 
		 
			 
			
			
			
 ) de macht over het stuur kwijt.
 ) de macht over het stuur kwijt.


Maar goed, na enig schoonmaakwerk bij een nabijgelegen boerderij en in de garage thuis was ze weer redelijk toonbaar.
We konden zelfs naar huis rijden, aangezien ze bij de eerste poging weer startte... 
We hebben net een winter lang de remmen, carburateurs, ophanging en electro onder handen genomen, nu kunnen we gelijk weer verder met enig spuitwerk, uitlijnen en nieuwe claxons. (hebben het helaas niet overleeft.)
BladE-l----- en schoonvader leven overigens nog, de spit is nu op medium care en krijgt elke avond een kusje voor het slapengaan.  
											
 
			 
			
			
			
[Dit bericht is gewijzigd door Herfst op 28-04-2003 22:04]
 
			 
			
			
			quote:Ja he?
Op maandag 28 april 2003 22:01 schreef NiXz het volgende:
 
											 
			 
			
			
			quote:We hebben alleen zo kort plezier gehad van het werk tot nu toe.
Op maandag 28 april 2003 22:03 schreef Herfst het volgende:
Ach zo heb je weer wat te doen he?
Werken aan zo'n wagen lijkt me net zo leuk als er in rijden.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:No probs. Alleen een nieuwe motorkap en een nieuwe versnellingsbak is nogal prijzig.
Op maandag 28 april 2003 22:06 schreef slashyou het volgende:
Damns, shit happens. Kun je alles nog wel krijgen aan onderdelen?
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 Succes ermee..
 Succes ermee..  
											 
			 
			
			
			quote:Precies mijn gedachtes!
Op maandag 28 april 2003 23:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
mooie auto, zonde van die crash, maar beter de sloot dan de muur of een paal moet je maar denken, nu is de schade nog te overzien zo lijkt het..Succes ermee..
Ik zie toch altijd "liever" een gecrashte moderne auto als een gecrashde klassieker, dat blijft eeuwig zonde.
Vroeger vond ik die klassieke auto's maar niks, lelijk enzo, maar als je wat ouder wordt ga je die oude auto's toch steeds meer waarderen.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:All-Risk, dus dat komt wel goed. Hij is net weer getaxeerd en door de APK.
Op maandag 28 april 2003 22:16 schreef NiXz het volgende:
Je bent toch wel goed verzekerd...?
 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 . Jeutje, dan heb je er wel erg weinig plezier gehad van die wagen...maar goed, ik lees dattie alweer door de apk is, dus dan kun je snel weer rijden. Gelukkig maar, want het is een mooie wagen die niet sstil moet staan.
. Jeutje, dan heb je er wel erg weinig plezier gehad van die wagen...maar goed, ik lees dattie alweer door de apk is, dus dan kun je snel weer rijden. Gelukkig maar, want het is een mooie wagen die niet sstil moet staan.  .
.
											 
			 
			
			
			heb je nog een beetje specificaties?
Veel succes met het repareren  
											
 
			 
			
			
			quote:Gefeliciteerd met je eerste beschaafde post van deze week
Op dinsdag 29 april 2003 09:29 schreef BroesWillems het volgende:
Zeer mooi geschreven stukje...
Zeer mooie auto ook trouwens...heb je nog een beetje specificaties?
Veel succes met het repareren
 
  
											 
			 
			
			
			quote:maar goed dat je er een
Op dinsdag 29 april 2003 09:33 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Gefeliciteerd met je eerste beschaafde post van deze week

 bij hebt gezet...
 bij hebt gezet...  
			 
			
			
			quote:hoho. mijn post niet gelezen
Op dinsdag 29 april 2003 09:34 schreef BroesWillems het volgende:[..]
maar goed dat je er een
bij hebt gezet...
ik ben volgensmij een van de enigsten die fatsoenlijk reageerd...


Ontopic:
Weet topicstarter al hoelang het duurt voor de onderdelen binnen zijn?
Ik zou zelf helemaal niet kunnen wachten namelijk...
[Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 29-04-2003 09:38]
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:De versnellingsbak is nog niet besteld. (We zijn er nog niet over uit of het nu een Overdrive moet worden of niet)
Op dinsdag 29 april 2003 09:35 schreef Tjabbo het volgende:
Weet topicstarter al hoelang het duurt voor de onderdelen binnen zijn?
Ik zou zelf helemaal niet kunnen wachten namelijk...

Het is trouwens een Spitfire 1500 uit 1975.
Er ligt een 4 cil. lijnmotor in met 2 carburateurs.
Ze haalt 71 PK bij 5500 toeren, maar weegt "slechts" 795 kg.
Accelleratie 0-100 is ongeveer 13 sec. Origineel, ze haalt het echter ook wel in zo'n 9 sec.  Top is zo'n 160, maar dat rij je er gewoonweg niet mee, dat is zonde van de motor.
 Top is zo'n 160, maar dat rij je er gewoonweg niet mee, dat is zonde van de motor.
Al met al een heerlijk hobbyproject. Ze is van mijn schoonvader, maar we sleutelen en rijden meestal met ons tweëen.
Een paar jaar geleden ben ik samen met mijn vrouw nog een weekje naar de Veluwe geweest, en ze rijdt nog wel eens mee in tijdritten en puzzeltochten.  Niet slecht voor haar leeftijd, hè?
 Niet slecht voor haar leeftijd, hè?
											
 
			 
			
			
			quote:aaah... echte liefde voor een auto...
Op dinsdag 29 april 2003 13:20 schreef BladE-l----- het volgende:[..]
De versnellingsbak is nog niet besteld. (We zijn er nog niet over uit of het nu een Overdrive moet worden of niet)
De claxons, grille, koplampen e.d. moeten binnenkort maar even worden opgehaald. Ik heb de komende tijd toch zeëen van vrije tijd.Het is trouwens een Spitfire 1500 uit 1975.
Er ligt een 4 cil. lijnmotor in met 2 carburateurs.
Ze haalt 71 PK bij 5500 toeren, maar weegt "slechts" 795 kg.
Accelleratie 0-100 is ongeveer 13 sec. Origineel, ze haalt het echter ook wel in zo'n 9 sec.Top is zo'n 160, maar dat rij je er gewoonweg niet mee, dat is zonde van de motor.
Al met al een heerlijk hobbyproject. Ze is van mijn schoonvader, maar we sleutelen en rijden meestal met ons tweëen.
Een paar jaar geleden ben ik samen met mijn vrouw nog een weekje naar de Veluwe geweest, en ze rijdt nog wel eens mee in tijdritten en puzzeltochten.Niet slecht voor haar leeftijd, hè?
 
											 
			 
			
			
			|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |