abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9960741
Nou, hier alvast deeltje 3 van het centraal wielrennen - topic.
pi_9961531
vandaag: de Waalse Pijl!!!
pi_9964239
1 Igor Astarloa
2 Unai Osa
3 Alexandre Sheffer
4 Unai Etxebarria

Igor Astarloa
geboortedatum/date of birth 29 maart 1976
geboorteplaats/place of birth Ermua, Spanje
professional 2000-
ploegen/teams 2000 Mercatone Uno - Albacom
2002-2003 Saeco-Longoni Sport

pi_9968261
is apart topic over, graag je posts dan daarzetten.
pi_9980830
nee
waarom is deze centrale topic dan
pi_9981138
quote:
Op donderdag 24 april 2003 12:37 schreef BaZzY het volgende:
nee
Nou, voor de belangrijke wedstrijden, zowel etappekoersen als klassiekers, mogen aparte topics worden aangemaakt, en in dit centrale topic kunnen kleinere wedstrijden worden besproken, en tevens kan er hier over allerlei bijzaken van het wielrennen worden gediscussieerd

En zo geld dat ook voor andere belangrijke sporten.

pi_9982134
quote:
Op donderdag 24 april 2003 12:37 schreef BaZzY het volgende:
nee
Ook een limburger zie ik, eine vaan Mestreech

Brochard won Dinsdag paris-Camembert en vandaag is Veenendaal-Veenendaal

pi_9986066
quote:
Op donderdag 24 april 2003 13:36 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ook een limburger zie ik, eine vaan Mestreech

Brochard won Dinsdag paris-Camembert en vandaag is Veenendaal-Veenendaal

Veenendaal-Veenendaal gewonnen door Van Bon.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_9986083
hehe zeker maan!
MESTREECH is eine groete caféé!!!
ow sorry ik wijk af van het onderwerp!
bedankt voor info! ff tv kijken zometeen

woew oke té laat
goed gedaan van bon

pi_9988444
Stefano Garzelli wint in zijn 1e wedstrijd na zijn schorsing meteen de 1e rit in de Ronde van Trentino. Simoni wred 2e, Valjavec 3e.
  donderdag 24 april 2003 @ 18:56:37 #11
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_9989574
waar hangt bobby traksel eik uit,vorig jar toch nog winnaar van veenendaal v.v.
hoor helemaal niks meer van hem
May the seed of your loins be fruitfull in the belly of your woman
pi_9989778
quote:
Op donderdag 24 april 2003 18:56 schreef CAZZO het volgende:
waar hangt bobby traksel eik uit,vorig jar toch nog winnaar van veenendaal v.v.
hoor helemaal niks meer van hem
Traksel koerst nu in de USA met rabobank in de Tour of Georgia (2.3)
  donderdag 24 april 2003 @ 19:30:25 #13
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_9990237
quote:
Op donderdag 24 april 2003 19:07 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Traksel koerst nu in de USA met rabobank in de Tour of Georgia (2.3)

wat is er overgebleven van dat aanstormende talent
May the seed of your loins be fruitfull in the belly of your woman
pi_9990528
quote:
Op donderdag 24 april 2003 19:30 schreef CAZZO het volgende:

[..]

wat is er overgebleven van dat aanstormende talent

Geen idee maar hij heeft dit jaar idd nog niks gemaakt maar da jong is pas 21 of 22 dus dat moeten ze niet te snel over de kop rossen.
Dat heb ik nu wel al het idee bij Pozzato de 21 jarige itak van Fassa die wint Tirreno en nog wat andere koersen en waar is die nu? nergens meer te zien. Het is mss nog te vroeg om conclusies te trekken en dat hij strax schitterd in de Giro of Ronde van Belgie weet niet waar hij zal starten maar ik denk dat hij zich ook over de kop jaagt.
  donderdag 24 april 2003 @ 23:10:34 #15
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_9995639
Veenendaal-Veenedaal, was vandaag!
winnaar: Leon van Bon
Als ik een gokker was geweest had ik nu een hoop geld gewonnen!
Ik heb namelijk gisteren (woensdag red.) al voorspeld dat hij wel eens een hele goede kans kon maken!
En voila als een duveltje uit een doosje, daar was hij!
Jullie willen bewijs? kijk maar eens op: www.midlandfm.nl en dan op de column!
Bewijs niet afdoende? neem maar eens contact op met het radiostation!
Ik gun het die jongen in ieder geval van harte!

Ben benieuwd wat het nederlandse deel van het wielerpeleton dit jaar nog meer gaat presteren! Jullie?

kijk, dan ben je sapdrinkerdewijs goed bezig!!
pi_9996051
quote:
Op donderdag 24 april 2003 23:10 schreef the_predator het volgende:
Veenendaal-Veenedaal, was vandaag!
winnaar: Leon van Bon
Als ik een gokker was geweest had ik nu een hoop geld gewonnen!
Ik heb namelijk gisteren (woensdag red.) al voorspeld dat hij wel eens een hele goede kans kon maken!
En voila als een duveltje uit een doosje, daar was hij!
Jullie willen bewijs? kijk maar eens op: www.midlandfm.nl en dan op de column!
Bewijs niet afdoende? neem maar eens contact op met het radiostation!
Ik gun het die jongen in ieder geval van harte!

Ben benieuwd wat het nederlandse deel van het wielerpeleton dit jaar nog meer gaat presteren! Jullie?

Jas idd in ieder geval nog veel LBL, ritjes in Tour, najaarsklassiekers etc.
pi_10012960
Simoni wint rit 2 in Trentino voor Garzelli en Valjavec. Dit is ook de stand na rit 2.
pi_10061235
Bij de Rabo gaan ze in elk geval wel wat rustiger met hun talenten om als bij Fassa Bortolo idd.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazķn Alianza Lima Corazķn para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_10075261
quote:
Op maandag 28 april 2003 09:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Bij de Rabo gaan ze in elk geval wel wat rustiger met hun talenten om als bij Fassa Bortolo idd.
Ben ik het niet mee eens met wat Rabobank betreft die doen hetzelfde en dan vooral toen de juniorenploeg nog bestond, nu die ploeg opgedoekt is is dat niet meer zo maar het was er wel degelijk bij Rabo dat ze talenten over de kop jagen.
Want toen de juniorenploeg nog bestond lieten ze de junioren veel koersen in het binnenland en buitenland rijden ze wonnen bijna overal waar ze deelnamen opzicht niks mis mee maar als dan de overstap naar de Elite zonder contract komt zijn ze niet meer te zien. Er is zijn wel wat uitzoderingen zoals Niels Scheuneman die presteert tenminste nog een beetje goed bij de elite. Van die andere heb ik vrij weinig meer gehoord.
pi_10075761
Wat vinden mensen van de kritiek dat Boogerd niet explosief genoeg is om een grote klassieker als LBL of de Ronde van Lombardije op zijn naam te schrijven?

Persoonlijk vind ik dat klinkklare lariekoek, want Boogerd heeft in de afgelopen Amstel Gold Race wel bewezen dat hij bergop vrij explosief is. Op de Cauberg was hij waarschijnlijk de sterkste van allemaal en ook bij zijn 2 overwinningen in de Brabantse Pijl liet hij zien dat hij wel degelijk fel kan demarreren. De afstand vind ik trouwens ook geen argument, want in LBL en de AGR zit hij bijna elk jaar weer bij de eerste 10.

Maar toch vind ik het vreemd en ook erg jammer dat hij ondanks zijn consistentie niet meer grote klassiekers heeft gewonnen dan zijn ene zege in de Gold Race in 1999.

Wat vinden jullie?

pi_10076140
quote:
Op maandag 28 april 2003 19:04 schreef Leatherface het volgende:
.............
Aan ene kant kan ik me er wel invinden want Boogerd is wel explosief maar niet explosief genoeg want in een sprint bergop word hij 9 van de 10 keer geklopt. En explosief op het vlakke is hij ook niet want de zag je gisteren wel in LBL en zie je ook vaker in andere koersen dat op het moment dat de betere gaan Boogerd niet meekan kijk maar naar gisteren hij kreeg het gat op Hamilton niet dicht. Want Boogerd rijd veel gaten dicht die hij niet moet dichten, maar dat komt omdat hij te nerveus is.
En ook is het dat Rabobank soms te dom koerst waardoor ze het 9 van de 10 keer niet afmaken. Want heb bij Rabo vooral het idee dat ze rijden als het niet moet en niet meer kunnen als het wel moet en 9 van de 10 keer gaan ze niet mee in een ontsnapping waardoor ze moeten rijden en dus op het laatst uitgeblust zijn.

Kortom: Boogerd is wel explosief maar niet te explosief genoeg om wedstrijden af te maken.

[Dit bericht is gewijzigd door Bartoli op 28-04-2003 19:20]

pi_10076147
quote:
Op maandag 28 april 2003 18:41 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens met wat Rabobank betreft die doen hetzelfde en dan vooral toen de juniorenploeg nog bestond, nu die ploeg opgedoekt is is dat niet meer zo maar het was er wel degelijk bij Rabo dat ze talenten over de kop jagen.
Want toen de juniorenploeg nog bestond lieten ze de junioren veel koersen in het binnenland en buitenland rijden ze wonnen bijna overal waar ze deelnamen opzicht niks mis mee maar als dan de overstap naar de Elite zonder contract komt zijn ze niet meer te zien. Er is zijn wel wat uitzoderingen zoals Niels Scheuneman die presteert tenminste nog een beetje goed bij de elite. Van die andere heb ik vrij weinig meer gehoord.

Eens en oneens. Zoals je zelf al aangeeft is er wel wat veranderd bij de Rabo. Inmiddels is men in mijn ogen op het goede spoor, maar ik zal niet ontkennen dat dat weleens anders is geweest.

Momenteel is men erg voorzichtig met jongeren en heeft men ook wat oudere renners in het TT3, terwijl dat eerst alleen jongeren waren die vaak veel te veel zware koersen moesten rijden.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazķn Alianza Lima Corazķn para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_10076174
Ik vind Boogerd in z'n huidige vorm capabel genoeg om zulke wedstrijden te winnen. Het ontbreekt 'm alleen aan het nodige geluk, het moet je soms net even meezitten.

Net zoals bij de afgelopen LBL komt hij zowat alleen boven op de voorlaatste helling. Hij had de pech dat er gelijk gereden werd achter hem. Kijken ze daar eventjes naar elkaar dat heb je zo 20-30 sec. extra voorsprong en wordt het haalbaar.

pi_10076199
quote:
Op maandag 28 april 2003 19:19 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Want Boogerd rijd veel gaten dicht die hij niet moet dichten, maar dat komt omdat hij te nerveus is.

daar moet ik je dan wel gelijk in geven
pi_10076203
quote:
Op maandag 28 april 2003 19:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Eens en oneens. Zoals je zelf al aangeeft is er wel wat veranderd bij de Rabo. Inmiddels is men in mijn ogen op het goede spoor, maar ik zal niet ontkennen dat dat weleens anders is geweest.

Momenteel is men erg voorzichtig met jongeren en heeft men ook wat oudere renners in het TT3, terwijl dat eerst alleen jongeren waren die vaak veel te veel zware koersen moesten rijden.

TT3 is een ploeg met renners -23 jaar behalve de veldrijders De Knegt en Groenendaal na de rest is -23 jaar.
De juniorenploeg is sinds dit jaar opgedoekt dus die bestaat al niet meer.
Maar het is idd waar dat Rabo de betere weg op is en dat Fassa vooral het talent Pozzato over de kop jaagt van Facci en Cicchi heb ik nog niks gehoord dit jaar dus daar gaan ze wel beter mee om dan.
pi_10076263
quote:
Op maandag 28 april 2003 19:21 schreef imitated_error het volgende:
Ik vind Boogerd in z'n huidige vorm capabel genoeg om zulke wedstrijden te winnen. Het ontbreekt 'm alleen aan het nodige geluk, het moet je soms net even meezitten.

Net zoals bij de afgelopen LBL komt hij zowat alleen boven op de voorlaatste helling. Hij had de pech dat er gelijk gereden werd achter hem. Kijken ze daar eventjes naar elkaar dat heb je zo 20-30 sec. extra voorsprong en wordt het haalbaar.

Ja daar heb je wel weer gelijk in. Maar als hij niet doorging in die afdaling toen die steentjes kwamen had hij ook minder energie verspeeld waardoor hij dus het later op de cote d'ans nog eens had kunnen proberen nu waren de krachten weg en was hij niet meer capable om Hamilton bij zijn kraag te vatten.
Maar ja tot op 5mt komen en dan exploderen is ook vrij lullig.
pi_10076568
quote:
Op maandag 28 april 2003 19:25 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ja daar heb je wel weer gelijk in. Maar als hij niet doorging in die afdaling toen die steentjes kwamen had hij ook minder energie verspeeld waardoor hij dus het later op de cote d'ans nog eens had kunnen proberen nu waren de krachten weg en was hij niet meer capable om Hamilton bij zijn kraag te vatten.
Maar ja tot op 5mt komen en dan exploderen is ook vrij lullig.

ja precies, maar dan krijg je die verhalen van 'als dit', 'als dat'. En we zullen er nooit achterkomen wat er dan gebeurt was (jammergenoeg).
pi_10076696
quote:
Op maandag 28 april 2003 19:22 schreef Bartoli het volgende:

[..]

TT3 is een ploeg met renners -23 jaar behalve de veldrijders De Knegt en Groenendaal na de rest is -23 jaar.
De juniorenploeg is sinds dit jaar opgedoekt dus die bestaat al niet meer.
Maar het is idd waar dat Rabo de betere weg op is en dat Fassa vooral het talent Pozzato over de kop jaagt van Facci en Cicchi heb ik nog niks gehoord dit jaar dus daar gaan ze wel beter mee om dan.

Laurens ten Dam is in elk geval ouder als 23 en ik dacht dat ook Bjorn Hoeben nog reed voor het TT3 maar dat laatste weet ik niet geheel zeker eigenlijk.

Beste is als je van een nog jong talent het eerste jaar bij de profs weinig hoort. Benieuwd hoe het gaat aflopen met Pozzato.

pi_10076722
quote:
Op maandag 28 april 2003 19:38 schreef imitated_error het volgende:

[..]

ja precies, maar dan krijg je die verhalen van 'als dit', 'als dat'. En we zullen er nooit achterkomen wat er dan gebeurt was (jammergenoeg).

Ja dat klopt.

Vind dat van rebbelin wel beetje verdacht, op Woensdag je schouder uit de kom hebben en er een fractuur aan overhouden, de dag erna constateren dat het 3 weken gaat duren op vrijdag zeggen hij start niet in LBL en op zaterdag in een pers communique mededelen dat hij toch start. En hij word uiteindelijk nog 13e.

Vind dat een beetje raar maar goed.

pi_10076756
quote:
Op maandag 28 april 2003 19:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Laurens ten Dam is in elk geval ouder als 23 en ik dacht dat ook Bjorn Hoeben nog reed voor het TT3 maar dat laatste weet ik niet geheel zeker eigenlijk.

Beste is als je van een nog jong talent het eerste jaar bij de profs weinig hoort. Benieuwd hoe het gaat aflopen met Pozzato.

Ja daar heb je wel gelijk in maar over het algemeen is het een ploeg met -23 renners.
pi_10076775
quote:
Op maandag 28 april 2003 19:45 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ja daar heb je wel gelijk in maar over het algemeen is het een ploeg met -23 renners.

Over het algemeen wel, al is de ploeg wel wat 'ouder' als twee jaar terug. Bewuste keuze van de Rabobank. Verstandige keuze ook vind ik.
pi_10076827
heb ff nagekeken Laurens ten dam is van 13 november 1980 hij is nu 23 en word in November 24.

Hoeben rijdt niet meer voor dat team.

bron: Wielerrevue Special

pi_10076862
quote:
Op maandag 28 april 2003 19:49 schreef Bartoli het volgende:
heb ff nagekeken Laurens ten dam is van 13 november 1980 hij is nu 23 en word in November 24.

Hoeben rijdt niet meer voor dat team.

Hij is geen belofte meer dit jaar toch? Denk dat volgend jaar Theo Elthink ook nog wel 'n jaartje mag blijven, die is komend jaar ook geen belofte meer als ik het goed heb.

Weening en Dekkers zullen wel prof worden, heeft de Rabo nog een jaartje mee gewacht, terwijl ze in de beginperiode die jongens wel een profcontract zouden hebben aangeboden denk ik.

pi_10076942
quote:
Op maandag 28 april 2003 19:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Hij is geen belofte meer dit jaar toch? Denk dat volgend jaar Theo Elthink ook nog wel 'n jaartje mag blijven, die is komend jaar ook geen belofte meer als ik het goed heb.

Weening en Dekkers zullen wel prof worden, heeft de Rabo nog een jaartje mee gewacht, terwijl ze in de beginperiode die jongens wel een profcontract zouden hebben aangeboden denk ik.

Ja dat klopt. Dat wat voor Ten Dam geldt geld ook overigens voor Mouris die is ook 23 en een beetje net als Hesjedal.
pi_10077068
quote:
Op maandag 28 april 2003 19:54 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Dat wat voor Ten Dam geldt geld ook overigens voor Mouris die is ook 23 en een beetje net als Hesjedal.

Mouris was ik nog vergeten inderdaad!
pi_10077168
Maar ze hebben daar wel aanstormend talent Weening, Eltink, Dekkers, Scheuneman, Vastaranta, Kohl, Sutherland.

Vooral Scheuneman is goed op dreef met zijn 3e plaats in de eindrangschikking van de Niedersachsen rundfahrt.
En Weening won in Tsjechie afgelopen maand de Jadranska Magistrale.

Scheuneman werd overigens knap 3e na de winnaar Nicolas Jalabert en de nm 2 Thomas Konecny.

pi_10077245
Ik vind wel dat Boogerd bergop iets sterker is geworden de laatste jaren. Ik kan me nog wel de Ronde van Lombardije van '98 herinneren, waar hij op het laatste colletje bij het binnenrijden van Bergamo er heel makkelijk af werd gereden door Camenzind, terwijl die volgens mij niet eens echt vol gas gaf. Dat zie je nu niet vaak meer gebeuren.

Casagrande wordt door iedereen geroemd om zijn inhoud en kracht, maar die wint toch ook zelden grote klassiekers? In zowel de Amstel als in Luik eindigde hij achter Boogerd, en die wordt dan niet zo afgekraakt door bv Hugo Camps.

Maar aan Camps zijn kritieken hecht ik niet al te veel waarde, die is wel leuk voor intellectuele poetische quotes maar echt serieus neem ik hem niet meer. Boogerd kan het toch al nooit goed doen bij hem, is het niet een zonneril dan is het wel de grimas bij een demarrage (zo was dat commentaar van Camps op Boogerd na het WK in Lissabon echt te debiel voor woorden)

pi_10077266
Scheuneman deed het zeker goed in Nedersaksen. Een derde plaats als jong talent tussen gelouterde profs is niet niks. Nedersaksen had best een aardig deelnemersveld.

Weening zal op het einde van het jaar prof worden, evenals Dekkers. Maar dan nog blijft er genoeg talent over in het TT3 met jongens als Scheuneman, Dekker en Vastaranta.

pi_10077356
quote:
Op maandag 28 april 2003 20:04 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind wel dat Boogerd bergop iets sterker is geworden de laatste jaren. Ik kan me nog wel de Ronde van Lombardije van '98 herinneren, waar hij op het laatste colletje bij het binnenrijden van Bergamo er heel makkelijk af werd gereden door Camenzind, terwijl die volgens mij niet eens echt vol gas gaf. Dat zie je nu niet vaak meer gebeuren.

Casagrande wordt door iedereen geroemd om zijn inhoud en kracht, maar die wint toch ook zelden grote klassiekers? In zowel de Amstel als in Luik eindigde hij achter Boogerd, en die wordt dan niet zo afgekraakt door bv Hugo Camps.

Maar aan Camps zijn kritieken hecht ik niet al te veel waarde, die is wel leuk voor intellectuele poetische quotes maar echt serieus neem ik hem niet meer. Boogerd kan het toch al nooit goed doen bij hem, is het niet een zonneril dan is het wel de grimas bij een demarrage (zo was dat commentaar van Camps op Boogerd na het WK in Lissabon echt te debiel voor woorden)

Maar Hugo Camps is in dat geval ook een debiel die geen verstand van wielrennen heeft. Laatst na de Gold Race zaten Van Heeswijk en Van Vliet aan tafel bij Sport aan Tafel en toen was Camps aan het lullen en ze zaten hem aan te kijken zo van man houd gauw je mond je hebt er geen verstand van laat staan dat je de Gold Race gezien hebt. Zo kwam dat over.

Maar Boogerd is zeker beter bergop geworden, je wint niet zomaar een bergrit in de Tour (koniginnerit)

pi_10077407
quote:
Op maandag 28 april 2003 20:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Scheuneman deed het zeker goed in Nedersaksen. Een derde plaats als jong talent tussen gelouterde profs is niet niks. Nedersaksen had best een aardig deelnemersveld.

Weening zal op het einde van het jaar prof worden, evenals Dekkers. Maar dan nog blijft er genoeg talent over in het TT3 met jongens als Scheuneman, Dekker en Vastaranta.

Ah dus Weening en Dekkers worden per 1 Augustus of 1 September dus Prof? ze zullen denk ik wel nog mee kunnen doen aan het WK voor elite -23 jaar.

Ja er is daarna zeker nog veel talent over maar ja waar Dekker bij de Junioren beter was dan Scheuneman over het algemeen is het nu andersom.

pi_10077467
quote:
Op maandag 28 april 2003 20:10 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ah dus Weening en Dekkers worden per 1 Augustus of 1 September dus Prof? ze zullen denk ik wel nog mee kunnen doen aan het WK voor elite -23 jaar.

Ja er is daarna zeker nog veel talent over maar ja waar Dekker bij de Junioren beter was dan Scheuneman over het algemeen is het nu andersom.

Kan dat, dispensatie voor het neo's - WK als ze vlak daarvoor profs zijn geworden?
pi_10077509
quote:
Op maandag 28 april 2003 20:13 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Kan dat, dispensatie voor het neo's - WK als ze vlak daarvoor profs zijn geworden?

Ja dat vraag ik me dus ook af maar volgens mij kan dat omdat ze de rest van het jaar Neo gereden hebben.
pi_10077519
Dat kan via de zogenaamde stage-constructie. Per 1 augustus of 1 september mogen TT1 of TT2-teams een x-aantal stagaires aan het team toevoegen dacht ik.
pi_10077563
quote:
Op maandag 28 april 2003 20:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat kan via de zogenaamde stage-constructie. Per 1 augustus of 1 september mogen TT1 of TT2-teams een x-aantal stagaires aan het team toevoegen dacht ik.
Ja dat is helemaal correct maar mogen ze dan ook deelnemen aan het WK voor neo's?
pi_10077579
quote:
Op maandag 28 april 2003 20:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ah, da's interessant.

Een goeie manier voor de jonge talenten om te rijpen in het grote werk

pi_10077626
Ze mogen dan gewoon meedoen volgens mij. Ze zijn immers nog gewoon neo (met een stage-contract).

Is wel interessant voor de renners ook want zo kunnen ze een beetje ruiken aan het grotere werk en zo kan een TT1/TT2 de neo wat beter beoordelen.

Er wordt vrij veel gebruik van gemaakt ook.

pi_10077702
quote:
Op maandag 28 april 2003 20:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ze mogen dan gewoon meedoen volgens mij. Ze zijn immers nog gewoon neo (met een stage-contract).

Is wel interessant voor de renners ook want zo kunnen ze een beetje ruiken aan het grotere werk en zo kan een TT1/TT2 de neo wat beter beoordelen.

Er wordt vrij veel gebruik van gemaakt ook.

Vooral de Italianen, Spanjolen en Franzosen maken daar gebruik van. Hier in Nederland word daar vrij weinig van gebruik gemaakt.
pi_10077822
quote:
Op maandag 28 april 2003 20:22 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Vooral de Italianen, Spanjolen en Franzosen maken daar gebruik van. Hier in Nederland word daar vrij weinig van gebruik gemaakt.

Dat klopt. In België zie je het ook weleens. In Nederland valt het mee, Batavus sowieso niet en bij de Rabo slechts heel zelden meen ik.

TVM daarentegen maakte d'r weleens gebruik van. Er kregen zelfs een keer 5 renners een verkapt stage-contract na interventie van Direct Polis (Theus, Thebes, Den Braber, Luppes en nog eentje).

pi_10077884
quote:
Op maandag 28 april 2003 20:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat klopt. In België zie je het ook weleens. In Nederland valt het mee, Batavus sowieso niet en bij de Rabo slechts heel zelden meen ik.

TVM daarentegen maakte d'r weleens gebruik van. Er kregen zelfs een keer 5 renners een verkapt stage-contract na interventie van Direct Polis (Theus, Thebes, Den Braber, Luppes en nog eentje).

Ja dat klopt wel heb bij Rabobank nog nooit stagiares gezien. Domo deed dat vorig jaar ook niet, Lotto toen wel.
Maar weet niet wat Lotto-Domo dit jaar zal doen met Stagiares. Quick-Step zal geen stagiares pakken. Marlux, Palmans, Landbouwkrediet, Flanders en Vlaanderen wel weer.
pi_10077969
quote:
Op maandag 28 april 2003 20:29 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ja dat klopt wel heb bij Rabobank nog nooit stagiares gezien. Domo deed dat vorig jaar ook niet, Lotto toen wel.
Maar weet niet wat Lotto-Domo dit jaar zal doen met Stagiares. Quick-Step zal geen stagiares pakken. Marlux, Palmans, Landbouwkrediet, Flanders en Vlaanderen wel weer.

Bij de Rabo durf ik niet te zeggen dat er nooit eentje is geweest, maar ze maken er slechts zelden gebruik van. Misschien een enkele keer iemand die het jaar erop toch al prof zou worden.
Lotto had elk jaar wel wat stagaires, Lotto-Domo ook wel denk ik. Patrick Lefevre heeft meestal geen stagaires en de kleinere Belgische teams hebben inderdaad ook elk jaar weer wat stagaires.

Op zich vind ik het wel een goed systeem, al kan ik me voorstellen dat het in sommige gevallen voor een belofte beter is om het niet te doen. Als iemand bijv z'n pieken in het voorjaar heeft gelegd en al half uitgeblust is, heeft het weinig zin je over de kop te rijden in het najaar bij de profs die er al een heel profseizoen op hebben zitten.

pi_10078038
quote:
Op maandag 28 april 2003 20:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Bij de Rabo durf ik niet te zeggen dat er nooit eentje is geweest, maar ze maken er slechts zelden gebruik van. Misschien een enkele keer iemand die het jaar erop toch al prof zou worden.
Lotto had elk jaar wel wat stagaires, Lotto-Domo ook wel denk ik. Patrick Lefevre heeft meestal geen stagaires en de kleinere Belgische teams hebben inderdaad ook elk jaar weer wat stagaires.

Op zich vind ik het wel een goed systeem, al kan ik me voorstellen dat het in sommige gevallen voor een belofte beter is om het niet te doen. Als iemand bijv z'n pieken in het voorjaar heeft gelegd en al half uitgeblust is, heeft het weinig zin je over de kop te rijden in het najaar bij de profs die er al een heel profseizoen op hebben zitten.

Helemaal mee eens. Maar ja het kan wel nuttig zijn om ervaring op te doen en eens te kijken hoe het is tussen de profs.
Meestal als ze stagiair zijn worden de meeste het jaar erop geen prog maar rijden ze nog 1 jaar beloften en stappen ze het jaar erop over naar de profs.
Het is een enkele uitzondering die stagiair is en het seizoen erop prof word.
pi_10078062
quote:
Op maandag 28 april 2003 20:04 schreef Leatherface het volgende:
Boogerd is wel sterker geworden, maar hij komt nog steeds dat kleine beetje tekort om echt dat verschil te maken.

Jammer. In principe kun je beter LBL of de AGR winnen en in die andere race 15e worden ofzo dan 2e en 3e. Ik zou in elk geval liever één klassieker winnen, dan twee podiumplaatsen behalen.

De WB zie ik Boogerd niet winnen overigens.

pi_10078114
quote:
Op maandag 28 april 2003 20:35 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Maar ja het kan wel nuttig zijn om ervaring op te doen en eens te kijken hoe het is tussen de profs.
Meestal als ze stagiair zijn worden de meeste het jaar erop geen prog maar rijden ze nog 1 jaar beloften en stappen ze het jaar erop over naar de profs.
Het is een enkele uitzondering die stagiair is en het seizoen erop prof word.

D'r zijn wel wat voorbeelden, Philippe Gilbert, Kevin van Impe...

Het is net wat voor tactiek een ploeg hanteert denk ik. Soms kan het nuttig zijn iemand aan een laatste test te onderwerpen voordat hij het jaar op prof wordt, of men ziet in dat tijdens zo'n stageperiode de belofte er nog niet aan toe is en beter een jaartje belofte nog kan blijven.

Ik vind het wel een goede regeling, mits ploegen constructief werken aan de opleiding van beloften en niet wat stagaires in dienst nemen puur en alleen om gaatjes op te vullen in de startlijsten.

pi_10078320
quote:
Op maandag 28 april 2003 20:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

D'r zijn wel wat voorbeelden, Philippe Gilbert, Kevin van Impe...

Het is net wat voor tactiek een ploeg hanteert denk ik. Soms kan het nuttig zijn iemand aan een laatste test te onderwerpen voordat hij het jaar op prof wordt, of men ziet in dat tijdens zo'n stageperiode de belofte er nog niet aan toe is en beter een jaartje belofte nog kan blijven.

Ik vind het wel een goede regeling, mits ploegen constructief werken aan de opleiding van beloften en niet wat stagaires in dienst nemen puur en alleen om gaatjes op te vullen in de startlijsten.

Mee eens. Boonen is ook zo'n geval geloof ik, die was ook eerst stagiair en het jaar erop Prof bij de Us Postal.
Een goed voorbeeld in Frankrijk van ene die paar keer stagiair is geweest en niet prof werd en nu pas in 2003 prof is geworden. Ik heb het over Christophe Kern van La Boulangere.
Eerst stagiar bij C.Agricole daarna bij Bonjour en dan pas prof geworden bij Brioches la Boulangere.
pi_10078364
quote:
Op maandag 28 april 2003 20:48 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Mee eens. Boonen is ook zo'n geval geloof ik, die was ook eerst stagiair en het jaar erop Prof bij de Us Postal.
Een goed voorbeeld in Frankrijk van ene die paar keer stagiair is geweest en niet prof werd en nu pas in 2003 prof is geworden. Ik heb het over Christophe Kern van La Boulangere.
Eerst stagiar bij C.Agricole daarna bij Bonjour en dan pas prof geworden bij Brioches la Boulangere.

Klopt ja. Van Heeswijk ook eens bij Motorola dacht ik, samen met Moerenhout (?).

Een paar keer stagaire zijn en steeds net buiten de boot vallen lijkt me erg frustrerend. Christophe Kern was wel altijd een behoorlijke neo-amateur als ik me niet vergis.

pi_10078420
quote:
Op maandag 28 april 2003 20:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Klopt ja. Van Heeswijk ook eens bij Motorola dacht ik, samen met Moerenhout (?).

Een paar keer stagaire zijn en steeds net buiten de boot vallen lijkt me erg frustrerend. Christophe Kern was wel altijd een behoorlijke neo-amateur als ik me niet vergis.

Ja Van Heeswijk en Moerenhout waren idd zo'n voorbeelden.
Ch.Kern was idd een zeer behoorlijke Neo meende dat hij zelfs LBL voor neo's gewonnen heeft en nog een paar klassiekers.
Hij doet het overigens nu niet onaardig bij de profs als 1e jaars.
pi_10078487
quote:
Op maandag 28 april 2003 20:52 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ja Van Heeswijk en Moerenhout waren idd zo'n voorbeelden.
Ch.Kern was idd een zeer behoorlijke Neo meende dat hijz elfs LBL voor neo's gewonnen heeft en nog een paar klassiekers.
Hij doet het overigens nu niet onaardig bij de profs als 1e jaars.

Dit jaar nog te weinig echt goed zitten neuzen in de uitslagen, dus ik weet niet echt wat Christophe Kern al zoal gereden heeft.

Bij de neo-amateurs zag ik hem wel regelmatig voorbijschieten in de uitslagen.

Misschien een nieuw discussiepunt:

[b] Is er in Nederland ruimte voor een derde 'grote' profploeg? En zo ja, hoe dient dat team dan eruit te zien (Voor NL-renners? Buitenlandse renners? TT1/TT2?, etc...)

pi_10078557
quote:
Op maandag 28 april 2003 20:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]
Misschien een nieuw discussiepunt:

Is er in Nederland ruimte voor een derde 'grote' profploeg? En zo ja, hoe dient dat team dan eruit te zien (Voor NL-renners? Buitenlandse renners? TT1/TT2?, etc..)

Er is in nederland zeker ruimte voor een 3 nederlandse "grote" profploeg en ik denk dat het niet zo als Bankgiroloterij dan moet worden om alleen "oude" nederlandse coureurs in dienst te hebben.
Ik denk dat je dan een mengeling van jonge gasten met wat ervaren renners moet hebben.
pi_10078666
Mee eens. Niet alleen oude Nederlandse renners, daarvan zijn d'r ook niet te al teveel meer voorhanden.

Ik zou jongens die bij Rabo buiten de boot vallen (zoals vorig jaar bijvoorbeeld Pronk en Duijn), jongens die bij Rabo net geen profcontract krijgen, misschien wat talentvolle amateurs die niet voor Rabo rijden en als je dan een man of 12 bij elkaar hebt het geheel aanvullen met een stuk of vier redelijk goede renners die nog geen contract hebben voor het volgende seizoen.

pi_10079929
quote:
Op maandag 28 april 2003 21:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mee eens. Niet alleen oude Nederlandse renners, daarvan zijn d'r ook niet te al teveel meer voorhanden.

Ik zou jongens die bij Rabo buiten de boot vallen (zoals vorig jaar bijvoorbeeld Pronk en Duijn), jongens die bij Rabo net geen profcontract krijgen, misschien wat talentvolle amateurs die niet voor Rabo rijden en als je dan een man of 12 bij elkaar hebt het geheel aanvullen met een stuk of vier redelijk goede renners die nog geen contract hebben voor het volgende seizoen.

Ja ben ik het mee eens eventueel aangevuld door een 4 tal buitenlanders.
pi_10080168
Dat moet haast wel denk ik, zeker in het begin, als je met een waardige ploeg voor de dag wilt komen.

Wel moeten het dan renners met meerwaarde zijn, zoals Marlux bijvoorbeeld zo'n Beloshvics rond heeft fietsen.

pi_10080490
quote:
Op maandag 28 april 2003 22:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat moet haast wel denk ik, zeker in het begin, als je met een waardige ploeg voor de dag wilt komen.

Wel moeten het dan renners met meerwaarde zijn, zoals Marlux bijvoorbeeld zo'n Beloshvics rond heeft fietsen.

Ja Marlux heeft daar Ruskys, Belohvosciks, Tessier, Bruylandts, Verheyen als grotere namen om de jongeren zoals Andy Capelle en die te stimuleren.

Maar ja ze hebben ook Tchmil en Braeckevelt als Trainer/Ploegleiders.

pi_10082990
quote:
Op maandag 28 april 2003 22:19 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ja Marlux heeft daar Ruskys, Belohvosciks, Tessier, Bruylandts, Verheyen als grotere namen om de jongeren zoals Andy Capelle en die te stimuleren.

Maar ja ze hebben ook Tchmil en Braeckevelt als Trainer/Ploegleiders.

Best grote namen voor Marlux, wat voorheen toch altijd een heel marginaal ploegje was.

Elk jaar weer komen d'r genoeg renners vrij die altijd blij zijn ergens hun krabbel te kunnen zetten.

pi_10098992
De jonge zwitser van Fassa Bortolo Fabian Cancellara wint de proloog in de ronde van romandie voor Moos en Dufaux. Frigo stelde met een 41e plaats op goed 16 sec. van cancellara zwaar teleur.

de proloog was 3,4 km lang.

pi_10099502
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 19:02 schreef Bartoli het volgende:
De jonge zwitser van Fassa Bortolo Fabian Cancellara wint de proloog in de ronde van romandie voor Moos en Dufaux. Frigo stelde met een 41e plaats op goed 16 sec. van cancellara zwaar teleur.

de proloog was 3,4 km lang.

Zwitserland boven
pi_10100257
Wat een kermisattractie was het dat parcours. Wel een mooie overwinning voor Cancellara.
pi_10100319
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 20:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat een kermisattractie was het dat parcours. Wel een mooie overwinning voor Cancellara.
Was idd een kermisattractie met om de meter een bocht bij wijze van spreken en vooral op die smalle straatjes.
pi_10100778
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 20:09 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Was idd een kermisattractie met om de meter een bocht bij wijze van spreken en vooral op die smalle straatjes.

En na veel bochten zaten de renners zowat tussen het hek en die reclameborden...
pi_10102926
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 20:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

En na veel bochten zaten de renners zowat tussen het hek en die reclameborden...

Ja idd. Overigens er is bekend geworden dat de italiaanse ploeg Formaggi-Pinzolo-Fiave toch mag starten in de Giro. Ze werden eerst geweigerd nadat in Tirreno Conte werd betrapt op Dope. Maar na het op non actief stellen van conte en een verzorger en het uigepraat te hebben met de organisatie mogen ze toch starten.
  dinsdag 29 april 2003 @ 23:46:04 #70
30919 mitt
Michael Corleone
pi_10104653
Igor Gonzalez de Galdeano geschorst voor 6 maanden na meerdere keren positief te zijn bevonden

vakm meldt het

Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_10108271
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 23:46 schreef mitt het volgende:
Igor Gonzalez de Galdeano geschorst voor 6 maanden na meerdere keren positief te zijn bevonden

vakm meldt het

Heb het gisteren ook gehoord.

Het is weer eens zo ver

pi_10109288
quote:
Op woensdag 30 april 2003 09:57 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Heb het gisteren ook gehoord.

Het is weer eens zo ver

Igor Gonzalez de Galdeano is voor 6 maanden geschorst ja maar dat geld alleen voor het Franse grondgebied. Hij mag wel in de Vuelta, Ronde van Catalonie, Ronde van Zwitserland en die andere koersen in Europa rijden. Die schorsing geld alleen voor het Franse grondgebied.
Omdat hij toen hij op dat middel gepakt werd een dokters attest kon overleggen werd hij vrijgesproken door de UCI en mocht die verder koersen alleen beslist de CPLD (Conseil de Prevention et Lutte contre le Dopage) daar anders over schijnbaar.

Het is onduidelijk of die in beroep kan overigens.

Kortom: De Galdeano mag koersen behalve in Frankrijk de komende 6 maanden (koersmaanden).

[Dit bericht is gewijzigd door Bartoli op 30-04-2003 15:20]

pi_10112912
Vandaag 2e rit in Romandie en morgen Rund um dem Henninger Turm.

Word weer veel kijken

pi_10113161
Henninger Turm is wel aardig.
pi_10114620
Simone Bertoletti van Lampre wint na een solo van 152 km de 1e rit in de Ronde van Romandie. Op 1.09 werd Glomser 2e, Mazzoleni 3e, Belli 4e en Cancellara 5e.
Bertoletti neemt hiermee ook de leiderstrui over van Cancellara die nu 2e staat, Moos staat 3e.
pi_10135256
Davide Rebellin wint zojuist Rund um die Henninger Turm.

[Dit bericht is gewijzigd door rainbowsokkie op 01-05-2003 18:16]

trance is the best music
pi_10135339
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 16:32 schreef rainbowsokkie het volgende:
Davide Rebellin wint zojuist Rund um die Henniger Turm.
Yep, demarrage in de laatste kilometer.

Zabel 2e.

donderdag 1 mei 2003 @ 16:37:37 #78
53720 Mik-xa
Toffe peer
pi_10135447
Wat hebben "onze mannen" (de Rabo ploeg) het toch verpest vandaag....
  donderdag 1 mei 2003 @ 16:45:05 #79
6146 SpankSpankeronie
Spankeronie in the Bullpen
pi_10135664
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 16:37 schreef Mik-xa het volgende:
Wat hebben "onze mannen" (de Rabo ploeg) het toch verpest vandaag....
zabel heeft toch niet gewonnen dan is er toch ook niks verpest
don't call to the bullpen
pi_10135763
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 16:45 schreef SpankSpankeronie het volgende:

[..]

zabel heeft toch niet gewonnen dan is er toch ook niks verpest

Dus je hebt liever dat Zabel niet wint dan dat een Nederlander of Raborenner wint

Anyway: De Oekrainer Krivstov (of hoe je het spelt) heeft vandaag de rit in de Ronde van Romandie gewonnen. Hij versloeg de Zwitser Martin Elmiger in een sprint van twee.

donderdag 1 mei 2003 @ 17:04:09 #81
6146 SpankSpankeronie
pi_10136196
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 16:48 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dus je hebt liever dat Zabel niet wint dan dat een Nederlander of Raborenner wint

de kans in dit soort wedstrijden dat een Nederlander wint is kleiner dan dat zabel wint(zeker met een halve Rabobankploeg die hard aan vakantie toe is) dus kan ik wel met Rebellin als winnaar leven
pi_10136295
idd, ik heb ook liever dat iedereen behalve zabel wint, die heeft al genoeg gewonnen
Mijn moeder kookte vies. Als we lief waren geweest mochten we zonder eten naar bed.
pi_10140913
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 17:07 schreef Shibber het volgende:
idd, ik heb ook liever dat iedereen behalve zabel wint, die heeft al genoeg gewonnen
Wat een onzin zeg. Iemand die veel heeft gewonnen, heeft d'r vaak ook hard voor gewerkt dus waarom zou je het hem niet gunnen?
pi_10140949
Ik kan niet leven met de winnaar "kuifje" van Rund um dem Henninger Turm.
Ik ben niet echt zo gecharmeerd van Davide Rebbelin.
Ik wil hem niet meteen zwart maken dat die doping slikt maar ja vorige week hard op je bek gaan, je schouder scheuren en 1 week later al winnen dan lijkt me niet dat je iets aan je schouder hebt.
pi_10141374
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 20:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Iemand die veel heeft gewonnen, heeft d'r vaak ook hard voor gewerkt dus waarom zou je het hem niet gunnen?

Veel mensen gunnen een Duitser bij voorbaat al niks.

Ik vind dat ook zo'n flauwekul. Ik vraag me af hoeveel van die lui met een Duitser - trauma uberhaupt wel eens problemen met een Duitser hebben gehad.

En van al die Oosterburen die naar Zeeland gaan worden we financieel alleen maar wijzer

Maar goed, da's off - topic.

pi_10141583
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 20:47 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik vind dat ook zo'n flauwekul. Ik vraag me af hoeveel van die lui met een Duitser - trauma uberhaupt wel eens problemen met een Duitser hebben gehad.

En van al die Oosterburen die naar Zeeland gaan worden we financieel alleen maar wijzer

Ja idd ik snap ook niet waarom iedereen opeens zo anti-zabel is. Als je eens ziet wat die gast allemaal gewonnen heeft in zijn carriere door dag in dag uit te trainen en van het hele peloton ongeveer de meeste koersdagen per jaar rijd. Ok Zabel word een dagje ouder en het zal niet meer zo vlot gaan om uberhaupt nog een koers te winnen maar daarom is het des te knapper als hij een koers wint op zijn leeftijd omdat hij daar steeds meer voor gaat trainen e.d om topfit te blijven.
pi_10144500
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 20:47 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik vind het ook flauwekul! Zabel werkt er hard voor, hij wint behoorlijk veel en is zeker geen onsportieve renner. Zo iemand gun ik gewoon elke overwinning die hij bij elkaar fietst.

Hier in Nederland heerst vaak nog haat tegen Duitsers. Ik vind het maar raar, want ik denk dat maar weinigen inderdaad ooit echt problemen hebben gehad met Duitsers.

pi_10144571
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 22:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik vind het ook flauwekul! Zabel werkt er hard voor, hij wint behoorlijk veel en is zeker geen onsportieve renner. Zo iemand gun ik gewoon elke overwinning die hij bij elkaar fietst.

Hier in Nederland heerst vaak nog haat tegen Duitsers. Ik vind het maar raar, want ik denk dat maar weinigen inderdaad ooit echt problemen hebben gehad met Duitsers.

Ja daar heb je wel gelijk in maar zo gauw duitsers veel gaan winnen krijg je die haatcultuur dat nog van de oorlogafstamt. Maar ja ik gun het iedere duitse wielrenner wel.
pi_10144680
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 22:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Exact, Zabel is gewoon een klasbak.

Hij staat er het hele jaar. Hij rijd zo'n beetje alle voorjaarsklassiekers, de Tour, soms zelfs de Vuelta en ook nog de najaarsklassiekers.

En dan pikt hij in de winter ook nog wel eens wat zesdaagsen mee, waarin hij zeker niet voor spek en bonen meedoet.

Zijn palmares zegt ook wel genoeg, denk ik zo.

pi_10144749
http://www.dewielersite.net/coureurs/zabel_e.htm

hier zie je wat Zabel in zijn carriere allemaal al gewonnen heeft.

het is een lijst om van achterover te vallen zo indrukwekkend is die.

pi_10144757
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 22:44 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ja daar heb je wel gelijk in maar zo gauw duitsers veel gaan winnen krijg je die haatcultuur dat nog van de oorlogafstamt. Maar ja ik gun het iedere duitse wielrenner wel.

Oude sentimenten, maar ik zou zo 1, 2, 3 geen Duitse renners op kunnen noemen die ik niet mag.

Zo'n Andreas Klier is toch best sympathiek? En Der Jan mag ik ook graag zien fietsen, alhoewel ik dat dan weer een saaie driek vind.

pi_10144809
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 22:50 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Oude sentimenten, maar ik zou zo 1, 2, 3 geen Duitse renners op kunnen noemen die ik niet mag.

Zo'n Andreas Klier is toch best sympathiek? En Der Jan mag ik ook graag zien fietsen, alhoewel ik dat dan weer een saaie driek vind.

Hoezo een saaie driek? vanwege zijn manier van kijken en weinig woorden.
  donderdag 1 mei 2003 @ 22:59:42 #93
6146 SpankSpankeronie
pi_10145000
zabel werkt er hard voor
ga toch weg joh
die gast hangt alleen maar in wielen en komt eruit als de finishlijn in zicht is
oke met die tacktiek is niks mis maar het is niet mijn favoriete rijstijl en dat hij dan ik weet niet hoeveel zeges met die tacktiek pakt daar kan ik me echt helemaal groen en geel aan ergeren
en nee ik heb geen hekel aan duitsers maar wel aan bepaalde sporters die teveel winnen,die amerikaan die steeds de tour domineert is ook knap irritant en in de formule1 rijdt er nog zo'n eentje rond die ik graag 4 lekke banden tegelijk gun,toevalig ook een duitser maar daar kan ik dan weer niks aan doen
pi_10145117
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 22:59 schreef SpankSpankeronie het volgende:
zabel werkt er hard voor
ga toch weg joh
die gast hangt alleen maar in wielen en komt eruit als de finishlijn in zicht is
oke met die tacktiek is niks mis maar het is niet mijn favoriete rijstijl en dat hij dan ik weet niet hoeveel zeges met die tacktiek pakt daar kan ik me echt helemaal groen en geel aan ergeren
en nee ik heb geen hekel aan duitsers maar wel aan bepaalde sporters die teveel winnen,die amerikaan die steeds de tour domineert is ook knap irritant en in de formule1 rijdt er nog zo'n eentje rond die ik graag 4 lekke banden tegelijk gun,toevalig ook een duitser maar daar kan ik dan weer niks aan doen
Tsja daar kan ik maar 1 ding op antwoorden ze zijn gewoon te goed of de concurrentie niet goed genoeg.
pi_10145180
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 22:52 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Hoezo een saaie driek? vanwege zijn manier van kijken en weinig woorden.

Yep, hij komt nooit zo sprankelend over in tv - interviews.

Nu moet ik toegeven dat "saaie driek" een beetje overdreven is.

pi_10145225
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:05 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Yep, hij komt nooit zo sprankelend over in tv - interviews.

Nu moet ik toegeven dat "saaie driek" een beetje overdreven is.

Ja das waar over de rosse von rostock maar ja het is wel een grote klasbak.
pi_10145352
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:06 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ja das waar over de rosse von rostock maar ja het is wel een grote klasbak.

Zekers, een prachtige stylist ook.
pi_10145482
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:10 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zekers, een prachtige stylist ook.

ook, hoop eigenlijk dat hij voldoende conditie en zo zal hebben om nu in de jubileum tour genoeg weerstand kan gaan bieden aan Armstrong met de hulp van al die spanjaarden bij Team Coast zoals Beltran, Garmendia, Hernandez, Lara en Angel Casero.
Want ik schat Ullrich in topconditie nog steeds beter in dan Joseba Beloki.
pi_10145601
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:15 schreef Bartoli het volgende:

[..]

ook, hoop eigenlijk dat hij voldoende conditie en zo zal hebben om nu in de jubileum tour genoeg weerstand kan gaan bieden aan Armstrong met de hulp van al die spanjaarden bij Team Coast zoals Beltran, Garmendia, Hernandez, Lara en Angel Casero.
Want ik schat Ullrich in topconditie nog steeds beter in dan Joseba Beloki.

Een Ullrich op absoluut topniveau schat ik misschien nog wel hoger in dan Lance himself.

Armstrong is een enorm trainingsbeest, maar Ullrich heeft denk ik meer aanleg van nature.

Dus als Ullrich zich perfect voorbereid en ook topniveau is word het misschien een dubbeltje op zijn kant straks in Juli.

pi_10145724
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:18 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Een Ullrich op absoluut topniveau schat ik misschien nog wel hoger in dan Lance himself.

Armstrong is een enorm trainingsbeest, maar Ullrich heeft denk ik meer aanleg van nature.

Dus als Ullrich zich perfect voorbereid en ook topniveau is word het misschien een dubbeltje op zijn kant straks in Juli.

Een Ullrich in topniveau en een Lance in Topniveau dan nog denk ik dat Lance wint, want ze zijn gewaagd aan elkaar in de tijdrit dus daar vallen de verschillen niet maar Lance klimt nog net wat beter dan Ullrich omdat bij Lance alles op dat kleine verzet gaat (Souplesse) en bij Ullrich alles op de grote molen bergop (Macht). Dan denk ik dat Lance daarmee in het voordeel is als hij met zijn vinnige pasjes aanzet. Als Ullrich nu eens ging trainen op dat verzet wat Armstrong rond kan draaien en dus niet meer op die grote molen bergop rijden dan pas denk ik dat het een dubbeltje op zijn kant word. Maar voor de spankracht zou het idd leuk zijn als het dat werd een dubbeltje op zijn kant.
pi_10145781
Over Duitse wielrenners gesproken: Marcel Wust vond ik ook altijd een sympathieke renner.
pi_10145804
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:24 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Een Ullrich in topniveau en een Lance in Topniveau dan nog denk ik dat Lance wint, want ze zijn gewaagd aan elkaar in de tijdrit dus daar vallen de verschillen niet maar Lance klimt nog net wat beter dan Ullrich omdat bij Lance alles op dat kleine verzet gaat (Souplesse) en bij Ullrich alles op de grote molen bergop (Macht). Dan denk ik dat Lance daarmee in het voordeel is als hij met zijn vinnige pasjes aanzet. Als Ullrich nu eens ging trainen op dat verzet wat Armstrong rond kan draaien en dus niet meer op die grote molen bergop rijden dan pas denk ik dat het een dubbeltje op zijn kant word. Maar voor de spankracht zou het idd leuk zijn als het dat werd een dubbeltje op zijn kant.

Ullrich is idd een machtsklimmer, maar hij zou in principe de kwaliteiten moeten hebben om op hetzelfde koffiemolenverzetjes als Armstrong met dezelfde trapfrequentie te rijden.

Maar ja, hij is eik niet anders gewend dan op het grote blad te malen. Die omschakeling zal niet zo makkelijk gaan. DDR Fabrikaat, zullen we maar zeggen.

pi_10145815
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Over Duitse wielrenners gesproken: Marcel Wust vond ik ook altijd een sympathieke renner.
nu is ie volgens mij commentator bij de ZDF of ARD.
pi_10145833
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:27 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ullrich is idd een machtsklimmer, maar hij zou in principe de kwaliteiten moeten hebben om op hetzelfde koffiemolenverzetjes als Armstrong met dezelfde trapfrequentie te rijden.

Maar ja, hij is eik niet anders gewend dan op het grote blad te malen. Die omschakeling zal niet zo makkelijk gaan. DDR Fabrikaat, zullen we maar zeggen.

Yup inderdaad het DDR fabrikaat.
pi_10145844
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:28 schreef Leatherface het volgende:

[..]

nu is ie volgens mij commentator bij de ZDF of ARD.

ARD, oftewel zoals de duisters zeggen ARD-radsport experte. Hij is tevens ook Manager van Team Coast.
pi_10145900
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:29 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Yup inderdaad het DDR fabrikaat.

En een beetje van Riis geleerd, alhoewel je je kunt afvragen of dat wel zuivere koffie was; die maakte in de rit naar Hautacam waar hij de gele trui pakte dik 6 meter per omwenteling bergop.
pi_10146353
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:31 schreef Leatherface het volgende:

[..]

En een beetje van Riis geleerd, alhoewel je je kunt afvragen of dat wel zuivere koffie was; die maakte in de rit naar Hautacam waar hij de gele trui pakte dik 6 meter per omwenteling bergop.

Riis heb ik nooit vertrouwd eigenlijk.
pi_10146418
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

het verhaal gaat toch dat ie tijdens de tour die ie won met een hematocriet van rond de 60 reed? (tegen het levensgevaarlijke aan)
pi_10146445
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Maar is ie nou ooit officieel positief bevonden?

Tsja, je bent onschuldig totdat het tegendeel is bewezen.

pi_10146607
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:57 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Maar is ie nou ooit officieel positief bevonden?

Tsja, je bent onschuldig totdat het tegendeel is bewezen.

Hij is nooit betrapt en veroordeeld volgens mij dus officieel is hij onschuldig natuurlijk. Maar er gonsden toch wel geruchten over de hematocriet van Riis. En ook aan die hele ploeg van Gewiss-Ballan hing een luchtje.
quote:
het verhaal gaat toch dat ie tijdens de tour die ie won met een hematocriet van rond de 60 reed? (tegen het levensgevaarlijke aan)
Klopt ja. Monsieur 60 of iets in die richting was toen zijn bijnaam toch?
pi_10146654
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 00:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Hij is nooit betrapt en veroordeeld volgens mij dus officieel is hij onschuldig natuurlijk. Maar er gonsden toch wel geruchten over de hematocriet van Riis. En ook aan die hele ploeg van Gewiss-Ballan hing een luchtje.
[..]

Klopt ja. Monsieur 60 of iets in die richting was toen zijn bijnaam toch?

Ja, Gewiss was altijd zo'n "vage" ploeg met onder meer ook Berzin, Ugrumov en Bobrik.
pi_10149841
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 00:03 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja, Gewiss was altijd zo'n "vage" ploeg met onder meer ook Berzin, Ugrumov en Bobrik.

Ja en verder had je nog Cenghialta enzo in die ploeg. Gewiss was ook niet te vertrouwen . Riis had idd een hematocriet toen van rond de 60 althans volgens de geruchten. Ik kan me trouwens die rit naar de hautacam nog goed herinneren hij reed toen in 1996 wel voor Telekom al, wanr Ullrich was toen toch zijn ploeggenoot???? Maar ja het indrukwekkende was dat hij zich naar achteren liet zakken om te kijen wie van de concurrentie er nog bij zat en of ze nog goed waren weer nar voren komt rijden en er van wegspringt.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 09:19:24 #113
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10149875
Blijlevens zegt toch ook altijd dat ie nog nooit betrapt is...
Hamelen
pi_10151848
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 09:19 schreef Koos_26 het volgende:
Is die toch ook niet, ze hebben hem niet betrapt ze verdenken hem wel in die periode TVM van hem.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 13:21:30 #115
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10155481
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 11:11 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Is die toch ook niet, ze hebben hem niet betrapt ze verdenken hem wel in die periode TVM van hem.

Nee dat bedoelde ik ook
Hamelen
pi_10155767
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 09:19 schreef Koos_26 het volgende:
zeggen dat je nooit betrapt bent of zeggen dat je nooit gebruikt zijn wel 2 verschillende dingen
  vrijdag 2 mei 2003 @ 14:16:09 #117
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10157104
Van de week op de Kemmelberg geweest.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_10159442
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 13:31 schreef imitated_error het volgende:

[..]

zeggen dat je nooit betrapt bent of zeggen dat je nooit gebruikt zijn wel 2 verschillende dingen

Ja precies als je zegt dat je nooit betrapt bent geworden dan zeg je dus in feite dat je het spul wel gebruikt.
pi_10161296
OMFG
  vrijdag 2 mei 2003 @ 16:57:32 #120
6146 SpankSpankeronie
pi_10161350
zo wat een bak in de ronde van Romandie
koploper Perez fiets van het parkoers af en Dufaux gaat er met de zege van door
pi_10161390
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 16:57 schreef SpankSpankeronie het volgende:
zo wat een bak in de ronde van Romandie
koploper Perez fiets van het parkoers af en Dufaux gaat er met de zege van door
Reed ie nou zelf verkeerd of vlagde die politieagent verkeerd?
  vrijdag 2 mei 2003 @ 16:59:56 #122
29071 Archie
Wegmisbruiker ;)
pi_10161423
Zelf
Laag vliegen is ook een kunst!!!
  vrijdag 2 mei 2003 @ 17:08:16 #123
6146 SpankSpankeronie
pi_10161672
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 16:58 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Reed ie nou zelf verkeerd of vlagde die politieagent verkeerd?

Perez reed toch echt zelf verkeerd maar die politieagent had ook wel iets duidelijker op straat mogen gaan staan

ach ja zo won Ghirotto ook ooit eens een bergetappe in de tour omdat Miller en nog iemand op 200 meter van de finish de verkeerde afslag pakten

pi_10161778
Het was volgens mij Perez' eigen schuld.

Maar ik moet wel zeggen dat ik niet snap waarom er zo diep in de finale nou zo nodig die vage afdaling, door die smalle straatjes en met dat stuk in tegengestelde richting van waar ze omhoog reden; in het parcours moest.

En op dat ene stuk werden beide weghelften slechts door een lintje gescheiden. Als een renner daar in de afzink de bocht niet zou hebben kunnen houden en hij was in een groepje gecrasht dat nog aan het klimmen was had dat misschien wel doden op kunnen leveren.

vrijdag 2 mei 2003 @ 17:27:31 #125
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10162227
En dat heb ik dus weer gemist.
pi_10164764
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 17:12 schreef Leatherface het volgende:
Het was volgens mij Perez' eigen schuld.

Maar ik moet wel zeggen dat ik niet snap waarom er zo diep in de finale nou zo nodig die vage afdaling, door die smalle straatjes en met dat stuk in tegengestelde richting van waar ze omhoog reden; in het parcours moest.

En op dat ene stuk werden beide weghelften slechts door een lintje gescheiden. Als een renner daar in de afzink de bocht niet zou hebben kunnen houden en hij was in een groepje gecrasht dat nog aan het klimmen was had dat misschien wel doden op kunnen leveren.

Het was Perez zijn eigen fout niet want die man met die vlag aan de linkerkant van de weg stond verkeerd. Als die man nu op het midden van de weg ging staan waar Perez in reed moest die wel rechtdoor dus het is Perez zijn fout absoluut niet.

Daarom vind ik het niet meer als terecht dat hij de overwinning alsnog heeft gekregen weliswaar gedeelde overwinning maar toch.

pi_10164981
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 19:34 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Het was Perez zijn eigen fout niet want die man met die vlag aan de linkerkant van de weg stond verkeerd. Als die man nu op het midden van de weg ging staan waar Perez in reed moest die wel rechtdoor dus het is Perez zijn fout absoluut niet.

Bij nader inzien heb je gelijk. Maar ik kende de reglementen niet omtrent vlaggensignalen.
quote:
Daarom vind ik het niet meer als terecht dat hij de overwinning alsnog heeft gekregen weliswaar gedeelde overwinning maar toch.
Yep.
pi_10165256
en het schijnt dat US Postal weer geinteresseerd is in een Jonge beloftevolle belg.
Nadat Tom Boonen vorig jaar voor Us postal gereden heeft is de kans groot dat volgend seizoen Stijn Devolder voor de amerikaanse ploeg uitkomt.
Devolder rijdt nu voor Vlaanderen-T Interim.
pi_10180898
Francisco Perez, de man die gisteren de verkeerde kant uit werd gestuurd in de slotkilometer, won vandaag de etappe en is volgens mij nu tevens de leider in het klassement van de Ronde van Romandie.
pi_10180925
toch nog gerechtigheid
pi_10181056
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 16:54 schreef imitated_error het volgende:
toch nog gerechtigheid
Yep, mooi gebaar ook dat hij vlak voor de streep maakte

Wat een opvallende taktiek overigens van die Milanesa ploeg. Ze sprongen met z'n drieën achter elkaar aan op de voorlaatste col. Eerst reed Perez weg, toen jumpde Claus Michael Møller er achteraan en uiteindelijk sloot ook Jeker aan, met ik dacht Moos en nog iemand anders in zijn wiel.

pi_10181226
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 17:01 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Yep, mooi gebaar ook dat hij vlak voor de streep maakte

Wat een opvallende taktiek overigens van die Milanesa ploeg. Ze sprongen met z'n drieën achter elkaar aan op de voorlaatste col. Eerst reed Perez weg, toen jumpde Claus Michael Møller er achteraan en uiteindelijk sloot ook Jeker aan, met ik dacht Moos en nog iemand anders in zijn wiel.

Ja Perez en Moller lagen op kop toen kwam eerst Jeker erbij en even later Moos en Hamilton. In de afdaling kwam de rest terug waarop Mazzoleni besloot te demarreren, op de klim sneld Perez hem nog voorbij en liet mazzoleni ter plekke en won zo verdiend de rit en is tevens leider met een goed halve minuut of Dufaux, en goed 40 sec. op Moos en Hamilton.

Morgen is de afsluitende tijdrit, een klimtijdrit over goed 20 km.

De tactiek van Milaneza is wonderbaarlijk te noemen alleen had het ook verkeerd kunnen aflopen want op het moment dat Perez en Moller op kop lagen had Jeker zijn benen moeten stilhouden, hij had er wel achteraan gekund maar dan zonder Hamilton en Moos.
Maar ja het heeft alsnog gerendeerd in 1 en 3 in de rit en de leiderstrui en verder nog 2 man in de top 10.

[Dit bericht is gewijzigd door Bartoli op 03-05-2003 17:31]

zaterdag 3 mei 2003 @ 17:27:47 #133
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10181472
Mooi voor Perez.
pi_10183373
Juan Fuentes van saeco won de GP Larciano voor Gabriele Colombo en Fabiano Fontanelli.
pi_10198581
Hamilton wint op indrukwekkende wijze de slottijdrit in Romandie en wint daardoor ook het Eindklassement.
Perez eindigt 2e in de eindstand, Dufaux 3e.
Zulle werd overigens 2e in de tijdrit.
  zondag 4 mei 2003 @ 16:46:11 #136
8540 Peter83
All the way
pi_10198583
Tyler Hamilon wint de Tour de Romandië. Fabuleuze tijdrit van de Amerikaan hoor.
Leef je eigen leven want je zult je eigen dood sterven.
pi_10198662
Tyler Hamilton wint de afsluitende tijdrit en het eindklassement van de Ronde van Romandië. Dufaux is als 2e en Perez Sanchez als 3e in het eindklassement geëindigd.

Hamilton wordt hiermee na Andy Hampsten in '92 de tweede Amerikaanse winnaar van de Ronde van Romandië.

pi_10198712
Afgelopen vrijdag was er toch een motard verongelukt?

Hoe was dat nou gebeurd, want daar heb ik vrij weinig van gehoord?

pi_10198719
quote:
Op zondag 4 mei 2003 16:49 schreef Leatherface het volgende:
Tyler Hamilton wint de afsluitende tijdrit en het eindklassement van de Ronde van Romandië. Dufaux is als 2e en Perez Sanchez als 3e in het eindklassement geëindigd.

Hamilton wordt hiermee na Andy Hampsten in '92 de tweede Amerikaanse winnaar van de Ronde van Romandië.

Indrukwekkend was het zeker. Hamilton rijdt nu de Ronde van Luxemburg, Dauphine, Route du Sud en daarna de Tour. Waar hij voor een Top 5 klassering gaat.
pi_10198741
quote:
Op zondag 4 mei 2003 16:50 schreef Leatherface het volgende:
Afgelopen vrijdag was er toch een motard verongelukt?

Hoe was dat nou gebeurd, want daar heb ik vrij weinig van gehoord?

Ja dat klopt, die motard werd aangereden door een automobiliste die een stopteken van een signaleur genegeerd had en gewoon doorreed en die motard onderschepte. Waarna de motard overleed aan zijn verwondingen.
pi_10198789
quote:
Op zondag 4 mei 2003 16:52 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ja dat klopt, die motard werd aangereden door een automobiliste die een stopteken van een signaleur genegeerd had en gewoon doorreed en die motard onderschepte. Waarna de motard overleed aan zijn verwondingen.

Dat schijnt iets typisch Zwitsers te zijn, dat automobilisten schijt hebben aan afbakingen van wielerkoersen. Daar zijn wel meer van dat soort ongelukken gebeurd, heb ik eens gehoord

pi_10198890
quote:
Op zondag 4 mei 2003 16:54 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat schijnt iets typisch Zwitsers te zijn, dat automobilisten schijt hebben aan afbakingen van wielerkoersen. Daar zijn wel meer van dat soort ongelukken gebeurd, heb ik eens gehoord

Ja dat klopt, in zwitserland hebben de automobilisten zoiets van so what wielerkoers, boeiuh.

Zag je toch ook gisteren in de 4e rit toen het Peloton iets voor de enerlaatse klim op die lange weg naar het meer van geneve reed toen opeens een automobilist doorreed terwijl het peloton rakelins langs die wagen passeerde.

Alleen heeft Romandie meer zo'n problemen dat de ronde van zwitserland.

pi_10198934
quote:
Op zondag 4 mei 2003 16:59 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Alleen heeft Romandie meer zo'n problemen dat de ronde van zwitserland.

Misschien dat de Ronde van Zwitserland een groter budget voor veiligheid, dus dranghekken, politie - afbakingen etc., heeft dan de Ronde van Romandie.
pi_10199015
quote:
Op zondag 4 mei 2003 17:01 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Misschien dat de Ronde van Zwitserland een groter budget voor veiligheid, dus dranghekken, politie - afbakingen etc., heeft dan de Ronde van Romandie.

Het is van dezelfde organisatie dus dat lijkt me stug. Ok ze trekken meer geld uit voor de Ronde van Zwitserland omdat het bijna dubbel zo lang is en een voorbereiding is op de tour waardoor het deelnemersveld beter is maar dan nog mag het niet gebeuren als is het in de Ronde van Overijssel.

Dus er mag geen verschil zijn qua veiligheid tussen een 1.5 wedstrijd of een wedstrijd Hors Cat.

pi_10267887
Vandaag start de 4daagse van Duinkerke, deze wedstrijd heet dan wel 4daagse maar word verreden in 5 dagen (6 etappes)
pi_10278024
Frederic Finot wint de 1e rit in Duinkerken voor zijn medevluchter Berges op ruim 2 minuten won steels de pelotonsprint voor plaats 3.
pi_10302989
Lars Michaelsen wint de 2e rit in Duinkerken voor Kirsipuu. Finot blijft leider.

Morgen start ook de vredeskoers.

pi_10303120
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 18:11 schreef Bartoli het volgende:

Morgen start ook de vredeskoers.

De Tour de France voor de Oost - Europeanen
pi_10303439
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 18:19 schreef Leatherface het volgende:

[..]

De Tour de France voor de Oost - Europeanen

niet stigmatiseren Leatherface!!

en dat voor een mod

pi_10303492
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 18:34 schreef imitated_error het volgende:

[..]

niet stigmatiseren Leatherface!!

en dat voor een mod

Zo noemen ze dat daar toch

De Vredeskoers werd vroeger altijd gezien als de TdF van het Oostblok.

pi_10304963
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 18:36 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zo noemen ze dat daar toch

De Vredeskoers werd vroeger altijd gezien als de TdF van het Oostblok.

Ja in Feite klopt het wel als je het hebt over vroeger nu niet nu doen de thuisploegen CCC en Mroz mee en verder Team Coast, Telekom, Lampre, Gerolsteiner, Flanders, Mercatone Uno-Scanavino om maar wat ff ploegen te noemen.

De ploeg van Lampre is:

Lampre (ITA)
41 Bertogliati, Rubens
42 Cortinovis, Alessandro
43 Loddo, Alberto
44 Pinotti, Marco
45 Righi, Daniele
46 Spruch, Zbigniew
47 Kadlec, Milan
48 Pagliarini, Luciano

pi_10307023
De ploeg van Jan Ullrich, Team Coast is alweer geschorst geworden door de UCI.
Reden: Er zijn problemen met de lonen van April.
De schorsing gaat onmiddelijk in, hoelang de schorsing aanhoud is niet bekend.

Bron: belgische tt.

pi_10309610
Het WK op de baan is trouwens om begrijpelijke redenen verplaatst van Shenzhen naar Stuttgart.
pi_10309669
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 22:59 schreef Leatherface het volgende:
Het WK op de baan is trouwens om begrijpelijke redenen verplaatst van Shenzhen naar Stuttgart.
is wel te begrijpen ja.
Is het ook niet zo dat door de Sars de chinezen en jappen e.d niet komen naar het WK?
pi_10309706
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 23:02 schreef Bartoli het volgende:

[..]

is wel te begrijpen ja.
Is het ook niet zo dat door de Sars de chinezen en jappen e.d niet komen naar het WK?

Geen idee, maar het lijkt me wel dat ze streng medisch getest zullen worden, mochten ze uberhaupt naar Stuttgart afreizen.
pi_10309756
Zal Der Jan nog voor Juni een nieuwe ploeg krijgen gevonden, of zal de UCI straks wel weer inbinden?
pi_10309857
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 23:06 schreef Leatherface het volgende:
Zal Der Jan nog voor Juni een nieuwe ploeg krijgen gevonden, of zal de UCI straks wel weer inbinden?
Lijkt me verstandiger dat Der Jan opkrast bij Coast voor het behoud van die ploeg en een werkgever zoekt die zijn hoge eisen wel kunnen waarmaken. Of Der Jan moet zijn Salaris eisen gaan bijschaven en niet meer zoveel gaan vragen ( 5 miljoen euro per jaar ).

De UCI zal het wel weer inbinden als de salarissen van April zijn betaald maar ja voor hoelang.

vrijdag 9 mei 2003 @ 11:35:04 #158
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10315484
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 23:11 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Lijkt me verstandiger dat Der Jan opkrast bij Coast voor het behoud van die ploeg en een werkgever zoekt die zijn hoge eisen wel kunnen waarmaken. Of Der Jan moet zijn Salaris eisen gaan bijschaven en niet meer zoveel gaan vragen ( 5 miljoen euro per jaar ).

De UCI zal het wel weer inbinden als de salarissen van April zijn betaald maar ja voor hoelang.

Verdient ie zoveel?
pi_10318298
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 11:35 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Verdient ie zoveel?

yup, dat was wat Coast moest dokken om Ulli in te lijven vandaar de problemen.
pi_10319381
Der Jan staat echt op een voetstuk in Duitsland. Hij is er een supersportheld, met bijbehorend topsalaris.
pi_10322675
Het WK op de weg in 2007 is overigens ook toegewezen aan Stuttgart.
pi_10326185
Kirsipuu wint de derde rit van de vierdaagse van duinkerken en Hondo wint de 1e rit van de vredeskoers.
trance is the best music
  vrijdag 9 mei 2003 @ 23:17:05 #163
30919 mitt
Michael Corleone
pi_10330955
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 16:25 schreef Leatherface het volgende:
Het WK op de weg in 2007 is overigens ook toegewezen aan Stuttgart.
Duitsland

Al is daar het volk wel helemaal gek

pi_10331000
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 23:17 schreef mitt het volgende:

[..]

Duitsland

Al is daar het volk wel helemaal gek

Mooi parcours daar hoor, het WK van 1991 was daar ook al, waar Gianni Bugno nipt Steven Rooks in de spurt versloeg
pi_10341329
Moreau won de 4e rit in Duinkerken en is tevens leider. Het was een heuvelachtige rit.

in de vredeskoers was het wederom Hondo die won.

In de classica alcobendas won Usov van Phonak de 1e rit.

pi_10341417
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 18:25 schreef Bartoli het volgende:
Moreau won de 4e rit in Duinkerken en is tevens leider. Het was een heuvelachtige rit.

in de vredeskoers was het wederom Hondo die won.

In de classica alcobendas won Usov van Phonak de 1e rit.

En ook Thor Hushovd heeft een of andere rit gewonnen, heb alleen niet gehoord welke.
pi_10341627
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 18:32 schreef Leatherface het volgende:

[..]

En ook Thor Hushovd heeft een of andere rit gewonnen, heb alleen niet gehoord welke.

Hushovd won ook in Alcobendas de 2e rit. in de alcobendas rijden ze een Rit 1 en rit 2 op 1 dag.
pi_10341648
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 18:48 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Hushovd won ook in Alcobendas de 2e rit. in de alcobendas rijden ze een Rit 1 en rit 2 op 1 dag.

Okay
pi_10342584
in de Alcobendas maakte ook Santi Botero zijn seizoensdebuut.
Sevilla zou ook startte maar stelde zijn seizoensstart uit vanwege ziekte meen ik.
pi_10345956
Arm wielrenner Van der Kooij 'in puin' na ongeval

Uitgegeven: 10 mei 2003 21:29

LEIDERDORP - De jonge beroepswielrenner Vincent van der Kooij uit de Nederlandse Bankgiroloterij-ploeg is zaterdagmiddag zwaar gewond geraakt door een ongeval. Vlakbij zijn ouderlijk huis in Leiderdorp werd de 23-jarige Van der Kooij tijdens een trainingsrit geschept door een auto. Hij is met ernstig armletsel opgenomen in het ziekenhuis.

Volgens ploegleider Arend Scheppink van Bankgiroloterij ligt Van der Kooij's arm 'in puin'. Hij is voor geruime tijd en mogelijk voor de rest van het seizoen uitgeschakeld.

Tweedejaarsprof Van der Kooij was dit voorjaar een van de smaakmakers van zijn ploeg. Hij reed een korte uitslag in de Vlaamse koers Kuurne-Brussel-Kuurne (tiende) en was mee in een lange ontsnapping in de klassieker Ronde van Vlaanderen

bron: www.nu.nl

Dit is ook een minder bericht.

pi_10346324
Aiii, da's minder
  zondag 11 mei 2003 @ 12:00:44 #172
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10351387
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 23:29 schreef Leatherface het volgende:
Aiii, da's minder
Niet fijn voor Vincent idd.
pi_10355291
Moreau won ook de ochtendtijdrit in de vierdaagse van duinkerken
trance is the best music
pi_10356671
Edit - oeps verkeerde topic
pi_10357067
Moreau wint Duinkerken en JP Nazon laatste rit.

Beloki wint de Alcobendas en wint ook slottijdrit. Vanmorgen won Garrido van Paternina-Costa Almeria.

in Vredeskoers wint Wesemann, Hondo blijft leider. 3x ritzege Telekom op 3 etappes.

maandag 12 mei 2003 @ 10:20:34 #176
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10368647
quote:
Jacques Hanegraaf heeft vergevorderde plannen om de noodlijdende Team Coast-wielerploeg over te nemen. De oud-renner heeft de afgelopen dagen samen met ploegleider Rudy Pevenage besprekingen gevoerd. De ploeg van kopman Jan Ullrich werd afgelopen week voor de tweede keer in korte tijd door de UCI geschorst omdat het financieel in gebreke bleef.
pi_10387716
Sosenka wint rit 4 in Vredeskoers. Wesemann werd 2e en is Leider voor Sosenka.

Marco Pinotti staat 6e in het klas.

pi_10407650
Bruun Eriksen van CSC wint de 5e rit in de Vredeskoers in een sprint met 6. Op 2.38 eindigde het peloton. Wesemann blijft leider.
Pinotti nog steeds 6e.

en in de Vuelta Asturias won Maestre van Colchon Relax Fuenlabrada de rit met 2 sec. op de groep waar Edo 2e werd.
Joseba Beloki doet er ook aan mee evenals Piepoli de winnaar van vorig jaar.

woensdag 14 mei 2003 @ 12:15:31 #179
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10420272
Verder nieuws over Team Coast.
quote:
Voormalig renner Jacques Hanegraaf en
de Belgische ploegleider Rudy Pevenage
hebben de internationale wielrenunie
UCI gevraagd Team Coast over te nemen.

De Duitse wielerploeg van Jan Ullrich
is voor de tweede keer geschorst door
de UCI wegens betalingsachterstand aan
zijn renners.

De huidige co-sponsor van Team Coast,de
Italiaanse fietsenfabriek Bianchi,moet
de nieuwe hoofdsponsor worden."De ploeg
zal onder Nederlandse licentie rijden",
zo liet Hanegraaf woensdag weten.De UCI
zal op korte termijn uitsluitsel geven
over het verzoek van de oud-Nederlands
kampioen en Pevenage,die ook de manager
van oud-Tourwinnaar Ullrich is.
Pevenage is er zich nu ook mee aan het bemoeien.

Bron: NOS teletekst.

pi_10423364
positief nieuws. Alleen moet Bianchi-Coast zoals het dasn gaat heten wel op een wildcard gaan wachten voor de Tour.
Want ze zijn hun status als top team wat ze hadden kwijt geraakt en dus zijn ze niet meer automatisch startgerechtigd.
pi_10430637
en zo positief van wat Hanegraaf graag wil met Pevenage is het nu ook weer niet want Ullrich heeft aangegeven het team alweer te verlaten evenals Pevenage en Bianchi voelt er toch niks voor om hoofdsponsor te worden.

bron: belgische tt pagina 432.

pi_10443316
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 18:16 schreef Bartoli het volgende:
en zo positief van wat Hanegraaf graag wil met Pevenage is het nu ook weer niet want Ullrich heeft aangegeven het team alweer te verlaten evenals Pevenage en Bianchi voelt er toch niks voor om hoofdsponsor te worden.

bron: belgische tt pagina 432.

Mooie soap daar bij Team Coast.
pi_10443349
Moletta wint de zesde rit in de Vredeskoers. Ondanks een val in de slotfase, behoudt Weseman de leidertrui.

En Fagnini heeft de tweede etappe in de ronde van Asturie gewonnen.

pi_10460871
RIK VAN STEENBERGEN (78) IS OVERLEDEN
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Ex-toprenner Rik Van Steenbergen is
overleden. Hij was 78 jaar. Van Steen-
bergen overleed donderdagavond in de
Eeuwfeestkliniek in Antwerpen, na een
slepende ziekte. Hij verbleef sinds
half april in het ziekenhuis.

Rik Van Steenbergen werd drie keer
wereldkampioen. Zijn rennersloopbaan
begon in 1942 en eindigde pas 23 jaar
later, in 1966. Van Steenbergen won in
totaal maar liefst 952 wedstrijden.

Van Steenbergen was een veelzijdig
renner. Zowel op de weg als op de piste
behoorde hij tot de top. Hij was een
goed spurter.
pi_10460899
Was die niet laatst bij de begrafenis van Van Est.

Triest bericht trouwens. R.I.P.

pi_10461327
Alweer een wielerlegende dood.

R.I.P. Rik van Steenbergen

vrijdag 16 mei 2003 @ 18:19:28 #187
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10478748
Konency wint de achtste etappe in de Vredeskoers. Weseman blijft leider.

Ricardo Valdes wint na een lange solo (na 1 km gedemareerd) de derde etappe in de ronde van Asturie. Carlos Torrent is de nieuwe leider.

vrijdag 16 mei 2003 @ 20:41:28 #188
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10481654
Beltran heeft de failliete inboedel inmiddels verruilt voor US Postal.
Leuke knecht voor Lance in de bergen.
pi_10493236
Jeremy Hunt heeft de 1e etappe van de Ronde van Picardië gewonnen, voor Stefan van Dijk.
pi_10493464
En Samuel Sanchez (Euskaltel) wint in de Ronde van Asturië, voor Angel Edo.
pi_10494556
en Degano van Mercatone Uno wint de laatste rit van de vredeskoers en wesemann wint eindklassement voor Sosenka en Konecny.
pi_10529218
Ik ga over een 1 1/2 maand voor het eerst mee doen met een rit.
Het word meteen een zware, het word de ijselmeer rit van http://www.lechampion.nl

Omdat ik zelf nog nooit in grote groepen op de racefiets gezetten heb ben ik een beetje opzoek naar tips.
Heb gister met een collega racefietser zitten babbelen. Op zijn aanraden ben ik mijn fiets opnieuw aan het afstellen.
Zo stond mijn zadel een tikje te hoog en zat onder mijn linker schoen de look clip niet meer op zijn plaats (uh vandaar dus de last in van knie...)

Ik kan dus heel weinig vinden over hoe hoog het stuur nu eigenlijk moet staan. Bij de meeste fiets fabriekanten staat het stuur stevast bijna op het laagste punt op de foto. Ik kan me zo voorstellen dat de hoogte van het stuur verbonden is met de dikte van de pens

Op dit moment ben ik vooral bezich met langere ritten rijden. Snelheid trainen doe ik nog niet echt. Tja en er moet eigenlijk ook nog wat gewicht bij de wielrenner zelf verdwijnen...

maandag 19 mei 2003 @ 12:55:55 #193
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10530761
quote:
De Franse ploegen La Boulangčre,AG2R,
Jean Delatour en het Spaanse Euskaltel
zijn met een wildcard toegelaten tot de
Tour de France,die van 5 tot en met 27
juli verreden wordt.

Het is nog onduidelijk welke ploeg als
22ste en laatste mag deelnemen."In het
waarschijnlijke geval dat de schorsing
van Team Coast niet wordt opgeheven,zal
een vijfde wildcard worden toegekend",
lichtte Daniel Baal van de Société du
Tour de France toe.
pi_10530923
quote:
Op maandag 19 mei 2003 12:55 schreef zjroentje het volgende:

[..]

En Domina Vacanze, waren die al zeker van deelname, of zijn die een van de gegadigden voor de laatste wildcard?
  maandag 19 mei 2003 @ 13:04:47 #195
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10530937
quote:
Op maandag 19 mei 2003 13:04 schreef Leatherface het volgende:

[..]

En Domina Vacanze, waren die al zeker van deelname, of zijn die een van de gegadigden voor de laatste wildcard?

Denk niet dat die bij de beste zoveel teams zaten, dus dat ze nog niet zeker zijn.

Leblanc ook altijd met die verrekte Franse ploegen.

maandag 19 mei 2003 @ 13:06:45 #196
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10530979
Heb het hier nergens gezien, maar Van Dijk had toch de Ronde van Picardie gewonnen, nietwaar?
  maandag 19 mei 2003 @ 13:07:22 #197
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10531003
Domina Vacanze zit er inderdaad niet bij.
pi_10531062
quote:
Op maandag 19 mei 2003 13:04 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Denk niet dat die bij de beste zoveel teams zaten, dus dat ze nog niet zeker zijn.

Leblanc ook altijd met die verrekte Franse ploegen.

AG2R, kan ik me wel inkomen, die hebben natuurlijk Kirsipuu, Brochard, Botcharov en het Spaanse talent Mikel Astarloza. Kortom: een ploeg die wat kan laten zien.

Maar Le Boulangere en Jean Delatour vind ik niet echt een verrijking voor het peloton

pi_10531100
quote:
Op maandag 19 mei 2003 13:06 schreef zjroentje het volgende:
Heb het hier nergens gezien, maar Van Dijk had toch de Ronde van Picardie gewonnen, nietwaar?
Etappe, eindklassement was voor David Millar.
  maandag 19 mei 2003 @ 13:12:24 #200
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10531121
quote:
Op maandag 19 mei 2003 13:11 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Etappe, eindklassement was voor David Millar.

Klopt, nu je het zegt.
pi_10532897
quote:
In het gesloten Cipo weer niet in de tour postte Frenkie het volgende nieuwsbericht:

Tourdirectie houdt één wildcard achter

PARIJS - Jan Ullrich mag nog altijd hopen op een startbewijs voor de Ronde van Frankrijk. De Tourdirectie deelde maandag vier wildcards uit: aan de Franse ploegen Brioches La Boulangčre, AG2R en Jean Delatour en het Spaanse Euskaltel.
Een vijfde ploeg is nog welkom "in het zeer waarschijnlijke geval dat de schorsing van Team Coast, de ploeg van Ullrich, niet wordt opgeheven", aldus Daniel Baal, tweede man in de Tourdirectie achter Jean-Marie Leblanc. Dat startbewijs lijkt te gaan naar de nieuwe Bianchi-ploeg waarin een groot deel van het vrijwel failliete Team Coast, dat in principe zeker was van deelname, wordt ondergebracht. In dat geval kunnen Raimondas Rumsas (Lampre) en Mario Cipollini (Domina Vacanze) Tourdeelname vergeten

In het vervolg wel even de bron vermelden
  maandag 19 mei 2003 @ 16:32:47 #202
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10537180
Dekkers wint de tweede etappe in Olympia's ronde en neemt en passant ook de leiding in het algemeen klassement over.
pi_10538222
quote:
Op maandag 19 mei 2003 16:32 schreef zjroentje het volgende:
Dekkers wint de tweede etappe in Olympia's ronde en neemt en passant ook de leiding in het algemeen klassement over.
Ik gun hem de eindoverwinning, vanwege de onterechte diskwalificering op het WK vorig jaar.
pi_10550343
mooi gedaan van dekkers.
  dinsdag 20 mei 2003 @ 09:05:16 #205
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10553166
Een grote SCHANDE dat Cipo niet in de Tour start.
Hamelen
  dinsdag 20 mei 2003 @ 10:08:35 #206
2753 olavski
Fetchez la vache
pi_10554233
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 10:07 schreef olavski het volgende:
Ach, Mario is nog nooit een berg overgekomen.
Ik zal 'm niet missen
En heeft ook nog nooit een Tour uitgereden
You must be out of your brilliant mind.
pi_10557609
Vind overigens ook dat Il Re Leoni gewoon in de Tour thuishoort.

Een renner met zo'n uitstraling en erelijst is gewoon een meerwaarde voor het peloton en hoort altijd in grote ronden te mogen starten.

dinsdag 20 mei 2003 @ 12:20:00 #208
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10557673
Die Leblanc is een vuile chauvenist.

Op de persconferentie zeggen dat er gekozen moest worden tussen Phonak, Jean Delatour en Domine Vacanza, en dan voor Jean Delatour kiezen.

dinsdag 20 mei 2003 @ 12:20:48 #209
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10557691
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 12:16 schreef Leatherface het volgende:
Vind overigens ook dat Il Re Leoni gewoon in de Tour thuishoort.

Een renner met zo'n uitstraling en erelijst is gewoon een meerwaarde voor het peloton en hoort altijd in grote ronden te mogen starten.

Zo is het!
Hamelen
  dinsdag 20 mei 2003 @ 12:23:59 #210
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10557762
Z'n tirade na afloop van de etappe in de Giro, naar aanleiding van het niet deelnemen in de Tour, was ook prachtig.
pi_10557764
Wat er voor het weglaten van DV te zeggen valt, is dat bijna die hele ploeg om Cipo is gebouwd.

Ze hebben op Scarponi en Santos Gonzalez na amper goede klimmers / klassementsrenners.

Als Domina Vacanze een iets gevarieerdere selectie had waren ze misschien wel uitgenodigd.

dinsdag 20 mei 2003 @ 12:25:00 #212
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10557784
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 12:24 schreef Leatherface het volgende:
Wat er voor het weglaten van DV te zeggen valt, is dat bijna die hele ploeg om Cipo is gebouwd.

Ze hebben op Scarponi en Santos Gonzalez na amper goede klimmers / klassementsrenners.

Als Domina Vacanze een iets gevarieerdere selectie had waren ze misschien wel uitgenodigd.

Maar Jean Delatour heeft helemaal niks.

En Cipo is wereldkampioen. Lijkt me genoeg reden.

pi_10557833
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 12:25 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Maar Jean Delatour heeft helemaal niks.

Franse renners, dat is voor JM Leblanc genoeg reden om ze uit te nodigen. Was vorig jaar ook al zo.
  dinsdag 20 mei 2003 @ 12:27:20 #214
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10557836
Maar ik kan me niet voorstellen dat een flutclubje als Jean Delatour in 3 weken meer mediaexposure zal krijgen dan Mario in 1 week.

Hij had al een nieuwe fiets in de maak, dat soort dingen. Een etappe zou hij misschien ook wel gewonnen hebben. Het kan dus volgens mij niet alleen commercie zijn.

Hamelen
  dinsdag 20 mei 2003 @ 12:28:15 #215
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10557852
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 12:27 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Franse renners, dat is voor JM Leblanc genoeg reden om ze uit te nodigen. Was vorig jaar ook al zo.

Fransen, het vervelendste volk ter wereld.
  dinsdag 20 mei 2003 @ 12:31:47 #216
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10557921
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 12:28 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Eens kijken hoe vaak Lance dit jaar ruzie met ze krijgt
Hamelen
pi_10557988
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 12:28 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Een beetje veel chauvinisme is de Fransen niet vreemd.

Cipo heeft ooit eens geroepen: "De Tour zit slechts in mijn hoofd, de Giro in mijn hart."

Ik denk dat ze daar in L'Hexagone daarover zo boos zijn dat Mooie Mario nu persona non grata is in de Tour de France

dinsdag 20 mei 2003 @ 12:39:16 #218
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10558063
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 12:35 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Een beetje veel chauvinisme is de Fransen niet vreemd.

Cipo heeft ooit eens geroepen: "De Tour zit slechts in mijn hoofd, de Giro in mijn hart."

Ik denk dat ze daar in L'Hexagone daarover zo boos zijn dat Mooie Mario nu persona non grata is in de Tour de France

In discussie gaan met Leblanc heeft toch geen zich. Van enige realiteitszin in deze Fransoos niet gespeend. Het is gewoon jammer. Hij ziet niet in dat hij de Tour zo schade aan richt, door altijd die Franse teams voor te trekken.

Ik kan het me daarentegen wel enigszins voorstellen. Het Franse wielrennen ligt redelijk op zijn gat, dus een aantal Franse teams in de eigen ronde heb ik geen probleem mee. Maar het is elk jaar weer hetzelfde liedje, heb je als niet-Frans team geen direct toelatingsbewijs, dan kun je het zowat schudden, zeker als het een Italiaans team betreft.

pi_10560274
we zullen zien voor domina is er nog een kleine kans om toegelaten te worden.
  woensdag 21 mei 2003 @ 10:58:20 #220
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10580649
quote:
Rabobank heeft de contracten met de
ploegleiders Adri van Houwelingen en
Theo de Rooij verlengd tot 1 januari
2006.De contracten met Nico Verhoeven
(espoirs) en Frans Maassen (Trade Team
I en III) werden voor dezelfde periode
verlengd.
pi_10586684
Tom Steels wint in een massasprint de eerste etappe in de Ronde van Belgie.
  woensdag 21 mei 2003 @ 16:32:48 #222
30919 mitt
Michael Corleone
pi_10588078
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 15:43 schreef Leatherface het volgende:
Tom Steels wint in een massasprint de eerste etappe in de Ronde van Belgie.
Leuk die voorsprong ook van de eerste kopgroep van 60 man ongeveer.
Hoeveel is het uiteindelijk geworden?
pi_10588161
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 16:32 schreef mitt het volgende:

[..]

Leuk die voorsprong ook van de eerste kopgroep van 60 man ongeveer.
Hoeveel is het uiteindelijk geworden?

Geen idee, ik heb de 2e groep niet binnen zien komen. Wel gehoord dat het door een massale val werd veroorzaakt.
  woensdag 21 mei 2003 @ 16:36:29 #224
30919 mitt
Michael Corleone
pi_10588172
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 16:36 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb de 2e groep niet binnen zien komen. Wel gehoord dat het door een massale val werd veroorzaakt.

Zal wel rond de 10 minuten gebleven zijn dan.
pi_10609617
Jans Koerts wint de 2e etappe van de Ronde van Belgie.

De Bankgiroloterij - renner versloeg zijn medevluchter Axel Merckx van Lotto - Domo in een sprint - a - deux. Derde werd de Hongaar Laslo Bodrogi van Quick Step - Davitamon.

Merckx is als ik het goed heb nu de nieuwe leider in het Algemeen Klassement.

donderdag 22 mei 2003 @ 17:32:34 #226
30919 mitt
Michael Corleone
pi_10612245
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 15:48 schreef Leatherface het volgende:
Jans Koerts wint de 2e etappe van de Ronde van Belgie.

De Bankgiroloterij - renner versloeg zijn medevluchter Axel Merckx van Lotto - Domo in een sprint - a - deux. Derde werd de Hongaar Laslo Bodrogi van Quick Step - Davitamon.

Merckx is als ik het goed heb nu de nieuwe leider in het Algemeen Klassement.

Leuk voor Jans.

Zag dat ie op 25 minuten achterstand stond.Zoveel hebben ze blijkbaar verloren gister

pi_10615140
knap gedaan van Merkx vooral die heeft Jans laten winnen.
pi_10632380
Tom Boonen heeft zojuist de derde etappe van de Ronde van België op zijn naam geschreven. De jonge Belg van Quick Step - Davitamon was in de sprint de sterkste van een kopgroep van 6.

Tweede werd de Fransman Jimmy Engoulvent (Brioches La Boulangčre) en onze landgenoot Karsten Kroon (Rabobank) werd derde. Vierde werd de Nieuw - Zeelander Hayden Roulston (Cofidis) vijfde Ludo Dierckxsens (Landbouwkrediet) en zesde Erwin Thijs (Palmans).

Het peloton eindigde op enkele minuten achterstand.

vrijdag 23 mei 2003 @ 16:56:51 #229
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10632732
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 16:41 schreef Leatherface het volgende:
Tom Boonen heeft zojuist de derde etappe van de Ronde van België op zijn naam geschreven. De jonge Belg van Quick Step - Davitamon was in de sprint de sterkste van een kopgroep van 6.

Tweede werd de Fransman Jimmy Engoulvent (Brioches La Boulangčre) en onze landgenoot Karsten Kroon (Rabobank) werd derde. Vierde werd de Nieuw - Zeelander Hayden Roulston (Cofidis) vijfde Ludo Dierckxsens (Landbouwkrediet) en zesde Erwin Thijs (Palmans).

Het peloton eindigde op enkele minuten achterstand.

Ook een nieuwe leider uit die groep?

Ze lagen met nog 100 km te gaan nog 14 minuten voor, hoeveel is er van over gebleven?

pi_10632759
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 16:56 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ook een nieuwe leider uit die groep?

Ze lagen met nog 100 km te gaan nog 14 minuten voor, hoeveel is er van over gebleven?

Wie de nieuwe leider is weet ik niet, maar de voorsprong was ongeveer 5 minuten.

Edit - peloton eindigde uiteindelijk op 3, 40 las ik net.

pi_10634099
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 16:58 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Wie de nieuwe leider is weet ik niet, maar de voorsprong was ongeveer 5 minuten.

Edit - peloton eindigde uiteindelijk op 3, 40 las ik net.

Merkx blijft leider want van die 6 de best geplaatste stond op meer dan 10 minuten en de boniseconden waren al vergeven.
pi_10636343
Team Bianchi het Team van Jan Ullrich mag weer koersen. Het Team is dus nu ook zeker van de Tour de France.

bron:

http://193.121.55.225/tt/tt.php?p=428&g=1&s=0&r=0&x=1

JAN ULLRICH MAG NAAR DE TOUR

Bianchi vervangt Team Coast, dat
geschorst werd, omdat het de lonen van
zijn renners niet betaalde. Met Bianchi
zijn de 22 ploegen ingevuld die mogen
deelnemen aan de Tour. Met Domina
Vacanze wordt nog overlegd. (438)

De wielerfederatie UCI ziet in Bianchi
een ploeg met een onafhankelijke juri-
dische en financiële structuur. De UCI
gelooft ook dat de fietsenfabrikant
voor meerdere jaren in het peloton
blijft.

[Dit bericht is gewijzigd door Bartoli op 23-05-2003 20:21]

vrijdag 23 mei 2003 @ 22:02:05 #233
30919 mitt
Michael Corleone
pi_10639257
Hoe ziet dat team er eik uit van Ullrich...wel een beetje redelijk team?
pi_10640429
Gelukkig dat het op tijd rond is gekomen en dat Der Jan naar de Tour kan.

Denk overigens dat Laszlo Bodrogi de Ronde van België gaat winnen, die staat kort in het klassement en er komt morgen een tijdrit aan.

pi_10640472
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 22:02 schreef mitt het volgende:
Hoe ziet dat team er eik uit van Ullrich...wel een beetje redelijk team?
Zelfde als Team Coast maar dan zonder de vertrokken Beltran (Us Postal), Perez (Cofidis) en Zulle en Aebersold (Phonak)

Dus wel nog naast Ullrich: Casero, Garmendia, Guidi, Hernandez, Lara, Schweda etc .

pi_10640524
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 22:48 schreef Leatherface het volgende:
Gelukkig dat het op tijd rond is gekomen en dat Der Jan naar de Tour kan.

Denk overigens dat Laszlo Bodrogi de Ronde van België gaat winnen, die staat kort in het klassement en er komt morgen een tijdrit aan.

Ja maar ik houd het toch op Merkx want Zondag is een rit naar Ans (mini-LBL), met de Redoute, Sart Tillmann en die andere klim op het laatste in LBL. en de slotklim naar Ans. finish is dezelfde als LBL.
Das te veel voor Laszlo.
pi_10640613
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 22:51 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ja maar ik houd het toch op Merkx want Zondag is een rit naar Ans (mini-LBL), met de Redoute, Sart Tillmann en die andere klim op het laatste in LBL. en de slotklim naar Ans. finish is dezelfde als LBL.
Das te veel voor Laszlo.

Met die andere klim zal je wel de Saint Nicolas bedoelen

Grappig, vorig jaar was er ook al een ritaankomst in de Giro naar Ans, met dezelfde finale als LBL.

pi_10640710
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 22:54 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Met die andere klim zal je wel de Saint Nicolas bedoelen

Grappig, vorig jaar was er ook al een ritaankomst in de Giro naar Ans, met dezelfde finale als LBL.

Ja bedoel idd de Saint Nicolas ja, was ff de naam kwijt. Maar het is iig niks voor een Laszlo Bodrogi, Servais Knaven e.d

Je zou haast zeggen dat Merkx het wel moet winnen of Bruylandts mss ook nog. Kweet niet wie na morgen nog het beste staat en vervolgens op zondag ook nog redelijk tot goed kan klimmen.
Waarom Museeuw niet

Maar ik ga voor Frankieboy (VDB) als eindwinnaar van R.v Belgie.

pi_10640712
Hoor net van Mart Smeets dat Javier Otxoa zich gaat proberen te qualificeren voor de Paralympics.
pi_10640765
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 22:57 schreef Leatherface het volgende:
Hoor net van Mart Smeets dat Javier Otxoa zich gaat proberen te qualificeren voor de Paralympics.
jup, las ik vanmiddag op cyclingnews.com

dit is wat ik las (http://www.cyclingnews.com/news/?id=2003/may03/may23news)

Javier Ochoa back on the bike

Former Kelme professional Javier Ochoa, seriously injured in a training accident which also killed his brother Ricardo, will be on the bike this weekend. Ochoa will join some 3,000 disabled riders at a paralympic event on May 24th in Basauri, Spain.

"Selfishly speaking, we're very happy about everything his presence brings," event organisers said. "But we're most excited for him, his family, and friends, and for everyone who loves the sport. For those who value the superhuman effort required for paraplegic sports, this is great news."

Ochoa was seriously injured in early 2001 when he and his brother Ricardo were struck by a car while on a training ride. Javier was in a coma for an extended period of time, and has undergone a lengthy recovery.

zaterdag 24 mei 2003 @ 02:52:50 #241
2753 olavski
Fetchez la vache
pi_10643934
Jan ist da
You must be out of your brilliant mind.
pi_10644301
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 02:52 schreef olavski het volgende:
Jan ist da
Aber ist Jan da auch am ersten platz im Frankreich Rundfahrt?
pi_10645525
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 08:37 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Aber ist Jan da auch am ersten platz im Frankreich Rundfahrt?

Od Jan er potten zal breken valt af te wachten maar ja starten kan die altijd. En hij is nu bezig met he verkennen van de bergritten dus hij is er wel serieus mee bezig.
pi_10650188
Fabian Cancellara won de Tijdrit in de ronde van Belgie voor Michael Rogers en Bartko, 4e Belohvosciks en 5e Bodrogi.
Rogers is de nieuwe leider met 3 sec. op Bartko en 7 sec. op Belohvosciks. Merkx staat nu 8e op 29 sec. en lijkt me de zware rit vanmorgen de favoriet voor de eindzege.
  zaterdag 24 mei 2003 @ 18:01:50 #245
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10650637
Olympia's ronde vandaag zo'n 500 meter van mijn huis vandaan gefinished.

Etappe gewonnen door Stef Clement.

pi_10651183
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 18:01 schreef zjroentje het volgende:
Olympia's ronde vandaag zo'n 500 meter van mijn huis vandaan gefinished.

Etappe gewonnen door Stef Clement.

Ja ja finish is in het gehucht Buchten waar morgen de start en finish is van de Koniginnerit.
Was er graag heen gegaan morgen maar ja moet naar zo'n stront communiefeest
  zaterdag 24 mei 2003 @ 18:32:47 #247
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10651216
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 18:30 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Ja ja finish is in het gehucht Buchten waar morgen de start en finish is van de Koniginnerit.
Was er graag heen gegaan morgen maar ja moet naar zo'n stront communiefeest

Nou ..... gehucht ......
pi_10651261
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 18:32 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Nou ..... gehucht ......

Een stad of stadje is buchten niet. Daar woont trouwens me voormalige trainer van de wielervereniging Robert van der Donk.
Hij heeft samen met Ben Koken (allebei ex renners), Van der Donk als Top Amateur en Koken als Prof het parcours uitgezet van de 2 laatste etappes met aankomst in Buchten.
Morgenmiddag wordt in buchten ook nog een criterium verreden voor nieuwelingen, junioren en Amateurs.
  zaterdag 24 mei 2003 @ 18:37:06 #249
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10651290
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 18:35 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Een stad of stadje is buchten niet. Daar woont trouwens me voormalige trainer van de wielervereniging Robert van der Donk.
Hij heeft samen met Ben Koken (allebei ex renners), Van der Donk als Top Amateur en Koken als Prof het parcours uitgezet van de 2 laatste etappes met aankomst in Buchten.
Morgenmiddag wordt in buchten ook nog een criterium verreden voor nieuwelingen, junioren en Amateurs.

Tis gewoon een dorp.
pi_10651636
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 18:37 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Tis gewoon een dorp.

Jup.
pi_10669121
Dave Bruylands heeft in Ans de slotetappe van de Ronde van Belgie gewonnen. Maarten den Bakker werd tweede, die man zal werkelijk nooit een internationaal aansprekende koers winnen, zo lijkt het

Wel mooi gedaan door Dave, dat moet ik toegeven.

De Aussie Michael Rogers (Quick - Step) heeft het eindklassement gewonnen.

zondag 25 mei 2003 @ 16:52:35 #252
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_10669135
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:51 schreef Leatherface het volgende:
Dave Bruylands heeft in Ans de slotetappe van de Ronde van Belgie gewonnen. Maarten den Bakker werd tweede, die man zal werkelijk nooit een internationaal aansprekende koers winnen, zo lijkt het
Nou ja, ben blij dat ie iig weer een beetje terug is.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_10669353
Knap gedaan van Bruylandts en Rogers.

Voor Marlux was het de 2e zege op 1 dag. Johan Coenen won de laatste rit in Beieren.

pi_10671425
Felix Garcia Casas heeft per direct zijn ploeg Big Mat verlaten en rijdt de komende seizoenen voor de deense ploeg CSC.
Garcia Casas start voor deze ploeg al in de Dauphine Libere en wordt zo een van de luitenanten naast Sastre van Hamilton in de Tour. Met name voor de bergen dan.

En nu wat slechter nieuws de voorbereiding op de Tour van Michael Rasmussen van de Rabobankploeg heeft een fikse deuk opgelopen.
Op training toen hij samen met andere ploegmaats de bergritten in de Tour aan het verkennen was is hij in de afdaling van de Galibier gevallen. In het ziekenhuis bleek hij een aantal botten in zijn hand gebroken te hebben. Het ziet er dus naar uit dat hij niet kan starten in de Tour die over een 6 tal weken van start gaat.

pi_10675829
Ik heb net van iemand vernomen maar ik weet niet waar die die informatie vandaan heeft dat Danilo Di Luca zijn sleutelbeen gebroken heeft. Hij hoopt na een operatie binnen 2 weken weer te kunnen beginnen met trainen, lijkt me wel vroeg.
Dus zijn Tour komt in gevaar.
  zondag 25 mei 2003 @ 22:59:38 #256
30919 mitt
Michael Corleone
pi_10675840
quote:
Op zondag 25 mei 2003 22:59 schreef Bartoli het volgende:
Ik heb net van iemand vernomen maar ik weet niet waar die die informatie vandaan heeft dat Danilo Di Luca zijn sleutelbeen gebroken heeft. Hij hoopt na een operatie binnen 2 weken weer te kunnen beginnen met trainen, lijkt me wel vroeg.
Dus zijn Tour komt in gevaar.
wat moet DiLuca in de Tour.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')