quote:Wat een beeldschone vormen! De achterkant deed mij zelf een beetje denken aan de Porsche 911 GT1 of Noble M12 GTO...
Spectaculaire Seat Cupra GT
Op de autotentoonstelling in Barcelona lanceerde Seat een prototype van een spectaculair racemonster, de Cupra GT.
Nog een wereldpremiére die ons bereikt vanuit Barcelona is die van de Seat Cupra GT. Het prototype is exclusief ontwikkeld voor circuitraces en zijn definitieve versie zal dit seizoen debuteren in de Spaanse GT Serie. Er is zelfs de mogelijkheid dat de auto volgend jaar aan de 24 uren van Le Mans gaat deelnemen.
Het prototpe heeft stylingdetails van de Salsa en de Tango concept cars en geeft ook een hint naar de toekomstige nieuwe Seat-ontwerpen. De Cupra GT is ontwikkeld door Seat Sport in het nieuwe ontwerpcentrum van het merk in Sitges en is uitgerust met een achterin geplaatste 3,0-liter V6 biturbo motor van Audi-origine, die na de inbreng van de Seat-ingenieurs een vermogen levert van 500 pk, dat via een sequentiële zesbak dat naar de achterwielen wordt overgebracht. Afhankelijk van de overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak moet een topsnelheid van 295 km/h tot de mogelijkheden behoren. De acceleratie van 0 naar 100 km/h kan in 4,2 seconden afgewerkt worden.
De productie van de Cupra GT start in de tweede helft van dit jaar, waarbij de auto's uitsluiten op bestelling worden geleverd.
![]()
bron: Autoweek
quote:Nee, die kerel op je usericon ziet er lekker uit...
Op donderdag 24 april 2003 16:20 schreef BobRooney het volgende:
gadverdamme wat lelijk
quote:Wat dat ermee te maken heeft weet ik niet....maar die auto is gewoon niet mooi. Kan je er niet tegen dat iemand die auto niet mooi vind? *lol*
Op donderdag 24 april 2003 16:22 schreef Svensson het volgende:[..]
Nee, die kerel op je usericon ziet er lekker uit...
quote:Nee dat niet, maar er is wel een verschil tussen "Niet bepaald mijn smaak" en "Gadverdamme wat lelijk"
Op donderdag 24 april 2003 16:25 schreef BobRooney het volgende:[..]
Wat dat ermee te maken heeft weet ik niet....maar die auto is gewoon niet mooi. Kan je er niet tegen dat iemand die auto niet mooi vind? *lol*
quote:Chopper
Op donderdag 24 april 2003 16:22 schreef Svensson het volgende:
Nee, die kerel op je usericon ziet er lekker uit...
quote:Wat is, behalve de woordkeuze, het verschil dan
Op donderdag 24 april 2003 16:31 schreef Svensson het volgende:[..]
Nee dat niet, maar er is wel een verschil tussen "Niet bepaald mijn smaak" en "Gadverdamme wat lelijk"
quote:Nuance e.d.
Op donderdag 24 april 2003 16:37 schreef Greyfox het volgende:[..]
Wat is, behalve de woordkeuze, het verschil dan
quote:Dat is toch woordkeuze
Op donderdag 24 april 2003 16:37 schreef Pushit het volgende:[..]
Nuance e.d.
quote:Niet helemaal maargoed
Op donderdag 24 april 2003 16:41 schreef Greyfox het volgende:[..]
Dat is toch woordkeuze
quote:Leg uit, misschien kan ik nog iets leren
Op donderdag 24 april 2003 16:42 schreef Pushit het volgende:[..]
Niet helemaal maargoed
.
Plaatjes van hahaha even overgezet naar dit topic.
-edit- plaatjes dus.
quote:Het eerste is genuanceerd, het tweede is behoorlijk bot. En ik hoor dan ook liever wat je er precies niet mooi aan vindt, dan kunnen we daar tenminste nog over discussiëren...
Op donderdag 24 april 2003 16:37 schreef Greyfox het volgende:[..]
Wat is, behalve de woordkeuze, het verschil dan
Om weer ontopic te gaan, hier een wat hogere kwaliteit foto:
Nou ja foto, het lijkt eerder een CGI...
quote:Dat ding op die plaatjes is een computer animatie. Het lijkt me toch wel dat ze op de uiteindelijke versie de rijhoogte kunnen instellen...
Op donderdag 24 april 2003 19:51 schreef Jordy-B het volgende:
wat zitten die wielen dicht op de kasten... gaat dat echt rijden, zo?
quote:
Op donderdag 24 april 2003 20:57 schreef StefanP het volgende:
en anti-Nederland met die lage carosserie. Zal lekker rijden met om de 100m een drempel/greppel/hobbel/anti-auto obstakel.
Ziet deze auto er misschien uit alsof hij bedoeld is om mee naar de Aldi te rijden ?
quote:Helemaal mee eens.
Op donderdag 24 april 2003 16:32 schreef Kogando het volgende:
Mooi ding, vind de achterkant alleen minder.. lijkt wel een grote plastic bumper.
Het is best een mooie auto, maar alleen omdat de lijnen van de auto zo "namaak" zijn, hij doet me vooral aan andere, al langer bestaande sportauto's denken. (ik weet ff zo niet welke, maar zoals hierboven al gezegd is: ik zou zweren dat het een audi is als die grote lelijke S niet volop in beeld was).
Tuurlijk kijk je zo'n auto na, als je hem tegenkomt. en op zich is hij wel leuk, maar het is nog steeds geen foto die je ziet, maar een geperfectioneerde computerafdruk. De specs liegen er uiteraard niet om, hij gaat hard genoeg. maar ik betwijfel of er mensen zijn die zoveel geld (hij zal wel niet goedkoop worden) gaan uitgeven aan zo'n seat. voor dat geld koop je waarschijnlijk ook een rasechte duitser, italiaan, of jap.
Maar dat is natuurlijk mijn eigen bescheiden mening.
quote:Seat is HET sportieve merk van het VAG concern in het personenwagen segment. Het is niet zo zeer dat ze plotseling een sportieve wagen willen maken, maar ze willen de lijn van sportieve wagens continueren. Kijk naar de Cupra modellen die uitkomen van de modellenseries...
Op vrijdag 25 april 2003 15:41 schreef Tjabbo het volgende:
Beetje een kind van de trend zullen we maar zeggen.
ieder merk heeft zo langzamerhand wel een flinke sportauto in het assortiment, en daar wil Seat niet achterblijven.
quote:Dat WILLEN ze ja, en dat lukt ze redelijk, maar niet geweldig.
Op vrijdag 25 april 2003 15:53 schreef WaSTeiL het volgende:[..]
Seat is HET sportieve merk van het VAG concern in het personenwagen segment. Het is niet zo zeer dat ze plotseling een sportieve wagen willen maken, maar ze willen de lijn van sportieve wagens continueren. Kijk naar de Cupra modellen die uitkomen van de modellenseries...
En over cupra, ja, persoonlijk vindt ik dus alléén de Leon Cupra mooi, die ibiza is zo'n lelijk slap aftreksel van de golf, man, daar wil je toch niet in gezien worden. Nee, voor echte sportiviteit moet je niet bij het VAG concern zijn, die hebben wat dat betreft nogal wat te leren. Maar dat laatste is dus én heel persoonlijk én heel offtopic.
quote:Zoiets dacht ik ook al die voorkant lijkt er een beetje op
Op zaterdag 26 april 2003 12:13 schreef GSX-R600 het volgende:
Hmm, ze hebben wel met een schuin oog gekeken naar het studiemodel/productiemodel (?) van Bugatti.
quote:Doe mij die Veron maar, U hoeft hem niet in te pakken; ik neem hem zo wel mee
Op zaterdag 26 april 2003 12:34 schreef GSX-R600 het volgende:
EB 18/4 VeyronSeat
zoek de verschillen
Maar die Seat mag er ook zijn! Vooral de achterkant (ander kleur gespoten) is erg strak
quote:Seat en bugatti vallen allebei onder het zelfde concern vandaar dat ze op elkaar lijken
Op zaterdag 26 april 2003 12:34 schreef GSX-R600 het volgende:
EB 18/4 VeyronSeat
zoek de verschillen
quote:dat accentueert nog eens de enorme originaliteit in het beestje
Op zaterdag 26 april 2003 15:42 schreef Steve-O het volgende:[..]
Seat en bugatti vallen allebei onder het zelfde concern vandaar dat ze op elkaar lijken
Hij heeft inderdaad veel weg van z'n grote broer, de Bugatti Veyron, maar ik vind de Cupra GT er net een beetje strakker, smoother en compacter uitzien.
quote:Ik herkende er in eerste instantie meer 911 GT1 in, maar goed, de Carrera GT heeft daar natuurlijk ook veel stijlelementen vandaan...
Op zondag 27 april 2003 17:24 schreef Threepio het volgende:
die achterkant is sowieso genept van de Porsche Carrera GT
quote:Dat is de V12 uit de EB118, niet de W16 uit de 16/4 Veyron...
Op zaterdag 26 april 2003 12:34 schreef GSX-R600 het volgende:
EB 18/4 VeyronSeat
zoek de verschillen
quote:Dat is inderdaad de motor van de EB118, alleen is het geen V12, maar een W18-motor. Als je goed kijkt, zie je duidelijk de 3e cilinderbank aan de rechterkant van het blok zitten...
Op zondag 27 april 2003 17:29 schreef Threepio het volgende:[..]
Dat is de V12 uit de EB118 Concept, niet de W16 uit de 16/4 Veyron...
quote:verrek.. naja het is iig geen W16 want die is heel anders opgebouwd (4 rijen van 4 geloof ik)
Op zondag 27 april 2003 17:36 schreef Svensson het volgende:[..]
Dat is inderdaad de motor van de EB118, alleen is het geen V12, maar een W18-motor. Als je goed kijkt, zie je duidelijk de 3e cilinderbank aan de rechterkant van het blok zitten...
quote:De W16 motor ("W" staat eigenlijk voor "dubbele V") bestaat volgens mij uit 2 VR8 motoren die in V vorm zijn geplaatst. Zo krijg je dus simpel gezegd inderdaad een blok van 4 cilinderrijen.
Op zondag 27 april 2003 19:57 schreef Threepio het volgende:[..]
verrek.. naja het is iig geen W16 want die is heel anders opgebouwd (4 rijen van 4 geloof ik)
quote:Vergeet de Straight Six motoren van TVR en de BMW 6-in-lijn niet!
Op zondag 27 april 2003 21:32 schreef StefanP het volgende:
Jammer dat het allemaal V motoren zijn tegenwoordig. I (inline) levert meer kracht, alleen is V makkelijker te plaatsen en goedkoper waardoor er bijna geen I motoren gebruikt worden. De Supra mk4, sportauto-aller-tijden (tm), heeft ook een Inline motor.
quote:Verrek, nu je het zegt
Op zondag 27 april 2003 17:24 schreef Threepio het volgende:
die achterkant is sowieso genept van de Porsche Carrera GT
Ach, beter goed gejat dan slecht bedacht
quote:Bentley gebruikt geloof ik nog steeds 8-in-lijn motoren
Op zondag 27 april 2003 22:08 schreef Svensson het volgende:[..]
Vergeet de Straight Six motoren van TVR en de BMW 6-in-lijn niet!
Het probleem is: Hoe wil je 8, 10, 12 of nog meer cilinders-in-lijn in een auto plaatsen en tegelijkertijd de auto compact van formaat houden?
quote:Waar was jou celica ook al weer een afreksel van
Op vrijdag 25 april 2003 16:11 schreef Tjabbo het volgende:
die ibiza is zo'n lelijk slap aftreksel van de golf, man, daar wil je toch niet in gezien worden.
quote:juist ja... persoonlijk...
Nee, voor echte sportiviteit moet je niet bij het VAG concern zijn, die hebben wat dat betreft nogal wat te leren. Maar dat laatste is dus én heel persoonlijk én heel offtopic.
quote:Mijn celica is een origineel toyota ontwerp. Het feit dat jij daar een golf inziet geeft al aan in hoeverre jij rijp bent voor het gesticht
Op dinsdag 3 juni 2003 12:47 schreef BroesWillems het volgende:[..]
Waar was jou celica ook al weer een afreksel van
quote:dat zeg ik. persoonlijk. En velen met mij.
juist ja... persoonlijk...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |