Peugeot 206 1.6 GLX (Engels model met stuur rechts)
Goed:
Slecht:
Als totaaloordeel ben ik overigens erg tevreden
quote:kun je dan niet een van de draadjes van de iso connector onderbreken? of is het zo'n helemaal ingebouwde radio?
Als ik de verlichting aan heb gaat het display van de autoradio, klok etc zachter branden. Je ziet dus niks als je overdag met licht rijdt.
quote:Dat is volgens mij normaal.. Althans de vader's astra doet dat ook.
Op zaterdag 26 april 2003 12:46 schreef Aernout het volgende:Als ik de verlichting aan heb gaat het display van de autoradio, klok etc zachter branden. Je ziet dus niks als je overdag met licht rijdt. (geldt niet voor dashboard verlichting, want die kun je apart regelen).
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 12:49 schreef Raging_Bull het volgende:
Eeehmz er is niks mis met mijn Porsche GT-3
quote:woeoehahahhaha .... laChuH ...
Op zaterdag 26 april 2003 12:49 schreef Raging_Bull het volgende:
Eeehmz er is niks mis met mijn Porsche GT-3
Goed:
Slecht:
Conclusie:
Ik ben heel erg tevreden over mijn 1e autootje
[Dit bericht is gewijzigd door _Administr8or_ op 26-04-2003 13:06]
Goed:
veel ruimte
chauffeur
geen tot nauwelijks kosten (week/weekend)
milieuvriendelijk
medepassagiers
Slecht:
langzaam
beperkte invloed op bestemming + vertrektijd
medepassagiers
Positief
Ontwerp
Ruimte binnen
Redelijk compact buiten
Gigantische kofferbak
Rijdt lekker
Negatief
Geen waarschuwingslichtje voor lege brandstoftank
Brede achterstijlen maken overzicht bij parkeren lastig
Afdekplaat over bedieningsknoppen heeft tijden lang gevibreerd
Slecht
*dat hij nu met een vastgelopen motor stil staat
Ford Probe 2.2 GT met Turbo en Intercooler uit 1992.
http://www.performanceprobe.com/gallery/index.htm
Klik op My 1992 GT, want die lijkt veel op mijn autotje.
Voordelen:
- Wel extreem veel ruimte in de kofferbak voor een sport auto(6 kratjes zonder stapelen en zonder de achterbank te klappen).
- Nooit boetes voor gordel niet om (heeft automatische gordels)
- Je moet veel moeite doen om hem te laten afslaan(rijd gewoon door als je maar boven de 500 rpm blijft)
- Goede wegligging
- Vrij zuinig (1 op 10 met kleine stukjes en 1 op 12 op de snelweg)
Nadelen:
- Somige onderdelen moeten uit amerika komen...
- Hij is niet zo snel als je van een turbo-charged engine verwacht...(ik haal 0-100 in 9 seconden)
- Start soms niet meteen.
Goed
Slecht
Conclusie
Heerlijk om mee te rijden, als het rijdt tenminste.
tegen
- Duur in benzine, gemiddeld 1:10
- Onderdelen zijn moeilijk te krijgen
- Tuning vrijwel onmogelijk, kosten belachelijk
- Moeilijke, dus dure, kleur (met. kopergroen)
- Niet op een kleine parkeerplaats te krijgen..
- Verzekering en belasting duurder dan bij kleine auto
quote:wat zijn dat
Op zaterdag 26 april 2003 13:01 schreef bonfie het volgende:Voordelen:
- Nooit boetes voor gordel niet om(heeft automatische gordels)
-gaat niet harder als 30
-zit geen dak op
-Heeft een actie radius van 50 Kilometer
Goed:
- Het is een Cabriolet
- Stoffen kap ipv een kunststof kap
- Geen rolbeugel
- Zicht naar acher is perfect, mits de kap open is
- Erg goede stoelen
- Comfortabel
- Had ik al gezegd dat het een cabrio was?
- Tijdloos design, ontworpen door pininfarina en ook door pininfarina gebouwd.
Slecht
- Redelijk duur in wegenbelasting
- Belachelijk duur in verzekering
- Zuipschuit, ik verbruik ongeveer 1 op 10 a 11, en dan rijd ik ruistig
- Zicht naar achteren is K.U.T. met de kap gesloten
quote:Uhh, tja, hoe legt je dat nou uit. Als je de deur open doet dan gaat de gordel naar voren, als je um dicht doet, dan trekt ie weer strak.
Op zaterdag 26 april 2003 13:22 schreef superheist het volgende:[..]
wat zijn dat
P.S. dit is niet mijn probe, maar een andere, met lelijke rode kleurtjes...
quote:Da's een tuinkabouter die de gordel bij je omdoet als je de motor start
Op zaterdag 26 april 2003 13:22 schreef superheist het volgende:[..]
wat zijn dat
Positief:
-groot, handig voor lange mensen
-station dus veel ruimte achterin
-strak geluid
-mooi
-zuinig (1 op 12)
-snel
-goeie wegligging
-voorwielaandrijving
negatief:
-vreemde piepjes uit de neerklapbare banken
-vreemd piepje uit de rechter achter schokbreker
nou dat was het wel denk ik zo
oja ben pas 16 dus ik rij er zegmaar niet in maar ik weet wel de voor en nadelen
Pluspunten:
-Sportief uiterlijk
-laag verbruik
-snel
Minpunten:
-rumoerig
-niet krasvast kunsstof delen
quote:Stuur staat rechts hè, dan staan die pedalen ook erg raar.
Op zaterdag 26 april 2003 12:46 schreef Aernout het volgende:
Ik begin welPeugeot 206 1.6 GLX (Engels model met stuur rechts)
Goed:
Coole styling Rijdt/ stuurt lekker Redelijk snel Buitenafmetingen zijn klein (=handig), maar binnenin best ruim (= goed ontwerp) Praktisch Slecht:
Plaatsing pedalen. Met hele smalle schoenen trap ik soms naast het gaspedaal. Ook de rem zit op een rare plek. Daar moest ik in het begin erg aan wennen (af en toe nog steeds trouwens) Het plastic boven het dashboard relflecteert in de voorruit. Bij laagstaande zon is dat zeer hinderlijk Stoeltjes zitten raar. Na veel verstellen nu redelijk aan gewend, maar dat moet veel beter kunnen Als ik de verlichting aan heb gaat het display van de autoradio, klok etc zachter branden. Je ziet dus niks als je overdag met licht rijdt. (geldt niet voor dashboard verlichting, want die kun je apart regelen). Als totaaloordeel ben ik overigens erg tevreden
Peugeot 206 XS 1.6 16v (2002)
plus
min
Ondanks dat de minpunten in de meerderheid zijn, zijn het slechts kleine dingetjes vergeleken met de zwaarder wegende pluspunten. Vooral de styling, luxe en vlotheid doen het em.
voor:
wegligging
comfort
kleur (blauw) vind ik erg mooi
trekt lekker door door sterke motor
rijd soepel
weinig onderhoud (jap)
start altijd in 1x
zit goed
nadelen:
sommige delen rammelen als het koud is zoals dashboard
motor pingelt als je hard afremt
wil soms niet starten op lpg als het vriest, eerst even tijdje op benzine laten staan.
duur, verbruikt veel (1 op 9 a 10) en wegenbel + verzekering
Slecht:
langzaam
nooit op tijd
Duur.
AL met al.
goedkoper dan een auto.
Goed :
- Zit lekker, heb goeie beenruimte
- Trekt goed door, lekker sportief
- Me sunroofje
Tegen :
- hoog verbruik (dus ik trek m niet vaak goed door )
- Net nog duur onderhoud aan gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |