quote:Gers onderwerp!
Op dinsdag 22 april 2003 21:33 schreef whisko het volgende:
Ik ben 27 jaar, leraar op een middelbare school en ben iets aan het schrijven voor de schoolkrant. In "mijn tijd" zeiden we over iets wat heel leuk was "kei-gaaf". Wat is nu het meest trendy? "Vet" of "Kejl" (maar hoe schrijf je dat????) of iets anders?
quote:Kewl.
"Kejl" (maar hoe schrijf je dat????)
Maar goed. Daarvoor is je leeftijd geen excuus.
quote:Regiogebonden dus. Ik hoor het hier nooit.
Op dinsdag 22 april 2003 21:34 schreef sweek het volgende:
Ik denk dat het heel erg regiogebonden is...
Maar "trui" hoor ik de laatste tijd vaak.
quote:WTF?
"trui"
Woon je in eskimoland ofzo?
strak (maar die is al ouder geloof ik)
[Dit bericht is gewijzigd door Wicha op 22-04-2003 21:38]
quote:ik vind ulerzz een mongool en Ierfje een sukkel
Op dinsdag 22 april 2003 21:36 schreef seriewoordenaar het volgende:
Tegenwoordig kun je vanalles gebruiken want ieder woord wat lekker bekt wordt in geen tijd nageaapt. Maar als ik mijn stiefzoon mag geloven, dan zijn de woorden: 'kanker, tering, pleuris, kut, fuck' en dergelijk zeer in trek. Alsook je 'vrienden' uitmaken voor sukkel en mongool is de nieuwe manier van appreciatie...
Lauw zeggen ze hier gelukkig niet, owned gelukkig ook niet. Enzovoorts.
Hier is het denk ik toch nog vet. Of cool. Ik weet het niet. We zijn hier wat behoudender .
quote:Ik woon in België, maar ik heb gehoord dat het in Nederland best veel voorkomt.
Op dinsdag 22 april 2003 21:36 schreef Kwark het volgende:[..]
WTF?
Woon je in eskimoland ofzo?
quote:Keigaaf is toch iets voor het zuiden van het land?
Ik ben 27 jaar, leraar op een middelbare school en ben iets aan het schrijven voor de schoolkrant. In "mijn tijd" zeiden we over iets wat heel leuk was "kei-gaaf". Wat is nu het meest trendy? "Vet" of "Kejl" (maar hoe schrijf je dat????) of iets anders?
quote:Valt mee, maar het is er trui!
Op dinsdag 22 april 2003 21:38 schreef sweek het volgende:[..]
Ik woon in België, maar ik heb gehoord dat het in Nederland best veel voorkomt.
quote:Echt hoor...
Op dinsdag 22 april 2003 21:38 schreef SpuitElf het volgende:
trui, sweek?.
quote:Kwoon in Nijmegen: er zijn fok'kers van beneden de rivieren
Op dinsdag 22 april 2003 21:38 schreef Meller het volgende:[..]
Keigaaf is toch iets voor het zuiden van het land?
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 22-04-2003 21:59]
quote:Det vinj ich ech keigaaf manne!
Op dinsdag 22 april 2003 21:38 schreef Meller het volgende:[..]
Keigaaf is toch iets voor het zuiden van het land?
of
Det vinj ich ech sjiek manne!
Dat zijn denk ik mijn meest gebruikte...
Maar of die overal geaccepteerd zijn
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 22-04-2003 21:58]
mijn zusje van 14 gebruikt woorden als ckers. maarja.. ze is bReEzAhChIcK
quote:Juist, blijf liever een beetje uit de buurt van dat informele taalgebruik, valt denk ik beter in de smaak...
Op dinsdag 22 april 2003 21:40 schreef firstwollie het volgende:
ik heb toch wel zo'n ontzettende hekel aan van die ouwe taarten die zo pseudo populair gaan doen
quote:in dat verband heb ik zelfs ooit eens een "kwabbig" mogen opvangen. Voorafgegaan door "hyper".
Op dinsdag 22 april 2003 21:41 schreef dutchmilan het volgende:
mensen van mijn studentenvereniging bezigen vaak de uitdrukking 'dik', waar in het verleden vaak 'vet' werd gezegd.mijn zusje van 14 gebruikt woorden als ckers. maarja.. ze is bReEzAhChIcK
quote:trui roelt
Ik denk dat het heel erg regiogebonden is...
Maar "trui" hoor ik de laatste tijd vaak.
[Dit bericht is gewijzigd door mrcool op 22-04-2003 21:44]
quote:Ben je tegenwoordig al een ouwe taart met 27 jaar??
ik heb toch wel zo'n ontzettende hekel aan van die ouwe taarten die zo pseudo populair gaan doen
quote:Iron Maiden is dus absoluut oertrui!
Op dinsdag 22 april 2003 21:43 schreef ZixS het volgende:[..]
trui roelt
Smurks
quote:Dat is fopneger-taal
Op dinsdag 22 april 2003 21:46 schreef BAZZA het volgende:
"zeg whoella!"Smurks
quote:Ho ff, je hebt het toch niet over mij. Ik gebruik het woord waarnaar ik op zoek ben niet in die tekst, ik verwijs er juist naar.
quote:Als er een woord erg is, is het wel masterlijk. Of mastuhrluk, nog erger.
Op dinsdag 22 april 2003 21:43 schreef mrcool het volgende:
Het woord MASTERLIJK is nou eenmaal masterlijk, laten we dat niet vergeten. Ook te gebruiken in het Nederlands, wel te verstaan meesterlijk.
quote:Niet mee eens. Het is een geniaal woord voor een uitdrukking die allesomvattend is.
Op dinsdag 22 april 2003 21:47 schreef Kwark het volgende:[..]
Als er een woord erg is, is het wel masterlijk. Of mastuhrluk, nog erger.
quote:En helaas erg populair in Nederland onder de jeugd ;P(
Op dinsdag 22 april 2003 21:46 schreef KaAzKoP_ het volgende:
Dat is fopneger-taal.
"Utrechtse scholieren praten Murks: 'Wij samen ien sjtad mooi hoofddoeken gezien'. Nederlandse jongeren die het accent en de intonatie van hun Marokkaanse en Turkse leeftijdgenoten na-apen."
http://www.lombox.nl/Jongeren/murks.html
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 21:49 schreef Bikkelmannetje het volgende:
- bling-bling
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 21:48 schreef BAZZA het volgende:[..]
En helaas erg populair in Nederland onder de jeugd ;P(
"Utrechtse scholieren praten Murks: 'Wij samen ien sjtad mooi hoofddoeken gezien'. Nederlandse jongeren die het accent en de intonatie van hun Marokkaanse en Turkse leeftijdgenoten na-apen."
http://www.lombox.nl/Jongeren/murks.html
Triest .
"gaar" "vet leip" "vette sjit" "funky" "Vet Koel!" "geil" "kutzooi"
quote:Ja
Op dinsdag 22 april 2003 21:51 schreef KaAzKoP_ het volgende:
.
Triest
.
dit vond ik wel leuk:
Hoewel het Murks een uiting lijkt te zijn van bewondering voor Turken, Marokkanen en Surinamers, willen deze allochtone jongeren er niets van weten. Zij interpreteren het juist als een gebrek aan respect. Nortier: "Nederlandse jongeren weten dat ze niet in het bijzijn van allochtonen Murks moeten spreken. Ik heb een bandopname waarop jongeren in een snackbar plotseling van het Murks overgaan op het Nederlands. Wat bleek: op dat moment kwam er een Marokkaan binnen."
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 21:54 schreef BAZZA het volgende:[..]
Ja
dit vond ik wel leuk:Hoewel het Murks een uiting lijkt te zijn van bewondering voor Turken, Marokkanen en Surinamers, willen deze allochtone jongeren er niets van weten. Zij interpreteren het juist als een gebrek aan respect. Nortier: "Nederlandse jongeren weten dat ze niet in het bijzijn van allochtonen Murks moeten spreken. Ik heb een bandopname waarop jongeren in een snackbar plotseling van het Murks overgaan op het Nederlands. Wat bleek: op dat moment kwam er een Marokkaan binnen."
'Gebrek aan respect' . Die allochtonen worden steeds arroganter
.
quote:"
Op dinsdag 22 april 2003 21:40 schreef R2cksson het volgende:[..]
Det vinj ich ech keigaaf manne!
of
bij ons is iets iets manne erg ouwe..
quote:Of pak een Turks/Marokkaans woordenboek.
Op dinsdag 22 april 2003 21:55 schreef Wicha het volgende:
zie hier: Straattaal woordenlijst
quote:Staat hiervoor beschreven, de 1 is een L de drieën staan voor de E, en de 7 is de T.
Op dinsdag 22 april 2003 21:55 schreef Roderick het volgende:
ik ken alle woorden en veel ervan gebruik ik ook, alleen 1337wie kan mij dat uitleggen
quote:Ik heb weleens "vatsig" gehoord. Zo van: "Yo, das echt wel vatsig"
Op dinsdag 22 april 2003 21:43 schreef Kwark het volgende:[..]
in dat verband heb ik zelfs ooit eens een "kwabbig" mogen opvangen. Voorafgegaan door "hyper".
En het "bout" hoor ik ook vaak. "Zo wat een bout practicum was dat weer". Dit zei laatst iemand tegen me, hij was dus niet over het praticum te spreken. Je kan trouwens ook "matig" gebruiken dan.
relaxed, gaar, nodig, beter, geinig, wreed, lache ..
Vrij standaard hier in Breda eigenlijk..ik hou sowieso niet van die taal als "masterlijk" etc..
1337 = LEET = elite
masterlijk is een ontzettend foute verbastering. het is geïntroduceerd als meesterlijk alleen een of andere apenkop vond het grappig om de dubbele e te vervangen door een a. zo klinkt het een stuk triester.
verder nog,
cool, strak, vet, gaaf, relaxed, owned, beter, mindere zaak, loos, ranzig, ehm... moet ff wat langer nadenken
[Dit bericht is gewijzigd door succubus op 22-04-2003 22:01]
dat is toch echt wel de nieuwe "mode" op dit gebied...al die "stoere" 16 jarige scooter-raggers hoor ik bij een rood-stoplicht roepen: DROMMELS!!
quote:Doe niet zo stoer, je bent zelf net 18.
Op dinsdag 22 april 2003 22:04 schreef Boomlaars het volgende:
Gossiepossie!
Asjemenou!
Drommels!
Miljaar!
Lap!
Verdikkeme!
Potjandosie!dat is toch echt wel de nieuwe "mode" op dit gebied...al die "stoere" 16 jarige scooter-raggers hoor ik bij een rood-stoplicht roepen: DROMMELS!!
quote:Gers!
Op dinsdag 22 april 2003 21:35 schreef Kwark het volgende:[..]
Gers onderwerp!
quote:Wabbleef?!
Op dinsdag 22 april 2003 21:56 schreef Renoud het volgende:[..]
"
bij ons is iets iets manne erg ouwe..
De woorden zijn voornamelijk afkomstig van de Amerikaanse tieners/jongeren. Zelfs het Nederlands klinkende "weet je" wat erg populair was een jaar of 10 geleden komt van het Amerikaanse "you know" aan het einde van een zin.
In principe zijn best veel woorden in Nederland "veramerikaanst", met name de "stoere" woordjes zoals vet, cool, chill, relaxed, etc etc.... De Nederlanders lopen dus gewoon de Amerikanen achterna
De laatste paar jaar is "sweet" erg populair hier, ik kan me niet herrinneren of ik daarvan in Nederland al een alternatief gevonden heb.... "zoet" mischien?
Trui heb ik nog nooit van gehoord trouwens
quote:"Sweet" klinkt me erg Southpark-achtig, maar die zullen het ook wel weer ergens vandaan halen.
Op dinsdag 22 april 2003 22:15 schreef maartena het volgende:
De laatste paar jaar is "sweet" erg populair hier, ik kan me niet herrinneren of ik daarvan in Nederland al een alternatief gevonden heb.... "zoet" mischien?![]()
Voor de mensen die niet bekend zijn met 'kei'; kei is een voorzetsel wat hoort in de Brabantse en Limburgse dialecten (Nijmegen doet ook mee). Je kan dat vertalen als 'heel erg', dus keigaaf: heel erg gaaf, keileuk: heel erg leuk, enz. In andere sociolecten kennen we ook wel supergaaf en superleuk. In omgeving Rotterdam (misschien wel hele randstad?) is volgens mij het woord 'onwijs' vrij populair (onwijs gaaf, onwijs leuk).
"vet" was al in op de basisschool bij ons, zo'n 7 jaar geleden
nu is vet zo een beetje het woord wat ik het meest gebruik, en iedereen in mijn omgeving ook
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 22:52 schreef SlickerThanAverage het volgende:
die gast is vet dun, wordt zelfs gezegd
quote:Uhm...zeker nooit van een geintje gehoord?
Op dinsdag 22 april 2003 22:06 schreef thetruth het volgende:[..]
Doe niet zo stoer, je bent zelf net 18.
Skraal = Typisch Noord-Holland
Ouwe= Typisch A'dams, breidt zich steeds meer uit !
grafkanker
kankerzooi
kankergolera...
je kan 't zo gek niet bedenken of ze gebruiken 't in elke zin
quote:altijd nog populair in Den Haag en omgeving
Op woensdag 23 april 2003 01:00 schreef TrailerParkBoy het volgende:
Kanker de kanker.....grafkanker
kankerzooi
kankergolera...je kan 't zo gek niet bedenken of ze gebruiken 't in elke zin
quote:en terecht
Op woensdag 23 april 2003 01:23 schreef metalbazzz het volgende:[..]
altijd nog populair in Den Haag en omgeving
Vet beterrrssj
= vet leip
dat is vet mindere bende
= iets is niet leuk/fout
UUuungeloffelijK! (oeengeloofeluk, (beetje als het duitse unglaublich))
= shiiit eee..
Vettt noffffflik! (vet noffffluk, (komt van et fries) )
= vet leip!
Rugridder, poepstamper, pindakaaslikker, sterreknaller, anusverkenner
= lullo, homo (gebruikt als scheldwoord)
groeten
De skralen !!!
quote:Rugridder, die koe ik noch net
Op woensdag 23 april 2003 03:56 schreef xsocam het volgende:
in het noorden..Vet beterrrssj
= vet leipdat is vet mindere bende
= iets is niet leuk/foutUUuungeloffelijK! (oeengeloofeluk, (beetje als het duitse unglaublich))
= shiiit eee..Vettt noffffflik! (vet noffffluk, (komt van et fries) )
= vet leip!Rugridder, poepstamper, pindakaaslikker, sterreknaller, anusverkenner
= lullo, homo (gebruikt als scheldwoord)
[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 23-04-2003 11:11]
quote:En puberteit, niet te vergeten
Op woensdag 23 april 2003 11:06 schreef Natalie het volgende:
Sja.. zo tussen de 11 en 17 praten sommigen een beetje maf. Maar daar is een verklaring voor: pubertijd.
quote:Dat klinkt echt te "gabber".
Op woensdag 23 april 2003 11:13 schreef BigBear het volgende:
bij ons wordt er nogal vaak Brute shit gezegd
quote:W00T
Op woensdag 23 april 2003 12:10 schreef SaturN het volgende:
[GoT style]Uber waus woei l33t[/nerd]
quote:"Onwijs tof" heet dat nog steeds onder beschaafde Randstedelingen
(en ja ook ik gebruik deze zin net iets te vaak)
Of stopwoorden als: beter! Later! Weet je wel. Zeg maar.
Ik hoor de laatste tijd ook vaak: ik ga even brakken. Maar ik heb geen idee wat dat betekend
Niet doen dus
quote:dit is iig volgens mij typisch mestreechs, ken daar wel mensen die t volop gebruiken iig
Op dinsdag 22 april 2003 21:40 schreef R2cksson het volgende:[..]
Det vinj ich ech keigaaf manne!
of
had afgelopen zomer een kinderkamp, en toen riep ik dit omdat de kinderen van mijn groepje iets leuks gedaan hadden. Er werd toen heel raar naar me gekeken
Dus iets is minder oud (is heel oud). Precies het tegenovergestelde dus.
Alsin. Dat is ff weinig cool dan. Daarmee bedoelen we dus dat het wel erg cool is.
wordt gebruikt voor leuk en als vergrootwoord als in:
'uitgaan was wel DIK dit weekend'
'oh da meisje is wek DIK veel te dun'
mja dus...
quote:ik gebruik dit ook, en de meerdere vormen van kanker;
Op woensdag 23 april 2003 01:00 schreef TrailerParkBoy het volgende:
Kanker de kanker.....grafkanker
kankerzooi
kankergolera...je kan 't zo gek niet bedenken of ze gebruiken 't in elke zin
KANKERJOOD wordt hier het vaakst gebruikt
quote:JE BENT TOCH GEEN FOPNEGER?!
Op woensdag 23 april 2003 15:50 schreef MisterJ.Lo het volgende:
faya mang,
master
die tanga is spang
fuck up
meesterlijk
gangster
fitie
motjo
swa
etc etc
PER!
Dat wordt dus in gronsveld (zuidlimburg) schijnbaar echt dagelijks gebruikt ofzo.. Het betekent net zoiets als cool en vet, maar dan zeg je dus gewoon Per!
Ook wel gebruikt in combinatie met het woord accuut:
Accuut per!
(dat is pas per he)
quote:en jij bent een lozer die scheld woorden als kanker gebruikt
Op woensdag 23 april 2003 18:12 schreef dahood het volgende:[..]
JE BENT TOCH GEEN FOPNEGER?!
![]()
(OF NEGER)
quote:Gewoon een n44bie die zich nog aan moet passen... negeren.
Op woensdag 23 april 2003 18:20 schreef dahood het volgende:
KRIJG TOCH DE GRAF MAN!
HOU TOCH JE MUIL MAN!
Ontopic:
Ik (en mijn omgeving) gebruikt de volgende veel:
- Gaef
- Wreejd
- Meesterlijk
- Ownage
- Vet
- Kicke
Maar wat boeit het ook nog...
quote:ownage is een internet woord, dat is zo klote
Op donderdag 24 april 2003 22:19 schreef BrauN het volgende:[..]
Gewoon een n44bie die zich nog aan moet passen... negeren.
Ontopic:
Ik (en mijn omgeving) gebruikt de volgende veel:
- Gaef
- Wreejd
- Meesterlijk
- Ownage
- Vet
- KickeMaar wat boeit het ook nog...
Vet hoor ik ook nog steeds veel.
Pifjui
[Dit bericht is gewijzigd door jadelovespat op 29-04-2003 19:49]
Jij hebt de ondertitel van Akkersloot maar even overgenomen?quote:Op zondag 21 november 2004 08:54 schreef DrWolffenstein het volgende:
Hoi mede-h@x0rs
Nee maat, dan ben echt een loser.quote:Op zondag 21 november 2004 09:27 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Overigens moet je 'vet' wel als 'phat' of 'fet' uitspreken, anders hoor je d'r niet bij.
Als je het niet zo uitspreekt?quote:Op zondag 21 november 2004 09:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee maat, dan ben echt een loser.
Vandaar dequote:Op zondag 21 november 2004 10:42 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Als je het niet zo uitspreekt?
Nu heb ik al schijt aan die mentaliteit, dus.
Sjah, maar vroeger hadden we nog geen word met spellcheckquote:Op zondag 21 november 2004 14:12 schreef Dromenvanger het volgende:
Spreektaal is inderdaad hetzelfde gebleven, maar schrijven wordt voor die jongeren wel een groot probleem straks als ze in het bedrijfsleven terecht gaan komen of uberhaupt in het arbeidsproces. Daar wordt geen genoegen genomen met sgool of keeej of andere ongein in sollicitatie brieven en andere schriftelijke correspondentie.
Vraag me af in hoeverre je die msn taal gaat aanmeten en of je na lange tijd niet meer kunt overschakelen. Of is de overschakeling van msn taal naar gewone taal wel makkelijk?
ff doorschieten, die smileys van MSN die zijn al aanlokkend om je niet in te zetten voor goed geschreven taal. Kom op, die tong smiley daar slaat kant nog wal. Zelfs ik krijg de neiging om met woorden te gooien die niet bestaan.
Lijkt me sterk. Toen ik nog jong was en in Akmaar woonde (nu 15 jaar geleden) gebruikte ik dit woord ook.quote:Op woensdag 23 april 2003 11:04 schreef Mr.KleZe het volgende:
Skraal hebben wij toch echt verzonnen hoor. Onze groep heet zelfs de skralen en het komt van skrale bartele. Dit is een gast die altijd langs vissers fietst om te kijken hoe het gaat. En 1 van men vrienden is een visser.
groeten
De skralen !!!
Plus dat het niet realistisch is om te denken dat je een woord nog kan verzinnen.quote:Op zondag 21 november 2004 14:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Toen ik nog jong was en in Akmaar woonde (nu 15 jaar geleden) gebruikte ik dit woord ook.
Als ik kijk naar emailtjes die ik binnen krijg (let wel, dat is dan via een site, informatie aanvragen en dergelijke) die ook in een cu2/breezertaal geschreven zijn, vrees ik het ergstequote:Op zondag 21 november 2004 14:35 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar hoe erg is het nu dan gesteld? Of valt het mee? Het is wel ontspanning voor die jongeren natuurlijk, ze hebben hun eigen cultuurtje, kun je daar inbreuk op maken, mag dat wel? Tis natuurlijk ook van 2 kanten te benaderen.
Ik zei toen ik sgool zag al van, dat slaat nergens op. Maar ik kreeg totaal geen reactie op die opmerkingDus wie weet is het hun eigen cultuur geworden en valt er niets tegen te doen?
Das dus niet goed, of wel? Dan zouden ze beter kunnen afschakelen bij serieuze zaken, of zien ze alles als grap?quote:Op zondag 21 november 2004 14:39 schreef MarMar het volgende:
[..]
Als ik kijk naar emailtjes die ik binnen krijg (let wel, dat is dan via een site, informatie aanvragen en dergelijke) die ook in een cu2/breezertaal geschreven zijn, vrees ik het ergste![]()
Op msn zo typen is nog wat anders dan alles zo te schrijven, maar ik zie het toch schrikbarend veel gebeuren dat een "nette brief" niet eens meer lukt.
Erg relaxed maar niet altijd verstandigquote:Op zondag 21 november 2004 14:41 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Erg okay.
Best wel slecht.
Absoluut. In die gevallen is het vaak leuk om zo'n lekker ambtenaren-stijltje te gebruikenquote:Op zondag 21 november 2004 14:42 schreef Dromenvanger het volgende:
Erg relaxed maar niet altijd verstandigIk bedoel, je wordt niet serieus genomen in brieven waar iets op het spel staat, dan belandt de mail of brief al snel in de prullenbak.
Ik irriteer me er in elk geval mateloos aan en inderdaad, om het dan serieus te nemen kost erg veel moeite. Schrijf ook eens op die manier een sollicitatiebrief ofzo.. eens kijken wat er dan gebeurt..quote:Op zondag 21 november 2004 14:42 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Das dus niet goed, of wel? Dan zouden ze beter kunnen afschakelen bij serieuze zaken, of zien ze alles als grap?
Ambtenaren stijltje = net doen alsof je neus bloedt ?quote:Op zondag 21 november 2004 14:45 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
[..]
Absoluut. In die gevallen is het vaak leuk om zo'n lekker ambtenaren-stijltje te gebruikenVooral als het om een of ander conflict gaat.
Dat gaat niet. In bedrijven gelden stricte regels.quote:Op zondag 21 november 2004 14:51 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik irriteer me er in elk geval mateloos aan en inderdaad, om het dan serieus te nemen kost erg veel moeite. Schrijf ook eens op die manier een sollicitatiebrief ofzo.. eens kijken wat er dan gebeurt..
Precies en als je naar een instantie of een onbekende schrijft voor meer informatie over een bepaald onderwerp bijvoorbeeld, wordt het ook niet op prijs gesteld als je typt alsof je het tegen een 14jarig klasgenootje hebt. Bovendien komt het gewoon sowieso nogal stupid over, hou het maar beperkt tot cu2gasteboekjes en msn zou ik zeggen, misschien dan nog sugababes erbij, maar NIET in mijn mailbox.quote:Op zondag 21 november 2004 15:01 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Dat gaat niet. In bedrijven gelden stricte regels.
Zo werkt communicatie niet, nou zulke communicatie niet. Wordt een wanorde, maar ik zou zelf wel kunnen inspelen erop 1 of 2 keer. Maar niet 100 keer overschakelen van msn taal naar gewone taal. Op een gegeven moment weet je niet meer wat je moet schrijven.quote:Op zondag 21 november 2004 16:15 schreef MarMar het volgende:
[..]
Precies en als je naar een instantie of een onbekende schrijft voor meer informatie over een bepaald onderwerp bijvoorbeeld, wordt het ook niet op prijs gesteld als je typt alsof je het tegen een 14jarig klasgenootje hebt. Bovendien komt het gewoon sowieso nogal stupid over, hou het maar beperkt tot cu2gasteboekjes en msn zou ik zeggen, misschien dan nog sugababes erbij, maar NIET in mijn mailbox.
Heheh, dat zou ook nog kunnen. Nee, ik bedoel allemaal van die dure woorden, waarmee je iemand op een heel beleefde manier enorm af kan zeiken.quote:Op zondag 21 november 2004 15:00 schreef Dromenvanger het volgende:
Ambtenaren stijltje = net doen alsof je neus bloedt ?
Dat dacht ik ook ja, maar het wordt schijnbaar ook als groet oid gebruikt...quote:Op maandag 22 november 2004 19:38 schreef Dromenvanger het volgende:
Vet Ram Kickuh mennnn
Rolatorrrr is toch zo'n ding waar bejaarde mensen mee rond zeulen om niet te vallen en steviger op de benen mee te staan?
klink als tot later...quote:Op maandag 22 november 2004 20:30 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook ja, maar het wordt schijnbaar ook als groet oid gebruikt...
Je bedoelt slang?quote:Op maandag 22 november 2004 22:12 schreef petre86 het volgende:
luister eens naar die neder-rap.. daar hoor je veel slam (straattaal)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |