Maar goed, na enig schoonmaakwerk bij een nabijgelegen boerderij en in de garage thuis was ze weer redelijk toonbaar.
We konden zelfs naar huis rijden, aangezien ze bij de eerste poging weer startte...
We hebben net een winter lang de remmen, carburateurs, ophanging en electro onder handen genomen, nu kunnen we gelijk weer verder met enig spuitwerk, uitlijnen en nieuwe claxons. (hebben het helaas niet overleeft.)
BladE-l----- en schoonvader leven overigens nog, de spit is nu op medium care en krijgt elke avond een kusje voor het slapengaan.
[Dit bericht is gewijzigd door Herfst op 28-04-2003 22:04]
quote:Ja he?
Op maandag 28 april 2003 22:01 schreef NiXz het volgende:
quote:We hebben alleen zo kort plezier gehad van het werk tot nu toe.
Op maandag 28 april 2003 22:03 schreef Herfst het volgende:
Ach zo heb je weer wat te doen he?
Werken aan zo'n wagen lijkt me net zo leuk als er in rijden.
quote:No probs. Alleen een nieuwe motorkap en een nieuwe versnellingsbak is nogal prijzig.
Op maandag 28 april 2003 22:06 schreef slashyou het volgende:
Damns, shit happens. Kun je alles nog wel krijgen aan onderdelen?
quote:Precies mijn gedachtes!
Op maandag 28 april 2003 23:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
mooie auto, zonde van die crash, maar beter de sloot dan de muur of een paal moet je maar denken, nu is de schade nog te overzien zo lijkt het..Succes ermee..
Ik zie toch altijd "liever" een gecrashte moderne auto als een gecrashde klassieker, dat blijft eeuwig zonde.
Vroeger vond ik die klassieke auto's maar niks, lelijk enzo, maar als je wat ouder wordt ga je die oude auto's toch steeds meer waarderen.
quote:All-Risk, dus dat komt wel goed. Hij is net weer getaxeerd en door de APK.
Op maandag 28 april 2003 22:16 schreef NiXz het volgende:
Je bent toch wel goed verzekerd...?
heb je nog een beetje specificaties?
Veel succes met het repareren
quote:Gefeliciteerd met je eerste beschaafde post van deze week
Op dinsdag 29 april 2003 09:29 schreef BroesWillems het volgende:
Zeer mooi geschreven stukje...
Zeer mooie auto ook trouwens...heb je nog een beetje specificaties?
Veel succes met het repareren
quote:maar goed dat je er een
Op dinsdag 29 april 2003 09:33 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Gefeliciteerd met je eerste beschaafde post van deze week
![]()
quote:hoho. mijn post niet gelezen
Op dinsdag 29 april 2003 09:34 schreef BroesWillems het volgende:[..]
maar goed dat je er een
bij hebt gezet...
ik ben volgensmij een van de enigsten die fatsoenlijk reageerd...
Ontopic:
Weet topicstarter al hoelang het duurt voor de onderdelen binnen zijn?
Ik zou zelf helemaal niet kunnen wachten namelijk...
[Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 29-04-2003 09:38]
quote:De versnellingsbak is nog niet besteld. (We zijn er nog niet over uit of het nu een Overdrive moet worden of niet)
Op dinsdag 29 april 2003 09:35 schreef Tjabbo het volgende:
Weet topicstarter al hoelang het duurt voor de onderdelen binnen zijn?
Ik zou zelf helemaal niet kunnen wachten namelijk...
Het is trouwens een Spitfire 1500 uit 1975.
Er ligt een 4 cil. lijnmotor in met 2 carburateurs.
Ze haalt 71 PK bij 5500 toeren, maar weegt "slechts" 795 kg.
Accelleratie 0-100 is ongeveer 13 sec. Origineel, ze haalt het echter ook wel in zo'n 9 sec. Top is zo'n 160, maar dat rij je er gewoonweg niet mee, dat is zonde van de motor.
Al met al een heerlijk hobbyproject. Ze is van mijn schoonvader, maar we sleutelen en rijden meestal met ons tweëen.
Een paar jaar geleden ben ik samen met mijn vrouw nog een weekje naar de Veluwe geweest, en ze rijdt nog wel eens mee in tijdritten en puzzeltochten. Niet slecht voor haar leeftijd, hè?
quote:aaah... echte liefde voor een auto...
Op dinsdag 29 april 2003 13:20 schreef BladE-l----- het volgende:[..]
De versnellingsbak is nog niet besteld. (We zijn er nog niet over uit of het nu een Overdrive moet worden of niet)
De claxons, grille, koplampen e.d. moeten binnenkort maar even worden opgehaald. Ik heb de komende tijd toch zeëen van vrije tijd.Het is trouwens een Spitfire 1500 uit 1975.
Er ligt een 4 cil. lijnmotor in met 2 carburateurs.
Ze haalt 71 PK bij 5500 toeren, maar weegt "slechts" 795 kg.
Accelleratie 0-100 is ongeveer 13 sec. Origineel, ze haalt het echter ook wel in zo'n 9 sec.Top is zo'n 160, maar dat rij je er gewoonweg niet mee, dat is zonde van de motor.
Al met al een heerlijk hobbyproject. Ze is van mijn schoonvader, maar we sleutelen en rijden meestal met ons tweëen.
Een paar jaar geleden ben ik samen met mijn vrouw nog een weekje naar de Veluwe geweest, en ze rijdt nog wel eens mee in tijdritten en puzzeltochten.Niet slecht voor haar leeftijd, hè?
quote:Mijn ouders hebben de MK3 gehad, een witte uit 1969. Mijn vader reed er alleen wel altijd (te)hard mee, dat ding was vaak kapot. Alleen hebben mijn ouders 'm voor een prikkie weggedaan toen er gezinsuitbreiding kwam
Op dinsdag 29 april 2003 13:20 schreef BladE-l----- het volgende:[..]
Het is trouwens een Spitfire 1500 uit 1975.
Er ligt een 4 cil. lijnmotor in met 2 carburateurs.
Ze haalt 71 PK bij 5500 toeren, maar weegt "slechts" 795 kg.
Accelleratie 0-100 is ongeveer 13 sec. Origineel, ze haalt het echter ook wel in zo'n 9 sec.Top is zo'n 160, maar dat rij je er gewoonweg niet mee, dat is zonde van de motor.
Deze dus, alleen dan in het wit.
De achterkant van dit model vind ik eerlijk gezegd mooier dan die van de nieuwere Spitfire's..
quote:Ik vind persoonlijk ook dat de MK3 een mooier achterwerk heeft.
Op dinsdag 29 april 2003 18:49 schreef Toewan het volgende:[..]
Mijn ouders hebben de MK3 gehad, een witte uit 1969. Mijn vader reed er alleen wel altijd (te)hard mee, dat ding was vaak kapot. Alleen hebben mijn ouders 'm voor een prikkie weggedaan toen er gezinsuitbreiding kwam
. Was jammergenoeg voordat ik geboren was, anders had ik ze wel tegengehouden.. Ze hadden 'm best even op kunnen slaan.
Deze dus, alleen dan in het wit.
[afbeelding]De achterkant van dit model vind ik eerlijk gezegd mooier dan die van de nieuwere Spitfire's..
quote:Sorry, ik ben niet echt thuis in uitdeuken. Maar als er echt zoveel roestvorming op zit, lijkt lassen me een betere oplossing.
Op dinsdag 29 april 2003 17:42 schreef Jofunu-kun het volgende:
Ouch, dat was niet al te best, en zoals gezegd, maar goed dat die boom niet verder naar rechts stond. Ikzelf heb voor m'n huidige auto echt niet zoveel over, ik zat erover te denken om de enige grote deuk in de zijkant eruit te halen, maar hij zit er al zo lang in dat ik bang ben er een gat in te slaan vanwege roestvorming, misschien weten jij of je schoonvader daar iets op? (mijne is nog niet ZO oud, 18/19 jaar pas)
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 12:03 schreef TriumphGT6 het volgende:
vind de coupé met 6 cillender toch mooier :p haha... just kiddin... maar wanneer komt je eigen triumph voor de deur staan?
En jullie hebben echt geluk gehad tijdens/met/na dit ongeluk !
(gelijk kraslot gekocht ?)
quote:Die auto is al meer dan 20 jaar .. dus een kickje van een topic van 4-5 maanden geleden is toch geen probleem.
Op zaterdag 18 oktober 2003 12:29 schreef VanDread het volgende:
mogguh.... subtiel kickje![]()
quote:Das dus de GT6... maar dies wel coupé... persoonlijk vind ik hem mooier...maar ben ook niet helemaal onpartijdig.. hehe
Op zaterdag 18 oktober 2003 12:30 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Bij zo'n auto hoort wel een 6'cylinder, dan is'tie helemaal
maar spitje is wel lekker open rijden... alsie niet in een greppeltje ligt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |