Lucht is trouwens ook errug leuk. En iets wat je thuis goed kan oefenen.
quote:Jep , maar de wedstrijden/trainingen kwamen op verkeerder tijdstippen helaas...dus ik heb er maar van afgezien
Op donderdag 24 april 2003 19:49 schreef GSX-MAN het volgende:
O. Ok...Lucht is trouwens ook errug leuk. En iets wat je thuis goed kan oefenen.
Jagen zuigt, btw...
quote:Jagen roeleert!!!
Op donderdag 24 april 2003 19:53 schreef GSX-MAN het volgende:
Welk merk is dat?Jagen zuigt, btw...
Het is een Career II 707
http://www.air-rifles.com/career707.htm
edit: url foutje
Ik wil in principe wel lid worden van een vereniging, maar ik heb er helaas de tijd niet voor
Verder is het voor mij gewoon de ideale sport. Lekker individueel en 0% kans op blessures, in tegenstelling tot voetballende collega's die zich maandag ziek moeten melden.
Moet je dan eerst lid worden van een vereniging en dan een pistool gaan halen of hoe gaat dat in z'n werk?
quote:Nee.. ik denk dat iedereen je stelling aan neemt!
Op donderdag 24 april 2003 19:53 schreef GSX-MAN het volgende:
Welk merk is dat?Jagen zuigt, btw...
quote:Ik had er misschien bij kunnen zetten dat dat m'n mening was. Maar dat leek me zo al duidelijk genoeg. Natuurlijk zijn er mensen die van jagen houden. Leuk voor ze. Gewoon niet mijn hobby.
Op maandag 28 april 2003 13:38 schreef Wolter het volgende:[..]
Nee.. ik denk dat iedereen je stelling aan neemt!
Goed onderbouwt vooral! Door de jacht kan jij nog tenminste konijntjes zien ..!
quote:Stap 1: Je bent geinteresseerd in schietsport
Op zondag 27 april 2003 14:58 schreef imitated_error het volgende:
wat ik me altijd heb afgevraagd is hoe je aan zoiets begint. Ik bedoel, je kunt toch niet zomaar een pistool/geweer gaan kopen en zo'n schietclub binnenwandelen? Er is toch een strenge regelgeving m.b.t. tot wapens (ook luchtdruk)?Moet je dan eerst lid worden van een vereniging en dan een pistool gaan halen of hoe gaat dat in z'n werk?
Maar die regelgeving is er in de eerste plaats om de burger te beschermen. Dus als je serieus met een sport bezig bent, is er niets aan de hand.
quote:Tis gewoon zo dat ik t irri vind als mensen er hun "mening" neerzet zonder dat ze die onderbouwen.. Zo kan iemand nooit op hun punten ingaan.. Voor de rest is t natuurlijk jou mening.. Mn pa is jager, dus ik weet toevallig dat erg veeeeeeel meer werk bij komt kijken dan alleen dieren doodschieten en slachten..
Op maandag 28 april 2003 20:14 schreef GSX-MAN het volgende:[..]
Ik had er misschien bij kunnen zetten dat dat m'n mening was. Maar dat leek me zo al duidelijk genoeg. Natuurlijk zijn er mensen die van jagen houden. Leuk voor ze. Gewoon niet mijn hobby.
quote:
Op zondag 27 april 2003 01:57 schreef GSX-MAN het volgende:
Verder is het voor mij gewoon de ideale sport. Lekker individueel en 0% kans op blessures, in tegenstelling tot voetballende collega's die zich maandag ziek moeten melden.
quote:Hoogst onwaarschijnlijk.
Op maandag 5 mei 2003 22:15 schreef Killa_Bee het volgende:[..]
OØkans op blessures
op die verdwaalde kogel na dan
En ja, ik weet wat het inhoudt.
Een Weihrauch HW35
http://www.mek-schuetzen.de/Blueprints/Weihrauch_HW35.gif
Een oudje met een echte houten kolf.
Ligt heerlijk in de hand.
En je schiet er beter mee dan zo'n plastic nieuwerwets ding.
http://inicia.es/de/mariano_cividino/HW35/weihrauch_hw35_report_es.htm
Alleen heb ik er geen verrekijker op ![]()
Niet nodig enzo.
quote:Ik wist niet dat zwijnen konijntjes aten? Kunnen ze wel zo hard hollen dan?
Op maandag 28 april 2003 13:38 schreef Wolter het volgende:[..]
Nee.. ik denk dat iedereen je stelling aan neemt!
Goed onderbouwt vooral! Door de jacht kan jij nog tenminste konijntjes zien ..!
Jagen omdat het nodig is (bescherming, voedsel, etc.) kan ik nog begrip voor hebben. Echter zo'n groepje rijke kakkers die een huisje bouwt naast een wild oversteekplaats. En er dan vrolijk op los schiet op alles wat beweegt. Nee walgelijk, die beesten hebben geen enkele kans en sterven alleen voor de lol van een elitair stelletje. Als ze al sterven want schieten kunnen meestal niet en strompelen de aangeschoten dieren gewond verder.
Als ik dan zou moeten jagen dan graag op zo'n stelletje klootzaken.
Maar ja dan moet ik de gevangenis in dus toch maar niet ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Erikro op 12-09-2003 14:34]
het is tot nu toe bij gaatjesponsen gebleven en eens per jaar pilonschieten.
verder heb ik een SIG-Sauer P226 9mm en een Smith&Wesson 686 .357 Mag.
die SIG is trouwens dezelfde als die van Evil_Jur.
quote:Bij mij op de vereniging wordt het wel gedaan, maar dan voornamelijk geweer. Het lijkt me erg leuk om een keer te proberen.
Op zondag 21 september 2003 19:59 schreef R.E.LEE het volgende:
zijn er nu echt geen zwartkruit schutters hier
quote:Die Crossman schijnt erg goed uit de test te komen. (voor "speelgoed" dan...)
Op zondag 21 september 2003 20:09 schreef Acquiesce het volgende:
Ik schiet af en toe wat in mijn achtertuin, op blikjes enz, puur voor het vermaak. Niet omdat het stoer is oid, het is gewoon een leuk tijdverdrijf. Heb een paar jaar geschoten met een Goedkopi® luchtdrukpistool, maar heb sinds kort deze Crosman co2-rifle:
[afbeelding]
quote:Uit mijn test komt hij in ieder geval erg goed, kan er alles mee raken op 20 meter. Maar hoe bedoel je, "speelgoed"?
Op zondag 21 september 2003 20:16 schreef GSX-MAN het volgende:[..]
Die Crossman schijnt erg goed uit de test te komen. (voor "speelgoed" dan...)
quote:schiet geweer en revolver zowel voor als achterlaad wil je dit eens zien of doen ga dan naar fort moutain lane en je ziet alle mogelijkheden
Op zondag 21 september 2003 20:15 schreef GSX-MAN het volgende:[..]
Bij mij op de vereniging wordt het wel gedaan, maar dan voornamelijk geweer. Het lijkt me erg leuk om een keer te proberen.
quote:O, niks beledigends hoor... Ik heb zelf een weihraugh als speelgoed, maar voor het betere schijfschieten heb ik een Hammerli.
Op zondag 21 september 2003 20:29 schreef Acquiesce het volgende:[..]
Uit mijn test komt hij in ieder geval erg goed, kan er alles mee raken op 20 meter. Maar hoe bedoel je, "speelgoed"?
Die Crossman is superleuk, maar niet geschikt voor wedstrijden. Maar wedstrijdluchtpistolen kosten vaak meer dan 1000 euro.
[Dit bericht is gewijzigd door GSX-MAN op 21-09-2003 20:40]
quote:En waar is dat?
Op zondag 21 september 2003 20:38 schreef R.E.LEE het volgende:[..]
schiet geweer en revolver zowel voor als achterlaad wil je dit eens zien of doen ga dan naar fort moutain lane en je ziet alle mogelijkheden
quote:Hehe, ok. Ik zit ook niet op een vereniging en doe niet mee aan wedstrijden. Geef mij maar een achtertuin
Op zondag 21 september 2003 20:39 schreef GSX-MAN het volgende:[..]
O, niks beledigends hoor... Ik heb zelf een weihraugh als speelgoed, maar voor het betere schijfschieten heb ik een Hammerli.
Die Crossman is superleuk, maar niet geschikt voor wedstrijden. Maar wedstrijdluchtpistolen kosten vaak meer dan 1000 euro.
quote:bergsteeg te horst meterik zijn altijd leuke wedstrijden varieerend van duelschieten tot wat je maar wilt
Op zondag 21 september 2003 20:40 schreef GSX-MAN het volgende:[..]
En waar is dat?
quote:Ik heb een achtertuin, maar wel middenin een woonwijk. Als ik daaran begin, staat in notime de politie op de stoep.
Op zondag 21 september 2003 20:43 schreef Acquiesce het volgende:[..]
Hehe, ok. Ik zit ook niet op een vereniging en doe niet mee aan wedstrijden. Geef mij maar een achtertuin
quote:Hmm, minder. Ik woon in een oudjeswijk met een grote goed afgeschermde achtertuin, tot zover heeft niemand geklaagd. Ik zorg er ook altijd voor dat ik in een veilige richting mik.
Op zondag 21 september 2003 20:47 schreef GSX-MAN het volgende:[..]
Ik heb een achtertuin, maar wel middenin een woonwijk. Als ik daaran begin, staat in notime de politie op de stoep.
quote:ben je serieus met je intresse
Op zondag 21 september 2003 20:40 schreef GSX-MAN het volgende:[..]
En waar is dat?
quote:Ja, op zich wel. Maar er zijn op schietsportgebied een heleboel dingen die ik nog een keer wil proberen. alles op z'n tijd...
Op zondag 21 september 2003 21:51 schreef R.E.LEE het volgende:[..]
ben je serieus met je intresse
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |