abonnement Unibet Coolblue
pi_676301
Het heeft een paar weken geduurd, maar ik ben gister (zondag 21 januari) dan eindelijk vertrokken op mijn reis naar Thailand en Cambodja.

Ik ga proberen hier regelmatig een nieuw verhaaltje in dit topic te zetten! (als ze tenminste een vertaling doen op de thaise toetsenborden....)


Nou ik ben na een veel te lange vlucht met veel te smerig eten (het lukt ze gewoon om sinasappelsap niet naar sinasappel te laten smaken en het croissantje smaakte ook al nergens naar!), die ik tot overmaat van ramp ook nog eens naast het keukentje en naast een dikke Duitser ingeklemd doorbracht, eindelijk geland in Bangkok.

Kwam ook deze keer weer zonder problemen door de douane heen en had al redelijk snel de bus naar Bangkok stad gevonden.

Nu moet je je even voorstellen dat er sneeuw ligt in Nederland en dat het hier zo'n 30 graden is.... Even wennen aan het temperatuursverschil, maar dan kan de ontdekkingstocht beginnen.

Naar goed gebruik heb breng ik mijn eerste nacht door in een hostel dat er nou niet echt fantastisch uitziet (ter compensatie lig ik geloof ik op een kamer met alleen maar koreaanse of japanse jongens die de hele dag liggen te roken of in ieder geval die kamer niet uit komen!), maar dat overkomt me wel vaker. Heb al een beetje hier rondgekeken en verhuis morgen naar een ander hostel. Eentje dat er wel leuk uitziet!

Verder is mijn eerste indruk dat Bangkok bijzonder veel op Hong Kong lijkt. Het zijn namelijk allebei grote stinkende steden waar je goed je best moet doen om de leuke plekjes te vinden!

Maar ik ga zo maar even wat boedda's bekijken, wat touragents gek zeuren over wat ik volgens hun moet gaan doen, pasfoto's laten maken (een studentenkaart lijkt me handig en ik heb een pasfoto nodig voor m'n visum voor Cambodja) en nog maar een keertje douchen. Het zweet loopt me hier constant in straaltjes van het lijf af.

Voorlopig moet ik me hier nog anderhalve dag vermaken en verheug ik me vooral erg op Cambodja!

  maandag 22 januari 2001 @ 07:28:13 #2
4605 KingShakur
back.... really...
pi_676309
Ik zal iig je verhalen volgen, want misschien ga ik ook wel die richting uit dit jaar.
Het is iig een optie.
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  maandag 22 januari 2001 @ 08:12:25 #3
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_676342
Oohhhh 30 graden.... *droom*

Leuk dat je even wat laat horen Liejannuh. Goede reis en veel plezier!

  maandag 22 januari 2001 @ 09:47:22 #4
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_676479
Liejannuh, ik ben jaloers! Maar ik vind het een leuk initiatief.
Btw wat is een hostel? Een hotel maar dan anders?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_676499
Wil ook !!!!!!!! Wil ook !!!!!!! wil ook!!!!!!!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_676553
Leuk Liejannuh, ga ons es effe lekker jaloers maken

Maar goed, leuk idee dat je af en toe wat schrijft, ik ga het zeker volgen.

Heel veel plezier!

pi_676989
Leuk idee!!!
Zal het zeker gaan lezen!!
quote:
Op 22 januari 2001 09:47 schreef dutchie het volgende:
Btw wat is een hostel? Een hotel maar dan anders?
Volgens mij is dat bv een (jeugd)herberg... dus iets goedkoper als een hotel!!
O+. Ripley. O+.
pi_677555
Ik ben blij dat jullie mijn verhalen gaan volgen! Dan schrijf ik ze in ieder geval niet voor niets!

Maar voor Dutchie: een hostel is net zoiets als een jeugdherberg alleen hier dan net nog een beetje minder mooi enzo!

Ik heb trouwens mijn eerste muggenbeten al binnen!

  maandag 22 januari 2001 @ 17:08:06 #9
4605 KingShakur
back.... really...
pi_678468
quote:
Op 22 januari 2001 14:46 schreef Liejannuh het volgende:

Ik heb trouwens mijn eerste muggenbeten al binnen!


Nieuwe sign-off
------------------
Liejannuh is een krentenbol (ofzo!)
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  maandag 22 januari 2001 @ 20:11:38 #10
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_679101
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_679107
Liejannuh,

Ik volg je


Dit is Topic 1 van de reis!

[Dit bericht is gewijzigd door Kielef op 24-01-2001 10:05]

eigenlijk ben ik een straathond
pi_679185
Liejannuh, leuk om te lezen. En aan Bangkok moet je wennen en ga je meer waarderen op den duur. De eerste keer dat ik er was vond ik het verschrikkelijk. Maar na der 5x geweest te zijn, vond ik het toch wel een leuke stad.

Keep posting

pi_680396
Na 5 keer begint Bangkok te wennen....
Ik ga morgen maar naar Phnom Phen. Moet om 5 uur de bus hebben, want mijn vliegtuig gaat om half 9 ofzo....

Maar afijn, vandaag wel een leuk hostel gevonden en zo nog even naar het Grand Palace en wat tempels bekijken. Heb gister pas 1 tempel gedaan en dat kan dus beter!

Volgende update komt uit Cambodja!

pi_680593
quote:
Op 23 januari 2001 06:11 schreef Liejannuh het volgende:
Na 5 keer begint Bangkok te wennen....
Ik ga morgen maar naar Phnom Phen. Moet om 5 uur de bus hebben, want mijn vliegtuig gaat om half 9 ofzo....

Maar afijn, vandaag wel een leuk hostel gevonden en zo nog even naar het Grand Palace en wat tempels bekijken. Heb gister pas 1 tempel gedaan en dat kan dus beter!

Volgende update komt uit Cambodja!


* Joene is benieuwd
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_681043
quote:
Op 23 januari 2001 09:28 schreef Joene het volgende:
[ * Joene is benieuwd ]
Me too!! Very benieuwd
eigenlijk ben ik een straathond
  dinsdag 23 januari 2001 @ 19:36:22 #16
215 misterDre
Paint it black!
pi_683139
* misterDre leest ook mee

Veel plezier daaro!!!!

pi_684322
Vandaag in Cambodja aangkomen.
En al naar de markt geweest.

Liejannuh gaat met deze reis verder in het volgende topic over haar reis. Zie topic-2 met de datum van heden.

[Dit bericht is gewijzigd door Kielef op 24-01-2001 10:06]

eigenlijk ben ik een straathond
  woensdag 24 januari 2001 @ 10:10:20 #18
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_684346
Geplaatst door Liejannuh - woensdag 24 januari 2001 08:29

--------------------------------------------------------------------------------
Sorry lieve moderators, maar ik kreeg geen index te zien hier in Cambodja. Ik verzoek jullie dan ook vriendelijk om dit topic zo snel mogelijk te sluiten en mijn berichtje te verhuizen!!
So far voor de huishoudelijke mededelingen!
Liejannuh, laat deze open staan ivm het feit dat hier de meeste reacties staan. Die ander doe ik wel dicht en plaats deze link. Groeten, uw moderator Dutchie
Een eerste update vanuit Phnom Penh en ik moet toegeven: fantastische stad! Ik heb nog nooit zoveel onverharde wegen en fietsers en motors in een stad gezien!

Maar hoe word je nu uit een Tuk Tuk getrapt?
Stap 1: vind een tuk tuk die je voor een belachelijk lage prijs door de stad heen wilt rijden (dat zijn er best veel trouwens!)
Stap 2: Laat hem je ook naar plaatsen brengen waar je eigenlijk helemaal niet naar toe wilt, zoals tempels en the Thai Exhibition Centre (en ik dacht nog wel in mijn onschuld dat dat een museum ofzo was! )
Stap 3: Als je er eenmaal achter komt dat de tuk tuk bestuurder wilt dat je allemaal dingen gaat kopen in winkels waar hij stopt, ga dan lopen zeuren dat je helemaal geen dingen wilt kopen, maar gewoon naar je eindbestemming wilt!
Stap 4: Toon vooral geen medeleven als de tuk tuk bestuurder uitlegt dat hij daardoor wat extra geld verdiend, want voor dat belachelijke lage bedrag dat hij berekent, kan hij natuurlijk ook niet rond komen!
Stap 5: Na enig aandringen naar de chauffeur om verder te rijden en wel direct naar de eindbestemming, word je vriendelijk verzocht om de Tuk Tuk te verlaten!
En zo werd ik dus uit een Tuk Tuk getrapt!

Ter compensatie wilde de volgende tuk tuk me wel naar de eindbestemming brengen, maar kreeg deze tuk tuk last van een kokende motor ofzo. Niets dat niet met 3 liter water opgelost kon worden!

Gister was dus een dagje tempels kijken in Bangkok. Erg leuk om te doen en gelukkig had Lonely Planet een route uitgestippeld langs verschillende tempels. Nu was het gister natuurlijk Chinees Niewjaar en dat merk ja dan ook best wel in bepaalde tempels. Ik heb o.a. the Grand Palace bekeken (daar waar die eerste Tuk Tuk bestuurder me niet naar toe wilde brengen!) en dat is gewoon ontzettend indrukwekkend en ik heb Wat Pho gezien (waar ik nog ben geinterviewd door een thais jongetje van een jaar of 12!) en dat was ongeveer nog mooier!
Sluitstuk van het middagje tempels kijken in Bangkok was de Wat Arun. Een tempel in Khmer stijl en ook heel bijzonder!

Ik heb de smaak van het tempels kijken in ieder geval goed te pakken en verheug me dan ook heel erg op de Tempels van Angkor.

Vanochtend ben ik dus achterlijk vroeg opgestaan (half 5 is vroeg en dat te bedenken dat dat in Nederland gewoon half 11 de avond ervoor is en jullie dus nog allemaal wakker waren!) en naar het vliegveld gegaan.
Over tax free shoppen in Bangkok kan ik kort zijn: dat is helemaal niet zo voordelig enzo! Prijzen staan voor het gemak ook in US$ op de kaartjes! Verder zijn er te weinig stoeltjes bij de gates zodat je moet blijven staan of op de grond moet gaan zitten. Heel vervelend natuurlijk!

De vlucht ging goed, het landen ook. Fantastisch vliegveld trouwens. Heel erg klein en achter de Visum balie zaten gewoon wel 8 mensen de visums te doen enzo!
Eerst moet je je formulier inleveren en niet iemand je pasfoto aan het formulier (heb gister ook nog hele lelijke pasfoto's laten maken in Bangkok!), vervolgens gaan een aantal mensen dat bekijken (geloof ik) en moet je in een andere rij gaan staan en dan krijg je je paspoort met stempel terug en 'mag' je US$ 20 betalen.

Ik heb nog zeker 10 minuten in angst staan wachten of mijn tas wel van de band af zou komen. Ik had zondag namelijk gezien hoe ze dat ongeveer doen in Bangkok. Je kent het wel, je ziet een stuk of 10 karren met bagage buiten staan en niemand die schijnt te weten waar ze naar toe moeten enzo. Maar mijn tas kwam ook gewoon op de band terecht (als laatste zoals gewoonlijk) en ik kon naar buiten toe. Daar werd ik onthaald door een uitzinnige menigte Cambodjanen waarvan ik dus echt geen idee heb wat ze daar allemaal stonden te doen! Taxi genomen naar het jeugdherberg van mijn keuze (beter gezegd: degene die Lonely Planet aanraadt!) en daar was zowaar nog een kamer vrij!

Daarnet ben ik nog even naar de centrale markt geweest en dat was een bijzondere ervaring! Het vlees, vis, groente en fruit gedeelte stinkt (het vlees ligt er al even geloof ik en de vis stinkt gewoon). De groentes zien er trouwens vooral mooi uit van kleur, maar meer toch echt niet! En natuurlijk kwam ik ook op het toeristische deel terecht alwaar men mij van alles aan wilde smeren! :-) Gelukkig heb ik alweer weerstand kunnen bieden (mijn rugzak is namelijk best wel licht en dat is best wel lekker!). Maar ik vrees dat ik in Siem Reap (bij de tempels van Angkor dus) niet zoveel weerstand zal kunnen bieden.

Morgen doe ik nog een beetje sight seeing in Phnom Penh en vrijdag ga ik naar Siem Reap. Zaterdag, zondag en maandag ga ik dan tempels kijken en dinsdag weer terug naar Phnom Penh, waar ik donderdag dan weer vertrek richting Bangkok.

------------------
Het leven is een krentenbol (ofzo!)


Zo kannut ook

[Dit bericht is gewijzigd door dutchie op 24-01-2001 19:46]

Fok!hokker... en NietKlieker.
pi_684374
Mooi, de tempels van Angkor!!!
Komen daar nog foto's van??
O+. Ripley. O+.
pi_688869
Morgen ga ik met de boot naar Siem Reap na anderhalve dag Phnom Penh.
Ik hoop dat ik ergens wat foto's in kan scannen van de tempels en anders doe ik dat wel als ik thuis ben!
pi_688947
Jammer dat je niet langs Phang Nga Bay bent geweest, dat is een van de mooiste baaien die ik gezien heb.
pi_689028
Ennuh, Zodiak, waar is die baai?
Ik ben immers nog geen week onderweg en heb nog 4 weken!

[edit] leesfoutje! [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Liejannuh op 25-01-2001 11:36]

pi_689073
quote:
Op 25 januari 2001 11:34 schreef Liejannuh het volgende:
Ennuh, Zodiak, waar is die baai?
Ik ben immers nog geen week onderweg en heb nog 4 weken!

[edit] leesfoutje! [/edit]


Even denken hoor, Thailand ziet eruit als een olifantenkop.
Phang Nga /Bay ligt aan de westzijde van Thailand in het zuiden ( dus aan de " linkerkant" van de slurf.
pi_689171
En dan nu de update voor vandaag!

Ik ben helemaal fan van Phnom Penh geworden. Het koelt hier 's avonds gewoon af! Nu wordt het dan wel niet koud, maar in ieder geval blijft het niet zo walgelijk warm als dat het overdag soms is!

Wat me ook heel erg bevalt is het eten in Narin's Guesthouse. Het Hostel waarin ik dus zit hier. Het is goedkoop (4000 riel = $1 voor een bord met noodles of rijst met roergebakken groenten) en het smaakt nog erg lekker ook! Verder hebben ze ook nog gewoon brood, of beter gezegd: baguettes (Cambodja is best lang Frans geweest). Dus als ik wil kan ik gewoon een broodje met chocopasta eten. Jammer dat ik daar dan net weer niet van hou, maar als ik zou willen, dan zou het kunnen!

Vandaag heb ik een rondje door Phnom Penh gelopen. Ieder weldenkend mens neemt gewoon een Moto en gaat achterop zitten, maar ik vond dat ik het best wel aan kon lopen. En dat resulteerde in eerst de verkeerde kant oplopen en daarna vooral heel veel zweten. Dan is het toch mooi meegenomen dat een fles water van een liter hier ongeveer een kwartje kost.

Wel heb ik vandaag hele mooie monumenten gezien. Het vrijheids monument, een vriendschaps monument van Vietnam en tussen door ook nog een marktje ontdekt waar ze boedda's voor in de tuin verkochten.

Alle kinderen in Cambodja kennen 1 woord in het engels: Hello! Dus dat krijg je dan ook steeds van alle kanten te horen! Verder vinden de kinderen het fantastischa ls je een foto van ze maakt en dat vinden ook de ouderen! Ze beginnen spontaan te glimmen en worden helemaal verlegen! Dat moet fantastische foto's opleveren!

Wat ik vandaag weer minder vond wat dat bij Wat Phnom (de tempel die de stad zn naam heeft gegeven) er onwijs veel bedelaars waren. In alle soorten en maten;met benen, zonder benen, jong, oud, met baby, en nog veel meer! Ik werd er op een gegeven moment zelfs een beetje bang van. Ze raken je namelijk ook de hele tijd aan als ze om geld vragen. Terwijl ik dan lichtelijk panisch denk dat ze m'n portemonee of rugzak of fototoestel willen jatten. Ik geef dus uit principe niet aan bedelaars. Ik vind dat als je er aan een geeft, dat je ze dan allemaal moet geven. En dat is natuurlijk onbegonnen werk. Dan geef ik nog liever wat geld aan een organisatie.

Toch vind ik mezelf soms best wel asociaal. Met alles dat ik bij me heb (paar honderd dollar, duur fototoestel, dure schoenen en toch ook best wel dure kleding) kan een gezin in Cambodja heel ruim leven een aantal jaar lang! Maar ik vind dat ik mijn steentje bijdraag door niet te veel af te dingen en me soms gewoon lichtelijk te laten oplichten en te veel betalen.

Zover het moment van bezinning....

Ik heb vandaag namelijk ook nog het nationale museum bekeken. Was wel aardig, maar ik denk dat alles dat ze daar hebben, dat ze het in Angkor Wat 10 keer mooier hebben. Ze hadden er namelijk een tentoonstelling van rock scupltures uit de Angkor tijd.

Ook heb ik nog even het Royal Palace bekeken. De grote grap hier is: als je foto's wilt maken, dan moet je 2 dollar meer betalen! Maar het was zodanig mooi dat ik graag die 2 dollar extra neertelde!

Ik heb vandaag dus enorm genoten van alles wat ik gezien heb en ben tussendoor ook nog even enorm verbrand! Morgen ga ik per boot naar Siem Reap om daar 3 dagen de Tempels van Angkor te gaan bekijken. (Wees niet bang dat ik levend verbrand, ik heb namelijk net een onwijs tof Polo Ralph Lauren petje gekocht voor 3 dollar! )

Dinsdag ben ik weer terug in Phnom Penh!

pi_689198
quote:
Op 25 januari 2001 11:41 schreef zodiakk het volgende:
Even denken hoor, Thailand ziet eruit als een olifantenkop.
Phang Nga /Bay ligt aan de westzijde van Thailand in het zuiden ( dus aan de " linkerkant" van de slurf.
Dan kom ik daar nog wel!
tnx voor de tip!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')