abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10032214
De meeste mensen beginnen rond hun 23ste met werken en zijn op hun 65ste pensioengerechtigd. Dat betekent 42 (!) jaar werken! Bovendien wordt de pensioenleeftijd de komende jaren vrijwel zeker opgetrokken naar 70. Dan heb je het dus zelfs over 47 jaar werken!

Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Persoonlijk vind ik 40 wel een mooie leeftijd om te stoppen, dus nog een jaartje of 6 te gaan.

Nu geven de reacties in het topic: Is werkloos zijn nu echt zo erg ? wel stof tot nadenken. Want veel mensen vervelen zich kennelijk kapot zonder baan. Nu ging dat topic dus over werkloosheid en dat is meestal geen vrije keuze terwijl rentenieren dat wel is. Misschien dat dat gevoelsmatig een verschil maakt. Bovendien heeft een 'rentenier' misschien iets meer te besteden, alhoewel je van een beperkt spaarpotje ook niet extravagant kan leven.

Hoeveel Fok!-ers denken zich inderdaad te gaan vervelen als ze nu zouden kunnen gaan rentenieren? Ga er vanuit dat je netto ongeveer 40.000 euro per jaar te besteden hebt en je hoeft nooit meer te werken.

zaterdag 26 april 2003 @ 19:44:32 #2
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_10032240
Ik denk wel dat ik mij zou gaan vervelen

Een oplossing zou zijn om veel vrijwilligerswerk te gaan doen en zo af en toe een baantje nemen wat je echt leuk lijkt.

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
  zaterdag 26 april 2003 @ 19:49:32 #3
46673 fuct
I'm a beautiful place
pi_10032342
Je verveelt je als je thuis blijft zitten. Dan ga je toch wat doen...desnoods schilderen of de wereld rondwandelen...er is nog zoveel te doen.
Whatever happens, happens.
  † In Memoriam † zaterdag 26 april 2003 @ 19:51:44 #4
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_10032387
Ik zou me waarschijnlijk niet vervelen. Ik zou wel constant in geldnood zijn, want al die vrije tijd gaat natuurlijk wel flink geld kosten. Voor 40 ruggen netto zou ik het trouwens wel ff uitzingen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_10032396
Zou idd gaan reizen en dat soort dingen, van alleen thuiszitten word je ook niet goed. Tenzij al je vrienden ook rentenieren natuurlijk
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_10032400
tsja als ik een boot zou hebben die zeewaardig genoeg was om er geregeld mee op uit te gaan naar middelandse zee en dergelijke
zou ik het geweldig vinden.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  † In Memoriam † zaterdag 26 april 2003 @ 19:52:57 #7
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_10032414
Ik zou iig gaan schilderen
Dat kan nu ook wel, maar door mijn werk en (te) spaarzame vrije tijd komt het er maar niet van.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_10032467
40 000 euro netto is wat weinig om van te rentenieren denk ik zo. Tis nog steeds een 3500 euro in de maand maar je verveelt je de pleuris dus je zoekt dingen en gaat daar veel geld aan uitgeven. Vrijwilligerswerk of gewoon een goedkope hobby zoeken bied wel uitkomst dan

Of ik het zou halen ? nu denk ik niet, ben ik nog te jong voor, misschien als ik later groot ben Dan zou het wel een optie zijn

Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  zaterdag 26 april 2003 @ 21:06:19 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_10033720
Ik zou me echt niet vervelen als ik 40.000 euro per jaar kreeg!

Ik hoop trouwens wel wat eerder dan 70 met pensioen te gaan... 70 dan ben je al zo oud.. Ik hoop met een jaar of 50-60 te stoppen. en dan lekker rondtrekken door afrika ofzo!

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_10047621
Nee, ik zou me niet snel vervelen denk ik.

Wat zou ik naast het 'aangenaam verpozen' doen?
1) iets nieuws leren: fotografie, onbekende gerechten koken, tekenen, etc.
2) me ergens verder in verdiepen.
3) Iets doen wat ik altijd al had willen doen, maar waar ik niet de tijd of mogelijkheid voor had. Zo 'ken' ik bijvoorbeeld een psychiater die part-time is gaan werken om in de overige tijd op geheel eigen wijze piano's te verkopen. Misschien kan jij weer leuk jonge vrouwen advies geven over fietszadelproblemen en zo
4) bijdrage leveren aan iets dat ik belangrijk vind.
5) reizen.

De vader van een goede vriend van me is trouwens aan 't rentenieren. Hij oefent over de hele wereld een bepaalde sport uit en geeft verder advies over zaken waar hij veel van weet.

Misschien is het trouwens nog iets voor jou om per fiets de wereld rond te trekken.

En alweer typvautjes...

zondag 27 april 2003 @ 21:29:38 #11
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_10053602
risicos zijn nog niet : inflatie gedurende 40 jaren...

inflatie is meestal gekoppeld met rente. .

pi_10054753
quote:
Op zondag 27 april 2003 21:29 schreef Dovenwereld het volgende:
risicos zijn nog niet : inflatie gedurende 40 jaren...

inflatie is meestal gekoppeld met rente. .

Uiteraard wordt een deel van de beleggings inkomsten gereserveerd om het 'potje' met de inflatie mee te laten groeien. Ook de genoemde 40.000 euro per jaar wordt geindexeerd voor inflatie, dus wordt elk jaar iets meer.

Maar dit topic ging eigenlijk niet over de 'technische' kant van de zaak maar meer om de vraag of Fok!-ers het eigenlijk wel willen om te stoppen met werken en te gaan rentenieren.

zondag 27 april 2003 @ 22:12:21 #13
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_10054800
Als economische situatie snel verslechtert, dan kan je ooit spaarpot kwijtgeraakt!

en ook andere punt:
banken kunnen failliet gaan als ze wanbeleid hadden.

pi_10054988
quote:
Op zondag 27 april 2003 22:12 schreef Dovenwereld het volgende:
Als economische situatie snel verslechtert, dan kan je ooit spaarpot kwijtgeraakt!

en ook andere punt:
banken kunnen failliet gaan als ze wanbeleid hadden.

dus...?
Je kunt ook je baan kwijtraken, je kunt door een trein overreden worden, er kan een vliegtuig op je huis storten, er kan oorlog uitbreken, je kunt AIDS krijgen, er kan een kerncentrale ontploffen,.....
  zondag 27 april 2003 @ 22:29:53 #15
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_10055210
quote:
Op zondag 27 april 2003 22:19 schreef Aernout het volgende:

[..]

dus...?
Je kunt ook je baan kwijtraken, je kunt door een trein overreden worden, er kan een vliegtuig op je huis storten, er kan oorlog uitbreken, je kunt AIDS krijgen, er kan een kerncentrale ontploffen,.....

zijn punt is dat je het maar beter meteen op kan maken, dan heb je er maar vast plezier van gehad...

mijn advies is: koop een gedeelte goud als je de banken niet vertrouwt, zal altijd zijn waarde behouden!

en maak de rest op.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_10055540
quote:
zijn punt is dat je het maar beter meteen op kan maken, dan heb je er maar vast plezier van gehad...
mijn advies is: koop een gedeelte goud als je de banken niet vertrouwt, zal altijd zijn waarde behouden!

en maak de rest op.

Dan krijg je geen rente meer, en je wilde toch rentenieren...
You scumbag, you maggot, you cheap lousy faggot, happy christmas your arse, I pray God it's our last...
  zondag 27 april 2003 @ 22:50:11 #17
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_10055691
quote:
Op zondag 27 april 2003 22:44 schreef rogiernota het volgende:

[..]

Dan krijg je geen rente meer, en je wilde toch rentenieren...

dovenwereld niet!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_10055896
quote:
Op zondag 27 april 2003 22:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Klassieke fout!
De goudprijs in $ is al jarenlang min of meer constant.
Maar denk eens aan de inflatie die heeft plaatsgevonden.....
De reeele waarde van goud zit dus in een lange termijn dalende trend

Ben het wel met je eens dat goud bescherming biedt mocht het financieele systeem ooit in elkaar klappen (niet geheel uitgesloten met de enorme hoeveelheid ongedekt geld (dollars) in de wereld)

Sorry voor het offtopic

zondag 27 april 2003 @ 23:54:30 #19
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_10057485
quote:
Op zondag 27 april 2003 22:58 schreef Aernout het volgende:

[..]

Klassieke fout!
De goudprijs in $ is al jarenlang min of meer constant.
Maar denk eens aan de inflatie die heeft plaatsgevonden.....
De reeele waarde van goud zit dus in een lange termijn dalende trend

[afbeelding]

Ben het wel met je eens dat goud bescherming biedt mocht het financieele systeem ooit in elkaar klappen (niet geheel uitgesloten met de enorme hoeveelheid ongedekt geld (dollars) in de wereld)

Sorry voor het offtopic

het gaat ook om het laatste! Dovenwereld is bang dat het hele financiele systeem in elkaar stort, dan is goud de enige waardevaste belegging. In derde wereldlanden kopen mensen ook voor al het geld dat ze over hebben goud, dat is niet voor niets, geld kan immers van de één op de nadere dag niks meer waard zijn.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 28 april 2003 @ 00:04:30 #20
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_10057793
Goud kan ook niks meer waard zijn mocht de wereldeconomie inelkaar storten, je weet het nooit zeker.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  maandag 28 april 2003 @ 00:08:46 #21
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_10057895
quote:
Op maandag 28 april 2003 00:04 schreef BAZZA het volgende:
Goud kan ook niks meer waard zijn mocht de wereldeconomie inelkaar storten, je weet het nooit zeker.
Goud is altijd gewild, want het is mooi en mensen willen voor iets moois altijd veel geld betalen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 28 april 2003 @ 00:09:48 #22
8502 BAZZA
pi_10057922
quote:
Op maandag 28 april 2003 00:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Goud is altijd gewild, want het is mooi en mensen willen voor iets moois altijd veel geld betalen.

Dat dachten mensen ook van de tulp.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  maandag 28 april 2003 @ 00:12:35 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_10057989
quote:
Op maandag 28 april 2003 00:09 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dat dachten mensen ook van de tulp.

Goud heeft een unieke positie, iedereen in de wereld van arm tot rijk, wat voor smaak of afkomst ook, ziet goud als waardevol. dat was zo, is zo en zal altijd zo blijven. Het zit in de traditie van alle culturen en gaat er nooit meer uit.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 28 april 2003 @ 00:21:11 #24
8502 BAZZA
pi_10058173
quote:
Op maandag 28 april 2003 00:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Goud heeft een unieke positie, iedereen in de wereld van arm tot rijk, wat voor smaak of afkomst ook, ziet goud als waardevol. dat was zo, is zo en zal altijd zo blijven. Het zit in de traditie van alle culturen en gaat er nooit meer uit.

Intressant dat jij honderden/duizenden jaren in de toekomst kan kijken, daar kan je veel profijt van hebben.
  maandag 28 april 2003 @ 00:23:56 #25
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_10058220
quote:
Op maandag 28 april 2003 00:21 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Intressant dat jij honderden/duizenden jaren in de toekomst kan kijken, daar kan je veel profijt van hebben.

Goud heeft die positie altijd gehad en is vervlochten in de traditie en cultuur, je hoeft geen ziener te zijn om te voorspellen dat dat nog lang zo blijft.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')