abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 juli 2004 @ 18:20:52 #151
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_20978276
Kleine update:

Vanochtend gehoord wat het gaat kosten.
Ik schrok wel een beetje Gelukkig vergoedt de verzekering de schade. Ze gaan er maandag direct aan beginnen. met wat geluk heb ik in de loop van de volgende week de auto terug.

Het kleurverschil tussen de deur en het achterpaneel wordt direct weggewerkt en uitgeneveld, en daarmee heb ik de auto weer in perfecte staat

* Tjabbo is weer een beetje blij.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 18:22:08 #152
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_20978300
Oh ja, en ik heb het gisteravond met mijn ega over die 17" gehad. Die gaan er ook komen met wat geluk.
pi_20978324
  zaterdag 31 juli 2004 @ 21:25:11 #154
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_20981427
Zeg plaatsgenoot, wat is gebeurt met de Corolla dan (ik las dat iemand dat even opmerkte en 1 en ander is langs mij heengegaan). Dit is natuurlijk niet zo mooi voor je... schade is nooit mooi en al helemaal niet als het betreffende stuk staal meer dan gemiddeld bemint wordt .
Life is too short don't stress every day
  zaterdag 31 juli 2004 @ 22:33:50 #155
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_20982580
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 21:25 schreef Kolkie het volgende:
Zeg plaatsgenoot, wat is gebeurt met de Corolla dan (ik las dat iemand dat even opmerkte en 1 en ander is langs mij heengegaan). Dit is natuurlijk niet zo mooi voor je... schade is nooit mooi en al helemaal niet als het betreffende stuk staal meer dan gemiddeld bemint wordt .
Corolla is aangereden toen hij geparkeerd stond.
Deze is al lang weer klaar.

Voor wat er met de celica gebeurt is, moet je op de vorige blz. kijken.
  FOK!fotograaf zaterdag 31 juli 2004 @ 22:40:08 #156
13368 NiGeLaToR
pi_20982687
Balen van je deur, maargoed, komt weer goed dus.

Overigens, paar dingen die je kan doen/aan kan denken:

- andere velgen, specifiek uitgezocht op je hoogte (verlagen/verhogen optie), in mindere mate 'gewoon 16 of 17" kopen'. Uiteraard doel ik op de aansluiting op het chassis, het moet passen bij de wielkasten en de ruimte erin en ook passen bi je auto. Een 5 of 8 spaak, zonder veel poespas lijkt mij het mooiste.. maargoed, ik heb een slechte smaak denk ik
- bandenkeuze is net zo boeiend als de velgenkeuze, compound, loopvlak, breedte, hoogte, etc maakt allemaal uit Owjah, en heeft invloed op het verbruik.
- Die uitlaat is niet echt mooi zo, hij zou in je bumper moeten zitten.. andere bumper, of uitlaat hoger monteren in uitsparing in je bumper is optie.
- Motorisch is er meer te halen uit je auto, zonder je verbruik te vernielen. Ligt uiteraard helemaal aan je wensen en je budget, maar met wat fantasie is er wel 130~150 Pk uit te halen.

Verder vind ik zelf je achterlichten niet mooi, misschien kun je daar full-rood voor krijgen, dat geeft een wat strakker/breder aanblik. Tis overigens heel 'Amerikaans', omdat ze daar bijna allemaal een rode kont hebben (IR Baboon? ).

Deze is net 'te'

Kan niet 100% rode achterlichten vinden, kan plaatje van m'n ouwe Audi'tje met rode lampen posten natuurlijk voor het idee:

(Audi 80, uit 92')

[ Bericht 13% gewijzigd door NiGeLaToR op 31-07-2004 22:52:14 ]
  zaterdag 31 juli 2004 @ 23:06:11 #157
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_20983070
Nigelator,

Die lampen die je post zijn imho afzichtelijk. Ik vind ze mooi zoals ze zijn dank je
Wat jij bedoelt zijn die american style lampen, maar ook die vind ik niet erg mooi.

Velgen, daar komen nog anderen voor. Heb je het topic gelezen/gevolgd?
als het kan wil ik de TWS razor 17" met 215x40x17 als dat kan.
(zie mijn post hier: Wat vind jij mooie velgen? )

Motorisch doe ik er niets aan door redenen genoemd in dit topic. Daarnaast is er motorisch minder uit te halen dan je denkt, maar dat wil ik ook niet omdat ik de auto heb voor woon/werk verkeer.
het is niet dat ik geen 2.0i of 2.0i turbo betalen kan, maar eerder dat de kosten van elke dag 120km rijden me te hoog worden.

Feit dat jij meent 130/150 pk uit een 7A-FE motor te halen geeft denk ik aan dat je je er nog niet erg ver in verdiept hebt. (nofi )

de uitlaat heb ik zelf eronder laten zetten omdat ik hem juist wél mooi vindt. Een onderschort komt er misschien nog ooit onder als ik dat kan vinden 2e hands ofzo. Het moet allemaal wel betaald worden weet je.

Ik heb namelijk een eigen huis, en nog een auto te onderhouden. Daarnaast ben ik pas getrouwd en wil ik niet krom liggen voor mijn auto. De dingen die je opnoemt zijn al meerdere keren door mijn hoofd gegaan (ik had graag een veilside of savage kitje gehad) en uitgebreid besproken op dit forum en in dit topic

oh ja, en verlagen doe ik niet, omdat mijn corolla gtsi behoorlijk verlaagd is, en het comfort vind ik toch ook erg belangrijk. De looks gaan me niet (meer) boven alles.
  FOK!fotograaf zondag 1 augustus 2004 @ 00:17:27 #158
13368 NiGeLaToR
pi_20984097
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 23:06 schreef Tjabbo het volgende:
Nigelator,

Die lampen die je post zijn imho afzichtelijk. Ik vind ze mooi zoals ze zijn dank je
Wat jij bedoelt zijn die american style lampen, maar ook die vind ik niet erg mooi.
Uhm ja, die lampen bedoel ik ja
Ach ja, smaken verschillen, zoals ie nu is zijn ze allemaal al
quote:
Velgen, daar komen nog anderen voor. Heb je het topic gelezen/gevolgd?
als het kan wil ik de TWS razor 17" met 215x40x17 als dat kan.
(zie mijn post hier: Wat vind jij mooie velgen? )
Wel groot, gaat je benzine kosten zal er wel leuk uit zien.
quote:
Motorisch doe ik er niets aan door redenen genoemd in dit topic. Daarnaast is er motorisch minder uit te halen dan je denkt, maar dat wil ik ook niet omdat ik de auto heb voor woon/werk verkeer.
het is niet dat ik geen 2.0i of 2.0i turbo betalen kan, maar eerder dat de kosten van elke dag 120km rijden me te hoog worden.

Feit dat jij meent 130/150 pk uit een 7A-FE motor te halen geeft denk ik aan dat je je er nog niet erg ver in verdiept hebt. (nofi )
Dan heeft niemand zich er blijkbaar in verdiept, of tis een kutmotor
Zelfs mijn oude 1.8 motortje zonder injectie is van 90 naar 110pk te kietelen met een paar kleine wijzigingen. Tuurlijk, een turbomotor haal je eerder meer pk's uit, maar in theorie is er zeker meer uit te halen. Misschien niet tegen een billijke prijs.
quote:
de uitlaat heb ik zelf eronder laten zetten omdat ik hem juist wél mooi vindt. Een onderschort komt er misschien nog ooit onder als ik dat kan vinden 2e hands ofzo. Het moet allemaal wel betaald worden weet je.

Uhm tjah, doe het goed, of.. maarja, smaken verschillen. Hij zit overigens scheef lijkt het wel.
quote:
Ik heb namelijk een eigen huis, en nog een auto te onderhouden. Daarnaast ben ik pas getrouwd en wil ik niet krom liggen voor mijn auto. De dingen die je opnoemt zijn al meerdere keren door mijn hoofd gegaan (ik had graag een veilside of savage kitje gehad) en uitgebreid besproken op dit forum en in dit topic

oh ja, en verlagen doe ik niet, omdat mijn corolla gtsi behoorlijk verlaagd is, en het comfort vind ik toch ook erg belangrijk. De looks gaan me niet (meer) boven alles.
Hmm inconsistent verhaal, maargoed, dat kun je zelf beter beoordelen
Dacht misschien ander licht te werpen op je auto-project, nofi.
pi_20987149
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 15:39 schreef Tjabbo het volgende:

Probleem is niet dat ik geen originele GT4 betalen kan. Probleem is mijn reisafstand en mijn voorliefde voor benzinemotoren
Ik moet per dag 110km rijden en als ik nou genoeg zou verdienen zou ik ook wel benzine rijden maar het is op dit moment helaas een slome diesel, wat binnenkort wel een redelijk snelle dikke auto gaat worden maar toch. Diesel SUCKS!
  zondag 1 augustus 2004 @ 11:37:38 #160
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_20987679
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 00:17 schreef NiGeLaToR het volgende:

Uhm ja, die lampen bedoel ik ja
Ach ja, smaken verschillen, zoals ie nu is zijn ze allemaal al

[/'quote]

Dat klopt.
[quote]

Wel groot, gaat je benzine kosten zal er wel leuk uit zien.
[..]
Dat hoop ik.
quote:
Dan heeft niemand zich er blijkbaar in verdiept, of tis een kutmotor
Zelfs mijn oude 1.8 motortje zonder injectie is van 90 naar 110pk te kietelen met een paar kleine wijzigingen. Tuurlijk, een turbomotor haal je eerder meer pk's uit, maar in theorie is er zeker meer uit te halen. Misschien niet tegen een billijke prijs.
[..]

Toyota doet altijd haar best om het maximale uit de motoren te halen. Er zijn een paar pk's te halen met een chipje, andere uitlaat en een CAI, maar niet meer dan 10/15. Daarbij komt dat dat geen goedkope oplossingen zijn. Noem het de niet billijke prijs. vuistregel is ongeveer 50/60 euro per pk, en dat is me gewoonweg teveel voor die luttele 15 pk. Dan had ik wel een 2.0i gekocht die standaard al 170pk levert. Let wel dat dit geen doorsnee duitser is, waarvan bekend is dat ze programma's van motoren niet op het maximale afstellen.
quote:
Uhm tjah, doe het goed, of.. maarja, smaken verschillen. Hij zit overigens scheef lijkt het wel.
[..]
Je hoeft het niet met me eens te zijn. Dat hij iets scheef zit op de foto kopt. Ik heb het al verholpen. De foto's zijn al een jaar oud. Er zit ook al gaas in de grille, wat ook nog niet op de foto's te zien is. Maar zolang ik het maar mooi vind, niet?
quote:
Hmm inconsistent verhaal, maargoed, dat kun je zelf beter beoordelen
Dacht misschien ander licht te werpen op je auto-project, nofi.
Ik kan commentaar op/aan mijn auto altijd goed hebben, en heb al heel wat moeten slikken m.b.t. 'taartschepopmerkingen' en 'schaap in wolfskleren'. Niets vind ik erg, maar dat jij mijn verhaal inconsistent noemt, daar kan ik best pissig om worden.

Ik dacht dat ik duidelijk had gemaakt dat ik best een volledig project had willen doen, maar dat ik aan meer dingen mijn geld uit moet geven dan alleen aan mijn auto. Een dergelijke opmerking van je geeft in mijn ogen alleen blijk van je onwetendheid m.b.t. een eigen huis, een vrouw en andere verantwoordelijkheden. Daar zul je zelf wel achter komen. ooit. Of je hebt gewoon erg veel geld, dat kan ook. Ik heb het in ieder geval niet.

Ik vind het leuk dat je commentaar geeft, ik waardeer altijd andere inzichten. Dat je een 'ander licht' erop wilde werpen is ook . Echter, dit is geen project maar mijn daily driver.
Misschien dat ik -ooit- wat aan de auto ga verbouwen, maar op het moment ben ik op zoek naar een Supra MKIII, die ik alleen in de zomer wil laten rijden. Die kan ik namelijk verzekeren als old-timer (80 euro per jaar) en het onderhoud wil ik dan zelf doen. Maar misschien gaat ook dit niet door, ik weet het nog niet. Maar iig heb je dan wel een auto die 'out of the box' al snel is. Dat heb ik liever dan dat je aan een standaardmotor/auto gaat sleutelen. Zeker omdat ik de auto nodig ben voor mijn werk en me niet kan permitteren dat hij ook maar een dag stilstaat.

grtz
  zondag 1 augustus 2004 @ 13:02:36 #161
100116 Twingo_Driver
** Vroomshoop **
pi_20988867
Ben ik een beetje op fok aan het rondkijken, zie ik opeens deze mooie Celica Ik denk he krijg nou wat, die auto ken ik Wat is de wereld toch klein
Ex Twingo Driver, rijd nu met VW Transporter T5 :-)
Bekijk mijn auto op www.jeroenpekkeriet.nl
  zondag 1 augustus 2004 @ 17:16:14 #162
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_20993200
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 13:02 schreef Twingo_Driver het volgende:
Ben ik een beetje op fok aan het rondkijken, zie ik opeens deze mooie Celica Ik denk he krijg nou wat, die auto ken ik Wat is de wereld toch klein
Idd. wetend dat ik jaren hemelsbreed een keer 300m van je af woonde
  zondag 1 augustus 2004 @ 22:39:37 #163
100116 Twingo_Driver
** Vroomshoop **
pi_20999464
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 17:16 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Idd. wetend dat ik jaren hemelsbreed een keer 300m van je af woonde
Dus je wist direkt wie ik was, tja kan ook niet missen als je mijn site hebt bekeken
  zondag 1 augustus 2004 @ 22:41:10 #164
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_20999512
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 22:39 schreef Twingo_Driver het volgende:

[..]

Dus je wist direkt wie ik was, tja kan ook niet missen als je mijn site hebt bekeken
Kan niet missen toch.
Maar toch, is mijn auto zo bekend in Vroomshoop e.o. ?
  zondag 1 augustus 2004 @ 22:44:04 #165
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_20999593
JA!

*vroomshoop unite !*
pi_21000123
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 22:41 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Kan niet missen toch.
Maar toch, is mijn auto zo bekend in Vroomshoop e.o. ?
iedereen in vroomshoop: "hey daar heb je die kerel met die patserbak ook weer"
  zondag 1 augustus 2004 @ 23:20:14 #167
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_21000516
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 23:05 schreef The_S het volgende:

[..]

iedereen in vroomshoop: "hey daar heb je die sukkel met die pimpbak ook weer"

j/k Tjabbo
  maandag 2 augustus 2004 @ 08:33:03 #168
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_21005196
quote:

[..]

Bek houwe rooie!
  maandag 2 augustus 2004 @ 11:21:32 #169
100116 Twingo_Driver
** Vroomshoop **
pi_21007240
quote:

[..]

Zo'n patserbak is het nou ook niet Gewoon een sportief uitziende Toyota.
  maandag 2 augustus 2004 @ 11:49:50 #170
32050 Roadster
Heb jij cabrio ofzo?
pi_21007777
Lees het nu pas, mooie auto hoor, redelijk nieuw nog (itt mijn bmw uit 1989). Ik had alleen voor een sterkere motorvariant gekeken maar dat heb je niet altijd voor t kiezen natuurlijk.

Kut van die schade trouwens!
If everything is under control, you're not going fast enough!!!
  maandag 2 augustus 2004 @ 11:51:11 #171
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_21007805
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 11:49 schreef Roadster het volgende:
Lees het nu pas, mooie auto hoor, redelijk nieuw nog (itt mijn bmw uit 1989). Ik had alleen voor een sterkere motorvariant gekeken maar dat heb je niet altijd voor t kiezen natuurlijk.
thnx!
En als je het topic leest, zul je zien dat ik al een keer of 3 verduidelijkt heb waarom in een STi rijdt en geen snellere
pi_21007834
Klote van die deur man. Ik zag het al op het tccn forum....
<<Hier kan uw advertentie staan>>
  maandag 2 augustus 2004 @ 12:00:07 #173
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_21007948
ff een soep van mijn auto met TSW velgen.
met dank aan ... ik weet het niet meer

maandag 2 augustus 2004 @ 14:38:17 #174
73209 dnzl
Minimalist.
pi_21011098
Vet Tjabbo, deze velgen zijn zeker erg mooi onder de Celica. Niet overdreven, niet te soft. Perfect.

Ga ervoor!
  maandag 2 augustus 2004 @ 19:46:46 #175
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_21017288
Update over de deur e.d.:

Garage belde vandaag, er is geen 2e hands deur te vinden, dus er komt een nieuwe in.
Wel 200 eurie duurder dan verwacht, maar goed daarvoor ben je verzekerd.
De deur is besteld, en het is wachten op de levering. De oude deur is er al uit, en het geheel kan direct na de spuiter als de deur binnen is. De spuiter werkt vanwege de bouwvak op halve kracht, dus het gaat tot midden volgende week duren voor de auto terug is.

De binnenbekleding is nog weer een heel verhaal apart. Die is ook beschadigd en moet dus ook vervangen worden. Levertijd slechts 3 tot 6 maand omdat dit uit Japan moet komen.
Eerst word dus de oude -beschadigde- bekleding weer teruggezet totdat de nieuwe gearriveerd is.

Ben er dus nog wel even druk mee.... *zucht*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')