abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10025895
Ik begin wel

Peugeot 206 1.6 GLX (Engels model met stuur rechts)

Goed:

  • Coole styling
  • Rijdt/ stuurt lekker
  • Redelijk snel
  • Buitenafmetingen zijn klein (=handig), maar binnenin best ruim (= goed ontwerp)
  • Praktisch
  • Slecht:

  • Plaatsing pedalen. Met hele smalle schoenen trap ik soms naast het gaspedaal. Ook de rem zit op een rare plek. Daar moest ik in het begin erg aan wennen (af en toe nog steeds trouwens)
  • Het plastic boven het dashboard relflecteert in de voorruit. Bij laagstaande zon is dat zeer hinderlijk
  • Stoeltjes zitten raar. Na veel verstellen nu redelijk aan gewend, maar dat moet veel beter kunnen
  • Als ik de verlichting aan heb gaat het display van de autoradio, klok etc zachter branden. Je ziet dus niks als je overdag met licht rijdt. (geldt niet voor dashboard verlichting, want die kun je apart regelen).
  • Als totaaloordeel ben ik overigens erg tevreden

      zaterdag 26 april 2003 @ 12:48:54 #2
    31922 florisje
    er zit een aap in de koelkast!
    pi_10025932
    quote:
    Als ik de verlichting aan heb gaat het display van de autoradio, klok etc zachter branden. Je ziet dus niks als je overdag met licht rijdt.
    kun je dan niet een van de draadjes van de iso connector onderbreken? of is het zo'n helemaal ingebouwde radio?
    knolraap en lof schorseneren en prei
    pi_10025949
    Eeehmz er is niks mis met mijn Porsche GT-3
    Doei
      zaterdag 26 april 2003 @ 12:50:36 #4
    4921 blup
    Shoarma Sin Farma
    pi_10025972
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2003 12:46 schreef Aernout het volgende:
  • Als ik de verlichting aan heb gaat het display van de autoradio, klok etc zachter branden. Je ziet dus niks als je overdag met licht rijdt. (geldt niet voor dashboard verlichting, want die kun je apart regelen).

  • Dat is volgens mij normaal.. Althans de vader's astra doet dat ook.
      zaterdag 26 april 2003 @ 12:50:54 #5
    4921 blup
    Shoarma Sin Farma
    pi_10025978
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2003 12:49 schreef Raging_Bull het volgende:
    Eeehmz er is niks mis met mijn Porsche GT-3
      zaterdag 26 april 2003 @ 12:51:21 #6
    45460 Pearly
    Mi Na Pritpangi
    pi_10025985
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2003 12:49 schreef Raging_Bull het volgende:
    Eeehmz er is niks mis met mijn Porsche GT-3
    woeoehahahhaha .... laChuH ...
    Met mijn Nissan ook nie... Japan hé !
    Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
      Redactie Frontpage zaterdag 26 april 2003 @ 12:51:37 #7
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_10025990
    Goed: hij rijdt
    Slecht: hij kost geld
    pi_10025992
    Citroen Saxo 1.1i (1999)

    Goed:

  • Leuke kleur geel
  • Leuk sportief interieur
  • Rijdt/ stuurt lekker
  • Lekker compact wagentje
  • Slecht:

  • Hij is naar mijn mening iets te langzaam met optrekken
  • Ik heb te weinig beenruimte (maar dat heb ik in de meeste auto's, ik ben namelijk 1m95 lang )
  • Conclusie:
    Ik ben heel erg tevreden over mijn 1e autootje


    Foto1 Foto2

    [Dit bericht is gewijzigd door _Administr8or_ op 26-04-2003 13:06]

      zaterdag 26 april 2003 @ 12:51:50 #9
    17153 DeWaasheid
    Gematigd extremist
    pi_10025994
    Bus - verschillende merken

    Goed:
    veel ruimte
    chauffeur
    geen tot nauwelijks kosten (week/weekend)
    milieuvriendelijk
    medepassagiers

    Slecht:
    langzaam
    beperkte invloed op bestemming + vertrektijd
    medepassagiers

    /-=]
    |o-0
    ~~~`
    pi_10026125
    Seat Cordoba 1.6l (6 jaar oud alweer)

    Positief

    Ontwerp
    Ruimte binnen
    Redelijk compact buiten
    Gigantische kofferbak
    Rijdt lekker

    Negatief

    Geen waarschuwingslichtje voor lege brandstoftank
    Brede achterstijlen maken overzicht bij parkeren lastig
    Afdekplaat over bedieningsknoppen heeft tijden lang gevibreerd

      zaterdag 26 april 2003 @ 12:59:57 #11
    8669 Qarinx
    Fashionista!
    pi_10026139
    Goed
    *Het model
    *Het comfort

    Slecht
    *dat hij nu met een vastgelopen motor stil staat

    Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
    pi_10026175
    Auto:

    Ford Probe 2.2 GT met Turbo en Intercooler uit 1992.
    http://www.performanceprobe.com/gallery/index.htm
    Klik op My 1992 GT, want die lijkt veel op mijn autotje.

    Voordelen:
    - Wel extreem veel ruimte in de kofferbak voor een sport auto(6 kratjes zonder stapelen en zonder de achterbank te klappen).
    - Nooit boetes voor gordel niet om (heeft automatische gordels)
    - Je moet veel moeite doen om hem te laten afslaan(rijd gewoon door als je maar boven de 500 rpm blijft)
    - Goede wegligging
    - Vrij zuinig (1 op 10 met kleine stukjes en 1 op 12 op de snelweg)

    Nadelen:
    - Somige onderdelen moeten uit amerika komen...
    - Hij is niet zo snel als je van een turbo-charged engine verwacht...(ik haal 0-100 in 9 seconden)
    - Start soms niet meteen.

      zaterdag 26 april 2003 @ 13:12:09 #13
    17568 GizartFRL
    Ik ben jarig!
    pi_10026304
    Peugeot 205 GTI 1.6 1.9

    Goed

  • acceleratie
  • stuurt lekker
  • goede controle over het geheel
  • zetels comfortabel
  • ontwerp Pininfarina
  • Slecht

  • afwerking: piepjes en rare geluidjes
  • verbruik 1:9
  • levensduur achteras

  • Conclusie

    Heerlijk om mee te rijden, als het rijdt tenminste.

    "Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
    pi_10026324
    Mazda 626 1.8 MXi 12-1996

    voor:
    - Groot! (lees: lekker ruim voor lange mensen)
    - Best snel voor een (bijna originele) 1.8 motor: 0-100 / 8.6sec
    - Rijdt heerlijk, lekker soepel
    - Stuurbekrachtiging
    - Wij vinden het model heel erg mooi
    - Stoelen in alle standen verstelbaar
    - Mistlampen standaard
    - verlichting in hoogte verstelbaar
    - Door verhoogde achtervering zwaar belastbaar
    - Enorme kofferbak
    - Nooit iets mis mee, amper kosten bij keuring
    - Airco + getint glas

    tegen
    - Duur in benzine, gemiddeld 1:10
    - Onderdelen zijn moeilijk te krijgen
    - Tuning vrijwel onmogelijk, kosten belachelijk
    - Moeilijke, dus dure, kleur (met. kopergroen)
    - Niet op een kleine parkeerplaats te krijgen..
    - Verzekering en belasting duurder dan bij kleine auto

    A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
    -
    Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
    -
    pi_10026456
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2003 13:01 schreef bonfie het volgende:

    Voordelen:
    - Nooit boetes voor gordel niet om (heeft automatische gordels)


    wat zijn dat
    pi_10026498
    +Heeft geen bezine nodig
    +weegt 11 kilo
    +sta nooit in de file
    +24 versnellingen

    -gaat niet harder als 30
    -zit geen dak op
    -Heeft een actie radius van 50 Kilometer

    I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
    pi_10026603
    Peugeot 306 1.8i Cabriolet Roland Garros:

    Goed:
    - Het is een Cabriolet
    - Stoffen kap ipv een kunststof kap
    - Geen rolbeugel
    - Zicht naar acher is perfect, mits de kap open is
    - Erg goede stoelen
    - Comfortabel
    - Had ik al gezegd dat het een cabrio was?
    - Tijdloos design, ontworpen door pininfarina en ook door pininfarina gebouwd.

    Slecht
    - Redelijk duur in wegenbelasting
    - Belachelijk duur in verzekering
    - Zuipschuit, ik verbruik ongeveer 1 op 10 a 11, en dan rijd ik ruistig
    - Zicht naar achteren is K.U.T. met de kap gesloten

    't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
    pi_10026641
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2003 13:22 schreef superheist het volgende:

    [..]

    wat zijn dat


    Uhh, tja, hoe legt je dat nou uit. Als je de deur open doet dan gaat de gordel naar voren, als je um dicht doet, dan trekt ie weer strak.

    P.S. dit is niet mijn probe, maar een andere, met lelijke rode kleurtjes...

      zaterdag 26 april 2003 @ 13:37:30 #19
    47047 Herkauwer
    een dag niet gehuppeld .......
    pi_10026645
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2003 13:22 schreef superheist het volgende:

    [..]

    wat zijn dat


    Da's een tuinkabouter die de gordel bij je omdoet als je de motor start
    Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
    pi_10028519
    Volvo 850 2.5 station

    Positief:
    -groot, handig voor lange mensen
    -station dus veel ruimte achterin
    -strak geluid
    -mooi
    -zuinig (1 op 12)
    -snel
    -goeie wegligging
    -voorwielaandrijving

    negatief:
    -vreemde piepjes uit de neerklapbare banken
    -vreemd piepje uit de rechter achter schokbreker

    nou dat was het wel denk ik zo

    oja ben pas 16 dus ik rij er zegmaar niet in maar ik weet wel de voor en nadelen

      zaterdag 26 april 2003 @ 16:17:29 #21
    22870 BadBoy
    BadBoy 4life
    pi_10028873
    Honda Civic Coupé DXI uit 1994

    Pluspunten:
    -Sportief uiterlijk
    -laag verbruik
    -snel

    Minpunten:
    -rumoerig
    -niet krasvast kunsstof delen

    Why [b]cant[/b] my car be better [b]than[/b] yours.
      zaterdag 26 april 2003 @ 16:18:57 #22
    6290 Dr_Crouton
    Uw advertentieruimte hier.
    pi_10028892
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2003 12:46 schreef Aernout het volgende:
    Ik begin wel

    Peugeot 206 1.6 GLX (Engels model met stuur rechts)

    Goed:

  • Coole styling
  • Rijdt/ stuurt lekker
  • Redelijk snel
  • Buitenafmetingen zijn klein (=handig), maar binnenin best ruim (= goed ontwerp)
  • Praktisch
  • Slecht:

  • Plaatsing pedalen. Met hele smalle schoenen trap ik soms naast het gaspedaal. Ook de rem zit op een rare plek. Daar moest ik in het begin erg aan wennen (af en toe nog steeds trouwens)
  • Het plastic boven het dashboard relflecteert in de voorruit. Bij laagstaande zon is dat zeer hinderlijk
  • Stoeltjes zitten raar. Na veel verstellen nu redelijk aan gewend, maar dat moet veel beter kunnen
  • Als ik de verlichting aan heb gaat het display van de autoradio, klok etc zachter branden. Je ziet dus niks als je overdag met licht rijdt. (geldt niet voor dashboard verlichting, want die kun je apart regelen).
  • Als totaaloordeel ben ik overigens erg tevreden


    Stuur staat rechts hè, dan staan die pedalen ook erg raar.

    Peugeot 206 XS 1.6 16v (2002)

    plus

  • Blijft een mooi model IMO.
  • Vlot, lekker voor bij het inhalen.
  • Luxe accesoires/extras/standaard (autom. airco, el. raambediening, regensensor, autom. dimlichten, el. bedienbare spiegels, boordcomputer - die waarschuwt dat het mogelijk glad kan zijn, ABS, zijairbags, binnenverlichting gaat geleidelijk (vriendelijk) aan als je contactsleutel uit trekt en blijft een tijdje branden)
  • Zonnebrilhouder in jumbo dashboardkastje.
  • Leren bekleding (weinig stof in interieur).
  • Rijdt en stuurt lekker. Niet spijkerhard geveerd, maar ook niet te week:
  • Helt veel minder over in bochten itt m'n vorige 205, wel geeft het kleine oneffenheden (slijtagekratertjes in asfalt) hoorbaar door.
  • Interieur verveelt niet met mooie vloeiende lijnen.
  • min

  • Luidsprekerboxen/geluid kan beter. Lage en middentonen klinken niet vol maar blikkerig.
  • Zitpositie niet optimaal verstelbaar (hoogteverstelling niet voldoende, stuur niet axiaal verstelbaar, lendensteun onvoldoende)
  • Tegenwoordig zie je meestal niet meer waar de auto begint of ophoudt, soms lastig bij parkeren.
  • Bij koude start houdt de motor bij de eerste keer in de tweede versnelling @ 2500 toeren zich in. Als de motor warmgedraaid is, heb ik daar geen last meer van. Dat laat ik bij de eerstvolgende beurt nakijken.
  • Regensensor niet op gevoeligheid verstelbaar en doet soms raar, maar dat schijnt bij meerdere automatische wissers zo te zijn. Nog niet perfect.
  • Bediening rugleuning kan voor leken erg verwarrend zijn. Vraagt gewenning.
  • Ruimte achterin net zo krap als in de 205. De 206 is vooral tov de 205 dikker geworden in de carosserie.
  • Claxon reageert te traag, aankaarten bij eerste beurt.
  • Knipperbediening voor grootlicht reageert te traag, aankaarten bij eerste beurt.
  • Het lak is qua afwerking niet super van kwaliteit
  • Het plastic boven het dashboard relflecteert in de voorruit. Bij laagstaande zon is dat zeer hinderlijk. Doffe, gerubberde dashboardkunststof zou beter tegen die reflectie kunnen helpen en voelt veel duurzamer aan.
  • Duur. (verzekering, auto zelf)
  • Ondanks dat de minpunten in de meerderheid zijn, zijn het slechts kleine dingetjes vergeleken met de zwaarder wegende pluspunten. Vooral de styling, luxe en vlotheid doen het em.

    The Internets, I needs it..
      dinsdag 29 april 2003 @ 11:36:35 #23
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_10088894
    auto: nissan primera

    voor:
    wegligging
    comfort
    kleur (blauw) vind ik erg mooi
    trekt lekker door door sterke motor
    rijd soepel
    weinig onderhoud (jap)
    start altijd in 1x
    zit goed

    nadelen:
    sommige delen rammelen als het koud is zoals dashboard
    motor pingelt als je hard afremt
    wil soms niet starten op lpg als het vriest, eerst even tijdje op benzine laten staan.
    duur, verbruikt veel (1 op 9 a 10) en wegenbel + verzekering

    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
      dinsdag 29 april 2003 @ 12:00:31 #24
    17337 ook_gek
    doet ie anders nooit
    pi_10089406
    Bus - verschillende merken
    Goed:
    veel ruimte
    chauffeur
    Domme meden reizigers

    Slecht:
    langzaam
    nooit op tijd
    Duur.

    AL met al.
    goedkoper dan een auto.

    Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
    Never underestimate the power of stupid people in a large group
    pi_10089563
    Renault laguna 2.0 RXE :

    Goed :

    - Zit lekker, heb goeie beenruimte
    - Trekt goed door, lekker sportief
    - Me sunroofje

    Tegen :

    - hoog verbruik (dus ik trek m niet vaak goed door )
    - Net nog duur onderhoud aan gehad.

      dinsdag 29 april 2003 @ 12:17:38 #26
    34163 Pikkebaas
    Corporate Overlord
    pi_10089593
    Cool,

    Audi A6 Avant 2.5 Tdi Quattro Tiptronic

    Goed:
    Beest van een motor
    Relaxte reiswagen
    Kan zelfs een 'stratemakers Ferrari' het leven nog zuur maken
    Lekker ruim
    Fijne extra's zoals leren sportstoelen, navigatie etc...
    't is een Audi

    Slecht:
    De prijs, ik zou 'm nooit zelf kunnen betalen

    [Dit bericht is gewijzigd door Pikkebaas op 29-04-2003 12:25]

    Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
    Van vreemde smetten vrij,
      dinsdag 29 april 2003 @ 13:04:16 #27
    17337 ook_gek
    doet ie anders nooit
    pi_10090418
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2003 12:17 schreef Pikkebaas het volgende:
    Cool,

    Audi A6 Avant 2.5 Tdi Quattro Tiptronic

    Goed:
    Beest van een motor
    Relaxte reiswagen
    Kan zelfs een 'stratemakers Ferrari' het leven nog zuur maken
    Lekker ruim
    Fijne extra's zoals leren sportstoelen, navigatie etc...
    't is een Audi

    Slecht:
    De prijs, ik zou 'm nooit zelf kunnen betalen


    Van wie is hij dan?
    Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
    Never underestimate the power of stupid people in a large group
    pi_10090494
    VW caddy 1.9SDI BJ 2000 136.000 KM

    Voordelen:

  • 't is een volkswagen
  • Super degelijk, trilvrij en goed afgewerkt
  • Betrouwbaar
  • Ruim, kan veel dingen meenemen
  • Goede wegligging
  • Grijs kenteken (lekker goedkoop)
  • Diesel & zuinig (lekker goedkoop)
  • cockpit als een luxe wagen
  • Leuke extra's (elektrische ramen, centrale deurvergrendling op afstandsbediening etc.)
  • Vlot voor een diesel
  • Nadelen:

  • Niet zo vlot als een TDI
  • Kunnen maar 2 man in
  • Kleur: wit
  • Afgunst van sommige mensen op dit forum
  • Conclusie:
    Mooie, Goedkope en makkelijke auto. Ik heb er veel gemak/plezier van.

    Foto 1 Foto 2

    [Dit bericht is gewijzigd door BroesWillems op 29-04-2003 13:31]

      Official ESF Kreviewer dinsdag 29 april 2003 @ 13:09:13 #29
    7719 Kreator
    Groetjes, Krea.
    pi_10090547
    Auto Volkswagen Golf Variant 1.9TDI (115pk)

    Plus:

  • Degelijkheid. nix rammelt en de motor loopt altijd.
  • Kracht: motor is enorm pittig.
  • Zuinigheid. Scheelt weer tankbeurten...
  • Luxe. Kep alle mogelijke luxe er wel opzitten.
  • Ruimte. Enorm veel ruimte in die variant.
  • Min:

  • degelijkheid. Straaltmeteen saaiheid uit.
  • Kracht. Tis een diesel en die maakt lawaai
  • Zuinigheid. Ik heb een tankpas...
  • Luxe. Zelfs de bekerhouder moest ik los bijbestellen
  • Ruimte. Doe mij maar een sportwagentje...ik heb geen gezin en geen golden retriever.
  • Banden en wegligging. Wiebelt nog al, ondanks een sportonderstel. Ik denk dat het door het hoge gewicht, hoge zwaartepunt en vrachtwagenbanden komt...(65/195/15)
  • ...bij elk voordeel zit een nadeel....

    pi_10090794
    Auto Subaru Impreza 555 (218Pk)
    Plus:


    Degelijkheid. nix rammelt en de motor loopt altijd.
    Kracht: motor is extreem pittig.
    Ruimte. Redelijk grote kofferbak.
    Wegligging is super door de 4wd

    Min:


    Zuinigheid. Euh... geen?
    Luxe. Wederom geen...

    Duur

      dinsdag 29 april 2003 @ 13:43:04 #31
    34163 Pikkebaas
    Corporate Overlord
    pi_10091527
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2003 13:04 schreef ook_gek het volgende:

    [..]

    Van wie is hij dan?


    Leasebak....

    Hier staat 'ie op het forecourt van de dealer na een beurtje...

    [Dit bericht is gewijzigd door Pikkebaas op 29-04-2003 14:07]

    Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
    Van vreemde smetten vrij,
      dinsdag 29 april 2003 @ 20:16:33 #32
    34163 Pikkebaas
    Corporate Overlord
    pi_10100434
    Zonde van zo'n leuk topic.

    Hoopvol schopke dan maar....

    Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
    Van vreemde smetten vrij,
    pi_10102180
    Vooruit dan...

    Peugeot 106 Rallye 1.3i 8V (816 kg, 101 PK, de mijne 105 PK):

    Voor:

    -Je ziet ze niet zoveel
    -Mooi uiterlijk
    -Mooie rode gordels en vloerkleed
    -Topsnelheid van 200 km/u
    -Electisch glazen zonnedakje
    -Wolf in schaapskleren (je kunt er grotere dikke auto's leuk mee frustreren, want dat zo'n klein wit rot autotje zo lang achter ze blijft plakken, dat vinden ze niet leuk)
    -Wegligging als een kart
    -Kortom: een puur scheurijzertje

    Tegen:

    Eigenlijk maar 1 nadeel: er zit totaal geen luxe op, zelfs geen sigarettenaansteker

    Nijmegenaar
    pi_10102290
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2003 20:16 schreef Pikkebaas het volgende:
    Zonde van zo'n leuk topic.

    Hoopvol schopke dan maar....


    Heb je die spiegels erop laten zetten ofzo? Zijn de S spiegels namelijk.
    pi_10102319
    Ok... mijn auto dan: Opel Astra 1.4 GL

    + ruimte voorin
    + het rijdt
    + ik heb hem nu bijna een jaar en nog geen reparaties gehad
    + er kan een 18 mm MDF hoedenplank in (die er dus ook inzit )

    - hij is pittig en trekt vlot door (net wanneer het een beetje leuk word houden de toeren op )
    - dorpel moet gerepareerd worden (gelukkig is vader automonteur )
    - roest dus... anders had die dorpel niet gerepareerd te hoeven worden...

    Ach... volgende auto wordt waarschijnlijk een Opel Corsa 1.4 16v sport. Corsatjes hebben niet zoveel last van roest, is lekker pittig en valt net gunstiger met wegenbelasting (is een stap lager). Maar dat komt pas in de winter

      dinsdag 29 april 2003 @ 22:06:30 #36
    34163 Pikkebaas
    Corporate Overlord
    pi_10102373
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2003 22:01 schreef _VoiD_ het volgende:

    [..]

    Heb je die spiegels erop laten zetten ofzo? Zijn de S spiegels namelijk.


    Yep, eigenlijk vind ik het een beetje el cheapo tuning, om een auto er een type duurder uit te laten zien. Maar inderdaad, er zit een S styling package op. Dus alu spiegels, S6 badge voor en achter.
    Ik vond die alu spiegels zo mooi....
    Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
    Van vreemde smetten vrij,
    pi_10102379
    Pikkebaas,

    Mooie auto!
    Mijn baas rijd ook een A6 Avant, maar dan met een 2.4 V6 automaat (met sportstand), full options.

    Heb ik ook een paar keer mee mogen sturen. Hele fijne auto idd.

    Hij heeft 'm nu ingeruild op een BMW E46 325Xi full options.

    Ben benieuwd...

    Nijmegenaar
    pi_10102462
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2003 22:06 schreef Pikkebaas het volgende:

    [..]

    Yep, eigenlijk vind ik het een beetje el cheapo tuning, om een auto er een type duurder uit te laten zien. Maar inderdaad, er zit een S styling package op. Dus alu spiegels, S6 badge voor en achter.
    Ik vond die alu spiegels zo mooi....


    Die alu spiegels zijn inderdaad mooi, maar die plaatjes erop zetten vind ik wel erg fout.
    Zo zag ik vanmiddag een paarsige A4 cabrio rijden, met ook het S plaatje. Alleen jammer voor em dat dat plaatje nu net aan de verkeerde kant zit
      Official ESF Kreviewer dinsdag 29 april 2003 @ 22:11:54 #39
    7719 Kreator
    Groetjes, Krea.
    pi_10102481
    Pssst...ontopic... .

    hier chatten svp...

      dinsdag 29 april 2003 @ 22:12:20 #40
    34163 Pikkebaas
    Corporate Overlord
    pi_10102486
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2003 22:10 schreef _VoiD_ het volgende:

    [..]

    Die alu spiegels zijn inderdaad mooi, maar die plaatjes erop zetten vind ik wel erg fout.


    Part of the package.... je hebt wel gelijk. Maar zolang als ik de diesel niet start houdt de illusie stand
    Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
    Van vreemde smetten vrij,
      dinsdag 29 april 2003 @ 22:16:31 #41
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_10102577
    haha lachen vind toevallig een plaatje bijna EXACT dezelfde auto als ik heb, kleur, model en jaaren zelfs wieldoppen.. > mijn kenteken begint alleen met TN en is 5 deurs .. mazda 323 1.5 GLX uit 1988 dus..

    positief> je rijdt niet snel te hard, zuinig, goedkoop en is degelijk en betrouwbaar, geen roest en redelijk luxe, mits je rustig rijdt, rijdt ie prima.

    negatief> slecht sturen (geen gevoel) ,traag , suffe uitstraling, af en toe rare elektrische storingen, onderhoudsonvriendelijk (je kan nergens bij) zoals achterlijke zekeringenkast..

    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_10105114

    Nissan 100nx 1.6 SLX+

    Goed:
    1)Redelijk zuinig*
    2)Aardige prestaties*
    3)Luxe
    4)Dak kan eraf
    5)Betrouwbaar, start altijd
    6)Geen rare rammeltjes ofzo
    7)Sportief, goede wegligging.
    *=niet echt met elkaar te combineren.

    Slecht:
    -Koplampen niet echt mijn smaak

    pi_10106177
    MG ZR160

    voordelen:

  • vermogen (160pk)
  • acceleratie (0-100 7,4sec)
  • wegligging
  • sportstoelen
  • nadelen:

  • lelijk dashboard (veel plastic)
  • irritante hendels van de richtingaanwijzer en ruitenwisser
  • weinig opbergruimte
  • pi_10112309
    Lancia Delta GT 2.0 16V


    Goed

  • acceleratie is echt super
  • hij rijd heerlijk soepel
  • mooi interieur
  • overzichtelijk dashboard
  • lampje in het dashboardkastje (lijkt onbelangrijk maar is retehandig)
  • mooie achterkant
  • electrische ramen, spiegels, zonnedakje
  • Slecht

  • kleine achterruit, je ziet weinig bij het inparkeren
  • thuiskomertje ipv een 'echt' reserve wiel
  • bij hoge snelheden zuipt ie teveel
  • redelijk onderhoudsgevoelig
  • vijf deurs versie is niet zo mooi als de drie deurs
  • hoedenplank is een kutding
  • radio zit laag.. dat is onhandig tijdens het rijden

  • [Dit bericht is gewijzigd door hoe-die-nie op 30-04-2003 14:56]

    So pardon me while I burn and rise above the flame.
    pi_10112350
    foutje
    So pardon me while I burn and rise above the flame.
    pi_10112516
    Mooie bak hoe-di-ni.

    Renault Safrane 2.2 automaat.
    goed
    Rijdt vorstelijk
    Stoelen
    Geluidsniveau
    Ruim
    Algemeen comfort

    slecht
    Verbruik
    Groot
    Anoniem model

    In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
    pi_10112525
    Mazda 626 Xerxes 2.5L V6 24v '92

    Pluspunten:

  • Rijdt soepeltjes
  • V6 Motorgeluid
  • genoeg ruimte binnenin
  • wolf(je) in schaapskleren
  • Rijden er maar weinig van rond
  • Doet het goed bij stoplichten
  • Minpunten:

  • Redelijk duur om aan het rijden te houden
  • Zuipt meer dan mij
  • Ouwe lullebak
  • handrem acties willen niet echt lukken
  • Geen zak waard want niemand wil erin rijden (te duur etc.)
  • De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_10114166

    Golf TDI 110pk Comfortline

    Goed:

    • Zuinig, ook bij wild rijgedrag
    • Wegligging, lekker vast aan de weg
    • vind hem nog steeds mooi

    Slecht:

    • Lawaai motor!
    • Toch enkele rammeltjes
    • Vage foutmeldingen soms...
    • Centrale portiervergrendeling gaat niet

    • subtiel, maar met een harde *KLJOINK*
    • Trekkracht, is toch alweer een gedateerde motor..
    • Whoaaaah.. ik mis de airco, was niet standaard ...

    pi_10114191
    Mijn auto's raken altijd total-loss .
    pi_10114358
    Pluspunten:
    - Zuinig voor z'n leeftijd
    - Lekkere wegligging
    - Genoeg ruimte, ook achterin
    - Rap wanneer hij dat echt moet zijn

    Minpunten:
    - Handchoke
    - Hij raakt op

    Al met al, lekker aftrappen die bak en blijven zoeken naar een andere tot ie echt de geest geeft..

    Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
    pi_10114397
    quote:
    Op woensdag 30 april 2003 16:41 schreef Jofunu-kun het volgende:
    Pluspunten:
    - Zuinig voor z'n leeftijd
    - Lekkere wegligging
    - Genoeg ruimte, ook achterin
    - Rap wanneer hij dat echt moet zijn

    Minpunten:
    - Handchoke
    - Hij raakt op

    Al met al, lekker aftrappen die bak en blijven zoeken naar een andere tot ie echt de geest geeft..


    Daf?
    pi_10114546
    Ford Escort III, 1984..
    Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
    pi_10114945
    VW Polo 1.3 1995

    Plus
    - Stuurt en schakelt superlekker
    - Wegligging
    - Voelt ruim aan
    - Goed afgewerkt, materialen
    - Niet echt onderhoudsgevoelig (& lage kosten)

    Min
    - Rammeltjes in voordeuren en dashboard
    - 55pk, dus niet al te vlot (1.6 wel )
    - Zonder styling pakket lelijk (smalle bumpers + oranje knipperlichten, is vervangen)
    - Standaard stalen wielen zonder doppen (vervangen door 15" lichtmetaal)

      donderdag 1 mei 2003 @ 16:25:50 #54
    15023 dangerous_dave
    drivin' an Audi...
    pi_10135033
    Audi 80 1.6 uit 1990

    Plus:
    Super Degelijk
    Mooi ontwerp
    Zit lekker
    Roest niet!!

    Min:
    Kleine kofferbak
    Weinig vermogen

    pi_10136383
    nissan primera hatchback 1.6LX 1992

    +
    -ziet er nog aardig uit.
    -is betrouwbaar (japanner).
    -weinig onderhoud.
    -heeft genoeg power,90pk..133Nm..0>100km/u >> 11,3 seconden.
    -mooit interieur
    -je voelt de auto precies aan en rijd lekker.
    -dakraam.
    -veel ruimte vanbinnen.
    -99,9% roest vrij.
    -nog steeds geen olie verbruik,na 10.000km terug een beurt te hebben gehad waar de olie was ververst staat het peil nog PRECIES hetzelfde als 10.000km terug


    -
    -kraakt,als je radio uit staat hoor je wat dingetjes kraken,maar dat hoort zo dus is niet erg.
    -geen airco.
    -geen electrische ramen.
    -dakraam gaat met hendel.


    al met al een zeer goede betrouwbare auto die niet zuipt,geen olie verbruikt en lekker rijd en niet eens zo gek duur is om 2e hands te kopen.

    ik ben er heel blij mee in elk geval en wil nog minstens 40.000km ermee rijden zodat het tellertje mooi op 2ton komt te staan

    ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
    pi_10137198
    Peugeot 205 XS 1.4i uit 91


    er zitten inmiddels nieuwe heldere verstralers in.

    http://members.lycos.co.uk/killerb04/auto/ voor meer foto's (waaronder een topspeed foto )

    +
    - Lekker weggedrag, GTI onderstel (wel wat spannend on the edge, uitbreken).
    - Fijne stoelen.
    - Heerlijk motortje die een lekker koppel heeft over een behoorlijk toerenbereik.
    - behoorlijk vlot, TDI'tjes hebben vaak het nakijken met optrekken, wat ook wel klopt als je naar de specs kijkt
    - verbruik is nog netjes ookal ga je trappen
    - Mooi interieur (das persoonlijk)
    - Mooi geluidje
    - design is best leuk, zeker gezien de leeftijd.
    - relax dakraam
    - ruim genoeg om 4 personen te vervoeren die een beetje normale afmetingen hebben

    -
    - kraakjes en piepjes (Frans hè )
    - Korte versnellingsbak, dus een behoorlijke brom op de snelweg
    - volgens mij is er een homokineet kapot
    - Hij rijdt te leuk, waardoor ik hem sneller pak en er dus meer benzine ingaat

    .
      donderdag 1 mei 2003 @ 18:45:06 #57
    14125 Michaeltjuh
    Brabant Power!
    pi_10138300
    Volvo V40 Europa 1.9D 115pk

    Pro:
    - uiterlijk icm de lm velgen
    - stoelen!
    - ruimte voorin
    - vermogen + 2.500 rpm@120km/h
    - veiligheid
    - standaard 7 speakers

    Contra
    - rammels, reutels, kraken, tikken
    - zeer beperkte ruime achterin
    - opties zeer duur (+ 10.000 Euro)
    - vreemde storingen
    - besmettelijke bekleding

    Leuke auto, maar nooit geen V40 meer.

    Alles boven de rivieren is kut.
    pi_10139539
    Astra station 1.6 uit 1996

    Pro:
    * ruim
    * Voor een station erg zuinig
    * Schakelt wel ok
    * lekkere lange versnellingen (1e 3 dan)
    * Stuurbekrachtiging
    contra:
    * Traag
    * Kut motorgeluid
    * Stuurt extreem kut vinnik. Ietsiepietsie afwijking (Als je op en rechte snelweg rijd trekt ie altijd na een tijdje de vluchtstrook op)

    Vanaf nu weer zonder auto
      donderdag 1 mei 2003 @ 21:00:52 #59
    45844 Hans_worst
    Lekkere worst van de Hema...
    pi_10141741
    Citroen Bx GTI:

    Goed:
    Fijne vering met drempelig Nederland
    Snel

    Minder:
    Steeds gezeur met lekkende ("lassen") leidingen

    !!! Saab 9_3 ... Volvo V40 !!!
    pi_10142031
    Citroen AX 1.1inj Plaisir

    Sterke punten
    - Snel voor een 1100
    - Stuurt alsof je stuurbekrachtiging hebt
    - Redelijk ruimte in de kofferbak
    - Stoelen van de Plaisir zitten heerlijk
    - Makkelijk met inparkeren
    - Zuinig (1 op 12 @ max & 1:16 bij normaal rijden)

    Slechte punten
    - Rammeltjes bekend probleem
    - Slechte kachel
    - Veel lawaai bij hoge snelheden

    Over het algemeen ben ik zeer tevreden over deze wagen

    Ockeloen.
    pi_10142470
    Fiat Punto 75EL - 1994

    goed
    -Leuk uiterlijk. Meegespoten bumpers, mistpitjes voor in.
    -Relatief ruim.
    -Weggedrag naar mijn smaak. Lekker stug.

    minder goed
    -Niet overdreven snel
    -Onbestemde geluidjes
    -Heeft soms zijn dag niet

    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
      donderdag 1 mei 2003 @ 21:51:24 #62
    51388 audi80
    Rijd een A4 allroad 2.0 TFSI
    pi_10142964
    Prive auto: Audi 80 2.0E uit '93

    + mooi design
    + confortabel
    + lekker vlot
    + schuifkanteldak
    + degelijk
    + kofferbak

    - stuurbekrachtiging (kan er nie aan wennen)

    Auto van de zaak: Opel Combo 1.7D

    + Geen

    - lelijk
    - vieze kleur geel
    - onveilig
    - roestbak
    - elekrische instalatie deugt niet
    - maakt een hoop herrie

    Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.
      vrijdag 2 mei 2003 @ 17:05:21 #63
    40728 Lightyear
    Ad astra et ultra!
    pi_10161584
    Saxo 1.1 2002

    - Leuk sportief interieur
    - Airco
    - Raampies met een knoppie.
    - Stuurbekrachtiging
    - Portiervergrendeling
    - Koel getintglas.
    - Redelijke rap voor 1.1 zolang je de motor maar op toeren houdt.
    - 1 op 16 gemiddeld.
    - Plezierig om te rijden.

    Nadelen:

    - Vreemde technische storingen om de haverklap.
    - Overhellen in bochten wordt vervelend op den duur.
    - 1e versnelling tekort.
    - Airco is niet echt superchill.
    - Pedalen zitten te dicht op elkaar (ook voordeel remmen voor de bocht en met tussengas 2e oppakken zonder rem los te laten)
    - Versnellingsbak niet trefzeker genoeg en erg lange halen.
    - Onberekenbaar weggedrag bij gas los of remmen in de bocht.
    - 1e versnelling wil liever niet aangesproken worden met koude motor.
    - Koppeling erg kort aangrijpingspunt op een erg laat moment.

    Al met al, een echte Fransman...
    Lekker eigenwijs... :-)

    Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur
    pi_10162063
    Opel Kadette-E 1.6 1989

    Voordelen:

    - Kost geen drol
    - Voor leeftijd/type erg zuinig (met gemak 1:15 met een normale rijstijl)
    - Met bank plat zeer grote kofferruimte (heb mijn eigen verhuizing gedaan incl. dubbeldeurs koelkast en groot fornuis)
    - Bij is iets verlaagd en heeft strakke veren, ligt daardoor lekker op de weg
    - Uiterst betrouwbaar (Deutsche gründlichkeit )
    - Stevig (heeft al een klein aanrijdinkje overleefd)
    - Eenvoudig (heb zelf al van alles vervangen, van de ruitenwissermotor tot de stuurkolom)
    - 90 pk/920 kg dus rap (1-100 = ± 10 à 11 sec, top = ± 190)

    Nadelen:

    - Inbraakgevoelig
    - Kanteldak moet ik goed schoonhouden anders lekt het
    - Roest bij de achterspatborden (Kadett...)
    - Niet de meest 'hippe' auto (boeit mij op zich niet)
    - 4-bak dus beetje herrie op de snelweg
    - Zwart, dus elk stofje en vogelpoepje zie je er op

    Over het algemeen een fijne, betrouwbare auto die me voor weinig geld overal brengt waar ik wezen moet. Het zal over een jaartje of zo wel tijd worden dat deze er uit gaat, maar ik heb wereleijk geen idee wat ik dan moet kopen. Iemand enig idee wanneer de laatste Kadetts gemaakt zijn?

    pi_10170991
    citroen BX 1.6i

    leuke dingen
    comfort
    ruitesproeier (zit OP de wisser)
    hoogte verstellingen (terreinstandje is lachen bij drive in)
    goedkope onderdelen
    ruim

    minder
    ehh
    blijft mar rijden?

    Klikt niet op facebook links
      zaterdag 3 mei 2003 @ 15:17:01 #66
    30056 Eric82
    Big whoop
    pi_10179373
    Suzuki Swift 1.3 GTi 1988

    voor

    - snel (103 pk @ 780 kg)
    - redelijk zuinig (1 op 15)
    - zeer goedkoop (ik ben iets van 45 euro per maand kwijt aan wegenbelasting en verzekering)

    tegen

    - klein, weinig ruimte, langer dan een kwartier achterin zitten kan je vergeten
    - 1988
    - niet echt veilig (na een beetje goed ongeluk kunnen ze je van het asfalt schrapen of je bent geperforeerd door de stuurstang)
    - afwerking
    - hij begint nu toch wel echt af te takelen

    Next time there won't be a next time.
    pi_10179965
    Ford Fiesta 1.4 16V

    Positief:
    Klein en best lekker fel

    negatief
    versnellingsbak.. Hij wil soms niet goed in z'n 1 en achteruit. Met als gevolg dat je je tanden aardig staat te poetsen..

    Gelukkig is het maar een tijdelijk auto'tje.. Hierna komt een nieuwe Renault Megane 1.9dci!

    I know I was born, And I know I will die.
    The inbetween is mine, I am mine
    We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
    pi_10180134
    Honda Prelude 2.0 1993

    Voordelen:

    Mooi
    Vlot
    Goede wegligging en rijgedrag
    Heerlijke stoelen

    Nadelen:

    Hoog verbruik
    Duur in onderhoud

    Overal: zeer tevreden, maar het beestje zal dankzij z'n leeftijd binnenkort toch wel vervangen worden.

    May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
    pi_10180350
    Audi S6 Plus

    plussen
    - zeldzaam
    - vrij snel
    - alcantara vinden vrouwen geil
    - stoelverwarming same thing
    - hoog comfort bij duitse snelheden
    - weinig lawaai
    - incognito
    - veel ruimte achterin voor activiteiten die niet tijdens het rijden gebeuren

    minnen
    - iedereen wil dat ik BOB
    - Alcantara is erg snel smerig
    - geen slecte geluidsinstallatie, maar echt knallen kan die (nog) niet
    - zeldzaam (daardoor een fortuin kostend in onderhoud)
    - niet rete snel
    - weinig lawaai
    - incognito
    - vrij hoog verbruik

    2825cc Single Turbo Beast
    pi_10180613
    Austin Mini 1.0 (1983)
    Goed:

    -als een kart door de bocht heen
    -trekt lekker snel op (weegt niet zo veel)
    -Geweldig om te zien
    -simpele techniek
    -uitbouwen zover als je kan bedenken

    Slecht:

    -Klein, dus wat onveiliger dan gemiddelde auto
    -geen remschijven, maar klauwen. En ook geen rembekrachtiger
    -roest als een gek

    plaatje

    pi_10180727
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2003 15:17 schreef Eric82 het volgende:
    Suzuki Swift 1.3 GTi 1988

    voor

    - snel (103 pk @ 780 kg)
    - redelijk zuinig (1 op 15)


    Dat zijn idd leuke karretjes.... Ik heb zelf een Swift Gti uit 88 gehad. Wel nog het oude model (de vierkante.) Had 101 pk @ 746 kg. Ik reed er echter niet zo zuinig mee. Bij normaal gebruik ongeveer 1 op 12 en op de autoweg was dat ding echt zuinig. Ik heb eens 1 op 20 gehaald.
    tegen
    't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
      zaterdag 3 mei 2003 @ 16:47:50 #72
    30056 Eric82
    Big whoop
    pi_10180806
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2003 16:43 schreef SuzukiSwift het volgende:

    [..]

    Dat zijn idd leuke karretjes.... Ik heb zelf een Swift Gti uit 88 gehad. Wel nog het oude model (de vierkante.) Had 101 pk @ 746 kg. Ik reed er echter niet zo zuinig mee. Bij normaal gebruik ongeveer 1 op 12 en op de autoweg was dat ding echt zuinig. Ik heb eens 1 op 20 gehaald.
    tegen


    nou als ik een beetje flink doortrap dan haal ik 1 op 10 ook wel alleen die verrotte kleine bezinetank (30 liter), je staat elke week bij de pomp
    Next time there won't be a next time.
    pi_10182547
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2003 16:47 schreef Eric82 het volgende:

    [..]

    staat elke week bij de pomp


    en dat is vaak?
    2825cc Single Turbo Beast
    pi_10183478
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2003 16:47 schreef Eric82 het volgende:

    [..]

    nou als ik een beetje flink doortrap dan haal ik 1 op 10 ook wel alleen die verrotte kleine bezinetank (30 liter), je staat elke week bij de pomp


    Dat komt me erg bekend voor. Mijn huidige auto heeft gelukkig een 56 liter tank. echter dat ding gebruikt nog altijd 1 op 10.....
    't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
      zaterdag 3 mei 2003 @ 19:27:28 #75
    30056 Eric82
    Big whoop
    pi_10183729
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2003 18:24 schreef Ultimora het volgende:

    [..]

    en dat is vaak?


    nou aangezien een tankje je dan "maar" 23 euro kost, valt het nog mee.....maar wat vind jij dan vaak? Die auto van jou lust denk ik ook wel wat (98?).
    Next time there won't be a next time.
      zondag 4 mei 2003 @ 16:51:23 #76
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_10198724
    Nissan 200SX 1.8 16v turbo (185PK @ 1190 kilo)

    Positief
    -acceleratie (6,9 op de 100)
    -top van 240
    -sportief uiterlijk
    -redelijk zeldzaam
    -fantastische wegligging door o.a. sportonderstel, verlaagd.

    Negatief
    -hij zuipt!!(1:7 als je hem doortrapt, als je rustig rijd 1:10)
    -geen ruimte achterin voor medepassagiers
    -de kleur (rood)

    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 mei 2003 @ 17:27:09 #77
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_10199464
    --offtopic-- Dit kan per email, ICQ of tamtam
    of in het centrale V&A topic, maar ik geef je het meeste kans per mail

    [Dit bericht is gewijzigd door GizartFRL op 04-05-2003 17:47]

    pi_10199848
    Renault Megane Break 1.9dTi

    voordeel:
    - zit lekker
    - trekt voor een 1.9 lekker door, behalve in zijn 5
    - trekt ook lekker door met veel spullen er in
    - veel ruimte
    - lekker zuinig en kom heel ver op 1 tank diesel
    - wegligging, hij ligt echt als een blok op de weg, alleen bij hele sterke wind voel ik hem een beetje trekken aan het stuur.

    nadeel:
    - mijn spiegels moet ik nog stellen met hendels, erg lastig als er even iemand anders in heeft gereden
    - in zijn 5 is ie een beetje traag met versnellen
    - soms wat problemen met parkeren bij mij thuis. is een steegje met weinig ruimte voor zo'n bak

    verder een hele fijne auto, betaalbaar voor mij (22 jaartjes pas), kan veel meenemen. en een sport auto hoef ik ook niet meer. geef mij maar een lekkere "oude lullen bak" op diesel.

    Problemen bestaan niet, je weet alleen de oplossing niet.
    pi_10200032
    VW Corrado G60

    Plus punten:

    -Styling
    -Strakke wegligging
    -Vet veel koppel bij lage toeren.
    -Acceleratie.
    -Comfort (voor een sport coupe is de corrado zeer comfortabel)
    -Motor / uitlaat geluid (die mechanische turbo klinkt helemaal te wow!)
    -Goede algehele bouw (zelfs na 14 jaar rammelt of piept er niets).
    -Goede stoelen.
    -Mooi interieur
    -Uitstekende remmen.
    -Relatief laag gewicht (de formule achter Corrado G60 is om een wagen te bouwen die het gewicht van een 4 cylinder heeft maar met het vermogen van een 6 cylinder).
    -Betrouwbaarheid
    -Waardevast
    -Goede stuurbekrachtiging.

    Nadelen:
    -Benzine verbruik (snelweg valt mee, maar in de stad.... )
    -Keihard onderstel
    -Voorspoiler komt vaak tegen drempels (auto is verlaagd)
    -Schuifdak wil wel eens blijven steken (bekend euvel van de Corrado)
    -De versnellingen voelen nogal stug aan (ook een bekend nadeel van de Corrado... is opgelost vanaf '92 modelen).
    -Het zicht rondom is nogal slecht (vooral achteruit).

    VW Scirroco GTX 16v (zonder katalysator = 139 ipv 129 PK)

    -Styling (klasiek coupe model).
    -1.8. 16v motor (zeer krachtige motor die ook nog eens zuinig en betrouwbaar is)
    -Motor / Uitlaat geluid (muziek in mijn oren )
    -Rij-eigenschappen (beste rij-eigenschappen van alle auto's die ik ooit heb gereden)
    -Perfecte remmen; zelfs zonder ABS.
    -Acceleratie (0 - 100 in 7.0 sec flat!)
    -betrouwbaarheid
    -Goede algehele bouw
    -Mooi interieur
    -Zeer goed uitlaat systeem (zelfs de standaard uitlaat is bijzonder goed).
    -Zuinig (serieus, 'k heb ooit eens 1:16,5 gehaald)
    -Licht gewicht
    -Uitstekende stuurbekrachting (precies goed )

    Nadelen:
    -De achterzitting is amper voldoende.
    -Niet comfortabel genoeg voor lange ritten.
    -betrouwbaarheid van de versnellingsbak (de mijne is gereviseerd).
    -Onderdelen zijn duur en moeilijk aan te komen.

    [Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 04-05-2003 18:06]

    We're just gonna have to make it up along the way, pure gonzo journalism
    pi_10200053
    quote:
    Op zondag 4 mei 2003 17:57 schreef Dr_Gonzo het volgende:
    VW Corrado G60
    Nog geen problemen met de G-lader gehad?
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 mei 2003 @ 17:59:53 #81
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_10200059
    quote:
    Op zondag 4 mei 2003 17:27 schreef Swetsenegger het volgende:
    --offtopic-- Dit kan per email, ICQ of tamtam
    of in het centrale V&A topic, maar ik geef je het meeste kans per mail

    Ja sorry, gitdingus, ik had uitgelegd dat hij niet reageert op mail en toen vertelde de gamemodjes mij dat ik hem dan maar "in een topic aan moest spreken"

    Hetgeen ik hier doe....

    Nog meer ideeën?

    pi_10200115
    quote:
    Op zondag 4 mei 2003 17:59 schreef Pushit het volgende:

    [..]

    Nog geen problemen met de G-lader gehad?


    Nope... zit al op 180K.KM en hij spint vrolijk verder.
    De lader is met 120K.KM wel vervangen geworden.
    Revisie van de lader hoort eigenlijk tot het standaard onderhoud dat eens in de +- 120K.KM moet gebeuren.
    Dus voor die tijd wil ik kijken voor een VR6... volgend jaar misschien.
    We're just gonna have to make it up along the way, pure gonzo journalism
    pi_10200120
    Toyota starlet 1.0 uit 1988

    Superauto, geen nadelen.

    pi_10200143
    quote:
    Op zondag 4 mei 2003 18:04 schreef Dr_Gonzo het volgende:

    [..]

    Nope... zit al op 180K.KM en hij spint vrolijk verder.
    De lader is met 120K.KM wel vervangen geworden.
    Revisie van de lader hoort eigenlijk tot het standaard onderhoud dat eens in de +- 120K.KM moet gebeuren.
    Dus voor die tijd wil ik kijken voor een VR6... volgend jaar misschien.


    VR6 is nog leuker speelgoed, en die G-lader is inderdaad geen eeuwig leven gegund nee .
      maandag 5 mei 2003 @ 10:13:58 #85
    34316 Solid_Snake
    voor de fans
    pi_10212392
    Seat Leon 1.6 Signo

    Plus
    + Relatief goedkoop
    + Relatief uitgebreid, standaard een Cruise Control, Climate Control, goede speakers, mistlichten, boordcomputer
    + Redelijk vlot met inhalen

    Min
    - Helt heel erg over in bochten
    - Radio/ cd-speler is niet zo uitgebreid

    pief paf poef
      maandag 5 mei 2003 @ 11:08:57 #86
    18516 headz
    Trust the DJ
    pi_10213538
    Citroen Xantia 1.8i 16v (1996)

    + rijdt als een zwevend tapijt over de snelweg
    + heerlijk comfortabel, je rijdt zonder te merken ineens 140.
    + heerlijk ruim, voor en achter
    + veel kofferbakruimte
    + trekt lekker door bij 2500 toeren en meer, dus snel ff een vrachtwagen inhalen.
    + totaal geen roestvorming
    + redelijk zuinig (1:13 gemiddeld)

    - achterlijke afstandsbediening. Werkt op infrarood ipv radiosignaal. Moet je dus op 2 meter afstand op een sensor richten. Batterij gaat heel snel leeg.
    - Grote draaicirkel. Dus ff snel parkeren is er meestal niet bij in het centrum van Dordt.
    - Ik heb er geen michelinbanden onder zitten, maar Pirelli. Deze nemen kleine oneffenheden in de weg heel hard op.
    - Ik moet er wel aan wennen om te wachten bij het starten tot het 'STOP'-lichtje uitgaat (+/- 10 seconden). Als je wegrijdt zonder daarop te wachten werkt de stuurbekrachtiging nog niet en is er geen remdruk (!).

    Volgende auto wordt weer een Xantia!

    beg to differ
      maandag 5 mei 2003 @ 11:48:13 #87
    18322 jackson
    Jackson Claxon
    pi_10214604
    Fiat Uno (type 75) 1.4i

    Pluspunten:

    Kleur is zwart .
    Schakelt goed.
    rijdt redelijk pittig (70PK).
    zit toch droog
    Goedkoop!

    Minpunten:

    Fiat is nix, een uno al helemaal niet.
    Geen sportvelgen
    Hij rijdt redelijk door maar niet snel genoeg.
    Tis gewoon net nix.

    Voor mij is het een redelijk goeie auto, lekker goedkoop maar mijn alfa33 vond ik wel wat spannender om in te rijden enzo . Ben er opzich best tevreden mee

    They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
    -- YOU FOUND YOURSELF --
      maandag 5 mei 2003 @ 11:52:02 #88
    54624 _dazzling
    nee jij trekt volle zalen
    pi_10214712
    laguna uit 95

    tja .. beetje modaal das wel jammer
    Maar ik mag niet klagen is toch best een leuk ding!

    Dus een X-je voor de trouwe probleemloze km

    liever voor achter dan hoog nietwaar?
    pi_10216367
    Auto: Skoda Octavia 1.6 Comfort 2001

    + Groot (ben zelf 1.96 dus da's wel handig)
    + Giga-kofferbak
    + Goedkoop! Cataloguswaarde 18.000 euro en krijg geld terug van het leasen
    + Goed weggedrag: zeer goede rechtuit-stabiliteit, bochten zijn geen probleem
    + uitrusting: airco, traction control, cruiscontrol, middenarmsteun, alles wat je eigenlijk nodig hebt

    - beetje traag; een 1.6 is niet veel voor zo'n auto, vooral merkbaar in tussen acceleraties
    - ruimte op achterbank is een beetje krap
    - beetje saai van binnen: veel zwart

    pi_10216514
    En mijn hobbyauto: Citroen BX Sport

    + beest van een motor (125 pk met 2 dubbele Solexen, op en top sportief qua karakter)
    + geluid (als die dubbele carbs naar standje 2 gaan )
    + weggedrag (tja, hydraulische vering en dan ook nog een speciaal aangepast zodat het extra sportief aanvoelt)
    + comfort (auto uit 1985 met elec. ramen, CV en luxe bekleding. Golf I/II eat your heart uit)
    + voor zijn tijd supersnel (iig sneller dan de gemiddelde GTI/GSI)
    + comfortabel (dankzij alweer die hydraulische vering)

    - roestvorming. (tja, Franse auto's uit de jaren '80...)
    - onderdelen duur (speciale onderdelen zoals carb. rubbers, de rest is allemaal standaard BX-spul)

    pi_10220597
    Ford Escort 1.4i Mk4, 1992

    PLUS:
    - Weinig mankementen (ondanks mijn wilde rijstijl)
    - Waanzinnig veel beenruimte voorin (er zijn maar weinig auto's met zoveel ruimte voor)
    - Erg goede wegligging
    - redelijk mooi interieur, voor zo'n goedkope auto.

    MIN:
    - Verbruik, met een beetje sportief rijden 1:8.... BAH! 1:10 met normaal stadsgebruik.
    - Versnellingsbak, vaak schiet ie maar 'half' in z'n achteruit. Erg irritant. Je moet dan een beetje 'roeren' voordat ie er wel goed in valt.
    - Stuur niet verstelbaar... Cheap uitvoering. Zit je dan met je lange poten.
    - Ik had wel wat harder willen gaan... maar ik haal maar 162km/u op de teller. Optrekken 0-100km/u doe ik in 12 seconden.
    - Uiterlijk is wel redelijk, ik vind alleen de achterkant lelijk, echt jammer.
    - Als de motor koud is, en het is buiten 5-10 graden C, wil het nog wel eens voorkomen dat de motor na een paar tellen afslaat wanneer je de koppeling indrukt. Starten is hierna soms wat lastig, en de motor loopt dan enkele seconden heel rot en er komt veel rook uit :-)

    Al met al ben ik best wel heel erg tevreden. Ik had het geluk dat er altijd heel voorzichtig is gereden met deze wagen door de vorige eigenaar, en dat is duidelijk te merken.
    Het is mijn eerste auto. De volgende wordt een VETTE AMERIKAANSE BAK. Maar dan moet ik eerst effe wat banken beroven.

    pi_10220827
    quote:
    Op zondag 4 mei 2003 17:57 schreef Dr_Gonzo het volgende:
    VW Corrado G60

    Plus punten:

    -Styling
    -Strakke wegligging
    -Vet veel koppel bij lage toeren.
    -Acceleratie.
    -Comfort (voor een sport coupe is de corrado zeer comfortabel)
    -Motor / uitlaat geluid (die mechanische turbo klinkt helemaal te wow!)
    -Goede algehele bouw (zelfs na 14 jaar rammelt of piept er niets).
    -Goede stoelen.
    -Mooi interieur
    -Uitstekende remmen.
    -Relatief laag gewicht (de formule achter Corrado G60 is om een wagen te bouwen die het gewicht van een 4 cylinder heeft maar met het vermogen van een 6 cylinder).
    -Betrouwbaarheid
    -Waardevast
    -Goede stuurbekrachtiging.

    Nadelen:
    -Benzine verbruik (snelweg valt mee, maar in de stad.... )
    -Keihard onderstel
    -Voorspoiler komt vaak tegen drempels (auto is verlaagd)
    -Schuifdak wil wel eens blijven steken (bekend euvel van de Corrado)
    -De versnellingen voelen nogal stug aan (ook een bekend nadeel van de Corrado... is opgelost vanaf '92 modelen).
    -Het zicht rondom is nogal slecht (vooral achteruit).

    VW Scirroco GTX 16v (zonder katalysator = 139 ipv 129 PK)

    -Styling (klasiek coupe model).
    -1.8. 16v motor (zeer krachtige motor die ook nog eens zuinig en betrouwbaar is)
    -Motor / Uitlaat geluid (muziek in mijn oren )
    -Rij-eigenschappen (beste rij-eigenschappen van alle auto's die ik ooit heb gereden)
    -Perfecte remmen; zelfs zonder ABS.
    -Acceleratie (0 - 100 in 7.0 sec flat!)
    -betrouwbaarheid
    -Goede algehele bouw
    -Mooi interieur
    -Zeer goed uitlaat systeem (zelfs de standaard uitlaat is bijzonder goed).
    -Zuinig (serieus, 'k heb ooit eens 1:16,5 gehaald)
    -Licht gewicht
    -Uitstekende stuurbekrachting (precies goed )

    Nadelen:
    -De achterzitting is amper voldoende.
    -Niet comfortabel genoeg voor lange ritten.
    -betrouwbaarheid van de versnellingsbak (de mijne is gereviseerd).
    -Onderdelen zijn duur en moeilijk aan te komen.


    JIJ BENT MIJN HELD!!!!!

    gewoon 2 (nee niet 1 maar 2) van mij lievelings auto's!

    pi_10220845
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2003 13:13 schreef SadKingBilly het volgende:
    Mazda 626 1.8 MXi 12-1996

    voor:
    - Groot! (lees: lekker ruim voor lange mensen)
    - Best snel voor een (bijna originele) 1.8 motor: 0-100 / 8.6sec
    - Rijdt heerlijk, lekker soepel
    - Stuurbekrachtiging
    - Wij vinden het model heel erg mooi
    - Stoelen in alle standen verstelbaar
    - Mistlampen standaard
    - verlichting in hoogte verstelbaar
    - Door verhoogde achtervering zwaar belastbaar
    - Enorme kofferbak
    - Nooit iets mis mee, amper kosten bij keuring
    - Airco + getint glas

    tegen
    - Duur in benzine, gemiddeld 1:10
    - Onderdelen zijn moeilijk te krijgen
    - Tuning vrijwel onmogelijk, kosten belachelijk
    - Moeilijke, dus dure, kleur (met. kopergroen)
    - Niet op een kleine parkeerplaats te krijgen..
    - Verzekering en belasting duurder dan bij kleine auto


    Ben ik het helemaal mee eens.
      maandag 5 mei 2003 @ 14:52:58 #94
    38839 Henkuzz
    ga toch heen
    pi_10220959
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2003 12:51 schreef DeWaasheid het volgende:
    Bus - verschillende merken

    Goed:
    veel ruimte
    chauffeur
    geen tot nauwelijks kosten (week/weekend)
    milieuvriendelijk
    medepassagiers

    Slecht:
    langzaam
    beperkte invloed op bestemming + vertrektijd
    medepassagiers


    hahahahaha zowel goed als slecht de medepassagiers... wanneer goed en wanneer slecht????
    Weetje .... bekijk het maar allemaal
    pi_10221190
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2003 17:05 schreef Lightyear het volgende:
    Saxo 1.1 2002

    - Leuk sportief interieur
    - Airco
    - Raampies met een knoppie.
    - Stuurbekrachtiging
    - Portiervergrendeling
    - Koel getintglas.
    - Redelijke rap voor 1.1 zolang je de motor maar op toeren houdt.
    - 1 op 16 gemiddeld.
    - Plezierig om te rijden.

    Nadelen:

    - Vreemde technische storingen om de haverklap.
    - Overhellen in bochten wordt vervelend op den duur.
    - 1e versnelling tekort.
    - Airco is niet echt superchill.
    - Pedalen zitten te dicht op elkaar (ook voordeel remmen voor de bocht en met tussengas 2e oppakken zonder rem los te laten)
    - Versnellingsbak niet trefzeker genoeg en erg lange halen.
    - Onberekenbaar weggedrag bij gas los of remmen in de bocht.
    - 1e versnelling wil liever niet aangesproken worden met koude motor.
    - Koppeling erg kort aangrijpingspunt op een erg laat moment.

    Al met al, een echte Fransman...
    Lekker eigenwijs... :-)


    beste mr lightyear

    u heeft het over vreemde technische storingen, kunt u daar meer over vertellen? evt via mail? timbole0@hotmail.com?

    thnx

    ik wil namelijk ook zo een auto aanschaffen...

      maandag 5 mei 2003 @ 15:06:24 #96
    38839 Henkuzz
    ga toch heen
    pi_10221392
    Renault Laguna 1.9dCi 120PK

    Voor:
    - Rijdt lekkertjes
    - Stil
    - Ruim
    - Luxe
    - Compleet
    - eeehhh

    Tegens:
    -Stoel piept (na 10.000km)
    -Navi al 2x uitgevallen en 2x gerepareert
    -Geluidsinstallatie mag wel beter
    -airco springt soms spontaan op 16 graden..
    -meer niet eigenlijk

    eindconclusie hele fijne auto met goeie prestaties

    Weetje .... bekijk het maar allemaal
      maandag 5 mei 2003 @ 20:26:22 #97
    22922 AleXtc
    Wannabe Pirat
    pi_10229656
    Golf IV Variant TDI 130pk Comfortline

    Goed:


    Zuinig, ook bij wild rijgedrag
    Mooie auto in aanzien.
    6 versnellingen.... en bij elke versnelling een bulk kracht!
    Volgens boekje max 205 km/h maar deze loopt makkelijk 220
    Motor is redelijk stil.
    Stoelen zijn zeer OK en die airco is ook lekker hoor


    Slecht:

    Gauw met de neus tegen de grons aan.
    Waarschijnlijk door de te lage bumper.
    (eigen schuld, moet niet zo hard rijden

    De standaard banden zijn zoals gewoonlijk niet sportief.
    Hij dweilt nogal met deze banden. Binnenkort maar eens richting de 17 of 18"
    Eigenlijk geen minpunten.

    JA 1 minpunt, de PRIJS

    Waarom slapen mensen? Men mist al zoveel.......
      maandag 5 mei 2003 @ 20:46:29 #98
    34775 Metro2005
    Mind explorer
    pi_10230250
    nog even reageren, kon helaas niet meer editten.
    het pingelen vd motor is gelukkig over eveneens het niet willen starten op LPG is hiermee verholpen, hij is opnieuw afgesteld
    dus weer twee nadelen minder
    alleen nog dat hoge verbruik
    hoe zuinig ik ook rij (of hoe hard ik ook doortrap) hij rijd gewoon altijd 1 op 10

    dit is hem trouwens (plaatje van autotrader gejat, heb zelf alleen andere velgen eronder, wel ook 15")

    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
    pi_10232299
    quote:
    Op maandag 5 mei 2003 12:56 schreef Wokschotel het volgende:
    En mijn hobbyauto: Citroen BX Sport
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
    pi_10235849
    Citroen Xantia 2.0i SX (1995)

    Plus:
    - redelijke prestaties (vrij pittige motor)
    - goed comfort
    - mooi design (eigen gezicht)
    - Hydractive II vering is een technische lekkernij
    - tot op heden geen problemen...
    - leuke technische gadgets
    - weggedrag

    Min:
    - onderhoud is een must
    - idiote prijzen onderhoud
    - zwaar
    - motor is een beetje lomp en rauw (ik vind Renault motoren een fijner karakter hebben)
    - technische hoogstandjes kunnen ook stuk gaan...

    Dorpsgek.....
      dinsdag 6 mei 2003 @ 00:50:34 #101
    6373 thaduck
    !! nu Tha_Duck !!
    pi_10236958
    Mijn Citroen ZX 1.9 Diesel uit '93:

    Voordelen:
    - Compact
    - Toch 5 deurs
    - 1,5 kW aan geluid erin ofzo
    - Prettig steur
    - Goede stoelen
    - Goedkoop om te kopen
    - Goedkoop in onderhoud (200 euro in 1 jaar met 40.000 KM gereden)
    - Zuinig

    Nadeel:
    - Staat al op 350.000 KM's

    tegenwoordig bekend als Tha_Duck
    pi_10238312
    Skoda Favorit GLXi E2 1993
    5 deurs hatchback, kleur: rood
    1.3 liter, 4 cil. 8 kleppen, 65 pk, 103 Nm
    0 > 100 in 15 sec, top 150 km/h


    Voordelen:

  • Toerenteller
  • Mistlampen
  • Panoramadak
  • Erg fijne zetels
  • Stuurt licht
  • Spotgoedkoop in aanschaf (
  • € 200) en onderhoud
  • Niemand wil hem jatten
  • Superbetrouwbaar
  • Veel koppel voor een 1.3 benzine

  • (wegrijden zonder gasgeven in 2e versnelling mogelijk)
  • 5 deurs
  • Programmeerbare ruitenwisserinterval
  • Mijn supervette stereo
  • Pooiertoeter (3 tonige hoorn, orginele maserati)
  • Nadelen:

  • Rumoerige motor
  • Optrekken na 80 km/h vreselijk langzaam
  • Top 150
  • Electronica lurp (relais die niet pakken en dergelijke)
  • Veel deuken en krassen overal
  • 1 op 13 relatief gezien niet zuinig



  • [Dit bericht is gewijzigd door mighty_myte op 06-05-2003 04:40]

    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
      dinsdag 6 mei 2003 @ 17:45:05 #103
    14876 Weurst
    want worst is al bezet
    pi_10252048
    Over mijn Mini 1000 uit 1988:

    Voordelen:

  • Uitstraling en imago, daar krijg je wel wat positieve reacties op. "ooh wat schattig" e.d.
  • geweldige wegligging en gevoel dat je alles onder controle hebt, veel meer dan bij grote auto's imho.
  • onderhoud goed zelf te doen en dat met de goedkope onderdelen maakt het onderhoud goed betaalbaar (tot nu toe).
  • goedkope verzekering en belasting
  • elk parkeerplekje past
  • het Mini gevoel natuurlijk
  • Nadelen:

  • Mini's roesten snel, ook als ze 3 jaar geleden gerestaureerd zijn zoals de mijne
  • mag wel iest meer vermogen hebben maar daar kan je wel wat aan doen, 1300 blok komt er ooit wel in de huidge 1000 cc is genoeg om goed mee te komen maar ik wil wel wat meer.
  • niet zo heel prettig op de snelweg door vorig punt en maar een 4 bak, kan ik ook wat aan doen door een langere Final Drive maar dan wordt ik trager bij stoplichtjes
  • gewone bagage en booschappen passen goed maar als ik grote uistekende dingen moet meenemen moet ik toch even mijn pa lief aankijken
  • droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst - pe[per]worst
      dinsdag 6 mei 2003 @ 18:03:59 #104
    31362 CreativeMind
    Wanneer wordt het zomer?
    pi_10252462
    Mijn Daihatsu Charade TX 1.3 injectie 16v '91:

    Plus:
    Pittig blok
    Maakt een fel maar toch enigzins gesmoord (zacht) geluid
    Elektrische spiegels en ramen
    Centrale deurvergrendeling
    Dakraam
    Toerenteller
    Schakelt soepel en relaxed
    Trekt als een tiet (vooral bij hogere toeren)
    Geen enkel rammeltje of rateltje (Jap he )
    Redelijk zuinig
    Géén stuurbekrachtiging (hoeft niet in z'on klein autootje)
    Roest niet

    Min:
    Achterin vrij klein
    Geen deuren achter
    Lawaaierig bij 120+
    Lange contactsleutel

    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')