quote:haha ja tuurlijk hak het daar over haha
Op maandag 28 april 2003 20:43 schreef NOORD-414 het volgende:
Gatverdamme man![]()
tenzij je het over 9x hooghouden hebt of zo... da's een ander verhaal
in het begin van het seizoen vond ik hem sterk en geconcentreerd spelen, maar de laatste tijd is ie minder in vorm en maakt ie soms domme overtredingen of gebeuren er dingen als tegen utrecht... toch lijkt het me een groot talent voor de toekomst. Tegen Milan speelde ie wel weer heel goed.
Zien jullie hem liever aan de linker- of aan de rechterkant? ik denk dat ie op links en verassend effect kan hebben
Ik vind hem veel beter worden juist, hij doet lekker weinig, maar als het nodig is maakt die een goal
quote:Niet minder belangrijk: dit seizoen heeft hij ook alweer 11 assists gegeven
Op maandag 28 april 2003 21:11 schreef NOORD-414 het volgende:
Andy is inderdaad effectief (qua goals), maar toch irriteer ik me op de een of andere manier mateloos aan hem.
alleen dat juichen als hij gescoord heeft
quote:Vind ik wel leuk eigenlijk. Inventiever dan die doelpuntenfabriek van de lampjes iig
Op maandag 28 april 2003 21:13 schreef amnesiac het volgende:
alleen dat juichen als hij gescoord heeft
quote:hijs stoer als ie heeft gescoord haha, is cool. hij heeft laatste tijd steeds meer variaties enzo
Op maandag 28 april 2003 21:20 schreef keeper het volgende:[..]
Vind ik wel leuk eigenlijk. Inventiever dan die doelpuntenfabriek van de lampjes iig
.
Den bosch en roda topic staan hoger dan ons en feyenoord ook
dus
*SCHOP*
en ach ja zo is het nog een serieuse post ook nog
quote:
Komt Mido terug of wordt het Allbäck?
JOP VAN KEMPEN en DICK SINTENIE
AMSTERDAM - Ajax gebruikt deze week, die in het teken staat van vriendschappelijk interlandvoetbal, om de selectie voor komend seizoen in grove lijnen samen te stellen. Trainer Ronald Koeman wil met een vaste kern van 24 spelers werken. Daarin is voor de meeste van de nu reeds door Ajax verhuurde spelers geen plaats. Alleen Cedric van der Gun (Willem II) heeft te horen gekregen dat hij terugkeert naar Amsterdam. Daar komt Ahmed 'Mido' Hossam misschien bij.
De aanstaande selectie biedt plaats aan twee centrumspitsen, die Ajax volgens technisch directeur Leo Beenhakker al onder contract heeft: Zlatan Ibrahimovic en Mido. Beiden zijn tot de zomer van 2006 aan de club verbonden. De toekomst van Nikos Machlas (verhuurd aan Sevilla) bij Ajax is definitief voorbij, al heeft de Griek nog een doorlopend contract (2004).
Op dit moment is Mido echter nog verhuurd aan Celta de Vigo, nadat Koeman hem om disciplinaire redenen tot het eind van dit seizoen uit de selectie had gezet. En Ibrahimovic wil zijn contract bij Ajax opgewaardeerd zien, maar Koeman heeft daar weinig begrip voor. Voor de Zweed is belangstelling van AS Roma.
Mido doet het goed in Spanje. Hij scoorde driemaal in vijf wedstrijden voor de club die nog in de race is voor kwalificatie voor de Champions League. Toch sluiten alle partijen - Mido, Koeman en Beenhakker - niet uit dat de aanvaller komend seizoen terugkeert bij Ajax. Als Mido zich 'normaal gedraagt', zet Koeman de deur voor hem op een kier.
Intern is daar bij Ajax al over gesproken, zij het summier. Beenhakker: ''Ik heb het voorzichtig aangekaart bij Koeman, maar vanwege het programma van de afgelopen maanden hebben we besloten het onderwerp even te laten rusten.''
Beenhakker heeft deze week een gesprek met Mido's zaakwaarnemer. Als de Egyptenaar of Ibrahimovic (of allebei) volgend seizoen niet meer bij Ajax spelen, dan zoekt de club een externe oplossing. De naam van Marcus Allbäck (ex-Heerenveen) is genoemd, ook door Koeman. Allbäck komt bij zijn huidige club Aston Villa nauwelijks aan spelen toe.
Ajax maakt geen gebruik van de optie om de gehuurde David Mendes da Silva over te nemen van Sparta. Trainer Ronald Koeman maakte dat gisteren aan de twintigjarige speler bekend. Ook voor Richard Witschge, John Nieuwenburg, Richard Knopper, Youssouf Hersi en Pius Ikedia is geen plaats meer bij Ajax. Beenhakker praat deze week met vertegenwoordigers van NEC en FC Groningen over respectievelijk Hersi (verhuur) en Ikedia (verkoop of verhuur).
Knopper weet zich volgens zijn zaakwaarnemer Karel Jansen in de belangstelling van enkele clubs, waaronder ADO Den Haag. Jansen acht de kans klein dat Knopper bij Aris Saloniki blijft, de Griekse club waar hij als huurling aan een goed seizoen bezig is.
De leemte die doelman Joey Didulica achterlaat (Austria Wien) hoopt Ajax op te vullen met Harald Wapenaar, eerste keeper van FC Utrecht, met wie deze week wordt gesproken.
Zaterdag waren Koeman en zijn assistenten Ruud Krol en Tonny Bruins Slot in België aanwezig bij de wedstrijd Germinal Beerschot Antwerpen-Charleroi (1-1). Alle door Ajax aan het Belgische filiaal uitgeleende spelers kwamen in actie: Aaron Mokoena, Fronio Walker, Anthony Obodai, Daniel Cruz en Kwame Quansah, die scoorde voor GBA.
Met de vijf volgen nog gesprekken, maar voor geen van hen lijkt er plaats te zijn in de A-selectie van Koeman. Ajax heeft wel serieuze plannen om het beloftenelftal van John van 't Schip op sterkte te brengen (tussen de twaalf en zestien spelers), maar van de vijf aan GBA uitgeleende voetballers lijkt niemand trek te hebben in een rentree in Jong Ajax.
De vraag of Jari Litmanen ook na dit seizoen nog te bewonderen is als voetballer van Ajax, blijft nog even onbeantwoord. Beenhakker wees de suggestie dat de clubleiding aan een aangepast contract voor de blessuregevoelige Fin werkt, met klem van de hand.
''Laat ik één misverstand uit de wereld helpen. Ajax hééft met Litmanen een contract tot 2004. Daarin is voor deze periode een evaluatiemoment opgenomen. Beide partijen kunnen besluiten de samenwerking voor gezien te houden. Het is dus voor Ajax én voor Litmanen ja of nee. Volgende week schuiven we bij elkaar aan tafel.''
© Het Parool, 29-4-2003
quote:Ik vind het verdacht stil rondom Nando Rafael.........
Op dinsdag 29 april 2003 12:04 schreef NOORD-414 het volgende:
Dit kan nietDen bosch en roda topic staan hoger dan ons en feyenoord ook
dus
*SCHOP*
en ach ja zo is het nog een serieuse post ook nog
[..]
quote:Helemaal waar. Zijn we de rel rondom Leonardo van Fnoord vergeten?
Op dinsdag 29 april 2003 12:27 schreef NOORD-414 het volgende:
Nando kan ook nog niet naar Nederland. HIj heeft pas een paar invalbeurten gehad, volgens mij moet hij wel wat vaker spelen (en dan ook hele wedstrijden), kortom een basisspeler zijn, voordat hij speelsgerechtigd is. Ik vind dat overigens krom, die jongen voelt zich Nederlander, is Nederlander. Toch moet hij oprotten. En feyenoord haalt gerust een columbiaan en psv een koreaan, die mogen meteen spelen.... pffff kut wetten in NL ook!
Maar ik heb gehoord dat een werkvergunning voor Nando Rafael een minder groot probleem is dan vorig seizoen. Zal mij benieuwen......
quote:Als Nando Rafael terugkomt, zal Ajax toch wel moeten betalen aan hertha lijkt me, en dat zal niet niks zijn.
Op dinsdag 29 april 2003 12:27 schreef NOORD-414 het volgende:
Nando kan ook nog niet naar Nederland. HIj heeft pas een paar invalbeurten gehad, volgens mij moet hij wel wat vaker spelen (en dan ook hele wedstrijden), kortom een basisspeler zijn, voordat hij speelsgerechtigd is. Ik vind dat overigens krom, die jongen voelt zich Nederlander, is Nederlander. Toch moet hij oprotten. En feyenoord haalt gerust een columbiaan en psv een koreaan, die mogen meteen spelen.... pffff kut wetten in NL ook!
quote:Ik had ergens gelezen dat ze alleen zijn contract af hoefden te kopen en verder niks......ik kan het ook mis hebben hoor, maar ik geloof dat het wel zo is.... maar ik heb geen idee hoeveel dat is
Op dinsdag 29 april 2003 13:00 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Als Nando Rafael terugkomt, zal Ajax toch wel moeten betalen aan hertha lijkt me, en dat zal niet niks zijn.
P.S. zijn naam doet vermoeden dat hij Nederlands is, maar is hij dat ook?
quote:ja ik vraag het me ook af
Op dinsdag 29 april 2003 13:20 schreef Qi het volgende:
De laatste tijd hoor ik veel over Daniël de Ridder en ik ben erg benieuwd wanneer hij nou eens in het eerste zal komen. Sneijder, Van der Vaart, De Jong, Heitinga, en in mindere mate Seedorf, zijn allemaal doorgebroken, maar waarom wordt er met deze jongen gewacht? Ik begrijp dat hij voorin overal kan spelen en nu Ajax problemen heeft in de spits lijkt me zo'n speler juist buitengewoon handig. Het schijnt een groot talent te zijn, ik hoor zelfs in de categorie Sneijder en Van der Vaart, dus het zou leuk zijn als ze hem ook, in de plaats van die slechte Boukhari bijvoorbeeld, in het eerste opnemen. Weet iemand waarom ze met hem wachten? Leeftijd kan het niet zijn, want eerder genoemde talenten zijn ongeveer oud. En dat hij te licht is lijkt me ook niet de reden, Ajax heeft hem immers een twee jarig contract aangeboden (overigens ook getekend door hemzelf).P.S. zijn naam doet vermoeden dat hij Nederlands is, maar is hij dat ook?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |