abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10027905
Ik ben benieuwd of we we nog legale mensen hier hebben.
En wat is je reden om het WEL te kopen en niet te branden van iemand anders of van internet??

Of waarom je het juist niet doet?

Ik koop dus nog wel maaar dan alleen nog via internet bij nlstore.nl.
Maar download ze eerst vanaf kazaa om te luisteren en dan wat ik goed vind koop ik dan.

[Dit bericht is gewijzigd door Kopdans op 26-04-2003 15:09]

pi_10027958
Ja, maar dan alleen cd's die niet (of amper) in de winkel te koop zijn en van artiesten waar ik veel respect voor heb. Hiervan wil ik dan zoveel mogelijk origineel hebben, dat koop ik dan via internet, vaak bij NL Store idd.
  zaterdag 26 april 2003 @ 15:05:17 #3
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_10027969
Ik koop zoveel mogelijk, cd's die moeilijk te krijgen zijn kopieer ik van anderen.
Ik heb nog wat cd's op Minidisc staan, maar da's legaal (toch? Net als op een cassettebandje zetten? T is geen exacte digitale kopie, het is gecomprimeerd...)
Ik voel me dus niet aangesproken door de beschuldigingen...
'T best bewaarde geheim van Nederland
  zaterdag 26 april 2003 @ 15:05:23 #4
14827 Kogando
Modelprutser
pi_10027972
Als ik alles zou moeten kopen wat ik luister, dan zou ik eerst even de lotto moeten winnen.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  zaterdag 26 april 2003 @ 15:05:44 #5
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_10027978
ja JIJ!!!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  zaterdag 26 april 2003 @ 15:06:01 #6
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_10027981
Nee nooit.
Ik maak zelf muziek en ik vind het terecht. Het gaat mij om de eer dat je iets hebt weten te maken dat mensen waarderen, absoluut niet om het geld. Hoef er dus zelf ook geen geld voor te hebben. Bovendien gaat het overgrote deel van 't geld naar rijke platenbonzen die het niet verdienen (zie de berekening van de winst van jamai, een tijdje terug op de FP).

[Dit bericht is gewijzigd door succubus op 26-04-2003 15:07]

FOK!fossiel zaterdag 26 april 2003 @ 15:06:27 #7
8443 cptmarco
it's captain...
pi_10027984
als ik een cd koop is of via internet (NLStore) of in de winkel (Mediamarkt). Laatste tijd meer via internet dan in de winkel. en cds van de bibliotheek brand ik

[Dit bericht is gewijzigd door cptmarco op 26-04-2003 15:08]

zaterdag 26 april 2003 @ 15:06:41 #8
43606 OphiOn
Dark Fields For Brilliance
pi_10027988
Er zijn zoveel van dit soort topics geweest. Onnodige topic.
[......]
  zaterdag 26 april 2003 @ 15:06:52 #9
14827 Kogando
Modelprutser
pi_10027992
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 15:05 schreef Kirke het volgende:
Ik koop zoveel mogelijk, cd's die moeilijk te krijgen zijn kopieer ik van anderen.
Ik heb nog wat cd's op Minidisc staan, maar da's legaal (toch? Net als op een cassettebandje zetten? T is geen exacte digitale kopie, het is gecomprimeerd...)
Onzin, het mag alleen als het als backup fungeert. Dus je moet het origineel ook hebben. En of het gecomprimeerd is of niet dat maakt niks uit als j't mij vraagt.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_10027995
Jep ik koop alleen nog maar cd's, niks (meer kopieren)
wel doe ik vrij veel downloaden, maar geen volledige albums, als ik een aantal liedjes van een cd heb ik die allemaal goed vind, koop ik de cd.

Meestal gewoon in de winkel, bij Music Plus in maastricht, omdat ik anders het idee heb ik dat ik de kleine middenstand uit moord.. en Music Plus is de enige nog echte goeie cdwinkel in maastricht die over is

watch like nobody's dancing
  zaterdag 26 april 2003 @ 15:07:16 #11
42307 Darknezz
Mercedes 250D Powerrrrr
pi_10027998
Nee ik koop nooit meer CD's, ik download tegenwoordig in een keer het hele album als ik 1 nr goed vind...
Mercedes 250D, automaat
pi_10028000
Ik koop al mijn CD's omdat ik branden gewoon kut vind.
Ik vind als je 'n CD brand, is 't alsof je 'm niet echt hébt..
Als je 'm koopt, is toch wel iets anders..
Daar komt nog es bij dat de geluidskwaliteit van 't origineel altijd beter is, en natuurlijk de opdruk, 't hoesje e.d...
pi_10028007
Ja.. maar alleen de gene die ik echt wil hebben.. de rest download ik maar die zou ik toch nooit in de winkel gekocht hebben
Ook ik heb wel eens een slotje gehad...
  zaterdag 26 april 2003 @ 15:09:25 #14
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
  zaterdag 26 april 2003 @ 15:09:41 #15
42307 Darknezz
Mercedes 250D Powerrrrr
pi_10028032
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 15:07 schreef webfreak het volgende:
en natuurlijk de opdruk, 't hoesje e.d...
Als ik cd's zou kopen gaan ze toch in een CD-map (of natuurlijk in een CD-speler:P), en de hoesje gooi ik in de kast.. Dus mij maken die hoesjes of voorkantjes helemaal geen fuck uit
Mercedes 250D, automaat
  zaterdag 26 april 2003 @ 15:10:36 #16
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_10028046
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 15:06 schreef OphiOn het volgende:
Er zijn zoveel van dit soort topics geweest. Onnodige topic.
aahh ja.. vandaar dat er zoveel reageren
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_10028122
Tis idd jammer dat er zoveel aan de strijkstok blijft hangen van platenbazen en dat de cd ondanks de technologie niet goedkoper zijn.
Maar als je het goed vind is dit de enigste manier dat er een vervolg komt door de cd te kopen. (en naar concerten gaan) maar ja, daar hebben we helaas een monopolie van MOJO concerts..die van die belachlijke prijzen voorschrijven.
  zaterdag 26 april 2003 @ 15:20:37 #18
51388 audi80
Rijd een A4 allroad 2.0 TFSI
pi_10028170
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 15:05 schreef Kirke het volgende:
mp3 is ook gecmprimeerd en dat is ook illegaal als je het orgineel niet hebt zover ik weet
Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.
pi_10028305
Meestal via internet.
pi_10028372
Ik koop en verkoop in winkels....
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_10028391
Ja, ik koop ze nog.

-Oudere cd's uit de uitverkoopbak/op rommelmarkten/bibiliotheek-verkopen (afgeschreven cd's).
-Nieuwe cd's ook. Tot een maximum van 5 per jaar. Want om er meer te kopen, daar vind ik ze echt te duur voor (zo rijk ben ik niet). En vanwege die prijs ben ik ook extreem veeleisend ten opzichte van de kwaliteit ervan. Minstens 90 % van alle tracks moet ik ECHT leuk vinden. Waarom ik er soms toch nog wat koop? Mooi hoesje, steun aan de artiest, het voelt wat luxer, geluid is net iets beter.

En door die bakken struinen is ook gewoon leuk.

Mijn overige cd's haal ik wel op Kazaa. En dat zijn er dan ook wel een stuk meer.

[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 26-04-2003 15:44]

pi_10028415
Het hangt er sterk vanaf wat je koopt... Als je een standaard top 40 smaak hebt, ben je afhankelijk van zaken als FRS die vrolijk 22 euro vragen....
www.thuisuiteten.nl
pi_10028429
Naar de winkel is leuker, maar noodgedwongen koop ik veel cd's via internet.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  zaterdag 26 april 2003 @ 15:42:11 #24
51317 OLP_Moose
de eclectische eland
pi_10028430
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 15:16 schreef Kopdans het volgende:
Tis idd jammer dat er zoveel aan de strijkstok blijft hangen van platenbazen en dat de cd ondanks de technologie niet goedkoper zijn.
Maar als je het goed vind is dit de enigste manier dat er een vervolg komt door de cd te kopen. (en naar concerten gaan) maar ja, daar hebben we helaas een monopolie van MOJO concerts..die van die belachlijke prijzen voorschrijven.
Een cd maken is misschien wel goedkoop, maar er muziek op zetten kost gewoon veel geld, denk aan studiohuur, loonkosten van de artiesten, engineers, etc. Helaas gaat er inderdaad veel geld naar de platenmaatschappijen, maar als die geen geld meer binnenkrijgen worden de artiesten gedropt en hou je een stuk minder bands over.

Ik zal niet zeggen dat ik nooit download of kopieer, maar als ik een cd echt goed vindt, koop ik hem wel.

Happiness... is not a fish that you can catch
pi_10028458
Heb al HEEEL lang geen cd's meer gekocht... (moeten die dingen maar niet 20 euro kosten ) KaZaA
~Shelly
  zaterdag 26 april 2003 @ 15:44:58 #26
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_10028467
Ja, ik koop nog steeds CD's. Niet zo vaak meer, gezien ik voor 95% weer ben overgestapt op vinyl. Dit mede omdat heel veel muziek nooit op CD verschijnt en indien het er wel op staat het in 99 van de 100 gevallen is gemixt.
Af en toe download ik eens een nummer, hoewel dat vrij zelden voorkomt.
M'n CD's en platen koop ik niet via internet, maar gewoon in de winkel (tenzij het niet anders kan).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_10028487
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 15:41 schreef methodmich het volgende:
Het hangt er sterk vanaf wat je koopt... Als je een standaard top 40 smaak hebt, ben je afhankelijk van zaken als FRS die vrolijk 22 euro vragen....
Als je in Uden of omgeving woont sowieso, wat je ook leuk vind.

Er is bij ons tot in de verre omtrek geen Mediamarkt of iets vergelijkbaars te vinden.

En die 'alternatieve' cd-shop Studio 2000 in centrum Uden is misschien 1 euro goedkoper dan de Free Record Shop....

pi_10028503
1 keer per 2 maanden ofzo een 10 euro cd
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_10028534
Ja ik koop nog. En ik vind het leuk.

En inderdaad postinggirl, die mediamarkten moeten hier maar 's in de buurt komen. Ik had vanmorgen toevallig 's op internet gezocht: de dichtsbijzijnde voor mij is in Heerlen .

Bol.com heeft trouwens ook vaak leuke aanbiedingen. Vandaag Meteora special edition van Linkin Park voor 14 euro besteld.

zaterdag 26 april 2003 @ 15:51:44 #30
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_10028548
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 15:46 schreef postinggirl het volgende:
En die 'alternatieve' cd-shop Studio 2000 in centrum Uden is misschien 1 euro goedkoper dan de Free Record Shop....
Scheelt toch weer een euro.
Waar ik woon is ook niet erg veel te vinden. We hebben de FRS en nog twee andere CD winkels. Als je daar over vinyl begint, kijken ze je aan met een blik van 'Die is gek! Platen worden allang niet meer gemaakt!'. Daarnaast is één van die zaken vooral gericht op Nederlandstalig, dus daar zal ik ook nooit iets vinden. Als ik iets nieuws wil kopen, moet ik toch echt naar Groningen (stad).
Ik ben wel een goede voor de muziekindustrie. Gemiddeld koop ik voor zo'n 250 euro per maand aan nieuwe platen.

[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 26-04-2003 15:54]

pi_10028570
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 15:50 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ja ik koop nog. En ik vind het leuk.

En inderdaad postinggirl, die mediamarkten moeten hier maar 's in de buurt komen. Ik had vanmorgen toevallig 's op internet gezocht: de dichtsbijzijnde voor mij is in Heerlen .

Aan het einde van dit jaar komt er een in Eindhoven. In dat nieuwe winkelcentrum Piazza of hoe dat ook gaat heten.

Ik sta nu al te trappelen van ongeduld.

zaterdag 26 april 2003 @ 15:58:26 #32
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_10028623
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 15:50 schreef Tom_Tom- het volgende:
En inderdaad postinggirl, die mediamarkten moeten hier maar 's in de buurt komen. Ik had vanmorgen toevallig 's op internet gezocht: de dichtsbijzijnde voor mij is in Heerlen
Wat heeft iedereen toch met die Mediamarkt... goed, de prijzen zijn relatief vrij laag, maar zo bijzonder is de collectie CD's nu toch ook weer niet? (loop er regelmatig eens langs als ik in Groningen ben)
  zaterdag 26 april 2003 @ 16:06:02 #33
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_10028730
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 15:58 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Wat heeft iedereen toch met die Mediamarkt... goed, de prijzen zijn relatief vrij laag, maar zo bijzonder is de collectie CD's nu toch ook weer niet? (loop er regelmatig eens langs als ik in Groningen ben)

misschien niet echt bijzonder, maar ze hebben iig. niet alleen top40 shite.
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_10028753
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 15:53 schreef postinggirl het volgende:
Aan het einde van dit jaar komt er een in Eindhoven. In dat nieuwe winkelcentrum Piazza of hoe dat ook gaat heten.

Ik sta nu al te trappelen van ongeduld.

Leuk! Ben benieuwd!

En Mediamarkt, ik weet er verder niet zo veel over, alleen dat het goedkoop is. En dat is natuurlijk een mooie bijkomstigheid.

pi_10028788
quote:
Koop JIJ nog cd's??

Nouja wel lege cd's enzo

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  zaterdag 26 april 2003 @ 16:11:09 #36
53504 Goodfellow
Fuck the World
pi_10028799
Via internet en de winkel
Mocht ik door de drank bezwijken
Mocht ik naar de donder gaan
Laat dan op mijn grafsteen prijken:
Hij kon niet meer op z'n benen staan!
pi_10028801
Ja ik koop alleen nog maar via internet..bij gebrek aan goede platenzaak in de buurt. Ging eerst altijd naar ELPEE in Den Bosch, maar ja die is er mee gestopt, dus ik heb geen keuze meer. Dus lollen op internet, kom je ook leuke dingen tegen bij andere mensen op hun schijf, en dan snel bestellen. En dus bij NLstore.nl: goedkoop en GEEN bestelkosten..ook niet als je 1 cd afneemt..dat noem ik service. Betaal via rabodirekt wat ik zeer veilig en makkelijk vind.
pi_10028835
Ik koop maandelijks 1 a 2 CDs

Dat komt omdat ik te lui ben om die boekjes enzo te printen

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_10028946
Ik behoor ook nog tot het uitstervend ras der cd-kopers. En als het kan in de winkel, het liefst een vunzig, stoffig zaakje waar het licht naar schimmel stinkt. Met een verkoper die duidelijk te weinig daglicht ziet. En natuurlijk handgeschreven prijsjes op de cd's die een eurootje of 5 onder de FRS-prijzen liggen.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 26 april 2003 @ 16:26:05 #40
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_10028970
Zeldzame cd's die ik gewoon wil hebben koop ik via het internet, maar de wat meer populairdere cd's koop ik bij de MediaMarkt of elders in afprijsbakken.

Downloaden doe ik nog wel, maar als het gewoon goed is, koop ik wel het album ervan.

The Internets, I needs it..
pi_10029011
de meeste muziek download ik gewoon van kazaa.
heel soms als ik een album echt graag wil hebben koop ik em, zoals laast heb ik die van norah jones gekocht.
van de week heb ik ook een cd van birgit gekocht voor 5 euro daar kan ik hem haast niet voor branden
de wereld draait niet om mij.... ik draai om de wereld heen...
pi_10029193
hey weer deze originele discussie

weer van die meningen van de niet-kopers dat ze geen 20 euro over hebben voor een cd en dat kopiëren makkelijker en goedkoper is.

Nou ik heb ook geen 20 euro voor cd's over, maar kopies zijn stom. Ik hecht er geen waarde aan. Niks leuker dan originele cd's, fijn het goedkoopste opzoeken in platenzaken en op internet (heb weetikveelhoeveel100 cd's en gemiddelde prijs ligt echt wel onder de 10 euro). MP3 is natuurlijk een geweldig middel om muziek te leren kennen. Maarja, ik ben dan ook een cd-liefhebber.

zaterdag 26 april 2003 @ 16:59:53 #43
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_10029381
Eigenlijk alleen maar in de winkel. Lalaland, Boudisque, Plaatboef of op stands tijdens concerten, festival etc.

Voornamelijk omdat ze via internet toch alleen maar duurder zijn en dat ik er langer op moet wachten, en omdat ik het origineel gewoon MOET hebben.
Anders om doe ik wel, ik codeer wel veel cd's naar mp3.

Tja, neerladen doe ik ook, daar gebruik ik slsk voor, maar het liefst dus het originele album. En ik moet de eerste mp3 box-sets, digipacks en limited editions nog zien

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  Moderator zaterdag 26 april 2003 @ 17:03:09 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_10029423
Ik koop wel cd's voornamelijk die van mike patton... rare dingen bestel ik nog wel eens via het internet (of idd als een vriend er één heeft dan is kopiëren ook wel makkelijk) verder kopieer ik dingen als Anouk, coldplay e.d. wel ( je weet wel van die cd's die je naar drie keer luiteren toch achter in de kast pleurt)

Ach ja ik zou wel meer cd's kopen als ik wat meer geld had maarja dat komt wel weer denk ik. ( ik heb nu 15 kopieën en 75 originele cd's, tis maar een mini verzamelingtje maar ik ben nog jong )

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_10029445
Cd's kopen via internet
  Moderator zaterdag 26 april 2003 @ 17:05:37 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_10029454
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 16:23 schreef MuadDib het volgende:
Ik behoor ook nog tot het uitstervend ras der cd-kopers. En als het kan in de winkel, het liefst een vunzig, stoffig zaakje waar het licht naar schimmel stinkt. Met een verkoper die duidelijk te weinig daglicht ziet. En natuurlijk handgeschreven prijsjes op de cd's die een eurootje of 5 onder de FRS-prijzen liggen.
Dat zijn wel de betere winkels, ik was laatst bij een winkel met ook handgeschrevven prijsjes in guldens. De verkoper zei toen " van guldens naar euro's is delen door drie"
pi_10029489
Ik kan me werkelijk niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een cd gekocht heb. Meestal is er wel iemand die via-via iets heeft en even een kopietje kan draaien
  zaterdag 26 april 2003 @ 17:07:49 #48
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_10029491
Ja ik koop, dat is leuk (lekker zoeken), afwegen (zou ik nou R.E.M. of Marvin Gaye kopen?) en weer wachten tot je voldoende geld hebt om weer een cd-winkel binnen te gaan. Het liefst een rustige, met veel keus, even luisteren, nog verder zoeken en uiteindelijk trots met de nieuwe aankopen thuiskomen...

Overigens download ik ook, vooral artiesten waar ik geen cd van zou kopen, om iets nieuws te leren kennen en om te kijken hoe een bepaald lied (gabber piet ) ook alweer klonk...

De Narcis van Gabon
  zaterdag 26 april 2003 @ 17:16:01 #49
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_10029584
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 16:07 schreef Tom_Tom- het volgende:
En Mediamarkt, ik weet er verder niet zo veel over, alleen dat het goedkoop is. En dat is natuurlijk een mooie bijkomstigheid.
Als je mainstream muziek zoekt, kun je goed slagen bij de Mediamarkt. Zie het een beetje als de CD afdelingen bij de V&D. Behoorlijk veel keuze, maar wel beperkt tot de populaire genres. Hele bijzondere of iets moeilijker verkrijgbare CD's zul je er niet aantreffen.
pi_10029629
Soms betrap ik mezelf erop dat ik wel érg lang rond hang in platenwinkels. Eerst is 't vol met mensen, kijk ik even later weer rond: uitgestorven

Is altijd moeilijk beslissen welke cd's ik nu weer meeneem.
Nooit een miskoop gedaan though.

zaterdag 26 april 2003 @ 17:28:26 #51
35363 Nawijnschenk
Rechts heeft voorrang!
pi_10029757
volgens mij heb ik in 1996 nog een cd gekocht, sindsdien niet meer

fuck die platenmaatschappijen, de goeie artiesten steun ik wel via concertkaartjes en merchendise

[url=http://web.planet.nl/news/achterhetnet/ondertussen/flash/300802_ondertussen.swf]Nawijn komt zonneschijn![/url][br][br]Never get in a discussion with Farzin, he will bring you down to his level, and beat you with experience
pi_10030290
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 17:28 schreef Nawijnschenk het volgende:

fuck die platenmaatschappijen, de goeie artiesten steun ik wel via concertkaartjes en merchendise

Wisp?
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_10031232
Ik koop nog ruimschoots cd's (gemiddeld een stuk of 8 per maand) in de winkel (vnl. aanbiedingenbakken) of online (NLStore is wel heel populair in dit topic ) en daarnaast download ik vrij veel om nieuwe muziek te ontdekken. Het leuke van complete albums is dat je regelmatig de albumtracks toch wel gaat waarderen, terwijl je ze als mp3'tje die kans niet zo snel zou geven. En hamsteren is gewoon leuk .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_10031740
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 17:28 schreef Nawijnschenk het volgende:

Ah, mogen we jou dan bedanken voor het feit dat concertkaartjes tegenwoordig zo abnormaal duur zijn???
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 26 april 2003 @ 20:26:05 #55
22975 mandark2000
Roxanne (put on the red light)
pi_10033057
Ik koop elke maand wel 2 cd's (gemiddeld). Orignele cd's zijn mooier, en vaak ook in betere kwaliteit. Ik brand ook veel, maar ik had die cd's toch nooit allemaal gekocht. Als branden en mp3's downloaden niet bestond, kocht ik nog 2 cd's.

Ik heb al tijden geen cd's van 20 euro meer gekocht. Het is heel erg kut als je net zo'n cd hebt gekocht, en dat je m later voor veel goedkoper tegenkomt. Bovendien is die prijs asociaal hoog.\

Ik koop ook geen cd's met beveiligingen.

pi_10034453
Ik krijg vrijwel iedere week wel een of meerdere demo's van diverse metalbands uit nederland, europa of nog verder toegestuurd.
Vandaag nog een van de Duitse band Autumn Death ontvangen. Volgende week als alles goed komt en de post mee wil werken een uit Zweden van Dark Eden.
Ze kosten me overigens niets
Protected by Witchcraft
  zaterdag 26 april 2003 @ 21:48:11 #57
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_10034551
cd's zijn passé, vinyl is de toekomst
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_10034671
nee, ik brand ze allemaal zelf, cd's zijn veel te duur als de cd's een btje normaal geprijst zijn dan ga ik misschien wel weer originele cd's kopen, maar nou niet
  zaterdag 26 april 2003 @ 22:09:54 #59
51445 PinkMoon
gonna get ye all
pi_10035039
Ja ik blijf gewoon cd's kopen... Ik heb een tijdje cd's gebrand maar het plezier ging daar best snel vanaf, ik ben alle cd's die ik gebrand had en heel erg goed vond alsnog gaan kopen... Behalve dat de geluidskwaliteit minder is (en de cd-rs het niet op alle cd-spelers goed deden) kan het echt niet tippen aan het gevoel wanneer je een nieuwe cd gekocht hebt en 'the real thing' in handen hebt met artwork (dat hoort er voor mijn gevoel gewoon bij) en al. Ik ben nu wel veel selectiever met het kopen van cd's omdat ik ze eerst vantevoren download en de meeste zijn het geld net niet waard.
  zondag 27 april 2003 @ 13:31:09 #60
54083 Lexorz
Audiofiel
pi_10043470
Via Ebay Duitsland, die gasten daar bieden errug veel variatie aan.
Momenteel C.C.Catch geproduceerd door Dieter Bohlen.
The sound of the drum, bass and melody - Long live the analog sound
  zondag 27 april 2003 @ 13:31:31 #61
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10043477
Ja.
  Moderator zondag 27 april 2003 @ 13:55:54 #62
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_10043961
quote:
Op zondag 27 april 2003 13:31 schreef Seborik het volgende:
Ja.
Kijk! dat is nog eens ontopic
  zondag 27 april 2003 @ 20:35:51 #63
46266 EmilyStrange
In strange we trust
pi_10052299
Ik koop cd's vaak gewoon in de winkel, omdat ik het leuk vind om ze origineel te kopen. En tegenwoordig zijn cd's niet eens zo duur meer als eerst, dus waarom niet? De artiesten moeten er toch ook wat aan verdienen...
Doei doei
pi_10053039
Ik heb sinds 2000 geen cd meer gekocht. 192kbps mp3tjes vind ik genoeg.
Veel van de bands waar ik naar luister zijn sowieso moeilijk te vinden in een doorsnee cd zaak.

Vorige week was ik eindelijk weer van plan een nieuwe cd te kopen (AFI - Sing The Sorrow).
In Amerika varieert de prijs van die cd tussen de 8 en 11 Dollar.
Ik dacht.. nou, dan zal hij hier heus niet meer dan 15-16 Euro kosten. Kost dat ding gewoon verdomme 24 Euro.
Ik zag vervolgens wel ergens een aanbieding staan, maar dan kost ie nog 20 Euro.

Een dag later zag ik bij een winkel een import versie uit Amerika liggen voor, daar komt ie... 13 EURO.
Ken je nagaan, een import versie is gewoon goedkoper dan de officiele Europese release.
Ondanks de redelijke prijs heb ik 'm toch maar niet gekocht want op de import versie stonden niet de 2 Europese bonus tracks.

pi_10057792
Meer dan de helft van m'n geld gaat op aan cd's (en dvd's). Natuurlijk koop ik cd's. Waar moet ik m'n geld anders aan uitgeven...
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  maandag 28 april 2003 @ 00:08:03 #66
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_10057879
Echte muziekliefhebbers kopen hun muziek. Ik dus ook.
pi_10064821
quote:
Op maandag 28 april 2003 00:08 schreef Summoner het volgende:
Echte muziekliefhebbers kopen hun muziek. Ik dus ook.
Hulde, vooral van artiesten die ik wil steunen(het was onbekendere werk) koop ik nog regelmatig een cd
You only live once
  maandag 28 april 2003 @ 12:13:39 #68
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_10064931
Dikke lul, koop al jaren niets meer........

Als ik laatst een dubbel cd uitgebracht zie worden op tv die je voor 7 euro kan kopen en de platenmaatschappijen durven voor 999 van de 1000 cd's 20 euro te vragen, kunnen ze wat mij betreft mooi aan het gas. Ik ga hun knip niet spekken, doen ze bij mij toch ook niet?!

FXP OLE OLE

DVD/Xbox-games koop ik btw wel, die wil ik graag orgineel hebben.

maandag 28 april 2003 @ 12:21:40 #69
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_10065137
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 16:59 schreef Elegy het volgende:
En ik moet de eerste mp3 box-sets, digipacks en limited editions nog zien
kwestie van recources.......op kazaa zal je ze inderdaad niet snel tegenkomen........bootlegs/promo's/limiteds/specials etc vliegen mij echter dagenlijks om de oren (dit is geen capsones post btw)
pi_10067638
quote:
Op maandag 28 april 2003 12:21 schreef Doopy-X- het volgende:

kwestie van resources......

Ik vraag me af of er ergens een archief bestaat van al die mp3group-releases. Hoeveel gig komt er tegenwoordig per dag uit? (Twee jaar geleden iets van 1,5gb per dag..) En luister je er wel eens naar? Waar doe je het eigenlijk nog voor, dat traden?

(leest nog eens terug) Ik vind je eigenlijk toch arrogant overkomen hoor. 'Platenmaatschappijen mogen aan het gas', 'ze spekken mijn knip toch ook niet', lekker subtiel.

pi_10067792
Ik koop ook nog cd's en mp3 gebruik ik als alternatief voor de luisterhoek in een cd-winkel.
  maandag 28 april 2003 @ 14:01:57 #72
35140 CosmoKramer
eenmansklooster
pi_10067876
Ik koop alleen cd's die ¤ 10,- of minder kosten (in de uitverkoopbak).

Op die manier blijf ik in de waan dat ik de cd-maatschappijen indirect vertel dat de prijzen omlaag moeten. (want ik kan ze natuurlijk ook gewoon downloaden ipv kopen )

pi_10067976
Ik koop nog steeds veel CD's (1 a 2 per week). Er gaat niets boven het origineel (voor zowel artwork als geluidskwaliteit). MP3's download ik wel, maar alleen om bandjes die ik niet (goed) ken even uit te checken, bevalt het, dan koop ik alsnog de CD.

Ook veel via Internet (ebay, play.com). CD's hoeven echt niet zo duur te zijn, ik koop zelden een CD duurder dan 15 euro (ook recente CD's).

*access denied*
  maandag 28 april 2003 @ 14:27:32 #74
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_10068568
quote:
Op maandag 28 april 2003 13:52 schreef Stonehead het volgende:

[..]

Ik vraag me af of er ergens een archief bestaat van al die mp3group-releases. Hoeveel gig komt er tegenwoordig per dag uit? (Twee jaar geleden iets van 1,5gb per dag..) En luister je er wel eens naar? Waar doe je het eigenlijk nog voor, dat traden?

hoeveel gig? ligt eraan wat je mee telt, alleen aan ned/engelse releases zit het denk op een 30/50 gb per dag. Nee, ik luister alleen dingen die me echt aanspreken.......ik trade pure voor de fun....down bijna nix....
quote:
(leest nog eens terug) Ik vind je eigenlijk toch arrogant overkomen hoor. 'Platenmaatschappijen mogen aan het gas', 'ze spekken mijn knip toch ook niet', lekker subtiel.
heeft nix met arrogantie te maken, zo denk ik er gewoon over........ik heb btw nooit beweerd dat ik subtiel ben

[Dit bericht is gewijzigd door Doopy-X- op 28-04-2003 14:28]

maandag 28 april 2003 @ 14:28:30 #75
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_10068595
gewoon downl.. kopen van internet natuurlijk
852002IWASTHERE
pi_10068905
Doopy-X: vind je dan niet dat platenmaatschappijen recht hebben op geld? Zij nemen het risico door onbekende artiesten uit te brengen. Zij regelen dat de muziek wordt geplugd bij radio- en tv-stations. En inderdaad, ze verkopen cd's te duur, ze zuigen artiesten teveel uit en hebben het op hun geweten dat muziek tegenwoordig een industrie is. Maar dat vergoeilijkt jouw weinig subtiele mening nog niet.
pi_10068989
Of ik koop cd's die erg afgeprijsd zijn, maar meestal koop ik ze 2e hands. Verschil is er niet behalve in de prijs, scheelt meestal wel meer dan 50%.
  maandag 28 april 2003 @ 14:43:28 #78
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_10069004
Als ik iets echt mooi vind dan koop ik de CD wel. Maar ik wacht altijd wel tot die in de anbiedingen bak ligt. Verder kijk ik zo af en toe noge ven de aanbiedingen door of er toevallig nog andere mooie CD's liggen voor een goede prijs. Het is nu nog mooi weer, dus ik ga zodadelijk nog maar eens even kijken of er nog wat ligt.

Singles vind ik echt veels te duur en die koop ik dus nooit meer (in m'n leven in totaal 4 singles gekocht ofzo). Als ik maar 1 nummer leuk vind en de rest bagger dan download ik wel dat ene nummer. Ook van bands waarvan de CD nog niet in de aanbieding is of geoonweg nergens te vinden (tegen een normale prijs) dan heb ik ze ook wel op MP3.

Ook live concerten daar hoef ik niet zo nodig een CD van te hebben, dus die staan bij mij ook op m'n computer.

Ik heb overigens wel gemerkt dat ik de laatste tijd weer veel meer CD's koop na een lange periode van afwezigheid uit de platenwinkels.

NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  maandag 28 april 2003 @ 14:44:41 #79
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_10069049
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:39 schreef Stonehead het volgende:
Doopy-X: vind je dan niet dat platenmaatschappijen recht hebben op geld? Zij nemen het risico door onbekende artiesten uit te brengen. Zij regelen dat de muziek wordt geplugd bij radio- en tv-stations.
quote:
En inderdaad, ze verkopen cd's te duur, ze zuigen artiesten teveel uit en hebben het op hun geweten dat muziek tegenwoordig een industrie is. Maar dat vergoeilijkt jouw weinig subtiele mening nog niet.
bijten elkaar wat he?!

Ze kunnen hun cd's ook voor 5 euro uitbrengen, tsja, dan rijden ze alleen geen Jaguar. Maar tussen 5 en 20 zit nog een hoop verschil. Artiesten worden niet rijk van de verkoop van cd's maar van optredens.

maandag 28 april 2003 @ 14:46:20 #80
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_10069092
ja ik koop ze nog wel eens, maar alleen als ze heel goedkoop zijn en ik de originele wil hebben,

je kunt ze wel downloaden maar soms is het ook wel leuk om de originele te hebben

*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
pi_10069165
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:44 schreef Doopy-X- het volgende:

bijten elkaar wat he?!

Ik had gehoopt dat je ging uitleggen waarom je zei dat platenmaatschappijen 'aan het gas' moesten. (Lijkt me trouwens een policy-overschrijdende uitlating, maar laat ik niet gaan zeiken ) Met het principe is namelijk niets mis, met de uitwerking zoals muziek tegenwoordig werkt wel.

Er zijn trouwens niet veel artiesten die rijk worden van alleen optredens.

maandag 28 april 2003 @ 14:52:27 #82
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_10069245
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:49 schreef Stonehead het volgende:

[..]

Ik had gehoopt dat je ging uitleggen waarom je zei dat platenmaatschappijen 'aan het gas' moesten. (Lijkt me trouwens een policy-overschrijdende uitlating, maar laat ik niet gaan zeiken ) Met het principe is namelijk niets mis, met de uitwerking zoals muziek tegenwoordig werkt wel.

Er zijn trouwens niet veel artiesten die rijk worden van alleen optredens.

loop niet zo te hengelen man, zeker nog nooit in Amsterdam rondgelopen, das spreektaal.

De platenmaatschappijen kunnen van mij de boom in! (zo beter?!

pi_10069304
Snap je nou echt niet waarom platenmaatschappijen bestaan?
Je doet erover alsof ze moeten verdwijnen. Waarom? Hoe moet het dan wel?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 april 2003 @ 14:59:36 #84
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_10069477
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:44 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

[..]

bijten elkaar wat he?!

Ze kunnen hun cd's ook voor 5 euro uitbrengen, tsja, dan rijden ze alleen geen Jaguar. Maar tussen 5 en 20 zit nog een hoop verschil. Artiesten worden niet rijk van de verkoop van cd's maar van optredens.

tis duidelijk dat je niet weet wat voor kosten er zoal bij komen kijken.
Het kan waarschijnlijk wel wat minder, maar 5 euro is erg onrealistisch.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 28 april 2003 @ 15:01:24 #85
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_10069529
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:54 schreef Stonehead het volgende:
Snap je nou echt niet waarom platenmaatschappijen bestaan?
Je doet erover alsof ze moeten verdwijnen. Waarom? Hoe moet het dan wel?

Ze hoeven van mij niet weg, als ze hun cd's maar minmaal de helft goedkoper maken

dinsdag 29 april 2003 @ 14:05:36 #86
19644 BobBlow
World Watcher
pi_10092184
Ik koop alleen nieuwe albums die ik zelf echt goed vindt.
Tweedehands koop ik vaak online. www.doctorbeat.tk bv...
How does a duck know what direction south is ?
  dinsdag 29 april 2003 @ 14:06:38 #87
12221 Tijn