Dat is dan ook ongeveer het enige stukje Turkije waar je niet op zal vallen en dan nog ligt het aan je haarkleurquote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:01 schreef Frrreek het volgende:
[..]
1 EUR = 1.74646 TRY
Het hangt er helemaal vanaf waar je bent. In de toeristische gebieden (zoals Sultanahmet) heb je constant mensen die gebruik willen maken van toeristen. Allemaal vuile truukjes om Westerlingen een paar euro af te troggelen, best vervelend. In mijn buurt (Galata, Beyoglu (aan de overkant van Sultanahmet, verbonden via de Galata brug)) heb je daar praktisch geen last van. Ik zit naast Istiklal Cad., en reis voornamelijk via Taksim square naar Levent (veel winkelcentra en bedrijven). In beide gebieden val je nauwelijks op als niet-Turk-zijnde
Ben je ook in Taksim en Ortakoy en naar de overkant geweest? Leuk voor de afwisselingquote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:49 schreef sanni het volgende:
Top weertje. Gemiddeld 35o C of zoiets houd het niet bij maar het is tenminste niet sow broeierig als in Nederland. Eten prima,mensen relaxed en de stad zelf gonst van de activiteit. Winkels e.d. gaan pas om +/- 23:00 uur dicht. Dan begint het nachtleven pas
![]()
Hahaha ja, dat gebeurde me in mijn 2e week. Ik liep over de galata brug naar de toren, en toen dropte hij zijn borstel. Ik pak hem op, vriendelijk als ik ben, waarop hij aandringt op een 'gratis' schoenpoetsbeurt. Ik had mijn afgetrapte 'witte' k-swiss sneakers aan, waar eigenlijk niks aan te poetsen valt. Hij dringt aan, waarop er meer verkopers langskomen voor andere baggerwaar. Ik blijf zeggen: GEEN INTERESSE, waarop een van die knakkers mijn arm vastpakt. Toen had ik er echt genoeg van, en zei ik wederom dat ik geen interesse had en liep weg. Vervolgens lopen er nog wat van die paupers mee, en geven uiteindelijk op.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:19 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Dat is dan ook ongeveer het enige stukje Turkije waar je niet op zal vallen en dan nog ligt het aan je haarkleurBlond valt altijd en overal op. En in Sultanahmet weten de verkopers dat iedereen toerist is, daar komt geen woon-werkverkeer (op de tram na).
Iemand leuke trucs meegemaakt? De bekendste is de schoenenpoetser die zijn borstel laat vallen. Pak jij hem met je goede gedrag op en geeft het terug, bedankt hij je, poetst je schoenen en vraagt vervolgens 20 lira![]()
Ja, die kleine kinderen die aan je broek blijven hangen om te bedelen. En dan die moeders vijf meter verderop staan. Op Turkse zenders kom je trouwens heel vaak nepbedelaars die worden betrapt tegen, leuke TV is dat.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:31 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Een kindje dat iets kapot laat vallen, en vervolgens begint te janken, is ook een veel voorkomend verschijnsel. Zo'n arm en zielig kind laat bijna niet ongemoeid
Concertgebouw in Sofiaquote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:53 schreef Chav het volgende:
He Frrreeeeeek, die eerste foto in je fotoboek is toch die kerk waarin Jezus hangt?
serieus?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:03 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Ja, die kleine kinderen die aan je broek blijven hangen om te bedelen. En dan die moeders vijf meter verderop staan. Op Turkse zenders kom je trouwens heel vaak nepbedelaars die worden betrapt tegen, leuke TV is dat.
De raarste situatie is mijn docent overkomen: Iemand vraagt hem om geld te wisselen. Hij weet dat ie dat niet moet doen dus zegt nee. Komt er 'toevallig' politie aan, controleert die andere en dan mijn leraar. Hij geeft zijn geld/paspoort en wat pasjes en krijgt het weer terug. Twee minuten nadat die agent weg is denkt hij: toch effe checken, blijkt die politie zijn bankpasje te hebben gejat!
Ow, dan lijkt ie eropquote:
Je hebt inderdaad gelijk. Het kost in ieder geval weinig moeite om de overkant te bereiken.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:59 schreef Chav het volgende:
Een uurtje? Welnee, binnen 10/15 minuten sta je aan de andere kant, is nog sneller dan met de auto de brug over.
Vanaf Eminonu gaan er veel boten, onder andere naar Uskudar en Kadikoy. Van daaruit kun je met de dolmus/bus/taxi verder naar de F1. Waar is de F1 precies?quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:41 schreef vroutje het volgende:
Weet iemand dan ook hoe je vanaf het Europese deel van Istanbul naar het Aziatische deel kan komen...... Hoe lang het ongeveer reizen is enzo.
Wij zitten namelijk eind augustus in een hotel vlak bij de Blauwe Moskee maar gaan ook naar de F1 en dat is in het Aziatische deel...
Suggesties??
Je zou van Ataturk airport naar Sabiha Gokcen kunnen vliegenquote:Op woensdag 20 juni 2007 15:28 schreef vroutje het volgende:
Het circuit is gelegen in het Aziatische deel van Turkije, aan de andere kant van de Bosporus. Het circuit ligt vlak bij afslag Kurtkoy aan de TEM-snelweg tussen Istanbul en Ankara. Ook het nieuw opgeleverde internationale vliegveld - Sabiha Gokcen - is vlakbij
Zegt het jullie iets?
Inderdaad! Keilief!quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:50 schreef TheMagnificent het volgende:
Behulpzaam zijn die Turken he?...
Nog een reden om naar Istanbul te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |