[Dit bericht is gewijzigd door qbus op 27-04-2003 13:49]
quote:Ben je altijd zo bijdehand ?
Op zondag 27 april 2003 13:46 schreef Steve-O het volgende:
zoek eens op www.google.nl
zo veel werk is dat niet
quote:Had je wat
Op zondag 27 april 2003 13:48 schreef qbus het volgende:[..]
Ben je altijd zo bijdehand ?
hier dan linkje van supercars
http://www.supercars.net/cars/1998@$Renault@$Sport%20Spiderg.html
Renault Sport Spider is a homage to successful racing and rally cars Renault has built, including World Championship winning the Alpine-Renault A110 and Le Mans winning the A422B. Those cars were the world beaters, yet remained French in sprit. It means that they were built with a serious intention, yet they were surrounded with gentle curves and pleasing shapes.
Renault Sport Spider was developed as a small-volume, niche automobile from the beginning. It started with the all-aluminium chassis with the most advanced welding technology. It combines lightness and rigidity. With the engine mounted in the rear, it has optimum handling charactrics. With the choice of Aeroscreen or windscreen version, the driver is never isolated from the enviorment. It was born to thrill even the most serious drivers.
[Dit bericht is gewijzigd door Steve-O op 27-04-2003 13:53]
quote:Fucker!
Op zondag 27 april 2003 13:52 schreef Steve-O het volgende:
http://www.renaultsport-spider.de/
http://www.suninternational-usa.com/rs_spd01.html
(toch bedankt )
Dit moet wel genoeg info zijn
quote:Zeker!
Op zondag 27 april 2003 13:55 schreef Steve-O het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Dit moet wel genoeg info zijn
Het ging mij er meer om dat dit model eigenlijk zo onbekend is gebleven en vrijwel nooit in het wild zichtbaar, terwijl het toch een schitterende wagen is.
[Dit bericht is gewijzigd door qbus op 27-04-2003 14:00]
quote:Tsja, wat wil je met een prijs van zo'n 70.000 tot 80.000 gulden.
Op zondag 27 april 2003 13:59 schreef qbus het volgende:[..]
Zeker!
Het ging mij er meer om dat dit model eigenlijk zo onbekend is gebleven en vrijwel nooit in het wild zichtbaar, terwijl het toch een schitterende wagen is.
ziet er leuk uit hoor... maar waarom leggen ze dan niet gewoon een echte motor in dat ding? 150PK en max torque op 6000RPM? das gewoon zielig voor een sport auto.......
quote:Das dus ongeveer dezelfde prijs als een Audi TT die er toch echt een boel meer zijn verkocht.... En racerij? Met dit ding? Zoals al gezegd: Leg er dan een echte motor in, want racen met deze motor is écht geen goed idee.....
Op zondag 27 april 2003 14:02 schreef Sleepie het volgende:[..]
Tsja, wat wil je met een prijs van zo'n 70.000 tot 80.000 gulden.
Ik geloof dat er in totaal 12 in Nederland zijn geleverd.
De meesten daarvan zijn voor de racerij gebruikt en een aantal is door verzamelaars gekocht.
Slechts 2 of 3 mensen rijden er daadwerkelijk mee in Nederland.
quote:Sorry hoor, maar met een 37000 euro sport spider trek ik een 44000 euro dure TT makkelijk eruit.
Op zondag 27 april 2003 14:04 schreef Croga het volgende:
* Croga kijkt even naar de specs....ziet er leuk uit hoor... maar waarom leggen ze dan niet gewoon een echte motor in dat ding? 150PK en max torque op 6000RPM? das gewoon zielig voor een sport auto.......
[..]Das dus ongeveer dezelfde prijs als een Audi TT die er toch echt een boel meer zijn verkocht.... En racerij? Met dit ding? Zoals al gezegd: Leg er dan een echte motor in, want racen met deze motor is écht geen goed idee.....
quote:Vergeet niet dat het ding grotendeels van astronauten-aluminium en carbon is gemaakt en dus geen klap weegt. Met een nog sterkere motor stijg je gewoon op.
Op zondag 27 april 2003 14:04 schreef Croga het volgende:
* Croga kijkt even naar de specs....ziet er leuk uit hoor... maar waarom leggen ze dan niet gewoon een echte motor in dat ding? 150PK en max torque op 6000RPM? das gewoon zielig voor een sport auto.......
quote:Sorry hoor, maar hier zit je er toch helemaal naast.
Op zondag 27 april 2003 14:04 schreef Croga het volgende:
* Croga kijkt even naar de specs....ziet er leuk uit hoor... maar waarom leggen ze dan niet gewoon een echte motor in dat ding? 150PK en max torque op 6000RPM? das gewoon zielig voor een sport auto.......
quote:Jep, die knakker heeft er duidelijk geen kaas van gegeten.
Op zondag 27 april 2003 14:11 schreef Sleepie het volgende:[..]
Sorry hoor, maar hier zit je er toch helemaal naast.
Vergeet niet dat de auto slechts 650 kilo weegt.
Hij is helemaal opgebouwd uit kunststof op een aluminium chassis.
quote:en vergeet niet dat de TT, bijvoorbeeld, een vergelijkbare opbouw heeft.... okay, hij weegt bijna 150 kilo meer... maar zoveel scheelt het niet....
-edit- totaal offtopic.
Op zondag 27 april 2003 14:11 schreef Sleepie het volgende:[..]
Sorry hoor, maar hier zit je er toch helemaal naast.
Vergeet niet dat de auto slechts 650 kilo weegt.
Hij is helemaal opgebouwd uit kunststof op een aluminium chassis.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 27-04-2003 14:15]
quote:Versie met dak
Op zondag 27 april 2003 14:13 schreef haaahaha het volgende:[..]
Jep, die knakker heeft er duidelijk geen kaas van gegeten.
Maar goed, iemand een foto van de versie met dak? Die ziet er nog beter uit
quote:Volgens mij werd die puur in de racerij gebruikt. Ik ga effe zoeken
Op zondag 27 april 2003 14:14 schreef Sleepie het volgende:[..]
Versie met dak
Is er die dan. Er werd indertjd een soort zeiltje verkocht als regenbescherming, maar een dak is volgens mij nooit een optie geweest hoor.
MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998cm3
boring x slag 82,7x93,0 mm
compressieverh. 9,7:1
max. vermogen 110 kW (150 pk)/6000tpm
max. koppel 186 Nm/4500tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
turbo nee
PRESTATIES
topsnelheid 215 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,9 s
verbruik binnen b.k. 9,7 l/100km
verbruik buiten b.k. 7,4 l/100km
verbruik gecombineerd 8,7 l/100km
CO2 uitstoot - g/km
quote:vervelend he, je kan er nog maar net 99% van alle auto's mee verslaan bij de stoplichten
Op zondag 27 april 2003 14:04 schreef Croga het volgende:
* Croga kijkt even naar de specs....ziet er leuk uit hoor... maar waarom leggen ze dan niet gewoon een echte motor in dat ding? 150PK en max torque op 6000RPM? das gewoon zielig voor een sport auto.......
[..]Das dus ongeveer dezelfde prijs als een Audi TT die er toch echt een boel meer zijn verkocht.... En racerij? Met dit ding? Zoals al gezegd: Leg er dan een echte motor in, want racen met deze motor is écht geen goed idee.....
quote:
Dimensions:
Length/ width/ height: 3810/ 1830/ 1280 mm, wheelbase: 2350 mm, curb weight 790 kg.
Perfromance
Top speed: 210 km/h
0-100 km/h: 6.5 sec
40 m standing start: 14.2 sec
quote:Helem heeft er eentje gehad en er is eenLe Mans versie van de Sport Spider geweest. Er is zelfs een Sport Sipder cup geweest. Een voorganger van de Clio V6 cup
Op zondag 27 april 2003 14:13 schreef haaahaha het volgende:[..]
Jep, die knakker heeft er duidelijk geen kaas van gegeten.
Maar goed, iemand een foto van de versie met dak? Die ziet er nog beter uit
quote:Zo dat is wel een heel geil ding!!!!!
Op zondag 27 april 2003 14:37 schreef mvt het volgende:[..]
Helem heeft er eentje gehad en er is eenLe Mans versie van de Sport Spider geweest. Er is zelfs een Sport Sipder cup geweest. Een voorganger van de Clio V6 cup
Hier de wegversie :
[afbeelding]
[afbeelding]
JWD heeft zo een auto dat is een user hier op Fok. Als het dak er op zit mag je niet harder dan 80 rijden heb ik begrepen van hem. Op zeker dat hij hier komt reageren.
Zeer zeker een leuk dingetje
quote:Deze had ik nog nooit gezien.
Op zondag 27 april 2003 14:37 schreef mvt het volgende:[..]
Helem heeft er eentje gehad en er is eenLe Mans versie van de Sport Spider geweest. Er is zelfs een Sport Sipder cup geweest. Een voorganger van de Clio V6 cup
Hier de wegversie :
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Het zal best wel mogen, maar zonder vliegbril of integraal helm WIL je nieteens harder dan 80 km/u
Op zondag 27 april 2003 16:03 schreef ook_gek het volgende:[..]
Zo dat is wel een heel geil ding!!!!!
JWD heeft zo een auto dat is een user hier op Fok. Als het dak er op zit mag je niet harder dan 80 rijden heb ik begrepen van hem. Op zeker dat hij hier komt reageren.
Zeer zeker een leuk dingetje
quote:Racen met een lichtgewicht auto en een middenmotor is juist een heel goed idee (tenzij je alleen maar rechtdoor wil blijven "racen"). Volgens mij heb jij zelf geen verstand van echte sportauto's.
Op zondag 27 april 2003 14:04 schreef Croga het volgende:
* Croga kijkt even naar de specs....ziet er leuk uit hoor... maar waarom leggen ze dan niet gewoon een echte motor in dat ding? 150PK en max torque op 6000RPM? das gewoon zielig voor een sport auto.......
[..]Das dus ongeveer dezelfde prijs als een Audi TT die er toch echt een boel meer zijn verkocht.... En racerij? Met dit ding? Zoals al gezegd: Leg er dan een echte motor in, want racen met deze motor is écht geen goed idee.....
quote:audi weegt geen 150 kg meer
Op zondag 27 april 2003 14:13 schreef Croga het volgende:[..]
en vergeet niet dat de TT, bijvoorbeeld, een vergelijkbare opbouw heeft.... okay, hij weegt bijna 150 kilo meer... maar zoveel scheelt het niet....
quote:vette bak
Op zondag 27 april 2003 16:15 schreef haaahaha het volgende:
Die Helem is wel erg leip! Maar die heeft dan ook een dikke V6 met 550 pk
[afbeelding]http://gto-racing.nexenservices.com/gtworld_helemV6.htm
quote:patat bak
Op zondag 27 april 2003 16:15 schreef Steve-O het volgende:[..]
vette bak
quote:nee je mag niet harder dan 80. Anders is het
Op zondag 27 april 2003 16:08 schreef mvt het volgende:[..]
Het zal best wel mogen, maar zonder vliegbril of integraal helm WIL je nieteens harder dan 80 km/u
quote:jij bent zeker een belg
Op zondag 27 april 2003 16:22 schreef slashyou het volgende:[..]
patat bak
quote:idd echt zo'n onzin post reactie
Op zondag 27 april 2003 17:08 schreef Steve-O het volgende:[..]
jij bent zeker een belg
geinig autootje joh.......lekker toch in de zomer iig, beetje crossen over mooie landweggetjes, denk dat ie aardig puike wegligging heeft....
maaruh ......WIL DE EIGENAAR VAN DEZE AUTO ZICH MELDEN
nothing beats hands on experience
quote:Het eerste wat bij mij opkwam toen ik deze zag was: een mini-McLaren
Op zondag 27 april 2003 14:37 schreef mvt het volgende:[..]
Helem heeft er eentje gehad en er is eenLe Mans versie van de Sport Spider geweest. Er is zelfs een Sport Sipder cup geweest. Een voorganger van de Clio V6 cup
Hier de wegversie :
[afbeelding]
[afbeelding]
Wel een hele vette bak overigens. Maar ik heb toch liever een elise
quote:Moet je toch JWD hebben, deze is van hem:
Op zondag 27 april 2003 22:06 schreef VanDread het volgende:[..]
maaruh ......WIL DE EIGENAAR VAN DEZE AUTO ZICH MELDEN
nothing beats hands on experience
quote:Hey wat leuk ... das mijn auto...
Op maandag 28 april 2003 04:21 schreef sam_the_man het volgende:[..]
Moet je toch JWD hebben, deze is van hem:
[afbeelding]
Heb je een foto van de binnen kant? Of is die net als de lotus zo goed als leeg? Want het weegt heeel weinig. En hoe rijd het. Is het zo iets als een kart?
quote:Heb je dat ding nieuw gekocht, of 2ehands?
Op maandag 28 april 2003 14:13 schreef JWD het volgende:[..]
Hey wat leuk ... das mijn auto...
Wat willen we allemaal weten ?
Die van mij is overigens niet helemaal standaard, zie specs in mijn sig.
Met dak op kan je wel iets harder dan 80 maar het is geen pretje, dan kan je beter zonder dak rijden in de regen, boven de 50km/h zit je volledig droog als het regent.
Alleen moet je dan niet in de file terechtkomen zoals ik ooit op de van Brienenoord brug.
Echt zo'n heerlijke zomerse onweers hoosbui, het water wordt overigens prima afgevoerd en de kuipstoeltjes zijn binnen 10 minuten droog, mijn shirt deed er wat langer over om op te drogen...
Verder nog vragen
En heb je hem direcht na aankoop laten tunen ofzo?
Wel een machtig karretje, zal wel anders rijden dan de Laguna van m'n vader...
quote:Ja ik heb foto's van de binnenkant, ik zal ze ff plaatsen als ik terug ben uit het buitenland, hij is dus nog leger dan een Lotus.
Op maandag 28 april 2003 14:18 schreef ook_gek het volgende:
wanneer mag ik nou eens mee rijdenHeb je een foto van de binnen kant? Of is die net als de lotus zo goed als leeg? Want het weegt heeel weinig. En hoe rijd het. Is het zo iets als een kart?
quote:En wanneer mag ik 'm testen?
Op maandag 28 april 2003 16:02 schreef JWD het volgende:[..]
Ja ik heb foto's van de binnenkant, ik zal ze ff plaatsen als ik terug ben uit het buitenland, hij is dus nog leger dan een Lotus.
En rijden... tsja... moeilijk te omschrijven.. zoeits als een kart maar dan wat groter en met meer vermogen
Ik heb hem niet nieuw gekocht (in '99 had ik nog geen rijbewijs) maar van een man uit Zwitzerland die hem had gekocht om er gewoon bij te hebben. (Leuk wagenparkje heeft hij Porsche GT1 etc.)
Maar hij vond hem te onpraktisch, dus kon ik hem kopen met 3400km op de teller.
Inmiddels staat er +/- 14000km op de teller en is hij net een beetje lekker ingereden.
Het tunen heb ik vrij snel na aankoop gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |