quote:ja, al meer als 4 jaar
Op woensdag 23 april 2003 12:42 schreef no3big het volgende:
heb je een vast contract??
quote:Inderdaad, vijf maandsalarissen is normaal.
Op woensdag 23 april 2003 12:43 schreef E.T. het volgende:
De rechtbank hanteert een maandsalaris voor elk jaar dat je gewerkt hebt.
Vijf jaar gewerkt is vijf maandsalarissen meekrijgen
Of de vakbond.
Die weten het over het algemeen wel!
De c factor is hier het interessante. Als je werkgever duidelijk verwijtbaar is in het geheel, kun je een factor 2 krijgen (bijvoorbeeld). Standaard is factor 1. Op het moment dat jij verwijtbaar bent, kan het ook minder dan 1 worden.
Bespreek het met een no cure no pay advocaat. Kost je niks, en meestal moet je bedrijf ook de kosten voor de advocaat betalen!
Ik hoop dat je er wat mee kan.
--edit--
En niet zelf ontslag nemen op verzoek van je baas (ook als hij er geld tegenover zet). Je hebt dan geen recht meer op WW. Je baas moet je dus ontslaan, en jij moet ertegen in beroep gaan (kan meestal wel pro forma). Het kost je baas namelijk ook geld als jij WW krijgt, dus hij heeft liever dat jij uit vrije wil weggaat.... dat zal hij waarschijnlijk wel vergeten te vermelden, dat je dan geen WW krijgt!
[Dit bericht is gewijzigd door bop op 23-04-2003 12:52]
Daarbij kun je optellen: de opzegtermijn die je baas heeft (minimaal 1 maand, maar soms ook 2). Verder heb je recht op een evenredig deel van je vakantiedagen.
Kan aardig aanlopen, weet ik uit ervaring
Afhankelijk van je onderhandel-vaardigheden kan er meer uit te halen zijn (hangt ook af van hoe graag je baas van je af wil).
Een pro-forma procedure (waarin je aangeeft het pertinent oneens te zijn met je ontslag, maar waarbij je erkent dat jij en je baas na deze ervaring niet meer door dezelfde zakelijke deur kunnen), moet er dan voor kunnen zorgen dat je na twee (drie??) maanden een uitkering kunt aanvragen (mocht dat al nodig zijn).
Als je een rechtbijstandsverzekering hebt, dan is het zeker de moeite waard om hier informatie in te winnen en dit de melden bij je baas.
Succes!
quote:Als de reden niet relevant is zou ik meer vragen en afspreken dat je zelf op stapt. Zelf gaan is beter dan ontslagen worden, als je zoekt naar een nieuwe baan
Op woensdag 23 april 2003 12:46 schreef MrTorture het volgende:[..]
Inderdaad, vijf maandsalarissen is normaal.
quote:Nope, absoluut niet zelf gaan. Gaat je gewoon centjes kosten!!
Op woensdag 23 april 2003 12:50 schreef NiGeLaToR het volgende:[..]
Als de reden niet relevant is zou ik meer vragen en afspreken dat je zelf op stapt. Zelf gaan is beter dan ontslagen worden, als je zoekt naar een nieuwe baan
quote:Alleen zelf gaan als je al iets anders hebt gevonden, of HEEL zeker weet dat het vinden van een baan geen probleem zal zijn..
Op woensdag 23 april 2003 12:53 schreef bop het volgende:[..]
Nope, absoluut niet zelf gaan. Gaat je gewoon centjes kosten!!
quote:Dat weet je nooit zeker.
Op woensdag 23 april 2003 14:31 schreef BeetjePee het volgende:[..]
Alleen zelf gaan als je al iets anders hebt gevonden, of HEEL zeker weet dat het vinden van een baan geen probleem zal zijn..
Aantal jaren dat je gewerkt heb in maanden + de opzegtermijn + je opgebouwde vakantiedagen - 45% belasting (auw) als je alles in 1x uitgekeerd krijgt..
quote:Dat dacht ik ook, maar doe het maar niet. Je word gewoon keihard genaaid waar je bijstaat. Je krijgt dan totaal van niemand niks geen geld (ook geen WW) ookal heb je 50 jaar premies betaald bij wijze van spreken. NOOIT zelf ontslag nemen en áltijd je ontslag aanvechten als je het krijgt.
Op woensdag 23 april 2003 12:50 schreef NiGeLaToR het volgende:[..]
Als de reden niet relevant is zou ik meer vragen en afspreken dat je zelf op stapt. Zelf gaan is beter dan ontslagen worden, als je zoekt naar een nieuwe baan
quote:Was het 'No cure, no pay' principe niet verboden in Nederland om Amerikaanse taferelen te voorkomen?
Op woensdag 23 april 2003 12:49 schreef bop het volgende:
Bespreek het met een no cure no pay advocaat.
quote:Juist wel: in de kantonrechtersformule wordt veel ruimte gelaten voor de reden
Op woensdag 23 april 2003 12:40 schreef D.Rose het volgende:
Mijn baas wil van mij af.
Na bijna 5 jaar wil hij mij eruit werken.
(reden niet relevant)
quote:x maal een maand voor elk jaar dat je er gewerkt hebt. x is afhankelijk van de reden en de voorgeschiedenis.
Omdat uiteindelijk het bedrijf toch wel aan het langste
eind trekt wil er ik voor mij zoveel mogelijk uitslepen.
Mijn vraag dus, wat is een redelijke oprotpremie?
Dus hoeveel maanden loon?
quote:Alleen als je echt ontslagen wordt heb je recht op ww, als je zelf weggaat niet.
wel of geen ww?
quote:Ja.
Op woensdag 23 april 2003 19:05 schreef KaAzKoP_ het volgende:[..]
Was het 'No cure, no pay' principe niet verboden in Nederland om Amerikaanse taferelen te voorkomen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |