2003 is een jaar vol met grote en goede artiesten die naar Nederland komen!
De Rolling Stones
,
Bruce Springsteen
,
Peter Gabriel
,
Paul McCartney
en vandaag werdt bekend dat ook R.E.M. naar ons land komt
Eigenlijk wilde ik dat alleen maar effe kwijt, maar om het discussie element een draai te geven: Van welke acts vind jij het bijzonder (leuk) dat ze naar Nederland komen dit jaar?
Bijzonder leuk vind ik Symphony X, Paul McCartney, de Rolling Stones, Jethro Tull, Sisters of Mercy, Queensr˙che, Iron Maiden, Apocalyptica, Yes, Deep Purple, Motörhead, Subway to Sally, Saxon, Uriah Heep, Paul Di'anno, Alice Cooper, John Zorn...
Sommige hiervan zijn al geweest.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 30-04-2003 21:58]
owja, laat ik ook eens wat verder kijken dan "mijn eigen" mega artiesten
- Mettalica
- Iron Maiden
Ik vind het qua nieuwe albums ook een erg goed jaar tot nu toe overigens.
quote:Oi! Jij bent ook oranje
Op woensdag 30 april 2003 21:56 schreef FLIPNEUS iets
Ontopic:
Ja Radiohead lijkt er ook nog aan te komen
quote:Voor de zekerheid heb ik de kaartjes voor REM besteld met de creditcard van mijn broertje.
Op woensdag 30 april 2003 21:56 schreef calvobbes het volgende:
Het is trouwens wel killing voor je portomenee.
quote:Is dat al uitverkocht?
Op woensdag 30 april 2003 21:56 schreef FLIPNEUS het volgende:Deftones
,
quote:Mja idd. Schijnt nog wel effe te duren. Ben overigens ook weer benieuwd of Pennywise en Bad Religion langskomen...
Op woensdag 30 april 2003 21:57 schreef clowntje het volgende:
Ik wacht al een paar jaar op Greenday...![]()
quote:Staan op Pinkpop, (nog) geen losse show.
Op woensdag 30 april 2003 21:58 schreef Stranger het volgende:[..]
Is dat al uitverkocht?
quote:Ik ook.. die moet ik gewoon nog eens een keer zien.,
Op woensdag 30 april 2003 21:57 schreef clowntje het volgende:
Ik wacht al een paar jaar op Greenday...![]()
En Limp Bizkit en Metallica tegelijker tijd op 1 dag!!!! I'm SOOOOOOOOO HAPPYYYYY!!
quote:metalica komt zowat naar elk festival
Op woensdag 30 april 2003 21:56 schreef calvobbes het volgende:
Het is trouwens wel killing voor je portomenee.owja, laat ik ook eens wat verder kijken dan "mijn eigen" mega artiesten
- Mettalica
- Iron Maiden
quote:Oh ja, die ook nog
Op woensdag 30 april 2003 22:17 schreef MuadDib het volgende:
Naked City
King Crimson![]()
![]()
quote:Opeth was idd super en m'n vader zie ik elke week...
Op woensdag 30 april 2003 22:33 schreef Komondor het volgende:
Mensen, ga toch eens naar echte concerten.Opeth en Vader waren
Ik ben al superblij dat Iron Maiden op Graspop staat, de rest van de lineup is ook redelijk goed met nog veel andere toppers zoals Stratovarius. Waarschijnlijk mijn enige concert in 2003 maar wat voor een .
En zaterdag Children Of Bodom!
quote:Die twee hebben bij elkaar opgeteld nog niet eens zoveel (concert) ervaring als de Stones alleen, of R.E.M., of Peter Gabriel, of Bruce Springsteen.
Op woensdag 30 april 2003 23:54 schreef LoekB het volgende:
Eminem en Robbie Williams
Dus zo raar is het niet dat ik die vergeet
quote:Seborik, jouw zus zit onder jouw account te posten
Op donderdag 1 mei 2003 00:02 schreef Seborik het volgende:
Mja, Shakira, Christina Aguilera, Elton John...
quote:De Stones, Bruce Springsteen, Peter Gabriel, Paul McCartney, REM en zelfs John Zorns Naked City spelen geen metal he
Op woensdag 30 april 2003 23:54 schreef LoekB het volgende:
Je vergeet de belangerijkste concerten, Calvobbes : Eminem en Robbie Williams....
ik had naar Springsteen gekund maar helaas...
als alles goed gaat ga ik wel naar Rolling Stones
Verder nog Paul McCartney, Jewel, de Bangles, Queensr˙che, Joe Jackson, Deep Purple en John Zorn .
quote:Die bejaarden moeten maar is plaats gaan maken voor de jongere (en betere) artiesten.
Op donderdag 1 mei 2003 00:00 schreef calvobbes het volgende:[..]
Die twee hebben bij elkaar opgeteld nog niet eens zoveel (concert) ervaring als de Stones alleen, of R.E.M., of Peter Gabriel, of Bruce Springsteen.
Dus zo raar is het niet dat ik die vergeet
quote:Ik zit ook wel te wachten op vers bloed dat na twee weken weer uitgerangeerd is.
Op donderdag 1 mei 2003 12:48 schreef LoekB het volgende:[..]
Die bejaarden moeten maar is plaats gaan maken voor de jongere (en betere) artiesten.
.
Komen allemaal op festivals maar ze komen wel
Levellers
Riplets
Throwing muses
Sisters of mercy
Bangles
Ladytron
vanavond:
The Gathering
binnenkort:
Magnapop
Bettie serveert
Schwung-festival (Motörhead, Girlschool, Deep purple)
quote:Ah, jij was er ook. Was een beetje teleurstellend idd.
Op donderdag 1 mei 2003 13:55 schreef ranja het volgende:
Al gezien:Sisters of mercy
Nog een maand tot Nick Cave.
Erg goed optreden dit jaar was Cannibal Corpse in de Tagrijn. Waren echt in topvorm. En Black Night op de Metal Battle was ook ijzersterk.
quote:Uhm...? Eminem is al meer dan 6 jaar bezig (Ok, is nog niet lang vergeleken met de Stones e.d., maar toch) en Robbie nou ook zoiets? En Shakira is al meer dan 15 jaar bekend in Zuid-Amerika... En zoals het er nu naar uitziet gaan zei alle 3 nog wel even door.
Op donderdag 1 mei 2003 12:49 schreef Seborik het volgende:[..]
Ik zit ook wel te wachten op vers bloed dat na twee weken weer uitgerangeerd is.
quote:tijd dus dat ze plaats gaan maken voor jongere (en betere) artiesten
Op donderdag 1 mei 2003 14:52 schreef LoekB het volgende:[..]
Uhm...? Eminem is al meer dan 6 jaar bezig (Ok, is nog niet lang vergeleken met de Stones e.d., maar toch) en Robbie nou ook zoiets? En Shakira is al meer dan 15 jaar bekend in Zuid-Amerika... En zoals het er nu naar uitziet gaan zei alle 3 nog wel even door.
.
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 15:26 schreef Tokus het volgende:[..]
tijd dus dat ze plaats gaan maken voor jongere (en betere) artiesten
quote:Dan is het oud bloed wat al na twee weken uitgerangeerd was. Kan je nagaan hoe erg we daarop zitten te wachten.
Op donderdag 1 mei 2003 14:52 schreef LoekB het volgende:
Uhm...? Eminem is al meer dan 6 jaar bezig (Ok, is nog niet lang vergeleken met de Stones e.d., maar toch) en Robbie nou ook zoiets? En Shakira is al meer dan 15 jaar bekend in Zuid-Amerika... En zoals het er nu naar uitziet gaan zei alle 3 nog wel even door..
quote:Precies, oprotten met die gasten die maar door blijven gaan terwijl ze al jaren over hun hoogtepunt heen zijn.
Op donderdag 1 mei 2003 15:26 schreef Tokus het volgende:[..]
tijd dus dat ze plaats gaan maken voor jongere (en betere) artiesten
quote:Woei!!! Als die naar Nederland komt, dan wordt 2003 nog beter dan gedacht
David Bowie begint dit najaar aan zijn grootste tournee in tien jaar.Op 7 oktober wordt in Kopenhagen zijn A Reality World Tour afgetrapt.Komende week wordt duidelijk of Bowie (56) ook naar Nederland komt.De start van de tournee valt samen met de release van een nieuw album,de opvolger van de cd Heathen uit 2002.
Misschien kan Mick Jagger hem opgeilen om in hun voorprogramma te komen en daarna een paar maanden rust te houden in Europa.
quote:Oeh! Dat is nog eens een geil plan
Op zaterdag 14 juni 2003 19:20 schreef Seborik het volgende:Misschien kan Mick Jagger hem opgeilen om in hun voorprogramma te komen en daarna een paar maanden rust te houden in Europa.
![]()
Kunnen ze samen "dancing in the street" spelen
En Bowie woont toch gewoon in Engeland!?!? Moet voor hem geen probleem zijn om effe op en neer te komen
More to come....(kamelot komt ook nog dit jaar, alleen nog niet bekend enzo)
quote:
Op woensdag 30 april 2003 21:57 schreef calvobbes het volgende:Ja Radiohead lijkt er ook nog aan te komen
quote:Inmiddels ook allebei bevestigd
Op zaterdag 14 juni 2003 19:15 schreef calvobbes het volgende:Woei!!! Als die naar Nederland komt, dan wordt 2003 nog beter dan gedacht
![]()
![]()
Queensryche
Kamelot
Sun Caged (3*)
Evergrey (2*)
Symphorce --> en gewoon 'Nice Dreams' van Powermad spelen
Testament (3*)
Exodus (to come)
Agent Steel (to come)
Nucleur Assault (2*)
Pro Pain
Death Angel
Overkill (hell yeah)
Symphony X (2*)
Stratovarius
Nevermore (to come)
Arch Enemy (to come)
...er komen er waarschijnlijk nog wel een paar bij!!!
quote:Perfect.
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:02 schreef calvobbes het volgende:[..]
[..]Inmiddels ook allebei bevestigd
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je zou bijna gaan zeggen dat het een te goed jaar is
Maar ja, wat ik wel gezien heb/ga zien maakt veel goed
Wat een mooie en goede concert waren er toch te zien: Stones, Bowie, R.E.M., Radiohead en nog vele anderen
Maar 2004 belooft ook een interessant jaar te worden! U2, Phil Collins, wederom R.E.M. en ongetwijfeld nog vele anderen
quote:U2?? Wanneer?
Op vrijdag 21 november 2003 11:06 schreef calvobbes het volgende:
Het is (helaas) alweer allemaal bijna voorbij....Wat een mooie en goede concert waren er toch te zien: Stones, Bowie, R.E.M., Radiohead en nog vele anderen
Maar 2004 belooft ook een interessant jaar te worden! U2, Phil Collins, wederom R.E.M. en ongetwijfeld nog vele anderen
quote:Nog onbekend. Tot nu toe alleen maar geruchten dat ze op tournee gaan.
Op zaterdag 22 november 2003 12:52 schreef err het volgende:U2?? Wanneer?
quote:oe beter =D
Op zaterdag 22 november 2003 12:55 schreef calvobbes het volgende:[..]
Nog onbekend. Tot nu toe alleen maar geruchten dat ze op tournee gaan.
quote:Mja, 2004 word wel aardig maar 2003 was idd een topjaar voor de gemiddelde concertbezoeker! Volgens mij kwamen 3/4 van alle nog levende pop en rock grootheden naar ons landje.
Recordaantal bezoekers popconcerten in 2003DELFT (ANP) - Een recordaantal Nederlanders heeft dit jaar een popconcert bezocht. Dat blijkt uit cijfers die concertorganisator Mojo zondag uitbracht. In 2003 trokken de concerten van Mojo 1,7 miljoen bezoekers. Dat is een stijging van ruim 40 procent ten opzichte van 2002.
Volgens Mojo gingen er nog nooit zoveel Nederlanders naar popconcerten. Ook het aantal concerten dat volledig was uitverkocht, was nog nooit zo hoog.
Mojo hield achttien stadionconcerten. De zes optredens van The Rolling Stones konden met ruim 205.000 bezoekers op de grootste belangstelling rekenen. Robbie Williams eindigde op de tweede plaats, hij wist twee keer stadion ArenA te vullen. Bruce Springsteen staat, met keer een uitverkochte De Kuip, op de derde plaats.
Nederlandse artiesten
Ook de Nederlandse artiesten hadden niet te klagen over belangstelling. In de top vijftien van populairste concerten nemen André Hazes, Kane, Anouk en Ilse Delange respectievelijk de vijfde, zesde, twaalfde en dertiende plaats in.Night of the Proms was met 148.000 bezoekers het best bezochte evenement van Mojo. De driedaagse popfestivals Pinkpop en Lowlands waren voor het eerst sinds jaren niet uitverkocht, maar waren beide goed voor 48.000 bezoekers. Voor de nieuwkomers Fields of Rock en Arrow Classic Rock werden wel alle beschikbare kaarten (respectievelijk 42.000 en 27.000) verkocht.
,,Het was een ongelofelijk jaar'', aldus Mojo-directeur L. Ramakers. ,,Onze cijfers wijzen uit dat het erg goed gaat met de livemuziek in Nederland. Ondanks de recessie komt men in groten getale op onze concerten, festivals en evenementen af. Dit jaar zullen we niet snel evenaren, maar 2004 ziet er ook al veelbelovend uit.''
Mijn verwachtingen voor 2004 zijn dan ook een stuk minder hoog....
Overigens geeft dit wel een verkeerd beeld. de 10 concerten van Frans Bauer in Ahoy zijn niet meegeteld. Die Nederlandse artiesten trekken ook altijd heel veel mensen.!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |