quote:als je 23 kan je nog 10 jaar mee..
Op dinsdag 29 april 2003 15:00 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Ik vind dat je Kuyt niet echt een talent kunt noemen. Als ik mij niet vergis wordt hij binnenkort 23 en dat vind ik een beetje aan de oude kant om over een talent te spreken.
quote:Kuyt kennede wel langer vrees ik
Op dinsdag 29 april 2003 15:06 schreef Frenkie het volgende:[..]
als je 23 kan je nog 10 jaar mee..
Dat ik vind dat je Kuyt geen talent kunt noemen wil niet zeggen dat ik het geen goede voetballer vind. Maar bijna 23 is in mijn ogen iets te oud om over een talent te spreken.
quote:ik vind hem nog wel een talent, pas als hij bij feyenoord het ook goed gaat doen is het een goede voetballer
Op dinsdag 29 april 2003 15:09 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Kuyt kennede wel langer vrees ik
Dat ik vind dat je Kuyt geen talent kunt noemen wil niet zeggen dat ik het geen goede voetballer vind. Maar bijna 23 is in mijn ogen iets te oud om over een talent te spreken.
quote:Helemaal mee eens. Is ook een van de redenen waarom ik zo'n grote fan van AJAX ben.
Op dinsdag 29 april 2003 15:08 schreef Qi het volgende:
Toch is het jammer dat Ajax de enige club in Nederland is met zo'n fantastische opleiding. Ik bedoel, PSV en Feyenoord hebben ook best aardige opleidingen, maar er komen zo weinig toppers uit voort. Het zou zo enorm gunstig zijn voor het Nederlands elftal als ze soortgelijke opleidingen op zouden zetten. Het is nu toch wel bewezen dat de Ajax manier van opleiden het beste is, en dat Ajax dé kweekvijver van Nederland is.
quote:Ook weer waar. Hij moet zich nog wel bewijzen op het hoogste niveau.
Op dinsdag 29 april 2003 15:12 schreef starbrotheryvette het volgende:[..]
ik vind hem nog wel een talent, pas als hij bij feyenoord het ook goed gaat doen is het een goede voetballer
quote:Volgens mij hebben zowel Ajax als feyenoord goede opleidingen. Alleen die van feyenoord heeft de laatste 15 jaar minder talent opgeleverd dan Ajax. Ik snap niet dat je psv er bij betrekt, die kunnen alleen maar kopen. Zelfs hun grootste talent in de jeugd (huntelaar) is gekocht van de graafschap. Eigen talent is dan Jurgen Colins of hoe heet die... nou poeh poeh.
Toch is het jammer dat Ajax de enige club in Nederland is met zo'n fantastische opleiding. Ik bedoel, PSV en Feyenoord hebben ook best aardige opleidingen, maar er komen zo weinig toppers uit voort.
quote:grappig, voor mij is het dus ook een van de belangrijkste redenen waarom ik ajax-fan ben; de opleiding, het is een tijdje slecht geweest, maar nu is het weer
Op dinsdag 29 april 2003 15:12 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Helemaal mee eens. Is ook een van de redenen waarom ik zo'n grote fan van AJAX ben.
Hopelijk geeft de doorbraak van Robin van Persie de opleiding bij Feyenoord een postieve impluse.
Van PSV weet ik eigenlijk niet zo goed wat eruit de jeugd is door gestroomd. Maar Dylan Dog kan mij vast uit de brand helpen....?
quote:Bij ajax was dat jarenlang zo. Maar er zijn ook genoeg spelers via andere wegen er gekomen.
Toch is het jammer dat Ajax de enige club in Nederland is met zo'n fantastische opleiding. Ik bedoel, PSV en Feyenoord hebben ook best aardige opleidingen, maar er komen zo weinig toppers uit voort. Het zou zo enorm gunstig zijn voor het Nederlands elftal als ze soortgelijke opleidingen op zouden zetten. Het is nu toch wel bewezen dat de Ajax manier van opleiden het beste is, en dat Ajax dé kweekvijver van Nederland is.
Verder is de jeugdopleiding bij andere clubs volop in ontwikkeling. Bij Feyenoord zie ik heel wat talenten uit de opleiding rondlopen. Bij Groningen is dat ook zo en ook Vitesse heeft een goede jeugdopleiding.
quote:Zenden, Hoekstra en volgens mij Bouma ook
Op dinsdag 29 april 2003 15:15 schreef starbrotheryvette het volgende:[..]
grappig, voor mij is het dus ook een van de belangrijkste redenen waarom ik ajax-fan ben; de opleiding, het is een tijdje slecht geweest, maar nu is het weer
ik kan ook geen psv- jeugspeler opnoemen die door is gestroomd
quote:Nee ik weet er ook niet 1 op te noemen. Van Feyenoord weet ik er wel 1 op te noemen maar daar blijft het dan ook bij.
Op dinsdag 29 april 2003 15:15 schreef starbrotheryvette het volgende:[..]
grappig, voor mij is het dus ook een van de belangrijkste redenen waarom ik ajax-fan ben; de opleiding, het is een tijdje slecht geweest, maar nu is het weer
ik kan ook geen psv- jeugspeler opnoemen die door is gestroomd
Dan heb ik liever de huidige mix van eigen talent plus een aantal gekochte spelers. Nog liever heb ik weer zoiets als de gouden lichting van '95, maar ja, dat komt ook maar eens in de 40 jaar voor. Maar zoals het nu gaat, vind ik het geweldig!
quote:Maar komt Zenden niet van MVV en Bouma van Fortuna??
Op dinsdag 29 april 2003 15:16 schreef Frenkie het volgende:[..]
Zenden, Hoekstra en volgens mij Bouma ook
quote:Volgens mij was Bouma van PSV en werd hij verhuurt aan Fortuna. En Zenden is van PSV, niet van MVV voor zo ver ik weet.
Op dinsdag 29 april 2003 15:21 schreef NOORD-414 het volgende:[..]
Maar komt Zenden niet van MVV en Bouma van Fortuna??
Tenminste dat dacht ik altijd (net als v. Bommel en Hofland die komen ook van Fortuna)... maar ja anders is het nog niet erg veel.
quote:Nou nou.....vd Vaart, Sneijder, Rafael. En vergeet grootheden als Cruijf, van Basten en Sjaakie Swart niet.
Op dinsdag 29 april 2003 15:25 schreef Frenkie het volgende:
Ach het sprookje van de Ajax-opleiding zal nog wel even voortduren. Maar in werkelijkheid is dat verhaal grotendeels gebaseerd op de generatie De Boer, Witschge, Roy, Bergkamp, Davids etc. Dat was gewoon een goede groep spelers die (ook omdat Ajax de enige was met een goede opleiding) er gewoon bovenuit stak.
Daarna en daarvoor valt het met het doorbreken van echte supertalenten wel mee volgens mij.
quote:PSV heeft ook de minste opleiding van de drie, maar nog steeds best een redelijk opleidingscentrum. Ze zijn inderdaad beter in het kopen dan in het opleiden
Op dinsdag 29 april 2003 15:14 schreef NOORD-414 het volgende:[..]
Volgens mij hebben zowel Ajax als feyenoord goede opleidingen. Alleen die van feyenoord heeft de laatste 15 jaar minder talent opgeleverd dan Ajax. Ik snap niet dat je psv er bij betrekt, die kunnen alleen maar kopen.
quote:Er zijn natuurlijk ook spelers uit andere delen van Nederland gekomen, maar de echt grote spelers komen bijna allemaal uit Amsterdam.
Op dinsdag 29 april 2003 15:15 schreef Frenkie het volgende:[..]
Bij ajax was dat jarenlang zo. Maar er zijn ook genoeg spelers via andere wegen er gekomen.
Stam, Cocu, Zenden, Overmars, Robben, Van Bommel, Van Nistelrooij, Makaay, Hasselbaink, Van Hooijdonk, Kuyt , Waterreus, Westerveld en Bosvelt zijn er ook allemaal gekomen en die hebben niet de jeugdopleiding van Ajax doorlopen.Verder is de jeugdopleiding bij andere clubs volop in ontwikkeling. Bij Feyenoord zie ik heel wat talenten uit de opleiding rondlopen. Bij Groningen is dat ook zo en ook Vitesse heeft een goede jeugdopleiding.
quote:Nee, je hebt volkomen gelijk, Cruyff & Van Basten waren prutsers
Op dinsdag 29 april 2003 15:25 schreef Frenkie het volgende:
Ach het sprookje van de Ajax-opleiding zal nog wel even voortduren. Maar in werkelijkheid is dat verhaal grotendeels gebaseerd op de generatie De Boer, Witschge, Roy, Bergkamp, Davids etc. Dat was gewoon een goede groep spelers die (ook omdat Ajax de enige was met een goede opleiding) er gewoon bovenuit stak.
Daarna en daarvoor valt het met het doorbreken van echte supertalenten wel mee volgens mij.
quote:noem de drie grootste spelers van Nederland
Op dinsdag 29 april 2003 15:31 schreef Qi het volgende:
Er zijn natuurlijk ook spelers uit andere delen van Nederland gekomen, maar de echt grote spelers komen bijna allemaal uit Amsterdam.
quote:Dat soort talenten waren er via Top Oss ook wel gekomen.
Nee, je hebt volkomen gelijk, Cruyff & Van Basten waren prutsers
quote:Sneijder is nog geen hele grote, Van der Vaart ook niet, en wie is Rafael..??
Op dinsdag 29 april 2003 15:28 schreef Speed1971 het volgende:
Nou nou.....vd Vaart, Sneijder, Rafael.
quote:Van Basten is groot geworden bij UVV, Cruijff een supertalent en Swart wie is dat..?
En vergeet grootheden als Cruijf, van Basten en Sjaakie Swart niet.
quote:Aanzien dat is er zeker. Maar ik blijf er bij dat het sprookje gebasseerd is op anderhalve generatie talent.
De lijst van "gekweekte" talenten is erg lang. Ook geniet de jeugdopleiding van AJAX internationaal erg veel aanzien.
quote::n in nederland tel je nou eenmaal alleen maar mee als je uit Amsterdam komt heb ik wel eens het idee
Op dinsdag 29 april 2003 15:35 schreef Frenkie het volgende:[..]
noem de drie grootste spelers van Nederland
[..]Dat soort talenten waren er via Top Oss ook wel gekomen.
quote:Whahah dat mochten ze willen.
Op dinsdag 29 april 2003 15:39 schreef starbrotheryvette het volgende:
:n in nederland tel je nou eenmaal alleen maar mee als je uit Amsterdam komt heb ik wel eens het idee
quote:Klopt, vele clubs hebben geprobeert het te kopieren
Op dinsdag 29 april 2003 15:28 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Nou nou.....vd Vaart, Sneijder, Rafael. En vergeet grootheden als Cruijf, van Basten en Sjaakie Swart niet.
De lijst van "gekweekte" talenten is erg lang. Ook geniet de jeugdopleiding van AJAX internationaal erg veel aanzien.
quote:Ach onzin, als je goed bent kom je er wel. Kijk dan maar naar de talenten uit eigen kweek van Ajax. Er komt er maar 1 uit A'dam en dat is De Jong. De rest komt uit Beverwijk, Utrecht, Alphen a/d Rijn en dat soort plaatsen/steden.
Op dinsdag 29 april 2003 15:39 schreef starbrotheryvette het volgende:[..]
:n in nederland tel je nou eenmaal alleen maar mee als je uit Amsterdam komt heb ik wel eens het idee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |