abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 april 2003 @ 22:54:53 #1
53910 Komondor
Ondergangs Metaal Ventilator
pi_10103474
Wie is er hier allemaal op de hoogte van deze band?

Liefhebbers van bands als Dream Theater, Katatonia en Opeth moeten deze band zeker kunnen waarderen. Hun laatste cd In Absentia is een meesterwerkje. Behoorlijk vernieuwend en experimenteel gespeelde hardrock. Met ook af en toe een gevoelige tint, aanrader voor muziekliefhebbers!

If the truth hurts, prepare for pain
pi_10103550
Heb er wel veel over gehoord op het Ultimate metal opeth forum, maar zelf nog nooit naar geluisterd

Moet het mischien toch maar eens doen

"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_10103565
Heb ze een keer in het voorprogramma van Dream Theater gezien. En een keer op Bospop. Ik vind het wel relaxte muziek maar de band verdient het om nader onderzocht te worden...
pi_10103609
* gaat direct onderzoeken
pi_10107387
Porcupine Tree is momenteel één van mijn meest favoriete bands.

'In Absentia' is een erg goed album, maar persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar eerder uitgebracht werk. 'Lightbulb Sun' is wat dat betreft voor mij Porcupine Tree's hoogtepunt. Pakkende melodietjes en prachtige melancholieke zang.

Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  woensdag 30 april 2003 @ 14:14:18 #6
20444 Yes
Magnification
pi_10111564
Ik vind het hele lekker muziek.
Het beste nummer naar mijn mening is " How is your life today"
Heel simpel, maar echt ontzettend goed.
On the silent wings of freedom
pi_10134967
In Absentia is een geweldig album, die ook voor niet symfo fans interessant kan zijn. Alleen jammer dat we er zo weinig van horen. Ik had gedacht dat ze wel interessant zouden zijn voor de festivals, maar ik heb nog niets gehoord.
pi_10149398
Ik heb een aantal cd's van Porcupine Tree en die zijn allemaal geweldig. The Sky Moves Sideways, Signify en Coma Divine zijn heerlijke cd's om naar te luisteren. Binnenkort maar ff wat nieuwe cd's kopen. Ik heb ze wel op mp3, maar deze muziek is het zeker waard om gekocht te worden. Ik ben ook benieuwd wat voor invloed het Opeth-verhaal heeft gehad op Steven Wilson.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 09:43:40 #9
18992 2nosedT
Music-addict
pi_10150167
Zeker een toffe band ik had ze ontdekt in de auto terug van Opeth concert.. dag daarna had ik op school Lips of Ashes gedownload en geluisterd in een leeg lokaal.. ik raakte helemaal in trance
heb nu alleen In Absentia.. voor de rest ken ik nog nix.. maar ik ga wel wat meer kopen
hele toffe band
  vrijdag 2 mei 2003 @ 22:01:34 #10
1602 Fransie
blue is not red
pi_10168320
zeg, zitten daar niet wat ex leden van Japan in?
Nu ook verkrijgbaar op het SAABforum.nl
---===Official Oldbie===---
  zaterdag 3 mei 2003 @ 14:08:17 #11
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_10177989
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 22:01 schreef Fransie het volgende:
zeg, zitten daar niet wat ex leden van Japan in?
eentje, Richard Barbieri.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  maandag 5 mei 2003 @ 19:29:19 #12
54580 klammezak
met je kanus in me anus....
pi_10228042
Laatst naar alle 3 concerten geweest, vooral A'dam was geweldig!
woonachtig te Sproeipoepistan
  dinsdag 29 juli 2003 @ 19:03:41 #13
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_12097116
*schopt omhoog*
In absentia blijft geweldig zeg. Er staan echte ontzettend goeie nummers op, muziek is afwisselend in mood en productie is ook erg goed.
  dinsdag 29 juli 2003 @ 22:05:02 #14
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_12101025
8 november is Porcupine Tree opnieuw live te bekijken en staan Steven Wilson en consorten in De Boerderij, Zoetermeer.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  dinsdag 29 juli 2003 @ 22:16:56 #15
55900 GM
vind ik dan toch
pi_12101378
Opeth vergelijkbaar met Porcupine Tree????????????????:?
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
  dinsdag 29 juli 2003 @ 22:29:45 #16
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_12101758
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 22:16 schreef GM het volgende:
Opeth vergelijkbaar met Porcupine Tree????????????????:?
Damnation heeft hier en daar wel wat weg van Porcupine Tree.

Verder zie ik de overeenkomst ook niet helemaal, afgezien van het feit dat Steven Wilson de laatste drie albums van Opeth produceerde.

Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  woensdag 30 juli 2003 @ 00:12:15 #17
48841 tatsandarum
voice of the voiceless
pi_12104245
Ik heb er zelf 3 cd's van en ik vind het een geniale band. Ze hebben ook een cd waarop ze volledig improviseren. Je kunt daaraan ook wel horen dat het gewoon een stel goede muzikanten zijn.
  woensdag 30 juli 2003 @ 19:55:31 #18
56471 pinquit
oh my lama!
pi_12123101
jaa hele fijne band
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_14627328
In Absentia nog maar een keer opgezet....pracht plaat. Lightbulb sun heb ik in bestelling.
pi_14638815
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 11:21 schreef kriele het volgende:
In Absentia nog maar een keer opgezet....pracht plaat. Lightbulb sun heb ik in bestelling.
Die is nóg beter.

imho

Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  zondag 16 november 2003 @ 14:52:00 #21
14505 OProg
A Life in Music
pi_14675985
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 17:48 schreef Ascaroth het volgende:

[..]

Die is nóg beter.

imho


Ik vind zelf van de laatste 3 albums "Stupid Dream" het beste En er komt natuurlijk ook een nieuwe versie van "The sky moves sideways" deze keer niet met drumcomputer maar ook met een echte drummer. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken. Vond de nieuwe Signify wel gaan eig qua uitgave. Leuk dat ze "Insifnificane" erom zetten maar het boekje verder gaaf er geen info over of wat.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 16 november 2003 @ 15:43:06 #22
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_14676992
quote:
Op zondag 16 november 2003 14:52 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik vind zelf van de laatste 3 albums "Stupid Dream" het beste En er komt natuurlijk ook een nieuwe versie van "The sky moves sideways" deze keer niet met drumcomputer maar ook met een echte drummer. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken. Vond de nieuwe Signify wel gaan eig qua uitgave. Leuk dat ze "Insifnificane" erom zetten maar het boekje verder gaaf er geen info over of wat.


Voegen al die nieuwe uitgaves echt zoveel nieuws toe? Ik heb namelijk niet echt veel zin om een plaat te kopen die ik al heb alleen omdat er hier en daar wat kleine aanpassingen zijn gedaan..
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  zondag 16 november 2003 @ 17:42:49 #23
14505 OProg
A Life in Music
pi_14679390
quote:
Op zondag 16 november 2003 15:43 schreef Ascaroth het volgende:

[..]

Voegen al die nieuwe uitgaves echt zoveel nieuws toe? Ik heb namelijk niet echt veel zin om een plaat te kopen die ik al heb alleen omdat er hier en daar wat kleine aanpassingen zijn gedaan..


Coma Divine is het hele concert nu, maar ik had alles eig al compleet. Er is ooit een CD'tje uitgebracht met de restnummers van het concert. Het had de originele naam "Coma Divine II"

Het complete concert is wel leuk om te hebben iig. De nieuwe versie van "Signify" is qua bonus wel leuk aangezien daar de Insignificance-tape op CD2 is gezet. Dit zijn demo's uit 1995/96. Ooit op tape uitgebracht dus, wel heel erg leuk om te hebben alleen qua boekje is het imho niet veel.

Dan dit:

quote:
This new edition features the album as originally conceived for vinyl on CD1, but with real drums replacing the original drum machines on two tracks. CD2 features a 35 minute alternate version of the title track, including music and lyrics not included in the album version, plus both tracks from the Moonloop EP. These three additional tracks collectively run for over an hour.

Finally there are some improvements to the packaging. The booklet includes some unseen Claudine Schafer photos from the original album cover shoot, and the 2CD set is housed in a card slipcase.


Lijkt me wel cool, hoewel de hele Moonloop-sessie al een keer is uitgebracht en in de moonloop-EP ook al heb.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 16 november 2003 @ 18:18:56 #24
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_14680179
quote:
Op zondag 16 november 2003 17:42 schreef OProg het volgende:
Coma Divine is het hele concert nu, maar ik had alles eig al compleet. Er is ooit een CD'tje uitgebracht met de restnummers van het concert. Het had de originele naam "Coma Divine II"
Ik heb 'Coma Divine' sowieso nog niet, dus deze dubbelcd lijkt me persoonlijk wel leuk om te hebben.
quote:
De nieuwe versie van "Signify" is qua bonus wel leuk aangezien daar de Insignificance-tape op CD2 is gezet. Dit zijn demo's uit 1995/96. Ooit op tape uitgebracht dus, wel heel erg leuk om te hebben alleen qua boekje is het imho niet veel.
Beetje jammer dat die Insignificance opnames niet apart te verkrijgen zijn. En om voor die opnames 'Signify' nu helemaal opnieuw te kopen vind ik een beetje te ver gaan.
quote:
Lijkt me wel cool, hoewel de hele Moonloop-sessie al een keer is uitgebracht en in de moonloop-EP ook al heb.
Deze uitgave lijkt me wel erg interessant. 'The Sky Moves Sideways' is een erg goed album en ik ben erg benieuwd naar het nieuwe materiaal. Daarnaast moet ik bekennen dat ik de 'Moonloop EP' ook nog niet had, dus dat maakt het allemaal nog wat aantrekkelijker.

'Up The Downstair' wordt trouwens ook nog opnieuw uitgebracht. De drumcomputer wordt wederom vervangen door echte drums en de hele boel is geremixed. Daarnaast moet er bonus materiaal van 'Staircase Infinities' op komen te staan.

Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  zondag 16 november 2003 @ 18:52:09 #25
14505 OProg
A Life in Music
pi_14680869
quote:
Op zondag 16 november 2003 18:18 schreef Ascaroth het volgende:

[..]

Ik heb 'Coma Divine' sowieso nog niet, dus deze dubbelcd lijkt me persoonlijk wel leuk om te hebben.
[..]

Beetje jammer dat die Insignificance opnames niet apart te verkrijgen zijn. En om voor die opnames 'Signify' nu helemaal opnieuw te kopen vind ik een beetje te ver gaan.
[..]


Tsjah, ik heb die dubbel voor 20 euro gekocht. Als je alleen die 2e CD uitbrengen en daar 16 euro voor vragen maakt het ook niet uit
quote:
Deze uitgave lijkt me wel erg interessant. 'The Sky Moves Sideways' is een erg goed album en ik ben erg benieuwd naar het nieuwe materiaal. Daarnaast moet ik bekennen dat ik de 'Moonloop EP' ook nog niet had, dus dat maakt het allemaal nog wat aantrekkelijker.
Die moonloop ooit bij toeval gekocht. Ook zo'n item waar ze tegenwoordig aardige bedragen voor vragen. Ze zetten dan iig "Stars Die" erop. Moonloop komt erop in langere versie. Dus ik verwacht dat ze zowel de album als single-versie er niet op zetten.
quote:
'Up The Downstair' wordt trouwens ook nog opnieuw uitgebracht. De drumcomputer wordt wederom vervangen door echte drums en de hele boel is geremixed. Daarnaast moet er bonus materiaal van 'Staircase Infinities' op komen te staan.
Jah, maarja, Staircase Infinities heb ik ook al dus dat schiet om het bonus-materiaal dan neit echt op
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 16 november 2003 @ 19:06:03 #26
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_14681199
quote:
Op zondag 16 november 2003 18:52 schreef OProg het volgende:
Tsjah, ik heb die dubbel voor 20 euro gekocht. Als je alleen die 2e CD uitbrengen en daar 16 euro voor vragen maakt het ook niet uit
Daar heb je natuurlijk gelijk in, ik denk dat het ook meer iets gevoelsmatigs is.
quote:
Jah, maarja, Staircase Infinities heb ik ook al dus dat schiet om het bonus-materiaal dan neit echt op
Ik heb ze beide niet.
Dus mij lijkt het een mooie aanwinst.

Luister je trouwens ook nog andere projecten van Steven Wilson zoals No-Man, Bass Communion en IEM? Ik heb zelf alleen het laatste album van No-Man, erg goed overigens, de rest is nogal moeilijk aan te komen.

Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  zondag 16 november 2003 @ 19:54:21 #27
14505 OProg
A Life in Music
pi_14682402
quote:
Op zondag 16 november 2003 19:06 schreef Ascaroth het volgende:

[..]

Daar heb je natuurlijk gelijk in, ik denk dat het ook meer iets gevoelsmatigs is.
[..]

Ik heb ze beide niet.
Dus mij lijkt het een mooie aanwinst.

Luister je trouwens ook nog andere projecten van Steven Wilson zoals No-Man, Bass Communion en IEM? Ik heb zelf alleen het laatste album van No-Man, erg goed overigens, de rest is nogal moeilijk aan te komen.


Ik heb van IEM Arciada Sun op LP en die eerste op CD. Dan nog een limited 12'' met als naam "An escalator to Christmas". Vind zelf IEM het beste project

Dan van Bass Communion ook 2 cd's. Leuk om te draaien. Alleen die VS Mauslimgauze albums vond ik zelf niet boeiend.

Van No-Man al het integraal-werk op CD + nog een vaag italiaans album met als naam ((Speak)). Ik draai No-Man vrij weinig trouwens. Returning Jesus dan het meest denk ik.

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 16 november 2003 @ 19:55:31 #28
14505 OProg
A Life in Music
pi_14682442
Ik heb trouwens "IEM have come for your children" wel als CDR maar ik kan hem niet echt vinden op CD

[Dit bericht is gewijzigd door OProg op 16-11-2003 19:56]

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 16 november 2003 @ 21:20:56 #29
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_14684606
Dadelijk ga je me nog vertellen dat je origineel materiaal van 'Altamont' of 'Karma' hebt liggen.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  zondag 16 november 2003 @ 22:32:24 #30
14505 OProg
A Life in Music
pi_14686733
quote:
Op zondag 16 november 2003 21:20 schreef Ascaroth het volgende:
Dadelijk ga je me nog vertellen dat je origineel materiaal van 'Altamont' of 'Karma' hebt liggen.
Dat ook weer niet

Hoewel ik wel een minuut of 15 Karma op tape heb staan. Gezien de datum waarop het op tape is gezet en de peberkte middelen waarmee het is opgenomen moet ik zeggen dat het behoorlijk goed is qua opname. Van Altamont alleen die LP die ze hebben uitgebracht

Ik heb wel de originele single van Voyage 34 trouwens Paar jaar geleden gekocht voor 15 gulden Zag hem laatst op de beurs liggen voor 150 euro

Ben altijd wel actief geweest met PT verzamelen. Hoewel ik zoiezo als een gek verzamel in feite Het het alleen het laatste jaar een beetje laten lopen omdat er vrij veel uitkomt voor toch wel hoge prijzen Maar ik hou het toch wel redelijk goed bij verder

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_14690447
quote:
Op zondag 16 november 2003 22:32 schreef OProg het volgende:
Hoewel ik wel een minuut of 15 Karma op tape heb staan. Gezien de datum waarop het op tape is gezet en de peberkte middelen waarmee het is opgenomen moet ik zeggen dat het behoorlijk goed is qua opname.
Hoe kom je daar in godsnaam aan dan?

Om je verzamelwoede wat de kop in te drukken is het misschien leuk om eens de complete discografie van Steven Wilson door te kijken. Een snelle blik door de 172 pagina's moet zelfs jou doen realiseren dat het nog een lange weg is om je verzameling compleet te maken.

Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  maandag 17 november 2003 @ 13:09:13 #32
14505 OProg
A Life in Music
pi_14697174
quote:
Op maandag 17 november 2003 01:59 schreef Ascaroth het volgende:

[..]

Hoe kom je daar in godsnaam aan dan?


Keer kunnen ruilen. Ik volg PT ook al vanaf 96/97
quote:
Om je verzamelwoede wat de kop in te drukken is het misschien leuk om eens de complete discografie van Steven Wilson door te kijken. Een snelle blik door de 172 pagina's moet zelfs jou doen realiseren dat het nog een lange weg is om je verzameling compleet te maken.
Mjah, dat realizeer ik me ook en het is ook verder niet meer mijn bedoeling alles te hebben ofzo. Omdat er zoveel uitgaves zijn is dat niet te doen
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_14699063
ik waardeer, de nieuwe plaat staat toevallig net op. Erg poppy voor mijn doen maar ik vind het zeker erg goed
pi_17137230
http://www.fusethesky.com/covers/

Erg leuke pagina, met een verzameling van allerlei fanboy-uitvoeringen van bestaande Porcupine Tree nummers.

Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_17138151
Geinig die covers. Heeft iemand al de nieuwe live-plaat bemachtigd?
pi_17140008
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 08:44 schreef desintbestaat het volgende:
Geinig die covers. Heeft iemand al de nieuwe live-plaat bemachtigd?
Nieuwe plaat???
pi_17144993
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 08:44 schreef desintbestaat het volgende:
Geinig die covers. Heeft iemand al de nieuwe live-plaat bemachtigd?
Je bedoelt Warszawa?

Ik wil hem erg graag hebben, maar beschik niet over een creditcard. Jammer, want er staan live uitvoeringen van een aantal van mijn meest favoriete PT-nummers op.

Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  Moderator vrijdag 13 februari 2004 @ 14:33:05 #38
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_17145009
* Bosbeetle is er erg benieuwd naar !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_17145299
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 14:32 schreef Ascaroth het volgende:

[..]

Je bedoelt Warszawa?

Ik wil hem erg graag hebben, maar beschik niet over een creditcard. Jammer, want er staan live uitvoeringen van een aantal van mijn meest favoriete PT-nummers op.


Dat heb ik dan weer wel, maar eh hmm beetje veel kosten de laatste maanden. Mail me anders maar es.
pi_18618479
Porcupine Tree roeleert over de roelerende haha
It's a simple question -- if the moon were made of ribs ... would ya eat it?...I know I would.
  vrijdag 23 april 2004 @ 08:45:13 #41
68176 desintbestaat
= Ben ik Dat? =
pi_18626420
Zo is het maar net ChildofBodom
pi_18643810
Porcupine Tree
For Immediate Release
Porcupine Tree are now in the studio working on their next studio record, which will be the second issued by Lava Records and Warners worldwide. Many of you will have heard that Warners were recently the subject of a major buy out, but many of the subsequent changes have worked in PT's favour, and the band look forward to making an even greater impact with the new album. Just before recording commenced in mid March, SW, Richard, Colin, and Gavin selected 14 songs to record from a possible 20. From these the final album of 9 or 10 songs will be selected, with the remainder being used for bonus tracks, singles and downloads. The album will include two 10 minute plus pieces in "Deadwing" and "Arriving Somewhere But Not Here", as well as some shorter songs which will hopefully continue the positive foundation that "Blackest Eyes" created for the band at radio. Sessions are scheduled to finish in early June, with a simultaneous worldwide release planned for September. And of course there will be much touring to follow.

The album's lyric content is based on a film script called "Lullaby" that Steven wrote with his film-maker friend Mike Bennion. Described as a "surreal ghost story", the hope is for it to eventually be made into a full length movie, but in the meantime it has provided the subject matter for most of the new songs. SW wrote a lot of material on his own as always, but for the first time several songs were also written during collective band writing sessions, including "Halo" and "Glass Arm Shattering".

There will also be some special guests appearing on the record, including Mikael Akerfeldt of Opeth, and Adrian Belew of King Crimson. More news on other guest contributors next time.


KICKASS!!!
It's a simple question -- if the moon were made of ribs ... would ya eat it?...I know I would.
  vrijdag 23 april 2004 @ 23:19:49 #43
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_18643934
Wel jammer dat ze zo druk zijn met de nieuwe cd dat ze het optreden op het Arrow-festival blijkbaar hebben gecanceled.

Maaaaar , Adrian Belew , da's dan natuurlijk weer goed nieuws
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  vrijdag 23 april 2004 @ 23:50:45 #44
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_18644538
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 23:19 schreef fripper het volgende:
Maaaaar , Adrian Belew , da's dan natuurlijk weer goed nieuws
Inderdaad, en wat dacht je van Mikael Akerfeldt.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  maandag 30 augustus 2004 @ 18:55:55 #45
101754 Jaal
Verhaal van Jaal
pi_21643867
Ben geheel toevallig met deze band in aanraking gekomen en ben er helemaal weg van. Aangezien ik de muziek in het geheel nog niet goed ken ben ik benieuwd wat jullie de beste cd vinden en de beste nummers?
"My mother, she don’t love me. She said she wish she was raped by somebody else" - Borat
pi_21647997
Er staat hier niets over Blackfield, een side-project van Steven Wilson en een Israëlische singer/songwriter Aviv Geffen.
http://www.blackfield.org/
  maandag 30 augustus 2004 @ 22:07:30 #47
14505 OProg
A Life in Music
pi_21648185
Ik heb begin dit jaar de Israelische release gekocht en draai hem vrij veel.

De european release heeft een bonus CD met 3 tracks + video
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 30 augustus 2004 @ 22:09:08 #48
14505 OProg
A Life in Music
pi_21648229
Het is trouwens gewoon een typische Wilson release/. Dat terwijl sommige dingen al waren geschreven en opgenomen door Aviv Geffen. Toch klinkt het als Wilson op 1 nummer na waar Geffen de zang op doet,.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 09:27:30 #49
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_21655109
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 22:09 schreef OProg het volgende:
Het is trouwens gewoon een typische Wilson release/. Dat terwijl sommige dingen al waren geschreven en opgenomen door Aviv Geffen. Toch klinkt het als Wilson op 1 nummer na waar Geffen de zang op doet,.
Die Blackfield video klinkt super en nog stylish ook . Very nice!

Ben erg benieuwd naar het nieuwe PT album...
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
pi_21801170
Dat blackfield ding is koel, maar wel het meest wilson-achtige album dat'ie gemaakt heeft met een side-project
  dinsdag 7 september 2004 @ 12:25:40 #51
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_21801254
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 12:19 schreef desintbestaat het volgende:
Dat blackfield ding is koel, maar wel het meest wilson-achtige album dat'ie gemaakt heeft met een side-project
Ja inderdaad. Het past zo tussen Stupid Dream en Lightbulb Sun. Geloof dat 2 nummers die Wilson geschreven had (Blackfield en Lullaby) ook voor een PT album bedoeld waren, maar er toch niet tussen pastten.

Tof, kort, CDtje
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
pi_21809848
Ik ben wel van mening dat de meeste nummers te snel afgekapt worden wanneer ze net interessant worden. En meneer Geffen had wel wat vaker mee mogen zingen, nu klinkt de plaat wel erg als een solo-project van Steven Wilson. Maargoed, mij hoor je niet klagen.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_23628834
Ik ga eens wat van ze proberen n.a.v. het weergaloze "Always Never".
pi_23629234
Misschien wel interessant om te weten dat Blackfield deze week in Nederland optreedt...
"You have to be trusted by the people that you lie to." - Roger Waters (1977)
"And the meek shall inherit the earth." - Neil Peart (1976)
www.progwereld.org
  zondag 28 november 2004 @ 23:27:40 #55
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_23634699
quote:
Op zondag 28 november 2004 17:52 schreef Omayyad het volgende:
Misschien wel interessant om te weten dat Blackfield deze week in Nederland optreedt...
Ik ben er woensdag bij in de Boerderij.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_23961604
Ik was er in Lucky. Vond het een mooi, kort en krachtig concert. Gelukkig gaan ze een tweede plaat maken.
  dinsdag 14 december 2004 @ 10:08:54 #57
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_23961672
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 10:05 schreef desintbestaat het volgende:
Ik was er in Lucky. Vond het een mooi, kort en krachtig concert. Gelukkig gaan ze een tweede plaat maken.
Dat is beter nieuws! Kon er helaas niet bijzijn in Lucky... Daarom ga ik daar maar dit weekend naar After Forever kijken ghehe. Anywayz, ben erg benieuwd naar het nieuwe PT album, dat Deadwing gaat heten. Komt zowel in een stereo als een 5.1 mix Releasedate: 21 maart.
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
pi_23969428
www.deadwing.com

Om iedereen vast lekker te maken.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  zaterdag 8 januari 2005 @ 19:57:00 #59
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_24469680
De eerste fragmenten van het nieuwe album zijn te beluisteren. Klinkt toch weer aardig zwaar, ben erg benieuwd naar deze release. De linkjes:

Klein
Groot
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  vrijdag 25 februari 2005 @ 20:39:05 #60
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_25255671
Oh mijn god.... ik heb hier maar een woord voor..... wat een prachtige muziek, heb pas 4 nummers binnengehaald, maar ik ga morgen kaartjes kopen voor het concert in Paradiso.... geniale muziek dit!!!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_25825451
Ik heb het nieuwe album "Deadwing" maar eens flink aan de tand gevoeld. En het voelt goed! Hij klinkt zeker een stukkie heftiger dan het voorgaande werk, maar dat mag de pret niet drukken. De productie is wederom 'top-notch'. De nummers zijn stuk voor stuk sterk. Het album is ook nog eens in 5.1 gemixt.
Mensen, dit is een blinde aanschaf waard!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 19:33:22 #62
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_25837743
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 10:52 schreef kriele het volgende:
Ik heb het nieuwe album "Deadwing" maar eens flink aan de tand gevoeld. En het voelt goed! Hij klinkt zeker een stukkie heftiger dan het voorgaande werk, maar dat mag de pret niet drukken. De productie is wederom 'top-notch'. De nummers zijn stuk voor stuk sterk. Het album is ook nog eens in 5.1 gemixt.
Mensen, dit is een blinde aanschaf waard!
Hij is reeds gepre-ordered, maar de release datum is verschoven naar 4 april. Nog even wachten dus..
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  woensdag 30 maart 2005 @ 10:47:50 #63
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_25850746
De DVD-A mix komt pas op 10 mei
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
pi_25852051
Heb ik me de afgelopen week 'Deadwing' gekocht, kom ik er thuis achter dat de (europese?) release ZONDER bonustrack 'shesmovedon' is..KUT! Dat wordt het album nog een keer kopen en dan MET bonustrack..

Leuk hoor fan zijn en je verzameling compleet willen hebben/houden
I still wave at the dots on the shore
I still beat my head against the wall
I still rage and wage my little war
I'm a shade...and easy to ignore
  woensdag 30 maart 2005 @ 12:15:33 #65
18992 2nosedT
Music-addict
pi_25852515
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 11:51 schreef Mauzerus het volgende:
Leuk hoor fan zijn en je verzameling compleet willen hebben/houden
Zijn de andere albums ook een beetje de moeite waard?
Zelf heb ik nu In Absentia en Deadwing.. errug gave albums. Hoor dan wel vaak van mensen dat ik nog 2 andere albums van ze moet hebben (signify en nog eentje) maar dat de rest redelijk matig is.

oeh de eerste keer dat ik Porcupine Tree hoorde.. was met 'Lips of Ashes'. ik was in trance en direct verliefd op de muziek
pi_25852619
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 12:15 schreef 2nosedT het volgende:

[..]

Zijn de andere albums ook een beetje de moeite waard?
Zelf heb ik nu In Absentia en Deadwing.. errug gave albums. Hoor dan wel vaak van mensen dat ik nog 2 andere albums van ze moet hebben (signify en nog eentje) maar dat de rest redelijk matig is.

oeh de eerste keer dat ik Porcupine Tree hoorde.. was met 'Lips of Ashes'. ik was in trance en direct verliefd op de muziek
Dat is "Lightbulb Sun". Dat wordt ook als een van hun beteren beschouwd.
  woensdag 30 maart 2005 @ 12:24:16 #67
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_25852683
TVP.
Heb naast Blackfield de volgende reguliere PT albums:

Stupid dream
Signify
The sky moves sideways
Lightbulb Sun
In Absentia
  woensdag 30 maart 2005 @ 12:30:12 #68
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_25852805
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 12:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
TVP.
Heb naast Blackfield de volgende reguliere PT albums:

Stupid dream
Signify
The sky moves sideways
Lightbulb Sun
In Absentia
*lijstje erbij dump*

On The Sunday Of Life
Up The Downstair
The Sky Moves Sideways
Signify
Coma Divine
Stupid Dream
Lightbulb Sun
Voyage 34 - The Complete Trip
Metanoia
Recordings
Stars Die (Verzamel box)
In Absentia (2 CD)
Signify (Remaster 2 CD)
Warszawa
In Absentia (DVD-A)
Deadwing

... en nog wat verspreid ander spul van ze
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
  woensdag 30 maart 2005 @ 12:33:27 #69
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_25852854
ik ben benieuwd.. 11 april spelen ze in tilburg samen met anathema.. kga eigenlijk voor anathema want PT heb ik nog nooit gehoord.. maar als ik het zo lees gaat dat zeker wel boeien
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_25852919
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 12:15 schreef 2nosedT het volgende:

[..]

Zijn de andere albums ook een beetje de moeite waard?
Zelf heb ik nu In Absentia en Deadwing.. errug gave albums. Hoor dan wel vaak van mensen dat ik nog 2 andere albums van ze moet hebben (signify en nog eentje) maar dat de rest redelijk matig is.

oeh de eerste keer dat ik Porcupine Tree hoorde.. was met 'Lips of Ashes'. ik was in trance en direct verliefd op de muziek
Het hangt er vanaf wat jou aanspreekt in de muziek van Porcupine Tree. Ik ben zelf al helemaal gek van ze uit de tijd dat ze nog psychedlische nummers vasn 10 minuten maakten enzo, en dat is nu net het tijdperk waarvan de meeste nieuwe fans zullen zeggen dat het het 'minste' is.

Deadwing en In Absentia zijn absoluut de 'zwaarste' albums qua metal invloeden.
Lightbulb Sun, en Stupid dream zijn meer 'gewone gitaarrock' achtige albums (ik denk dat die jou het meeste zullen aanspreken..)

Signify vind ik persoonlijk het minste album, hoewel ' Dark Matter' magistraal is..

De langere, trippy nummers kan je vinden op 'the sky moves sideways' en 'up the downstairs' , dit gaat echter veel meer de Pink Floyd kant op.

'Recordings' is zeker wel de moeite waard als je 'the sky moves' mooi vind..

Als je interesse hebt in het oudere werk, ga dan voor de re-issue van het live album 'coma divine', de versies versies van de oudere nummers die hierop staan zijn soms nog beter dan de studio versies..

'yellow hedgerow dreamscape' , 'on the sunday of life' kan je gerust links laten liggen tenzij je helemaal idolaat wordt van de band
I still wave at the dots on the shore
I still beat my head against the wall
I still rage and wage my little war
I'm a shade...and easy to ignore
pi_25854896
Wie gaan er nog meer naar 013 volgende week?
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:23:44 #72
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_25855394
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wie gaan er nog meer naar 013 volgende week?
Ikke! Ikke! Ikke!
  woensdag 30 maart 2005 @ 16:19:55 #73
18992 2nosedT
Music-addict
pi_25858094
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 12:37 schreef Mauzerus het volgende:

[..]
......
ah bedankt voor je reactie ik ga zeker een keer wat van die albums luisteren
ben zelf ook groot fan van Pink Floyd (en zeker ook nog iets meer experimentele van Meddle enzo.. Ummagamma begint beetje TE vaag te worden) dus ik zal die experimentele shizzle ook een keer proberen

ennu 013..ja lijkt me erg gaaf. moet alleen ff zuinig doen met de centen
pi_25868448
ben zeker in 013 aanwezig en ze spelen ook op bospop dit jaar, en ook daar zal ik zeer zeker aanwezig zijn..
I still wave at the dots on the shore
I still beat my head against the wall
I still rage and wage my little war
I'm a shade...and easy to ignore
pi_25970715
Progwereld verloot momenteel een Meet & Greet voor mensen die een kaartje hebben voor het concert in 013.... misschien interessante info voor sommigen hier (haha!)
collecting teardrops in a paper cup
  donderdag 7 april 2005 @ 12:46:04 #76
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_26045356
Deadwing bevalt goed. Hij is weer net een tikkeltje steviger dan In Absentia, maar dat mag de pret niet drukken. Integendeel zelfs, 'Shallow' bijvoorbeeld rockt als een zwerende teen. Gelukkig ontbreekt het ook niet aan de meer dromerige stukken en het betere instrumentale werk.

Ik ben er bij maandag.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  donderdag 7 april 2005 @ 12:47:01 #77
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26045370
Tot maandag dan
pi_26045518
Zou iemand voor mij de setlist na afloop hier kunnen posten? alvast bedankt...!
pi_26124642
Ik ga ook vanavond
pi_26145237
Was een vette show zeg! Jeebus Goede nummers gespeeld, nieuw, maar gelukkig ook veel oud. Hulde
pi_26151163
Jaaaa
Zeer relaxed concert [14.gif]
  maandag 11 april 2005 @ 18:31:45 #82
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_26152747
quote:
Op donderdag 7 april 2005 12:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zou iemand voor mij de setlist na afloop hier kunnen posten? alvast bedankt...!
In Paradiso speelden ze deze tot zover ik me kan herinneren (niet op volgorde getypt):
quote:
- Deadwing (Deadwing)
- The sound of Muzak (In Absentia)
- Lazarus (Deadwing)
- Smart Kid (Stupid Dream)
- Arriving somewhere but not here (Deadwing)
- Halo (Deadwing)
- 2 nummers die ik niet ken van het allereerste album "Up the downstair". Vanwege het feit dat ze toen (11 jaar terug ofzo) voor het eerst in Nederland stonden wilden ze het nog een keer spelen. Prachtige nummers overigens.
- The start of something beautiful (Deadwing)
- Even less (Stupid Dream)
- Blackest Eyes (In absentia)
- Shezmovedon (Lightbulb sun)
- Trains (In Absentia)
- Hatesong (Lightbulb sun)
Geniaal concert overigens. Zit nu nog na te genieten. Geweldige sfeer
  dinsdag 12 april 2005 @ 00:55:19 #83
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26161842
Het was goed!!
Truste!!
pi_26161896
*kuch* Hoe was Anathema? *kuch*

Kon er niet bijzijn, maar vraag het me wel af. Vind hun persoonlijk beter dan PT, hoewel die er ook mogen wezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2005 01:00:29 ]
pi_26162518
Anathema was ehh tsja

Ze waren absoluut goed, het geluid was echter bagger (veel te veel bas, de eindmix was slecht, gitaarsolo's kwamen of te hard of te zacht door..jammer van deze waanzinnig goede band!

Toen ze net lekker op gang kwamen (laatste nummer, een meer dan verdienstelijke cover van comfortably numb van pink floyd) was de pret al weer voorbij..Verder vond ik het HEEL jammer dat Lee ( zusje van de drummer en leadzangeres van het ontzettend mooie 'A natural disaster') er niet bij was..Desondanks ga ik zeer zeker weer kijken als ik de kans krijg!

Porcupine Tree was strak, het geluid was loepzuiver vanaf het begin, ze speelden een goede mix tussen oude en nieuwe nummers (persoonlijk hoogtepunt : Fadeaway en Up the Downstair) en als afsluiter was Trains een perfecte keuze. Opvallend was dat toen er een snaar sprong tijdens het laatste stuk de band stopte, Steven van gitaar wisselde, even stemde en uit het niets perfect het nummer afspeelde..hulde

setlist zover ik me kan herinneren :

Deadwing
Sound of Muzak
Smart Kid
Hatesong
Arriving somewhere but not here
Halo
Lazerus
Mellotron Scratch
Fadeaway
Up the Downstair
Even Less
Blackest eyes

shesmovedon
Trains
I still wave at the dots on the shore
I still beat my head against the wall
I still rage and wage my little war
I'm a shade...and easy to ignore
pi_26165704
Was de show uitverkocht?
  dinsdag 12 april 2005 @ 10:52:15 #87
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26166153
Ja, volgens mij was het uitverkocht.

Persoonlijk vond ik Anathema nogal tegenvallen. Ik vond ze weinig inspirerend overkomen, en er was totaal geen 'chemie'.
Ze stonden allemaal 3 meter bij elkaar vandaan, Les stond met één hand te pingelen en Jamie stond zelfs aan de andere kant van het podium in zijn uppetje te bassen. Ik heb ze echt zo vaak veel en veel beter gezien... (niet dat ze slecht waren, maar ze kunnen gewoon meer!)
Het zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat ze voorprogramma waren...

Maarreh, het blijft toch mijn favoriete band
  dinsdag 12 april 2005 @ 10:58:57 #88
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_26166289
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ja, volgens mij was het uitverkocht.

Persoonlijk vond ik Anathema nogal tegenvallen. Ik vond ze weinig inspirerend overkomen, en er was totaal geen 'chemie'.
Ze stonden allemaal 3 meter bij elkaar vandaan, Les stond met één hand te pingelen en Jamie stond zelfs aan de andere kant van het podium in zijn uppetje te bassen. Ik heb ze echt zo vaak veel en veel beter gezien... (niet dat ze slecht waren, maar ze kunnen gewoon meer!)
Het zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat ze voorprogramma waren...

Maarreh, het blijft toch mijn favoriete band
Op Graspop 2004 speelden ze inderdaad beter
pi_26166764
Opvallend dat ze Shallow niet speelde...

Verder vond ik Anathema vooral in het begin tegenvallen. Dat zal ongetwijfeld iets met het geluid te maken hebben gehad. De zang was ook niet vanouds. Voor dat uurtje dat ze mochten spelen hadden ze een best aardige setlist met helaas maar 2 nummers van A Natural Disaster (wel het fantastische Closer).

Porcupine Tree speelde zoooo foutloos... dat is positief.

Nadeel van dit soort bands is dat ze hoorde 'muzikanten' aantrekken die alles beter weten, niet voor de muziek komen maar gewoon te kijken naar hoe de 'gear' eruit ziet. Blijf ik echt vreselijk vinden.
  dinsdag 12 april 2005 @ 11:44:43 #90
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_26167250
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 11:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Opvallend dat ze Shallow niet speelde...

Verder vond ik Anathema vooral in het begin tegenvallen. Dat zal ongetwijfeld iets met het geluid te maken hebben gehad. De zang was ook niet vanouds. Voor dat uurtje dat ze mochten spelen hadden ze een best aardige setlist met helaas maar 2 nummers van A Natural Disaster (wel het fantastische Closer).

Porcupine Tree speelde zoooo foutloos... dat is positief.

Nadeel van dit soort bands is dat ze hoorde 'muzikanten' aantrekken die alles beter weten, niet voor de muziek komen maar gewoon te kijken naar hoe de 'gear' eruit ziet. Blijf ik echt vreselijk vinden.
En door blijven ouwehoeren over het feit dat ze de ene amp toch beter vinden dan de ander en ondertussen om de 10 seconden van plaats veranderen?

De show in Paradiso was geweldig! Vond Anathema een positieve verrassing, al was het geluid soms slecht. Closer was voor mij het hoogtepunt van hun optreden.

Op het optreden van PT viel weer niets aan te merken. Voor de verandering was Richard Barbieri ook volop te horen in de mix... is wel eens anders geweest!
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
pi_26167286
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:31 schreef kriele het volgende:
Was de show uitverkocht?
Ik denk dat er nog een man of honderd bij had gekund. Vooral vooraan in de hoeken was plek zat.
  dinsdag 12 april 2005 @ 11:52:05 #92
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_26167393
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 11:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nadeel van dit soort bands is dat ze hoorde 'muzikanten' aantrekken die alles beter weten, niet voor de muziek komen maar gewoon te kijken naar hoe de 'gear' eruit ziet. Blijf ik echt vreselijk vinden.
verschrikkelijk is dat ja.. ben 1 keer in een vlaag van verstandsverbijstering naar Yngwee Malmsteen geweest.. was precies hetzelfde probleem.. al die gasten met zo'n doodse blik naar het gitaarspel van Malmsteen staan gapen.. vreselijk saai is dat (even buiten beschouwing gelaten dan dat het ook k*tmuziek was)

ps. anathema vond ik wel okee.. geluid was wel slecht inderdaad.. PT heb ik niet afgekeken want ik kwam voor het voorprogramma en PT wist me niet echt te boeien ook al was het geluid erg goed en speelden ze heel strak.. (dat ik er geeneen nummer van kon helpt ook wel mee)
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_26174270
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 02:04 schreef Mauzerus het volgende:

setlist zover ik me kan herinneren :

Deadwing
Sound of Muzak
Smart Kid
Hatesong
Arriving somewhere but not here
Halo
Lazerus
Mellotron Scratch
Fadeaway
Up the Downstair
Even Less
Blackest eyes

shesmovedon
Trains
Euhm... na Trains zijn ze toch niet meer teruggekomen he?
pi_26174434
nee ze doen nooit meer dan 1 toegift
I still wave at the dots on the shore
I still beat my head against the wall
I still rage and wage my little war
I'm a shade...and easy to ignore
pi_26174483
Op Metalfan.nl is er namelijk iemand die zegt dat er na Trains nog twee nummers kwamen. Maar als jij het zegt, geloof ik je meteen. Zag er toch uit dat er niemand nog wat ging doen op dat podium.
  dinsdag 12 april 2005 @ 18:13:20 #96
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26176069
Is die persoon op metalfan.nl niet zondag geweest dan? Ik heb begrepen dat ze toen na Trains nog wel een nummer hebben gedaan.
  dinsdag 12 april 2005 @ 18:17:07 #97
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_26176160
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 18:13 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Is die persoon op metalfan.nl niet zondag geweest dan? Ik heb begrepen dat ze toen na Trains nog wel een nummer hebben gedaan.
Nope. Na Trains hebben ze ook alles afgeruimd (Ik was Zondag in Paradiso dus).
pi_26176698
quote:
Arawn schreef:
De laatste twee nummers zijn inderdaad niet gespeeld.
Anathema heeft wat meer tijd gekregen om te spelen....Vinnie zei dat hun set klaar was en na hun laatste nummer hadden ze ineens toch nog weer 5 minuten.
PT begon ook zeker een 20 minuten te laat en dat krijg je dan.
Dan laten ze gewoon wat vallen of ze kiezen er 2 van de 4 voor de toegift.
Foto's van Anathema en PT komen straks online.....
Eerst even eten enzo....
Dit is dus de reden..
  dinsdag 12 april 2005 @ 19:11:07 #99
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_26177438
Erg goed optreden. Ze speelden het nieuwe werk met veel overtuiging, zo kwam Halo erg goed uit de verf terwijl ik dat op plaat juist één van de mindere nummers vind.

En twee oude Up the Downstair-nummers.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  dinsdag 12 april 2005 @ 19:23:53 #100
103031 Kroketter
Gedachtendialoog
pi_26177762
Heb ook genoten in de 013, het geluid van anathema viel inderdaad een beetje tegen. Maar wel vet dat ze op het einde pink floyd nog even gecoverd hadden.
Purcupine tree had wel stoer licht, en de animaties op het scherm waren ook betoverend. Vond het alleen jammer dat ze het publiek niet zo meekregen. Maar da's mijn mening.
Nuchter zijn is relatief.
  maandag 23 mei 2005 @ 11:00:27 #101
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_27267933
Ik ben er zwaar fan van. Een van de beste bands die er nu zijn. En die vergelijking met PF... ja, die gaat wat mij betreft bij nogal wat nummers zeker op.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  maandag 23 mei 2005 @ 11:01:45 #102
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27267980
Weet iemand eigenlijk welk muziekje er gedraaid werd tijdens het filmpje voor het concert? Sinds ik dat deuntje daar heb gehoord, lijkt het wel of ieder tv-programma het als achtergrondmuziek gebruikt...
  maandag 23 mei 2005 @ 17:57:23 #103
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_27281913
quote:
Op maandag 23 mei 2005 11:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Weet iemand eigenlijk welk muziekje er gedraaid werd tijdens het filmpje voor het concert? Sinds ik dat deuntje daar heb gehoord, lijkt het wel of ieder tv-programma het als achtergrondmuziek gebruikt...
Volgens mij was het gewoon een willekeurig ingespeeld deuntje door Richard Barbieri. Maar dat kan ik best mis hebben
pi_27281978
Porcupine Tree
Een van m'n beste concerten ooit
  woensdag 6 juli 2005 @ 18:01:26 #105
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_28557761
Ik krijg net een gesigneerde versie van Deadwing binnen. Was al vergeten ooit te hebben meegedaan aan een prijsvraag.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_28872028
4 december spelen ze weer 013..ik ga er zeker (voor de 3e keer dit jaar ) bijzijn!
I still wave at the dots on the shore
I still beat my head against the wall
I still rage and wage my little war
I'm a shade...and easy to ignore
  zondag 17 juli 2005 @ 00:09:23 #107
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_28872197
Tof! Dan ga ik zeker weer
pi_28873642
mm goed idee
  zondag 17 juli 2005 @ 01:59:16 #109
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_28874388
quote:
Op zondag 17 juli 2005 00:02 schreef Mauzerus het volgende:
4 december spelen ze weer 013..ik ga er zeker (voor de 3e keer dit jaar ) bijzijn!
Hmm. Dat is wel de moeite waard om heen te gaan.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 17 juli 2005 @ 02:29:28 #110
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_28874844
Leuk.

edit: Robert Fripp opent alle shows in de UK. Ben benieuwd of wij ook zo'n mooie support-act voorgeschoteld krijgen.

[ Bericht 92% gewijzigd door Ascaroth op 17-07-2005 17:46:06 ]
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 21:40:30 #111
91359 Machielovic
Geluk zit van binnen
pi_29526081
Porcupine tree In absentia en Deadwing Het heeft erg lang nee veels te lang geduurd voordat ik deze band ontdekte Had de naam weleens gehoord maar er nooit de moeite voor genomen om te luisteren wat het nou was Toen heb ik een keer In absentia via een bekende zijn MP3speler gehad maar nog niet zoveel naar geluisterd, toen kwam Deadwing uit waar ik achterkwam via de nieuwsbrief van Allmusic en die vond ik gelijk zo gaaf dat ik m gelijk aanschafte en die gelijk helemaal platgedraait en erachter gekomen dat ik dus al een album op HD had staan, toen duurde het echt niet lang voor ik die ook aanschafte natuurlijk Mijn god ik was zwaar onder de indruk hoor... Ik heb nog niet vaak CD's zovaak gedraait, draaide een week lang eigenlijk haast niks anders Nu heb ik de CD's in nummertje 6 en 7 van de CD-wisselaar spelen om ze voor de tweede keer vandaag zonder omkijken achter elkaar te horen.

Verder kan ik Stars die: the Delerium years zeer aanraden om het eerdere werk wat beter te leren kennen! Die had ik dan via Marktplaats, binnenkort als ik weer geld heb maareens paar andere juweeltjes aanschaffen

Iemand al enige info over de film van Deadwing die nog in het vat schijnt te zitten
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 23:12:39 #112
33 Anton
A flower?
pi_29527717
Vorige week kwam ik op de metal market van Wacken het album "Voyage 34" tegen... een heel zweverig album over een LSD trip die fout afloopt. Wel leuk om naar te luisteren overigens. Toch maar even een kopietje maken voor ik hem doorverkoop aan degene die ik het beloofd heb
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_29528258
ik ga er zeker ook bij zijn in december;
werkte op de tour eerder dit jaar als gitaartech voor anathema, maar nu - sinds bospop - werk ik (ook) voor porcupine tree
eerst 5 weken usa, en dan een korte pauze voor de europese tour. tot 013!!!!
  woensdag 10 augustus 2005 @ 09:16:35 #114
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_29535057
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 23:34 schreef surrealm het volgende:
ik ga er zeker ook bij zijn in december;
werkte op de tour eerder dit jaar als gitaartech voor anathema, maar nu - sinds bospop - werk ik (ook) voor porcupine tree
eerst 5 weken usa, en dan een korte pauze voor de europese tour. tot 013!!!!
Leuk joh!
pi_29537778
inderdaad, heb er weer zin in!
en zo kom ik toch ook nog eens in 013; werk er eigenlijk, maar ben er nooit meer
pi_31671526
Deze band sinds kort ook ontdekt.. Veel weet ik er alleen nog niet over Alleen dat ze fantastische muziek maken.. Favoriete nummers zijn toch wel Yellow Hedgegrow Dreamscape, Arriving Somewhere but not here en het ronduit briljante Russia on Ice
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_31672397
arriving somewhere... but not here...
goede band!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 18:07:17 #118
121653 Fairy_with_boots
Death metal victory!
pi_31705633
quote:
Op zondag 17 juli 2005 00:02 schreef Mauzerus het volgende:
4 december spelen ze weer 013..ik ga er zeker (voor de 3e keer dit jaar ) bijzijn!
Ja, op dezelfde dag als Opeth hoe kunnen ze?! nogal een onmogelijke keuze, ik weet nog steeds niet waar ik heen zal gaan...
I think I should have no other mortal wants, if I could always have plenty of music. It seems to infuse strength into my limbs and ideas into my brain. Life seems to go on without effort, when I am filled with music.
George elliot
  woensdag 26 oktober 2005 @ 22:23:21 #119
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_31708913
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 18:07 schreef Fairy_with_boots het volgende:
Ja, op dezelfde dag als Opeth hoe kunnen ze?! nogal een onmogelijke keuze, ik weet nog steeds niet waar ik heen zal gaan...
Ik zit met hetzelfde probleem. Waarom treden ze niet samen op zoals in de USA?

Maargoed, Porcupine Tree kan ik natuurlijk niet overslaan. Opeth is de volgende keer weer aan de beurt..
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_31781374
Weekje geleden voor t eerst wat nummers gehoord en erg onder de ondruk, vooral Trains is een juweeltje!
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_31781438
trains is idd heel mooi.

laatst heb ik deadwing geluisterd bij de FNAC, ik moet zeggen dat ik het niet echt geweldig vond helaas. iedere raakte het voor mij net niet.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:50:59 #122
121653 Fairy_with_boots
Death metal victory!
pi_31786970
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 22:23 schreef Ascaroth het volgende:

[..]

Waarom treden ze niet samen op zoals in de USA?
Dat zou perfect zijn ja! Waarom doen ze dat hier nou niet
Ik denk trouwens dat ik toch maar voor Opeth kies, die luister ik toch vaker dan Porcupine Tree en ik ken de muziek veel beter. Van PT heb ik alleen de laatste 2 albums, die zijn wel erg geniaal dat wel maar toch luister ik liever Opeth.
I think I should have no other mortal wants, if I could always have plenty of music. It seems to infuse strength into my limbs and ideas into my brain. Life seems to go on without effort, when I am filled with music.
George elliot
  dinsdag 1 november 2005 @ 21:17:46 #123
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_31878621
Oceansize doet trouwens de support voor Porcupine Tree in de 013. Erg leuke band, heb ze donderdag nog in de W2 gezien.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_32247708
*hoopt dat ze deze keer niet zo moeilijk doen over digicams*
I still wave at the dots on the shore
I still beat my head against the wall
I still rage and wage my little war
I'm a shade...and easy to ignore
pi_32311794
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:17 schreef Ascaroth het volgende:
Oceansize doet trouwens de support voor Porcupine Tree in de 013. Erg leuke band, heb ze donderdag nog in de W2 gezien.
* Misstique net kaartjes besteld heeft voor 4 december
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_32357391
quote:
Op maandag 14 november 2005 00:23 schreef Mauzerus het volgende:
*hoopt dat ze deze keer niet zo moeilijk doen over digicams*
doen ze wel.... sorry.

oh, oceansize doet support voor de hele tour, behalve uk, dat is robert fripp
pi_32357478
quote:
Op maandag 23 mei 2005 11:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Weet iemand eigenlijk welk muziekje er gedraaid werd tijdens het filmpje voor het concert? Sinds ik dat deuntje daar heb gehoord, lijkt het wel of ieder tv-programma het als achtergrondmuziek gebruikt...
er wordt al een hele tijd muziek gebruikt van dj shadow (of shaddow), en die heb ik inderdaad ook al vaak voorbij horen komen als achtegrondmuziek bij reportages (vooral sbs en net5)
pi_32363296
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:19 schreef surrealm het volgende:

[..]

doen ze wel.... sorry.

oh, oceansize doet support voor de hele tour, behalve uk, dat is robert fripp
Ja ik weet nog van de vorige keer in 013 dat ze moeilijk deden..beetje vaag want de dag ervoor in Paradiso was er geen enkel probleem..stonden mensen zelfs op de 1e rij met flits foto's te nemen

Ik herinner me nog een tijd waarin Steven Wilson zei dat het hem niet uitmaakte dat mensen fot en geluidsopnames maakten bij optredens van Porcupine Tree..maar ja met de nieuwe dvd die er in de lente zit aan te komen enzo is het mss nog wel begrijpelijk ook.

Gelukkig heb ik een behoorlijk goede cam op mijn mobiel
I still wave at the dots on the shore
I still beat my head against the wall
I still rage and wage my little war
I'm a shade...and easy to ignore
pi_32423251
Damn..bijna zin om weer voor het voorprogramma te gaan
pi_32430074
kleine fotocamera's en mobieltjes zijn nooit echt een probleem geweest voor ze, voor 'echte' camera's heb je een fotopas nodig.
live opnames op tape and film willen ze liever niet; al jaren...
en daarnaast; er komt ook die dvd uit;
en..... hot van de pers!
gisteren hebben we opgetreden in koeln, en die show wordt door rockpalast uitgezonden in de nacht van 8 op 9 januari (op WDR, geloof ik)
  zondag 20 november 2005 @ 17:50:43 #131
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_32430146
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:22 schreef surrealm het volgende:

[..]

er wordt al een hele tijd muziek gebruikt van dj shadow (of shaddow), en die heb ik inderdaad ook al vaak voorbij horen komen als achtegrondmuziek bij reportages (vooral sbs en net5)
Ok, thanks. Weet je ook precies welk nummer/welke cd?
  dinsdag 22 november 2005 @ 13:54:53 #132
135359 prutser_benny
I can ensure you I’m
pi_32478727
Sinds een maandje of 2 ben ik ook helemaal into Porcupine Tree echtwaar alsof er een muziekale wereld voor mij open ging

4 december ben ik ook bij het concert te vinden.. mijn eerste "echte" concert Ik heb er zin in !!
pi_32479722
ja man, ik weet wel bijna cker datk er ook heen ga, lijkt me zo lijp..
ze schijnen live heel goed te zijn he
  dinsdag 22 november 2005 @ 14:47:49 #134
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_32479996
Schijnen? Ik kan je 200% garanderen dat het zo is
  dinsdag 22 november 2005 @ 20:20:54 #135
121653 Fairy_with_boots
Death metal victory!
pi_32488735
Ik hoorde dat Opeth uitverkocht is dus misschien ga ik toch maar naar Porcupine Tree (nu maar hopen dat PT niet uitverkocht raakt voordat ik zeker weet of ik ga)
I think I should have no other mortal wants, if I could always have plenty of music. It seems to infuse strength into my limbs and ideas into my brain. Life seems to go on without effort, when I am filled with music.
George elliot
  dinsdag 22 november 2005 @ 20:25:03 #136
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_32488845
Ik moet ook nog steeds kaarten halen.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  dinsdag 22 november 2005 @ 20:25:34 #137
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_32488868
Ik heb gelukkig al kaartjes
pi_32503912
Porcupine Tree én Oceansize, dat moet een erg leuke avond worden!
.
  woensdag 23 november 2005 @ 22:07:53 #139
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32521296
Ik heb een kaartje over, dus mocht er een leuke jongedame wat tijd over hebben...
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32529727
agenda www.lucky.nl te Rijssen
quote:
donderdag 15 december 2005
KINO & Support Steve Thorne
KINO Featuring; John Mitchell (Arena / The Urbane), Pete Trewavas (Marillion), John Beck (It Bites), and Chris Maitland (Porcupine Tree).
wohoo daar moet ik dan ook maar heen!
pi_32529940
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:07 schreef TrenTs het volgende:
Ik heb een kaartje over, dus mocht er een leuke jongedame wat tijd over hebben...
Had je daar niet eerder mee kunnen komen?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  donderdag 24 november 2005 @ 12:40:06 #142
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32533992
quote:
Op donderdag 24 november 2005 09:38 schreef Misstique het volgende:

[..]

Had je daar niet eerder mee kunnen komen?
Ben jij zo'n leuke jongedame dan?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32534135
quote:
Op donderdag 24 november 2005 12:40 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Ben jij zo'n leuke jongedame dan?
Ja
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  donderdag 24 november 2005 @ 21:03:40 #144
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32547851
quote:
Op donderdag 24 november 2005 12:47 schreef Misstique het volgende:

[..]

Ja
En nu is het maar wachten op de volgende schone deerne
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zondag 27 november 2005 @ 21:55:34 #145
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32629153
OK, op het kaartje staat dat het om 8 uur begint, maar, is dat om 8 uur de zaal open of begint de show om 8 uur?
En wat zou ik ongeveer als eindtijd in gedachten moeten nemen?

Dankje, dankje.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32641651
quote:
Op zondag 27 november 2005 21:55 schreef TrenTs het volgende:
OK, op het kaartje staat dat het om 8 uur begint, maar, is dat om 8 uur de zaal open of begint de show om 8 uur?
En wat zou ik ongeveer als eindtijd in gedachten moeten nemen?

Dankje, dankje.
Op de website staat: Aanvang 20.00 / zaal open 19.00
.
  maandag 28 november 2005 @ 21:30:55 #147
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32655730
quote:
Op maandag 28 november 2005 12:12 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Op de website staat: Aanvang 20.00 / zaal open 19.00
Ja daar kwam ik na het posten ook achter.
Idee van de eindtijd?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  maandag 28 november 2005 @ 21:33:54 #148
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_32655805
Uurtje of 23:00 gok ik. Hoezo?
  maandag 28 november 2005 @ 21:41:22 #149
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32656002
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:33 schreef Anthraxx het volgende:
Uurtje of 23:00 gok ik. Hoezo?
De vriendin die ik meesleep moet daarna nog terug naar Rotterdam met de trein en daar een metro halen.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  maandag 28 november 2005 @ 22:33:04 #150
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_32657532
Ah Ik heb gelukkig een vader die meegaat en rijd .
  dinsdag 29 november 2005 @ 00:04:58 #151
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32660428
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:33 schreef Anthraxx het volgende:
Ah Ik heb gelukkig een vader die meegaat en rijd .
Jij verwent nest.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  dinsdag 29 november 2005 @ 00:13:37 #152
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_32660657
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:04 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Jij verwent nest.
Hij weet nog niet wat hij ervan moet vinden dat hij mee moet . Hij kent de band niet, maar luisterde in zijn jeugd heel veel naar Symfo. Rock enzo. Hij gaat het wel tof vinden, dat weet ik zeker . Dat hij meegaat was meer een weddenschap ooit

Hij verwacht nog steeds dat het een 1 of andere wazige Death Metal band wordt
  dinsdag 29 november 2005 @ 00:18:47 #153
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32660825
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:13 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Hij weet nog niet wat hij ervan moet vinden dat hij mee moet . Hij kent de band niet, maar luisterde in zijn jeugd heel veel naar Symfo. Rock enzo. Hij gaat het wel tof vinden, dat weet ik zeker . Dat hij meegaat was meer een weddenschap ooit

Hij verwacht nog steeds dat het een 1 of andere wazige Death Metal band wordt
Het lijkt me ook wel dat hij het wat gaat vinden dan!
En eigenlijk hebben ze voor iedereen wel iets denk ik... het is best gevarieerd.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32733703
als 't goe dis is dit 't schema
oceansize 8.00-8.45
porcupine 9.15-11.00
  donderdag 1 december 2005 @ 20:30:53 #155
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32736191
Ik ben al weer bezig met het doorgraven van de complete discography. Oh man wat zijn ze toch akelig goed.

[ Bericht 3% gewijzigd door TrenTs op 01-12-2005 21:05:07 ]
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32801741
Vanaaf concert
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_32805628
.

Nou maar hopen dat het mee zal vallen met die vertragingen die die NS aangekondigd heeft .
  zondag 4 december 2005 @ 16:04:51 #158
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32809636
Ik ga naar alle fokkers zwaaien.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zondag 4 december 2005 @ 16:09:28 #159
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_32809756
Tof . Als je me ziet mag je me gerust aanspreken hoor TrenTs .
  zondag 4 december 2005 @ 16:18:10 #160
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32810055
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:09 schreef Anthraxx het volgende:
Tof . Als je me ziet mag je me gerust aanspreken hoor TrenTs .
Ik weet niet of ik je herken/zie.
Mocht je mij herkennen, gewoon aanspreken. Ik maak deel uit van een opmerkelijk duo.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zondag 4 december 2005 @ 16:22:49 #161
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_32810233
Opmerkelijk?

Ik heb een vrij opvallende trui aan met gifgroene mouwen (en de rest zwart). Niet echt iets speciaals ofzo.
  zondag 4 december 2005 @ 16:28:25 #162
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32810396
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:22 schreef Anthraxx het volgende:
Opmerkelijk?

Ik heb een vrij opvallende trui aan met gifgroene mouwen (en de rest zwart). Niet echt iets speciaals ofzo.
Ik een blauw geval met een erg groen shirt er onder.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zondag 4 december 2005 @ 16:31:42 #163
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_32810486
Ah Dan schiet ik je wel aan als ik je zie
  zondag 4 december 2005 @ 16:33:09 #164
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32810521
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:31 schreef Anthraxx het volgende:
Ah Dan schiet ik je wel aan als ik je zie
Ik ben benieuwd.

Als ik Coma Divine zo luister dan wordt het strak.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32810552
Let ook op het voorprogramma voor diegenen die gaan! Oceansize is echt vet
Op zoek naar kwaliteit.. je wordt rijkelijk beloond || http://www.onlineresults.nl
  zondag 4 december 2005 @ 16:38:05 #166
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32810654
Even tussendoor, mag er binnen gerookt/blowt worden?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32810807
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:18 schreef TrenTs het volgende:

[..]
Ik maak deel uit van een opmerkelijk duo.
.
  zondag 4 december 2005 @ 17:42:46 #168
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_32812485
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:38 schreef TrenTs het volgende:
Even tussendoor, mag er binnen gerookt/blowt worden?
http://www.013web.nl/ProgrammaDetail.asp?color=FF7E00&id=1315
quote:
Let op! Rookvrij concert, gelieve niet te roken in de zaal.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  zondag 4 december 2005 @ 23:59:35 #169
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32823916
Porcupine Tree zelf was zo strak als een pasgeboren meisje.

Oceansize... tja... het was *niet* goed afgesteld...
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  maandag 5 december 2005 @ 00:20:35 #170
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32824475
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:34 schreef Michellus het volgende:
Let ook op het voorprogramma voor diegenen die gaan! Oceansize is echt vet
Ik had er 1 nummer van gehoord voor ik ging en dat klonk leuk, maar het was nogal veel van hetzelfde vond ik.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32824831
quote:
Op zondag 4 december 2005 23:59 schreef TrenTs het volgende:
Porcupine Tree zelf was zo strak als een pasgeboren meisje.

Oceansize... tja... het was *niet* goed afgesteld...
Wat hij zegt.

Vond er geen drol aan, aan Oceansize. Je werd bekant weggeblazen door de muziek . Toch jammer dat Anathema niet weer het voorprogramma verzorgde .
  maandag 5 december 2005 @ 00:39:34 #172
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_32824901
Ik heb jullie helaas niet gezien

Oceansize was op zich goed maar het geluid stond veels te hard. Porcupine Tree was gewoon geniaal. Meer kan ik er niet van maken. De balans tussen het oude werk en het nieuwe werk was goed. Zijn stem viel mij alleen iets tegen, maar misschien was hij gewoon verkouden.
pi_32824948
quote:
Op maandag 5 december 2005 00:39 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb jullie helaas niet gezien

Oceansize was op zich goed maar het geluid stond veels te hard. Porcupine Tree was gewoon geniaal. Meer kan ik er niet van maken. De balans tussen het oude werk en het nieuwe werk was goed. Zijn stem viel mij alleen iets tegen, maar misschien was hij gewoon verkouden.
Geen hoofddoek gespot?
  maandag 5 december 2005 @ 01:11:04 #174
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32825439
quote:
Op maandag 5 december 2005 00:39 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb jullie helaas niet gezien
Ik heb ook nog rond gekeken.
quote:
Oceansize was op zich goed maar het geluid stond veels te hard. Porcupine Tree was gewoon geniaal. Meer kan ik er niet van maken. De balans tussen het oude werk en het nieuwe werk was goed. Zijn stem viel mij alleen iets tegen, maar misschien was hij gewoon verkouden.
Ja het stond veel en veel te hard. En ik vond het allemaal wel op elkaar gaan lijken eigenlijk, het viel wel vaak in herhaling. Toch ga ik er wel meer van luisteren.

En Porcupine Tree... heerlijk. Ik vond zijn stem wel strak eigenlijk, het kwam niet altijd helemaal goed over, dat was wel zonde.
Wat was die zanger trouwens een iel knaapje.

Wat vond je vader er van?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32825676
PT was ge-wel-dig
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  maandag 5 december 2005 @ 07:11:55 #176
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_32827004
quote:
Op maandag 5 december 2005 01:11 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Ik heb ook nog rond gekeken.
[..]

Ja het stond veel en veel te hard. En ik vond het allemaal wel op elkaar gaan lijken eigenlijk, het viel wel vaak in herhaling. Toch ga ik er wel meer van luisteren.

En Porcupine Tree... heerlijk. Ik vond zijn stem wel strak eigenlijk, het kwam niet altijd helemaal goed over, dat was wel zonde.
Wat was die zanger trouwens een iel knaapje.

Wat vond je vader er van?
In Paradiso in April was zijn stem veel strakker en beter. Maar ach, het is niet iets om je druk om te maken . Alles was weer eens geweldig afgesteld. Goed geluid, geweldig strak ingespeeld. Gewoon genieten.

De rustige nummers vond hij geweldig, maar het wat hardere werk vond hij wat jammer. Het was wel heel toevallig dat ze echt een goede balans hadden tussen het oude werk en het nieuwere werk. Hij vond het verder niet slecht .
pi_32831249
quote:
Op maandag 5 december 2005 00:20 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Ik had er 1 nummer van gehoord voor ik ging en dat klonk leuk, maar het was nogal veel van hetzelfde vond ik.
Dat heb ik ook gehad toen ik het voor het eerst luisterde.. Aanrader is absoluut Oceansize albums te kopen/downloaden en gewoon een paar keer in zijn geheel aan te horen. Denk dat je mening snel zal veranderen
Op zoek naar kwaliteit.. je wordt rijkelijk beloond || http://www.onlineresults.nl
  maandag 5 december 2005 @ 12:47:31 #178
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32832213
quote:
Op maandag 5 december 2005 07:11 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

In Paradiso in April was zijn stem veel strakker en beter. Maar ach, het is niet iets om je druk om te maken . Alles was weer eens geweldig afgesteld. Goed geluid, geweldig strak ingespeeld. Gewoon genieten.

De rustige nummers vond hij geweldig, maar het wat hardere werk vond hij wat jammer. Het was wel heel toevallig dat ze echt een goede balans hadden tussen het oude werk en het nieuwere werk. Hij vond het verder niet slecht .
Ze hadden zeker een goede balans. Wel geinig dat-ie zei dat-ie altijd van het publiek een 'blank stare' kreeg als-ie in de VS begon over albums van voor In Absentia.
Volgens mij is het sowieso leuker om in Europa te touren, je hoort artiesten toch wel vaak zeggen dat mensen hier meer open staan voor de muziek.

En het viel me trouwens op dat er wel meer 'oudere' mensen waren, echt niet alleen jongeren.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  maandag 5 december 2005 @ 12:49:46 #179
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32832272
quote:
Op maandag 5 december 2005 12:12 schreef Michellus het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gehad toen ik het voor het eerst luisterde.. Aanrader is absoluut Oceansize albums te kopen/downloaden en gewoon een paar keer in zijn geheel aan te horen. Denk dat je mening snel zal veranderen
Nou op het concert klonk het allemaal nogal het zelfde: hard, stukje zachter, hard, stil, hard, schreeuwen en zo maar door... wel jammer. Maar ik ga ze zeker niet afschrijven, een leuke nieuwe band is altijd welkom.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32832624
quote:
Op maandag 5 december 2005 12:49 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Nou op het concert klonk het allemaal nogal het zelfde: hard, stukje zachter, hard, stil, hard, schreeuwen en zo maar door... wel jammer. Maar ik ga ze zeker niet afschrijven, een leuke nieuwe band is altijd welkom.
Vergeet niet te zeggen dat een hartverzakking bijna onvermijdelijk was bij de overgang van zacht naar hard . Ze hebben minstens 3 jaar van m'n leven weggespeeld daar .
quote:
En het viel me trouwens op dat er wel meer 'oudere' mensen waren, echt niet alleen jongeren.
Tsk, en toen ik het zei was het onbeleefd .
  maandag 5 december 2005 @ 13:12:07 #181
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32832968
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:00 schreef clumsy_clown het volgende:

Vergeet niet te zeggen dat een hartverzakking bijna onvermijdelijk was bij de overgang van zacht naar hard . Ze hebben minstens 3 jaar van m'n leven weggespeeld daar .
Ik had er geen last van. Maar aangezien jij altijdt vind dat ik grafherrie luister...
quote:
Tsk, en toen ik het zei was het onbeleefd .
"ER ZIJN HIER WEL VEEL OUWE MENSEN ZEG" als er één naast je staat is een héél ander verhaal.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32833128
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:12 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Ik had er geen last van. Maar aangezien jij altijdt vindt dat ik grafherrie luister...
Zelfs jouw oortjes hadden er last van .
quote:
"ER ZIJN HIER WEL VEEL OUWE MENSEN ZEG" als er één naast je staat is een héél ander verhaal.
Details . Daarnaast gok ik dat met haar leeftijd en het geluid van Oceansize d'r gehoor zo verslechterd was dat ze me toch niet hoorde.

Trouwens, welke nummers speelde ze als toegift? Gemist, trein moeten halen enzo.
pi_32833132
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:00 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Vergeet niet te zeggen dat een hartverzakking bijna onvermijdelijk was bij de overgang van zacht naar hard . Ze hebben minstens 3 jaar van m'n leven weggespeeld daar .
Dat kwam voornamelijk door de manier waarop t geluid was ingesteld. Ik stond dichtbij de boxen en heb nu nog steeds last van piepende oren
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  maandag 5 december 2005 @ 13:20:20 #184
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32833216
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:17 schreef clumsy_clown het volgende:

Zelfs jouw oortjes hadden er last van .
Ja omdat het zo grafhard stond. Volgende keer neemt deze jongen weer oordopjes mee!
quote:
Details . Daarnaast gok ik dat met haar leeftijd en het geluid van Oceansize d'r gehoor zo verslechterd was dat ze me toch niet hoorde.
Dat was voor Oceansize. En minirokjes moeten eigenljik boven de 40 verboden worden.
quote:
Trouwens, welke nummers speelden ze als toegift? Gemist, trein moeten halen enzo.
Ja.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  maandag 5 december 2005 @ 13:21:18 #185
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32833253
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:17 schreef Misstique het volgende:

[..]

Dat kwam voornamelijk door de manier waarop t geluid was ingesteld. Ik stond dichtbij de boxen en heb nu nog steeds last van piepende oren
Je had niet zoiets van 'zo... ik ga maar even wat naar achteren...'?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32833280
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:17 schreef clumsy_clown het volgende:

Trouwens, welke nummers speelde ze als toegift? Gemist, trein moeten halen enzo.
Heel toepasselijk: Trains!

nog wel meer nummers maar die weet ik niet meer..
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_32833314
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:21 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Je had niet zoiets van 'zo... ik ga maar even wat naar achteren...'?
Dat heb ik ook gedaan, echter waren 3 noten al genoeg om mn oren te ruineren
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_32833377
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:20 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Ja omdat het zo grafhard stond. Volgende keer neemt deze jongen weer oordopjes mee!
Isolatie van de oortjes is hier ok geregeld .
quote:
Dat was voor Oceansize. En minirokjes moeten eigenljik boven de 40 verboden worden.
Dan nog . En ze had een buttlelijke en way te dikke en meedeinzende man dus zo erg is het niet dat ik niet zo aardig was.
quote:
Ja.
IK ZEI TOCH DAT JE ME DAT AAN ZOU REKENEN!

.

Jammer dat ze Piano Lessons niet gespeeld hebben bij de weg .
  maandag 5 december 2005 @ 13:26:45 #189
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32833397
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:23 schreef Misstique het volgende:

Dat heb ik ook gedaan, echter waren 3 noten al genoeg om mn oren te ruineren
Het stond ook lomp hard. Ik stond inde buurt van de bar aan de linkerkant van de zaal, daar was het op zich nog wel te doen, maar als meneer es dol werd op z'n gitaar mocht het allemaal wel wat zachter van me.

Ik hoop voor je dat het wel spoedig wegtrekt!
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  maandag 5 december 2005 @ 13:29:13 #190
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32833460
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:25 schreef clumsy_clown het volgende:

Isolatie van de oortjes is hier ok geregeld .
Ja. Daar wel ja.
quote:
Dan nog . En ze had een buttlelijke en way te dikke en meedeinzende man dus zo erg is het niet dat ik niet zo aardig was.
Het waren Limburgers. Het meest domme en vieze volk stond gewoon naast ons. En natuurlijk in dat vieze dialect keihard gaan praten. Want iedereen moet ze grappig vinden.
quote:
IK ZEI TOCH DAT JE ME DAT AAN ZOU REKENEN!

.
Neehee. Het is okay.
quote:
Jammer dat ze Piano Lessons niet gespeeld hebben bij de weg .
Ja! Daar wachtte ik stiekempjes op.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32833462
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:26 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Het stond ook lomp hard. Ik stond inde buurt van de bar aan de linkerkant van de zaal, daar was het op zich nog wel te doen, maar als meneer es dol werd op z'n gitaar mocht het allemaal wel wat zachter van me.

Ik hoop voor je dat het wel spoedig wegtrekt!
Oh ja? Ik ben namelijk verhuisd naar de bar aan de linkerkant van de zaal en heb daar de rest van de avond doorgebracht

Dat hoop ik ook...
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  maandag 5 december 2005 @ 13:31:49 #192
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_32833519
Potverdomme, wat waren ze in vorm.

De opener loog er al niet om, een aangepaste uitvoering van Open Car die een stuk donkerder klonk dan de albumversie. Blackest Eyes leek vervolgens ook een kleine opfrissing te krijgen die zeker niet ongunstig uitpakte. Het gitaargefreak van WIlson tegen de geluiden van Barbieri aan het einde van Hatesong herinnerde me er vervolgens aan waarom Lightbulb Sun zo'n geweldig album is. Het concert was echt genieten.

Wel vreemd dat Steven aankondigt een totaal andere show neer te zetten om uiteindelijk maar vier pre-In Absentia nummers te spelen. Maargoed, ze speelden Radioactive Toy en het In Absentia en Deadwing-werk dat ze speelden was simpelweg retegoed. Dit moet toch wel het beste Porcupine Tree-concert zijn geweest dat ik gezien heb.

Nog even over Oceansize, luister het geweldige debuutalbum Effloresce eens. Dat kan zeker niet teleurstellen.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  maandag 5 december 2005 @ 13:35:17 #193
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32833619
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:29 schreef Misstique het volgende:

Oh ja? Ik ben namelijk verhuisd naar de bar aan de linkerkant van de zaal en heb daar de rest van de avond doorgebracht
Misschien heb ik je wel gezien.
quote:
Dat hoop ik ook...
Gewoon vandaag zo weinig mogelijk met geluid doen, lekker rustig aan.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  maandag 5 december 2005 @ 13:37:19 #194
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32833672
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:31 schreef Ascaroth het volgende:
Potverdomme, wat waren ze in vorm.

De opener loog er al niet om, een aangepaste uitvoering van Open Car die een stuk donkerder klonk dan de albumversie. Blackest Eyes leek vervolgens ook een kleine opfrissing te krijgen die zeker niet ongunstig uitpakte. Het gitaargefreak van WIlson tegen de geluiden van Barbieri aan het einde van Hatesong herinnerde me er vervolgens aan waarom Lightbulb Sun zo'n geweldig album is. Het concert was echt genieten.

Wel vreemd dat Steven aankondigt een totaal andere show neer te zetten om uiteindelijk maar vier pre-In Absentia nummers te spelen. Maargoed, ze speelden Radioactive Toy en het In Absentia en Deadwing-werk dat ze speelden was simpelweg retegoed. Dit moet toch wel het beste Porcupine Tree-concert zijn geweest dat ik gezien heb.

Nog even over Oceansize, luister het geweldige debuutalbum Effloresce eens. Dat kan zeker niet teleurstellen.
Blackest eyes was inderdaad echt retegoed. En de opener was echt meteen bingo! Het had net zoveel sfeer als 'In Your Honor' bij 'Foo Fighters'.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32833686
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:35 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Misschien heb ik je wel gezien.
Ik jou misschien ook!
quote:
Gewoon vandaag zo weinig mogelijk met geluid doen, lekker rustig aan.
Doe ik!
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  maandag 5 december 2005 @ 13:39:32 #196
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32833753
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:37 schreef Misstique het volgende:

Ik jou misschien ook!
Hoe ziet u er uit?
quote:
Doe ik!
Wijs... wijs...
Ik ben alweer begonnen met Porcupine Tree vanochtend. Kan het niet echt nalaten.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32833768
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:31 schreef Ascaroth het volgende:
Potverdomme, wat waren ze in vorm.

De opener loog er al niet om, een aangepaste uitvoering van Open Car die een stuk donkerder klonk dan de albumversie. Blackest Eyes leek vervolgens ook een kleine opfrissing te krijgen die zeker niet ongunstig uitpakte. Het gitaargefreak van WIlson tegen de geluiden van Barbieri aan het einde van Hatesong herinnerde me er vervolgens aan waarom Lightbulb Sun zo'n geweldig album is. Het concert was echt genieten.

Wel vreemd dat Steven aankondigt een totaal andere show neer te zetten om uiteindelijk maar vier pre-In Absentia nummers te spelen. Maargoed, ze speelden Radioactive Toy en het In Absentia en Deadwing-werk dat ze speelden was simpelweg retegoed. Dit moet toch wel het beste Porcupine Tree-concert zijn geweest dat ik gezien heb.

Nog even over Oceansize, luister het geweldige debuutalbum Effloresce eens. Dat kan zeker niet teleurstellen.
Ik vind Oceansize op cd ook niet echt uitblinken eigenlijk . Maar ik zal er 's nog meer van downloaden. Hatesong en Blackest Eyes waren geweldig btw . Net als Don't Hate me en Lazarus en Open Car en Arriving Somewhere But Not Here en en... .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2005 13:40:54 ]
pi_32833859
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:39 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Hoe ziet u er uit?
Dat maak ik liever niet bekend op Fok..
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  maandag 5 december 2005 @ 13:44:47 #199
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_32833910
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:40 schreef clumsy_clown het volgende:
Arriving Somewhere But Not Here
Die deden ze ook subliem, beelden erbij werkten ook wel lekker.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_32834056
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:44 schreef Ascaroth het volgende:

[..]

Die deden ze ook subliem, beelden erbij werkten ook wel lekker.
De beelden vond ik sowieso wel gaaf. Kei-psychedelisch .
Zo, en nu Stupid Dream maar weer 's opzetten .
  maandag 5 december 2005 @ 13:52:19 #201
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32834102
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:43 schreef Misstique het volgende:

[..]

Dat maak ik liever niet bekend op Fok..
Hint gesnapt.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  maandag 5 december 2005 @ 13:53:00 #202
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32834126
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:44 schreef Ascaroth het volgende:

[..]

Die deden ze ook subliem, beelden erbij werkten ook wel lekker.
Ja! Die films waren gaaf! Lekker vaag ook, vroeg me af waar ze dat soort gein vinden.

Eerst dacht ik dat ze die neer hadden gezet om Pictionary te spelen tijdens de pauze.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  maandag 5 december 2005 @ 13:56:57 #203
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_32834237
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:53 schreef TrenTs het volgende:
Lekker vaag ook, vroeg me af waar ze dat soort gein vinden.
Dat wordt allemaal speciaal gemaakt.

Sommige beelden deden wel wat Tool-achtig aan zoals het begin van Halo en die hele sequentie met dat stopmotion-poppetje, dat is dan wel een beetje flauw.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  maandag 5 december 2005 @ 14:13:45 #204
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32834678
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:56 schreef Ascaroth het volgende:

[..]

Dat wordt allemaal speciaal gemaakt.

Sommige beelden deden wel wat Tool-achtig aan zoals het begin van Halo en die hele sequentie met dat stopmotion-poppetje, dat is dan wel een beetje flauw.
Ik moest ook even aan Tool denken met dat poppetje, maar flauw... nah, ik vond het wel grappig.
Met die larven kun je ook aan NIN denken, maar als het lekker met de muziek samengaat vind ik het best okay!
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  maandag 5 december 2005 @ 14:42:21 #205
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32835421
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:50 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

De beelden vond ik sowieso wel gaaf. Kei-psychedelisch .
Zo, en nu Stupid Dream maar weer 's opzetten .
Ah...
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  maandag 5 december 2005 @ 14:44:06 #206
135359 prutser_benny
I can ensure you I’m
pi_32835471
OMG ik heb me een potje genoten gisteraaf het voorprogramma was iets minder, maar porcupine tree maakte zeker alles wel goed JAWEL ! Damn het dringt nog steeds niet helemaal op mij door dat ik daar nou ben geweest
  maandag 5 december 2005 @ 14:48:53 #207
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32835585
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:44 schreef prutser_benny het volgende:
OMG ik heb me een potje genoten gisteraaf het voorprogramma was iets minder, maar porcupine tree maakte zeker alles wel goed JAWEL ! Damn het dringt nog steeds niet helemaal op mij door dat ik daar nou ben geweest
Heerlijk onwerkelijk he.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32835692
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:42 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Ah...
Zo was er toch nog *iets* psychedelisch .
  maandag 5 december 2005 @ 16:05:10 #209
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32837640
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:52 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Zo was er toch nog *iets* psychedelisch .
Ik weet dat je een slechte smaak hebt, maar dat je dan doof bent voor bepaalde dingen....
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32840777
Dit concert staat echt met stip op één bij mij. Ik ken (nog) niet zo heel veel van Porcupine Tree, maar dit was echt helemaal geweldig. De beelden maakten het helemaal af, je werd er zowat door 'meegenomen'.



Oceansize was op zich wel goed, alleen (inderdaad) erg jammer van het geluid. Ik had af en toe het gevoel dat ik naar een drumband stond te luisteren. Naast het te hoge volume was het dus ook nog eens niet goed op elkaar afgestemd. Verder was het wel goed, zoals ik al had verwacht.
.
pi_32851989
Het geluid van Porcupine Tree zelf was ook niet echt denderend tijdens sommige nummers in het begin. Verder was het gewoon weer erg goed

Setlist :

1. Intro/Open Car
2. Blackest Eyes
3. Lazarus
4. Hatesong
5. Don't Hate Me
6. Mother & Child Divided
7. Buying New Soul (ingekorte versie )
8. So-called Friend
9. Arriving Somewhere But Not Here
10. .3
11. Start Of Something Beautiful
12. Halo
==============
13. Radioactive Toy
14. Trains

foto's :

http://photobucket.com/al(...)id/porcupine%20tree/

preview :

I still wave at the dots on the shore
I still beat my head against the wall
I still rage and wage my little war
I'm a shade...and easy to ignore
pi_32858161
ben zo jaloers op jullie

ik kon nog met prutser_benny mee, mja khad geen vervoer, geen overnachtplek, en niemand wou met me mee naja volgende x beter
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:05:35 #213
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32874567
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 00:30 schreef Mauzerus het volgende:
Het geluid van Porcupine Tree zelf was ook niet echt denderend tijdens sommige nummers in het begin. Verder was het gewoon weer erg goed
Het geluid was erg goed.
quote:
13. Radioactive Toy
Okay, nu baal ik wel dat ik eerder weg moest.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:07:46 #214
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32874642
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 11:29 schreef johnneman het volgende:
ben zo jaloers op jullie

ik kon nog met prutser_benny mee, mja khad geen vervoer, geen overnachtplek, en niemand wou met me mee naja volgende x beter
Je hebt wel wat gemist ja, maar ze komen zonder twijfel nog eens terug.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32905075
En ik 'ontdek' dus de band drie dagen nadat er een concert van ze geweest is
pi_32907629
Opeth en Porcupine Tree, twee aparte concerten op één avond, hebben ze niet handig geregeld aangezien veel fans van beide bands houden. Heb toch voor Opeth gekozen, al had ik ze al twee keer gezien. Porcupine Tree heb ik eerder dit jaar gezien en de show was inderdaad erg gaaf met die videobeelden enzo.

Als het niet zo onhandig gepland was had ik Porcupine Tree graag nog een keer willen zien!
Amber Streams - Instrumental Progressive Metal
  donderdag 8 december 2005 @ 13:05:01 #217
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32916194
quote:
Op woensdag 7 december 2005 22:54 schreef JeroenV het volgende:
En ik 'ontdek' dus de band drie dagen nadat er een concert van ze geweest is
Arme jongen.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32949562
quote:
Op maandag 5 december 2005 07:11 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

In Paradiso in April was zijn stem veel strakker en beter. Maar ach, het is niet iets om je druk om te maken
misschien kwam dat hierdoor; de show in paradiso in april was de 7e van de tour; nu was de 013 show de bijna laatste van een 9 weken tour
pi_32949603
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:22 schreef Misstique het volgende:

[..]

Heel toepasselijk: Trains!

nog wel meer nummers maar die weet ik niet meer..
net voor trains speelden ze nog radioactive toy
  vrijdag 9 december 2005 @ 19:15:33 #220
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_32951726
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:38 schreef surrealm het volgende:

[..]

misschien kwam dat hierdoor; de show in paradiso in april was de 7e van de tour; nu was de 013 show de bijna laatste van een 9 weken tour
Jij zal het ongetwijfeld beter weten . Ik dacht eigenlijk meer aan een verkoudheid ofzo . Maar ach, het maakt niet zo veel uit. Het is echt een waanzinnig concert geweest

Ben jij trouwens die dude met dat hele lange haar dat regelmatig de gitaar verwisselde van maestro Steve Wilson?
  zaterdag 10 december 2005 @ 02:54:19 #221
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32963675
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:15 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Jij zal het ongetwijfeld beter weten . Ik dacht eigenlijk meer aan een verkoudheid ofzo . Maar ach, het maakt niet zo veel uit. Het is echt een waanzinnig concert geweest

Ben jij trouwens die dude met dat hele lange haar dat regelmatig de gitaar verwisselde van maestro Steve Wilson?
Check het fotoboek maar es.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32965314
Ik heb laatst een keer iets van Porcupine tree gedownload dat Live in Poland heette, het is waarschijnlijk een soort van bootleg, omdat je allerlei Poolse aankondigingen hoort, iemand bekend mee?
pi_32967644
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 09:48 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik heb laatst een keer iets van Porcupine tree gedownload dat Live in Poland heette, het is waarschijnlijk een soort van bootleg, omdat je allerlei Poolse aankondigingen hoort, iemand bekend mee?
Is dat die opname waar Wilson bij Last Chance To Evacuate Planet Earth Before It Is Recycled niet 'you can dream and drowse -- the minutes turn to hours' maar 'you can dream and drowse -- while I look down your blouse' zingt?
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_32974658
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 09:48 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik heb laatst een keer iets van Porcupine tree gedownload dat Live in Poland heette, het is waarschijnlijk een soort van bootleg, omdat je allerlei Poolse aankondigingen hoort, iemand bekend mee?
Warzawa misschien?


[ Bericht 7% gewijzigd door MuadDib op 10-12-2005 18:27:14 ]
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_32975525
Oh, die zal 'ie wel bedoelen inderdaad..
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_33249362
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:15 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Jij zal het ongetwijfeld beter weten . Ik dacht eigenlijk meer aan een verkoudheid ofzo . Maar ach, het maakt niet zo veel uit. Het is echt een waanzinnig concert geweest

Ben jij trouwens die dude met dat hele lange haar dat regelmatig de gitaar verwisselde van maestro Steve Wilson?
yup, dat is ik
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:34:14 #227
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_33249819
De nacht van zondag 8 januari laat Rockpalast 75 minuten Porcupine Tree zien. Affengeil.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_33251925
Die noteren we Ascaroth!
.
pi_33314185
jammer dat ik die show zelf niet kan zien op tv, maar misschien dat iemand het wil opnemen en doorpassen naar me?
  donderdag 22 december 2005 @ 17:50:58 #230
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_33315111
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:16 schreef surrealm het volgende:
jammer dat ik die show zelf niet kan zien op tv, maar misschien dat iemand het wil opnemen en doorpassen naar me?
Als ik het kan opnemen wil ik het best doorsturen . Ik moet alleen nog kijken of ik het hier kan ontvangen; we hebben toch al teveel duitse zenders hier.
  donderdag 22 december 2005 @ 18:12:11 #231
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_33315643
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:50 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Als ik het kan opnemen wil ik het best doorsturen . Ik moet alleen nog kijken of ik het hier kan ontvangen; we hebben toch al teveel duitse zenders hier.
Ik hou me aanbevolen.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  donderdag 22 december 2005 @ 18:20:40 #232
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_33315816
quote:
Op donderdag 22 december 2005 18:12 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Ik hou me aanbevolen.
Check.
pi_33317086
kun je het beschikbaar maken op usenet?
pi_33413885
...a 60 ton angel falls to the earth...

Wel mijn ding, PT!
Mu!
pi_33436057
Voor kerst het concert in 013 op CD gekregen!
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:55:48 #236
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_33438318
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:37 schreef Misstique het volgende:
Voor kerst het concert in 013 op CD gekregen!
Van 4 december?
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_33438398
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:55 schreef Ascaroth het volgende:

[..]

Van 4 december?
Yep
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_33780314
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:34 schreef Ascaroth het volgende:
De nacht van zondag 8 januari laat Rockpalast 75 minuten Porcupine Tree zien. Affengeil.
schopje

00:30 - 02:00 uur
When in panic or in doubt:
run in circles, scream and shout
  vrijdag 6 januari 2006 @ 22:37:32 #239
121653 Fairy_with_boots
Death metal victory!
pi_33782469
kan ik niet ontvangen hier
I think I should have no other mortal wants, if I could always have plenty of music. It seems to infuse strength into my limbs and ideas into my brain. Life seems to go on without effort, when I am filled with music.
George elliot
pi_33782835
Ik ook niet tenzij die @#$@-UPC morgen eens met die al 2 weken beloofde mediabox aan komt kakken
When in panic or in doubt:
run in circles, scream and shout
pi_34000266
heeft iemand de show gezien?
pi_34004953
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 01:05 schreef surrealm het volgende:
heeft iemand de show gezien?
Iemand heeft het voor me op tape opgenomen, nog niet de mogelijkheid gehad om het te kijken...
.
pi_34155970
Er is een dvd variant van de tv opnames op het bittorrent netwerk gesignaleerd
I still wave at the dots on the shore
I still beat my head against the wall
I still rage and wage my little war
I'm a shade...and easy to ignore
pi_35542455
de dvd van rockpalast binnen gekregen; ziet er best ok uit, maar ze hebben wel wat leuke stukjes tussen de nummers geknipt; en ook een paar nummers weggelaten. maar toch leuk voor de heb

volgens goed ingelichte bronnen, is er weer een zomerfestival met PT op komst in nederland
pi_37428993
wie gaan er allemaal naar arrow rock toe?
  zondag 30 april 2006 @ 17:45:40 #246
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_37430652
quote:
Op zondag 30 april 2006 16:34 schreef surrealm het volgende:
wie gaan er allemaal naar arrow rock toe?
Ik ben present.
pi_37431776
Ik zal er ook zijn.
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:21:58 #248
135359 prutser_benny
I can ensure you I’m
pi_37952939
Arrow word met te duur :p maare is er al iets bekend van een concert naast arrow in NL ??
pi_38345856
op de mojo website zag ik een maand geleden al wat staan
  maandag 29 mei 2006 @ 21:50:49 #250
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_38347335
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:19 schreef surrealm het volgende:
op de mojo website zag ik een maand geleden al wat staan
Er staat niets hoor .
  maandag 29 mei 2006 @ 22:12:23 #251
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_38348524
quote:
Op zondag 30 april 2006 16:34 schreef surrealm het volgende:
wie gaan er allemaal naar arrow rock toe?
Ik zal er zijn.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 00:39:32 #252
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_38579633
quote:
SW is currently living in Tel Aviv whilst recording the second Blackfield album, and also writing the new Porcupine Tree album, which will be recorded this year for release in early 2007. A recording project with Mikael Akerfeldt from Opeth is also due to commence later this year.
Begin 2007 alweer een nieuw Porcupine Tree-album. Weet iemand meer over die collaboratie met Mikael Akerfeldt? Klinkt interessant.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_38580584
Check voor Arrow Rock.
En daar zal ik mij compleet openstellen voor PT. Het is geniale muziek, en ook helemaal mijn ding denk ik, maar ik heb de afgelopen tijd gewoon teveel door elkaar gehoord. Tijdens of vlak na Arrow maar een album (of 2) kopen.

Nog even een uitgebreidere versie van Ascaroth's nieuws hierboven (niet lullig bedoeld, maar ik kwam het toevallig tegen):
quote:
Thursday, June 01, 2006


Cover Version IV

Today I completed Cover Version IV, and I think it's my favourite so far in the series, I'm very happy. The cover version itself is probably the most obscure yet, and may create some controversy with it's subject matter, guaranteed to offend. But also very beautiful I think. Anyway, it should be out in a few weeks, once again exclusive to Headphone Dust (though please do not write to Duster about it yet - it will be easy enough to order when the time comes, and not limited). Cover Version III will also be repressed at the same time. For those that don't know the idea is for there to be a total of 6 in the series, with the final disc in some kind of package that will house all 6 discs. I'm averaging around one CV a year, but on the other hand I've been in the zone for creating a lot of new music this year (having created very little new in 2005) so maybe CV5 will be quicker to come around.

Also on the way is the new Blackfield album, which is now finished, the next PT album, which is about 70% written, a new Bass Communion release (plus some Bass Communion remixes for other artists), and some other collaborations. Plus the continuing onslaught of reissues, repackages, and remasters of course. Gotta go, can't stop!

SW
pi_38580601
ik ga niet naar arrow, maar toch een tvp
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:58:09 #255
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_38584882
Goed nieuws dus. Nieuwe Blackfield en nieuw PT album. Ben erg benieuwd
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:24:19 #256
135359 prutser_benny
I can ensure you I’m
pi_38585487
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:58 schreef Anthraxx het volgende:
Goed nieuws dus. Nieuwe Blackfield en nieuw PT album. Ben erg benieuwd
same here... same here
  donderdag 15 juni 2006 @ 21:11:17 #257
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_38897774
27 september in Paradiso . Ik denk dat ik wel ga, geen idee nog met wie
pi_38930836
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:11 schreef Anthraxx het volgende:
27 september in Paradiso . Ik denk dat ik wel ga, geen idee nog met wie
Ik ga ook, maar ik weet gelukkig al met wie...
.
  maandag 19 juni 2006 @ 11:36:19 #259
125386 ummagumma
Back in Black
pi_38996812
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 00:39 schreef Ascaroth het volgende:

[..]

Begin 2007 alweer een nieuw Porcupine Tree-album. Weet iemand meer over die collaboratie met Mikael Akerfeldt? Klinkt interessant.
Ik mis hier een naam. SW en Ackerfield zouden een project starten samen met Mike Portnoy ( Dream Theater)
Of kan iemand melden dat die samenwerking niet doorgaat?
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
  maandag 19 juni 2006 @ 15:34:21 #260
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_39004148
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:11 schreef Anthraxx het volgende:
27 september in Paradiso . Ik denk dat ik wel ga, geen idee nog met wie
Zal ik ook weer eens gaan? Ruim 10 jaar na m'n laatsts PT-concert?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  maandag 19 juni 2006 @ 15:42:30 #261
33 Anton
A flower?
pi_39004461
Ouwe lul Ik zal er nog eens over nadenken of ik ga.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_39011896
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:36 schreef ummagumma het volgende:

[..]

Ik mis hier een naam. SW en Ackerfield zouden een project starten samen met Mike Portnoy ( Dream Theater)
Of kan iemand melden dat die samenwerking niet doorgaat?
Dat gaat gewoon door. Ze zijn ermee bezig, maar nog niks concreets. Het enige concrete is dat iedereen heeft toegezegd dat het doorgaat.
  maandag 19 juni 2006 @ 20:38:11 #263
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_39013082
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:34 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Zal ik ook weer eens gaan? Ruim 10 jaar na m'n laatsts PT-concert?
Dan eis ik wel een meeting met mijn Prog. Opa .
pi_40856335
Wie gaat er 27 september naar Paradiso, dan treden ze weer in Nederland op!
pi_40862617
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 04:13 schreef Caramba het volgende:
Wie gaat er 27 september naar Paradiso, dan treden ze weer in Nederland op!
Zit er sterk over te denken. Is het nog niet uitverkocht?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:15:20 #266
125386 ummagumma
Back in Black
pi_40866872
Het is aannemelijk dat PT in de eerste helft van volgend jaar weer op tour zijn als hun nieuwe cd uitkomt.
Ik hoop dat ze nog gewoon de kleinere zalen aandoen ipv de bierhal in Amsterdam bijvoorbeeld.
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
pi_40892187
Ik hoop eigenlijk op de 013 in Tilburg volgend jaar, ben daar vorig jaar december geweest! Was heel gaaf en is lekker dicht bij huis. September dit jaar gaat voor mij helaas niet door
pi_40894745
vandaar ook mijn opmerking, 013 is voor mij ook om de hoek
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
pi_40901757
Ik ben erbij 27 september.
pi_40918909
Ik ben er ook weer bij. De laatste keer in 013 was érg goed, ik had niet verwacht dat het live ook zo ontzettend strak zou zijn! (was mijn eerste PT concert...) Dus dit concert wil ik absoluut niet missen.
.
pi_42157421
Morgen avond!
  donderdag 28 september 2006 @ 10:26:08 #272
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_42192929
Het was niet onaardig.
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  donderdag 28 september 2006 @ 10:29:54 #273
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_42193014
Maar wel duur, dus ik ben niet geweest... 25 euro
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 28 september 2006 @ 10:42:40 #274
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_42193279
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:29 schreef maniack28 het volgende:
Maar wel duur, dus ik ben niet geweest... 25 euro
Wat had je dan verwacht?
  donderdag 28 september 2006 @ 11:01:19 #275
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_42193729
25 euro vind ik teveel, voor iedere willekeurige band en zo goed/bekend zijn ze nou ook weer niet. 15 euro is acceptabel, 20 euro voor een goeie band, geld groeit verdomme niet op mn rug. En bij paradiso betaal je nog extra lidmaatschap en dan nog servicekosten over je ticket en je zit zo op +30 euro

Ik zie ze wel als ze op een festival komen... dan kosten ze maar 5
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_42200341
geweldig dat ze nummers van de cd speelden die pas in 2007 uitkomt

[mierenneukmodus]
vond alleen wel jammer dat bij sommige nummers de bas iets te overheersend was, dat Steve's vocal af en toe wegvielen bij ruigere stukjes en dat ze welgeteld maar één nummer van voor In Absentia speelden - Buying New Soul. Dat laatste is trouwens een prijs die ik graag betaalde voor de eerste helft van de show.
[/mierenneukmodus]

maar was wel weer superstrak en Gavin Harrison is waanzinnig
  donderdag 28 september 2006 @ 20:30:05 #277
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42210540
Rete, rete, retestrak. Het geluid was minder goed afgesteld bij de 013 vorig jaar, maar het was nog steeds vet.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  donderdag 28 september 2006 @ 20:31:06 #278
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42210582
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:01 schreef maniack28 het volgende:
25 euro vind ik teveel, voor iedere willekeurige band en zo goed/bekend zijn ze nou ook weer niet. 15 euro is acceptabel, 20 euro voor een goeie band, geld groeit verdomme niet op mn rug. En bij paradiso betaal je nog extra lidmaatschap en dan nog servicekosten over je ticket en je zit zo op +30 euro

Ik zie ze wel als ze op een festival komen... dan kosten ze maar 5
Ja hoor knul. Zo goed zijn ze inderdaad ook weer niet, veel te duur.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  donderdag 28 september 2006 @ 20:50:28 #279
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_42211430
quote:
Op donderdag 28 september 2006 20:30 schreef TrenTs het volgende:
Rete, rete, retestrak. Het geluid was minder goed afgesteld dan bij de 013 vorig jaar, maar het was nog steeds vet.
+ dan
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_42213111
quote:
Op donderdag 28 september 2006 20:50 schreef RipCore het volgende:

[..]

+ dan
Ja knul, ONZ/BaggertMeet #23651...de afvallers en de dikzakken :P be there .
pi_42214145
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:01 schreef maniack28 het volgende:
25 euro vind ik teveel, voor iedere willekeurige band en zo goed/bekend zijn ze nou ook weer niet. 15 euro is acceptabel, 20 euro voor een goeie band, geld groeit verdomme niet op mn rug. En bij paradiso betaal je nog extra lidmaatschap en dan nog servicekosten over je ticket en je zit zo op +30 euro

Ik zie ze wel als ze op een festival komen... dan kosten ze maar 5
Mooi, dan hoef je dus ook niet te gaan

Was trouwens vet gisteren
Oh, and that's a bad miss!
  Redactie Frontpage zondag 4 februari 2007 @ 23:43:29 #282
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_45994247
Porcupine Tree!

Ik ben erbij vanaf 'Up The Downstair' en heb alle officiéle uitgaven!
Heb ze ook vier of vijf keer live mee mogen maken!
DE hedendaagse band!

De DVD is helemaal te woepie!
Mijn favoriete stukken 'Radio Active Toy', The Sky Moves Sideways', 'Signify', 'Dark Matter', 'Russia On Ice', 'Lazarus' en dan noem ik nog niet de helft!
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 5 februari 2007 @ 00:18:48 #283
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_45995332
Trains is het beste
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 5 februari 2007 @ 11:54:06 #284
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_46002527
quote:
Op maandag 5 februari 2007 00:18 schreef maniack28 het volgende:
Trains is het beste


Hoe diep heb je je precies verdiept in PT?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_46013151
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:54 schreef TrenTs het volgende:


Hoe diep heb je je precies verdiept in PT?
Aha, dus als je een relatief nieuw nummer het beste vindt ben je geen echte fan?
.
  maandag 5 februari 2007 @ 18:23:29 #286
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_46014497
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:36 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Aha, dus als je een relatief nieuw nummer het beste vindt ben je geen echte fan?
Dat jij daar heel veel waarde aan hecht... dat is heel jammer voor je.
'Trains' is zo'n nummer waardoor het publiek ineens verandert en er allemaal teefjes van 16 in het publiek staan die ineens gaan krijsen als het gespeeld wordt. Jij -als grootste, alwetende PT-fan- zal ongetwijfeld weten dat in die 18 jaar PT er niet echt muziek is gemaakt in die richting. Iemand die meteen begint te roepen dat nou net het pophitje 'het beste' is gaat mij niet wijsmaken dat-ie The Sky Moves Sideways of zelfs maar On The Sunday Of Life gehoord heeft. Totaal geen zicht op de rest van het meesterlijke materiaal dus. Niet dat mij dat boeit, ik help mensen graag op weg.

[ Bericht 17% gewijzigd door TrenTs op 05-02-2007 18:25:48 (dubbele quote) ]
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_46014634
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:23 schreef TrenTs het volgende:
Dat jij daar heel veel waarde aan hecht... dat is heel jammer voor je.
'Trains' is zo'n nummer waardoor het publiek ineens verandert en er allemaal teefjes van 16 in het publiek staan die ineens gaan krijsen als het gespeeld wordt. Jij -als grootste, alwetende PT-fan- zal ongetwijfeld weten dat in die 18 jaar PT er niet echt muziek is gemaakt in die richting. Iemand die meteen begint te roepen dat nou net het pophitje 'het beste' is gaat mij niet wijsmaken dat-ie The Sky Moves Sideways of zelfs maar On The Sunday Of Life gehoord heeft. Totaal geen zicht op de rest van het meesterlijke materiaal dus. Niet dat mij dat boeit, ik help mensen graag op weg.
Ik ben totaal geen alwetende PT fan, en zal dat ook nooit beweren.... Ik heb ze pas (via via) leren kennen van Ligtbulb Sun... Maar goed, dat is een gebrek aan mijn muzikale opvoeding geweest tot op dat punt. Van het oude materiaal ken ik nog te weinig om een goede mening te kunnen vormen van dat materiaal. Ik luister er echter wel graag naar, maar ken het dus (nog) niet goed genoeg.

Zoals je het daar plaatste leek het wel of je oordeelde over die mening, that's all.

Zelf vind ik Lightbulb Sun een geweldig album, maar dat is dus vooral omdat ik dat het meeste heb gedraaid. Ik probeer nu langzaamaan het oudere materiaal te leren kennen. Gelukkig is daar genoeg van, side projects nog buiten beschouwing gelaten, daar stort ik me nóg later wel op...
.
  maandag 5 februari 2007 @ 18:44:26 #288
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_46015179
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:28 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Ik ben totaal geen alwetende PT fan, en zal dat ook nooit beweren.... Ik heb ze pas (via via) leren kennen van Ligtbulb Sun... Maar goed, dat is een gebrek aan mijn muzikale opvoeding geweest tot op dat punt. Van het oude materiaal ken ik nog te weinig om een goede mening te kunnen vormen van dat materiaal. Ik luister er echter wel graag naar, maar ken het dus (nog) niet goed genoeg.

Zoals je het daar plaatste leek het wel of je oordeelde over die mening, that's all.

Zelf vind ik Lightbulb Sun een geweldig album, maar dat is dus vooral omdat ik dat het meeste heb gedraaid. Ik probeer nu langzaamaan het oudere materiaal te leren kennen. Gelukkig is daar genoeg van, side projects nog buiten beschouwing gelaten, daar stort ik me nóg later wel op...
Je mag me wel mailen voor wat 'tips' hoor.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  maandag 5 februari 2007 @ 18:48:26 #289
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_46015326
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:36 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Aha, dus als je een relatief nieuw nummer het beste vindt ben je geen echte fan?
Porcupine Tree

Waaruit trouwens wel weer blijkt dat meneer geen fan is.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_46016820
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:48 schreef TrenTs het volgende:
Porcupine Tree

Waaruit trouwens wel weer blijkt dat meneer geen fan is.
So be it, maar dan staat die opmerking nog steeds...
.
pi_46016953
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:44 schreef TrenTs het volgende:
Je mag me wel mailen voor wat 'tips' hoor.
Je mag het ook wel openbaar bekend maken hoor...

Door de hoeveelheid aan albums weet ik niet waar ik moet beginnen...
.
pi_46017898
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:48 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Porcupine Tree

Waaruit trouwens wel weer blijkt dat meneer geen fan is.
Boeiend om te weten wie jij wel of geen echte fan vindt.

Ik zal niet heel snel naar een concert van PT gaan, niet zozeer om het geld, wel om andere redenen. Ben ik dan volgens jou geen fan? Leuk voor jou, ik blijf gewoon graag PT luisteren.

Argumentatie waarom je trains niets vind was nou weer net wel nuttig. Ik vind Radio Active Toy tegelijk eigenlijk weer net niet iets van Porcupine Tree. Te vrolijk, te simpel melodie. Wel grappig, niet muzikaal hoogstandig, zoals bij een groot deel van de PT-nummers.
  maandag 5 februari 2007 @ 23:45:42 #293
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_46027137
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:58 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Boeiend om te weten wie jij wel of geen echte fan vindt.

Ik zal niet heel snel naar een concert van PT gaan, niet zozeer om het geld, wel om andere redenen. Ben ik dan volgens jou geen fan? Leuk voor jou, ik blijf gewoon graag PT luisteren.

Argumentatie waarom je trains niets vind was nou weer net wel nuttig. Ik vind Radio Active Toy tegelijk eigenlijk weer net niet iets van Porcupine Tree. Te vrolijk, te simpel melodie. Wel grappig, niet muzikaal hoogstandig, zoals bij een groot deel van de PT-nummers.
Zeg natte wind, boeiend om te weten wat jij er van vindt. Meneer hierboven begreep me verkeerd en ik zag later die post, het was niet eens serieus.
En Radioactive Toy is een geweldig nummer wat live nog beter en langer is. Maar ga maar verder in een hoekje huilen over wat jij allemaal zo erg vindt.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  maandag 5 februari 2007 @ 23:46:33 #294
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_46027171
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:33 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Je mag het ook wel openbaar bekend maken hoor...

Door de hoeveelheid aan albums weet ik niet waar ik moet beginnen...
Ik denk niet dat je m'n hint begreep....
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_46027952
quote:
Op maandag 5 februari 2007 23:45 schreef TrenTs het volgende:

[..]
Maar ga maar verder in een hoekje huilen over wat jij allemaal zo erg vindt.
Doe ik. Nog meer ad-hominem argumentatie?

Radioactive toy is geweldig, en het kan best dat het live beter is (dat is het toch overal zo?) en langer, prachtig is iets totaal anders dan muzikaal goed. Meer het populaire On The Sunday Of Life-nummer dan het Porcupine tree nummer.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 00:18:22 #296
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_46028030
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 00:14 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Doe ik. Nog meer ad-hominem argumentatie?

Radioactive toy is geweldig, en het kan best dat het live beter is (dat is het toch overal zo?) en langer, prachtig is iets totaal anders dan muzikaal goed. Meer het populaire On The Sunday Of Life-nummer dan het Porcupine tree nummer.
Ja, ik vind je een ontzettende homo. "Ad-hominem" genoeg, knul?

Maar zo te horen ben jij hier de grote muzikant. Beetje vreemd alleen dat je 'live' en 'muzikaal goed' niet kunt koppelen aan hele lange solo's die live gespeeld worden. Maar dat vind jij natuurlijk ook niks, het moet allerlei kansloze tempowisselingen en niet-nodige noten bevatten om muzikaal 'goed' te zijn in jouw straatje heb ik het idee.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  dinsdag 6 februari 2007 @ 00:22:49 #297
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_46028139
Oh, en als 'live overal beter is', ga voor de grap eens naar Fear Factory.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  dinsdag 6 februari 2007 @ 00:25:11 #298
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_46028192
En ja, ik heb een slecht humeur.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:58:34 #299
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_46056411
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 00:18 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Ja, ik vind je een ontzettende homo. "Ad-hominem" genoeg, knul?

Maar zo te horen ben jij hier de grote muzikant. Beetje vreemd alleen dat je 'live' en 'muzikaal goed' niet kunt koppelen aan hele lange solo's die live gespeeld worden. Maar dat vind jij natuurlijk ook niks, het moet allerlei kansloze tempowisselingen en niet-nodige noten bevatten om muzikaal 'goed' te zijn in jouw straatje heb ik het idee.
Hey! TOOL!
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  woensdag 7 februari 2007 @ 12:42:14 #300
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_46071105
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:58 schreef RipCore het volgende:

[..]

Hey! TOOL!
En zo''n 30% van alle jazz.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:51:16 #301
164157 doombuddy
the black is never far
pi_46113039
Ik zag PT vorig najaar in Hof Ter Lo (Antwerpen) in concert en daar werd het volledige nieuwe album live voorgesteld. Met als doel te kijken hoe het publiek reageert alvorens het schijfje uit te brengen, aldus Steven Wilson.
Het is zwaar de moeite, geen metalriffs maar terug vet psychedelisch.
Ga hem zeker aanschaffen als hij uitkomt, Porcupine Tree zit nu trouwens op Roadrunner records, dacht ik.

ook zeker de moeite is "Recordings" (toch wel mijn fav. PT cd) die kwam uit in 2001 op Snapper Music
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')