Peugeot 206 1.6 GLX (Engels model met stuur rechts)
Goed:
Slecht:
Als totaaloordeel ben ik overigens erg tevreden
quote:kun je dan niet een van de draadjes van de iso connector onderbreken? of is het zo'n helemaal ingebouwde radio?
Als ik de verlichting aan heb gaat het display van de autoradio, klok etc zachter branden. Je ziet dus niks als je overdag met licht rijdt.
quote:Dat is volgens mij normaal.. Althans de vader's astra doet dat ook.
Op zaterdag 26 april 2003 12:46 schreef Aernout het volgende:Als ik de verlichting aan heb gaat het display van de autoradio, klok etc zachter branden. Je ziet dus niks als je overdag met licht rijdt. (geldt niet voor dashboard verlichting, want die kun je apart regelen).
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 12:49 schreef Raging_Bull het volgende:
Eeehmz er is niks mis met mijn Porsche GT-3
quote:woeoehahahhaha .... laChuH ...
Op zaterdag 26 april 2003 12:49 schreef Raging_Bull het volgende:
Eeehmz er is niks mis met mijn Porsche GT-3
Goed:
Slecht:
Conclusie:
Ik ben heel erg tevreden over mijn 1e autootje
[Dit bericht is gewijzigd door _Administr8or_ op 26-04-2003 13:06]
Goed:
veel ruimte
chauffeur
geen tot nauwelijks kosten (week/weekend)
milieuvriendelijk
medepassagiers
Slecht:
langzaam
beperkte invloed op bestemming + vertrektijd
medepassagiers
Positief
Ontwerp
Ruimte binnen
Redelijk compact buiten
Gigantische kofferbak
Rijdt lekker
Negatief
Geen waarschuwingslichtje voor lege brandstoftank
Brede achterstijlen maken overzicht bij parkeren lastig
Afdekplaat over bedieningsknoppen heeft tijden lang gevibreerd
Slecht
*dat hij nu met een vastgelopen motor stil staat
Ford Probe 2.2 GT met Turbo en Intercooler uit 1992.
http://www.performanceprobe.com/gallery/index.htm
Klik op My 1992 GT, want die lijkt veel op mijn autotje.
Voordelen:
- Wel extreem veel ruimte in de kofferbak voor een sport auto(6 kratjes zonder stapelen en zonder de achterbank te klappen).
- Nooit boetes voor gordel niet om (heeft automatische gordels)
- Je moet veel moeite doen om hem te laten afslaan(rijd gewoon door als je maar boven de 500 rpm blijft)
- Goede wegligging
- Vrij zuinig (1 op 10 met kleine stukjes en 1 op 12 op de snelweg)
Nadelen:
- Somige onderdelen moeten uit amerika komen...
- Hij is niet zo snel als je van een turbo-charged engine verwacht...(ik haal 0-100 in 9 seconden)
- Start soms niet meteen.
Goed
Slecht
Conclusie
Heerlijk om mee te rijden, als het rijdt tenminste.
tegen
- Duur in benzine, gemiddeld 1:10
- Onderdelen zijn moeilijk te krijgen
- Tuning vrijwel onmogelijk, kosten belachelijk
- Moeilijke, dus dure, kleur (met. kopergroen)
- Niet op een kleine parkeerplaats te krijgen..
- Verzekering en belasting duurder dan bij kleine auto
quote:wat zijn dat
Op zaterdag 26 april 2003 13:01 schreef bonfie het volgende:Voordelen:
- Nooit boetes voor gordel niet om(heeft automatische gordels)
-gaat niet harder als 30
-zit geen dak op
-Heeft een actie radius van 50 Kilometer
Goed:
- Het is een Cabriolet
- Stoffen kap ipv een kunststof kap
- Geen rolbeugel
- Zicht naar acher is perfect, mits de kap open is
- Erg goede stoelen
- Comfortabel
- Had ik al gezegd dat het een cabrio was?
- Tijdloos design, ontworpen door pininfarina en ook door pininfarina gebouwd.
Slecht
- Redelijk duur in wegenbelasting
- Belachelijk duur in verzekering
- Zuipschuit, ik verbruik ongeveer 1 op 10 a 11, en dan rijd ik ruistig
- Zicht naar achteren is K.U.T. met de kap gesloten
quote:Uhh, tja, hoe legt je dat nou uit. Als je de deur open doet dan gaat de gordel naar voren, als je um dicht doet, dan trekt ie weer strak.
Op zaterdag 26 april 2003 13:22 schreef superheist het volgende:[..]
wat zijn dat
P.S. dit is niet mijn probe, maar een andere, met lelijke rode kleurtjes...
quote:Da's een tuinkabouter die de gordel bij je omdoet als je de motor start
Op zaterdag 26 april 2003 13:22 schreef superheist het volgende:[..]
wat zijn dat
Positief:
-groot, handig voor lange mensen
-station dus veel ruimte achterin
-strak geluid
-mooi
-zuinig (1 op 12)
-snel
-goeie wegligging
-voorwielaandrijving
negatief:
-vreemde piepjes uit de neerklapbare banken
-vreemd piepje uit de rechter achter schokbreker
nou dat was het wel denk ik zo
oja ben pas 16 dus ik rij er zegmaar niet in maar ik weet wel de voor en nadelen
Pluspunten:
-Sportief uiterlijk
-laag verbruik
-snel
Minpunten:
-rumoerig
-niet krasvast kunsstof delen
quote:Stuur staat rechts hè, dan staan die pedalen ook erg raar.
Op zaterdag 26 april 2003 12:46 schreef Aernout het volgende:
Ik begin welPeugeot 206 1.6 GLX (Engels model met stuur rechts)
Goed:
Coole styling Rijdt/ stuurt lekker Redelijk snel Buitenafmetingen zijn klein (=handig), maar binnenin best ruim (= goed ontwerp) Praktisch Slecht:
Plaatsing pedalen. Met hele smalle schoenen trap ik soms naast het gaspedaal. Ook de rem zit op een rare plek. Daar moest ik in het begin erg aan wennen (af en toe nog steeds trouwens) Het plastic boven het dashboard relflecteert in de voorruit. Bij laagstaande zon is dat zeer hinderlijk Stoeltjes zitten raar. Na veel verstellen nu redelijk aan gewend, maar dat moet veel beter kunnen Als ik de verlichting aan heb gaat het display van de autoradio, klok etc zachter branden. Je ziet dus niks als je overdag met licht rijdt. (geldt niet voor dashboard verlichting, want die kun je apart regelen). Als totaaloordeel ben ik overigens erg tevreden
Peugeot 206 XS 1.6 16v (2002)
plus
min
Ondanks dat de minpunten in de meerderheid zijn, zijn het slechts kleine dingetjes vergeleken met de zwaarder wegende pluspunten. Vooral de styling, luxe en vlotheid doen het em.
voor:
wegligging
comfort
kleur (blauw) vind ik erg mooi
trekt lekker door door sterke motor
rijd soepel
weinig onderhoud (jap)
start altijd in 1x
zit goed
nadelen:
sommige delen rammelen als het koud is zoals dashboard
motor pingelt als je hard afremt
wil soms niet starten op lpg als het vriest, eerst even tijdje op benzine laten staan.
duur, verbruikt veel (1 op 9 a 10) en wegenbel + verzekering
Slecht:
langzaam
nooit op tijd
Duur.
AL met al.
goedkoper dan een auto.
Goed :
- Zit lekker, heb goeie beenruimte
- Trekt goed door, lekker sportief
- Me sunroofje
Tegen :
- hoog verbruik (dus ik trek m niet vaak goed door )
- Net nog duur onderhoud aan gehad.
Audi A6 Avant 2.5 Tdi Quattro Tiptronic
Goed:
Beest van een motor
Relaxte reiswagen
Kan zelfs een 'stratemakers Ferrari' het leven nog zuur maken
Lekker ruim
Fijne extra's zoals leren sportstoelen, navigatie etc...
't is een Audi
Slecht:
De prijs, ik zou 'm nooit zelf kunnen betalen
[Dit bericht is gewijzigd door Pikkebaas op 29-04-2003 12:25]
quote:Van wie is hij dan?
Op dinsdag 29 april 2003 12:17 schreef Pikkebaas het volgende:
Cool,Audi A6 Avant 2.5 Tdi Quattro Tiptronic
Goed:
Beest van een motor
Relaxte reiswagen
Kan zelfs een 'stratemakers Ferrari' het leven nog zuur maken
Lekker ruim
Fijne extra's zoals leren sportstoelen, navigatie etc...
't is een AudiSlecht:
De prijs, ik zou 'm nooit zelf kunnen betalen
Voordelen:
Nadelen:
Conclusie:
Mooie, Goedkope en makkelijke auto. Ik heb er veel gemak/plezier van.
[Dit bericht is gewijzigd door BroesWillems op 29-04-2003 13:31]
Plus:
Min:
...bij elk voordeel zit een nadeel....
Degelijkheid. nix rammelt en de motor loopt altijd.
Kracht: motor is extreem pittig.
Ruimte. Redelijk grote kofferbak.
Wegligging is super door de 4wd
Min:
Zuinigheid. Euh... geen?
Luxe. Wederom geen...
Duur
quote:Leasebak....
Op dinsdag 29 april 2003 13:04 schreef ook_gek het volgende:[..]
Van wie is hij dan?
Hier staat 'ie op het forecourt van de dealer na een beurtje...
[Dit bericht is gewijzigd door Pikkebaas op 29-04-2003 14:07]
Hoopvol schopke dan maar....
Peugeot 106 Rallye 1.3i 8V (816 kg, 101 PK, de mijne 105 PK):
Voor:
-Je ziet ze niet zoveel
-Mooi uiterlijk
-Mooie rode gordels en vloerkleed
-Topsnelheid van 200 km/u
-Electisch glazen zonnedakje
-Wolf in schaapskleren (je kunt er grotere dikke auto's leuk mee frustreren, want dat zo'n klein wit rot autotje zo lang achter ze blijft plakken, dat vinden ze niet leuk)
-Wegligging als een kart
-Kortom: een puur scheurijzertje
Tegen:
Eigenlijk maar 1 nadeel: er zit totaal geen luxe op, zelfs geen sigarettenaansteker
quote:Heb je die spiegels erop laten zetten ofzo? Zijn de S spiegels namelijk.
Op dinsdag 29 april 2003 20:16 schreef Pikkebaas het volgende:
Zonde van zo'n leuk topic.Hoopvol schopke dan maar....
+ ruimte voorin
+ het rijdt
+ ik heb hem nu bijna een jaar en nog geen reparaties gehad
+ er kan een 18 mm MDF hoedenplank in (die er dus ook inzit
)
- hij is pittig en trekt vlot door (net wanneer het een beetje leuk word houden de toeren op
)
- dorpel moet gerepareerd worden (gelukkig is vader automonteur )
- roest dus... anders had die dorpel niet gerepareerd te hoeven worden...
Ach... volgende auto wordt waarschijnlijk een Opel Corsa 1.4 16v sport. Corsatjes hebben niet zoveel last van roest, is lekker pittig en valt net gunstiger met wegenbelasting (is een stap lager). Maar dat komt pas in de winter
quote:Yep, eigenlijk vind ik het een beetje el cheapo tuning, om een auto er een type duurder uit te laten zien. Maar inderdaad, er zit een S styling package op. Dus alu spiegels, S6 badge voor en achter.
Op dinsdag 29 april 2003 22:01 schreef _VoiD_ het volgende:[..]
Heb je die spiegels erop laten zetten ofzo? Zijn de S spiegels namelijk.
Mooie auto!
Mijn baas rijd ook een A6 Avant, maar dan met een 2.4 V6 automaat (met sportstand), full options.
Heb ik ook een paar keer mee mogen sturen. Hele fijne auto idd.
Hij heeft 'm nu ingeruild op een BMW E46 325Xi full options.
Ben benieuwd...
quote:Die alu spiegels zijn inderdaad mooi, maar die plaatjes erop zetten vind ik wel erg fout.
Op dinsdag 29 april 2003 22:06 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Yep, eigenlijk vind ik het een beetje el cheapo tuning, om een auto er een type duurder uit te laten zien. Maar inderdaad, er zit een S styling package op. Dus alu spiegels, S6 badge voor en achter.
Ik vond die alu spiegels zo mooi....
quote:Part of the package.... je hebt wel gelijk. Maar zolang als ik de diesel niet start houdt de illusie stand
Op dinsdag 29 april 2003 22:10 schreef _VoiD_ het volgende:[..]
Die alu spiegels zijn inderdaad mooi, maar die plaatjes erop zetten vind ik wel erg fout.
positief> je rijdt niet snel te hard, zuinig, goedkoop en is degelijk en betrouwbaar, geen roest en redelijk luxe, mits je rustig rijdt, rijdt ie prima.
negatief> slecht sturen (geen gevoel) ,traag , suffe uitstraling, af en toe rare elektrische storingen, onderhoudsonvriendelijk (je kan nergens bij) zoals achterlijke zekeringenkast..
Nissan 100nx 1.6 SLX+
Goed:
1)Redelijk zuinig*
2)Aardige prestaties*
3)Luxe
4)Dak kan eraf
5)Betrouwbaar, start altijd
6)Geen rare rammeltjes ofzo
7)Sportief, goede wegligging.
*=niet echt met elkaar te combineren.
Slecht:
-Koplampen niet echt mijn smaak
voordelen:
nadelen:
Goed
Slecht
[Dit bericht is gewijzigd door hoe-die-nie op 30-04-2003 14:56]
Renault Safrane 2.2 automaat.
goed
Rijdt vorstelijk
Stoelen
Geluidsniveau
Ruim
Algemeen comfort
slecht
Verbruik
Groot
Anoniem model
Pluspunten:
Minpunten:
Golf TDI 110pk Comfortline
Goed:
Slecht:
Minpunten:
- Handchoke
- Hij raakt op
Al met al, lekker aftrappen die bak en blijven zoeken naar een andere tot ie echt de geest geeft..
quote:Daf?
Op woensdag 30 april 2003 16:41 schreef Jofunu-kun het volgende:
Pluspunten:
- Zuinig voor z'n leeftijd
- Lekkere wegligging
- Genoeg ruimte, ook achterin
- Rap wanneer hij dat echt moet zijnMinpunten:
- Handchoke
- Hij raakt opAl met al, lekker aftrappen die bak en blijven zoeken naar een andere tot ie echt de geest geeft..
Plus
- Stuurt en schakelt superlekker
- Wegligging
- Voelt ruim aan
- Goed afgewerkt, materialen
- Niet echt onderhoudsgevoelig (& lage kosten)
Min
- Rammeltjes in voordeuren en dashboard
- 55pk, dus niet al te vlot (1.6 wel )
- Zonder styling pakket lelijk (smalle bumpers + oranje knipperlichten, is vervangen)
- Standaard stalen wielen zonder doppen (vervangen door 15" lichtmetaal)
Plus:
Super Degelijk
Mooi ontwerp
Zit lekker
Roest niet!!
Min:
Kleine kofferbak
Weinig vermogen
+
-ziet er nog aardig uit.
-is betrouwbaar (japanner).
-weinig onderhoud.
-heeft genoeg power,90pk..133Nm..0>100km/u >> 11,3 seconden.
-mooit interieur
-je voelt de auto precies aan en rijd lekker.
-dakraam.
-veel ruimte vanbinnen.
-99,9% roest vrij.
-nog steeds geen olie verbruik,na 10.000km terug een beurt te hebben gehad waar de olie was ververst staat het peil nog PRECIES hetzelfde als 10.000km terug
-
-kraakt,als je radio uit staat hoor je wat dingetjes kraken,maar dat hoort zo dus is niet erg.
-geen airco.
-geen electrische ramen.
-dakraam gaat met hendel.
al met al een zeer goede betrouwbare auto die niet zuipt,geen olie verbruikt en lekker rijd en niet eens zo gek duur is om 2e hands te kopen.
ik ben er heel blij mee in elk geval en wil nog minstens 40.000km ermee rijden zodat het tellertje mooi op 2ton komt te staan
er zitten inmiddels nieuwe heldere verstralers in.
http://members.lycos.co.uk/killerb04/auto/ voor meer foto's (waaronder een topspeed foto )
+
- Lekker weggedrag, GTI onderstel (wel wat spannend on the edge, uitbreken).
- Fijne stoelen.
- Heerlijk motortje die een lekker koppel heeft over een behoorlijk toerenbereik.
- behoorlijk vlot, TDI'tjes hebben vaak het nakijken met optrekken, wat ook wel klopt als je naar de specs kijkt
- verbruik is nog netjes ookal ga je trappen
- Mooi interieur (das persoonlijk)
- Mooi geluidje
- design is best leuk, zeker gezien de leeftijd.
- relax dakraam
- ruim genoeg om 4 personen te vervoeren die een beetje normale afmetingen hebben
-
- kraakjes en piepjes (Frans hè )
- Korte versnellingsbak, dus een behoorlijke brom op de snelweg
- volgens mij is er een homokineet kapot
- Hij rijdt te leuk, waardoor ik hem sneller pak en er dus meer benzine ingaat
Pro:
- uiterlijk icm de lm velgen
- stoelen!
- ruimte voorin
- vermogen + 2.500 rpm@120km/h
- veiligheid
- standaard 7 speakers
Contra
- rammels, reutels, kraken, tikken
- zeer beperkte ruime achterin
- opties zeer duur (+ 10.000 Euro)
- vreemde storingen
- besmettelijke bekleding
Leuke auto, maar nooit geen V40 meer.
Pro:
* ruim
* Voor een station erg zuinig
* Schakelt wel ok
* lekkere lange versnellingen (1e 3 dan)
* Stuurbekrachtiging
contra:
* Traag
* Kut motorgeluid
* Stuurt extreem kut vinnik. Ietsiepietsie afwijking (Als je op en rechte snelweg rijd trekt ie altijd na een tijdje de vluchtstrook op)
Goed:
Fijne vering met drempelig Nederland
Snel
Minder:
Steeds gezeur met lekkende ("lassen") leidingen
Sterke punten
- Snel voor een 1100
- Stuurt alsof je stuurbekrachtiging hebt
- Redelijk ruimte in de kofferbak
- Stoelen van de Plaisir zitten heerlijk
- Makkelijk met inparkeren
- Zuinig (1 op 12 @ max & 1:16 bij normaal rijden)
Slechte punten
- Rammeltjes bekend probleem
- Slechte kachel
- Veel lawaai bij hoge snelheden
Over het algemeen ben ik zeer tevreden over deze wagen
goed
-Leuk uiterlijk. Meegespoten bumpers, mistpitjes voor in.
-Relatief ruim.
-Weggedrag naar mijn smaak. Lekker stug.
minder goed
-Niet overdreven snel
-Onbestemde geluidjes
-Heeft soms zijn dag niet
+ mooi design
+ confortabel
+ lekker vlot
+ schuifkanteldak
+ degelijk
+ kofferbak
- stuurbekrachtiging (kan er nie aan wennen)
Auto van de zaak: Opel Combo 1.7D
+ Geen
- lelijk
- vieze kleur geel
- onveilig
- roestbak
- elekrische instalatie deugt niet
- maakt een hoop herrie
- Leuk sportief interieur
- Airco
- Raampies met een knoppie.
- Stuurbekrachtiging
- Portiervergrendeling
- Koel getintglas.
- Redelijke rap voor 1.1 zolang je de motor maar op toeren houdt.
- 1 op 16 gemiddeld.
- Plezierig om te rijden.
Nadelen:
- Vreemde technische storingen om de haverklap.
- Overhellen in bochten wordt vervelend op den duur.
- 1e versnelling tekort.
- Airco is niet echt superchill.
- Pedalen zitten te dicht op elkaar (ook voordeel remmen voor de bocht en met tussengas 2e oppakken zonder rem los te laten)
- Versnellingsbak niet trefzeker genoeg en erg lange halen.
- Onberekenbaar weggedrag bij gas los of remmen in de bocht.
- 1e versnelling wil liever niet aangesproken worden met koude motor.
- Koppeling erg kort aangrijpingspunt op een erg laat moment.
Al met al, een echte Fransman...
Lekker eigenwijs... :-)
Voordelen:
- Kost geen drol
- Voor leeftijd/type erg zuinig (met gemak 1:15 met een normale rijstijl)
- Met bank plat zeer grote kofferruimte (heb mijn eigen verhuizing gedaan incl. dubbeldeurs koelkast en groot fornuis)
- Bij is iets verlaagd en heeft strakke veren, ligt daardoor lekker op de weg
- Uiterst betrouwbaar (Deutsche gründlichkeit )
- Stevig (heeft al een klein aanrijdinkje overleefd)
- Eenvoudig (heb zelf al van alles vervangen, van de ruitenwissermotor tot de stuurkolom)
- 90 pk/920 kg dus rap (1-100 = ± 10 à 11 sec, top = ± 190)
Nadelen:
- Inbraakgevoelig
- Kanteldak moet ik goed schoonhouden anders lekt het
- Roest bij de achterspatborden (Kadett...)
- Niet de meest 'hippe' auto (boeit mij op zich niet)
- 4-bak dus beetje herrie op de snelweg
- Zwart, dus elk stofje en vogelpoepje zie je er op
Over het algemeen een fijne, betrouwbare auto die me voor weinig geld overal brengt waar ik wezen moet. Het zal over een jaartje of zo wel tijd worden dat deze er uit gaat, maar ik heb wereleijk geen idee wat ik dan moet kopen. Iemand enig idee wanneer de laatste Kadetts gemaakt zijn?
leuke dingen
comfort
ruitesproeier (zit OP de wisser)
hoogte verstellingen (terreinstandje is lachen bij drive in)
goedkope onderdelen
ruim
minder
ehh
blijft mar rijden?
voor
- snel (103 pk @ 780 kg)
- redelijk zuinig (1 op 15)
- zeer goedkoop (ik ben iets van 45 euro per maand kwijt aan wegenbelasting en verzekering)
tegen
- klein, weinig ruimte, langer dan een kwartier achterin zitten kan je vergeten
- 1988
- niet echt veilig (na een beetje goed ongeluk kunnen ze je van het asfalt schrapen of je bent geperforeerd door de stuurstang)
- afwerking
- hij begint nu toch wel echt af te takelen
Positief:
Klein en best lekker fel
negatief
versnellingsbak.. Hij wil soms niet goed in z'n 1 en achteruit. Met als gevolg dat je je tanden aardig staat te poetsen..
Gelukkig is het maar een tijdelijk auto'tje.. Hierna komt een nieuwe Renault Megane 1.9dci!
Voordelen:
Mooi
Vlot
Goede wegligging en rijgedrag
Heerlijke stoelen
Nadelen:
Hoog verbruik
Duur in onderhoud
Overal: zeer tevreden, maar het beestje zal dankzij z'n leeftijd binnenkort toch wel vervangen worden.
plussen
- zeldzaam
- vrij snel
- alcantara vinden vrouwen geil
- stoelverwarming same thing
- hoog comfort bij duitse snelheden
- weinig lawaai
- incognito
- veel ruimte achterin voor activiteiten die niet tijdens het rijden gebeuren
minnen
- iedereen wil dat ik BOB
- Alcantara is erg snel smerig
- geen slecte geluidsinstallatie, maar echt knallen kan die (nog) niet
- zeldzaam (daardoor een fortuin kostend in onderhoud)
- niet rete snel
- weinig lawaai
- incognito
- vrij hoog verbruik
-als een kart door de bocht heen
-trekt lekker snel op (weegt niet zo veel)
-Geweldig om te zien
-simpele techniek
-uitbouwen zover als je kan bedenken
Slecht:
-Klein, dus wat onveiliger dan gemiddelde auto
-geen remschijven, maar klauwen. En ook geen rembekrachtiger
-roest als een gek
quote:Dat zijn idd leuke karretjes.... Ik heb zelf een Swift Gti uit 88 gehad. Wel nog het oude model (de vierkante.) Had 101 pk @ 746 kg. Ik reed er echter niet zo zuinig mee. Bij normaal gebruik ongeveer 1 op 12 en op de autoweg was dat ding echt zuinig. Ik heb eens 1 op 20 gehaald.
Op zaterdag 3 mei 2003 15:17 schreef Eric82 het volgende:
Suzuki Swift 1.3 GTi 1988voor
- snel (103 pk @ 780 kg)
- redelijk zuinig (1 op 15)
quote:nou als ik een beetje flink doortrap dan haal ik 1 op 10 ook wel
Op zaterdag 3 mei 2003 16:43 schreef SuzukiSwift het volgende:[..]
Dat zijn idd leuke karretjes.... Ik heb zelf een Swift Gti uit 88 gehad. Wel nog het oude model (de vierkante.) Had 101 pk @ 746 kg. Ik reed er echter niet zo zuinig mee. Bij normaal gebruik ongeveer 1 op 12 en op de autoweg was dat ding echt zuinig. Ik heb eens 1 op 20 gehaald.
tegen
quote:en dat is vaak?
Op zaterdag 3 mei 2003 16:47 schreef Eric82 het volgende:[..]
staat elke week bij de pomp
quote:Dat komt me erg bekend voor. Mijn huidige auto heeft gelukkig een 56 liter tank. echter dat ding gebruikt nog altijd 1 op 10.....
Op zaterdag 3 mei 2003 16:47 schreef Eric82 het volgende:[..]
nou als ik een beetje flink doortrap dan haal ik 1 op 10 ook wel
alleen die verrotte kleine bezinetank (30 liter), je staat elke week bij de pomp
quote:nou aangezien een tankje je dan "maar" 23 euro kost, valt het nog mee.....maar wat vind jij dan vaak? Die auto van jou lust denk ik ook wel wat (98?).
Op zaterdag 3 mei 2003 18:24 schreef Ultimora het volgende:[..]
en dat is vaak?
Positief
-acceleratie (6,9 op de 100)
-top van 240
-sportief uiterlijk
-redelijk zeldzaam
-fantastische wegligging door o.a. sportonderstel, verlaagd.
Negatief
-hij zuipt!!(1:7 als je hem doortrapt, als je rustig rijd 1:10)
-geen ruimte achterin voor medepassagiers
-de kleur (rood)
[Dit bericht is gewijzigd door GizartFRL op 04-05-2003 17:47]
voordeel:
- zit lekker
- trekt voor een 1.9 lekker door, behalve in zijn 5
- trekt ook lekker door met veel spullen er in
- veel ruimte
- lekker zuinig en kom heel ver op 1 tank diesel
- wegligging, hij ligt echt als een blok op de weg, alleen bij hele sterke wind voel ik hem een beetje trekken aan het stuur.
nadeel:
- mijn spiegels moet ik nog stellen met hendels, erg lastig als er even iemand anders in heeft gereden
- in zijn 5 is ie een beetje traag met versnellen
- soms wat problemen met parkeren bij mij thuis. is een steegje met weinig ruimte voor zo'n bak
verder een hele fijne auto, betaalbaar voor mij (22 jaartjes pas), kan veel meenemen. en een sport auto hoef ik ook niet meer. geef mij maar een lekkere "oude lullen bak" op diesel.
Plus punten:
-Styling
-Strakke wegligging
-Vet veel koppel bij lage toeren.
-Acceleratie.
-Comfort (voor een sport coupe is de corrado zeer comfortabel)
-Motor / uitlaat geluid (die mechanische turbo klinkt helemaal te wow!)
-Goede algehele bouw (zelfs na 14 jaar rammelt of piept er niets).
-Goede stoelen.
-Mooi interieur
-Uitstekende remmen.
-Relatief laag gewicht (de formule achter Corrado G60 is om een wagen te bouwen die het gewicht van een 4 cylinder heeft maar met het vermogen van een 6 cylinder).
-Betrouwbaarheid
-Waardevast
-Goede stuurbekrachtiging.
Nadelen:
-Benzine verbruik (snelweg valt mee, maar in de stad.... )
-Keihard onderstel
-Voorspoiler komt vaak tegen drempels (auto is verlaagd)
-Schuifdak wil wel eens blijven steken (bekend euvel van de Corrado)
-De versnellingen voelen nogal stug aan (ook een bekend nadeel van de Corrado... is opgelost vanaf '92 modelen).
-Het zicht rondom is nogal slecht (vooral achteruit).
VW Scirroco GTX 16v (zonder katalysator = 139 ipv 129 PK)
-Styling (klasiek coupe model).
-1.8. 16v motor (zeer krachtige motor die ook nog eens zuinig en betrouwbaar is)
-Motor / Uitlaat geluid (muziek in mijn oren )
-Rij-eigenschappen (beste rij-eigenschappen van alle auto's die ik ooit heb gereden)
-Perfecte remmen; zelfs zonder ABS.
-Acceleratie (0 - 100 in 7.0 sec flat!)
-betrouwbaarheid
-Goede algehele bouw
-Mooi interieur
-Zeer goed uitlaat systeem (zelfs de standaard uitlaat is bijzonder goed).
-Zuinig (serieus, 'k heb ooit eens 1:16,5 gehaald)
-Licht gewicht
-Uitstekende stuurbekrachting (precies goed )
Nadelen:
-De achterzitting is amper voldoende.
-Niet comfortabel genoeg voor lange ritten.
-betrouwbaarheid van de versnellingsbak (de mijne is gereviseerd).
-Onderdelen zijn duur en moeilijk aan te komen.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 04-05-2003 18:06]
quote:Nog geen problemen met de G-lader gehad?
Op zondag 4 mei 2003 17:57 schreef Dr_Gonzo het volgende:
VW Corrado G60
quote:Ja sorry, gitdingus, ik had uitgelegd dat hij niet reageert op mail en toen vertelde de gamemodjes mij dat ik hem dan maar "in een topic aan moest spreken"
Op zondag 4 mei 2003 17:27 schreef Swetsenegger het volgende:
--offtopic-- Dit kan per email, ICQ of tamtam
of in het centrale V&A topic, maar ik geef je het meeste kans per mail![]()
Hetgeen ik hier doe....
Nog meer ideeën?
quote:Nope... zit al op 180K.KM en hij spint vrolijk verder.
Op zondag 4 mei 2003 17:59 schreef Pushit het volgende:[..]
Nog geen problemen met de G-lader gehad?
quote:VR6 is nog leuker speelgoed, en die G-lader is inderdaad geen eeuwig leven gegund nee
Op zondag 4 mei 2003 18:04 schreef Dr_Gonzo het volgende:[..]
Nope... zit al op 180K.KM en hij spint vrolijk verder.
De lader is met 120K.KM wel vervangen geworden.
Revisie van de lader hoort eigenlijk tot het standaard onderhoud dat eens in de +- 120K.KM moet gebeuren.
Dus voor die tijd wil ik kijken voor een VR6... volgend jaar misschien.
Plus
+ Relatief goedkoop
+ Relatief uitgebreid, standaard een Cruise Control, Climate Control, goede speakers, mistlichten, boordcomputer
+ Redelijk vlot met inhalen
Min
- Helt heel erg over in bochten
- Radio/ cd-speler is niet zo uitgebreid
+ rijdt als een zwevend tapijt over de snelweg
+ heerlijk comfortabel, je rijdt zonder te merken ineens 140.
+ heerlijk ruim, voor en achter
+ veel kofferbakruimte
+ trekt lekker door bij 2500 toeren en meer, dus snel ff een vrachtwagen inhalen.
+ totaal geen roestvorming
+ redelijk zuinig (1:13 gemiddeld)
- achterlijke afstandsbediening. Werkt op infrarood ipv radiosignaal. Moet je dus op 2 meter afstand op een sensor richten. Batterij gaat heel snel leeg.
- Grote draaicirkel. Dus ff snel parkeren is er meestal niet bij in het centrum van Dordt.
- Ik heb er geen michelinbanden onder zitten, maar Pirelli. Deze nemen kleine oneffenheden in de weg heel hard op.
- Ik moet er wel aan wennen om te wachten bij het starten tot het 'STOP'-lichtje uitgaat (+/- 10 seconden). Als je wegrijdt zonder daarop te wachten werkt de stuurbekrachtiging nog niet en is er geen remdruk (!).
Volgende auto wordt weer een Xantia!
Pluspunten:
Kleur is zwart .
Schakelt goed.
rijdt redelijk pittig (70PK).
zit toch droog
Goedkoop!
Minpunten:
Fiat is nix, een uno al helemaal niet.
Geen sportvelgen
Hij rijdt redelijk door maar niet snel genoeg.
Tis gewoon net nix.
Voor mij is het een redelijk goeie auto, lekker goedkoop maar mijn alfa33 vond ik wel wat spannender om in te rijden enzo . Ben er opzich best tevreden mee
tja .. beetje modaal das wel jammer
Maar ik mag niet klagen is toch best een leuk ding!
Dus een X-je voor de trouwe probleemloze km
+ Groot (ben zelf 1.96 dus da's wel handig)
+ Giga-kofferbak
+ Goedkoop! Cataloguswaarde 18.000 euro en krijg geld terug van het leasen
+ Goed weggedrag: zeer goede rechtuit-stabiliteit, bochten zijn geen probleem
+ uitrusting: airco, traction control, cruiscontrol, middenarmsteun, alles wat je eigenlijk nodig hebt
- beetje traag; een 1.6 is niet veel voor zo'n auto, vooral merkbaar in tussen acceleraties
- ruimte op achterbank is een beetje krap
- beetje saai van binnen: veel zwart
+ beest van een motor (125 pk met 2 dubbele Solexen, op en top sportief qua karakter)
+ geluid (als die dubbele carbs naar standje 2 gaan )
+ weggedrag (tja, hydraulische vering en dan ook nog een speciaal aangepast zodat het extra sportief aanvoelt)
+ comfort (auto uit 1985 met elec. ramen, CV en luxe bekleding. Golf I/II eat your heart uit)
+ voor zijn tijd supersnel (iig sneller dan de gemiddelde GTI/GSI)
+ comfortabel (dankzij alweer die hydraulische vering)
- roestvorming. (tja, Franse auto's uit de jaren '80...)
- onderdelen duur (speciale onderdelen zoals carb. rubbers, de rest is allemaal standaard BX-spul)
PLUS:
- Weinig mankementen (ondanks mijn wilde rijstijl)
- Waanzinnig veel beenruimte voorin (er zijn maar weinig auto's met zoveel ruimte voor)
- Erg goede wegligging
- redelijk mooi interieur, voor zo'n goedkope auto.
MIN:
- Verbruik, met een beetje sportief rijden 1:8.... BAH! 1:10 met normaal stadsgebruik.
- Versnellingsbak, vaak schiet ie maar 'half' in z'n achteruit. Erg irritant. Je moet dan een beetje 'roeren' voordat ie er wel goed in valt.
- Stuur niet verstelbaar... Cheap uitvoering. Zit je dan met je lange poten.
- Ik had wel wat harder willen gaan... maar ik haal maar 162km/u op de teller. Optrekken 0-100km/u doe ik in 12 seconden.
- Uiterlijk is wel redelijk, ik vind alleen de achterkant lelijk, echt jammer.
- Als de motor koud is, en het is buiten 5-10 graden C, wil het nog wel eens voorkomen dat de motor na een paar tellen afslaat wanneer je de koppeling indrukt. Starten is hierna soms wat lastig, en de motor loopt dan enkele seconden heel rot en er komt veel rook uit :-)
Al met al ben ik best wel heel erg tevreden. Ik had het geluk dat er altijd heel voorzichtig is gereden met deze wagen door de vorige eigenaar, en dat is duidelijk te merken.
Het is mijn eerste auto. De volgende wordt een VETTE AMERIKAANSE BAK. Maar dan moet ik eerst effe wat banken beroven.
quote:JIJ BENT MIJN HELD!!!!!
Op zondag 4 mei 2003 17:57 schreef Dr_Gonzo het volgende:
VW Corrado G60Plus punten:
-Styling
-Strakke wegligging
-Vet veel koppel bij lage toeren.
-Acceleratie.
-Comfort (voor een sport coupe is de corrado zeer comfortabel)
-Motor / uitlaat geluid (die mechanische turbo klinkt helemaal te wow!)
-Goede algehele bouw (zelfs na 14 jaar rammelt of piept er niets).
-Goede stoelen.
-Mooi interieur
-Uitstekende remmen.
-Relatief laag gewicht (de formule achter Corrado G60 is om een wagen te bouwen die het gewicht van een 4 cylinder heeft maar met het vermogen van een 6 cylinder).
-Betrouwbaarheid
-Waardevast
-Goede stuurbekrachtiging.Nadelen:
-Benzine verbruik (snelweg valt mee, maar in de stad....)
-Keihard onderstel
-Voorspoiler komt vaak tegen drempels (auto is verlaagd)
-Schuifdak wil wel eens blijven steken (bekend euvel van de Corrado)
-De versnellingen voelen nogal stug aan (ook een bekend nadeel van de Corrado... is opgelost vanaf '92 modelen).
-Het zicht rondom is nogal slecht (vooral achteruit).VW Scirroco GTX 16v (zonder katalysator = 139 ipv 129 PK)
-Styling (klasiek coupe model).
-1.8. 16v motor (zeer krachtige motor die ook nog eens zuinig en betrouwbaar is)
-Motor / Uitlaat geluid (muziek in mijn oren)
-Rij-eigenschappen (beste rij-eigenschappen van alle auto's die ik ooit heb gereden)
-Perfecte remmen; zelfs zonder ABS.
-Acceleratie (0 - 100 in 7.0 sec flat!)
-betrouwbaarheid
-Goede algehele bouw
-Mooi interieur
-Zeer goed uitlaat systeem (zelfs de standaard uitlaat is bijzonder goed).
-Zuinig (serieus, 'k heb ooit eens 1:16,5 gehaald)
-Licht gewicht
-Uitstekende stuurbekrachting (precies goed)
Nadelen:
-De achterzitting is amper voldoende.
-Niet comfortabel genoeg voor lange ritten.
-betrouwbaarheid van de versnellingsbak (de mijne is gereviseerd).
-Onderdelen zijn duur en moeilijk aan te komen.
gewoon 2 (nee niet 1 maar 2) van mij lievelings auto's!
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 13:13 schreef SadKingBilly het volgende:
Mazda 626 1.8 MXi 12-1996
voor:
- Groot! (lees: lekker ruim voor lange mensen)
- Best snel voor een (bijna originele) 1.8 motor: 0-100 / 8.6sec
- Rijdt heerlijk, lekker soepel
- Stuurbekrachtiging
- Wij vinden het model heel erg mooi
- Stoelen in alle standen verstelbaar
- Mistlampen standaard
- verlichting in hoogte verstelbaar
- Door verhoogde achtervering zwaar belastbaar
- Enorme kofferbak
- Nooit iets mis mee, amper kosten bij keuring
- Airco + getint glastegen
- Duur in benzine, gemiddeld 1:10
- Onderdelen zijn moeilijk te krijgen
- Tuning vrijwel onmogelijk, kosten belachelijk
- Moeilijke, dus dure, kleur (met. kopergroen)
- Niet op een kleine parkeerplaats te krijgen..
- Verzekering en belasting duurder dan bij kleine auto
quote:hahahahaha zowel goed als slecht de medepassagiers... wanneer goed en wanneer slecht????
Op zaterdag 26 april 2003 12:51 schreef DeWaasheid het volgende:
Bus - verschillende merkenGoed:
veel ruimte
chauffeur
geen tot nauwelijks kosten (week/weekend)
milieuvriendelijk
medepassagiersSlecht:
langzaam
beperkte invloed op bestemming + vertrektijd
medepassagiers
quote:beste mr lightyear
Op vrijdag 2 mei 2003 17:05 schreef Lightyear het volgende:
Saxo 1.1 2002- Leuk sportief interieur
- Airco
- Raampies met een knoppie.
- Stuurbekrachtiging
- Portiervergrendeling
- Koel getintglas.
- Redelijke rap voor 1.1 zolang je de motor maar op toeren houdt.
- 1 op 16 gemiddeld.
- Plezierig om te rijden.Nadelen:
- Vreemde technische storingen om de haverklap.
- Overhellen in bochten wordt vervelend op den duur.
- 1e versnelling tekort.
- Airco is niet echt superchill.
- Pedalen zitten te dicht op elkaar (ook voordeel remmen voor de bocht en met tussengas 2e oppakken zonder rem los te laten)
- Versnellingsbak niet trefzeker genoeg en erg lange halen.
- Onberekenbaar weggedrag bij gas los of remmen in de bocht.
- 1e versnelling wil liever niet aangesproken worden met koude motor.
- Koppeling erg kort aangrijpingspunt op een erg laat moment.Al met al, een echte Fransman...
Lekker eigenwijs... :-)
u heeft het over vreemde technische storingen, kunt u daar meer over vertellen? evt via mail? timbole0@hotmail.com?
thnx
ik wil namelijk ook zo een auto aanschaffen...
Voor:
- Rijdt lekkertjes
- Stil
- Ruim
- Luxe
- Compleet
- eeehhh
Tegens:
-Stoel piept (na 10.000km)
-Navi al 2x uitgevallen en 2x gerepareert
-Geluidsinstallatie mag wel beter
-airco springt soms spontaan op 16 graden..
-meer niet eigenlijk
eindconclusie hele fijne auto met goeie prestaties
Goed:
Zuinig, ook bij wild rijgedrag
Mooie auto in aanzien.
6 versnellingen.... en bij elke versnelling een bulk kracht!
Volgens boekje max 205 km/h maar deze loopt makkelijk 220
Motor is redelijk stil.
Stoelen zijn zeer OK en die airco is ook lekker hoor
Slecht:
Gauw met de neus tegen de grons aan.
Waarschijnlijk door de te lage bumper.
(eigen schuld, moet niet zo hard rijden
De standaard banden zijn zoals gewoonlijk niet sportief.
Hij dweilt nogal met deze banden. Binnenkort maar eens richting de 17 of 18"
Eigenlijk geen minpunten.
JA 1 minpunt, de PRIJS
dit is hem trouwens (plaatje van autotrader gejat, heb zelf alleen andere velgen eronder, wel ook 15")
quote:
Op maandag 5 mei 2003 12:56 schreef Wokschotel het volgende:
En mijn hobbyauto: Citroen BX Sport
Plus:
- redelijke prestaties (vrij pittige motor)
- goed comfort
- mooi design (eigen gezicht)
- Hydractive II vering is een technische lekkernij
- tot op heden geen problemen...
- leuke technische gadgets
- weggedrag
Min:
- onderhoud is een must
- idiote prijzen onderhoud
- zwaar
- motor is een beetje lomp en rauw (ik vind Renault motoren een fijner karakter hebben)
- technische hoogstandjes kunnen ook stuk gaan...
Voordelen:
- Compact
- Toch 5 deurs
- 1,5 kW aan geluid erin ofzo
- Prettig steur
- Goede stoelen
- Goedkoop om te kopen
- Goedkoop in onderhoud (200 euro in 1 jaar met 40.000 KM gereden)
- Zuinig
Nadeel:
- Staat al op 350.000 KM's
Voordelen:
Nadelen:
[Dit bericht is gewijzigd door mighty_myte op 06-05-2003 04:40]
Voordelen:
Nadelen:
Plus:
Pittig blok
Maakt een fel maar toch enigzins gesmoord (zacht) geluid
Elektrische spiegels en ramen
Centrale deurvergrendeling
Dakraam
Toerenteller
Schakelt soepel en relaxed
Trekt als een tiet (vooral bij hogere toeren)
Geen enkel rammeltje of rateltje (Jap he )
Redelijk zuinig
Géén stuurbekrachtiging (hoeft niet in z'on klein autootje)
Roest niet
Min:
Achterin vrij klein
Geen deuren achter
Lawaaierig bij 120+
Lange contactsleutel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |