abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_682273
Komt op BBC op vrijdag en ik geloof dat het tegenwoordig ook op Nederland 2 (BNN) te zien is. Ik kijk er al meer dan een jaar naar. 1 van de weinige programma's die ik nog trouw volg. Erg goed!
  dinsdag 23 januari 2001 @ 15:46:51 #2
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_682287
Ik hoop dat ze ook eens een Nederlandse versie maken, lijkt me erg leuk...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_682295
Jah, Robotwars is echt gaaf!!
pi_682542
Ik kijk er al jaren naar (ze zijn nu bezig met de 4e series op BBC meen ik) en vind het een erg leuk programma. Erg mooi om te zien wat ze allemala weten te bouwen, ieder weer een eigen stijl en visie op wat het beste zou moeten zijn en zo. leuk is altijd ook om teams te zien die elk jaar meedoen, zoals bv het Panic attack team, die een erg kewle robot hebben. Laats was er nog een robot die die Mathilda compleet afmaakte, was ook wel gaaf. En ik vind het ook gaaf als je dan die teams ziet van vader met kids of zo, hoeveel plezier die kids er in hebben.

leuk en leerzaam programma.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 23 januari 2001 @ 16:32:00 #5
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_682610
Wat ik benieuwd naar ben is wie de "house-robots" besturen. Die Sir Kill-alot is me wel een beestachtig goed in elkaar geknutseld stuk metaal.

wat jij..??

zo goed..?
pi_682715
Wat ze op de BBC doen is wel grappig, maar het komt er bij de meeste toch wel op neer dat het een rijdend doosje op rolstoelwielen is. Ze doen, op enkele uitzonderingen na, niet veel anders dan tegen elkaar aanbotsen.
De huisrobots zijn wel cool, maar in de Amerikaanse versie zijn het pas echt gevaarlijke robots. Ook de door de deelnemers gebouwde robots hebben cirkelzagen en spuit de koelvloeistof over de arenavloer.
Het lijkt me wel leuk als ze er een Nederlandse versie van maken, maar dan wel gebaseerd op de Amerikaanse versie.
  dinsdag 23 januari 2001 @ 17:50:46 #7
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_682944
Ik vind het een bijzonder schreeuwerig en agressief programma...

Boeit me niet zo...

V

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 23 januari 2001 @ 17:56:56 #8
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_682960
Errug leuk programma, alleen er zitten inderdaad veel saaie robots bij.

Als je naar RW kijkt, krijg ik meteen zin om naar de kelder te rennen en ook wat in elkaar te knutselen

pi_682967
Er is een aflevering geweest rond kerst waar ze een aantal amerikaanse robots hadden uitgenodigd maar die konden toch niet tegen de engelse op die ze toen inzetten....
Ik kijk er ook met plezier naar, alleen verbaast het me elke keer weer dat mensen iets moois weten te maken maar dat ze vergeten dat het ook nog bestuurd moet worden.
  woensdag 24 januari 2001 @ 12:50:41 #10
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_685228
Is die amerikaanse versie ook op tv te zien dan..? zoja.welk zender, tijd etc etc.
zo goed..?
  woensdag 24 januari 2001 @ 15:17:39 #11
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_685981
Heb wel gelezen over de Amerikaanse versie, schijnt idd wat bruter te zijn. Oa een soort ronde ton met overal stekels, die zich in zijn tegenstander boorde en dat met grote snelheid rond ging draaien om hem hard weg te slingeren... Er volgen onderdelen over de metershoge omheining heen
Down[br]Under
pi_686763
quote:
Op 24 januari 2001 12:50 schreef Diepvriez het volgende:
Is die amerikaanse versie ook op tv te zien dan..? zoja.welk zender, tijd etc etc.
Nope, helaas niet.
Ik had enkele stukjes ervan gezien.
  woensdag 24 januari 2001 @ 19:38:06 #13
6541 Ritalin
Fok!t met je
pi_686857
Leuke 'format' zeker. Iets voor alle mannen, jong en oud.

Maar wat is die presentator een verschrikkelijke eikel, hij maakt het programma bijna niet om aan te zien.

log uit, je bent internetverslaafd.
  woensdag 24 januari 2001 @ 20:39:39 #14
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_687057
quote:
Op 24 januari 2001 19:38 schreef Ritalin het volgende:
Leuke 'format' zeker. Iets voor alle mannen, jong en oud.
En vrouwen!
* w.o.r. LOVES Robot Wars...

Ben ook wel benieuwd naar de US versie. Al vielen ze inderdaad wat tegen in de Independence Wars waar iemand het hierboven al over had. Het viel me wel op dat een paar van de verliezers het er alsmaar over hadden dat de BBC hen te weinig tijd had gegeven om iets goeds te bouwen (?).

Trouwens, hoe zou het toch komen dat niemand ooit een tweede Killalot bouwt? Of iets anders waarmee je een houserobot kunt weggooien/killen? Zijn er soms beperkingen wat betreft gewicht/grootte?

pi_687686
Check eens http://www.robotwars.co.uk/usa.html voor Info over de Amerikaanse versie van Robot Wars en op http://www.robotwars.co.uk/ is de officiele ENgelse Robot Wars site te vinden.

donderdag 25 januari 2001 @ 00:42:28 #16
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_687896
quote:
Op 24 januari 2001 15:17 schreef MacBeth het volgende:
Heb wel gelezen over de Amerikaanse versie, schijnt idd wat bruter te zijn. Oa een soort ronde ton met overal stekels, die zich in zijn tegenstander boorde en dat met grote snelheid rond ging draaien om hem hard weg te slingeren... Er volgen onderdelen over de metershoge omheining heen
bedoel je dat verbouwde grasmaaierbladen geval?? dat ding is beroemd en berucht omdat ie meestal in 1 klap zelfs de zwaarste robot verpulverde. Volgens mij is ie nu verboden
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_687912
quote:
Op 24 januari 2001 20:39 schreef w.o.r. het volgende:
Trouwens, hoe zou het toch komen dat niemand ooit een tweede Killalot bouwt? Of iets anders waarmee je een houserobot kunt weggooien/killen? Zijn er soms beperkingen wat betreft gewicht/grootte?
Zou kunnen, maar je moet natuurlijk ook het materiaal en de technische kennis hebben. Het zal waarschijnlijk heel duur en tijdrovend zijn om zo'n robot in elkaar te zetten.
pi_688029
Nog wat tips voor sites:

Dutch Robotwars site

Nog een interessante site: http://www.tinweb.com/robot/index.html

RoadBlock site

Killerhurtz site Deze site is erg leuk voor de vele info in de nieuws sectie, met veel video materiaal.

En dan heb je nog de Amerikaanse Battlebots site: http://www.battlebots.com, die is zeer zeker de moeite waard.

Op Battlebots.com hebben ze onwijs veel foto's en info over de robots en de robots zijn daar ook ingedeeld in verschillende gewichtsklassen.

Dit zijn er een paar. Uit de superzwaargewicht categorie:

Uit de categorie zwaargewichten:

In de categorie Middelgewichten:

en uit de categorie Lichtgewichten:

De Amerikanen hebben een iets grotere diversiteit aan robots, wat meer verschillende modellen, uitgaande van andere principes.

En een van mijn favo Robotten bij het Britse Robotwars (maar die ook in de VS wel eens (succesvol) meegedaan heeft is deze:
Panic attack dus.

En die valt bij de Amerikanen in de categorie Zwaargewichten, dus ja, de Meeste Amerikaanse Robots zijn wel wat zwaarder, er zijn idd regels voor.

pi_688203
Panic Attack is inderdaad 1 van de besten. Er is er nog 1 die ik erg indrukwekkend vind. Hij is zilverkleurig en heeft een soort snavel die eindigt in een punt, waarmee hij zijn tegenstander plat kan drukken. Ben ik toch die naam kwijt, verdomme...

O ja!! Ik weet het weer: Razer!!

[Dit bericht is gewijzigd door Lamon op 25-01-2001 02:44]

pi_688243
Die is ook kewl ja en heeft ook z'n eigen site: http://www.razer.co.uk/
Site is wel under construction, dus niet alles doet het en zo, maar is wel interessant.
pi_688253
quote:
Op 25 januari 2001 02:50 schreef DIGGER het volgende:
Die is ook kewl ja en heeft ook z'n eigen site: http://www.razer.co.uk/
Site is wel under construction, dus niet alles doet het en zo, maar is wel interessant.
Zeker!

Even nog een cooler fotootje neerzetten dan:

vrijdag 26 januari 2001 @ 19:38:31 #22
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_694508
WAUW!

* w.o.r. is helemaal onder de indruk van de US bots...

Toch blijft Razer ook mijn favoriet. Ziet er strak uit, scoort hoog op damage, maar het mooiste vind ik nog dat beweginkje dat ie altijd doet als ie gewonnen heeft (jullie weten wat ik bedoel hoop ik, want wat moeilijk uti te leggen).

vrijdag 26 januari 2001 @ 19:52:40 #23
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_694564
Nog een van mijn favorieten (hij ziet er in actie altijd zo cool uit...)

Hypnodisc

Moet toegeven dat ik die presentator (geen idee hoe 'ie heet, maar hij speelt ook mee in Red Dwarf, geloof ik) soms ook wel irritant vind.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_694636
hypnodisk doet weer goede zaken
de laatste van de zwaargewichten eerder gepost, was te zien in de aflevering met amerikaanse tegen engelse robots. Hij verloor van dat universiteits team met die erg prijzige robot.
pi_694692
Met een beetje mazzel straks dus hypnodisc en Panic Attack tegen elkaar in de finale!
Dat wordt pas een mooi gevecht!
Hypnodisc heeft meer brute kracht, maar achter Panic Attack zit betere stuurmanskunst. Ben benieuwd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')