abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 april 2003 @ 11:54:12 #1
35834 Menyo
Ondertitel
pi_10003454
Ik zit eraan te denken om een Hyuandai Coupe uit 1999 te kopen. Nu vind ik de prestaties wel redelijk maar zou wel graag wat meer willen.

Nou is mijn vraag, hoe kan ik wat meer PK krijgen, vooral de 0 tot 100 kan wel wat beter. Het blijkt dat chiptunen weinig zin heeft, omdat het geen turbo betreft.

Ik heb ongeveer EUR 1000,- over. Wat kan ik het beste laten doen, en hoeveel PK winst zal ik ongeveer halen? En wat zal dan de 0 tot 100 worden.

PS. Optisch wil ik hem gewoon houden, tenzij het echt nodig is voor de prestaties

  vrijdag 25 april 2003 @ 11:55:18 #2
16443 T_R_I_P
PROUD OF BRASIL
pi_10003484
Hyundai Coupé ---------> Schaap in wolfskleren!
"Statistics are like bikinis, what they reveal is suggestive but what they conceal is vital"
pi_10003679
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 11:55 schreef T_R_I_P het volgende:
Hyundai Coupé ---------> Schaap in wolfskleren!
somige mensen hebben het IQ in hun tenen zitten volgens mij
hij vraagt toch niet wat je van die auto vind, hij vraagt gewoon hoe je het kan tunen... zucht sommige mensen.........
  vrijdag 25 april 2003 @ 12:05:31 #4
35834 Menyo
Ondertitel
pi_10003758
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 11:55 schreef T_R_I_P het volgende:
Hyundai Coupé ---------> Schaap in wolfskleren!
Gedeeltelijk moet ik je een klein beetje gelijk geven, maar toch is 137 PK niet verkeerd. Het is sneller dan wat ik nu rij.

Daarnaast kan je dan beter zeggen hoe ik het een wolf in wolfskleren kan maken.

  vrijdag 25 april 2003 @ 12:13:07 #5
14827 Kogando
Modelprutser
pi_10003953
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 12:05 schreef Menyo het volgende:
Gedeeltelijk moet ik je een klein beetje gelijk geven, maar toch is 137 PK niet verkeerd. Het is sneller dan wat ik nu rij.

Daarnaast kan je dan beter zeggen hoe ik het een wolf in wolfskleren kan maken.


Koop een Toyota MR2, is een beetje hetzelfde idee. Maar dat is tenminste echt een sportwagen, motor in het midden, achterwiel aandrijving, veel PK's en dus lekker snel. En die heb je voor hetzelfde bedrag.

Veel mooiere auto als j't mij vraagt.




Dit is imo het mooiste model, je hebt nog een oudere en een nieuwere.

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  vrijdag 25 april 2003 @ 12:14:26 #6
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10003989
Menyo,

Staat je beslissing al vast? denk er nog es over.
Die hyundai coupe is net niet wat je ervan verwacht, ook al heeft hij wat pk's...

hier een review:
http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=478

Het is een leuk karretje, maar ik denk, met nadruk op ik, dat het je tegen gaat vallen mettertijd.

tunen heb ik geen verstand van. als je hem echt gaat kopen,

veel rijplezier ermee

Edit: die MR2 van hierboven is natuurlijk een heel goed alternatief.
toyota rulez

  vrijdag 25 april 2003 @ 12:16:54 #7
35834 Menyo
Ondertitel
pi_10004040
Volgens mijn krijg ik in dit topic niet echt antwoord op mijn vraag, ik vraag niet welke auto beter, slechter is, ik vraag wat ik kan doen met een hyuandai coupe.

Oh ja, die MR2 is meteen een stuk duurder, als je dezelfde leeftijd, kilomettrage wilt, het gaat trouwens om het oude model waarvan ik deze review heb gelezen http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=761

  vrijdag 25 april 2003 @ 12:22:35 #8
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10004157
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 12:16 schreef Menyo het volgende:
Volgens mijn krijg ik in dit topic niet echt antwoord op mijn vraag, ik vraag niet welke auto beter, slechter is, ik vraag wat ik kan doen met een hyuandai coupe
Iig een openluchtfiltertje en een sportuitlaatje.
Lijkt iets leuker, niet zoveel pk's extra, maar waarschijnlijk wel wat meer trekkracht onderin de toeren.

Daarnaast de standaard tuningsdingen.
Denk aan andere sportnokken, chiptuning en dat soort dingen.
Als je aan echte tuning wilt, kun je het best een auto met een turbo nemen. Vaak levert een auto zonder turbo maximaal 10pk's meer na tuning, terwijl een auto met turbo makkelijk een performancewinst van 40% kunnen krijgen.

wat je wilt ligt gewoon aan hoeveel geld je hebt, daar komt het op neer.
En een hyundai heeft geen turbo.

  vrijdag 25 april 2003 @ 12:25:20 #9
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10004217
en hier kun je wel wat vinden over preparatie van hyundai's:

http://www.csi-auto.nl/hyundai/index.html


succes.

  vrijdag 25 april 2003 @ 12:28:03 #10
7457 Chilly_Willy
Coitus ergo sum...
pi_10004264
Ik heb in mijn Tiburon (2000) een K&N filter. Hierdoor heeft hij bij hogere toren meer vermogen.

En een dobbelsteen aan je binnenspiegel in natuurlijk ook +5 pk.

God gave man a penis and a brain, and enough blood to operate one at a time.
  vrijdag 25 april 2003 @ 12:30:38 #11
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10004319
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 12:28 schreef Chilly_Willy het volgende:
Ik heb in mijn Tiburon (2000) een K&N filter. Hierdoor heeft hij bij hogere toren meer vermogen.

En een dobbelsteen aan je binnenspiegel in natuurlijk ook +5 pk.


En stickers. veel stickers. dat telt ook.
pi_10004354
sja, zit niet veel anders voor je op voor 1000euro dan:

Kn 57i filter-kit
EPS of TCC uitlaatsysteem, handmade voor jou auto met jouw wensen.
evt... (als je nog geld over hebt) een leuk spoilertje ofzo

Succes...

Vette auto btw!

  vrijdag 25 april 2003 @ 12:33:14 #13
7457 Chilly_Willy
Coitus ergo sum...
pi_10004374
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 12:30 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

En stickers. veel stickers. dat telt ook.


Ik heb achterop het originele tiburon logo staan ipv coupe, is ook +5 pk
God gave man a penis and a brain, and enough blood to operate one at a time.
  vrijdag 25 april 2003 @ 12:38:02 #14
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10004479
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 12:33 schreef Chilly_Willy het volgende:

[..]

Ik heb achterop het originele tiburon logo staan ipv coupe, is ook +5 pk
[afbeelding]


Mooie auto willy
  vrijdag 25 april 2003 @ 12:39:38 #15
7457 Chilly_Willy
Coitus ergo sum...
pi_10004512
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 12:38 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Mooie auto willy


Thanx.. Hier de van de voorkant.
God gave man a penis and a brain, and enough blood to operate one at a time.
  vrijdag 25 april 2003 @ 12:41:59 #16
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10004555
Topic-opener, neem de hierboven gegeven adviezen ter harte. Een hyundai Coupe bied ab-so-luut niet het sportieve rijgedrag wat je er van zou mogen verwachten. Een schaap in wolfskleren i.d.d.

Een paar alternatiefen:

- Lancia Delta ( tevens mijn eigen schatje)
- Mazda mx 3
- Opel Tigra
- Suzuki Cappucino ( ja je hoort het goed)
- Honda crx (als je sjonnie-neigingen hebt)

  vrijdag 25 april 2003 @ 12:44:44 #17
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10004603
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 12:13 schreef Kogando het volgende:

[..]

Koop een Toyota MR2, is een beetje hetzelfde idee. Maar dat is tenminste echt een sportwagen, motor in het midden, achterwiel aandrijving, veel PK's en dus lekker snel. En die heb je voor hetzelfde bedrag.

Veel mooiere auto als j't mij vraagt.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit is imo het mooiste model, je hebt nog een oudere en een nieuwere.


Mooie bak!

Wat kost zoiets nou zo'n beetje, ongeveer, ergens ?

  vrijdag 25 april 2003 @ 12:49:15 #18
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10004685
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 12:44 schreef qbus het volgende:

[..]

Mooie bak!

Wat kost zoiets nou zo'n beetje, ongeveer, ergens ?


Ligt aan het bouwjaar. voor een '92-er betaal je makkelijk nog 6000 pleuro. een 2e hands toyota is dan ook niet goedkoop, maar je hebt wel een wereldauto...

dit is een mooie:
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/toyota/19579.htm?zoek=mr2

Check: het bouwjaar en de km's... en dan nog 5000 euro.

  vrijdag 25 april 2003 @ 12:52:49 #19
35834 Menyo
Ondertitel
pi_10004739
Kijk de laatste paar reacties heb ik tenminste wat aan, ik kan alleen niet ergens vinden hoeveel het nou uiteindelijk scheelt in PK's en snelheid. En hoeveel het kost. Op de websites staat alleen maar algemene info. Maar geen prijzen en hoeveel PK je ervoor terugkrijgt.

Ik heb ongeveer EUR 9000 te besteden, wil een redelijk recente auto, max 1998, en minder dan 90.000 op de teller. Aangezien hij er nog erg knap uit moet zien. Tigra is te klein (ben 2 meter) Lancia te oud. Toyota te duur

  vrijdag 25 april 2003 @ 12:56:28 #20
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10004794
-edit- (topicopener heeft toevoeging gedaan.
  vrijdag 25 april 2003 @ 12:58:09 #21
35834 Menyo
Ondertitel
pi_10004828
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 12:56 schreef qbus het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies


Bijvoorbeeld zo'm filterset, hoeveel kost dat ongeveer, en hoeveel pk, koppel krijg je er dan bij in de hoge/lage toeren. Ik vraag dit omdat ik van auto typisch wel wat weet, maar van techniek zeer weinig
  vrijdag 25 april 2003 @ 12:59:41 #22
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10004853
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 12:52 schreef Menyo het volgende:
Kijk de laatste paar reacties heb ik tenminste wat aan, ik kan alleen niet ergens vinden hoeveel het nou uiteindelijk scheelt in PK's en snelheid. En hoeveel het kost. Op de websites staat alleen maar algemene info. Maar geen prijzen en hoeveel PK je ervoor terugkrijgt.

Ik heb ongeveer EUR 9000 te besteden, wil een redelijk recente auto, max 1998, en minder dan 90.000 op de teller. Aangezien hij er nog erg knap uit moet zien. Tigra is te klein (ben 2 meter) Lancia te oud. Toyota te duur


Ik vind dat je nogal selectief bent eerlijk gezegd.

Als jij in deze prijsklasse een fatsoenlijke, sportieve auto wilt zul je toch echt iets minder selectief moeten zijn, of meer geld uit moeten trekken. En vergeet daarbij alsjeblieft die Hyundai, want dat heeft geen zak met sportief te maken.

  vrijdag 25 april 2003 @ 13:04:19 #23
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10004937
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 12:58 schreef Menyo het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld zo'm filterset, hoeveel kost dat ongeveer, en hoeveel pk, koppel krijg je er dan bij in de hoge/lage toeren. Ik vraag dit omdat ik van auto typisch wel wat weet, maar van techniek zeer weinig


Menyo, zoals qbus schrijft, dat model hyundai heeft weinig met sportief te maken op de looks na, als je daarvan houdt.
zoek nog even door. dat is een advies, en mag je dus met een gerust hart naast je neerleggen. als dat je keus is, is dat je keus. klaar.

Filterset, eigenlijk even navragen bij je locale dealer. (AST of automat ofzo) Vaak scheelt het niet meer dan 5%. de meeste winst zit tussen je oren.

  vrijdag 25 april 2003 @ 13:05:38 #24
35834 Menyo
Ondertitel
pi_10004964
De reden dat ik hem redelijk nieuw en met weinig kilometers wil is dat ik helemaal geen verstand van techniek heb. Ik zou alles door de garage moeten laten doen. En ik ben nog maar student, dus dan wordt het wel erg duur. Zo'n lancia delta is bijvoorbeeld wel heel stoer. Maar voor mij in onderhoud niet te betalen. En ik hoop dat als je een beetje hoger kijkt dat er dan toch iets sportiefs achtigs in zit.

Ook heb ik een tijd in echt kleine bakjes gereden, zoals Tigra en Puma, maar daar zit ik gewoon niet lekker in.

  vrijdag 25 april 2003 @ 13:09:17 #25
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10005025
Als je een leuke auto wilt, en niet veel onderhoud, neen dan een toyota ofzo...
een celica 1.8i of een mr2 2.oid zijn sportieve bakken, en die kunnen heel wat hebben. daar krijg je niet snel erg veel onderhoud aan. daar staat toyota over het algemeen voor bekend.

een nissan 200zx is ook leuk trouwens....

  vrijdag 25 april 2003 @ 13:09:52 #26
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10005035
Dit kan bijvoorbeeld ook voor hetzelfde geld:

quote:
Bouwjaar: 1997-05
Prijs: ¤ 9.950,00 (f 21.926,93)

Honda Prelude 2.0i 16V DOHC

Zwart metallic 89.000 km 2 Deurs. ABS, airbag dubbel, alarm met afstandsbediening, bumpers en spiegels in carrosseriekleur, centrale vergrendeling met a.b., elektrische buitenspiegels, elektrische ramen voor, getint glas, in hoogte verstelbaar stuur, in hoogte verstelbare stoel(en), lichtmetalen velgen 16`, onderhoudsboekjes aanwezig, radio/cassette, startonderbreker, stuurbekrachtiging, verstralers. De prijs is incl APK, NAP, Grote beurt en Garantie.


[Dit bericht is gewijzigd door qbus op 25-04-2003 13:28]

  vrijdag 25 april 2003 @ 13:13:15 #27
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10005094
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 13:05 schreef Menyo het volgende:
De reden dat ik hem redelijk nieuw en met weinig kilometers wil is dat ik helemaal geen verstand van techniek heb. Ik zou alles door de garage moeten laten doen. En ik ben nog maar student, dus dan wordt het wel erg duur. Zo'n lancia delta is bijvoorbeeld wel heel stoer. Maar voor mij in onderhoud niet te betalen. En ik hoop dat als je een beetje hoger kijkt dat er dan toch iets sportiefs achtigs in zit.

Ook heb ik een tijd in echt kleine bakjes gereden, zoals Tigra en Puma, maar daar zit ik gewoon niet lekker in.


Ik ben zelf Delta-rijder en zolang je geen rally of integrale-uitvoering neemt zal het je niet veel extra's aan onderhoudskosten opleveren (mits je een netjes onderhouden exemplaar hebt).

Als je echt voor betrouwbaarheid EN sportiviteit gaat kom je toch bij de Japanse merken als Honda, Mazda en Toyota uit.

En oh ja, auto's van de laatst genoemde merken zijn dermate betrouwbaar dat je met een gerust hart een ietwat ouder exemplaar kan kopen (mits niet afgeragt natuurlijk)

[Dit bericht is gewijzigd door qbus op 25-04-2003 13:14]

  vrijdag 25 april 2003 @ 13:13:55 #28
35834 Menyo
Ondertitel
pi_10005114
Kijk dat klint al heel mooi, als ik alle reacties zo lees dan spaar ik nog wel ff door.
  vrijdag 25 april 2003 @ 13:18:32 #29
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10005210
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 13:13 schreef Menyo het volgende:
Kijk dat klint al heel mooi, als ik alle reacties zo lees dan spaar ik nog wel ff door.
Hoeft natuurlijk niet.

Zoals ik hierboven schreef kun je met een gerust hart een ietwat oudere Honda, Mazda of Toyota kopen vanwege de uitermate grote betrouwbaarheid.

pi_10005327
€9000 en dan een hyundai scoupe willen aanschaffen. Je zal waarschijnlijk voor het uiterlijk gevallen zijn. Maar persoonlijk vind ik zelf dat ie er als PLASTIC uit ziet. ik zou gaan voor Honda, voor dat bedrag is die prelude zeker een optie! En vooral met een vtec motor erin. Dan heb je nog genoeg mogelijkheden om hem te tunen want tuning onderdelen voor die motortjes kan je bijna overal wel halen (ik ken nog wel een goed adresje)
  vrijdag 25 april 2003 @ 13:45:00 #31
35834 Menyo
Ondertitel
pi_10005824
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 13:24 schreef asian8 het volgende:
€9000 en dan een hyundai scoupe willen aanschaffen. Je zal waarschijnlijk voor het uiterlijk gevallen zijn. Maar persoonlijk vind ik zelf dat ie er als PLASTIC uit ziet. ik zou gaan voor Honda, voor dat bedrag is die prelude zeker een optie! En vooral met een vtec motor erin. Dan heb je nog genoeg mogelijkheden om hem te tunen want tuning onderdelen voor die motortjes kan je bijna overal wel halen (ik ken nog wel een goed adresje)
Het ging trouwens niet over een Scoupe, maar over een coupe
  vrijdag 25 april 2003 @ 13:48:05 #32
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10005912
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 13:45 schreef Menyo het volgende:

[..]

Het ging trouwens niet over een Scoupe, maar over een coupe


heb op autotrader een celica gezien 2.0i, 180pk voor 9000 euro.
...maar das al even terug. gewoon je kans afwachten.

anders misschien deze:

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/toyota/19051.htm?rv=99&zoek=celica

staat hier ook in het topic "einde van een mooie hobby", van plaguebearer. dus iets euro's erbij en je hebt een originele, goed onderhouden rasechte rallyauto. dat gaat pas hard.

  vrijdag 25 april 2003 @ 14:03:24 #33
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10006319
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 13:48 schreef Tjabbo het volgende:


staat hier ook in het topic "einde van een mooie hobby", van plaguebearer. dus iets euro's erbij en je hebt een originele, goed onderhouden rasechte rallyauto. dat gaat pas hard.


Dat lijkt me voor hem geen optie aangezien hij niet vaak naar de garage wil en zelf de ballen verstand van techniek heeft.

Zo'n Rally-auto vraagt toch regelmatig onderhoud en is daarom gewoon duur.

  vrijdag 25 april 2003 @ 14:06:07 #34
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10006412
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 14:03 schreef qbus het volgende:

[..]

Dat lijkt me voor hem geen optie aangezien hij niet vaak naar de garage wil en zelf de ballen verstand van techniek heeft.

Zo'n Rally-auto vraagt toch regelmatig onderhoud en is daarom gewoon duur.


je hebt gelijk. I got carried away
  vrijdag 25 april 2003 @ 14:30:07 #35
35558 MNeMoNiCS
CartWOman stole my Ondertitel
pi_10006976
Je schrijft wel steeds dat Toyota te duur voor je is, maar reken je ook de onderhoudskosten mee? Die zullen bij de Toyota veel lager liggen.

Signed,

a happy MR2 driver

[b]lol·broek[/b] (de ~ (m.)) [inf.][br] [b]1[/b] iem. die voortdurend op goedkope wijze grappig wil zijn[br][b]wijs·neus[/b] (de ~ (m.))[br] [b]1[/b] iem. die meent veel of alles te weten => betweter
  vrijdag 25 april 2003 @ 23:28:52 #36
7457 Chilly_Willy
Coitus ergo sum...
pi_10019762
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 12:41 schreef qbus het volgende:
Topic-opener, neem de hierboven gegeven adviezen ter harte. Een hyundai Coupe bied ab-so-luut niet het sportieve rijgedrag wat je er van zou mogen verwachten. Een schaap in wolfskleren i.d.d.

Een paar alternatiefen:

- Lancia Delta ( tevens mijn eigen schatje)
- Mazda mx 3
- Opel Tigra
- Suzuki Cappucino ( ja je hoort het goed)
- Honda crx (als je sjonnie-neigingen hebt)


Heb je er wel eens in gereden?
Mijn coupe ligt solide in de bocht, met geen onderstuur. Door het gas te liften is hij in een controleerbare overstuur te krijgen.

Wat wel belangrijk is zijn de banden. Met de S-02 die ik hiervoor had was hij bijna niet in overstuur te krijgen, maar met de RE720 die ik nu heb wel.
De S-02 is ideaal voor lijnrijden, de RE720 meer voor het gumwerk.

Opel Tigra, laat me niet lachen. Eigenlijk alles in je lijstje behalve de Delta, maar dan wel een integrale, liefst Evo 2.

[Dit bericht is gewijzigd door Chilly_Willy op 25-04-2003 23:34]

God gave man a penis and a brain, and enough blood to operate one at a time.
pi_10020193
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 23:28 schreef Chilly_Willy het volgende:

[..]

Heb je er wel eens in gereden?
Mijn coupe ligt solide in de bocht, met geen onderstuur. Door het gas te liften is hij in een controleerbare overstuur te krijgen.

Wat wel belangrijk is zijn de banden. Met de S-02 die ik hiervoor had was hij bijna niet in overstuur te krijgen, maar met de RE720 die ik nu heb wel.
De S-02 is ideaal voor lijnrijden, de RE720 meer voor het gumwerk.

Opel Tigra, laat me niet lachen. Eigenlijk alles in je lijstje behalve de Delta, maar dan wel een integrale, liefst Evo 2.


Ik ben het met een hoop andere users eens, jouw auto is een schaap in wolfskleren. En dan ook nog eens zeer lelijke wolfskleren. Maar goed, smaken verschillen, je hebt smaak en wansmaak.

Ja, ik heb er wel eens in gereden, en ik was alles behalve onder de indruk. Matig weggedrag, goedkoop interieur, weinig geraffineerde motor, geen indrukwekkende remmen, vaag stuurgedrag, absoluut niet het 'kartgevoel' dat je wel krijgt in bijvoorbeeld een MX-3.

Wat betreft banden, elke auto wordt af fabriek met vrij harde voorbanden geleverd, niet de after sales kwaliteit, om vrij eenvoudig een licht onderstuurd karakter te verkrijgen. Sommige auto's wat meer (Smart), sommige wat minder. Zet er een set goeie Bridgestones, Pirelli's of Conti's onder en je voegt veel meer grip toe, wat vooral op de voorwielen te merken is.

Trek het je verder niet aan, er zijn nog zat mensen die denken dat je in een sportauto rijdt...

Het meervoud van lef is leven
  zaterdag 26 april 2003 @ 17:38:43 #38
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10029940
Beste Chilly,

trek het je niet zo aan. in jou model coupé is veel verbeterd ten opzichte van het oudere model. Het gaat hier echter wél over het oude model. we zitten niet jou auto af te kraken maar het type hiervoor.

Persoonlijk vindt ik het nog niet je van hét, maar het is iig niet meer de blikken koreaanse sportwagen wannabe, het begint er nu wel op te lijken...

T.

  zaterdag 26 april 2003 @ 20:00:44 #39
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_10032604
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 13:09 schreef qbus het volgende:
Dit kan bijvoorbeeld ook voor hetzelfde geld:

[afbeelding]
[..]


Dan heb ik toch nog liever die Coupe

De nieuwe Coupe is trouwens wel goed en mooi. Maar jah die is nog redelijk aan de prijs

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_10040905
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 11:54 schreef Menyo het volgende:
Ik zit eraan te denken om een Hyuandai Coupe uit 1999 te kopen. Nu vind ik de prestaties wel redelijk maar zou wel graag wat meer willen.

Nou is mijn vraag, hoe kan ik wat meer PK krijgen, vooral de 0 tot 100 kan wel wat beter. Het blijkt dat chiptunen weinig zin heeft, omdat het geen turbo betreft.

Ik heb ongeveer EUR 1000,- over. Wat kan ik het beste laten doen, en hoeveel PK winst zal ik ongeveer halen? En wat zal dan de 0 tot 100 worden.

PS. Optisch wil ik hem gewoon houden, tenzij het echt nodig is voor de prestaties


Aan die motor is eigenlijk geen f*ck te doen. Zelfs in de rallysport (Patrick Veenhuizen) zie je dat zelfs als je er heel veel geld in stopt, het nog een ramp blijft.

De enige serieuze optie is er een turbo op monteren. (Volgens mij is dat al vaker gedaan bij Hyundai's; was dat niet de voorloper van de coupé ofzo ?)

Dit is ook niet zo heel duur (ik schat zo'n 2 - 2,5 k euro) alleen wordt het verbruik veel beroerder.

En je loopt natuurlijk tegen hogere slijtage en te beperkte remmen aan.

  zondag 27 april 2003 @ 13:19:44 #41
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10043217
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 20:00 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dan heb ik toch nog liever die Coupe


Ik denk dat niet veel mensen dat met je eens zullen zijn.
quote:
De nieuwe Coupe is trouwens wel goed en mooi.
EENS!
Hyundai's eerste serieuze stap richting het sportieve segment.

Neemt niet weg dat alle pogingen die voorheen ondernomen zijn jammerlijk gefaalt hebben, getuige de dwijl waar we in dit topic over praten.

  maandag 28 april 2003 @ 12:46:09 #42
7457 Chilly_Willy
Coitus ergo sum...
pi_10065772
Ik heb misschien wel een woensdag middag auto, waarbij alles gewoon perfect is. Wellicht helpt het grotere LM ook, en de beta moter in de coupe is bere sterk.
Ik heb op de A4 225 Km/u op de teller gereden, en in Duitland zou ik de begrenser halen.

Voor het geld is het een prima wagen, en het uiterlijk is ook een kwestie van smaak.


Oja.. voor tuning van je coupe: http://www.sharkracing.com/main.html

Hier kan je vanalles vinden, oa geventileerde remmen, nokkenassen, NOS.

God gave man a penis and a brain, and enough blood to operate one at a time.
  maandag 28 april 2003 @ 12:51:44 #43
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10065922
quote:
Op maandag 28 april 2003 12:46 schreef Chilly_Willy het volgende:
Ik heb misschien wel een woensdag middag auto, waarbij alles gewoon perfect is. Wellicht helpt het grotere LM ook,

Een ding is zeker: groter LM/banden verslechteren de prestaties alleen maar, ipv ze te verbeteren.
quote:
en de beta moter in de coupe is bere sterk.
Ik heb op de A4 225 Km/u op de teller gereden, en in Duitland zou ik de begrenser halen.

Voor het geld is het een prima wagen, en het uiterlijk is ook een kwestie van smaak.


Laten we het er maar op houden dat jij een zondagskind hebt meegekregen. Ik heb een paar keer in een coupe gereden en ik was diep teleurgesteld in de waardeloze prestaties van het ding. Vooral de wegligging viel me flink tegen.
  maandag 28 april 2003 @ 12:52:11 #44
7457 Chilly_Willy
Coitus ergo sum...
pi_10065938
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 11:54 schreef Menyo het volgende:
...
Ik heb ongeveer EUR 1000,- over. Wat kan ik het beste laten doen, en hoeveel PK winst zal ik ongeveer halen? En wat zal dan de 0 tot 100 worden.
..
Een NOS kit heeft je de meeste bang 4 bucks: http://www.sharkracing.com/en/hyundai/zexkit.html

Hij is $529, neem er nog een Maximizer Kit $220 bij en een Purge Kit $112, en je trekt iedereen helemaal zoek.

God gave man a penis and a brain, and enough blood to operate one at a time.
  maandag 28 april 2003 @ 12:56:15 #45
7457 Chilly_Willy
Coitus ergo sum...
pi_10066052
quote:
Op maandag 28 april 2003 12:51 schreef qbus het volgende:

[..]


Een ding is zeker: groter LM/banden verslechteren de prestaties alleen maar, ipv ze te verbeteren.
[..]

Laten we het er maar op houden dat jij een zondagskind hebt meegekregen. Ik heb een paar keer in een coupe gereden en ik was diep teleurgesteld in de waardeloze prestaties van het ding. Vooral de wegligging viel me flink tegen.


Grotere LM/banden verslechteren helemaal niet de prestaties, misschien de snelheid/acceleratie in een rechte lijn, maar zeker niet in bochten. Bredere band = meer rubber op de weg = meer grip.
In de regen is weer een ander verhaal.

En ik heb heel wat auto's gereden, maar vind de wegligging helemaal niet tegenvallen.

God gave man a penis and a brain, and enough blood to operate one at a time.
  maandag 28 april 2003 @ 13:08:25 #46
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_10066415
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 13:13 schreef qbus het volgende:

[..]

Ik ben zelf Delta-rijder en zolang je geen rally of integrale-uitvoering neemt zal het je niet veel extra's aan onderhoudskosten opleveren (mits je een netjes onderhouden exemplaar hebt).

Als je echt voor betrouwbaarheid EN sportiviteit gaat kom je toch bij de Japanse merken als Honda, Mazda en Toyota uit.

En oh ja, auto's van de laatst genoemde merken zijn dermate betrouwbaar dat je met een gerust hart een ietwat ouder exemplaar kan kopen (mits niet afgeragt natuurlijk)


Welke lancia delta heb jij?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 28 april 2003 @ 13:13:35 #47
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10066564
quote:
Op maandag 28 april 2003 13:08 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Welke lancia delta heb jij?


Een zwarte Delta. 1.8 16v.
  maandag 28 april 2003 @ 13:26:22 #48
7457 Chilly_Willy
Coitus ergo sum...
pi_10066913
quote:
Op maandag 28 april 2003 13:13 schreef qbus het volgende:

[..]

Een zwarte Delta. 1.8 16v.


Vind jij de prestatie van je Delta beter dan een Coupe? Specs zijn in het voordeel van de coupe.
God gave man a penis and a brain, and enough blood to operate one at a time.
  maandag 28 april 2003 @ 14:19:38 #49
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_10068360
quote:
Op maandag 28 april 2003 13:13 schreef qbus het volgende:

[..]

Een zwarte Delta. 1.8 16v.


Heb je er een foto van?
En wat kost het in onderhoud
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 28 april 2003 @ 14:40:09 #50
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10068913
quote:
Op maandag 28 april 2003 13:26 schreef Chilly_Willy het volgende:

[..]

Vind jij de prestatie van je Delta beter dan een Coupe? Specs zijn in het voordeel van de coupe.


Het is een heel ander soort auto, geen vergelijk.
  maandag 28 april 2003 @ 14:41:38 #51
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10068957
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:19 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Heb je er een foto van?


ik heb helaas geen scanner
quote:
En wat kost het in onderhoud
Ik heb hem pas een maandje en tot nu toe alleen een portierrubber vervangen.
  maandag 28 april 2003 @ 14:57:44 #52
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_10069418
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:41 schreef qbus het volgende:

[..]

ik heb helaas geen scanner
[..]

Ik heb hem pas een maandje en tot nu toe alleen een portierrubber vervangen.


jij hebt het nieuwe model neem ik aan. Ik wil deze hebben
Lancia Delta Integrale 16V Turbo

Dat is het ouwe model. Met 200PK
Ik vind dat ouwe model er veel mooier uit zien dan dat gelikte model

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 28 april 2003 @ 15:16:33 #53
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10070020
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:57 schreef ook_gek het volgende:

[..]

jij hebt het nieuwe model neem ik aan. Ik wil deze hebben
Lancia Delta Integrale 16V Turbo

Dat is het ouwe model. Met 200PK
Ik vind dat ouwe model er veel mooier uit zien dan dat gelikte model


Het is maar waar je voor kiest. Ik vind dat oude model ook alleen maar mooi als integrale of rally-uitvoering. Maar ja, zie zo'n ding maar eens te onderhouden.
  maandag 28 april 2003 @ 15:55:20 #54
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_10071250
quote:
Op maandag 28 april 2003 15:16 schreef qbus het volgende:

[..]

Het is maar waar je voor kiest. Ik vind dat oude model ook alleen maar mooi als integrale of rally-uitvoering. Maar ja, zie zo'n ding maar eens te onderhouden.


Ja wat zou dat kosten denk je?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_10072214
na wat kleine onhebbelijkheden (rammeltjes etc) nu blij met m'n 2.0i FX


  maandag 28 april 2003 @ 21:27:14 #56
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10079192
quote:
Op maandag 28 april 2003 15:55 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ja wat zou dat kosten denk je?


Veel, heel veel geld.
Alles slijt veel eerder bij dit soort auto's, de leeftijd van de auto's ligt hoog, en je betaald je het schompes aan verzekering en wegenbelasting.
  maandag 28 april 2003 @ 21:28:21 #57
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10079214
quote:
Op maandag 28 april 2003 16:32 schreef Remco01 het volgende:
na wat kleine onhebbelijkheden (rammeltjes etc) nu blij met m'n 2.0i FX
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit vind ik dus gewoon een mooie auto van Hyundai!
  maandag 28 april 2003 @ 23:24:24 #58
35834 Menyo
Ondertitel
pi_10082246
quote:
Op maandag 28 april 2003 12:52 schreef Chilly_Willy het volgende:

[..]

Een NOS kit heeft je de meeste bang 4 bucks: http://www.sharkracing.com/en/hyundai/zexkit.html

Hij is $529, neem er nog een Maximizer Kit $220 bij en een Purge Kit $112, en je trekt iedereen helemaal zoek.


Eindelijk eens een leuke reactie op mijn post. Weet jij ook zo'n site in het nederlands?? Want zoals je in mijn eerdere posts gelezen hebt (mischien) moet ik het in laten bouwen. Kan ik niet zelf. Mischien een bedrijfje die dit kan doen??

Jij hebt zelf een hyundai coupe?? Welk jaar, en hoe bevalt hij?

  maandag 28 april 2003 @ 23:30:48 #59
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10082424
quote:
Op maandag 28 april 2003 23:24 schreef Menyo het volgende:

[..]

Eindelijk eens een leuke reactie op mijn post. Weet jij ook zo'n site in het nederlands?? Want zoals je in mijn eerdere posts gelezen hebt (mischien) moet ik het in laten bouwen. Kan ik niet zelf. Mischien een bedrijfje die dit kan doen??

Jij hebt zelf een hyundai coupe?? Welk jaar, en hoe bevalt hij?


Heb je dat ding nou NOG niet aangeschaft dan?

ff serieus, je wilde er nog over denken postte je. heb je dat gedaan? en ben je tot een conclusie gekomen?

  maandag 28 april 2003 @ 23:46:13 #60
35834 Menyo
Ondertitel
pi_10082811
Uiterlijk van die Hyundai vind ik mooier. Een MR2 is echt te duur als ik kijk naar aanschaf van een recent jaar. Als ik kijk naar specificaties dan komt die Hyundai er best goed vanaf. Ook is hij best ruim. In tegenstelling tot een MR2.

Het wordt toch echt een Coupe, ondanks wat iedereen hier roept. Ik vind hem echt mooi, en prestaties zijn best goed te noemen. Het enige waar ik het mee eens ben zijn de weke remmen.

Dus als er nog vervolg posts komen, dan alleen reacties graag waar ik nog wat aan heb. (ook negatief, maar dan wel gefundeerd).

Wel bedankt voor de vele posts. (het is volgens mij mijn grootste topic geworden)

  maandag 28 april 2003 @ 23:53:10 #61
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10083001
Menyo succes met een auto zoeken dan! echt top dat je een nieuwe wagen gaat kopen. en wat iedereen ook zegt of kraakt (ik zei de gek incluis), het is wel lekker JOU auto en daar ben JIJ dan lekker blij mee.

we horen het als je 1 hebt?

tenminste, het ligt toch in de planning voor binnenkort of niet?

  dinsdag 29 april 2003 @ 11:13:22 #62
7457 Chilly_Willy
Coitus ergo sum...
pi_10088392
quote:
Op maandag 28 april 2003 23:24 schreef Menyo het volgende:

[..]

Eindelijk eens een leuke reactie op mijn post. Weet jij ook zo'n site in het nederlands?? Want zoals je in mijn eerdere posts gelezen hebt (mischien) moet ik het in laten bouwen. Kan ik niet zelf. Mischien een bedrijfje die dit kan doen??

Jij hebt zelf een hyundai coupe?? Welk jaar, en hoe bevalt hij?


Ik heb zelf een 2000 model coupe. Ik ben er erg tevreden over. Ik weet niet waar je in NL zo'n kit kan laten inbouwen, maar bij een bedrijf die dat voor een andere auto kan moet deze kit zeker kunnen inbouwen in je coupe. Alle benodigheden zitten erbij.

Zoek trouwens een op google naar ZEX nitrous, dan vind je nog meer plekken waar hij te koop is, kan nogal schelen in de verzend kosten.

Uitleg over nitrous in nederlands: http://users.pandora.be/Fastards/hownos.htm

Voor het gemak hier de link: http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=utf-8&q=zex+nitrous+hyundai&spell=1

[Dit bericht is gewijzigd door Chilly_Willy op 29-04-2003 11:21]

God gave man a penis and a brain, and enough blood to operate one at a time.
pi_14884942
?? En is Wat is het geworden?
ME myself and everybody.
pi_14885155
Dat model van die zwarte H. die iets hiervoor stond is de Tuscani, en die is pas gemaakt vanaf 2001, die vind je dus nooit voor zo'n prijsje (als je dat wel doet, bel me dan)

Rij zelf een coupé uit 99, vind het zelf een toffe wagen. Maar ik zou wel iedereen aanraden om er goed over na te denken. Ik ben gewoon (helaas) een H. liefhebber, en dan is de keuze snel gemaakt. Ondanks dat H. een (vind ik) zeer goed merk is voor die prijs zitten er een aantal nadelen aan:

- veel plastic, goedkope zooi en alles kan kapot
- inruilwaarde is redelijk laag
- standaard is niet zo luxe, je moet dan echt opties bijnemen
- tunen (was) lastig (tegenwoordig al veel meer voor)

Ik heb een coupé Turbulence gekocht
omdat ik dat model gewoon mooi vond, beter dan dat vorige. De nieuwste is natuurlijk helemaal maar die zijn nog wat duurder (voor een studentje).
Leuke wagen verder, alleen kijk goed naar de opties, standaard = buts. En tja, de motor, om eerlijk te zijn klinkt 138 pk leuk maar dan moet je wel uitstappen en duwen
Hij rijdt zeker lekker en vlot door, maar echt een race monster

Je moet van het merk en het model houden, zo niet zijn er voor die prijs andere auto's te krijgen die waarsch. meer snelheid geven en die je later goed kan verkopen.

En niet dat ik H. de grond in wil lullen, maar dat is mijn eigen ervaring, ik ben zelf nou eenmaal

hier zijn nog een aantal sites:
http://www.hyundaistreettuning.nl
http://www.hyundaiclub.nl

Beide clubs met genoeg links voor bodykits, motor aanpassingen, veren en turbo's

Suc6

M'n signature, wat doe je :{
pi_14885239
En Remco man. Dat model wil ik over een tijdje (lees: vele jaren later) ook, dan liefst de V6 al is die lastiger te tunen.

Alleen 1 ding, no offence... maar alsje gooi er andere velgen onder

Dat doet de uitstraling zeker ten goede.

Hierstaan vast wel een paar vette bij
(gallerij)

M'n signature, wat doe je :{
pi_14894415
Een Hyundai coupe is absoluut niet snel, en laten we al helemaal niet over de afwerking praten Misschien een vreemd voorbeeld, maar waarom geen BMW 325i of 328i coupe? Die zijn zeer sportief, rwd, en ook nog eens lekker snel. Kwaliteit is 1000x beter mits je eentje koopt na laat '93 of het liefst na begin '94. En helemaal geen schaap in wolfskleren net als de Hyundai

  maandag 24 november 2003 @ 19:28:48 #67
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_14895670
budget is 9000 euro? neem dan iets als een eclipse of mustang dat is easy te tunen (nou eigenlijk valt mustang nog wel meej) maar dan heb je goeie 0-100 waarden
The more debt, the better
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')