Of moet je daarvoor een bepaalde alure voor uitstralen?
quote:Nee, van een BrEeZaH
Op maandag 28 april 2003 12:22 schreef Frollo het volgende:
De allure van een voetbalvrouw?
daar hoort het klootjesvolk natuurlijk niet te komen. En 'n panda vloekt daar met de rest van de auto's...
In plaats van gewoon een winkel binnen lopen en rondkijken, ga je eerst een forum opstarten om te vragen of het mag ja of nee, om dan vervolgens te gaan 'window-shoppen'
veel plezier!
quote:Hehehehe
Op maandag 28 april 2003 12:23 schreef Snipah het volgende:
Da's echt een achterlijke vraag.In plaats van gewoon een winkel binnen lopen en rondkijken, ga je eerst een forum opstarten om te vragen of het mag ja of nee, om dan vervolgens te gaan 'window-shoppen'
veel plezier!
quote:ja... maar buiten die straat geeft het niet, want da's klootjesvolk.
Op maandag 28 april 2003 12:23 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Hehe... Waar niet
quote:Schijt, zo'n panda vloekt zelfs nog naast een Trabant
Op maandag 28 april 2003 12:24 schreef Jordy-B het volgende:
ja... maar buiten die straat geeft het niet, want da's klootjesvolk.
Ooit gehoord van een bordje verboden toegang van onbevoegden aan het begin van de PC-Hooft ofzo?
Het is een normale winkelstraat, er zitten alleen wat duurdere merken. Ze hebben daar net zo goed klanten nodig en zeker op het moment. Ik kom wel vaker bij de Armani store en de Boss store. Je wandelt er gewoon binnen. Ze zullen wel een stuk sneller vragen of ze je kunnen helpen maar dat is goed bedoelt. Als je zegt dat je ff rond wilt kijken laten je ze zeker wel met rust hoor.
Gewoon rustig gaan shoppen
quote:OK, hier klinkt wat frustratie doorheen!
Op maandag 28 april 2003 12:38 schreef El_Catalan het volgende:
...je hoeft je niet aan te passen aan dat smerige volk wat daar loopt!
Ook op de PC hoofdstraat hebben ze betaalbare dingen, die hangen ze echter niet in de etalage. Daarnaast een goeie winkelier probeert in te schatten of je een potentiele klant bent: wellicht niet vandaag maar anders wel morgen! Daarnaast is het altijd beter om een kijker in de zaak te hebben dan een lege zaak want dat trekt niet.
quote:Frustratie... daar dacht ik ook aan.
Op maandag 28 april 2003 12:38 schreef El_Catalan het volgende:
... aan dat smerige volk wat daar loopt!
Waar slaat dat toch op? Dus als ik daar shop hoor ik bij smerig volk?
quote:In de PCH hebben ze liever lege winkels, zodat je rustig je 10.000 euro maatpak kunt passen.
Op maandag 28 april 2003 12:43 schreef MetalMessiah het volgende:Daarnaast is het altijd beter om een kijker in de zaak te hebben dan een lege zaak want dat trekt niet.
quote:Ga daar nou maar eens naar binnen, dan kun je je prijzenvisie meteen bijstellen.
Op maandag 28 april 2003 12:46 schreef SunChaser het volgende:[..]
In de PCH hebben ze liever lege winkels, zodat je rustig je 10.000 euro maatpak kunt passen.
quote:Alleen frustraties tegen bepaald volk wat daar rond loopt volgensmij is dat ook een van de redenen dat de Topicstarter dit topic opende.
Op maandag 28 april 2003 12:43 schreef MetalMessiah het volgende:[..]
OK, hier klinkt wat frustratie doorheen!
Ook op de PC hoofdstraat hebben ze betaalbare dingen, die hangen ze echter niet in de etalage. Daarnaast een goeie winkelier probeert in te schatten of je een potentiele klant bent: wellicht niet vandaag maar anders wel morgen! Daarnaast is het altijd beter om een kijker in de zaak te hebben dan een lege zaak want dat trekt niet.
quote:Nee want dan zou ik ook bij dat Smerige volk horen want ik Shop erook soms.Ik heb het over die mannekes die met het hele gezinnetje in de dure Mercedes langskomen.Vaste klantjes
Op maandag 28 april 2003 12:44 schreef dr_bob het volgende:[..]
Frustratie... daar dacht ik ook aan.
Waar slaat dat toch op? Dus als ik daar shop hoor ik bij smerig volk?
quote:Mensen met een dure mercedes zijn untermenschen en moeten dood of zo
Op maandag 28 april 2003 12:49 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Ik heb het over die mannekes die met het hele gezinnetje in de dure Mercedes langskomen.
quote:Dood niet
Op maandag 28 april 2003 12:56 schreef MetalMessiah het volgende:[..]
Mensen met een dure mercedes zijn untermenschen en moeten dood of zo
Ze zijn gewoon irritant en denken teveel vanzichzelf
quote:Ik heb het gevoel dat jij meer aandacht schenkt aan hen dan zij aan jou.
Op maandag 28 april 2003 13:01 schreef El_Catalan het volgende:[..]
quote:Bwa zolang ik weet vanmezelf dat het niet zo is maak ik me niet druk om wat jij zegt
Op maandag 28 april 2003 13:03 schreef MetalMessiah het volgende:[..]
Ik heb het gevoel dat jij meer aandacht schenkt aan hen dan zij aan jou.
quote:Ik ook toen ik dit topic en de inmiddels bekende topic-opener zag.
Op maandag 28 april 2003 12:44 schreef dr_bob het volgende:
Frustratie... daar dacht ik ook aan.
Sunchaser is gewoon een beetje gefrustreerd en daarom opend hij allemaal van dit soort topics waarmee hij wil aantrappen tegen iedere mogelijk denkbare vorm van onderscheid of elite.
Maar ach, kunnen we dat iemand die aan datingshows op Veronica meedoet kwalijk nemen ? ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door qbus op 28-04-2003 13:08]
quote:Wel eens gehoord van gezonde interesse?
Op maandag 28 april 2003 12:47 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Alleen frustraties tegen bepaald volk wat daar rond loopt volgensmij is dat ook een van de redenen dat de Topicstarter dit topic opende.
quote:Je bent gefrustreerd jochie!
Op maandag 28 april 2003 13:07 schreef SunChaser het volgende:[..]
Wel eens gehoord van gezonde interesse?
quote:Er is daar zelfs een vierde verdieping waar Conny Breukhoven niet eens binnenmag.
Op maandag 28 april 2003 13:08 schreef WorstKaas het volgende:Die nieuwe Ralf Lauren winkel zal ook wel op afspraak zijn.
quote:Ow oke dan niet
Op maandag 28 april 2003 13:07 schreef SunChaser het volgende:[..]
Wel eens gehoord van gezonde interesse?
Welleens van gehoord maar je kwam anders over bij mij
Maar was geen probleem
Merk het gauw genoeg en als de reactie me niet bevalt dan ![]()
Maar nog nooit gehad iig
quote:Ik zou je inderdaad heel graag met een Louis Vuitton-tasje willen slaan
Op maandag 28 april 2003 13:08 schreef qbus het volgende:[..]
Je bent gefrustreerd jochie!
quote:Mensen met tasjes slaan
Op maandag 28 april 2003 13:16 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ik zou je inderdaad heel graag met een Louis Vuitton-tasje willen slaan
quote:Ik heb in die handel gewerkt en er zitten belachelijke marges op die tasjes.
Op maandag 28 april 2003 13:16 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ik zou je inderdaad heel graag met een Louis Vuitton-tasje willen slaan
Inkoop in china voor ¤ 15.-
Verkoop in de PC Hooft voor ¤ 300.- en meer
quote:Dat mag daar gewoon met een tas van Dirk van den Broek
Op maandag 28 april 2003 13:19 schreef qbus het volgende:
Volgens mij kan jij beter in de reguliers dwars gaan shoppen.
quote:Duurste product daar is een koffer van 20.000 euro.
Op maandag 28 april 2003 13:23 schreef WorstKaas het volgende:
Ten tweede: De Pc zuigt echt hard. Ik vind de winkels die er zitten echt zwaar tegen vallen en dat is echt niet omdag ik nooit merkkleding koop ofzo...
Ten derde: Er loopt idd veel volk dat zijn enige RL overhemd aandoet en een beetje interessant gaat lopen doen daar, terwijl het allemaal niets voorstelt.
Ten vierde en tevens een tip: Doe niet zo moeilijk en rij gewoon door naar Antwerpen. Heb je dezelfde winkels + nog veel mooiere en exclusievere. Daarnaast is het Belgische winkelpersoneel veel vriendelijker en minder opdringerig dan de NL'se.
quote:Ja, de nepperds kosten in China ¤15 en dan word je nog opgelicht ook...
Op maandag 28 april 2003 13:23 schreef WorstKaas het volgende:[..]
Ik heb in die handel gewerkt en er zitten belachelijke marges op die tasjes.
Inkoop in china voor ¤ 15.-
quote:Ik geloof dat de 'pc' volgens de BN-ers en RIjkelui ook alweer tot 'afgedaan' is bestempeld. Je hebt nu geloof ik weer andere straten
Op maandag 28 april 2003 13:25 schreef wh00t het volgende:
Ten eerste: Het is niet de PC-Hooft maar gewoon "de PC"... (volgens de 'elite'...Ten tweede: De Pc zuigt echt hard. Ik vind de winkels die er zitten echt zwaar tegen vallen en dat is echt niet omdag ik nooit merkkleding koop ofzo...
Ten derde: Er loopt idd veel volk dat zijn enige RL overhemd aandoet en een beetje interessant gaat lopen doen daar, terwijl het allemaal niets voorstelt.
Ten vierde en tevens een tip: Doe niet zo moeilijk en rij gewoon door naar Antwerpen. Heb je dezelfde winkels + nog veel mooiere en exclusievere. Daarnaast is het Belgische winkelpersoneel veel vriendelijker en minder opdringerig dan de NL'se.
quote:Kleding zit veel meer op dan 100%
Op maandag 28 april 2003 13:26 schreef wh00t het volgende:[..]
Ja, de nepperds kosten in China ¤15 en dan word je nog opgelicht ook...
Normaal gesproken in confectie is winstmarge 100% dacht ik.
quote:Idd, en Laren, daar kan je ook best goed winkelen. Heb je ook 'speciaalzaken' waar ze exclusief verkopen. Nee maar Antwerpen staat voor mij tot nu toe op nummer 1 (wat in de buurt is dan tenminste hè...)
Op maandag 28 april 2003 13:28 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ik geloof dat de 'pc' volgens de BN-ers en RIjkelui ook alweer tot 'afgedaan' is bestempeld. Je hebt nu geloof ik weer andere straten
Of dorpjes als Naarden en Bussum en Hilversum enzo
Het allermooiste wat ik ooit heb meegemaakt is het KLCC, het Shopping Center in de Petronas Twin Towers in Kuala Lumpur. Als je daar bent geweest, de winkels hier in NL...
quote:Laren en Blaricum bedoel je. Rijkste dorpen van NL
Op maandag 28 april 2003 13:28 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Of dorpjes als Naarden en Bussum en Hilversum enzo
wat zijn wij weer lekker opppervlakkig
wat is nou het uiteindelijke beoogde doel?
quote:NOFI maar dat is bullshit. Ik ben redelijk thuis in de confectie, weet inkoopprijzen van sommige merken en dat is zeker GEEN 1000%.
Op maandag 28 april 2003 13:31 schreef WorstKaas het volgende:[..]
Kleding zit veel meer op dan 100%
En dure merkkleding zitten megamarges op van 1000% en meer.
quote:De PC is een opgeblazen boel en je kan best met je H&M kleding de Louis Vuitton winkel binnenstappen. Sterker nog, de portier doet netjes de deur voor je open...
Op maandag 28 april 2003 13:33 schreef the_predator het volgende:
whahahahawat zijn wij weer lekker opppervlakkig
wat is nou het uiteindelijke beoogde doel?
quote:Even een voorbeeldje.
Op maandag 28 april 2003 13:34 schreef wh00t het volgende:[..]
NOFI maar dat is bullshit. Ik ben redelijk thuis in de confectie, weet inkoopprijzen van sommige merken en dat is zeker GEEN 1000%.
100% met een max van 150%. Dan heb ik het over de prijzen die de distributeurs opgeven als verkoopprijs. Dat sommige mensen nog steeds zo dom zijn om ¤200 te betalen voor een simpel Tommy shirt ofzo omdat de winkel het 'overprized' laat ik dan even buiten beschouwing...
Idem voor tasjes van Louis Vutton. Ik heb jaren in die importhandel gezeten vanuit China/India. Kun je spotgoedkoop die meuk inkopen per zeecontainer tegelijk uiteraard.
quote:Pff, weetje, laat maar.
Op maandag 28 april 2003 13:40 schreef WorstKaas het volgende:[..]
Even een voorbeeldje.
tommy shirt is een simpel katoenen shirtje wat wordt gemaakt in China voor $ 0.50 per stuk.
Als het wordt verkocht voor ¤ 200.- kun je wel zien hoeveel erop verdiend wordt.Idem voor tasjes van Louis Vutton. Ik heb jaren in die importhandel gezeten vanuit China/India. Kun je spotgoedkoop die meuk inkopen per zeecontainer tegelijk uiteraard.
Even een andere vraag: wie ziet het verschil tussen echte vuttoin-tasjes en neppers van 10 euro eigenlijk?
quote:Niemand..maar er is ook altijd nog een groep die de merkjes achter wil zien..en dat risico kunnen we niet lopen he
Op maandag 28 april 2003 13:51 schreef SunChaser het volgende:
De marge op een pak melk en de marge op een Tommy-shirt vind ik nogal een heel verschil.Even een andere vraag: wie ziet het verschil tussen echte vuttoin-tasjes en neppers van 10 euro eigenlijk?
quote:Het ging ook meer om de 'vergelijking'...
Op maandag 28 april 2003 13:51 schreef SunChaser het volgende:
De marge op een pak melk en de marge op een Tommy-shirt vind ik nogal een heel verschil.Even een andere vraag: wie ziet het verschil tussen echte vuttoin-tasjes en neppers van 10 euro eigenlijk?
quote:Dan nog, iets wat voor een bodemprijs gemaakt wordt heeft echt niet 10x meer transport- tussenhandel- import- belastingen- en exploitatiekosten dan een ander shirtje. Onzin dus
Op maandag 28 april 2003 13:49 schreef wh00t het volgende:[..]
Pff, weetje, laat maar.
Transport, tussenhandel, import, belastingen, merknaamrechten, exploitatiekosten, etc, volgens mij vergeet je enige dingen t.o.v. het finale goed.
Een koe eet ook alleen maar gras, waarom moet ik in de winkel 1 euro betalen voor een pak melk...
quote:Nee je zegt het verkeerd
Op maandag 28 april 2003 13:56 schreef SunChaser het volgende:
Stel je koopt als niet-jetsetter in de PCH een tasje van louis vuttoin, een shirt van Tommy en een RL-jasje. Dan kom je op school en dan zegt iedereen: lekker geshopt op de Zwarte Markt?
quote:Zoon acherlijke vraag is dat niet. In Amerika zijn straatwinkels,als je niet overkomt dat je veel geld hebt, of in ieder geval goodkoop gekleed aankomt zetten, kom je als doorsnee burger er niet in, helaas.Het enige wat je daar dan kan doen is je verlekkeren, voor het raam en zelfs dan als je te lang blijft staan,naar hun mening verzoeken ze je te vertrekken.
Da's echt een achterlijke vraag.In plaats van gewoon een winkel binnen lopen en rondkijken, ga je eerst een forum opstarten om te vragen of het mag ja of nee, om dan vervolgens te gaan 'window-shoppen'
veel plezier!
quote:Daar heb je gelijk in. Er wordt zeker méér winst gemaakt op een shirtje dan bij de H&M. Daarentegen betaal je uiteraard voor het merk en worden er bij de betreffende winkels per dag ook 'iets' minder kledingstukken verkocht dan bij de H&M, dus ze moeten wel om hun toko draaiende te houden...
Op maandag 28 april 2003 13:58 schreef ParanoidEv het volgende:[..]
Dan nog, iets wat voor een bodemprijs gemaakt wordt heeft echt niet 10x meer transport- tussenhandel- import- belastingen- en exploitatiekosten dan een ander shirtje. Onzin dus
[Dit bericht is gewijzigd door wh00t op 28-04-2003 14:01]
quote:
'window-shoppen'
quote:klopt jah,.....
Op maandag 28 april 2003 13:35 schreef wh00t het volgende:[..]
De PC is een opgeblazen boel en je kan best met je H&M kleding de Louis Vuitton winkel binnenstappen. Sterker nog, de portier doet netjes de deur voor je open...
In de PC moet je met een creditcard kunnen wapperen waarbij je onbeperkt kunt inslaan.
quote:en dan?
Op maandag 28 april 2003 14:07 schreef SunChaser het volgende:
Lijkt me wel sneu trouwens, als je 1 shirtje kan kopen in de PC-Hooft. Dan kun je net zo goed naar Lipsstick of iets dergelijks gaan.In de PC moet je met een creditcard kunnen wapperen waarbij je onbeperkt kunt inslaan.
quote:En dan heeft winkelen in de PC ook echt zin. Een keer een shirtje kopen is zielig.
Op maandag 28 april 2003 14:08 schreef Orient het volgende:en dan?
Een keer de winkels binnebnlopen en passen enzo lijkt me wel leuk.
Ga dan naar Parijs ![]()
Place Vendome
quote:Hou je gewoon lekker bij je inkomen/ stand en laat mensen die het wel kunnen betalen lekker in de pc hoofd winkelen.
Op maandag 28 april 2003 14:11 schreef SunChaser het volgende:
Een keer de winkels binnebnlopen en passen enzo lijkt me wel leuk.
Wat een zeur-topic zeg.
quote:Wat een fucking cafepraat.
Op maandag 28 april 2003 14:02 schreef SunChaser het volgende:
Mijn tante heeft ook in de confectie gewerkt, die had dus 500 identieke shirts waarin ze 4 verschillende labels moest naaien. Die gingen dan zowel naar de Wibra als de Society Shop.
![]()
[serieus] Het is op de PC toch niet echt de bedoeling dat je gaat windowshoppen. Als je zo'n winkel binnenstapt dan koop je heel vaak ook wel wat. Gewoon door de persoonlijke benadering.
Als ze vragen of ze je kunnen helpen en je zegt: "ik kijk alleen maar even rond" (in je merkloze kleding) nou dan wordt je wel weggekeken door het personeel hoor! [/serieus]
Maar dat maar niemand het lef heeft met zijn Panda parkeerplaatsen te vullen zodat ik mijn Jaguar nergens kwijt kan!
quote:Haha irritant is dat he? Ik ken het
Op maandag 28 april 2003 23:04 schreef ramses het volgende:
Maar dat maar niemand het lef heeft met zijn Panda parkeerplaatsen te vullen zodat ik mijn Jaguar nergens kwijt kan!
quote:Ik ben het helemaal met je eens. Ook op de PC kun je heel normaal winkelen hoor. Ik snap ook niet waarom sommigen zo moeilijk lopen te doen. Ik kom er niet zo vaak, want A'dam is nogal ver weg, maar je kunt er heel normaal winkelen hoor.
Op dinsdag 29 april 2003 00:00 schreef sonnie het volgende:
Dat gezeik over de PC toch altijd. Je wordt daar echt niet weggekeken, ja misschien als je gaat winkelen in je camping-smoking.
Die prijzen voor shirts van bijvoorbeeld Tommy Hilfiger zijn ook overdreven, hoor ik hier mensen 200 eurie noemen voor een shirt?.
Ik was er vandaag nog even en de prijzen zijn: 50 tot 70 euro voor een overhemd, hangt van het motief af. V-neck wolle truien zijn 85 euro. Niks mis mee toch?
Don't be shy
Ofwel: Geen PC voor mij, maar gewoon lekker het Wespennest
Dan loop je naar een verkoper verteld wat je stijl is ongeveer. Wat je wil uit geven en wat je er van wil kopen. En dan gaan ze met z,n 2en aan de gang en komen met de leukste kleding die jij nooit zou vinden. En dan ook nog de combo die ze er mee maken. Super gewoon. En of jij nou 100 euro uit geeft. Of 1000 je word het zelfde behandeld.
quote:Jah! zijn net kledingkunstenaars daar in de PC, kerel
Op dinsdag 29 april 2003 09:30 schreef ook_gek het volgende:En dan gaan ze met z,n 2en aan de gang en komen met de leukste kleding die jij nooit zou vinden. En dan ook nog de combo die ze er mee maken. Super gewoon.
quote:Is niet alleen in de pc. Is in elke dure kleding winkel
Op dinsdag 29 april 2003 11:48 schreef dethoom het volgende:[..]
Jah! zijn net kledingkunstenaars daar in de PC, kerel
quote:Inderdaad jah!
Op dinsdag 29 april 2003 13:00 schreef schatje het volgende:
Het is wel zo dat het meeste personeel wat in de PC werkt uit de hoogte doen omdat ze in een dure winkel werken, dat is Londen of Parijs wel anders.
Ik ga er puur om die reden nooit meer heen; het kakkineuze sfeertje in de PC staat me echt heel erg tegen.
quote:Heb je weleens geprobeerd te parkeren daar? Wat een ramp, geen wonder dat ze langzaam rijden, ze zoeken gewoon een parkeerplekkie. Ook die dure auto's moeten ergens staan.
Op dinsdag 29 april 2003 12:51 schreef AcidTrance het volgende:
rij maar eens doorheen zie allemaal van die ventjes langzaam door die straat heen rijden in hun auto met idd de bedoeling van kijk mij dan
quote:Ik zat er net aan te denken
Op dinsdag 29 april 2003 13:54 schreef lazlow het volgende:[..]
Heb je weleens geprobeerd te parkeren daar? Wat een ramp, geen wonder dat ze langzaam rijden, ze zoeken gewoon een parkeerplekkie. Ook die dure auto's moeten ergens staan.
quote:Precies, het is meer dat er te weinig parkeermogelijkheid is in de directe omgeving dan iets anders.
Op dinsdag 29 april 2003 13:54 schreef lazlow het volgende:[..]
Heb je weleens geprobeerd te parkeren daar? Wat een ramp, geen wonder dat ze langzaam rijden, ze zoeken gewoon een parkeerplekkie. Ook die dure auto's moeten ergens staan.
Wat natuurlijk wel een mooi excuus is voor die kerels om niet mee te hoeven als er kleren gekocht/gepast moeten worden.
quote:Nou in Parijs is het nog belachelijker...Omdat sommige kledingwinkels/afdelingen alleen voor mensen met een blanke huid geschikt zijn( dus je wordt daar echt geweigerd als je een licht tintje hebt), maar in sommige andere kledingwinkels/afdelingen worden juist blanken geweigerd, die zijn weer toegespitst voor de wat exotische/getinte publiek.
Op dinsdag 29 april 2003 13:00 schreef schatje het volgende:
Het is wel zo dat het meeste personeel wat in de PC werkt uit de hoogte doen omdat ze in een dure winkel werken, dat is Londen of Parijs wel anders.
quote:Heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt, en ik ben toch wel 'getint'. Op de Faubourg St. Honoré werd ik in de paar zaken waar ik binnenging voorbeeldig geholpen. Op de PC is het niet veel anders, een paar individuen uitgezonderd. Bij Zegna werkt één arrogante moron, maar ook weer superaardige (jonge)lui die je alles willen uitleggen en je overal mee willen helpen. Zelfde bij Oger, echt een toegankelijke zaak.
Op dinsdag 29 april 2003 16:04 schreef Superdragon het volgende:[..]
Nou in Parijs is het nog belachelijker...Omdat sommige kledingwinkels/afdelingen alleen voor mensen met een blanke huid geschikt zijn( dus je wordt daar echt geweigerd als je een licht tintje hebt), maar in sommige andere kledingwinkels/afdelingen worden juist blanken geweigerd, die zijn weer toegespitst voor de wat exotische/getinte publiek.
Op zich heeft het wel wat, maar toch vind ik het krom klinken.
quote:Oke, Wibra en SS is een verkeerd voorbeeld, maar in het middensegment betaal je voor hetzelfde shirtje soms 75 euro meer omdat daar een ander merkje in is genaaid.
Op maandag 28 april 2003 22:56 schreef kezmania het volgende:[..]
Wat een fucking cafepraat.
Natuurlijk is er wel een verschil in kwaliteit.
quote:Ik eigenlijk ook niet, in Londen, Old Bond Street, Sloane Street net zo.
Op dinsdag 29 april 2003 16:48 schreef De_Klok het volgende:[..]
Heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt, en ik ben toch wel 'getint'. Op de Faubourg St. Honoré werd ik in de paar zaken waar ik binnenging voorbeeldig geholpen. Op de PC is het niet veel anders, een paar individuen uitgezonderd. Bij Zegna werkt één arrogante moron, maar ook weer superaardige (jonge)lui die je alles willen uitleggen en je overal mee willen helpen. Zelfde bij Oger, echt een toegankelijke zaak.
quote:Metz&Co is wel oke, loop ik meestal alleen even doorheen, en heel af en toe koop ik er wat.
Op dinsdag 29 april 2003 18:53 schreef Two_Tribes het volgende:
Vind de PC niks meer, ze hebben wel leuke kleding. Maar die kun je in de rest van de stad ook kopen voor veel minder (de helft van het bedrag in de PC gaat al op aan huur). Tegenwoordig kan ik altijd wel slagen bij Metz&Co aan de Leidsestraat. Mooi ruim opgezette afdeling, aardig personeel, nooit druk, uitgebreide collectie, niet die standaard merken en niet zo superduur
quote:Ik heb nieuws voor je die troep die ze in Azie verkopen is dezelfde troep die jij hier voor grof geld in de winkel koopt. Het komt gewoon uit de zelfde fabriek. Waar dacht je anders dat het verschil in prijs in zat. In de gebruikte stof of zo?
Op maandag 28 april 2003 13:26 schreef wh00t het volgende:[..]
Ja, de nepperds kosten in China ¤15 en dan word je nog opgelicht ook...
Normaal gesproken in confectie is winstmarge 100% dacht ik.
quote:Jij mag het cafepraat noemen ik noem het realistische praat. Ga eens in Azie kijken in de textielindustrie zou ik zo zeggen. Dat jij je nou graag laat besodemieteren. Waar denk je dat je bij een nike shirtje voor betaald? Voor de kwaliteit van het stof? Of dacht je toch dat je Ronaldo zijn salaris betaald? Neem eens een cursusje marketing dan weet je precies hoe dit soort handel werkt. In de VS hebben ze daar een mooie term voor, "het creeeren van toegevoegde waarde", en dat is het niks meer en niks minder. En dan wel toegevoegde emotionele waarde natuurlijk.
Op maandag 28 april 2003 22:56 schreef kezmania het volgende:[..]
Wat een fucking cafepraat.
Natuurlijk is er wel een verschil in kwaliteit.
quote:Louis Vuitton in ieder geval niet
Op dinsdag 29 april 2003 22:07 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Ik heb nieuws voor je die troep die ze in Azie verkopen is dezelfde troep die jij hier voor grof geld in de winkel koopt. Het komt gewoon uit de zelfde fabriek. Waar dacht je anders dat het verschil in prijs in zat. In de gebruikte stof of zo?
quote:En als je nou met je "verkeerde" teint een kledingstuk wil kopen voor iemand met de "juiste" teint? Of moet je dat eerst aankondigen?
Op dinsdag 29 april 2003 16:04 schreef Superdragon het volgende:
Nou in Parijs is het nog belachelijker...Omdat sommige kledingwinkels/afdelingen alleen voor mensen met een blanke huid geschikt zijn( dus je wordt daar echt geweigerd als je een licht tintje hebt), maar in sommige andere kledingwinkels/afdelingen worden juist blanken geweigerd, die zijn weer toegespitst voor de wat exotische/getinte publiek.
Pfff, wat een overdreven geneuzel zeg dat je geweigerd wordt omdat je huidskleur niet bij de collectie past.
quote:Lijkt me sterk, ik heb in Parijs nooit problemen gehad vanwege mijn getinte huidskleur
Op dinsdag 29 april 2003 16:04 schreef Superdragon het volgende:[..]
quote:Dan heb ik nieuws voor jou:
Op dinsdag 29 april 2003 22:07 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Ik heb nieuws voor je die troep die ze in Azie verkopen is dezelfde troep die jij hier voor grof geld in de winkel koopt. Het komt gewoon uit de zelfde fabriek. Waar dacht je anders dat het verschil in prijs in zat. In de gebruikte stof of zo?
We hebben hier thuis zowel echte als neppe liggen en die verschillen wel DEGELIJK van elkaar! (en nee ze zijn niet van mij...)
Dream on dus...
quote:Mooi zo, jij je zin. Als jij nou lekker naar de Wibra je shirtjes gaat kopen, blijft er voor mij meer keuze van D&G, Boss, Armani, Moschino, Prada, etc. over.
Op dinsdag 29 april 2003 22:18 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Jij mag het cafepraat noemen ik noem het realistische praat. Ga eens in Azie kijken in de textielindustrie zou ik zo zeggen. Dat jij je nou graag laat besodemieteren. Waar denk je dat je bij een nike shirtje voor betaald? Voor de kwaliteit van het stof? Of dacht je toch dat je Ronaldo zijn salaris betaald? Neem eens een cursusje marketing dan weet je precies hoe dit soort handel werkt. In de VS hebben ze daar een mooie term voor, "het creeeren van toegevoegde waarde", en dat is het niks meer en niks minder. En dan wel toegevoegde emotionele waarde natuurlijk.
En als je zoveel verstand van marketing hebt, had je de term 'lovemark' wel gebruikt in je verhaal want daar draait het bij merken allemaal om.
quote:Louis Vuitton producten worden op ambachtelijke wijze gemaakt in voornamelijk Frankrijk.
Op woensdag 30 april 2003 15:22 schreef wh00t het volgende:[..]
Dan heb ik nieuws voor jou:
We hebben hier thuis zowel echte als neppe liggen en die verschillen wel DEGELIJK van elkaar! (en nee ze zijn niet van mij...)
Dream on dus...
quote:Louis Vuitton nu ook Amsterdam
To build trunks and suitcases, craftsmen shape frames from poplar wood that has been dried for seven years. They stitch leather handles and nail brass studs by hand. Most of Vuitton's products are now made in nine other factories, located in France, Spain and Southern California. The company refuses to manufacture in cheap-labor countries of the Third World, allegedly because quality isn't as good, but probably more to preserve a snob image.
De prijs/kwaliteit verhouding is bij dure kleding stukken slechter dan bij middensegment.
quote:Kwaliteit is niet echt een issue bij dat soort kleding. Het izijn meer de aparte en gewaagde ontwerpen, en natuurlijk de lifestyle eromheen die door marketing is gecreeerd.
Op donderdag 1 mei 2003 18:47 schreef creepy_stalker het volgende:
Meestal heb je bij dure kleding wel betere kwaliteit. Maar of dat het grote prijsverschil goedmaakt moet ieder voor zich weten.De prijs/kwaliteit verhouding is bij dure kleding stukken slechter dan bij middensegment.
quote:oh jah, dat is zo. Nou. laat ze lekker bakken met geld daaraan uitgeven
Op donderdag 1 mei 2003 18:55 schreef Two_Tribes het volgende:[..]
Kwaliteit is niet echt een issue bij dat soort kleding. Het izijn meer de aparte en gewaagde ontwerpen, en natuurlijk de lifestyle eromheen die door marketing is gecreeerd.
quote:
Op woensdag 30 april 2003 15:26 schreef wh00t het volgende:
Moschino
Dat je je daarin durft te vertonen. als er nou één merk van een protserige smakeloosheid is...
OK, Versace is dat ook...
quote:Duidelijk iemand die GEEN verstand van kleding heeft...
Op vrijdag 2 mei 2003 23:43 schreef k_man het volgende:[..]
Dat je je daarin durft te vertonen. als er nou één merk van een protserige smakeloosheid is...
OK, Versace is dat ook...
Als je dat nou had gezegd van Cavalli...ok, kan ik me nog iets bij voorstellen maar bij Moschino niet. En wat Versace betreft is het erg jammer dat vooral de lelijke 'extreme' kleding als Versace wordt opgemerkt terwijl zij ook (o.a. onder het label Versace Sport) hele mooi 'normale' kleding verkopen maar dat weet het gros dus niet. Die denkt bij Versace meteen aan goud, druk, 'kamper', protserig... erg jammer.
Ten eerste: je trekt je niets aan van de meestal zenuwachtige met arrogante blikken kijkende verkopers.
Ten tweede: je trekt gewoon het beste aan wat je hebt en zet een dikke Gucci zonnebril op met zwaar montuur (of iets wat er op lijkt)
En window-shoppen is wel degelijk leuk, naar mijn mening dan, want de enige straat in Nederland waar nog echt aandacht wordt bestaat aan het uiterlijk en de etalage, is de P.C. Hooft. Maar ik loop ook vaak genoeg binnen en koop niets, dat lijkt me logisch. Je 'winkelt' toch, dus je koopt alleen iets als het je aanstaat.
En als we het dan toch over mode hebben: Zelf vind ik persoonlijk de straat steeds minder aantrekkelijk worden, niet ten minste om de uitstraling. Ik ben net een dag terug uit Rome waar je werkelijk je ogen uitkijkt als het om designerkleding gaat. En het mooie is natuurlijk dat daar de winkels in prachtige romeins vormgegeven panden zitten die hierdoor veel en veel meer sfeer uitstralen. De bekendste straat, voor wie al eens in Rome zijn geweest, is de Via di Condotti en de straten die hieraan parallel liggen.
En op het gebied van mannenmode is er in Italië vanzelfsprekend ook een veel bredere keuze: in de P.C. Hooft vinden we nog steeds geen Brioni, Corneliani, Borelli en Trussardi, om maar even mijn favorieten op te noemen.
Dus ja, de echte fashion-victims zullen hun heil toch echt over de grens moeten zoeken als je het mij vraagt.
Het mooiste zijn hiervan écht de schoenen, maar de kleding mag evenzeer ook zijn. Kostuums zijn echt strak gesneden, dus niks voor de gezette man, en alles valt gewoon bijna echt perfect. Zeker de moeite waard om eens te gaan kijken in één van de winkels.
quote:Of jij geen smaak natuurlijk...
Op zaterdag 3 mei 2003 00:33 schreef wh00t het volgende:
Duidelijk iemand die GEEN verstand van kleding heeft...
quote:Die is dood. Alleen het merk bestaat nog, niet de ontwerper zelf.
Op zaterdag 3 mei 2003 01:54 schreef janssen15 het volgende:
Ik ben één van de beste ontwerpers vergeten te noemen die we hier ook niet kunnen vinden: Salvatore Ferragamo.
Er komt binnenkort een winkel van aan de PC Hooft, of anders is die er al.
quote:Nee, Trussardi zeker niet.Ferragamo is inderdaad overleden, maar dat neemt niet weg dat ze nog steeds één van beste collecties maken.
Op zaterdag 3 mei 2003 10:58 schreef Sloffy het volgende:
.....en volges mij zit er inmiddels ook al trussardi
quote:100% zeker dat Trussardi er zit. Schuin tegenover Cartier.
Op zaterdag 3 mei 2003 17:28 schreef janssen15 het volgende:[..]
Nee, Trussardi zeker niet.Ferragamo is inderdaad overleden, maar dat neemt niet weg dat ze nog steeds één van beste collecties maken.
Salvatore Farragamo zijn ze aan het maken, is denk ik binnen een paar maanden open. Maar Zegna zit er bijvoorbeeld weer wel (Corneliani is bij Oger verkrijgbaar).
Oh ja, Cavalli protserig en zonder smaak
. Als er één merk is met smaak en stijl is het wel Cavalli (elke lijn, alleen Class is een beetje Br3eZ@h). Bij protserige merken denk ik aan Versace en in mindere mate Moschino (die hele mooie kleding maakt). Iceberg is ook best 'fout'.
Staat me wel iets bij...
(of moest ie nog geopend worden?)
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 19:47 schreef Two_Tribes het volgende:[..]
100% zeker dat Trussardi er zit. Schuin tegenover Cartier.
Salvatore Farragamo zijn ze aan het maken, is denk ik binnen een paar maanden open. Maar Zegna zit er bijvoorbeeld weer wel (Corneliani is bij Oger verkrijgbaar).
Oh, meen je dat. Nou ik geloof je hoor, ik kan hem inderdaad gewoon over het hoofd hebben gezien (dat zou wel heel stom zijn, helemaal in mijn geval) of hij zit er nog niet zo lang.
Maar echt goed dat er nu ook één van Ferragamo komt, ik wacht met spanning af (en ga meteen kijken natuurlijk)Dank voor de info
Oh ja, Cavalli protserig en zonder smaak. Als er één merk is met smaak en stijl is het wel Cavalli (elke lijn, alleen Class is een beetje Br3eZ@h). Bij protserige merken denk ik aan Versace en in mindere mate Moschino (die hele mooie kleding maakt). Iceberg is ook best 'fout'.
quote:Ja, waarom is Ice berg fout??
Op zondag 4 mei 2003 00:55 schreef Se7eN20 het volgende:
en wat is er nou wee rfout aan Ice berg???
quote:Ben net terug uit Rome
Op zaterdag 3 mei 2003 01:50 schreef janssen15 het volgende:
quote:Vind dat ze hun hiphop roots nog iets te veel naar voren brengen. Ok, de collectie van dit jaar is een stuk beter en gewaagder dan die van vooregaande jaren. Toch is het een beetje teveel 'mainstream'.
Op zondag 4 mei 2003 01:43 schreef Superdragon het volgende:[..]
Ja, waarom is Ice berg fout??
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |