Dan komt er nog eens bij dat ik in de zomer graag aan het zwembad lig en heel graag in discotheken etc. uitga. Die vriend die mij heeft uitgenodigd is totaal geen disco- & zwembadganger. Ik ben bang dat ik me ga vervelen en dat zou ik zo zonde vinden van de vakantie.
Ik ben nog nooit op vakantie geweest en misschien zit ik er totaal naast.
Wat vinden jullie ervan?
quote:Dat vind ik er van. Zwitserland is ook in de zomer leuk hoor.
Op dinsdag 22 april 2003 14:34 schreef Freel het volgende:
Wat vinden jullie ervan?
quote:Oei, cultuur en natuur in de zomer! stel je voor.....
Ik heb een aanbieding gekregen om (bijna) gratis 2 weken naar zwitserland op vakantie te gaan in de zomervakantie.
Eigenlijk heel erg tof maar toch zie ik het niet zo erg zitten. Zwitserland is toch raar om daar in de zomer heen te gaan? Of niet?Dan komt er nog eens bij dat ik in de zomer graag aan het zwembad lig en heel graag in discotheken etc. uitga. Die vriend die mij heeft uitgenodigd is totaal geen disco- & zwembadganger. Ik ben bang dat ik me ga vervelen en dat zou ik zo zonde vinden van de vakantie.
Wat vinden jullie ervan?
quote:Wat raar??? helemaal niet, heb er echt super zin in om in de zomer naar zwitserland te gaan. Kandersteg RULES
Ik heb een aanbieding gekregen om (bijna) gratis 2 weken naar zwitserland op vakantie te gaan in de zomervakantie.
Eigenlijk heel erg tof maar toch zie ik het niet zo erg zitten. Zwitserland is toch raar om daar in de zomer heen te gaan? Of niet?Dan komt er nog eens bij dat ik in de zomer graag aan het zwembad lig en heel graag in discotheken etc. uitga. Die vriend die mij heeft uitgenodigd is totaal geen disco- & zwembadganger. Ik ben bang dat ik me ga vervelen en dat zou ik zo zonde vinden van de vakantie.
Wat vinden jullie ervan?
en vervelen??? je kan er bergbeklimmen, kanooen, raften, abseilen etc. Of gewoon door de bergen wandelen en er zijn genoeg kroegen hoor. veel beter dan de hele zomer saai aan een af ander strand te liggen.
quote:Precies, en de grote steden, en waarschijnlijk ook wel provinciestadjes, zullen ongetwijfeld voldoende uitgaansgelegenheden hebben.
Op dinsdag 22 april 2003 14:52 schreef Joz het volgende:[..]
Wat raar??? helemaal niet, heb er echt super zin in om in de zomer naar zwitserland te gaan. Kandersteg RULES
en vervelen??? je kan er bergbeklimmen, kanooen, raften, abseilen etc. Of gewoon door de bergen wandelen
en er zijn genoeg kroegen hoor. veel beter dan de hele zomer saai aan een af ander strand te liggen.
quote:couldn't agree more
Op dinsdag 22 april 2003 14:52 schreef Joz het volgende:[..]
Wat raar??? helemaal niet, heb er echt super zin in om in de zomer naar zwitserland te gaan. Kandersteg RULES
en vervelen??? je kan er bergbeklimmen, kanooen, raften, abseilen etc. Of gewoon door de bergen wandelen
en er zijn genoeg kroegen hoor. veel beter dan de hele zomer saai aan een af ander strand te liggen.
Ik zou het wel weten iig.
Geen verkeerde keuze! Zwitserland is MOOI!
Helaas ook best duur.....
Holy shit wat zou ik er voor over hebben om daar naar toe te gaan (misschien mag ik met jouw positie ruilen?).
Ja hoor. Nationale feestdagen zijn in zwitserland over het algemeen sterk gericht op[ rondjes lopen met het hele dorp, en de fanfare voorop.quote:Op maandag 8 mei 2006 11:15 schreef CleeJee het volgende:
Maar OT: ik ga van de zomer een week lang wandelen in en rondom Fiesch. Wij zullen er zijn rondom de nationale feestdag (begin augustus) en willen ook een dag op de Aletschgletsjer lopen, iemand die over die 2 dingen iets meer kan zeggen?
je bent in Zurich niet heel ver van Interlaken, dus: ga het Berner Oberland bekijken. Vooral de Eiger, Mönch en Jungfrau zijn erg de moeite waard. En de Eiger-noordwand is een hele beruchte, torent hoog boven het dorpje Grindelwald uit en maakt je best stil als je bedenkt wat een moeite het gekost heeft om die te beklimmen... (Heinrich Harrer, die je ook kent uit 7 years in Tibet, was in 1937 de eerste)quote:Op donderdag 22 maart 2007 13:54 schreef PeRi het volgende:
Begin mei een weekje Zürich. Nog nooit geweest, dus even aan het oriënteren. Lake Zürich, chocolademuseum, Frau- en Grossmünster bezoeken, Kunsthaus, SintPieterskirche en het station staan op de planning iig. En natuurlijk de bergen in. Nog meer tips iemand?
.
Ik heb een vraag; ik word niet echt wegwijs uit de site, zoveel verschillende informatiequote:Op donderdag 22 maart 2007 @ 14:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
je bent in Zurich niet heel ver van Interlaken, dus: ga het Berner Oberland bekijken. Vooral de Eiger, Mönch en Jungfrau zijn erg de moeite waard. En de Eiger-noordwand is een hele beruchte, torent hoog boven het dorpje Grindelwald uit en maakt je best stil als je bedenkt wat een moeite het gekost heeft om die te beklimmen... (Heinrich Harrer, die je ook kent uit 7 years in Tibet, was in 1937 de eerste)
Je kunt met een treintje (Eigerbahn) door de noordwand van de berg naar het jungfraujoch geloof ik, hoogste punt in Zwitserland wat je zonder zelf ook maar iets te doen kunt bereiken.
http://www.jungfraubahn.c(...)id-46/278_read-1332/
het zal ongetwijfeld stervensduur zijn...
--> even snel gecheckt, 125 euro voor een retourtje naar de top van het jungfraujoch![]()
Wil je eens een gletscher op als je toch in die bergen bent: in bijna elk dorpje kun je wel een gids huren, ook al denk ik niet dat die in mei al mensen meenemen de gletscher op. Nog teveel sneeuw, dat doen ze eigenlijk alleen in de zomer. Dan is het veiliger.
Ik ben nooit met de Eigerbahn omhoog geweest, maar ik denk dat je in de zomer wel in de rij kan staan. Het is echter een toeristentreintje, geen normale trein waarvoor je zomaar kan reserveren (denk ik!)quote:Op zondag 7 juni 2009 18:02 schreef PeRi het volgende:
[..]
Ik heb een vraag; ik word niet echt wegwijs uit de site, zoveel verschillende informatie.
Kan ik op een dag vroeg naar het Hbh gaan en vragen om een retourtje Eigerbahn/Jungfrauhoch en meteen vertrekken of moeten we echt (een paar dagen) vantevoren de kaartes regelen?
Ook hier geldt: ik ben er nooit met de trein geweest. Het stuk naar Interlaken is niet zo heel spannend met de trein, pas bij interlaken ga je de bergen in. Omslachtig is het niet hoor, er is tenslotte geen andere weg. Wel vaak overstappenquote:Op zondag 7 juni 2009 18:31 schreef PeRi het volgende:
Ik zou toch bijv onderstaande, wellicht enigszins omslachtige, route kunnen pakken?
Duration 4h49m
Kilchberg > Zürich HB
Zurich HB > Bern
Bern > Interlaken Ost
Interlaken Ost > Lauterbrunnen
Lauterbrunnen > Kleine Scheidegg
Kleine Scheidegg > Jungfraujoch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |