Het enige echte AJAX-topic
Het enige echte AJAX-topic, deeltje 2
Het enige echte AJAX-topic, deeltje 3
Het enige echte AJAX-topic, deeltje 4
Het enige echte AJAX-topic, deeltje 5
Het enige echte AJAX-topic, deeltje 6
Het enige echte AJAX-topic, deeltje 7
quote:
Ajax maakt geen gebruik van optie op Mendes da Silva
Amsterdam, 28 april 2003
Ajax zal geen gebruik maken van de transferoptie voor David Mendes da Silva. De verdediger maakt het seizoen af in Amsterdam en keert per 1 juli terug naar Sparta, waar hij nog een doorlopend contract heeft.
David Mendes da Silva tekende op 19 december van het voorbije jaar voor een half seizoen op huurbasis bij Ajax. Hoewel hij tot nog toe 3 keer op de bank zat bij de A-selectie van Ronald Koeman werd hij niet ingezet. Voor Jong Ajax speelde Mendes da Silva 8 duels in de Beloftencompetitie.
quote:Doe ik ook niet, hij geldt als een groot talent.
Op maandag 28 april 2003 17:09 schreef methodmich het volgende:[..]
Die jongen is echt niet zo goed hoor... Je moet niet op de naam Vieri afgaan. Anders zouden we ook wel het broertje van Zidane willen hebben.
Heb jij hem zien spelen ofzo
quote:Ik zeg maar niks over de wijdverspreide faam die Ajax nog altijd kent
De non-profit organisatie Play Football 4 Peace hield zaterdag in de Verenigde Arabische Emiraten een persconferentie over de plannen om via het voetbal de wederopbouw van Irak en het Irakese voetbal te versterken. De plannen zouden worden ondersteund door het Rode Kruis en Unicef. Één van de plannen is om een wedstrijd te organiseren in de Verenigde Arabische Emiraten tussen een Unicef Allstars team onder leiding van George Weah en een Europees topteam. De Irakese bondscoach, de Duitser Stange, liet tijdens de persconferentie weten komende week naar Barcelona af te reizen om met het bestuur van de Spanjaarden te praten over zo'n duel. Barcelona heeft de mogelijkheden voor een trip in die regio al in langer onderzoek en is naar mogelijke tegenstanders op zoek. Stange liet tijdens de persconferentie weten hoopvol gestemd te zijn dat hij komende week ook met Ajax, Manchester United en AC Milan kan spreken met als doel één van deze teams over te halen naar het Midden-Oosten te halen voor een duel.De bondscoach zou al financiële steun toegezegd hebben gekregen van enkele Duitse clubs en Barcelona voor de kwalificatiereeks van het Iraaks Olympisch elftal.
quote:Hij gold als een groot talent, maar staat al een tijdje stil... Ik heb hem wel eens wat potjes zien ballen en was niet bijster onder de indruk. In deze leeftijdscategorie zijn betere en betaalbaardere spitsen te vinden!
Op maandag 28 april 2003 17:13 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Doe ik ook niet, hij geldt als een groot talent.
Heb jij hem zien spelen ofzo
-Marcelo Zalayeta, 24 jaar (Juventus)
-Nando Rafael, 18 jaar (Herta BSC)
-Massimiliano Vieiri, 24 jaar (Hellas Verona)
Dan lijkt mij vooralsnog de keus voor Mido het best, alleen moeten er dan wel problemen opgelost worden. Mocht dit op niets uitlopen is Nando Rafael de beste keus, zeker met het oog op de verjonging die Ajax wil doorvoeren.
quote:
Op maandag 28 april 2003 17:28 schreef LoekB het volgende:.
En Nando Rafael wordt inderdaad een moeilijk verhaal zie ik nu, toch jammer
Ziet er wel uit als iemand die samen met Zlatan de 16 onveilig maakt!!!
quote:Een elleboogje hier en een knietje daar moet toch wel goals opleveren. Kan inderdaad een optie zijn
Op maandag 28 april 2003 17:39 schreef methodmich het volgende:
http://www.landskronabois.com/spelare/alex_farnerud.htmZiet er wel uit als iemand die samen met Zlatan de 16 onveilig maakt!!!
quote:Heeft die ook een scherpe elleboog dan?
Op maandag 28 april 2003 17:39 schreef methodmich het volgende:
http://www.landskronabois.com/spelare/alex_farnerud.htmZiet er wel uit als iemand die samen met Zlatan de 16 onveilig maakt!!!
quote:
Op maandag 28 april 2003 17:35 schreef Henk-E het volgende:
Biertje Speed ???
quote:Motståndare is idd tegenstander
Op maandag 28 april 2003 17:51 schreef methodmich het volgende:
Hehe, meer een boeventronie... Lees net wel op die pagina dat hij Zlatan als beste tegenstander noemt, als mijn Zweeds tenminste op peil is...
Favoriete club is Barcelona en hij houdt van R&B muziek. Lievelingsfilm Bad Boys.
Niet echt een intellectueel dus .
.
quote:Ja, maar dat zijn meestal de betere voetballers. Kijk bijv. maar naar Davids en Kluivert
Op maandag 28 april 2003 17:55 schreef keeper het volgende:[..]
Motståndare is idd tegenstander
.
Favoriete club is Barcelona en hij houdt van R&B muziek. Lievelingsfilm Bad Boys.
Niet echt een intellectueel dus
.
.
quote:Proost!
Op maandag 28 april 2003 18:02 schreef Henk-E het volgende:[..]
Oke dan
quote:
Op maandag 28 april 2003 17:55 schreef keeper het volgende:[..]
Motståndare is idd tegenstander
.
Niet echt een intellectueel dus
.
.
Is deze gast in the picture?
Nogmaals, Ajax moet geen vage spelers kopen. Talenten moeten maar uit NL komen en verder koopt men maar ervaren spelers erbij....
quote:Sylvie Meis? Waar waar waar?
Op maandag 28 april 2003 18:38 schreef NOORD-414 het volgende:
Zeg zit iedereen zich nou te vergapen aan die foto van Sylvie Meis??? Topic valt helemaal stil opeens.......
quote:haha ja tuurlijk hak het daar over haha
Op maandag 28 april 2003 20:43 schreef NOORD-414 het volgende:
Gatverdamme man![]()
tenzij je het over 9x hooghouden hebt of zo... da's een ander verhaal
in het begin van het seizoen vond ik hem sterk en geconcentreerd spelen, maar de laatste tijd is ie minder in vorm en maakt ie soms domme overtredingen of gebeuren er dingen als tegen utrecht... toch lijkt het me een groot talent voor de toekomst. Tegen Milan speelde ie wel weer heel goed.
Zien jullie hem liever aan de linker- of aan de rechterkant? ik denk dat ie op links en verassend effect kan hebben
Ik vind hem veel beter worden juist, hij doet lekker weinig, maar als het nodig is maakt die een goal
quote:Niet minder belangrijk: dit seizoen heeft hij ook alweer 11 assists gegeven
Op maandag 28 april 2003 21:11 schreef NOORD-414 het volgende:
Andy is inderdaad effectief (qua goals), maar toch irriteer ik me op de een of andere manier mateloos aan hem.
alleen dat juichen als hij gescoord heeft
quote:Vind ik wel leuk eigenlijk. Inventiever dan die doelpuntenfabriek van de lampjes iig
Op maandag 28 april 2003 21:13 schreef amnesiac het volgende:
alleen dat juichen als hij gescoord heeft
quote:hijs stoer als ie heeft gescoord haha, is cool. hij heeft laatste tijd steeds meer variaties enzo
Op maandag 28 april 2003 21:20 schreef keeper het volgende:[..]
Vind ik wel leuk eigenlijk. Inventiever dan die doelpuntenfabriek van de lampjes iig
.
Den bosch en roda topic staan hoger dan ons en feyenoord ook
dus
*SCHOP*
en ach ja zo is het nog een serieuse post ook nog
quote:
Komt Mido terug of wordt het Allbäck?
JOP VAN KEMPEN en DICK SINTENIE
AMSTERDAM - Ajax gebruikt deze week, die in het teken staat van vriendschappelijk interlandvoetbal, om de selectie voor komend seizoen in grove lijnen samen te stellen. Trainer Ronald Koeman wil met een vaste kern van 24 spelers werken. Daarin is voor de meeste van de nu reeds door Ajax verhuurde spelers geen plaats. Alleen Cedric van der Gun (Willem II) heeft te horen gekregen dat hij terugkeert naar Amsterdam. Daar komt Ahmed 'Mido' Hossam misschien bij.
De aanstaande selectie biedt plaats aan twee centrumspitsen, die Ajax volgens technisch directeur Leo Beenhakker al onder contract heeft: Zlatan Ibrahimovic en Mido. Beiden zijn tot de zomer van 2006 aan de club verbonden. De toekomst van Nikos Machlas (verhuurd aan Sevilla) bij Ajax is definitief voorbij, al heeft de Griek nog een doorlopend contract (2004).
Op dit moment is Mido echter nog verhuurd aan Celta de Vigo, nadat Koeman hem om disciplinaire redenen tot het eind van dit seizoen uit de selectie had gezet. En Ibrahimovic wil zijn contract bij Ajax opgewaardeerd zien, maar Koeman heeft daar weinig begrip voor. Voor de Zweed is belangstelling van AS Roma.
Mido doet het goed in Spanje. Hij scoorde driemaal in vijf wedstrijden voor de club die nog in de race is voor kwalificatie voor de Champions League. Toch sluiten alle partijen - Mido, Koeman en Beenhakker - niet uit dat de aanvaller komend seizoen terugkeert bij Ajax. Als Mido zich 'normaal gedraagt', zet Koeman de deur voor hem op een kier.
Intern is daar bij Ajax al over gesproken, zij het summier. Beenhakker: ''Ik heb het voorzichtig aangekaart bij Koeman, maar vanwege het programma van de afgelopen maanden hebben we besloten het onderwerp even te laten rusten.''
Beenhakker heeft deze week een gesprek met Mido's zaakwaarnemer. Als de Egyptenaar of Ibrahimovic (of allebei) volgend seizoen niet meer bij Ajax spelen, dan zoekt de club een externe oplossing. De naam van Marcus Allbäck (ex-Heerenveen) is genoemd, ook door Koeman. Allbäck komt bij zijn huidige club Aston Villa nauwelijks aan spelen toe.
Ajax maakt geen gebruik van de optie om de gehuurde David Mendes da Silva over te nemen van Sparta. Trainer Ronald Koeman maakte dat gisteren aan de twintigjarige speler bekend. Ook voor Richard Witschge, John Nieuwenburg, Richard Knopper, Youssouf Hersi en Pius Ikedia is geen plaats meer bij Ajax. Beenhakker praat deze week met vertegenwoordigers van NEC en FC Groningen over respectievelijk Hersi (verhuur) en Ikedia (verkoop of verhuur).
Knopper weet zich volgens zijn zaakwaarnemer Karel Jansen in de belangstelling van enkele clubs, waaronder ADO Den Haag. Jansen acht de kans klein dat Knopper bij Aris Saloniki blijft, de Griekse club waar hij als huurling aan een goed seizoen bezig is.
De leemte die doelman Joey Didulica achterlaat (Austria Wien) hoopt Ajax op te vullen met Harald Wapenaar, eerste keeper van FC Utrecht, met wie deze week wordt gesproken.
Zaterdag waren Koeman en zijn assistenten Ruud Krol en Tonny Bruins Slot in België aanwezig bij de wedstrijd Germinal Beerschot Antwerpen-Charleroi (1-1). Alle door Ajax aan het Belgische filiaal uitgeleende spelers kwamen in actie: Aaron Mokoena, Fronio Walker, Anthony Obodai, Daniel Cruz en Kwame Quansah, die scoorde voor GBA.
Met de vijf volgen nog gesprekken, maar voor geen van hen lijkt er plaats te zijn in de A-selectie van Koeman. Ajax heeft wel serieuze plannen om het beloftenelftal van John van 't Schip op sterkte te brengen (tussen de twaalf en zestien spelers), maar van de vijf aan GBA uitgeleende voetballers lijkt niemand trek te hebben in een rentree in Jong Ajax.
De vraag of Jari Litmanen ook na dit seizoen nog te bewonderen is als voetballer van Ajax, blijft nog even onbeantwoord. Beenhakker wees de suggestie dat de clubleiding aan een aangepast contract voor de blessuregevoelige Fin werkt, met klem van de hand.
''Laat ik één misverstand uit de wereld helpen. Ajax hééft met Litmanen een contract tot 2004. Daarin is voor deze periode een evaluatiemoment opgenomen. Beide partijen kunnen besluiten de samenwerking voor gezien te houden. Het is dus voor Ajax én voor Litmanen ja of nee. Volgende week schuiven we bij elkaar aan tafel.''
© Het Parool, 29-4-2003
quote:Ik vind het verdacht stil rondom Nando Rafael.........
Op dinsdag 29 april 2003 12:04 schreef NOORD-414 het volgende:
Dit kan nietDen bosch en roda topic staan hoger dan ons en feyenoord ook
dus
*SCHOP*
en ach ja zo is het nog een serieuse post ook nog
[..]
quote:Helemaal waar. Zijn we de rel rondom Leonardo van Fnoord vergeten?
Op dinsdag 29 april 2003 12:27 schreef NOORD-414 het volgende:
Nando kan ook nog niet naar Nederland. HIj heeft pas een paar invalbeurten gehad, volgens mij moet hij wel wat vaker spelen (en dan ook hele wedstrijden), kortom een basisspeler zijn, voordat hij speelsgerechtigd is. Ik vind dat overigens krom, die jongen voelt zich Nederlander, is Nederlander. Toch moet hij oprotten. En feyenoord haalt gerust een columbiaan en psv een koreaan, die mogen meteen spelen.... pffff kut wetten in NL ook!
Maar ik heb gehoord dat een werkvergunning voor Nando Rafael een minder groot probleem is dan vorig seizoen. Zal mij benieuwen......
quote:Als Nando Rafael terugkomt, zal Ajax toch wel moeten betalen aan hertha lijkt me, en dat zal niet niks zijn.
Op dinsdag 29 april 2003 12:27 schreef NOORD-414 het volgende:
Nando kan ook nog niet naar Nederland. HIj heeft pas een paar invalbeurten gehad, volgens mij moet hij wel wat vaker spelen (en dan ook hele wedstrijden), kortom een basisspeler zijn, voordat hij speelsgerechtigd is. Ik vind dat overigens krom, die jongen voelt zich Nederlander, is Nederlander. Toch moet hij oprotten. En feyenoord haalt gerust een columbiaan en psv een koreaan, die mogen meteen spelen.... pffff kut wetten in NL ook!
quote:Ik had ergens gelezen dat ze alleen zijn contract af hoefden te kopen en verder niks......ik kan het ook mis hebben hoor, maar ik geloof dat het wel zo is.... maar ik heb geen idee hoeveel dat is
Op dinsdag 29 april 2003 13:00 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Als Nando Rafael terugkomt, zal Ajax toch wel moeten betalen aan hertha lijkt me, en dat zal niet niks zijn.
P.S. zijn naam doet vermoeden dat hij Nederlands is, maar is hij dat ook?
quote:ja ik vraag het me ook af
Op dinsdag 29 april 2003 13:20 schreef Qi het volgende:
De laatste tijd hoor ik veel over Daniël de Ridder en ik ben erg benieuwd wanneer hij nou eens in het eerste zal komen. Sneijder, Van der Vaart, De Jong, Heitinga, en in mindere mate Seedorf, zijn allemaal doorgebroken, maar waarom wordt er met deze jongen gewacht? Ik begrijp dat hij voorin overal kan spelen en nu Ajax problemen heeft in de spits lijkt me zo'n speler juist buitengewoon handig. Het schijnt een groot talent te zijn, ik hoor zelfs in de categorie Sneijder en Van der Vaart, dus het zou leuk zijn als ze hem ook, in de plaats van die slechte Boukhari bijvoorbeeld, in het eerste opnemen. Weet iemand waarom ze met hem wachten? Leeftijd kan het niet zijn, want eerder genoemde talenten zijn ongeveer oud. En dat hij te licht is lijkt me ook niet de reden, Ajax heeft hem immers een twee jarig contract aangeboden (overigens ook getekend door hemzelf).P.S. zijn naam doet vermoeden dat hij Nederlands is, maar is hij dat ook?
quote:mjah inderdaad nog wel, maar het kan nog komen he
Op dinsdag 29 april 2003 13:28 schreef NOORD-414 het volgende:
Tja en die Jamal Akachar (de taxi chauffeur van Ajax 2) die lijkt mij te licht voor het niveau!
quote:Heitinga vind ik niet echt doorgebroken eerlijk gezegd. En volgens mij is de Ridder een Nederlandse jongen met de looks van Dani... Als dat maar goed gaat! Misschien iets voor starbrotheryvette, nu 'Raffie' bezet is
Op dinsdag 29 april 2003 13:20 schreef Qi het volgende:
De laatste tijd hoor ik veel over Daniël de Ridder en ik ben erg benieuwd wanneer hij nou eens in het eerste zal komen. Sneijder, Van der Vaart, De Jong, Heitinga, en in mindere mate Seedorf, zijn allemaal doorgebroken, maar waarom wordt er met deze jongen gewacht? Ik begrijp dat hij voorin overal kan spelen en nu Ajax problemen heeft in de spits lijkt me zo'n speler juist buitengewoon handig. Het schijnt een groot talent te zijn, ik hoor zelfs in de categorie Sneijder en Van der Vaart, dus het zou leuk zijn als ze hem ook, in de plaats van die slechte Boukhari bijvoorbeeld, in het eerste opnemen. Weet iemand waarom ze met hem wachten? Leeftijd kan het niet zijn, want eerder genoemde talenten zijn ongeveer oud. En dat hij te licht is lijkt me ook niet de reden, Ajax heeft hem immers een twee jarig contract aangeboden (overigens ook getekend door hemzelf).P.S. zijn naam doet vermoeden dat hij Nederlands is, maar is hij dat ook?
quote:Heitinga heeft pech dat hij geblesseerd is, anders zou hij zo weer in basis staan.
Op dinsdag 29 april 2003 13:35 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Heitinga vind ik niet echt doorgebroken eerlijk gezegd.
quote:dat weet je niet.
Op dinsdag 29 april 2003 13:40 schreef Qi het volgende:[..]
Heitinga heeft pech dat hij geblesseerd is, anders zou hij zo weer in basis staan.
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 13:35 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Heitinga vind ik niet echt doorgebroken eerlijk gezegd. En volgens mij is de Ridder een Nederlandse jongen met de looks van Dani... Als dat maar goed gaat! Misschien iets voor starbrotheryvette, nu 'Raffie' bezet is
Heitinga vind ik inderdaad ook nog niet echt doorgebroken, maar dat gaat nog wel komen
quote:Seedorf idd nog niet, maar Sneijder zeker wel, hoe wil je het anders noemen als je op je 18e opgeroepen wordt voor het Nederlands elftal?
Op dinsdag 29 april 2003 13:42 schreef Frenkie het volgende:[..]
dat weet je niet.
Maar ik vind Sneijder en zeker Seedorf ook nog niet doorgebroken.
quote:Hahaha. Frenkie wat kan je toch soms dom uit de hoek komen. Seedorf okay. Maar Sneijder niet doorgebroken dit seizoen?
dat weet je niet.
quote:Zeker weten natuurlijk niet, maar Heitinga heeft de kwaliteiten, en dus de potentie, om een vaste waarde te worden voor Ajax. Als hij weer fit is, en dat zal over niet al te lange tijd gebeuren, dan denk ik dat hij het ver gaat schoppen. En Sneijder niet doorgebroken? Hij staat Champions League wedstrijden te spelen, is opgeroepen voor Oranje en heeft inmiddels een basisplaats in het eerste elfal. Hij heeft nog niet veel wedstrijden gespeeld, logisch als je amper één jaar geleden nog in jeugd stond, maar het is onzin om te stellen dat hij niet is doorgebroken. Over Seedorf waren we het al eens, daarom zei ik in zijn geval ook 'in mindere mate'. Die gozer komt er ook nog wel, alleen heeft hij de pech dat hij een tijd geblesseerd is geweest.
dat weet je niet.
quote:Over hoeveel wedstrijden hebben we het dan..?? Natuurlijk hij zal er heus wel komen. Maar echt doorgebroken is ie nog niet. Dat is ie pas na zijn eerste inzinking (en die krijgen ze allemaal).
Op dinsdag 29 april 2003 13:57 schreef Speed1971 het volgende:
Hij heeft grote en goede wedstrijden voor Ajax gespeeld dit seizoen en hij is geselecteerd voor het Nationale Elftal........en dan beweer jij dat hij nog niet doorgebroken is.
En hij is alleen maar Oranje geslecteerd omdat ie uit Utreg komt
quote:Ach, zolang Koeman een beetje rustig met gasten die omgaat, en ze niet al te snel voor het grote geld naar het buitenland vertrekken (denk aan Wooter), is er niets aan de hand. Door de CL en Oranje ervaringen groeien ze juist sneller dan dat ze ooit zonder die ervaringen zouden doen.
Op dinsdag 29 april 2003 14:09 schreef NOORD-414 het volgende:
Dat zit wel in goed met Sneijder hoor. Ik vraag me alleen af of het niet allemaal net iets te snel gaat....
quote:dat bedoelde ik dus ook. Met als lichtende voorbeelden ene Musampa en ene Wooter.
Op dinsdag 29 april 2003 14:09 schreef NOORD-414 het volgende:
Dat zit wel in goed met Sneijder hoor. Ik vraag me alleen af of het niet allemaal net iets te snel gaat....
quote:Wooter is inderdaad erg diep gezakt, maar Musampa doet het helemaal niet slecht in Spanje hoor.
Op dinsdag 29 april 2003 14:29 schreef Frenkie het volgende:[..]
dat bedoelde ik dus ook. Met als lichtende voorbeelden ene Musampa en ene Wooter.
quote:Ik denk dat Heitinga fysiek tekort komt en (nog lang) niet goed genoeg is voor de basis.
Op dinsdag 29 april 2003 14:02 schreef Qi het volgende:[..]
Zeker weten natuurlijk niet, maar Heitinga heeft de kwaliteiten, en dus de potentie, om een vaste waarde te worden voor Ajax. Als hij weer fit is, en dat zal over niet al te lange tijd gebeuren, dan denk ik dat hij het ver gaat schoppen.
quote:zucht soms snap ik het niet hoor, eerst lopen mensen te zeuren dat Koeman te lang met hem wacht, en nu krijgt hij alle kansen en dan is het weer niet goed
Op dinsdag 29 april 2003 14:33 schreef NOORD-414 het volgende:
Sneijder heeft volgens mij welgeteld 1 keer voor Jong Oranje gespeeld en in totaal een half seizoen in Ajax 1 (en nog niet eens altijd gespeeld). Dat gaat gewoon te snel. Hij kan wel talent hebben en goed zijn (is hij ook), maar hij maakt net zo goed ook fouten. Natuurlijk is het gewoon een moment voor hem om aan het NL elftal te ruiken en ik denk ook niet dat Sneijder een belangrijke rol gaat spelen in Portugal straks, dus in dat opzicht maakt het niet zoveel uit. Hij heeft ook een andere mentaliteit dan Wooter of Musampa, maar we moeten dat soort jongens niet te snel brengen of hypen.
quote:Tja, maar je kan ook overdrijven
Op dinsdag 29 april 2003 14:41 schreef starbrotheryvette het volgende:[..]
zucht soms snap ik het niet hoor, eerst lopen mensen te zeuren dat Koeman te lang met hem wacht, en nu krijgt hij alle kansen en dan is het weer niet goed
quote:Volgens mij bedoelt ie niet dat Koeman het verkeerd doet. Maar dat er een beetje nuchter gereageerd moet worden. Die jongen is een talent, dat staat vast. Maar om nou te zeggen dat hij al volledig is doorgebroken is een beetje vroeg.
zucht soms snap ik het niet hoor, eerst lopen mensen te zeuren dat Koeman te lang met hem wacht, en nu krijgt hij alle kansen en dan is het weer niet goed
quote:Laat hem maar effe snuffelen aan het NL-elftal en die CL-wedsstrijden.. er zijn andere grootheden uit het verleden ook op zo'n leeftijd mee begonnen. Vaak met positief resultaat.
quote:precies
Op dinsdag 29 april 2003 14:48 schreef kamagurka het volgende:[..]
Laat hem maar effe snuffelen aan het NL-elftal en die CL-wedsstrijden.. er zijn andere grootheden uit het verleden ook op zo'n leeftijd mee begonnen. Vaak met positief resultaat.
Tegen de tijd dat we echt wat mensen moeten lozen uit het NL-elftal (en dat is zeer snel) kan hij afwisselend met iemand anders erin om hem te beproeven.
quote:Maar waarom dan niet? Het huidige succes van Ajax is juist te danken aan het snelle doorstromen van de jeugd. Als we weer ouderwets gaan doen, en we laten jeugdige spelers 'ervaring' opdoen in Jong Ajax, dan gaan we dit soort mooie gebeurtenissen (o.a. kwartfinale CL) niet snel meer meemaken.
Op dinsdag 29 april 2003 14:33 schreef NOORD-414 het volgende:
Sneijder heeft volgens mij welgeteld 1 keer voor Jong Oranje gespeeld en in totaal een half seizoen in Ajax 1 (en nog niet eens altijd gespeeld). Dat gaat gewoon te snel. Hij kan wel talent hebben en goed zijn (is hij ook), maar hij maakt net zo goed ook fouten. Natuurlijk is het gewoon een moment voor hem om aan het NL elftal te ruiken en ik denk ook niet dat Sneijder een belangrijke rol gaat spelen in Portugal straks, dus in dat opzicht maakt het niet zoveel uit. Hij heeft ook een andere mentaliteit dan Wooter of Musampa, maar we moeten dat soort jongens niet te snel brengen of hypen.
quote:Ik weet het zo net nog niet. In de wedstrijden die ik hem heb zien spelen vond ik hem, weliswaar 'jeugdig', maar zeker niet slecht. En fysiek is hij misschien niet zo sterk, maar dat hoeft ook nog niet op 19 jarige leeftijd. Daar valt op zo'n jonge leeftijd nog wel wat jaartjes aan te werken. Heitinga doet mij altijd een beetje denken aan een wat jongere Kevin Hofland.
Op dinsdag 29 april 2003 14:35 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Ik denk dat Heitinga fysiek tekort komt en (nog lang) niet goed genoeg is voor de basis.
quote:Hoeveel wedstrijden moet iemand dan volgens jou gespeeld hebben wil hij doorgebroken zijn?
Op dinsdag 29 april 2003 14:02 schreef Frenkie het volgende:[..]
Over hoeveel wedstrijden hebben we het dan..?? Natuurlijk hij zal er heus wel komen. Maar echt doorgebroken is ie nog niet. Dat is ie pas na zijn eerste inzinking (en die krijgen ze allemaal).
En hij is alleen maar Oranje geslecteerd omdat ie uit Utreg komt
Dat hij uit Utrecht komt......tja kan hij het helpen
quote:Is jusit gunstig. Want Utregters zijn winnaars!
Op dinsdag 29 april 2003 14:54 schreef Speed1971 het volgende:
Dat hij uit Utrecht komt......tja kan hij het helpen
quote:Ik vind dat je Kuyt niet echt een talent kunt noemen. Als ik mij niet vergis wordt hij binnenkort 23 en dat vind ik een beetje aan de oude kant om over een talent te spreken.
Op dinsdag 29 april 2003 14:50 schreef starbrotheryvette het volgende:[..]
precies
ik vind het leuk dat er eens een keertje talenten zijn opgeroepen, en dat zeg ik ook vanwege Kuyt en Robben
quote:Jaja dat weet ik.
Op dinsdag 29 april 2003 14:57 schreef Frenkie het volgende:[..]
Is jusit gunstig. Want Utregters zijn winnaars!
quote:als je 23 kan je nog 10 jaar mee..
Op dinsdag 29 april 2003 15:00 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Ik vind dat je Kuyt niet echt een talent kunt noemen. Als ik mij niet vergis wordt hij binnenkort 23 en dat vind ik een beetje aan de oude kant om over een talent te spreken.
quote:Kuyt kennede wel langer vrees ik
Op dinsdag 29 april 2003 15:06 schreef Frenkie het volgende:[..]
als je 23 kan je nog 10 jaar mee..
Dat ik vind dat je Kuyt geen talent kunt noemen wil niet zeggen dat ik het geen goede voetballer vind. Maar bijna 23 is in mijn ogen iets te oud om over een talent te spreken.
quote:ik vind hem nog wel een talent, pas als hij bij feyenoord het ook goed gaat doen is het een goede voetballer
Op dinsdag 29 april 2003 15:09 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Kuyt kennede wel langer vrees ik
Dat ik vind dat je Kuyt geen talent kunt noemen wil niet zeggen dat ik het geen goede voetballer vind. Maar bijna 23 is in mijn ogen iets te oud om over een talent te spreken.
quote:Helemaal mee eens. Is ook een van de redenen waarom ik zo'n grote fan van AJAX ben.
Op dinsdag 29 april 2003 15:08 schreef Qi het volgende:
Toch is het jammer dat Ajax de enige club in Nederland is met zo'n fantastische opleiding. Ik bedoel, PSV en Feyenoord hebben ook best aardige opleidingen, maar er komen zo weinig toppers uit voort. Het zou zo enorm gunstig zijn voor het Nederlands elftal als ze soortgelijke opleidingen op zouden zetten. Het is nu toch wel bewezen dat de Ajax manier van opleiden het beste is, en dat Ajax dé kweekvijver van Nederland is.
quote:Ook weer waar. Hij moet zich nog wel bewijzen op het hoogste niveau.
Op dinsdag 29 april 2003 15:12 schreef starbrotheryvette het volgende:[..]
ik vind hem nog wel een talent, pas als hij bij feyenoord het ook goed gaat doen is het een goede voetballer
quote:Volgens mij hebben zowel Ajax als feyenoord goede opleidingen. Alleen die van feyenoord heeft de laatste 15 jaar minder talent opgeleverd dan Ajax. Ik snap niet dat je psv er bij betrekt, die kunnen alleen maar kopen. Zelfs hun grootste talent in de jeugd (huntelaar) is gekocht van de graafschap. Eigen talent is dan Jurgen Colins of hoe heet die... nou poeh poeh.
Toch is het jammer dat Ajax de enige club in Nederland is met zo'n fantastische opleiding. Ik bedoel, PSV en Feyenoord hebben ook best aardige opleidingen, maar er komen zo weinig toppers uit voort.
quote:grappig, voor mij is het dus ook een van de belangrijkste redenen waarom ik ajax-fan ben; de opleiding, het is een tijdje slecht geweest, maar nu is het weer
Op dinsdag 29 april 2003 15:12 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Helemaal mee eens. Is ook een van de redenen waarom ik zo'n grote fan van AJAX ben.
Hopelijk geeft de doorbraak van Robin van Persie de opleiding bij Feyenoord een postieve impluse.
Van PSV weet ik eigenlijk niet zo goed wat eruit de jeugd is door gestroomd. Maar Dylan Dog kan mij vast uit de brand helpen....?
quote:Bij ajax was dat jarenlang zo. Maar er zijn ook genoeg spelers via andere wegen er gekomen.
Toch is het jammer dat Ajax de enige club in Nederland is met zo'n fantastische opleiding. Ik bedoel, PSV en Feyenoord hebben ook best aardige opleidingen, maar er komen zo weinig toppers uit voort. Het zou zo enorm gunstig zijn voor het Nederlands elftal als ze soortgelijke opleidingen op zouden zetten. Het is nu toch wel bewezen dat de Ajax manier van opleiden het beste is, en dat Ajax dé kweekvijver van Nederland is.
Verder is de jeugdopleiding bij andere clubs volop in ontwikkeling. Bij Feyenoord zie ik heel wat talenten uit de opleiding rondlopen. Bij Groningen is dat ook zo en ook Vitesse heeft een goede jeugdopleiding.
quote:Zenden, Hoekstra en volgens mij Bouma ook
Op dinsdag 29 april 2003 15:15 schreef starbrotheryvette het volgende:[..]
grappig, voor mij is het dus ook een van de belangrijkste redenen waarom ik ajax-fan ben; de opleiding, het is een tijdje slecht geweest, maar nu is het weer
ik kan ook geen psv- jeugspeler opnoemen die door is gestroomd
quote:Nee ik weet er ook niet 1 op te noemen. Van Feyenoord weet ik er wel 1 op te noemen maar daar blijft het dan ook bij.
Op dinsdag 29 april 2003 15:15 schreef starbrotheryvette het volgende:[..]
grappig, voor mij is het dus ook een van de belangrijkste redenen waarom ik ajax-fan ben; de opleiding, het is een tijdje slecht geweest, maar nu is het weer
ik kan ook geen psv- jeugspeler opnoemen die door is gestroomd
Dan heb ik liever de huidige mix van eigen talent plus een aantal gekochte spelers. Nog liever heb ik weer zoiets als de gouden lichting van '95, maar ja, dat komt ook maar eens in de 40 jaar voor. Maar zoals het nu gaat, vind ik het geweldig!
quote:Maar komt Zenden niet van MVV en Bouma van Fortuna??
Op dinsdag 29 april 2003 15:16 schreef Frenkie het volgende:[..]
Zenden, Hoekstra en volgens mij Bouma ook
quote:Volgens mij was Bouma van PSV en werd hij verhuurt aan Fortuna. En Zenden is van PSV, niet van MVV voor zo ver ik weet.
Op dinsdag 29 april 2003 15:21 schreef NOORD-414 het volgende:[..]
Maar komt Zenden niet van MVV en Bouma van Fortuna??
Tenminste dat dacht ik altijd (net als v. Bommel en Hofland die komen ook van Fortuna)... maar ja anders is het nog niet erg veel.
quote:Nou nou.....vd Vaart, Sneijder, Rafael. En vergeet grootheden als Cruijf, van Basten en Sjaakie Swart niet.
Op dinsdag 29 april 2003 15:25 schreef Frenkie het volgende:
Ach het sprookje van de Ajax-opleiding zal nog wel even voortduren. Maar in werkelijkheid is dat verhaal grotendeels gebaseerd op de generatie De Boer, Witschge, Roy, Bergkamp, Davids etc. Dat was gewoon een goede groep spelers die (ook omdat Ajax de enige was met een goede opleiding) er gewoon bovenuit stak.
Daarna en daarvoor valt het met het doorbreken van echte supertalenten wel mee volgens mij.
quote:PSV heeft ook de minste opleiding van de drie, maar nog steeds best een redelijk opleidingscentrum. Ze zijn inderdaad beter in het kopen dan in het opleiden
Op dinsdag 29 april 2003 15:14 schreef NOORD-414 het volgende:[..]
Volgens mij hebben zowel Ajax als feyenoord goede opleidingen. Alleen die van feyenoord heeft de laatste 15 jaar minder talent opgeleverd dan Ajax. Ik snap niet dat je psv er bij betrekt, die kunnen alleen maar kopen.
quote:Er zijn natuurlijk ook spelers uit andere delen van Nederland gekomen, maar de echt grote spelers komen bijna allemaal uit Amsterdam.
Op dinsdag 29 april 2003 15:15 schreef Frenkie het volgende:[..]
Bij ajax was dat jarenlang zo. Maar er zijn ook genoeg spelers via andere wegen er gekomen.
Stam, Cocu, Zenden, Overmars, Robben, Van Bommel, Van Nistelrooij, Makaay, Hasselbaink, Van Hooijdonk, Kuyt , Waterreus, Westerveld en Bosvelt zijn er ook allemaal gekomen en die hebben niet de jeugdopleiding van Ajax doorlopen.Verder is de jeugdopleiding bij andere clubs volop in ontwikkeling. Bij Feyenoord zie ik heel wat talenten uit de opleiding rondlopen. Bij Groningen is dat ook zo en ook Vitesse heeft een goede jeugdopleiding.
quote:Nee, je hebt volkomen gelijk, Cruyff & Van Basten waren prutsers
Op dinsdag 29 april 2003 15:25 schreef Frenkie het volgende:
Ach het sprookje van de Ajax-opleiding zal nog wel even voortduren. Maar in werkelijkheid is dat verhaal grotendeels gebaseerd op de generatie De Boer, Witschge, Roy, Bergkamp, Davids etc. Dat was gewoon een goede groep spelers die (ook omdat Ajax de enige was met een goede opleiding) er gewoon bovenuit stak.
Daarna en daarvoor valt het met het doorbreken van echte supertalenten wel mee volgens mij.
quote:noem de drie grootste spelers van Nederland
Op dinsdag 29 april 2003 15:31 schreef Qi het volgende:
Er zijn natuurlijk ook spelers uit andere delen van Nederland gekomen, maar de echt grote spelers komen bijna allemaal uit Amsterdam.
quote:Dat soort talenten waren er via Top Oss ook wel gekomen.
Nee, je hebt volkomen gelijk, Cruyff & Van Basten waren prutsers
quote:Sneijder is nog geen hele grote, Van der Vaart ook niet, en wie is Rafael..??
Op dinsdag 29 april 2003 15:28 schreef Speed1971 het volgende:
Nou nou.....vd Vaart, Sneijder, Rafael.
quote:Van Basten is groot geworden bij UVV, Cruijff een supertalent en Swart wie is dat..?
En vergeet grootheden als Cruijf, van Basten en Sjaakie Swart niet.
quote:Aanzien dat is er zeker. Maar ik blijf er bij dat het sprookje gebasseerd is op anderhalve generatie talent.
De lijst van "gekweekte" talenten is erg lang. Ook geniet de jeugdopleiding van AJAX internationaal erg veel aanzien.
quote::n in nederland tel je nou eenmaal alleen maar mee als je uit Amsterdam komt heb ik wel eens het idee
Op dinsdag 29 april 2003 15:35 schreef Frenkie het volgende:[..]
noem de drie grootste spelers van Nederland
[..]Dat soort talenten waren er via Top Oss ook wel gekomen.
quote:Whahah dat mochten ze willen.
Op dinsdag 29 april 2003 15:39 schreef starbrotheryvette het volgende:
:n in nederland tel je nou eenmaal alleen maar mee als je uit Amsterdam komt heb ik wel eens het idee
quote:Klopt, vele clubs hebben geprobeert het te kopieren
Op dinsdag 29 april 2003 15:28 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Nou nou.....vd Vaart, Sneijder, Rafael. En vergeet grootheden als Cruijf, van Basten en Sjaakie Swart niet.
De lijst van "gekweekte" talenten is erg lang. Ook geniet de jeugdopleiding van AJAX internationaal erg veel aanzien.
quote:Ach onzin, als je goed bent kom je er wel. Kijk dan maar naar de talenten uit eigen kweek van Ajax. Er komt er maar 1 uit A'dam en dat is De Jong. De rest komt uit Beverwijk, Utrecht, Alphen a/d Rijn en dat soort plaatsen/steden.
Op dinsdag 29 april 2003 15:39 schreef starbrotheryvette het volgende:[..]
:n in nederland tel je nou eenmaal alleen maar mee als je uit Amsterdam komt heb ik wel eens het idee
quote:Onzin.
Op dinsdag 29 april 2003 15:37 schreef Frenkie het volgende:Aanzien dat is er zeker. Maar ik blijf er bij dat het sprookje gebasseerd is op anderhalve generatie talent.
quote:Sneijder, vd Vaart en van Persie gelden als de talenten die Nederland nu bezit. Twee daarvan komen uit de AJAX opleiding. Nando Rafael is op zeer vroege leeftijd naar AJAX gekomen en kan je dus stellen dat dat een voetballer uit de AJAX-school is.
Op dinsdag 29 april 2003 15:37 schreef Frenkie het volgende:[..]
Sneijder is nog geen hele grote, Van der Vaart ook niet, en wie is Rafael..??
quote:Van Basten is groot geworden bij AJAX en AC Milan. Van Basten heeft een groot deel van de AJAX-school doorlopen. Bij UVV heeft hij alleen maar laten zien dat hij redelijk kon ballen. De rest is het werk van de AJAX-school.
Van Basten is groot geworden bij UVV, Cruijff een supertalent en Swart wie is dat..?
quote:Okay noem een (liefst meer) jeugd-opleiding die meer spelers dan AJAX heeft voort gebracht. Naam en toenaam aub
Aanzien dat is er zeker. Maar ik blijf er bij dat het sprookje gebasseerd is op anderhalve generatie talent.
* Speed1971 wachtaf........
quote:eitje
Op dinsdag 29 april 2003 15:44 schreef Speed1971 het volgende:
Okay noem een (liefst meer) jeugd-opleiding die meer spelers dan AJAX heeft voort gebracht. Naam en toenaam aub* Speed1971 wachtaf........
DOSK
FC Houten
JSV Nieuwegein
Maar ik neem aan dat je internationals bedoelt. Daar zullen er best veel van bij Ajax gespeelt hebben. Maar om nou te zeggen dat Oranje uit enkel ajacieden bestaat is ook een uiterste
quote:Dat willen wij ook
Op dinsdag 29 april 2003 15:40 schreef Frenkie het volgende:[..]
Whahah dat mochten ze willen.
quote:Wie heeft er gezegd dat Oranje enkel uit Ajacieden bestaat. Geen woorden in mijn (onze) mond leggen aub.
Op dinsdag 29 april 2003 15:46 schreef Frenkie het volgende:[..]
eitje
DOSK
FC Houten
JSV Nieuwegein
Maar ik neem aan dat je internationals bedoelt. Daar zullen er best veel van bij Ajax gespeelt hebben. Maar om nou te zeggen dat Oranje uit enkel ajacieden bestaat is ook een uiterste
Hoeft niet perse internationaal te zijn.
Maar noem de naam van de club en de spelers maar.
* Speed1971 schenkt nog maar een bacootje in
[Dit bericht is gewijzigd door Speed1971 op 29-04-2003 15:51]
quote:Op dit moment:
Op dinsdag 29 april 2003 15:35 schreef Frenkie het volgende:[..]
noem de drie grootste spelers van Nederland
1.) Van Nistelrooy.
2.) Makaay
3.) Van der Vaart.
De grootste spelers ooit:
1.) Cruyff.
2.) Van Basten.
3.) Bergkamp.
quote:Ja, zo lust ik er nog wel een paar, maar het is een feit dat ze bij Ajax opgeleid zijn, en dat ze daar ook zijn doorgebroken.
Dat soort talenten waren er via Top Oss ook wel gekomen.
quote:Haha
Op dinsdag 29 april 2003 15:51 schreef Qi het volgende:
De grootste spelers ooit: 1.) Cruyff. 2.) Van Basten. 3.) Bergkamp.
Okee ik ben de beroerdste niet:
Abe Lenstra
en uh
tja
quote:Van der Vaart..?? Nou goed jij je zin... Maar 3 van de 3 komen niet uit Amsterdam..
Op dinsdag 29 april 2003 15:51 schreef Qi het volgende:
Op dit moment? Van Nistelrooy, Makaay & Van der Vaart.
quote:Bergkamp..????
De grootste spelers ooit: 1.) Cruyff. 2.) Van Basten. 3.) Bergkamp.
quote:Ja dat is het geluk van een grote stad in die tijd.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar, maar het is een feit dat ze bij Ajax opgeleid zijn, en dat ze daar ook zijn doorgebroken.
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 15:49 schreef Speed1971 het volgende:
Wie heeft er gezegd dat Oranje enkel uit Ajacieden bestaat. Geen woorden in mijn (onze) mond leggen aub.
quote:Lees ff tussen de regels door
quote:Helemaal waar.
Op dinsdag 29 april 2003 15:54 schreef Frenkie het volgende:
Maar ook bij andere clubs lijdt men voldoende goede spelers op.
alleen bij Ajax net iets meer, en net iets betere spelers
quote:Abe Lenstra is meer een mythe. Abe Lenstra was een prima speler, maar Bergkamp zit zeker een aantal niveau's boven hem. Je moet niet vergeten dat die spelers van lang vervlogen tijden, zoals bijv. Lenstra, weliswaar goed waren, maar niet zo goed als iedereen ze heden ten dage probeert voor te laten komen.
Op dinsdag 29 april 2003 15:53 schreef NOORD-414 het volgende:[..]
Haha
Okee ik ben de beroerdste niet:
Abe Lenstra
en uh
tja
quote:Spelers als Overmars, Reiziger en Bogarde.
Op dinsdag 29 april 2003 15:56 schreef Frenkie het volgende:Lees ff tussen de regels door
En ik durf te beweren dat van de toppers meer dan de helft geen Ajax verleden heeft. En al zeker geen jeugdverleden.
Maar goed, dat is ook zo voor veel andere spelers (bijv. Paauwe, Stam, Cocu......)
quote:Vergeet jij dan niet dat Bergkamp (net als Cruijff) altijd verstek liet gaan op belangrijke momenten
Op dinsdag 29 april 2003 15:57 schreef Qi het volgende:[..]
Abe Lenstra is meer een mythe. Abe Lenstra was een prima speler, maar Bergkamp zit zeker een aantal niveau's boven hem. Je moet niet vergeten dat die spelers van lang vervlogen tijden, zoals bijv. Lenstra, weliswaar goed waren, maar niet zo goed als iedereen ze heden ten dage probeert voor te laten komen.
quote:Ja dat is waar. Maar nu leg je weer woorden in onze monden die wij niet hebben gebruikt. Jij beweert dat het allemaal een beetje op een sprookje is gebaseerd.
Op dinsdag 29 april 2003 15:54 schreef Frenkie het volgende:Ja dat is het geluk van een grote stad in die tijd.
Maar nogmaals de opleiding is natuurlijk goed. Maar ook bij andere clubs lijdt men voldoende goede spelers op.
quote:Ja dat vind ik.
Op dinsdag 29 april 2003 16:00 schreef Speed1971 het volgende:
Ja dat is waar. Maar nu leg je weer woorden in onze monden die wij niet hebben gebruikt. Jij beweert dat het allemaal een beetje op een sprookje is gebaseerd.
quote:ff een citaatje
Ook wordt er hier niet beweerd dat ze allemaal uit Amsterdam komen. Maar er wordt beweerd dat er veel zijn die de AJAX-school hebben doorlopen.
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 15:31 schreef Qi het volgende:
Er zijn natuurlijk ook spelers uit andere delen van Nederland gekomen, maar de echt grote spelers komen bijna allemaal uit Amsterdam.
L-E-E-R L-E-Z-E-N
quote:Kom op nou Frenkie. Misschien af en toe. Maar ik noem 1 wedstrijd van Bergkamp. Nederland Argentinië WK Frankrijk.
Op dinsdag 29 april 2003 16:00 schreef Frenkie het volgende:[..]
Vergeet jij dan niet dat Bergkamp (net als Cruijff) altijd verstek liet gaan op belangrijke momenten
Kortom kolderargument.
quote:Wat heeft die Bergkamp nou helemaal gepresteerd..??
Op dinsdag 29 april 2003 16:03 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Kom op nou Frenkie. Misschien af en toe. Maar ik noem 1 wedstrijd van Bergkamp. Nederland Argentinië WK Frankrijk.
quote:Veel en veel minder dan bij Ajax, maar Ajax moet het voornamelijk hebben van de jeugdopleiding, PSV van het strategisch en slim inkopen. Toch wat doorstromers: Faber, Hoekstra, Zenden, Bouma, Lodewijks en verder jongens als Wielaert en Huntelaar. Verder speelt Bogelund al vanaf zijn 15e in de opleiding...
Op dinsdag 29 april 2003 15:12 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Van PSV weet ik eigenlijk niet zo goed wat eruit de jeugd is door gestroomd. Maar Dylan Dog kan mij vast uit de brand helpen....?
quote:Wat jij wil.
Op dinsdag 29 april 2003 16:05 schreef Frenkie het volgende:[..]
Wat heeft die Bergkamp nou helemaal gepresteerd..??
Natuurlijk het is een geniale voetballer met hele mooie doelpunten. Maar de echte top heeft ie nooit gehaald. (Ja ik beschouw Arsenal als een subtopploegje in Europa)
quote:Niet alles zo letterlijk nemen en iets beter begrijpend lezen. Als ik zeg: "...uit Amsterdam", dan bedoel ik niet dat ze daar geboren zijn, maar dat ze daar zijn opgeleid en doorgebroken.
Op dinsdag 29 april 2003 15:54 schreef Frenkie het volgende:[..]
Van der Vaart..?? Nou goed jij je zin... Maar 3 van de 3 komen niet uit Amsterdam..
quote:Tja, ieder z'n eigen mening, maar ik vind Bergkamp een van de beste spelers die Nederland ooit heeft voortgebracht. Zijn fenomenale techniek is misschien wel ongeevenaard. Maarja, ik heb dan ook een zwak voor Bergkamp, dus misschien ben ik niet helemaal objectief
Bergkamp..????Ik zou eerder denken aan Van Hanegem, Gullit, Rijkaard, Lenstra, Wilkes of Neeskens. En dan nog zijn het niet allemaal amsterdammers.
quote:Zie boven.
Ja dat is het geluk van een grote stad in die tijd.
Maar nogmaals de opleiding is natuurlijk goed. Maar ook bij andere clubs lijdt men voldoende goede spelers op.
quote:Het was niet mijn bedoeling te zeggen dat het Nederlands elftal geheel uit Ajax spelers bestaat, ik bedoelde te zeggen dat het Nederlands elftal ermee gebaat zou zijn als er meer opleidingscentra opgezet zouden worden gelijk aan die van Ajax.
Lees ff tussen de regels door
En ik durf te beweren dat van de toppers meer dan de helft geen Ajax verleden heeft. En al zeker geen jeugdverleden.
quote:Over kolderargumenten gesproken
Vergeet jij dan niet dat Bergkamp (net als Cruijff) altijd verstek liet gaan op belangrijke momenten
Kortom kolderargument.
quote:Ja is een goed argument, PSV koopt inderdaad erg goed in. Ze hebben dus de beschikking over goede scouts. Ook erg belangrijk.
Op dinsdag 29 april 2003 16:05 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Veel en veel minder dan bij Ajax, maar Ajax moet het voornamelijk hebben van de jeugdopleiding, PSV van het strategisch en slim inkopen. Toch wat doorstromers: Faber, Hoekstra, Zenden, Bouma, Lodewijks en verder jongens als Wielaert en Huntelaar. Verder speelt Bogelund al vanaf zijn 15e in de opleiding...
quote:Als je dat bedoelt meot je dat typen.
Op dinsdag 29 april 2003 16:07 schreef Qi het volgende:
Niet alles zo letterlijk nemen en iets beter begrijpend lezen. Als ik zeg: "...uit Amsterdam", dan bedoel ik niet dat ze daar geboren zijn, maar dat ze daar zijn opgeleid en doorgebroken.
quote:Oke dus wie is dan de beste voetballer ooit..??
Tja, ieder z'n eigen mening, maar ik vind Bergkamp een van de beste spelers die Nederland ooit heeft voortgebracht. Zijn fenomenale techniek is misschien wel ongeevenaard. Maarja, ik heb dan ook een zwak voor Bergkamp, dus misschien ben ik niet helemaal objectief
quote:Die zijn er inmiddels. Van Persie, Buffel en ook Robben zijn daar lichtende voorbeelden van.
Het was niet mijn bedoeling te zeggen dat het Nederlands eftal geheel uit Ajax spelers bestaat, ik bedoelde te zeggen dat het Nederlands elftal ermee gebaat zou zijn als er meer opleidingscentra opgezet zouden worden zoals die van Ajax.
quote:Sjees. Jij bent echt vermoeiend. Die spelers gelden wel als lichtende voorbeelden maar Sneijder niet.
Op dinsdag 29 april 2003 16:09 schreef Frenkie het volgende:Die zijn er inmiddels. Van Persie, Buffel en ook Robben zijn daar lichtende voorbeelden van.
quote:Ik zeg nergens dat Sneijder geen talent is.
Op dinsdag 29 april 2003 16:13 schreef Speed1971 het volgende:
Sjees. Jij bent echt vermoeiend. Die spelers gelden wel als lichtende voorbeelden maar Sneijder niet.
Dat noem je met 2 maten meten.
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 16:14 schreef Frenkie het volgende:[..]
Ik zeg nergens dat Sneijder geen talent is.
quote:Ik dacht dat ik vrij duidelijk was? Iedereen begreep wat ik bedoelde behalve jij.
Op dinsdag 29 april 2003 16:09 schreef Frenkie het volgende:[..]
Als je dat bedoelt meot je dat typen.
quote:De beste Nederlandse voetballer ooit is Hendrik Johannes Cruijff.
Oke dus wie is dan de beste voetballer ooit..??
quote:Nee, die zijn er jammer genoeg niet. Als je nu ziet dat Ajax talenten als Sneijder, De Jong, Heitinga, Van der Vaart, De Ridder en Seedorf voortbrengt (en dan heb ik het alleen nog maar over Nederlands talent), en je vergelijkt dit met iedere andere opleiding in Nederland, dan steekt Ajax daar ver bovenuit. Zelfs als we naar de geschiedenis gaan kijken steekt Ajax ver boven ieder ander opleidingscentrum in Nederland uit qua voortgebracht talent
Die zijn er inmiddels. Van Persie, Buffel en ook Robben zijn daar lichtende voorbeelden van.
quote:Verkeerd gedacht
Op dinsdag 29 april 2003 16:17 schreef Qi het volgende:
Ik dacht dat ik vrij duidelijk was? Iedereen begreep wat ik bedoelde behalve jij.
quote:De Ridder? Seedorf? Heitinga? Toch wel een ander kaliber voorlopig.
Nee, die zijn er jammer genoeg niet. Als je nu ziet dat Ajax talenten als Sneijder, De Jong, Heitinga, Van der Vaart, De Ridder en Seedorf voortbrengt (en dan heb ik het alleen nog maar over Nederlands talent), en je vergelijkt dit met iedere andere opleiding in Nederland, dan steekt Ajax daar ver bovenuit. Zelfs als we naar de geschiedenis gaan kijken steekt Ajax ver boven ieder ander opleidingscentrum in Nederland uit qua voortgebracht talent
[Dit bericht is gewijzigd door Frenkie op 29-04-2003 16:23]
quote:Over sprookjes gesproken, Frenkie weer hardnekkig in de ontkenningsfase?
Op dinsdag 29 april 2003 15:37 schreef Frenkie het volgende:Aanzien dat is er zeker. Maar ik blijf er bij dat het sprookje gebasseerd is op anderhalve generatie talent.
Nooit van het grote ajax uit de jaren 70 gehoord zeker? Relatief komen de grootste toch echt wel uit Amsterdam, direct of indirect.
Hetzij het zijn voetballers uit de regio (n-holland) die worden gerecruteerd door ajax, hetzij het zijn pure Amsterdammers. Gullit bijv. of Rijkaard..
quote:Nog altijd
Op dinsdag 29 april 2003 16:22 schreef kamagurka het volgende:
Over sprookjes gesproken, Frenkie weer hardnekkig in de ontkenningsfase?
quote:Je weet toch dat Gullit nooit bij Ajax speelde??
Hetzij het zijn voetballers uit de regio (n-holland) die worden gerecruteerd door ajax, hetzij het zijn pure Amsterdammers. Gullit bijv. of Rijkaard..
quote:Veel succes jongens!
AJAX A1 - Heerenveen A1
Komend weekend laatste kans van de A1 op het kampioenschap, als men thuis Heerenveen ontvangt. Er zal in ieder geval gewonnen moeten worden. De nummer twee (Vitesse) moet op bezoek bij NEC.Ajax - Heerenveen
NEC - VitesseStand:
SC Heerenveen 23-48
Vitesse 23-45
Ajax 23-43
quote:Voorlopig, maar wacht nog maar eens een jaartje of twee. Ik verwacht dat op z'n minst twee van deze spelers door gaan breken voor die tijd, en dat ze dan vergelijkbaar zijn met eerder doorgebroken talenten (Van der Vaart, Sneijder, De Jong, e.a.).
Op dinsdag 29 april 2003 16:20 schreef Frenkie het volgende:[..]
De Ridder? Seedorf? Heitinga? Toch wel een ander kaliber voorlopig.
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 16:09 schreef Frenkie het volgende:Als je dat bedoelt meot je dat typen.
quote:Werkelijk zeldzaam. Ik ben zelden een grotere draaikont tegen gekomen dan jij. In dit voorbeeld ook weer. Wel van een ander verwachten dat hij/zij precies op schrijft wat hij/zij bedoeld maar dat mogen wij niet van jou verwachten. Als je er eens goed voor zou gaan zitten dan kunnen een hoop mensen zich rot lachen over de tegenstrijdigheden die jij hier over ons heen stort!
Geplaatst door Frenkie op dinsdag 29 april 2003 15:56
Lees ff tussen de regels door
quote:Ik wacht nog steeds op die andere quote.
Op dinsdag 29 april 2003 16:26 schreef Speed1971 het volgende:
Werkelijk zeldzaam. Ik ben zelden een grotere draaikont tegen gekomen dan jij. In dit voorbeeld ook weer. Wel van een ander verwachten dat hij/zij precies op schrijft wat hij/zij bedoeld maar dat mogen wij niet van jou verwachten. Als je er eens goed voor zou gaan zitten dan kunnen een hoop mensen zich rot lachen over de tegenstrijdigheden die jij hier over ons heen stort!
quote:Awel, maar toch een Amsterdammer
Op dinsdag 29 april 2003 16:25 schreef Frenkie het volgende:
Je weet toch dat Gullit nooit bij Ajax speelde??
Ik weet niet precies hoe het met de piet keizers, de johan neeskens of de Rensenbrinks zit, maar dit waren absoluut hetzij Amsterdammers, hetzij direct ajacieden. Topvoetballers hoor. Kieft ook, Bergkamp natuurlijk... t is de meeste mensen duidelijk dat het grootste gedeelte toppers toch uit Ajax afkomstig zijn.
Utrecht is goede tweede volgens mij.
quote:Maakte eerst een goede indruk op Ronald, maar is toen geblesseerd geraakt en heeft dat daarna niet meer op kunnen pakken.
Op maandag 28 april 2003 18:08 schreef GerardVanAs het volgende:
Da Silva heeft dit seizoen niets gedaan, dus logisch dat die teruggaat.
quote:En anders rotjeknor wel. De nummer een blijft natuurlijk onbetwist.
Op dinsdag 29 april 2003 16:31 schreef kamagurka het volgende:
Utrecht is goede tweede volgens mij.
quote:Nee Frenkie dat weten wij Ajacieden maar al te goed. Maar dat was een instinkertje
Op dinsdag 29 april 2003 16:25 schreef Frenkie het volgende:Je weet toch dat Gullit nooit bij Ajax speelde??
quote:Wie komen er allemaal uit dat gehucht dan?
Op dinsdag 29 april 2003 16:34 schreef NOORD-414 het volgende:[..]
En anders rotjeknor wel. De nummer een blijft natuurlijk onbetwist.
Coen Moulijn, dan heb je het zo'n beetje gehad volgens mij
Ohja, Rinus Israël is ook geboren amsterdammer (ondanks zijn f'noord verleden)
quote:Er is nog helemaal niks veranderd rond die vergunning en die zal hij nog steeds niet krijgen. De enige optie is trouwen met zijn Nederlandse vriendin, dan wordt hij automatisch Nederlander. Maar daar wilde hij zelf geen misbruik van maken, dus zal Nando pas hooguit voor 2004/2005 terug keren.
Op dinsdag 29 april 2003 12:44 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Helemaal waar. Zijn we de rel rondom Leonardo van Fnoord vergeten?
Maar ik heb gehoord dat een werkvergunning voor Nando Rafael een minder groot probleem is dan vorig seizoen. Zal mij benieuwen......
quote:Ik hou het erop dat hij eerder komt.
Op dinsdag 29 april 2003 16:37 schreef methodmich het volgende:[..]
Er is nog helemaal niks veranderd rond die vergunning en die zal hij nog steeds niet krijgen. De enige optie is trouwen met zijn Nederlandse vriendin, dan wordt hij automatisch Nederlander. Maar daar wilde hij zelf geen misbruik van maken, dus zal Nando pas hooguit voor 2004/2005 terug keren.
quote:Niet dat ik die kakkerlakken wil verdedigen of zo, maar gezien hun sporadische succesjes door de geschiedenis heen, gecombineerd met hun armzalige financiele situatie (blijven rottedammers he), moet ik wel concluderen dat er een aantal spelers van min of meer goede kwaliteit zijn doorgebroken. Of ze uit 010 komen weet ik ook niet.
Op dinsdag 29 april 2003 16:36 schreef kamagurka het volgende:[..]
Wie komen er allemaal uit dat gehucht dan?
Coen Moulijn, dan heb je het zo'n beetje gehad volgens mij
Ohja, Rinus Israël is ook geboren amsterdammer (ondanks zijn f'noord verleden)
quote:Da's hopen tegen beter weten in, want het kan volgens de huidige regelgeving helemaal niet. Zie Ajax-topic deel 7, waar ik de criteria nog eens uitgelegd heb.
Op dinsdag 29 april 2003 16:43 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Ik hou het erop dat hij eerder komt.
quote:Ja weet ik. Het is een beetje flauw om te zeggen maar ik heb andere verhalen gehoord over die vergunning. Ik heb dat via een bron vernomen die ik niet kan noemen dus is het flauw om te vermelden. Ik heb dat al 1 x gedaan.
Op dinsdag 29 april 2003 16:46 schreef methodmich het volgende:[..]
Da's hopen tegen beter weten in, want het kan volgens de huidige regelgeving helemaal niet. Zie Ajax-topic deel 7, waar ik de criteria nog eens uitgelegd heb.
Ik hou her erop dat hij eerder komt dan 2004/2005. Meet wat geluk dit jaar al en anders volgend jaar......Maar nogmaals ik hou het erop dat hij nog komend seizoen meespeelt met AJAX.
quote:Doe es niet zo vaag en vertel je bron, of hou je bek.
Op dinsdag 29 april 2003 16:50 schreef Speed1971 het volgende:
Ja weet ik. Het is een beetje flauw om te zeggen maar ik heb andere verhalen gehoord over die vergunning. Ik heb dat via een bron vernomen die ik niet kan noemen dus is het flauw om te vermelden. Ik heb dat al 1 x gedaan.
quote:Tja, ik heb ook een bron en die werkt op het ministerie. Het lijkt haar erg sterk dat de regels voor Nando aangepast zullen worden, aangezien de argumentatie vorige keer al behoorlijk zwaar was en toch geweigerd is. Maar misschien heeft jouw bron verstand van het omzeilen van de wet.
Op dinsdag 29 april 2003 16:50 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Ja weet ik. Het is een beetje flauw om te zeggen maar ik heb andere verhalen gehoord over die vergunning. Ik heb dat via een bron vernomen die ik niet kan noemen dus is het flauw om te vermelden. Ik heb dat al 1 x gedaan.
Ik hou her erop dat hij eerder komt dan 2004/2005. Meet wat geluk dit jaar al en anders volgend jaar......Maar nogmaals ik hou het erop dat hij nog komend seizoen meespeelt met AJAX.
quote:Daar doorgebroken ala, daar vandaan komend/ opgeleid... ik zou er niet zoveel kunnen bedenken eigenlijk.
Op dinsdag 29 april 2003 16:45 schreef NOORD-414 het volgende:[..]
Niet dat ik die kakkerlakken wil verdedigen of zo, maar gezien hun sporadische succesjes door de geschiedenis heen, gecombineerd met hun armzalige financiele situatie (blijven rottedammers he), moet ik wel concluderen dat er een aantal spelers van min of meer goede kwaliteit zijn doorgebroken. Of ze uit 010 komen weet ik ook niet.
quote:Daarom zei ik al eerder
Op dinsdag 29 april 2003 16:51 schreef Frenkie het volgende:[..]
Doe es niet zo vaag en vertel je bron, of hou je bek.
Dit is een beetje populair gedoe.
quote:Laat ik dit erover zeggen:
Geplaatst door Speed1971 op dinsdag 29 april 2003 16:43
Ik hou het erop dat hij eerder komt.
Je hoeft geen Nederlandersche werkvergunning te hebben om in Nederland te mogen voetballen.
[Dit bericht is gewijzigd door Speed1971 op 29-04-2003 17:03]
quote:Heitinga, De Ridder, Seedorf? Tsja, dat zullen best goede voetballers zijn, maar die hebben nog een lange weg te gaan. Dan kan ik uit de PSV-opleiding ook namen als Takak, Van Boxel, Wau, Evren, Hese etc gaan noemen.
Op dinsdag 29 april 2003 16:25 schreef Qi het volgende:[..]
Voorlopig, maar wacht nog maar eens een jaartje of twee. Ik verwacht dat op z'n minst twee van deze spelers door gaan breken voor die tijd, en dat ze dan vergelijkbaar zijn met eerder doorgebroken talenten (Van der Vaart, Sneijder, De Jong, e.a.).
quote:Heitinga en Seedorf hebben echter al enkele wedstrijden Ajax 1 meegepakt. Die jongens van jou, op Hese en Wau na, nog niet. Seedorf is overigens geen supertalent, meer een jongen die een nuttig selectielid kan worden.
Op dinsdag 29 april 2003 17:03 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Heitinga, De Ridder, Seedorf? Tsja, dat zullen best goede voetballers zijn, maar die hebben nog een lange weg te gaan. Dan kan ik uit de PSV-opleiding ook namen als Takak, Van Boxel, Wau, Evren, Hese etc gaan noemen.
Ajax heeft zojuist via een persbericht bekendgemaakt dat het nog één jaar durende contract van Tijani Babangida per 1 mei zal worden ontbonden. Bij Ajax was geen plaats meer voor de Nigeriaan. Eerder liet hij zelf al weten een aanbieding ontvangen te hebben van een Chinese club, waarbij alleen zijn contract met Ajax een overgang nog in de weg stond.
bron: http://ajax.netwerk.to
quote:Ik zeg niet dat die jongens niet goed zijn, maar het gata me echt te ver om ze nu al als toptalenten te benoemen. Daarvoor moeten ze toch echt wat meer spelen.
Op dinsdag 29 april 2003 17:06 schreef methodmich het volgende:[..]
Heitinga en Seedorf hebben echter al enkele wedstrijden Ajax 1 meegepakt. Die jongens van jou, op Hese en Wau na, nog niet. Seedorf is overigens geen supertalent, meer een jongen die een nuttig selectielid kan worden.
Nederland - Argentinie
Tja, wat moet ik hier nou nog op zeggen. Deze goal is bij iedereen wel bekend denk ik zo. Schitterende goal, en vooral op zo'n ontzettend goed moment.
Arsenal - Bayern Leverkusen
Bergkamp zit al een tijdje te vragen om de bal, maar hij krijgt hem maar niet. Uiteindelijk krijgt hij de bal en scoort met een mooie lob, uit het niets, een doelpunt.
Nederland - Brazilie
Krijgt een diepe pass van, ik dacht Frank de Boer, loopt voorbij, en omzeilt een andere, verdediger en schiet de bal mooi binnen.
Arsenal - Juventus
Bergkamp dolt een paar Italianen en geeft vervolgens een schitterende pass op Freddie Ljungberg waaruit laatstgenoemde scoort.
Arsenal - Newcastle United
Het overbekende pirouettje. Behoeft ook geen uitleg denk ik, deze heeft iedereen wel gezien. Zo niet, kijken!
Arsenal - Tottenham Hotspurs
Bergkamp krijgt de bal met een lange pass aangespeeld in het strafgeschop gebied, en legt de bal met een prachtige actie klaar om binnen te schieten.
Het is echt zo verschrikkelijk jammer dat hij nog maar één jaartje, of heel misschien twee jaartjes, heeft. Als je deze acties ziet dan is dat gewoon een groot verlies voor het Nederlandse voetbal
quote:goed nieuws weer een contractspeler minder!
Op dinsdag 29 april 2003 17:11 schreef NOORD-414 het volgende:
Contract Babangida ontbondenAjax heeft zojuist via een persbericht bekendgemaakt dat het nog één jaar durende contract van Tijani Babangida per 1 mei zal worden ontbonden. Bij Ajax was geen plaats meer voor de Nigeriaan. Eerder liet hij zelf al weten een aanbieding ontvangen te hebben van een Chinese club, waarbij alleen zijn contract met Ajax een overgang nog in de weg stond.
bron: http://ajax.netwerk.to
Doe mij maar zon elftal
quote:Sterspelers van A1 kan je ook wel toptalenten noemen, lijkt me. Dat is toch het podium waar ze opstaan en dan moet je afwachten wat het bij de senioren gaat worden.
Op dinsdag 29 april 2003 17:13 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Ik zeg niet dat die jongens niet goed zijn, maar het gata me echt te ver om ze nu al als toptalenten te benoemen. Daarvoor moeten ze toch echt wat meer spelen.
quote:ze doen het niet
Op dinsdag 29 april 2003 17:15 schreef Qi het volgende:
Hier nog even wat schitterende Bergkamp acties:
quote:Ga mijn reacties nog maar eens goed lezen dan, want ik heb deze jongens nooit toptalenten genoemd.
Op dinsdag 29 april 2003 17:13 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Ik zeg niet dat die jongens niet goed zijn, maar het gata me echt te ver om ze nu al als toptalenten te benoemen. Daarvoor moeten ze toch echt wat meer spelen.
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 17:15 schreef Qi het volgende:
...heel verhaal....
Bedankt voor de moeite! U rule!
quote:Raar? Bij mij wel. Doen ze het bij meer mensen niet?
Op dinsdag 29 april 2003 17:18 schreef kreischer2000 het volgende:[..]
ze doen het niet
quote:als ik er op klik krijg ik:
Op dinsdag 29 april 2003 17:21 schreef Qi het volgende:[..]
Raar? Bij mij wel. Doen ze het bij meer mensen niet?
quote:
De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.
quote:Vreemd, ik heb hier geen enkel probleem. Iedere link doet het bij mij, ik heb zelfs nog even een goal gedownload voor de zekerheid.
Op dinsdag 29 april 2003 17:22 schreef kreischer2000 het volgende:[..]
als ik er op klik krijg ik:
[..]
quote:Bij mij doen ze het ook!
Op dinsdag 29 april 2003 17:24 schreef Qi het volgende:[..]
Vreemd, ik heb hier geen enkel probleem. Iedere link doet het bij mij, ik heb zelfs nog even een goal gedownload voor de zekerheid.
Erg mooi! Thnx again!
quote:Wou na het zien van deze beelden nog even Frenkie quoten.....sorry kon het niet laten!
Op dinsdag 29 april 2003 16:00 schreef Frenkie het volgende:[..]
Kortom kolderargument.
Goal tegen Sovjet Unie.
Compilatie van Van Basten acties
oja, in de allereerste reactie van de topic zit ook nog een filmpje verstopt....
Neem je pillen in... toe maar.... ja goed zo...
nou in de dwangbuis... ja .. ja.. okee...
en nou stil blijven okee??
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 18:33 schreef NOORD-414 het volgende:
Rustig!! RUSTIG!!!Neem je pillen in... toe maar.... ja goed zo...
nou in de dwangbuis... ja .. ja.. okee...
en nou stil blijven okee??
quote:Hey Loek, we hebben het Feyenooit topic ingehaald, dank voor je inbreng
Op dinsdag 29 april 2003 18:26 schreef LoekB het volgende:
Dit filmpje is leuker..
Thomasson, olé,olé!.
(okee ik weet het wel, jij hebt gelijk, maar toch! )
Maare ik vond het wel hoogst origineel... wacht ff zoek ik ook wat op
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 18:26 schreef LoekB het volgende:
Dit filmpje is leuker..
Thomasson, olé,olé!.
quote:Zou ik weleens willen zien
Op dinsdag 29 april 2003 18:34 schreef olavski het volgende:
Witschge.avi, tegen Feyenoord heb ik nog wel ergens liggen.
quote:Tssss, je mag vandaag de dag niet eens wat schitterende acties van Bergkamp en Van Basten laten zien
Op dinsdag 29 april 2003 18:34 schreef LoekB het volgende:[..]
. Wie begint er met filmpjes te plaatsen?
quote:Tsja, wij hebben jullie maar ff geholpen.
Op dinsdag 29 april 2003 18:36 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Hey Loek, we hebben het Feyenooit topic ingehaald, dank voor je inbreng
quote:There you go
Op dinsdag 29 april 2003 18:39 schreef Qi het volgende:
Zou ik weleens willen zien
quote:Dat is ook het enige filmpje wat jullie kunnen posten he?
Op dinsdag 29 april 2003 18:46 schreef olavski het volgende:[..]
quote:Daar ben ik al heel lang naar op zoek, kan je hem ergens uploaden?
Op dinsdag 29 april 2003 18:34 schreef olavski het volgende:
Witschge.avi, tegen Feyenoord heb ik nog wel ergens liggen.
quote:Done.
Op dinsdag 29 april 2003 18:47 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Daar ben ik al heel lang naar op zoek, kan je hem ergens uploaden?
Sorry LoekB, jammer dat het maar 9 keer was
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 18:49 schreef olavski het volgende:[..]
Done.
Sorry LoekB, jammer dat het maar 9 keer was
Ik ga er een gifje van maken
De afgelopen zes maanden kwam Babangida nog op huurbasis uit voor Al Ittihad uit Saudi-Arabië en vorig seizoen werd hij nog verhuurd aan Vitesse. Babangida kwam in totaal 102 keer uit voor het eerste elftal van Ajax en hij scoorde daarin 22 keer.
Baba het ga je goed....
Ajax zal deze week de selectie voor het komende seizoen in grote lijnen vast gaan stellen. Van de verhuurde spelers komt zoals bekend alleen Cedric van der Gun terug, maar misschien is een terugkeer van Ahmed 'Mido' Hossam ook nog mogelijk.
De vaste kern van 24 selectiespelers waarmee Koeman wil gaan werken zal twee centrumspitsen herbergen. De bedoeling is dat daar in ieder geval Zlatan Ibrahimovic bij zit, maar ook Mido keert misschien weer terug. De spits, die op dit moment is verhuurd aan Celta de Vigo zou terug kunnen keren als hij zich 'normaal gedraagt'. Deze week nog zal Leo Beenhakker, technisch directeur van Ajax, een gesprek hebben met de zaakwaarnemer van Mido om de toekomst van de speler te bespreken.
Nikos Machlas keert in ieder geval niet meer terug bij Ajax en ook voor John Nieuwenburg, Richard Knopper, Youssouf Hersi en Pius Ikedia is er geen plaats meer in de selectie. Wanneer verkoop niet mogelijk is, zullen deze spelers eventueel opnieuw verhuurd worden.
Aaron Mokoena, Fronio Walker, Anthony Obodai, Daniel Cruz en Kwame Quansah, die allen zijn uitgeleend aan het Belgische Germinal Beerschot Antwerpen, komen ook niet in aanmerking voor de selectie. Wel zouden ze deel uit kunnen gaan maken van het tweede elftal van Ajax, maar daar hebben de GBA spelers weinig zin in. Dit is wel een tegenvaller voor Ajax, omdat het net van plan was het tweede elftal uit te breiden naar 12 tot 16 spelers.
Als mogelijke aankopen worden vooralsnog alleen Harald Wapenaar en Marcus Allbäck genoemd. Wapenaar om de plaats van Didulica in te nemen en Allbäck als spits bij een eventueel vertrek van Ibrahimovic of Mido.
Verder liet Leo Beenhakker in het Parool weten dat Jari Litmanen geen prestatiecontract krijgt aangeboden. Beenhakker zei: "Laat ik één misverstand uit de wereld helpen. Ajax hééft met Litmanen een contract tot 2004. Daarin is voor deze periode een evaluatiemoment opgenomen. Beide partijen kunnen besluiten de samenwerking voor gezien te houden. Het is dus voor Ajax én voor Litmanen ja of nee. Volgende week schuiven we bij elkaar aan tafel.''
quote:Ik heb het geprobeerd, maar het valt niet mee om een filmpje van 5,5MB terug te brengen tot een ikoontje van maximaal 10KB. Dit is mijn beste resultaat:
Op dinsdag 29 april 2003 18:56 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Ik ga er een gifje van maken
quote:10 kb is wel erg weinig
Op dinsdag 29 april 2003 21:23 schreef Qi het volgende:[..]
Ik heb het geprobeerd, maar het valt niet mee om een filmpje van 5,5MB terug te brengen tot een ikoontje van maximaal 10KB. Dit is mijn beste resultaat:
Ik heb er een van 650 kb gemaakt
quote:Oke, misschien niet helemaal goed geciteerd, maar mijn bedoeling blijft hetzelfde. Voor mij zijn jongens als De Ridder, Heitinga etc. in exact dezelfde categorie te plaatsen als Wau, Takak, Evren, Van Boxel etc. Jongens die heel veel talent hebben, maar die het eerst nog moeten laten zien. Wat ik nu van ze heb kunnen bekijken, maakt me niet overmatig enthousiast (al geldt dat ook voor de PSV-jongens). Bij spelers als Sneijder, van der Vaart en Robben zie je meteen dat ze heel veel talent en potentie hebben. Maar goed, ik sta (gelukkig) niet iedere week op De Toekomst (of op De Herdgang...)
Op dinsdag 29 april 2003 17:20 schreef Qi het volgende:[..]
Ga mijn reacties nog maar eens goed lezen dan, want ik heb deze jongens nooit toptalenten genoemd.
quote:Laat eens zien ?
Op dinsdag 29 april 2003 21:30 schreef Duiveltja het volgende:[..]
10 kb is wel erg weinig
Ik heb er een van 650 kb gemaakt
Die van Qi is mooi ook
quote:
Op woensdag 30 april 2003 12:58 schreef olavski het volgende:[..]
Laat eens zien ?
Die van Qi is mooi ook
Als er iemand is die deze wil gebruiken als icon laat het dan even weten.
quote:Gaaf, kun je er ook een voor mij maken?
Op woensdag 30 april 2003 13:08 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Mijn huidige avatar dan ipv dat Duiveltja @ FOK
quote:
Op woensdag 30 april 2003 13:20 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Gaaf, kun je er ook een voor mij maken?
Mijn huidige avatar dan ipv dat Duiveltja @ FOK
Hoe bedoel je??
Dat je Gerard van Ass (tekst) en dan dat filmpje ziet?
quote:Nee, dit plaatje ipv die tekst
Op woensdag 30 april 2003 13:22 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Hoe bedoel je??
Dat je Gerard van Ass (tekst) en dan dat filmpje ziet?
En als dat te groot word gewoon Gerard Van As (met 1 s )
quote:Ja, zo bedoel ik het ook.
Op woensdag 30 april 2003 13:22 schreef kreischer2000 het volgende:
Zo vet man! Mag ik hem ook gebruiken? ALleen dan mijn huidige avatar ipv Duiveltjah @ fok.
Maar ik hou m'n avatar, eigenlijk nog nooit een andere gehad.
bijna dan
quote:Te gek! Ik wil um ook wel gebruiken maar dan met Speed @ FOK!
Op woensdag 30 april 2003 13:08 schreef Duiveltja het volgende:[..]
quote:Ik kan die icoon van de kakkerlakken al raden hoor
Op woensdag 30 april 2003 13:44 schreef kreischer2000 het volgende:
echt vet! iedere ajacied zou eigenlijk dat icon moeten nemen
Duiveltja, zou je aub eentje kunnen plaatsen/mailen zonder je naam (sorry ) maar dan kan ik hem ergens anders gebruiken.
quote:fuck dat is naar
Op woensdag 30 april 2003 13:50 schreef Qi het volgende:
Het ikoontje van Duiveltja kun je niet gebruiken, want het is 650KB groot. Op Fok mag een ikoon maximaal 10KB groot zijn.
quote:Hijs idd te groot..... 282,136 bytes
Op woensdag 30 april 2003 13:50 schreef Qi het volgende:
Het ikoontje van Duiveltja kun je niet gebruiken, want het is 650KB groot. Op Fok mag een ikoon maximaal 10KB groot zijn.
Beter gaat echt niet lukken, anders kom je al snel boven die 10KB.
quote:Ja die is ook goed maar idd te onduidelijk en je mist het leukste gedeelte.....
Op woensdag 30 april 2003 13:59 schreef Qi het volgende:
Ik heb ook geprobeerd het filmpje tot een ikoon van 10KB terug te brengen, maar dan is het echt bagger kwaliteit, en er mist dan een groot gedeelte van het filmpje:Beter gaat echt niet lukken, anders kom je al snel boven die 10KB.
quote:Oja kan dat met je icoon?
Op woensdag 30 april 2003 14:11 schreef Duiveltja het volgende:
Je zal hem op een eigen webspace moeten plaatsen.
quote:Yep, gewoon de url invoeren
Op woensdag 30 april 2003 14:14 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Oja kan dat met je icoon?
quote:Okay dan!
Op woensdag 30 april 2003 14:18 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Yep, gewoon de url invoeren
quote:Nou ik heb mijn icq geactiveerd.
Op woensdag 30 april 2003 14:23 schreef golfer het volgende:
Heren, kan het weer over Ajax gaan hier?
De slowchat over de avatars kunnen jullie per mail/ICQ/MSN verder afhandelen.
Dank U.
quote:Alleen zullen veel mensen je ikoon dan niet zien. Een hoop mensen hebben het zien van ikonen op eigen webspace uitstaan, omdat pagina's vaak langzaam laden als het aan staat. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen, omdat een pagina met alleen maar ikoontjes van minder dan 10KB natuurlijk sneller laadt dan een pagina vol ikoontjes van 200KB+.
Op woensdag 30 april 2003 14:11 schreef Duiveltja het volgende:
Je zal hem op een eigen webspace moeten plaatsen.
Ik heb er nog een gemaakt van 79,3KB:
quote:
Op woensdag 30 april 2003 14:31 schreef Doc het volgende:
www.AjaxNerdsUniteTopic.com
Wat vinden jullie hier trouwens van? Te optimistisch, of zit er wel een kern van waarheid in?
quote:
Op woensdag 30 april 2003 14:33 schreef Qi het volgende:[..]
![]()
![]()
Wat vinden jullie hier trouwens van? Te optimistisch, of zit er wel een kern van waarheid in?
de Boer moet alleen terugkomen als Chivu vertrekt..Wapenaar moet sowieso niet komen en Kanu heeft 1,5 seizoen goed gevoetbald bij Ajax..voor de rest heeft hij nergens overtuigd hoor.
quote:Ik doelde meer op de uitspraak: "...zal niemand kunnen ontkennen dat Ajax weer dichtbij een nieuw gouden tijdperk in de buurt zit". Is Ajax echt weer opweg om een grote te worden, of is dit te optimistisch? We zullen in ieder geval een topspits moeten hebben, en misschien dat de verdediging ook nog wel wat beter kan. Middenveld vind ik eigenlijk wel prima met Van der Vaart, Pienaar, Sneijder & Galasek.
Op woensdag 30 april 2003 14:37 schreef mitt het volgende:[..]
de Boer moet alleen terugkomen als Chivu vertrekt..Wapenaar moet sowieso niet komen en Kanu heeft 1,5 seizoen goed gevoetbald bij Ajax..voor de rest heeft hij nergens overtuigd hoor.
quote:Middenveld is redelijk in orde. Defensief met Chivu, O'Brien, Yakubu en Trabelsi redelijk zij het iets aan de te aanvallende kant. Zie Yakubu graag op het middenveld en dat er nog een centrum verdediger bij komt: aanvulling gewenst. Zlatan is op zich OK aanvallend. Zet Litamenen er ook maar bij in de spits, of Andy. Maar een ECHTE killer spits kan zeker geen kwaad. Zeker als back-up. Keepers gewijs hoort Stekelenburg / Lobont voldoende te zijn. Mits er qua blessures niet die ellende te zien is als dit seizoen.
Op woensdag 30 april 2003 14:41 schreef Qi het volgende:[..]
Ik doelde meer op de uitspraak: "...zal niemand kunnen ontkennen dat Ajax weer dichtbij een nieuw gouden tijdperk in de buurt zit". Is Ajax echt weer opweg om een grote te worden, of is dit te optimistisch? We zullen in ieder geval een topspits moeten hebben, en misschien dat de verdediging ook nog wel wat beter kan. Middenveld vind ik eigenlijk wel prima met Van der Vaart, Pienaar, Sneijder & Galasek.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 30-04-2003 16:09]
quote:Jammer dat je dat alleen bij de eerste elftallen van de clubs niet terugziet
Op dinsdag 29 april 2003 17:17 schreef Speed1971 het volgende:
Maar toch is het jammer dat clubs als Feyenoord en PSV zich niet meer gaan specialiseren, zoals AJAX dat wel doet, in de jeugdopleiding. Als je kijkt naar de kwaliteit van de verschillende clubs dan zou dat een killer van een Nationaal Team opleveren.
AJAX = aanvallen en creativiteit
PSV= georganiseerd/berekend en goed verdedigend voetballen
Feyenoord = werken/knokken voor die goal/overwinningDoe mij maar zon elftal
quote:Optimistisch is het wel. Of het te optimistisch is, nee dat denk ik niet. Dat zou wel het geval zijn als het over PSV of Feyenoord zou gaan.
![]()
![]()
quote:Opzich heeft Ajax op alle posities best een redelijke speler staan. Dit is mijn favoriete opstelling mits iedereen fit is:
Op woensdag 30 april 2003 14:46 schreef Doc het volgende:[..]
Middenveld is redelijk in orde. Defensief met Chivu, O'Brien, Yakubu redelijk. Kan sterker: aanvulling gewenst. Zlatan is op zich OK aanvallend. Zet Litamenen er ook maar bij in de spits, of Andy. Maar een ECHTE killer spits kan zeker geen kwaad. Zeker als back-up. Keepers gewijs hoort Stekelenburg / Lobont voldoende te zijn. Mits er qua blessures niet die ellende te zien is als dit seizoen.
Doel: Lobont.
Rechtsback: Trabelsi.
Centraal rechts: Pasanen.
Centraal links: Chivu.
Linksback: O' Brien.
Rechtshalf: Sneijder.
Rechts midden: Pienaar.
Links midden: Van der Vaart.
Linkshalf: Van der Meyde.
Schaduwspits: Litmanen.
Spits: Zlatan.
Als je bovenstaande opstelling analyseert dan denk ik dat centraal rechts, linksback, linkshalf en de spits positie nog wel beter kunnen. Het aantrekken van een goede spits, die er minimaal 25 per seizoen scoort, heeft wat mij betreft de hoogste prioriteit. Zlatan is best een goede speler, maar hij scoort te weinig.
quote:Als je zo gaat spelen wordt je overlopen. Er zit bijna geen balans in het elftal. Althans op het middenveld niet.
Op woensdag 30 april 2003 15:02 schreef Qi het volgende:[..]
Opzich heeft Ajax op alle posities best een redelijke speler staan. Dit is mijn favoriete opstelling mits iedereen fit is:
Doel: Lobont.
Rechtsback: Trabelsi.
Centraal rechts: Pasanen.
Centraal links: Chivu.
Linksback: O' Brien.Rechtshalf: Sneijder.
Rechts midden: Pienaar.
Links midden: Van der Vaart.
Linkshalf: Van der Meyde.Schaduwspits: Litmanen.
Spits: Zlatan.Als je bovenstaande opstelling analyseert dan denk ik dat centraal rechts, linksback, linkshalf en de spits positie nog wel beter kunnen. Het aantrekken van een goede spits, die er minimaal 25 per seizoen scoort, heeft wat mij betreft de hoogste prioriteit. Zlatan is best een goede speler, maar hij scoort te weinig.
Nee, ik denk niet dat Koeman met deze opstelling zal gaan spelen.
quote:AJAX heeft dit seizoen weten te imponeren in Europa. Als AJAX de lijn kan voortzetten dan zijn we idd op de weg terug.
![]()
![]()
quote:AJAX wordt nooit overlopen! Ook niet met deze opstelling. Maar middenveld kan beter, dat wel ja.
Op woensdag 30 april 2003 15:07 schreef Frenkie het volgende:[..]
Als je zo gaat spelen wordt je overlopen. Er zit bijna geen balans in het elftal. Althans op het middenveld niet.
En je speelt zo te zien ook maar met een spits.Nee, ik denk niet dat Koeman met deze opstelling zal gaan spelen.
quote:
Op woensdag 30 april 2003 15:11 schreef Duiveltja het volgende:[..]
AJAX heeft dit seizoen weten te imponeren in Europa. Als AJAX de lijn kan voortzetten dan zijn we idd op de weg terug.
quote:Wel een beetje mee eens. Er staan dan 4 "nummer 10s" in het veld
Als je zo gaat spelen wordt je overlopen. Er zit bijna geen balans in het elftal. Althans op het middenveld niet.
En je speelt zo te zien ook maar met een spits.Nee, ik denk niet dat Koeman met deze opstelling zal gaan spelen.
quote:
AJAX heeft dit seizoen weten te imponeren in Europa. Als AJAX de lijn kan voortzetten dan zijn we idd op de weg terug.
quote:Ik zeg niet dat het de beste opstelling is (dan zou je Galasek er in moeten gooien op het middenveld), ik zeg dat het mijn favoriete opstelling is en het lijkt me leuk om eens te zien. Sneijder en Van der Meyde als opkomende aanvallende middenvelders, en Van der Vaart en Pienaar als controlerende middenvelders. En Litmanen als schaduwspits vlak achter Zlaten om af en toe zelf uit te halen, maar vooral om assists te geven.
quote:Je moet hem eik op eigen webspace zetten
Op woensdag 30 april 2003 15:16 schreef Speed1971 het volgende:[..]
quote:Zijn zeker nog ziek dat wij die titel daar pakte vorig jaar
Op woensdag 30 april 2003 14:59 schreef superjoden het volgende:
De OFA meldt dat er op zondag 11 mei 2003 bij de wedstrijd NEC Ajax geen Ajax-supporters aanwezig zullen zijn. Althans, dat zal de OFA Ajax adviseren. De politie uit Nijmegen heeft de gemeente geadviseerd de Ajax-aanhang slechts toegang te verlenen als ze met de verplichte buscombi komen. Onacceptabel voor de OFA. Onacceptabel voor Ajax Bij overleg in Nijmegen kregen we te horen dat slechts aan 600 met verplichte buscombis reizende Ajax-supporters een kaart zou worden verstrekt. Uiteraard ging de OFA hier niet mee akkoord. Eerder dit seizoen kregen andere clubs 1150 kaarten toegewezen en mocht op eigen gelegenheid naar Nijmegen reizen. De OFA zal de andere vertegenwoordigers van Ajax-supporters benaderen om te proberen op korte termijn gezamenlijk een bijeenkomst te organiseren. Dan zal o.a. worden bekeken in hoeverre er animo is voor een alternatief programma op zondag 11 mei.
quote:te bedankt man! vet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Aii zou toch wel kut zijn, Trabelsi is een van de betere verdedigers van AJAX. Voor hem vervanging zoeken zal nog wel een hele kluif worden
VI: Britse belangstelling voor TrabelsiVolgens voetbalweekblad Voetbal International staat de Tunesier Hatem Trabelsi in de belangstelling van Chelsea en Tottenham Hotspur. Het contract van de Tunesier loopt nog een jaar, maar Ajax heeft de optie om dat met nog twee seizoenen te verlengen. Eerdere onderhandelingen over het openbreken en verbeterne van zijn contract mislukten. Volgens VI staat Trabelsi daarom open voor een eventuele overgang.
quote:Daarom is het ook belangrijk dat Ajax CL gaat spelen, dan heb je meer kans dat Trabelsi blijft.
Op woensdag 30 april 2003 16:33 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Aii zou toch wel kut zijn, Trabelsi is een van de betere verdedigers van AJAX. Voor hem vervanging zoeken zal nog wel een hele kluif worden
Wat gaat Chelsea eigenlijk spelen volgend seizoen Europees gezien?
quote:Chelsea staat nu op de 4e plaats. Goed voor voorronde CL
Op woensdag 30 april 2003 16:35 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Daarom is het ook belangrijk dat Ajax CL gaat spelen, dan heb je meer kans dat Trabelsi blijft.
Wat gaat Chelsea eigenlijk spelen volgend seizoen Europees gezien?
quote:Hmm, stel dat Chelsea tegen Ajax moet spelen in de voorronde CL, dan moet Trabelsi gaan kiezen, wie gaat er winnen > naar wie ga ik heen.
Op woensdag 30 april 2003 16:39 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Chelsea staat nu op de 4e plaats. Goed voor voorronde CL
quote:Nog een goede reden om voor LFC te zijn (zodat CFC van de 4e plek af blijft...)
Op woensdag 30 april 2003 16:40 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Hmm, stel dat Chelsea tegen Ajax moet spelen in de voorronde CL, dan moet Trabelsi gaan kiezen, wie gaat er winnen > naar wie ga ik heen.
quote:Denk wel dat Trabelsi blijft. Kan me niet voorstellen dat de vraagprijs voor Trabelsi laag zal zijn. En Chelsea zal wel niet heel erg diep in de buidel willen tasten om hem te kopen.
Op woensdag 30 april 2003 16:33 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Aii zou toch wel kut zijn, Trabelsi is een van de betere verdedigers van AJAX. Voor hem vervanging zoeken zal nog wel een hele kluif worden
quote:Dan zal CFC eerst moeten verkopen want veel ca$h heeft CFC niet op het ogenblik...
Op woensdag 30 april 2003 16:51 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Denk wel dat Trabelsi blijft. Kan me niet voorstellen dat de vraagprijs voor Trabelsi laag zal zijn. En Chelsea zal wel niet heel erg diep in de buidel willen tasten om hem te kopen.
Ach ik denk dat we eraan moet gaan wennen dat de geruchtenmachine op volle toeren gaat draaien omtrent transfer-geruchten.
quote:
Ajax-aanvallers scoren in nationale ploegDe Ajax-aanvallers Zlatan Ibrahimovic en Jari Litmanen scoorden beiden in de oefeninterlands van hun nationale ploeg. Ibrahimovic maakte een doelpunt tegen Kroatië. Meer dan een persoonlijk succesje was het niet, de Kroaten wonnen in Zweden met 2-1. Litmanen opende de score tegen IJsland uit een strafschop. Finland won uiteindelijk met 3-0.
quote:Altijd leuk
Op woensdag 30 april 2003 19:02 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
quote:
Litmanen Fins topscorer aller tijdenJari Litmanen heeft zich woensdag een plaatsje in de Finse recordboeken verworven. De 32-jarige aanvaller van Ajax maakte het openingsdoelpunt in de oefeninterland tegen IJsland (3-0 zege) en schroefde zijn doelpuntentotaal voor de Finse nationale ploeg op naar 22 treffers.
Met dat aantal nam hij afstand van het recordaantal interlanddoelpunten van de legendarische Ari Hjelm, die tot voor kort 21 treffers achter zijn naam had staan. De Finse bond besloot dat aantal onlangs echter te reduceren tot twintig doelpunten.Na enig speurwerk van enkele bondsleden bleek namelijk dat de vriendschappelijke wedstrijd die Finland op 28 mei 1987 tegen Brazilië speelde (2-3 nederlaag), niet geldt als officiële interland. Het doelpunt dat Hjelm scoorde tegen de Brazilianen, die aantraden met een jeugdploeg, is daarom niet meer in de boeken terug te vinden.
Kan iemand mij vertellen hoe Raf, Sneijder en Adny gister gespeelt hebben?? Heb de hele wedstrijd gemist door speciale omstandigheden
Ik ben helemaal dood
quote:van der Vaart viel zeer behoorlijk in, Sneijder was onzichtbaar, van der Meijde een drama...
Op donderdag 1 mei 2003 11:55 schreef NOORD-414 het volgende:
Mooi toch van JariKan iemand mij vertellen hoe Raf, Sneijder en Adny gister gespeelt hebben?? Heb de hele wedstrijd gemist door speciale omstandigheden
Ik ben helemaal dood [afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |