Of waarom je het juist niet doet?
Ik koop dus nog wel maaar dan alleen nog via internet bij nlstore.nl.
Maar download ze eerst vanaf kazaa om te luisteren en dan wat ik goed vind koop ik dan.
[Dit bericht is gewijzigd door Kopdans op 26-04-2003 15:09]
[Dit bericht is gewijzigd door succubus op 26-04-2003 15:07]
[Dit bericht is gewijzigd door cptmarco op 26-04-2003 15:08]
quote:Onzin, het mag alleen als het als backup fungeert. Dus je moet het origineel ook hebben. En of het gecomprimeerd is of niet dat maakt niks uit als j't mij vraagt.
Op zaterdag 26 april 2003 15:05 schreef Kirke het volgende:
Ik koop zoveel mogelijk, cd's die moeilijk te krijgen zijn kopieer ik van anderen.
Ik heb nog wat cd's op Minidisc staan, maar da's legaal (toch? Net als op een cassettebandje zetten? T is geen exacte digitale kopie, het is gecomprimeerd...)
Ik voel me dus niet aangesproken door de beschuldigingen...
Meestal gewoon in de winkel, bij Music Plus in maastricht, omdat ik anders het idee heb ik dat ik de kleine middenstand uit moord.. en Music Plus is de enige nog echte goeie cdwinkel in maastricht die over is
quote:Als ik cd's zou kopen gaan ze toch in een CD-map (of natuurlijk in een CD-speler:P), en de hoesje gooi ik in de kast.. Dus mij maken die hoesjes of voorkantjes helemaal geen fuck uit
Op zaterdag 26 april 2003 15:07 schreef webfreak het volgende:
en natuurlijk de opdruk, 't hoesje e.d...
quote:aahh ja.. vandaar dat er zoveel reageren
Op zaterdag 26 april 2003 15:06 schreef OphiOn het volgende:
Er zijn zoveel van dit soort topics geweest. Onnodige topic.
quote:mp3 is ook gecmprimeerd en dat is ook illegaal als je het orgineel niet hebt zover ik weet
Op zaterdag 26 april 2003 15:05 schreef Kirke het volgende:
Ik koop zoveel mogelijk, cd's die moeilijk te krijgen zijn kopieer ik van anderen.
Ik heb nog wat cd's op Minidisc staan, maar da's legaal (toch? Net als op een cassettebandje zetten? T is geen exacte digitale kopie, het is gecomprimeerd...)
Ik voel me dus niet aangesproken door de beschuldigingen...
-Oudere cd's uit de uitverkoopbak/op rommelmarkten/bibiliotheek-verkopen (afgeschreven cd's).
-Nieuwe cd's ook. Tot een maximum van 5 per jaar. Want om er meer te kopen, daar vind ik ze echt te duur voor (zo rijk ben ik niet). En vanwege die prijs ben ik ook extreem veeleisend ten opzichte van de kwaliteit ervan. Minstens 90 % van alle tracks moet ik ECHT leuk vinden. Waarom ik er soms toch nog wat koop? Mooi hoesje, steun aan de artiest, het voelt wat luxer, geluid is net iets beter.
En door die bakken struinen is ook gewoon leuk.
Mijn overige cd's haal ik wel op Kazaa. En dat zijn er dan ook wel een stuk meer.
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 26-04-2003 15:44]
quote:Een cd maken is misschien wel goedkoop, maar er muziek op zetten kost gewoon veel geld, denk aan studiohuur, loonkosten van de artiesten, engineers, etc. Helaas gaat er inderdaad veel geld naar de platenmaatschappijen, maar als die geen geld meer binnenkrijgen worden de artiesten gedropt en hou je een stuk minder bands over.
Op zaterdag 26 april 2003 15:16 schreef Kopdans het volgende:
Tis idd jammer dat er zoveel aan de strijkstok blijft hangen van platenbazen en dat de cd ondanks de technologie niet goedkoper zijn.
Maar als je het goed vind is dit de enigste manier dat er een vervolg komt door de cd te kopen. (en naar concerten gaan) maar ja, daar hebben we helaas een monopolie van MOJO concerts..die van die belachlijke prijzen voorschrijven.
Ik zal niet zeggen dat ik nooit download of kopieer, maar als ik een cd echt goed vindt, koop ik hem wel.
quote:Als je in Uden of omgeving woont sowieso, wat je ook leuk vind.
Op zaterdag 26 april 2003 15:41 schreef methodmich het volgende:
Het hangt er sterk vanaf wat je koopt... Als je een standaard top 40 smaak hebt, ben je afhankelijk van zaken als FRS die vrolijk 22 euro vragen....
Er is bij ons tot in de verre omtrek geen Mediamarkt of iets vergelijkbaars te vinden.
En die 'alternatieve' cd-shop Studio 2000 in centrum Uden is misschien 1 euro goedkoper dan de Free Record Shop....
En inderdaad postinggirl, die mediamarkten moeten hier maar 's in de buurt komen. Ik had vanmorgen toevallig 's op internet gezocht: de dichtsbijzijnde voor mij is in Heerlen .
Bol.com heeft trouwens ook vaak leuke aanbiedingen. Vandaag Meteora special edition van Linkin Park voor 14 euro besteld.
quote:Scheelt toch weer een euro.
Op zaterdag 26 april 2003 15:46 schreef postinggirl het volgende:
En die 'alternatieve' cd-shop Studio 2000 in centrum Uden is misschien 1 euro goedkoper dan de Free Record Shop....
[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 26-04-2003 15:54]
quote:Aan het einde van dit jaar komt er een in Eindhoven. In dat nieuwe winkelcentrum Piazza of hoe dat ook gaat heten.
Op zaterdag 26 april 2003 15:50 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ja ik koop nog. En ik vind het leuk.En inderdaad postinggirl, die mediamarkten moeten hier maar 's in de buurt komen. Ik had vanmorgen toevallig 's op internet gezocht: de dichtsbijzijnde voor mij is in Heerlen
.
Ik sta nu al te trappelen van ongeduld.
quote:Wat heeft iedereen toch met die Mediamarkt... goed, de prijzen zijn relatief vrij laag, maar zo bijzonder is de collectie CD's nu toch ook weer niet? (loop er regelmatig eens langs als ik in Groningen ben)
Op zaterdag 26 april 2003 15:50 schreef Tom_Tom- het volgende:
En inderdaad postinggirl, die mediamarkten moeten hier maar 's in de buurt komen. Ik had vanmorgen toevallig 's op internet gezocht: de dichtsbijzijnde voor mij is in Heerlen
quote:misschien niet echt bijzonder, maar ze hebben iig. niet alleen top40 shite.
Op zaterdag 26 april 2003 15:58 schreef MSXUser het volgende:[..]
Wat heeft iedereen toch met die Mediamarkt... goed, de prijzen zijn relatief vrij laag, maar zo bijzonder is de collectie CD's nu toch ook weer niet? (loop er regelmatig eens langs als ik in Groningen ben)
quote:Leuk! Ben benieuwd!
Op zaterdag 26 april 2003 15:53 schreef postinggirl het volgende:
Aan het einde van dit jaar komt er een in Eindhoven. In dat nieuwe winkelcentrum Piazza of hoe dat ook gaat heten.Ik sta nu al te trappelen van ongeduld.
En Mediamarkt, ik weet er verder niet zo veel over, alleen dat het goedkoop is. En dat is natuurlijk een mooie bijkomstigheid.
quote:
Koop JIJ nog cd's??
Nouja wel lege cd's enzo
Dat komt omdat ik te lui ben om die boekjes enzo te printen
Downloaden doe ik nog wel, maar als het gewoon goed is, koop ik wel het album ervan.
weer van die meningen van de niet-kopers dat ze geen 20 euro over hebben voor een cd en dat kopiëren makkelijker en goedkoper is.
Nou ik heb ook geen 20 euro voor cd's over, maar kopies zijn stom. Ik hecht er geen waarde aan. Niks leuker dan originele cd's, fijn het goedkoopste opzoeken in platenzaken en op internet (heb weetikveelhoeveel100 cd's en gemiddelde prijs ligt echt wel onder de 10 euro). MP3 is natuurlijk een geweldig middel om muziek te leren kennen. Maarja, ik ben dan ook een cd-liefhebber.
Voornamelijk omdat ze via internet toch alleen maar duurder zijn en dat ik er langer op moet wachten, en omdat ik het origineel gewoon MOET hebben.
Anders om doe ik wel, ik codeer wel veel cd's naar mp3.
Tja, neerladen doe ik ook, daar gebruik ik slsk voor, maar het liefst dus het originele album. En ik moet de eerste mp3 box-sets, digipacks en limited editions nog zien
Ach ja ik zou wel meer cd's kopen als ik wat meer geld had maarja dat komt wel weer denk ik. ( ik heb nu 15 kopieën en 75 originele cd's, tis maar een mini verzamelingtje maar ik ben nog jong )
quote:Dat zijn wel de betere winkels, ik was laatst bij een winkel met ook handgeschrevven prijsjes in guldens. De verkoper zei toen " van guldens naar euro's is delen door drie"
Op zaterdag 26 april 2003 16:23 schreef MuadDib het volgende:
Ik behoor ook nog tot het uitstervend ras der cd-kopers. En als het kan in de winkel, het liefst een vunzig, stoffig zaakje waar het licht naar schimmel stinkt. Met een verkoper die duidelijk te weinig daglicht ziet. En natuurlijk handgeschreven prijsjes op de cd's die een eurootje of 5 onder de FRS-prijzen liggen.
Overigens download ik ook, vooral artiesten waar ik geen cd van zou kopen, om iets nieuws te leren kennen en om te kijken hoe een bepaald lied (gabber piet ) ook alweer klonk...
quote:Als je mainstream muziek zoekt, kun je goed slagen bij de Mediamarkt. Zie het een beetje als de CD afdelingen bij de V&D. Behoorlijk veel keuze, maar wel beperkt tot de populaire genres. Hele bijzondere of iets moeilijker verkrijgbare CD's zul je er niet aantreffen.
Op zaterdag 26 april 2003 16:07 schreef Tom_Tom- het volgende:
En Mediamarkt, ik weet er verder niet zo veel over, alleen dat het goedkoop is. En dat is natuurlijk een mooie bijkomstigheid.
Is altijd moeilijk beslissen welke cd's ik nu weer meeneem.
Nooit een miskoop gedaan though.
fuck die platenmaatschappijen, de goeie artiesten steun ik wel via concertkaartjes en merchendise
quote:Wisp?
Op zaterdag 26 april 2003 17:28 schreef Nawijnschenk het volgende:
volgens mij heb ik in 1996 nog een cd gekocht, sindsdien niet meerfuck die platenmaatschappijen, de goeie artiesten steun ik wel via concertkaartjes en merchendise
quote:Ah, mogen we jou dan bedanken voor het feit dat concertkaartjes tegenwoordig zo abnormaal duur zijn???
Op zaterdag 26 april 2003 17:28 schreef Nawijnschenk het volgende:
volgens mij heb ik in 1996 nog een cd gekocht, sindsdien niet meerfuck die platenmaatschappijen, de goeie artiesten steun ik wel via concertkaartjes en merchendise
Ik heb al tijden geen cd's van 20 euro meer gekocht. Het is heel erg kut als je net zo'n cd hebt gekocht, en dat je m later voor veel goedkoper tegenkomt. Bovendien is die prijs asociaal hoog.\
Ik koop ook geen cd's met beveiligingen.
quote:Kijk! dat is nog eens ontopic
Op zondag 27 april 2003 13:31 schreef Seborik het volgende:
Ja.
Vorige week was ik eindelijk weer van plan een nieuwe cd te kopen (AFI - Sing The Sorrow).
In Amerika varieert de prijs van die cd tussen de 8 en 11 Dollar.
Ik dacht.. nou, dan zal hij hier heus niet meer dan 15-16 Euro kosten. Kost dat ding gewoon verdomme 24 Euro.
Ik zag vervolgens wel ergens een aanbieding staan, maar dan kost ie nog 20 Euro.
Een dag later zag ik bij een winkel een import versie uit Amerika liggen voor, daar komt ie... 13 EURO.
Ken je nagaan, een import versie is gewoon goedkoper dan de officiele Europese release.
Ondanks de redelijke prijs heb ik 'm toch maar niet gekocht want op de import versie stonden niet de 2 Europese bonus tracks.
quote:Hulde, vooral van artiesten die ik wil steunen(het was onbekendere werk) koop ik nog regelmatig een cd
Op maandag 28 april 2003 00:08 schreef Summoner het volgende:
Echte muziekliefhebbers kopen hun muziek. Ik dus ook.
Als ik laatst een dubbel cd uitgebracht zie worden op tv die je voor 7 euro kan kopen en de platenmaatschappijen durven voor 999 van de 1000 cd's 20 euro te vragen, kunnen ze wat mij betreft mooi aan het gas. Ik ga hun knip niet spekken, doen ze bij mij toch ook niet?!
FXP OLE OLE
DVD/Xbox-games koop ik btw wel, die wil ik graag orgineel hebben.
quote:kwestie van recources.......op kazaa zal je ze inderdaad niet snel tegenkomen........bootlegs/promo's/limiteds/specials etc vliegen mij echter dagenlijks om de oren (dit is geen capsones post btw)
Op zaterdag 26 april 2003 16:59 schreef Elegy het volgende:
En ik moet de eerste mp3 box-sets, digipacks en limited editions nog zien
quote:Ik vraag me af of er ergens een archief bestaat van al die mp3group-releases. Hoeveel gig komt er tegenwoordig per dag uit? (Twee jaar geleden iets van 1,5gb per dag..) En luister je er wel eens naar? Waar doe je het eigenlijk nog voor, dat traden?
Op maandag 28 april 2003 12:21 schreef Doopy-X- het volgende:kwestie van resources......
(leest nog eens terug) Ik vind je eigenlijk toch arrogant overkomen hoor. 'Platenmaatschappijen mogen aan het gas', 'ze spekken mijn knip toch ook niet', lekker subtiel.
Op die manier blijf ik in de waan dat ik de cd-maatschappijen indirect vertel dat de prijzen omlaag moeten. (want ik kan ze natuurlijk ook gewoon downloaden ipv kopen )
Ook veel via Internet (ebay, play.com). CD's hoeven echt niet zo duur te zijn, ik koop zelden een CD duurder dan 15 euro (ook recente CD's).
quote:hoeveel gig? ligt eraan wat je mee telt, alleen aan ned/engelse releases zit het denk op een 30/50 gb per dag. Nee, ik luister alleen dingen die me echt aanspreken.......ik trade pure voor de fun....down bijna nix....
Op maandag 28 april 2003 13:52 schreef Stonehead het volgende:[..]
Ik vraag me af of er ergens een archief bestaat van al die mp3group-releases. Hoeveel gig komt er tegenwoordig per dag uit? (Twee jaar geleden iets van 1,5gb per dag..) En luister je er wel eens naar? Waar doe je het eigenlijk nog voor, dat traden?
quote:heeft nix met arrogantie te maken, zo denk ik er gewoon over........ik heb btw nooit beweerd dat ik subtiel ben
(leest nog eens terug) Ik vind je eigenlijk toch arrogant overkomen hoor. 'Platenmaatschappijen mogen aan het gas', 'ze spekken mijn knip toch ook niet', lekker subtiel.
[Dit bericht is gewijzigd door Doopy-X- op 28-04-2003 14:28]
Singles vind ik echt veels te duur en die koop ik dus nooit meer (in m'n leven in totaal 4 singles gekocht ofzo). Als ik maar 1 nummer leuk vind en de rest bagger dan download ik wel dat ene nummer. Ook van bands waarvan de CD nog niet in de aanbieding is of geoonweg nergens te vinden (tegen een normale prijs) dan heb ik ze ook wel op MP3.
Ook live concerten daar hoef ik niet zo nodig een CD van te hebben, dus die staan bij mij ook op m'n computer.
Ik heb overigens wel gemerkt dat ik de laatste tijd weer veel meer CD's koop na een lange periode van afwezigheid uit de platenwinkels.
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:39 schreef Stonehead het volgende:
Doopy-X: vind je dan niet dat platenmaatschappijen recht hebben op geld? Zij nemen het risico door onbekende artiesten uit te brengen. Zij regelen dat de muziek wordt geplugd bij radio- en tv-stations.
quote:bijten elkaar wat he?!
En inderdaad, ze verkopen cd's te duur, ze zuigen artiesten teveel uit en hebben het op hun geweten dat muziek tegenwoordig een industrie is. Maar dat vergoeilijkt jouw weinig subtiele mening nog niet.
Ze kunnen hun cd's ook voor 5 euro uitbrengen, tsja, dan rijden ze alleen geen Jaguar. Maar tussen 5 en 20 zit nog een hoop verschil. Artiesten worden niet rijk van de verkoop van cd's maar van optredens.
je kunt ze wel downloaden maar soms is het ook wel leuk om de originele te hebben
quote:Ik had gehoopt dat je ging uitleggen waarom je zei dat platenmaatschappijen 'aan het gas' moesten. (Lijkt me trouwens een policy-overschrijdende uitlating, maar laat ik niet gaan zeiken
Op maandag 28 april 2003 14:44 schreef Doopy-X- het volgende:
bijten elkaar wat he?!
Er zijn trouwens niet veel artiesten die rijk worden van alleen optredens.
quote:loop niet zo te hengelen man, zeker nog nooit in Amsterdam rondgelopen, das spreektaal.
Op maandag 28 april 2003 14:49 schreef Stonehead het volgende:[..]
Ik had gehoopt dat je ging uitleggen waarom je zei dat platenmaatschappijen 'aan het gas' moesten. (Lijkt me trouwens een policy-overschrijdende uitlating, maar laat ik niet gaan zeiken
) Met het principe is namelijk niets mis, met de uitwerking zoals muziek tegenwoordig werkt wel.
Er zijn trouwens niet veel artiesten die rijk worden van alleen optredens.
De platenmaatschappijen kunnen van mij de boom in! (zo beter?!
quote:tis duidelijk dat je niet weet wat voor kosten er zoal bij komen kijken.
Op maandag 28 april 2003 14:44 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
[..]bijten elkaar wat he?!
Ze kunnen hun cd's ook voor 5 euro uitbrengen, tsja, dan rijden ze alleen geen Jaguar. Maar tussen 5 en 20 zit nog een hoop verschil. Artiesten worden niet rijk van de verkoop van cd's maar van optredens.
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:54 schreef Stonehead het volgende:
Snap je nou echt niet waarom platenmaatschappijen bestaan?
Je doet erover alsof ze moeten verdwijnen. Waarom? Hoe moet het dan wel?
Ze hoeven van mij niet weg, als ze hun cd's maar minmaal de helft goedkoper maken
-edit: doet nogal spammerig aan wanneer je die link in al je posts zet.-
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 12-08-2003 11:39]
GreetZ Mart
quote:n00b
Op zaterdag 26 april 2003 15:44 schreef Shelly_ het volgende:
Heb al HEEEL lang geen cd's meer gekocht... (moeten die dingen maar niet 20 euro kosten) KaZaA
Ik vind gewoon dat als je iets echt de moeite waard vind dat je d'r best geld voor neer mag tellen. Heb echt een schijthekel aan mensen die zeggen dat ze ergens fan van zijn en als je dan vraagt "heb je die en die cd?" dan antwoorden ze "jah, op mp3". Mijn broertje is er ook zo één. De godganse dag hoor ik Eminem hier, maar zo ver ik weet heeft ie alleen 1 cd-r liggen, de rest is allemaal mp3
Overigens koop ik zowel op internet als in de winkel. Ligt een beetje aan wat voor iets het is. Als er iets nieuws van Queen uitkomt wil ik het z.s.m hebben, dan ga ik niet zitten wachten omdat het via internet 3 euro goedkoper is ofzo. Met andere acts zoek ik gewoon uit waar ie het goedkoopst te koop is online.
[Dit bericht is gewijzigd door PimD op 12-08-2003 15:38]
quote:Ja, maar de kloteplatenmaatschappijen maken het allemaal veel te duur en nou kan ik het niet betalen en ik heb wel recht op muziek dus dan download ik het en dat is dan hun eigen schuld. Lekker puh
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:29 schreef PimD het volgende:
Ik vind gewoon dat als je iets echt de moeite waard vind dat je d'r best geld voor neer mag tellen.
quote:Als je maar goed zoekt is alles voor een redelijke prijs aan te komen. Zo heb ik afgelopen week de SACD van Pink Floyd's Dark Side of the Moon besteld bij play.com voor 9 pond, da's 12 euro ofzo. Hier in Nederland gaat ie voor 22+ euro over de toonbank. 12 euro vind ik geen geld voor een (SA)CD
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:33 schreef Litpho het volgende:[..]
Ja, maar de kloteplatenmaatschappijen maken het allemaal veel te duur en nou kan ik het niet betalen en ik heb wel recht op muziek dus dan download ik het en dat is dan hun eigen schuld. Lekker puh
.
Ik vind het een beetje flauw om thuis 300 CD's en 2500 MP3's te hebben en niets te kopen. Dus het is vooral uit geweten opschonen.Ik koop zelden iets van een band waarvan ik weet dat ze bulken in het geld en het zelf houden (bijv. RHCP)
quote:of downloaden natuurlijk
Op dinsdag 12 augustus 2003 16:24 schreef RonB het volgende:
en als het je te duur is dan moet je maar een andere hobby zoeken
Een echte cd is veel leuker, er zit een boekje bij..en hij is gewoon ja...echt! Cd's zijn trouwens ook niet meer zo duur, zolang je ze niet bij de dure zaken koopt.. Cd-zaakjes in kleine plaatsen enz. Ik koop mn cd's meestal in Utrecht bij White Noise of Plato.. Doe ik liever dan dat ik m bij FRS koop!
Heel die winkel doorspitten, vervolgens naar de kassa, dan pakken ze zo'n gloednieuw exemplaar dat nog helemaal in het plastic zit en doen ze 'm in een tasje.
Mooi doosjes, mooi boekje en mooi geluid.
En hij kostte maar ¤14.99 (Plato in Rotterdam) terwijl ik 'm bij andere zaken ook voor ¤18 en ¤21 heb gezien.
*edit* als ik ze via het internet koop is nlstore.nl een hele goeie
[Dit bericht is gewijzigd door Mryc op 19-08-2003 22:17]
Vandaar dat ik dus af en toe zeker nog een albumpje mee pik uit de Winkel.
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 16:23 schreef MuadDib het volgende:
Ik behoor ook nog tot het uitstervend ras der cd-kopers. En als het kan in de winkel, het liefst een vunzig, stoffig zaakje waar het licht naar schimmel stinkt. Met een verkoper die duidelijk te weinig daglicht ziet. En natuurlijk handgeschreven prijsjes op de cd's die een eurootje of 5 onder de FRS-prijzen liggen.
Ze bestaan nog, de mensen voor wie een middagje stadten bestaat uit het bezoek aan de krochten van de stad op zoek naar kleine Xe hands CD-zaakjes om daar het hele ouvre door te spitten op zeldzame parels voor weinig. Soms is de buit om te huilen, maar toch een leuke middag gehad... en andere keer zit de meegenomen rugzak voor de 'oorlogs'buit vol en is de portemonnaie schrikbarend leeg.
OK op diezelfde strooptochten scoor ik tegelijk Xe hands boeken.... dus het komt zeer sporadisch voor dat ik helemaal zonder buit thuiskom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |