Gary Numan, Gary Oldman... Nou ja... what the hell
Nog geen topic dat gaat over deze man. Nu ben ik wat betreft Numan ook geen kenner, ik ken slechts enkele hits. Maar ik ben wel van plan om me in zijn muziek te verdiepen. Uiteraard met jullie hulp.
Overigens heb ik me rotgelachen toen ik hoorde dat de Sugarbabes niet wisten wie Gary Numan was terwijl ze toch in hun hit Freak Like Me een sample gebruiken van Are Friends Electric van Numan. Het was natuurlijk de sample die ervoor zorgde dat het nummer een hit werd. Zo zie je maar dat deze popmuzikanten helemaal niks hoeven te weten. Werkelijk helemaal niks, over niks. Zelfs over hun vakgebied niet.
Maar goed... wie kent Gary Numan nog wel?
voor de mensen die hem niet kennen: hij was eind jaren zeventig, begin jaren tachtig de koning van de Synthpop.
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 26-04-2003 12:56]
Ik vind 'Cars' zijn beste nummer, vooral die tekst!
Here in my car
I feel safest of all
I can lock all my doors
It's the only way to live
In cars
Here in my car
I can hardly receive
I can listen to you
It keeps me stable for days
In cars
Here in my car
Where the image breaks down
Will you visit me please
If I open my door
In cars
Here in my car
You know I've started to think
About leaving tonight
Although nothing seems right
In cars
Er is trouwens ook een cover van 'Cars' door de Fear Factory, best grappig, veel agressiever.
Dat de Sugarbabes dat van die sample niet wisten vind ik nog niet zo vreemd, ze zullen de muziek niet zelf hebben geschreven. Ik vond 'Freak Like Me' trouwens een goed nummer, een hele mooie combi van tekst en muziek uit twee heel verschillende bronnen. Vrij origineel. Ik draaide hem vrij vaak en durf dat best toe te geven.
Overigens hoeft Gary zich dankzij de Sugarbabes niet meer zo druk te maken over zijn pensioen
[Dit bericht is gewijzigd door Dante_A op 26-04-2003 13:13]
quote:Klopt... via Fear Factory ken ik hem. Hij zingt ook op het nummer Obsolete mee
Op zaterdag 26 april 2003 13:05 schreef Dante_A het volgende:Er is trouwens ook een cover van 'Cars' door de Fear Factory, best grappig, veel agressiever.
quote:En Kool G Rap & DJ Polo hebben in 'cars' 't nummer gesampeld
Op zaterdag 26 april 2003 13:05 schreef Dante_A het volgende:
Gary Numan
Er is trouwens ook een cover van 'Cars' door de Fear Factory, best grappig, veel agressiever.
ik ken ook voornamelijk die hits eigenlijk, maar het nodigt wel uit naar meer luisterwerk
quote:Numan doet ook zelf mee in de clip van Cars dacht ik
Op zaterdag 26 april 2003 13:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Klopt... via Fear Factory ken ik hem. Hij zingt ook op het nummer Obsolete mee
Dat was volgens mij van de 'Old Grey Whistle Test' ofzo. Daar heb ik 'Are Friends Electric' of 'Down In The Park' van in supadupa MPEG2 kwaliteit ergens op schijf.quote:Op maandag 29 november 2004 23:20 schreef Tigger1968 het volgende:
Geweldige artiest,heb op het vroegere super-channel,waar elke vrijdag avond een live registratie werdt uitgezonden uit een of andere londense club nog weleens gigs van hem gezien,was zijn tijd redelijk vooruit.....met zijn life-style in zijn prive jet,dat typische jankerige gezang van hem....geweldig
is een bekende,van die gasten met dat lange haarquote:Op maandag 29 november 2004 23:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dat was volgens mij van de 'Old Grey Whistle Test' ofzo. Daar heb ik 'Are Friends Electric' of 'Down In The Park' van in supadupa MPEG2 kwaliteit ergens op schijf.
Check trouwens mijn avatar: Gary in 'Cars'.
Kennen jullie trouwens ook 'Adolescent Sex' van Japan? Zelfde genre, zelfde tijd.
dat idee kwam eigenlijk van girls on top (aka Richard X), die de bootleg 'we don't give a damn about our friends' maakte, die de muziek van numan gebruikte (are friends electric) en daar de tekst van Adina howerd (Freak like me) daar overheen deed. en zo was een nieuw nummer geboren. die bootleg is niet populair geworden bij het grote publiek, want ja, het is een bootlegquote:Op zaterdag 26 april 2003 13:05 schreef Dante_A het volgende:
Dat de Sugarbabes dat van die sample niet wisten vind ik nog niet zo vreemd, ze zullen de muziek niet zelf hebben geschreven. Ik vond 'Freak Like Me' trouwens een goed nummer, een hele mooie combi van tekst en muziek uit twee heel verschillende bronnen. Vrij origineel. Ik draaide hem vrij vaak en durf dat best toe te geven.
Hij heeft pas nog een uitgebreide Engelse tour gedaan dus je weet maar nooit.quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:31 schreef Esk het volgende:
Hee, leuk dat er ook nog anderen zijn die Gary's muziek wel kunnen waarderen.
Ik kende z'n oudere werk wel, maar sinds +/- 1998 heeft 'ie een andere weg ingeslagen, meer 'industrial', dus Nine Inch Nails-achtig. En dat terwijl NIN juist hem als inspiratie-bron noemt, strange but true.
Het werk tussen +/- 1985 en 1995 vind ik ook niet zo denderend btw...
Ik vind z'n nieuwe muziek minstens net zo goed als de oude, vooral de albums Exile en Pure zijn erg goed, moet je eens luisteren! Ik hoop dat er binnenkort weer eens een Europees tourtje inzit, heb 'm nooit live gezien.
Ik heb toch echt een blauwe maandag een cd van Richard X gehad waar die versie van de Sugababes opstond (http://www.emicatalogue.co.nz/Discography.aspx?artist=6714)quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:47 schreef timbob het volgende:
[..]
dat idee kwam eigenlijk van girls on top (aka Richard X), die de bootleg 'we don't give a damn about our friends' maakte, die de muziek van numan gebruikte (are friends electric) en daar de tekst van Adina howerd (Freak like me) daar overheen deed. en zo was een nieuw nummer geboren. die bootleg is niet populair geworden bij het grote publiek, want ja, het is een bootleg
de sugababes deden daarna precies hetzelfde, behalve dat ze dan zelf het nummer inzongen. wederom creatieve jatterij van de platenbazen..
maarja, das allemaal off-topic
gary numan it tof [afbeelding]
die cd kwam uit 2003quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:48 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ik heb toch echt een blauwe maandag een cd van Richard X gehad waar die versie van de Sugababes opstond (http://www.emicatalogue.co.nz/Discography.aspx?artist=6714)
maar gauw weer verkocht wegens volkomen kut![]()
ik geloof jequote:Op dinsdag 30 november 2004 20:53 schreef timbob het volgende:
[..]
die cd kwam uit 2003
deze: http://www.discogs.com/release/135725
kwam uit 2000, en daar stond die versie met zonder de sugababes al op
maar goed. dat is allemaal off-topic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |