abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 april 2003 @ 16:59:15 #51
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_10047776
quote:
Op zondag 27 april 2003 16:57 schreef qbus het volgende:

[..]

Onderhandelen is iets anders als willen.
Er word hier net gedaan alsof de VVD uit zichzelf voor de SGP als onderhandelingpartner kiest. De kiezer heeft ingezet op CDA/PVDA, dat is mislukt, dus nu blijven er geheel volgens democratisch gebruik een aantal mogelijkheden over. De SGP is daar eentje van.

jezus, hoor je jezelf praten? als je niet wilt regeren met een partij, ga je er ook niet mee onderhandelen. Veel moeilijker is het niet.
en aangezien ze er mee onderhandelen wekken ze op z'n minst de indruk dat ze bereid zijn er mee te regeren. Anders was onderhandelen nogal tijdverspilling vind je niet?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zondag 27 april 2003 @ 17:00:00 #52
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10047794
quote:
Op zondag 27 april 2003 16:57 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Over de formatie loopt een topic: [centraal] Op naar een nieuw kabinet - deel 2
Je hebt gelijk. Back on topic!

Ik wil dus graag weten wat die "nieuwe" PVDA onder Wouter bos voor mij als kiezer nou eigenlijk concreet oplevert.

zondag 27 april 2003 @ 17:02:37 #53
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10047862
quote:
Op zondag 27 april 2003 16:59 schreef kingmob het volgende:

[..]

jezus, hoor je jezelf praten? als je niet wilt regeren met een partij, ga je er ook niet mee onderhandelen. Veel moeilijker is het niet.
en aangezien ze er mee onderhandelen wekken ze op z'n minst de indruk dat ze bereid zijn er mee te regeren. Anders was onderhandelen nogal tijdverspilling vind je niet?

Dat heet gewoon democratie .

Maak je overigens maar niet druk, want de VVD zal nooit akkoord gaan met de idiote ideologie van de SGP. De SGP zit er alleen nog bij om D66 onder druk te zetten.

Maar back on topic i.d.d.

pi_10047925
quote:
Op zondag 27 april 2003 16:00 schreef qbus het volgende:
Hebben jullie nou geen spijt dat je gevallen bent voor de doorzichtige prietpraat campagne van Bos die achteraf net zo'n grote draaikont bleek te zijn met zijn iedere dag weer wijzigende standpunt... (vraagteken?)
Heb jij niet ongelofelijk veel spijt dat je (wellicht ten tweede male) gestemd hebt op een partij die samen met het CDA in zee ging met een groepje nitwits/ruziemakers van een hoog swiebertje gehalte? Heb jij niet ongelofelijk veel spijt dat jouw partij het uberhaupt in zijn hoofd haalt wellicht een coalitie te willen vormen met vrouwonvriendelijke reactionairen? Een partij die het land kapotbezuinigt ten koste van zorg, onderwijs en ontwikkelingssamenwerking, een partij gericht op achteruitstrevend conservatisme, die het woningentekort in grote steden negeert, een partij die, zodra meneer Fortuyn vermoord is, vrijwel al zijn standpunten kopieert?

Ik zou me DOODschamen!

[Dit bericht is gewijzigd door ELPablo op 27-04-2003 17:08]

"I'm a reasonable man, get off my case"
pi_10047955
quote:
Op zondag 27 april 2003 16:59 schreef kingmob het volgende:

[..]

Alsof ze zoveel keuze hebben. En een minderheidskabinet is ook niet alles, hoor.
Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
pi_10048064
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:05 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

Alsof ze zoveel keuze hebben. En een minderheidskabinet is ook niet alles, hoor.

Dan hadden ze de besprekingen met de PvdA maar niet moeten laten knallen. Daar zitten ze in juni toch weer mee om tafel.
  zondag 27 april 2003 @ 17:14:31 #57
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10048130
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:05 schreef ELPablo het volgende:

Heb jij niet ongelofelijk veel spijt dat je (wellicht ten tweede male) gestemd hebt op een partij die samen met het CDA in zee ging met een groepje nitwits/ruziemakers van een hoog swiebertje gehalte?

Nee, dat wou de kiezer in eerste instantie. democratie noemen we dat bij de VVD.
quote:
Heb jij niet ongelofelijk veel spijt dat jouw partij het uberhaupt in zijn hoofd haalt wellicht een coalitie te willen vormen met vrouwonvriendelijke reactionairen?
Nee hoor, omdat ik zeker weet dat die er simpelweg niet komt.
quote:
Een partij die het land kapotbezuinigt ten koste van zorg, onderwijs en ontwikkelingssamenwerking, een partij gericht op achteruitstrevend conservatisme,
Een partij die inziet dat wat je niet hebt, je ook niet kan uitgeven en onze kleinkinderen niet wil opzadelen met torenhoge schulden die nauwelijks bol zijn te werken. Een partij die inziet dat het hoog tijd word om de zorg te privatiseren, i.p.v ouderwetse bureaucratische, en logge systemen te aanhangen waar uiteindelijk de burger de dupe van is.
quote:
die het woningentekort in grote steden negeert, een partij die, zodra meneer Fortuyn vermoord is, vrijwel al zijn stanpunten kopieert?
I.d.d zijn er standpunten van Fortuyn overgenomen, en ik moet zeggen, dat vind ik een prima zaak ! Dat wou de burger namelijk...
quote:
Ik zou me doodschamen
Dat doet me niet zoveel uit de mond van iemand met zulke verknipte waanbeelden.

[Dit bericht is gewijzigd door qbus op 27-04-2003 17:15]

zondag 27 april 2003 @ 17:15:14 #58
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_10048156
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan hadden ze de besprekingen met de PvdA maar niet moeten laten knallen. Daar zitten ze in juni toch weer mee om tafel.

Jij hebt het over het CDA, niet over de VVD.

VVD heeft niet onderhandeld met de PvdA.

I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_10048183
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin. Dit was een zeer goede zet van het CDA, want die weten zelf ook dondersgoed dat een coalitie met de PvdA alles behalve daadkracht betekend.
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
pi_10048185
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:14 schreef qbus het volgende:
I.d.d zijn er standpunten van Fortuyn overgenomen, en ik moet zeggen, dat vind ik een prima zaak ! Dat wou de burger namelijk...
De VVD stelt het programma samen op basis van wat er bij andere partijen goed scoort En gooit daar een ideologisch liberaal sausje overheen? Foei toch
  zondag 27 april 2003 @ 17:16:49 #61
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10048190
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:00 schreef qbus het volgende:

Ik wil dus graag weten wat die "nieuwe" PVDA onder Wouter bos voor mij als kiezer nou eigenlijk concreet oplevert.

zondag 27 april 2003 @ 17:19:40 #62
6536 dwerg
chagrijn
pi_10048249
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:00 schreef qbus het volgende:
Bij de stukgelopen formatiebesprekingen hoorde ik dat de PvdA mensen die 'goedkoop' wonen meer belasting wil laten betalen. Ik mag hopen dat iedereen met een goedkope huurwoning of een bijna afgeloste hypotheek daar eens goed over nadenkt.
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 27 april 2003 @ 17:22:16 #63
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10048308
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:16 schreef SCH het volgende:

[..]

De VVD stelt het programma samen op basis van wat er bij andere partijen goed scoort En gooit daar een ideologisch liberaal sausje overheen? Foei toch

Opzich is het goed dat een partij zich vernieuwd. De manier waarop dat gebeurd is vind ik i.d.d ook niet helemaal eerlijk van de VVD (na de dood van Fortuyn)

Maar gelukkig hebben we nog onze principiele vrienden van de PVDA :

"Tegen Patriots".
Balkenende is voor ?
"Ach, laten wij dan ook maar voor zijn."

"Tegen oorlog."
Balkenende is voor ?
"Ach, laten wij dan maar " wel politiek, maar niet millitair steunen"

zondag 27 april 2003 @ 17:26:12 #64
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10048387
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:19 schreef dwerg het volgende:

[..]

Bij de stukgelopen formatiebesprekingen hoorde ik dat de PvdA mensen die 'goedkoop' wonen meer belasting wil laten betalen. Ik mag hopen dat iedereen met een goedkope huurwoning of een bijna afgeloste hypotheek daar eens goed over nadenkt.

Het ging volgens mij om mensen met hogere inkomens die de wat goedkopere huurhuizen bewonen.
pi_10048439
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:22 schreef qbus het volgende:

[..]

Opzich is het goed dat een partij zich vernieuwd. De manier waarop dat gebeurd is vind ik i.d.d ook niet helemaal eerlijk van de VVD (na de dood van Fortuyn)

"Tegen Patriots".
Balkenende is voor ?

"Tegen oorlog."
Balkenende is voor ?

Je verdraait de boel weer gezellig op een manier die je blijkbaar goed uitkomt. Ik ben het niet met de PvdA eens maar hun Irak-standpunt was consequent en helder. Het CDA gebruikte het alleen om de formatie mee te vernachelen.

Ik vind het trouwens onzin dat partijen standpunten van Fortuyn hebben overgenomen. Dat moet je dan maar eens aanwijzen in de partijprogramma's.

zondag 27 april 2003 @ 17:30:30 #66
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_10048462
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:22 schreef qbus het volgende:

[..]

"Tegen Patriots".
Balkenende is voor ?

"Tegen oorlog."
Balkenende is voor ?

Dat is niet zozeer een teken van hoe principieel de PvdA is, maar hoe weinig vernieuwd die partij daadwerkelijk is.

Ik denk dat Bos daadwerkelijk een redelijk figuur is.

Hij neemt tijdens de onderhandeling een standpunt in, en moet toch weer 'nee' gaan verkopen, omdat ze fractie het er niet mee eens is.

Bos vergelijkt zichzelf qua vernieuwing graag met Blair. Maar die heeft wel 8-12 jaar gedaan over het vernieuwen van Labour.

Wishfull thinking als je dan echt denkt dat de PvdA vernieuwd is, omdat Bos verkozen is.

De 2de kamer fractie is maar een heel klein deel van de PvdA. Het grootste gedeelte heeft de gemiddelde burger geeneens zicht op.

I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_10048477
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Je verdraait de boel weer gezellig op een manier die je blijkbaar goed uitkomt. Ik ben het niet met de PvdA eens maar hun Irak-standpunt was consequent en helder. Het CDA gebruikte het alleen om de formatie mee te vernachelen.

Ik vind het trouwens onzin dat partijen standpunten van Fortuyn hebben overgenomen. Dat moet je dan maar eens aanwijzen in de partijprogramma's.

De PvdA een 'consequent en helder' standpunt m.b.t. Irak? .
pi_10048511
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:31 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

De PvdA een 'consequent en helder' standpunt m.b.t. Irak? .

Ja - dat de meeste mensen na-papegaaien wat anderen roepen, betekent niet dat het ook waar was. De PvdA had een ingewikkelde stellingname maar als je de moeite deed je er in te verdiepen, zag je dat ze een heldere koers hebben gevolgd en daar niet van zijn afgeweken.
pi_10048528
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:14 schreef qbus het volgende:
Nee, dat wou de kiezer in eerste instantie. democratie noemen we dat bij de VVD.
Democratie. Daar valt niet alleen die liberale blunder van vorig jaar onder maar ook Wouter Bos' poging de PvdA-standpunten aan te passen (door jou 'draaikonterij' genoemd) aan het uiterst zuinige CDA.

Vreemd dat een 'liberaal' als jij er juist verknipte waanbeelden op nahoudt, die op geen enkele wijze stroken met het gedachtegoed van de liberalen, namelijk: op zo'n manier bezuinigen dat het land erop achteruit gaat. Leuk dat we dan iets minder schulden hebben, een staatsschuld gaat toch voor maatschappelijke schuld...

"I'm a reasonable man, get off my case"
pi_10048558
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja - dat de meeste mensen na-papegaaien wat anderen roepen, betekent niet dat het ook waar was. De PvdA had een ingewikkelde stellingname maar als je de moeite deed je er in te verdiepen, zag je dat ze een heldere koers hebben gevolgd en daar niet van zijn afgeweken.

Onzin. Toen de oorlog in Irak nog niet eens begonnen was waren ze samen met de andere rel-partijen als de SP en GL hardstikke tegen, en toen het er op aan kwam praatte Bos over al die lieve Irakeesjes die bevrijdt zouden worden en dat het misschien 'toch wel onvermijdbaar was'.
pi_10048582
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:35 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

Onzin. Toen de oorlog in Irak nog niet eens begonnen was waren ze samen met de andere rel-partijen als de SP en GL hardstikke tegen, en toen het er op aan kwam praatte Bos over al die lieve Irakeesjes die bevrijdt zouden worden en dat het misschien 'toch wel onvermijdbaar was'.

Lees de kamerverslagen terug - je hebt niet opgelet.
pi_10048589
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:35 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

Onzin. Toen de oorlog in Irak nog niet eens begonnen was waren ze samen met de andere rel-partijen als de SP en GL hardstikke tegen,

Wat een onzin.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_10048600
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Lees de kamerverslagen terug - je hebt niet opgelet.

Goh, het was toch echt Bos die ik dat heb horen zeggen op RTL .

Je neemt een slechte uitweg trouwens.

zondag 27 april 2003 @ 17:40:45 #74
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10048637
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_10048652
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:38 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

Goh, het was toch echt Bos die ik dat heb horen zeggen op RTL .

Je neemt een slechte uitweg trouwens.

Je hebt gewoon niet opgelet. Ik was het niet eens met het standpunt maar het is altijd consequent geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')