abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10025878

Gary Numan, Gary Oldman... Nou ja... what the hell

Nog geen topic dat gaat over deze man. Nu ben ik wat betreft Numan ook geen kenner, ik ken slechts enkele hits. Maar ik ben wel van plan om me in zijn muziek te verdiepen. Uiteraard met jullie hulp.

Overigens heb ik me rotgelachen toen ik hoorde dat de Sugarbabes niet wisten wie Gary Numan was terwijl ze toch in hun hit Freak Like Me een sample gebruiken van Are Friends Electric van Numan. Het was natuurlijk de sample die ervoor zorgde dat het nummer een hit werd. Zo zie je maar dat deze popmuzikanten helemaal niks hoeven te weten. Werkelijk helemaal niks, over niks. Zelfs over hun vakgebied niet.

Maar goed... wie kent Gary Numan nog wel?

voor de mensen die hem niet kennen: hij was eind jaren zeventig, begin jaren tachtig de koning van de Synthpop.

[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 26-04-2003 12:56]

zaterdag 26 april 2003 @ 12:49:07 #2
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_10025940
Hij was zanger van de "Tubeway army".
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  zaterdag 26 april 2003 @ 13:05:37 #3
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_10026233
Gary Numan

Ik vind 'Cars' zijn beste nummer, vooral die tekst!

Here in my car
I feel safest of all
I can lock all my doors
It's the only way to live
In cars
Here in my car
I can hardly receive
I can listen to you
It keeps me stable for days
In cars

Here in my car
Where the image breaks down
Will you visit me please
If I open my door
In cars
Here in my car
You know I've started to think
About leaving tonight
Although nothing seems right
In cars

Er is trouwens ook een cover van 'Cars' door de Fear Factory, best grappig, veel agressiever.

Dat de Sugarbabes dat van die sample niet wisten vind ik nog niet zo vreemd, ze zullen de muziek niet zelf hebben geschreven. Ik vond 'Freak Like Me' trouwens een goed nummer, een hele mooie combi van tekst en muziek uit twee heel verschillende bronnen. Vrij origineel. Ik draaide hem vrij vaak en durf dat best toe te geven.

Overigens hoeft Gary zich dankzij de Sugarbabes niet meer zo druk te maken over zijn pensioen

[Dit bericht is gewijzigd door Dante_A op 26-04-2003 13:13]

Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_10026407
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 13:05 schreef Dante_A het volgende:

Er is trouwens ook een cover van 'Cars' door de Fear Factory, best grappig, veel agressiever.

Klopt... via Fear Factory ken ik hem. Hij zingt ook op het nummer Obsolete mee
  zaterdag 26 april 2003 @ 13:21:32 #5
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_10026432
quote:
Gary Numan
En Kool G Rap & DJ Polo hebben in 'cars' 't nummer gesampeld
  zaterdag 26 april 2003 @ 13:33:09 #6
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_10026589
Welkom in het Numan-covers-topic.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_10028550
ja, als ik me kan herinneren hebben o.a. Armand van Helden (Koochy) en Basement Jaxx (where's your head at) ook sampletjes geleend van Numan

ik ken ook voornamelijk die hits eigenlijk, maar het nodigt wel uit naar meer luisterwerk

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_10028587
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 13:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Klopt... via Fear Factory ken ik hem. Hij zingt ook op het nummer Obsolete mee

Numan doet ook zelf mee in de clip van Cars dacht ik .
pi_10028637
Jaaa, jeugd sentiment.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 29 november 2004 @ 23:08:43 #10
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_23657440
Motherfokker!

Een topic over Gary Numan! Nooit eerder gezien!

Hou dit topic levend!
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 29 november 2004 @ 23:16:07 #11
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_23657657
Kick dan maar, luister de laatste tijd veel naar Rico, die ook met Numan heeft samengewerkt. Crazier is echt een heel gaaf nummer
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_23657772
Geweldige artiest,heb op het vroegere super-channel,waar elke vrijdag avond een live registratie werdt uitgezonden uit een of andere londense club nog weleens gigs van hem gezien,was zijn tijd redelijk vooruit.....met zijn life-style in zijn prive jet,dat typische jankerige gezang van hem....geweldig
  maandag 29 november 2004 @ 23:24:51 #13
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_23657900
quote:
Op maandag 29 november 2004 23:20 schreef Tigger1968 het volgende:
Geweldige artiest,heb op het vroegere super-channel,waar elke vrijdag avond een live registratie werdt uitgezonden uit een of andere londense club nog weleens gigs van hem gezien,was zijn tijd redelijk vooruit.....met zijn life-style in zijn prive jet,dat typische jankerige gezang van hem....geweldig
Dat was volgens mij van de 'Old Grey Whistle Test' ofzo. Daar heb ik 'Are Friends Electric' of 'Down In The Park' van in supadupa MPEG2 kwaliteit ergens op schijf.

Check trouwens mijn avatar: Gary in 'Cars'.

Kennen jullie trouwens ook 'Adolescent Sex' van Japan? Zelfde genre, zelfde tijd. Luister eens van hun 'Quiet Life' en je weet waar Duran Duran zijn oude sound vandaan heeft.
  Trouwste user 2022 maandag 29 november 2004 @ 23:33:01 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_23658132
Doe mij maar David Silvian.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_23658179
quote:
Op maandag 29 november 2004 23:24 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dat was volgens mij van de 'Old Grey Whistle Test' ofzo. Daar heb ik 'Are Friends Electric' of 'Down In The Park' van in supadupa MPEG2 kwaliteit ergens op schijf.

Check trouwens mijn avatar: Gary in 'Cars'.

Kennen jullie trouwens ook 'Adolescent Sex' van Japan? Zelfde genre, zelfde tijd.
is een bekende,van die gasten met dat lange haar
  maandag 29 november 2004 @ 23:46:21 #16
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_23658483
Ik heb Gary trouwens rond '95 in Tivoli gezien. Was best goed. Moest het wel hebben van zijn paar bekende hits, de rest was niet zo denderend.
pi_23673776
Gary Numan; heb een best-of voor een prikkie aangeschaft vorig jaar en de keren dat ik het hoorde viel het me niet tegen.
Meer kan ik er eigenlijk niet over vertellen.

Invloedrijk geweest lijkt me.
pi_23674142
check ook de remix cd Hybrid uit met erg goede remixes van onder andere Rico (zie Mark's post) en van de heren van Sulpher.
Zelf vind ik z'n oude werk het beste, wat ie in de jaren 80 en 90 gedaan heeft kan me niet erg bekoren.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_23674690
Hee, leuk dat er ook nog anderen zijn die Gary's muziek wel kunnen waarderen.

Ik kende z'n oudere werk wel, maar sinds +/- 1998 heeft 'ie een andere weg ingeslagen, meer 'industrial', dus Nine Inch Nails-achtig. En dat terwijl NIN juist hem als inspiratie-bron noemt, strange but true.

Het werk tussen +/- 1985 en 1995 vind ik ook niet zo denderend btw...

Ik vind z'n nieuwe muziek minstens net zo goed als de oude, vooral de albums Exile en Pure zijn erg goed, moet je eens luisteren! Ik hoop dat er binnenkort weer eens een Europees tourtje inzit, heb 'm nooit live gezien.
  dinsdag 30 november 2004 @ 18:47:22 #20
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_23675029
quote:

Dat de Sugarbabes dat van die sample niet wisten vind ik nog niet zo vreemd, ze zullen de muziek niet zelf hebben geschreven. Ik vond 'Freak Like Me' trouwens een goed nummer, een hele mooie combi van tekst en muziek uit twee heel verschillende bronnen. Vrij origineel. Ik draaide hem vrij vaak en durf dat best toe te geven.
dat idee kwam eigenlijk van girls on top (aka Richard X), die de bootleg 'we don't give a damn about our friends' maakte, die de muziek van numan gebruikte (are friends electric) en daar de tekst van Adina howerd (Freak like me) daar overheen deed. en zo was een nieuw nummer geboren. die bootleg is niet populair geworden bij het grote publiek, want ja, het is een bootleg

de sugababes deden daarna precies hetzelfde, behalve dat ze dan zelf het nummer inzongen. wederom creatieve jatterij van de platenbazen..

maarja, das allemaal off-topic
gary numan it tof

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_23676531
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 18:31 schreef Esk het volgende:
Hee, leuk dat er ook nog anderen zijn die Gary's muziek wel kunnen waarderen.

Ik kende z'n oudere werk wel, maar sinds +/- 1998 heeft 'ie een andere weg ingeslagen, meer 'industrial', dus Nine Inch Nails-achtig. En dat terwijl NIN juist hem als inspiratie-bron noemt, strange but true.

Het werk tussen +/- 1985 en 1995 vind ik ook niet zo denderend btw...

Ik vind z'n nieuwe muziek minstens net zo goed als de oude, vooral de albums Exile en Pure zijn erg goed, moet je eens luisteren! Ik hoop dat er binnenkort weer eens een Europees tourtje inzit, heb 'm nooit live gezien.
Hij heeft pas nog een uitgebreide Engelse tour gedaan dus je weet maar nooit.
pi_23676591
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 18:47 schreef timbob het volgende:

[..]

dat idee kwam eigenlijk van girls on top (aka Richard X), die de bootleg 'we don't give a damn about our friends' maakte, die de muziek van numan gebruikte (are friends electric) en daar de tekst van Adina howerd (Freak like me) daar overheen deed. en zo was een nieuw nummer geboren. die bootleg is niet populair geworden bij het grote publiek, want ja, het is een bootleg

de sugababes deden daarna precies hetzelfde, behalve dat ze dan zelf het nummer inzongen. wederom creatieve jatterij van de platenbazen..

maarja, das allemaal off-topic
gary numan it tof [afbeelding]
Ik heb toch echt een blauwe maandag een cd van Richard X gehad waar die versie van de Sugababes opstond (http://www.emicatalogue.co.nz/Discography.aspx?artist=6714)
maar gauw weer verkocht wegens volkomen kut
  dinsdag 30 november 2004 @ 20:53:48 #23
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_23678287
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:48 schreef bartrid het volgende:

[..]

Ik heb toch echt een blauwe maandag een cd van Richard X gehad waar die versie van de Sugababes opstond (http://www.emicatalogue.co.nz/Discography.aspx?artist=6714)
maar gauw weer verkocht wegens volkomen kut
die cd kwam uit 2003
deze: http://www.discogs.com/release/135725
kwam uit 2000, en daar stond die versie met zonder de sugababes al op

maar goed. dat is allemaal off-topic.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_23678448
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 20:53 schreef timbob het volgende:

[..]

die cd kwam uit 2003