Nou ben ik net gebeld door de thuiszorg (voor het huishouden) of ik ajb kan komen. Het blijkt zo slecht met mijn oma te zijn dat ze niet eens dr bed uit kan om te plassen. De thuiszorg heeft haar op bed in een schaaltje laten plassen. Maar zo kan niemand haar fatsoenlijk helpen.
De gewone huisarts ziet dit niet als een spoedgeval en komt pas in de loop vand e middag. Kan ik eisen dat hij nu meteen komt? Ik kan dat arme mensie toch niet zolaten liggen hulpeloos te wezen??
Kan ik eisen dat de huisarts NU komt??
Want er zou toch echt weat geregeld moeten worden voor de verzorging, ik heb ook een gezin en ben zwanger, ik kan haar niet in mijn uppie 24 uur per dag gaan verzorgen!!
Ik ben bang dat je niet veel hieraan kunt doen.
quote:Ik ben bang van niet.
Op dinsdag 22 april 2003 10:35 schreef moussy het volgende:
Kan ik eisen dat de huisarts NU komt??
Maar toch beterschap met je oma.
quote:Ik denk persoonlijk dat ie (zoals de meeste huisartsen) gewoon spreekuur heeft wat om 7 uur begonnen is.
Op dinsdag 22 april 2003 10:41 schreef Neilza het volgende:
Volgens mij kan je nooit 'eisen' dat de huisarts komt; uiteindelijk bepaald hij de ernst van de situatie anders kan ie voor elk probleempje zijn bed uit...
quote:Ik (en de topic starter) heeft het waarschijnlijk over een probleempje snachts, ik denk dat we allemaal wel begrijpen dat een huisarts ook spreekuut heeft
Op dinsdag 22 april 2003 10:44 schreef Atreidez het volgende:[..]
Ik denk persoonlijk dat ie (zoals de meeste huisartsen) gewoon spreekuur heeft wat om 7 uur begonnen is.
quote:Dan bel je toch het alarm nummer?
Op dinsdag 22 april 2003 10:47 schreef moussy het volgende:
geen probleem?? Ze kan verdomme niet eens praten zo benauwd als dat ze is en dat is geen probleem?? Dat mens gaat recht op kapot!!
quote:kan je niet gewoon een andere arts laten komen dan?
geen probleem?? Ze kan verdomme niet eens praten zo benauwd als dat ze is en dat is geen probleem?? Dat mens gaat recht op kapot!!
Als je oma zo benauwd is dat ze niet eens kan praten is er wel degelijk sprake van een ernstige situatie. Desnoods bel je naar een EHBO post van een ziekenhuiis voor advies.
quote:Nee, over een probleem nu, ik kan dr niet laten stomen, ik weet niet eens of ze mag stomen, want ik weet niet waarom ze zo benauwd is. Ze stikt al half als ze overeind komt, en van de pijn en omdat ze dan gewoon geen lucht krijgt.
Op dinsdag 22 april 2003 10:46 schreef Neilza het volgende:[..]
Ik (en de topic starter) heeft het waarschijnlijk over een probleempje snachts, ik denk dat we allemaal wel begrijpen dat een huisarts ook spreekuut heeft
quote:Is ter beoordeling van de arts hè; ik kon zelf ook een keer amper meer ademen e.d; In paniek ga je hyperventileren en wordt het alleen maar erger, nog geen rede om huisarts te laten komen...
Als het een héél erge situatie is raad ik je eerder aan 112 te bellen dan...
quote:Gewoon nogmaals bellen mous en als dat niet helpt een ambulance bellen.
Op dinsdag 22 april 2003 10:50 schreef moussy het volgende:[..]
Nee, over een probleem nu, ik kan dr niet laten stomen, ik weet niet eens of ze mag stomen, want ik weet niet waarom ze zo benauwd is. Ze stikt al half als ze overeind komt, en van de pijn en omdat ze dan gewoon geen lucht krijgt.
quote:zij is dus absoluut niet in paniek, ziet de ernst er ook allemaal niet van in. Het maakt haar ook niet uit dat ze nu even alleen is. Maar mij maakt het wel uit, ze kan niet eens iets drinken of ze spuugt zich helemaal leeg. Ik kan dr toch ook niet in dr eigen kots laten liggen.
Op dinsdag 22 april 2003 10:50 schreef Neilza het volgende:[..]
Is ter beoordeling van de arts hè; ik kon zelf ook een keer amper meer ademen e.d; In paniek ga je hyperventileren en wordt het alleen maar erger, nog geen rede om huisarts te laten komen...
We hebben dit al eerder met haar gehad, alleen net ff ernstiger en dan geen rugproblemen er bij en toen lag ze na huisartsenbezoek met bloedvergiftiging in het ziekenhuis
En de EHBO post bellen voor info heeft geen nut, die verwijzen je naar de huisarts...
Kijk, je kan niet verwachten dat de huisarts zijn afspraken met patienten (waar het misschien net zo ernstig bij is) laat schieten om bij jou langs te komen vind ik.. maak een afspraak of maak hem heel erg duidelijk dat het érg enstig is...
quote:112 bellen als die huisarts niet komt. Het klinkt mij nl als een luchtweginfectie in de oren en dat kan bij zo'n oud mensie fataal zijn.
Op dinsdag 22 april 2003 10:50 schreef moussy het volgende:[..]
Nee, over een probleem nu, ik kan dr niet laten stomen, ik weet niet eens of ze mag stomen, want ik weet niet waarom ze zo benauwd is. Ze stikt al half als ze overeind komt, en van de pijn en omdat ze dan gewoon geen lucht krijgt.
Ik heb zelf zo'n ha gehad toen mijn knieschijf uit de kom was... hij zou met een uur wel bellen of het al beter was 112 gebeld en die stuurden meteen een ambulance. Omdat die wel de ernst van de situatie goed kunnen inschatten.
quote:jammergenoeg kunen deze mensen de ernst ook niet altijd inschatten, ben bijna gestorven aan een ontsteking in m n buik (foutje van het ziekenhuis door blinde darm ontsteking niet hygienisch geopereerd
Op dinsdag 22 april 2003 11:21 schreef Angel22 het volgende:[..]
Omdat die wel de ernst van de situatie goed kunnen inschatten.
in het ziekenhuis ben ik( na veel gezeur en dreigen met dood door schuld) onderzocht en met spoed geopereerd en heb ik 2 weken op de intensive care gelegen.
ik heb echt geen hoge pet op van ziekenhuizen en huisartsen ben echt doodsbenauwd om nog eens geopereerd te worden.
Ze is in het ziekenhuis opgenomen met de klachten van een ernstige longontsteking, een hartritme stoornis en een eventueel gebroken-gescheurde wervel.
Na tig onderzoeken en foto's bleken de longproblemen en de hartproblemen een bijverschijnsel van de medicijnen tegen de pijn in haar rug. Wat dat is weten ze nog niet, maar ze gaan nu eerst zoeken naar een pijnstiller.
Een paar keer godverdomme zeggen werkt dus echt!!
ook oma-instinct bestaat dus
Ik kom trouwens ook net thuis van een dagje heen-en-weer naar het ziekenhuis. Mijn vader is vanmorgen op controle geweest bij de internist maar mocht niet naar huis. Hij heeft suiker, en heeft vorige week een hypo gehad met daarna dagenlange diarree. Hij was vreselijk moe en bleek uitgedroogd. Hij heeft wel goed gedronken maar het vochtverlies is toch te hard gegaan Zijn nieren zijn ook niet in orde. Dat laatste wisten we al, hij zit in de voorbereiding voor dialyse.
quote:Flinke benauwdheid is in mijn ogen wel acuut genoeg om iemand direct naar het ziekenhuis te laten gaan.
Goed werk van je !
* klotehuisartsen ook af en toe *
Jeetje wat zielig voor je oma, het arme mensje.
quote:sneu he, maar ik ging met een redelijk goed gevoel naar huis. Ze was iedereen al weer in de rondte aan het sturen ipv dat ze het over omgevallen nachtkastjes had en dat ze vanaf vrijdag niks meer had gegeten. Zaterdag was ik nog met dr naar de markt
Op dinsdag 22 april 2003 19:47 schreef Lois het volgende:
Jeetje wat zielig voor je oma, het arme mensje.
Achteraf bleek mijn nicht ook al 2 dagen aan het zorgen was, maar de weekend-arts vond dat wel best zo.
quote:Dit sluit dus precies aan op deze discussie (waar ik ook veel in gepost heb) : Huisarts maakt grote fout...
Op dinsdag 22 april 2003 18:43 schreef moussy het volgende:
zo, na mijn laatste post hier ben ik meteen weggegaan en ben nu net weer thuis.Ze is in het ziekenhuis opgenomen met de klachten van een ernstige longontsteking, een hartritme stoornis en een eventueel gebroken-gescheurde wervel.
Na tig onderzoeken en foto's bleken de longproblemen en de hartproblemen een bijverschijnsel van de medicijnen tegen de pijn in haar rug. Wat dat is weten ze nog niet, maar ze gaan nu eerst zoeken naar een pijnstiller.
Een paar keer godverdomme zeggen werkt dus echt!!
quote:mwoah, ik vond dit geen fout, ik wilde dat de arts gewoon kwam,hij kon de situatie natuurlijk niet inschatten via de telefoon en ik zag het niet zitten om nog langer te wachten.
Op woensdag 23 april 2003 09:19 schreef Neilza het volgende:[..]
Dit sluit dus precies aan op deze discussie (waar ik ook veel in gepost heb) : Huisarts maakt grote fout...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |