abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 april 2003 @ 14:51:15 #1
33836 MMore
de undercovermod ©
pi_9983969
heb tijdens het computeren last van mijn rechterpols [muis rechts].
hoe kom ik hier snel vanaf?
collega was 4 weken op vakantie geweest, kreeg na een half uurtje weer last
pi_9983981
Meer rukken met je linkerhand?
I have plenty of common sence, i just choose to ignore it
  donderdag 24 april 2003 @ 14:52:51 #3
33836 MMore
de undercovermod ©
pi_9984000
quote:
Op donderdag 24 april 2003 14:52 schreef Passenger het volgende:
Meer rukken met je linkerhand?
heel grappig, dit is een serieus probleem, en ik wil graag een oplossing.
pi_9984021
www.workpace.nl kreeg ik laatst , heel handig programma!
*lurker*
pi_9984049
Snelste remedie is NIETS Doen met die hand.. althans niet computeren en muizen....
Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
pi_9984055
Sorry, er is maar 1 oplossing en dat is veel, heel veel rust. Snel er vanaf kun je rustig (met de nadruk op rustig) vergeten.
Slaapt winter
en zomer
  donderdag 24 april 2003 @ 14:55:29 #7
44425 bluebellyfluff
Hi Greg Flores :)
pi_9984056
Een goede ergonomische muis.
Een goede stoel + bureau.
Afwisselende werkzaamheden.
Training van je handspieren bijvoorbeeld met zo een knijper e.d.
andere soorten muis zoals een trackball of tablet.
fluff for life
pi_9984091
't nadeel van RSI is dat het heel snel terug komt (en waarschijnlijk nooit meer over gaat) Ik heb er zelf ook last van (ben ook drummer dus dat is ook nog eens lastig) en de enige manier die bij mij helpt is een goede houding aannemen. Zoek ff met Googel op RSI en je vindt genoeg informatie.

suc6 ermee iig

donderdag 24 april 2003 @ 14:57:16 #9
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_9984094
Goed letten op hoe je zit..

rug recht

genoeg steun in je rug (rugsteun moet aan de onderkant je onderrug raken)

je benen moeten een hoek van 90 graden maken

Af en toe pauze houden (rondje koffie/peuk)

Genoeg afwisseling in je werk

Muisbewegingen niet overdreven groot maken, beter is het om wat meer met je toetsenbord te doen

Monitor moet recht tegenover je staan, misschien iets verhoogd, dan heb je je nek in een natuurlijke positie

Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_9984098
Voorkomen is beter dan genezen. Als je last krijgt, is je houding gewoon verkeerd.

En genezen kan alleen door rust te nemen. Let wel op: als je te lang door blijft gaan ondanks pijn e.d., kan je PERMANENTE schade doen aan spieren en/of gewrichten. Ik ken een dame die haar arm daardoor niet meer kan belasten...

pi_9984102
muismat de deur uit, géén kussentje onder je pols, goeie optische muis en de muis veelal met je vingers bewegen (pols rustend op bureau)...

en natuurlijk niet tuh lang achter elkaar pc'en...

donderdag 24 april 2003 @ 14:59:05 #12
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_9984138
quote:
Op donderdag 24 april 2003 14:51 schreef MMore het volgende:
Hoe lang heb je het al? Heb je ook last van uitstralingen naar je nek, en schouder (als dat zo is.. linea recta naar je arts
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_9984162
Idd, al die andere dingen doen die al zijn genoemd en ook fysiotherapie gaan volgen en twee maal per week intensief sporten.
  donderdag 24 april 2003 @ 15:00:34 #14
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9984171
Zo snel mogelijk je internet explorer uninstallen, je internet abonnement opzeggen en een andere hobbie gaan zoeken (Traditioneel Chinees mondschilderen bijvoorbeeld).

Serieus... rust is de belangrijkste remedie tegen RSI. Ook kun je zo'n speciaal balletje kopen (geen idee waar) om je polsen mee te oefenen, zodat je minder last hebt van RSI. Maar dat balletje, dat werkonderbrekingsprogramma, een ergonomisch bureau etc. is allemaal bedoeld om het te voorkomen, niet om het te genezen.

Ga anders eens naar je huisarts. Een onbehandelde RSI kan namelijk leiden tot peesontsteking, en dan ben je nog verder van huis.

pi_9984242
quote:
Op donderdag 24 april 2003 14:51 schreef MMore het volgende:
Ik heb voor RSI een tijd bij de fysio gelopen.
RSI is in principe niet te genezen. Enige manier om er geen last van te hebben is niet meer met je muis spelen, of idd zeer regelmatig rustpauzes te nemen.

Wat voor mij trouwens erg goed werkt is flink heet sauna-en. De spieren ontspannen zich dan helemaal en ik ben dan van alle pijntjes af. Werkt geweldig.

Ook kreeg ik van de de fysio een soort skippybal als stoel. Door op die bal te zitten werd mijn rug recht getrokken en had ik een betere houding wat ook de kans op uitbreiding van de klachten tegen gaat.

donderdag 24 april 2003 @ 15:03:10 #16
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_9984250
Medici onderscheiden 3 fasen in RSI

1 = ergonomische omgeving + oefeningen
2 = spieren niet gebruiken (=ander werk of ziekteverlof) + oefeningen
3 = lange rust (zonder oefeningen omdat deze de RSI versterken), daarna weer oefeningen, daarna werken + oefeningen

Welke fase zit je collega nu?

[Dit bericht is gewijzigd door MetalMessiah op 24-04-2003 15:04]

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_9984270
Sorry voor je, maar RSI kun je niet genezen. Je kunt er alleen voor zorgen dat de symptomen minder erg worden door een juiste houding en gematigd computer/muisgebruik. Ik merk zelf dat ik veel minder last heb als ik een trackbal gebruik...
pi_9984273
als je er al last van hebt is er maar 1 ding, en das rust.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_9984306
Genezing is een langdurige kwestie. Voorkomen is beter dan genezen en dat is niet lullig bedoeld.
Maar zijn er op de werkplek aanpassingen gekomen, want de oorzaak dat RSI klachten optreden moet natuurlijk wel weg weggenomen worden. Stel je hebt een klotestoel en een slecht keyboard, dan zullen de klachten net zo hard terugkomen als je geen aanpassingen maakt.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 24 april 2003 @ 15:06:06 #20
44489 lampie_666
raar is zo gek nog niet!!!!!!
pi_9984309
quote:
Op donderdag 24 april 2003 14:53 schreef big fan het volgende:
www.workpace.nl kreeg ik laatst , heel handig programma!
Ja dat is om het te voorkomen maar als je het al hebt dan kan je er helaas weinig aan doen mee naar de huisarts en die zullen dan een soort van steun omdoen zodat je je arm minimaal belast.

Dus wordt voorlopig ff muizen met links maar dan is het wel verstandig om workpace te installeren want anders heb je dalijk twee muisarmen

You are just jalous because the little voices in my head are talking to me!!!
  donderdag 24 april 2003 @ 15:06:59 #21
18552 WiXX
Kijk uit maloot...
pi_9984331
Een begin zou zijn om niet meer te posten op fok en dus de Computer met rust te laten
pi_9984338
quote:
Op donderdag 24 april 2003 15:03 schreef Tagnar het volgende:
Sorry voor je, maar RSI kun je niet genezen. Je kunt er alleen voor zorgen dat de symptomen minder erg worden door een juiste houding en gematigd computer/muisgebruik. Ik merk zelf dat ik veel minder last heb als ik een trackbal gebruik...
idd daarom is het belangrijk het te voorkomen.
maar als je gewoon een keer last hebt heb je nog niet meteen RSI maar het is wel een duidelijke waarschuwing voor jezelf dat je wat aan je werk houding moet veranderen
pi_9984486
Ik heb het ook, gekregen door een combinatie van bijbaan als caissiere en veel pc gebruik (o.a. voor school en vrije tijd)

Ik heb het bij mn rechterarm, waarbij ik een peesontsteking heb ter hoogte van mn pols. Heb er al erg lang last van, en heb ook al 3 maanden bij de fysio gelopen. Ik ben gestopt met mn bijbaan, want idd, rust doet veel. Maar toch hou je er last van, ik merk dat namelijk erg snel. Ik heb oefeningen gekregen van de fysio en heb verder alle aanpassingen gedaan die nodig zijn. Ook heb ik een brace om mn pols.

Ik heb jammergenoeg te laat de signalen opgemerkt en blijf er waarschijnlijk wel last van houden....gewoon ff in het algemeen: Kijk er mee uit en neem het echt serieus!!!

Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  donderdag 24 april 2003 @ 17:14:43 #24
33836 MMore
de undercovermod ©
pi_9987334
heb al een hele week rust gehouden -> hielp niets.
rust = echt een week PC gebruik 0,0.
zou fysiotherapie helpen?
pi_9988193
quote:
Op donderdag 24 april 2003 17:14 schreef MMore het volgende:
heb al een hele week rust gehouden -> hielp niets.
rust = echt een week PC gebruik 0,0.
zou fysiotherapie helpen?
Een week is ook wat weinig voor RSI. Fysiotherapie zou kunnen werken, kwaad kan het iig niet. Probeer wellicht eens fysiotherapie op haptonomische basis. Voor sommige mensen werkt dit, omdat RSI uiteindelijk een vorm van spanningsklacht is. Ga iig eens met je huisarts praten.
Slaapt winter
en zomer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')