Vorige week had ie af en toe al geen zin om aan te gaan als ik op de aanknop drukte. Je hoorde wel gezoem en het lichtje v.d. cdrom ging even knipperen maar de monitor gaf geen beeld. Vrijdag deed ie dat ook weer, maar als ik hem na 5x wel aan kon krijgen begon ie ook meteen te zeuren over registerfouten en dergelijken. Toen heb ik het maar gelaten voor wat het was, en vanmorgen probeerde ik hem weer aan te zetten. Dat mislukte weer tig keren, en die keren dat het wel lukte liep ie of al vast op het moment dat die lettertjes verschijnen bij het opstarten, of op het WindowsXPaanmeldscherm.
Vrij kut dus. Zit er misschien iets los ergens wat ik zou kunnen vastmaken (alle kabels en zo al wel uitgebreid gecheckt) of is ie gewoon bijzonder verneukt en moet ie geformatteerd worden? Daar zou ik ook wel mee kunnen leven, want er staat bijna niks belangrijks op maar als dat ding niet eens aan wil wordt formatteren ook wel lastig.
Toedels, een gefrustreerd baviaantje.
Deed bij mij wonderen. En die stilte was in eens ook wel lekker.
quote:Krijg je daar ook registerfouten van?
Op maandag 28 april 2003 11:08 schreef Lucille het volgende:
Misschien is je voeding aan het sterven.
En, belangrijker nog, waar zit een voeding en kan ik die zelf vervangen?
quote:Hmm, ik heb geen XPcdrom (YVONNE!!!) en hoe kan ik XP opnieuw installeren als dat ding niet eens aan wil?
Op maandag 28 april 2003 11:10 schreef mr_tijgertje het volgende:
Even XP opnieuw installerenlijkt me stug dat er iets los zit
quote:Ja, dat zal vast de oorzaak zijn van een niet startende PC
Op maandag 28 april 2003 11:10 schreef mr_tijgertje het volgende:
Even XP opnieuw installerenlijkt me stug dat er iets los zit
quote:De voeding is dat blok achterin je PC waar je de stekkersnoer in steekt, en waar aan de andere kant molex-stekkertjes uit komen.
Op maandag 28 april 2003 11:09 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Krijg je daar ook registerfouten van?
quote:en eerst de stekker eruit
Op maandag 28 april 2003 11:11 schreef Desdinova het volgende:wel goed uitkijken
quote:Vooral het feit dat je soms geen beeld hebt en dat je tig keer moet opstarten lijkt op een voedingprobleem. En als deze niet helemaal stabiel loopt dan kan dit effect hebben op de CPU en registerfouten creeren.
Op maandag 28 april 2003 11:09 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Krijg je daar ook registerfouten van?
De voeding zit dus in je kast, meestal achter bovenin. Dat metalen kastje waar de voedingsstekker in gaat en waar een ventilator in zit.
quote:
Op maandag 28 april 2003 11:11 schreef hyperfuzz het volgende:
oops dubbel
echt weer commentaar van een digibeet
registry, bootfiles, DLL's, etc. zijn de nr. 1 oorzaak van een niet bootende PC
laatst had ik hetzelfde probleem door installatie van C&C Generals...
En dan pas verder kijken naar die registercrap en zo.
quote:Sinds een week zit er een ADSLmodem op aangesloten, maar die heeft een eigen voeding. En het is de oude computer van yvonne dus ik weet niet precies hoe oud ie is... 2 of 3 jaar of zo.
Op maandag 28 april 2003 11:12 schreef K3 het volgende:[..]
De voeding is dat blok achterin je PC waar je de stekkersnoer in steekt, en waar aan de andere kant molex-stekkertjes uit komen.
Heb je recentelijk hardware toegevoegd? Dat kan een oorzaak zijn, omdat de voeding het dan niet meer trekt. Hoe oud is je PC?
Sinds anderhalve week ADSL en misschien geen goede virusscanner is geen goede combinatie!
quote:Er is een verschil tussen niet op willen starten en een boot probleem. Wanneer je je comp aanzet, zie je dan nog wel het BIOS scherm?
Op maandag 28 april 2003 11:10 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Hmm, ik heb geen XPcdrom (YVONNE!!!) en hoe kan ik XP opnieuw installeren als dat ding niet eens aan wil?
P.S. XP ISO is zo gevonden
[Dit bericht is gewijzigd door mr_tijgertje op 28-04-2003 11:19]
quote:Ja, dat zit er bij mij ook in. Waar vind ik hoe zwaar mijn voeding nu is en kan ik dan gewoon bij elke winkel een nieuwe kopen (ja, ben een enorme n00b, wat computers betreeft)? En heb je nog verschillende types of zo?
Op maandag 28 april 2003 11:13 schreef Lucille het volgende:[..]
Vooral het feit dat je soms geen beeld hebt en dat je tig keer moet opstarten lijkt op een voedingprobleem. En als deze niet helemaal stabiel loopt dan kan dit effect hebben op de CPU en registerfouten creeren.
De voeding zit dus in je kast, meestal achter bovenin. Dat metalen kastje waar de voedingsstekker in gaat en waar een ventilator in zit.
quote:Soms zie ik dat scherm, soms niet. Meestal dus niet, maar als ie dat wel opstart loopt ie soms daar ergens halverwege vast.
Op maandag 28 april 2003 11:18 schreef mr_tijgertje het volgende:[..]
Er is een verschil tussen niet op willen starten en een boot probleem. Wanneer je je comp aanzet, zie je dan nog wel het BIOS scherm?
P.S. XP ISO is zo gevonden
quote:Waarschijnlijk zit er dan toch iets los binnenin. Ik neem aan dat je hem hebt moeten vervoeren van Yvonne naar jouw plek. Daardoor kunnen onderdelen los gaan zitten met als gevolg deze uitvallers.
Op maandag 28 april 2003 11:16 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Sinds een week zit er een ADSLmodem op aangesloten, maar die heeft een eigen voeding. En het is de oude computer van yvonne dus ik weet niet precies hoe oud ie is... 2 of 3 jaar of zo.
quote:Wat voor processor heb je?
Op maandag 28 april 2003 11:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, dat zit er bij mij ook in. Waar vind ik hoe zwaar mijn voeding nu is en kan ik dan gewoon bij elke winkel een nieuwe kopen (ja, ben een enorme n00b, wat computers betreeft)? En heb je nog verschillende types of zo?
Je mag ook te hoog nemen hoor
quote:Dr zit Norton weetikveelhoeveel op die tot deze week was geupdate, en ook nog een fatsoenlijke firewall. En de computer begon het al minder goed te doen, dus dan klinkt de voeding logischer in m'n oren.
Op maandag 28 april 2003 11:17 schreef El_Diablo het volgende:
Virusje opgelopen?Sinds anderhalve week ADSL en misschien geen goede virusscanner is geen goede combinatie!
quote:No shit!?
Op maandag 28 april 2003 11:18 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Ja, dat zit er bij mij ook in.
quote:Zit er geen sticker op je voeding met allerhande gegevens? In principe gaat het met name om vermogen en hoeveel je nodig hebt hangt dan weer af van je systeem.
Waar vind ik hoe zwaar mijn voeding nu is en kan ik dan gewoon bij elke winkel een nieuwe kopen (ja, ben een enorme n00b, wat computers betreeft)? En heb je nog verschillende types of zo?
quote:Pentium 3. Maar goed, ik ga dus straks voor het eerst van m'n leven een kast openschroeven dus als jullie me nooit meer zien dan weten jullie waar dat door komt.
Op maandag 28 april 2003 11:21 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Wat voor processor heb je?
Als je een Pentium 3 of lager hebt: 250 Watt
AMD Athlon: 300 Watt
Pentium 4: 350 WattJe mag ook te hoog nemen hoor
quote:Wattage staat op de voeding. En ja, die kan je bij elke computerboer kopen. En ja er zijn verschillende types. Je hebt zeer waarschijnlijk dan een ATX voeding nodig, 250-300 Watt.
Op maandag 28 april 2003 11:18 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Ja, dat zit er bij mij ook in. Waar vind ik hoe zwaar mijn voeding nu is en kan ik dan gewoon bij elke winkel een nieuwe kopen (ja, ben een enorme n00b, wat computers betreeft)? En heb je nog verschillende types of zo?
quote:Je moet kiezelstenen strooien, dan weet je de weg ook weer terug
Op maandag 28 april 2003 11:21 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Pentium 3. Maar goed, ik ga dus straks voor het eerst van m'n leven een kast openschroeven dus als jullie me nooit meer zien dan weten jullie waar dat door komt.
quote:Yep, heb je dan ook wel gelijk in denk ik. Suc6 met schroeven!
Op maandag 28 april 2003 11:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dr zit Norton weetikveelhoeveel op die tot deze week was geupdate, en ook nog een fatsoenlijke firewall. En de computer begon het al minder goed te doen, dus dan klinkt de voeding logischer in m'n oren.
quote:hmmmm, BIOS scherm staat los van XP... misschien dan toch je voeding of videokaart!
Op maandag 28 april 2003 11:20 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Soms zie ik dat scherm, soms niet. Meestal dus niet, maar als ie dat wel opstart loopt ie soms daar ergens halverwege vast.
maar kan zowiezo geen kwaad om even nieuwe XP versie te installeren
[Dit bericht is gewijzigd door IndemnitY op 28-04-2003 11:34]
quote:Ja, dat snap ik dus niet.
Op maandag 28 april 2003 11:33 schreef IndemnitY het volgende:
Had ik vandeweek ook met mijn laptop. Aanzetten ging soms wel, soms niet, startte het op, gaf WinXP bij elke boot weer een andere fout. Toen zette ik memtest aan in bios, en startte de computer steeds op nieuw op, bij dezelfde geheugen locatie. Kheb toen even de geheugenmodule eruit gehaald en er opnieuw ingezet en het probleem was weg
quote:typisch een opmerking van een N00b, om XP opnieuw te installeren zodra er fouten optreden
Op maandag 28 april 2003 11:23 schreef mr_tijgertje het volgende:[..]
hmmmm, BIOS scherm staat los van XP... misschien dan toch je voeding of videokaart!
maar kan zowiezo geen kwaad om even nieuwe XP versie te installeren
even ter reactie op je vorige opmerking die je zelf maakte
quote:Ik ook niet
Op maandag 28 april 2003 11:34 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Ja, dat snap ik dus niet.
quote:Nee, maar ik bedoel: wat is memtest, hoe zet je het aan, etc.
Op maandag 28 april 2003 11:36 schreef IndemnitY het volgende:[..]
Ik ook niet
misschien dat er oxidatie of stof of weet ik veel op een pinnetje zat, dat eraf is gegaan door het er opnieuw in te zetten ofzo
quote:
Op maandag 28 april 2003 11:14 schreef mr_tijgertje het volgende:![]()
echt weer commentaar van een digibeet
registry, bootfiles, DLL's, etc. zijn de nr. 1 oorzaak van een niet bootende PC
laatst had ik hetzelfde probleem door installatie van C&C Generals...
quote:In je bios-setup heb je een optie: "power on self test" (POST). Als je die aanzet, gaat bios het geheugen testen.
Op maandag 28 april 2003 11:38 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Nee, maar ik bedoel: wat is memtest, hoe zet je het aan, etc.
quote:Hoe kom ik in mijn bios-setup (ja, het is echt triest gesteld met me).
Op maandag 28 april 2003 11:40 schreef IndemnitY het volgende:[..]
In je bios-setup heb je een optie: "power on self test" (POST). Als je die aanzet, gaat bios het geheugen testen.
quote:Meestal de DEL toets.
Op maandag 28 april 2003 11:40 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Hoe kom ik in mijn bios-setup (ja, het is echt triest gesteld met me).
quote:Kan ik dan gewoon blijven wachten of moet ik hem later meenemen? Moet namelijk nogal wat dingen schrijven en zo...
Op maandag 28 april 2003 11:22 schreef 303 het volgende:
Ipv te gokken dat het de voeding is zou ik hem gewoon onder de arm meenemen naar een winkel (bijv. www.norrod.nl) en in de reparatiehoek vragen of ze er even naar willen kijken.
quote:Moet je gewoon zeggen: Heb de computer vandaag nog nodig. Dus kan het nu ff gelijk gecheckt worden? Dan kijken ze in elk geval gelijk. Met een beetje geluk kun je een half uur later de winkel verlaten met een gerepareerde computer, anders moet je ff vragen hoe lang het duurt.
Op maandag 28 april 2003 11:43 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Kan ik dan gewoon blijven wachten of moet ik hem later meenemen? Moet namelijk nogal wat dingen schrijven en zo...
quote:hahaha
Op maandag 28 april 2003 11:35 schreef massiefje het volgende:[..]
typisch een opmerking van een N00b, om XP opnieuw te installeren zodra er fouten optreden
even ter reactie op je vorige opmerking die je zelf maakte
hoelang gebruik je de M$ producten al?!?!
dan moet je toch weten dat een herinstallatie meestal DE oplossing is
quote:Vooral als de M$ producten nog niet eens aangesproken worden
Op maandag 28 april 2003 11:57 schreef mr_tijgertje het volgende:[..]
hahaha
hoelang gebruik je de M$ producten al?!?!
![]()
dan moet je toch weten dat een herinstallatie meestal DE oplossing is
quote:kan ook nog steeds zijn videokaart zijn
Op maandag 28 april 2003 11:40 schreef hyperfuzz het volgende:[..]
Als jij eens een beetje beter leest, dan zie je dat de PC van de topicstarter helemaal niet meer wil opstarten... daar is dus nog geen software in het spel
Who's de digibeet now
quote:er is nog steeds een verschil tussen niet opstarten en 'niet' opstarten
Op maandag 28 april 2003 11:59 schreef Desdinova het volgende:[..]
Vooral als de M$ producten nog niet eens aangesproken worden
[Dit bericht is gewijzigd door I.R.Baboon op 28-04-2003 21:20]
quote:
Op maandag 28 april 2003 21:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik schroefde de kast open, en voor de geil schroefde ik de voeding los, toen ik er achter kwam dat het veel te moeilijk was voor me. Dus ik duwde nog even tegen de draadjes van de voeding en zette hem weer in elkaar. Omdat je nooit kan weten wat voor bovennatuurlijke processen er plaatsvinden probeerde ik de computer nog 1x aan te zetten. En ja hoor, hij deed het.. Dank jullie wel. Maar ik vermoed dat ie binnen een paar weken weer zo vreemd gaat doen, aangezien ik niet niet eens draden los of vast heb gemaakt.
quote:Tja, computers zijn wonderlijke apparaten. Maar veel plezier ermee zo lang het nog duurt.
Op maandag 28 april 2003 21:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik schroefde de kast open, en voor de geil schroefde ik de voeding los, toen ik er achter kwam dat het veel te moeilijk was voor me. Dus ik duwde nog even tegen de draadjes van de voeding en zette hem weer in elkaar. Omdat je nooit kan weten wat voor bovennatuurlijke processen er plaatsvinden probeerde ik de computer nog 1x aan te zetten. En ja hoor, hij deed het.. Dank jullie wel. Maar ik vermoed dat ie binnen een paar weken weer zo vreemd gaat doen, aangezien ik niet niet eens draden los of vast heb gemaakt.
quote:Zelf heb ik geen goede ervaringen met het proberen te herstellen van windows, ik eindig meestal met een brakkere windows dan waar ik mee begon, dus gewoon ff Format C:
Op maandag 28 april 2003 11:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
.................
..............
Vrij kut dus. Zit er misschien iets los ergens wat ik zou kunnen vastmaken (alle kabels en zo al wel uitgebreid gecheckt) of is ie gewoon bijzonder verneukt en moet ie geformatteerd worden? Daar zou ik ook wel mee kunnen leven, want er staat bijna niks belangrijks op maar als dat ding niet eens aan wil wordt formatteren ook wel lastig.Toedels, een gefrustreerd baviaantje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |