abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10062771
Hoewel we nog allemaal in een soort van McCartney roes verkeren, mogen we die andere beatle natuurlijk niet vergeten.

De muziek van McCartney heeft me altijd meer bezig gehouden dan de muziek van Lennon.Ik denk dat McCartney wat veelzijdiger is ten opzichte van Lennon. Lennon is een bepaalde mythe geworden en daar stoor ik me wel eens aan. Het blijft gewoon die rock & roller uit Liverpool.

Maar goed , deze topic gaat over de muziek van Lennon die ook mij regelmatig in extase brengt.Een album als Walls & bridges blijft me gewoon boeien.

Is er misschien iemand die elke dag snoeihard two virgins opzet?
Zou kunnen...........

maandag 28 april 2003 @ 10:53:04 #2
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_10062932
Op d'een of d'andere manier boeit Lennon's "solo"werk me minder dan de nummers die hij voor de Beatles schreef, die luister ik dus veel liever.
yankee charlie dinges
  Moderator maandag 28 april 2003 @ 11:11:55 #3
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_10063346
The Beatles is meer mythe dan realiteit nu. In de jaren 60 had je ook artiesten als Dylan, The Beach Boys, Pink Floyd, The Kinks, Donovan, Creedence Clearwater Revival enzovoort, die artistiek gezien op minstens zo'n hoog voetstuk stonden als The Beatles. Alleen The Beatles hebben zich op tijd terug getrokken, niet meer opgetreden, een sfeer gecreëerd van magie en nog net voor ze elkaar in de haren vlogen het bijltje erbij neer gegooid.
McCartney zei naar aanleiding van Anthology, dat The Beatles weer bij elkaar zouden komen, als dat nog kon. Eigenlijk waren die twee singles natuurlijk ook maar een grote farce. Maar nog niet groot genoeg om The Beatles van hun ivoren toren te stoten.
Maar goed over Lennon: sommig solowerk is wel boeiend, het merendeel kan niet tippen aan zijn Beatle-werk. Hetzelfde geldt overigens voor McCartney. Die twee hadden elkaar nodig om tot grote hoogte te komen. Toen de spanning tussen die twee weg was, was dat het signaal om veel minder kritisch naar het materiaal te kijken, dit zie je ook al een beetje bij The Beatles (witte album), dat ze grotendeels los van elkaar hebben opgenomen.
Ik vind het solowerk van Harrisson over het algemeen nog het beste. Volgens mij kan geen enkele Lennon of McCartney (Wings) soloplaat tippen aan All things must pass.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_10100595
Moet zeggen, ben ook veel meer een McCartney-man..
Lennon solo heb ik vaker gehoord, zitten schitterende nummers tussen, maar dat zijn helaas uitzonderingen gebleken.
Paul daarintegen heeft onzettend veel mooie nummers geschreven, ook na The Beatles..

Ringo daarintegen.. Heb laatst een DVD-tje gezien (Ringo and friends ofzoiets)... Die heeft er nix mee bereikt.
Kon leuk drummen, lekker rommelig, paste ook verdomd goed bij The Beatles, maar daar had 'ie het bij moeten houden.. Zingen/schrijven kan 'ie niet

pi_10101288
Laatst weer die Anthology gekeken.
Boordevol humor zit die Lennon. Spoorde gewoon niet!
Dat stukje aan het einde van "We can work it out", waar hij zo debiel deed bij het outro.
Geweldig!
Ik ben toch ook meer een Paul fan.
Het viel me op dat Macca bij die live optredens van de Beatles niet naar de hals van zijn bas keek.
Ik bedoel, ik speel geregeld zijn nummers op gitaar/bas, maar moet soms toch even kijken waar ik zit.
pi_10101608
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 21:08 schreef Mes het volgende:
Laatst weer die Anthology gekeken.
Het viel me op dat Macca bij die live optredens van de Beatles niet naar de hals van zijn bas keek.
Ik bedoel, ik speel geregeld zijn nummers op gitaar/bas, maar moet soms toch even kijken waar ik zit.
Dat heet meer dan 40 jaar ervaring

en Macca is natuurlijk gewoon een superbassist...

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_10101749
Huh....??
Ik bedoel dus die optredens in '63/'64.
Toen hij net begin 20 was!!
40 jaar ervaring dus? Nou ja, nog 14 jaar en dan kan ik het ook.
pi_10101828
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 21:30 schreef Mes het volgende:
Huh....??
Ik bedoel dus die optredens in '63/'64.
Toen hij net begin 20 was!!
40 jaar ervaring dus? Nou ja, nog 14 jaar en dan kan ik het ook.

ik was in de veronderstelling dat je de huidige Paul bedoelde
maar m'n stelling dat 'ie gewoon een goede bassist is staat nog steeds

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  Redactie Frontpage dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:05:28 #9
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_29687090
John Lennon de Musical is in première gegaan op Broadway

http://www.lennonthemusical.com/

LENNON is a biographical musical that tells the story of John Lennon's life using Lennon's own words and songs. LENNON's ensemble consists of 9 extraordinary and diverse performers who will portray dozens of characters. Everybody plays everybody, and nobody ever leaves the stage.

Weinig aandacht voor de Beatles alleen.

dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:52:15 #10
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29701238
Lennon had 1 van de mooiste stemmen uit de popgeschiedenis. Imagine blijft een nummer wat denk ik altijd actueel zal zijn, triest genoeg eigenlijk.
Wie nou de beste Beatle solo was, zal mij eerlijk gezegd een zorg zijn. Ze hebben gezamelijk en solo de muziekhistorie verrijkt en dat niet alles dan goed is? Ach... Ik kan geen band/soloartiest(e) bedenken die alleen maar goede nummers gemaakt heeft...
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:43:01 #11
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_29705509
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 13:05 schreef SunChaser het volgende:
John Lennon de Musical is in première gegaan op Broadway
Ik vraag me af of het dezelfde musical is die ik in de jaren 80 in Londen heb gezien, in het Everyman Theater of een geheel nieuwe productie. Ik denk eigenlijk het laatste.

In de musical die ik heb gezien (erg mooi trouwens, met een hele intieme sfeer) werd Lennon gespeeld door Mark McGann, dezelfde acteur die hem later speelde in de film John & Yoko: A Love Story. En ik zag hier dat hij ook kandidaat was voor deze Broadway productie. Ik zie hem er volgens mij alleen niet tussen staan op de foto, dus of hij er in zit...?

Mark McGann als John Lennon

[ Bericht 4% gewijzigd door Jane op 17-08-2005 00:28:11 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:55:50 #12
1986 Jane
pi_29705979
En kijk eens, ik heb zelfs nog een handtekening van Mark McGann uit die tijd.. Gekregen tijdens mijn zéér korte carriere als handtekeningenjager.

Tja, je moet wát bij gebrek aan een echte Beatle, nietwaar?
pi_29706913
wat schrijft ie daar...

yo karin, wolk woei maffe mgam xx
  woensdag 17 augustus 2005 @ 00:24:22 #14
1986 Jane
pi_29707035
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 00:20 schreef Beathoven het volgende:
wat schrijft ie daar...

yo karin, wolk woei maffe mgam xx
Dat je dat niet kunt lezen!!!

To Karin, with love, Mark McGann XX

Redactie Frontpage woensdag 17 augustus 2005 @ 09:20:41 #15
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_29711481
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:43 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het dezelfde musical is die ik in de jaren 80 in Londen heb gezien,
Nee, is een hele nieuwe, geproduceerd door tante Ono. Er is veel kritiek op de musical, het is namelijk meer een When Yoko met John-verhaal.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 13:39:51 #16
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_29751764
lennon _o_
The more debt, the better
pi_29762660
Er komt/is (Ik heb em al maar weet niet of ie al uit is) weer een nieuwe cd uit: Peace Love And Truth..
Wat een uitmelkerij van Ono zeg

Die nrs heeft iedereen toch al
......Signature-loos......
pi_29763224
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 20:55 schreef Even het volgende:
Er komt/is (Ik heb em al maar weet niet of ie al uit is) weer een nieuwe cd uit: Peace Love And Truth..

[afbeelding]

Tsja, die zijn al 1000x op cd uitgebracht ... maarja, nieuw materiaal zit er niet meer in. Of ligt er nog iets in een kelder ofzo?
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_29764024
Ik denk t niet alles werd uit de kast gehaald bij anthology (Hele vette cd-box )
pi_29793595
heej cool een Lennon topic
pi_29794171
Lennon & McCartney staat er op elk Beatles-album achter de tracks als de componisten. Ik denk dat de combinatie hun kracht was.
Ik heb niet echt verstand van muziektheorie maar wat ik er van gelezen heb was het gebruik van mineur-akkoorden in hun composities een geniale uitvinding.
Wie dit leest is gek
pi_29795452
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 21:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
Lennon & McCartney staat er op elk Beatles-album achter de tracks als de componisten. Ik denk dat de combinatie hun kracht was.
Veel nummers hebben ze vrijwel alleen geschreven, maar ze hadden de afspraak om al hun nummers op beide namen te zetten (Lennon/McCartney). Feit is dat het beide gewoon geniale componisten zijn/waren (geldt ook voor George Harrison)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:25:56 #23
862 Arcee
Look closer
pi_29797911
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 20:55 schreef Even het volgende:

[afbeelding]

Dat kun je van heel veel verzamelaars zeggen idd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_29820531
Toen ik em aan mn pa liet horen zei die: Hey die heb ik al.. Dus ik uitleggen dat ie em nog niet kon hebben want is nog niet uit.. zegt ie oow maar hij lijkt er wel heel veel op... Ook al is hij een grote Lennon fan zou ie em niet kopen...
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:16:04 #25
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_29822516
Voor zover ik heb begrepen zal die cd alleen in Azie en Australie verschijnen. Er staat een nieuwe versie van "Give Peace A Chance" op met allerlei bekende (?) Aziatische artiesten. Het is wel weer een hoogst overbodige cd, inderdaad...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')