Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Persoonlijk vind ik 40 wel een mooie leeftijd om te stoppen, dus nog een jaartje of 6 te gaan.
Nu geven de reacties in het topic: Is werkloos zijn nu echt zo erg ? wel stof tot nadenken. Want veel mensen vervelen zich kennelijk kapot zonder baan. Nu ging dat topic dus over werkloosheid en dat is meestal geen vrije keuze terwijl rentenieren dat wel is. Misschien dat dat gevoelsmatig een verschil maakt. Bovendien heeft een 'rentenier' misschien iets meer te besteden, alhoewel je van een beperkt spaarpotje ook niet extravagant kan leven.
Hoeveel Fok!-ers denken zich inderdaad te gaan vervelen als ze nu zouden kunnen gaan rentenieren? Ga er vanuit dat je netto ongeveer 40.000 euro per jaar te besteden hebt en je hoeft nooit meer te werken.
Een oplossing zou zijn om veel vrijwilligerswerk te gaan doen en zo af en toe een baantje nemen wat je echt leuk lijkt.
Of ik het zou halen ? nu denk ik niet, ben ik nog te jong voor, misschien als ik later groot ben Dan zou het wel een optie zijn
Ik hoop trouwens wel wat eerder dan 70 met pensioen te gaan... 70 dan ben je al zo oud.. Ik hoop met een jaar of 50-60 te stoppen. en dan lekker rondtrekken door afrika ofzo!
Wat zou ik naast het 'aangenaam verpozen' doen?
1) iets nieuws leren: fotografie, onbekende gerechten koken, tekenen, etc.
2) me ergens verder in verdiepen.
3) Iets doen wat ik altijd al had willen doen, maar waar ik niet de tijd of mogelijkheid voor had. Zo 'ken' ik bijvoorbeeld een psychiater die part-time is gaan werken om in de overige tijd op geheel eigen wijze piano's te verkopen. Misschien kan jij weer leuk jonge vrouwen advies geven over fietszadelproblemen en zo
4) bijdrage leveren aan iets dat ik belangrijk vind.
5) reizen.
De vader van een goede vriend van me is trouwens aan 't rentenieren. Hij oefent over de hele wereld een bepaalde sport uit en geeft verder advies over zaken waar hij veel van weet.
Misschien is het trouwens nog iets voor jou om per fiets de wereld rond te trekken.
En alweer typvautjes...
quote:Uiteraard wordt een deel van de beleggings inkomsten gereserveerd om het 'potje' met de inflatie mee te laten groeien. Ook de genoemde 40.000 euro per jaar wordt geindexeerd voor inflatie, dus wordt elk jaar iets meer.
Op zondag 27 april 2003 21:29 schreef Dovenwereld het volgende:
risicos zijn nog niet : inflatie gedurende 40 jaren...inflatie is meestal gekoppeld met rente. .
Maar dit topic ging eigenlijk niet over de 'technische' kant van de zaak maar meer om de vraag of Fok!-ers het eigenlijk wel willen om te stoppen met werken en te gaan rentenieren.
en ook andere punt:
banken kunnen failliet gaan als ze wanbeleid hadden.
quote:dus...?
Op zondag 27 april 2003 22:12 schreef Dovenwereld het volgende:
Als economische situatie snel verslechtert, dan kan je ooit spaarpot kwijtgeraakt!en ook andere punt:
banken kunnen failliet gaan als ze wanbeleid hadden.
quote:zijn punt is dat je het maar beter meteen op kan maken, dan heb je er maar vast plezier van gehad...
Op zondag 27 april 2003 22:19 schreef Aernout het volgende:[..]
dus...?
Je kunt ook je baan kwijtraken, je kunt door een trein overreden worden, er kan een vliegtuig op je huis storten, er kan oorlog uitbreken, je kunt AIDS krijgen, er kan een kerncentrale ontploffen,.....
mijn advies is: koop een gedeelte goud als je de banken niet vertrouwt, zal altijd zijn waarde behouden!
en maak de rest op.
quote:
zijn punt is dat je het maar beter meteen op kan maken, dan heb je er maar vast plezier van gehad...
mijn advies is: koop een gedeelte goud als je de banken niet vertrouwt, zal altijd zijn waarde behouden!en maak de rest op.
quote:dovenwereld niet!
Op zondag 27 april 2003 22:44 schreef rogiernota het volgende:[..]
Dan krijg je geen rente meer, en je wilde toch rentenieren...
quote:Klassieke fout!
Op zondag 27 april 2003 22:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
mijn advies is: koop een gedeelte goud als je de banken niet vertrouwt, zal altijd zijn waarde behouden!
Ben het wel met je eens dat goud bescherming biedt mocht het financieele systeem ooit in elkaar klappen (niet geheel uitgesloten met de enorme hoeveelheid ongedekt geld (dollars) in de wereld)
Sorry voor het offtopic
quote:het gaat ook om het laatste! Dovenwereld is bang dat het hele financiele systeem in elkaar stort, dan is goud de enige waardevaste belegging. In derde wereldlanden kopen mensen ook voor al het geld dat ze over hebben goud, dat is niet voor niets, geld kan immers van de één op de nadere dag niks meer waard zijn.
Op zondag 27 april 2003 22:58 schreef Aernout het volgende:[..]
Klassieke fout!
De goudprijs in $ is al jarenlang min of meer constant.
Maar denk eens aan de inflatie die heeft plaatsgevonden.....
De reeele waarde van goud zit dus in een lange termijn dalende trendBen het wel met je eens dat goud bescherming biedt mocht het financieele systeem ooit in elkaar klappen (niet geheel uitgesloten met de enorme hoeveelheid ongedekt geld (dollars) in de wereld)
Sorry voor het offtopic
quote:Goud is altijd gewild, want het is mooi en mensen willen voor iets moois altijd veel geld betalen.
Op maandag 28 april 2003 00:04 schreef BAZZA het volgende:
Goud kan ook niks meer waard zijn mocht de wereldeconomie inelkaar storten, je weet het nooit zeker.
quote:Dat dachten mensen ook van de tulp.
Op maandag 28 april 2003 00:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:Goud is altijd gewild, want het is mooi en mensen willen voor iets moois altijd veel geld betalen.
quote:Goud heeft een unieke positie, iedereen in de wereld van arm tot rijk, wat voor smaak of afkomst ook, ziet goud als waardevol. dat was zo, is zo en zal altijd zo blijven. Het zit in de traditie van alle culturen en gaat er nooit meer uit.
Op maandag 28 april 2003 00:09 schreef BAZZA het volgende:[..]
Dat dachten mensen ook van de tulp.
quote:Intressant dat jij honderden/duizenden jaren in de toekomst kan kijken, daar kan je veel profijt van hebben.
Op maandag 28 april 2003 00:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:Goud heeft een unieke positie, iedereen in de wereld van arm tot rijk, wat voor smaak of afkomst ook, ziet goud als waardevol. dat was zo, is zo en zal altijd zo blijven. Het zit in de traditie van alle culturen en gaat er nooit meer uit.
quote:Goud heeft die positie altijd gehad en is vervlochten in de traditie en cultuur, je hoeft geen ziener te zijn om te voorspellen dat dat nog lang zo blijft.
Op maandag 28 april 2003 00:21 schreef BAZZA het volgende:[..]
Intressant dat jij honderden/duizenden jaren in de toekomst kan kijken, daar kan je veel profijt van hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |