quote:
Op zondag 27 april 2003 17:41 schreef SCH het volgende:[..]
Je hebt gewoon niet opgelet. Ik was het niet eens met het standpunt maar het is altijd consequent geweest.
Daarom was hij volgens velen niet welkom op een paar vredesdemonstraties
.
quote:Laten we het erop houden dat dat in de beeldvorming niet zo is.
Je hebt gewoon niet opgelet. Ik was het niet eens met het standpunt maar het is altijd consequent geweest.
Ik bedoel: als we een nova-journalist het erover horen hebben, dan kun je het gemeengoed beschouwen.
Hoeveel kamerstukken jij ook opgraaft.
quote:Omdat hij dus niet tegen de oorlog was. Volgens jou wel maar dat is niet waar. De PvdA was in de campagne ook niet tegen de oorlog. MientJan Faber van het IKV was om dezelfde reden niet welkom bij de demonstratie.
Op zondag 27 april 2003 17:43 schreef KaAzKoP_ het volgende:[..]
![]()
.
Daarom was hij volgens velen niet welkom op een paar vredesdemonstraties
.
quote:Daarmee is het toch geen waarheid geworden?
Op zondag 27 april 2003 17:44 schreef ExTec het volgende:[..]
Laten we het erop houden dat dat in de beeldvorming niet zo is.
Ik bedoel: als we een nova-journalist het erover horen hebben, dan kun je het gemeengoed beschouwen.
Hoeveel kamerstukken jij ook opgraaft.
quote:Nope, hij was ook niet welkom door zijn gekontendraai. Face it, Bos heeft zijn standpunt m.b.t. Irak 180 graden laten draaien toen de hel losgebarsten was daar. Maar ach, dat zijn we wel van de PvdA gewend.
Op zondag 27 april 2003 17:47 schreef SCH het volgende:[..]
Omdat hij dus niet tegen de oorlog was. Volgens jou wel maar dat is niet waar. De PvdA was in de campagne ook niet tegen de oorlog. MientJan Faber van het IKV was om dezelfde reden niet welkom bij de demonstratie.
quote:Idd
MientJan Faber van het IKV was om dezelfde reden niet welkom bij de demonstratie.
Verfrissend, dat dat cliche kanon eens een keer aan onze kant stond.
Zo zie je maar, er is toch nog hoop, voor de linksen onder ons
quote:Voor een hoop mensen dus wel. Niet iedereen heeft 'zin' in kamerstukken doorlezen.
Op zondag 27 april 2003 17:48 schreef SCH het volgende:[..]
Daarmee is het toch geen waarheid geworden?
Dat kun je een partij toch niet verwijten. Mensen moeten maar wat meer moeite doen zich ergens in te verdiepen dan af te gaan op wat ze graag willen horen.
En de beeldvorming beheersen, hoe krom het ook is, hoort ook bij het vak politiek.
Dus als jij hier volhoud dat de PvdA wel een consequente lijn had, dan geef je op z'n minst toe dat die partij niet in staat is eenduidig een lijn naar buiten te brengen.
quote:Wat loop je nou toch te bazelen de hele tijd. Voor de oorlog had de PvdA de hele tijd het volgende standpunt: tegen, tenzij onder VN-vlag. Toen de oorlog uitgebroken was was het standpunt: niet voor Saddam, dus voor de geallieerden. Dat is de draai die er gemaakt is. De PvdA was voor de oorlog niet, zoals GL en SP, sowieso tegen, VN-resolutie of niet.
Op zondag 27 april 2003 17:51 schreef KaAzKoP_ het volgende:[..]
Nope, hij was ook niet welkom door zijn gekontendraai. Face it, Bos heeft zijn standpunt m.b.t. Irak 180 graden laten draaien toen de hel losgebarsten was daar. Maar ach, dat zijn we wel van de PvdA gewend.
De (imho wel foute) draai die Bos daarna gemaakt heeft, is zeggen dat de oorlog legitiem was onder resolutie 1441. Dat was idd kontendraaierij. Meer niet.
quote:Dus Bos heeft zich schuldig gemaakt aan kontendraaierij.
Op zondag 27 april 2003 17:56 schreef Meneer_Aart het volgende:De (imho wel foute) draai die Bos daarna gemaakt heeft, is zeggen dat de oorlog legitiem was onder resolutie 1441. Dat was idd kontendraaierij. Meer niet.
Dank u.
quote:Je hoeft echt niet zo'n misplaatst opgetogen reactie te geven, Bos heeft een draai gemaakt, maar niet zoals jullie het beweren.
Op zondag 27 april 2003 17:58 schreef KaAzKoP_ het volgende:[..]
Dus Bos heeft zich schuldig gemaakt aan kontendraaierij.
Dank u.
quote:Welnee. Te allen tijde een logisch en pragmatisch standpunt ingenomen.
Op zondag 27 april 2003 17:58 schreef KaAzKoP_ het volgende:[..]
Dus Bos heeft zich schuldig gemaakt aan kontendraaierij.
Dank u.
Met het CDA hebben we afgesproken uit te gaan van de feitelijke situatie zoals die zich nu voordoet. De feitelijk situatie is een conflict tussen enerzijds een dictator die de mensenrechten op een verschrikkelijke wijze schendt en VN-resoluties over massavernietigingswapens stelselmatig negeert en anderzijds een coalitie van democratische landen die Irak wil ontwapenen. Zoals ik donderdag bij het uitbreken van de oorlog al heb gezegd, stelt de PvdA zich in de nu ontstane situatie op aan de zijde van de coalitie. CDA en PvdA zijn het daar dus over eens.
Verder is het zo dat de VS c.s. feitelijk een beroep hebben gedaan op resolutie 1441 als grondslag voor de interventie. Dat leidde ook tot meningsverschillen tussen PvdA en CDA in de Kamerdebatten. Nu de oorlog een feit is, is het weinig productief om dat geschil verder uit te vechten. Wij zullen niet van het CDA vragen hun standpunt daarover te wijzigen, net zoals zij dat niet van ons zullen vragen. Ook hier geldt de gemeenschappelijk onderschreven noodzaak om nu naar de toekomst te kijken. Dan zijn de belangen van het Irakese volk en het belang van een zo snel mogelijk herstel van de internationale rechtsorde voor ons beiden heel belangrijk.
Hoe je het wendt of keert, er is nu een oorlog gaande. En over hoe we zo snel mogelijk de internationale rechtsorde kunnen herstellen en hoe Nederland zich moet opstellen tegenover deze oorlog, zijn CDA en PvdA het gisteren eens geworden.
quote:Ik snap dat je bent aangesteld om de discussie in goede banen te lijden, maar je bent wel meer dan normaal op zoek naar een stok om mee te slaan (of liever gezegd om dit topic te sluiten)
Op zondag 27 april 2003 17:40 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Voor het PvdA standpunt over Irak zie http://pvda.nl/renderer.do/menuId/37284/sf/37284/returnPage/37284/itemId/12608/pageId/37220/instanceId/37410/
Viel me gewoon ff op.... ![]()
Back on topic.
quote:Ja, ja...
De ene dag roepen dat je naar een anti-oorlogs demonstratie gaat en de volgende dag de oorlog politiek steunen.
Lekker consequent! ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door qbus op 27-04-2003 18:16]
quote:Hoezo? Hij haalt onderuit dat Bos zich schuldig heeft gemaakt aan excessieve kontendraaierij, lijkt me behoorlijk ontopic.
Op zondag 27 april 2003 18:13 schreef qbus het volgende:[..]
Ik snap dat je bent aangesteld om de discussie in goede banen te lijden, maar je bent wel meer dan normaal op zoek naar een stok om mee te slaan (of liever gezegd om dit topic te sluiten)
quote:Tuurlijk, blijf de waarheid maar verbuigen om je gelijk te halen.
Op zondag 27 april 2003 18:15 schreef qbus het volgende:[..]
Ja, ja...
De ene dag roepen dat je naar een anti-oorlogs demonstratie gaat en de volgende dag de oorlog politiek steunen.
Lekker consequent!
quote:Mods mogen ook een eigen mening hebben en die verdedigen.
Op zondag 27 april 2003 18:13 schreef qbus het volgende:[..]
Ik snap dat je bent aangesteld om de discussie in goede banen te lijden, maar je bent wel meer dan normaal op zoek naar een stok om mee te slaan (of liever gezegd om dit topic te sluiten)
Viel me gewoon ff op....
Back on topic.
quote:Vertel eens Aart, wat is hier onwaar aan ?
Op zondag 27 april 2003 18:16 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Tuurlijk, blijf de waarheid maar verbuigen om je gelijk te halen.
quote:"De ene dag roepen dat je naar een anti-oorlogs demonstratie gaat en de volgende dag de oorlog politiek steunen."
Op zondag 27 april 2003 18:17 schreef qbus het volgende:[..]
Vertel eens Aart, wat is hier onwaar aan ?
Onwaar.
quote:Ik zou hier nou allerlei bewijzen kunnen gaan posten, maar laat ik het maar op onwetendheid van jou kant houden......
Op zondag 27 april 2003 18:18 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
"De ene dag roepen dat je naar een anti-oorlogs demonstratie gaat en de volgende dag de oorlog politiek steunen."
Onwaar.
quote:Oh nee, please do. Verlicht ons met je uitgebreide kennis van zaken...
Op zondag 27 april 2003 18:21 schreef qbus het volgende:[..]
Ik zou hier nou allerlei bewijzen kunnen gaan posten, maar laat ik het maar op onwetendheid van jou kant houden......
quote:Kom maar op met die bewijzen!
Ik zou hier nou allerlei bewijzen kunnen gaan posten, maar laat ik het maar op onwetendheid van jou kant houden......
Hoi Kozz
![]()
[on topic]
Ik ben ook wel benieuwd
quote:Laat ik beginnen met een vraag.
Op zondag 27 april 2003 18:22 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Oh nee, please do. Verlicht ons met je uitgebreide kennis van zaken...
Wouter Bos heeft niet gezegd dat hij naar een anti-oorlogsdemonstratie zou gaan ?
quote:Het bewijs tegen jouw geblaat is in dit topic al uitvoerig gepost, betweter. Bos heeft zich er destijds op beraden of hij zou gaan of niet.
De feiten zijn zo:
- voor de oorlog geen politieke of militaire steun, tenzij onder VN-vlag
- tijdens de oorlog niet voor Saddam, dus voor de geallieerden
- daarna politieke steun aan de oorlog, omdat hij volgens de PvdA onder resolutie 1441 valt (*dit* is de draai!)
En niet jouw versimpeling van het verhaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |