de harten sneller kloppen als het ware. Het spelen van midlevel characters vind ik persoonlijk het leukst omdat je dan niet alles zomaar kunt doen en niet het gevoel hebt onsterfelijk te zijn. Een level 20 wizard heeft toch helemaal geen groep meer nodig om te gaan avonturieren? Die gaat allang rentenieren.
Op vrijdag 2 mei 2003 17:48 schreef Werik het volgende:[..]
En zover zijn wij dus nog niet. Ik kom zelf al wel een heel eind al zeg ik het zelf. Het uiteindelijke doel is natuurlijk om de party gewoon ergens in een stad neer te planten en te zeggen zoek het maar uit. Wat ik ook min of meer van plan de volgende keer dat ik DM ben.
Wat ook leuk is als ik terugkijk naar die 13 jaar dat ik speel en master, hoeveel spelers er met het spel in contact zijn geraakt en bv eerst als speler en later zelf als DM een eigen groep zijn begonnen. dan spreek ik over meer dan 25 personen.
vreemd dat op mijn vorige post hiero 0 reacties volgden
p.s. Het was gisteren zo en zo rustig in de taveerne
Toch een van de meest briljante series die ik heb gelezen
quote:Met z'n allen bij mij thuis verzamelen, ik woon centraal
Op zaterdag 3 mei 2003 14:07 schreef Werik het volgende:
Heb ik ook willen doen Bar. Ik wilde eigenlijk vragen hoe je dat logistiek wilt oplossen? Maar ik wilde dus eerst eens de reacties van de anderen bekijken, vandaar dat ik (nog) niet reageerde.
Want ik kom bv uit zaanstad, Nyphai uit Flevoland, LD uit Rotterdam, Abbadon uit Alkmaar en jijzelf uit Den bosch (Toch?) En hoewel het me een heel leuk plan lijkt en een groot D&D fan ben. Heb ik het er toch niet voor over om een groot gedeelte van een dag in de auto door te brengen.
Als het een eind van te voren gepland wordt, zouden we bijvoorbeeld wel een huisje in de buurt kunnen huren ofzo, dat zou ik geen probleem vinden.
Verder de reacties van de anderen maar afwachten denk ik?p.s. Het was gisteren zo en zo rustig in de taveerne
Ik wil dan ook het reisgenootschap in de bossen vriendelijk bedanken voor het veilig opbergen van mijn krachten
quote:niks te danken
Op zaterdag 3 mei 2003 18:56 schreef Arutha het volgende:
Zo .. het is tijd om die valheru eens aan te gaan pakken. Hij heeft nu lang genoeg op zijn luie reet gezeten.Ik wil dan ook het reisgenootschap in de bossen vriendelijk bedanken voor het veilig opbergen van mijn krachten
we krijgen je nog wel
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 19:35 schreef Arutha het volgende:
Dat is niet aan te raden Jan-Jaap.
Ik denk dat je dit beter aan Asschen over kan laten, al heeft die natuurlijk ook geen kans
waarom ben ik totaal niet onder de indruk?
quote:Sommige mensen hebben gewoon te weinig hersen inhoud om te zien in welk gevaar ze verkeren.
Op zaterdag 3 mei 2003 19:41 schreef Abbadon het volgende:waarom ben ik totaal niet onder de indruk?
En ld . het is inderdaad wel makkelijk dat jullie er even niet zijn. Scheelt mij weer energie
quote:ik zei ook WE
Op zaterdag 3 mei 2003 19:35 schreef Arutha het volgende:
Dat is niet aan te raden Jan-Jaap.
Ik denk dat je dit beter aan Asschen over kan laten, al heeft die natuurlijk ook geen kans
samen ben je sterke
en dan eerst bijkomen van het gevecht
quote:Dan moet je The Sandman maar gaan lezen... dat is de gedachte achter deze samenvatting
Op zaterdag 3 mei 2003 23:24 schreef Werik het volgende:
Ik snap het einde van je verhaal niet Nyphai?Waar komen die 2 vrouwen inene vandaan?
Voor de rest wel leuk geschreven.
Maar 1 hint, de eerste man in de processie is de broer van de overledene en de 2 vrouwen zijn ook familie... klik hier voor meer sandman info
[Dit bericht is gewijzigd door nyphai op 04-05-2003 00:01]
quote:Ja zeg, zo ken ik er nog honderd. Dan kan ik ook beschrijven hoe een krijgsheer paarse ogen heeft gekregen. En vervolgens zeggen, lees de boeken van David Gemmell maar waarom dit gebeurde
Op zaterdag 3 mei 2003 23:57 schreef nyphai het volgende:[..]
Dan moet je The Sandman maar gaan lezen... dat is de gedachte achter deze samenvatting
Dacht dat je ging lezen trouwens
quote:Niet om je te beledigen .. maar,
Op zaterdag 3 mei 2003 23:58 schreef AirRaid het volgende:
effe snel iets gepost
Waarom ef snel iets posten. Waarom niet gewoon een halve dag langer wachtenm je post uitwerken tot iets leuks waar anderen wat meer mee kunnen.
Nu staat er vrij weinig tot niks. Als je nu gewoon een uurtje langer voor je post gaat zitten, en er wat leuks van maakt, zodat anderen er wat mee kunnen. Schrijf wat meer dan die 7 regels die er nu staan. ( nee ik heb niet geteld .. was maar een gokje).
Want om nu een hele post aan een omelet te besteden
quote:LoL ik heb m'n post al ge-edit, maar zo is Sandman gewoon... je leest veel dingen waarvan je denkt, huh
Op zondag 4 mei 2003 00:02 schreef Werik het volgende:[..]
Ja zeg, zo ken ik er nog honderd. Dan kan ik ook beschrijven hoe een krijgsheer paarse ogen heeft gekregen. En vervolgens zeggen, lees de boeken van David Gemmell maar waarom dit gebeurde
Dacht dat je ging lezen trouwens
Ok, ok, twijfel alom
De Endless bestaan uit, Death (de laatste vrouw) Delirium (de eerste), Destiny (de man), Dream, Destruction, Desire en Despair
[Dit bericht is gewijzigd door nyphai op 04-05-2003 00:06]
quote:omdat ik nu effe its kon posten, morgen en maandag wil ik namelijk aan mijn werkstuk verder gaan
Op zondag 4 mei 2003 00:02 schreef Asschen_sukar het volgende:[..]
Niet om je te beledigen .. maar,
Waarom ef snel iets posten. Waarom niet gewoon een halve dag langer wachtenm je post uitwerken tot iets leuks waar anderen wat meer mee kunnen.
Nu staat er vrij weinig tot niks. Als je nu gewoon een uurtje langer voor je post gaat zitten, en er wat leuks van maakt, zodat anderen er wat mee kunnen. Schrijf wat meer dan die 7 regels die er nu staan. ( nee ik heb niet geteld .. was maar een gokje).
Want om nu een hele post aan een omelet te besteden
quote:Jawel, maar als je in het bovenstaande verhaal leest dat 1 van die vrouwen wordt vermoord. Dan is het voor mij niet echt duidelijk waar in dat laatste stukje die 2e vrouw vandaan komt.
Op zondag 4 mei 2003 00:05 schreef nyphai het volgende:[..]
LoL ik heb m'n post al ge-edit, maar zo is Sandman gewoon... je leest veel dingen waarvan je denkt, huh
om vervolgens ongeveer 20 delen verder te denken van, ooooh dat was het dus... Het is de stijl van de strip. Er komen uitspraken in voor zoals "When in doubt follow your fish" dat vertelt toch al genoeg zo of niet?
Ok, ok, twijfel alom
De Endless bestaan uit, Death (de laatste vrouw) Delirium (de eerste), Destiny (de man), Dream, Destruction, Desire en Despair
quote:LOL die koningin die wordt vermoord is deel van een verhaaltje die verteld wordt in de free house, die hoort niet bij de endless... Ik had het expres ander kleurtje gedaan om dat onderscheid te maken.....
Op zondag 4 mei 2003 00:09 schreef Werik het volgende:[..]
Jawel, maar als je in het bovenstaande verhaal leest dat 1 van die vrouwen wordt vermoord. Dan is het voor mij niet echt duidelijk waar in dat laatste stukje die 2e vrouw vandaan komt.
En ik vind het vanavond iets te zware kost om die website door te spitten, maar ik bloof dat ik het morgen zal doen.
Zal eerst maar eens een biertje gaan pakken misschien helpt dat. En morgen zal ik zoals beloofd die website doorspitten
quote:Dan is Sandman een echte afrader voor jou LoL!
Op zondag 4 mei 2003 00:14 schreef Werik het volgende:
Nou begrijp ik er helemaal geen snars meer vanZal eerst maar eens een biertje gaan pakken misschien helpt dat. En morgen zal ik zoals beloofd die website doorspitten
quote:Schat af en toe ben je wazig
Op zondag 4 mei 2003 00:15 schreef nyphai het volgende:[..]
Dan is Sandman een echte afrader voor jou LoL!
Gooi je msn aan, dan geef ik er tekst en uitleg bij
quote:Ik die strips wel te vaak hebben gelezen.... makes perfect sense to me
Op zondag 4 mei 2003 00:16 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Schat af en toe ben je wazig
quote:Een kort stukje is niks mis mee .. als er wat in staat. En als er iets gebeurt.
Op zondag 4 mei 2003 00:06 schreef AirRaid het volgende:[..]
omdat ik nu effe its kon posten, morgen en maandag wil ik namelijk aan mijn werkstuk verder gaan
en posts hoeven ook niet altijd lang te zijn af en toe een kort stukje is ook lekker
quote:Wazig is niets mis mee.
Op zondag 4 mei 2003 00:16 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Schat af en toe ben je wazig
quote:dat is waar. alleen ik hoopte op veel meer, ivm die processie en zo
Op zondag 4 mei 2003 00:23 schreef Werik het volgende:[..]
Wazig is niets mis mee.
En de uitleg maakt een hoop duidelijk hoor!
[00:27] <Lord_Dreamer> lol het is wel een leuk en goed stukkie , ik lees gewoon het processie gedeelte niet
[Dit bericht is gewijzigd door Lord Dreamer op 04-05-2003 00:28]
quote:dan geef ik het hele sandman verhaal weg, is niet de bedoeling
Op zondag 4 mei 2003 00:26 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
dat is waar. alleen ik hoopte op veel meer, ivm die processie en zo
quote:Ik geloof dat wij langs elkaar heen aan het posten zijn. Ik had het over dat verhaaltje in de storyteller. Of heb ik het mis
Op zondag 4 mei 2003 00:26 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
dat is waar. alleen ik hoopte op veel meer, ivm die processie en zo
Ik had het mis dus
Geneuzel??
quote:* nyphai geeft Werik celtic circle cd'tje
Op zondag 4 mei 2003 00:31 schreef Werik het volgende:
Ik heb nu eigenlijk wel zin om wat te posten, maar geen inspiratie.Geneuzel??
quote:LoL! Graag gedaan
Op zondag 4 mei 2003 00:40 schreef Werik het volgende:
Ah, inspiratie. Post een stukje in mijn eigen Topic. Thnx Nyphai
en nogmaals mensen, dat stuk uit de Sandman... Het is nou eenmaal wazig, dat hoort
Wordt voor de volgende speelavond weer flink dubben hoe het avontuur te vervolgen en hen uit die doolhof te krijgen.
Maar nu eerst maar eens die beloofde post in de kerkers.
mooi post
quote:
Op zondag 4 mei 2003 12:20 schreef Lord Dreamer het volgende:
.....the dancing sword of painfull death...........
![]()
![]()
mooi post
quote:3!
Op zaterdag 3 mei 2003 19:43 schreef Lord Dreamer het volgende:
* Lord Dreamer kan wel zien dat sommigen misbruik pogen te wagen van de absentie van 2 machtige strijders
quote:
Op zondag 4 mei 2003 13:42 schreef portier het volgende:[..]
3!
quote:*proest*
Op zondag 4 mei 2003 13:42 schreef portier het volgende:
3!
Het komt ooit wel goed met je
Alleen moet ik dan nog wel even de tijd vinden om het te doen
We gaan in ieder geval uit van de standaard rassen. Anders komt er voor een op zich staand avontuur te veel bij kijken.
De rassen: Elf, half-elf, Half-Orc, Gnome, Human, Halfling, Dwerg.
De karakters: Monk, Druid, Cleric, Roque, Fighter, Barbarian, Sorcerer, Wizard, Ranger
Hmmm, geloof dat ik nog een paar karakters vergeten ben. Zal ik vanavond wel even nazoeken. Ik denk alleen dat iets van vechtersklasse het leukste is voor die avond. Omdat we dus met lage level karakters spelen. Bij vragen, reageer maar op de MSN of hier. (Phoenix heeft mijn MSN)
quote:wordt ik overgeslagen bij het eiland D&D groepje?
Op maandag 5 mei 2003 08:35 schreef Werik het volgende:
Nou heer LD het is geregeld als het goed is. We spelen met in totaal 4 mensen en ik DM-en (Dus inclusief ik). Als je je gedachten eens over het karakter en het ras dat je graag wilt spelen laat gaan, kunnen we dat alvast voorbereiden en dan snel beginnen.We gaan in ieder geval uit van de standaard rassen. Anders komt er voor een op zich staand avontuur te veel bij kijken.
De rassen: Elf, half-elf, Half-Orc, Gnome, Human, Halfling, Dwerg.
De karakters: Monk, Druid, Cleric, Roque, Fighter, Barbarian, Sorcerer, Wizard, Ranger
Hmmm, geloof dat ik nog een paar karakters vergeten ben. Zal ik vanavond wel even nazoeken. Ik denk alleen dat iets van vechtersklasse het leukste is voor die avond. Omdat we dus met lage level karakters spelen. Bij vragen, reageer maar op de MSN of hier. (Phoenix heeft mijn MSN)
quote:Nee hoor, dit is van een andere oorsprong. Dit was eigenlijk meer een meeting van de dames (Amethist, Nyphai en Phoenix) en LD zou meekomen. Dus heb ik aan hem voorgesteld om nog een paar anderen uit te nodigen en een klein avontuurtje te spelen. Omdat hij in een eerdere post had gezegd dat hij ook D&D wilde spelen.
Op maandag 5 mei 2003 09:32 schreef Bar_the_Grey het volgende:[..]
wordt ik overgeslagen bij het eiland D&D groepje?
Maar als je mee wilt spelen, ben je denk ik van harte welkom. (Afspraak is bij mij thuis in Zaanstad op vrijdag over een week)
quote:voeg me eens toe op msn knakker dan hebben we het er wel over, ik wil me niet opdringen hoor als jullie dat onderling besproken hebben, gewoon doen het is alleen dat mij het ook leuk lijkt om met eilanders een keertje te D&D-en. Kwam bij de Elf Fantasy Fair ook nog te sprake.
Op maandag 5 mei 2003 10:03 schreef Werik het volgende:[..]
Nee hoor, dit is van een andere oorsprong. Dit was eigenlijk meer een meeting van de dames (Amethist, Nyphai en Phoenix) en LD zou meekomen. Dus heb ik aan hem voorgesteld om nog een paar anderen uit te nodigen en een klein avontuurtje te spelen. Omdat hij in een eerdere post had gezegd dat hij ook D&D wilde spelen.
Maar als je mee wilt spelen, ben je denk ik van harte welkom. (Afspraak is bij mij thuis in Zaanstad op vrijdag over een week)
quote:Je bent toegevoegd hoor. En voel je nou niet gepasseerd.
Op maandag 5 mei 2003 10:35 schreef Bar_the_Grey het volgende:[..]
voeg me eens toe op msn knakker dan hebben we het er wel over, ik wil me niet opdringen hoor als jullie dat onderling besproken hebben, gewoon doen het is alleen dat mij het ook leuk lijkt om met eilanders een keertje te D&D-en. Kwam bij de Elf Fantasy Fair ook nog te sprake.
mijn hotmail is bekend, zie profiel.
En ik en Nyphai hadden al geantwoord op je post over dat D&D-en. Mij lijkt idd Nyphai's woonplaats het meest geschikt voor een FOK D&D meeting. (Ligt het meest centraal denk ik)
Ooh mooi verhaal Bar, daar kan ik wat mee
En ja, iedereen is welkom bij mij in het dorp om te D&D'en
quote:Dorp? Is toch een stad?
Op maandag 5 mei 2003 11:16 schreef nyphai het volgende:
* nyphai wordt wakkerOoh mooi verhaal Bar, daar kan ik wat mee
En ja, iedereen is welkom bij mij in het dorp om te D&D'en
En morguh trouwens. Ook al vrij? Dus een hoop fantasy vandaag?
[Dit bericht is gewijzigd door Werik op 05-05-2003 11:24]
quote:LoL in naam is het een stad, ik ben van oorsprong amsterdammer dus vandaar dorp
Op maandag 5 mei 2003 11:18 schreef Werik het volgende:[..]
Dorp? Is toch een stad?
En morguh trouwens. Ook al vrij? Dus een hoop fantasy vandaag?
En terug ontopic;
Denk niet dat er nu al een verhaaltje van me komt... Maar vanavond zeker wel!
Ik heb trouwens gister deel 4 van de Wit'ch series aangeschaft
En deel 1 van Malazan gebeuren en great book of amber opgehaald... en had ook nog 2 delen shannara en nog deel 1 van fool's errand liggen...
Wees dus niet verbaasd als jullie me niet meer zo vaak zien
quote:Fool's errand was ook alweer van?? En is er een verzamelbundel van Amber dan?
Op maandag 5 mei 2003 11:31 schreef nyphai het volgende:[..]
LoL in naam is het een stad, ik ben van oorsprong amsterdammer dus vandaar dorp
En terug ontopic;
Denk niet dat er nu al een verhaaltje van me komt... Maar vanavond zeker wel!
Ik heb trouwens gister deel 4 van de Wit'ch series aangeschaft
En deel 1 van Malazan gebeuren en great book of amber opgehaald... en had ook nog 2 delen shannara en nog deel 1 van fool's errand liggen...
Wees dus niet verbaasd als jullie me niet meer zo vaak zien
quote:Die's van Robin Hobb, soort van vervolg op Ships of magic had ik begrepen... en ja er is een bundel van Amber series van Roger Zelazny
Op maandag 5 mei 2003 11:36 schreef Werik het volgende:[..]
Fool's errand was ook alweer van?? En is er een verzamelbundel van Amber dan?
quote:Ah, zie je wel had ik het goed. Dan moet je eerst de boeken van de zieners lezen (Engelse titel weet ik zo niet uit mijn hoofd). Anders zijn de boeken van fool's errand niet zo duidelijk vrees ik. Fool's errand is een direct vervolg van deze serie!!!!
Op maandag 5 mei 2003 11:47 schreef nyphai het volgende:[..]
Die's van Robin Hobb, soort van vervolg op Ships of magic had ik begrepen... en ja er is een bundel van Amber series van Roger Zelazny
Misschien dat ik die verzamelbundel ook maar ga aanschaffen.
quote:Amber is geweldig... Roger Zelazny was een briljant man, rip.
Op maandag 5 mei 2003 11:50 schreef Werik het volgende:[..]
Ah, zie je wel had ik het goed. Dan moet je eerst de boeken van de zieners lezen (Engelse titel weet ik zo niet uit mijn hoofd). Anders zijn de boeken van fool's errand niet zo duidelijk vrees ik. Fool's errand is een direct vervolg van deze serie!!!!
Misschien dat ik die verzamelbundel ook maar ga aanschaffen.
Zieners? Je hebt Assasins, ships of magic en dan fool's errand.... voor zover ik weet?
Overigens, wit'ch series is ook geweldig
quote:een goedemorgen, waarde aanwezigen!
Op maandag 5 mei 2003 11:55 schreef nyphai het volgende:[..]
Amber is geweldig... Roger Zelazny was een briljant man, rip.
Zieners? Je hebt Assasins, ships of magic en dan fool's errand.... voor zover ik weet?
Fool's errand is (qua hoofdpersoon iig) een vervolg op de Assasin-boeken...maar ze spelen iig allemaal in de zelfde wereld..hoe het chronologisch zit weet ik niet precies...
de wit'ch series is idd leuk..heb boek 1 inmiddels uit en die was zeer vermakelijk....binnenkort de rest maar eens halen....
nog een aanrader: de nieuwe Tad Williams: The war of the roses....
quote:In het engels heet het de farseer trilogie en deze bestaat uit drie delen. Assasin is slechts 1 deel van deze trilogie.
Op maandag 5 mei 2003 11:55 schreef nyphai het volgende:[..]
Amber is geweldig... Roger Zelazny was een briljant man, rip.
Oh en deel 2 van the tawny man is ook al een tijdje uit en heet The golden fool.
ohw mijn MSN voor de liefhebbers dromer2@hotmail.com
Is alles weer Oke tussen werik en bar ? vast wel toch .. kan je nagaan . en dat allemaal door dat de dames leuke ideeen hebben
We kunnen vanavond als iedereen online is wel een overleg bij de ronde tafel houden op irc/msn
Werik . Doe ens een gok naar m'n toekomstige D&D karakter vooral als je de laatste posts in de kerker leest en zo
LD, dat was geen leuk idee van de dames, dat was het noodlot
quote:Ik had al het vermoeden dat je een Human Fighter wilt spelen. (Of zit ik er falikant naast) Zal het aan de rest laten weten. Kunnen die met hun karakter er een beetje rekening mee houden. Enne overleg is goed hoor!
Op maandag 5 mei 2003 12:05 schreef Lord Dreamer het volgende:
Oeps ..sorrie .. was druk bezig met Klussen heohw mijn MSN voor de liefhebbers dromer2@hotmail.com
Is alles weer Oke tussen werik en bar ? vast wel toch .. kan je nagaan . en dat allemaal door dat de dames leuke ideeen hebben
![]()
![]()
We kunnen vanavond als iedereen online is wel een overleg bij de ronde tafel houden op irc/msn
Werik . Doe ens een gok naar m'n toekomstige D&D karakter
vooral als je de laatste posts in de kerker leest en zo
quote:Idd Human Fighter
Op maandag 5 mei 2003 12:12 schreef Werik het volgende:[..]
Ik had al het vermoeden dat je een Human Fighter wilt spelen. (Of zit ik er falikant naast) Zal het aan de rest laten weten. Kunnen die met hun karakter er een beetje rekening mee houden. Enne overleg is goed hoor!
quote:Ja. Ships of magic speelt zich af op dezelfde wereld en verwijst met kleine hints terug naar de farseeer trilogie. Dit zijn dus verder losstaande boeken, hoewel Amber in The ships of Magic in the farseeer trilogie de nar is en in the tawny man trilogie speelt hij de opgedofte edelman.
Op maandag 5 mei 2003 12:10 schreef nyphai het volgende:
Oh ja farseers, dat was toch voor ships of magic en niet na
En als't goed is zijn van die fool's gebeuren alle 3 al uitLD, dat was geen leuk idee van de dames, dat was het noodlot
The tawny man is dus de directe opvolger van het laatste deel van de farseeer trilogie.
- edit - Kleine toevoeging
[Dit bericht is gewijzigd door Werik op 05-05-2003 13:06]
quote:zozo...een heuse mini-meet?
Op maandag 5 mei 2003 12:12 schreef Werik het volgende:[..]
Ik had al het vermoeden dat je een Human Fighter wilt spelen. (Of zit ik er falikant naast) Zal het aan de rest laten weten. Kunnen die met hun karakter er een beetje rekening mee houden. Enne overleg is goed hoor!
quote:Blame it on the lady's ... ohw nee dat is niet ridderlijk ..
Op maandag 5 mei 2003 12:34 schreef Abbadon het volgende:[..]
zozo...een heuse mini-meet?
.
quote:ahem....
Op maandag 5 mei 2003 12:55 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Blame it on the lady's ... ohw nee dat is niet ridderlijk ..
Yeah .. * LD trekt z'n zwaard Something against it .
.
* nyphai is zich van geen kwaad bewust
euhm in ships of magic komt helemaal geen nar voor...... nou ja maakt niet uit, leuke boeken en hele aardige schrijfster
quote:Ik heb ook nooit gezegd dat hij in ships of magic een nar speelt!!!!
Op maandag 5 mei 2003 13:29 schreef nyphai het volgende:[..]
ahem....
* nyphai is zich van geen kwaad bewust
euhm in ships of magic komt helemaal geen nar voor...... nou ja maakt niet uit, leuke boeken en hele aardige schrijfster
Ik vind het overigens meesterlijk geschreven, dat heel veel mensen die link niet weten te leggen. Robin Hobb (Alias Megan Lindholm, wisten jullie dit?)
quote:Oh, ik las je zin helemaal verkeerd LoL, nee nu klinkt het allemaal wat logischer
Op maandag 5 mei 2003 13:36 schreef Werik het volgende:
Gaat het lichtje nu branden Nyphai? Of wil je nog meer voorbeelden van de rode draad tussen deze boeken?
quote:Een vriend van mij is nog gekker van Fantasy dan ik en die heb ik het ook uit moeten leggen. Het probleem is een beetje dat ik de hele serie in het Nederland heb en jij in het Engels. Ik weet dus niet precies welke namen ze in het Engels gerbuiken. Anders had ik het wel wat sneller uit kunnen leggen.
Op maandag 5 mei 2003 13:38 schreef nyphai het volgende:[..]
Oh, ik las je zin helemaal verkeerd LoL, nee nu klinkt het allemaal wat logischer
Beetje verrot geslapen enzow, niet helemaal wakker zeg maar
Krijg je ervan met nieuwe boeken heh
quote:Maar had je de link tussen al die boeken zelf al gelegd of heb ik je er attent op gemaakt.
Op maandag 5 mei 2003 13:45 schreef nyphai het volgende:
Neuh hoor, hoef geen tekst en uitleg erbij, las gewoon je zin verkeerd dat amber in farseer en ships een nar speelt.Beetje verrot geslapen enzow, niet helemaal wakker zeg maar
Krijg je ervan met nieuwe boeken heh
p.s. Het einde van het eerste deel in de Tawny Man eindigt behoorlijk emotioneel. Heb er een aantal traantjes bij weg moeten pinken. Zo sterk geschreven.
quote:Joh ik heb pas alleen ships of magic trilogie gelezen en tawny man staat nog op de plank naast de 5 andere boeken die ik nog moet lezen
Op maandag 5 mei 2003 13:52 schreef Werik het volgende:[..]
Maar had je de link tussen al die boeken zelf al gelegd of heb ik je er attent op gemaakt.
p.s. Het einde van het eerste deel in de Tawny Man eindigt behoorlijk emotioneel. Heb er een aantal traantjes bij weg moeten pinken. Zo sterk geschreven.
quote:shannara kun je ook wel even laten liggen hoor...zijn niet echt top-boeken imho...
Op maandag 5 mei 2003 14:05 schreef nyphai het volgende:[..]
Joh ik heb pas alleen ships of magic trilogie gelezen en tawny man staat nog op de plank naast de 5 andere boeken die ik nog moet lezen
Ben uiteraard eerst in deel 4 van wit'ch serie begonnen... dat zijn nou echt supergeweldige boeken!
Daarna weer verder met deel 1 van shannara
quote:Ik zat alweer op bladzijde 200 ofzow van deel 1 van shannara en was er idd niet kapot van... Had je me dat niet eerder kunnen vertellen?
Op maandag 5 mei 2003 14:09 schreef Abbadon het volgende:[..]
shannara kun je ook wel even laten liggen hoor...zijn niet echt top-boeken imho...
quote:helaas kan ik je gedachten (nog) niet lezen
Op maandag 5 mei 2003 14:13 schreef nyphai het volgende:[..]
Ik zat alweer op bladzijde 200 ofzow van deel 1 van shannara en was er idd niet kapot van... Had je me dat niet eerder kunnen vertellen?
maar goed, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen
quote:Zo heb ik de hele serie van Robert Jordan nog staan. Nog een boek van Gemmell. De serie van Sean Russell. The Annotated chronicles van Weis & Hickman. Oh en Magey Furey ook nog. En vergeet Steven Erikson niet
Op maandag 5 mei 2003 14:05 schreef nyphai het volgende:[..]
Joh ik heb pas alleen ships of magic trilogie gelezen en tawny man staat nog op de plank naast de 5 andere boeken die ik nog moet lezen
Ben uiteraard eerst in deel 4 van wit'ch serie begonnen... dat zijn nou echt supergeweldige boeken!
Daarna weer verder met deel 1 van shannara
Hmmm, als ik dat zo zie heb ik niet genoeg aan 1 leven.
quote:zal ik dan mijn lijstje met titels die je absoluut ook moet lezen voorlopig maar voor me houden?
Op maandag 5 mei 2003 14:40 schreef Werik het volgende:[..]
Zo heb ik de hele serie van Robert Jordan nog staan. Nog een boek van Gemmell. De serie van Sean Russell. The Annotated chronicles van Weis & Hickman. Oh en Magey Furey ook nog. En vergeet Steven Erikson niet
Hmmm, als ik dat zo zie heb ik niet genoeg aan 1 leven.
quote:Geef het lijstje maar
Op maandag 5 mei 2003 14:46 schreef Abbadon het volgende:[..]
zal ik dan mijn lijstje met titels die je absoluut ook moet lezen voorlopig maar voor me houden?
rad des tijds - Robert Jordan
alle kronieken op en rondom midkemia - Feist
poort des doods - weissman & hicks
dan ben je al wat maande bezig
quote:kom maar op! ik ben weer op 1 boek na (China Mieville - The Scar) door m'n voorraad heen....
Op maandag 5 mei 2003 14:54 schreef Werik het volgende:
Heb zelf nog een lijstje in mijn hoofd waar je niet goed van wordt
quote:1 boek per week.... en als het me erg aanspreekt heb ik het binnen een paar dagen uit..... of het moet zo zwaar zijn als mists of avalon, daar heb ik 2 weken over gedaan
Op maandag 5 mei 2003 14:59 schreef Lord Dreamer het volgende:
Ik vergat nog
Heugenis , smart en het sterren zwaard van tad Williams .. weer 4 boeken vanzón 600 pagina;s
quote:de nieuwste Tad williams is ook erg goed : The War of the Roses...en het is een 'los' verhaal..dus geen onderdeel van een serie waar je weer jaren op moet wachten...
Op maandag 5 mei 2003 14:59 schreef Lord Dreamer het volgende:
Ik vergat nog
Heugenis , smart en het sterren zwaard van tad Williams .. weer 4 boeken vanzón 600 pagina;s
ik lees momenteel een boek of 3 per week....veeeeel te veel vrije tijd....toch maar eens wat meer sollicitatiebrieven gaans schrijven denk ik
quote:ik begin net aan het laatste boek
Op maandag 5 mei 2003 15:03 schreef nyphai het volgende:[..]
1 boek per week.... en als het me erg aanspreekt heb ik het binnen een paar dagen uit..... of het moet zo zwaar zijn als mists of avalon, daar heb ik 2 weken over gedaan
quote:Ja dan doe je er wat langer over, maar echt veel tijd om te lezen heb ik ook niet... Ik lees ook niet, ik verslind die boeken (alsof het kerels zijn
Op maandag 5 mei 2003 15:06 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
ik begin net aan het laatste boek
en heb het een week of 3 gekocht de hele serie en ik lees alleen in de trein eigenlijk die serie
quote:Ik lees ook niet echt letterlijk, ik zit als het ware in het boek , beleef de verhalen zie het voor me .. en dan gaat het snel ...
Op maandag 5 mei 2003 15:08 schreef nyphai het volgende:[..]
Ja dan doe je er wat langer over, maar echt veel tijd om te lezen heb ik ook niet... Ik lees ook niet, ik verslind die boeken (alsof het kerels zijn
)
quote:o0o0o0o ja dan gaat het rap
Op maandag 5 mei 2003 15:11 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Ik lees ook niet echt letterlijk, ik zit als het ware in het boek , beleef de verhalen zie het voor me .. en dan gaat het snel ...
Abbadon, wat vond je van wit'ch fire??
quote:het begin vond ik erg sterk....lekker 'duister' enzo...het stuk daarna vond ik wat minder.....er waren wel heel wat kunstgrepen en toevalligheden voor nodig om de hele groep bij elkaar te krijgen, en dat viel me dus wat tegen......wel goed geschreven imo, het leest lekker weg...
Op maandag 5 mei 2003 15:13 schreef nyphai het volgende:[..]
o0o0o0o ja dan gaat het rap
Abbadon, wat vond je van wit'ch fire??
quote:uhm dat zijn geen toevalligheden, maar dan moet je verder lezen.... het wordt alleen maar beter en beter... en ook nog duisterder
Op maandag 5 mei 2003 15:18 schreef Abbadon het volgende:[..]
het begin vond ik erg sterk....lekker 'duister' enzo...het stuk daarna vond ik wat minder.....er waren wel heel wat kunstgrepen en toevalligheden voor nodig om de hele groep bij elkaar te krijgen, en dat viel me dus wat tegen......wel goed geschreven imo, het leest lekker weg...
quote:als de schrijver in volgende boeken die toevalligheden ineens gaat uitleggen is de kans vrij groot dat dat is omdat ie kritiek heeft gehad op die 'toevalligheden'
Op maandag 5 mei 2003 15:27 schreef nyphai het volgende:[..]
uhm dat zijn geen toevalligheden, maar dan moet je verder lezen.... het wordt alleen maar beter en beter... en ook nog duisterder
maar goed, prima leesbaar boekje, dus ik koop de rest iig ook wel...
quote:Hrm zou kunnen, maar het is meer dat iedereen naar elena wordt getrokken zeg maar, noodlot en dat soort dingen blablabla
Op maandag 5 mei 2003 15:41 schreef Abbadon het volgende:[..]
als de schrijver in volgende boeken die toevalligheden ineens gaat uitleggen is de kans vrij groot dat dat is omdat ie kritiek heeft gehad op die 'toevalligheden'
maar goed, prima leesbaar boekje, dus ik koop de rest iig ook wel...
quote:Dat ze naar Elena worden toegetrokken is nog tot daar aantoe, maar daarvoor lopen ze ook elkaar de hele tijd tegen het lijf....
Op maandag 5 mei 2003 15:55 schreef nyphai het volgende:[..]
Hrm zou kunnen, maar het is meer dat iedereen naar elena wordt getrokken zeg maar, noodlot en dat soort dingen blablabla
Maar in de vervolg delen hoop bloederige toestanden weer
maar 'blood 'n gore' maakt een hoop goed
quote:huh? volg je ff niet...
Op maandag 5 mei 2003 15:58 schreef Abbadon het volgende:[..]
Dat ze naar Elena worden toegetrokken is nog tot daar aantoe, maar daarvoor lopen ze ook elkaar de hele tijd tegen het lijf....
quote:nou, eerst gaan die 2 shapeshifters dat bos uit het Ogre-land in, waar ze spontaan binnen, pak em beet, 10 minuten die Ogre tegen het lijf lopen...anderhalf hoofdstuk verder lopen ze ineens in het bos en lopen ze die elf tegen het lijf...enzovoorts...
Op maandag 5 mei 2003 16:03 schreef nyphai het volgende:[..]
huh? volg je ff niet...
quote:Straks als ik terug kom zal ik ze wel neerzetten!
Op maandag 5 mei 2003 14:56 schreef Abbadon het volgende:[..]
kom maar op! ik ben weer op 1 boek na (China Mieville - The Scar) door m'n voorraad heen....
quote:Nah uh, dat is het noodlot, al die questes beginnen op hetzelfde tijdstip en die zijn allemaal verbonden met elkaar en het is heel logisch dat tol'chuk bij de tweeling belandt, het is ook heel logisch dat de elf hun vindt, maar dat lees je allemaal later en dit is een goed doordacht iets niet iets wat de schrijver achter af dacht, hmm dat kon beter. Tenminste zo komt het niet op mij over
Op maandag 5 mei 2003 16:06 schreef Abbadon het volgende:[..]
nou, eerst gaan die 2 shapeshifters dat bos uit het Ogre-land in, waar ze spontaan binnen, pak em beet, 10 minuten die Ogre tegen het lijf lopen...anderhalf hoofdstuk verder lopen ze ineens in het bos en lopen ze die elf tegen het lijf...enzovoorts...
quote:wie zal het zeggen!...persoonlijk ruikt het al te vrijelijk gebruiken van 'het noodlot' voor mij toch vooral naar 'handig voor de schrijver' en 'gemakzuchtig'
Op maandag 5 mei 2003 16:13 schreef nyphai het volgende:[..]
Nah uh, dat is het noodlot, al die questes beginnen op hetzelfde tijdstip en die zijn allemaal verbonden met elkaar en het is heel logisch dat tol'chuk bij de tweeling belandt, het is ook heel logisch dat de elf hun vindt, maar dat lees je allemaal later en dit is een goed doordacht iets niet iets wat de schrijver achter af dacht, hmm dat kon beter. Tenminste zo komt het niet op mij over
maar goed, vraag het me nog maar een keer als ik de andere boeken gelezen heb...
quote:
Op maandag 5 mei 2003 16:17 schreef Abbadon het volgende:[..]
wie zal het zeggen!...persoonlijk ruikt het al te vrijelijk gebruiken van 'het noodlot' voor mij toch vooral naar 'handig voor de schrijver' en 'gemakzuchtig'
maar goed, vraag het me nog maar een keer als ik de andere boeken gelezen heb...
idd, gewoon de rest lezen
Ik had persoonlijk elke keer weer het '"plot thickens" gevoel
quote:trouwens, over 'duistere' boeken gesproken:
Op maandag 5 mei 2003 16:19 schreef nyphai het volgende:[..]
idd, gewoon de rest lezen
Ik had persoonlijk elke keer weer het '"plot thickens" gevoel
George R.R. Martin's 'A song of Ice and Fire' boeken gelezen?
1 van de weinige schrijvers die er schijnbaar totaal geen moeite mee heeft om na een paar boeken gewoon de nobele prins en tot-dan-toe-schijnbare-hoofdpersoon bruut af te maken!
quote:* nyphai zucht en voegt die ook maar weer toe aan het verlanglijstje
Op maandag 5 mei 2003 16:22 schreef Abbadon het volgende:[..]
trouwens, over 'duistere' boeken gesproken:
George R.R. Martin's 'A song of Ice and Fire' boeken gelezen?
1 van de weinige schrijvers die er schijnbaar totaal geen moeite mee heeft om na een paar boeken gewoon de nobele prins en tot-dan-toe-schijnbare-hoofdpersoon bruut af te maken!
quote:Is het niet zo een science fiction achtig verhaal. Maar meer in de richting van heugenis smart en het sterrenzwaard?
Op maandag 5 mei 2003 15:05 schreef Abbadon het volgende:[..]
de nieuwste Tad williams is ook erg goed : The War of the Roses...en het is een 'los' verhaal..dus geen onderdeel van een serie waar je weer jaren op moet wachten...
ik lees momenteel een boek of 3 per week....veeeeel te veel vrije tijd....toch maar eens wat meer sollicitatiebrieven gaans schrijven denk ik
Robert E. Howard - Conan De cimmeriër
quote:yes yes die dus.
Op maandag 5 mei 2003 18:00 schreef Lord Dreamer het volgende:
conan ........ de Conan .. de barbaar
ow trouwens dit voor onze D&D fanatics. Ik heb zojuist aan LD beloofd een cd met D&D stuff te sturen. Volkomen legaal allemaal
hierop staan alle officieele boeken die TSR- wizards of the coast heeft uitgebracht in PDF formaat. Dus Weric, Nyphai vraag maar vriendelijk aan LD een copietje.
Weric: ik vind zaanstad idd net iets te ver, ik ga wel op de uitnodiging van nyphai in, om bij haar te spelen een andere keer.
En deel 3 van de Tawny man komt in October uit en is dus nog niet uit.
Deel 3 van J.V. Jones gaat een sword from red ice heten en komt in Oktober.
Dus: Raymond E. Feist met Jimmy the Hand en King of Foxes.
Robin Hobb met Deel 3 van de Tawny man
Deel 3 van de Sword of shadows van J.V. Jones
Verder wil ik nog van J.V. Jones The book of words trilogie.
David Gemmell's: Vergeten helden en (winterkrijgers maar die moet nog uitkomen.
Van Maryson het 2e deel in de onmagier serie.
Van R.A. Salvatore zijn er ondertussen ook alweer 5 delen uit die ik wil hebben. (Ik heb de Dark-elf, icewinddale en legacy of the drow trilogie)
Weis & hickman wacht ik nog op deel 3 van de verheven steen en wil eigenlijk de serie van de oorlog der zielen.
En voor maar 2004 staat deel 3 in de boeken van de Swan's war van sean Russel gepland.
Genoeg zo? of willen jullie nog meer?
O en de Smillarillion (Of hoe je die ook schrijft) wil ook ooit nog eens.
quote:silmarillion
Op maandag 5 mei 2003 19:49 schreef Werik het volgende:
O en de Smillarillion (Of hoe je die ook schrijft) wil ook ooit nog eens.
quote:Die losse delen ( ik neem aan dat je de legende van de oorlog van de grote scheuring bedoeld) zijn ook niet speciaal. Beetje saai.
Op maandag 5 mei 2003 20:20 schreef Lord Dreamer het volgende:
hte eerste boek van het konklaaf der schaduwen heb ik al in huis, 2e boek dus november , maar die losse boeken als jimmy de hand en zo die hoef ik niet
Jimmy de hand .. beter bekend als Robbie of Robert, lijkt me wel leuk. Ik hoop ook dat het boek leuk uitgewerkt is. En niet zoals zijn voorganger, de drie huurlingen, een saai detective verhaal wordt
quote:Dat is dus het nadeel van het schrijven met anderen. Ik ga hem in ieder wel aanschaffen. Tegen die tijd laat ik het wel weten. Overigens is de trilogie met Janny Wurts wel top
Op maandag 5 mei 2003 20:48 schreef Asschen_sukar het volgende:[..]
Die losse delen ( ik neem aan dat je de legende van de oorlog van de grote scheuring bedoeld) zijn ook niet speciaal. Beetje saai.
Jimmy de hand .. beter bekend als Robbie of Robert, lijkt me wel leuk. Ik hoop ook dat het boek leuk uitgewerkt is. En niet zoals zijn voorganger, de drie huurlingen, een saai detective verhaal wordt
quote:Was toch bijna goed
Op maandag 5 mei 2003 19:58 schreef Jan-jaap het volgende:[..]
silmarillion
quote:Feist heeft er zelfs niks aan geschreven, alleen zijn naam erop gezet. Goed voor de marketing.
Op maandag 5 mei 2003 21:05 schreef Werik het volgende:[..]
Dat is dus het nadeel van het schrijven met anderen. Ik ga hem in ieder wel aanschaffen. Tegen die tijd laat ik het wel weten. Overigens is de trilogie met Janny Wurts wel top
En die boeken met Janny Wurts zijn top. Volgens mijn de beste reeks die ik van hem gelezen heb. Ik ben ook blij dat ik ze in de kast heb staan. Je kan er tegenwoordig erg lastig aan komen.
Ik hep trouwens de hele collectie
quote:geeft niet hoor moest zelf het boek ook erbij pakken
Op maandag 5 mei 2003 21:07 schreef Werik het volgende:[..]
Was toch bijna goed
quote:Ik vind jouw stukjes zo prachtig altijd. Niet zozeer omdat ze keigoed zijn, maar vooral door de gramaticale combinaties en woordkeuzes die je gebruikt.
Op maandag 5 mei 2003 20:56 schreef Jan-jaap het volgende:
even een stukje gepost
Prach-tig!
quote:Slijmbal
Op maandag 5 mei 2003 21:14 schreef portier het volgende:[..]
Ik vind jouw stukjes zo prachtig altijd. Niet zozeer omdat ze keigoed zijn, maar vooral door de gramaticale combinaties en woordkeuzes die je gebruikt.
Prach-tig!
quote:Serieus, je hebt mensen die spelfouten maken, maar jij roelt alles.
Op maandag 5 mei 2003 21:16 schreef Jan-jaap het volgende:[..]
vast
quote:over zelfspot gesproken
Op maandag 5 mei 2003 21:20 schreef portier het volgende:[..]
Serieus, je hebt mensen die spelfouten maken, maar jij roelt alles.
![]()
No sarcasm included.
quote:Ik heb het gelezen, smiecht, stoere nymfjes beschermen
Op maandag 5 mei 2003 22:07 schreef Bar_the_Grey het volgende:[..]
over zelfspot gesproken
trouwens over posten gesproken, waar blijft die verassende gebeurtenis waar we het laatst over hadden. de questor staat bijna op het punt om uit zijn neus te eten. Zijn ene entiteit is de kerker uit, de andere heeft net met zachte hand zijn bezoek bij de grot weggewerkt met een vage bestemming
quote:Ik ben al bezig .. maar heb alleen nog een maagd nodig
Op maandag 5 mei 2003 22:07 schreef Bar_the_Grey het volgende:[..]
over zelfspot gesproken
trouwens over posten gesproken, waar blijft die verassende gebeurtenis waar we het laatst over hadden. de questor staat bijna op het punt om uit zijn neus te eten. Zijn ene entiteit is de kerker uit, de andere heeft net met zachte hand zijn bezoek bij de grot weggewerkt met een vage bestemming
quote:Sorry, maagd is wel een hoge eis. Dan valt Amethist ook af
Op maandag 5 mei 2003 22:16 schreef Asschen_sukar het volgende:[..]
Ik ben al bezig .. maar heb alleen nog een maagd nodig
.. en die zijn er niet zoveel op het eiland
quote:
Op maandag 5 mei 2003 22:20 schreef Werik het volgende:[..]
Sorry, maagd is wel een hoge eis. Dan valt Amethist ook af
![]()
![]()
quote:is er dan geen kinderschool op het fokeiland? of neem anders gerritje voor je rituelen, alleen dan wel oppassen voor moeder faat
Op maandag 5 mei 2003 22:16 schreef Asschen_sukar het volgende:[..]
Ik ben al bezig .. maar heb alleen nog een maagd nodig
.. en die zijn er niet zoveel op het eiland
Lijkt me trouwens wel leuk om het met klonen te doen ofzo. Andere ideeen ook welkom.
En dan meteen maar de vraag aan Breuls, Pluisje of Dagobert. Is het dan goed dat het op het fok! eiland gebeurt? Natuurlijk kleed ik het wel fantasievol aan. Zoiets van dat je als nederig persoon de hogere machten raadpleegt ofzo? (Heb al wat in gedachten) De antwoorden zullen zoveel mogelijk in fantasystijl gegeven worden de vragen hoeven niet perse van mij (maar het mag wel)
Dus heren en dames laat me maar weten wat jullie ervan vinden?
p.s. Bar, waar blijft die weekpost Enne leuk gesprek vanavond
quote:Natuurlijke weerstand van een dwerg is behoorlijk hoog.
Op maandag 5 mei 2003 22:23 schreef Bar_the_Grey het volgende:[..]
de dwerg heeft toegeslagen, zoals altijd zijn ze heel de avond aan de tafel met bierdrinken bezig en dan tijdens de discussie zeggen ze weinig tot niets, maar als ze iets zeggen slaat dat in als een bom, prachtige opmerking
ik hoop alleen niet voor je dat je morgen door een bepaald iemand wordt veranderd in een kikker
quote:Tad William's nieuwe is eigenlijk een combinatie...moeilijk te omschrijven...noem het maar een thriller met fantasy-aspecten...ofzoiets
Op maandag 5 mei 2003 17:46 schreef Werik het volgende:[..]
Is het niet zo een science fiction achtig verhaal. Maar meer in de richting van heugenis smart en het sterrenzwaard?
quote:Wat voor soort lijst had je in gedachten ?
Op maandag 5 mei 2003 22:27 schreef Bar_the_Grey het volgende:
even een vraagje, we hebben de verschillende fantasy topics, maar voor nieuwe people kan er ook een lijstje gemaakt worden? is dat eenvoudig te doen? dan zetten we dat in de beginpost van the island fantasy tavern 5 zo lijkt me?
quote:ik vond het ook leuk gesprekje, die weekpost komt morgen, want morgen ga ik er fantasy uitknallen dat wil je niet weten.
Op maandag 5 mei 2003 22:29 schreef Werik het volgende:p.s. Bar, waar blijft die weekpost
Enne leuk gesprek vanavond
quote:heb je ook msn? als fallen angel heb ik een ideetje voor een post waar ik je binnekort mee wil overleggen?
Op maandag 5 mei 2003 22:37 schreef Abbadon het volgende:[..]
Tad William's nieuwe is eigenlijk een combinatie...moeilijk te omschrijven...noem het maar een thriller met fantasy-aspecten...ofzoiets
quote:Abbadon's MSN: avddrift@hotmail.com
Op maandag 5 mei 2003 22:43 schreef Bar_the_Grey het volgende:[..]
heb je ook msn? als fallen angel heb ik een ideetje voor een post waar ik je binnekort mee wil overleggen?
quote:Oke .. dan maken we geen pad van je .. maar een elf. Vind je als dwerg vast niet erg. Shortie
Op maandag 5 mei 2003 22:33 schreef Werik het volgende:[..]
Natuurlijke weerstand van een dwerg is behoorlijk hoog.
En vergeet niet dat ik een battlerager ben. Ik hou van knuffelen.
(Zodra ik mijn geschiedenis af heb begrijp je hem) En mijn biertje was net op, dus moest ik wat!
quote:Maak je week topic maar ... het is toegestaan !
Op maandag 5 mei 2003 22:42 schreef Bar_the_Grey het volgende:[..]
ik vond het ook leuk gesprekje, die weekpost komt morgen, want morgen ga ik er fantasy uitknallen dat wil je niet weten.
Die DM topic moet te doen zijn. Die kunnen we zelfs gewoon The Dungeon Master noemen toch?
quote:Maak het maar in fantasy eiland stijl
Op maandag 5 mei 2003 22:29 schreef Werik het volgende:En dan meteen maar de vraag aan Breuls, Pluisje of Dagobert. Is het dan goed dat het op het fok! eiland gebeurt? Natuurlijk kleed ik het wel fantasievol aan. Zoiets van dat je als nederig persoon de hogere machten raadpleegt ofzo? (Heb al wat in gedachten) De antwoorden zullen zoveel mogelijk in fantasystijl gegeven worden de vragen hoeven niet perse van mij (maar het mag wel)
Dus heren en dames laat me maar weten wat jullie ervan vinden?
p.s. Bar, waar blijft die weekpost
Enne leuk gesprek vanavond
quote:perfect .. de eiland stijl is bekend dus laat zien wat er van gemaakt kan worden
Op maandag 5 mei 2003 22:57 schreef Bar_the_Grey het volgende:
FANTASY NEWSFLASH:
morgen start de weektopic ik zal hem inleiden en dan weten jullie dat hij bestaat.
quote:trouwens bij beginpost voor volgend deeltje van ditte dacht ik aan een lijstje met fantasy topics zoals jouw kasteel, het duistere bos, de heuvels de taveerne, de grot etc. of zal dit te moeilijk zijn? dan laten we het gewoon zo. ik had in ieder geval moeite om de topic van de elfenstad terug te vinden.
Op maandag 5 mei 2003 22:58 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
perfect .. de eiland stijl is bekend dus laat zien wat er van gemaakt kan worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |