abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11546349
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 22:39 schreef golfer het volgende:
Fok! is een discussie-forum en geen nieuwsdump-forum.
Ik zie geen enkele discussie-waarde in het klakkeloos dumpen van allerlei voetbalnieuwsberichten.

Daarvoor zijn zat andere sites al, waar jij die berichten ook vandaan haalt.

En de beide transfer topics dan? Dat lijken met toch wel degelijk 'nieuws dump' topics. Daarnaast heb ik ook nooit gezegd dat er klakkeloos nieuws moet worden 'gedumpt'; uiteraard kan er ook gediscussieerd worden over het nieuws, net zoals dat nu af en toe in de transfer topics gebeurt. Ik begrijp nog steeds niet echt waarom mijn thread gesloten is...
  donderdag 3 juli 2003 @ 23:28:27 #227
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_11547619
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 22:45 schreef Qi het volgende:

En de beide transfer topics dan? Dat lijken met toch wel degelijk 'nieuws dump' topics. Daarnaast heb ik ook nooit gezegd dat er klakkeloos nieuws moet worden 'gedumpt'; uiteraard kan er ook gediscussieerd worden over het nieuws, net zoals dat nu af en toe in de transfer topics gebeurt. Ik begrijp nog steeds niet echt waarom mijn thread gesloten is...

Ik ga wel even morgen in overleg hierover met Doc.
Kom er dus op terug.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 juli 2003 @ 13:16:38 #228
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_11558741
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_11558880
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 12:24 schreef Doc het volgende:
Ik heb er even een centraal Groningen topic van gemaakt...
Alsjeblieft niet Doc!!!!

Hiermee valt mijn bedoeling met dit topic helemaal in het water. Moet dan alles altijd in een centraal topic? Echt waardeloos is dat!!!!!

pi_11559372
Jammer, want naast een topic over de opstelling van FC Grun, had ik ook graag topics gezien over de free kick rangorde, de hoekschoppen hierarchie en de schwalbe volgorde.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_11559498
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 13:35 schreef DIGGER het volgende:
Jammer, want naast een topic over de opstelling van FC Grun, had ik ook graag topics gezien over de free kick rangorde, de hoekschoppen hierarchie en de schwalbe volgorde.
ik wou eigenlijk voorstellen er een apart sub-forum voor FC Groningen te laten aanmaken. Die gaat waarschijnlijk nog sneller dan Voetbal aan de 100000 komen
Life is what happens while you're busy making other plans
pi_11559699
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 13:35 schreef DIGGER het volgende:
Het hoeft toch ook niet voor iedereen intressant te zijn???

Het was mijn bedoeling om door dat topic meer mensen te betrekken bij FC Groningen.

Die centrale topics verzanden altijd alleen maar in het opsommen van nieuwsfeitjes. Totaal niet intressant en al helemaal niet voor mensen die geen binding met de FC hebben. Mensen die wel binding hebben komen wel aan het trekken op bijv. www.fcgforum.com en posten niet in het centrale topic. Vandaar de vraag: waarom gelijk een centraal topic? Dat is nergens goed voor!

[Dit bericht is gewijzigd door Puur op 04-07-2003 13:51]

vrijdag 4 juli 2003 @ 13:47:54 #233
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11559808
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 13:45 schreef Puur het volgende:

[..]

Die centrale topics verzanden altijd alleen maar in het opsommen van nieuwsfeitjes. Totaal niet intressant.

dat is denk ik interessanter dan wie er allemaal bij FCG spelen voor de buitenstaander
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_11559889
dit ging ff fout, sorry.

[Dit bericht is gewijzigd door Puur op 04-07-2003 13:51]

vrijdag 4 juli 2003 @ 13:51:14 #235
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_11559919
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 13:50 schreef Puur het volgende:

[..]

Relax kerel.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_11560138
Ik ben nog wel redelijk relaxed, denk ik.

maar ik irriteer me gewoon mateloos aan al die centrale topics.

Het ergste was een tijd geleden toen er nog geen bevestigde transfers topic was. Ik maakte een topic waarin ik melding ervan maakte dat Ten Rouwelaar naar Groningen ging en Kooiman naar Sparta. Dit was binnen 5 min. Het centrale Jelle ten Rouwelaar EN Frank Kooiman topic. Da's toch ziek!

vrijdag 4 juli 2003 @ 13:59:51 #237
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_11560196
Je krijgt binnen 5 minuten geen antwoord, en je post je vraag opnieuw.

Relax man, de mods zijn ook niet 24 uur per dag online.

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_11561058
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 13:57 schreef Puur het volgende:
Ik ben nog wel redelijk relaxed, denk ik.

Het ergste was een tijd geleden toen er nog geen bevestigde transfers topic was. Ik maakte een topic waarin ik melding ervan maakte dat Ten Rouwelaar naar Groningen ging en Kooiman naar Sparta. Dit was binnen 5 min. Het centrale Jelle ten Rouwelaar EN Frank Kooiman topic. Da's toch ziek!

Bevestigde transfers is ook een centraal topic
Life is what happens while you're busy making other plans
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 juli 2003 @ 15:32:45 #239
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_11562635
quote:

Het hoeft toch ook niet voor iedereen intressant te zijn???

Het was mijn bedoeling om door dat topic meer mensen te betrekken bij FC Groningen.

Klopt, maar wel voor voldoende personen. Of een dergelijk topic daarvoor beter werkt dan een centraal topic weet ik niet.
quote:

Die centrale topics verzanden altijd alleen maar in het opsommen van nieuwsfeitjes. Totaal niet intressant en al helemaal niet voor mensen die geen binding met de FC hebben.

Of het alleen een opsomming van nieuwsfeitjes is hangt natuurlijk ook af hoe je het topic vult. Als je er nieuwsfeitjes in post dan wel, maar als je vragen stelt over hoe de opstelling moet zijn natuurlijk niet. Daar sta je volledig vrij in. Dus het hoeft niet een opsomming te worden.
quote:
Mensen die wel binding hebben komen wel aan het trekken op bijv. www.fcgforum.com en posten niet in het centrale topic. Vandaar de vraag: waarom gelijk een centraal topic? Dat is nergens goed voor!
Dat is gedaan omdat men kierewiet werd van het feit dat iedere scheet die een Ajacied liet leidde tot WEER een nieuw topic. Kijk, als we speciaal voor groningen een topic maken over opstellingen, eentje over wie wanneer naar de wedstrijd gaat en over alle nieuwtje etc, dan kunnen we dat ook weer gaan doen voor alle andere clubs: ziedaareen onoverzichtelijke zooi, zker als iedere keer weer een nieuw topic er over geopend wordt (ik volg vrij veel fora, en zie dat het niet centraliseren vaak tot vrij korte discussies leidt en onoverzichtelijkheid en herhaling in de hand werkt).
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 13:57 schreef Puur het volgende:

Het moge duidelijk zijn uit bovenstaande reacties dat er veel users zijn die het juist wel waarderen. Het blijft dan ook een smaakverschil. Ik denk echter dat we het merendeel toch graag centraal houden.
pi_11563309
Ok Doc, bedankt voor je uitleg.
pi_11576198
Doc, het valt me toch op dat het topic, nadat jij hem centraal hebt gemaakt, niet meer loopt. Ik had dit al een beetje verwacht omdat er hier weinig Groningers zitten en het topic in eerste instantie ook niet specifiek voor Groningers bedoelt was. Ik vind het wel jammer.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 juli 2003 @ 12:00:46 #242
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_11577093
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 10:13 schreef Puur het volgende:
Doc, het valt me toch op dat het topic, nadat jij hem centraal hebt gemaakt, niet meer loopt. Ik had dit al een beetje verwacht omdat er hier weinig Groningers zitten en het topic in eerste instantie ook niet specifiek voor Groningers bedoelt was. Ik vind het wel jammer.
Ik begrijp je punt. En jij begrijpt geloof ik ook mijn punt wel. Nu kijken of we iets kunnen verzinnen dat als oplossing kan dienen.

Aan de ene kant willen we niet te veel topic per club, maar aan de andere kant zijn centrale topics minder uitnodigend voor discussies. Om nu een quota in te stellen over topics die over een club geopend mogen worden (naast het centrale topc 1 per maand of zo) is ook geen doen. Andere oplossing: een wisselend topic "bespreek hier de opstelling van het elftal van: [om de week een andere club, of zo]". Ik weet niet of dat werkt...

Heb je een suggestie (en dan niet: de titel weer aanpassen, want dan krijg je dat weer ook een Ajax opstelling topic geopend kan worden etc.)?

Overigens lopen de centrale Ajax en F'noord topics ook heel aardig en gaan de discussie ook wel wat verder dan alleen nieuwsdumps...

zondag 6 juli 2003 @ 22:01:53 #243
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11606339
Zouden de modjes iedereen die zich aanmeld voor de Fok!-toto in de openingspost van Keeper willen neerzetten?
Is wat overzichtelijker dan,dank U
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_11609234
Ik denk ook dat er weinig andere mogelijkheden zijn, Doc. Ik heb er nu een weekendje over lopen denken maar het is lastig.
  maandag 7 juli 2003 @ 14:46:49 #245
55450 cigarman
" life is too short "
pi_11619275
Normaal hou ik er niet zo van om te klagen daar ik in vrijheid,blijheid en goed fatsoen geloof binnen de redelijke grenzen maar nu vind ik het wel nodig want het loopt de spuigaten uit met het gedrag van sommige moderator's hier.
Vaak zijn er over sommige onderwerpen al topic's geopend en van waaruit een discussie onstaat zoals bijvoorbeeld nu over Feyenoord.
Ik open vanwege de eerste training in het nieuwe voetbalseizoen nu een geheel nieuwe topic genaamd: Feyenoord 2003/2004: Pierre van Hooijdonk ! Wat blijkt dit valt ook onder de noemer van 'Een algemene Feyenoord-topic'
Dat is dus kantklare onzin want de ene disscusie ging over Feyenoord en de situatie in het vorig (afgesloten)voetbalseizoen, en dit ging om de nieuwe start van het komend seizoen en om een hele andere situatie!
De redenering van "maar dit gaat ook over Feyenoord" doet geheel niet terzake want zo kun je alles wel op 1 hoop gooien en daarmee door de bomen het bos niet meer zien want de inhoud van de posting had betrekking op de start van het nieuwe seizoen en niks van doen met de (oude) discussie in de vorige Feyenoord topic.
Daarnaast kan ik me voorstellen dat liefhebbers van de club uit Rotterdam-Zuid zich nou niet een ons willen gaan rondzoeken in een oude topic met allerlei discussies als ze een geheel nieuwe topic zien waar een fris en nieuw onderwerp wodt aangekaart.
Zelfde is gebeurt met de review over Terminator III

Ik zou zeggen doe er wat constructiefs mee want het wekt alleen maar verdere irritaties op ( en daar is niemand bij gebaat ) en is niet in het belang van FOK alsmee de bezoekers ervan.

" Always look on the bright side of life "
pi_11619334
Jongen wat zeik je nou.
Al het algemene Feyenoordgelul in 1 topic, punt.
Het is geen oud topic en als het vol zit openen ze weer een nieuwe.
  maandag 7 juli 2003 @ 14:57:21 #247
55450 cigarman
" life is too short "
pi_11619544
Als jij nou eens goed las wat ik poste dan reageerde je niet zo slimmerik..
Of is dat nooit je sterkste punt geweest...
" Always look on the bright side of life "
pi_11619556
quote:
Op maandag 7 juli 2003 14:46 schreef cigarman het volgende:
-blaat-
Zoek een hobbie vent...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 7 juli 2003 @ 15:02:16 #249
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_11619651
quote:
Op maandag 7 juli 2003 14:57 schreef cigarman het volgende:
Als jij nou eens goed las wat ik poste dan reageerde je niet zo slimmerik..
Of is dat nooit je sterkste punt geweest...
En als jij even de moeite neemt het centrale Feyenoord-topic door te lezen, dan kan je zien dat het een uiterst aktueel topic is waarin gewoon bijna dagelijks alle Feyenoord-nieuwtjes worden gepost.

Niets dus te maken met vorige seizoen.
Die centrale topics zijn juist gemaakt om dat soort posts als die jouwe in te zetten om een wildgroei aan topics over elke scheet van een voetbalclub te voorkomen.

Lees ook de FAQ van VBL maar eens na.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 juli 2003 @ 15:03:27 #250
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_11619684
quote:
Op maandag 7 juli 2003 14:46 schreef cigarman het volgende:

Vaak zijn er over sommige onderwerpen al topic's geopend en van waaruit een discussie onstaat zoals bijvoorbeeld nu over Feyenoord.
Ik open vanwege de eerste training in het nieuwe voetbalseizoen nu een geheel nieuwe topic genaamd: Feyenoord 2003/2004: Pierre van Hooijdonk ! Wat blijkt dit valt ook onder de noemer van 'Een algemene Feyenoord-topic'

Dat is dus kantklare onzin want de ene disscusie ging over Feyenoord en de situatie in het vorig (afgesloten)voetbalseizoen, en dit ging om de nieuwe start van het komend seizoen en om een hele andere situatie!

De redenering van "maar dit gaat ook over Feyenoord" doet geheel niet terzake want zo kun je alles wel op 1 hoop gooien en daarmee door de bomen het bos niet meer zien want de inhoud van de posting had betrekking op de start van het nieuwe seizoen en niks van doen met de (oude) discussie in de vorige Feyenoord topic.

Daarnaast kan ik me voorstellen dat liefhebbers van de club uit Rotterdam-Zuid zich nou niet een ons willen gaan rondzoeken in een oude topic met allerlei discussies als ze een geheel nieuwe topic zien waar een fris en nieuw onderwerp wodt aangekaart.
Zelfde is gebeurt met de review over Terminator III

Ik zou zeggen doe er wat constructiefs mee want het wekt alleen maar verdere irritaties op ( en daar is niemand bij gebaat ) en is niet in het belang van FOK alsmee de bezoekers ervan.

Het punt van de centrale topics is een altijd terugkerend punt. Voor soomigen is het te veel en voor andere te weinig gecentraliseerd. In wezen geldt hier hetzelfde voor als ik een aantal posts hierboven voor puur geschreven had. Ik denk zelfs dat puur een sterker punt dan jij had aangezien het F'noord topic echt niet alleen over het oude seizoen gaat maar wel degelijk zeker ook over het nieuwe seizoen. Lees maar na zou ik zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')