quote:Als je degene die dat zeggen nou eens zou negeren...
Op vrijdag 25 april 2003 22:00 schreef GerardVanAs het volgende:
Ze zeiden ook al dat we bij NAC punten lieten liggen, NOT.Dat roepen ze elke week, totdat hun een keer niet het geluk hebben in de 95ste minuut de onterechte winnende treffer te maken.
Hé Gerard...je hebt de gaskraan opengelaten
quote:
Oefencampagne Ajax voert richting Engeland
Amsterdam, 25 april 2003
Ajax treft in de voorbereiding op het seizoen 2003-2004 de Engelse clubs Nottingham Forest FC en Derby County FC. De selectie van Ronald Koeman speelt op 23 juli in Nottingham en twee dagen later in Derby. Bovendien wordt Ajax met internationale tegenstand geconfronteerd tijdens het vijfde Amsterdam Tournament op 1 en 3 augustus.
Ook vorig jaar verliet Ajax het oude continent om te oefenen tegen Celtic en Norwich City. In Glasgow won Ajax met 3-1, terwijl Norwich City met 1-0 werd verslagen. Vervolgens prolongeerde Ajax dankzij een 2-1 zege op Manchester United en een 4-3 overwinning op FC Barcelona zijn titel in het Amsterdam Tournament.
De eerste trainingsdag in het nieuwe seizoen staat gepland voor maandag 7 juli. De eerste oefenwedstrijd vindt plaats op zaterdag 12 juli. Om 14.30 uur is Blauw Wit de eerste tegenstander van Ajax. Vervolgens speelt Ajax tegen VV De Lutte, Achilles 12, Koninklijke UD en DVS 33.Vorig seizoen trof Ajax in de aanloop naar het seizoen vier amateurclubs. Die werden door Ajax met de doelcijfers 40 voor en 1 tegen door de huidige landskampioen en bekerhouder verslagen.
Op woensdag 6 augustus vindt de traditionele Open Dag van Ajax plaats op de terreinen van Ajax jeugdopleiding De Toekomst.
Het volledige oefenschema:
12-07, 14.30 uur: Blauw Wit - Ajax, Amsterdam
14-07, 19.30 uur: VV De Lutte - Ajax, De Lutte
15-07, 19.30 uur: Achilles 12 - Ajax, Hengelo
17-07, 19.30 uur: Koninklijke UD - Ajax, Deventer
19-07, 14.30 uur: DVS 33 - Ajax, Ermelo
23-07, 19.45 uur: Nottingham Forest FC - Ajax, Nottingham (ENG)
25-07, 19.30 uur: Derby County FC - Ajax, Derby (ENG)
01-08: Amsterdam Tournament, Amsterdam ArenA
03-08: Amsterdam Tournament, Amsterdam ArenA
06-08: Open Dag, De Toekomst
[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 25-04-2003 22:15]
quote:snel opgemerkt jongen
Op vrijdag 25 april 2003 22:14 schreef CAZZO het volgende:
ik zie alleen maar kakkerlakken in dit paupertopic
heerlijk kan ik me weer helemaal uitleven op slatan
quote:Mijn god, wat een lol. Enzo orgineel ook.
Op vrijdag 25 april 2003 22:13 schreef Cart_man het volgende:Hé Gerard...je hebt de gaskraan opengelaten
Hou je in Tong.
quote:Bel snel de bugbusters
Op vrijdag 25 april 2003 22:14 schreef CAZZO het volgende:
ik zie alleen maar kakkerlakken in dit paupertopic
quote:Ik vond hem wel leuk ja...past goed bij zijn onderschrift
Op vrijdag 25 april 2003 22:19 schreef tong80 het volgende:[..]
Mijn god, wat een lol. Enzo orgineel ook.
Hou je in Tong.
quote:Waarom Ajax in hoofdletters?
Op vrijdag 25 april 2003 22:12 schreef LoekB het volgende:. Speciaal voor Mitt en Doc.
.
quote:Zielig
Op vrijdag 25 april 2003 22:18 schreef Cart_man het volgende:
Waar zijn al die joden nu gebleven? Weggerent?
quote:Omdat het een copy-paste van de titel van het vorige deel was, niet eens op gelet.
Op vrijdag 25 april 2003 22:20 schreef TC03 het volgende:[..]
Waarom Ajax in hoofdletters?
quote:Hij is net als jamai voor Feyenoord maar soms ook voor ajax...
Op vrijdag 25 april 2003 22:20 schreef TC03 het volgende:[..]
Waarom Ajax in hoofdletters?
Ik gun Feyenoorders wel hun eigen speelplaats in de tuin van de grootmeesters.
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 22:20 schreef Cart_man het volgende:[..]
Hij is net als jamai voor Feyenoord maar soms ook voor ajax...
AJAX ownz
dat je dat maar weer weet
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 22:20 schreef Cart_man het volgende:[..]
Hij is net als jamai voor Feyenoord maar soms ook voor ajax...
quote:pssstt je caps staan aan...
Op vrijdag 25 april 2003 22:23 schreef Raging_Bull het volgende:
AJAX JODUUH
AJAX JODUUH
AJAX JODUUH
AJAX JODUUH
AJAX JODUUH
AJAX JODUUH
AJAX JODUUH
AJAX JODUUHAJAX ownz
dat je dat maar weer weet
wat alcohol al niet met me doet zeg, pfff..
quote:dat zal dan tevens de laatste wedstrijd voor jari dit seizoen zijn de az verdediging kennende
Op vrijdag 25 april 2003 22:23 schreef GerardVanAs het volgende:
Zlatan speelt niet tegen AZ, dat wordt Litmanen in de spits.
quote:die doet zeer bij de kakjes!!! 1-0 tong80
Op vrijdag 25 april 2003 22:21 schreef tong80 het volgende:
Ik adviseer alle Ajacieden vanaf nu niet in dit topic te reageren.Ik gun Feyenoorders wel hun eigen speelplaats in de tuin van de grootmeesters.
quote:Ik houd ook van jou, schat...
Op vrijdag 25 april 2003 22:23 schreef LoekB het volgende:[..]
.
.
.
Neuken?
quote:nou zeg.....
Op vrijdag 25 april 2003 22:24 schreef fotoloog het volgende:[..]
die doet zeer bij de kakjes!!! 1-0 tong80
quote:Waarschijnlijk wel ja. Dan zal VD Vaart wel 2de spits zijn, mocht die weer hersteld zijn van z'n hersenschudding.
Op vrijdag 25 april 2003 22:24 schreef CAZZO het volgende:[..]
dat zal dan tevens de laatste wedstrijd voor jari dit seizoen zijn de az verdediging kennende
Ik ga lekker BvD kijken, kijken wat Koeman te zeggen heeft.
quote:Love is in the air
Op vrijdag 25 april 2003 22:25 schreef Cart_man het volgende:[..]
Ik houd ook van jou, schat...
Neuken?
quote:feit!
Op vrijdag 25 april 2003 22:25 schreef Elmotje het volgende:[..]
nou zeg.....
quote:blijkbaar niet
Op vrijdag 25 april 2003 22:26 schreef fotoloog het volgende:[..]
feit!
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 22:26 schreef GerardVanAs het volgende:Ik ga lekker BvD kijken, kijken wat Koeman te
heeft.
quote:JAH HEB IK WEL VAKER LAST VAN DAN KAN IK DE CAPS NIET MEER VINDEN MJAH ZO ERG IS HET NIET TOCH OF WEL ?
Op vrijdag 25 april 2003 22:24 schreef Cart_man het volgende:[..]
pssstt je caps staan aan...
wat alcohol al niet met me doet zeg, pfff..
JA ZEG ER MAAR WAT VAN ALS JE HET ERG VINDT HOOR
quote:Ben niet frusti....
Op vrijdag 25 april 2003 23:20 schreef keeper het volgende:
Goedenavond en welkom in het rotterdamse frusto-topic.
quote:Kleintje!!!!
Op vrijdag 25 april 2003 23:49 schreef Kleintje het volgende:
Geloof dat die mensen die hier zitten geen feyenoordsupporters zijn om trots op te zijn....
Maar op jou ben ik wel trots hoor
quote:Kan dat ook met een kereltje met een grote neus in een ajax-shirt?
Op zaterdag 26 april 2003 00:51 schreef Qi het volgende:
Wat vinden jullie van mijn nieuwste creatie?
quote:Tja, dan moet jij er een maken
Op zaterdag 26 april 2003 01:01 schreef LoekB het volgende:[..]
Kan dat ook met een kereltje met een grote neus in een ajax-shirt?
Zal ik het nog een keertje duidelijk maken. Dit is het Ajax topic. Je mag daar best kritisch over Ajax posten maar alleen simpelweg trollen en alleen roepen dat Ajax derde wordt en dat ze uitgeschakeld zijn in de CL is mamby-pamby-childish getroll. Dat je daar met ziektes schelden op reageert als Ajacied moet natuurlijk ook niet (zelfbeheersing?), maar in dit topic kan ik het nog zelfs enigszins billeken...
Ik ga du nu niet alles meer verwijderen, maar heb duidelijk zicht op wie trolld. En als ze een beetje nadenken weten de trollers het ook. Als jullie doorgaan volgen binnenkort bans... En Ajax fans in dit topic, iets dimmen graag met het gescheld, die zeikerds worden wel aangepakt.
(uiteraard geldt het hele verhaal ook omgekeerd voor trolls in het F'noord topic ...)
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 26-04-2003 11:52]
quote:Zou tijd worden.
Op zaterdag 26 april 2003 09:32 schreef Doc het volgende:die zeikerds worden wel aangepakt.
quote:Idd, de eerste 12 posts waren van kakkerlakken,
Op zaterdag 26 april 2003 10:52 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Zou tijd worden.
Hebben ze geen eigen topic, een vieze keuken ofzo? of een gore flat?
quote:Dit soort posts helpen bedoel je?
Op zaterdag 26 april 2003 10:57 schreef HomerJ het volgende:[..]
Idd, de eerste 12 posts waren van kakkerlakken,
Hebben ze geen eigen topic, een vieze keuken ofzo? of een gore flat?
quote:
25/4/2003 - Koeman: volgende week bepalende gesprekken Litmanen en WapenaarRonald Koeman was vandaag te gast bij het praatprogramma Barend en van Dorp op RTL-4 In het programma werd gepoogd achter de contouren van het Ajax van volgend jaar te komen. De trainer wilde niets meer loslaten dat er volgende week belangrijke gesprekken plaats zullen vinden.
In de eerste plaats zal er een onderhoud zijn tussen Koeman, Beenhakker en Litmanen omtrent de positie van de populaire Fin bij Ajax. Koeman herhaalde tevreden te zijn met het spel van Litmanen, maar tevens dat zijn blessuregevoeligheid een belangrijk punt is. Het tweede gesprek zal met Harald Wapenaar gevoerd worden. Het is te verwachten dat er volgende week knopen worden doorgehakt omtrent de komst van de huidige doelman van FC Utrecht naar Ajax.
Desgevraagd herhaalde Koeman zijn eerder kritiek op het willekeurige beleid met betrekking tot straffen, overtredingen en het aanklagen van spelers. Omtrent Zlatan Ibrahimovic stelde Koeman dat er geen concreet bod van welke club dan ook is en dat wat hem betreft Ibrahimovic volgend jaar gewoon bij Ajax speelt. Hij gaf op van de talenten van de Zweed door te stellen dat deze eveneens bij een topclub als Barcelona zou kunnen spelen. Een punt van irritatie was wel de gisteren door Ibrahimovic geuite wens tot salarisverhoging in het kader van contractverlenging. De trainer sloot echter een terugkeer van Mido, de in ongenade gevallen spits die nu furore maakt bij Celta de Vigo, niet uit. Ajax blijft echter op zoek naar een spits en blijft eveneens interesse houden in Marcus Allback.
quote:Inderdaad, en Litmanen moet gewoon blijven.
Op zaterdag 26 april 2003 12:37 schreef Duiveltja het volgende:[..]
wapenaars mag wat mij betreft in utrecht blijven
quote:Cool...wanneer gaan die in de verkoop
Op zaterdag 26 april 2003 00:51 schreef Qi het volgende:
Wat vinden jullie van mijn nieuwste creatie?
quote:even zwaar offtopic...
Op zaterdag 26 april 2003 00:01 schreef twi het volgende:[..]
Kleintje!!!!
Maar op jou ben ik wel trots hoor
quote:
Henk Spaan in Parool:http://www.parool.nl/1051247976371.htmlWie ouder wordt, voelt zich bij een nederlaag steeds minder beroofd. Verliezen hoort erbij. Of zoals alle betrokkenen, van Gullit tot Koeman in hun grafrede opmerkten: je weet, dit is voetbal. Nou, ik wist het niet! Ik was woensdagavond namelijk veertien en dood-chagrijnig. En omdat ik veertien was, zal de redding van Lobont me de rest van mijn leven bijblijven. En de goal van Jari, die net als Van der Vaart het spel van Ajax naar een hoger niveau kan tillen. En de goal van Pienaar die die sneller opveerde dan de vier multi-miljonairs om hem heen. En de Trappatoni-achtige wissel van Koeman die Bergdolmo inbracht voor Van der Meyden, zijn allereerste foutje van het toernooi. En het spel van Passanen, die te kort kwam om de VERSCHRIKKELIJKE Pippo Inzaghi in toom te houden. En de enge Tomasson die zo nodig Inzaghi van een goal moest beroven. En Yakubu, op weg naar de Europese top. Ik zal me alles herinneren als de dag van gisteren. Dat verliezen erbij hoort, zal nooit een troost zijn.
Beschrijft goed hoe ik er ook over denk, of beter gezegd, voel.
Alle presidentskandidaten hebben Koeman hoog op het lijstje om volgend jaar de manschappen van FC Barcelona te gaan trainen en coachen. Er wordt verwacht dat de Nederlander aan het eind van dit seizoen wordt benaderd voor die functie.
In het TV-programma Barend & van Dorp meldde Koeman gisteren nog dat 'het 100% zeker was dat hij volgend seizoen nog trainer van Ajax was'. Als zijn contract in medio 2004 afloopt, weet hij nog niet wat er gebeurt.
quote:Het lijkt mij erg sterk dat Koeman na dit seizoen al de overstap naar Barca zal gaan maken. De club verkeerd in zeer grote financiële problemen. Ook qua bestuur zit het nog lang niet goed. Ook het gegeven dat Barca naar alle waarschijnlijkheid geen Europees voetbal zal spelen komend seizoen zijn allemaal zaken die het niet aantrekkelijk maken voor Koeman om naar Barca te verkassen. Dat hij daar ooit trainer zal worden staat natuurlijk als een paal boven water. Ik hoop dat hij komend seizoen nog bij Ajax zit en dat hij van Basten verder kan klaar gaan stomen om het over te nemen. Krol zou ook een goeie zijn.
Op zaterdag 26 april 2003 13:27 schreef superjoden het volgende:
Ajax trainer Ronald Koeman lijkt een grote troef te gaan worden tijdens de volgende verkiezingen van een nieuw bestuur en president voor FC Barcelona. Vooral de prestaties die de voormalige Barça ster Europees heeft geleverd met Ajax dit seizoen, zijn niet onopgemerkt gebleven in Catalonië. Ook heeft Koeman nog altijd een zeer goede band met de supporters van FC Barcelona.
quote:Die is volgend seizoen van de partij. Betrouwbaar bronnetje
Hoewel er niets over op papier staat is er volgens de technisch directeur de afspraak dat Ajax als eerste met de jonge aanvaller mag gaan praten als hij voldoet aan de eisen voor een werkvergunning in Nederland (hij moet dan o.a. regelmatig actief zijn op het hoogste niveau). In dat geval zal wel het meerjarig contract van de aanvaller moeten worden afgekocht.
quote:Je ziet gewoon het verschil als hij meedoet, als hij meedoet gaat het spel snel vooruit (zie ook afgelopen woensdag) maarja hij is wel erg vaak geblesseerd voor z'n salaris en dat zal ook wel niet veranderen
Op zaterdag 26 april 2003 12:38 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Inderdaad, en Litmanen moet gewoon blijven.
quote:Als ik Koeman gisteren zo hoorde dan denk ik dat die misschien wel het domste besluit na Witschge gaat nemen en dat ze niet verder gaan met Litmanen.
Op zaterdag 26 april 2003 14:51 schreef robinvdt het volgende:[..]
Je ziet gewoon het verschil als hij meedoet, als hij meedoet gaat het spel snel vooruit (zie ook afgelopen woensdag) maarja hij is wel erg vaak geblesseerd voor z'n salaris en dat zal ook wel niet veranderen
Witschge is een goede technische voetballer met overzicht. Hij mist echter de snelheid en doelgerichtheid die bij het moderne voetballen horen. Hij scoort nooit, wint nooit een kopduel. Had Ajax dit jaar niet zoveel blessures gehad had ie niet één minuut gespeeld. Laat die jonge jongens zich maar ontwikkelen. Volgend jaar van der Gun er nog bij die wel goed is voor diepgang en 15 doelpunten per jaar.
Bedankt Richard je was geweldig. Een echte Ajacied.
quote:Tegen Milan deed Witschge alweer niet mee, ik snap hem echt niet hoor, wat een vreemde vogel is het toch.
Op zaterdag 26 april 2003 15:03 schreef The_Coach het volgende:[..]
Als ik Koeman gisteren zo hoorde dan denk ik dat die misschien wel het domste besluit na Witschge gaat nemen en dat ze niet verder gaan met Litmanen.
Ik vind Litmanen overigens als spelbepaler nog verreweg de beste bij Ajax v/d Vaart en Pienaar kunnen daar nog lang niet aan tippen.
Maxwell deed niet mee, dan lijkt het mij MEER dan logisch dat Witschge meedoet, maar nee hoor, nog niet eens een invalbeurt.
quote:Idd dat vond ik ook raar ik had Witschge erin gebracht ipv bergdolmo.
Op zaterdag 26 april 2003 15:15 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Tegen Milan deed Witschge alweer niet mee, ik snap hem echt niet hoor, wat een vreemde vogel is het toch.
Maxwell deed niet mee, dan lijkt het mij MEER dan logisch dat Witschge meedoet, maar nee hoor, nog niet eens een invalbeurt.
quote:Amen.
Op zaterdag 26 april 2003 15:15 schreef tong80 het volgende:
Bedankt Jari je was geweldig. Een echte Ajacied.Bedankt Richard je was geweldig. Een echte Ajacied.
.
Ik weet dat Jari meer geld kost dan dat ie opleverd (alloewel toen Jari terug kwam waren ineens alle Ajax-uit shirtjes uitverkocht). Maar ik kan niet geloven dat Jari weg zou moeten bij Ajax. Hij is samen met Van der Sar m'n "jeugd idool" En nog steeds zijn beide mijn lievenlings voetballers. Jari kan wat Van der Vaart en Pienaar nog missen en dat is de bal precies goed leggen voor de spits, of met een pass de spits zo voor open doel zetten.
Eigenlijk zou Jari gewoon de prive coach van Van der Vaart moeten worden
quote:Hij maakte de winnende treffer tegen Roma die Ajax naar de kwartfinale sluisde (mede daardoor dus).
Op zaterdag 26 april 2003 16:21 schreef Ajaxno1 het volgende:
Jari wordt gewoon jeugd trainer bij Ajax, Jari moet gewoon hoe dan ook bij Ajax blijven desnoods als steward ofzo.Ik weet dat Jari meer geld kost dan dat ie opleverd [..]
Hij maakte de 2-0 tegen Feyenoord wat later de winnende treffer zou zijn.
Hij is dus goud waard.
quote:Percies!!!
Op zaterdag 26 april 2003 16:26 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Hij maakte de winnende treffer tegen Roma die Ajax naar de kwartfinale sluisde (mede daardoor dus).
Hij is dus goud waard.
Jari moet hoe dan ook blijven!
quote:Yep. Fout was het gevolg van een Zoek en vervang opdracht (was een kopie van een post in het F'noord topic)
Op zaterdag 26 april 2003 15:30 schreef Ajaxno1 het volgende:
Doc, snel je post aanpassen en mijnes weghalen he
Daarentegen als je kijkt naar de wedstrijd AC Milan - Ajax, is dat de perfecte reden waarom Litmanen moet blijven. Zijn eerste balcontact was dacht ik een perfecte dieptepass naar Trabelsi op de rechterkant Je zag gewoon dat Ajax veel beter ging spelen met Litmanen in het veld, hij stond bijna altijd vrij en vond ook vrijwel altijd zijn medespelers, de linies sloten ineens keurig bij elkaar aan.
Het domste wat Ajax zou kunnen doen, is Litmanen laten gaan. Zijn ervaring kan echt van super-belang zijn, zowel binnen als buiten het veld. Alle routiniers wegdoen zou echt niet verstandig zijn, zeker omdat Witschge ook al vertrekken moet.
quote:Daarom heb ik ook liever dat ie blijft, mischien een protest actie als ze Jari laten gaan....
Op zaterdag 26 april 2003 16:26 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Hij maakte de winnende treffer tegen Roma die Ajax naar de kwartfinale sluisde (mede daardoor dus).
Hij is dus goud waard.
quote:Piet Keizer maakte eens een schitterende schaarbeweging en dito voorzet waaruit wijlen Dick van Dijk de 1-0 in de Europacup 1 finale tegen Panathinaikos kon maken. Ook goud waard dus.
Op zaterdag 26 april 2003 16:28 schreef Speed1971 het volgende:
Percies!!!Jari moet hoe dan ook blijven!
Terughalen?
quote:Er is een verschil tussen terughalen en niet laten vertrekken
Op zaterdag 26 april 2003 16:56 schreef keeper het volgende:
Terughalen?
quote:Ok, was het onverstandig om hem te laten vertrekken
Op zaterdag 26 april 2003 16:58 schreef Leshy het volgende:
Er is een verschil tussen terughalen en niet laten vertrekken
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 15:15 schreef tong80 het volgende:
Wat heeft Litmanen nu allemaal laten zien dit seizoen ?
Ik had er veel meer van verwacht. En het valt niet te ontkennen dat ie door zijn blessure-gevoeligheid nooit de stabiele factor zal kunnen worden die bij een routinier hoort. Ajax bulkt van de talentvolle middenvelders.
Er is geen noodzaak hem te behouden. Er is een tijd van komen en gaan. Bedankt Jari je was geweldig. Een echte Ajacied.Witschge is een goede technische voetballer met overzicht. Hij mist echter de snelheid en doelgerichtheid die bij het moderne voetballen horen. Hij scoort nooit, wint nooit een kopduel. Had Ajax dit jaar niet zoveel blessures gehad had ie niet één minuut gespeeld. Laat die jonge jongens zich maar ontwikkelen. Volgend jaar van der Gun er nog bij die wel goed is voor diepgang en 15 doelpunten per jaar.
Bedankt Richard je was geweldig. Een echte Ajacied.
en jij noemt jezelf Ajacied
quote:OK, sorry.
Op zaterdag 26 april 2003 17:46 schreef Duiveltja het volgende:
en jij noemt jezelf Ajacied
Beiden spelers zullen we nog hard nodig hebben.
Vooral Litmanen heeft de laatste jaren zijn nut bewezen bij iedere club waar hij speelde. Vooral het afgelopen seizoen was ie weer eens weergaloos. Vooral het feit dat ie vrijwel nooit geblesseerd is, maakt hem onvervangbaar.
Laat de jongere spelers nog maar een paar jaartjes wachten.
Op de bank zitten en kijken naar Litmanen is even belangrijk dan speelminuten.
Witschge kan ook nog jaren mee. Maxwel, vd Vaart, Pienaar en de Jong kunnen nog veel leren van deze grootmeester.
Ze moeten echt een paar jaartjes geduld hebben.
De doorstroming van jong talent is nooit de beste kant van Ajax geweest. Eerst de oudere spelers tot het einde der tijden laten staan. Ook op de bank kan Witschge nog van belang zijn. Een jongere speler op de bank heeft geen nut. Laat die maar speelminuten opdoen in het tweede.
Litmanen en Witschge, ik verwacht nog grootse daden van jullie de aankomende jaren.
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 18:12 schreef tong80 het volgende:[..]
OK, sorry.
Beiden spelers zullen we nog hard nodig hebben.
Vooral Litmanen heeft de laatste jaren zijn nut bewezen bij iedere club waar hij speelde. Vooral het afgelopen seizoen was ie weer eens weergaloos. Vooral het feit dat ie vrijwel nooit geblesseerd is, maakt hem onvervangbaar.
Laat de jongere spelers nog maar een paar jaartjes wachten.
Op de bank zitten en kijken naar Litmanen is even belangrijk dan speelminuten.Witschge kan ook nog jaren mee. Maxwel, vd Vaart, Pienaar en de Jong kunnen nog veel leren van deze grootmeester.
Ze moeten echt een paar jaartjes geduld hebben.
De doorstroming van jong talent is nooit de beste kant van Ajax geweest. Eerst de oudere spelers tot het einde der tijden laten staan. Ook op de bank kan Witschge nog van belang zijn. Een jongere speler op de bank heeft geen nut. Laat die maar speelminuten opdoen in het tweede.Litmanen en Witschge, ik verwacht nog grootse daden van jullie de aankomende jaren.
quote:Jeuh
Vandaag werd duidelijk dat Rafael van der Vaart voldoende hersteld is van zijn hersenschudding om morgen uit te komen in de competitiewedstrijd tegen AZ. Hij zal in de spits gaan spelen met Jari Litmanen achter zich. Dat geldt niet voor Jelle van Damme. De Belg heeft nog steeds last van zijn blessure, opgelopen in het duel tegen AC Milan.
quote:Waar is Zlatan om te meppen als je hem nodig hebt
Op zaterdag 26 april 2003 19:17 schreef keeper het volgende:
Oh god, kijk eens wie er op de training was.
.
quote:Koeman zei ook dat die vorig weekend al wist dat vd Vaart niet mee kon doen tegen AC Milan, maar dat hij een spelletje aan het spelen was met de hele tijd zeggen dat hij twijfelde of vd Vaart ging spelen of niet.
Op zaterdag 26 april 2003 19:12 schreef keeper het volgende:[..]
Jeuh
.
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 19:20 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Waar is Zlatan om te meppen als je hem nodig hebt
Ach ja, dat hij psv'er is.. So what, ron brandsteder is voor Ajax en die hoef ik ook niet te zien.
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 19:49 schreef NOORD-414 het volgende:
Ach Willi kwam tenminste niet zeuren over het een of ander, maar bloemen overhandigen. En hij heeft (weliswaar indirect) er voor gezorgd dat we die gigantische Israelische vlag hadden laatst, die was ook van hem geweest.Ach ja, dat hij psv'er is.. So what, ron brandsteder is voor Ajax en die hoef ik ook niet te zien.
quote:Hint,hint?
Op zondag 27 april 2003 00:52 schreef keeper het volgende:
Ik las trouwens een tijdje terug alweer in het supportersverenigingsblaadje van Ajax dat als de stoeltjes in de Arena afgeschreven zijn (en dat is als ik het goed heb over een jaar of 3) er gekeken wordt of er ipv die verschillende kleuren die er nu zijn (.) rood-witte stoeltjes geplaatst kunnen worden (
.).
quote:Je blijft er met je fikken vanaf Loek.
Op zondag 27 april 2003 00:53 schreef LoekB het volgende:
Hint,hint?.
quote:
Op zondag 27 april 2003 01:00 schreef keeper het volgende:[..]
Je blijft er met je fikken vanaf Loek.
quote:nog steeds wakker???
Op zondag 27 april 2003 01:25 schreef LoekB het volgende:[..]
. Ik mol nooit iets.
.
quote:Napalm erop...is toch een kutstadion
Op zondag 27 april 2003 01:25 schreef LoekB het volgende:[..]
. Ik mol nooit iets.
.
quote:
Op zondag 27 april 2003 01:35 schreef Cart_man het volgende:[..]
BloemenNapalm erop...is toch het modernsteeen kutstadion
quote:
Op zondag 27 april 2003 02:12 schreef Qi het volgende:[..]
quote:Napalm erop als jullie nare mensen tegen die nare mensen uit eindhoven moeten spelen. Dan vind ik het best. Al die nare mensen weg en dat vervelende stadion ook.
Op zondag 27 april 2003 01:35 schreef Cart_man het volgende:[..]
Napalm erop...is toch een kutstadion
(goed he dat zelf-censuur, ik heb gewoon geen enkele kracht-term gebruikt)
Lekker. vd Vaart, Litmane en vd Meyde. Was lang geleden dat AJAX wist te winnen btw in de Alkmaarderhout. Was naar mijn mening de lastigste wedstrijd die AJAX nog moest spelen dit seizoen.
Voor fnoord wordt het lastig. Volgende week FC Utercht uit en dan PSV thuis.
Programma tot eind van het seizoen.
03-05 AJAX RKC Waalwijk
10-05 NEC Ajax
18-05 AJAX De Graafschap
25-05 FC Twente AJAX
29-05 AJAX - SC Heerenveen
04-05 FC Utrecht Feyenoord
11-05 Feyenoord RKC Waalwijk
18-05 Feyenoord PSV
25-05 Willem II Feyenoord
29-05 Feyenoord Roda
Worden nog een paar lastige wedstrijdejs voor de fnoorders
quote:Utrecht kan in de competitie ook nog UEFA cup halen, dan hoeven ze de AC niet meer te winnen. Dus waarschijnlijk willen ze wel winnen.
Op zondag 27 april 2003 15:20 schreef DaMayan het volgende:
Tja maar van FC Utrecht krijgen ze gratiz 3 punten, dan zijn hun zeker van UEFA cup
quote:Zo zit FC Utrecht niet inelkaar.
Tja maar van FC Utrecht krijgen ze gratiz 3 punten, dan zijn hun zeker van UEFA cup
Ik kan me vergissen maar het zou mij niets verbazen als PSV kampioen wordt in de kuip
quote:Stijntje geeft nooit presentjes weg....
quote:Vergeet RKC niet, waar Ajax ook nog tegen moet. Die spelen nog voor Europees voetbal en hebben alle punten nodig
Op zondag 27 april 2003 15:18 schreef Speed1971 het volgende:
Worden nog een paar lastige wedstrijdejs voor de fnoorders
quote:Die winnen altijd alleen van Ajax als ze in Waalwijk spelen...
Op zondag 27 april 2003 15:31 schreef keeper het volgende:[..]
Vergeet RKC niet, waar Ajax ook nog tegen moet. Die spelen nog voor Europees voetbal en hebben alle punten nodig
.
quote:In Waalwijk werd het anders 1-1, dat was die leuke wedstrijd met die spreekkoren.
Op zondag 27 april 2003 15:34 schreef methodmich het volgende:[..]
Die winnen altijd alleen van Ajax als ze in Waalwijk spelen...
quote:Nou? Dat zeg ik toch? Ze winnen alleen in Waalwijk. Houdt niet in dat ze altijd winnen, maar als ze winnen, doen ze het daar.
Op zondag 27 april 2003 15:38 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
In Waalwijk werd het anders 1-1, dat was die leuke wedstrijd met die spreekkoren.
Overigens was er toen ook een leuke drumband!
quote:Ja ik zag het net. Zal toch wel wat zijn he. Hebben ze toch uit van verloren met 3-2 dacht ik
Op zondag 27 april 2003 15:44 schreef fotoloog het volgende:
feyenoord-rbc 0-0 nog steeds!
... ach ja ze zullen wel winnen, omdat van hooijdonk zes keer een vrije trap mag over doen, en net als hij de zesde wil schieten krijgt rbc twee rode kaarten voor de een of andere onzin reden.
quote:
Op zondag 27 april 2003 15:54 schreef NOORD-414 het volgende:
feyenoord kan ook alleen voetballen als ze tegen ons moeten.. Dan kan die hele biobak (ook wel bekend als 010) zich opladen en uitleven hoor... ach ja ze zullen wel winnen, omdat van hooijdonk zes keer een vrije trap mag over doen, en net als hij de zesde wil schieten krijgt rbc twee rode kaarten voor de een of andere onzin reden.
Ja ze zullen wel weer winnen in de laatste minuut. Mazzelgoaltje van van Hooijdonk idd. Net zoals toen tegen Juve, mocht hij die vrije trap 3x overnemen.
En dan lopen die kakkerlakken te janken dat wij altijd mazzel hebben.
* Speed1971 hoopt mee met fotoloog
quote:tering kakkerlakken...........ja hoor de scheids laat een kwartier doorspelen zodat de kakkerlakken op 1-o kunnen komen! kots
Op zondag 27 april 2003 16:26 schreef Speed1971 het volgende:
Em jahoor......de kakkerlakken hebben weer mazzel. Ook al tegen Vitesse en nu weer!
quote:Ach 1 troost. Het gaat niet goed met fnoord
Op zondag 27 april 2003 16:35 schreef fotoloog het volgende:[..]
tering kakkerlakken...........ja hoor de scheids laat een kwartier doorspelen zodat de kakkerlakken op 1-o kunnen komen! kots
Ik blijf optimistisch
* Speed1971 geeft fotoloog een biertje, proost met hem op het feit dat er ergere dingen in het leven zijn dan dat fnoord wint met de overtuigende cijfers van 1-0 tegen RBC Roosendaal!
quote:Nee hoor, wij worden gewoon 2de zodat we volgend seizoen de CL winnen.
Op zondag 27 april 2003 17:04 schreef toxi het volgende:
Ajax valt buiten alle prijzen dit voetbaljaar
quote:lol jew
Op zondag 27 april 2003 17:15 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Nee hoor, wij worden gewoon 2de zodat we volgend seizoen de CL winnen.
2de is geen prijs en de cl kunnen jullie nooit en tennimmer winnen.
quote:We hebben hem toch al vaker gewonnen dan jullie
Op zondag 27 april 2003 17:17 schreef toxi het volgende:[..]
lol jew
2de is geen prijs en de cl kunnen jullie nooit en tennimmer winnen.
![]()
Verder maak ik er geen woorden meer aan vuil, veel succes in de UEFA cup
quote:
Ajax B1 met grote afstand kampioen
Amsterdam, 27 april 2003
De Ajax B1 is zondag kampioen van Nederland geworden. Namens de KNVB deelde Heinrich Welling de kampioensschaal uit. Uit handen van Danny Blind kregen de B1-spelers bloemen. Coach Wim Kwakman is trots op het elftal. ,,Het is hartstikke leuk voor ze en als je met zoveel punten verschil op de nummer twee, PiSVee, kampioen wordt dan zegt dat wel wat."
De B1 toonde dit seizoen vooral aan dat de jonge spelers al over een behoorlijke dosis mentale veerkracht beschikken. Voor coach Kwakman is dit een van de kenmerken van dit elftal. ,,We kwamen in veel wedstrijden achter, maar de jongens knokten zich vaak terug in de wedstrijd waardoor we wonnen. Tegen PiSVee thuis kwamen we met 3-1 achter en wonnen we met 4-3. Ook uit stonden we achter, maar uiteindelijk scoorden we nog drie keer", vertelt de kampioenscoach. Overigens vindt Kwakman het kampioenschap niet het belangrijkte van het afgelopen jaar. ,,Natuurlijk is het hartstikke leuk, maar het gaat mij erom dat ik de jongens individueel beter maak. Aan het einde van de rit moeten ze kunnen doorstromen naar het eerste elftal."
Kwakman krijgt volgend jaar een hele nieuwe groep. Alle spelers, behalve de keepers, stromen door naar hogere elftallen.
quote:biertje terug!
Op zondag 27 april 2003 16:45 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Ach 1 troost. Het gaat niet goed met fnoord
En gezien het programma wat fnoord nog moet afwerken zie ik ze niet al die wedstrijden winnen. Maar aan de andere kant is het ook weer zo dat ik Ajax geen foutjes zie maken. Zij hebben een makkelijker programma dan fnoord.
Ik blijf optimistisch
* Speed1971 geeft fotoloog een biertje, proost met hem op het feit dat er ergere dingen in het leven zijn dan dat fnoord wint met de overtuigende cijfers van 1-0 tegen RBC Roosendaal!
quote:Ze zijn zo goed, dat ze het volgend jaar zonder keepers gaan proberen?
Kwakman krijgt volgend jaar een hele nieuwe groep. Alle spelers, behalve de keepers, stromen door naar hogere elftallen
quote:och jee, ons aller laagste levensvorm leeft ook nog!
Op zondag 27 april 2003 17:39 schreef LoekB het volgende:. 90+, olé,olé.
quote:Het gaat een keer mis LoekB olé,olé.
Op zondag 27 april 2003 17:39 schreef LoekB het volgende:. 90+, olé,olé.
Spreek je volgende week wel weer
quote:absoluut!
Op zondag 27 april 2003 17:43 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Het gaat een keer mis LoekB olé,olé.
Spreek je volgende week wel weer
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:40 schreef keeper het volgende:[..]
Ze zijn zo goed, dat ze het volgend jaar zonder keepers gaan proberen?
.
Kan je je dat voorstellen?
Ajax op de 2e plaats met niets, maar wel CL feyenoord op 3 met uefa cup.. nee dat is pas HELEMAAL NIETS
quote:Ik kan me dat niet voorstellen......dat is gewoon realiteit man!
Op zondag 27 april 2003 18:29 schreef NOORD-414 het volgende:
Ik hou er eigenlijk niet van, maar ik begin steeds meer voor fc utrecht te raken. Het zijn wel stomme mongolen, maar ik hoop op een bekerwinst van utrecht.Kan je je dat voorstellen?
Ajax op de 2e plaats met niets, maar wel CL feyenoord op 3 met uefa cup.. nee dat is pas HELEMAAL NIETS
quote:Hij stond aan de basis van dit Ajax.
Op zondag 27 april 2003 19:19 schreef Ajaxno1 het volgende:
Lol, Co'tje was net flink over de zeik bij de NOS!
Lekker respectloos tov van Koeman.
Hij leert het nooit.
quote:Hoezo dan?
Op zondag 27 april 2003 19:19 schreef Ajaxno1 het volgende:
Lol, Co'tje was net flink over de zeik bij de NOS!
quote:En terecht! Geen respect die mensen!
Op zondag 27 april 2003 19:41 schreef Ajaxno1 het volgende:
Omdat de Ajaxsupporters: "Let op Co'tje, Witschge komt erin." zongen
quote:En terecht, Adriaanse heeft Witschge zomaar buiten de selectie gezet.
Op zondag 27 april 2003 19:41 schreef Ajaxno1 het volgende:
Omdat de Ajaxsupporters: "Let op Co'tje, Witschge komt erin." zongen
Europees > niets
In de competitie > ok, we stonden eerste bij z'n ontslag
Als hoofd opleidingen is hij wel nuttig geweest overigens. Maar Adriaanse was wel heel erg het miskende genie aan het spelen .
Litmanen na afloop bij Canal +:
Interviewer: Zou je het erg vinden als je weg zou moeten bij Ajax?
Jari: Ik ben altijd een Ajacied geweest en zal dat altijd blijven.
Interviewer: Ook als je hier volgend jaar niet meer mag spelen?
Jari: Ja .
Jari
.
[Dit bericht is gewijzigd door keeper op 27-04-2003 21:10]
quote:Ja, ik heb dat ook gezien, echt geweldig.
Op zondag 27 april 2003 21:07 schreef keeper het volgende:
En ff iets anders, in de categorie mooi:Litmanen na afloop bij Canal +:
Jari: Ja.
Jari
.
[afbeelding]
Jari
.
quote:Hij heeft als eerste de speelwijze aangepast.
Op zondag 27 april 2003 20:31 schreef keeper het volgende:
En wat heeft Adriaanse dan wel gepresteerd bij Ajax eigenlijk?Europees > niets
In de competitie > ok, we stonden eerste bij z'n ontslagAls hoofd opleidingen is hij wel nuttig geweest overigens. Maar Adriaanse was wel heel erg het miskende genie aan het spelen
.
quote:En toch hou ik er rekening mee dat Koeman na het wegsturen van Witschge een nog grotere fout gaat maken.
Op zondag 27 april 2003 21:07 schreef keeper het volgende:
En ff iets anders, in de categorie mooi:Litmanen na afloop bij Canal +:
Jari: Ja.
Jari
.
[afbeelding]
Wat ik ook leuk vind, is dat ze op CNN altijd spreken over AJAX the Dutch Giants.
Fieeinemoeroord kunnen ze niet eens uitspreken.
quote:Ik heb Koeman dit seizoen verdomd weinig met de zogenaamde Berlijnse Muur Formatie zien spelen anders.
Op zondag 27 april 2003 21:17 schreef Duiveltja het volgende:
Hij heeft als eerste de speelwijze aangepast.
quote:Dat is ook grotendeels aan Beenhakker te danken. En een Van der Vaart was onder elke coach doorgebroken.
Veel spelers zijn onder hem gehaald of door hem naar het eerste gehaald.
Seizoen '02/'03........ PRIJSLOOS
quote:Ruik ik daar frustratie
Op zondag 27 april 2003 21:52 schreef Henk-E het volgende:
AJAX MASTERCARD:
De voltallige selectie......... 163 miljoen euro.
De ArenA.......... 47 miljoen euro
Een seizoenskaart....145 euroSeizoen '02/'03........ PRIJSLOOS
quote:Hej mijn seizoenskaart is veel duurder. En daar komen ook nog eens die losse CL-kaarten bij!
Op zondag 27 april 2003 21:52 schreef Henk-E het volgende:
AJAX MASTERCARD:
De voltallige selectie......... 163 miljoen euro.
De ArenA.......... 47 miljoen euro
Een seizoenskaart....145 euroSeizoen '02/'03........ PRIJSLOOS
quote:als ie niet blijft, worden er vele boze brieven gestuurd.
Op zondag 27 april 2003 22:04 schreef Ajaxno1 het volgende:
Jari moet blijven, als Koeman hem laat gaan zou ik dat z'n eerst grote fout vinden. Koeman, Van der Vaart zei bij de NOS dat Jari moet blijven, het publiek roept het. Plz... houd hem bij Ajax!!!!!!!
Jari heeft in zijn laatste 15 wedstrijden 6x gescoord waaronder tegen AS Roma, Feyenoord & AC Milan...
quote:Henk-E.........is niets meer of minder dan lucht over mij
Op zondag 27 april 2003 21:57 schreef Henk-E het volgende:[..]
quote:
Op zondag 27 april 2003 21:23 schreef tong80 het volgende:
Nog steeds 1 punt boven Feyenoord.Wat ik ook leuk vind, is dat ze op CNN altijd spreken over AJAX the Dutch Giants.
quote:Ze moeten het maar leren.
quote:Het is geen droom, het is een feit! Kijk de historie er nog maar eens op na jongen
Op zondag 27 april 2003 23:12 schreef LoekB het volgende:[..]
. Droom maar lekker verder Tong.
.
quote:Bedankt, doe ik al jaren.
Op zondag 27 april 2003 23:12 schreef LoekB het volgende:[..]
. Droom maar lekker verder Tong.
.
quote:Nou nou , een beetje vriendelijker kan ook wel !!!
Op zondag 27 april 2003 22:47 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Henk-E.........is niets meer of minder dan lucht over mij
quote:Ze hebben het ook over PSV Dutch leaders, toch?
Op zondag 27 april 2003 21:23 schreef tong80 het volgende:
Nog steeds 1 punt boven Feyenoord.Wat ik ook leuk vind, is dat ze op CNN altijd spreken over AJAX the Dutch Giants.
quote:Met andere woorden, hij heeft het helemaal niet zo slecht gedaan
Op zondag 27 april 2003 20:31 schreef keeper het volgende:
En wat heeft Adriaanse dan wel gepresteerd bij Ajax eigenlijk?Europees > niets
In de competitie > ok, we stonden eerste bij z'n ontslagAls hoofd opleidingen is hij wel nuttig geweest overigens. Maar Adriaanse was wel heel erg het miskende genie aan het spelen
.
De technische staf van Ajax wil Jari Litmanen behouden voor het nieuwe seizoen. De Amsterdamse club, die binnenkort om de tafel gaat met de Fin, zoekt naar een oplossing de blessuregevoeligheid te ondervangen.
Litmanen bewijst de laatste weken hoe groot zijn waarde kan zijn voor het jeugdige Ajax. Rafael van der Vaart, die zondag op aangeven van de Fin tegen AZ de score opende, brak na afloop in de Alkmaarderhout een lans voor Litmanen.
Ook trainer Ronald Koeman kent de waarde van de routinier, maar ook het risico. 'In fitte toestand is Jari Litmanen een absolute aanwinst voor dit Ajax', aldus trainer op Radio Noord-Holland. 'Wij willen graag dat hij bij Ajax blijft, maar je weet dat hij dit seizoen weinig rendement heeft opgeleverd'.
Het probleem is de blessuregevoeligheid van Litmanen. Sinds zijn komst eind augustus speelde de Fin slechts negentien wedstrijden. Vooral bij zijn revalidatie bemoeit hij zich nauwelijks met de groep en heeft hij dus weinig inbreng. Een nieuwe overeenkomst wordt waarschijnlijk meer een prestatiecontract. Daarmee wordt het probleem ondervangen dat Litmanen blessuregevoelig is.
Is toch goed nieuws hij heeft altijd een goede inbreng als ie speelt ook afgelopen zondag weer.
quote:En terecht
Op maandag 28 april 2003 10:53 schreef jobosrulez het volgende:
Ajax wil verder met Jari Litmanen
......heel verhaal........
Geweldig nieuws dit.
Het begin is er, wanneer krijgt ie nou een contract voor het leven?
quote:
"ik ben Ajacied geworden, en zal dit altijd blijven"
Jari
Goed nieuws dit......maar waarom de 1ne ras-Ajacied wegdoen (Richard) en de andere houden (Jari)?
quote:Zoals Zalm dat altijd zegt: Je kan een euro maar 1 keer uitgeven en dus moet je keuzes maken...
Op maandag 28 april 2003 12:09 schreef Doopy-X- het volgende:Jari
Goed nieuws dit......maar waarom de 1ne ras-Ajacied wegdoen (Richard) en de andere houden (Jari)?
Overigins niet zozeer tussen die 2 maar tussen Richard en de andere jonge middenvelders. bv. Pienaar, Maxwell, Galasek etc..
Maar toch heb gelijk dat het jammer is.
quote:Ryan Babel, een naam om te onthouden!!!
Ajax B1 kampioen van NederlandDe B1 van Ajax is zondagmorgen kampioen geworden van de B-junioren door een 5-1 zege op AZ B1. De ploeg van Wim Kwakman wist de titel te bereiken met een grote voorsprong op de nummer twee PSV. Bekendste speler van de B1 is Ryan Babel die ook op hoger niveau al diverse malen in actie kwam. Het gehele elftal schuift door naar de A-junioren.
quote:Leuk voor de toekomst
Op maandag 28 april 2003 12:26 schreef NOORD-414 het volgende:
Dit is ook belangrijk hoor
[..]Ryan Babel, een naam om te onthouden!!!
quote:Zo niet belangrijker
Op maandag 28 april 2003 12:26 schreef NOORD-414 het volgende:
Dit is ook belangrijk hoor
[..]Ryan Babel, een naam om te onthouden!!!
Ja heb Rayn Babel een aantal malen zien spelen
Maar anyway dat is nou ook het te gekke aan AJAX ze brengen grote talenten voort.
feyenoord heeft van persie, loovens (HAHAHA) en uh.... tja.. hmm
wij hebben sneijder, van der vaart, de jong, stekelenburg, heitinga
psv... robben??? En koop er nog meer een!
Ach ja, Ajax trekt toch om de vijf jaar een nieuw blik met talenten open. Op zich wel een gerustellende gedachte!
quote:Idd, Robben is niet eens uit de eigen jeugd.
Op maandag 28 april 2003 12:53 schreef NOORD-414 het volgende:
psv... robben??? En koop er nog meer een!
quote:Boutahar, Buffel, Sprockel om er maar een paar te noemen.
Op maandag 28 april 2003 12:53 schreef NOORD-414 het volgende:
feyenoord heeft van persie, loovens (HAHAHA) en uh....
quote:
wij hebben sneijder, van der vaart, de jong, stekelenburg, heitinga
quote:Vind ik ook, maar het is toch mooi dat die mede daarom een nieuw contract kan krijgen.
Op maandag 28 april 2003 13:07 schreef LoekB het volgende:
Ajax moet niet zo zeiken, zijn ze de doelpunten van Litmanen in de CL en tegen Feyenoord alweer vergeten? Zonder hem stonden ze waarschijnlijk 3e in de competitie en waren ze er al in de 2e ronde van de CL uitgekickt. Enig respect hem is dus wel op z'n plaats, ook al heeft ie nog niet veel gespeeld....
quote:Daarom blijft hij toch ook?
Op maandag 28 april 2003 13:07 schreef LoekB het volgende:
Ajax moet niet zo zeiken, zijn ze de doelpunten van Litmanen in de CL en tegen Feyenoord alweer vergeten? Zonder hem stonden ze waarschijnlijk 3e in de competitie en waren ze er al in de 2e ronde van de CL uitgekickt. Enig respect hem is dus wel op z'n plaats, ook al heeft ie nog niet veel gespeeld....
quote:Ow, ik lees het hierboven nu ja... Meer dan terecht, lijkt me.
Op maandag 28 april 2003 13:10 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Vind ik ook, maar het is toch mooi dat die mede daarom een nieuw contract kan krijgen.
[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 28-04-2003 13:12]
quote:er is niet zo veel geld, dus dat is maar de vraag
Op maandag 28 april 2003 13:10 schreef aldostuta het volgende:
Daarom blijft hij toch ook?
quote:Altijd nog meer geld dan ze in Utrecht hebben
Op maandag 28 april 2003 13:11 schreef Frenkie het volgende:[..]
er is niet zo veel geld, dus dat is maar de vraag
Maar met het aanstaande vertrek van Zlatan, zal zo'n 15 miljoen opbrengen. En ook de aanstaande verkoop van Mido zullen die problemen tot het verleden behoren
quote:wij hebben geld zat, als enige nederlandse club overleven wij al jaren in de CL
quote:En als we nou eens zorgen dat Zlatan vrolijk in Amsterdam blijft. Het vertrek van Mido zal 5 miljoen opleveren. Besteed dat maar aan verbeterde contracten...
Op maandag 28 april 2003 13:15 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Altijd nog meer geld dan ze in Utrecht hebben
Maar met het aanstaande vertrek van Zlatan, zal zo'n 15 miljoen opbrengen. En ook de aanstaande verkoop van Mido zullen die problemen tot het verleden behoren
quote:je hoeft het niet te hebben, als je er maar over kan beschikken.
Op maandag 28 april 2003 13:15 schreef Speed1971 het volgende:
Altijd nog meer geld dan ze in Utrecht hebben
quote:en waar gaat die heen dan..??
Maar met het aanstaande vertrek van Zlatan, zal zo'n 15 miljoen opbrengen.
quote:Tja dat is de taak van Beenhakker en Van Eijdelen, spelers verkopen zodat Ajax weer wat financiële armslag krijgt.
En ook de aanstaande verkoop van Mido zullen die problemen tot het verleden behoren
quote:Ik dacht dat jij je club kende..??
Op maandag 28 april 2003 13:15 schreef Doopy-X- het volgende:
wij hebben geld zat, als enige nederlandse club overleven wij al jaren in de CL
Ik was zaterdag in de tattoo shop in Purmerend om te kijken hoe groot mijn te zetten AJAX-tattoo zou worden+wat de kosten zouden zijn.
Komt dat wijf opeens met een foto van Andy aan (die is daar ook tattoo'ed) met een MUCHOS grote tattoo op zijn linkerbovenarm, wisten jullie dat? Hij heeft er btw nog 2 (op zijn onderarm+borst).
quote:valt wel mee hoor, de begroting 2003/2004 is door de CL sluitend gemaakt. Willen we wat kopen (spits zou lekker zijn) zal er echter wel wat weg moeten (Mido ofzo).
Op maandag 28 april 2003 13:17 schreef Frenkie het volgende:[..]
Ik dacht dat jij je club kende..??
Want de financiële armslag is om te huilen. En dat weet Koeman ook.
quote:Dat valt reuze mee! Zeker na dit vruchtbare seizoen.
Op maandag 28 april 2003 13:17 schreef Frenkie het volgende:[..]
Ik dacht dat jij je club kende..??
Want de financiële armslag is om te huilen. En dat weet Koeman ook.
quote:Weinig is daar nog zeker over. Maar dat Ajax hem weg zal doen is wel duidelijk. Het rendement is te laag. Verder zal met de komst van Rafael het vertrek van Zlatan goed op te vangen zijn.
en waar gaat die heen dan..??
quote:Een Ajax-tattoo?
Op maandag 28 april 2003 13:18 schreef Doopy-X- het volgende:
Komt dat wijf opeens met een foto van Andy aan (die is daar ook tattoo'ed) met een MUCHOS grote tattoo op zijn linkerbovenarm, wisten jullie dat? Hij heeft er btw nog 2 (op zijn onderarm+borst).
quote:de begroting is sluitend, maar ruimte voor aankopen is er niet. Tenzij er wat verkocht wordt.
Op maandag 28 april 2003 13:24 schreef Speed1971 het volgende:
Dat valt reuze mee! Zeker na dit vruchtbare seizoen.
quote:nando rafael..??
Weinig is daar nog zeker over. Maar dat Ajax hem weg zal doen is wel duidelijk. Het rendement is te laag. Verder zal met de komst van Rafael het vertrek van Zlatan goed op te vangen zijn.
quote:nee, dat zou helemaal goed zijn geweest
Op maandag 28 april 2003 13:27 schreef keeper het volgende:[..]
Een Ajax-tattoo?
.
quote:Ze kunnen nu het loon van Litmanen al betalen, dus waarom zou volgend seizoen een probleem opleveren
quote:omdat je met dat salaris ook andere spelers zou kunnen aantrekken.
Op maandag 28 april 2003 13:37 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Ze kunnen nu het loon van Litmanen al betalen, dus waarom zou volgend seizoen een probleem opleveren
Dan krijgt die zelfs minder.
quote:ik zie niet in waarom Ajax dure spelers zou moeten aantrekken volgens seizoen. Ze hebben op dit moment een prima selectie en aan het eind van het siezoen zullen er misschien een paar weggaan, maar er komen er vast ook weer een aantal uit de jeugd. Bovendien komen enkele uitgeleende spelers weer terug. Dus grote/dure aankopen zijn volgend seizoen helemaal niet nodig.
Op maandag 28 april 2003 13:39 schreef Frenkie het volgende:[..]
omdat je met dat salaris ook andere spelers zou kunnen aantrekken.
ps ze hebben altijd witschge nog
quote:
Op maandag 28 april 2003 13:50 schreef LoekB het volgende:
Nog even over gisteren... Jullie zitten altijd wel mooi te zeiken dat er bij Feyenoord kinderachtige liedjes worden gezongen, maar zelf zijn jullie net zo erg. 'Richard Witsche, schop die kakkerlak' is echt leuk en orgineel zeg. En dan doet onze grote vriend Richard ook nog even heeel stoer mee. Ben blij dat we die arrogante rotkop niet meer hoeven te zien, het ga je niet goed in je verdere 'carriere', Richard.
. Misschien is AGO VV wat voor je?
Maar goed, das dezelfde hypocrisie als andersom het geval is met bijvoorbeeld lucky ajax hoor... Nu lijkt het alleen of je naar een argument aan het ZOEKEN bent...
quote:Richard gaat volgend jaar weer tegen Kakkerlakken spelen, alleen dan in het shirt van ADO Den Haag.
Nog even over gisteren... Jullie zitten altijd wel mooi te zeiken dat er bij Feyenoord kinderachtige liedjes worden gezongen, maar zelf zijn jullie net zo erg. 'Richard Witsche, schop die kakkerlak' is echt leuk en orgineel zeg. En dan doet onze grote vriend Richard ook nog even heeel stoer mee. Ben blij dat we die arrogante rotkop niet meer hoeven te zien, het ga je niet goed in je verdere 'carriere', Richard.
quote:Ja.
Op maandag 28 april 2003 13:29 schreef Frenkie het volgende:nando rafael..??
Maar dat gelul van jou over dat Ajax geen geld heeft slaat werkelijk nergens op. Ajax is door met name de presteties in de CL weer een gezonde club geworden. Er zal niet veel gekocht kunnen worden maar dat is ook niet echt nodig. En mocht dat wel nodig zijn dan is dat alleen maar omdat er spelers verkocht worden en is er dus geld om nieuwe te kopen.
quote:Kunnen we vast weer mooie liedjes bedenken voor hem als we tegen ADO moeten.
Op maandag 28 april 2003 13:55 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Richard gaat volgend jaar weer tegen Kakkerlakken spelen, alleen dan in het shirt van ADO Den Haag.
quote:Houdt hij nog effe negen keer hoog
Op maandag 28 april 2003 14:05 schreef LoekB het volgende:[..]
Kunnen we vast weer mooie liedjes bedenken voor hem als we tegen ADO moeten.
.
quote:als je moeder je had leren lezen, dan had je gelezen dat er staat financiele armslag. Dat is wat anders.
Op maandag 28 april 2003 14:04 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Ja.
Maar dat gelul van jou over dat Ajax geen geld heeft slaat werkelijk nergens op. Ajax is door met name de presteties in de CL weer een gezonde club geworden. Er zal niet veel gekocht kunnen worden maar dat is ook niet echt nodig. En mocht dat wel nodig zijn dan is dat alleen maar omdat er spelers verkocht worden en is er dus geld om nieuwe te kopen.
quote:So what dat er geen ruimte is voor nieuwe aankopen?
Op maandag 28 april 2003 14:21 schreef Frenkie het volgende:[..]
als je moeder je had leren lezen, dan had je gelezen dat er staat financiele armslag. Dat is wat anders.
De begroting is dan wel sluitend, dat betekent niet dat er geld is voor nieuwe aankopen. En Koeman wil graag wat gerichte versterkingen. (Met name een spits)
Er is een sluitende begroting, dat moet de rest van de HCE clubs nog maar zien te bereiken dit seizoen.
Alleen een spits is er nodig, nou, die kan eventueel ook wel uit de jeugd worden getrokken en anders halen we Mido toch gewoon terug.
quote:
Op maandag 28 april 2003 13:17 schreef Frenkie het volgende:Want de financiële armslag is om te huilen.
quote:Je bent niet goed bij je hoofd man! Als iemand het heeft over dat de financiele armslag om te huilen is dan betekend dat zoveel als dat hij kut is. Maar dat is dus zeker niet het geval.
als je moeder je had leren lezen, dan had je gelezen dat er staat financiele armslag. Dat is wat anders.
Je bent en blijft een lekkus!
quote:idd, pas als er iemand vertrekt is er een vervanger nodig, en mensen die vertrekken leveren geld op dus ik zie het probleem niet. Denk alleen niet dat koeman en mido nog samen gaan werken, maar mido doet het goed dus die zal wel verkocht kunnen worden
Op maandag 28 april 2003 14:23 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
So what dat er geen ruimte is voor nieuwe aankopen?
Er is een sluitende begroting, dat moet de rest van de HCE clubs nog maar zien te bereiken dit seizoen.
Alleen een spits is er nodig, nou, die kan eventueel ook wel uit de jeugd worden getrokken en anders halen we Mido toch gewoon terug.
quote:mido terug ben je gek???????
Op maandag 28 april 2003 14:23 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
So what dat er geen ruimte is voor nieuwe aankopen?
ten eerste kan die gozer niet ballen en ten tweede is het niet voor niks dat ie 100 keer uit de selectie is gezet hoor, koeman weet heus wel wat ie doet, ben blij dat ie weg is
quote:Onzin, ze bieden Jari een prestatiecontract aan. Gezien zijn blessuregevoeligheid zal hij een lichte wissel op de begroting trekken. Hij zal zeker minder verdienen dan een (enigszins) vergelijkbare aankoop
Op maandag 28 april 2003 13:39 schreef Frenkie het volgende:[..]
omdat je met dat salaris ook andere spelers zou kunnen aantrekken.
quote:Koeman wil een spits en een verdedigende middenvelder/centrale verdediger aantrekken. Daar kan je het wel of niet mee eens zijn. Hij wil dat graag
Op maandag 28 april 2003 14:31 schreef robinvdt het volgende:[..]
idd, pas als er iemand vertrekt is er een vervanger nodig, en mensen die vertrekken leveren geld op dus ik zie het probleem niet. Denk alleen niet dat koeman en mido nog samen gaan werken, maar mido doet het goed dus die zal wel verkocht kunnen worden
quote:af en toe komt er wel wat zinnigs uit je maar dit is echt
Hij liep ook de hele tijd te lachen langs de zijlijn.......eigenlijk had die bal erin moeten gaan en dan had ik hem nog een lange neus zien trekken naar Co ook.
Het zit jullie gewoon nog steeds diep dat ie jullie ploegje toen zo vernederd heeft met dat hooghouden
Ries speelt volgend jaar voor ADO (keuze is jammer maar wel begrijpelijk) en dan zie je onze held weer gezellig terug in de kuip.
[Dit bericht is gewijzigd door Doopy-X- op 28-04-2003 14:40]
quote:gelul, Mido is een goede spits (vorig seizoen vergeten
Op maandag 28 april 2003 14:32 schreef Olmo het volgende:
ten eerste kan die gozer niet ballen
Hij wil zelf ook niet terug naar AJAX dus hij zal wel verkocht worden.
quote:Dat blijkt. Hij blinkt elke week uit bij Celta en ze snappen niet dat Ajax deze spits zo makkelijk heeft laten gaan.
Op maandag 28 april 2003 14:32 schreef Olmo het volgende:
ten eerste kan die gozer niet ballen
Overigens gaat Witschge niet naar ADO. De algemeen directeur zij dat daar totaal geen sprake van is. Beide partijen hebben ook nog niet met elkaar gesproken. De kans dat Richard Knopper naar ADO gaat is groter.
quote:Met losse flodders graag ff optiefen
Op maandag 28 april 2003 14:37 schreef F1908 het volgende:
Koeman is een beetje arrogant geworden sinds hij bij 020 trainer is.
Stel dat Ajax door de verkoop van Zlatan (en eventueel Mido) een leuk bedrag heeft opgehaald, wie moeten ze dan aantrekken? Ik zou op dit moment echt helemaal niemand weten...
BTW, Kluivert schijnt te koop te staan voor maar 5 miljoen euro, en Ronaldinho voor eenzelfde bedrag. Maarja, deze spelers zullen we een topsalaris verlangen, en niet in Nederland willen voetballen
quote:ik vind dit geen losse flodder. ik geef slechts mijn mening net al een ieder ander
Op maandag 28 april 2003 14:49 schreef keeper het volgende:[..]
Met losse flodders graag ff optiefen
.
quote:Tief tog op met Mido, die gozer heeft zijn kans allang gehad en hij heeft hem verprutst.
Op maandag 28 april 2003 14:54 schreef Qi het volgende:
Zlatan is best een redelijke spits, maar zijn rendement is veel te laag om van een topspits te kunnen spreken. Ajax moet Zlatan verkopen voor 15 miljoen euro, en met dit geld moeten ze een spits aantrekken die minimaal 25 doelpunten per seizoen kan maken. En het lijkt me ook verstandig om nog eens een keertje met Mido om de tafel te gaan zitten, misschien kunnen de problemen uitgepraat worden. Als dit laatste niet lukt moeten ze Mido ook gewoon van de hand doen voor 10 à 15 miljoen.Stel dat Ajax door de verkoop van Zlatan (en eventueel Mido) een leuk bedrag heeft opgehaald, wie moeten ze dan aantrekken? Ik zou op dit moment echt helemaal niemand weten...
BTW, Kluivert schijnt te koop te staan voor maar 5 miljoen euro, en Ronaldinho voor eenzelfde bedrag. Maarja, deze spelers zullen we een topsalaris verlangen, en niet in Nederland willen voetballen
En ronaldinho 5 miljoen??????????? das echt onvoorstelbaar als da zo is? opvolger van ronaldo zo goedkoop naar ajax haha geloof nooit dat dat gebeurd. En zlatan... tja... ik vind hem gewoon te log.
quote:Opzich best humor, ja. Maar ik bedoel dat als een Feyenoorder zoiets deed, jullie het 'kinderachtig' en 'onsympathiek' hadden gevonden...
Op maandag 28 april 2003 14:36 schreef Doopy-X- het volgende:
af en toe komt er wel wat zinnigs uit je maar dit is echt
Witsche is 200% Ajacied en publiekslieveling, altijd in voor een geintje (Amsterdamse humor is je vreemd zie ik). Zelfs de commentatoren van Canal + vonden het humorWat ie gister deed was
![]()
quote:Als de problemen uitgepraat kunnen worden, en Mido houdt zich voortaan gewoon aan de regels, dan zie ik het probleem niet. Ik schat hem in ieder geval hoger in dan Zlatan.
Op maandag 28 april 2003 14:56 schreef Olmo het volgende:[..]
Tief tog op met Mido, die gozer heeft zijn kans allang gehad en hij heeft hem verprutst.
quote:Ik zie nu net dat mijn bron de prijzen in Engelse ponden heeft vermeld. 5 miljoen pond is omgerekend 7,29 miljoen euro. Maarja, zoals ik al zei, zulk soort spelers eisen vast een gigantisch salaris, en ze willen waarschijnlijk niet in de Nederlandse competitie voetballen.
En ronaldinho 5 miljoen??????????? das echt onvoorstelbaar als da zo is? opvolger van ronaldo zo goedkoop naar ajax haha geloof nooit dat dat gebeurd. En zlatan... tja... ik vind hem gewoon te log.
quote:nee hij wil vast niet naar nederland idd en hoog salaris uiteraard ook maar 7 miljoen is nog steeds niet duur voor zoon speler
Op maandag 28 april 2003 15:03 schreef Qi het volgende:[..]
Als de problemen uitgepraat kunnen worden, en Mido houdt zich voortaan gewoon aan de regels, dan zie ik het probleem niet. Ik schat hem in ieder geval hoger in dan Zlatan.
NOGMAALS, MIDO HEEFT ZIJN KANS GEHAD, IK SNAP NIET DAT JULLIE ALS AJAXFANS HEM NOG ZO HOOG IN JULLIE BOL HEBBEN ZITTEN, HIJ HEEFT HET VERPRUTST KLAAR
[..]Ik zie nu net dat mijn bron de prijzen in Engelse ponden heeft vermeld. 5 miljoen pond is omgerekend 7,29 miljoen euro. Maarja, zoals ik al zei, zulk soort spelers eisen vast een gigantisch salaris, en ze willen waarschijnlijk niet in de Nederlandse competitie voetballen.
quote:Een mening is onderbouwd.
Op maandag 28 april 2003 14:55 schreef F1908 het volgende:[..]
ik vind dit geen losse flodder. ik geef slechts mijn mening net al een ieder ander
quote:nee hoor, dat is niet per se noodzakelijk.
Op maandag 28 april 2003 15:10 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Een mening is onderbouwd.
quote:Helemaal niet, Feyenoord zit aan het begin van deel 8, en die gaan wij inhalen
Op maandag 28 april 2003 15:20 schreef Olmo het volgende:
offtopic?
quote:Klopt, maar als je geloofwaardig wil overkomen doe je dat wel
Op maandag 28 april 2003 15:16 schreef Frenkie het volgende:[..]
nee hoor, dat is niet per se noodzakelijk.
-Allback:
Eerlijk gezegd vind ik hem te licht. Bij Heerenveen heeft hij wel iets laten zien, maar bij Aston Villa vind ik hem maar matig. Nee, ik denk niet dat dit wat is voor Ajax.
-Arveladze:
Is best een goede spits, en hij heeft ook bewezen dat hij het kan bij Ajax, maar hij is al oud (31). Ajax doet er naar mijn mening beter aan om een jonge spits aan te trekken.
-Batistuta:
Schijnt betrokken te kunnen worden bij de verkoop mocht Zlatan aan Inter Milan verkocht worden. Weet niet of Ajax wat aan hem heeft, hij is ook al erg oud en doet het de laatste tijd niet echt geweldig.
quote:Ik heb anders bedragen gezien varierend van 10m - 20m pound sterling. Dat zijn heel andere bedragen. 10m komt het vaakst voor. Man Utd wil 'm naar het schijnt hebben. Die komt dat sowieso niet meer naar Ajax, voor zover hij er ook maar enige interesse in mocht hebben.
Op maandag 28 april 2003 15:03 schreef Qi het volgende:Ik zie nu net dat mijn bron de prijzen in Engelse ponden heeft vermeld. 5 miljoen pond is omgerekend 7,29 miljoen euro. Maarja, zoals ik al zei, zulk soort spelers eisen vast een gigantisch salaris, en ze willen waarschijnlijk niet in de Nederlandse competitie voetballen.
quote:
Op maandag 28 april 2003 15:22 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Klopt, maar als je geloofwaardig wil overkomen doe je dat wel
quote:Zou ik persoonlijk wel leuk vinden om Batigol in Nederland te zien spelen
Op maandag 28 april 2003 15:22 schreef Qi het volgende:
Wie zou Ajax als nieuwe spits aan moeten trekken? Er doen wel wat namen de ronde:
-Batistuta:Schijnt betrokken te kunnen worden bij de verkoop mocht Zlatan aan Inter Milan verkocht worden. Weet niet of Ajax wat aan hem heeft, hij is ook al erg oud en doet het de laatste tijd niet echt geweldig.
quote:met al dat offtopic gezeik zeker. nee een hele prestatiehoor
Op maandag 28 april 2003 15:27 schreef Olmo het volgende:
we moeten zeker feyenoord inhalen haha
quote:Tja, wat PSG exact voor hem wil hebben weet ik natuurlijk niet, ik heb niet bij PSG geinformeerd ofzo. Ik moet het net zoals bijna iedereen met bronnen op internet doen, en dat is in dit geval de ManUtd. site. En ik heb ook niet gezegd dat Ajax concrete interesse heeft in Ronaldinho, ik haalde slechts aan dat hij waarschijnlijk betaalbaar is voor Ajax.
Op maandag 28 april 2003 15:22 schreef ChAoZ het volgende:[..]
Ik heb anders bedragen gezien varierend van 10m - 20m pound sterling. Dat zijn heel andere bedragen. 10m komt het vaakst voor. Man Utd wil 'm naar het schijnt hebben. Die komt dat sowieso niet meer naar Ajax, voor zover hij er ook maar enige interesse in mocht hebben.
quote:Ja, een jaar of 6 geleden misschien. Nu niet meer.
-Batistuta:
En Batigol komt sowieso niet naar Nederland hoor.
Koeman zei al eerder dat hij en het bestuur al een beslissing hadden genomen. Het gesprek is slechts bedoelt om het de 32-jarige Fin als eerste te laten weten. Koeman zei dat Litmanen 'als hij fit is' veel aan Ajax toevoegd.
"Als Jari speelt dat kan hij veel betekenen voor het team. Jari is een geweldige speler, maar ik ben teleurgesteld dat hij zoveel geblesseerd is", aldus de coach. Het zijn dus geen positieve woorden van de Zaandammer.
Het lijkt er dus op dat de nummer 10 aan het eind van het seizoen moet vertrekken, wat voor de fans niet makkelijk te accepteren zal zijn. Litmanen liet tegen AC Milan en zondag tegen AZ nog wel even zijn klasse zien, nadat hij terug was na lang blessureleed. Eerder verloor het publiek al de publiekslieveling Richard Witschge en nu lijkt Jari Litmanen aan de beurt.
[Update]
Vanochtend werd in de Telegraaf bekend dat de technische staf van Ajax wil dat Litmanen blijft. De staf heeft het advies gegeven om Litmanen bij Ajax te houden.
Als het aan mij lag kocht Ajax helemaal niemand meer. Hoeveel (dure) spelers zijn er al wel niet mislukt bij Ajax? Wel ff beginnen bij de nadagen van Van Gaal. Volgens mij kom je dan gemakkelijk op een verspilling van 50-100 miljoen euro. Pure geldvernietiging. In de laatste 8 jaar zijn er maar een paar spelers gehaald die het niveau van Ajax (of: het niveau dat ik vind dat bij Ajax hoort) konden halen. Dan heb ik het over Chivu, Trabelsi enzovoorts. Ik denk maar liever niet terug aan aankopen als Mariano Juan, Gabrich, Ledezma, Kinkladze, Demtsjenko, Rudy, Hoekstra, Wamberto (ja, ondanks zijn mooie buitenspelgoal een tijdje geleden, toch genomineerd), Vierklau, Machlas, enz enz enz enz. Ook de opleiding draaide in die periode slecht (Splinter, De Cler, Pique, Longuet, Heije, Berckbeelenkamp weet ik veel wie nog meer), maar toch heeft de jeugd te toekomst (blijkt nu wel weer!). Ik ben er gewoon huiverig voor. Ik heb (nog steeds) geen vertrouwen in de scouts van Ajax. Voor elke goede aankoop staan er twee, drie slechte tegenover. Laat psv dan maar kopen (zijn ze namelijk erg bedreven in), laat ons dan maar spelertjes opleiden.
Maar goed, er is weldegelijk een spits nodig. Dit geval is dan wel weer zo extreem dat ook ik vind dat je wel iemand moet kopen. Op Babel wachten heeft geen zin, op een opleving van Zlatan of Mido evenmin. Koop dan maar meteen een goede, gearriveerde spits. En geen half-werk spitsen als Machlas of Arveladze.
quote:Geen van allen. Een terugkeer van Kanu is dan waarschijnlijker, hoewel ook Wesley Sonck, Alexander Farnerud en Marcelo Zalayeta genoemd worden.
Wie zou Ajax als nieuwe spits aan moeten trekken? Er doen wel wat namen de ronde:-Allback:
Eerlijk gezegd vind ik hem te licht. Bij Heerenveen heeft hij wel iets laten zien, maar bij Aston Villa vind ik hem maar matig. Nee, ik denk niet dat dit wat is voor Ajax.
-Arveladze:
Is best een goede spits, en hij heeft ook bewezen dat hij het kan bij Ajax, maar hij is al oud (31). Ajax doet er naar mijn mening beter aan om een jonge spits aan te trekken.
-Batistuta:
Schijnt betrokken te kunnen worden bij de verkoop mocht Zlatan aan Inter Milan verkocht worden. Weet niet of Ajax wat aan hem heeft, hij is ook al erg oud en doet het de laatste tijd niet echt geweldig.
quote://Late reactie
Op maandag 28 april 2003 14:32 schreef Olmo het volgende:[..]
mido terug ben je gek???????
ten eerste kan die gozer niet ballen en ten tweede is het niet voor niks dat ie 100 keer uit de selectie is gezet hoor, koeman weet heus wel wat ie doet, ben blij dat ie weg is
![]()
![]()
Dat Mido niet kan voetballen is onzin. Ten tweede heeft Koeman bij Barend & Van Dorp gezegt, dat wanneer Mido zich weer weet te gedragen (wat nog maar de vraag is, gezien het verleden), dan is hij weer welkom bij Ajax.
Overigens hoop ik echt dat Koeman nog een echte 'killerspits' als Kezman/V. Hooijdonk weet aan te trekken voor komend seizoen ...
quote:Tja, dat is ook deels pech hebben. Een Marco-van-Basten fabriek bestaat nou eenmaal niet.
Op maandag 28 april 2003 15:37 schreef NOORD-414 het volgende:
Ook de opleiding draaide in die periode slecht (Splinter, De Cler, Pique, Longuet, Heije, Berckbeelenkamp weet ik veel wie nog meer).
quote:Of de scouts van Heerenveen dan. Die halen ook altijd behoorlijk goede spelers uit Scandinavië (Tomasson, Allbäck, Tobiasen, Nurmela).
Ik heb (nog steeds) geen vertrouwen in de scouts van Ajax. Voor elke goede aankoop staan er twee, drie slechte tegenover. Laat psv dan maar kopen (zijn ze namelijk erg bedreven in), laat ons dan maar spelertjes opleiden.
quote:
Op maandag 28 april 2003 15:37 schreef NOORD-414 het volgende:
Als het aan mij lag kocht Ajax helemaal niemand meer. Hoeveel (dure) spelers zijn er al wel niet mislukt bij Ajax? Wel ff beginnen bij de nadagen van Van Gaal. Volgens mij kom je dan gemakkelijk op een verspilling van 50-100 miljoen euro. Pure geldvernietiging. In de laatste 8 jaar zijn er maar een paar spelers gehaald die het niveau van Ajax (of: het niveau dat ik vind dat bij Ajax hoort) konden halen. Dan heb ik het over Chivu, Trabelsi enzovoorts. Ik denk maar liever niet terug aan aankopen als Mariano Juan, Gabrich, Ledezma, Kinkladze, Demtsjenko, Rudy, Hoekstra, Wamberto (ja, ondanks zijn mooie buitenspelgoal een tijdje geleden, toch genomineerd), Vierklau, Machlas, enz enz enz enz. Ook de opleiding draaide in die periode slecht (Splinter, De Cler, Pique, Longuet, Heije, Berckbeelenkamp weet ik veel wie nog meer), maar toch heeft de jeugd te toekomst (blijkt nu wel weer!). Ik ben er gewoon huiverig voor. Ik heb (nog steeds) geen vertrouwen in de scouts van Ajax. Voor elke goede aankoop staan er twee, drie slechte tegenover. Laat psv dan maar kopen (zijn ze namelijk erg bedreven in), laat ons dan maar spelertjes opleiden.
quote:Weet ik, maar die lichting was toch van erg lage kwaliteit. De meest succesvolle speler van die lichting is De Cler bij AZ, toch?
Op maandag 28 april 2003 15:46 schreef keeper het volgende:[..]
Tja, dat is ook deels pech hebben. Een Marco-van-Basten fabriek bestaat nou eenmaal niet.
Geen een speler van het kaliber VDV, Sneijder, Heitinga. Niet een, dan kan het er natuurlijk ook aan liggen dat er niemand was met zoveel talent...
quote:Natuurlijk wel, Utreg is een grote fabriek
Op maandag 28 april 2003 15:46 schreef keeper het volgende:
Tja, dat is ook deels pech hebben. Een Marco-van-Basten fabriek bestaat nou eenmaal niet.
quote:Batigol naar Ajax zou mijn grootste nachtmerrie zijn eigenlijk...
Op maandag 28 april 2003 15:38 schreef methodmich het volgende:[..]
Geen van allen. Een terugkeer van Kanu is dan waarschijnlijker, hoewel ook Wesley Sonck, Alexander Farnerud en Marcelo Zalayeta genoemd worden.
quote:Kan me daar iets bijvoorstellen.
Op maandag 28 april 2003 16:09 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Batigol naar Ajax zou mijn grootste nachtmerrie zijn eigenlijk...
Maar ik denk dat AJAX alleen maar een spits zal kopen als er 1 verkocht wordt (Mido of Zlatan). Dat zal dan zeer waarschijnlijk Rafael zijn. Zet dan vd Vaart in de spits Rafael erbij en Litmanen en Sneijder daar achter. Killer-combo lijkt mij.......
Weet iemand misschien hoe het nou zit met het verhaal dat F de Boer terug komt?
quote:Tja, Mido of "Sla-dan" verkopen ? De 1 gedraagt zich als een verwend nest (Mido) & de ander kan zijn klauwen (lees: elloboog) niet thuis houden & loopt te zeveren over dat zijn salaris wel eventjes omhoog mag (tik er eerst maar meer tegen de bal ipv. tegen je tegenstanders
Op maandag 28 april 2003 16:14 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Kan me daar iets bijvoorstellen.
Maar ik denk dat AJAX alleen maar een spits zal kopen als er 1 verkocht wordt (Mido of Zlatan). Dat zal dan zeer waarschijnlijk Rafael zijn. Zet dan vd Vaart in de spits Rafael erbij en Litmanen en Sneijder daar achter. Killer-combo lijkt mij.......
Weet iemand misschien hoe het nou zit met het verhaal dat F de Boer terug komt?
Lastig, lastig.
Maar die Nando Rafael is dus verhuurd ipv. verkocht ? Als Ajax dan de papierboel deze keer wel in orde heeft, dan is het spitsen-probleem ook bijna opgelost (ook nog een spits kopen) ...
Overigens worden beide broertjes De Boer ook nog steeds in verband gebracht met Blackburn Rovers, dus het zal mij benieuwen. Verder zal Jaap Stam wel voor PSV kiezen ipv. voor Ajax
[Dit bericht is gewijzigd door ddZ op 28-04-2003 16:25]
De Boer wil volgens mij graag zijn carriere afsluiten bij Ajax (dus als Barca hem niet meer hoeft). Ajax gaat voorlopig echter liever door met Chivu (en terecht!).
Persoonlijk zie ik De Boer liever niet meer bij Ajax. Eerst met zo'n kapsones weg, maar uiteindelijk toch weer terug om nog ff te cashen. En daarnaast vind ik het geen goede oplossing om De Boer als opvolger aan te wijzen voor Chivu. Da's pas slecht beleid, kies liever voor jong talent dan een oude speler op z'n retour!
ddz:
Nando is verkocht, maar Ajax heeft een gentle mans agreement gesloten met Hertha. Als Nando terug wil (en kan) dan heeft Ajax als eerste de optie tot koop. Ze hoeven verder ook alleen z'n contract af te kopen, had ik ergens gelezen. Reken maar dat Nando terug wil! Hij moet alleen zus en zoveel wedstrijden spelen in Duitsland.
quote:Hij is volgens mij verkocht. Maar AJAX heeft de mogelijkheid om als eerste te praten met hem. Hij wil graag terug en AJAX wil hem wel hebben. Enige probleem is de werkvergunning. Maar dat schijnt binnenkort opgelost te worden.
Op maandag 28 april 2003 16:24 schreef ddZ het volgende:[..]
Maar die Nando Rafael is dus verhuurd ipv. verkocht ? Als Ajax dan de papierboel deze keer wel in orde heeft, dan is het spitsen-probleem ook bijna opgelost (ook nog een spits kopen) ...
quote:Ah, toch wel verkocht dus
Op maandag 28 april 2003 16:27 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Hij is volgens mij verkocht. Maar AJAX heeft de mogelijkheid om als eerste te praten met hem. Hij wil graag terug en AJAX wil hem wel hebben. Enige probleem is de werkvergunning. Maar dat schijnt binnenkort opgelost te worden.
quote:Zeker!
Op maandag 28 april 2003 16:31 schreef Qi het volgende:
Maar is Nando Rafael echt DE oplossing dan? Hij is wel topscorder geweest in de jeugd, en in de Amstel Cup heeft hij ook wel wat laten zien, maar kan deze jongen echt DE spits voor Ajax worden?
quote:Je haalt lichtingen door elkaar. Heije, Piqué en Longuet waren bijvoorbeeld lid van het meest succesvolle Ajax A1-team ooit, met verder o.a. van der Kruis, van der Meyde en Hosé. Eigenlijk heeft alleen Andy het echt gemaakt bij Ajax en niemand snapt eigenlijk waarom die anderen allemaal gefaald hebben...
Op maandag 28 april 2003 15:55 schreef NOORD-414 het volgende:[..]
Weet ik, maar die lichting was toch van erg lage kwaliteit. De meest succesvolle speler van die lichting is De Cler bij AZ, toch?
Geen een speler van het kaliber VDV, Sneijder, Heitinga. Niet een, dan kan het er natuurlijk ook aan liggen dat er niemand was met zoveel talent...
Splinter zat daar weer een lichting boven en die begon heel aardig in Ajax 1, maar ja...
quote:Farnerud is het broertje van Pontus, middenvelder van AS Monaco, en was enige tijd de partner in de spits van Zlatan bij Jong Zweden.
Op maandag 28 april 2003 16:09 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Batigol naar Ajax zou mijn grootste nachtmerrie zijn eigenlijk...
Sonck lijkt me wel een typetje voor Ajax, farnerud ken ik niet goed genoeg, en Zalayeta gaat echt niet weg bij Juevntus.
quote:Jammer dat Jari zo blessure-gevoelig is, maar een routenier als hem kan Ajax altijd wel gebruiken (wat hij al heeft bewezen, de geringe aantal wedstrijden die hij heeft gespeeld) ...
De technische staf van Ajax wil Jari Litmanen behouden voor het nieuwe seizoen. De Amsterdamse club, die binnenkort om de tafel gaat met de Fin, zoekt naar een oplossing de blessuregevoeligheid te ondervangen.
Litmanen bewijst de laatste weken hoe groot zijn waarde kan zijn voor het jeugdige Ajax. Rafael van der Vaart, die zondag op aangeven van de Fin tegen AZ de score opende, brak na afloop in de Alkmaarderhout een lans voor Litmanen.Ook trainer Ronald Koeman kent de waarde van de routinier, maar ook het risico. 'In fitte toestand is Jari Litmanen een absolute aanwinst voor dit Ajax', aldus trainer op Radio Noord-Holland. 'Wij willen graag dat hij bij Ajax blijft, maar je weet dat hij dit seizoen weinig rendement heeft opgeleverd'.
Litmanen speelde dit seizoen negentien wedstrijden, waarvan elf als basisspeler. Sinds zijn rentree in het Ajax-shirt op 14 september vorig jaar tegen FC Zwolle miste de Fin 24 duels.
Het probleem is de blessuregevoeligheid van Litmanen. Sinds zijn komst eind augustus speelde de Fin slechts negentien wedstrijden. Vooral bij zijn revalidatie bemoeit hij zich nauwelijks met de groep en heeft hij dus weinig inbreng. Een nieuwe overeenkomst wordt waarschijnlijk meer een prestatiecontract. Daarmee wordt het probleem ondervangen dat Litmanen blessuregevoelig is.
quote:Hoe kan dat opgelost worden?
Op maandag 28 april 2003 16:27 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Hij is volgens mij verkocht. Maar AJAX heeft de mogelijkheid om als eerste te praten met hem. Hij wil graag terug en AJAX wil hem wel hebben. Enige probleem is de werkvergunning. Maar dat schijnt binnenkort opgelost te worden.
De criteria die men hanteerde waren:
- Je moet in een vergelijkbare competitie hebben gespeeld en aangetoond niveau te hebben.
- Je moet een bepaald percentage van de interlands hebben gespeeld, waarbij jeugdinterlands ook tellen.
Criterium 2 was onhaalbaar, aangezien Rafael officieel niet mocht reizen en ook sowieso niet graag naar Angola terug ging en gaat. Dat viel niet te compenseren door criterium 1, omdat men de jeugdcompetitie, de Amstel Cup en aanbevelingen van o.a. Mark Wotte niet voldoende vond. Die paar minuten Bundesliga die Nando nu heeft, lijken mij niet voldoende om de commissie nu wel te overtuigen...
quote:Massimiliano, oftewel Max. Die is inmiddels ook gestrand en niet doorgebroken bij Juve. Zou misschien wel kunnen, als Mido naar Juve gaat. Juve wil dan Zalayeta in de ruil betrekken, maar Vieri zou ook kunnen.
Op maandag 28 april 2003 16:36 schreef Qi het volgende:
Of het broertje van Vieiri halen, die schijnt ook erg goed te zijn. Zal het artikel nog eens opzoeken waarin stond dat Beenhakker het broertje van Vieiri ging halen.
quote:Moeilijk te zeggen. Brutil Hosé bijvoorbeeld was hét grote talent uit de jeugd, scoorde 39x in één seizoen in de A1 en werd met afstand topscorer.
Op maandag 28 april 2003 16:31 schreef Qi het volgende:
Maar is Nando Rafael echt DE oplossing dan? Hij is wel topscorder geweest in de jeugd, en in de Amstel Cup heeft hij ook wel wat laten zien, maar kan deze jongen echt DE spits voor Ajax worden?
En in het eerste? Bakte er helemaal niks van .
quote:Doe dan maar liever Zalayeta
Op maandag 28 april 2003 16:38 schreef methodmich het volgende:[..]
Massimiliano, oftewel Max. Die is inmiddels ook gestrand en niet doorgebroken bij Juve. Zou misschien wel kunnen, als Mido naar Juve gaat. Juve wil dan Zalayeta in de ruil betrekken, maar Vieri zou ook kunnen.
quote:Hij heeft ook weinig kansen gehad.
Op maandag 28 april 2003 16:43 schreef keeper het volgende:[..]
Moeilijk te zeggen. Brutil Hosé bijvoorbeeld was hét grote talent uit de jeugd, scoorde 39x in één seizoen in de A1 en werd met afstand topscorer.
En in het eerste? Bakte er helemaal niks van
.
quote:Inderdaad, die gozer heeft bijna geen kans gehad, en werd steeds van club naar club gesleept (Ajax, De Graafschap, Haarlem, Sparta).
Op maandag 28 april 2003 16:45 schreef aldostuta het volgende:[..]
Hij heeft ook weinig kansen gehad.
quote:Nee en zijn handjes/ellebogen zitten nog losser dan Zlatan!
Op maandag 28 april 2003 16:43 schreef keeper het volgende:[..]
Moeilijk te zeggen. Brutil Hosé bijvoorbeeld was hét grote talent uit de jeugd, scoorde 39x in één seizoen in de A1 en werd met afstand topscorer.
En in het eerste? Bakte er helemaal niks van
.
quote:nou dat valt ook wel mee, tegen twente toen was het gewoon logisch dat ie door het lint ging. dat had iedere andere voetballer ook gedaan.
Op maandag 28 april 2003 16:49 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Nee en zijn handjes/ellebogen zitten nog losser dan Zlatan!
Dat broertje van Vieri zou een goede keus zijn
quote:Die jongen is echt niet zo goed hoor... Je moet niet op de naam Vieri afgaan. Anders zouden we ook wel het broertje van Zidane willen hebben.
Op maandag 28 april 2003 17:04 schreef Duiveltja het volgende:
AJAX heeft zijn aantrekkingskracht voor jong talent weer terug dus het zou op zich niet zo'n probleem moeten zijn.
Dat broertje van Vieri zou een goede keus zijn
quote:OK
Op maandag 28 april 2003 17:11 schreef Qi het volgende:
Kan iemand deze dicht gooien? Hier verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |